AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUM, EN ABREGE : AIB

Association sans but lucratif


Dénomination : AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUM, EN ABREGE : AIB
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 413.397.667

Publication

08/12/2014
ÿþMOD 2.2

)."

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ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te makenopie

na neerlegging van de akte /ontvangen op

Ondernemingsnr : 0413.397.667

Benaming

(volokt) : AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUM

(verkort) : AIB

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Berckmansstraat, 9 1060 Brussel

Onderwerp akte : Ontslag, Herverkiezingen, Benoemingen en einde van de mandaten van beheerders

Op de algemene vergadering van 12 juni 2014, werd vernieuwd de raad

- Einde van de mandaat als Président

Karine Vandenberghe, Sneppendreef 16 in 8200.Sint-Michiels

- Einde van de mandaat als Vice-Président

Laurent DEUTSCH, Avenue de la`Seigneurie 13 in 1325 Dion-Valmont

- Einde van de mandaat alsTreasurer

Jean HOOFD, Chaussée Reine Astrid 86/44 in 1420 Braine-l'Alleud

- Einde van de mandaat als beheerder

Nicolas i3ONBLED, Ch. d'Alsemberg 265 in 1190 Bruxelles

- Einde van de mandaat als beheerder

Alain VERLUYS, Hazelaarspad, 4 in 9840 De Pinte

- Einde van de mandaat als beheerder

Lieven DE WOLF, Niewegestraat 55 in 9620 Zottegem

- Ontslag als Secretaris

Rik VEREECKEN, Nieuwewandeling, 66 in 9000 Gent

-Herverkiezing ais beheerder

Rik VEREECKEN, Nieuwewandeling, 66 in 9000 Gent

- Benoeming ais Président

François GRAAS, Rue Paul Devigne, 63 in 1030 Bruxelles geboren op 24 mars 1981 in Virton

- Benoeming als Vice-Président

Hilde STALS, Spaarstraat, 28 in 2060 Antwerpen, geboren op 1 may 1971 in Bree

- Benoeming als Treasurer

Anne Vleminckx, Beekstraat, 11 in 3150 Haacht, geboren op 23 may 1954 in Heverlee

- Benoeming als Secretaris

Pierre-François DOCQUIR, Rue de Danemark, 54 in 1060 Bruxelles, geboren op 17 janvier 1975 in Namen

- Benoeming ais beheerder

Dominic DUTHOIT, Henri Blommelaan, 8 in 8210 Loppem, geboren op 6 mars1972 in Kortrijk

2 7 eDV, 2014

ter gr/ne van de Nederlandstalige ireetele :441-! KStG b~ff e I~ :~gi

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

"

Voor-ehoude?l aan het r Belgisch Staatsblad Luik B - Vervolg MOD 2.2

- Benoeming als beheerder

Caroline HUBLET, Boulevard de Smet de Naeyer, 544 in1020 Bruxelles, geboren op ler juillet 1969

in Rocourt



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/12/2014 - Annexes du Moniteur belge - Herverkiezing ais beheerder

Marie NOEL, Rue Cheny, 1 in 7536 Vaulx

Het Raad van bestuur is samensgteld van :

- Président : François GRAAS

- Vice-président : Hilde STALS

- Trésorier : Anne VLEMINCKX

- Secrétaire : Pierre-François DOCQUIR

- Andere bestuurders leden : Rick VEREECKEN, Daminic DUTHOIT, Marie NOEL,

Caroline HUBLET



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, heizij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

08/12/2014
ÿþBijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

}-; Copie à publier aux annexes du Moniteur belge . après dépôt de l'acte flëêrgelegd/ontvangen op

N° d'entreprise : 0413.397.667

Dénomination

(en entier) : AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUM

(en abrégé) : AIB

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Rue Berckmans, 9 à 1060 Bruxelles

Objet de l'acte ; Démissions, Réélections, Nominations et fin de mandats d'administrateurs

Lors de l'Assemblée générale du 12 jun 2014, il a été procédé

au renouvellement du Conseil d'Administration :

- Pin de mandat de Président

Karine Vandenberghe, Sneppendreef 16 à 8200 Sint-Michiels

- Fin de mandat de Vice-Président

Laurent DEUTSCH, Avenue de la Seigneurie 13 à 1325 Dion-Valmont

Fin de mandat de Trésorier

Jean HOOFD, Chaussée Reine Astrid 86144 à 1420 Braine-l'Alleud

- Pin de mandat d'Administrateur

Nicolas BONBLED, Ch. d'Alsemberg 265 à 1190 Bruxelles

- Fin de mandat d'Administrateur

- Alain VERLUYS, Hazelaarspad, 4 à 9840 De Pinte

- Fin de mandat d'Administrateur

- Lieven DE WOLF, Niewegestraat 55 à 9620 Zottegem

- Démission de Secrétaire

Rik VEREECKEN, Nieuwewandeling, 66 à 9000 Gent

- Réélection d'Administrateur

Rik VEREECKEN, Nieuwewandeling, 66 à 9000 Gent

- Nomination de Président

François GRAAS, Rue Paul Devigne, 63 à 1030 Bruxelles né le 24 mars 1981 à Virton

- Nomination de Vice-Président

Hilde STALS, Spaarstraat, 28 à 2060 Antwerpen née le 1 er mai 1971 à Bree

- Nomination de Trésorier

Anne VLEMINCKX, Beekstraat, 11 à 3150 Haacht née le 23 mai 1954 à Heverlee

- Nomination de Secrétaire

Pierre-François DOCQUIR, Flue de Danemark, 54 à 1060 Bruxelles, né le 17 janvier 1975 à Namur

2? NOV. 2014



ter gtifk van de Nederlandstalige >" ~~k~kk~k~ Y~bt t%e Gréné ?el

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Moo 2,2

Volet B - Suite

- Nomination d'administrateur

Dominic DUTHOIT, Henri Blommelaan, 8 à 8210 Loppem, né le 6 mars 1971 à Kortrijk

- Nomination d'administrateur

Caroline HUBLET, Boulevard de Smet de Naeyer, 644 à1020 Bruxelles, née le 1$r juillet 1969 à Rocourt

- Réélection d'Administrateur

Marie NOEL, Flue Cheny, 1 à 7536 Vaulx

Le conseil d'administration est donc composé de :

- Président : François GRAAS

- Vice-président : Hilde STALS

- Trésorier : Anne VLEMINCKX

- Secrétaire : Pierre-François DOCQUIR

- Autres membres administrateurs : Rick VEREECKEN, Dominic DUTHOIT, Marie NOEL,

Caroline HUBLET

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

Réservé

au

Moniteur

belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

15/04/2013
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MDD 2,2

i

Réservé licullmeilt

au

Moniteur

belge

i

BRUXELLES

0 4 APR 2013

Greffe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

N° d'entreprise : 0413.397.667

Dénomination

(en entier) : AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUIM

(en abrégé) : AIB

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Rue Berckmans, 9 à 1060 Bruxelles

Objet de l'acte : Nominations, réelections d'administrateurs

Lors de l'Assemblée générale des membres du 21 avril 2012 il a été procédé à la nomination de :

- Marie NOEL, Rue Cheny 1 à 7636 VAULX, née le 7 mars 1970 à Ixelles

- Rik VEREECKEN, Nieuwewandeling 66 à9000 GENT, né le 24 novembre 1966

Par ailleurs, il a été acte la démission du poste d'administrateur de :

- Christine BIKA, Rue Jean Haust 84 à Liège, née le 13 avril 1960 à Chenée

- André DE MESSEMAEKER, Oscar De Reusestraat 64 à 9040 Sint-Arnandsberg, né Ie 19 octobre 1951 à

Lokeren

Les mandats des administrateurs suivants ont été reconduits :

- Laurent DEUTSCH, Avenue de la Seigneurie 13 à 1325 Dion-Valmont, né le 12 octobre 1966 à Leuven

- Jean HOOFD, Chaussée Reine Astrid 86/44 à 1420 Braine-l'Alleud, né le 15 novembre 1949 à Bruxelles

K Lieven DE WOLF, Niewegestraat 55 à 9620 Zottegem, né le 29 janvier 1955 à Zottegem

- Alain VERLUYS, Hazelaarspad, 4 à 9840 De Pinte, né le 3 janvier 1965

- Nicolas BONBLED, Ch. d'Alsemberg 265 à 1190 Bruxelles, né le 30 juin 1980 à Charleroi

- Karine VANDENBERGHE, Sneppendreef 16 à 8200 Sint-Michiels, née le 10 mars 1966 à Wilrijk

Le conseil d'administration est donc composé de :

- Présidente : Karine VANDENBERGHE

- Vice-président : Laurent DEUTSCH

- Trésorier : Jean HOOFD

- Secrétaire : Rik VEREECKEN

- Autres membres administrateurs : Nicola BONBLED, Alain VERLUYS, Lieven DE WOLF, Marie KOEL,

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de 1a personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

15/04/2013
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

Réservé iiii(I1l 1l

au 130 88 1

Moniteur

belge

0 4 APR 2013

BRUXELLES

Greffe

N° d'entreprise : 0413.397.667

Dénomination

(en entier) : AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUIM

(en abrégé) : AIB

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Rue Berckmans, 9 à 1060 Bruxelles

Objet d. l'acte : Nominations, réelections d'administrateurs

Lors de l'Assemblée générale des membres du 19 janvier 2013 il a été procédé à la nomination de :

- Marie NOEL, Rue Cheny 1 à 7536 VAULX, née le 7 mars 1970 à Ixelles

- Rik VEREECKEN, Nieuwewandeling 66 à9000 GENT, né le 24 novembre 1966

Par ailleurs, il a été acte la démission du poste d'administrateur de :

- Christine BIKA, Rue Jean Haust 84 à Liège, née le 13 avril 1960 à Chenée

- André DE MESSEMAEKER, Oscar De Reusestraat 64 à 9040 Sint-Amandsberg, né le 19 octobre '1951 à

Lokeren

Les mandats des administrateurs suivants ont été reconduits :

- Laurent DEUTSCH, Avenue de la Seigneurie 13 à 1325 Dion-Valmont, né le 12 octobre 1966 à Leuven

- Jean HOOFD, Chaussée Reine Astrid 86/44 à 1420 Braine-l'Alleud, né le 15 novembre 1949 à Bruxelles

- Lieven DE WOLF, Niewegestraat 55 à 9620 Zottegem, né le 29 janvier 1955 à Zottegem

- Alain VERLUYS, Hazelaarspad, 4 à 9840 De Pinte, né le 3 janvier 1965

- Nicolas BONBLED, Ch. d'Alsemberg 265 à 1190 Bruxelles, né le 30 juin 1980 à Charleroi

- Karine VANDENBERGHE, Sneppendreef 16 à 8200 Sint-Michiels, née Ie 10 mars 1966 à Wilrijk

Le conseil d'administration est donc composé de :

- Présidente : Karine VANDENBERGHE

- Vice-président : Laurent DEUTSCH

- Trésorier : Jean HOOFD

- Secrétaire : Flik VEREECKEN

- Autres membres administrateurs : Nicola BONBLED, Alain VERLUYS, Lieven DE WOLF, Marie NOEL,

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

15/04/2013
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

Réservé

au

Moniteur

beige

BRUXELLES

0 4 APR 2013

Greffe

*1305 02*

ND d'entreprise : 047 3.397.667

Dénomination

(en entier) : AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUIM

(en abrégé) : AIR

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Rue Berckmans, 9 à 1060 Bruxelles

Objet de l'acte : Modifications des statuts

Statuts tels que modifiés par l'Assemblée générale du 19 janvier 2013

TITRE I DENOMINATION, SIEGE, DUREE, OBJET, MOYENS FINANCIERS

Article 1

L'association est dénommée « Amnesty International Belgium, ASBL ».

Elle constitue une association sans but lucratif de droit belge.

Elle est dénommée « l'association » ou « l'association nationale » dans les présents statuts.

L'association se réserve le droit d'utiliser la dénomination abrégée « AIBE » dans tous ses actes, factures,

annonces, éditions et autres documents.

Article 2

Son siège social est établi 9, rue Berckmans, 1060 Bruxelles, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles.

Article 3

L'association est fondée pour une durée illimitée.

Article 4

a. L'association représente en Belgique l'organisation non gouvernementale «Amnesty International», qui a

son siège à Londres, et elle a pour objet la réalisation des buts de cette organisation.

L'objet d'Amnesty International est de contribuer au respect des droits humains dans le monde entier, tels

qu'ils sont énoncés dans la Déclaration universelle des droits de l'homme.

Article 5

1. L'association exerce ses activités dans les différentes régions linguistiques par l'intermédiaire des associations régionales.

Amnesty International Belgique francophone, asbl, exerce ses activités dans la région de langue française, dans la région bilingue de Bruxelles-Capitale et, aussi longtemps qu'il n'existe pas d'association régionale de langue allemande, dans la région de langue allemande.

Amnesty International Vlaanderen, vzw, exerce ses activités dans la région de langue néerlandaise et dans la région bilingue de Bruxelles-Capitale.

Si une association est créée dans la région de langue allemande, elle aura compétence exclusive sur ce territoire et fera de droit partie de l'association nationale. Elle reprendra dans ses statuts les dispositions figurant à l'article 23 des statuts de l'asbl Amnesty International Belgique francophone et 23 à 30 des statuts de la vzw Amnesty International Vlaanderen.

2. L'association nationale coordonne les activités des associations régionales au niveau national; elle, intervient en tant que section belge à ce niveau.

3. À l'égard de l'organisation non gouvernementale Amnesty International, les associations régionales interviennent de façon autonome. Les cotisations à l'organisation sont dues par les associations régionales et sont payées sous leur responsabilité à cette organisation.

4. Les mandats aux Conseil internationaux d'Amnesty International sont partagés entre les associations

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

i . f i,;" i., i° MOD 2.2

régionales selon la clé de répartition de l'organisation, avec au moins un mandat par association régionale,

Article 6

En cas de conflit entre les associations régionales, le litige est porté devant l'association nationale qui

l'arbitre.

Au cas où l'association nationale ne parviendrait pas résoudre, celui-ci sera porté devant le comité exécutif

de l'organisation non gouvernementale qui, les parties entendues, tranche en dernier ressort.

Article 7

Les moyens financiers nécessaires au fonctionnement de l'association sont obtenus par des contributions des associations régionales. Les associations régionales y contribuent à parts égaies. Les moyens

financiers qui sont versés par des tiers à l'association reviennent de droit aux associations régionales et sont partagés à cet effet en parts égales.

L'exercice comptable court du 1 er janvier au 31 décembre.

TITRE Il MEMBRES, ADMISSIONS, OBLIGATIONS

Article 8

Les membres de l'association sont de droit les personnes physiques et morales suivantes : les associations régionales visées à l'article 5; les présidents, secrétaires et trésoriers de celles-ci, ainsi qu'un membre du conseil d'administration de chaque association régionale.

Article 9

te

Les membres ne sont pas personnellement responsables des engagements pris par l'association.

am

e Article 10

a. Les membres ne sont astreints à aucune cotisation.

e b. Les associations régionales versent annuellement une contribution couvrant les dépenses réelles de

o

X l'année courante.11l. Conseil national.

e

b Article 11

rm

L'association est gérée par le conseil national. Le conseil national préside à l'activité générale de

wl

l'association dans le cadre des présents statuts. Il fixe également le budget de l'association et établit le bilan,

eainsi que l'état des recettes et des dépenses,

d

' Article 12

r--+ Le conseil national se compose des personnes physiques, membres de l'association. Les postes de

Nprésident et trésorier, d'une part, de vice-président et secrétaire, d'autre part, sont répartis en groupes de

mr rôle pour des périodes de deux ans entre les membres émanant des différentes associations régionales.

0

ere

Article 13

" 0 Le conseil national a les pouvoirs les plus étendus pour l'administration et la gestion de l'association. Sauf délégation spéciale du conseil national à l'un de ses membres ou à des tiers, tous les actes engageant l'association, et notamment toute délégation de pouvoir ou procuration, sont valablement signés par un membre du conseil et le président, le vice-président, le secrétaire ou le trésorier, pour autant que les deux signataires émanent d'associations régionales différentes.

el

te Article 14

ª% D Les présidents et vice-présidents représentent l'association vis-à-vis des tiers; ils dirigent et coordonnent les activités de l'association dans le cadre des décisions et politiques adoptées par le conseil national et l'assemblée générale; ils convoquent et président les réunions et assemblées de l'association.

el

:~ Article 15

Le secrétaire est responsable de la correspondance du conseil et il en tient les archives.

D Le secrétaire rédige les procès-verbaux des réunions du conseil national.

:~ Article 16

Le trésorier est responsable des moyens financiers de l'association. Il ne peut effectuer de dépenses dépassant un montant à fixer par règlement interne. Les président, vice-président et secrétaire ne prennent pas d'engagements financiers sans l'accord du trésorier. Le trésorier établit le bilan de l'association et il soumet un rapport financier annuel à l'assemblée générale.

Article 17

{ Réservé

au

Moniteur

belge

MOD 22

Volet B - Suite

Le conseil national ne peut délibérer valablement que si la moitié de ses membres sont présents, dont un au

moins émanant de chaque association régionale.

Cependant, si le conseil national est appelé à arbitrer un différend entre les associations régionales, il ne

peut délibérer valablement que s'il réunit un nombre égal de représentants émanant de chaque association

régionale.

Article 18

Les membres du conseil exercent leur mandat à titre gracieux. ils ne sont pas rémunérés.

IV ASSEMBLÉE GÉNÉRALE

Article 19

L'assemblée générale des membres est le pouvoir souverain de l'association. Elle possède les pouvoirs qui

lui sont expressément reconnus par la loi ou les présents statuts.

$ont notamment réservées à sa compétence :

1. les modifications aux statuts sociaux ;

2. la nomination et la révocation des membres du Conseil national ;

3. la nomination et la révocation des commissaires et, le cas échéant, la fixation de leur rémunération ;

4. la décharge à octroyer aux administrateurs et aux commissaires

5. l'approbation des budgets et des comptes ;

6.1a dissolution de l'association ;

7. l'exclusion d'un membre de l'association ;

8. la transformation de l'association en société à finalité sociale ;

6. la nomination d'un commissaire chargé de vérifier les comptes annuels ;

9. la rédaction d'un règlement interne.

Article 20

Il doit être tenu au moins une assemblée générale par an, entre le 1 er janvier et le 30 avril.

La date, le lieu, ainsi que l'ordre du jour de l'assemblée, sont communiqués par écrit aux membres au moins

deux semaines à l'avance.

Un membre peut se faire représenter à l'assemblée générale par un autre membre auquel il a donné un

mandat écrit. Ce mandat n'est valable que pour une assemblée et un mandataire ne peut être porteur que

d'une seule procuration.

Article 21

I. L'assemblée générale se réunit valablement, quel que soit le nombre des membres présents. Chaque association régionale peut cependant être représentée. Les décisions sont prises à la majorité des voix. 2. Toutefois, les décisions de l'assemblée générale concernant une modification des statuts, l'exclusion d'un membre et la dissolution volontaire de l'association sont dans les conditions prévues aux articles 8, 12 et 20 de la loi du 27 juin 1921 sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et les fondations.

Article 22

Les décisions de l'assemblée générale sont consignées dans un registre des assemblées sous forme de

procès-verbaux, par le président ou le trésorier et le vice-président ou le secrétaire.

Ce registre est conservé au siège social, où tous les membres peuvent en prendre connaissance, mais sans

déplacement du registre.

V. DISSOLUTION

Article 23

Le boni éventuel restant, après dissolution, est mis à la disposition de l'organisation non gouvernementale d'Amnesty International, actuellement établi à Londres. Si l'organisation non gouvernementale devait disparaître, au moment de la dissolution, les membres chargés de la dissolution par l'assemblée générale décident de l'affectation du solde.

VI. EMPLOI DES LANGUES

Article 24

En ce qui concerne l'exécution et l'application des statuts, les textes néerlandais et français sont de valeur

égale.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

15/04/2013
ÿþMOD 2.2

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Voor-

befroudei aan het Belgisch

Staatsbla

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111111111ij111111,1,11!!II III

Ondernemingsnr : 0413.397.667

Benaming

(voluit) : AMNESTY INTERNATIONAL BELGIIlM

(verkort) : AIR

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Berckmansstraat, 9 1060 Brussel

Onderwerp akte : Benoemingen, verkiezingen van beheerders

Op de algemene vergadering van 21 april 2012, werd hij vervoerd naar benoeming van :

BRUSSEL

© 4 APR 2013

Griffie

- Marie NOEL, Rue Cheny 1 à 7536 VAULX, née le 7 mars 1970 à Ixelles

- Rik VEREECKEN, Nieuwewandeling 66 à9000 GENT, né le 24 novembre 1966

Bovendien werd het officieel geregistreed het onslag van bestuurder :

- Christine BIKA, Rue Jean Haust 84 à Liège, née le 13 avril 1960 à Chenée

- André DE MESSEMAEKER, Oscar De Reusestraat 64 à 9040 Sint-Amandsberg, né le 19 octobre 1951 à

Lokeren

De mandaten van volgende bestuurders zijn herbenoemd tot:

- Laurent DEUTSCH, Avenue de la Seigneurie 13 à 1325 Dion-Valmont, né le 12 octobre 1966 à Leuven

- Jean HOOFD, Chaussée Reine Astrid 86/44 à 1420 Braine-l'Alleud, né le 15 novembre 1949 à Bruxelles

- Lieven DE WOLF, Niewegestraat 55 à 9620 Zottegem, né le 29 janvier 1955 à Zottegem

- Alain VERLUYS, Hazelaarspad, 4 à 9840 De Pinte, né le 3 janvier 1965

- Nicolas 130NBLED, Ch. d'Alsemberg 265 à 1190 Bruxelles, né le 30 juin 1980 à Charleroi

- Karine VANDENBERGHE, Sneppendreef 16 à 8200 Sint-Michiels, née le 10 mars 1966 à Wilrijk

Het Raad van bestuur is samensgteld van :

Présidente : Karine VANDENBERGHE

- Vice-président : Laurent DEUTSCH

- Trésorier : Jean HOOFD

- Secrétaire : Rik VEREECKEN

Autres membres administrateurs : Nicola BONBLED, Alain VERLUYS, Lieven DE WOLF, Marie NOEL.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, heizij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

15/04/2013
ÿþMOD 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-behoude aan hei Belgisci Staatsbh

IIIkUI135 U91

BRUSSEL 0 4 APR 2013

Griffie

Ondernemingsnr 0413.397.667

Benaming

(voluit) ; AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUM

(verkort) : AIB

Rechtsvorm Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel ; Berckmansstraat, 9 1060 Brussel

Onderwerp akte : Benoemingen, verkiezingen van beheerders

Op de algemene vergadering van 19 januari 2013, werd hij vervoerd naar benoeming van :

- Marie NOEL, Rue Cheny 1 à 7536 VAULX, née le 7 mars 1970 à Ixelles

- Rik VEREECKEN, Nieuwewandeling 66 à9000 GENT, né le 24 novembre 1966

Bovendien werd het officieel geregistreed het opslag van bestuurder :

- Christine BIKA, Rue Jean Haust 84 à Liège, née le 13 avril 1960 à Chenée

- André DE MESSEMAEKER, Oscar De Reusestraat 64 à 9040 Sint-Amandsberg, né le 19 octobre 1951 à

Lokeren

De mandaten van volgende bestuurders zijn herbenoemd tot:

- Laurent DEUTSCH, Avenue de la Seigneurie 13 à 1325 Dion-Valmont, né le 12 octobre 1966 à Leuven

-Jean HOOFD, Chaussée Reine Astrid 86/44 à 1420 Braine-l'Alleud, né le 15 novembre 1949 à Bruxelles

- Lieven DE WOLF, Niewegestraat 55 à 9620 Zottegem, né le 29 janvier 1955 à Zottegem

- Alain VERLUYS, Hazelaarspad, 4 à 9840 De Pinte, né le 3 janvier 1965

- Nicolas BONBLED, Ch. d'Alsemberg 265 à 1190 Bruxelles, né le 30 juin 1980 à Charleroi

- Karine VANDENBERGHE, Sneppendreef 16 à 8200 Sint-Michiels, née le 10 mars 1966 à Wilrijk

Het Raad van bestuur is samensgteld van

- Présidente : Karine VANDENBERGHE

- Vice-président : Laurent DEUTSCH

- Trésorier : Jean HOOFD

- Secrétaire : Rik VEREECKEN

- Autres membres administrateurs : Nicola BONBLED, Alain VERLUYS, Lieven DE WOLF, Marie NOEL.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

15/04/2013
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MOD 2,2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-behoudE aan he Belgisc Staatsbh



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BRUSSEL

o 4 APR 2013

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0413.397.667

Benaming

(voluit) : AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUM

(verkort) : AIB

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Berckmansstraat, 9 1060 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging van de statuten

Statuten, zoals gewijzigd door de algemene vergadering van 19 Januari 2013 TITEL 1 Naam, zetel, duur, doel en financiële middelen

Artikel. 1

De vereniging draagt de naam "AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUM VZW".

Zij vormt een vereniging zonder winstoogmerk naar Belgisch recht.

In de huidige statuten wordt zij genoemd "de vereniging" of "de nationale vereniging".

De vereniging behoudt zich het recht voor om de afgekorte benaming "AIBE" te gebruiken in alle aktes,

facturen, aankondigingen, uitgaves en andere documentatie die van de vereniging uitgaan.

Artikel 2

Haar verenigingszetel is gevestigd aan de Berckmansstraat 9 te 1060 Brussel, in het gerechtelijk

arrondissement Brussel.

Artikel 3

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 4

a. De vereniging vertegenwoordigt in België de niet-gouvernementele organisatie Amnesty International met

zetel te Londen, en stelt zich tot doel de doelstellingen van deze organisatie te realiseren.

a) Het doel van Amnesty International is, over de hele wereld, bij te dragen aan de naleving van de rechten

van de mens, als uiteengezet in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Artikel 5.

1. De vereniging oefent in de verschillende taalgebieden haar activiteiten uit door tussenkomst van de regionale verenigingen;

Amnesty International Belgique francophone a.s.b.l.", oefent haar activiteiten uit in het Franse taalgebied en in het tweetalig gebied Brussel-hoofdstad en, zolang er geen duitstalige vereniging bestaat, in het duitstalig gebied;

de v.z.w. Amnesty International Vlaanderen oefent haar activiteiten uit in het Nederlands taalgebied en in het tweetalig gebied Brussel-hoofdstad;

indien een regionale vereniging zal opgericht worden in het duitse taalgebied, zal deze alleen en bij uitsluiting van de andere verenigingen in dit gebied bevoegd zijn en zal zij van rechtswege deel uitmaken van de nationale vereniging; zij zal in haar statuten dezelfde bepalingen opnemen, welke vervat zijn in het artikel 23 van de statuten van de a.s.b.l. "Amnesty International Belgique francophone" alsook in de artikelen 23 tot en met 30 van de statuten van de v.z.w. Amnesty International Vlaanderen.

2. De nationale vereniging coördineert de activiteiten van de regionale vereniging op nationaal niveau; zij treedt op dit niveau op Belgische afdeling.

3. Ten overstaan van de niet-gouvemementele organisatie Amnesty International kunnen de regionale verenigingen autonoom optreden. De bijdragen aan deze organisatie zijn verschuldigd door de regionale verenigingen en worden onder hun verantwoordelijkheid aan deze organisatie betaald.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ; Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

4. De mandaten op internationale conferenties worden verdeeld tussen de regionale verenigingen volgens de verdeelsleutel van de organisatie, met een minimum van één mandaat per regionale vereniging.

Artikel 6

ln geval van een conflict tussen de regionale verenigingen zal het geschil voorgelegd worden aan de nationale vereniging die zal beslissen.

Indien de nationale vereniging zich niet kan uitspreken over het geschil, zal het voorgelegd worden aan het bestuur van de niet-gouvernementele organisatie, die in laatste instantie oordeelt na de partijen gehoord te hebben.

TITRE Il Leden, toelating, verplichtingen

Artikel 7

Alle financiële middelen, noodzakelijk voor de werking de vereniging, worden verkregen door bijdragen van de regionale verenigingen. De regionale verenigingen dragen in gelijke mate hiertoe bij. Financiële middelen die door derden aan de vereniging worden geschonken, komen van rechtswege toe aan de regionale verenigingen en worden daartoe in gelijke delen verdeeld.

Het boekjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december.

Artikel 8

De leden van de vereniging zijn van rechtswege de volgende fysieke of rechtspersonen: de regionale verenigingen; de voorzitters, secretarissen en schatbewaarders van de regionale verenigingen alsook een bestuurslid van elk van de regionale verenigingen.

Artikel 9

De leden zijn niet persoonlijk aansprakelijk voor de verplichtingen door de vereniging aangenomen.

Artikel 10

a, De leden zijn tot geen lidmaatschapsbijdrage verplicht.

b. De regionale verenigingen vereffenen een jaarlijkse bijdrage die de werkelijke uitgaven van het lopende

jaar dekt.

TITEL lil Nationale raad

Artikel 11

De vereniging wordt bestuurd door de nationale raad. De nationale raad regelt de algemene werking van de

vereniging binnen het kader van deze statuten.

De raad bepaalt tevens de begroting van de vereniging en maakt de balans op en de staat van inkomsten

en uitgaven.

Artikel 12

De nationale raad bestaat uit de fysieke personen, leden van de vereniging.

De functies van voorzitter en schatbewaarder, enerzijds, en van vice-voorzitter en secretaris, anderzijds

worden beurtelings waargenomen, voor een periode van twee jaar door de leden die afkomstig zijn uit

verschillende regionale verenigingen.

Artikel 13

De nationale raad heeft de meest uitgebreide macht op het gebied van de administratie en het beheer van de vereniging.

Alle akten die bindend zijn voor de v.z.w., alsook alle mogelijke volmachten zijn geldig ondertekend door een lid van de raad die ofwel tekent met de voorzitter, de vice-voorzitter, de secretaris of de schatbewaarder of één van de raad die ofwel tekent met de voorzitter, de vice-voorzitter, de secretaris of de schatbewaarder of één van hen voor zover deze handtekeningen afkomstig zijn van leden uit een verschillende regionale afdeling, behalve wanneer de nationale raad een speciale volmacht heeft gegeven aan één van haar leden of aan derden.

Artikel 14

De voorzitter en de vice-voorzitter vertegenwoordigen de vereniging ten overstaan van derden. Zij leiden en coördineren de activiteiten van de vereniging binnen het kader van de beslissingen en van het beleid aangenomen door de nationale raad en de algemene vergadering; zij beleggen en leiden de bijeenkomsten en vergaderingen van de vereniging.

Artikel 15

De secretaris is verantwoordelijk voor de correspondentie van de raad en houdt het archief bij; de secretaris

stelt processenverbaal op van de vergadering van de nationale raad.

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 16

De schatbewaarder is verantwoordelijk voor de financiële middelen van de vereniging. Hij mag geen uitgaven doen die een bedrag overschrijden, bepaald door een intern reglement. De voorzitter, vice-voorzitter en de secretaris kunnen geen financiële verplichtingen aangaan zonder steun van de schatbewaarder. De schatbewaarder maakt de balans op van de vereniging. Hij legt jaarlijks een financieel verslag voor aan de algemene vergadering.

Artikel 17

De nationale raad kan slechts geldig beslissingen nemen wanneer de helft van de leden aanwezig zijn; wanneer de nationale raad moet beslissen aangaande een geschil tussen regionale verenigingen, is deze beslissing alleen geldig wanneer van elke regionale vereniging een zelfde aantal leden aanwezig is.

Artikel 18

Geen enkel mandaat van de leden van de nationale raad wordt vergoed,

TITEL IV Algemene vergadering

Artikel 19

De algemene vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging. Zij bezit de machten die duidelijk erkend

zijn door de wet of door onderhavige statuten.

Worden aan haar bevoegdheid onderworpen:

1° veranderingen aan de statuten;

2° de benoeming en de uitsluiting van leden van de nationale raad.

3° de aanstelling en het ontslag van commissarissen, en in voorkomend geval de vaststelling van hun

bezoldiging

4° het verlenen van kwijting aan de bestuurders en commissarissen

5° de goedkeuring van de begroting en van de rekeningen;

6° de ontbinding van de vereniging;

7° de uitsluiting van een lid van de vereniging;

8° het omvormen van de vereniging naar een vennootschap met sociaal oogmerk.

9° het opstellen van een intern reglement.

Article 20

De algemene vergadering moet minstens eenmaal per jaar vergaderen tussen 1 januari en 30 april.

De datum, plaats en dagorde moeten ten minste twee weken op voorhand schriftelijk aan de leden

bekendgemaakt worden.

Een lid kan zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid, aan wie hij een

geschreven volmacht overhandigt. Deze volmacht is slechts geldig voor één algemene vergadering. Een

mandataris kan slechts houder zijn van één enkele volmacht.

Artikel 21

1. De algemene vergadering komt geldig bijeen, ongeacht het aantal leden. Iedere regionale vereniging moet nochtans vertegenwoordigd zijn. De besluiten worden genomen met gewone meerderheid van stemmen.

2. In afwijking van het voorgaande echter, worden de besluiten van de algemene vergadering, die betrekking hebben op een wijziging van de statuten, de uitsluiting van een lid en de vrijwillige ontbinding van de vereniging, genomen met inachtneming van de voorwaarden gesteld in de artikelen 8, 12 en 20 van de wet van 27 juni 1921 op de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Artikel 22

De beslissingen van de algemene vergadering worden samengebundeld in een register van de algemene

vergaderingen onder de vorm van proces-verbaal, ondertekend door de voorzitter of de schatbewaarder en

door de vice-voorzitter of de secretaris. Deze map wordt bewaard in de zetel van de vereniging.

Alle leden kunnen dit register inkijken, zonder dat deze mag weggenomen worden.

TITEL V Ontbinding

Artikel 23

Een eventueel batig saldo, dat na de ontbinding overblijft, zal ter beschikking gesteld worden van de niet-gouvernementele organisatie van Amnesty International, momenteel gevestigd te Londen.

Indien op het tijdstip van de ontbinding deze niet-gouvernementele organisatie niet meer zou bestaan, beslissen de leden, die door de algemene vergadering met de liquidatie zijn belast, over de bestemming van het saldo.

MOri 2.2

"

Y ` Voor.,

behouden

aan het

Belgisch Staatsblad

V Luik B - Vervolg

TITEL VI. Taalgebruik

Artikel 24

De Franstalige en Nederlandstalige tekst van deze statuten zijn evenwaardig.

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting ot organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
AMNESTY INTERNATIONAL BELGIUM, EN ABREGE : A…

Adresse
RUE BERCKMANS 9 1060 BRUXELLES

Code postal : 1060
Localité : SAINT-GILLES
Commune : SAINT-GILLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale