BELGISCHE BOWLINGSPORT FEDERATIE, AFGEKORT : B.B.S.F.

Association sans but lucratif


Dénomination : BELGISCHE BOWLINGSPORT FEDERATIE, AFGEKORT : B.B.S.F.
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 413.296.214

Publication

22/07/2014
ÿþ MOD 2.2

rï-rilt ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte.ter griffie

neergelegd/ontvli n en



Voor- 1 0 JOLI 2014

behouden ter griffie van de Nederlandstalige

aan het rechtbank vrikrphandel Brussel

Belgisch

Staatsblar



Ondernerningsnr : 0413.296.214

Benaming

(voluit): Belgische Bowlingsport Federatie

(verkort) : BBSF

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Kolonel Bourgstraat 123-125/16 -1140 Evere

Onderwerp akte : Ontslag en benoeming van bestuurders - Raad van Bestuur en Statuten

De algemene vergadering van 21.11.2013 heeft het ontslag aanvaard van:

Amould André, rue de la Croisette 4, 6180 Courcelles, geboren op 29/09/1951 te Courcelles,

rijksregistemummer 51092901753

Beaufays Marc, Gloriantlaan 51111, 2050 Antwerpen, geboren op 16/03/1955 te Keulen,

rijksregisternummer 55031645547

Bisschops Maria, Boekstraat 60, 2610 Wilrijk, geboren op 15/11/1937 te Deurne (Ant.),

rijksregisternummer 37111529215

Bosmans Carlo, Bekstraat 43, 3870 Heers, geboren op 29/11/63 te Hasselt,

rijksregisternummer 63112926967

Clarysse Marc, Meeriaanstraat 3, 8560 Moorseie, geboren op 20/08/1961 te Kortrijk,

rijksregisternummer 61082027178

Collige Micheline, rue Chère-Voie 24/8, 5060 Auvelais, geboren op 12/10/1950 te Auvelais,

rijksregisternummer 50101213246

Dethier Jean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, geboren op 05/04/1952 te Verviers,

rijksregisternummer 52040526724

Gonze Pierre-Yves, rue Docteur Roland 139, 7970 Beioeil, geboren op 16/07/1973 te Namen,

rijksregisternummer 73071622997

Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 18711, 2400 Moi, geboren op 08/08/1956, te Balen,

rijksregisternummer 56080823281

Konings Gerard, Ganzenpoelstraat 29, 3630 Maasmechelen, geboren op 02/02/195 te Leut,

rijksregisternummer 59020220320

Leroy Jean-Jacques, rue des Genêts 59, 6180 Courcelles, geboren op 18/03/1950 te Tournai,

rijksregisternummer 50031845378

Malfliet Rik, Bijlokeweg 53, 9070 Destelbergen, geboren op 27/08/1955 te Gent,

rijksregisternummer 55082729707

Smekens Etienne, Elisabethlaan 4/38, 2600 Antwerpen, geboren op 10/08/1949 te Antwerpen,

rijksregisternummer 49081045737

Vandeputte Raoul, Fransisco Ferrerlaan 311, 9000 Gent, geboren op 30/11/1947 te Nazareth,

rijksregisternummer 47113043916

Van der Borght André, Kerkstraat 15a, 1910 Kampenhout, geboren op 04/08/1945 te Ukkel,

rijksregisternummer 45080400503

Van Quickenborne Marc, Gampelaeredreef 43, 9800 Deinze, geboren op 22/06/1955 te Deinze,

rijksregisternummer 55062226182

Vilar Nathan, Jan Yoensstraat 2, 9800 Deinze, geboren op 18/10/1983 te Roeselare,

rijksregistemummer 83101820105

Vincenzotto Christian, avenue Rogier 29/41, 4000 Luik, geboren op 1410911953, te Charleroi,

rijksregisternummer 53091410371

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

1

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

De Algemene Vergadering heeft tot bestuurders benoemd:

Beaufays Marc, Gloriantlaan 51111, 2050 Antwerpen, geboren op 16/03/1955 te Keulen,

rijksregisternummer 55031645547

Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 18711, 2400 Mol, geboren op 0810811956,1e Balen,

rijksregisternummer 56080823281

Collignon Dominique, avenue des Sarcelles 8, 1410 Waterloo, geboren op 12/06/1963 te Anderlecht, rijksregisternummer 63061243585 Gullo Rosalia, Clement Vanophemstraat 51, 3090 Overijse, geboren te San Castaldo (E) op 23/10/1956 rijksregisternummer 56102334814

STATUTEN

De Algemene Vergadering van 21.11.2013, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten integraal te wijzigen en te vervangen door onderstaande tekst,

TITEL I: NAAM, ZETEL, DOEL, DUUR

Artikel 1 - Naam

De vereniging draagt de naam "Belgische Bowlingsport Federatie -- Fédération Sportive Belge de Bowling"

en vice-versa; of afgekort BBSF  FSBB.

Artikel 2- Zetel

De vzw  BBSF is gevestigd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; met als adres :

Kolonel Bourgstraat 123-125/16 -1140 Evere.

De Raad van Bestuur is bevoegd om het adres van de zetel te wijzigen binnen de grenzen van het Brussels

Hoofdstedelijk Gewest.

Artikel 3- Doel

De vzw  BBSF heeft tot doel de organisatie en de promotie van de bowlingsport in België in al haar

verschillende vormen.

Binnen de vzw  BBSF zijn er twee vzw's actief die, binnen de bevoegdheden die hen zijn toevertrouwd,

een autonoom beleid voeren:

" VBSF - Vlaamse Bowlingsport Federatie vzw

" FSBF - Fédération Sportive de Bowling Francophone asbl

De vzw -- BBSF zal de bowlingsport bij de nationale en internationale instanties en bij de Internationale Bowlingfederaties (FIQ -- WTBA  ETBF) vertegenwoordigen.

De vzw - BBSF coördineert de nationale en internationale werkzaamheden van de twee vzw's (VBSF en FSBF) in de nationale en internationale organisaties,

De vzw - BBSF kan alle middelen aanwenden die rechtstreeks of onrechtstreeks tot de verwezenlijking van dit doel bijdragen.

De vzw - BBSF kan tot uitvoering van wat hierboven bepaald is, onder meer alle eigendommen of zakelijke rechten verwerven, in huur nemen, verhuren, personeel aanwerven, rechtsgeldige overeenkomsten sluiten, fondsen inzamelen, kortom alle activiteiten uitoefenen of laten uitoefenen die haar doel rechtvaardigen,

In het kader van het realiseren van het maatschappelijk doel kan de vzw - BBSF zelfs daden van koophandel stellen.

Artikel 4- Duur

De vzw - BBSF is opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 5- Taal

De werktalen van de vzw - BBSF zijn het Nederlands en het Frans.

ieder lid mag zich uitdrukken in de taal van zijn gemeenschap,

Artikel 6

De vzw - BBSF ontzegt zich iedere bespreking of inmenging betreffende kwesties van politieke of

godsdienstige aard.

TITEL Il : LEDEN

Artikel 7 : Werkende leden

1.De vzw - BBSF telt maximum 18 leden volgens pariteit verdeeld onder de beide vzw's. Deze zijn de

werkende leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

2.De volheid van het lidmaatschap met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering komt uitsluitend toe aan de werkende leden.

3.De Algemene Vergadering kan een jaarlijkse bijdrage opleggen aan de werkende leden. Het bedrag mag niet hoger zijn dan 100,- EURO.

4.Werkende leden worden aangeduid door de respectievelijke vzw's volgens de procedure voorzien in het Reglement van Inwendige Orde.

5.Elk werkend lid kan ten allen tijde ontslag nemen uit de vzw -- BBSF door een aangetekende brief te sturen naar de Raad van Bestuur. Eik werkend lid kan slechts worden uitgesloten door de Algemene Vergadering op voordracht van de Raad van Bestuur en met een 2/3 meerderheid van de uitgebrachte stemmen in de Algemene Vergadering,

6.Ontslagnemende of uitgesloten werkende leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vzw - BBSF en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen voor gestorte bijdragen of gedane inbreng.

7,Het ontslag en de uitsluiting der werkende leden geschiedt op de wijze bepaald door artikel 12 van de wet van 27 juni 1921 op de verenigingen zonder winstoogmerk, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 op de verenigingen zonder winstoogmerk.

Artikel 8 : Ereleden en leden van verdienste

De Algemene Vergadering kan ereleden en leden van verdienste benoemen.

Zij zijn geen lid van de Algemene Vergadering en hebben bijgevolg ook geen stemrecht.

TITEL III; ALGEMENE VERGADERING

Artikel 9 ; Samenstelling Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering is samengesteld uit:

" 7 bestuurders van de vzw  VBSF

" 7 bestuurders van de vzw -- FSBF

" 2 leden aangeduid door de Raad van Bestuur van de vzw - VBSF

.2 leden aangeduid door de Raad van Bestuur van de vzw - FBSF

Artikel 10

1.De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur.

2.In geval van afwezigheid wordt de vergadering voorgezeten door de secretaris-generaal en in geval van zijn afwezigheid wordt de vergadering voorgezeten door de oudste in leeftijd van de aanwezige bestuurders. 3.Elk werkend lid beschikt over één stem.

4.Een werkend lid kan zich echter door een ander werkend lid op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen met dien verstande dat het een lid is van de dezelfde vleugel. Het aantal volmachten per werkend lid is gelimiteerd tot één.

Artikel 11 : Bevoegdheden

Naast de bevoegdheden die bij deze statuten aan de Algemene Vergadering worden toegekend, is de

Algemene Vergadering uitsluitend bevoegd voor;

" het wijzigen van de statuten,

-het benoemen en ontslaan van de bestuurders,

" het goedkeuren van de begrotingen en de rekeningen,

" het vrijwillig ontbinden van de vereniging,

.het uitsluiten van een werkend lid

-het opstellen van een Reglement van Inwendige Orde.

" Kwijting verlenen aan de bestuurders en de commissarissen

.Omzetten van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk

Deze statuten kunnen enkel gewijzigd worden met een meerderheid van 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

Artikel 12

De Algemene Vergadering wordt door de Raad van Bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of het

belang van de vzw - BBSF dit vereist.

Zij moet ten minste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van

het afgelopen jaar en de begrotingen van het begonnen Jaar.

Buitengewone Algemene Vergaderingen moeten bijeengeroepen worden, hetzij op verzoek van de meerderheid van stemgerechtigde leden van de Raad van Bestuur, hetzij op verzoek van 1/5 van de werkende leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Alle werkende leden worden per gewone brief of per e-mail uitgenodigd op de Algemene Vergadering, minimum 8 dagen voor het tijdstip waarop de Algemene Vergadering zal plaatsvinden. De uitnodiging wordt ondertekend door de voorzitter en de secretaris-generaal. Ze vermeldt dag, plaats en uur.

De oproeping bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de Raad van Bestuur. De agenda van de Algemene Vergadering wordt minstens 28 kalenderdagen váôr de datum van de vergadering op de website van de BBSF gepubliceerd. In geval van hoogdringendheid wordt dit aantal dagen bepaald op B.

Elk voorstel, ondertekend door minimum 1/5 van de werkende leden wordt eveneens op de agenda geplaatst.

De voorstellen om de statuten te wijzigen dienen voor 31 december van het jaar voorafgaand aan de Algemene Vergadering te worden verstuurd naar de vzw  BBSF.

Artikel 13

De beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid. Bij staking van stemmen wordt de

procedure gevolgd voorzien in het Reglement van Inwendige Orde.

in geval van uitsluiting van een lid, van wijziging van de statuten of van ontbinding van de vzw - BBSF wordt de volgende procedure gevolgd. De aanwezigheid van 2/3 van de werkende leden van elke vzw is vereist. Deze beslissingen worden genomen met een 2/3 meerderheid van de aanwezige leden.

Artikel 14

Van elke Algemene Vergadering worden notulen, in de vorm van een proces-verbaal, opgemaakt die ondertekend worden door de voorzitter (of zijn vervanger) en door de secretaris-generaal (of de verslaggever). Zij worden opgenomen in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden voorgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris-generaal.

Werkende leden hebben het recht om inzage van de notulen op de zetel van de VZW te vragen van de Algemene Vergadering, Raad van Bestuur, het dagelijks bestuur en alle beslissingen over personen die een mandaat hebben, alsook het register der leden en alle boekhoudkundige stukken.

Iedereen kan kosteloos kennis nemen en/of tegen betaling een afschrift verkrijgen van alle stukken die neergelegd zijn op de griffie van de Rechtbank van Koophandel te Brussel.

Behoudens schriftelijke opmerkingen aan de Raad van Bestuur binnen een periode van 10 kalenderdagen na publicatie op de website, wordt het proces-verbaal van kracht de eerste dag van de volgende maand.

Artikel 15

De beslissingen worden onder de vorm van een proces-verbaal opgesteld.

Artikel 16

De eerste voorzitter van de vzw - BBSF wordt verkozen door de Algemene Vergadering tussen de

voorzitters van de VBSF en de FSBF, de andere voorzitter wordt secretaris-generaal.

De eerste termijn van twee jaar vangt aan per 01 januari 2014.

Na twee jaar worden de functies gewisseld per 01 januari.

TITEL IV: RAAD VAN BESTUUR

Artikel 17

De vzw - BBSF wordt vertegenwoordigd door haar Raad van Bestuur bestaande uit vier personen.

De Raad van Bestuur wordt als volgt samengesteld:

" de voorzitters van de vzw's VSBF en FSBF

" de secretarissen-generaal van de vzw's VSBF en FSBF

Zij worden bijgestaan door een paritair samengesteld uitvoerend comité waarvan de samenstelling bepaald is in het RIO.

De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit,

De bestuurders oefenen hun mandaat uit als een college. Er worden beslissingen getroffen bij gewone meerderheid. Bij gelijkheid van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Benoeming, ontslag, aftreding en afzetting van een bestuurder worden binnen de wettelijk voorziene termijn neergelegd op de griffie van de Rechtbank van Koophandel van Brussel, waarna ze binnen de dertig dagen na neerlegging gepubliceerd worden in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

i

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Artikel 18

De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de in functie zijnde voorzitter van de BBSF.

Artikel 19

De voorzitter of de secretaris-generaal roept de Raad van Bestuur samen, De voorzitter zit de vergadering voor. ln geval van afwezigheid wordt de vergadering geldig voorgezeten door de secretaris-generaal en in geval van hun afwezigheid wordt de vergadering geldig voorgezeten door de oudste in leeftijd van de aanwezige bestuurders.

Van elke vergadering worden notulen opgemaakt in de vorm van een proces-verbaal , dat ondertekend wordt door de voorzitter (of zijn vervanger) en door de secretaris-generaal (of de verslaggever), Zij worden opgenomen in een daartoe bestemd register. De uittreksels waarover dient beraadslaagd en al de andere akten, warden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris-generaal.

De werkende leden kunnen op de zetel van de vzw - BBSF inzage nemen van de notulen en de beslissingen van de Raad van Bestuur,

De notulen worden gepubliceerd op de website van de BBSF.

Artikel 20

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vzw - BBSF en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van deze die door de wet uitdrukkelijk aan de Algemene Vergadering zijn voorbehouden,

De Raad van Bestuur kan alle daden van beschikking stellen, met inbegrip van het vervreemden, zelfs om niet, van roerende of onroerende goederen, het hypothekeren, het lenen en uitlenen, het uitvoeren van alle handels - en bankverrichtingen, het opheffen van hypotheken.

Ten aanzien van derden is de vzw - BBSF slechts geldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders. Bestuurders die namens de Raad van Bestuur optreden, zijn ten aanzien van derden niet verplicht zich, van enig besluit of van enige machtiging, te rechtvaardigen.

De Raad van Bestuur kan, voor bepaalde handelingen, taken en daden van dagelijks bestuur, zijn bevoegdheid overdragen aan een dagelijks bestuur, aan één of meerdere bestuurders of zelfs aan een andere persoon, al dan niet lid van de vzw - BBSF.

TITEL V :DE BALANS EN DE BEGROTING

Artikel 21

Het boekjaar van de vzw - BBSF loopt van 1 januari tot 31 december.

De Raad van Bestuur bereidt de rekeningen en begrotingen voor. Zij worden ter goedkeuring voorgelegd

aan de Algemene Vergadering,

Voor de vereiste formaliteiten betreffende de rekeningen en begroting worden de bepalingen van de wet

van 27 juni 1921, aangepast door de wet van 2 mei 2002, toegepast.

TITEL VI : ONTBINDING  VEREFFENING

" Artikel 22

Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding van de vzw - BBSF besluiten op de wijze zoals bepaald is in de wet van 27 juni 1921, aangepast door de wet van 2 mei 2002.

Artikel 23

in geval van ontbinding der vereniging benoemt de Algemene Vergadering 2 vereffenaars.

Zij bepaalt hun bevoegdheden,

Het netto actief van de vereniging zal in gelijke delen verdeeld worden tussen de vzw - VBSF en de vzw -FSBF.

ALGEMENE BEPALING

Artikel 24

AI wat niet uitdrukkelijk in de statuten is bepaald, wordt geregeld door het Reglement van Inwendige Orde

of, bij ontstentenis, door analogie volgens de wet van 27 juni 1921 op de verenigingen zonder winstoogmerk,

aangepast door de wet van 2 mei 2002,

Opgemaakt te Brussel, 3 juli 2014

Marc Beaufays - Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o}n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

liijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

' Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

23/10/2012
ÿþMOD 2.2

81111 I I IIIIIII I II II*12175107*

I AI

Copie é publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

MONITEUR B

f 6 -10- 2 f SCH STA,é

~~É

III

EL

-ELGE ~

112 RUXELLE

TSSLS X41°12

Greffe

L'assemblée générale du 25.06.2012 a acceptée la démission de:

Exelmans Joseph, Grasbos 85, 3294 Molenstede, né le 20/07/1931 à Genk,

numéro national 31072003169

Mathieu Joseph, rue du Radoux 114, 1430 Bierghes-Rebecq, né le 01/03/1948 à Berchem-Sainte-Agathe,

numéro national 48030441304

Meirlaen Steven, Palepelstraat 4, 9830 Sint-Martens-Latem, né le 09/10/1977 à Gand,

numéro national 77100925397

Van de Weyer Ghislain, Pallo 9, 2440 Geel, né le 09/06/1958, à Hasselt,

numéro national 58060922190

L'assemblée général a nommée comme administrateur:

Clarysse Marc, Meerlaanstraat 3, 8560 Moorsele, né le 20/08/1961 à Courtrai,

numéro national 61082027178

Gonze Pierre-Yves, rue Docteur Roland 139, 7970 Beloell, né le 16/07/1973 à Namur,

numéro national 73071622997

Malfliet Rik, Bijlokeweg 53, 9070 Destelbergen, né le 27/08/1955 à Gand, numéro national 55082729707

Van der Borght André, Kerkstraat 15a, 1910 Kampenhout, né le 04/08/1945 à Uccle,

numéro national 45080400503

Le conseil d'administration actuel se compose:

Arnould André, rue de la Croisette 4, 6180 Courcelles, né le 29/09/1951 à Courcelles,

numéro national 51092901753

Beaufays Marc, Gloriantlaan 51/11, 2050 Anvers, né le 16/03/1955 à Cologne,

numéro national 55031645547

Bisschops Maria, Boekstraat 60, 2610 Wilrijk, née le 15/11/1937 à Deurne (Ant.),

numéro national 37111529215

Bosmans Carlo, Bekstraat 43, 3870 Heers, né le 29/11/1963 à Hasselt,

numéro national 63112926967

Ciarysse Marc, Meerlaanstraat 3, 8560 Moorsele, né le 20/08/1961 à Courtrai,

numéro national 61082027178

Collige Micheline, rue Chère Voie 24/8, 5060 Auvelais, née le 12/10/1950 à Auvelais,

numéro national 50101213246

DethierJean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, né le 05/04/1952 à Verviers,

numéro national 52040526724

Gonze Pierre-Yves, rue Docteur Roland 139, 7970 Beloeil, né le 16/07/1973 à Namur,

numéro national 73071622997

Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 187/1, 2400 Mol, née le 08/08/1956, à Balen,

numéro national 56080823281

Konings Gerard, Ganzenpoelstraat 29, 3630 Maasmechelen, né le 02/02/195 à Leut,

numéro national 59020220320

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

0413.296.214

Fédération Sportive Belge de Bowling

FSBB

association sans but lucratif G r~

GJ1 55te ch lo ~~ul(cie 55014 , .o3e 13Ouxee es

Démission et nomination des administrateurs - Conseil d'Administration - Statuts

N° d'entreprise :

Dénomination (en entier) :

(en abrégé) : Forme juridique : Siège : Objet de l'acte :

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

..

Leroy Jean-Jacques, rue des Genêts 59, 6180 Courcelles, né le 18/03/1950 à Tournai

numéro national 50031845378"

Malfliet Rik, Bijlokeweg 53, 9070 Destelbergen, né le 27/08/1955 à Gand,

numéro national 55082729707

Smekens Etienne, Elisabethlaan 4/38, 2600 Anvers, né le 10/08/1949 à Anvers,

numéro national 49081045737

Vandeputte Raoul, Fransisco Ferrerlaan 311, 9000 Gand, né le 30/11/1947 à Nazareth,

numéro national 47113043916

Van der Borght André, Kerkstraat 15a, 1910 Kampenhout, né le 04/08/1945 à Uccle,

numéro national 45080400503

Van Quickenborne Marc, Gampelaeredreef 43, 9800 Deinze, né le 22/06/1955 à Deinze,

numéro national 55062226182

Vilar Nathan, Jan Ycensstraat 2, 9800 Deinze, né le 18/10/1983 à Roeselare,

numéro national 83101820105

Vincenzotto Christian, avenue Rogier 29/41, 4000 Liège, né le 14/09/1953, à Charleroi,

numéro national 53091410371

STATUTS

L'assemblée générale du 25.06.2012, convoquée valablement et délibérant sur les quorums nécessaires en matière de présence et de majorité, a décidé dans sa session de modifier entièrement les statuts et de les remplacer par le texte suivant,

I. NOM - SIEGE - OBJET - DUREE

Article 1 : Nom

L'association est dénommée: Fédération Sportive Belge de Bowling asbl, en abrégé: F,S.B.B. asbl,

Article 2 ; Siège

Le siège de l'association est établi à 1140 Brussel, Rue Colonel Bourg 123-125 Boîte 16 et ressortit à

l'arrondissement judiciaire de Bruxelles,

Article 3: Objet

L'association a pour objet d'apporter sa collaboration au travail d'éducation physique dans toute la Belgique

en: 1.Faisant la promotion du bowling.

2.Encourageant la création de clubs pour la pratique du bowling.

3.Organisant, dirigeant et réglementant le bowling,

4.Prévenant et réprimant les fautes pouvant éventuellement se produire lors de la pratique du bowling,

5.Organisant des tournois au niveau international ou en participant à des tournois organisés par la WBA et

ETBF ou par des fédérations amies qui y sont affiliées.

6.Organisant des tournois au niveau national et provincial/régional entre les clubs et entre les membres de

ces clubs.

7.Collaborant à des organismes nationaux ou internationaux actifs dans le domaine du sport et du

développement physique.

Elle peut en outre entreprendre toutes les activités favorables à son objet. En ce sens, elle peut également, mais uniquement à titre complémentaire, accomplir des actes commerciaux, mais uniquement à condition que le produit de ces actes commerciaux soit affecté à l'objet pour lequel elle a été constituée,

La Fédération Sportive Belge de Bowling se défend de toute discussion à propos de sujets étrangers à l'objet poursuivi ainsi que de toute immixtion dans des problèmes politiques, religieux ou linguistiques.

Article 4: Durée

L'association est fondée pour une durée indéterminée, mais elle peut être dissoute à tout moment.

Il, MEMBRES

Article 5 : Nombre de membres

Le nombre de membres est illimité, mais doit être de quatorze au minimum. Les fondateurs sont

les premiers membres actifs. L'association peut compter des membres actifs et des membres non actifs. La plénitude de la qualité de membre, y compris le droit de vote à l'assemblée générale, revient exclusivement aux membres actifs, Les membres actifs sont les membres dont le nom est mentionné dans le registre des membres qui est tenu au siège de l'association et dont une copie est, conformément à l'art. 26novies, § 1er, 3° de la loi du 27 juin 1921 concernant les ASBL, les associations internationales sans but lucratif et les Fondations, déposée chaque année au greffe du tribunal de commerce. En cas de changements dans la composition de l'association, une copie du registre des membres doit être déposée dans le mois à compter de la date anniversaire du dépôt des statuts, Les dispositions légales ne sont applicables qu'aux membres actifs.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Les membres non actifs sont uniquement affiliés afin de bénéficier des activités de l'asbl. Ils n'ont pas de droit de vote à l'assemblée générale. Les droits et devoirs des membres non actifs sont enregistrés dans le règlement d'ordre intérieur,

Article 6 : Affiliation

Toute personne physique ou morale qui est acceptée en cette qualité par l'assemblée générale peut s'affilier à l'association en tant que membre, sur proposition du Conseil d'Administration. La demande d'admission d'un candidat-membre doit être déposée par écrit auprès du président du Conseil d'Administration. Dans les présents statuts, le terme 'membre' se réfère explicitement aux membres actifs.

Article 7 : Membres d'honneur

Le Conseil d'Administration peut, sous les conditions à déterminer par lui-même, admettre d'autres personnes à l'association en tant que membres honoraires, membres protecteurs, membres de soutien ou membres consultatifs. Ces membres sont considérés comme des membres non actifs. Leurs droits et devoirs sont fixés dans le règlement d'ordre intérieur.

Article 8 : Cotisation

La cotisation maximum est de 250 Euros.

Article 9 Démission

Chaque membre peut à tout moment se retirer de l'association. La démission doit être notifiée au Conseil

d'Administration par lettre recommandée.

Article 10 : Indemnités

Les membres démissionnaires ou exclus et leurs ayants droit n'ont pas part au patrimoine de l'association et

ne peuvent par conséquent jamais demander un remboursement ou une indemnité pour des cotisations

versées ou des apports effectués.

III. LE CONSEIL D'ADMINISTRATION

Article 11 : Bureau

L'association est gérée par un Conseil d'Administration de trois membres au minimum, membres ou non de

l'association. Le nombre d'administrateurs doit toujours être inférieur au nombre de membres de l'assemblée

générale. Les conditions de leur candidature sont fixées dans le règlement d'ordre intérieur.

Article 12 : Mode de nomination et rémunération des administrateurs.

Les membres du Conseil d'Administration sont nommés par l'Assemblée Générale à la majorité simple des membres présents et représentés. Le mandat des membres du Conseil d'Administration n'est pas rémunéré. Les actes relatifs à la nomination des membres du Conseil d'Administration doivent être déposés au greffe du tribunal de commerce et doivent être publiés (par extrait) aux annexes du Moniteur belge dans les trente jours qui suivent leur dépôt.

Article 13 : Durée du mandat des administrateurs.

Les administrateurs sont nommés pour une durée de quatre ans.

Article 14 : Désignation du Président.

Le Président est nommé par l'Assemblée Générale à la majorité simple des membres présents et représentés. Il effectue son mandat de manière non rémunérée. Le Président est nommé pour une durée de quatre ans.

Article 15 : Cessation de fonctions et révocation des administrateurs.

Le mandat des administrateurs prend fin par révocation par l'assemblée générale, par démission volontaire,

par l'expiration du terme (le cas échéant), par décès ou en cas d'incapacité légale.

La révocation par l'assemblée générale est décidée à la majorité simple du nombre de membres présents etfou représentés. Elle doit toutefois expressément être mentionnée à l'ordre du jour de l'assemblée générale.

L'administrateur qui donne volontairement sa démission doit en faire-part au Conseil d'Administration par écrit, Cette démission prend immédiatement cours, sauf si à cause de celle-ci, le nombre minimum d'administrateurs devient inférieur au minimum statutaire. Dans ce cas, le Conseil d'Administration doit, dans les deux mois, convoquer l'assemblée générale qui doit pourvoir au remplacement de l'administrateur concerné et qui l'en informera également par écrit.

Les actes relatifs à la cessation de fonctions et à la nomination des administrateurs doivent être déposés au

greffe du tribunal de oommerce et doivent être publiés (par extrait) aux annexes du Moniteur belge dans les

trente jours qui suivent le dépôt.

Article 16 : Compétences des administrateurs

Le Conseil d'Administration gère les affaires de l'association et la représente en justice et ailleurs.

" MOD 2.2

u

Le Conseil d'Administration est compétent pour tous les actes que la loi ne réserve pas explicitement à l'assemblée générale. Il agit en tant que demandeur et en tant que défendeur dans toutes tes procédures judiciaires et décide s'il sera ou non usé de voies de recours.

Le Conseil d'Administration nomme et licencie les membres du personnel et fixe leurs rémunérations, Le Conseil d'Administration exerce ses pouvoirs en tant que collège.

Le Conseil d'Administration ne peut valablement décider que si la majorité des administrateurs est présente. Les décisions se prennent à la simple majorité des voix. En cas de parité de voix, un deuxième tour de scrutin est organisé. En cas d'égalité lors de ce second tour, la voix du Président ou de son représentant prévaudra.

Article 17 : Réunions du Conseil d'Administration

Le Conseil d'Administration est convoqué par le président ou lorsque au moins cinq administrateurs ou deux

membres de la gestion journalière te demandent par écrit.

Les réunions du Conseil d'Administration sont présidées par le président. Si celui-ci est empêché ou absent,

l'assemblée est présidée par un autre administrateur, désigné par le président.

Article 18 : Procès-verbal de l'Assemblée Générale

Les décisions de chaque Assemblée Générale sont enregistrées dans un procès-verbal qui est signé par le président et par le secrétaire général et inscrit dans un registre destiné à cet effet. Tous les documents officiels et addenda sont valablement signés par le président et le secrétaire général en vue du dépôt auprès du Tribunal de Commerce pour enregistrement. En l'absence de ces administrateurs, deux autres administrateurs peuvent valablement signer ces documents,

Article 19 : Règlement d'Ordre Intérieur

Le Conseil d'Administration décrète tous les règlements d'ordre intérieur qu'il juge nécessaires et utiles.

Article 20 : Autorisations

Les administrateurs qui agissent au nom de l'association ne sont pas tenus de fournir à des tiers la preuve

d'une décision ou d'une autorisation quelconque.

Article 21 : Personnes mandatées pour représenter l'association, conformément à l'article 13, 4e alinéa de la

loi sur les ASBL.

Le Conseil d'Administration peut, sous sa responsabilité, déléguer ses pouvoirs pour certains actes et

tâches à un des administrateurs, voire à une autre personne, membre ou non de l'association.

La cessation de fonctions de ces mandataires se fait:

a)sur base volontaire par le mandataire lui-même qui présente sa démission par écrit au Conseil

d'Administration

b)dans les cas prévu dans le R.O.E., par révocation par le Conseil d'Administration à la majorité simple, qui

décide valablement à ce sujet lorsque la majorité des administrateurs est présente. La décision du Conseil

d'Administration doit être portée à la connaissance de l'intéressé par courrier recommandé dans tes sept jours

civils

c)par l'expiration du mandat du membre du Conseil d'Administration.

cl) par décès.

Les actes relatifs à la nomination des personnes mandatées pour représenter l'association et à la cessation de fonctions, doivent être déposés au greffe du tribunal de commerce et doivent être publiés aux annexes du Moniteur belge dans les trente jours qui suivent le dépôt (par extrait.

Les mandataires exercent leurs pouvoirs séparément ou conjointement,

Article 22 : Personnes chargées de la gestion journalière de l'association, conformément

à l'art. l3bis, 1er alinéa de la loi sur les ASBL.

A part le Président, le Conseil d'Administration peut choisir parmi ses administrateurs deux Vice-présidents,

un Secrétaire général, un trésorier. Avec le Président, ils forment le Comité Directeur.

Leur nomination est effectuée par le Conseil d'Administration. Ces mandataires sont élus pour quatre ans.

La cessation de fonctions de ces personnes se fait:

a)sur base volontaire par la personne elle-même qui présente sa démission par écrit au Conseil d'Administration.

b)dans les cas prévus dans le R.O.l., par révocation par le Conseil d'Administration à la majorité simple, qui décide valablement à ce sujet lorsque la majorité des administrateurs est présente. La décision du Conseil d'Administration doit être portée à la connaissance de l'intéressé par courrier recommandé dans les sept jours civils,

c)par t'expiiratiion du mandat de membre du Conseit d'Administration.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

* Moo 2,2

vA

d) par décès,

Les actes relatifs à la nomination des personnes en charge de la gestion journalière et à la cessation de fonctions, doivent être déposés au greffe du tribunal de commerce et doivent être publiés par extrait aux annexes du Moniteur belge dans les trente jours qui suivent le dépôt.

Les décisions prises par les personnes en charge de la gestion journalière, qui se réunissent en collège, sont toujours prises collégialement. En cas de contestation, il sera procédé à un vote. En cas de parité des voix, la voix du président est déterminante.

IV. ASSEMBLEE GENERALE

Article 23 : Membres

L'assemblée générale se compose de tous les membres actifs et est présidée par le président du Conseil

d'Administration ou, en son absence, par un autre administrateur, désigné par le président.

L'assemblée générale se tiendra en français ou en néerlandais, avec traduction.

Un membre de l'Assemblée générale peut donner procuration écrite à l'un des membres de sa direction reconnus par la FSBB en vue de se faire représenter à l'assemblée générale.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge Article 24 : Compétences

L'assemblée générale est seule compétente pour:

-modifier les statuts,

-nommer et révoquer les administrateurs,

-nommer et révoquer les membres-contrôleurs et fixer leur rémunération lorsqu'une rémunération est

attribuée,

-octroyer la décharge aux administrateurs et aux membres-contrôleurs

-approuver les comptes et les budgets,

-dissoudre volontairement l'association,

-accepter et exclure un membre,

-transformer l'association en une société à but social,

-agir dans tous les cas dans lesquels les statuts le requièrent.

Article 25 : Convocation

L'assemblée générale est valablement convoquée par le Conseil d'Administration ou par le président,

chaque fois que cela est nécessaire dans le cadre de l'objet de l'association.

Elle doit être convoquée au moins une fois par an pour approuver les comptes de l'exercice précédent et

pour dresser le budget de l'exercice suivant.

Article 26 : Période

L'assemblée générale a lieu dans les six mois qui suivent la clôture de l'exercice.

Article 27 : Demande d'une Assemblée Générale

Le Conseil d'Administration est en outre tenu de convoquer l'assemblée générale lorsque 1/5e des membres en fait la demande au Conseil d'Administration par lettre recommandée dans laquelle sont mentionnés les points de l'ordre du jour à traiter, Dans ce cas, le Conseil d'Administration est tenu de convoquer l'Assemblée Générale dans le mois avec indication sur l'ordre du jour des points demandés.

Article 28 : Mode de convocation

Pour être valables, les convocations à l'assemblée générale doivent être signées par fe président ou par deux administrateurs. Tous les membres actifs doivent être convoqués par lettre ordinaire, par lettre recommandée ou par courrier électronique au moins huit jours ouvrables avant l'assemblée.

Article 29 : Ordre du jour

La convocation, qui mentionne le lieu, la date et l'heure de l'assemblée, contient l'ordre du jour qui est déterminé par le Conseil d'Administration. Tout point proposé par écrit par 1/20e des membres actifs doit également être inscrit à l'ordre du jour. Ce point doit évidemment être signé par 1/20e des membres et être remis au président du Conseil d'Administration au moins deux jours ouvrables avant l'assemblée. La notification se fait par courrier électronique. Des points qui ne sont pas mentionnés sur l'ordre du jour ne peuvent en aucun cas être traités.

Article 30 : Modification des statuts.

Il ne peut être décidé d'une modification des statuts que si cette modification est mentionnée en détail sur

l'ordre du jour et si les 2/3 des membres actifs sont présents ou représentés. Si ce quorum n'est pas atteint, une

MOD 2.2

Volet B  Suite

deuxième assemblée peut être convoquée de la façon indiquée dans les présents statuts, et selon laquelle une décision valable pourra être prise, quel que soit le nombre de membres présents. Cette deuxième assemblée ne peut pas avoir lieu dans les 15 jours civils de la première assemblée. Pour chaque modification des statuts, il faut en outre une majorité de deux tiers des voix présentes ou représentées, également à la deuxième assemblée générale. Il ne peut être décidé d'une modification de l'objet de l'association qu'à une majorité de 4/5 des voix.

Après chaque changement de statuts, la version entièrement adaptée des statuts sera déposée au greffe du i Tribunal de Commerce. La modification doit, dans les 30 jours suivant le dépôt, être publiée (par extrait) aux annexes du Moniteur belge.

Article 31 ; Dissolution

En cas de dissolution volontaire de l'association, les mêmes règles que celles décrites pour la modification

du but de l'association sont applicables.

Article 32 r Exclusion d'un membre

La décision d'exclure un membre doit être prise à la majorité des 2/3 des voix. En cas d'exclusion d'un membre, ce point doit également être inscrit à l'ordre du jour et le membre en question doit être invité pour qu'il puisse se défendre.

Article 33 : Consultation des décisions

Les décisions de chaque assemblée sont enregistrées dans un procès-verbal qui est signé par le président i et le secrétaire général et inscrit dans un registre spécial, Ce registre peut être consulté par les membres et par: les tiers intéressés au siège de l'association. Des extraits seront valablement signés par le président et le secrétaire général ou par deux administrateurs et en leur absence par deux membres de l'assemblée générale.

V. COMPTES ET BUDGETS

Article 34 : Exercice

L'exercice de l'association commence le 1er juin et se termine le 31 mai.

Le Conseil d'Administration clôture les comptes de l'exercice écoulé et prépare le budget de l'exercice

prochain, L'un et l'autre sont soumis à l'approbation de l'assemblée générale qui se tient dans les six mois de la s

date de clôture de l'exercice.

VI, DISSOLUTION ET LIQUIDATION

Article 35 : Généralités

Sauf en cas de dissolution judiciaire et en cas de dissolution de plein droit, seule l'assemblée générale peut décider de la dissolution à condition que les 2/3 des membres soient présents ou représentés à l'assemblée générale et qu'en outre une majorité de 4/5 soit d'accord pour dissoudre l'association volontairement. La proposition de dissolution volontaire doit expressément être mentionnée à l'ordre du jour de l'assemblée i générale.

Si les 2/3 des membres ne sont pas présents ou représentés à cette assemblée générale, une deuxième assemblée générale doit être convoquée qui délibère valablement, quel que soit fe nombre de membres présents ou représentés. Une majorité des 4/5 est obligatoire pour dissoudre volontairement l'association.

Cette deuxième assemblée ne peut pas avoir lieu dans les 15 jours civils de la première assemblée. En cas de dissolution volontaire, l'assemblée générale ou, à son défaut, le tribunal, nomme un ou plusieurs liquidateurs. Elle détermine également leurs pouvoirs, ainsi que les conditions de la liquidation.

Après apurement du passif, l'actif sera transféré à l'association dont l'objet se rapproche le plus de celui de l'association dissoute,

La décision de dissolution, la nomination et la cessation de fonctions des liquidateurs seront déposées au greffe du tribunal de commerce. La décision de dissolution, la nomination et la cessation de fonctions des liquidateurs doivent être publiées par extrait aux annexes du Moniteur belge dans les trente jours qui suivent le dépôt.

Article 36 : Points non prévus

Tous autres points non prévus ou réglés par les présents statuts seront réglés conformément à la lol du 27

juin 1921, modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Ainsi dressé et approuvé à l'assemblée générale du 25.06.2012,

A Bruxelles,

Engelina Hermans  Vice-Présidente

"

.&

Réservé

au

Moniteur

belge



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

23/10/2012
ÿþ MOD 2,2

; In de bijlàgen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

*ia9sioe

MONITEUR

16 -f6-BEL G1SGH STA

" ~;

~.;~.;~.,~s

2012 gRuSSE1.

ATSBLAD

Griffie

Ondememingsnr : 0413.296.214

Benaming

(voluit) : Belgische Bowlingsport Federatie

(verkort) : BBSF

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : »hSe~(eckW5 bbo s'Y f)416eaP

Onderwerp akte : Ontslag en benoeming van bestuurders -Raad van Bestuur en Statuten

De algemene vergadering van 25.06.2012 heeft het ontslag aanvaard van:

Exelmans Joseph, Grasbos 85, 3294 Molenstede, geboren op 20/07/31 te Genk,

rijksregisternummer 31072003169

Mathieu Joseph, rue du Redoux 114, 1430 Bierghes-Rebecq, geboren op 01/03/1948

te Sint Agatha- Berchem,

rijksregisternummer 48030941304

Meirlaeri Steven, Palepelstraat 4, 9830 Sint-Martens-Latem, geboren op 09/10/1977 te Gent,

rijksregisternummer 77100925397

Van de Weyer Ghislain, Pallo 9, 2440 Geel, geboren op 09/06/1958, te Hasselt,

rijksregisternummer 58060922190

De Algemene Vergadering heeft tot bestuurders benoemd:

Clarysse Marc, Meerlaanstraat 3, 8560 Moorsele, geboren op 20/08/1961 te Kortrijk,

rijksregisternummer 61082027178

Gonze Pierre-Yves, rue Docteur Roland 139, 7970 Beloeil, geboren op 16/07/1973 te Namen,

rijksregisternummer 73071622997

Maifliet Rik, Bijlokeweg 53, 9070 Destelbergen, geboren op 27/08/1955 te Gent,

rijksregisternummer 56082729707

Van der Borght André, Kerkstraat 15a, 1910 Kampenhout, geboren op 04/08/1945 te Ukkel,

rijksregisternummer 45080400503

De huidige raad van bestuur ziet er uit als volgt:

Arnculd André, rue de la Croisette 4, 6180 Courcelles, geboren op 29/09/1951 te Courcelles,

rijksregisternummer 51092901753

Beaufays Marc, Gloriantiaan 51/11, 2050 Antwerpen, geboren op 16/03/1955 te Keulen,

rijksregisternummer 55031645547

Bisschops Maria, Boekstraat 60, 2610 Wilrijk, geboren op 16/11/1937 te Deurne (Ant.),

rijksregisternummer 37111529215

Bosmans Carlo, Bekstraat 43, 3870 Heers, geboren op 29/11/63 te Hasselt,

rijksregisternummer 63112926967

Clarysse Marc, Meerlaanstraat 3, 8560 Moorsele, geboren op 20/08/1961 te Kortrijk,

rijksregisternummer 61082027178

Collige Micheline, rue Chère-Voie 24/8, 5060 Auvelais, geboren op 12/10/1950 te Auvelais,

rijksregisternummer 50101213246

Dethier Jean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, geboren op 05/04/1952 te Verviers,

rijksregisternummer 52040526724

Gonze Pierre-Yves, rue Docteur Roland 139, 7970 Beloeil, geboren op 16/07/1973 te Namen,

rijksregisternummer 73071622997

Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 187/1, 2400 Mol, geboren op 0810811956, te Balen,

rijksregisternummer 56080823281

Konings Gerard, Ganzenpoelstraat 29, 3630 Maasmechelen, geboren op 02/02/195 te Leut,

rijksregisternummer 59020220320

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik 6. vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOED 2.2

Leray Jean-Jacques, rue des Genêts,59, 6180 Courcelles, geboren op 18/03/1950 te Tournai, rijksregisternummer 50031845378

Malfliet Rik, Bijlokeweg 53, 9070 Destelbergen, geboren op 27/08/1955 te Gent,

rijksregisternummer 55082729707

Smekens Etienne, Elisabethlaan 4/38, 2600 Antwerpen, geboren op 10/08/1949 te Antwerpen, rijksregisternummer 49081045737 Vandeputte Raoul, Fransisco Ferrerlaan 311, 9000 Gent, geboren op 30/11/1947 te Nazareth, rijksregisternummer 47113043916 Van der Borght André, Kerkstraat 15a, 1910 Kampenhout, geboren op 04/08/1945 te Ukkel, rijksregisternummer 45080400503 Van Quickenborne Marc, Gampelaeredreef 43, 9800 Deinze, geboren op 22/06/1955 te Deinze, rijksregisternummer 55062226182 Vilar Nathan, Jan Yoensstraat 2, 9800 Deinze, geboren op 18/10/1983 te Roeselare,

rijksregisternummer 83101820105

Vincenzotto Christian, avenue Rogier 29/41, 4000 Luik, geboren op 14/09/1953, te Charleroi, rijksregisternummer 53091410371

STATUTEN

De Algemene Vergadering van 25.06.2012, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten integraal te wijzigen en te vervangen door onderstaande tekst.

TITEL 1: NAAM - ZETEL - DOEL - DUUR

Art. 1 : Naam

De vereniging draagt de naam: Belgische Bowlingsport Federatie vzw, afgekort: B.B.S.F. vzw.

Art. 2 ; Vestiging

De zetel van de vereniging is gevestigd te 1140 Brussel, Kolonel Bourgstraat 123-125 Bus 16 en ressorteert

onder het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Art. 3 ; Doelen

De vereniging heeft tot doel haar medewerking te verlenen aan het lichamelijk opvoedingswerk in België

door:

1.De bowlingsport te promoten.

2.De oprichting aan te moedigen van clubs voor de beoefening van de bowlingsport.

3.De bowlingsport te organiseren, te leiden en te reglementeren.

4.De fouten te voorkomen en te beteugelen die zich eventueel kunnen voordoen bij het beoefenen van de

bowlingsport.

5.Wedstrijden op internationaal vlak in te richten of deel te nemen aan wedstrijden ingericht door de WTBA

en ETBF en de federaties die erbij zijn aangesloten.

6.Wedstrijden in te richten op nationaal en provinciaal/gewestelijk vlak tussen de clubs en tussen de leden

van deze clubs.

7.Mee te werken aan nationale of internationale instellingen die bedrijvig zijn op het gebied van de sport en

de lichamelijke ontwikkeling.

De Belgische Bowlingsport Federatie mag eveneens alle activiteiten ondernemen die dit doel kunnen bevorderen. Zij kan in die zin ook, maar slechts op bijkomstige wijze, handelsdaden stellen, enkel voor zover de opbrengst hiervan besteed wordt aan het doel waarvoor zij werd opgericht.

Zij ontzegt zich elke bespreking van onderwerpen die vreemd zijn aan het beoogde doel alsmede elke inmenging in politieke, geloofs- of taalproblemen.

Art. 4: Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, maar kan te allen tijde ontbonden worden.

TITEL Il: LEDEN

Art. 5 ; Aantal leden

Het aantal leden is onbeperkt, maar moet tenminste veertien bedragen. De oprichters zijn de eerste effectieve leden, De vereniging kan effectieve en toegetreden leden tellen. De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de effectieve leden. Effectieve leden zijn diegenen van wie de naam is vermeld in het ledenregister dat op de zetel van de vereniging wordt bijgehouden en waarvan een kopie, ingevolge art. 26, novies, §1, 3° van de Wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen wordt neergelegd ter griffie van de rechtbank van Koophandel, Bij wijzigingen in de

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

samenstelling van de vereniging moet" een kopie van het Ledenregister worden neergelegd binnen een maand te rekenen vanaf de verjaardag van de neerlegging van de statuten. De wettelijke bepalingen zijn alleen op de effectieve leden toepasselijk. Toegetreden leden zijn enkel aangesloten om te genieten van de activiteiten van de vzw. Ze hebben geen stemrecht op de Algemene Vergadering, De rechten en verplichtingen van de toegetreden leden worden ingeschreven in het Reglement Inwendige Orde.

Art. 6 : Toetreding

Als lid kan tot de vereniging toetreden, ieder natuurlijke persoon of rechtspersoon die door de Algemene Vergadering als dusdanig wordt aanvaard en dit op voorstel van de Raad van Bestuur. Het verzoek om toelating van een kandidaat-lid moet schriftelijk worden ingediend bij de voorzitter van de Raad van Bestuur. Met de term 'lid' in deze statuten wordt uitdrukkelijk verwezen naar de effectieve leden.

Art. 7 : Ereleden

De Raad van Bestuur kan, onder door haar te bepalen voorwaarden, ook andere personen als ereleden, beschermleden, steunende of adviserende leden tot de vereniging toelaten, Deze worden beschouwd als toegetreden leden. Hun rechten en plichten zijn vermeld in het Reglement Inwendige Orde.

Art.8 : Bijdrage

De maximum ledenbijdrage bedraagt 250 euro.

Art. 9 : Ontslag

Elk [id kan te allen tijde uit de vereniging treden, Het ontslag moet per aangetekend schrijven aan de Raad

van Bestuur ter kennis worden gebracht

Art. 10

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengen vorderen.

TITEL 111: DE RAAD VAN BESTUUR

Art. 11 : Bestuur

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van tenminste drie leden die, al dan niet, lid zijn van de vereniging. Het aantal bestuurders moet steeds lager zijn dan het aantal leden van de Algemene Vergadering. De voorwaarden van hun kandidatuurstelling worden bepaald in het Reglement Inwendige Orde.

Art. 12 ; Wijze van benoeming en bezoldiging van de bestuurders.

De bestuurders worden benoemd door de Algemene Vergadering met een gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit. De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van Koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Art, 13 : Duur van het mandaat van de bestuurders.

De bestuurders worden benoemd voor een periode van vier jaar.

Art. 14 : Wijze van benoeming van de voorzitter

De voorzitter wordt benoemd door de Algemene vergadering met een gewone meerderheid van de aanwezige stemmen. Hij oefent zijn mandaat kosteloos uit. De voorzitter wordt benoemd voor een periode van vier jaar

Art. 15 : Ambtsbeëindiging en afzetting van de bestuurders.

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de Algemene Vergadering, door vrijwillig

ontslag, door het verstrijken van het mandaat, door overlijden of ingeval van wettelijke onbekwaamheid.

De afzetting door de Algemene Vergadering wordt beslist bij gewone meerderheid van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de Algemene Vergadering,

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de Raad van Bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. In dit geval, moet de Raad van Bestuur binnen de twee maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, die in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zef stellen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van Koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Art. 16 : Bevoegdheden van de bestuurders.

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de Wet aan de Algemene Vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op als etser en verweerder, in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De Raad van Bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel en bepaalt hun bezoldigingen. De Raad van Bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als college.

De Raad van Bestuur kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen, Bij gelijkheid van stemmen volgt een tweede stemronde. Bij gelijkheid van stemmen na de tweede stemronde is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

Art. 17 ; Vergaderingen raad van bestuur

De Raad van Bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of wanneer ten minste vijf bestuurders of

twee leden van het dagelijks bestuur het schriftelijk aanvragen.

De vergaderingen van de Raad van Bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien deze belet of

afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door een andere bestuurder, aangeduid door de voorzitter.

Art. 'I8: Notulen algemene vergadering

Van elke algemene vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris-generaal en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. Alle officiële documenten en addenda worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris-generaal om ter registratie neergelegd te worden bij de rechtbank van Koophandel. Bij ontstentenis van deze bestuurders kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

Art. 19 : Reglement van inwendige orde

De Raad van Bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en nuttig oordeelt.

Art. 20 : Machtiging

Bestuurders die namens de vereniging optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig

besluit of van enige machtiging.

Art. 21 ; Personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, overeenkomstig art 13,

4° lid, Wet VZW,

De Raad van Bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn

verantwoordelijkheid, overdragen aan één van de bestuurders of aan een ander persoon, die al dan niet lid is

van de vereniging.

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden:

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door schriftelijk zijn of haar ontslag in te dienen bij de Raad

van Bestuur

b)in de gevallen bepaald in het R.I.O., door afzetting door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid die

hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent

door de Raad van Bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis

gebracht worden van de betrokkene

c)doordat het mandaat van het lid van de Raad van Bestuur vervalt.

d)door overlijden

De akten betreffende de benoeming van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen en betreffende hun beëindiging, moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van Koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

Art. 22; Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, overeenkomstig art. l3bis, 1° lid, Wet VZW

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Buiten de voorzitter, die verkozen word door de algemene vergadering, kan de Raad van Bestuur twee Ondervoorzitters, een secretaris generaal en een penningmeester aanstellen. Samen met de voorzitter vormen zij het Directiecomité.

Hun benoeming gebeurt door de Raad van Bestuur. Zij worden verkozen voor vier jaar.

De ambtsbeëindiging van het lid van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a)op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door schriftelijk zijn of haar ontslag in te

dienen bij de Raad van Bestuur

b)in de gevallen bepaald in het R.I,O., door afzetting door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid die

hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent

door de Raad van Bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis

gebracht worden van de betrokkene

c)doordat het mandaat van het lid van de Raad van Bestuur vervalt,

d)door overlijden.

De akten betreffende de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur en betreffende hun beëindiging moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van Koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging bij uittreksel bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad,

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat als een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg. In geval van onenigheid zal worden over gegaan tot stemming. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

TITEL IV: DE ALGEMENE VERGADERING

Art. 23 : Samenstelling

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden, en wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur, of bij diens afwezigheid door een andere bestuurder, aangeduid door de voorzitter. De Algemene Vergadering zal gehouden worden in het Nederlands of het Frans, gebruikmakend van vertaling.

Een lid van de Algemene Vergadering kan schriftelijk volmacht geven aan één van zijn door de B.B.S.F, erkende bestuursleden, om zich te laten vervangen op de Algemene Vergadering.

Art. 24 : Bevoegdheden

Enkel de Algemene Vergadering is bevoegd voor:

.het wijzigen van de statuten,

>de benoeming en de afzetting van de bestuurders,

>de benoeming en de afzetting van de leden-controleurs en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend,

ode kwijting aan de bestuurders en de leden-controleurs,

>de goedkeuring van de begroting en van de rekening,

>de vrijwillige ontbinding van de vereniging,

>de benoeming en de uitsluiting van een lid van de vereniging,

>de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

vaile gevallen bepaald in deze statuten.

Art. 25 : Bijeenroeping

De Algemene Vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de Raad van Bestuur of door de voorzitter

telkens als het doel van de vereniging dit vereist.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van

het afgelopen jaar en voor de begroting van het komend jaar.

Art. 26 : Datum

De Algemene Vergadering wordt gehouden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

Art. 27 : Oproeping door de leden

De Raad van Bestuur is bovendien verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen wanneer 1/5 van de effectieve leden daartoe een verzoek richt aan de Raad van Bestuur en dit per aangetekende brief waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld. In dit geval is de Raad van Bestuur verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen binnen 1 maand met vermelding op de agenda van de gevraagde agendapunten.

Art. 28 : Oproeping

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOb 2.2

De oproepingen tot de Algemene Vergadering moeten om geldig te zijn, ondertekend worden door de voorzitter, of twee bestuurders. Alle effectieve leden moeten tenminste acht dagen voor de vergadering worden opgeroepen per gewone brief, per àangetekende brief of per e-mail.

Art. 29 :Oproepingsbrief - agenda

De oproepingsbrief, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de Raad van Bestuur. Elk onderwerp dat schriftelijk wordt voorgedragen door 1/20 van de effectieve leden, moet eveneens op de agenda worden vermeld, Dit onderwerp moet uiteraard door 1/20 van de leden ondertekend zijn en tenminste twee werkdagen voor de vergadering aan de voorzitter van de Raad van Bestuur overhandigd zijn. Kennisgeving gebeurt per e-mail. Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen in geen geval behandeld worden.

Art. 30 : Statutenwijziging,

Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 213 van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald, en waarop deze vergadering een geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 2/3 van de aanwezige vereist, ook op de tweede Algemene Vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 4/5 van de stemmen worden besloten.

Na iedere statutenwijziging zal de volledig aangepaste versie van de statuten worden neergelegd op de griffie van de rechtbank van Koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient de wijziging (bij uittreksel) bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Art. 31 :Ontbinding

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging gelden dezelfde regels als deze beschreven voor het wijzigen van

het doel van de vereniging.

Art. 32 ; Uitsluiting

Een meerderheid van 2/3 van de stemmen is vereist voor het uitsluiten van een lid. Bij uitsluiting van een lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en moet het lid worden uitgenodigd om in zijn verdediging te kunnen voorzien.

Art. 33 ; Notulen

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris-generaal en opgenomen worden in een bijzonder register. Dit register kan op de zetel van de vereniging door leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris-generaal of bij ontstentenis door twee bestuurders en bij ontstentenis hiervan door twee leden van de Algemene Vergadering,

TITEL V: REKENINGEN EN BEGROTINGEN

Art. 34 : Boekjaar

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 juni tot 31 mei.

De Raad van Bestuur sluit de rekeningen van het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het

komend boekjaar voor. Beide worden ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorgelegd die gehouden

wordt binnen zes maanden na afsluitdatum van het boekjaar,

TITEL VI: ONTBINDING EN VEREFFENING

Art. 35 : Ontbinding

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten indien 2/3 van de leden op de Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5 meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de Algemene Vergadering vermeld worden.

Is geen 2/3 van de leden op deze Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede Algemene Vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. Een 4/5 meerderheid is vereist om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden.

M0D 2,2

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad Luik B Vsniolg

In geval van vrijwillige ontbinding be`noemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daaraan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaal# tévens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningvoorwaarden. De activa zullen, na aanzuivering van de paseiva, worden overgedragen aan een vereniging met een gelijkaardig doel.

Van de ontbinding zullen het ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van Koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dienen dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars bij uittreksel bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Art, 36 Niet voorziene gevallen

Voor alles wat in deze statuten niet is voorzien of geregeld, blijft de Wet van 27 juni 1921 gewijzigd door de

wet van

2 mei 2002 van toepassing.







Aldus opgemaakt en aangenomen op de Algemene Vergadering van 25.06.2012.

Brussel, 18.09.2012

Engelina Hermans

Ondervoorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

24/01/2012
ÿþMotl Word 1 i. i

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

" iaoza3zs*

Ondernemjngsnr : 0413.296.214

Benaming

(voiuit) : Belgische Bowlingsport Federatie

(verkort) : BSF

Rechtsvorm : vereninging zonder winstoogmerk

Zetel : Leuvensesteenweg 550/7 - 1030 Brussel

(volledig adres)

Onderwerp akte : Ontslag en benoeming van bestuurders - Raad van Bestuur

De Algemene Vergadering van 24.10.2011 heeft het ontslag aanvaard van:

Mertens Luc, rue Gustave Delathouwer 5/2, 1090 Jette, geboren op 15/02/1947 te Ukkel,

rijksregisternummer 47021515904

Saba Georges, Chaussée de Renaix 37, 7500 Doornik, geboren op 09/06/1943 te Damiette,

rijksregisternummer 43060914347

Van der Borght André, Kerkstraat 15a, 1910 Kampenhout, geboren op 04/08/1945 te Ukkel,

rijksregisternummer 45080400503

De Algemene Vergadering heeft tot bestuurders benoemd:

Konings Gerard, Ganzenpoelstraat 29, 3630 Maasmechelen, geboren op 02/02/1959 te Leut,

rijksregisternummer 59020220320

Van Quickenborne Marc, Gampelaeredreef 43, 9800 Deinze, geboren op 22/06/1955 te Deinze,

rijksregisternummer 55062226182

Vilar Nathan, Jan Yoensstraat 2, 9800 Deinze, geboren op 18/10/1983 te Roeselare, rijksregisternummer

83101820105

dt_ 2 JAN 2012

-biriusSEL

Grif¢Ee

t

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

De huidige raad van bestuur ziet er uit als volgt:

Arnauld André, rue de la Croisette 4, 6180 Courcelles, geboren op 29/09/1951 te Courcelles, rijksregisternummer 51092901753

Beaufays Marc, Gloriantlaan 51/11, 2050 Antwerpen, geboren op 16/03/1955 te Keulen, rijksregisternummer 55031645547

Bisschops Maria, Boekstraat 60, 2610 Wilrijk, geboren op 15/11/1937 te Deurne (Ant.), rijksregisternummer 37111529215

Bosmans Carlo, Bekstraat 43, 3870 Heers, geboren op 29/11/1963 te Hasselt, rijksregisternummer 63112926967

Collige Micheline, rue Chère Voie 24/8, 5060 Auvelais, geboren op 12/10/1950 te Auvelais, rijksregisternummer 501 01 21 3246

Dethier Jean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, geboren op 05/04/1952 te Verviers, rijksregisternummer 52040526724

Exelmans Joseph, Grasbos 85, 3294 Molenstede, geboren op 20/07/1931 te Genk, rijksregisternummer 31072003169

Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 187/1, 2400 Mol, geboren op 08/08/1956, te Balen, rijksregisternummer 56080823281

Konings Gerard, Ganzenpoelstraat 29, 3630 Maasmechelen, geboren op 02/02/195 te Leut, rijksregisternummer 59020220320

Leroy Jean-Jacques, rue de Gosselies 62, 6040 Jumet, geboren op 18/03/1950 te Tournai rijksregisternummer 50031845378

Mathieu Joseph, rue du Radoux 114, 1430 Bierghes-Rebecq, geboren op 01/03/1948 te Sint-Agatha-Berchem, rijksregisternummer 48030441304

Meirlaen Steven, Palepelstraat 4, 9830 Sint-Martens-Latem, geboren op 09/10/1977 te Gent, rijksregisternummer 77100925397

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handzekering.

Smekens Etienne, Elisabethlaan 4/38, 2600 Antwerpen, geboren op rijksregisternummer 49081045737;

Vandeputte Raoul, Fransisco Ferrerlaan 311, 9000 Gent, geboren op 30/11/1947 te Nazareth, rijksregisternummer 47113043916

Van de Weyer Ghislain, Pallo 9, 2440 Geel, geboren op 09/06/1958, te Hasselt, rijksregisternummer 58060922190

Van Quickenborne Marc, Gampelaeredreef 43, 9800 Deinze, geboren op 22/06/1955 te Deinze, rijksregisternummer 55062226182

Vilar Nathan, Jan Yoensstraat 2, 9800 Deinze, geboren op 18/10/1983 te Roeselare, rijksregisternummer 83101820105

Vincenzotto Christian, avenue Rogier 29/41, 4000 Luik, geboren op 14/09/1953, te Charleroi, rijksregisternummer 53091410371.

AKTE BETREFFENDE DE PERSONEN AAN WIE HET DAGELIJKS BESTUUR IS OPGEDRAGEN: De raad van bestuur heeft het ontslag in het dagelijks bestuur aanvaard van:

Mathieu Joseph, rue du Radoux 114, 1430 Bierghes-Rebecq, geboren op 01/03/1948 te Sint-Agatha-Berchem, rijksregisternummer 48030441304

Saba Georges, Chaussée de Renaix 37, 7500 Doornik, geboren op 09/06/1943 te Damiette, rijksregisternummer 43060914347

Van de Weyer Ghislain, Pallo 9, 2440 Geel, geboren op 09/06/1958, te Hasselt, rijksregisternummer 58060922190

De raad van bestuur heeft tot leden van het dagelijks bestuur volgende personen benoemd:

Dethier Jean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, geboren op 05/04/1952 te Verviers, rijksregisternummer 52040526724

Beaufays Marc, Gloriantlaan 51/11, 2050 Antwerpen, geboren op 16/03/1955, te Keulen rijksregisternummer 55031645547

Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 187/1, 2400 Mol, geboren op 08/08/1956 te Balen rijksregisternummer 56080823281

Leray Jean-Jacques, rue de Gosselies 62, 6040 Jumet, geboren op 18/03/1950 te Tournai rijksregisternummer 50031845378

AKTE BETREFFENDE DE PERSONEN GEMACHTIGD OM DE VERENIGING TE VERTEGENWOORDIGEN

De raad van bestuur heeft onder zijn leden volgende functies verdeeld en in die functie benoemd:

Voorzitter: Beaufays Marc, Gloriantlaan 51/11, 2050 Antwerpen, geboren op 16/03/1955, te Keulen

rijksregisternummer 55031645547

Franstalig ondervoorzitter: Leroy Jean-Jacques, rue de Gosselies 62, 6040 Jumet, geboren op 18/03/1950

te Tournai, rijksregisternummer 50031845378 "

Nederlandstalig ondervoorzitter: Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 187/1, 2400 Mol, geboren op , 08/08/1956 te Balen, rijksregisternummer 56080823281

Secretaris: Dethier Jean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, geboren op 05/04/1952 te " Verviers, rijksregisternummer 52040526724

Te Brussel, op 15.12.2011 Engelina Hermans

Marc Beaufays Ondervoorzitter

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en hardtekening

t

Voorbehouden aan het Belgi~" cii Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

24/01/2012
ÿþMDD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

IIl1 m nuii~iiu~ ~wuuiii~

*iaozaa3o"

Ré: Moi

bc

fl

r l~

anu~~~ir2~ ii

N' d'entreprise : 0413.296.214

Dénomination

(en entier) : Fédération Sportive Belge de Bowling

(en abrégé) : FSBB

Forme juridique : association sans but lucratif

Siège : Chaussée de Louvain 550/7 -1030 Bruxelles

Objet de l'acte : Démission et nomination des administrateurs - Conseil d'Administration

L'assemblée générale du 24.10.2011 a acceptée la démission de:

Mertens Luc, rue Gustave Delathouwer 5/2, 1090 Jette, né le 15/02/1947 à Uccles, numéro national

47021515904

Saba Georges, Chaussée de Renaix 37, 7500 Tournai, né le 09/06/1943 à Damiette, numéro national

43060914347

Van der Borght André, Kerkstraat 15a, 1910 Kampenhout, né le 04/08/1945 à Uccle, numéro national

45080400503

L'assemblée général a nommée comme administrateur:

Konings Gerard, Ganzenpoelstraat 29, 3630 Maasmechelen, né le 02/02/1959 à Leut, numéro national

59020220320

Van Quickenborne Marc, Gampelaeredreef 43, 9800 Deinze, né le op 22/06/1955 à Deinze, numéro

national 55062226182

Vilar Nathan, Jan Yoensstraat 2, 9800 Deinze, né le 18/10/1983 à Roeselare, numéro national

83101820105

Le conseil d'administration actuel se compose:

Arnould André, rue de la Croisette 4, 6180 Courcelles, né le 29/09/1951 à Courcelles, numéro national 51092901753;

Beaufays Marc, Gloriantlaan 51/11, 2050 Antwerpen, né le 16/03/1955 à Cologne, numéro national 55031645547

Bisschops Maria, Boekstraat 60, 2610 Wilrijk, née le 15/11/1937 à Deurne (Ant.), numéro national 37111529215

Bosmans Carlo, Bekstraat 43, 3870 Heers, né le 29/11/1963 à Hasselt, numéro national 63112926967 Collige Micheline, rue Chère Voie 24/8, 5060 Auvelais, née le 12/10/1950 à Auvelais, numéro national 50101213246

Dethier Jean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, né le 05/04/1952 à Verviers, numéro national 52040526724

Exelmans Joseph, Grasbos 85, 3294 Molenstede, né le 20/07/1931 à Genk, numéro national 31072003169 Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 187/1, 2400 Mol, née le 08/08/1956, à Balen, numéro national 56080823281

Konings Gerard, Ganzenpoelstraat 29, 3630 Maasmechelen, né le 02/02/195 à Leut, numéro national 59020220320

Leroy Jean-Jacques, rue de Gosselies 62, 6040 Jumet, né le 18/03/1950 à Tournai numéro national 50031845378

Mathieu Joseph, rue du Radoux 114, 1430 Bierghes-Rebecq, né le 01/03/1948 à Berchem-Sainte-Agathe, numéro national 48030441304

Meirlaen Steven, Palepelstraat 4, 9830 Sint-Martens-Latem, né le 09/10/1977 à Gand, numéro national 77100925397

Smekens Etienne, Elisabethlaan 4/38, 2600 Antwerpen, né le 10/08/1949 à Anvers, numéro national 49081045737

Vandeputte Raoul, Fransisco Ferrerlaan 311, 9000 Gent, né le 30/11/1947 à Nazareth, numéro national 47113043916

Mentionner sur la dernière page du Voet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Naut et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Voe4 3 - st te

Van de Weyer Ghislain, Paiio 9, 2440 Geel, né ie 09/06/1958, à Hasselt, numéro national 58060922190

Van Quickenborne Marc, Gampelaeredreef 43, 9800 Deinze, né le 22/06/1955 à Deinze, numéro national 55062226182

Vilar Nathan, Jan Yoensstraat 2, 9800 Deinze, né le 18/10/1983 à Roeselare, numéro national 83101820105

Vincenzotto Christian, avenue Rogier 29/41, 4000 Liège, né le 14/09/1953, à Charleroi, numéro national 53091410371.

Réservé au ' ivqp,rui;eur belge





ACTE CONCERNANT LES PERSONNES A QUI EST CONFIEE LA GESTION JOURNALIERE:

Le conseil d'administration a accepté la démission de la gestion journalière de:

Mathieu Joseph, rue du Redoux 114, 1430 Bierghes-Rebecq, né le 01/03/1948 à Berchem-Sainte-Agathe,

numéro national 48030441304

Saba Georges, Chaussée de Renaix 37, 7500 Doornik, né le 09/06/1943 à Damiette, numéro national

43060914347

Van de Weyer Ghislain, Pallo 9, 2440 Geel, né, le 09/06/1958, à Hasselt, numéro national 58060922190

Le conseil d'administration a désigné les personnes suivantes comme membre de la gestion journalière: Dethier Jean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, né le 05/04/1952 à Verviers, numéro national 52040526724

Beaufays Marc, Gloriantlaan 51/11, 2050 Antwerpen, né le 16/03/1955, à Cologne numéro national. 55031645547

Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 187/1, 2400 Mol, née le 08/08/1956 à Balen numéro national 56080823281

Leroy Jean-Jacques, rue de Gosselies 62, 6040 Jumet, né le 18/03/1950 à Tournai numéro national. 50031845378

ACTE CONCERNANT LES PERSONNES MANDATEES POUR REPRENSENTER L'ASSOCIATION:

Le conseil d'administration a, parmi ses membres, reparti les fonctions suivantes et nommé à la fonction de: président: Beaufays Marc, Gloriantlaan 51/11, 2050 Antwerpen, né le 16/03/1955, à Cologne, numéro , national 55031645547;

vice-président francophone: Leroy Jean-Jacques, rue de Gosselies 62, 6040 Jumet, né ie 18/03/1950 à Tournai, numéro national 50031845378

vice-présidente néerlandophone: Hermans Engelina, Turnhoutsebaan 187/1, 2400 Mol, née le 08/08/1956 à Balen, numéro national 56080823281

secrétaire: Dethier Jean-Claude, Rue ma Campagne 76, 4801 Stembert, né le 05/04/1952 à Verviers, numéro national 52040526724

A Bruxelles, le 15.12.2011

Marc Beaufays Engelina Hermans

Président Vice-Présidente

Mentionner sur la dernière page du Voet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
BELGISCHE BOWLINGSPORT FEDERATIE, AFGEKORT :…

Adresse
LEUVENSESTEENWEG 550, BUS 7 1030 BRUSSEL

Code postal : 1030
Localité : SCHAERBEEK
Commune : SCHAERBEEK
Région : Région de Bruxelles-Capitale