AMAZONE

Association sans but lucratif


Dénomination : AMAZONE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 455.555.451

Publication

03/01/2014
ÿþ~

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

MOD 2.2





u



*19003





-~

~QDEL. ~ ~ ~013

Greffe

N ~I' Sr7(rt pri .e : 455.555.451

Déliornirtadoit

refi entier) : AMAZONE asbl

(en abrégé)

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : rue du Méridien 10-14, 1210 Saint-Josse-ten-Noode

Obist de t'ac¬ ;c : Modifications des statuts

Assemblée générale du 18 décembre 2013

STATUTS DE L'ASBL AMAZONE

ARTICLE 3 : OBJET SOCIAL DE L'ASSOCIATION

3.3. En outre, l'association a pour objet social :

- l'insertion socioprofessionnelle des demandeurs d'emploi difficiles à placer par la prestation de services ou la production de biens à destination des habitantes, des collectivités, des entreprises, notamment l'exploitation d'un restaurant et les activités de catering.

Myriam Van Varenbergh

Présidente

Mentronner suu la dnrsit:sE page du Volet B: Au vecto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de !a personne ou des personnes ayant pouvoir de representerr l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

03/01/2014
ÿþMOD2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Onderrzemingsnr : 455.555.451 t Cn mint

(voluit) : AMAZONE vzw

rite~ _.

2 0 DEC. 2013

Griffie

111111

Voorbehouden ~

aan het

Bo19îse:h Staatsblad



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

(verfod) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Middaglijnstraat 10-14, 1210 Sint-Joost-ten-Noode

Ortzietwer p ;kW : Statutenwijziging

Algemene vergadering van 17 december 2013

De algemene vergadering heeft op 17 december de statuten gewijzigd ais volgt:

ARTIKEL 3 : DOEL VAN DE VERENIGING

3.3. De vereniging stelt zich bovendien als sociaal doel ;

- de socio-professionele inschakeling van moeilijk te plaatsen werkzoekenden voor het verlenen van diensten of het produceren van goederen ten behoeve van de bewoners, de groeperingen en de ondernemingen, zoals de uitbating van een restaurant en cateringactiviteiten,

Myriam Van Varenbergh

Voorzitster

Q~ dc. I <Ie,te, Islz Va:7 I_;lil: t3 v*Ynelyden . Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hr;tzij van de perso(o)n(en) bevoegd do vereniging, stichting of organisme ton aanzien van derden te vertegenwoordigen

( eo : Naam en handtekening.

19/04/2013
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte M0D 2.2

i IIIi 306 ui2056*iii

*1

1 °APR 2013.

1 %*'.

Greffe

N° d'entreprise : 455.555.451

Dénomination

(en entier) : AMAZONE asbl

(en abrégé) :

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège: rue du Méridien 10-14, 1210 Saint-.fosse-ter-Noode

Objet de l'acte : Démission et admission - Conseil d'Administration Assemblée générale du 20 mars 2013

Démission comme administratrice:

TEITELBAUM Viviane, Antwerpen, 16/10/1955, Rue des Champs Elysées 44,1050 Bruxelles

Nomination comme administratrice

DACHE Françoise, Ixelles, 22/01/1964, Chaussée dé Gand 1223, 1082 Bruxelles

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire Instrumentant ou de la personne ou des personnes ajrant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme è 1:égard des tiers

Au verso : Nom et signature

18/12/2012
ÿþ J Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOI) 2,2

*12203613'

d'entreprise : 455.555.451

Dénomination -

BRUXELLES

- 7 DEC 201a

Greffe

(en entier) (en abrégé) : AMAZONE asbl

Forme juridique Association sans but lucratif

Siège rue du Méridien 10-14, 1210 Saint-Josse-ten-Noode

abiet de t'acte : Election du Conseil d'Administration - renouvellement de mandat comme administratrice du 4/10/2012 aù 3/10/2016 + Annulation et remplacement dei statuts + reélection du réviseur

Assemblée générale du 4 octobre 2012

Démission comme administratrice et présidente:

CHALUDE Monique, Brigitte, Etterbeek, 28/1211948, avenue Ulysse 8, 1190 Bruxelles

Démission comme administratrice et trésorière:

JORISSEN Sigrun, Marleen, Mathieu, José, Hasselt, 26/12/1965, Groenstraat 77, 3730 Hoeselt

Démission comme administratrice et secrétaire:

PISSART Françoise, Paule, Raymcnde, Liège, 02/08/1960, Rue du Cloître 71, 1020 Bruxelles

Démisson comme administratrices:

AZNAG Khadija, Marrakech/Marokko, 22/10/1971, Renkinstraat 78, 1030 Brussel, en date du 18/06/2010

BOONEN Magdeleine, Marie, C.E.P.G., Ixelles, 03/10/1940, Av Grandchamp 282, 1150 Bruxelles, en date

du 23/02/2010

EL HAJJAJI Khadija, Al Hoceima/Maroç, 09109/1960; Rue Verrept dekeyser 40-42, 1080 Bruxelles, en date

du 10/06/2011

DEVOS Dominique, Françoise, Madeleine, Kolwezi (Congo), 07112/1951, avenue du Chant d'Oiseau 67,.

1150 Bruxelles

GARCIA Ada, Esther, La Havane (Cuba), 08/01/1940, Rue du Cardinal Lavigerie 47, 1040 Bruxelles

JENNES Gabrielle, Maria, Regina, Herstelt, 02/01/1951, Veerlepad 54, 2230 Herselt

ROGGEMAN Kathleen, Augusta, Dessau (DU), 08/03/1945, Gen. Drubbelstraat 43, 2600 Berchem

SCHEERLINCK Helena, Zottegem, 29/06/1957, Dansettestraat 25, 1090 Brussel

Nomiríation comme administratrice et présidente:

VAN VARENBERGH Myriam, Anderlecht, 8103/1960, Thaborstraat 35, 1700 Dilbeek

Nomination comme administratrice:

ABRAM Maté, Marie-Thérèse, Saint-Josse-ten-Node, 06/04/1971, Rue Verbist 84/5, 1210 Saint-Josse-ten-

Node

Nomination comme administratrice et trésorière: '

TANGRE Valérie, Margaretha, Julie, Kortrijk, 14/06/1970, Kouterstraat 19, 3040 Loonbeek

Nomination comme administratrice et secrétaire:

WILLEM Lydie, Etterbeek, 31/10/1940, boulevard Louis Mettewie 67/82, 1080 Bruxelles

Admininistratrices restantes

TEITELBAUM Viviane, Antwerpen, 16/10/1955, Rue des Champs Elysées 44, 1050 Bruxelles

VERHAEST Karin, Maria, Gent (Sint-Amandsberg), 17/09/1956, Abdisstraat 8, 9000 Gent

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MOD 2.2

" L'Assemblée générale du 7/06/2012 décide la modification des statuts, les anciens statuts sont annulés et remplacés par :

STATUTS DE L'ASBL AMAZONE

TITRE 1 - NOM  SIÈGE  OBJECTIF -- DURÉE

ARTICLE 1 : NOM DE L'ASSOCIATION

1.1.L'association ayant pour dénomination "asbl AMAZONE", est située 10 rue du Méridien à 1210 Bruxelles

et porte le numéro d'entreprise 0455.555.451.

1.2.Ce nom doit toujours être précédé ou suivi des mots "association sans but lucratif' ou de l'abréviation

"ASBL", ou en néerlandais "vereniging zonder winstoogmerk" ou l'abréviation "VZW".

1.3.Le nom, le fait qu'il s'agit d'une association sans but lucratif, comme indiqué sous 1.2. et l'adresse du

siège de l'association doivent être mentionnés sur tous les actes, factures, annonces, publications et autres

pièces qui concernent l'association.

ARTICLE 2 ; S1EGE DE L'ASSOCIATION

2.1.Le siège social de l'association est situé à 1210 Bruxelles, 10 rue du Méridien. L'association ressort de l'arrondissement judiciaire de Bruxelles. Tout transfert de son siège exige une décision de l'assemblée générale des membres conformément au quorum et à la majorité requise pour modifier les statuts.

2.2.Tous les documents prescrits par la loi sur les ASBL sont déposés dans le dossier au greffe du Tribunal du Commerce de l'arrondissement judiciaire susmentionné.

ARTICLE 3 ; OBJET SOC1AL DE L'ASSOCIATION

3.1.L'association a pour objet:

-la création de conditions permettant un fonctionnement effectif et " efficace des organisations et

groupements de femmes qui le demandent;

-l'organisation d'un centre de rencontres qui promeut l'égalité entre femmes et hommes et la mise en valeur

" ~ du mouvement féministe; "

-l'organisation d'actions et événements ainsi que le soutien d'initiatives d'éducation permanente et

d'animation socioculturelle visant la promotion de l'égalité entre les femmes et les hommes.

e 3.2.Elle peut accomplir toutes les activités se rapportant directement ou indirectement à son objet en ce compris, dans les limites autorisées par la loi, des activités commerciales et lucratives accessoires dont le

" produit sera de tout temps affecté intégralement à fa réalisation desdits buts non lucratifs. Elle peut notamment développer des initiatives axées sur la prestation de services au mouvement des femmes et la mise à disposition d'informations et de documentation sur les femmes et sur le mouvement féministe.

ARTICLE 4 : DURÉE DE L'ASSOCIATION

r-+ L'association est constituée pour une durée indéterminée.

TITRE 11 - MEMBRES

ARTICLE 5 : MEMBRES EFFECTIFS ET MEMBRES ADHÉRENTS

5,1.L'association est composée de membres effectifs et de membres adhérents, Ils sont communément

nommés les membres.

5.2.L'association compte un minimum de vingt-quatre (24) membres effectifs et de cinq (5) membres

adhérents.

5.3.La plénitude de l'adhésion, en ce compris le droit de vite à l'assemblée générale, revient exclusivement

aux membres effectifs et non aux membres adhérents.

5.4.Les membres adhérents n'ont comme droits et obligations que ceux qui leur sont accordés par la lol sur

les asbl et les présents. statuts. Les dispositions statutaires peuvent à cet égard être changées sans

" consultation ni accord des membres adhérents,

ARTICLE 6 : CONDITIONS POUR DEVENIR MEMBRE

6.1.Peut adhérer en tant que membre effectif à l'association toute personne qui poursuit les objectifs de l'association, adhère à ses valeurs et souhaite la soutenir activement dans la réalisation de ses missions. Un candidat membre effectif doit être présenté par au moins deux (2) membres et doit être accepté par l'assemblée générale au moyen d'un vote à la majorité des trois quarts (3/4) des voix présentes.

6.2.Peut adhérer en tant que membre adhérent à l'association toute personne physique ou morale qui est reconnue comme telle par le conseil d'administration en raison du lieb de cette personne avec l'association. Lors de sa décision, le conseil d'administration s'en tiendra aux prescriptions telles que reprises dans le règlement intérieur. II peut décider souverainement et sans autre motivation de ne pas accepter un candidat en qualité de membre adhérent.

6.3.Les demandes d'adhésion doivent être exclusivement adressées par écrit au conseil d'administration, en mentionnant nom, prénoms et adresse ou, s'il s'agit d'une personne morale, nom, forme juridique et adresse du siège social du demandeur et en précisant les raisons pour lesquelles le demandeur considère qu'if peut devenir membre effectif ou membre adhérent.

ARTICLE 7 :COTISATION ANNUELLE

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

" MOp2.2

- La cotisation annuelle pour les membres effectifs et les membres adhérents est fixée chaque année par l'assemblée générale et s'élève à un montant maximum de cinq cents euros (500 ¬ ).

ARTICLE 8 ; OBLIGATIONS DES MEMBRES

Les membres de l'association sont tenus de :

á)respecter les statuts et le règlement d'ordre intérieur de l'association ainsi que les décisions de ses

organes de gestion;

b)ne pas nuire aux intérêts de l'association ou d'un de ses organes.

ARTICLE 9 : DÉMISSION, EXCLUSION ET SUSPENSION D'UN MEMBRE

9.1.Chaque membre effectif ou membre adhérent est libre de se retirer à tout moment de l'association en adressant par écrit sa démission au / à la présidentle du conseil d'administration.

La démission prend effet le jour qui suit la prochaine assemblée générale.

Un membre démissionnaire est tenu de payer sa cotisation de membre et sa participation dans les frais approuvés pour l'année au cours de laquelle sa démission prend effet,

9,2.Est réputé démissionnaire le membre effectif ou adhérent qui ne paie pas la cotisation qui lui incombe, dans le mois du rappel qui lui est adressé par lettre ou qui, sans l'avoir communiqué au préalable, est absent trois fois de suite aux réunions de l'assemblée générale,

9.3.Un membre effectif ne peut être exclu que par décision de l'assemblée générale et à la majorité des deux tiers des voix. Avant de décider l'exclusion, l'assemblée générale entendra le membre concerné.

9.4.La suspension sera communiquée par lettre recommandée au membre effectif concerné. Sa durée ne peut dépasser six semaines, au cours desquelles l'assemblée générale " doit se prononcer sur la décision d'exclusion. Durant cette période, le membre effectif concerné conserve tous ses droits d'adhésion. Si l'assemblée générale ne se prononce pas sur l'exclusion, la suspension du membre effectif est invalidée juridiquement et on estime qu'elle n'a jamais eu lieu.

9.5.L'adhésion d'un membré effectif ou d'un membre adhérent prend automatiquement fin lors du décès de la personne physique, ou pour les personnes juridiques, lors de sa dissolution, de sa fusion, de sa scission ou en cas de faillite.

9.6.Les membres effectifs démissionnaires ou exclus ou les membres adhérents et leurs ayants droits n'ont aucune part dans la capacité de l'association et ne peuvent en aucun cas exiger de retours ou de compensations des cotisations versées ou des apports effectués.

TITRE III - CONSEIL D'ADMINISTRATION

ARTICLE 10 : COMPOSITION DU CONSEIL D'ADMINISTRATION

L'association est administrée par un conseil d'administration composé de minimum cinq (5) administrateurs/trices qui ne doivent pas obligatoirement être membres de l'association, Le nombre d'administrateursltrices doit toujours être inférieur au nombre de membres effectifs de l'association. Les administrateurs/trices siègent en collège. Ils sont nommés par l'assemblée générale par vote secret et sont en tout temps révocables par elle.

ARTICLE 11 : DURÉE DU MANDAT

Les administrateurs/trices sont nommés pour une période de quatre (4) ans et sont rééligibles,

'ARTECLE 12 ; ORGANISATION DU CONSEIL D'ADMINISTRATION

12.1.Le conseil d'administration élit parmi ses membres un.e présidente et un.e vice-président.e de langues nationales différentes ainsi qu'un.e secrétaire et un.e trésorier/ère.

12.2.Le/la président.e .ou le/la secrétaire convoque le conseil d'administration. Les convocations sont adressées par voie écrite (courrier, fax ou e-mail). Le délai de convocation est de minimum cinq (5) jours ouvrables, sauf en cas d'urgence, laquelle doit être motivée dans les notes de la réunion concernée du conseil d'administration.

La lettre de convocation contient l'agenda de la réunion.

La réunion se tient au siège de l'association ou à tout autre endroit indiqué dans la convocation.

Le/la président.e préside la réunion. En cas d'absence, illelle est remplacle par le/la vice-prsident.e ou, en cas d'absence de celui/celle-ci, par l'administrateur/trice présente le/la plus âgé.e.

La direction de l'asbl Amazone assiste aux réunions du conseil d'administration en tant que conseil.

12.3Le conseil ne peut valablement prendre de décision que si au minimum la moitié des administrateurs/trices est présent. Si ce quorum n'est pas atteint, un nouveau conseil d'administration peut être convoqué avec le même agenda .et peut valablement délibérer et prendre des décisions si au moins deux administrafeursltrices'sont présent.e.s ou représenté.e.s. Les décisions sont prises à la majorité simple des voix (= la moitié plus un, les abstentions n'étant pas prises en compte). En cas de parité des voix, celle du/de fa présidentle ou de la personne qui lelia remplace est prépondérante.

12.4.Chaque administrateur/trice peut donner procuration par écrit à un.e autre administrateur/trice pour le/la représenter à une réunion du conseil d'administration.

Chaque administrateur/trice peut représenter au maximum deux autres administrateurs/trices.

12.5.Le conseil d'administration peut se réunir par téléphone ou vidéoconférence.

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOi 2.2

12.6.Les décisions prises en réunion de conseil d'administration sont formulées en notes, signées par le/la présidente et le/la secrétaire et consignées dans un registre spécial. Les extraits qui doivent être produits et tous les autres actes seront signés par le/la secrétaire ou un.e administrateur/trice.

12.7t'administrateur/trice qui se trouve dans une situation de conflit d'intérêt ne peut participer à la délibération et à la prise de décision relative aux points d'agenda concernés et devra quitter la réunion.

Cette procédure n'est pas d'application aux exigences d'usage répondant aux conditions et aux cautions qui s'appliquent normalement sur le marché pour des opérations similaires.

12.8Les administrateurs/trices ne contractent, en raison de leur fonction, aucune obligation personnelle et ne sont responsables que de l'exécution de leur mandat.

ARTICLE 13 : REPRÉSENTATION DE L'ASSOCIATION

13.1.Le conseil d'administration dirige les affaires de l'association et la représente de droit à l'intérieur et à l'extérieur de l'association. il est compétent pour toutes les questions, sauf celles réservées expressément par la loi à l'assemblée générale. Le conseil peut lui-même mettre des actes à disposition, notamment, entre autres, la cession de biens mobiliers ou immobiliers, l'hypothèque, l'emprunt et le prêt, toutes les transactions commerciales et bancaires, la levée des hypothèques.

13.2.L'association n'est reliée valablement ' à des tiers que par la signature conjointe de deux administrateurs/trices. Les administrateurs/trices qui agissent au nom du conseil d'administration ne doivent vis-à-vis de tiers faire foi d'aucune décision ou d'aucune autorisation.

13.3.Le conseil d'administration peut nommer des personnes spécialement chargées de procurations qui peuvent représenter l'association lors de circonstances particulières, limitées, énumérées. Ces personnes chargées de procuration sont liées à l'association dans les limites de la procuration qui leur accordée et qui est opposable à des tiers.

TITRE IV  ASSEMBLÉE GÉNÉRALE

ARTICLE 14 : COMPOSITION DE L'ASSEMBLÉE GÉNÉRALE

14.1.L.'assemblée générale est composée de tous les membres effectifs.

14.2.L'assemblée générale est présidée par le/Ja présidente du conseil d'administration ou par le/la vice-

président.e ou, en cas d'absence des personnes précitées, par l'administrateur/trice le/la plus âgé.e présente.

14.3.Un membre effectif peut se faire représenter par un autre membre. Chaque membre peut représenter

au maximum deux autres membres.

14.4.Tout membre effectif dispose d'une voix lors de l'assemblée générale.

14.5.Des observateurs/trices peuvent assister à l'assemblée générale et peuvent, avec l'autorisation du / de

la président/e, s'adresser à ses membres.

ARTICLE 15 : COMPÉTENCES DE L'ASSEMBLÉE GÉNÉRALE

L'assemblée générale est uniquement compétente pour:

a)la modification des statuts,

b)l'élection et la révocation des membres du conseil d'administration,

c)le cas échéant, la nomination et la révocation des commissn'res et la définition de leur rémunération au

cas où une rémunération leur est attribuée,

d)la décharge des membres du conseil d'administration et des commissaires aux comptes,

e)l'approbation annuelle des budgets et des comptes,

f) la dissolution volontaire de l'Association et la définition de la destination de l'actif en cas de dissolution,

g) l'exclusion d'un membreeffectif,

h)la transformation de l'association en entreprise à vocation sociale et

i)tous les cas où les statuts ci-présents l'exigent.

ARTICLE 16 ORGANISATION DE L'ASSEMBLÉE GÉNÉRALE

16.1.L'assemblée générale est convoquée par le conseil d'administration chaque fois " que l'objectif ou l'intérêt de l'association l'exige et doit être convoquée chaque fois qu'un cinquième des membres effectifs le demande. Elle doit être convoquée au moins une fois par an pour l'approbation des comptes de l'année écoulée et du budget de l'année suivante, dans un lieu et à une date définis par le conseil d'administration et ce avant le 30 juin de la même année.

16.2.Tous les membres effectifs sont invités à l'assemblée générale au moins huit jours avant l'assemblée générale par simple lettre, fax ou e-mail. "

16.3.La convocation contient l'ordre du jour, qui est déterminé par le conseil d'administration. Un vingtième des membres effectifs ont le droit de demander au / à la présidente d'ajouter des points supplémentaires à l'ordre du jour,. L'assemblée générale peut valablement prendre des décisions concernant des points qui .ne figurent pas à l'ordre du jour à condition que tous les membres effectifs présents ou représentés donnent leur accord et qu'au moins la moitié des membres effectifs sont présents ou représentés.

ARTICLE 17 : MAJORITÉS ET QUORUM DE PRÉSENCES

17.1 .À l'exception des circonstances énumérées sous 2, les décisions sont prises à la majorité simple (= la moitié des voix plus une, les abstentions ne sont pas comptées) des membres effectifs présents ou représentés. En cas de partage des voix, la voix du / de la présidente de l'assemblée est prépondérante.

" ' M0D 2,2

17.2.En cas d'exclusion d'un membre effectif, de modification des statuts ou de la dissolution de l'association, la procédure prescrite par la loi sera respectée. Lors d'un vote concernant une modification des statuts ou la dissolution de l'association, les abstentions sont comptées comme des contre-votes.

17.3.Si lors d'une assemblée générale, Je quorum de présences exigé n'est pas atteint, une deuxième assemblée générale de membres peut être convoquée qui pourra valablement délibérer et décider, quel que soit le nombre de membres présents ou représentés. La deuxième assemblée générale doit avoir lieu au moins quinze (15) jours après la première assemblée générale. La majorité des voix requise par ta loi ou par ces statuts reste d'application.

ARTICLE 18 : PROCÈS-VERBAL

Un procès-verbal de chaque réunion est établi qui doit être signé par te/la secrétaire ou im.e administrateur/trice. li figure dans un registre spécialement prévu à cet effet. Des extraits dé celui-ci sont signés " « pour copie certifiée » par le/la secrétaire ou par un.e administrateur/trice.

TITRE V - DROIT DE CONSULTATION DES MEMBRES EFFECTIFS

ARTICLE 19 : DROIT DE CONSULTATION DES MEMBRES EFFECTIFS

Sauf si l'association dispose d'un.e ou de plusieurs commissaires, tous les membres effectifs peuvent consulter au siège de la société le registre des membres effectifs ainsi que, tous les procès-verbaux et décisions de l'assemblée générale, du conseil d'administration et des " personnes qui ont ou non le statut d'administrateur/trice, qui occupent auprès ou pour le compte de l'association un "mandat, ainsi que tous les documents comptables de l'association.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2012 - Annexes du Moniteur belge ARTICLE 20 : RÈGLEMENT D'ORDRE INTÉRIEUR

L'assemblée générale décide, le cas échéant, du règlement d'ordre intérieur proposé par le conseil d'administration, Des modifications au règlement d'ordre intérieur peuvent être établies par le conseil d'administration, mais doivent être soumises à l'assemblée générale pour ratification. Ce règlement intérieur permet, sans entrer en conflit avec les dispositions contraignantes de la loi ou des statuts, de prendre toutes les mesures relatives à l'application des statuts et à la régulation des affaires sociales en général et tout ce qui est considéré dans l'intérêt de l'association peut être appliqué aux membres ou à leurs ayants droit.

TITRE Vl - BUDGETS  COMPTES  CONTRÓLE

Article 21 : Comptes annuels  Budget

21,1.L'année comptable de l'association se situe entre le 1er janvier et le 31 décembre.

21.2.Le conseil d'administration prépare les comptes annuels et le budget et les soumet pour approbation à l'assemblée générale. Après approbation des comptes annuels et du budget, l'assemblée générale se prononce, par un vote distinct, à propos de la décharge des administrateurs/trices et, te cas échéant, du / de la (des) commissaire(s).

21.3.Le conseil d'administration doit s'assurer que les comptes annuels et les autres documents indiqués dans la loi sur les ASBL seront déposée au greffe du tribunal du commerce endéans les trente jours de l'approbation, ou si la loi l'exige, à la Banque Nationale de Belgique.

Article 22 : Commissaires(s)

22.1.Lorsque l'association, sur la base de ses dispositions d'application y est obligée, le contrôle sur la situation financière, sur les comptes annuels et sur la régularité du point de vue de la loi sur les ASBL et les statuts des transactions à indiquer dans les comptes annuels, sera confié à un.e ou plusieur.e:s commissaires nommé.e.s par l'assemblée générale parmi les membres de l'Institut des Réviseurs d'Entreprises. L'assemblée générale détermine le nombre de commissaires et fixe leur rémunération. Les commissaires sont nommés pour un mandat renouvelable de trois ans..

22.2.Les commissaires ont, conjointement ou séparément, un droit absolu de contrôler toutes les opérations de l'association, lis/Elles peuvent consulter sur place les livres, la correspondance, les comptes rendus et de manière générale tous les écrits de l'association.

TITRE VII - DISSOLUTION  LIQUIDATION

Article 23 : Dissolution de l'association

23.1.En dehors des cas de dissolution judiciaire et de dissolution ipso jure, seule l'assemblée générale est en mesure de décider de la dissolution, de la manière prescrite dans la foi sur les ASBL. La proposition de dissolution de l'association est expressément reprise dans. la lettre de convocation qui est envoyée aux membres effectifs.

23.2.Dans lé cas de dissolution volontaire, l'assemblée générale, ou à défaut le tribunal, nomme un ou plusieurs liquidateurs. Elle détermine également leur compétence, ainsi que les conditions de liquidités,

Article 24 : Destination du solde de liquidation

En cas de dissolution, après décharge des dettes, l'actif sera transféré à une association qui poursuit un but similaire. L'assemblée générale qui décide de la dissolution indiquera à quelle association le solde de liquidation sera transféré, Le liquidateur peut remettre une proposition motivée à destination de l'assemblée générale qui délibère et décide de la clôture de la liquidation.

Réservé

au

Moniteur

belge

4

MOD 2.2

" Volet B - Suite

Article 25 : Loi sur les ASBL

Pour tout ce qui n'est pas expressément réglementé dans ces statuts, la loi sur les ASBL ou ta législation qui remplacerait cette loi après la création de l'association, les dispositions juridiques générales, le règlement d'ordre intérieur et les pratiques d'usage sont d'application.

Réelection du réviseur

L'Assemblée générale du 27/03/2012 a décidé de nommer Callens, Pirenne, Theunissen & C° s.c.c. réviseurs d'entreprises, représentée par Philip Callens en tant que commissaire pour une période de trois ans jusqu'à l'Assemblée générale des actionnaires qui approuvera les comptes de l'exercice se clôturant au 31 décembre 2014.

Mentionner sur la dernière page du Volet B " Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association. la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

18/12/2012
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

11111

11

203614*

Rpµ~

~ t~

eE -

- Zi~t Fti 2012

Ondernemingsnr : 455.555.451 Benaming

(voluit) : AMAZONE vzw (verkort)

Rechtsvorm :

Zetel

Onderwerp akte

Vereniging zonder Winstoogmerk

Middaglijnstraat 10-14, 1210 Sint-Joost-ten-Noode

Verkiezing van de Raad van Bestuur - hernieuwing van het mandaat als bestuurder van 4110/2012 tot 3/10/2016 + Annulering en vervanging van de statuten + herkiezing van de revisor

Algemene vergadering van 4 oktober 2012

Ontslag als bestuurder en voorzitster:

CHALUDE Mónique, Brigitte, Etterbeek, 28/12/1948, avenue Ulysse 8, 1190 Bruxelles

Ontslag als bestuurder en penningmeester

JORISSEN Sigrun, Marleen, Mathieu, José, Hasselt, 26/12/1965, Groenstraat 77, 3730 Hoeselt

Ontslag als bestuurder en secretaris:

PISSART Françoise, Paule, Raymonde, Liège, 02/08/1960, Rue du Cloître 71, 1020 Bruxelles

Ontslag als bestuurders:

AZNAG Khadija, Marrakech/Marokko, 22/10/1971, Renkinstraat 78, 1030 Brussel, op datum van 18/06/2010

BOONEN Magdeleine, Marie, C.E.P.G., Ixelles, 03/10/1940, Av Grandchamp 282, 1150 Bruxelles, op datum

van 23/02/2010

EL HAJJAJI Khadija, Al HoceimalMaroc, 09/09/1960; Rue Verrept dekeyser 40-42, 1080 Bruxelles, op

datum van 10/06/2011

DEVOS Dominique, Françoise, Madeleine, Kolwezi (Congo), 07/12/1951, avenue du Chant d'Oiseau 67,

1150 Bruxelles

GARCIA Ada, Esther, La Havane (Cuba), 08/01/1940, Rue du Cardinal Lavigerie 47, 1040 Bruxelles

JENNES Gabrielle, Maria, Regina, Herstelt, 02/01/1951, Veerlepad 54, 2230 Herselt

ROGGEMAN Kathleen, Augusta, Dessau (DU), 0810311945, Gen. Drubbelstraat 43, 2600 Berchem

SCHEERLINCK Helena, Zottegem, 2910611957, Dansettestraat 25, 1090 Brussel

Benoeming als bestuurder en voorzitster

VAN VARENBERGH Myriam, Anderlecht, 810311960, Thaborstraat 35, 1700 Dilbeek

Benoeming als bestuurder:

ABRAM Maïté, Marie-Thérèse, Saint-Josse-ten-Node, 06/04/1971, Rue Verbist 84/5, 1210 Saint-Josse-ten-

Node

Benoeming als bestuurder en penningmeester:

TANGHE Valérie, Margaretha, Julie, Kortrijk, 1410611970, Kouterstraat 19, 3040 Loonbeek

Benoeming ais bestuurder en secretaris:

WILLEM Lydie, Etterbeek, 3111011940, boulevard Louis Mettewie 67182,1080 Bruxelles

Blijvende bestuurders

TEITELBAUM Viviane, Antwerpen, 16/10/1955, Rue des Champs Élysées 44, 1050 Bruxelles

VERHAEST Karin, Maria, Gent (Sint-Amandsberg), 17109(1956, Abdisstraat 8, 9000 Gent

Op de laatste biz, van Luik B vermelden : Recto . Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

De Algemene vergadering van 7/06/2012 beslist om de statuten te wijzigen, de vorige statuten worden geannuleerd en vervangen door

STATUTEN VAN DE VZW AMAZONE

TITEL I - NAAM  MAATSCHAPPELIJKE ZETEL  DOEL  DUUR

ARTIKEL 1: NAAM VAN DE VERENIGING

1,1 .De vereniging draagt de naam AMAZONE vzw en is gevestigd in de Middaglijnstraat 10 te 1210 Brussel.

Het ondernemingsnummer is 0455.555.451.

1.2.Deze naam moet altijd door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of de afkorting "VZW", of in

het Frans "association sans but lucratif" of de afkorting "ASBL", worden voorafgegaan of gevolgd, -

1.3.De naam, die aanduidt dat het om een vereniging zonder winstoogmerk gaat, zoals onder 1.2, aangegeven, en het adres van de maatschappelijke zetel van de vereniging moet worden vernield op alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van de vereniging,

ARTIKEL 2 ; MAATSCHAPPELIJKE ZETEL VAN DE VERENIGING

2.1.De maatschappelijke zetel van de vereniging bevindt zich te 1210 Brussel, Middaglijnstraat 10. De vereniging ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Brussel, ledere verplaatsing van de maatschappelijke zetel van de vereniging vereist een besluit van de algemene vergadering der leden overeenkomstig het quorum en de meerderheid vereist voor een statutenwijziging.

2.2.Alle stukken voorgeschreven door de VZW-wet worden neergelegd in het dossier bijgehouden op de griffie van de Rechtbank van Koophandel van het voornoemd gerechtelijk arrondissement,

ARTIKEL 3 : DOEL VAN DE VERENIGING

3.1.De vereniging stelt zich tot doel:

- het creëren van voorwaarden die een effectieve en efficiënte werking toelaten van de vrouwenorganisaties en de vrouwengroepen die erom verzoeken;

-,het voorzien in een ontmoetingscentrum die de gelijkheid tussen vrouwen en mannen bevordert en zorgt voor de uitstraling van de vrouwenbeweging;

- het organiseren van acties en evenementen en het ondersteunen van initiatieven van volwasseneneducatie en van socio-cultureel werk met het oog op de promotie van de gelijkheid tussen vrouwen en mannen.

3.2.Zij kan alle handelingen .stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben op haar doel met inbegrip van commerciële en lucratieve nevenactiviteiten waarvan de opbrengst altijd volledig zal worden toegewezen aan de uitvoering van deze non-profit doeleinden, voor zover toegestaan door de wet. Zij kan meer bepaald initiatieven ontwikkelen die gericht zijn op het verlenen van diensten aan de vrouwenbeweging en op het ter beschikking stellen van informatie en documentatie over vrouwen en over de vrouwenbeweging.

ARTIKEL 4 ; DUUR VAN DE VERENIGING

De vereniging is opgericht voor een onbepaalde duur.

TITEL Il - LIDMAATSCHAP

ARTIKEL 5 : WERKELIJKE EN TOEGETREDEN LEDEN

5.1.De vereniging bestaat uit werkelijke leden en toegetreden leden, Gezamenlijk worden zij de leden

genoemd.

5.2.De vereniging telt ten minste vierentwintig (24) werkelijke leden en vijf (5) toegetreden leden.

5.3.De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering, komt

uitsluitend toe aan de werkelijke leden en niet aan de toegetreden leden.

5.4.De toegetreden leden hebben enkel de rechten en verplichtingen die hen toebedeeld zijn door de vzw-

wetgeving en deze statuten, De statutaire bepalingen dienaangaande kunnen zonder consulatie of akkoord van

de toegetreden leden worden gewijzigd.

ARTIKEL 6 ; VOORWAARDEN VOOR LIDMAATSCHAP

6.1.Als werkelijk lid kan volgende persoon tot de vereniging toetreden: eenieder die de doelstellingen van de vereniging nastreeft, instemt met de waarden en actief de vereniging wil ondersteunen in het realiseren van haar missies. Een kandidaat als werkelijk lid moet voorgedragen worden door ten minste twee (2) leden en aanvaard worden door de algemene vergadering door middel van een stemming met de meerderheid van drievierden (3/4de) der aanwezige stemmen.

6.2.Als toegetreden lid kunnen volgende personen tot de vereniging toetreden: iedere natuurlijke of rechtspersoon die door de raad van bestuur als zodanig wordt aanvaard omwille van de band die deze persoon met de vereniging heeft. De raad van bestuur zal zich bij het nemen van haar beslissing houden aan de voorschriften zoals die desgevallend zijn opgenomen In het huishoudelijk reglement. Deze kan soeverein en zonder enige motivatie beslissen om een kandidaat niet te aanvaarden als toegetreden lid.

6.3.Verzoeken om toetreding dienen uitsluitend schriftelijk aan de raad van bestuur te worden gericht, met vermelding van naam, voornamen en adres, of indien het een rechtspersoon betreft, naam, rechtsvorm en adres van de maatschappelijke zetel van de verzoeker en met vermelding van de elementen waarom de verzoeker meent in aanmerking te komen als werkelijk of als toegetreden lid.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

ARTIKEL 7 : JAARLIJKS LIDGELD

Het jaarlijks lidgeld voor zowel werkelijke ais toegetreden leden wordt jaarlijks bepaald door de algemene

vergadering en bedraagt maximaal vijfhonderd euro (¬ 500).

ARTIKEL 8 : VERPLICHTINGEN VAN DE LEDEN

De leden van de vereniging zijn verplicht:

a)de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging alsook de besluiten van haar

beheersorganen na te leven,

b)de belangen van de vereniging of één van haar organen niet te schaden.

ARTIKEL 9 : ONTSLAG, UITSLUITING EN SCHORSING VAN EEN LID

9.1.Elke werkelijk lid of toegetreden lid kan op ieder tijdstip ontslag nemen uit de vereniging mits het opsturen van een aangetekend schrijven naar de voorzitter van de raad van bestuur.

Het ontslag heeft uitwerking vanaf de dag volgend op de eerstvolgende algemene vergadering.

Een ontsfagnemend lid is verplicht tot het betalen van het lidgeld en deelname in de kosten die worden goedgekeurd voor het jaar waarin het zijn ontslag indient.

9.2.Worden als aftredend lid beschouwd: het" werkelijk of toegetreden lid die binnen de maand na de aan haar gerichte aanmaningsbrief het lidgeld niet betaalt dat haar is opgelegd, of die zonder voorafgaande mededeling drie opeenvolgende keren afwézig is op de vergaderingen van de algemene vergadering.

9,3.Een werkelijk lid kan slechts worden uitgesloten door de algemene vergadering en met een meerderheid van twee derden van de stemmen. Alvorens tot de uitsluiting te besluiten, zal de algemene vergadering het betrokken lid horen.

9.4.De schorsing zal per aangetekende brief worden meegedeeld aan het betrokken werkelijk lid. Zij kan maximaal zes weken duren, binnen welke termijn de algemene vergadering moet bijeenkomen om over de uitsluiting te beslissen. Tot op deze bijeenkomst van de algemene vergadering behoudt het betrokken werkelijk lid al zijn lidmaatschapsrechten. Besluit de algemene vergadering niet om tot uitsluiting over te gaan, dan vervalt van rechtswege de schorsing van het werkelijk lid en wordt deze geacht nooit te hebben plaatsgehad.

9.5.Het lidmaatschap van een werkelijk lid of een toegetreden lid eindigt automatisch door het overlijden van de natuurlijke persoon, of ingeval van een rechtspersoon, door haar ontbinding, fusie, splitsing of faillissement.

9.6.Ontslagnemende of uitgesloten werkelijke leden of toegetreden leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van gestorte of uitgevoerde bijdragen.

TITEL III - RAAD VAN BESTUUR

ARTIKEL 10 : SAMENSTELLING VAN DE RAAD VAN BESTUUR

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur bestaande uit minimum vijf (5) bestuurders die niet

verplicht lid moeten zijn van de vereniging, Het aantal bestuurders moet in elk geval steeds lager zijn dan het

aantal werkelijke leden van de vereniging.

De bestuurders handelen als een college. Zij worden bij geheime stemming benoemd door de algemene

vergadering en zijn ten allen tijde door deze afzetbaar.

ARTIKEL 11 : DUUR VAN HET MANDAAT

De bestuurders worden benoemd voor een termijn van vier (4) jaar en zijn herkiesbaar.

ARTIKEL 12 : ORGANISAT1E VAN DE RAAD VAN BESTUUR

12.1.De raad van bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter en een ondervoorzitter van verschillende nationale taalrol, een secretaris en een penningmeester.

12.2.De voorzitter of de secretaris roept de raad van bestuur bijeen. De oproepingen gebeuren op schriftelijke wijze (per brief, per fax of via e-mail). De oproepingstermijn bedraagt minimum vijf (5) werkdagen, tenzij ingeval van hoogdringendheid, welke moet worden gemotiveerd in de notulen van de desbetreffende vergadering van de raad van bestuur.

De oproepingsbrief bevat de agenda van de vergadering.

De vergadering heeft plaats op de maatschappelijke zetel van de vereniging of op iedere andere plaats aangegeven in de oproeping.

De voorzitter zit de vergadering voor. In geval van afwezigheid wordt hij vervangen door de oudste aanwezige ondervoorzitter of, bij gebrek aan ondervoorzitter, door de oudste aanwezige bestuurder,

De directie van de vzw Amazone woont de vergaderingen van de raad van bestuur bij in de hoedanigheid van raadgever.

12.3.De raad kan slechts geldig beslissen indien tenminste de helft van de bestuurders aanwezig is. Indien dit quorum niet is bereikt, kan een nieuwe raad worden bijeengeroepen met dezelfde agenda, die geldig zal beraadslagen en beslissen indien ten minste twee bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn, De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid (= de helft plus één, onthoudingen worden niet meegeteld) 'van stemmen, Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of van degene die hem vervangt, doorslaggevend.

12.4.Iedere bestuurder kan op schriftelijke wijze volmacht geven aan een andere bestuurder om hem op een vergadering van de raad van bestuur te vertegenwoordigen.

Iedere bestuurder kan maximum twee andere bestuurders vertegenwoordigen..

" 4.) MOD 2.2

12.5.De raad van bestuur kan via telefoon- of videoconferentie vergaderen,

12.6.Van elke vergadering van de raad van bestuur worden notulen opgemaakt die worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris en worden toegevoegd in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden overlegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de secretaris of een bestuurder.

12.7.De bestuurder met het tegenstrijdig belang kan niet deelnemen aan de beraadslaging en besluitvorming m.b.t. het betrokken agendapunt en zal de vergaderzaal verlaten.

Deze procedure is niet van toepassing op de gebruikelijke verrichtingen die plaatsvinden aan de voorwaarden en tegen de zekerheden die gewoonlijk op de markt gelden voor soortgelijke verrichtingen,

12.8.Omwille van hun functie gaan de bestuurders geen enkele persoonlijke verplichting aan en zijn ze enkel verantwoordelijk voor de uitoefening van hun mandaat.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2012 - Annexes du Moniteur belge ARTIKEL 13 : VERTEGENWOORDIGING VAN DE VERENIGING

13A .De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van deze die door de wet uitdrukkelijk aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. De raad kan zelfs daden van beschikking stellen met inbegrip van, onder meer, het vervreemden van roerende of onroerende goederen, het hypothekeren, het lenen en uitlenen, aile handels- en bankverrichtingen, het opheffen van hypotheken.

13.2 Ten aanzien van derden is de vereniging slechts geldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders Bestuurders die namens de raad van bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging. "

13.3.De raad van bestuur kan bijzondere volmachtdragers aanstellen die de vereniging kunnen vertegenwoordigen m.b.t, bijzondere, beperkt opgesomde aangelegenheden. Deze volmachtdragers verbinden de vereniging binnen de perken van de hun verleende volmacht, welke tegenwerpelijk zijn aan deden.

TITEL IV  ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 14 : SAMENSTELLING VAN DE ALGEMENE VERGADERING

14.1.De algemene vergadering is samengesteld uit alle werkelijke leden.

14.2.De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter of door de ondervoorzitter van de raad

van bestuur of, bij afwezigheid van voornoemde personen, door de oudste aanwezige bestuurder.

14.3.Een werkelijk lid kan zich door een ander lid laten vertegenwoordigen. Ieder lid kan maximum twee

andere leden vertegenwoordigen.

14.4.Elk werkelijk lid beschikt over één stem op de algemene vergadering.

14.5.Waarnemers kunnen de algemene vergadering bijwonen én kunnen met de toestemming van de

voorzitter zich tot de leden richten.

ARTIKEL 15 : BEVOEGDHEDEN VAN DE ALGEMENE VERGADERING

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

a)het wijzigen van de statuten,

b)het benoemen en afzetten van de leden van de raad van bestuur,

c)desgevallend, de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging

ingeval een bezoldiging wordt toegekend,

d)de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

e)het jaarlijks goedkeuren van de begrotingen en de rekeningen,

f)het vrijwillig ontbinden van de vereniging en het bepalen van de bestemming van de activa in geval van

ontbinding,

g)het uitsluiten van een werkelijk lid,

h)de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk en

i)alle gevallen waarin onderhavige statuten dat vereisen.

ARTIKEL 16 : ORGANISATIE VAN DE ALGEMENE VERGADERING

16.1 .De algemene vergadering wordt door de raad van bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of het belang van de vereniging zulks vereist en moet worden bijeengeroepen telkens wanneer een vijfde van de werkelijke leden er om vraagt, Zij moet ten minste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen Jaar en de begrotingen van het volgend jaar, op een door de raad van bestuur te bepalen plaats en datum, die vóbr 30 juni van dat jaar valt.

16.2.AIle werkelijke leden worden minstens acht dagen voor de algemene vergadering bij gewone brief of. fax of per e-mail uitgenodigd op de algemene vergadering.

16.3.De oproeping bevat de agenda die door de raad van bestuur wordt vastgelegd. Een twintigste van de werkelijke leden hebben het recht om de .voorzitter te verzoeken om bijkomende punten op de agenda te plaatsen. De algemene vergadering kan op geldige wijze een beslissing nemen over punten die niet op de agenda vermeld, staan op voorwaarde dat alle, aanwezige of vertegenwoordigde werkelijke leden hiermee instemmen en minstens de helft van de werkelijke leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

ARTIKEL 17 : MEERDERHEDEN EN AANWEZIGHEIDSQUORUM

17.1.Met uitzondering van de aangelegenheden opgesomd sub 2, worden de besluiten genomen bij

eenvoudige meerderheid (= de helft plus één, onthoudingen worden niet meegeteld) van de aanwezige en

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

vertegenwoordigde werkelijke leden. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter van de vergadering doorslaggevend.

17.2.In geval van uitsluiting van een werkelijk lid, van wijziging van de statuten of van ontbinding van de vereniging, zal de in de wet voorgeschreven procedure worden nageleefd. Bij de stemming omtrent een statutenwijziging of de ontbinding van de vereniging, worden onthoudingen geteld als tegenstem.

17.3.Ingeval op een algemene vergadering niet het vereiste aanwezigheidsquorum wordt bereikt, kan een tweede algemene vergadering van' de leden worden bijeengeroepen welke geldig kan beraadslagen en besluiten ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden De tweede algemene vergadering moet minstens vijftien (15) dagen na de eerste algemene vergadering worden gehouden. De door de wet of onderhavige statuten vereiste meerderheid der stemmen blijft onverkort gelden.

ARTIKEL 18 : NOTULEN

Van elke vergadering worden notulen opgemaakt die door de secretaris of een bestuurder worden' ondertekend. Ze worden opgenomen in een bijzonder register. Uittreksels daarvan worden "voor eensluidend afschrift" door de secretaris of een bestuurder ondertekend,

TITEL V - INZAGERECHT VAN DE WERKELIJKE LEDEN

ARTIKEL 19 : INZAGERECHT VAN DE WERKELIJKE LEDEN

Behoudens wanneer de vereniging één of meer commissarissen heeft, kunnen alle werkelijke leden op de zetel van de vennootschap het register van- de werkelijke leden raadplegen, alsmede alle notulen en beslissingen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van de personen, welke al dan niet de hoedanigheid van bestuurder hebben, die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat bekleden evenals alle boekhoudkundige stukken van de vereniging.

ARTIKEL 20 : HUISHOUDELIJK REGLEMENT

De algemene vergadering beslist over het, desgevallend, door de raad van bestuur voorgestelde huishoudelijk reglement. Wijzigingen aan het huishoudelijk reglement kunnen worden opgesteld door de raad van bestuur, doch dienen ter bekrachtiging worden voorgelegd aan de algemene vergadering. Bij dit huishoudelijk reglement mogen, zonder strijdig te zijn met de bindende voorschriften van de wet of van de statuten, àlle maatregelen worden getroffen in verband met de toepassing van de statuten en de regeling van de maatschappelijke zaken in het algemeen en kan aan de leden of hun rechtverkrijgenden alles worden opgelegd wat in het belang van de vereniging wordt geacht.

TITEL VI - BEGROTINGEN  REKENINGEN  CONTROLE

Artikel 21 : Jaarrekening -- Begroting

21.1,Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

21.2.De raad van bestuur bereidt de jaarrekening en de begroting voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering. Na goedkeuring van de jaarrekening en van de begroting spreekt de algemene vergadering zich, bij afzonderlijke stemming, uit over de kwijting aan de bestuurders en, desgevallend, de commissaris(sen).

21.3.De raad van bestuur draagt er zorg voor dat de jaarrekening en de overige in de VZW-wet vermelde stukken binnen de dertig dagen na goedkeuring worden neergelegd op de griffie van de rechtbank van koophandel, of indien de wet dit vereist, bij de Nationale Bank van België.

Artikel 22 : Commissaris (sen)

22,1,Indien de vereniging op grond van de op haar toepasselijke bepalingen daartoe verplicht is, zal de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid vanuit het oogpunt van de VZW-wet en de statuten van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening, worden opgedragen aan één of meer commissarissen die worden benoemd door de algemene vergadering onder de leden van het instituut van Bedrijfsrevisoren. De algemene vergadering bepaalt het aantal commissarissen en stelt hun bezoldiging vast. De commissarissen worden benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie jaar,

22.2.De commissarissen hebben, gezamenlijk of afzonderlijk, een onbeperkt recht van controle over alle verrichtingen van de vereniging. Zij mogen ter plaatste inzage nemen van de boeken, de briefwisseling, de notulen en in het algemeen van alle geschriften van de vereniging.

TITEL VII - ONTBINDING  VEREFFENING

Artikel 23 : Ontbinding van de vereniging

23.1.Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan slechts de algemene vergadering tot ontbinding besluiten, op de wijze zoals bepaald in de VZW-wet. Het voorstel tot ontbinding van de vereniging wordt uitdrukkelijk opgenomen in de oproepingsbrief die naar de werkelijke leden wordt verzonden.

23.2.1n geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, een of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid, alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

Artikel 24 : Bestemming van het vereffeningssaldo

In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een vereniging dewelke een gelijkaardig doel nastreeft. De algemene vergadering die tot ontbinding besluit, zal aanduiden aan welke vereniging het vereffeningssaldo wordt overgedragen. De vereffenaar kan een

MOfl 2.2

y ''' ,r~

~

"

Voor-,

behoudan aan het Belgisch

Staatsblad

* ~r

Luik B - Vervolg

gemotiveerd voorstel tot bestemming overmaken aan de a'Ígemene vergadering die over de afsluiting van de vereffening beraadslaagt en beslist.

Artikel 25 VZW-Wet

Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, is de VZW-wet of de wetgeving die deze wet zou vervangen na de oprichting van de vereniging, toepasselijk, de algemene wettelijke bepalingen, het huishoudelijk reglement en de gebruiken terzake,

Herkiezing van de revisor

De Algemene vergadering van 27/03/2012 stelt Callens, Pirenne, Theunissen & Co Bedrijfsrevisoren cvba - met als vertegenwoordiger Philip Callens als commissaris - aan voor een periode van 3 jaar totdat het mandaat van de Algemene Vergadering die de jaarrekeningen tot 31 december 2014 goedkeurt, afloopt.

Op de laatste blz van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

29/05/2015
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 455.555.451

Benaming

(voluit) : AMAZONE vzw

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Middaglijnstraat 10-14, 1210 Sint-Joost-ten-Noode

Onderwerp akte : Ontslag van een bestuurder en Verlenging van het mandaat van de revisor

Ontslag als bestuurder

Algemene vergadering van 17/06/2014

Ontslag van Maïté Abram, 61411971, 710406 024 54, Verbiststraat 84/5 te 1210 Brussel

Algemene vergadering van 17/03/2015

Verlenging van het mandaat van de revisor, benoeming tot commissaris van kantoor Callens, Pierenne & C°

met zetel te Jan Van Rijswijcklaan 10 te 2018 Antwerpen, vertegenwoordigd door de Heer Philip Callens

Myriam Van Varenbergh

Bestuurder

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akteterefiedlontvangen op

t .9 M71 295

r W::re tscn ~ ~ ; ~ ~ der~andstaljge .'W":`,i`;nl` van koogimedej Brussel

UR@ u

r

29/05/2015
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur beige après dépôt de l'acte n = rgelegd/orrr: ,..:ÿ w- op MOD 2.2

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

19 MEI 2'7.5

tcr rr3' i:. vzn de

,

van Icoop ail`w; 3i42.,e1

Greffe

507622

11,

IIR

i

Ne d'entreprise : 455.555.451

Dénomination

(en entier) : AMAZONE asbl

(en abrégé) :

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : rue du Méridien 10-14, 1210 Saint-Josse-ten-Noode

Objet de l'acte : Démission administratrice et Prolongation du mandat du réviseur

Démission comme administratrice

Assemblée générale du 17/06/2014

Démission de Maïté Abram, 6/4/1971, 710406 024 54, rue Verbist 84/5 à 1210 Bruxelles,

Assemblée générale du 17 mars 2015

Prolongation du mandat du réviseur, nomination en tant que commissaire du bureau Callens, Pirenne & C°,

ayant son siège à Jan Van Rijswijcklaan 10 à 2018 Anvers, représenté par Monsieur Philip Callens

Myriam Van Varenbergh Administratrice

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
AMAZONE

Adresse
RUE DU MERIDIEN 10-14 1210 SAINT-JOSSE-TEN-NOODE

Code postal : 1210
Localité : SAINT-JOSSE-TEN-NOODE
Commune : SAINT-JOSSE-TEN-NOODE
Région : Région de Bruxelles-Capitale