BELGISCHE PARKEERFEDERATIE, AFGEKORT : BPF

Association sans but lucratif


Dénomination : BELGISCHE PARKEERFEDERATIE, AFGEKORT : BPF
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 435.794.373

Publication

31/10/2014
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MOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Illoniteur après dépôt de l'actuposé / Reçu le

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2 2 OCT, 2014

greff,.?. du tribunal de commerce francophone de Bruxelles

Greff e

N d'entrepnse . 0435.794.373

Dénomination

 ¬ .ri entier, . FEDERATION DES PARKINGS DE BELGIQUE A.S.B.L. en

néerlandais FEDERATIE VAN DE BELGISCHE PARKINGS V.Z.W.

.ern atiree.1

Forme luricItquC Association sans but lucratif

Siège Rue de l'Evêque, 1 à 1000 - Bruxelles

Objet de racle : MODIFICATION DE LA DENOMINATION SOCIALE - TRANSFERT DU SIEGE SOCIAL - MODIFICATION DE L'OBJET SOCIAL - REFONTE DES STATUTS - POUVOIRS D'EXECUTION

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale des membres de l'association sans but lucratif « FEDERATION DES PARKINGS DE BELGIQUE a.s.b.l. », en néerlandais « FEDERATIE VAN DE BELGISCHE PARKINGS V.Z.W. », ayant son siège social à B-1000 Bruxelles, rue de l'Evêque, 1, inscrite au registre des personnes morales sous le numéro 0435.794.373 / RPM Bruxelles (constituée suivant acte reçu par le notaire Gérald Snyers d'Attenhoven à Bruxelles, le vingt et un avril mil neuf cent quatre-vingt-huit, publié à l'annexe au Moniteur Belge du vingt octobre suivant, sous le numéro 14.940) dressé par Maître Louis-Philippe Marcelis, notaire associé à Bruxelles, le 9 septembre 2014, dont il résulte que les décisions suivantes ont été notamment prises

Titre A.

Modification de la dénomination sociale.

L'assemblée décide de modifier la dénomination sociale pour adopter dorénavant la dénomination suivante : Fédération Belge du Stationnement » en français ; « Belgische Parkeerfederatie » en néerlandais et en abrégé « FBS » en français et « BPF » en néerlandais.

Titre B.

Transfert du siège social.

L'assemblée décide de transférer le siège social à l'adresse suivante : Bruxelles (B-1050 Bruxelles), avenue Louise, 235.

Titre C.

Modification de l'objet (but) social.

L'assemblée décide de modifier l'objet (but) social de l'association sans but lucratif afin de l'étendre et de l'adapter aux nouvelles activités que les membres de l'association entendent développer et promouvoir dans le futur, et par conséquent, proposition de remplacer le texte de l'objet (but) social actuel, par le texte suivant, à savoir

L'Association a pour objet de grouper les exploitants de parkings publics payants en Belgique, que ces derniers soient situés en ou hors voirie, et de poursuivre l'étude des problèmes qui leur sont communs dans ce domaine ; de documenter ses membres sur les problèmes techniques en la matière ; de promouvoir et défendre les intérêts de ses membres entre autres vis-à-vis des pouvoirs publics ainsi que leur organisation technique et professionnelle en ce qui concerne ces activités particulières dans un esprit de solidarité et en vue de l'intérêt général comme de l'intérêt professionnel des membres de l'Association,

Elfe pourre accomplir tous les actes se rapportant directement ou indirectement à son objet. Elle peut notamment prêter son concours et s'intéresser à toute activité similaire à son objet.

Elle pourra posséder, soit en jouissance, soit en propriété, tous immeubles nécessaires à la réalisation de son objet.

Au sens des présents statuts, est considéré comme entité de parking hors voirie, à l'exclusion de tous autres concepts ou exploitations, tout bâtiment ou partie de bâtiment hors sol ou en sous-sol situé en Belgique, construit, aménagé et exploité en vue du parcage payant de véhicules automobiles, d'une capacité d'au moins cent emplacements accessibles au public.

Au sens des présents statuts, sont considérés comme formant ensemble une entité de parking en voirie les emplacements de parking situés sur la voirie publique sur le territoire d'une seule et même commune belge qui sont exploités dans ie cadre d'un ou de plusieurs contrat(s) consenti(s) par une autorité publique. Ne sont pas

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prie en considération les emplacements de parkings en voirie concernés seulement par un service de maintenance des installations. Les contrats visés doivent concerner une gestion globale des voiries, incluant la gestion des horodateurs et le contrôle du stationnement et autres services aux usagers. »

Titre D.

Refonte des statuts

L'assemblée décide de refondre complètement les statuts de l'association sans but lucratif, pour tenir compte notamment de la décision de modifier la dénomination sociale, comme indiqué au titre A ci-dessus et de ta desion de transfert du siège social, dont question au titre B ci-dessus, de ta décision de modifier l'objet social, comme indiqué au titre C ci-dessus, ainsi que des nouveaux accords intervenus entre les associés, mais pour le surplus, sans changement de la date de clôture de son exercice social ou encore de la date de l'assemblée générale ordinaire, et en conséquence elle décide de rem-placer le texte actuel des statuts de ladite association, par le texte suivant, à savoir :

«STATUTS

TITRE 1 DENOMINAT1ON  SIEGE  OBJET  DUREÉ.

ARTICLE PREMIER.

L'Association prend pour dénomination « Fédération Belge du Stationnement » ou « Belgische Parkeerfederatie », en abrégé « FBS » en français et BPF » en néerlandais. Les dénominations sociales,

complètes et abrégées, en français et en néerlandais pourront toutes être utilisées ensemble ou séparément, ARTICLE DEUX.

Le siège social de l'Association est établi en Belgique, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles. Il est situé à 1050 Bruxelles, Avenue Louise 235.

ARTICLE TROIS.

L'Association a pour objet de grouper les exploitants de parkings publics payants en Belgique, que ces derniers soient situés en ou hors voirie, et de poursuivre l'étude des problèmes qui leur sont communs dans ce domaine ; de documenter ses membres sur les problèmes techniques en la matière ; de pro-mouvoir et défendre les intérêts de ses membres entre autres vis-à-vis des pouvoirs publics ainsi que leur organisation technique et professionnelle en ce qui concerne ces activités particulières dans un esprit de solidarité et en vue de l'intérêt général comme de l'intérêt professionnel des membres de l'Association.

Elle pourra accomplir tous les actes se rapportant directement ou indirectement à son objet. Elle peut notamment prêter son concours et s'intéresser à toute activité similaire à son objet.

Elle pourra posséder, soit en jouissance, soit en propriété, tous immeu-bles nécessaires à la réalisation de son objet.

Au sens des présents statuts, est considéré comme entité de parking hors voirie, à l'exclusion de tous autre concepts ou exploitations, tout bâtiment ou partie de bâtiment hors sol ou en sous-sol situé en Belgique, construit, aménagé et exploité en vue du parcage payant de véhicules automobiles, d'une capacité d'au moins cent emplacements accessibles au public.

An sens des présents statuts, sont considérés comme formant ensemble une entité de parking en voirie les emplacements de parking situés sur la voirie publique sur fe territoire d'une seule et même commune belge qui sont exploités dans le cadre d'un ou de plusieurs contrat(s) consenti(s) par une autorité publique Ne sont pas pris en considération les emplacements de parking en voirie concernés seulement par un service de maintenance des installations. Les contrats visés doivent concerner one gestion globale des voiries, incluant la gestion des horodateurs et le contrôle du stationnement et autres services aux usagers.

ARTICLE QUATRE.

L'Association est constituée pour une durée illimitée ; elle peut en tout temps être dissoute.

TITRE II  ASSOCIES, ADMISSIONS, SORTIES, ENGAGEMENTS.

ARTICLE CINQ.

L'Association comprend des membres effectifs et, le cas échéant, des membres adhérents, Le nombre de membres est illimité, le nombre de membres effectifs ne pouvant toutefois être inférieur à trois..

seuls les membres effectifs jouissent de la plénitude des droits accordés aux associés, par la loi et les présents statuts.

Sans préjudice aux conditions prévues à l'article 6 en matière d'admission des membres fe membre effectif exploitant au moins une entité de parking hors voirie au sens de l'article 3, avant-dernier alinéa, est considéré comme « membre off-street De même, le membre effectif exploitant au moins une entité de parking en voirie au sens de l'article 3, dernier alinéa, est consi-déré comme « membre on-street ». Le membre effectif exploitant au moins une entité de parking hors voirie et une entité de parking en voirie au sens de l'article 3, dernier alinéa, est considéré comme « membre off-street » et comme « membre on-street

Sont membres adhérents les équipementiers, associations actives dans les problématiques de mobilité, les bureaux d'étude en matière de mobilité ou les représentants des autorités responsables de la mobilité, qui désirent aider l'Association à réaliser son but.

Les membres adhérents s'engagent à respecter les présents statuts et les décisions prises en conformité avec ceux-ci.

ARTICLE SIX.

Les admissions de nouveaux membres sont décidées souverainement par le conseil d'administration. Quiconque désire faire partie de l'Association en qualité de membre doit en faire la demande par écrit au conseil d'administration,

Celui-ei statue sur cette demande, dans le délai qu'il juge opportun et sans devoir, en aucun cas, motiver sa décision. Sauf accord unanime des ad-ministrateurs, le conseil d'administration ne pourra accepter la demande d'adhésion d'un membre effectif que si le candidat membre est un exploitant de parking public payant en

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Belgique qui exploite lui-même ou via une société filiale (au sens de l'article 6 du Code des Sociétés) au minimum 500 emplace-ments de parking répartis sur au moins trois entités de parking et si ce candidat membre n'est pas une société liée (au sens de l'article 6 du Code des Sociétés) d'un membre effectif de l'Association,

Les membres effectifs de l'Association qui étaient déjà membres à la date de l'acte modificatif des statuts du 9 septembre 2014 pourront conserver leur qualité de membre même s'ils ne respectent pas les critères d'adhésion fixés à l'alinéa précédent, pour autant qu'ils ne soient pas une filiale (au sens de l'article 6 du Code des Sociétés) d'un membre effectif de l'Association.

Tout nouveau membre effectif est tenu de signer le registre des membres ; cette signature constate sans réserve son adhésion aux statuts de l'Association.

ARTICLE SEPT.

Les démissions, suspensions et exclusions de membres ont lieu dans les conditions déterminées par l'article douze de la loi du 27 juin 1921 sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et les fondations.

Toute démission, suspension et exclusion de membres ne prend effet qu'à compter de leur entérinement par l'assemblée générale, les cotisations restant dues jusqu'à cette date.

ARTICLE HUIT.

L'interdiction d'un membre entraîne de plein droit son retrait de l'Association.

ARTICLE NEUF.

Les membres démissionnaires, exclus ou sortants pour cause d'interdiction, ainsi que les héritiers du membre décédé n'ont aucun droit sur le fonds social.

Ils ne peuvent réclamer le montant des cotisations versées, ni réclamer ni requérir de relevé, reddition de comptes, apposition de scellés ou inventaire.

ARTICLE DIX.

L'engagement de chaque membre est strictement limité au montant de ses cotisations. Celles-ci sont déterminées chaque année par le conseil d'administration.

Les cotisations, pour chaque membre effectif, ne peuvent excéder

a) une cotisation d'entrée de mille deux cent quarante euros (¬ 1.240);

b) une cotisation annuelle de deux cent cinquante euros (¬ 250) par entité de parking hors voirie au sens de l'article 3, avant-dernier alinéa, exploitée par un membre ou une de ses sociétés liées (au sens de l'article 11 du Code des So-ciétés).

o) une cotisation annuelle de deux cent cinquante euros (¬ 250) par entité de parking en voirie au sens de l'article 3, dernier alinéa, exploitée par un membre ou une de ses sociétés liées (au sens de l'article 11 du Code des Sociétés).

d) une cotisation annuelle complémentaire par entité de parking hors voirie (au sens de l'article 3, avant-dernier alinéa), exploitée par un membre ou une de ses sociétés liées (au sens de l'article 11 du Code des Sociétés), équivalente à vingt-cinq centimes (¬ 0,25) multipliés par le nombre d'emplacements de parking exploités dans cette entité au-delà de cent emplacements.

e) une cotisation annuelle complémentaire par entité de parking en voirie (au sens de l'article 3, dernier alinéa), exploitée par un membre ou une de ses sociétés liées (au sens de l'article 11 du Code des Sociétés), équivalente à cinq centimes (¬ 0,05) multipliés par le nombre d'emplacements de parking exploités dans cette entité au-delà de cent emplacements.

Les cotisations relatives aux entités de parking exploitées par une société liée à plusieurs membres de l'association seront supportées par ces membres au prorata de leur participation dans le capital de cette société

Les cotisations, pour chaque membre adhérent, ne peuvent excéder une cotisation annuelle de cinq mille euros (¬ 5.000).

Le conseil d'administration fixera chaque année le montant maximal de ces cotisations.

TITRE lii  ADMINISTRATION  GESTION JOURNALIERE.

ARTICLE ONZE,

L'Association est gérée par un conseil d'administration composé de trois administrateurs au moins et de dix administrateurs au plus, nommés par l'assemblée générale parmi les dirigeants ou membres du personnel de direction des membres effectifs. Toutefois, si seules trois personnes sont membres effectifs de l'Association, le conseil d'administration n'est composé que de deux personnes. Le nombre d'administrateurs doit en tout cas toujours être inférieur au nombre de personnes membres effectifs de l'Association.

Les administrateurs, après un appel de candidatures, sont nommés par l'assemblée générale.

Le mandat d'administrateur, en tout temps révocable par l'assemblée générale, est d'une durée de six ans. Il se termine à la date de la sixième as-semblée générale ordinaire qui suit celle qui l'a désigné comme administrateur. L'administrateur sortant est rééligible.

ARTICLE DOUZE.

En cas de vacance au cours d'un mandat d'un poste d'administrateur, les administrateurs restants ont le droit d'y pourvoir provisoirement.

Dans ce cas, l'assemblée générale, lors de la première réunion qui suit cette décision du conseil d'administration, procède à l'élection définitive du nouvel administrateur.

Tout administrateur qui veut démissionner doit signifier sa démission par écrit au conseil d'administration. L'administrateur démissionnaire doit toutefois rester en fonction jusqu'à la date de la prochaine assemblée générale si sa démission a pour effet que le nombre d'administrateurs devienne inférieur au nombre minimum d'administrateurs fixé à l'article 11,

f 4 M002.2

" Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/10/2014 - Annexes du Moniteur belge ARTICLE TREIZE.

Le conseil d'administration choisit, parmi les administrateurs, un président, un secrétaire et un trésorier. Leur mandat est d'une durée de trois ans.

Le président est à tour de rôle, un administrateur dirigeant ou membre du personnel de direction d'un membre off-street et un administrateur dirigeant ou membre du personnel de direction d'un membre on-street. L'alternance est triennale.

Le conseil d'administration institue en son sein deux commissions, la commission on-street regroupant les administrateurs choisis parmi les dirigeants ou membres du personnel de direction des membres on-street, et la commission off-street regroupant les administrateurs choisis parmi les dirigeants ou membres du personnel de direction des membres off-street. Au sein de chaque commission, les administrateurs choisissent parmi eux un président. Les pouvoirs et compétences de ces commissions pourront être détaillés dans un règlement d'ordre intérieur approuvé par le conseil d'administration à la majorité absolue des voix.

ARTICLE QUATORZE.

Le conseil d'administration se réunit sur convocation de son président ou de deux administrateurs.

Il ne peut délibérer et statuer que si la majorité des administrateurs est présente.

Tout administrateur peut se faire valablement représenter par un autre administrateur sur procuration ad hoc.

Les décisions du conseil d'administration sont prises à la majorité des deux-tiers des voix émises, représentant la majorité simple des voix émises par les administrateurs appartenant à la commission on-street et la majorité simple des voix émises par les administrateurs appartenant à la commission off-street, la voix des présidents des commissions étant, en cas de partage, prépondérante. Les abstentions sont comptées comme des votes négatifs. Par dérogation à ce qui précède, lorsque le conseil d'administration est amené à prendre une décision relativement à des affaires qui concernent uniquement et exclusivement les membres off-street ou les membres on-street, la décision est prise à la majorité des deux-tiers des voix des administrateurs appartenant respectivement à la commission off-street ou à la commission on-street, selon que les membres concernés sont les membres off-street ou les membres on-street.

Les décisions du conseil d'administration sont consignées dans des procès-verbaux, signés par le président et le secrétaire. Les extraits à en fournir, en justice ou ailleurs, sont signés par le président ou deux administrateurs.

ARTICLE QUINZE.

Les administrateurs ne contractent en raison de leur fonction aucune obligation personnelle et ne sont responsables, vis-à-vis de l'Association, que de l'exécution de leur mandat.

ARTICLE SEIZE.

Le conseil d'administration a les pouvoirs les plus étendus pour l'administration et la gestion de l'Association en ce y compris, aliéner, hypo-théquer, et effectuer tous les autres actes de disposition ainsi que transiger et soumettre un litige à l'arbitrage. Toutes les attributions qui ne sont pas expressément réservées par la loi ou les statuts à l'assemblée générale sont exercées par le conseil d'administration.

Dans cet ordre d'idées, il peut notamment faire et recevoir tous paiements et en exiger ou donner quittance ; faire et recevoir tous dépôts, acquérir, échanger ou aliéner, tant à titre gratuit qu'à titre onéreux, ainsi que prendre et céder à bail, même pour plus de neuf ans, tous biens meubles ou immeubles ; accepter et recevoir tous legs et donations ; consentir et conclure tous contrats, marchés et entreprises ; contracter tous emprunts, avec ou sans garantie ; consentir et accepter toutes subrogations et cautionnements ; hypothéquer les immeubles sociaux, contracter et effectuer tous prêts et avances ; renoncer à tous droits obligationnels ou réels, ainsi qu'à toutes garanties réelles ou personnelles ; donner mainlevée, avec ou sans paiement, de toutes inscriptions privilégiées ou hypothécaires, transcriptions, saisies ou autres empêchements ; plaider, tant en demandant qu'en défendant, devant toutes juridictions et exécuter ou faire exécuter tous jugements ; transiger, compromettre.

ARTICLE DIX-SEPT.

Le conseil d'administration peut déléguer la gestion journalière de l'Association, (avec pouvoir de signature afférent à cette gestion), à un ou plu-sieurs administrateurs délégués ou à un ou plusieurs directeurs, membres ou non, avec pouvoir de subdélégation, dont il pourra fixer les pouvoirs ainsi que la rémunération éventuelle dans le règlement d'ordre intérieur du conseil d'administration.

Le conseil d'administration peut, à tout moment et sans qu'il doive se justifier, mettre fin au mandat conféré à la personne ou aux personnes char-gée(s) de la gestion journalière.

Le conseil d'administration peut déléguer tout ou partie de ses pouvoirs à un ou plusieurs administrateurs, à des membres ou à des tiers.

Dans ce cas, l'étendue de la délégation, sa durée et ses modalités pourront être définies dans le règlement d'ordre intérieur du conseil d'administration.

La démission ou la révocation d'un administrateur mettent fin à tout pouvoir délégué par le conseil d'administration.

ARTICLE DIX-HUIT,

Les actions judiciaires, tant en demandant qu'en défendant, sont intentées ou soutenues au nom de l'Association par le conseil d'administration.

Les actes qui engagent l'Association, autres que ceux de gestion journalière, sont signés soit par le président du conseil d'administration, soit par l'administrateur-délégué, soit par deux administrateurs, lesquels n'auront pas à justifier de leur pouvoir à l'égard des tiers, sauf en cas de délégations de pou-voirs spéciaux décidées par le conseil d'administration.

TITRE IV.  ASSEMBLEE GENERALE.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/10/2014 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

ARTICLE DIX-NEUF.

L'assemblée générale est le pouvoir souverain de l'Association. Elle possède les pouvoirs qui lui ont

expressément conférés par la loi ou les présents statuts. Les attributions de l'assemblée générale comportent le

droit de décider de:

1° la modification des statuts;

2° la nomination et la révocation des administrateurs;

3° la nomination et la révocation des commissaires et la fixation de leur rémunération dans les cas où une

rémunération est attribuée;

4° la décharge à octroyer aux administrateurs et aux commissaires;

5° l'approbation des budgets et des comptes;

6° la dissolution de l'Association;

7° l'exclusion d'un membre;

8° la transformation de l'Association en société à finalité sociale;

9° tous les cas où les statuts l'exigent ;

10° toutes décisions dépassant les limites des pouvoirs légalement ou statutairement dévolus au conseil

d'administration.

ARTICLE VINGT.

Il doit être tenu au moins une assemblée générale ordinaire chaque an-née, le dernier mardi du mois de

mars à onze heures.

L'assemblée peut être réunie extraordinairement autant de fois que l'intérêt social l'exige. Elle doit l'être

lorsqu'un cinquième au moins des membres effectifs en font la demande.

Toute assemblée se tient aux jour, heure et lieu indiqués dans la convo-cation.

Tous les membres doivent être convoqués.

ARTICLE VINGT El- UN.

Les convocations sont faites par le conseil d'administration, soit par courrier postal, soit par courrier

électronique, adressé à chaque membre cinq jours au moins avant la réunion et signé, au nom du conseil

d'administration, par le Président ou par l'administrateur délégué, ou par deux administrateurs.

ARTICLE VINGT-DEUX.

L'assemblée est présidée par le Président du conseil d'administration ou en son absence par le plus âgé

des autres administrateurs présents.

Le Président désigne le secrétaire.

ARTICLE VINGT-TROIS.

Chaque membre a le droit d'assister et de participer à toute assemblée, soit en personne, soit par ses

organes statutaires, soit par l'intermédiaire d'un mandataire de son choix pourvu qu'il soit lui-même membre de

l'Association ou du personnel de direction du membre mandant.

Chaque membre effectif dispose d'une seule voix. Les membres adhérents n'ont pas de droit de vote.

ARTICLE VINGT-QUATRE.

En règle générale, l'assemblée est valablement constituée, quel que soit le nombre de membres présents

ou représentés, et ses décisions sont prises à la majorité des deux-tiers des voix émises représentant au

minimum la majorité simple des membres on-street et la majorité simple des membres off-street. Les

abstentions sont comptées comme des votes négatifs.

L'assemblée ne peut délibérer valablement que sur les points inscrits à l'ordre du jour. Exceptionnellement,

un point non inscrit à l'ordre du jour peut être délibéré à condition que la moitié des membres effectifs soient

présents ou représentés à l'assemblée et que deux tiers d'entre eux acceptent d'inscrire ce point à l'ordre du

jour.

Par dérogation aux premier et second alinéas, toute décision de l'assemblée relative à la modification des

statuts, l'exclusion de membres ou la dissolution volontaire de l'Association n'est étudiée que si l'ordre du jour

de l'assemblée repris dans la convocation y fait explicitement référence et si l'assemblée réunit au moins les

deux tiers des membres effectifs, qu'ils soient pré-sents ou représentés.

ARTICLE VINGT-CINQ.

Les décisions de l'assemblée générale sont consignées dans des procès-verbaux, signés par le Président

et le secrétaire, ainsi que par les membres effectifs qui le demandent. Les extraits à en produire en justice ou

ailleurs, sont signés par le Président du conseil d'administration ou par deux administrateurs. Ces extraits sont

délivrés à tout membre ou à tout tiers qui en fait la demande, moyennant, pour celui-ci, justification d'un intérêt

légitime.

TITRE Vi  BUDGETS ET COMPTES.

ARTICLE VINGT-SIX.

L'assemblée générale désignera un commissaire chargé de vérifier les comptes de l'Association et de

présenter les comptes annuels. Il est nommé pour trois années et est rééligible

Chaque année, à la date du trente et un décembre sont arrêtés les comptes de l'exercice écoulé. Le budget

du prochain exercice est ensuite établi par le conseil d'administration. L'un et l'autre sont soumis à l'approbation

de l'assemblée générale ordinaire du mois de mars suivant.

TITRE VI  DISSOLUTION ET LIQUIDATION.

ARTICLE VINGT-SEPT.

En cas de dissolution volontaire, l'assemblée générale désignera un ou deux liquidateurs et déterminera

leurs pouvoirs.

ARTICLE VINGT-HUIT.

MOD2.2

et B -

Dans tous les cas de dissolution, volontaire ou judiciaire, à quelque moment et pour quelque cause que ce soit, le solde de l'actif social net après acquittement des dettes et apurement des charges de l'Association liquidée sera affecté à une association de but et objet analogues à ceux de l'Association qui sera choisie par l'assemblée générale.

A défaut d'application possible de cette disposition, l'actif sera dévolu comme suit :

a) les biens apportés, donnés ou légués à l'Association feront retour aux auteurs respectifs desdits apports, dons ou legs, ou à leurs héritiers et ayants-droit, pourvu que revendication en soit faite par les intéressés dans l'année de la dissolution de l'Association.

b) une fois ces reprises effectuées, ou le délai de revendication expiré, le solde de l'actif sera, de plein droit, attribué en propriété personnelle, entière et exclusive, aux membres effectifs au jour de la dissolution, chacun pour une part égale, les modes de liquidation, de résiliation et de partage de la copropriété indivise ainsi advenue entre eux étant déterminés par eux à la simple majorité des parts indivises. »

Titre E.

Pouvoirs d'exécution

POUR EXTRAIT ANALYTIQUE CONFORME

(Signé) Louis-Philippe Marcelis, Notaire Associé

Déposée en même temps :

- une expédition (4 procurations)

'Réservé

au

Moniteur

belge

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31/10/2014
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na neerlegging van de akte ter pog:ie

IReçu le

2 2 OCT. 2914

au greffe du tribunal de commerce franc.cphone dibletuxelles

I III II III Iii II IIII III 111111 1111

*14200246*

Of Id -enerningsnr 0435.794.373

Benaming

{voiuiti : FEDERATIE VAN DE BELGISCHE PARKINGS V.Z.W. in het

Frans FEDERATION DES PARKINGS DE BELGIQUE A.S.B.L.

enorn .

HechWrorrn Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel - Bisschopsstraat, 1 te 1000 Brussel

Ondecwery akte WIJZIGING VAN DE MAATSCHAPPELIJKE BENAMING VERPLAATSING MAATSCHAPPELIJKE ZETEL - WIJZIGING VAN HET MAATSCHAPPELIJK DOEL - HERWERKING VAN DE STATUTEN - UIT VOERENDINGMACHTEN

Uittreksel van een proces-verbaal van de buitengewone algemene vergadering van de Vereniging zonder Winstoogmerk "FEDERATIE VAN DE BELGISCHE PARKINGS V.Z.W.", in het Frans « FEDERATION DES PARKINGS DE BELGIQUE a.s.b.l. , met maatschappelijke zetel te B-1000 Brussel, Bisschopsstraat 1, ingeschreven in het Register van de Rechtspersonen te Brussel onder nummer 0435.794.373/RPR Brussel (vennootschap opgericht bij notariële akte opgemaakt door notaris Gérald Snyers d'Attenhoven te Brussel op eenentwintig april duizend negen honderd achtentachtig, gepubliceerd in de Bijlagen van het Belgisch Staatsblad van twintig oktober daaropvolgend onder nummer 14.940) opgemaakt door Meester Louis-Philippe Marcelis, geassocieerd notaris te Brussel, op 9 september 2014, waaruit blijkt dat volgende beslissingen genomen werden:

Titel A

Wijziging van de maatschappelijke benaming.

De algemene vergadering beslist de maatschappelijke benaming te wijzigen als volgt: "Fédération Belge du Stationnement" in het Frans, "Belgische Parkeerfederatie" in het Nederlands en afgekort "FBS" in het Frans en "BPF" in het Nederlands.

Titel B.

Verplaatsing van de maatschappelijke zetel.

De algemene vergadering beslist tot verplaatsing van de maatschappelijke zetel naar het hiernavolgende adres: Brussel (B-1050-Brussel), Louizalaan, 235.

Titel C.

Wijziging van het maatschappelijk doel.

De algemene vergadering beslist tot wijzing van het maatschappelijk doel van de vereniging zonder winstoogmerk teneinde deze uit te breiden en aan te passen aan de nieuwe activiteiten die de leden van de vereniging wensen te ontwikkelen en te bevorderen in de toekomst, en bijgevolg, voorstel om de tekst van het huidige maatschappelijk doel te vervangen, door hiernavolgende tekst, te weten:

"De Vereniging heeft tot doel de uitbaters van openbare betalende parkings in België, ongeacht of zij gelegen zijn op of buiten de openbare weg, samen te brengen en hun gemeenschappelijke problemen op dit gebied op te vol-gen; haar leden de nodige documentatie te bezorgen over de technische aangelegenheden ter zake; de belangen van haar leden te bevorderen en te verdedigen, onder meer ten overstaan van de overheden, alsook hun technische en professionele organisatie met betrekking tot deze specifieke activiteiten in een geest van solidariteit en met het oog op het algemeen belang en het professionele belang van de leden van de Vereniging.

Zij mag alle handelingen verrichten die direct of indirect verband houden met haar doel. Zij kan meer bepaald bijstand verlenen en zich interesseren voor elke activiteit die verwant is met haar doel.

Zij mag, als vruchtgebruiker of als eigenaar, alle onroerende goederen bezitten die nodig zijn om haar doel te verwezenlijken.

Binnen het kader van de onderhavige statuten, wordt elk gebouw of deel van een gebouw, bovengronds of ondergronds, gelegen in België, dat wordt opgetrokken, ingericht en geëxploiteerd met het oog op het betalend parkeren van motorvoertuigen en dat een capaciteit heeft van ten minste honderd voor het publiek toegankelijke plaatsen, beschouwd als een parkingentitelt buiten de openbare weg, met uitsluiting van aile andere concepten of exploitaties,

Ffe.cto

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Verso

,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/10/2014 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Binnen het kader van de onderhavige statuten, worden beschouwd als vormende een parkingentiteit op de openbare weg alle parkeerplaatsen gelegen op de openbare weg van één enkele en zelfde Belgische gemeente, die worden uitegbaat in het raam van één of meerdere overeenkomsten toegestaan door een openbare overheid. Komen niet in aanmerking de betreffende parkeerplaatsen op de openbare weg die slechts betrekking hebben op de onderhoudsdiensten van de apparatuur. De beoogde overeenkomsten dienen betrekking te hebben op een globale beheer van het wegennet, met inbegrip van het beheer van de parkeerautomaten en het controle van het parkeren en andere diensten aan gebruikers."

Titel D.

Herwerking van de statuten.

De algemene vergadering beslist de statuten van de vereniging zonder winstoogmerk volledig te herwerken, rekening houdend met de aanvaarding van het voorstel zoals voorzien onder titel A van de onderhavige agenda met betrekking tot de nieuwe maatschappelijke benaming ; de aanvaarding van het voorstel waarvan sprake onder titel B van de onderhavige agenda met de nieu-we maatschappelijke zetel en de aanvaarding van het voorstel waarvan sprake onder titel C van de agenda met betrekking tot het nieuwe maatschappelijk doel, evenals met de nieuwe overeenkomsten tussen de leden, maar voor het overige, zonder wijziging van de datum van afsluiting van de jaarrekeningen of nog van de datum van de gewone algemene vergadering, en bijgevolg beslist zij de huidige tekst van de statuten van de betreffende vereniging te vervangen, door de hiemavolgende tekst, te weten:

"STATUTEN

TITEL I - BENAMING ZETEL - DOEL - DUUR.

ARTIKEL EEN.

De Vereniging neemt als benaming aan "Fédération Belge du Stationnement' in het Frans "Belgische Parkeerfederatie", afgekort "FBS" in het Frans en "BPF" in het Nederlands. De maatschappelijke benamingen, voluit en afgekort, in het Frans en in het Nederlands zullen samen of afzonderlijk gebruikt kunnen worden.

ARTIKEL TWEE.

De maatschappelijke zetel van de Vereniging is gevestigd in België, gerechtelijk arrondissement Brussel. Hij wordt gevestigd te 1050 Brussel, Louizalaan 235.

ARTIKEL DRIE.

De Vereniging heeft tot doel de uitbaters van openbare betalende parkings in Belgiê, ongeacht of zij gelegen zijn op of buiten de openbare weg, samen te brengen en hun gemeenschappelijke problemen op dit gebied op te volgen; haar leden de nodige documentatie te bezorgen over de technische aangelegenheden ter zake; de belangen van haar leden te bevorderen en te verdedi-gen, onder meer ten overstaan van de overheden, alsook hun technische en professionele organisatie met betrekking tot deze specifieke activiteiten in een geest van solidariteit en met het oog op het algemeen belang en het professionele belang van de leden van de Vereniging.

Zij mag aile handelingen verrichten die direct of indirect verband houden met haar doel. Zij kan meer bepaald bijstand verlenen en zich interesseren voor elke activiteit die verwant is met haar doel.

Zij mag, ais vruchtgebruiker of als eigenaar, aile onroerende goederen bezitten die nodig zijn om haar doel te verwezenlijken.

Binnen het kader van de onderhavige statuten, wordt elk gebouw of deel van een gebouw, bovengronds of ondergronds, gelegen in België, dat wordt opgetrokken, ingericht en geëxploiteerd met het oog op het betalend parkeren van motorvoertuigen en dat een capaciteit heeft van ten minste honderd voor het publiek toegankelijke plaatsen, beschouwd als een parkingentiteit buiten de openbare weg, met uitsluiting van alle andere concepten of exploitaties.

Binnen het kader van de onderhavige statuten, worden beschouwd als vormende een parkingentiteit op de openbare weg aile parkeerplaatsen gelegen op de openbare weg van één enkele en zelfde Belgische gemeente, die worden uiteg-baat in het raam van één of meerdere overeenkomsten toegestaan door een openbare overheid. Komen niet in aanmerking de betreffende parkeerplaatsen op de openbare weg die slechts betrekking hebben op de onderhoudsdiensten van de apparatuur. De beoogde overeenkomsten dienen betrekking te hebben op een globale beheer van het wegennet, met inbegrip van het beheer van de parkeerautomaten en het controle van het parkeren en andere diensten aan gebruikers.

ARTIKEL VIER.

De Vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur en kan gelijk wanneer worden ontbonden.

TITEL Il VENNOTEN, TOETREDINGEN, UITTREDINGEN, VERBINTENISSEN.

ARTIKEL VIJF.

De Vereniging telt effectieve en eventueel toegetreden leden. Het aantal leden is onbeperkt, maar mag niettemin niet minder dan drie bedragen.

Alleen de effectieve leden genieten de volte rechten door de wet en onderhavige statuten toegekend aan de leden.

Onverminderd de voorwaarden voorzien in artikel 6 aangaande de toetreding van nieuwe [eden, wordt het effectieve lid, uitbater van minstens één parking buiten de openbare weg in de zin van artikel drie voorlaatste alinea, als "off-street lid" beschouwd. In dezelfde zin wordt het effectieve lid dat minstens één parkingentiteit op de openbare weg uitbaat in de zin van artikel drie laatste alinea, als "on-street lid" beschouwd. Het effectieve lid, eigenaar of uitbater van minstens één parkingentiteit buiten de openbare weg en één parkingentiteit op de openbare weg in de zin van artikel drie voorlaatste en laatste alinea, wordt als "off-street lid" en "on-street lid" beschouwd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/10/2014 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Toegetreden leden zijn leveranciers van uitrustingen, verenigingen die actief zijn op het gebied van mobiliteit, studiebureaus in verband met mobiliteit, of de vertegenwoordigers van de overheden verantwoordelijk voor mobiliteit die de Vereniging willen bijstaan in het verwezenlijken van hun doel

De toegetreden leden verbinden zich ertoe onderhavige statuten te respecteren evenals de beslissingen die conform daaraan werden genomen.

ARTIKEL ZES.

De raad van bestuur beslist soeverein over de toetredingen van nieuwe leden.

Al wie lid wenst te worden van de Vereniging, moet daarvoor een schriftelijke aanvraag indienen bij de raad van bestuur.

De raad van bestuur beslist over deze aanvraag binnen de termijn die hij passend acht en zonder dal hij zijn beslissing met redenen moet omkleden. Behalve wanneer de raad van bestuur daarover unaniem is, zal de raad van bestuur de aanvraag van een kandidaat om effectief !id te worden slechts mogen aanvaarden indien deze uitbater van een betalende publieke parking in België is en die zelf of via een dochtervennootschap (in de zin van artikel 6 van het Wetboek van Vennootschappen) van minstens 500 parkeerplaatsen verdeeld over minstens drie parkingeenheden uitbaat en indien deze kandidaat geen dochtervennootschap (in de zin van artikel 6 van het Wetboek van Vennootschappen) is van een effectief lid van de Vereniging.

De effectieve leden van de Vereniging die reeds lid waren op datum van de wijzigingsakte van de statuten op g september 2014 zullen hun hoedanigheid van lid kunnen behouden, zelfs indien zij de toetredingscriteria vastgesteld in de vorige alinea niet respecteren, voor zover zij geen dochtervennootschap (in de zin van artikel 6 van het Wetboek van Vennootschappen) zijn van een effectief lid van de Vereniging.

Elk nieuw effectief lid is gehouden het register van vennoten te onderte-kenen; uit deze handtekening blijkt dat hij zonder voorbehoud instemt met de statuten van de Vereniging.

ARTIKEL ZEVEN,

De ontslagen, schorsingen en uitsluitingen van leden vinden plaats in de omstandigheden die worden beschreven in artikel twaalf van de wet van 27 juni 1921 over de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen

Ontslagen, schorsingen en uitsluitingen treden pas in werking na goedkeuring van de algemene vergadering. Het lidgeld blijft tot die datum ver-schuldigd.

ARTIKEL ACHT.

De ontzetting van een lid leidt ambtshalve tot zijn terugtrekking uit de Ver-eniging..

ARTIKEL NEGEN.

De vennoten die ontslag nemen, uitgesloten worden of uittreden wegens ontzetting, alsook de erfgenamen van het overleden lid, hebben geen enkel recht op het maatschappelijk fonds.

Ze kunnen geen aanspraak maken op het lidgeld dat werd betaald. Ze kunnen geen opgave of teruggave van rekeningen, aanbrenging van zegels of inventaris eisen of vorderen.

ARTIKEL TIEN.

De verbintenis van elk lid blijft strikt beperkt tot het bedrag van zijn lidgeld. Het lidgeld wordt jaarlijks vastgesteld door de raad van bestuur en mag, voor elk effectief lid, niet meer bedragen dan:

a) een lidgeld bij aansluiting van duizend tweehonderd veertig euro (1.240E);

b) een jaarlijkse bijdrage van twee honderd vijftig euro (250 E) per parking buiten de openbare weg in de zin van artikel 3, voorlaatste alinea, uitgebaat door een lid of door één van haar verbonden vennootschappen (in de zin van artikel 11 van het Wetboek van Vennootschappen).

e) een jaarlijkse bijdrage van twee honderd vijftig euro (250 E) per parkingentiteit op de openbare weg in de zin van artikel 3, laatste alinea, uitgebaat door een lid of door één van haar verbonden vennootschappen (in de zin van artikel 11 van het Wetboek van Vennootschappen).

d) een bijkomende jaarlijkse bijdrage per parkingentiteit buiten de openbare weg (in de zin van artikel -3, laatste alinea), uitgebaat door een lid of door één van haar verbonden vennootschappen (in de zin van artikel 11 van het Wetboek van Vennootschappen) van vijfentwintig cent (E 0,25) vermenigvuldigd met het aantal parkeerplaatsen uitgebaat in deze parkingentiteit boven de honderd parkeerplaatsen.

e) een bijkomende jaarlijkse bijdrage per parkingentiteit op de openbare weg (in de zin van artikel 3, laatste alinea), uitgebaat door een lid of door één van haar verbonden vennootschappen (in de zin van artikel 11 van het Wetboek van Vennootschappen) van vijf cent (E 0,05) vermenigvuldigd met het aantal parkeerplaatsen uitgebaat in deze parkingentiteit boven de honderd parkeerplaatsen.

De bijdragen met betrekking tot parkingeenheden uitgebaat door een verbonden vennootschap van meerdere leden van de Vereniging zullen gedragen worden door deze leden, in verhouding tot ieders deelname in het kapitaal van de deze verbonden vennootschap.

De bijdragen voor ieder toegetreden lid mogen een jaarlijkse bijdrage van vijf duizend euro (E 5.000) niet ove l'eh rijden.

De raad van bestuur stelt elk jaar de maximale bedrag van deze lidgelden vast.

TITEL III - BESTUUR - DAGELIJKS BEHEER.

ARTIKEL ELF.

De Vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur die is samengesteld uit ten minste drie bestuurders en ten hoogste tien bestuurders, die door de algemene vergadering, onder de leidinggevenden of directieleden van de effectieve leden, worden benoemd. Indien de Vereniging slechts drie effectieve leden telt zal de raad van bestuur slechts uit twee personen bestaan. Het aantal bestuurders moet altijd lager zijn dan het aantal effectieve leden van de Vereniging Na een oproep tot kandidaten worden de leden van de raad van bestuur benoemd door de algemene vergadering.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.

De bestuurders worden benoemd voor een periode van zes jaar. Hun mandaat is ten alle tijden herroepbaar door de algemene vergadering. Hun mandaat eindigt op de datum van de zesde gewone algemene vergadering die volgt op de algemene vergadering waarop ze tot bestuurder worden benoemd. Uittredende bestuurders kunnen worden herbenoemd.

ARTIKEL TVVAALR

Indien een functie van bestuurder in de loop van een mandaat vacant wordt, hebben de overige bestuurders het recht die functie voorlopig in te vullen.

In dit geval gaat de algemene vergadering op haar eerstvolgende bijeenkomst die volgt op de beslissing van de raad van bestuur, over tot de definitieve verkiezing.

Elke bestuurder die ontslag wenst te nemen, moet zijn ontslag schriftelijk aan de raad van bestuur betekenerL De ontsragnemende bestuurder dient niettemin zijn functie te blijven vervullen tot de datum van de volgende algemene vergadering indien zijn ontslag ertoe leidt dat het aantal bestuurders daalt tot onder het vereiste minimum aantal bestuurders dat in artikel 11 wordt bepaald.

ARTIKEL DERTIEN.

De raad van bestuur kiest onder zijn bestuurders een voorzitter, een seoretaris en een schatbewaarder. Zij worden benoemd voor een periode van drie jaar.

De voorzitter is om beurt een bestuurder die leidinggevende of directielid is van een off-street lid en een bestuurder die leidinggevende of directielid is van een on-street lid. De wissel gebeurt driejaarlijks.

De raad van bestuur richt twee commissies in, de onstreet commissie die de bestuurders groepeert gekozen uit de leidinggevenden of het directieper-soneel van de onstreet leden, en de off-street commissie die de bestuurders groepeert gekozen uit de leiddinggevenden of het directiepersoneel van de off-street leden. De bestuurders zullen in elke commissie een voorzitter aanduiden. De macht en bevoegdheden van deze commissies zullen kunnen worden bepaald in een intern reglement goedgekeurd door de raad van bestuur met absolute meerderheid van stemmen.

ARTIKEL VEERTIEN.

De raad van bestuur komt samen na bijeenroeping door de voorzitter of door twee bestuurders.

Zij kan slechts overleggen en beslissingen nemen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. Elke bestuurder kan zich geldig laten vertegenwoordigen door een an-dere bestuurder, met een ad hoc volmacht.

De read van bestuur beslist bij meerderheid van tweederde van de uitgebrachte stemmen vertegenwoordigend de gewone meerderheid van de uitgebrachte stemmen door de bestuurders die deel uitmaken van de on-street commissie en de gewone meerderheid van de uitgebrachte stemmen door de bestuurders die deel uitmaken van de off-street commissie; de stem van de voorzitters van de commissies is in geval van staking doorslaggevend. De ont-houdingen worden als negatieve stemmen geteld. In afwijking hiervan zal de raad van bestuur wanneer zij een beslissing moet nemen over zaken die alleen en uitsluitend off-street leden of on-street leden betreffen, deze beslissing nemen met een meerderheid van twee-derde van de stemmen van de bestuurders die respectievelijk deel uitmaken van de off-street commissie of de on-street commissie, naargelang de betreffende leden zijn de off-street leden of de on-street leden.

De beslissingen van de raad van bestuur worden op schrift gesteld in de notulen die de voorzitter en de secretaris tekenen.

De uittreksels die in rechte of elders moeten worden overgelegd, worden getekend door de voorzitter of door twee bestuurders.

ARTIKEL VIJFTIEN

De bestuurders gaan uit hoofde van hun functie geen enkele persoonlijke verbintenis aan en zijn ten overstaan van de Vereniging alleen aansprakelijk voor de uitvoering van hun mandaat.

ARTIKEL ZESTIEN,

De raad van bestuur geniet de ruimste bevoegdheden op het gebied van het bestuur en het beheer van de Vereniging. De raad heeft onder meer het recht te vervreemden, te hypothekeren en alle overige handelingen van beschikking te stellen, alsook om compromissen te sluiten en geschillen door arbitrage te laten beslechten. Alle bevoegdheden die de wet of de statuten niet uitdrukkelijk aan de algemene vergadering toekennen, worden uitgeoefend door de raad van bestuur.

In deze geest mag de raad van bestuur meer bepaald alle betalingen verrichten en ontvangen en daarvoor kwijting geven of vragen; alle bewaargevingen doen en ontvangen en gelijk welke roerende of onroerende goederen verwerven, ruilen of vervreemden, tegen betaling of gratis, alsook alle roerende of onroerende goederen huren en verhuren, zelfs voor meer dan negen jaar; alle legaten en schenkingen aanvaarden en ontvangen; toestaan en afsluiten van gelijk welke contracten, opdrachten en aannemingen; aangaan van eender welke leningen met of zonder waarborg; toestaan en aanvaarden van aile subrogaties en borgstellingen; hypothekeren van de onroerende goederen van de Vereniging, aangaan en uitvoeren van aile leningen en voorschotten; afstand doen van alle verbintenissen of zakelijke rechten, alsook van aile zakelijke of persoonlijke garanties; opheffing verlenen, met of zonder betaling, van aile bevoorrechte of hypothecaire inschrijvingen, overschrijvingen, beslagleggingen of andere belemmeringen; pleiten, in de hoedanigheid van eiser of verweerder, voor alle rechtbanken en uitvoeren of laten uitvoeren van aile vonnissen; schikkingen treffen, compromissen sluiten.

ARTIKEL ZEVENTIEN.

De raad van bestuur mag het dagelijks beheer van de Vereniging (met gebruik van de handtekening van de Vereniging voor dit beheer) toekennen aan één of meer gedelegeerd bestuurders of aan één of meer directeuren, die al dan niet de hoedanigheid van lid bezitten; de raad van bestuur zal hun bevoegdheden en eventuele bezoldiging kunnen vaststellen in het intern reglement van de raad van bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

De raad van bestuur mag gelijk wanneer en zonder dat hij zich moet rechtvaardigen een einde stellen aan

het mandaat dat hij verleende aan de persoon of personen die belast is of zijn met het dagelijks beheer.

De raad van bestuur kan een deel of alle rechten afstaan aan een of meerdere bestuurders, aan leden of

derden. In dat geval zullen de reikwijdte van de delegatie evenals de duur en de modaliteiten daarvan kunnen

vastgelegd worden in het intern reglement van de raad van bestuur.

Met het ontslag of de herroeping van een bestuurder eindigt ieder recht gedelegeerd door de raad van

bestuur.

ARTIKEL ACHTIEN.

Vorderingen in rechte, als eiser of als verweerder, worden in naam van de Vereniging ingesteld of gevoerd

door de raad van bestuur.

De akten die de Vereniging binden, behalve die welke betrekking hebben op het dagelijks beheer, worden

getekend, door de voorzitter of door de gedelegeerd bestuurder of door twee bestuurders; zij zijn niet

gehouden het bewijs van hun bevoegdheid te leveren ten overstaan van derden, behoudens een bijzondere

volmacht van de read van bestuur.

TITEL IV, - ALGEMENE VERGADERING.

ARTIKEL NEGENTIEN.

De algemene vergadering is de soevereine macht van de Vereniging. Zij geniet aile bevoegdheden die de

wet of deze statuten haar uitdrukkelijk verlenen. De bevoegdheden van de algemene vergadering behelzen het

recht te beslissen over:

het wijzigen van de statuten;

2° het benoemen en ontslaan van de bestuurders;

3° het benoemen en ontslaan van de commissarissen en het bepalen van hun vergoeding in de gevallen

waarin een vergoeding wordt toegekend;

40 het verlenen van kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

50 het goedkeuren van de budgetten en de rekeningen;

6° het ontbinden van de Vereniging;

70 het uitsluiten van een lid;

8° bet onwormen van de Vereniging in een vennootschap met maat-schappele doel;

9° alle gevallen waarin de statuten zulks vereisen;

0° alle beslissingen die de beperkingen overschrijden van de bevoegd-heden die de wet of de statuten

toekennen aan de raad van bestuur.

ARTIKEL TWINTIG.

Elk jaar moet er ten minste één gewone algemene vergadering plaatsvinden, op de laatste dinsdag van de

maand maart om elt uur.

Buitengewone algemene vergaderingen kunnen plaatsvinden telkens wanneer het belang van de Vereniging

zulks vereist. Een buitengewone alge-mene vergadering moet plaatsvinden wanneer ten minste één vijfde van

de ef-fectieve leden dat vragen.

Elke algemene vergadering vindt plaats op de dag, het tijdstip en de plaats die in de oproeping worden

vermeld.

Aile leden moeten worden uitgenodigd.

ARTIKEL EENENTWINTIG.

De uitnodigingen gaan uit van de raad van bestuur, door middel van een gewone brief of via elektronische

post die ten minste vijf dagen vificír de vergadering naar alle leden wordt verstuurd en die in naam van de raad

wordt getekend door de voorzitter of de gedelegeerd bestuurder, of door twee bestuurders.

ARTIKEL TWEEËN7W1NTIG.

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter van de raad van bestuur of, bij

verhindering, door de oudste van de overige aanwezige bestuurders.

De Voorzitter benoemt de secretaris.

ARTIKEL DRIEËN1WINTIG.

Elke vennoot heeft het recht aanwezig te zijn op en deel te nemen aan elke algemene vergadering,

persoonlijk, via zijn statutaire organen of via een door hemzelf gekozen lasthebber, voor zover deze laatste zelf

lid is van de Vereniging of deel uitmaakt van het directiepersoneel van de lastgever.

Elke effectief lid beschikt over één enkele stem. De toegetreden leden hebben geen stemrecht.

ARTIKEL VIERENTWINTIG.

Algemeen is de algemene vergadering geldig samengesteld, ongeacht het aantal aanwezige of

vertegenwoordigde leden; haar beslissingen worden geno-men bij meerderheid van tweederde van de

uitgebrachte stemmen mits eenvoudige meerderheid van de onstreet leden en eenvoudige meerderheid van de

off-street leden. Onlhoudingen worden als negatieve stemmen geteld.

De algemene vergadering kan alleen geldig beraadslagen over de punten op de agenda. In uitzonderlijke

gevallen kan er worden beraadslaagd over een punt dat niet op de agenda staat, op voorwaarde dat de helft

van de effec-tieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is op de algemene vergadering en dat twee derde van

hen ermee instemt het bewuste punt aan de agenda toe te voegen.

In afwijking van de eerste en tweede alinea kunnen de beslissingen van de algemene vergadering

betreffende wijzigingen van de statuten, uitsluitingen van leden of het vrijwillig ontbinden van de Vereniging

alleen worden genomen indien deze voorstellen expliciet worden opgenomen in de uitnodiging en indien op de

algemene vergadering ten minste twee derde van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

ARTIKEL VIJFENTWINTIG.

MOD 2.2

Luik E3 -

De beslissingen van de algemene vergadering worden te schrift gesteld in de notulen die worden getekend door de Voorzitter en de secretaris, alsook door de effectieve leden die dat vragen. De uittreksels daarvan die in rechte of elders moeten worden overgelegd, worden getekend door de Voorzitter van de raad van bestuur of door twee bestuurders. Deze uittreksels worden uitgereikt aan elke vennoot of elke derde die dat vraagt, op voorwaarde dat deze laatste zijn wettig belang kan aantonen.

TITEL vi  BUDGETTEN EN REKENINGEN.

ARTIKEL ZESENTWINTIG.

De algemene vergadering benoemt een commissaris die de opdracht krijgt de rekeningen van de Vereniging te controleren en de jaarrekening voor te leggen. De commissaris wordt benoemd voor een periode van drie jaar en kan worden herbenoemd.

Elk jaar, op eenendertig december wordt de rekening van het voorbije boekjaar vastgesteld. De begroting voor het volgende boekjaar wordt daarna opgemaakt door de raad van bestuur. Beide moeten ter goedkeuring worden voorgelegd aan de gewone algemene vergadering van de eerstvolgende maand maart.

TITEL VI - ONTBINDING EN VEREFFENING.

ARTIKEL ZEVENENTWINTIG.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering één of twee vereffenaars en stelt zij hun bevoegdheden vast.

ARTIKEL ACHTENTWINTIG.

In alle gevallen van ontbinding, vrijwillig of gerechtelijk, wanneer en om welke reden ook, wordt het saldo van het netto-actief van de Vereniging, na betaling van de schulden en aanzuivering van de lasten, bestemd voor een ver-eniging waarvan het doel en het voorwerp verwant zijn met die van de Vereni-ging en die de algemene vergadering aanwijst.

Indien het vorige beding niet kan worden uitgevoerd, wordt het actief als volgt verdeeld:

a) de goederen die in de Vereniging werden ingebracht of aan haar werden gegeven of geschonken, keren terug naar de personen die deze zaken hebben ingebracht, gegeven of geschonken, of naar hun erfgenamen en recht-hebbenden, op voorwaarde dat de betrokkenen deze zaken opeisen binnen het jaar na de ontbinding van de Vereniging;

b) het saldo van het actief, na uitvoering van deze terugnames of na het verstrijken, zonder opvraging, van de daarvoor toegekende termijn, wordt van rechtswege en in persoonlijke, volle en exclusieve eigendom toegekend aan de effectieve leden op de dag van de ontbinding, elkeen voor een gelijk deel, waarbij de manieren van vereffening, verbreking en verdeling van de onverdeelde medeeigendom die aldus onder hen ontstaat door hen worden bepaald bij gewone meerderheid van de onverdeelde delen."

Tite' E.

Uitvoeringsmachten.

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'Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

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VOOR EENSLUIDEND ANALYTISCH UITTREKSEL (getekend) Louis-Philippe Marcelis, geassocieerd notaris

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15/07/2013
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Griffie D 4 JUL 2013

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0435.794.373

Benaming

(voluit) : FEDERATIE VAN DE BELGISCHE PARKINGS V.Z.W.

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Bisschopsstraat 1, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Ontslagen I Benoemingen 1 Hernieuwingen

Uittreksel uit de notulen van de Gewone Algemene Vergadering gehouden op 26 maart 2013 :

(." )

Het mandaat van bestuurder van de heer Philip De Brabanter loopt ten einde op de algemene vergadering van heden. De vergadering beslist om zijn mandaat van bestuurder te hernieuwen voor een periode van drie jaar die vervalt op de algemene vergadering van 2016,

Aangezien het overleden van de heer Baudouin RUQUOIS op 14 oktober 2012 en de codptatie van Mevrouw Elisabeth ROBERTI-MAY in de hoedanigheid van bestuurder en secretaris van de Raad overeenkomstig de beslissing van de Raad van bestuur dd, 10 januari 2013, beslist de vergadering deze coöptaties te bekrachtigen.

Voor eensluidend uittreksel.

Elisabeth ROBERTI-MAY Roland CRACCO

Bestuurder Voorzitter

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11E11191 JI!

M

Op de laatste blz. van Lui! B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

15/07/2013
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

MOD 2.2

II 1 11

*13109234*

Greffe Ci l UIL.

N° d'entreprise : 0435,794.373

Dénomination

(en entier) : FEDERATION DES PARKINGS DE BELGIQUE A.S.B.L.

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue de l'Evêque 1, 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Démissions ! Nominations ! Renouvellements

Extrait du procès-verbal de la réunion de l'Assemblée Générale Ordinaire tenue en date du 26 mars 2013

(" " )

Le mandat d'administrateur de Monsieur Philip De Brabanter arrive à échéance à l'assemblée de ce jour. L'assemblée décide de renouveler son mandat d'administrateur pour une période de trois ans échéant à l'Assemblée Générale Ordinaire de 2016.

Suite au décès de Monsieur Baudouin RUQUOIS survenu le 14 octobre 2012 et à la cooptation de Madame Elisabeth ROBERTI-MAY en qualité d'administrateur et de secrétaire du Conseil par décision du Conseil d'Administration du 10 janvier 2013, l'Assemblée décide de ratifier ces cooptations,

Pour extrait certifié conforme.

Elisabeth ROBERTI-MAY Roland CRACCO

Administrateur Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

02/05/2013
ÿþ[ifa i Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MOD 2,2

IVII

~

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

2 2 ~ ~'~~ 2013

t3El ,...LL.FS

Greffe

N° d'entreprise : 0435.794.373

Dénomination

(en entier) : FEDERATION DES PARKINGS DE BELGIQUE A.S.B.L.

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue de l'Evêque 1, 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Vacance d'un poste d'administrateur et de secrétaire du Conseil - Nominations

Extrait du procès-verbal de la réunion du Conseil d'administration du 10 janvier 2013 :

c. .)

Le Conseil d'administration avait été informé préalablement à la présente réunion du décès de Monsieur Baudouin RUQUOIS, administrateur et secrétaire du Conseil d'administration, survenu le 14 octobre 2012.

Le Conseil tient à rendre hommage à Monsieur Baudouin RUQUOIS pour sa précieuse contribution au développement de notre Fédération, tout au long de l'exercice de son mandat.

Le Conseil décide de coopter en qualité d'administrateur, en remplacement de Monsieur Baudouin RUQUOIS, Madame Elisabeth ROBERTI-MAY et de nommer celle-ci secrétaire du Conseil d'administration.

Madame Elisabeth ROBERTI-MAY accepte ces fonctions.

La confirmation de cette nomination sera soumise à la ratification de la prochaine Assemblée Générale.

( )

Pour extrait certifié conforme,

Nik SUBRAMANIAN Roland CRACCO

Administrateur Président

02/05/2013
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

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Griffie



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/05/2013 - Annexes du Moniteur belge Ondernemingsnr : 0435.794.373

Benaming

(voluit) ; FEDERATIE VAN DE BELGISCHE PARKINGS V.Z.W.

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Bisschopsstraat 1, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Openstaand mandaat van bestuurder en secretaris van de Raad - Benoemingen

Uittreksel uit de notulen van de vergadering van de Raad van Bestuur gehouden op 10 januari 2013

(..)

De Raad van Bestuur werd voor deze vergadering reeds ingelicht over het overlijden van Mijnheer Baudouin RUQUOIS, bestuurder en secretaris van de Raad van Bestuur, op 14 oktober 2012.

De Raad houdt er aan Mijnheer Baudouin RUQUOIS te eren voor zijn waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van onze Federatie tijdens de uitoefening van zijn mandaat.

De Raad beslist om ter vervanging van Mijnheer Baudouin RUQUOIS Mevrouw Elisabeth ROBERTI-MAY te coopteren in de hoedanigheid van bestuurder en haar te benoemen tot secretaris van de Raad van Bestuur.

Mevrouw Elisabeth ROBERTI-MAY aanvaardt deze functies.

De bevestiging van deze benoemingen zal onderworpen worden aan de bekrachtiging door de eerstvolgende Algemene Vergadering.

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Voor eensluidend uittreksel.

Nik SUBRAMANIAN Roland CRACCO

Bestuurder Voorzitter







Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

29/01/2013
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Réservé

au

Moniteur

belge

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Mentionner sur la dernière page du Volet B :

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

MOD 2,2

15 JAN. 2013

BRUXL.LLC

Greffe

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N° d'entreprise : 0435.794.373

Dénomination

(en entier) : FEDERATION DES PARKINGS DE BELGIQUE A.S.B.L.

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue de I'Evêque 1, 1000 Bruxelles

Objet de ['acte : Renouvellement de mandats

Extrait du procès-verbal de l'Assemblée Générale Ordinaire tenue en date du 27 mars 2012

(-)

"Les mandats d'administrateurs de Messieurs Christian Bailly et Baudouin Ruquois viennent à échéance à la prochaine assemblée, de même que le mandat de vérificateur aux comptes de Monsieur Christian Bailly et celui de secrétaire du conseil de Monsieur Baudouin Ruquois,

L'assemblée décide de renouveler les mandats d'administrateurs de Monsieur Christian BAILLY et de Monsieur Baudouin Ruquois pour une période de trois ans échéant à l'Assemblée Générale Ordinaire de 2015.

Leurs mandats respectifs de vérificateur aux comptes et de secrétaire du conseil ont été renouvelés par le conseil d'administration de ce jour (sous condition du renouvellement de leurs mandats d'administrateurs par la présente assemblée)".

(-)

Monsieur Baudouin Ruquois étant décédé le 14 octobre 2012, ses mandats d'aministrateur et de secrétaire du conseil d'administration sont vacants.

Il sera procédé à la cooptation d'un nouvel administrateur et à la désignation d'un nouveau secrétaire du conseil d'administration lors du prochain conseil d'administration.

Pour extrait certifié conforme.

Nik SUBRAMANIAN Roland CRACCO

Administrateur Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

29/01/2013
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na neerlegging van de akte ter griffie

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behouden aan het Belgisch

Staatsblad

1 5 JAN. 2013

BRUSSEL

Griffie

~

Ondernemingsnr : 0435.794.373

Benaming

(voluit) : FEDERATIE VAN DE BELGISCHE PARKINGS V.Z.W.

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Bisschopsstraat 1, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Hernieuwing van mandaten

Uittreksel uit de notulen van de Gewone Algemene Vergadering gehouden op 27 maart 2012 (, .}

"De mandaten van bestuurders van de heren Christian Bailly en Baudouin Ruquois komen ten einde bij de volgende vergadering, alsook het mandaat van controleur van de rekeningen van de heer Christian Bailly en dat van de secretaris van de Raad van de heer Baudouin Ruquois.

De vergadering beslist om de mandaten van de heer Christian Bailly en de heer Baudouin Ruquois te hernieuwen voor een periode van drie jaar die vervalt bij de algemene vergadering van 2015.

Hun respectieve mandaten van controleur van de rekeningen en secretaris van de Raad van bestuur werden hernieuwd door de Raad van bestuur vanaf heden (onder voorwaarde van de hernieuwing van hun mandaten van bestuurders door de huidige vergadering)",

Aangezien de heer Baudouin Ruquois overleden is op 14 oktober 2012, zijn zijn mandaten van bestuurder en secretaris van de Raad van bestuur vacant.

We zullen naar aanleiding van de volgende Raad van bestuur overgaan tot de cooptatie van een nieuwe bestuurder en de benoeming van een nieuwe secretaris van de Raad van bestuur.

Voor eensluidend uittreksel.

Nik SUBRAMANIAN Roland CRACCO

Bestuurder Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

24/06/2011
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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' Ondernemingsnr : 0435.794.373

Benaming

(volait) : FEDERATIE VAN DE BELGISCHE PARKINGS V.Z.W.

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Bisschopsstraat 1, 1000 Brussel

Onderwerp akte ; Ontslagen 1 Benoemingen / Handtekeningsbevoegdheid bij de banken Uittreksel uit de notulen van de Gewone Algemene Vergadering gehouden op 29 maart 2011

De algemene vergadering neemt akte van het ontslag van de heer Julien VERDIN van zijn mandaat als bestuurder, met ingang vanaf 10 februari 2011.

Ze beslist als vervanger de heer Nik SUBRAMANIAN te benoemen, Exploitatie Directeur van Interparking SA, met ingang vanaf heden.

De mandaten van de bestuurders SPRL Kingsdale Consulting (vertegenwoordigd door de heer Roland CRACCO), en van de heer Thomas BIMSON komen ten einde bij de volgende vergadering. De vergadering beslist om als vervanging van de SPRL Kingsdale Consulting de heer Roland CRACCO te benoemen, met ingang vanaf heden. Ze beslist overigens om het mandaat van de heer Thomas BIMSON te hernieuwen, met ingang vanaf heden.

Overeenkomstig artikel 11 van de statuten zal het mandaat van de bestuurders gekozen tijdens deze" vergadering vervallen bij de algemene vergadering van 2014.

De vergadering neemt kennis van het ontslag van de heer Jean-Marie CORDIER van zijn mandaten als bestuurder, Voorzitter en Penningmeester en aanvaardt het ontslag van de heer CORDIER van zijn mandaat als bestuurder met ingang van heden, zijn ontslag van zijn mandaten als Voorzitter en Penningmeester op heden geaccepteerd zijnde door de raad van bestuur.

De vergadering verheugt zich eveneens dat de Raad van Bestuur van vandaag de heer CORDIER benoemd heeft in de hoedanigheid van Erevoorzitter van de federatie, hetgene de heer CORDIER verklaard' heeft te aanvaarden, de heer Roland CRACCO vervangende de heer CORDIER in zijn functies van Voorzitter en Penningmeester, met ingang vanaf heden.

De algemene vergadering wordt ingelicht omtrent de nodige aanpassingen aan handtekeningsbevoegdheid bij de banken tengevolge van de voorgevallen ontslagen en benoemingen.

De algemene vergadering vertrouwt aan de heer CORDIER de zorg toe om de handtekeningsbevoegdheid bij de banken up te daten.

Voor eensluidend uittreksel.

Nik SUBRAMANIAN Roland CRACCO

Bestuurder Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

24/06/2011
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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Greffe

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/06/2011- Annexes du Moniteur belge

N° d'entreprise : 0435.794.373

Dénomination

(en entier) : FEDERATION DES PARKINGS DE BELGIQUE A.S.B.L.

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue de l'Evêque 1, 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Démissions I Nominations ! Pouvoirs de signature bancaires

I. Extrait du procès-verbal de la réunion du Conseil d'Administration tenue en date du 29 mars 2011

Monsieur CORDIER ayant fait part, lors de la dernière réunion du Conseil, de son souhait de démissionner de ses fonctions d'administrateur, de Président et de Trésorier, le Conseil accepte la démission de Monsieur; CORDIER de ses fonctions de Président et de Trésorier avec effet à dater de ce jour. La rémunération afférente

aux fonctions de Président sera donc versée à Monsieur CORDIER jusqu'à ce jour, pour l'exercice en cours. ,

. Le Conseil confirme également la nomination de Monsieur CORDIER en qualité de Président Honoraire de

la Fédération, ce que Monsieur CORDIER a déclaré accepter.

Le Conseil examine ensuite les candidatures qui ont été présentées afin de procéder à la désignation du

" nouveau Président et du nouveau Trésorier.

Après un long échange de vues, la candidature de Monsieur Roland CRACCO en qualité de Président et de Trésorier, avec effet à dater de ce jour, est acceptée à l'unanimité.

Monsieur CORDIER informe le Conseil de la nécessité d'adapter les pouvoirs bancaires afin de permettre la continuité dans la gestion de la Fédération, suite à la nomination d'un nouveau Président et d'un nouveau Trésorier.

Il est proposé au Conseil d'octroyer à Monsieur CRACCO les mêmes pouvoirs de signature que ceux attribués antérieurement à Monsieur CORDIER et de maintenir les pouvoirs individuels de signature de ' Monsieur CORDIER pendant une période de six mois, afin d'assurer la transition dans l'attente de l'accomplissement de toutes les formalités de publication et l'adaptation des pouvoirs bancaires suite aux: changements intervenus.

II. Extrait du procès-verbal de l'Assemblée Générale Ordinaire tenue en date du 29 mars 2011

L'assemblée prend acte de la démission de Monsieur Julien VERDIN de ses fonctions d'administrateur avec effet à dater du 10 février 2011.

Elle décide de nommer en son remplacement Monsieur Nik SUBRAMANIAN, Directeur d'Exploitation d'lnterparking SA, avec effet à dater de jour.

Les mandats d'administrateurs de la SPRL Kingsdale Consulting (représentée par Monsieur Roland CRACCO), et de Monsieur Thomas BIMSON viennent à échéance à la présente assemblée. L'assemblée décide de nommer en remplacement de la SPRL Kingsdale Consulting Monsieur Roland CRACCO, avec effet à dater de jour. Elle décide par ailleurs de renouveler le mandat de Monsieur Thomas BIMSON, avec effet à dater de ce jour.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

MOD 2.2

Volet B - Suite

Conformément à l'article 11 des statuts, le mandat des administrateurs élus lors de la présente assemblée viendra à échéance à l'assemblée générale de 2014.

L'assemblée prend acte de la démission de Monsieur Jean-Marie CORDIER de ses fonctions d'administrateur, de Président et de Trésorier et accepte la démission de Monsieur CORDIER de ses fonctions d'administrateur avec effet à dater de ce jour, sa démission de ses fonctions de Président et de Trésorier ayant été acceptée ce jour par le Conseil d'administration.

L'assemblée se réjouit également de ce que le Conseil d'administration de ce jour a nommé Monsieur CORDIER en qualité de Président Honoraire de la Fédération, ce que Monsieur CORDIER a déclaré accepter, ' Monsieur Roland CRACCO remplaçant Monsieur CORDIER dans ses fonctions de Président et de Trésorier, à dater de ce jour.

L'assemblée est informée des adaptations à apporter aux pouvoirs bancaires, suite aux démissions et nominations intervenues, et les ratifie.

L'assemblée délègue à Monsieur CORDIER le soin de mettre à jour les pouvoirs bancaires.

Pour extrait certifié conforme.

Nik SUBRAMANIAN Roland CRACCO

Administrateur Président

J Réservé

Moniteur

belge



















Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de ta personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

16/03/2015
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de ('acte--





f41,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Déposé 1 Feçu ie 0 4 MARS 2015

au greffe du tribunal de commerce rancophone de 8e!Ies

N° d'entreprise : 0435.794.373

Dénomination

(en entier) ; IrEDERATION BELGE DU STATIONNEMENT A.S.B.L.

(en abrégé) :

Forme juridique ; ASBL

Siège : Avenue Louise 235, 1050 Bruxelles

Objet de Pacte : Nominations I Renouvellements

Extrait du procès-verbal de la réunion de l'assemblée générale ordinaire du 9 septembre 2014 à 15 heures 30 :

(...) Les mandats d'administrateurs de Messieurs Roland CRACCO, Thomas BIMSON et Nik SUBRAMANIAN viennent à échéance à la présente assemblée. L'assemblée décide de renouveler les mandats de Messieurs Roland CRACCO et Thomas BIMSON pour une durée de 3 ans échéant à l'assemblée générale ordinaire de 2017. (...)

Extrait du procès-verbal de la réunion de l'assemblée générale extraordinaire du 9 septembre 2014 à 17 heures :

(...) l'assemblée décide de renouveler l'ensemble du Conseil d'Administration et décide de nommer en qualité d'administrateurs, avec effet à dater de ce jour et pour une durée de six ans venant à échéance à l'assemblée générale ordinaire de 2020, Monsieur Roland CRACCO, Monsieur Christian BAILLY, la SPRL Tithas Management, représentée par Monsieur Thomas BIMSON, Madame Elisabeth ROBERTI-MAY, Monsieur Philip DE BRABANTER, Monsieur Peter LAMENS, Monsieur Dimitri HEIRBAUT et Monsieur Luc VERDUYCKT. (...)

Extrait du procès-verbal de la réunion du conseil d'administration du 9 septembre 2014 à 17 heures 30

(...) La candidature de Tithas Management BVBA, représentée par Monsieur Thomas BIMSON en qualité de président, avec effet é dater de ce jour, est acceptée à l'unanimité. Son mandat aura une durée de 3 ans échéant à l'assemblée générale ordinaire de 2017. La candidature de Monsieur Dimitri HEIRBAUT en qualité de trésorier, avec effet à dater de ce jour, est acceptée à l'unanimité. Son mandat aura une durée de 3 ans échéant à l'assemblée générale ordinaire de 2017. Le mandat de Monsieur Roland CRACCO en qualité de président et de trésorier de la Fédération prend donc fin à compter de ce jour, Madame Elisabeth ROBERTI-MAY est maintenue dans sa fonction de secrétaire de la Fédération jusqu'à l'assemblée générale ordinaire de 2015.

(...) Le Conseil décide par ailleurs de renouveler le mandat de vérificateur aux comptes de Monsieur Christian BAILLY. (...)

Pour extrait certifié conforme,

Elisabeth ROBERTI MAY Roland CRACCO

Administrateur Administrateur

Réservé

au

Moniteur

belge



1503 85*

Mentionner sur ia dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

16/03/2015
ÿþ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te rn MOD 2.2

na neerlegging van de akte-ttégrtrt "e4--



Déposé I Reçu 1,e

0 MARS 2015

au greffe du tribunal de commerce francophone delkuxetles

Ondernemingsnr : 0435.794.373

Benaming

(voluit) : BELGISCHE PARKEERFEDERATIE V.Z.W.

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Louizalaan 235, 1050 Brussel

Onderwerp akte : Benoemingen 1 Hernieuwingen

Uittreksel uit de notulen van de gewone algemene vergadering gehouden op 9 september 2014 om 15 uur 30

(...) De mandaten van bestuurders van de heren Roland Cracco, Thomas Bimson en Nik Subramanian vervallen op de algemene vergadering van heden. De vergadering beslist de mandaten van de heren Roland Cracco en Thomas Bimson te hernieuwen voor een periode van drie jaar vervallend op de Gewone Algemene Vergadering van 2017. (...)

Uittreksel uit de notulen van de buitengewone algemene vergadering gehouden op 9 september 2014 om 17 uur

(...) de vergadering beslist om de hele Raad van Bestuur te hernieuwen en de Heer Roland CRACCO, de Heer Christian BAILLY, de BVBA Tithas Management, vertegenwoordigd door de Heer Thomas BIMSON, Mevrouw Elisabeth ROBERTI-MAY, de Heer Philip DE BRABANTER, de Heer Peter (AMENS, de Heer Dimitri HEIREBOUT en de Heer Luc VERDUYKT te benoemen in de hoedanigheid van bestuurders, vanaf heden en voor een periode van zes jaar vervallend op de Gewone Algemene Vergadering van 2020. (...)

Uittreksel uit de notulen van de vergadering van de raad van bestuur gehouden op 9 september 2014 om 17 uur 30

(...) De kandidatuurstelling van Tithas Management BVBA, vertegenwoordigd door de Heer Thomas BIMSON in de hoedanigheid van voorzitter, is vanaf heden, unaniem aanvaard. Zijn mandaat heeft een duurtijd van drie jaar en vervalt op de Gewone Algemene Vergadering van 2017. De kandidatuurstelling van de Heer Dimitri HEIRBAUT in de hoedanigheid van penningmeester, is vanaf heden, unaniem aanvaard. Zijn mandaat heeft een duurtijd van drie jaar en vervalt op de Gewone Algemene Vergadering van 2017. Het mandaat van de Heer Roland CRACCO in de hoedanigheid van voorzitter en penningmeester van de Federatie eindigt dan met ingang van heden. Mevrouw Elisabeth ROBERTI-MAY behoudt haar functie van secretaris van de Federatie tot de Gewone Algemene Vergadering van 2015.

(...) De Raad beslist ook om het mandaat van controleur van de rekeningen van de Heer Christian BAILLY te hernieuwen. (...)

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Voor eensluidend uittreksel. Roland CRACCO Bestuurder

Elisabeth ROBERT! MAY

Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
BELGISCHE PARKEERFEDERATIE, AFGEKORT : BPF

Adresse
LOUIZALAAN 235 1050 BRUSSEL

Code postal : 1050
Localité : IXELLES
Commune : IXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale