BELGISCH COMITE VOOR UNICEF

Divers


Dénomination : BELGISCH COMITE VOOR UNICEF
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 407.562.029

Publication

02/06/2014
ÿþàp_e,

1111.1110111

MOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

2 1-05- 2014

BRUKELLES

Greffe

Kr' d'entreprise: 0407.562.029

Dénomination

(en entier) : UNICEF Belgique

(en abrégé) :

Forme juridique : Fondation d'utilité publique

Siège : Boulevard de l'Impératrice numéro 66 à Bruxelles (1000 Bruxelles)

Oblet de l'acte : MODIFICATION DE LA DENOMINATION SOCIALE-ACTUALISATION ET REFONTE DES STATUTS

Du procès-verbal du conseil d'administration de la Fondation d'utilité publique « UNICEF Belgique », ayant son siège social à Bruxelles (1000 Bruxelles), Boulevard de l'Impératrice 66, inscrite au Registre des Personnes Morales (Bruxelles) sous le numéro 0407.562.029, reçu par Maître Gérard INDEKEU, Notaire associé résidant à Bruxelles (1050 Bruxelles), Avenue Louise, 126, faisant partie de la Société Civile sous forme de Société Privée à Responsabilité Limitée "Gérard INDEKEU - Dimitri CLEENEWERCK de CRAYENCOUR ", BOE n° 0890.388.338, le premier avril deux mil quatorze, enregistré au premier bureau de l'Enregistrement de Bruxelles 3, Ie quinze avril suivant volume 1 Folio 9 case 7, aux droits de cinquante euros (60 EUR), perçus par Le Conseiller, al W. ARNAUT, il résulte que l'assemblée, après délibération, a plis à l'unanimité des voix les résolutions suivantes:.

Première résolution Modification de la dénomination sociale .

Le conseil décide de modifier la dénomination sociale en « Comité belge pour l'UNICEF ».

Deuxième résolution : Actualisation et refonte des statuts

Le conseil décide de reformuler et de refondre les statuts par l'adoption d'une nouvelle version intégrale en remplacement du texte existant afin de les mettre en conformité avec la situation actuelle de la Fondation, la résolution prise ci-dessus et la loi du 27 juin 1921 sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et [es fondations, comme suit :

ARTICLE 1  DÉNOMINATION

La Fondation d'utilité publique est dénommée « Comité belge pour l'UNICEF ».

La Fondation peut continuer à utiliser le nom « UNICEF Belgique » dans sa communication vers le public.

ARTICLE 2 SIÈGE

Le siège de la Fondation est établi Boulevard de l'Impératrice 66 à 1000 Bruxelles, dans l'arrondissement

judiciaire de Bruxeites..

Ce siège peut être déplacé, au sein de la région de Bruxelles-Capitale, par décision du Conseil

d'administration,

ARTICLE 3 BUTS

La Fondation a pour buts:

" de soutenir les objectifs et les activités de l'UNICEF au profit de tous les enfants du monde, entre autres le soutien des programmes structurels et les opérations d'urgence de l'UNICEF sur le terrain ;

Kle promouvoir la mise en Suvre des principes et dispositions de la Convention relative aux Droits de l'Enfant.

ARTICLE 4  ACTIVITÉS

La Fondation peut accomplir tous les actes se rapportant directement ou indirectement à ses burs. Elfe peut

notamment :

" recueillir des fonds destinés aux programmes et projets de l'UNICEF

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" faire connaître la situation des enfants dans le monde

" promouvoir, auprès des enfants, des adolescents et des adultes, l'éducation au développement, avec un accent particulier pour une conduite humanitaire et une réelle solidarité entre tous les êtres humains

" plaider auprès de toutes les autorités en Belgique et auprès du public pour l'application dans notre pays et dans le monde des principes et dispositions de la Convention relative aux Droits des Enfants et des protocoles supplémentaires "

" encdurager les autorités à accorder une contribution financière optimale à l'UNICEF. La Fondation suit la politique de l'UNICEF conformément à l'accord de coopération conclu avec l'UNICEF.

ARTICLE 5- CONSEIL D'ADMINISTRATION

5,1. Principe

La Fondation est dirigée par un Conseil d'administration. Il peut prendre toute décision en vue d'atteindre

les buts et de mettre en Suvre les activités de la Fondation.

Ses membres exercent leur pouvoir collégialement.

5.2. Compétences

5.2.1. Compétences exclusives

Sont de la compétence exclusive du Conseil d'administration;

" la modification des statuts

" le déplacement du siège social

" la nomination, révocation et cessation des fonctions des administrateurs, des membres du Bureau, du Directeur général et des Directeurs, des mandataires ad hoc

" la nomination et la révocation des commissaires et la fixation de leurs honoraires

" I'octroi de la décharge aux administrateurs, au Directeur général, aux mandataires ad hoc et aux commissaires

" l'approbation des plans d'actions, des budgets et des comptes

" I'établissement du Règlement d'Ordre Intérieur

.le règlement de conflits d'intérêts

.1a dissolution de la Fondation.

5.2.2, Délégation de compétence

Le Conseil d'administration peut déléguer au Bureau certaines de ses compétences, à l'exception de ses

compétences exclusives, visées à l'article 5.2,1, ci-dessus.

5.3. Composition

5.3.1.

Le Conseil d'administration est composé au minimum de 18 membres.

Les membres du Conseil d'administration sont nommés par le Conseil d'administration pour un mandat

d'une durée de trois ans, Ce mandat est renouvelable au maximum deux fois consécutivement.

Pour sa composition, il est tenu compte d'une représentation équitable des diverses communautés

linguistiques de la Belgique.

Le règlement d'ordre intérieur peut déterminer des lignes directrices supplémentaires pour la composition du

Conseil.

Chaque membre peut également mettre fin à son mandat par une démission écrite et adressée au président

*, celui-ci en informe le Conseil lors de la prochaine réunion.

Le mandat d'administrateur est exercé bénévolement.

5.3.2. Présidence

Le Conseil d'administration désigne parmi ses membres un Président et un à trois Vice-Présidents.

Le mandat est d'une durée de trois ans et est renouvelable une seule fois.

Lors de leur nomination comme Président ou Vice-Président, leur mandat d'administrateur est prolongé

jusqu'à la fin de leur mandat de Président ou de Vice-Président.

Lorsque le Président appartient à un groupe linguistique, deux Vice-Présidents - s'il y en a trois - ou un Vice-

Président - dans les autres cas  doi(ven)t appartenir à un autre groupe linguistique.

En cas de changement de Président, les mandats de Vice-Président seront revus.

Lorsque le Président est absent ou empêché, il est remplacé par un des Vice-Présidents.

5.3.3. Observateurs

Le Conseil d'administration peut inviter les représentants des gouvernement i ou d'autres personnes à

participer à ses réunions en qualité d'observateurs. Les observateurs n'ont pas de droit de vote.

5.3.4. Suspension et révocation d'administrateurs

Le Conseil d'administration peut révoquer ou suspendre un administrateur.

En cas d'urgence, le Bureau peut décider la suspension immédiate de l'exercice du mandat d'un

administrateur.

Si la décision est prise par le Bureau, le point est présenté lors de la prochaine réunion du Conseil

d'administration.

Dans la procédure ci-dessus, les droits de la défense seront respectés.

5.4. Convocation

5.4.1. Réunion ordinaire

Le Conseil d'administration se réunit, au minimum, trois fois par an.

-..

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

"

Le Bureau ou à défaut le Président ou à défaut un Vice-Président, fixe l'ordre du jour, le lieu et les date et

heure de la réunion du Conseil d'administration.

L'ordre du jour est annexé aux convocations.

La convocation est adressée, au moins dix jours avant la réunion, à tous les membres, par écrit selon le

mode de communication décidé par le Conseil d'administration,

Le Conseil d'administration peut décider, à la majorité simple, d'ajouter un ou plusieurs points à l'ordre du

jour initial à l'exception des décisions qui sont de sa compétence exclusive.

5.4.2. Réunion urgente

Le délai de convocation peut être ramené de dix à trois jours en cas d'urgence dûment motivée dans la

convocation elle-même et de fa manière indiquée à l'article 5.4.1.

En cas d'extrême urgence, le Président peut prendre toutes mesures urgentes et conservatoires. Le

Conseil d'administration doit confirmer, modifier ou lever ces mesures lors de sa prochaine réunion.

5.4.3, Cas exceptionnels

Dans des cas exceptionnels, le Président peut décider qu'un ou plusieurs points seront soumis au vote du

Conseil d'administration par correspondance. Dans la convocation, il justifiera l'urgence et fixera les délais et

modalités du vote écrit des administrateurs,

6.6. Quorum

Le Conseil d'administration ne peut valablement délibérer que si la moitié de ses membres au moins est

présente ou représentée, ou dans l'hypothèse exceptionnelle de l'article 5.4.3., lorsqu'ils expriment leur vote par

écrit.

A défaut, une seconde réunion sera convoquée, selon les dispositions de l'article 5.4.1., au moins 15 jours

après la première, au cours de laquelle le Conseil d'administration pourra délibérer et statuer sur l'ordre du jour

initial, quel que soit le nombre de membres présents ou représentés. .

5.6. Exercice du vote

Tous les membres du Conseil d'administration ont une voix.

Tout membre du Conseil d'administration qui ne peut assister à une réunion peut donner à un(e) de ses

collègues, par écrit ou par tout autre moyen de communication ayant un support matériel, mandat pour le

représenter à une réunion déterminée du Conseil d'administration et y voter en ses lieu et place.

Chaque membre du Conseil d'administration ne peut être porteur que d'une procuration.

Le Président signe les procès-verbaux, après que ceux-ci aient été approuvés par le Conseil

d'administration. Ils sont conservés au siège de la Fondation, En cas d'urgence, le président, ou en son

absence un vice-président, peut fournir une copie signée d'un compte-rendu non encore approuvé par le

Conseil ou un extrait de celui-ci.

5.7. Délibérations

5.7.1. Ad generalia

Le Conseil d'administration délibère, sous la direction du Président ou son remplaçant, sur tous les points

inscrits à son ordre du jour et prend ses décisions à la majorité simple.

En cas de parité, ia voix du Président de la séance est prépondérante.

5.7,2. Modification aux statuts

Le Conseil d'administration ne peut délibérer sur une modification aux statuts que si celle-ci est

explicitement indiquée dans la convocation et si les deux tiers des membres sont présents ou représentés.

La modification aux statuts n'est adoptée qu'à la majorité des deux tiers des voix des membres présents ou

représentés.

Si les deux tiers des membres du Conseil d'administration ne sont pas présents ou représentés, une

seconde réunion sera convoquée au moins 15 jours après la première, laquelle pourra délibérer et décider quel

que soit le nombre de membres présents ou représentés mais toujours à la majorité des deux tiers de ceux-ci.

5.8. Mode de règlement des conflits d'intérêts

5.8.1.

Si un membre du Conseil d'administration a, directement ou indirectement, un conflit d'intérêt par rapport à une proposition de décision ou à une opération relevant du Conseil d'administration, il doit le communiquer aux autres administrateurs au début de la délibération dudit Conseil d'administration.

Sa déclaration, ainsi que les raisons justifiant l'intérêt opposé qui existe dans le chef de l'administrateur concerné, figurent au procès-verbal du Conseil d'administration. Le procès-verbal mentionne la nature de la décision ou de l'opération visée à l'alinéa 1 er et une justification de la décision prise ainsi que les conséquences patrimoniales éventuelles pour le Fondation.

ARTICLE 6- LE BUREAU

6.1. Compétence

Le Bureau prépare les réunions du Conseil d'administration, veille à l'exécution de ses décisions et lui fait

rapport de ses activités.

62, Composition

Le Bureau est composé au minimum de six membres, Le Conseil d'administration détermine le nombre

exact de membres et le quorum nécessaire à une délibération valable.

Le mandat est presté bénévolement.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

La durée du mandat de membre du Bureau est égale à la durée restante du mandat d'administrateur.

Le mandat est renouvelable une seule fois.

Le Président et les Vice-Président(s) de la Fondation en sont membres de droit.

Les autres membres du Bureau sont nommés par le Conseil d'administration, en son sein, en veillant à une

représentation équitable des diverses communautés linguistiques de la Belgique.

La révocation ou suspension d'un membre du Conseil d'administration conformément à l'article 5.3.4. ci-

dessus entraîne ipso facto la perte ou la suspension de sa qualité de membre du Bureau.

6.3. Convocation et réunion

Le Bureau se réunit au minimum cinq fois par an, à la demande et sous Ia direction du Président ou, à

défaut, d'un Vice-Président, aux lieu, heure et pour l'ordre du jour fixés par celui qui en fait la demande.

Sauf dispositions contraires, les mêmes règles en vigueur pour le Conseil d'administration sont d'application

pour les réunions et les compte-rendu du Bureau.

6.4. Consensus

Le Bureau prend ses décisions par consensus en est dressé procès-verbal.

S'il ne peut parvenir au consensus, les motifs en sont également consignés au procès-verbal et le point est

mis à l'ordre du jour du prochain Conseil d'Administration,

ARTICLE 7- DIRECTEUR GÉNÉRAL

Le Conseil d'administration désigne un(e) Directeur/Directrice général(e).

Celui-ci/celle-ci assure la gestion journalière de la Fondation.

Le Directeur/Directrice général(e) est assisté(e) par des Directeurs.

ARTICLE 8- MANDATAIRE SPÉCIFIQUE

Le Conseil d'administration peut désigner, parmi ses membres ou en dehors de ceux-ci, une ou plusieurs

personnes habilitées à représenter la Fondation pour des missions déterminées, moyennant un mandat

spécifique.

La durée de son/leur mandat est fixée par le Conseil d'administration.

Le mandat spécifique est ou non rémunéré conformément à ta décision du Conseil d'administration.

Le/La mandataire ad hoc fait rapport au Conseil d'administration de l'accomplissement de sa mission.

Le Conseil d'administration peut mettre fin à tout instant à ce mandat.

ARTICLE 9 RESPONSABILITÉ

Les administrateurs, Directeur/trice général(e) et mandataires ad hoc ne contractent, en leur qualité

respective, aucune obligation personnelle relativement aux engagements de la Fondation.

Leur responsabilité se limite à l'exécution des tâches dont ils ont été chargés et aux fautes commises dans

leur accomplissement,

ARTICLE 10 - REPRÉSENTATION DE LA FONDATION DANS LES PROCÉDURES JUDICIAIRES .

Le Conseil d'administration représenté par deux de ses administrateurs agit au nom de la Fondation tant comme défendeur que comme demandeur dans les procédures judiciaires.

ARTICLE 11 - ACTES LIANT LA FONDATION

Les actes qui engagent la Fondation requièrent la signature du Président et d'un administrateur.

Le(a) Directeur(trice) genéral(e) ou toute autre personne à qui. le Conseil d'administration a donné ce

pouvoir assure la gestion journalière et signe le courrier y afférent.

ARTICLE 12- COMPTES ANNUELS

L'année comptable prend cours le 1,er janvier et se termine le 31 décembre.

La Fondation soumet à un ou plusieurs commissaires le contrôle des comptes annuels. Les commissaires sont nommés par le Conseil d'administration parmi les membres, personnes physiques ou morales, de l'Institut des réviseurs d'entreprises.

Dans les 30 jours de leur approbation par le Conseil d'administration, les comptes annuels sont déposés à la Banque Nationale de Belgique. Y sont déposés en même temps un document contenant le nom et le prénom des commissaires en fonction ainsi que leur rapport.

ARTICLE 13- DURÉE  DISSOLUTION

La Fondation est constituée pour une durée indéterminée.

En cas de dissolution de la Fondation, le Conseil d'administration désigne au minimum deux liquidateurs qui

sont chargés de clôturer les comptes de la Fondation et de liquider l'actif et te passif.

Les liquidateurs agissent en collège et transmettent l'actif qui subsisterait éventuellement après apurement

du passif à l'UNICEF.

ARTICLE 14 APPLICATION DES PRÉSENTS STATUTS

Pour tout ce qui n'est pas régi par !es présents statuts, il y a lieu de s'en référer aux dispositions légales. Ceci s'applique également et remplace toute disposition des présents statuts qui serait incompatible avec les dispositions impératives de la loi.

MOD 2.2

»let B - Suite

Dispositions transitoires

Les modifications des dispositions relatives à la composition du Bureau et du Conseil d'administration ci-dessus entrent en vigueur le 1 er janvier 2015. Les administrateurs qui, à cette date, siègent au Conseil d'administration depuis déjà trois mandats ou plus ne peuvent plus être réélus qu'une une seule fois.

Troisième résolution : Pouvoirs

Le Conseil d'administration confère tous pouvoirs :

- au Bureau, aux fins d'effectuer les démarches administratives subséquentes à ta présente réunion ;

- au Notaire soussigné pour l'établissement d'une version coordonnée des statuts, tant en français qu'en

néerlandais.

A ces fins, chaque mandataire pourra au nom de la société, faire toutes déclarations, signer tous documents

et pièces et, en général, faire le nécessaire.

POUR EXTRAIT ANALYTIQUE CONFORME

Gérard INDEKEU, Notaire associé

Déposé en même temps: expédition de l'acte, liste de présences au conseil d'administration, statuts

coordonnés.

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso: Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Resèrvé

Moniteur

belg

02/06/2014
ÿþ I=A :','3, MQD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffue

1111111!JI,I.Fijijj1ljnil III 21 -03- 2014

' ietussa 1



Griffie

Ondememingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF België

(verkort) :

Rechtsvorm: Stichting van openbaar nut

Zetel: Keizerinlaan nummer 66 te Brussel (1000 Brussel)

Onderwerp akte: WIJZIGING VAN DE MAATSCHAPPELIJKE BENAMING-ACTUALISATIE EN HERZIENING VAN DE STATUTEN

Uit het proces-verbaal van deraad van bestuur van de Stichting van openbaar nut "UNICEF Belgique", met maatschappelijke zetel te Brussel (1000 Brussel), Keizerinlaan 66, ingeschreven in het Register van Rechtspersonen (Brussel) onder het nummer 0407.562.029 opgemaakt voor Meester Gérard INDEKELI, Geassocieerd Notaris met standplaats te Brussel (1060 Brussel), Louizalaan, 126, behorend tot de Burgerlijke Vennootschap onder vomi van een Besloten Vennootschap met Beperkte Aansprakelijkheid "Gérard INDEKEU  Dimitri CLEENEWERCK de CRAYENCOUR", op één april tweeduizend veertien, geregistreerd op het Eerste Registratiekantoor van Brussel 3 op vijftien april daaropvolgend boek 1 bled 9 vak 7, ontvangen vijftig euro (50 EUR), geïnd door de Raadslid a.i. Wim ARNAUT, blijkt dat de algemene vergadering de volgende beslissingen met éénparigheid van stemmen genomen heeft:

Eerste beslissing: Wijziging van de maatschappelijke benaming

De raad van bestuur beslist de maatschappelijke benaming te wijzigen in « Belgisch Comité voor UNICEF ».

Tweede beslissing: Actualisatie en herziening van de statuten

De raad van bestuur beslist de statuten te actualiseren en te herzien door de goedkeuring van een nieuwe volledige versie ter vervanging van de bestaande tekst om deze in overeenstemming met de huidige toestand van de Stichting, de voorgaande beslissing en de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, zoals volgt:

ARTIKEL 1 - BENAMING ,

De Stichting van openbaar nut draagt de naam « Belgisch Comité voor UNICEF »

De Stichting kan de naam « UNICEF België » blijven hanteren in haar communicatie naar het publiek.

ARTIKEL 2- ZETEL

De zetel van de Stichting is gevestigd te 1000 Brussel, Keizerinlaan 66, gelegen in het gerechtelijk

arrondissement Brussel.

De zetel kan, binnen het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, door een beslissing van de Raad van Bestuur

verplaatst worden.

ARTIKEL 3- DOELSTELLINGEN

De doelstellingen van de Stichting zijn:

-het steunen van de objectieven en de activiteiten van UNICEF ten bate van aile kinderen van de wereld, onder meer de steun aan de structurele programma's en de noodhulpoperaties van UNICEF op het terrein;

.het bevorderen van de toepassing van de principes en bepalingen vervat in het Verdrag inzake de Rechten van het Kind.

ARTIKEL 4  ACTIVITEITEN

De Stichting kan alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hébben op zijn doel

o.a.:

-het verwerven van fondsen ter ondersteuning van de UNICEF-programma's en projecten

.het verspreiden van informatie over de toestand van de kinderen in de wereld

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Rie: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

" het bevorderen van de opvoeding naar ontwikkeling bij kinderen, jongeren en volwassenen met klemtoon

" op een humanitaire levenshouding en daadwerkelijke solidariteit onder alle mensen

" het bepleiten bij aile overheden in België en bij het publiek van de toepassing in eigen land en wereldwijd van de principes en bepalingen van het Verdrag inzake de Rechten van het Kind en de aanvullende protocollen

" de overheid aansporen tot het leveren van een optimale financiële bijdrage aan UNICEF,

De Stichting volgt het beleid van UNICEF zoals bepaald in de samenwerkingsovereenkomst gesloten met

UNICEF.

ARTIKEL 5- RAAD VAN BESTUUR

5.1. Principe

De Stichting wordt geleid door een Raad van Bestuur. Hij kan elke beslissing nemen gericht op de

verwezenlijking van de doeleinden en op de uitvoering van de activiteiten.

De leden van de Raad van Bestuur oefenen hun ambt collegiaal uit,

5.2. Bevoegdheden

5.2.1. Uitsluitende bevoegdheden

Behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de Raad van Bestuur

-de wijziging van de statuten

" de verplaatsing van de zetel

" de benoeming, afzetting en ambtsbeëindiging van de bestuurders, van de leden van het Bureau, van de

Algemeen Directeur, van de Directeurs en van de ad hoc gevolmachtigden

-de benoeming en de afzetting van de commissarissen en de vaststelling van hun ereloon

-decharge verlenen aan de bestuurders, de Algemeen Directeur, de ad hoc gevolmachtigden en de

commissarissen

..de goedkeuring van de beleidsplannen, de begrotingen en rekeningen

-de vaststelling van het Huishoudelijk Reglement

.de regeling van de belangengeschillen

-de ontbinding van de Stichting,

5.2.2. Delegatie van bevoegdheden

De Raad van Bestuur kan bepaalde van zijn bevoegdheden delegeren aan het Bureau, met uitzondering

van zijn uitsluitende bevoegdheden bedoeld onder artikel 5.2.1. hierboven,

5.3. Samenstelling

5.3.1.

De Raad van Bestuur telt minstens 18 leden.

De leden van de Raad van Bestuur worden door de Raad van Bestuur benoemd voor een mandaat van drie

jaar. Dit mandaat is maximaal tweemaal opeenvolgend hernieuwbaar.

Bij de samenstelling wordt rekening gehouden met een billijke vertegenwoordiging van de verschillende

taalgemeenschappen van België.

Het huishoudelijk reglement kan bijkomende richtlijnen bepalen voor de samenstelling van de Raad.

Elk lid kan ook een einde maken aan zijn mandaat, door zijn ontslag schriftelijk bij de voorzitter in te dienen;

deze geeft daarvan kennis op de eerstvolgende vergadering van de Raad.

Het mandaat van bestuurder wordt niet bezoldigd,

5.3.2. Voorzitterschap

De Raad van Bestuur stelt onder zijn leden een Voorzitter en één tot drie Ondervoorzitters aan.

Het mandaat duurt drie jaar en is eenmaal hernieuwbaar.

Bij hun benoeming tot Voorzitter of Ondervoorzitter wordt hun mandaat als bestuurder verlengd tot het einde

van hun mandaat als Voorzitter of Ondervoorzitter,

Wanneer de Voorzitter tot één taalgroep behoort, dan moeten twee Ondervoorzitters - indien er drie zijn - of

één Ondervoorzitter - in de andere gevallen - tot een ander taalgroep behoren,

In geval van wijziging van de Voorzitter, worden de mandaten van Ondervoorzitter herzien.

Wanneer de Voorzitter afwezig of verhinderd is, wordt hij vervangen door één van de Ondervoorzitters.

5.3.3. Waarnemers

De Raad van Bestuur kan vertegenwoordigers van de regeringen of andere personen als waarnemers tot

zijn vergaderingen uitnodigen. De waarnemers hebben geen stemrecht.

5.3.4. Schorsing en afzetting van bestuurders

De Raad van Bestuur kan een bestuurder schorsen of afzetten.

In dringende gevallen, kan het Bureau tot de onmiddellijke schorsing van de uitoefening van het mandaat

van een bestuurder beslissen.

Indien het Bureau dit beslist heeft, wordt de kwestie op de eerstvolgende vergadering van de Raad van

Bestuur voorgelegd.

In bovenstaande procedure zullen de rechten van de verdediging in acht genomen worden.

5.4. Bijeenroeping

5.4,1, Gewone vergadering

De Raad van Bestuur vergadert minstens drie keer per jaar.

Het Bureau of bij gebreke de Voorzitter of bij diens afwezigheid, een Ondervoorzitter, bepaalt de agenda, de

plaats, de dag en het uur van de vergadering van de Raad van Bestuur.

De agenda wordt bij de bijeenroeping gevoegd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

De bijeenroeping wordt minstens tien dagen voor de vergadering naar alle leden van de Raad van Bestuur gestuurd met een geschrift op de wijze waarover de Raad van Bestuur heeft beslist

Oe Raad van Bestuur kan met gewone meerderheid besluiten, om een of meer punten toe te voegen aan de agenda echter met uitsluiting van de punten die behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de Raad,

5,4.2, Dringende vergadering

De termijn van bijeenroeping kan herleid worden van tien tot drie dagen in dringende gevallen die in de bijeenroeping zelf behoorlijk wordt uitgelegd zoals voorzien in artikel 5.4.1.

In uiterste dringende gevallen kan de Voorzitter alle dringende en voorlopige maatregelen treffen. De Raad van Bestuur moet op zijn eerstvolgende zitting beslissen deze maatregelen te bevestigen, te wijzigen of op te heffen.

5,4.3. Uitzonderlijke gevallen

In uitzonderlijke gevallen kan de Voorzitter beslissen dat over een of meer punten door de Raad van Elestuur schriftelijk zal worden gestemd; in de oproeping wordt aangegeven waarom dit dringend noodzakelijk is en binnen welke termijn en op welke wijze de bestuurders hun stem moeten uitbrengen.

6.5. Quorum

De Raad van Bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien minstens de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, of in het uitzonderlijk geval van artikel 5.4.3, hun stem schriftelijk uitbrengen.

Indien de Raad niet in aantal is, zef een tweede vergadering worden bijeengeroepen met toepassing van artikel 5.4.1. minstens 16 dagen na de eerste vergadering, tijdens dewelke de Raad van Bestuur kan beraadslagen en beslissen over de agenda van de eerste vergadering, welk ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders moge zijn.

5.6. De stemming

Alle leden van de Raad van Bestuur hebben één stem.

Elk lid van de Raad van Bestuur dat een vergadering van de Raad niet kan bijwonen, kan aan één van zijn collega's schriftelijk of met een ander communicatiemiddel, volmacht geven om hem/haar te vertegenwoordigen tijdens een bepaalde vergadering van de Raad van Bestuur en er in zijn/haar plaats te stemmen.

Elk lid van de Raad van Bestuur kan slechts één volmacht dragen.

De Voorzitter ondertekent de notulen, nadat deze goedgekeurd zijn door de Raad van Bestuur. Zij worden op de zetel van de Stichting bewaard,

Indien dat dringend vereist is, kan de voorzitter, of kan in zijn afwezigheid een ondervoorzitter, een ondertekend afschrift afleveren van een nog niet door de Raad goedgekeurd verslag of uittreksel daarvan. 6.7. Beraadslagingen

6.7.1. Algemeen

De Raad van Bestuur beraadslaagt onder de leiding van de Voorzitter of zijn plaatsvervanger over alle punten van de agenda en beslist met gewone meerderheid.

Bij staking van stemmen is de stem van de Voorzitter van de vergadering doorslaggevend.

5.7.2. Wijziging van de statuten

De Raad van Bestuur kan slechts over een wijziging van de statuten beraadslagen indien deze uitdrukkelijk meegedeeld wordt in de bijeenroeping en indien twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

De wijziging van de statuten wordt slechts aangenomen wanneer ze wordt goedgekeurd door een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Indien twee derde van de leden van de Raad van Bestuur niet aanwezig of vertegenwoordigd zijn, wordt een tweede vergadering samengeroepen, minstens 15 dagen na de eerste. Deze zal geldig beraadslagen en beslissen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden, maar steeds bij meerderheid van twee derde van de stemmen,

5.8. Wijze van regeling van belangenconflict

5.8.1.

Als een lid van de Raad van Bestuur rechtstreeks of onrechtstreeks een belangenconflict heeft met betrekking tot een voorstel van beslissing of van een verrichting die onder de bevoegdheid valt van de Raad van Bestuur, moet hij dit meedelen aan de andere bestuurders bil het begin van de beraadslagingen van de Raad van Bestuur.

Zijn/haar verklaring, evenals de redenen die het tegengesteld belang van de betrokken bestuurder toelichten, worden in de notulen van de Raad van Bestuur vermeld. De notulen vermelden de aard van de beslissing of de verrichting die in alinea 1 wordt beoogd en een rechtvaardiging van de beslissing die werd genomen evenals de mogelijke patrimoniale gevolgen voor de Stichting.

ARTIKEL 6- HET BUREAU

6.1, Bevoegdheid

Het Bureau bereidt de vergaderingen van de Raad van Bestuur MOI" en ziet toe op de uitvoering van zijn

beslissingen. Het Bureau brengt verslag uit over zijn werkzaamheden bij de Raad van Bestuur.

6.2. Samenstelling

Het Bureau bestaat uit minstens zes leden, De Raad van Bestuur bepaalt het juiste aantal leden en het

quorum vereist voor een geldige beraadslaging.

Het mandaat is onbezoldigd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOED 2.2

De duur van hun mandaat als lid van het Bureau is gelijk aan de overblijvende duur van het mandaat ais

bestuurder

Het mandaat is eenmaal hernieuwbaar,

De Voorzitter en de Ondervoorzitter(s) van de Stichting zijn van rechtswege lid.

De Raad van Bestuur benoemt onder zijn leden de andere Bureauleden en streeft naar een billijke

vertegenwoordiging van de verschillende taalgemeenschappen van België

De afzetting of schorsing van een lid van de Raad van Bestuur conform artikel brengt vanzelf het

verlies of de schorsing van de hoedanigheid van Bureaulid mee.

6.3. Bijeenroeping en vergadering

Het Bureau vergadert minstens vijf keer per jaar, op uitnodiging en onder de leiding van de Voorzitter of bij

diens afwezigheid, van een Ondervoorzitter, op de plaats, dag en uur en over de agenda opgesteld door

diegene die uitnodigt.

Tenzij anders bepaald gelden voor de vergaderingen en de notulen van het Bureau dezelfde regels als voor

de Raad van Bestuur,

6.4. Consensus

Het Bureau neemt zijn beslissingen bij consensus. De beslissingen worden genotuleerd«

Indien het Bureau niet tot overeenstemming komt, worden de redenen hiervan eveneens genotuleerd en het

punt is geagendeerd voor de Raad van Bestuur,

ARTIKEL 7- ALGEMEEN DIRECTEUR

De Raad van Bestuur stelt een Algemeen Directeur aan.

De Algemeen Directeur is belast met het dagelijks bestuur van de Stichting.

De Algemeen Directeur wordt bijgestaan door de Directeurs.

ARTIKEL 8 SPECIFIEK GEVOLMACHTIGDE

De Raad van Bestuur kan onder zijn leden of buiten deze, één of meer

personen aanstellen, gemachtigd om de Stichting te vertegenwoordigen voor bepaalde opdrachten, door

middel van een specifiek mandaat.

De duur van dit mandaat wordt bepaald door de Raad van Bestuur

Het wordt al dan niet betaald, overeenkomstig de beslissing van de Raad van Bestuur.

De ad hoc gevolmachtigde brengt verslag uit aan de Raad van Bestuur over de vervulling van zijn/haar

opdracht,

De Raad van Bestuur kan te allen tijde een einde stellen aan dit mandaat,

ARTIKEL 9- AANSPRAKELIJKHEID

De bestuurders, de Algemeen Directeur en de ad hoc gevolmachtigden gaan, in hun respectieve hoedanigheid, geen enkele persoonlijke aansprakelijkheid aan ten aanzien van de verbintenissen van de Stichting.

Hun aansprakelijkheid beperkt zich tot de uitvoering van de taken waarmee ze werden belast en tot de fouten begaan in hun beleid.

ARTIKEL 10- VERTEGENWOORDIGING VAN DE STICHTING BIJ RECHTSGEDINGEN

De Raad van Bestuur vertegenwoordigd door twee van zijn bestuurders treedt als eiser of ais verweerder

voor de Stichting op bij rechtsgedingen.

ARTIKEL 11 VERBINTENISSEN

Voor het stellen van handelingen die de Stichting binden, is de handtekening van de Voorzitter en van een

bestuurder vereist.

De gewone briefwisseling en de dagelijkse bestuurshandelingen worden ondertekend door de Algemeen

Directeur of andere personen die daarvoor van de Raad van Bestuur de nodige volmacht hebben gekregen,

ARTIKEL 12 JAARLIJKSE REKENINGEN

Het boekjaar loopt van 1 januari tot 31 december.

De jaarrekening wordt onderworpen aan de controle van één of meer commissarissen. De commissarissen worden benoemd door de Raad van Bestuur onder de leden, natuurlijke of rechtspersonen, van het Instituut van de Bederevisoren.

Binnen de 30 dagen van hun goedkeuring door de Raad van Bestuur, wordt de jaarrekening bij de Nationale Bank neergelegd, Tegelijkertijd wordt een document neergelegd met de naam en de voornaam van de commissarissen in functie alsmede hun verslag.

ARTIKEL 13 DUUR, ONTBINDING

De Stichting wordt opgericht voor onbepaalde duur,

In geval van ontbinding van de Stichting, stelt de Raad van Bestuur minstens twee vereffenaars aan die

worden belast met het afsluiten van de rekeningen van de Stichting en het vereffenen van het actief en het

passief,

Voorbehouder\

aan hét Beigisch Staatsblád

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

De vereffenaars handelen in college en maken het vermogen dat eventueel na aanzuivering van het passief zou overblijven, over aan UNICEF.

ARTIKEL 14 - TOEPASSING VAN DE HUIDIGE STATUTEN

Voor al wat niet door deze statuten wordt geregeld, wordt verwezen naar de wettelijke bepalingen.

Deze zijn eveneens van toepassing en vervangen elke beschikking van deze statuten die onverenigbaar

zou zijn met de dwingende bepalingen van de wet

Overgangsbepaling

De bovenstaande wijzigingen van de bepalingen i.v.m. de samenstelling van het Bureau en de Raad van Bestuur treden in werking op 1 januari 2016. Wie dan al drie termijnen of langer in de Raad van Bestuur zetelt, kan nog ten hoogste één keer herkozen worden.

Derde beslissing : Machten

De Raad van bestuur geeft aile machten aan:

- het Bureau ten einde de administratieve handelingen ondernemen in uitvoering van de huidige vergadering

- aan ondertekenende Notaris om de gecoördineerde statuten op te stellen, zowel in de Nederlandse als in de Franse taal.

Te dien einde mag elk lasthebber, in naam van de vennootschap, aile verklaringen afleggen, aile documenten en stukken ondertekenen en, in het algemeen, het nodige ondernemen.

Voor eensluidend analytisch uittreksel

Gérard INDEKEU geassocieerde Notaris

Tegelijk hiermee neergelegd: gelijkvormige uitgifte van de akte, aanwezigheidslijst op de raad van bestuur,

gecoördineerde statuten,

Luik B - Vervolg

MOD Z2

Op de laetste blz. van Lulk B vermelden Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzli van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening

11/07/2014
ÿþMOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

I II



N'; d'entreprise : 0407.562.029

02 {?- 2014

BRUXELLES

Greffe

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) :

Forme juridique : Fondation d'Utilité Publique

Siège : BOULEVARD DE L'IMPERATRICE 66- 1000 BRUXELLES

Objet de l'acte : Renouvellement de mandat - Démission

EXTRAIT DU COMPTE-RENDU DU CONSEIL D'ADMINISTRATION DU ler avril 2014

Monsieur Ludo DE KEULENAER est réélu à 17 voix pour en qualité de Membre ciù Conseil d'administration et ce pour une durée de trois ans Il est également réélu à 17 voix pour en qualité de membre du Bureau et ce pour une durée de trois ans.

, Monsieur Jean-Mary VIVIER est également réélu à 17 voix peur en qualité de membre du Conseil d'administration et ce pour une durée de trois ans.

EXTRAIT DÛ COMPTE-RENDU DU CONSEIL D'ADMINISTRATION DU 13 mai 2014

Le Conseil d'Administration prend acte du décès de Madame Hilda CRAEYBECIOC et de Monsieur Jacques. PRIGNOT.

Eddyl3outmans, Administrateur et Président

Claude Katz, Administrateur et Vice-Président

Mentionner sur la dernière me du Volet B :

Au recto: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

11/07/2014
ÿþM002.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

*14134947*

1 -1 e

-

BRUSSEL

Griffie

Ondernemingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort)

Rechtsvorm Stichting van openbaar nut

Zetel: KEIZERINLAAN 66 1000 BRUSSEL

Onderwerp akte Herbenoeming - Ontslag

UITTREKSEL VERSLAG VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN 1 april 2014

De heer Ludo DE KEULENAER wordt met 17 stemmen voor als lid van de Raad van Bestuur herkozen en dit voor een periode van drie jaar. Hij wordt ook met 17 stemmen voor ais lid van het Bureau herkozen en dit voor een periode van drie jean

De heer Jean-Mary VIVIER wordt ook met 17 stemmen voor als lid van de Raad van Bestuur herkozen en dit voor een periode van drie jaar.

UITTREKSEL VERSLAG VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN 13 mei 2014

De Raad van Bestuur neemt akte van het overlijden van Mevrouw Hilda CRAEYBECKX en de heer Jacques PRIGNOT.

Eric Boutmans, Bestuurder en Voorzitter Claude Katz, Bestuurder en Ondervoorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de véreniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

20/02/2014
ÿþ i MOD 22

i Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

N° d'entreprise : 0407,562.029

r

Iuh11,111,1JU110iipiiN

M



1 1 FU 2014

~5 ~

' ._~# _..

Greffe ,

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé):

Forme juridique : Fondation d'Utilité Publique

Siège : BOULEVARD DE L'IMPERATRICE 66 - 1000 BRUXELLES

Objet de l'acte : Renouvellement de mandat

EXTRAIT DU COMPTÉ-RENDU DU CONSEIL D'ADMINISTRATION DU 15 octobre 2013

Madame Ria HEREMANS, domiciliée Tervuurse Steenweg 93 à 1820 Perk/Steenokkerzeel, est réélue à l'unanimité en qualité de membre du conseil d'administration pour un mandat de 3 ans.

Eddy Boutmans, Administrateur et Président Christian Wiener, Administrateur et Vice-Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

20/02/2014
ÿþ ,t1l;f`~ MOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

"

Op de laatete blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij"van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

bet a~ Be Sta

1 1 FEV. 2014

Griffie

Ondernemingsnr: 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort)

Rechtsvorm : Stichting van openbaar nut

Zetel : KEIZERINLAAN 66 1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : Herbenoeming

UITTREKSEL VERSLAG VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN 15 oktober 2013

Mevrouw Ria 'Herenrans, wonende te Tervuurse Steenweg 93 à 1820 Perk/Steenokkerzeel, wordt eenstemmig herbenoemdt als lid van de Raad van Bestuur voor een mandaat van drie jaren.

Erie Boutmans, Bestuurder en Voorzitter

Christian Wiener, Bestuurder en Ondervoorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

28/06/2013
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2



N° d'entreprise : 0407.562.029

Réservé

au

Moniteur

belge

(llI1~uM~~m~u~muu

1 99132

1 9 JUIN zoi3

RRUXELLE

Greffe

Bijlargen b het $elgiséti St asbl á _ 281U612U13 - Annexes ctü Wronitëür"bèlgè

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) :

Forme juridique : Fondation d'Utilité Publique

Siège : BOULEVARD DE L'IMPERATRICE 661000 BRUXELLES

Objet de l'acte : Démission - Réelection - Nomination

EXTRAIT DU COMPTE-RENDU DU CONSEIL D'ADMINISTRATION DU 18 DÉCEMBRE 2012

ELECTION du nouveau Président

Monsieur Christian WIENER ne souhaite pas renouveler son mandat en qualité de Président,

Monsieur Eddy BOUTMANS est élu en qualité de nouveau Président du Conseil d'administration et ce à partir du ler juin 2013.

EXTRAIT DU COMPTE-RENDU DU CONSEIL D'ADMINISTRATION DU 16 avril 2013 ADMINISTRATEURS

RENOUVELLEMENT mandat administrateur

Madame Nathalie de T'SERCLAES (FR) est réélue en qualité de membre du Conseil d'administration.

Son mandat d'administrateur est renouvelé pour trois ans,

Monsieur Christian WIENER (FR) est réélu en qualité de membre du Conseil d'administration.

Son mandat d'administrateur est renouvelé pour trois ans.

Monsieur Marc VAN BOVEN (NLD) est réélu en qualité de membre du Conseil d'administration.

Son mandat d'administrateur est renouvelé pour trois ans.

VICE-PRESIDENCE

RENOUVELLEMENT mandat Vice-Président

Monsieur Marc VAN BOVEN (NLD) est réélu en qualité de Vice-Président et ce pour un mandat de 3 ans.

ELECTION mandat nouveau Vice-Président :

Monsieur Christian WIENER (FR) est élu én qualité de Vice-Président du Conseil d'administration et ce

pour un mandat de 3 ans.

Monsieur Claude KATZ (FR) est élu en qualité de Vice-président du Conseil d'administration et ce

pour un mandat de 3 ans.

BUREAU

RENOUVELLEMENT mandat membre du Bureau :

Madame Nathalie de T'SERCLAES (FR) est réélue en qualité de membre du Bureau et ce pour un

mandat de 3 ans.

ELECTION en qualité de nouveau membre du BUREAU :

Madame Christine DUMOULIN  VERELLEN (FR) est élue en qualité de membre du Bureau et ce pour

un mandat de 3 ans.

Monsieur Ludo DE KEULENAER (NLD) est élu en qualité de membre du Bureau et ce pour un

mandat de 3 ans.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MOD 2.2

Volet B - Suite

Madame Ria HEREMANS (NLD) est élue en qualité de membre du Bureau et ce pour un mandat de 3 ans.

DÉMISSIONS

Monsieur Eugeen VERHELLEN (NLD) ne souhaite plus être administrateur d'UNICEF Belgique, Il n'est donc plus Vice-Président et membre du Bureau.

Monsieur Jacques PRIGNOT (FR) ne souhaite plus être membre du Bureau ni Vice-Président du Conseil d'administration. ll maintient son mandat d'administrateur au sein du Conseil d'administration,

Madame Hilda CRAEYBECKX (NLD) ne souhaite plus être membre du Bureau. Elle maintient son mandat d'administrateur au sein du Conseil d'administration.

Eddy Boutmans, Administrateur et Président

Claude Katz, Administrateur et Vice-Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Réservé

au

Moniteur

beige

28/06/2013
ÿþ MOü 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

2RUss1

Griffie 9 JUIN 2013

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

130 133'

Ondernemingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELG1E

(verkort) :

Rechtsvorm : Stichting van openbaar nut

Zetel : KEIZERINLAAN 661000 BRUSSEL

Onderwerp akte : Ontslag - Herbenoeming - Benoeming

UITTREKSEL VERSLAG VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN 18 DECEMBER 2012

VERKIEZING nieuwe Voorzitter

De heer Christian WIENER wenst zijn mandaat als Voorzitter niet meer te hernieuwen.

De heer Eddy.BOUTMANS wordt als nieuwe Voorzitter van de Raad van Bestuur verkozen en dit vanaf

1 juni 2013.

UITTREKSEL VERSLAG VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN 16 april 2013

BESTUURDERS

HERNIEUWING mandaat bestuurder:

Mevrouw Nathalie de T'SERCLAES (FR) wordt als lid van de Raad van Bestuur herkozen. Haar mandaat

als bestuurder wordt voor drie jaar hernieuwd.

De heer Christian WIENER (FR) wordt als lid van de Raad van Bestuur herkozen. Zijn mandaat

als bestuurder wordt voor drie jaar hernieuwd.

De heer Marc VAN BOVEN (NLD) wordt als Jid van de Raad van Bestuur herkozen, Zijn mandaat

als bestuurder wordt voor drie jaar hernieuwd.

ONDERVOORZITTERSCHAP

HERNIEUWING mandaat Ondervoorzitter

De heer Marc VAN BOVEN (NLD) wordt als Ondervoorzitter van de Raad van Bestuur herkozen en dit

voor een mandaat van 3 jaar.

VERKIEZING mandaat nieuwe Ondervoorzitter :

De heer Christian WIENER (FR) wordt als Ondervoorzitter van de Raad van Bestuur verkozen en dit

voor een mandaat van 3 jaar.

De heer Claude KATZ (FR) wordt als Ondervoorzitter van de Raad van Bestuur verkozen en dit

voor een mandaat van 3 jaar.

BUREAU

HERNIEUWING mandaat lid van het BUREAU :

Mevrouw Nathalie de T'SERCLAES (FR) wordt als lid van het Bureau herkozen en dit voor een mandaat

van 3 jaar. "

VERKIEZING als nieuwe lid van het BUREAU :

Mevrouw Christine DUMOULIN  VERELLEN (FR) wordt als lid van het Bureau verkozen en dit voor

een mandaat van 3 jaar.

De heer Ludo DE KEULENAER (NLD) wordt als lid van het Bureau verkozen en dit voor een mandaat

van 3 jaar.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten' aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MOD 2,2

Voor- Luik B - Vervolg

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad Mevrouw Ria HEREMANS (NLD) wordt als lid van het Bureau verkozen en dit voor een mandaat van 3 jaar.

V ONTSLAGEN

~/ De heer Eugeen VERHELLEN (NLD) wenst geen bestuurder van UNICEF België meer te worden,

Hij wordt dan ook geen Ondervoorzitter en geen lid van het Bureau meer.

De heer Jacques PRIGNOT (FR) wenst geen lid van het Bureau meer te worden, noch Ondervoorzitter van de Raad van Bestuur. Hij behoudt zijn mandaat als bestuurder van de Raad van Bestuur.

Mevrouw Hilda CRAEYBECKX (NLD) wenst geen lid van het Bureau meer te worden. Zij behoudt haar mandaat als bestuurder van de Raad van Bestuur.

Eddy Boutmans, Bestuurder en Voorzitter

Claude Katz, Bestuurder en Ondervoorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)ri(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen,

Verso : Naam en handtekening

15/05/2013
ÿþ MDD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

Rëse au Mo nit bek

~ 3 d:a,%) 2013

Greffe

N° d'entreprise : 0407.562.029

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) ;

Forme juridique : Fondation d'Utilité Publique

Siège : BOULEVARD DE L'IMPERATRICE 66 1000 BRUXELLES

Objet de l'acte : Renouvellement de mandats

Extraits du compte-rendu de la séance du Conseil d'administration du 18 décembre 2012

Renouvellement mandats du Conseil d'administration

Madame Christine DUMOULIN-VERELLEN est réélue par 21 voix pour en qualité de membre du Conseil'

d'administration. Son mandat est renouvelé pour trois ans.

Madame Anne-Marie BIGONVILLE est réélue par 21 voix pour en qualité de membre du Conseil.

d'administration. Son mandat est renouvelé pour trois ans.

Pour extrait conforme

Eugeen Verhellen Christian Wiener

Vice-Président Président

15/05/2013
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

11

307623

bet aa Be Sta:

r 2013



Griffie

Ondernemingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort) :

Rechtsvorm : Stichting van openbare nut

Zetel : KEIZERINLAAN 661000 BRUSSEL

Onderwerp akte : Hernieuwing mandaten

Uittreksel uit het verslag van de zitting van de Raad van Bestuur van 18 december 2012

Hernieuwing mandaten Raad van Bestuur

Mevrouw Christine DUMOULIN-VERELLEN wordt met 21 stemmen voor als lid van de Raad van Bestuur:

herkozen. Haar mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd.

Mevrouw Anne-Marie BIGONVILLE wordt met 21 stemmen voor als lid van de Raad van Bestuur herkozen.`

Haar mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd.

Christian Wiener Voorzitter

Voor gelijkvormig uittreksel Eugeen Verhellen Ondervoorzitter

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

04/01/2013
ÿþ - MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

vt

beha

aai

Beul

Staa

"

..................

'

Griffie

Ondernemingsnr : Benaming

(voluit) : (verkort) Rechtsvorm : Zetel :

0407.562.029

UNICEF BELGIE

STICHTING VAN OPENBAAR NUT KEIZERINLAAN 66 -1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : Herbenoeming - Ontslag - Benoeming

Uittreksel van het proces-verbaal van de raad van bestuur op 3 mei 2012. Worden herbenoemd als bestuurder voor een periode van 3 jaar :

Mevrouw Véronique Culliford, Heidelaan 631640 Sint-Genesius-Rode

De Heer Leo Devos, Louizalaan 226 1050 Brussel

De Heer Claude Katz, Auguste Rodinlaan 33 1050 Elsene.

Hernieuwing mandaat lid van het Bureau :

De Heer Claude Katz,wordt als lid van het Bureau herkozen, voor een nieuwe termijn van 3 jaar,

voor gelijkvorming uittreksel

Jacques Prignot Christian Wiener Voorzitter

Ondervoorzitter













Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegá de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

04/01/2013
ÿþMDD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

N° d'entreprise : 0407.562.029

i

i

IuIIl

Réservé

au

Moniteur

belge

*130029

2 1 DEC 2012

Greffe

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) :

Forme juridique : fondation d'utilité publique

Siège : boulevard de l'impératrice 66 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : REELECTIONS DEMISSIONS NOMINATION

Extrait du procès-verbal du conseil d'administration dii 3 mai 2012.

Sont réélus en qualité d'administrateur pour une durée de 3 ans:

- Madame Véronique Culliford, avenue de la Bruyère 63 1640'Rhode-Sainte-Genèse

- Monsieur Leo De Vos, avenue Louise 226 1050 Bruxelles

:Monsieur Claude Katz, avenue Auguste Rodin 33 1050 Ixelles

Renouvellement mandat du Bureau

Monsieur Claude Katz, pré-qualifié, est réélu en qualité de membre du bureau , pour un nouveau terme de trois ans.

pour extrait conforme

Jacques Prignot Christian Wiener

Vice-Président Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

Au recta: Nom et.qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

17/08/2012
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte M0p 2,2

lii 1111 D.l IVI.1,14111

II

q

ü I ko~re~fo i~

N° d'entreprise : 0407.562.029

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) :

Forme juridique : fondation d'utilité publique

Siège : boulevard de l'Impératrice 66 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : REELECTIONS DEMISSIONS NOMINATION

Extrait du procès-verbal du conseil d'administration du 28 février2012.

Sont réélus en qualité d'administrateur pour une durée de 3 ans:

Madame Isabelle Jortay Rue Renier de Brialmont 14 - 4960 MALMEDY

Monsieur René Larsimont Rue Henri Tombeur 12 -1404 BORNIVAL

Monsieur Pierre Van Damme Edegemsesteenweg 94-2550 KONTICH

Monsieur Joannes Vanderhaeghe Bosheide 23 - 9880 AALTER

Monsieur Jacques Prignot, Le Bussy Rue Mazy 135 - bte 1-- 5100 JAMBES

Ne souhaitent plus renouveler leur mandat et donc non réélus

Madame Sabine de Bethune CD& V  Senaatsfractie  Natieplein 1  1009 BRUSSEL Monsieur Michel Lejeune Nellenslaan 82 - 8300 KNOKKE

A été nommé en qualité d'administrateur, pour une durée de 3 ans.:

Monsieur Hugo Devlieger Albert Woutersstraat 13 -- 3012 WILSELF

Né le '30.05.1942 à Dendermonde .

Jù_ ~~ p~~ &N,or- eluziA~ 1AJ; ÉK-tt

rc.rm ottAJ P o Ct,,/J

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -17/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

17/08/2012
ÿþ MOD 2.2

Cl , ^ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

1111t!!!!111,1.111111111111

0 7 ei 2012

Griffie

Ondernemingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort) :

Rechtsvorm : STICHTING VAN OPENBAAR NUT

Zetel : KEIZERINLAAN 66 -1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : Herbenoeming - Ontslag - Benoeming

Uittreksel van het proces-verbaal van de raad van bestuur op 28 februari 2012. Worden herbenoemd als bestuurder voor een periode van 3 jaar :

Mevrouw Isabelle Jortay Rue Renier de Brialmont 14 - 4960 MALMEDY

De heer René Larsimont Rue Henri Tombeur 12 -1404 BORNIVAL

De heer Pierre Van Damme Edegemsesteenweg 94  2550 KONTICH

De heer Joannes Vanderhaeghe Bosheide 23 - 9880 AALTER

De heer Jacques Prignot, Le Bussy Rue Mazy 135 - bte 1  5100 JAMBES

neemt akte van het ontslag als bestuurder :

Mevrouw Sabine de Bethune CD& V  Senaatsfractie -- Natiepiein 1  1009 BRUSSEL De heer Michel Lejeune Nellenslaan 82 - 8300 KNOKKE

Wordt benoemd als bestuurder voor een periode van 3 jaar :

De heer Hugo Devlieger Albert Woutersstraat 13  3012 WILSELE

Geboren 30.05.1942 te Dendermonde

r~"Pt~ïG-nroí

emooet. Wijt-

CwA LA, Wi crvit.

«Pon.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -17/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

07/03/2012
ÿþVoorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

. MOD 2.2

Ondernemingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort) :

Rechtsvorm : STICHTING VAN OPENBAAR NUT

Zetel : KEIZERINLAAN 66 - 1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : WIJZIGING STATUTEN (DOEL)

Uittreksel van Verslag van de Raad van Bestuur van 13/12/2011

De Raad van Bestuur neemt akte van de wijziging van doel : De doelstellingen van de Stichting zijn :

- het steunen van de objectieven en de activiteiten van UNICEF ten bate van alle kinderen van de wereld, onder meer de steun aan de structurele programma's en de noodhulpoperaties van UNICEF op het terrein

- het bevorderen van de toepassing van de principes en bepalingen vervat in het Verdrag inzake de' Rechten van het Kind.

Eugeen Verhellen Christian Wiener

Ondervoorzitter Voorzitter

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

'efiU3SEL

2 3 FFV, 2011.

Griffie

1111111111110110111

*12051705*





Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterendé notaris, hetzij van de perso(o)n{en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

07/03/2012
ÿþBijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/03/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Volet B Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



Réserv

au

Monite

belge



*iaosi~os*

Bee~~~~~

"\,~

~ 3 ~~~~ 2012

Greffe

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom ei signature



N° d'entreprise : 0407.562.029

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) :

Forme juridique : FONDATION D'UTILITE PUBLIQUE

Siège :. boulevard de l'Impératrice 66 - 1000 BRUXELLES

Objet de l'acte : MODIFICATION STATUTS (BUT)

Extrait du Compte-rendu du Conseil d'administration du 13/12/2011

Le Conseil d'administration acte le changement de but de la Fondation comme suit : La Fondation a pour buts :

- de soutenir les objectifs et les activités de l'UNICEF au profit de tous les enfants du monde, entre autres le, soutien des programmes structurels et les opérations d'urgence de l'UNICEF sur le terrain.

- de promouvoir la mise en Suvre des principes et dispositions de la Convention relative aux Droits de l'Enfant. "

Eugeen Verhellen Christian Wiener

Vice Président Président

16/02/2015
ÿþCopie a publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

11111111111111,111111

N° d'entreprise : 0407,562.029

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) :

Forme juridique : Fondation d'Utilité Publique

Siège : BOULEVARD DE L'IMPERATRICE 66 -1000 BRUXELLES

ObLet de l'acte : Renouvellement de mandat '

EXTRAIT DU RAPPORT DU CONSEIL D'ADMINISTRATION DU 7 octobre 2014

Monsieur René VAN DEN BOSCH est réélu par 16 voix pour et 1 vote blanc en qualité de membre du

Conseil d'administration et ce pour une période de trois ans.

Monsieur Jean-Francis CLAERHOUT est réélu par 14 voix pour, 2 abstentions et 1 vote contre en qualité de

membre du Conseil d'administration et ce pour une période de trois ans.

Eddy Boutmans, Administrateur et Président

Claude Katz, Administrateur et Vice-Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MOD 2,2





~ Bijtágën bïr liëtBëTgiscliStaatsbY d- T6t62126i5 - Annexes du Moniteur belge





9

francophone de Bruxelles

Déposé / Reçu le

o 4 i"EY. 2015 u greffe du iribueenee commerce

16/02/2015
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : Benaming

(voluit) :

UNICEF BELGIE

0407.562.029

Moo 2.2

r. In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter'griffie r --~---

Déposé / Reçu le " "

0 4 FEIL 2015

au greffe du tribunal de commerce r ar~í'~pi -it*ne

(verkort) :

Rechtsvorm : Stichting van openbaar nut

Zetel : KEIZERINLAAN 66 1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : Herbenoeming

UITTREKSEL VIERSLAG VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN 7 oktober 2014

De heer René VAN DEN BOSCH wordt met 16 stemmen voor en 1 blanco stem als lid van de Raad van Bestuur herkozen en dit voor een periode van drie jaar.

De heer Jean-Francis CLAERHOUT wordt met 14 stemmen voor, 2 onthoudingen en 1 stem tegen als lid' van de Raad van Bestuur herkozen en dit voor een periode van 3 jaar.

Eric Boutmans, bestuurder en Voorzitter

Claude Katz, Bestuurder en Ondervoorzitter

13111111

06/12/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Voorbehouden 1111111111111111! 11111(111111111 11111 IIII III i'IIi'

aan het " 111035~i"

Belgisch Staatsblad

241 201il

Griffie

Ondernemingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort) :

Rechtsvorm : STICHTING VAN OPENBAAR NUT

Zetei : Keizerinlaan 66 - 1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : ONTSLAG - BENOEMING HERBENOEMING

Uittreksel van verslag van de Raad van Bestuur van 12/05/2011

De Raad van Bestuur neemt akte van de volgende ontslag:

De heer Philippe Goyens, Sint-Pieterssteenweg 41, 1040 Brussel, bestuurder.

De Raad van Bestuur neemt akte van de volgende benoeming:

De heer Ludo De Keulenaer, Douglaslaan 8, 2950 Kapellen, geboren op 11/01/1954 te Kapellen, bestuurder, voor een mandaat van drie jaar.

De Raad van Bestuur neemt akte van de volgende herbenoemingen

De heer Eddy Boutmans, Bourlastraat 17 b4, 2000 Antwerpen, bestuurder.

Zijn mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd.

De heer Jean-Francis Claerhout, Ellemeers 2, 9860 Oosterzele, bestuurder.

Zijn mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd.

De Heer René Van den Bosch, G.De Smetlaan 56, 2630 Aartselaar, bestuurder.

Zijn mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd.

De heer Eugeen Verhellen, Nieuwstraat 73, 9660 Brakel, bestuurder.

Zijn mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd. Hij wordt ook als Ondervoorzitter van de Raad van Bestuur

herbenoemd.

Q, p CN0 T, c~ tvti UJr t_ +tit~R

üflt'6ott ~~ . i,/Ua^c Ifi~Julf .

06/12/2011
ÿþI* ~~- Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

!~% ~" / / `~

_

Réservé u 111111111111111111111111111 ll

au *11183502*

Moniteur

belge





N° d'entreprise : 0407.562.029

"

Greffe

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

" (en abrégé) :

Forme juridique : FONDATION D'UTILITE PUBLIQUE

Siège : boulevard de l'Impératrice 66 - 1000 BRUXELLES

Obiet de l'acte : DEMISSION - NOMINATION - REELECTION

Extrait du Conseil d'administration du 12/05/2011

Le Conseil d'administration acte la démission de Monsieur Philippe Goyens, Sint-Pieterssteenweg 41, 1040 Brussel.

Le Conseil d'administration acte la nomination de Monsieur Ludo De Keulenaer, -Douglaslaan 8, 2950 Kapellen, né le 11/01/1954 à Kapellen, administrateur, pour une durée de 3 ans.

Le Conseil d'administration acte les réélections suivantes :

- Monsieur Eddy Boutmans, Bourlastraat 17 b4, 2000 Antwerpen, en qualité d'administrateur. Son mandat est renouvelé pour trois ans:

- Monsieur Jean-Francis Claerhout, Ellemeers 2, 9860 Oosterzele, en qualité d'administrateur. Son mandat est renouvelé pour trois ans.

- Monsieur René Van den Bosch, G.De Smetlaan 56, 2630 Aartselaar, en qualité d'administrateur. Son mandat est renouvelé pour trois ans.

- Monsieur Eugeen Verhellen, Nieuwstraat 73, 9660 Brakel en qualité d'administrateur.

Son mandat est renouvelé pour trois ans. II est également réélu Vice-Président du conseil d'administration

(1C- Cr Cil I/t~ 1 ~~1~ ~~ L.,;, tu;-6 NC Q.

e_t _ P>t_c~.~ ~

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

05/07/2011
ÿþ MOD 2.2

Luik B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



~

\tIHllIIU1II11tli11j1!Iuu

2 3 JUN nie:

BRUSSEt

Griffie

Ondernemingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort)

Rechtsvorm : STICHTING VAN OPENBAAR NUT

Zetel : Keizerinlaan 66 - 1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : HERBENOEMING

Uittreksel van verslag van de raad van bestuur van 2210212011.

De raad van bestuur neemt akte van de volgende herbenoemingen :

- De heer Jean-Mary Vivier als lid van de Raad van Bestuur.

Zijn mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd.

- Mevrouw Hilda Craeybeckx als lid van de Raad van Bestuur. Haar mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd.

- Mevrouw Hilda Craeybeckx als lid van het Bureau.

Haar mandaat wordt voor drie jaar hernieuwd.



~ f JAC(~UES PRIC~OT CNDERV00RZI I I tlt r` CHRISTIAN WIENER L ~V00RZITTER

I

r /

L _- I -

4





Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/07/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

05/07/2011
ÿþMOD 2.2

Volet B

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

CH2ISTI,* WIETIER~ PR2ESíDFNT

JAMES PRIL T

"  VICE PRESIDENT "

IU II. ~WIV~IIII1IIVI~N

" iiioizea"

BRUXELLES

9.UN 2011

Greffe

N° d'entreprise : 0407.562.029

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) :

Forme juridique : FONDATION D'UTILITE PUBLIQUE

Siège : boulevard de l'Impératrice 66 -1000 BRUXELLES

Objet de l'acte : REELECTIONS

Extrait du conseil d'administration du 22/02/2011

Le conseil acte les réélections suivantes :

- Monsieur Jean-Mary Vivier en qualité de membre du Conseil d'administration. Son mandat est renouvelé pour trois ans.

- Madame Hilda Craeybeckx en qualité de membre du Conseil d'administration. Son mandat est renouvelé pour trois ans.

- Madame Hilda Craeybeckx en qualité de membre du Bureau. Son mandat est renouvelé pour trois ans.

~ t

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature '

27/04/2011
ÿþMOP 2.2

Volet B

r : e I

~º%+ -

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

CGvi.irnt LI I: uktt

PPter_ /Yº%at-cA.c

*11064166*

11

Rése at Moni bel

N° d'entreprise :

Dénomination (en entier) :

(en abrégé) : Forme juridique : Siège : Objet de l'acte :

0407.562.029

UNICEF BELGIQUE

FONDATION D'UTILITE PUBLIQUE

boulevard de l'Impératrice 66 - 1000 BRUXELLES

DEMISSION

Extrait du conseil d'administration du 14/12/2010

Le conseil acte la démission de Monsieur Noël Dupon, Hof ter Heidelaan 7,2660 Hoboken, comme administrateur.

-Bijlagen-bij Tiét BëlgisChStaatsblad = 271O4T2611 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, ka fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

27/04/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Bijlagen bij"hél Sélgi§cue Stá àà1"sbli d 27704720 = Anrièxès dü 1Kónitëür bèlgë

11111111101111311111111

" 11064165*

1 a wvn. zm

etete

Griffie

Ondernemingsnr : 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort) :

Rechtsvorm : STICHTING VAN OPENBAAR NUT

Zetel : Keizerinlaan 66 - 1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : ONTSLAG

Uittreksel van het verslag van de Raad van bestuur van 14/12/2010

De Raad van bestuur neemt akte van het ontslag van de heer Noël Dupon, Hof ter Heidelaan 7,2660 Hoboken, als bestuurder.

C~11W+~anti kett.' eh-

Oitii~tti

O fkOut. Jod^t

Voo

behou

aan I

Belgi

Staats

"

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

04/02/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



1111111111e11111111

BRUSSEL

25 -01- 2011

Griffie

BijlKgëii bij het`Bëlgiscli Staatsbl ci - O4/0272R1 Annexes du Moniteur belgé

Ondernemingsnr: 0407.562.029

Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

(verkort) :

Rechtsvorm : STICHTING VAN OPFNHARE NTJT

Zetel : LENNIKSEBAAN 451 BUS 4 - 1070 BRUSSEL

Onderwerp akte : ZETEL VERPLAATSING

Uittreksel uit verslag van de Raad van bestuur van 14112!2010

De zetel is verplaatst naar:

Keizerinlaan 66,1000 Brussel

in de gerechtelijke arrondissement van Brussel

vanaf 12/10/2010

Mti~tt U~IL ()Wu 4,

v0 on !~~

f~

C-LAL. W ~ tt,*

V +a

~º%t.Z,c t l er~

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

04/02/2011
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

lIII lII lIfl III II IllI I1l lIII li II 2 5 a01- en

" 11019683" BRUXELLES

Greffe





N° d'entreprise : 0407.562.029

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

(en abrégé) :

Forme juridique : FONDATION D'UTILITE PUBLIQUE

Siège : ROUTE DE LENNIK 451 B4' 1070 ANDERLECHT

Obiet de l'acte : TRANSFERT SIEGE SOCIAL

Extrait du conseil d'administration du 14/12/2010

Le siège social est transféré vers :

boulevard de l'Impératrice 66

1000 Bruxelles

dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles

avec effet au 12/10(2010

1 `ivtL IeiGr.i ~ W u >~ ~~ W º% t.At G~

Ûc r,L . P rt.,e`brº% d,cdti.,#. elta. clu. r

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

01/06/2015
ÿþ" , l MOD 2.2

in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de aketriogiiffiaeçu le

m

*15076903*

au greffe dit tribunal de commerce francophone dGerim ~euxelles

Ondernemingsnr : 0447.562.029 Benaming

(vaut):

Belgisch comite voor UNICEF

(verkort) :

Rechtsvorm : Stichting van openbaar nut

Zetel : KEIZERINLAAN 661000 BRUSSEL

Onderwerp akte : Herbenoeming - Benoeming

UITTREKSEL VERSLAG VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN 16 december 2014

Hernieuwing mandaten

" De heer Hugo DEVLIEGER, wordt met 15 stemmen voor en 2 onthoudingen als lid van de Raad van Bestuur herkozen en dit voor een periode van drie jaar.

" Deheer Pierre VAN DAMME wordt met 16 stemmen voor en 1 onthouding als lid van de Raad van Bestuur herkozen en dit voor een periode van drie jaar.

" Deheer Joannes VANDERHAEGHE wordt met 15 stemmen voor en 2 onthoudingen als lid van de Raad van Bestuur herkozen en dit voor een periode van drie jaar.

Verkiezing nieuwe bestuurders

" Mevrouw Lieve SCHUEREMANS, geboren op 9 décembre 1955 te Herent, Puiveidestraat 34 - 9112 SINAAI wordt- met 17 stemmen voor ais lid van de Raad van Bestuur gekozen en dit voor een periode van drie jaar.

" Deheer Philippe GLORIEUX, geboren op 29 juillet 1967 te Elsene, Avenue Gevaert 36 - 1332 Rixensart wordt met 16 stemmen voor en 1 onthouding als lid van de Raad van Bestuur gekozen en dit voor een periode van drie jaar.

" De heer Roland VAN MALDERGHEM, geboren op 13 mars 1947 te Ukkel, Sterrebeeklaan 78 à 3080 Tervuren wordt met 17 stemmen voor als lid van de Raad van Bestuur gekozen en dit voor een periode van drie jaar.

Eric Boutmans, Bestuurder en Voorzitter

Claude Katz, Bestuurder en Ondervoorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

01/06/2015
ÿþM00 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

lUllU1GdNIIfNlill

15 7fi909*

I1

NN

Déposé ! Reçu le

2 ® -ou- 2615

au greffe du tiegetel de commerce t'zai':~"r311~n~

fi'aTil.cop uLt:

Ne d'entreprise : 0407.562.029

Dénomination

(enentier):Comité belge pour 1TUNICEF

(en abrégé):

Forme juridique :.Fondation d'Utilité Publique

Siège : BOULEVARD DE L'IMPERATRICE 66 -1000.BRUXELLES Obiet de l'acte : Renouvellement de mandat - Nomination

EXTRAIT DU RAPPORT DU CONSEIL D'ADMINISTRATION DU 16 décembre 2014

Renouvellement de mandats

'Monsieur Hugo pEVLtEGER est réélu par 15 voix pour et 2 abstentions en qualité de membre du Conseil

d'administration et c pour une période de trois ans.

'Monsieur Pierre VAN DAMME est réélu par 16 voix pour et 1 abstention en qualité de membre du Conseil

d'administration et ce pour une période de trois ans.

" Monsieur Joannes VANDERHAEGHE est réélu par 15 voix pour et 2 abstentions en qualité de membre du Conseil d'administration et ce pour une période de trois ans.

Nominations

Madame Lieve SCHUEREMANS, née le 9 décembre 1955 à Herent, Puiveldestraat 34 - 91:12 SINAAI est

élue par 17 voix pour en qualité de membre du Conseil d'administration et ce pour une période de trois ans.

" Monsieur Philippe GLORIEUX, né le 29 juillet 1967 à Ixelles, Avenue Gevaert 36 à 1332 Rixensart est élu par 16 voix pour et 1 abstention en qualité de membre du Conseil d'administration et ce pour une période de trois ans.

" Monsieur Roland VAN MALDERGHEM, né le 13 mars 1947 à Uccle, Sterrebeeklaan 78 à 3080 Tervuren est élu par 17 voix pour en qualité de membre du Conseil d'administration et ce pour une période de trois ans.

Eddy Boutmans, Administrateur et Président

Claude Katz, Administrateur et Vice-Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

13/07/2015
ÿþ}-

~~~i\

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

MOD 2.2

.,

Réservé

au

Moniteur

belge

1111111101

Déposé / Reçu le

2 r effe !~l1~~ 2°15 .

au grette du-tn usai de Gomme=

N° d'entreprise : 0407:562.029 francophone dê BtW;ié9iîâ§

Dénomination

(en entier) : UNICEF BELGIQUE

{en abrégé)

Forme juridique : Fondation d'Utilité Publique

Siège : BOULEVARD DE L'IMPERATRICE 66 -1000 BRUXELLES

Objet de Pacte : Renouvellement de mandat - Nomination - Démission

EXTRAIT DU RAPPORT DU CONSEIL D'ADMINISTRATION DU 31 mars 2015

Renouvellement mandat

Madame Isabelle JORTAY est réélue par 18 voix pour et 1 abstention en qualité de membre du Conseil

d'administration et ce pour une période de trois ans.

Elections nouveaux administrateurs

Madame Bea CANTILLON, Bloemenlei 38 à 2640 Mortsel, née le 6 décembre 1956 à Wilrijk est élue par 19

voix pour en qualité de membre du Conseil d'administration ce pour une période trois ans.

Monsieur Roland "STEISEL, "Leenberg", Binkomstraat 105 à 3210 Lubbeek, né le 14 février 1956 à Ixelles

est élu par 19 voix pour en qualité de membre du Conseil d'administration et ce pour une période de trois ans.

Le Conseil d'administration prend acte du décès de Monsieur Jean-Mary Vivier, Ie 23 mars 2015 dernier,

Eddy Boutmans, Administrateur et Président -

Claude Katz, Administrateur et Vice-Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou dé la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

13/07/2015
ÿþMOD 2.2

- ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting o¬ organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0407.562.029 Benaming

(voluit) : UNICEF BELGIE

Déposé 1 Reçu !e 

21 el. 2015

Griffie

gteffe du triburd dé tnerir,r,arre

,..

trancOphanè

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

"

(verkort) :

Rechtsvorm : Stichting van openbaar nut

Zetel : KEIZERWLAAN 66 1000 BRUSSEL

Onderwerp akte : Herbenoeming - Benoeming

UITTREKSEL VERSLAG VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN 31 maart 2015

Hernieuwing mandaten

Mevrouw Isabelle JORTAY wordt met 18 stemmen voor en 1 onthouding ais lid van de Raad van Bestuur

herkozen en dit voor een periode van drie jaar.

Verkiezing nieuwe bestuurders

Mevrouw Bea CANTILLON, Bloemenlei 38 te 2640 Mortsel, geboren op 6 december 1956 te Wilrijk wordt

met 19 stemmen voor ais lid van de Raad van Bestuur gekozen en dit voor een periode van drie jaar.

De heer Roland STEISEL, "Leenberg", Binkomstraat 105 te 3210 Lubbeek, geboren op 14 februari 1956 te

Elsene wordt met 19 stemmen voor als lid van de Raad van Bestuur gekozen en dit voor een periode van drie

jaar,

De Raad van Bestuur neemt akte van de dood van de heer Jean-Mary Vivier op 23 maart 2015.

Eddy Boutmans, Bestuurder en Voorzitter

Claude Katz, Bestuurder en Ondervoorzitter

Coordonnées
BELGISCH COMITE VOOR UNICEF

Adresse
KEIZERINLAAN 66 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale