AEDIFICAS

Divers


Dénomination : AEDIFICAS
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 836.284.312

Publication

03/01/2014
ÿþ j Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2



1 3 DEC. 2013 BHUXELLES

MIUMF1 Greffe

N° d'entreprise : 0836.284.312

Dénomination

(en entier) : Aedificas

(en abrégé) :

Forme juridique : Fondation d'utilité publique

Siège : 1000 Bruxelles, Rue du Lombard 34-42

Objet de l'acte : Conseil d'administration - nominations

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/01/2014 - Annexes du Moniteur belge Le Conseil d'administration du 28 octobre 2013 a renommé les administrateurs suivants pour un nouveau mandat de 6 ans:

de MÛELENAERE Robert, Administrateur délégué, Vanderweydendreef 11  3090 Overijse

DAOUST Jean-Claude, administrateur, Rue Vilain X111129  1000 Bruxelles

LOUWERS Frank, administrateur, Putten 25-9940 Evergem

Rober de Mûelenaere,

Administrateur délégué.















Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso: Nom et signature

03/01/2014
ÿþ M OD 22

j 1.4 711 14-E In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

II





23 DEC. 2013 BRUSSEL

Griffie

' Ondememingsnr : 0836.284.312

Benaming

(voluit) : Aedificas

(verkort) :

Rechtsvorm: Stichting van openbaar nut

Zetel: 1000 Brussel, Lombardstraat 34-42

Onderwerp akte: Raad van Bestuur - benoemingen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/01/2014 - Annexes du Moniteur belge Tijdens de Raad van Bestuur van 28 oktober 2013 werden de volgende bestuurders herbenoemd voor een nieuw mandaat van 6 jaar:

de IVICIELENAERE Robert, Gedelegeerd Bestuurder, Vanderweydendreef 11  3090 Overijse

DAOUST Jean-Claude, bestuurder, Rue Vilain XIIII 29  1000 Bruxelles

LOUWERS Frank, bestuurder, Putten 25  9940 Evergem

Robert de M0elenaere,

Gedelegeerd Bestuurder.





12/04/2012
ÿþMOD 2.2



ii~Q~l1+~~1 Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



RésE ai Mani bel 111111111111111111111111111111111 ieggeu.i3

*12072590* e U ..03- 20 12réffe

N° d'entreprise : 0836.284.312

Dénomination

(en entier) : Aedificas

(en abrégé) :

Forme juridique : Fondation d'utilité publique

Siège : 1000 Bruxelles, rue du Lombard 34-42

Objet de l'acte : Changement de fonction - délégation de la gestion journalière

En sa séance du 26 avril 2011, le Conseil d'administration a, conformément à l'article 7 des statuts, élu à la présidence

DE MEESTER Jacques, Drève du Fory 1-1331 Rosières

En sa séance du 26 avril 2011, le Conseil d'administration a, conformément à l'article 18 des statuts, nommé en qualité d'Administrateur délégué, chargé de la gestion journalière

de MÜELENAERE Robert, Vanderweydendreef 11 3090 Overijse

À partir du 26 avril 2011, le Conseil d'administration est dès lors composé comme suit

DE MEESTER Jacques, Président, Drève du Fory 1  1331 Rosières

de MÜELENAERE Robert, Administrateur délégué, Vanderweydendreef 11  3090 Overijse

BAJART Julie, administrateur, Tienne aux Pierres 107  5100 Namur

CORDEEL Dirk, administrateur, Dennenlaan 34 -- 9120 Haasdonk

DAOUST Jean-Claude, administrateur, Rue Vilan X111129 --1000 Bruxelles

DELENS Jean-Jacques, administrateur, Avenue du vivier d'Oie 57-1180 Uccle

HINNENS Rik, administrateur, Zaveleinde 1  8553 Zwevegem

LOUWERS Frank, administrateur, Putten 25  9940 Evergem

TIMMERMANS Pieter, administrateur, Steenmeersstraat 6 --1760 Roosdaal

J. De Meester,

Président.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

12/04/2012
ÿþ Mon 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

1

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Griffie

Ondernemingsnr : 0836.284.312

Benaming

(voluit) : Aedificas

(verkort) :

Rechtsvorm : Stichting van openbaar nut

Zetel : 1000 Brussel, Lombardstraat 34-42

Onderwerp akte : Wijziging van functie - delegatie van het dagelijks bestuur

In zijn zitting van 26 april 2011 heeft de Raad van Bestuur, in overeenstemming met het artikel 7 van de statuten, tot voorzitter verkozen:

DE MEESTER Jacques, Voorzitter, Drève du Fory 1  1331 Rosières

In zijn zitting van 26 april 2011 heeft de Raad van Bestuur, in overeenstemming met artikel 18 van de statuten, benoemd tot Gedelegeerd Bestuurder, belast met het dagelijks bestuur:

de MÛELENAERE Robert, Vanderweydendreef 11  3090 Overijse

Met ingang van 26 april 2011 is de Raad van Bestuur derhalve als volgt samengesteld:

DE MEESTER Jacques, Voorzitter, Drève du Fory 1  1331 Rosières

de MÛELENAERE Robert, Gedelegeerd Bestuurder, Vanderweydendreef 11 3090 Overijse

BAJART Julie, bestuurder, Tienne aux Pierres 107  5100 Namur

OORDEEL Dirk, bestuurder, Dennenlaan 34 -- 9120 Haasdonk

DAOUST Jean-Claude, bestuurder, Rue Vilan Xli1i 29  1000 Bruxelles

DELENS Jean-Jacques, bestuurder, Avenue du vivier d'Oie 57  1180 Uccle

HINNENS Rik, bestuurder, Zaveleinde 1  8553 Zwevegem

LOUWERS Frank, bestuurder, Putten 25  9940 Evergem

TIMMERMANS Pieter, bestuurder, Steenmeersstraat 6  1760 Roosdaal

J. De Meester,

Voorzitter.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

26/05/2011
ÿþ MOD 2.2

Volet B Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



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111

N° d'entreprise : 3 c. e.g (-4 3.4

Dénomination

(en entier) : AEDIFICAS

(en abrégé) :

Formé juridique : Fondation d'utilité publique

Siège : 1000 Bruxelles, Rue du Lombard, 34-42

Objet de l'acte : Constitution

L'an deux mille onze,

Le onze mars,

Devant nous, Régis Dechamps, notaire à Schaerbeek - Bruxelles;

Ont comparu:

- L'association sans but lucratif « CONFÉDÉRATION NATIONALE DE LA CONSTRUCTION », en abrégé «

CONFEDERATION CONSTRUCTION », ayant son siège social à 1000 Bruxelles, rue du Lombard, 34-42, dans:

l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, inscrite au Registre des personnes morales sous 0406.479.092,

Constituée aux termes d'un acte reçu le 10 avril 1946, par le notaire Etienne Taymans, ayant résidé à;

Evere, publié aux annexes du Moniteur belge du 4 mai 1946, numéro 1220,

Et dont les statuts ont été modifiés pour la dernière fois aux termes du procès-verbal du Conseil national du;

21 septembre 2005, publié le 10 novembre 2005 sous re numéro 0162923.

Ici représentée en vertu de l'article 11 des statuts par deux administrateurs, savoir :

1) Monsieur DE MEESTER Jacques Gustave, né à Berchem-Sainte-Agathe le 6 décembre 1939, domicilié à

1331 Rosières, Drève du Fory,1 ;

Président, (annexes au Moniteur belge du 20 avril 2010 sous numéro 10057256) ;

2) Monsieur de MI.IELENAERE Robert Marie, né à Bruxelles le 3 novembre 1956, domicilié à 3090 Overijse,

Vanderweydendreef 11 ;

Administrateur délégué, (annexes au Moniteur belge du 20 avril 2010 sous numéro 10057256) ;

Ci-après dénommée le « comparant de première part » ;

- L'association sans but lucratif « OFFICE PATRONAL D'ORGANISATION ET DE CONTRÔLE DES'

RÉGIMES DE SÉCURITÉ D'EXISTENCE », en abrégé « O.P.O.C. », ayant son siège social à 1000 Bruxelles,;

rue du Lombard, 34-42, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, inscrite au Registre des personnes:

morales sous 0434.347.687,

Constituée aux termes d'un acte reçu le 28 octobre 1987, par le notaire Philippe Verlinde, ayant résidé à

Bruxelles, publié aux annexes du Moniteur belge du 10 décembre 1987, sous numéro 17994,

Et dont les statuts ont été modifiés pour la dernière fois aux termes du procès-verbal de l'assemblée'

générale du 25 juin 2010, publié le 29 juillet 2010 sous le numéro 0113591.

Ici représentée en vertu de l'article 25 des statuts par deux administrateurs, savoir :

1) Monsieur DE MEESTER Jacques Gustave, précité, administrateur (annexes au Moniteur belge du 1er `: septembre 2009 sous numéro 0124507) ;

2) Monsieur de MÛELENAERE Robert Marie, précité, administrateur (annexes au Moniteur belge du ler;

septembre 2009 sous numéro 0124507) ;

.

_Ci-après dénommée le «comparant de seconde part ».

" Lesquels comparants ont requis le notaire soussigné de dresser par les présentes les statuts de la fondation; d'utilité publique « AEDIFICAS » qu'ils déclarent constituer conformément à la loi du 2 mai 2002, modifiant la loi:

du 27 juin 1921. "

L AFFECTATION

Pour constituer la fondation dont question aux présentes, les comparants de première et seconde parts

déclarent affecter respectivement une somme de deux cent mille euros (200.000,- EUR) et un million cinq cent:

mille euros (1.500.000,- EUR) à la réalisation du but dont question ci-après.

II. STATUTS

Les comparants arrêtent comme suit les statuts de la fondation :

TITRE I - CONSTITUTION

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, ta fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

tº% " MOD2,2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/05/2011- Annexes du Moniteur belge Article 1  Fondateurs

La présente fondation est créée par :

- L'association sans but lucratif « CONFÉDÉRATION NATIONALE DE LA CONSTRUCTION », en abrégé «

CONFEDERATION CONSTRUCTION », ayant son siège social à 1000 Bruxelles, rue du Lombard, 34-42, dans

l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, inscrite au Registre des personnes morales sous 0406.479.092,

- L'association sans but lucratif « OFFICE PATRONAL D'ORGANISATION ET DE CONTRÔLE DES

RÉGIMES DE SÉCURITÉ D'EXISTENCE », en abrégé « O.P.O.C. », ayant son siège social à 1000 Bruxelles,

rue du Lombard, 34-42, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, inscrite au Registre des personnes

morales sous 0434.347.687.

Article 2 - Dénomination

La fondation d'utilité publique est dénommée: « AEDIFICAS ».

Tous les actes, factures, annonces, publications et autres documents émanant de la fondation mentionnent

la dénomination de fondation, précédée ou suivie immédiatement des mots « fondation d'utilité publique », ainsi

que l'adresse de son siège social.

Article 3 - Siège

Son siège social est établi à 1000 Bruxelles, rue du Lombard, 34-42, dans l'arrondissement judiciaire de

Bruxelles.

Le siège peut être transféré en tout autre lieu, en Belgique, par décision du conseil d'administration statuant

à la majorité simple des membres présents ou représentés.

Toute modification du siège social doit être publiée sans délai, aux annexes du Moniteur belge.

Article 4  Buts - Activités

La fondation a pour buts désintéressés de contribuer à l'amélioration des conditions de vie, au mieux-être et

à l'enrichissement socioculturel de la collectivité.

A cette fin, elle peut entreprendre toute action ou mettre en place toute structure ou service visant

notamment à :

- lutter contre la pauvreté et l'exclusion sociale ;

- encourager un mode de vie sain, offrir tout type d'aide ou d'assistance dans le domaine de la santé ;

- contribuer à l'éducation, l'enseignement et la formation professionnelle ;

- lutter contre le décrochage scolaire et favoriser la réinsertion socioprofessionnelle ou l'intégration des ... .

personnes se trouvant en marge de la société ; ...... _ ..... ...... .

- susciter l'intérêt, protéger et contribuer au développement du patrimoine monumental et culturel.

Dans le cadre de ses activités, la fondation peut accomplir tout acte, opération mobilière ou immobilière

permettant directement ou indirectement la réalisation des fins désintéressées qu'elle poursuit. Elle peut, entre

autres, prendre toute initiative, susciter toute collaboration, soutenir ou prêter son concours à toute personne

physique ou morale ayant des activités similaires ou étroitement liées aux siennes.

La fondation pourra également accepter toute libéralité ou tout prêt, en nature ou en espèces.

Le tout dans les limites autorisées par la loi

Article 5 - Durée

La fondation est constituée pour une durée indéterminée.

TITRE Il --ADMINISTRATION

Conseil d'administration  composition et pouvoirs

Article 6  Conseil d'administration

La fondation est administrée par un conseil d'administration composé de neuf membres, personnes

physiques ou personnes morales.

Lorsqu'une personne morale est nommée administrateur, celle-ci est tenue de désigner une personne

physique comme "représentant permanent", qui la représentera dans l'exercice de sa fonction.

De tous temps, un tiers au moins des mandats sera attribué à des administrateurs indépendants, les autres

postes étant attribués à des personnes désignées sur proposition des fondateurs.

Pour être considéré comme indépendant, un administrateur doit être libre de toute relation d'affaires, de tout

lien de proche parenté ou de toute autre relation avec la fondation, ses fondateurs et leurs membres ou organes

ou les institutions pour le compte desquelles la fondation fournit des prestations, qui crée un conflit d'intérêts

susceptible d'affecter l'indépendance de jugement de cet administrateur. Les personnes désignées en cette

qualité sont choisies tantôt en raison de leur expertise particulière en matière de gestion, tantôt en raison de

leur engagement sociétal personnel.

Article 7  Président, trésorier et secrétaire

Le conseil d'administration peut élire parmi ses membres un président, un vice-président, un secrétaire et

un trésorier. En cas d'empêchement du président, ses fonctions seront exercées par le vice-président ou, à

défaut, par le plus âgé des administrateurs présents.

Article 8  Pouvoirs

Le conseil d'administration est investi des pouvoirs les plus étendus pour l'administration et la gestion de la

fondation. A ce titre, il peut accomplir tous tes actes nécessaires ou utiles à la réalisation du but poursuivi paria

fondation.

Nomination, cessation et révocation des administrateurs

Article 9  Mode de nomination

Les administrateurs sont cooptés par le conseil d'administration statuant à la majorité absolue des voies

présentes ou représentées dans le respect des conditions de composition prévues ci-dessus.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/05/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Par dérogation, les administrateurs composant le premier conseil d'administration sont nommés par les

fondateurs.

Article 10  Durée du mandat

Le mandat des administrateurs a une durée de maximum six ans, chaque mandat étant renouvelable.

Article 11  Vacance

En cas de vacance en cours de mandat, le conseil d'administration peut pourvoir au remplacement par la

désignation d'un administrateur en veillant au respect de la répartition des mandats entre les administrateurs

ordinaires et les administrateurs indépendants. L'administrateur ainsi désigné achève le mandat de celui qu'il

remplace.

Dans l'intervalle, les administrateurs restants forment valablement le conseil pour autant toutefois que leur

nombre ne soit pas inférieur à trois et qu'il compte au moins un tiers d'administrateurs indépendants.

Article 12  Mode de révocation et de cessation de leurs fonctions

Le mandat d'administrateur prend fin par décès, impossibilité d'exercice du mandat, démission, révocation,

ou encore, à défaut de renouvellement, à l'expiration du terme pour lequel les fonctions ont été conférées.

Les administrateurs sont libres de se retirer à tout moment. En cas de démission, l'administrateur concerné

est tenu d'en informer, par écrit, te conseil d'administration.

La révocation d'un administrateur ne peut intervenir qu'aux mêmes conditions de vote et de présence que

celles requises pour les modifications statutaires. L'administrateur concerné ne peut prendre part à la

délibération mais a le droit d'être entendu préalablement.

La révocation d'un administrateur peut également avoir lieu par décision du Tribunal de première instance

dans les cas prescrits par la loi et notamment en cas de négligence manifeste.

Réunion du conseil d'administration

Article 13  Réunions

Le conseil d'administration se réunit, sur convocation écrite de son président, chaque fois que l'intérêt de la

fondation l'exige et au moins une fois par an. Il doit être convoqué lorsque trois administrateurs en font ta

demande.

Les réunions se tiennent aux lieu, date et heure indiqués dans la convocation.

Les convocations sont adressées à chaque administrateur par courrier ordinaire, télécopie ou courrier

électronique une semaine au moins avantr la date de la réunion. L'ordre du jour y est joint.

Làrsque .tous les administrateurs sont présents ou.. représentés, il, ne doit ,pas être justifié .de. l'envoi de

convocations.

Article 14  Procurations

Tout administrateur peut donner procuration à un autre administrateur pour le représenter lors des

délibérations du conseil d'administration et y voter en ses lieu et place. Les procurations doivent être établie par

écrit et un mandataire ne peut être porteur de plus de deux procurations.

Article 15 - Délibérations

Le conseil d'administration forme un collège. Il ne peut valablement délibérer que si la majorité de ses

membres est présente ou représentée.

Dans les cas exceptionnels dûment justifiés par l'urgence et l'intérêt de la fondation, les décisions du conseil

peuvent être prises par consentement des administrateurs exprimé par écrit.

Sauf disposition contraire des présents statuts, les décisions du conseil d'administration sont prises à la

majorité absolue des voix émises par les administrateurs présents ou représentés, chaque administrateur

disposant d'une voix. En cas de partage des voix, celle du président ou de son remplaçant est prépondérante.

Les abstentions ou votes nuls ne sont pas pris en compte pour le calcul des majorités.

Article 16  Procès-verbaux

Les délibérations et décisions du conseil d'administration sont consignées dans des procès-verbaux dans

un registre spécial tenu au siège social et signés par le secrétaire et le président de la séance.

Le président ou celui qui le remplace est habilité à délivrer des expéditions, extraits ou copies de ces

procès-verbaux. Il veillera à en faire parvenir un exemplaire aux administrateurs dans le mois de la réunion.

Conflit d'intérêts

Article 17  Conflit d'intérêts

Si un administrateur a, directement ou indirectement, un intérêt opposé de nature patrimoniale à une

décision ou une opération relevant du conseil d'administration, il doit le communiquer aux autres

administrateurs avant la délibération du conseil.

De plus, il doit en informer le commissaire.

Sa déclaration, ainsi que les raisons justifiant l'intérêt opposé qui existe dans le chef de l'administrateur

.concerné, doivent figurer dans te procès-verbal du conseil d'administration qui devra.prendre la décision. __ Le conseil d'administration décrit dans le procès-verbal la nature de la décision ou de l'opération visée à l'alinéa précédent et la justification de la décision qui a été prise ainsi que les conséquences patrimoniales pour la fondation.

L'administrateur concerné s'abstient de prendre part aux délibérations et aux votes relatifs à cette décision.

Les dispositions prévues par le présent article ne sont pas applicables lorsque les décisions sur lesquelles le conseil d'administration est appelé à statuer concernent des opérations habituelles conclues dans des conditions et sous les garanties normales du marché pour des opérations de même nature.

Gestion journalière

Article 18  Délégation

MOD 2.2

Le conseil d'administration peut déléguer la gestion journalière avec l'usage de la signature afférente à cette

gestion à un administrateur, qui portera alors le titre d'administrateur-délégué, ou à un tiers, qui portera alors le

titre de directeur.

Article 19  Etendue de la gestion journalière

Les actes de gestion journalière sont ceux qui ne sont que l'exécution journalière de la ligne de conduite

décidée par le conseil d'administration et qui doivent être réalisés régulièrement pour assurer la bonne marche

quotidienne des activités déployées par la fondation.

Article 20  Nomination, révocation et cessation de sa fonction

La personne ainsi désignée est nommée, à la majorité des voix, par le conseil d'administration pour une

durée déterminée. Elle est, en tout temps, révocable par lui.

Sa fonction prend fin par décès, démission, impossibilité d'exercice, révocation ou, à défaut de

renouvellement, à l'expiration du terme pour lequel la fonction a été conférée.

Représentation

Article 21 - Délégation du pouvoir de représentation

Sans préjudice des pouvoirs du délégué à la gestion journalière et des éventuels mandats spéciaux, la

fondation est valablement représentée dans tous les actes judiciaires ou extrajudiciaires par le président ou par

deux administrateurs agissant conjointement, lesquels n'auront pas à justifier de leurs pouvoirs à l'égard des

tiers.

Les actions judiciaires, tant en demandant qu'en défendant, sont intentées ou soutenues au nom de la

fondation par son conseil d'administration, sur les poursuites et diligences du président ou de l'administrateur

désigné à cette fin par le conseil.

Le conseil d'administration peut également conférer tous pouvoirs spéciaux à tout mandataire de son choix,

membre ou non du conseil.

TITRE III  CONTRÔLE

Article 22  Contrôle

_,,,, Le conseil d'administration est tenu de confier à un ou plusieurs commissaires le contrôle de la situation

e financière de la fondation, des comptes annuels et de la régularité au regard de la loi et des statuts, des opérations à constater dans les comptes annuels si la fondation répond aux critères prévus par l'article 37 §5 de

sC la Loi.

e Le commissaire est nommé par le conseil d'administration parmi les membres, personnes physiques ou_

e morales, de l'Institut des Réviseurs d'entreprises, pour Une durée de 3 ans, renouvelable.

b TITRE IV  PATRIMOINE  EXERCICE SOCIAL - COMPTES ANNUELS - BUDGET Article 23  Patrimoine

Les ressources de la fondation sont constituées par le patrimoine formé ainsi qu'il est dit au préambule des sC

p présents statuts, par les intérêts et revenus de ce patrimoine, par tous dons, legs, subventions ou prêts en

espèces ou en nature qui seraient faits à la fondation. Elles sont gérées par le conseil d'administration.

Article 24 - Exercice social

óL'exercice social commence le 1er janvier pour se terminer le 31 décembre.

Article 25  Comptes et budget

o Chaque année et au plus tard six mois après la date . de clôture de l'exercice social, le conseil d'administration établit les comptes annuels de l'exercice social écoulé, conformément à la loi, ainsi que le

e~ budget de l'exercice suivant.

'clTITRE V - MODIFICATION  DISSOLUTION  DESTINATION DU PATRIMOINE

Article 26 - Modifications statutaires

Le conseil d'administration ne peut valablement délibérer sur les modifications statutaires de la fondation que si l'objet de la délibération est spécialement indiqué dans la convocation et si les deux/tiers au moins des administrateurs sont présents ou représentés.

z Toute modification statutaire ne peut être adoptée qu'à l'unanimité moins deux voix des administrateurs

el présents ou représentés, à l'exception de la modification du but qui requiert l'unanimité.

Dans les cas prévus par la loi, les modifications aux statuts devront être établies par acte authentique.

Toute modification du but ou des activités de la présente fondation devra être approuvée par le Roi.

Article 27 - Dissolution

La fondation peut être dissoute dans les cas prévus à l'article 39 de la loi.

et Article 28  Destination du patrimoine

En cas de dissolution de la fondation, l'actif net sera affecté à une institution poursuivant un but

sC désintéressé similaire à celui de la présente fondation.

plp- TITRE VI - DISPOSITIONS DIVERSES . - " . -

~_ Article 29  Règlement d'ordre intérieur

pq Un règlement d'ordre intérieur, conforme à la loi et aux présents statuts, pourra être adopté et modifié par le

conseil d'administration, statuant à la.majorité des deux/tiers des membres présents ou représentés.

Article 30 - Election de domicile

Pour l'exécution des présents statuts, tout administrateur, commissaire ou liquidateur non domicilié en

Belgique, est censé avoir élu domicile au siège social où toutes les communications, sommations ou

significations peuvent lui être valablement faites.

Article 31  Contradiction

En cas de contradiction entre la version française et la version néerlandaise des statuts, la version française

prévaudra.

MOD 2.2

Volet B - Suite

Article 32 Droit commun

Tout ce qui n'est pas prévu par les présents statuts est réglé par les dispositions de la loi du 27 juin 1921

sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et les fondations.

DISPOSITIONS TRANSITOIRES

Les fondateurs prennent à l'unanimité les décisions suivantes, qui ne deviendront effectives qu'à dater-de-

l'acquisition de la personnalité juridique au jour de l'arrêté royal de reconnaissance :

Exercice social

Le premier exercice débutera au jour de la signature de l'arrêté royal de reconnaissance pour se clôturer le

31 décembre 2011.

Administrateurs

A l'unanimité, sont désignés en qualité d'administrateurs :

1.Monsieur DELENS Jean-Jacques Marthe, né à Etterbeek le 21 décembre 1955, domicilié à 1180 Uccle,

avenue du vivier d'Oie, 57, pour une durée de 6 ans ; -

2.Monsieur TIMMERMANS Pieter Emery, né à Ninove le 14 juin 1964, domicilié à 1760 Roosdaal,

Steenmeersstraat, 6, pour une durée de 6 ans ;

3.Madame BAJART Julie, née à Namur le 30 avril 1975, domiciliée à 5100 Namur, Tienne aux Pierres, 107,

pour une durée de 6 ans ;

4.Monsieur DE MEESTER Jacques Gustave, précité, pour une durée de 4 ans ;

5.Monsieur CORDEEL Dirk August, né à Sint-Niklaas le 16 décembre 1948, domicilié à 9120 Haasdonk,

Dennenlaan, 34, pour une durée de 4 ans ;

6.Monsieur HINNENS Rik Jules, né à Zwevegem le 17 novembre 1956, domicilié à 8553 Zwevegem,

Zaveleinde, 1, pour une durée de 4 ans ;

7.Monsieur de MÛELENAERE Robert Marie, précité, pour une durée de 2 ans ;

8. Monsieur DAOUST Jean Claude, né à Ixelles le 9 juin 1948, domicilié à 1000 Bruxelles, rue Vilain X1111, 29, pour une durée de 2 ans ;

9. Monsieur LOUWERS Frank Charles, né à Gand le 28 juillet 1950, domicilié à 9940 Evergem, Putten,

25, pour une durée de 2 ans.

Commissaire

Le premier commissaire sera éventuellement nommé lors de la prochaine réunion - du Conseil:

:.d'administration. " - - -

Attestation

Après vérification, le notaire instrumentant atteste du respect des dispositions prévues par le Titre Il de la

Loi du 27 juin 1921.

Certificat d'identité

Le notaire détenteur de la minute du présent acte certifie que les nom, prénom(s), lieu et date de naissance

" et le domicile de chacun des comparants et intervenants (personne physique) correspondent aux données

reprises à sa carte d'identité nationale.

Chaque comparant et intervenant personne physique confirme l'exactitude des données reproduites ci-

avant et qui le concernent et autorise expressément, le cas échéant, la mention de son numéro national.

Droit d'écriture

Un droit d'écriture de cinquante euros (50 ¬ ) sera payé sur déclaration par le notaire détenteur de la minute,

i nommé en tête.

Dont acte et procès-verbal.

Fait et passé à Schaerbeek-Bruxelles, en l'étude.

Lecture intégrale et commentée faite, les comparants ont signé, ainsi que nous, notaire.

" Suivent les signatures.

Pour extrait littéral conforme.

Dépôt simultané d'une expédition de l'acte et d'un expédition de l'arrêté royal de reconnaissance.

Régis Dechamps, notaire

Réservé

au

Moniteur

belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au rectà : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

26/05/2011
ÿþ M0D 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



IIIIII!11.1q111,1311j1111111

BRUSS

16 -05- 20n

Griffie

Ondernemingsnr : 3 b 28 Ll 3 JÍ 2

Benaming

(voluit) : AEDIF1CAS

(verkort)

Rechtsvorm : Stichting van openbaar nut

Zetel : 1000 Brussel, Lombardstraat, 34-42

Onderwerp akte : Oprichting

Het jaar tweeduizend en elf,

Op elf maart,

Vôôr ons, Régis Dechamps, notaris met standplaats te Schaarbeek,

Zijn verschenen:

e- De vereniging zonder winstoogmerk « NATIONALE CONFEDERATIE VAN HET BOUWBEDRIJF », in het

ee ee kort « CONFEDERATIE BOUW », met maatschappelijk .zetel te 1000 Brussel, Lombardstraat, 34-42, in het: gerechtelijk" arrondissement van Brussel, ingeschreven in het Rechtspersonenregister onder nummer! 0406.479.092,

m Opgericht volgens akte verleden op 10 april 1946, door notaris Etienne Taymans, met standplaats te Evere,

M bekendgemaakt in de bijlagen tot het Belgische Staatsblad van 4 mei 1946, nummer 1220,

e En waarvan de statuten werden gewijzigd voor de laatste keer volgens proces-verbaal van de Nationale Raad van 21 september 2005, bekendgemaakt op 10 november 2005 onder nummer 0162923.

;, Hier vertegenwoordigd krachtens artikel 11 van de statuten door twee bestuurders, te weten :

ti-+ 1) De heer DE MEESTER Jacques Gustave, geboren te Sint Agatha Berchem op 6 december 1939,:

d wonende te 1331 Rosières, Drève du Fory,1 ;

Voorzitter, (bijlagen tot het Belgisch Staatsblad van 20 april 2010 onder nummer 10057256) ;

2) De heer de MÛELENAERE Robert Marie, geboren te Brussel op 3 november 1956, wonende te 3090;

> Overijse, Vanderweydendreef 11 ;

;, Afgevaardigde bestuurder, (bilagen lot het Belgische Staatsblad van 20 april 2010 onder nummer

10057256) ;

Hierna genoemd « comparant enerzijds » ;

- De vereniging zonder winstoogmerk « PATRONALE DIENST VOOR ORGANISATIE EN KONTROLE VAN:

DE BESTAANSZEKERHEIDSSTELSELS », in het kort « P.D.O.K. », met maatschappelijk zetel te 1000

Û4 Brussel, Lombardstraat, 34-42, in het gerechtelijk arrondissement van Brussel, ingeschreven in het: Rechtspersonenregister onder nummer 0434.347.687,

It Opgericht volgens akte verleden op 28 oktober 1987, door notaris Philippe Verlinde, met standplaats te Brussel, bekendgemaakt in de bijlagen tot het Belgische Staatsblad van 10 december 1987, onder nummer 17994,

4, En waarvan de statuten voor de laatste keer werden gewijzigd volgens proces-verbaal van de algemene evergadering van 25 juni 2010, bekendgemaakt op 29 juli 2010 onder nummer 0113591.

Hier vertegenwoordigd krachtens artikel 25 van de statuten door twee bestuurders, te weten : ;

1) De heer DE MEESTER Jacques Gustave, voornoemd, bestuurder, (bijlagen tot het Belgisch Staatsblad:

t: van 1 september 2009 onder nummer 0124507) ;

81,

2) De. heer de MÜELENAERE Robert Marie, voornoemd, bestuurder (bijlagen tot het Belgische Staatsblad: el

van 1 september 2009 onder nummer 0124507) ;

pQ Hierna genoemd de «comparant anderzijds ».

Dewelke comparanten ondergetekende notaris hebben verzocht hierbij de statuten van de stichting van! openbare nut "AEDIFICAS" op te maken die zij verklaren op te richten overeenkomstig de wet van 2 mei 2002, wijzigende de wet van 27 juni 1921.

I. AANWENDING

Met het oog op de oprichting van de stichting waarvan hierbij sprake, verklaren de comparant enerzijds en de comparant anderzijds respectievelijk de som van tweehonderd duizend euro (200.000,00 ¬ ) en van één: miljoen vijfhonderdduizend euro (1.500.000,00 ¬ ) aan te wenden aan de verwezenlijking van het doel waarvan; hierna sprake.

Opde laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid g d van de instrumenterende notaris, hetzij van de persa(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

MOR 22

Il. STATUTEN

De comparanten stellen de statuten van de stichting vast als volgt :

TITEL I - OPRICHTING

Artikel 1  Oprichters

Huidige stichting wordt opgericht door :

- De vereniging zonder winstoogmerk « NATIONALE CONFEDERATIE VAN HET BOUWBEDRIJF », in het

kort « CONFEDERATIE BOUW », met maatschappelijk zetel te 1000 Brussel, Lombardstraat, 34-42, in het

gerechtelijk arrondissement van Brussel, ingeschreven in het Rechtspersonenregister onder nummer

0406.479.092,

- De vereniging zonder winstoogmerk « PATRONALE DIENST VOOR ORGANISATIE EN KONTROLE VAN

DE BESTAANSZEKERHEIDSSTELSELS », in het kort « P.D.O.K. », met maatschappelijk zetel te 1000

Brussel, Lombardstraat, 34-42, in het gerechtelijk arrondissement van Brussel, ingeschreven in het

Rechtspersonenregister onder nummer 0434.347.687.

Artikel 2 - Benaming

De stichting van openbaar nut draagt de naam: «AEDIFICAS ».

Alle akten, facturen, aankondigingen, publicaties en andere stukken uitgaande van de stichting dienen haar

benaming te vermelden, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "stichting van openbaar nut"

alsmede het adres van de zetel van de stichting.

Artikel 3 - Zetel

De maatschappelijke zetel is gevestigd te 1000 Brussel, Lombardstraat, 34-42, in het gerechtelijk

arrondissement van Brussel.

De zetel mag overal in België worden verplaatst door beslissing van de Raad van bestuur, beslissende met

gewone meerderheid der stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

Elke verplaatsing van de zetel dient onmiddellijk gepubliceerd te worden in de bijlagen tot het Belgische

Staatsblad.

Artikel 4  Doel - Activiteiten

. De stichting heeft als belangenloze doelen bij te dragen tot het verbeteren van de levensomstandigheden, .

grotere welvaart en de sociaal-culturele verrijking van de gemeenschap.

Daartoe mag zij elke actie ondernemen of elke structuur of dienst oprichten die onder andere erop gericht is:

- armoede en sociale uitsluiting te bestrijden; . ..... .. .. . . " .. ... _ .._ :......

- een gezonde levenswijze aan te moedigen, elke soort hulp of assistentie op gezondheidsgebied aàn te bieden;

- bij te dragen tot opvoeding, onderwijs en beroepsopleiding;

- schooluitval te bestrijden en de beroepsherinschakeling of integratie van mensen aan de zelfkant van de maatschappij te bevorderen;

- belangstelling op te wekken voor, beschermen van en bij te dragen tot de ontwikkeling van monumentaal en cultureel erfgoed.

In het kader van haar activiteiten kan de stichting alle roerende of onroerende transacties verrichten die direct of indirect toelaten de belangeloze doelen die zij nastreeft te verwezenlijken3. Zij kan, onder meer, elke

o natuurlijke persoon of rechtspersoon ondersteunen of haar medewerking verlenen die soortgelijke of nauw met

y de hare verbonden activiteiten heeft.

De stichting zal eveneens alle giften of lening aanvaarden, in natura of in speciën.

Dit alles binnen de door de wet toegestane perken.

et

Artikel 5 - Duur

De stichting is opgericht voor onbepaalde duur.

et TITEL II  BESTUUR

et

Raad van bestuur Samenstelling en machten

Artikel 6  Raad van bestuur

De stichting wordt bestuurd door een Raad van Bestuur die bestaat uit negen leden, natuurlijke personen of

rechtspersonen.

Wanneer een rechtspersoon aangewezen wordt tot bestuurder, benoemt deze een fysische persoon als

"vaste vertegenwoordiger" die de rechtspersoon in de uitvoering van haar functie zal vertegenwoordigen.

st Te allen tijde zal minstens een derde van de mandaten worden toegekend aan onafhankelijke bestuurders,

" ~ de andere betrekkingen worden toegekend aan personen die worden aangeduid op voordracht van de stichters. Om als onafhankelijk te worden beschouwd, moet een bestuurder vrij zijn van elke zakenrelatie, elke verwantschap of elke andere relatie met de stichting, haar stichters en haar leden of organen of de instellingen

et voor rekening waarvan de stichting prestaties verricht, die een belangenconflict veroorzaakt dat de onafhankelijkheid van deze bestuurder kan aantasten. De in deze hoedanigheid aangeduide personen worden

pQ zowel gekozen vanwege hun bijzondere vakkennis op het gebied van beheer als vanwege hun persoonlijke

inzet voor de samenleving.

Artikel 7  Voorzitter, penningmeester en secretaris

De Raad van Bestuur kan onder zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een

penningmeester kiezen. Ingeval de voorzitter verhinderd is, wordt zijn taak vervuld door de ondervoorzitter of,

bij ontstentenis, door de oudste der aanwezige bestuurders.

Artikel 8  Machten

MOD 2.2

De Raad van Bestuur beschikt over de meest uitgebreide bevoegdheden voor het bestuur en het beheer

van de stichting. Daarom mag hij alle handelingen stellen die noodzakelijk zijn om het door de stichting

nagestreefde doel te verwezenlijken.

Benoeming, beëindiging en afzetting van de bestuurders

. Artikel 9  Wijze van benoeming

De bestuurders worden gecoöpteerd door de Raad van Bestuur die beslist bij volstrekte meerderheid van de

aanwezige of vertegenwoordigde stemmen met naleving van de hierboven bepaalde

s a me nstelii n g svoo rwaarden.

Bij afwijking worden de bestuurders die deel uitmaken van de eerste Raad van Bestuur benoemd door de

stichters

Artikel 10  Duur van het mandaat

Het mandaat van de bestuurders heeft een maximale looptijd van zes jaar, elk mandaat is hernieuwbaar.

Artikel 11  Vacature

In geval van vacature tijdens een mandaat kan de Raad van Bestuur voorzien in vervanging door een

bestuurder aan te duiden met oog voor het naleven van de verdeling van de mandaten onder gewone

bestuurders en onafhankelijke bestuurders. De aldus aangeduide bestuurder voleindigt het mandaat van

diegene die hij vervangt.

in de tussentijd vormen de overblijvende bestuurders geldig de Raad voor zover hun aantal echter niet lager

ligt dan drie en voor zover hij minstens één derde onafhankelijke bestuurders telt.

Artikel 12  Wijze van afzetting en beëindiging van hun functies

Het mandaat van bestuurder neemt een einde door overlijden, onmogelijkheid om het mandaat uit te

oefenen, ontslag, afzetting of nog, bij gebrek aan hernieuwing, bij het verstrijken van de termijn waarvoor de

functies werden toevertrouwd.

De bestuurders zijn vrij om op elk moment zich af te trekken.

Als een bestuurder ontslag neemt, is hij ertoe gehouden de Raad van Bestuur schriftelijk hiervan op de

hoogte te brengen.

De afzetting van een bestuurder kan enkel plaatsvinden met dezelfde voorwaarden voor stemming en

" ~ aanwezigheid als die welke vereist zijn om de statuten te wijzigen.

De afzetting van een bestuurder mag eveneens door beslissing van de Rechtbank van eerste aanleg

X " plaatsvinden in de door de wet voorziene gevallenen namelijk ingeval vankennelijke nalatigheid.

e Vergadering van de raad van bestuur

Artikel 13  Vergaderingen

De Raad van Bestuur vergadert, op schriftelijke oproeping van haar voorzitter, telkens het belang van de stichting dit vergt en minstens één keer per jaar. Hij moet worden bijeengeroepen indien drie bestuurders daar om verzoeken.

d De vergaderingen worden gehouden op de in de oproeping vermelde plaats, datum en uur. "

De oproepingen worden aan elke bestuurder gericht via gewone brief, fax of e-mail minstens één week vóór

de vergaderdatum. De agenda wordt als bijlage hierbij meegestuurd.

0

Wanneer alle bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn, dient er geen bewijs van bijeenroeping

voorgelegd te worden.

0

Artikel 14  Volmachten

Elke bestuurder is vrij om bij de beraadslagingen en de stemming zich te laten vertegenwoordigen door een

andere bestuurder. De volmachten dienen schriftelijk te worden opgemaakt en een volmachtdrager mag niet

t meer dan twee volmachten bezitten.

Artikel 15 - Beraadslagingen

De raad van bestuur vormt een college uit. Hij kan slechts geldig beraadslagen als de meerderheid van zijn

et

leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

In uitzonderlijks gevallen die door hoogdringendheid en het belang van de stichting worden gerechtvaardigd, mogen de beslissingen van de Raad worden genomen bij schriftelijk door de bestuurders geuite goedkeuring.

" pip Behoudens andersluidende bepaling worden de beslissingen van de Raad van Bestuur genomen bij volstrekte meerderheid van de door de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders uitgebrachte stemmen, waarbij elke bestuurder over één stem beschikt. Bij staking van stemmen is die van de voorzitter of zijn plaatsvervanger doorslaggevend. Voor de berekening van de meerderheden wordt geen rekening gehouden met de onthoudingen of de ongeldige stemmen.

Artikel 16  Processen-verbaal

Van de beraadslagingen van de Raad van Bestuur zullen processen-verbaal opgemaakt worden, die in een

pip daartoe bestemd register worden genoteerd. dat op de zetel wordt bijgehouden en die door de.voorzitter van de

t zitting en de secretaris worden ondertekend.

De voorzitter of zijn plaatsvervanger is gemachtigd om uitgiften, uitreksels of copies van de processen-

verbaal af te leveren. Hij zal ervoor zorgen een exemplaar ervan te laten geworden aan de bestuurders binnen

de maand van de vergadering.

Belangengeschillen

Artikel 17  Belangengeschillen

Als een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een tegenstrijdig vermogensrechtelijk belang heeft bij

een beslissing of transactie van de Raad van Bestuur moet hij dit meedelen aan de andere bestuurders váár de

beraadslaging van de Raad.

Bovendien dient hij daarvan de commissaris te informeren.

M002.2

Zijn verklaring en de redenen die het tegenstrijdige belang dat bij de betrokken bestuurder bestaat rechtvaardigen, moeten opgenomen zijn in het proces-verbaal van de Raad van Bestuur die de beslissing zal moeten nemen. De Raad van Bestuur beschrijft in het proces-verbaal de aard van de beslissing of de transactie die in het vorige lid bedoeld werd en de rechtvaardiging van de genomen beslissing en de vermogensrechtelijke gevolgen voor de stichting.

De betrokken bestuurder onthoudt zich van deelname aan de stemming.

De bepalingen van dit artikel gelden niet wanneer de beslissingen waarover de Raad van Bestuur zich moet uitspreken gaan over gebruikelijke transacties die worden gesloten op normale voorwaarden en met normale marktwaarborgen voor transacties van dezelfde aard.

Dagelijks bestuur

Artikel 18  Delegatie

De Raad van Bestuur kan het dagelijks bestuur met gebruik van de bijbehorende handtekening, delegeren, ofwel aan een bestuurder, die dan de titel van gedelegeerd bestuurder zal dragen, ofwel aan een derde, die dan de titel van directeur zal dragen.

. Artikel 19  Omvang van het dagelijks bestuur

De daden van dagelijks bestuur zijn deze die dagelijks uitgevoerd worden aan de hand van de door de Raad van bestuur besliste richtlijn en die regelmatig moeten worden uitgevoerd om een goede dagelijkse werking van de door de stichting gevoerde activiteiten te waarborgen.

Artikel 20 -- Benoeming, afzetting en beëindiging van zijn functie

De aldus aangeduide persoon wordt benoemd voor de termijn die de Raad vaststelt en hij kan deze persoon te allen tijde afzetten.

Zijn functie neemt een einde door overlijden, ontslag, afzetting of, bij gebrek aan hernieuwing, bij het verstrijken van de termijn waarvoor de functie werd toevertrouwd.

d1D Vertegenwoordiging

Artikel 21 - Vertengenwoordiging

r. Onverminderd de bevoegdheden van de persoon aan wie het dagelijks bestuur gedelegeerd werd en onverminderd de eventuele bijzondere mandaten wordt de stichting geldig vertegenwoordigd bij elke gerechtelijke en buitengerechtelijke handeling door de voorzitter of door twee bestuurders die gezamenlijk handelen en die ten overstaan van derden geen staving van hun machten dienen te geven.

X Gerechtelijke vorderingen, zowel als eiser als verweerder, worden ingesteld of verdedigd in naam van de

e-es stichting door de.Read.van Bestuur, op vervolging en door de zorg van de voorzitter of van de door de Raad daartoe aangeduide bestuurder.

De Raad van Bestuur kan ook alle bijzondere machten verlenen aan elke lasthebber van zijn keuze, al dan niet lid van de Raad.

p TITEL III  CONTROLE

Artikel 22  Controle

De raad van bestuur moet de controle op de financiële toestand van de stichting, op de jaarrekening en op

ó de regelmatigheid ten aanzien van de wet en de statuten van de in de jaarrekening weer te geven verrichtingen, aan één of méér commissarissen opdragen indien de stichting aan de criteria van artikel 37§5 van de wet beantwoordt.

De commissaris wordt benoemd door de raad van bestuur onder de leden, natuurlijke personen of rechtspersonen, van het Instituut der bedrijfsrevisoren, voor een duur van drie jaar, hernieuwbaar. -esTITEL IV  VERMOGEN  BOEKJAAR - JAARREKENINGEN - BEGROTING

et Artikel 23  Eigendom

De middelen van de stichting worden gevormd door het vermogen dat werd samengebracht zoals werd

gezegd in de preambule van deze statuten, door de interesten en inkomsten van dit vermogen, door alle giften, et

et legaten, subsidies of leningen in geld of in natura die aan de stichting overgemaakt zouden worden. Zij zullen

door de Raad van Bestuur worden beheerd.

Artikel 24 - Boekjaar

Het boekjaar begint op een januari en eindigt op eenendertig december van ieder jaar.

Artikel 25  Rekeningen en begroting

Elk jaar, op eenendertig december, wordt het boekjaar afgesloten en de balans opgesteld. Uiterlijk zes

maanden na de afsluiting van het boekjaar maakt de Raad van Bestuur de rekeningen van het afgelopen

boekjaar op en de begroting voor het volgende boekjaar.

TITEL V STATUTENWIJZIGING  ONTBINDING BESTEMMING VAN HET VERMOGEN

p Artikel 26 - Statutenwijzigingen

De Raad van, Bestuur kan enkel geldig beraadslagen over wijzigingen in de statuten van de stichting ais het

t onderwerp van de beraadslaging speciaal vermeld wordt in de oproeping en als de Raad minstens twee derde

van zijn leden bij elkaar brengt.

Elke wijziging van de statuten kan enkel op twee stemmen na eenparig worden aangenomen door de

aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders, met uitzondering van de wijziging van het doel die eenparigheid

vergt.

In de door de wet voorziene gevallen zullen de wijzigingen bij authentieke akte dien te worden vastgesteld.

Alle wijziging van het doel of van de activiteiten moet door de Koning worden goedgekeurd.

Artikel 27 - Ontbinding

De stichting kan in de in artikel 39 van de wet voorziene gevallen worden ontbonden.

Artikel 28  Bestemming van het vermogen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/05/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD22

Bij ontbinding van de stichting zal het netto-actief worden aangewend voor een instelling die een

belangeloos doel nastreeft dat lijkt op dat van deze stichting.

TITEL VI  DIVERSE BEPALINGEN

Artikel 29  Huishoudelijk reglement

Onverminderd de bepalingen van deze-statuten-kan een huishoudelijk reglement aangenomen en gewijzigd

worden door de Raad van Bestuur die beslist met een tweederde meerderheid van de aanwezige of

vertegenwoordigde stemmen.

Artikel 30  Keuze van woonplaats

De bestuurders, commissarissen, directeurs en vereffenaars die in het buitenland wonen, doen voor de

uitvoering van de huidige statuten keuze van woonplaats in de maatschappelijke zetel waar hen geldig alle

kennisgevingen, aanmaningen, dagvaardingen en betekeningen kunnen worden gedaan.

Artikel 31  Tegenstrijdigheid

Ingeval van tegenstrijdigheid tussen de Franse en de Nederlandse versies van de statuten zal de Franse

versie doorslaggevend zijn.

Artikel 32  Gemeen recht

Al wat niet door deze statuten wordt bepaald, wordt geregeld door de bepalingen van de wet van 27 juni

1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk

en de stichtingen.

OVERGANGSBEPALINGEN

Met unanimiteit nemen de stichters volgende beslissingen die pas effectief zullen worden vanaf het

aanwerven van de juridische personaliteit op de dag van de ondertekening van het Koninklijk Besluit tot

erkenning :

Boekjaar

Het eerste boekjaar za! op de dag van het Koninklijk Besluit tot erkenning beginnen en zal op 31 december

2011 eindigen.

Bestuurders

Met unanimiteit zijn als bestuurders benoemd :

1.De heer DELENS Jean-Jacques Marthe, geboren te Etterbeek op 21 december 1955, wonende te 1180

Ukkel, avenue du vivier d'Oie, 57, voor een duur van 6 jaar ;

2.De heer.TIMMERMANS Pieter Emery, geboren te Ninove op 14 juni 1964, wonende te 1760..Roosdaal,...

Steenmeersstraat, 6, voor een duur van 6 jaar ;

3.Mevrouw BAJART Julie, geboren te Namur op 30 april 1975, wonende te 5100 Namur, Tienne aux

Pierres, 107, voor een duur van 6 jaar ;

4.De heer DE MEESTER Jacques Gustave, voornoemd, voor de duur van 4 jaar ;

5.De heer CORDEEL Dirk August, geboren te Sint-Niklaas op 16 december 1948, wonende te 9120

Haasdonk, Dennenlaan, 34, voor een duur van 4 jaar ;

6.0e heer HINNENS Rik Jules, geboren te Zwevegem op 17 november 1956, wonende te 8553 Zwevegem,

Zaveleinde, 1, voor een duur van 4 jaar ;

7.De heer de MÛELENAERE Robert Marie, voornoemd, voor een duur van 2 jaar ;

B.De heer DAOUST Jean Claude, geboren te Elsene op 9 juni 1948, wonende te 1000 Brussel, rue Vilain

XII II, 29, voor een duur van 2 jaar ;

9.De heer LOUWERS Frank Charles, geboren te Gent op 28 juli 1950, wonende te 09940 Evergem, Putten,

25, voor eert duur van 2 jaar.

Commissaris

De eerste commissaris zal eventueel op de volgende vergadering van de raad van bestuur worden

benoemd.

Attest

Na onderzoek bevestigt de instrumenterende notaris de naleving van de door Titel Il van de wet van 27 juin

1921 voorziene bepalingen.

Waarmerking en bevestiging van de identiteiten

De ondergetekende notaris waarmerkt en bevestigt dat de naam, voorna(a)m(en), geboorteplaats en 

datum en woonplaats van elke partij (natuurlijke persoon) overeenstemmen met de gegevens opgenomen in

" haar nationale identiteitskaart.

Elke partij natuurlijke persoon bevestigt tevens wat haar betreft de juistheid van deze gegevens en stemt er

desgevallend mee in dat haar rijks registernummer wordt vermeld.

Recht op geschriften

- -Een recht op geschriften van 50,00 euro zal betaald worden op aangifte door de notaris minuuthouder

vermeld in hoofde.

Waarvan akte.

Gedaan en verleden te Schaarbeek, in ons kantoor.

En na voorlezing en toelichting, hebben de comparanten met ons, notaris, getekend.

Volgen de handtekeningen.

VOOR EENSLUINDE GELIJKVORMIG UITTREKSEL.

Samen neergelegd:

- een uitgifte van de akte ;

- het koninglijk besluit van erkening,

MOD 2.2

Voor- Luik B - Vervolg

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad



Régis Dechamps, Notaris







Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
AEDIFICAS

Adresse
LOMBARDSTRAAT 34-42 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale