ALIVE - AUTHENTIEK LEIDERSCHAP IN VERBONDENHEID EN EMPATHIE, AFGEKORT : ALIVE

Association sans but lucratif


Dénomination : ALIVE - AUTHENTIEK LEIDERSCHAP IN VERBONDENHEID EN EMPATHIE, AFGEKORT : ALIVE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 535.884.220

Publication

25/06/2013
ÿþMOD 2.2

Réservé

au

Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

ALIVE - Authentique Leadership Interconnecté, Vivant en Empathique

ALIVE

Siège : Carré des Platanes 2, 1150 Brussel

Elles sont appuyées dans cette initiative par les personnes suivantes, qui n exercent toutefois pas de

responsabilité dans la gestion de l association :

ANSEEL, Frederik domicilié Komijnstraat 11, 9000 Gand, né à Courtrai le 07 septembre 1978 ;

BAILLEUR, Philippe ;

BAUWENS, Walter Achille Denise domicilié Kladdenbergstraat 35, 2650 Edegem, né à Mortsel le 19 octobre

1954 ;

BEGEER, Johannes Cornelis Marinus, domicilié Frans Verbeekstraat 102, 3090 Overijse, né à Middelburg (Pays-

Bas) le 5 mai 1957 ;

BOSSUYT, Jan Jan Jozef Cyriel domicilié Blauwe Poortstraat 3, 8581 Avelgem-Waarmaarde, né à Audenarde le

29 novembre 1939 ;

BOUCKAERT, Luc Joseph Maria domicilié Waversebaan 228, 305 Oud Heverlee, né à Roulers le 24 avril 1941 ;

CAMELBEEK, Jan domicilié Jezus Eiklaan 46b, 3080 Tervueren, né à Louvain le 3 septembre 1972 ;

CELENS Joanne Irene Marie, domiciliée Henri Van Zuylenstraat 53, 1180 Uccle, née à Schaerbeek le 03 juin

1960

DE BOCK, Ingrid Césarine Abel domiciliée Van Iseghemlaan 46 E72, 8400 Ostende, née à Sint-Niklaas le 2

octobre 1956 ;

DEWULF, David David Joseph Cornelius domicilié Steenstraat 25, 9070 Heusden, né à Ypres le 28 mai 1968 ;

Constitution

Les personnes suivantes

1. MOLLEN, Ursula Katharina, domicilée Bloemgracht 195, NL-1016 KP Amsterdam/Pays-Bas, née à Dudeldorf/Allemagne, le 13 octobre 1952 ;

2. RAMAEKERS, Peter Paul Jozef, domicilié Adelastraat 2, NL-6004 HZ Weert/Pays-Bas, né à Heerlen/Pays-Bas, le 19 juin 1953 ;

3. RUEBENS, Martin Jozef Clara, domicilié Bergestraat 113, 1730 Asse, né à Bruges le 03 avril 1960 ;

4. VAN VOOREN, Erik, domicilié Beekstraat 22, 9030 Gand, né à Sleidinge le 02 septembre 1953;

5. MICHILS, Marc Marie Gustave domicilié Meiselaan 29, 1880 Nieuwenrode, né à Bruxelles le 09 juillet 1953;

6. VANHENTEN, Christian Emile Camille Ghislain domicilié Carré des platanes 2, 1150 Bruxelles, né à Bruxelles le 9 mars 1960

ont convenu, le 24 avril 2013, conformément à la loi du 27 juin 1921, telle que modifiée par la loi du 2 mai 2002, sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et les fondations, de constituer l association sans but lucratif « ALIVE ».

N° d'entreprise :

Dénomination

(en entier) : ALIVE - Authentic Leadership Interconnecté, Vivant en Empathique

(en abrégé) : ALIVE

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Carré des Platanes 2

Belgique

Objet de l'acte : Constitution

*13303585*

Volet B

0535884220

1150

Copie à publier aux annexes au Moniteur belge après dépôt de l'acte

Woluwe-Saint-Pierre

Greffe

Déposé

21-06-2013

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant

pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers. Au verso : Nom et signature

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant

pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers. Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Réservé

au

Moniteur

belge

Volet B - suite

EYNICKEL, Jochanan Marcel Florent domicilié Kleine Beerstraat 32, 2018 Anvers, né à Gand le 04 février 1981 ; GOUVERNEUR, Tanja domiciliée Olmenstraat 6, 2800 Malines, née à Malines le 30 août 1970 ;

JENNEN, Filip domicilié Lange Lozanastraat 21, 2018 Anvers, né à Lierre le 17 décembre 1968 ;

LEYMAN, Peter Maurits Anna Maria domicilié Elshout 25, 9031 Drongen, né à Gand le 12 mai 1962 ;

LIJNEN, Sophie Paule Josine domiciliée Onze Lieve Vrouweplein 1, 2530 Boechout, née à Hasselt le 21 septembre 1958 ;

MARICHAL, Koen domicilié Oedenkovenstraat 26, 2140 Borgerhout, né à Roulers le 18 septembre 1965 ; MARIËN, Jozef, Maria, Ludo, Roeland Marien domicilié Watermolenstraat 26, 314 Keerbergen, né à Beveren Waas le 12 juillet 1953 ;

MASSA, Caroline Marie Germaine Michel Marthe domicilée rue du Limbourg 93, 4300 Waremme, née à Saint-Trond le 22 juillet 1967 ;

MICHILS, Marc Marie Gustave domicilié Meiselaan 29, 1880 Nieuwenrode, né à Bruxelles le 09 juillet 1953 ; PRINS, Björn domicilié Heerdweg 48, 9800 Vinkt, né à Gand le 14 janvier 1976 ;

RIGOUTS, Guido Alfons Maria Ghislenus domicilié Salm Salmstraat 60, 2320 Hoogstraten, né à Louvain le 08 février 1955 ;

SAELENS, Dominiek Theo Eddy domicilié Winkelkouter 73, 9770 Kruishoutem, né à Furnes le 19 avril 1963 ; SERNEELS, Geert Julia Gustaaf domicilié Steenbakkerijstraat 22, 3010 Louvain, né à Louvain le 30 novembre 1965 ;

STOUTEN, Jeroen domicilié Schildknapenstraat 8, 3500 Hasselt, né à Maaseik le 12 avril 1979 ;

TOYE, Jan Valère domicilié Voordestraat 7, 9850 Hansbeke, né à Audenarde le 10 mars 1948 ;

VANDENWYNGAERDEN, Jan Peter domicilié Waterloostraat 37, 2600 Berchem, né à Diest le 1er octobre 1954 ; VAN DER WAL, Eelco domicilié Bertelsberg 92, 4822 SM Breda, Pays-Bas, né à Zaandam le 20 août 1952 ; VANHENTEN, Christian Emile Camille Ghislain domicilié Carré des platanes 2, 1150 Bruxelles, né à Bruxelles le 9 mars 1960 ;

VANMARCKE, Tim domicilié ALBERTSTRAAT 1, 8560 WEVELGEM, né à Courtrai le 11 septembre 1979 ; VAN NUFFELEN, Guido, domicilié Amerikalei 52 boîte 2, 2000 Anvers, né à Genk le 19 mars 1959 ;

VAN REES, Niels Peter Jurrien domicilié Sterstraat 10, 4851 BG, Ulvenhout /Pays-Bas, né à Soest/Pays-Bas le 04 septembre 1964 ;

VAN UFFELEN, Saskia domicilié Brusselsestraat 197, 1840 Londerzeel, née à Mortsel le 11 décembre 1961 ; VERCAEMER, Linda Béatrice Roza domiciliée avenue Delleur 45, 1170 Watermael-Boitsfort, née à Courtrai le 22 août 1966 ;

VERMANT, Dirk domicilié Wielstraat 12, 2880 Bornem, né à Willebroek le 19 octobre 1967 ;

VERWEE, Laurence Daniëlle Jacqueline domiciliée Jan Verspeyenstraat 7, 9000 Gand, née à Courtrai le 15 juin 1961.

Les statuts disposent ce qui suit :

STATUTS

Nom :

Article 1er.

L'association porte la dénomination « ALIVE - Authentique Leadership Interconnecté, Vivant et Empathique» (ci-

après, l'« ASBL »).

Siège

Article 2.

Le siège de l'ASBL est actuellement établi Carré des Platanes 2, 1150 Bruxelles.

Durée

Article 3.

L ASBL est fondée pour une durée indéterminée.

Objets et activités

Article 4.

4.1. L'objet de l'ASBL est d'être un mouvement qui rassemble des personnes exerçant des fonctions dirigeantes et des responsabilités administratives, dans leur recherche de leadership pour des organisations qui font preuve d empathie.

4.2. Dans cette perspective, l'ASBL facilite des activités qui visent à encourager chacun à intégrer au sein de sa propre organisation les notions résultant des recherches scientifiques menées dans ce domaine et les leçons tirées des bonnes pratiques, afin d'offrir effectivement davantage d'espace à l'authenticité et à l'empathie. 4.3. L'ASBL est compétente pour, à titre subordonné, poser tous actes de commerce dans la mesure où ils sont conformes au but décrit au premier alinéa et dans la mesure où le bénéfice est utilisé pour atteindre ce but. 4.4. L'ASBL peut posséder ou obtenir tous biens mobiliers et immobiliers dont elle a besoin pour réaliser son objet social, et elle peut exercer sur eux tous droits de propriété et autres droits réels.

4.5 Elle peut, dans cette perspective, poser tous actes, y compris juridiques, et notamment conclure des conventions, engager du personnel, signer des contrats, contracter des polices d'assurance, prendre des biens en location, et ce aussi bien en Belgique qu'à l'étranger et elle peut louer, utiliser, acquérir, posséder et aliéner tous biens mobiliers et/ou immobiliers nécessaires.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant

pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers. Au verso : Nom et signature

MOD 2.2

Réservé

au

Moniteur

belge

Volet B - suite

4.6. Elle peut obtenir des subventions, aussi bien des autorités que d'institutions privées, se livrer à du sponsoring et envoyer des représentants en Belgique et à l'étranger et elle-même agir en tant que représentant.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Membres

Article 5.

5.1. L'ASBL compte au moins 3 membres actifs.

5.2. L'ASBL compte des membres actifs et des membres non actifs.

5.3. Les membres actifs sont tous les administrateurs actifs et tous ceux qui sont désignés par l'administration

dans un groupe de travail aussi longtemps que ces personnes sont actives au sein de ce groupe de travail.

Lorsque le membre quitte l'administration ou un groupe de travail, son statut passe de membre actif à celui de

membre non actif.

5.4. Les membres actifs ont le droit de vote.

5.5. Les membres non actifs possèdent uniquement les droits et obligations qui leur sont expressément attribués

par les statuts ou par le règlement d'ordre intérieur à établir. Ils n'ont pas le droit de vote lors de l'assemblée

générale.

5.6. Peuvent adhérer comme membre de l'association toutes les personnes physiques, dont l'adhésion est

autorisée par le Conseil d'administration.

5.7. Les candidats à l'adhésion doivent adresser une demande écrite au Conseil d'administration. Cette demande

écrite peut s'effectuer par lettre ou par e-mail.

5.8. Le Conseil d'administration statue librement sur chaque demande d'adhésion.

5.9. Le Conseil d'administration peut autoriser l'adhésion de membres honoraires à des conditions fixées par lui ;

ces membres ont le statut de membres non actifs.

Cotisations de membre

Article 6.

6.1. La cotisation annuelle due par les membres actifs ne peut excéder 500 euros. Le Conseil d'administration fixe chaque année la cotisation due par les membres actifs.

6.2. La cotisation annuelle due par les membres non actifs ne peut excéder 500 euros. Le Conseil d'administration fixe chaque année la cotisation due par les membres non actifs.

Préavis

Article 7.

7.1. Chaque membre peut à tout moment, moyennant un préavis d'un mois, quitter l'ASBL, mais pas avant d'avoir payé les cotisations devenues exigibles. La démission doit être notifiée par écrit au Conseil d'administration. Cette demande écrite peut être effectuée par lettre ou par e-mail.

7.2. Le membre qui refuse de payer la cotisation est estimé démissionnaire.

7.3. L'exclusion d'un membre ne peut être décidée que par une assemblée générale, à la majorité des deux tiers des voix présentes et représentées et après avoir entendu le membre, ou du moins après l avoir convoqué. 7.4. L'affiliation prend fin de plein droit si le membre décède, s'il fait faillite, s'il est déclaré incapable ou en état de minorité prolongée, ou s'il est placé sous administration provisoire.

Assemblée générale

Article 8.

8.1. Au sein de l'ASBL, tous les pouvoirs qui ne sont pas cédés par la loi ou par les statuts au Conseil

d'administration reviennent à l'assemblée générale.

8.2. L'assemblée générale est composée de tous les membres actifs et est compétente pour toutes les matières

prévues par la loi du 27 juin 1921, telle que modifiée par la loi du 2 mai 2002.

8.3. Chaque membre actif peut donner procuration par écrit à un autre membre actif, qui peut exercer le droit de

vote afférent à cette procuration, sans toutefois qu'un membre puisse être détenteur de plus d'une procuration.

8.4. L'assemblée générale doit être convoquée au moins une fois par an. Sous réserve de ce qui est prévu ci-

après, le mode de convocation et le fonctionnement de l'assemblée générale sont régis par les articles 5 à 8, 12,

20 et suivants de la loi du 27 juin 1921, telle que modifiée par la loi du 2 mai 2002.

8.5. Tous les membres actifs doivent être convoqués par écrit au moins 8 jours avant la tenue de l'assemblée.

Cette convocation écrite s'effectue par lettre ou par e-mail, et mentionne l'ordre du jour.

8.6. Tous les membres de l'ASBL peuvent assister à l'assemblée générale.

8.6. Les membres suspendus ne peuvent assister à l assemblée générale.

8.7. Le Conseil d'administration se prononce quant à l admission d'autres personnes à l'assemblée (par exemple,

des donateurs qui ne sont pas membres).

8.8. L'assemblée est présidée par le président du Conseil d'administration ou, en son absence, par le secrétaire

ou, en l'absence de ce dernier, par le plus âgé des administrateurs présents.

8.9. Le président désigne un secrétaire si le secrétaire du Conseil d'administration est absent.

8.10. L'ordre du jour est établi par le Conseil d'administration.

8.11. Les sujets qui ne figurent pas à l'ordre du jour peuvent être traités sur proposition du président ou d'un

autre membre actif.

8.12. Chaque membre actif de l'ASBL qui n'est pas suspendu dispose d'une voix.

8.13. Un membre actif peut autoriser par écrit un autre membre actif à voter en son nom. Cette procuration doit

être établie de telle manière que l'administration juge qu'elle est suffisante.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant

pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers. Au verso : Nom et signature

MOD 2.2

Réservé

au

Moniteur

belge

Volet B - suite

8.14. Les décisions sont prises à la majorité simple des membres présents et représentés, quel que soit le nombre de membres présents. En cas de parité des voix, la voix du président de l'assemblée est prépondérante. 8.15. Les procès-verbaux de l'assemblée générale sont consignés dans un registre conservé au siège de l'ASBL, et ils sont signés par le président de l'assemblée, par le secrétaire et par les membres qui le souhaitent.

8.16. Les copies et les extraits des procès-verbaux ainsi que le registre sont signés par le président et par le secrétaire du Conseil d'administration.

8.17. Les décisions de l'assemblée générale sont portées à la connaissance des membres et des non-membres concernés, verbalement ou par courrier ordinaire, et ce sans préjudice des notifications prescrites par la loi.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Gestion

Article 13.

13.1. L'ASBL est administrée par un conseil comptant au moins trois administrateurs, à moins que l'ASBL ne compte que trois membres. Dans ce dernier cas, deux administrateurs suffisent.

13.2. Les administrateurs sont nommés par l'assemblée générale.

13.3. Pour être choisi comme administrateur, il faut être membre de l'ASBL ou un représentant mandaté du membre si ce membre est une personne morale.

13.4. Les administrateurs sont nommés pour quatre ans ; ce mandat est renouvelable sans limitation. Leur mission se termine de plein droit à l'expiration de leur mandat, ainsi que suite à un décès, une démission, un retrait, une révocation ou la perte de la qualité de membre.

13.4. Chaque administrateur peut librement démissionner en notifiant sa décision par écrit au Conseil d'administration.

13.5. Chaque administrateur peut également être à tout moment révoqué par l'assemblée générale.

13.6. Chaque administrateur qui est désigné pour achever un mandat devenu vacant reste administrateur uniquement jusqu'à l expiration de ce mandat.

13.7. Les administrateurs dont le mandat est de durée déterminée doivent, avant son expiration, prendre l'initiative de convoquer l'assemblée générale pour désigner de nouveaux administrateurs. S'ils omettent de le faire, ils sont tenus de poursuivre leur mandat jusqu'à ce que l'on pourvoie à leur remplacement, sans préjudice de leur responsabilité pour les dommages que leur négligence pourrait avoir causés.

13.8. Le Conseil d'administration choisit parmi ses membres au moins un président, un secrétaire général et un trésorier. Le président, le secrétaire général et le trésorier sont automatiquement président, secrétaire général et trésorier des assemblées générales.

13.9. Le Conseil d'administration promulgue tous les règlements d'ordre intérieur qu'il juge nécessaires. 13.10. Le Conseil d'administration est compétent pour faire exécuter, sous sa responsabilité, certaines parties de ces tâches par des commissions/groupes de travail ou par une ou plusieurs personne(s) désignée(s) par le Conseil d'administration.

13.11. Le Conseil d'administration est tenu de tenir à jour un registre de la situation patrimoniale de l'ASBL de manière à ce que cette dernière puisse à tout moment connaître ses droits et obligations.

13.12. Le Conseil d'administration présente, à l'occasion d'une assemblée générale qui se tient dans les six mois qui suivent l'expiration de l'exercice de l'association, son rapport annuel et s'explique par la reddition des comptes sur la gestion menée durant l'exercice comptable écoulé en présentant un bilan ainsi qu un état des recettes et des dépenses.

13.13. À l'issue de ce délai, chaque membre peut demander cette reddition des comptes auprès de l'organe de gestion.

13.17. Le Conseil d'administration est tenu de conserver les documents pendant cinq ans.

Représentation de l'ASBL

Article 14.

14.1. Le Conseil d'administration conduit les affaires de l'ASBL et il en assure la représentation judiciaire et extrajudiciaire. Il est compétent pour toutes les affaires, à l'exception de celles qui sont expressément réservées par la loi ou par les statuts à l'assemblée générale.

14.2. Le Conseil peut lui-même poser des actes de disposition, en ce compris, mais sans s y limiter, l'aliénation de biens mobiliers et immobiliers, la constitution d'hypothèques, le prêt et l'emprunt, toutes opérations commerciales et bancaires et la levée d'hypothèques.

14.3. Le Conseil peut céder ses compétences ou une partie d'entre elles, sous sa responsabilité, à un des administrateurs.

14.4. Les administrateurs ne contractent aucune obligation personnelle concernant les engagements de l'ASBL. Leur responsabilité se limite à l'accomplissement de leur mission et aux manquements dans leur administration.

Délégation de la gestion

Article 15.

15.1. Le Conseil d'administration peut nommer un administrateur délégué, qui peut céder son mandat à un autre

administrateur et qui est chargé de la gestion quotidienne.

15.2. Il assure les affaires courantes et le courrier quotidien et signe, au nom de l'ASBL, les quittances et les

accusés de réception destinés aux entreprises de transport, à la poste, à la banque, à la caisse d'épargne et à

tous autres prestataires de services ou entreprises analogues.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant

pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers. Au verso : Nom et signature

MOD 2.2

Réservé

au

Moniteur

belge

Volet B - suite

15.3. Pour de telles affaires relevant de la gestion quotidienne, la signature de l'administrateur délégué suffit. 15.4. Pour des actes qui n'entrent pas dans le cadre de la gestion quotidienne et des missions particulières, l'ASBL n'est liée que par les signatures conjointes de deux administrateurs, parmi lesquels l'administrateur délégué.

15.5. La mission de l'administrateur délégué se termine suite à son décès, à sa démission, à son retrait, à sa révocation ou à la perte de la qualité de membre. L'administrateur délégué peut démissionner volontairement, moyennant une notification écrite au Conseil d'administration ; il peut également être révoqué à tout moment par le Conseil d'administration.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Réunions du Conseil d'administration

Article 16.

16.1. Le Conseil d'administration est convoqué par le président ou par deux administrateurs, par lettre ou par email, avec mention de l'ordre du jour.

16.2. Les réunions sont présidées par le président ou, si celui-ci est empêché ou absent, par le secrétaire, ou, si ce dernier est lui-même absent ou empêché, par le plus âgé des administrateurs présents.

16.3 Les décisions sont adoptées à la majorité simple des voix ; la majorité des administrateurs doivent être présents ou valablement représentés. En cas de parité des voix, la voix du président ou de celui qui le remplace est prépondérante.

16.4. Chaque administrateur peut donner procuration écrite à un autre administrateur, qui peut ainsi exercer le droit de vote afférent, étant entendu cependant qu'un administrateur ne peut être détenteur de plus d'une procuration.

16.5. Les procès-verbaux sont conservés dans un registre destiné à cet effet ; ils sont signés par le président et le secrétaire de la réunion concernée. Les extraits et copies des procès-verbaux ainsi que le registre sont signés par le président et le secrétaire du conseil d'administration.

Budgets, comptes

Article 17.

17.1. L'exercice comptable de l'association commence le 1er janvier et se termine le 31 décembre.

17.2. À la fin de chaque exercice comptable, le Conseil d'administration clôture les comptes de l'exercice écoulé et établit le budget pour l'année suivante ; ceux-ci sont présentés pour approbation à l'assemblée annuelle. Le solde bénéficiaire accroît le patrimoine de l'ASBL et ne peut être versé aux membres sous la forme de dividendes ou de toute autre manière.

Dissolution, liquidation

Article 18.

18.1. En cas de dissolution volontaire, un ou plusieurs liquidateurs sont désignés par l'assemblée générale, ou à défaut, par le tribunal.

18.2. L'assemblée générale détermine la compétence des liquidateurs, ainsi que les modalités de la liquidation. 18.3. En cas de dissolution, les actifs, après apurement des dettes, sont cédés à l'association, à la fondation ou à l établissement qui poursuit un but similaire à celui de l'ASBL. S'il existe plusieurs associations de ce type, l'assemblée générale établit un choix ou partage les actifs à son gré. S il n existe pas de telle association, les biens sont cédés à l'association, à la fondation ou à l'établissement dont l'objet se rapproche le plus possible de celui décrit plus haut.

Disposition transitoire

Article 19.

Tous les engagements ainsi que les obligations qui en résultent, et toutes les activités entreprises depuis le 24 avril 2013 par l un ou l autre des fondateurs au nom et pour compte de la société en formation sont repris par la société présentement constituée, par décision de la gérance qui sortira ses effets à compter de l acquisition par la société de sa personnalité juridique.

Article 20.

Le premier exercice court à compter de la date de constitution de l'association, à savoir le 1 juillet 2013, jusqu'au 31 décembre 2014.

Article 21. Pour tout ce qui n'est pas expressément prévu dans les présentes, la loi du 27 juin 1921, telle que modifiée par la loi du 2 mai 2002, et les usages en matière d'associations restent d'application.

Ainsi approuvé par l'assemblée générale extraordinaire à Bruxelles le 20 juin 2013, fait en deux exemplaires, dont l'un est conservé au siège social de l'association et dont l'autre est déposé au greffe du tribunal de commerce de Bruxelles.

Administrateurs représentant l'ASLB

Katharina Müllen, Président

Peter Ramaekers, Sécretaire NL

Christian Vanhenten, Sécretaire FR

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant

pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers. Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Réservé

au

Moniteur

belge

Volet B - suite

Erik Van Vooren, Sécretaire Adjoint

Martin Ruebens, Tresorier

Marc Michils, Administrateur

25/06/2013
ÿþMOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Zij worden in dit initiatief gesteund door de volgende personen, die echter geen bestuurlijke aansprakelijkheid hebben:

ANSEEL, Frederik wonende te Komijnstraat 11, 9000 Gent geboren te Kortrijk op 07 september 1978; BAILLEUR, Philippe

BAUWENS, Walter Achille Denise wonende te Kladdenbergstraat 35, 2650 Edegem, geboren te Mortsel op 19 oktober 1954;

BEGEER, Johannes Cornelis Marinus, wonende te Frans Verbeekstraat 102, 3090 Overijse, geboren te Middelburg (Nederland) op 5 mei 1957;

BOSSUYT, Jan Jan Jozef Cyriel wonende te Blauwe Poortstraat 3 8581 Avelgem-Waarmaarde geboren te Oudenaarde op 29 november 1939;

BOUCKAERT, Luc Joseph Maria wonende te Waversebaan 228, 3050 Oud Heverlee geboren te Roeselare op 24 april 1941;

CAMELBEEK, Jan wonende te Jezus Eiklaan 46b, 3080 Tervuren, geboren te Leuven op 3 september 1972; CELENS Joanne Irene Marie, Wonende te Henri Van Zuylenstraat 53, 1180 Ukkel, geboren te Schaarbeek op 03 juni 1960

ALIVE - Authentiek Leiderschap in Verbondenheid en Empathie

ALIVE

Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Platanenwijk 2, 1150 Brussel

Oprichting

De volgende personen

1. MOLLEN, Ursula Katharina, wonende te Bloemgracht 195, NL-1016 KP Amsterdam/ Nederland, geboren te Dudeldorf/ Duitsland op 13 oktober 1952;

2. RAMAEKERS, Peter Paul Jozef, wonende te Adelastraat 2, NL-6004 HZ Weert/ Nederland, geboren te Heerlen/ Nederland op 19 juni 1953;

3. RUEBENS, Martin Jozef Clara, wonende te Bergestraat 113, 1730 Asse, geboren te Brugge op 03 april 1960;

4. VAN VOOREN, Erik, wonende te Beekstraat 22, 9030 Gent, geboren te Sleidinge op 02 september 1953

5. MICHILS, Marc Marie Gustave wonende te Meiselaan 29, 1880 Nieuwenrode, geboren te Brussel op 9 juli 1953;

6. VANHENTEN, Christian Emile Camille Ghislain, wonende te Platanenwijk 2, 1150 Brussel geboren te Brussel op 9 maart 1960;

zijn op 24 april 2013 overeengekomen, om in overeenstemming met de Wet van 27 juni 1921 - gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 - betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, de vereniging zonder winstoogmerk  ALIVE op te richten.

Ondernemingsnr :

Benaming

(voluit) : ALIVE - Authentiek Leiderschap in Verbondenheid en Empathie

België

Onderwerp akte : Oprichting

*13303586*

(afgekort) : ALIVE

Rechtsvorm: : Vereniging zonder winstoogmerk

Luik B

Zetel : Platanenwijk 2

0535884220

1150

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Sint-Pieters-Woluwe

Griffie

Neergelegd

21-06-2013

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

DE BOCK, Ingrid Césarine Abel wonende te 8400 Oostende Van Iseghemlaan 46 E72, geboren te Sint-Niklaas op 2 october 1956;

DEWULF, David David Joseph Cornelius wonende te Steenstraat 25, 9070 Heusden geboren te Ieper op 28 mei 68;

EYNICKEL, Jochanan Marcel Florent wonende te Kleine Beerstraat 32, 2018 Antwerpen geboren te Gent op 04 februari 1981;

GOUVERNEUR, Tanja wonende te Olmenstraat 6, 2800 Mechelen, geboren te Mechelen op 30 augustus 1970; JENNEN, Filip wonende te Lange Lozanastraat 21, 2018 Antwerpen geboren te Lier op 17 december 1968; LEYMAN, Peter Maurits Anna Maria wonende te Elshout 25, 9031 Drongen geboren te Gent op 12 mei 1962; LIJNEN, Sophie Paule Josine wonende te Onze Lieve Vrouweplein 1, 2530 Boechout, geboren te Hasselt op 21 september 1958;

MARICHAL, Koen wonende te Oedenkovenstraat 26, 2140 Borgerhout geboren te Roeselare op 18 september 1965;

MARIËN, Jozef, Maria, Ludo, Roeland Marien wonende te Watermolenstraat 26, 3140 Keerbergen geboren te Beveren Waas op op 12 juli 1953;

MASSA, Caroline Marie Germaine Michel Marthe wonende te rue du Limbourg 93, 4300 Waremme geboren te Sint-Truiden op 22 juli 1967;

MICHILS, Marc Marie Gustave wonende te Meiselaan 29, 1880 Nieuwenrode geboren te Brussel op 9 juli 1953; PRINS, Björn wonende te Heerdweg 48, 9800 VINKT geboren te Gent op 14 januari 1976;

RIGOUTS, Guido Alfons Maria Ghislenus wonende te Salm Salmstraat 60, 2320 Hoogstraten geboren te Leuven op 8 februari 1955;

SAELENS, Dominiek Theo Eddy wonende te Winkelkouter 73, 9770 Kruishoutem, geboren te Veurne op 19 april 1963;

SERNEELS, Geert Julia Gustaaf wonende te Steenbakkerijstraat 22, 3010 Leuven geboren te Leuven op 30 november 1965;

STOUTEN, Jeroen wonende te Schildknapenstraat 8, 3500 Hasselt, geboren te Maaseik op 12 april 1979; TOYE, Jan Valère wonende te Voordestraat 7, 9850 Hansbeke geboren te Oudenaarde op 10 maart 1948; VANDENWYNGAERDEN, Jan Peter wonende te Waterloostraat 37, 2600 Berchem, geboren te Diest op 01 oktober 1954;

VAN DER WAL, Eelco wonende te Bertelsberg 92, 4822 SM Breda, Nederland geboren te Zaandam op 20 augustus 1952;

VANHENTEN, Christian Emile Camille Ghislain wonende te Platanenwijk 2, 1150 Brussel geboren te Brussel op 9 maart 1960;

VANMARCKE, Tim wonende te ALBERTSTRAAT 1 , 8560 WEVELGEM geboren te KORTRIJK op 11 september 1979;

VAN NUFFELEN, Guido, wonende te Amerikalei 52 bus 2, 2000 Antwerpen geboren te Genk op 19 maart 1959; VAN REES, Niels Peter Jurrien wonende te Sterstraat 10, 4851 BG, Ulvenhout /Nederland geboren te Soest/ Nederland op 4 september 1964;

VAN UFFELEN, Saskia wonende te Brusselsestraat 197, 1840 Londerzeel geboren te Mortsel op 11 december 1961

VERCAEMER, Linda Béatrice Roza wonende te Delleurlaan 45, 1170 Watermlaal-Bosvoorde geboren te Kortrijk op 22 augustus 1966;

VERMANT, Dirk wonende te Wielstraat 12, 2880 Bornem geboren te Willebroek op 19 oktober 1967;

VERWEE, Laurence Daniëlle Jacqueline wonende te Jan Verspeyenstraat 7, 9000 Gent geboren te Kortrijk op 15 juni 1961.

De statuten luiden als volgt:

STATUTEN

Naam

Artikel 1:

De vereniging draagt de naam  ALIVE - Authentiek Leiderschap in Verbondenheid en Empathie" (hierna: de

 VZW ).

Zetel

Artikel 2:

De zetel van de VZW is heden te Platanenwijk 2, 1150 Brussel.

Duur

Artikel 3:

De VZW wordt opgericht voor onbepaalde tijd.

Doeleinden en activiteiten

Artikel 4

4.1. De VZW heeft tot doel een beweging te zijn die mensen met leidinggevende en bestuurlijke

verantwoordelijkheid bijeen brengt in hun zoektocht naar leiderschap voor empathische organisaties.

4.2. Daartoe faciliteert de VZW activiteiten die bedoeld zijn om elkaar aan te moedigen tot integratie van de op dit

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

gebied uit wetenschappelijk onderzoek en uit goede praktijken gewonnen inzichten in ieders eigen organisatie, opdat authenticiteit en empathie daadwerkelijk meer ruimte krijgen.

4.3. De VZW is bevoegd om in ondergeschikte orde handelsdaden te stellen voor zover deze in overeenstemming zijn met het doel omschreven in het eerste lid en voor zover de winst gebruikt wordt om dit doel te bereiken.

4.4. Zij kan alle roerende en onroerende goederen die zij voor het verwezenlijken van haar doel nodig heeft, bezitten of verkrijgen en er alle eigendomsrechten en andere zakelijke rechten op uitoefenen.

4.5 Zij kan daartoe alle nuttige rechtshandelingen en daden stellen, en onder meer overeenkomsten sluiten, personeel aanwerven, contracten ondertekenen, verzekeringspolissen afsluiten, goederen in huur nemen, dit alles zowel in binnen- als in buitenland en alle benodigde roerende en/of onroerende goederen in huur of gebruik nemen, verwerven, bezitten en vervreemden.

4.6. Zij kan subsidies verwerven, zowel van de overheid als van private instellingen, aan sponsoring doen en vertegenwoordigers uitzenden in binnen- en buitenland en zelf als vertegenwoordiger optreden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Leden

Art. 5.

5.1. De VZW telt minstens drie werkende leden.

5.2. De VZW telt werkende en niet-werkende leden.

5.3. Werkende leden zijn alle actieve bestuursleden en al diegenen die door het bestuur zijn benoemd in een

werkgroep voor zolang zij actief zijn in deze werkgroep. Bij het verlaten van het bestuur of een werkgroep

verandert de status naar die van niet-werkend lid.

5.4. De werkende leden hebben stemrecht.

5.5. De niet-werkende leden bezitten uitsluitend de rechten en plichten die hen uitdrukkelijk door de statuten of

het op te stellen huishoudelijk reglement worden toegekend. Zij hebben geen stemrecht in de algemene

vergadering.

5.6. Als lid kan tot de vereniging toetreden elke natuurlijke persoon, die door de raad van bestuur als zodanig

worden toegelaten.

5.7. Wie lid wil worden, dient zijn verzoek om toelating schriftelijk te richten aan de raad van bestuur. Dit

schriftelijke verzoek kan gebeuren per brief of per e-mail.

5.8. De raad van bestuur beslist vrij over elk verzoek tot toetreding.

5.9. De raad van bestuur kan op door hem te bepalen voorwaarden ereleden toelaten, zij hebben de status van

niet-werkende leden.

Lidmaatschapsgelden

Art. 6.

6.1. De door de werkende leden verschuldigde jaarlijkse bijdrage mag niet hoger zijn dan 500 EURO. De raad

van bestuur stelt jaarlijks de door de werkende leden verschuldigde bijdrage vast.

6.2. De door de niet-werkende leden verschuldigde jaarlijkse bijdrage mag niet hoger zijn dan 500 EURO. De

raad van bestuur stelt jaarlijks de door de niet-werkende leden verschuldigde bijdrage vast.

Opzegging

Art. 7.

7.1. Elk lid kan te allen tijde, mits zij/hij er één maand vooraf kennis van geeft, uit de VZW treden, doch niet alvorens zij/hij de opeisbaar geworden bijdragen heeft betaald. Het ontslag dient schriftelijk aan de raad van bestuur ter kennis te worden gebracht. Dit schriftelijke verzoek kan gebeuren per brief of per e-mail.

7.2. Het lid dat weigert de bijdrage te betalen, wordt geacht ontslag te nemen.

7.3. Tot uitsluiting van een lid kan alleen door een algemene vergadering worden besloten, met twee derde meerderheid der aanwezige en vertegenwoordigde stemmen en nadat het lid is gehoord, althans opgeroepen. 7.4. Het lidmaatschap eindigt van rechtswege ingeval het lid overlijdt, failliet, onbekwaam of in staat van verlengde minderjarigheid wordt verklaard, of onder voorlopig bewind wordt gesteld.

Algemene vergadering

Art. 8.

8.1. Aan de algemene vergadering komen in de VZW alle bevoegdheden toe, die niet door de wet of de statuten

aan de raad van bestuur zijn opgedragen.

8.2. De algemene vergadering is samengesteld uit alle werkende leden en is bevoegd voor hetgeen is bepaald in

de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

8.3. Ieder werkend lid kan schriftelijk volmacht geven aan een ander werkend lid, die het daarbij behorend

stemrecht mag uitoefenen, zonder dat evenwel een lid houder mag zijn van meer dan één volmacht.

8.4. De algemene vergadering moet ten minste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen. Behoudens hetgeen

hierna wordt bepaald zijn de wijze van oproeping en de werking van de algemene vergadering geregeld volgens

de artikelen 5 tot 8, 12, 20 en volgende van de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

8.5. Alle werkende leden moeten schriftelijk worden opgeroepen ten minste acht dagen vóór de vergadering.

Deze schriftelijke oproeping gebeurt per brief of per e-mail, met vermelding van de agenda.

8.6. Toegang tot de algemene vergadering hebben alle leden van de VZW..

8.6. Geen toegang hebben geschorste leden.

8.7. Over toelating van andere personen (bijv. begunstigers die geen lid zijn) beslist de raad van bestuur.

8.8. De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, bij diens/haar afwezigheid,

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

door de secretaris, of, bij diens/haar afwezigheid, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

8.9. De voorzitter wijst een secretaris aan ingeval de secretaris van de raad van bestuur afwezig is.

8.10. De agenda wordt vastgesteld door de raad van bestuur.

8.11. Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen mede in behandeling worden genomen op voorstel zowel van de voorzitter als van een ander werkend lid.

8.12. Ieder werkend lid van de VZW dat niet geschorst is, heeft één stem.

8.13. Een werkend lid kan een ander werkend lid schriftelijk machtigen namens haar/ hem zijn/haar stem uit te brengen. Van deze machtiging dient op een zodanige wijze te blijken, dat het bestuur deze voldoende acht. 8.14. De besluiten worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, ongeacht het aantal aanwezigen. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter van de vergadering. 8.15. De notulen van de algemene vergadering worden opgenomen in een ter zetel van de VZW gehouden bijzonder register en ondertekend door de voorzitter van de vergadering, de secretaris en de leden die dit wensen.

8.16. Afschriften en uittreksels van de notulen en het register worden door de voorzitter en door de secretaris van de raad van bestuur ondertekend.

8.17. De besluiten van de algemene vergadering worden de leden en belanghebbende niet-leden mondeling of bij gewone brief ter kennis gebracht, dit alles onverminderd de door de wet voorgeschreven bekendmakingen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bestuur

Art. 13.

13.1. De VZW wordt bestuurd door een raad van minimum drie bestuurders, tenzij de VZW slechts drie leden telt  dan volstaan twee bestuurders.

13.2. Zij worden benoemd door de algemene vergadering.

13.3. Om tot bestuurder te worden verkozen, moet men lid zijn van de VZW, of een gemandateerde vertegenwoordigen van het lid, indien deze een rechtspersoon is.

13.4. De bestuurders worden benoemd voor vier jaar, dit mandaat is onbeperkt hernieuwbaar. Hun opdracht eindigt van rechtswege door het verstrijken van hun mandaat en eveneens door overlijden, ontslag, aftreden of afzetting en verlies van het lidmaatschap.

13.4. Iedere bestuurder kan vrijwillig ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de raad van bestuur. 13.5. Iedere bestuurder kan ook te allen tijde door de algemene vergadering ontslagen worden.

13.6. Elke bestuurder die benoemd is om een tussentijds opengevallen mandaat waar te nemen, blijft slechts bestuurder tot dat mandaat verstreken is.

13.7. Bestuurders wier mandaat van beperkte duur is, moeten voor het verstrijken ervan het initiatief nemen om de algemene vergadering te laten bijeenroepen om nieuwe bestuurders te benoemen. Indien zij in gebreke blijven, zijn zij ertoe gehouden hun opdracht verder te vervullen tot in hun vervanging is voorzien, onverminderd hun aansprakelijkheid voor de schade die door hun verzuim mocht zijn veroorzaakt.

13.8. De raad van bestuur kiest uit zijn leden tenminste een voorzitter, een algemeen secretaris en een penningmeester. De voorzitter, de algemeen secretaris en de penningmeester zijn automatisch voorzitter, algemeen secretaris en penningmeester van de algemene vergaderingen.

13.9. De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig oordeelt,

13.10. De raad van bestuur is bevoegd onder zijn verantwoordelijkheid bepaalde onderdelen van zijn taak te doen uitvoeren door commissies/ werkgroepen of door één of meer personen die door de raad van bestuur worden benoemd.

13.11. De raad van bestuur is verplicht van de vermogenstoestand van de VZW zodanige aantekeningen te houden dat daaruit te allen tijde haar rechten en verplichtingen kunnen worden gekend.

13.12. De raad van bestuur brengt op een algemene vergadering binnen zes maanden na afloop van het verenigingsjaar, zijn jaarverslag uit en doet, onder overlegging van een balans en een staat van baten en lasten, rekening en verantwoording over zijn in het afgelopen boekjaar gevoerd beleid.

13.13. Na verloop van de termijn kan ieder lid deze rekening en verantwoording bij het bestuur opvragen. 13.17. De Raad van Bestuur is verplicht de bescheiden vijf jaren lang te bewaren.

Vertegenwoordiging van de VZW

Art. 14.

14.1. De raad van bestuur leidt de zaken van de VZW en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Zij is bevoegd voor alle aangelegenheden met uitzondering van deze die door de wet of de statuten uitdrukkelijk aan de algemene vergadering zijn voorbehouden.

14.2. De raad kan zelf daden van beschikking stellen met inbegrip van, onder meer, het vervreemden van roerende en onroerende goederen, het hypothekeren, het lenen en uitlenen, alle handels- en bankverrichtingen, het lichten van hypotheken.

14.3. De raad kan zijn bevoegdheid of een gedeelte ervan op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één van de bestuurders.

14.4. Door de bestuurders wordt geen persoonlijke verplichting aangegaan betreffende de verbintenissen van de VZW. Hun aansprakelijkheid is beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht en tot de tekortkomingen in hun bestuur.

Delegatie van het bestuur

Art. 15.

15.1. De raad van bestuur kan een gedelegeerd bestuurder benoemen, die zijn/haar mandaat kan overdragen

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

aan een andere bestuurder, en die met het dagelijks bestuur wordt belast.

15.2. Deze verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling en tekent namens de VZW alle kwitanties en ontvangstbewijzen ten aanzien van vervoer, post, bank, spaarkas en alle andere dergelijke ondernemingen of diensten.

15.3. Voor dergelijke zaken van dagelijks bestuur volstaat de handtekening van de gedelegeerd bestuurder. 15.4. Voor rechtshandelingen die buiten het dagelijks bestuur en de bijzondere opdrachten vallen, is de VZW slechts verbonden door de handtekeningen van twee bestuurders samen, waaronder de gedelegeerd bestuurder. 15.5. De opdracht van de gedelegeerd bestuurder eindigt door overlijden, ontslag, aftreden of afzetting en verlies van lidmaatschap. De gedelegeerd bestuurder kan vrijwillig ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de raad van bestuur en kan eveneens te allen tijde door de raad van bestuur ontslagen worden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Vergaderingen van de raad van bestuur

Art. 16.

16.1. De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door twee bestuurders per brief of per email, met vermelding van de agenda.

16.2. De vergaderingen worden voorgezeten door de voorzitter en, bij diens ontstentenis, belet of afwezigheid, door de secretaris, en bij diens ontstentenis, belet of afwezigheid, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

16.3 De beslissingen worden bij gewone meerderheid van stemmen genomen; ten minste de meerderheid van de bestuurders moet aanwezig zijn of geldig vertegenwoordigd. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt.

16.4. Iedere bestuurder kan schriftelijk volmacht geven aan een andere bestuurder, die het daarbij behorend stemrecht mag uitoefenen, zonder dat evenwel een bestuurder houder mag zijn van meer dan 1 volmacht. 16.5. De notulen worden gehouden in een daartoe bestemd register; zij worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de desbetreffende vergadering. Uittreksels en afschriften van de notulen en het register worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de raad van bestuur ondertekend.

Begrotingen, rekeningen

Art. 17.

17.1. Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

17.2. Bij het einde van elk boekjaar sluit de raad van bestuur de rekeningen van het afgelopen jaar en maakt de

begroting voor het volgend jaar op; deze worden aan de jaarvergadering ter goedkeuring voorgelegd. Het batig

saldo vergroot het vermogen van de VZW en kan niet als dividend of anderszins aan de leden worden

uitgekeerd.

Ontbinding, vereffening

Art. 18.

18.1. In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, één of meer vereffenaars.

18.2. Zij bepaalt hun bevoegdheid, alsmede de wijze van vereffening.

18.3. In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan de vereniging, stichting of inrichting, die een gelijkaardig doel als de VZW nastreeft; zijn er verscheidene zodanige verenigingen, dan maakt de algemene vergadering een keuze of verdeelt zij de activa naar goedvinden; zijn er geen, dan worden de goederen overgedragen aan de vereniging, stichting of inrichting, waarvan het doel het hierboven omschreven doel het meest nabij komt.

Overgangsbepaling

Art. 19.

Alle verbintenissen en bijhorende verplichtingen, alsook alle activiteiten ondernomen sinds 24 april 2013 door

één van de stichtende leden in naam en voor rekening van de VZW in oprichting worden overgenomen door de

VZW, waarbij de Raad van Bestuur beslist over de gevolgen hiervan t.a.v. de VZW.

Art. 20.

Het eerste boekjaar loopt vanaf de datum van oprichting, zijnde 1 juli 2013 tot 31 december 2014.

Art. 21. Voor alles waarin hier niet uitdrukkelijk is voorzien, blijven de wet van 27 juni 1921 - gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 - en de gebruiken inzake de verenigingen van toepassing.

Aldus goedgekeurd door de Buitengewone Algemene Vergadering te Brussel op 20 juni 2013, in twee exemplaren waarvan er één bewaard wordt op de maatschappelijke zetel van de vereniging en waarvan het andere wordt neergelegd op de Griffie van de Rechtbank van Koophandel te Brussel.

Bestuursleden die de VZW vertegenwoordigen

Katharina Müllen, Voorzitter

Peter Ramaekers, Secretaris NL

Christian Vanhenten, Secretaris FR

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

Erik Van Vooren, Adjunct Secretaris Martin Ruebens, Penningmeester Marc Michils, Bestuurslid

06/08/2015
ÿþM0D 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van dé--aktneeerggeegd/ontvangen op

: 2 8 JOLI 2015

ter griffie vari de Nederlandstalige

Y~rm~ith' Hereoe«ti Brussel

t"

"

Vooi behou,

aan h

Belgio Staats)

Ondernemingsnr : 535.884.220

Benaming

(voluit) : ALIVE - Authentiek Leiderschap in Verbondenheid en Empathie

(verkort) : ALIVE

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Platanenwijk 2, 1150 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging van de raad van bestuur en adres maatschappelijke zetel

De algemene vergadering van 17 juli 2015 heeft met eenparigheid van stemmen volgende wijzigingen goedgekeurd

1. Het ontslag aanvaard als lid van de raad van bestuur van:

Christian Vanhenten, Platanenwijk 2, 1150 Brussel

Erik Van Vooren, Beekstraat 22, 9030 Gent

Marc Michils, Meiselaan 29,1880 Nieuwenrode

2. Zij heeft benoemd tot nieuw lid van de raad van bestuur:

Walter Bauwens, Kladdenbergstraat 35, 2650 Edegem, geboren te Mortsel op 19 oktober 1954

3. De andere bestuurders worden herbenoemd, zodat de raad van bestuur vanaf heden is samengesteld als

volgt:

Voorzitter: Katharina Mullen

Secretaris: Peter Ramaekers

'Schatbewaarder: Martin Ruebens

Bestuurslid : Walter Bauwens

4. De algemene vergadering heeft ook met eenparigheid aanvaard om het adres van de maatschappelijke zetel als volgt te wijzigen : p/a Martin Ruebens, Bergestraat 179, 1730 Asse,

Ondergetekende, Martin Ruebens, handelend als bestuurslid-schatbewaarder verklaart dat deze opgaaf volledig en naar waarheid is opgemaakt.

Gedaan te Asse, 24 juli 2015

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

M00 2.2

i i

-4

Luik B - Vervolg

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

e

Ondertekend te Asse op 24 juli 2015, door

Martin Ruebens, bestuurslid-schatbewaarder

Coordonnées
ALIVE - AUTHENTIEK LEIDERSCHAP IN VERBONDENH…

Adresse
PLATANENWIJK 2 1150 SINT-PIETERS-WOLUWE

Code postal : 1150
Localité : WOLUWE-SAINT-PIERRE
Commune : WOLUWE-SAINT-PIERRE
Région : Région de Bruxelles-Capitale