BELGISCHE UNIE VAN INSTALLATEURS VAN CENTRALE VERWARMING, SANITAIR, KLIMAATREGELING EN AANVERWANTE BEROEPEN (VERKORT) I.C.S.

Divers


Dénomination : BELGISCHE UNIE VAN INSTALLATEURS VAN CENTRALE VERWARMING, SANITAIR, KLIMAATREGELING EN AANVERWANTE BEROEPEN (VERKORT) I.C.S.
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 896.415.503

Publication

08/10/2014
ÿþMOL12.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

' neergelegdlontvanen np

Hill

11111111p)LIIi1110111,11*11

29

SEP, 2014

ter griffie van de Nederlandstalige

fiêeellee eeki8sÎitidl Brussel

Gndememingsnr 0896.415.603

0.-F.-rtarning

ÙiotuiL) ; BELGISCHE UNIE VAN INSTALLATEURS VAN CENTRALE

VERWARMING, SANITAIR, KLIMAATREGELING EN AANVERWANTE BEROEPEN

I.C.S.

VZW

Zet e; " Lombardstraat 34-42 te 1000 Brussel

nderr ak'ze Benoeming - herbenoeming bestuurders én van een voorzitter

Uittreksel uit het verslag van de algemene vergadering van 22 maart 2014

Uit de notulen van deze vergadering volgt dat alle mandaten van bestuurder een einde nemen op de huidige vergadering en dat de volgende nieuwe (her)benoemingen als bestuurder beslist werden:

BAILLOT, Benoît 61.07.03-387-77

CAZIER, Victor 51,10.07-161-91

CLAESSENS, Bruno 61.05.12-001-82

DE JANS, Johny 49.03.15-311-95

DEMIES, Freddy 54.07.11-427-38

DRIESSENS, Marc 67.11.06-061-79

DUBUISSON, André 51.06.10-107-27

ELAERTS, Jean 60.03.28-003-50

GALETTA, Andrea 89.09.07-409-52

GOUDEZEUNE, Rene 48.01.09-283-74

LAUVAUX, Frédéric 72.06.14-391-64

LEONARD, Michaël 73.04.23-221-68

LEVANTE, Guisseppe 46.11.29-287-80

ONKELINX, René 47.01.23-077-33

PEYTIER, Dirk 73.11,08-025-84

SCHWALL, Fredi 38,10,16-219-72

SNICK, Dirk 51.0112-159-88

TASIAUX, Benoît 60.01 .30-157-16

TERNOOT, Luc 59.10.20-227-94

THERER, Michel 62.10.09-299-27

VANDER BEKEN, Marc 56.03.15-529-24 VANDERSANDE, Marc 64.02.12-065-60

BEUN, Marc 62.12.10-023-93

BOLAND, Pascal 64.04.10-223-73 Rue des Champs 15 à 6800 Libramont

Eendebroekstraat 25 te 3012 Wilsele

Bouquette 105 à 4800 Verviers

Kortrijkstraat 33 bus 4 te 9800 Deinze

ljzerstraat 14 te 1560 Hoeilaart

Bergsebaan 73 te 2960 Sint Job in 't Goor

Rue de la Barrière 34 à 7011 Ghin

Rue de Virginal 27 à 1460 lttre

Rue de Maibelle 84 à 5100 Jambes

Neerwaastenstraat 19 te 8902 leper

Rue des Haies 8 à 1340 Ottignies

Route des Père Lejeune 32 à 6840 Petitvoir

Rue Ravin Madelon 63 à 7100 Haine-Saint-Paul

G.Demeurslaan 94 te 1694 Huizingen

Keizerinlaan 20 te 1860 Meise

Birkenweg 221 à 4770 AMEL

Merelstraat 32 te 8020 Oostkamp

Rue d'Alvaux 10 à 5032 Gembloux

Ninoofsesteenweg 230 à 9600 Ronse

Route de Cheides 11 à 4960 Malmedy

Meereigen 182 te 2170 Merksem

Wilgenlaan 7 te 1820 Steenokkerzeel

Werkstraat 67 te 9000 Gent

Crombach 39 te 4784 Saint Vith

Deze (her)benoemingen gebeuren voor een nieuwe periode van drie jaar en zullen een einde nemen op de gewone algemene vergadering van het jaar 2017.

Bevestiging van de benoeming van een voorzitter.

De benoeming van de heer Dirk PEYTIER als voorzitter wordt bevestigd.

Dirk PEYTIER Victor CAZIER

Bestuurder Bestuurder

, .......

.2.Z..1 +.4; J,c o

" -r er::

13/11/2013
ÿþ Mou 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



B ~ t=~ ~ ~~,.

~~, p .a,.,~ ~ ~:,~

Greffe ~ I ~~~' 2013

Réservé

au 1

Moniteur

belge













*13171284*







N° d'entreprise : 896.415.503

Dénomination

(en entier) : Union Belge des Installateurs en Chauffage central, Sanitaire,

Climatisation et Professions Connexes

(en abrégé) : i.C.S.

Forme juridique : ASBL

Siège : RUE DU LOMBARD 34-42 1000 BRUXELLES

Objet de l'acte : Coordination des statuts

A. DENOMINATION, SIEGE, BUT, DUREE

Article 1  Dénomination

L'association est dénommée «Union Belge des Installateurs en Chauffage central, Sanitaire,

Climatisation et Professions Connexes », en abréviation « I.C.S. ».

Article 2  Siège

Le siège social de l'association est situé à 1000 Bruxelles, Rue du Lombard, 34-42 dans

l'arrondissement judiciaire de Bruxelles.

Article 3 -- But

L'association a pour but de défendre, sur tout le territoire belge, la profession de ses

membres, plus particulièrement en étudiant, sauvegardant et développant leurs intérêts

professionnels. Ses objectifs concrets sont:

1, De constituer l'association professionnelle équilibrée de tous les installateurs sanitaire,

chauffage au gaz, chauffage central, climatisation et industries connexes, et cela dans2, un esprit

général de collaboration, dans un but de défendre les véritables intérêts

professionnels, en conformité avec les exigences de l'intérêt général;

3. D'assurer la représentation officielle des intérêts communs des membres affiliés aux points de vue juridique, économique, technique, social et administratif, et ce, vis-à-vis de toutes les instances politiques, professionnelles, interprofessionnelles et autres instances internationales, européennes, fédérales et régionales;

4. D'assurer la promotion économique du secteur sur le plan fédéral, régional et local; de veiller à l'organisation d'un enseignement professionnel à différents niveaux; de

collaborer à la recherche et au développement au sein du secteur;

5. De promouvoir l'entente et la coordination entre les diverses branches du secteur;

6. De proposer toutes mesures utiles en vue d'assurer, dans le cadre de l'intérêt général, le développement rationnel des activités économiques des membres affiliés; d'assister ses membres dans l'achat commun de matières premières, machines et autres outils et, en général, tout ce qui est propre à l'exercice de leur profession  ces activités ne peuvent pas engendrer un bénéfice pour l'association et feront l'objet d'une

comptabilité distincte; de constituer pour ses membres un bureau d'études auquel ils peuvent faire appel gratuitement ou à prix de revient ; de constituer pour ses membres toutes institutions de mutualité et de coopération propres à relever leur situation morale et matérielle;

7. De renseigner ses associations locales et ses membres sur toutes les questions sectorielles de caractère juridique, économique, technique, sociale et administratif;

8. De défendre les intérêts des employeurs dans le cadre de la concertation sociale, L'association peut prendre, en Belgique ou à l'étranger, toute initiative et poser tout acte, même judiciaire, qui, directement ou indirectement, se rattache à ces buts ou peut favoriser leur réalisation. De manière subordonnée, l'association peut poser des actes de commerce, pour autant que ceux-ci sont en conformité avec son objet, et que le bénéfice qui y résulte soit utilisé pour atteindre cet objet, L'association peut s'affilier à d'autres institutions ou

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

organisations, lorsque cela peut contribuer à la réalisation de ses objectifs.

Article 4  Durée

L'association est constituée pour une durée illimitée.

B. LES MEMBRES

Article 5  Catégories d'affiliation

L'association est composée de:

a. membres effectifs

b. membres honoraires

c. membres associés.

Le nombre de membres effectifs est illimité, mais doit être au moins trois.

Article 6  Conditions

Peuvent devenir membre effectif: les entreprises individuelles, les sociétés et, en général, tout

indépendant répondant aux conditions suivantes:

a. être établie en Belgique;

b. être inscrit au registre de commerce via la Banque Carrefour des Entreprises, enregistré et en ordre d'accès à la profession, pour une des activités suivantes: installateur sanitaire, en chauffage au gaz, chauffage central, climatisation et industries connexes, la maintenance, l'entretien, le dépannage, l'exploitation et la gestion des équipements techniques du bâtiment ;

c. disposer des connaissances techniques et pratiques pour l'exercice de la profession;

d. disposer de la solvabilité nécessaire;

e. posséder de notoriété, une réputation de correction absolue.

Lorsque l'assemblée générale ou le conseil d'administration a déterminé des conditions

concrètes dans ce cadre, le conseil d'administration jugera la demande d'affiliation sur cette

base, sans toutefois devoir motiver sa décision.

Les membres effectifs ont le droit de vote aux assemblées générales de l'association.

Peuvent devenir membre honoraire: les membres effectifs qui ont arrêtés leurs activités, les

administrateurs, les personnes, les sociétés et les différentes institutions qui ont de par leur

conseil, leurs cotisations ou leurs services ont contribué considérablement au bien-être de

l'association. Leur nombre se limite à au maximum un quart du nombre des membres

effectifs.

Les membres honoraires peuvent participer aux assemblées générales de l'association, mais

n'ont pas le droit de vote, sauf s'ils sont membre du conseil d'administration.

Le conseil d'administration nomme les membres honoraires.

Peuvent devenir membre associé: ceux qui par leurs activités ou commerce sont en relation

avec un des métiers des membres effectifs, et ceux qui ont un lien particulier avec

l'association.

Les membres associés peuvent participer aux assemblées générales de l'association, mais

n'ont pas le droit de vote.

Le conseil d'administration accepte ou refuse les membres associés sans devoir motiver sa

décision, et détermine leur cotisation.

Article 7  Engagements des membres

Tous les membres s'engagent à observer et respecter toutes les décisions de l'association. Ils

participeront aux réunions et paieront les cotisations demandées. Lors de leur affiliation, il

peut être demandé de payer une avance sur la cotisation.

Article 8  Affiliation des associations locales

L'affiliation à l'association nationale entraîne pour les membres effectifs automatiquement

l'affiliation à une association locale. Par son choix d'un service local d'une certaine région, le

membre effectif choisit également l'association locale de cette région.

L'association nationale reconnaît les associations locales. Dans et par chaque Confédération

locale, une seule association locale existante sera reconnue. Les associations locales sont

compétentes pour l'activité locale de l'association, mais en encadrant leur fonctionnement

dans la politique de l'association nationale. Elles respectent les statuts, règlements et

décisions de l'association nationale.

Les associations locales ne demanderont pas de cotisation propre des membres directement,

ni indirectement par l'intermédiaire du BEC. Leur fonctionnement sera financé par

l'association nationale, sur la base de critères objectifs et égaux pour toutes les associations.

Dans un règlement d'ordre intérieur, le conseil d'administration précise le système de

financement.

En principe, une association locale est déterminée géographiquement. Pourtant, le Conseil

d'Administration peut accorder des exceptions. Ainsi, certains groupements tels que les ramoneurs,

peuvent se voir décerner le statut d'association locale, afin de pouvoir disposer de moyens financiers pour

des activités propres au groupement.

Article 9  Règle de conduite

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

L'association n'a pas et ne peut jamais avoir de but politique. Fondée sous la protection de la constitution, elle choisit pour règle de conduite invariable l'ordre, la légalité et la justice, Article 10  Exclusion et démission

La qualité de membre effectif, membre honoraire ou membre associé de l'association se perd:

a. Par exclusion prononcée par l'assemblée générale, par majorité de deux tiers des voix,

sur proposition du conseil d'administration.

Les motifs suivants peuvent justifier l'exclusion:

- Le non respect des statuts et du règlement d'ordre intérieur ou d'autres règlements

spéciaux édictés par ie conseil d'administration et approuvés par l'assemblée

générale;

- L'emploi de pratiques déloyales, compromettant les intérêts généraux ou individuels

des membres de l'association ;

- Le non-paiement de Va participation ou cotisation demandée pour Ve fonctionnement

de l'association et ce en dépit de plusieurs rappels.

b. Par démission donnée par lettre recommandée.

Il ne peut être décidé à l'exclusion qu'après avoir invité l'intéressé et lui avoir permis de se défendre. Toute décision d'exclusion sera communiquée à l'intéressé par lettre recommandée, avec les motifs.

Article 11  Conséquences de l'exclusion ou de la démission

La démission prend effet immédiatement. Le membre démissionnaire reste toutefois lié par les obligations prévues par le budget de l'année en cours.

Tout membre exclu ou démissionnaire perd tous ses droits sur la propriété sociale de l'association, ainsi que sur tout ce qui appartient à l'association. Ils ne peuvent réclamer la restitution des cotisations éventuellement versées par eux ou par leurs prédécesseurs juridiques, ni l'apposition des scellés, l'inventaire ou le règlement des comptes. Cette disposition s'applique intégralement aux héritiers, créanciers ou ayants droit d'un membre décédé,

Tout membre exclu ou démissionnaire devra restituer tout objet appartenant à l'association. il lui est formellement interdit de continuer l'usage de papier à lettre, publications, sites internet ou autres moyens de communication qui portent le logo ou la dénomination de l'association. C. L'ASSEMBLÉE GÉNÉRALE

Article 12  invitation

Le conseil d'administration réunit chaque année les membres de l'association en assemblée générale dans le premier trimestre de l'année. Tous les membres sont invités à l'assemblée générale. La lettre de convocation porte l'ordre du jour de l'assemblée générale.

Les invitations pour l'assemblée générale sont envoyées au moins 15 jours avant la réunion. Article 13 -- Compétences

Chaque année, dans le courant du premier trimestre, dans le siège social ou à tout autre endroit indiqué dans l'invitation, une assemblée générale est tenue, qui est compétente pour;

1. L'examen et l'approbation des comptes de l'année écoulée et du budget annuel;

2. La décharge, la révocation et la nomination de :

a) les membres du conseil d'administration

b) deux commissaires des comptes;

3. La ratification du montant des cotisations des membres effectifs;

4. La modification des statuts;

5. La dissolution de l'association ;

6. L'exclusion éventuelle des membres ;

7. La transformation de l'association en une association avec but social.

Article 14  Présidence

L'assemblée générale est sous la gestion du président de l'association et, en son absence, par

un vice-président, à défaut par l'administrateur avec la plus grande ancienneté.

Le bureau de l'assemblée générale est composé des membres du comité de direction de

l'association.

Article 15  Propositions

Toute proposition signée par au moins un vingtième des membres effectifs, ou Introduite par une

association locale de l'association, doit être portée à l'ordre du jour, moyennant une notification

écrite recommandée et envoyée au moins dix jours calendrier avant la date de la réunion.

Le conseil d'administration convoque endéans le mois une assemblée générale extraordinaire

lorsque un vingtième des membres effectifs en fait, par écrit, la demande motivée au président.

Article 16  Délibérations

Les membres effectifs peuvent se faire représenter à l'assemblée générale par un autre membre

effectif, moyennant une procuration écrite. Un membre peut exercer les procurations d'au

maximum deux autres membres.

L'assemblée générale ne peut délibérer valablement que sur les points portés à l'ordre du jour. Le

MDD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge M0D 2.2

président a toutefois la faculté de modifier l'ordre des points figurant à l'ordre du jour.

Le vote de l'assemblée générale est valable quel que soit le nombre des membres présents, sous

réserve des dispositions légales impératives.

Le vote peut être secret et, sauf dispositions légales, les décisions sont prises à la simple majorité

des voix, la voix du président étant prépondérante en cas de parité. La simple majorité est définie

sur base des voix exprimées, les abstentions n'étant pas prises en compte.

Article 17  Décisions

Les décisions prises par l'assemblée générale sur les points de l'ordre du jour sont impératives

pour tous les membres de l'association.

Article 18  Procès-verbaux

Les procès-verbaux de l'assemblée générale sont conservés dans un registre tenu au siège

administratif de l'association. Ils sont signés par le président et un deuxième administrateur de

l'association. Ils sont envoyés aux associations locales. Tous les membres peuvent consulter les

procès-verbaux.

D, LE CONSEIL D'ADMINISTRATION

Article 19  Composition

La gestion de l'association est confiée au conseil d'administration, composé d'au moins dix

et au maximum vingt-cinq membres, le président de l'association non inclus. Les

administrateurs sont nommés par l'assemblée générale, sur proposition des associations

locales ou, pour les membres à coopter, du conseil d'administration démissionnaire.

Il y a moyen d'ajouter 2 membres (1 Néerlandophone et 1 Francophone) d'une fédération connexe au

Conseil

d'Administration.

En dérogation à ce qui précède, pendant une période transitoire jusqu'à l'assemblée générale

de 2009, le conseil d'administration sera composé par les dix signataires de l'acte de

constitution de la présente association, moyennant approbation de leurs candidatures par

l'assemblée générale.

Les éventuels présidents honoraires seront membre d'office du conseil d'administration, avec

droit de vote.

(1) Par province, au moins deux administrateurs, dont un représentant du métier du sanitaire, et un représentant des métiers de chauffage, peuvent être proposés conjointement par les associations locales de cette province.

Ensuite, chaque troisième année, une moyenne nationale est calculée, en divisant par dix le nombre total de membres de l'association qui ont payé leur cotisation, à la date du 31 décembre de l'année précédant l'assemblée générale.

Les provinces dont le nombre total de membres qui ont payé leur cotisation, dépasse cette moyenne, ont le droit de proposer un administrateur supplémentaire. Le conseil

d'administration peut déterminer dans un règlement d'ordre intérieur le mode de calcul et prendre des mesures pour faire accorder encore plus le nombre d'administrateurs avec le poids d'une province déterminée.

Toute proposition doit se faire avec le soutien unanime de toutes les associations locales de la province.

Les noms des administrateurs proposés doivent être communiqués à l'association par les associations locales, par écrit, et cela au plus tard quatre semaines avant l'assemblée générale.

(2) Les mandats qui finalement n'ont pas été partagés, peuvent être attribués à des personnes proposées par le conseil d'administration démissionnaire.

Un mandat pour la cooptation d'un administrateur sera toujours réservé pour la communauté germanophone.

Article 20  Durée

Les mandats des administrateurs ont une durée de trois ans.

En dérogation à ce qui précède, les mandats des administrateurs élus en 2008 ont une durée d'un an, alors que les mandats des administrateurs élus en 2009 ont une durée de deux ans. Article 21  Remplacement d'administrateurs

En cas de décès ou de démission d'un administrateur, la province qui avait proposé

l'administrateur en question peut prévoir dans son remplacement temporaire. Ce remplacement devra toutefois être entériné par la prochaine assemblée générale. En attendant, la personne en question peut participer comme observateur aux réunions du conseil d'administration. Jusqu'à l'entérinement à la prochaine assemblée générale l'intéressé n'a pas le droit de vote. Les membres effectifs et les membres honoraires peuvent élire un ou plusieurs présidents d'honneur. Ceux-ci participent aux réunions du conseil d'administration et de l'assemblée générale, avec droit de vote.

Article 22 -- Conditions

Pour pouvoir acquérir et exercer la fonction d'administrateur, il faut être en ordre de

cotisations, ne jamais avoir contrevenu aux intérêts généraux de l'association ou d'un de ses

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

membres et être membre effectif de l'association depuis au moins un an.

Article 23  Compétences

Le conseil d'administration ne peut délibérer valablement que si la majorité des administrateurs est présente ou représentée,

Lorsqu'un membre du conseil d'administration est absent sans raison valable à trois réunions

consécutives, le conseil d'administration a le droit de proposer à l'assemblée générale le retrait de son mandat comme administrateur.

Le conseil d'administration a la compétence la plus large possible pour poser tous les actes

d'administration qui intéressent l'association. Ainsi elle dispose de toutes les attributions qui ne sont pas explicitement réservées par la loi ou les statuts à l'assemblée générale.

Afin d'atteindre l'objet visé à l'article 3, le conseil d'administration s'occupe de fa gestion judicieuse de son patrimoine mobilier et immobilier, Dans cet ordre d'idées, il peut,

notamment, faire et recevoir tous paiements et en exiger ou donner quittance; faire et recevoir tous dépôts (éventuellement tant à titre gratuit qu'à titre onéreux), louer ou mettre en location tous les biens mobiliers et immobiliers, même pour plus de neuf ans,

ainsi que prendre en leasing et mettre ces biens à disposition de tiers, entre autres en y conférant des droits réels; accepter et recevoir tous subsides et subventions, privés ou officiels; accepter ou recevoir tous legs et donations; consentir et conclure tous contrats, marchés et entreprises; contracter tous emprunts, avec ou sans garantie; consentir et accepter toutes subrogations et tous cautionnements; hypothéquer (éventuellement avec stipulation d'exécution par voie parée) les immeubles, contracter et effectuer tous prêts et avances; renoncer à tous droits, obligationnels ou réels, ainsi qu'à toutes garanties, réelles ou personnelles; donner mainlevée, avant ou après paiement de toutes inscriptions privilégiées ou hypothécaires; transcriptions, saisies ou autres empêchements; plaider, tant en demandant qu'en défendant devant toutes juridictions et exécuter ou faire exécuter tous jugements; transiger, compromettre,

C'est également le conseil d'administration qui, soit lui-même ou par délégation au comité de gestion, engage et licencie les membres du personnel de l'association et fixe leurs attributions et rémunérations. Le conseil d'administration nomme le mandataire spécial qui est chargé de la direction administrative de l'association.

Le conseil peut déléguer certains mandats et donner les pouvoirs nécessaires à cet effet à tout mandataire de son choix.

Le conseil d'administration désigne les représentants pour les différents mandats qui ont été attribués à l'association par des organes externes.

Pour tous actes, autres que ceux qui relèvent de la gestion journalière ou d'une délégation spéciale, il suffira, pour que l'association soit valablement représentée vis-à-vis de tiers, des signatures conjointes de quatre administrateurs,

Les administrateurs ne prennent pas d'obligations personnelles à leur charge concernant les engagements de l'association. Ils ne sont responsables que pour l'exécution de leur mandat. Article 24  Délibérations

Le conseil d'administration se réunit sur convocation et ordre du jour détaillé, adressés douze jours calendrier au minimum avant la date de la réunion. En cas d'urgence, ce délai peut être réduit à trois jours ouvrables au minimum.

Le conseil d'administration se réunit au minimum cinq fois par an.

Le président convoque le conseil d'administration sur propre initiative. Il doit réunir !e conseil d'administration à la demande de trois administrateurs.

Les délibérations ne peuvent porter que sur les points mentionnés à l'ordre du jour.

Chaque administrateur peut faire porter un point déterminé à l'ordre du jour par demande écrite adressée au président, au moins quatorze jours avant la réunion.

E. LE COMITÉ DE DIRECTION

Article 25 -- Composition

Dans le mois après l'assemblée générale, le conseil d'administration procédera à l'élection du comité de direction. L'élection du comité de direction se fera lors d'un vote secret, et par simple majorité des votes émis, sans tenir compte des abstentions.

Le comité de direction est composé de :

- un président national

- trois vice-présidents, choisis de manière à ce que les régions wallonne, flamande et Bruxelles-Capitale soient représentées; durant une période transitoire de trois ans, six vice-présidents sont élus, soit trois représentants du métier du sanitaire et trois

représentants du métier de chauffage

- un trésorier

- un secrétaire

- un administrateur coopté germanophone.

Le mandat de président a une durée de trois ans, Dans l'année où le président commence la

Mflo2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

dernière année de sa présidence, le conseil d'administration, dans sa première réunion après

l'assemblée générale, choisit son successeur. Le président est élu dans ou en dehors du

conseil d'administration.

Le mandat des autres membres du comité de direction a une durée de trois ans, et est

renouvelable.

Dans la mesure du possible, les mandats seront attribués de telle manière que chaque région

de la Belgique soit représentée d'une manière équitable.

Le Président décide de l'accès éventuel au Comité de'Direction de membres de fédérations connexes.

Article 26  Compétences

Le comité de direction est l'organe collégial qui est compétent pour la gestion journalière de

l'association et se réunit chaque fois que l'intérêt de l'association l'exige.

Le comité de direction délibère de la façon qu'elle juge opportune, par exemple en réunion, par

téléphone ou par e-mail, et où quatre membres, au moins, doivent participer à la délibération.

Le comité de direction peut toutefois confier la prise de décisions de gestion journalière qui ne

lient pas l'association pour plus de cinq mille euros à un mandataire spécial. Le conseil

d'administration peut, si besoin en est, adapter ce seuil.

Ce mandataire spécial peut, dans ce cadre, représenter l'association et il a pouvoir de retirer tous

objets de correspondance et d'encaisser des mandats de poste, effets, quittances, assignations

postales, accréditifs et autres valeurs quelconques. Il rend compte de ses actions et décisions au

comité de direction.

Article 27  Secrétariat

Sous contrôle du président et du secrétaire, l'administration de l'association se charge de

l'exécution des décisions prises par l'assemblée générale, le conseil d'administration et le

comité de direction, ainsi que de la rédaction des procès-verbaux des réunions, la

correspondance, les comptes de l'association et toutes les autres tâches administratives qui

contribuent au bon fonctionnement de l'association.

Article 28  Remboursement de frais, assurance

Les mandats conférés au sein des divers organes de l'association sont gratuits.

Le remboursement des frais aux administrateurs et/ou mandataires de l'association n'est possible

que moyennant communication de pièces justificatives et dans la mesure ou ces frais etlou

dépenses ont été engagés dans le cadre de ce qui a été convenu. L'association fait en sorte que la

responsabilité des administrateurs soit assurée.

F. BUDGET ET COMPTES

Article 29  Exercice social

L'exercice social débute le 1er janvier et se termine le 31 décembre de chaque année.

Article 30  Cotisation annuelle

Annuellement, tous les membres effectifs doivent payer une cotisation équivalente à, au

moins 1,5 pour mille et, au maximum, 6 pour mille, calculée sur le total des salaires brutes

payés l'année précédente aux ouvriers et employés occupés. Le taux de cotisation est

déterminé annuellement par le conseil d'administration dans le mois de décembre précédent

l'année de cotisation. La cotisation maximale est quinze mille euros, adaptée suivant l'indice

des prix à la consommation, l'indice de référence étant celui de janvier 2008.

Le conseil d'administration peut déterminer une cotisation minimale.

Le conseil d'administration peut déterminer des cotisations particulières pour les autres

catégories de membres, sans que celles-ci puissent dépasser le seuil susvisé, ou pour des

services particuliers livrés par l'association.

Le conseil d'administration peut déterminer tout autre mode de financement que l'assemblée

générale avalisera.

Article 31  Bilan, compte de résultats et budget

A la date du 31 décembre, il est dressé par le conseil d'administration un bilan et un compte de

résultats de l'exercice écoulé, ainsi que le budget de l'exercice suivant.

Ce bilan et ce compte de résultats, ainsi que le budget sont soumis à l'approbation de l'assemblée

générale et, à la demande de celle-ci, pourront faire l'objet d'un examen par un commissaire

choisi parmi les membres de l'Institut des Réviseurs d'Entreprises.

G. MODIFICATION DES STATUTS ET DISSOLUTION

Article 32  Modification des statuts

Toute modification des statuts ne peut être traitée que si elle a été explicitement annoncée dans l'ordre du jour joint à la convocaticn de l'assemblée générale.

Cette assemblée ne peut valablement se réunir que si les deux tiers des membres sont présents ou représentés. Toute modification ne peut être adoptée qu'à la majorité des deux tiers des membres présents ou représentés.

Si les deux tiers des membres ne sont pas présents ou représentés, il sera convoqué une seconde réunion qui pourra délibérer valablement, quel que soit le nombre de membres présents ou représentés. Les modifications des statuts ne seront cependant acquises qu'à la majorité des deux

MOD 2.2

Volet B - Suite

tiers des voix.

Toute modification des statuts doit être publiée aux annexes du Moniteur Belge dans le mois de sa date.

Il en est de même pour toute nomination, démission, ou révocation d'administrateurs. Toute modification de la loi concernant la procédure de modification des statuts ou celle de dissolution modifiera de droit les dispositions en question dans les présents statuts. Article 33  Dissolution

L'assemblée générale ne peut dissoudre l'association qu'à la majorité des deux tiers des voix, Si l'assemblée générale convoquée à cet effet n'est pas en nombre, une seconde assemblée sera convoquée. La seconde assemblée décidera à la majorité des membres présents ou représentés. Pour ces assemblées, les convocations seront faites par lettre recommandée, avec préavis de quinze jours,

Article 34  Destination du solde

En cas de dissolution de l'association, l'assemblée générale désigne le mode de liquidation, ie ou les liquidateurs et détermine leurs pouvoirs. La destination du solde du patrimoine social, après liquidation des comptes, sera déterminée par l'assemblée générale décidant de la dissolution. A cet effet, elle désigne une association sans but lucratif dont les objectifs sont conformes aux siens, Elle peut également attribuer ce solde à plusieurs associations sans but lucratif, qui défendent les intérêts de certains des métiers dont elle défend aujourd'hui les intérêts. Dans ce cas, elle tiendra compte de l'origine du solde constitué.

Article 35  Règlements d'ordre intérieur

Afin de garantir le bon fonctionnement de l'association, et afin d'exécuter les présents statuts, le conseil d'administration établit des règlements d'ordre intérieur. Ces règlements sont obligatoires pour tous les membres, lis ne peuvent être approuvés et modifiés par le conseil d'administration qu'à la majorité de deux tiers des voix,

Article 36  Droit supplétif, pouvoir d'interprétation

En cas de silence des statuts, les dispositions de la Loi sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et les fondations suppléeront à cette carence. Toutes les contestations concernant l'interprétation des statuts seront tranchées par l'assemblée générale.

H. ARBITRAGE -- JUGEMENT DES CONTESTATIONS

Article 37

Le conseil d'administration recherchera de commun accord avec la partie adverse les moyens d'aplanir soit par conciliation, soit par arbitrage tout différend intéressant l'association. Le membre qui n'observera pas les règlements, devra, sur invitation du président du conseil d'administration, se présenter devant celui-ci. Le conseil d'administration pourra prononcer les sanctions suivantes : avertissement, réprimande, blâme, proposition d'exclusion sur décision de l'assemblée générale.

Article 38

Les contestations qui s'élèvent au sein de l'association et qui ont pour objet l'application des statuts et des règlements à des cas non expressément prévus, sont toujours jugées par des arbitres choisis parmi les membres effectifs ou honoraires et nommés par les parties intéressées. S'il y a partage, le différend sera vidé par un tiers arbitre à nommer par les deux autres ou, lorsque ceux-ci s'y refusent, par le président de l'association.

La décision des arbitres est définitive et sans appel.

Article 39

Tout différend, litige ou contestation quelconque pouvant naître entre les membres, sera exclusivement soumis à l'arbitrage. La commission arbitrale se composera d'un avocat et de deux administrateurs désignés par le président du conseil d'administration à la requête de la partie la plus diligente.

La commission arbitrale conciliera les parties autant que faire se peut.

Elle pourra statuer en équité et pourra se passer de toute forme de procédure.

Les jugements de la commission arbitrale seront définitifs et sans recours. La commission arbitrale sera tenue de statuer avec la plus grande célérité. Elle sera notamment tenue de rendre son jugement dans les trois mois de la signature du compromis ou de l'acte en tenant lieu, sauf le cas de jugement interlocutoire ou préparatoire,

Le procès-verbal du compromis pourra être dressé par les arbitres lors de la première comparution des parties devant eux.

Fait à Bruxelles le 24 septembre 2013

Michaël DE aIE, directeur

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

a

Réservé ' au Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

13/11/2013
ÿþMOD 2.2

ifit g i ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

3 1 ~ ~' ',»

b

, jj

f, 013

~~p

~_juSS.51.

Griffie

Ondernemingsnr : 896.41 5.503

Benaming

(voluit) : Belgische Unie van Installateurs van Centrale Verwarming,

Sanitair, Klimaatregeling en Aanverwante Beroepen

(verkort) : I.C.S.

Rechtsvorm : VZW

iu

liai

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

13 71285*

Zetel : Lombardstraat 34-42 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Gecoördineerde statuten

A. BENAMING, ZETEL, DOEL, DUUR

Artikel 1  Naam

De vereniging draagt de naam "Belgische Unie van Installateurs van Centrale Verwarming,

Sanitair, Klimaatregeling en Aanverwante Beroepen", afgekort

Artikel 2  Zetel

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te 1000 Brussel, Lombardstraat 34-42, in

het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Artikel 3  Doel

De vereniging heeft tot doel om op het gehele Belgische grondgebied het beroep van haar leden te

beschermen, meer in het bijzonder door hun beroepsbelangen te bestuderen, te vrijwaren en te

ontwikkelen. Haar concrete doelstellingen zijn:

1. De evenwichtige beroepsvereniging te zijn van alle installateurs sanitair, gasverwarming, centrale verwarming, klimaatregeling en aanverwante activiteiten, en dit in een brede geest van samenwerking, met de bezorgdheid de werkelijke beroepsbelangen te verdedigen, in overeenstemming met de eisen van het algemeen belang;

2. De officiële vertegenwoordiging waar te nemen van de algemene belangen van de aangesloten leden op juridisch, economisch, technisch, sociaal en administratief gebied, en dit ten aanzien van alle politieke, interprofessionele en andere Europese, internationale, nationale en regionale instanties;

3. in te staan voor de economische sectorpromotie op nationaal, regionaal en plaatselijk vlak; te zorgen voor het verstrekken van beroepsonderwijs op verschillende niveau's; mee te werken aan onderzoek en ontwikkeling binnen de sector;

4, De verstandhouding en de solidariteit tussen de verschillende takken van de sector te bevorderen;

5. Alle nuttige maatregelen voor te stellen ten einde, in het kader van het algemeen belang, de rationele ontwikkeling der economische activiteiten van de aangesloten leden te verzekeren; haar leden bij te staan in de gezamenlijke aankoop van grondstoffen, machines, andere werktuigen en, in het algemeen, alles wat nodig is om hun beroep uit te oefenen  deze verrichtingen mogen voor de vereniging geen winst opleveren en worden opgenomen in een afzonderlijke boekhouding; voor haar leden een adviesbureau oprichten waarop zij gratis of tegen kostprijs een beroep kunnen doen; voor haar leden maatschappijen van onderlinge samenwerking oprichten voor de verbetering van hun morele en materiële toestand;

6. Haar plaatselijke verenigingen en haar leden in te lichten over alle sectorgebonden kwesties van juridische, economische, technische, sociale en administratieve aard;

7. De belangen van de werkgevers in het kader van het sociaal overleg te verdedigen.

De vereniging kan in België of daarbuiten alle initiatieven nemen en handelingen stellen, ook van gerechtelijke aard, die rechtstreeks of onrechtstreeks met dat doel te maken hebben of de verwezenlijking ervan kunnen bevorderen. De vereniging kan in ondergeschikte orde

handelsdaden stellen voor zover deze in overeenstemming zijn met haar doel en voor zover de winst hiervan gebruikt wordt om dit doel te bereiken. De vereniging kan zich aansluiten bij andere instellingen of organisaties, wanneer dit kan bijdragen aan de verwezenlijking van haar

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge M0D 2.2

doelstellingen.

Artikel 4  Duur

De vereniging wordt voor onbepaalde duur opgericht.

B. DE LEDEN

Artikel 5  Lidmaatschapscategorieën

De vereniging is samengesteld uit:

a. vaste leden

b. ereleden

c. toegetreden leden

Het aantal vaste leden is onbeperkt, maar moet minstens drie bedragen.

Artikel 6  Voorwaarden

Kunnen vast lid worden: de eenmanszaken, de vennootschappen en in het algemeen alle

zelfstandigen die de volgende voorwaarden vervullen:

a. in België gevestigd zijn;

b. in het handelsregister ingeschreven zijn via de Kruispuntbank voor Ondernemingen, geregistreerd zijn en in regel met de vestigingsreglementering voor een van de volgende activiteiten: installateur sanitair, gasverwarming, centrale verwarming, klimaatregeling en aanverwante bedrijven, het bestendig in bedrijf houden, het onderhoud, de pechverhelping, de exploitatie en het beheer van technische uitrustingen van gebouwen;

c. beschikken over de voor de beroepsuitoefening nodige technische en praktische kennis;

d, beschikken over de nodige solvabiliteit;

e. algemeen bekend te zijn als iemand van onberispelijk gedrag.

Wanneer de algemene vergadering of de raad van bestuur hiervoor concrete voorwaarden heeft

vastgelegd, zal de raad van bestuur het verzoek om toelating beoordelen aan de hand hiervan,

zonder evenwel zijn beslissing te moeten motiveren,

De vaste leden zijn stemgerechtigd in de algemene vergaderingen van de vereniging.

Kunnen erelid worden: de vaste leden die hun activiteiten hebben stopgezet, de bestuurders, de

personen, de vennootschappen, en verschillende instellingen die met hun raadgevingen, hun

bijdragen of hun diensten in belangrijke mate hebben bijgedragen tot het welzijn van de

vereniging. Hun aantal moet beperkt blijven tot maximaal een vierde van het aantal vaste leden.

De ereleden mogen de algemene vergaderingen van de vereniging bijwonen, maar zijn niet

stemgerechtigd, tenzij ze lid zijn van de raad van bestuur.

De raad van bestuur benoemt de ereleden.

Kunnen toegetreden lid worden: zij die door hun werkzaamheden of handel een activiteit

uitoefenen die in verband staat met een van de beroepen van de vaste leden, of al wie een

bijzondere band heeft met de beroepsvereniging.

De toegetreden leden mogen de algemene vergaderingen van de vereniging bijwonen, maar zijn

niet stemgerechtigd.

De raad van bestuur aanvaardt of weigert de toegetreden leden zonder zijn beslissing te moeten

motiveren, en stelt hun bijdrage vast.

Artikel 7  Verbintenissen van de leden

Alle leden verbinden zich ertoe alle beslissingen van de vereniging in acht te nemen en na te leven.

Zij zullen aan de vergaderingen deelnemen, de gevraagde bijdragen betalen. Bij toetreding kan er

gevraagd worden een voorschot op de bijdrage te betalen,

Artikel 8  Lidmaatschap van de plaatselijke verenigingen

Het lidmaatschap van de nationale vereniging brengt voor de vaste leden automatisch het

lidmaatschap met zich mee van een plaatselijke vereniging. Door zijn keuze voor de plaatselijke

dienstverlening van een bepaalde streek kiest het vaste lid ook voor de plaatselijke vereniging van

deze streek.

De nationale vereniging erkent de plaatselijke verenigingen. ln en per elke plaatselijke

Confederatie wordt slechts één bestaande plaatselijke vereniging erkend. De plaatselijke

verenigingen zijn bevoegd voor de plaatselijke werking van de vereniging, maar kaderen hun

werking in het beleid van de nationale vereniging. Ze leven de statuten, reglementen en

beslissingen van de nationale verenigingen na,

De plaatselijke verenigingen zullen noch rechtstreeks, noch onrechtstreeks met het BIB als

tussenpersoon, een eigen bijdrage van de leden vragen. Zij worden in hun werking gefinancierd

door de nationale vereniging, op basis van objectieve en voor alle verenigingen gelijke

maatstaven. De raad van bestuur legt in een huishoudelijk reglement de financieringswijze vast.

Een plaatselijke vereniging is in principe geografisch bepaald. Toch kan de Raad van Bestuur hierop

afwijkingen

toestaan. Zo kunnen bepaalde groeperingen, zoals de schoorsteenvegers, evenzeer het statuut van lokale

vereniging krijgen, zodat zij over financiële middelen kunnen beschikken voor activiteiten eigen aan de

groepering.

Artikel 9  Gedragslijn

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

De vereniging heeft geen politieke doelstellingen en kan deze ook nooit hebben. Opgericht onder

de bescherming van de grondwet, kiest zij als vaste gedragslijn voor orde, wettelijkheid en

rechtvaardigheid.

Artikel 10  Uitsluiting en ontslag

Het statuut als vast lid, erelid of toegetreden lid van de vereniging verliest men:

a. door uitsluiting uitgesproken door de algemene vergadering, bij twee derde meerderheid van stemmen, op voorstel van de raad van bestuur.

De volgende redenen kunnen de uitsluiting wettigen:

- het niet naleven van de statuten en van het huishoudelijk reglement of andere bijzondere door de raad van bestuur uitgevaardigde en door de algemene vergadering goedgekeurde reglementen;

- het aanwenden van oneerlijke praktijken, die de algemene of individuele belangen van de leden van de vereniging in gevaar brengen;

- het niet betalen van de deelname of bijdrage gevraagd voor de werking van de vereniging, en dit ondanks verschillende herinneringen.

b. door ontslag ingediend bij aangetekend schrijven.

Tot een uitsluiting kan slechts worden beslist nadat de belanghebbende werd uitgenodigd en toegelaten werd zich te verdedigen. Elke beslissing tot uitsluiting zal aan de belanghebbende kenbaar gemaakt worden per aangetekende brief, met de beweegredenen.

Artikel 11  Gevolgen van het ontslag of de uitsluiting

Het ontslag gaat onmiddellijk in. Het ontslagnemend lid blijft echter gebonden door de verplichtingen voorzien in de begroting van het lopende jaar.

Het ontslagnemend of uitgesloten lid verliest al zijn rechten op het maatschappelijk kapitaal, alsook op alles wat aan de vereniging toebehoort. Zij kunnen niet de terugbetaling eisen van de sommen die zij of hun rechtsvoorgangers hebben betaald, noch zegels doen leggen, boedelbeschrijving of afrekening vorderen. Hetzelfde geldt voor de erfgenamen, schuldeisers of rechthebbenden van een overleden lid.

Het ontslagnemend of uitgesloten lid moet alle goederen toebehorend aan de vereniging teruggeven. Het is hem uitdrukkelijk verboden verder gebruik te maken van briefpapier, publicaties, websites of andere communicatiemiddelen die het logo of de naam van de vereniging dragen.

C. DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 12  Uitnodiging

De raad van bestuur roept jaarlijks de leden van de vereniging bijeen voor een algemene vergadering te houden in het eerste kwartaal van het jaar. Alle leden worden voor de algemene vergadering opgeroepen. De oproepingsbrief bevat de dagorde van de algemene vergadering. De oproepingsbrieven voor de algemene vergadering worden minstens vijftien dagen vóór de vergadering verstuurd.

Artikel 13  Bevoegdheden

leder jaar wordt in de loop van het eerste trimester, in de maatschappelijke zetel of iedere andere in de oproepingsbrief vermelde plaats, een algemene vergadering gehouden, die bevoegd is voor:

1. Het onderzoek en de goedkeuring van de rekeningen van het voorbije jaar en de jaarlijkse begroting;

2. De kwijting, afzetting en benoeming van

a) de leden van de raad van bestuur;

b) twee commissarissen der rekeningen;

3. De bekrachtiging van het bedrag der bijdragen van de vaste leden;

4. De wijziging van de statuten;

5. De ontbinding van de vereniging;

6. De eventuele uitsluiting van leden;

7. De omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk.

Artikel 14  Voorzitterschap

De algemene vergadering staat onder leiding van de voorzitter van de vereniging en, in zijn afwezigheid, van een ondervoorzitter, zoniet van de oudste bestuurder,

Het bureau van de algemene vergadering is samengesteld uit de leden van het directiecomité van de vereniging.

Artikel 15  Voorstellen

leder voorstel, dat ten minste door een twintigste van de vaste leden ondertekend is of dat ingediend wordt door een plaatselijke afdeling van de vereniging, moet op de dagorde worden geplaatst, mits aangetekend schriftelijke kennisgeving minstens tien dagen voor de datum van de vergadering.

De raad van bestuur convoceert de vereniging binnen de maand in bijzondere algemene vergadering, wanneer een twintigste van de vaste leden daartoe een schriftelijk gemotiveerd verzoek tot de voorzitter richten.

MoD2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge M0D 2.2

Artikel 16  Beraadslaging

De vaste leden kunnen zich op de algemene vergadering door een ander vast lid laten

vertegenwoordigen, middels schriftelijke volmacht. Een lid mag maximum twee andere leden

vertegenwoordigen.

De algemene vergadering kan alleen geldig beraadslagen over de punten die op de dagorde staan.

De voorzitter heeft evenwel de mogelijkheid om de punten vermeld op de dagorde in een andere

volgorde te behandelen.

De stemming van de algemene vergadering is geldig, welke het aantal aanwezige leden ook mag

zijn, behoudens dwingende wettelijke bepalingen,

De stemming kan geheim zijn en behoudens wettelijke bepalingen, worden de beslissingen met de

gewone meerderheid der stemmen genomen; bij pariteit van stemmen is de stem van de voorzitter

beslissend. De gewone meerderheid wordt bepaald op basis van de uitgebrachte stemmen,

onthoudingen niet meegerekend,

Artikel 17  Beslissingen

De beslissingen welke door de algemene vergadering genomen worden betreffende de punten van

de dagorde, zijn bindend voor alle leden van de vereniging.

Artikel 18  Verslagen

De verslagen van de algemene vergadering worden bewaard in een register, dat in de

administratieve zetel wordt gehouden. Ze worden ondertekend door de voorzitter en een tweede

bestuurder van de vereniging, Ze worden naar de plaatselijke verenigingen verzonden. Alle leden

kunnen de verslagen inkijken.

D. DE RAAD VAN BESTUUR

Artikel 19 -- Samenstelling

Het bestuur van de vereniging is toevertrouwd aan de raad van bestuur, samengesteld uit tenminste

tien leden en ten hoogste vijfentwintig leden, de voorzitter van de vereniging niet inbegrepen. De

bestuurders worden aangesteld door de algemene vergadering, op voordracht van de plaatselijke

afdelingen, of, voor de te coöpteren leden, op voordracht van de ontslagnemende raad van bestuur.

Aan de Raad van Bestuur kunnen 2 leden (1 van de Nederlandse taalrol en 1 van de Franse) worden

toegevoegd

van een beroepsverwante federatie.

In afwijking van het voorgaande wordt de raad van bestuur, in een overgangsperiode tot de

algemene vergadering van 2009, samengesteld door de tien ondertekenaars van de oprichtingsakte

van deze vereniging, mits goedkeuring van hun kandidaturen door de algemene vergadering.

De eventuele erevoorzitters zijn ambtshalve lid van de raad van bestuur, met stemrecht.

(1) Per provincie kunnen er minstens twee bestuurders, waarvan één als vertegenwoordiger van het sanitair en één als vertegenwoordiger van de verwarmingsberoepen, door de plaatselijke verenigingen van die provincie gezamenlijk voorgedragen worden.

Daarnaast wordt er elk derde jaar een nationaal gemiddelde berekend, door het totaal aantal leden van de vereniging die hun bijdrage betaald hebben, op 31 december van het jaar voorafgaand aan de algemene vergadering, te delen door tien,

De provincies waarvan het totaal aantal leden die hun bijdrage betaald hebben, dit gemiddelde overschrijden, hebben het recht om een bijkomende bestuurder voor te dragen. De raad van bestuur kan in een huishoudelijk reglement de wijze van berekening vastleggen en maatregelen nemen om het aantal bestuurders nog meer af te stemmen op het gewicht van een bepaalde provincie,

Elke voordracht dient steeds te gebeuren met de unanieme steun van alle plaatselijke verenigingen van de provincie.

De namen van de voorgedragen leden moeten daar de plaatselijke afdelingen aan de vereniging schriftelijk bekendgemaakt worden uiterlijk vier weken voor de algemene vergadering.

(2) De mandaten die uiteindelijk niet verdeeld werden, kunnen toegekend worden aan personen voorgedragen door de uittredende raad van bestuur.

Eén mandaat voor de coöptatie van een bestuurder zal steeds voorbehouden worden voor de Duitstalige gemeenschap.

Artikel 20  Looptijd

De mandaten van de bestuurders hebben een looptijd van drie jaar.

In afwijking van het voorgaande hebben de mandaten van de bestuurders gekozen in 2008 een duur van één jaar, en de mandaten van de bestuurders gekozen in 2009 een duur van twee jaar. Artikel 21 Vervanging van bestuurders

In geval van overlijden of ontslag van een bestuurder mag de provincie, die deze bestuurder voorgedragen had, in zijn tijdelijke vervanging voorzien. Deze vervanging zal evenwel door de algemene vergadering, op de eerstvolgende vergadering, bekrachtigd moeten worden. In afwachting mag betrokkene als waarnemer aan de vergaderingen van de raad van bestuur deelnemen, Tot de bekraohtiging in de eerstvolgende algemene vergadering is de betrokkene echter niet stemgerechtigd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

M0b 2,2

De vaste leden en de ereleden kunnen een of meerdere erevoorzitters verkiezen. Deze nemen deel

aan de vergaderingen van de raad van bestuur en van de algemene vergadering, met stemrecht.

Artikel 22  Voorwaarden

Om de functie van bestuurder te kunnen verwerven en uitoefenen moet men in orde zijn met de

bijdragen, nooit de algemene belangen van de vereniging of van een van zijn leden hebben

geschaad en sedert tenminste één jaar vast lid zijn van de vereniging.

Artikel 23  Bevoegdheden

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen wanneer de meerderheid van de bestuurders

aanwezig of vertegenwoordigd is.

Wanneer een lid van de Caad van bestuur gedurende drie opeenvolgende vergaderingen zonder

geldig motief afwezig is, heeft de raad van bestuur het recht om aan de algemene vergadering voor

te stellen diens mandaat als bestuurder in te trekken.

De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheid om alle handelingen van beheer te

stellen welke de vereniging aanbelangen. Zij bezit eveneens de bevoegdheden die niet

uitdrukkelijk door die wet of de statuten aan de algemene vergadering voorbehouden zijn.

Om het doel vermeld in artikel 3 te bereiken, heeft de raad van bestuur het oordeelkundig beheer

van haar roerend en onroerend patrimonium. In dit verband kan hij met name alle betalingen doen

en ontvangen en daarvoor kwijting eisen of geen; alle waarden in bewaring geven af nemen

(eventueel kostelcos of ten bezwarende titel); alle roerende of onroerende goederen huren en

verhuren zelfs voor meer dan negen jaar, alsmede in leasing nemen en het ter beschikking stellen

aan derden van deze goederen, ondermeer door het verlenen van zakelijke rechten erop; alle

subsidies en toelagen, particuliere of officiële, aanvaarden of ontvangen; alle legaten en giften

aanvaarden en ontvangen; alle contracten, overeenkomsten en aannemingen toestaan en afsluiten;

alle leningen aangaan, al dan niet met inpandgeving; toestemming geven voor en aanvaarden van

alle indeplaatsstellingen en borgstellingen; de aan de vereniging toebehorende gebouwen in pand

geven (eventueel met beding van dadelijke uitwinning), alle leningen en voorschotten toestaan,

respectievelijk doen; afzien van alle zakelijke rechten of rechten voortvloeiende uit verbintenissen,

alsmede van aile zakelijke of persoonlijke waarborgen, handlichting verlenen, met of zonder

vaststelling van betaling van alle bevoorrechte of hypotheekinschrijvingen, overschrijvingen,

inbeslagnemingen of andere beletsels; pleiten, zowel door te eisen als in de verdediging voor aile .

gerechten alle vonnissen uitvoeren of laten uitvoeren, dadingen aangaan, compromissen aangaan.

Het is ook de raad van bestuur die ofwel op eigen initiatief ofwel door delegatie aan het

directiecomité de personeelsleden van de vereniging aanwerft en ontslaat, evenals hun

bezoldigingen en bevoegdheden vastlegt. De raad van bestuur stelt de bijzondere lasthebber aan

die belast wordt met de administratieve leiding van de vereniging.

De raad kan bepaalde mandaten delegeren en de hiertoe nodige volmachten verlenen aan alle

mandatarissen naar haar keuze. De raad van bestuur kent ook de verschillende mandaten toe die

door externe organen aan de vereniging verleend werden.

Voor alle handelingen andere dan die welke vallen onder het dagelijks bestuur of die verricht

worden in het kader van een bijzondere delegatie, zullen de gezamenlijke handtekeningen van

vier bestuurders volstaan, opdat de vereniging rechtsgeldig zou vertegenwoordigd zijn tegenover derden.

De bestuurders nemen geen persoonlijke verplichtingen op zich betreffende de verbintenissen van

de vereniging. Zij zijn enkel verantwoordelijk voor het uitvoeren van hun mandaat.

Artikel 24  Beraadslagingen

De raad van bestuur komt samen op uitnodiging, met gedetailleerde dagorde, minstens twaalf

kalenderdagen v66r de datum van de vergadering verzonden. Bij hoogdringendheid mag de

termijn tot minstens drie werkdagen beperkt worden,

De raad van bestuur vergadert minstens vijf keer per jaar.

De voorzitter roept de raad van bestuur bijeen uit eigen initiatief. Hij moet de raad van bestuur

bijeenroepen op aanvraag van drie bestuurders,

De beraadslagingen kunnen slechts betrekking hebben op de punten van de dagorde. Iedere

bestuurder kan een bepaald punt op de dagorde plaatsen mits schriftelijk verzoek, gericht tot de

voorzitter minstens veertien dagen v66r de vergadering.

E. HET DIRECTIECOMITÉ

Artikel 25  Samenstelling

Binnen de maand na de algemene vergadering wordt door de raad van bestuur overgegaan tot de

verkiezing van het directiecomité. De verkiezing van het directiecomité geschiedt in een geheime

stemming, en bij gewone meerderheid van de uitgebrachte stemmen, zodat onthoudingen niet

worden meegerekend.

Het directiecomité bestaat uit

- een nationale voorzitter

- drie ondervoorzitters, zodanig gekozen dat het Vlaamse, Brussels-Hoofdstedelijke en Waalse

gewest vertegenwocrdigd zijn; gedurende een overgangsperiode van drie jaar, zullen er zes

ondervoorzitters verkozen zijn, met name drie vertegenwoordigers van het sanitair en drie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

vertegenwoordigers van de verwarmingsberoepen

- een penningmeester

- een secretaris

- een Duitstalige gecoöpteerde bestuurder.

Het mandaat van de vaarzitter geldt voor drie jaar. ln het jaar waarin de voorzitter het laatste jaar

van zijn mandaat aanvat, kiest de raad van bestuur, in zijn eerste vergadering na de algemene

vergadering, zijn opvolger. De voorzitter wordt gekozen In of buiten de raad van bestuur.

Het mandaat van de andere leden van het directiecomité geldt voor drie jaar en is hernieuwbaar.

De mandaten zullen, in de mate van het mogelijke, zodanig verdeeld warden dat elk gewest van

België op een billijke wijze vertegenwoordigd is.

De voorzitter bepaalt de eventuele toetreding tot het Directiecomité van leden uit aanverwante

beroepsfederaties.

Artikel 26  Bevoegdheden

Het directiecomité is het collegiale orgaan dat bevoegd is voor het dagelijks bestuur van de

vereniging. Het komt samen wanneer dit voor de werking van de vereniging noodzakelijk is.

Het directiecomité beraadslaagt op de wijze die het geschikt acht, bijvoorbeeld in vergadering,

telefonisch of per e-mail, waarbij minstens vier leden effectief aan de besluitvorming moeten

deelnemen.

Het directiecomité kan evenwel het nemen van beslissingen van dagelijks bestuur die de

vereniging voor niet meer dan vijfduizend euro verbinden, aan een bijzondere lasthebber

toevertrouwen, De raad van bestuur kan deze drempel, indien nodig, aanpassen.

Deze bijzondere lasthebber kan de vereniging hierbij vertegenwoordigen en heeft volmacht alle

briefwisseling in ontvangst te nemen en postmandaten, effecten, kwijtingen, postdagvaardingen,

kredietbrieven en andere waarden te innen. Hij brengt bij het directiecomité verslag uit over zijn

handelingen en beslissingen.

Artikel 27  Secretariaat

Onder toezicht van de voorzitter en van de secretaris zorgt de administratie van de vereniging voor

de uitvoering van de beslissingen genomen door de algemene vergadering, de raad van bestuur en

het directiecomité, evenals voor het opstellen van de verslagen van de vergaderingen, de

briefwisseling, het houden van de maatschappelijke rekeningen en alle andere administratieve

handelingen die tot het goed beheer van de vereniging bijdragen..

Artikel 28  Terugbetaling van kosten, verzekering

Geen bezoldiging wordt toegekend voor de in de verschillende organen van de vereniging

toegekende mandaten. Terugbetaling van onkosten aan bestuurders en/of mandatarissen van de

vereniging is slechts mogelijk mits voorlegging van bewijsstukken en indien deze onkosten en/of

uitgaven gebeurden in het kader van gemaakte afspraken. De vereniging zorgt ervoor dat de

aansprakelijkheid van de bestuurders verzekerd is.

F. BEGROTING EN REKENINGEN

Artikel 29  Boekjaar

Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december van ieder jaar.

Artikel 30  Jaarlijkse bijdrage

Alle vaste leden dienen jaarlijks een evenredige bijdrage te betalen, van minimum 1,5 per duizend

en maximum 6 per duizend, berekend op het totaal van de bruto lonen en wedden die tijdens het

voorgaande dienstjaar aan de tewerkgestelde arbeiders en bedienden werden uitbetaald. De

bijdragevoet wordt door de raad van bestuur vastgelegd in de maand december die het bijdragejaar

voorafgaat. De maximumbijdrage bedraagt vijftienduizend

euro, aangepast volgens het indexcijfer van de consumptieprijzen, de referte-index zijnde deze van

januari 2008,

De raad van bestuur kan een minimumbijdrage vaststellen.

De raad van bestuur kan bijzondere bijdragen vaststellen voor de andere categorieën van leden,

zonder dat deze de bovenvermelde drempel kunnen overschrijden, of voor bijzondere diensten

verleend door de vereniging.

De raad van bestuur kan elke andere financieringswijze vastleggen die de algemene vergadering

goedkeurt.

Artikel 31  Balans, resultatenrekening en begroting

Op datum van 31 december wordt door de raad van bestuur een balans en een resultatenrekening

van het verlopen dienstjaar, alsook de begroting van het volgend dienstjaar opgemaakt.

Deze balans en resultatenrekening, alsook de begroting, worden ter goedkeuring aan de algemene

vergadering voorgelegd en kunnen, op haar vraag, onderworpen worden aan een onderzoek door

een commissaris gekozen uit de leden van het Instituut der Bedrijfrevisoren.

G. WIJZIGING DER STATUTEN EN ONTBINDING

Artikel 32  Wijziging der statuten

ledere statutenwijziging kan slechts warden behandeld als zij uitdrukkelijk is vermeld op de

agenda van de oproepingsbrief voor de algemene vergadering.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Deze vergadering kan alleen geldig vergaderen als twee derden der leden aanwezig of

vertegenwoordigd zijn. Er kan geen enkele wijziging aangenomen worden, dan bij twee derden

meerderheid der aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Als twee derden der leden niet aanwezig of vertegenwoordigd zijn, wordt een tweede vergadering

bijeengeroepen, die geldig zal beraadslagen, welke het aantal aanwezige of vertegenwoordigde

leden ook mag zijn. De wijzigingen ln de statuten zullen echter enkel aangenomen worden met

twee derde meerderheid der stemmen, Elke wijziging in de statuten moet, binnen één maand nadat

ertoe besloten is, in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad bekend gemaakt worden. Hetzelfde

geldt voor elke benoeming, ontslagneming of afzetting van bestuurders,

Elke wetswijziging in verband met de procedure van statutenwijziging of ontbinding wordt geacht

de bepalingen terzake in deze statuten van rechtswege te wijzigen.

Artikel 33  Ontbinding

De algemene vergadering kan de vereniging alleen ontbinden met twee derden meerderheid der

stemmen. Als de daartoe bijeengeroepen algemene vergadering niet in aantal is, wordt een tweede

vergadering b"sjeengeroepen. De tweede vergadering beslist met de meerderheid der aanwezige of

vertegenwoordigde leden. Voor deze vergaderingen geschieden de oproepen per aangetekend schrijven,

minstens veertien kalenderdagen vooraf.

Artikel 34  Bestemming van het saldo

In geval van ontbinding van de vereniging duidt de algemene vergadering de vereffeningswijze en

de vereffenaar(s) aan en bepaalt zij hun bevoegdheden. De bestemming van het saldo van het

maatschappelijk bezit, na de vereffening der rekeningen, wordt bepaald door de algemene

vergadering die tot de ontbinding besluit. Hiervoor wijst zij een vereniging zonder winstoogmerk

aan met een maatschappelijk doel dat overeenstemt met dat van de vereniging, Zij kan dit saldo

ook toewijzen aan verschillende verenigingen zonder winstgevend doel die de belangen

verdedigen van bepaalde van de beroepen waarvan zij vandaag de beroepsbelangen verdedigt. In

dat geval houdt ze rekening met de herkomst van het opgebouwde saldo.

Artikel 35  Huishoudelijke reglementen

De raad van bestuur stelt huishoudelijke reglementen op voor de uitvoering van deze statuten en

teneinde de goede werking van de vereniging te waarborgen,

Deze reglementen zijn verplichtend voor alle leden, Ze mogen enkel goedgekeurd en gewijzigd

worden door de raad van bestuur met een meerderheid van twee derden der stemmen,

Artikel 36 -- Aanvullend recht, interpretatiebevoegdheid

In geval van stilzwijgen van de statuten, zijn de bepalingen van toepassing van de Wet betreffende

de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de

stichtingen. De algemene vergadering beslist over aile betwistingen over de interpretatie van de

statuten,

H. ARBITRAGE  UITSPRAAK OVER BETWISTINGEN

Artikel 37

De raad van bestuur zal, in gemeen overleg met de tegenpartij, trachten om, hetzij via verzoening,

hetzij via arbitrage, al de geschillen die de vereniging aanbelangen, bij te leggen,

Het lid dat de reglementen niet eerbiedigt, zal op uitnodiging van de voerzitter van de raad van

bestuur, voor deze moeten verschijnen . De raad van bestuur zal de volgende sancties kunnen

uitspreken: verwittiging, berisping, blaam, voorstel tot uitsluiting op beslissing van de algemene

vergadering,

Artikel 38

De betwistingen die binnen de vereniging rijzen en die betrekking hebben op de toepassing van de

statuten en de reglementen in gevallen die niet uitdrukkelijk werden voorzien, worden steeds

beoordeeld door scheidsrechters die gekozen worden onder de vaste !eden of de ereleden en die

door de betrokken partijen worden aangesteld.13ij staking van stemmen wordt het geschil beslecht

door een derde scheidsrechter, die door de eerste twee wordt aangesteld, of, wanneer deze zulks

weigeren, door de voorzitter van de vereniging,

De beslissing van de scheidsrechters is definitief en niet voor beroep vatbaar.

Artikel 39

Elk geschil of betwisting van enigerlei aard dat tussen de leden kan ontstaan, zal uitsluitend door

arbitrage worden beslecht. De scheidsrechterlijke commissie zal zijn samengesteld uit een

advocaat en twee bestuurders die, op verzoek van de meest gerede partij, warden aangeduid door

de voorzitter van de raad van bestuur,

De scheidsrechterlijke commissie zal, indien mogelijk, de partijen met elkaar verzoenen.

Zij zal een uitspraak mogen doen naar billijkheid en zal geen enkele vorm van procedure moeten

naleven.

De uitspraken van de scheidsrechterlijke commissie zijn definitief en zijn niet vatbaar voor

verhaal. De scheidsrechterlijke commissie zal met een zo groot mogelijke spoed een uitspraak

moeten doen en, met namé, binnen drie maanden na de ondertekening van het compromis of de

hiertoe dienst doende akte, behalve in geval van voorlopige of voorbereidende uitspraak. Het

f MOD 2.2

Voorbehouden waan het Belgisch Luik B - Vervofg

' Staatsblad proces-verbaal van het compromis zal mogen worden opgesteld door de scheidsrechters wanneer de partijen voor het eerst voor hen verschijnen.

Gedaan te Brussel op 24 september 2013



Michaël DE BIE, directeur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2013 - Annexes du Moniteur belge





Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Versa : Naam en handtekening

03/10/2013
ÿþ ~~Itps? Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

i

i



2 4 SEi' 2013

;,PIV

,~~s

riMcn

Greffe

Mentionner sur ta dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreprise : 0896.415.503

Dénomination

(en entier) ; Union Belge des Installateurs en Chauffage central, Sanitaire,

Climatisation et Professions connexes

(en abrégé)

Forme juridique asbl

Siège : rue du Lombard 34-42 -1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Modifications des statuts

Extrait du A.V. de l'assemblée générale du 23 mars 2013

Les membres présents ont voté à l'unanimité, d'ajouter le paragraphe dàns l'article 8 des statuts:

"En principe, une association locale est déterminée géographiquement. Pourtant, le Conseil d'Administration peut accorder des exceptions. Ainsi, certains groupements tels que les ramoneurs, peuvent se voir décerner le statut d'association locale, afin de pouvoir disposer de moyens financiers pour des activités propres au groupement"

d'ajouter le texte dans l'article 19 des statuts après le paragraphe 1:

"Il y a moyen d'ajouter 2 membres (1 Néerlandophone et 1 Francophone) d'une fédération connexe au Conseil d'Administration"

d'ajouter le paragraphe dans l'article 25 des statuts:

"Le Président décide de l'accès éventuel au Comité de Direction de membres de fédérations connexes"

Pour conforme

De Bie Michaël

Directeur

03/10/2013
ÿþ i y :d,11 -~ 1VioD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

e

1

11111111!A1,11(113111 IINI

~`~~~

~~~ °~~ti~y~

Griffièf Wf " 7013

Op de laatste blz. van Luikg vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ton aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 0896.415.503

Benaming

(voluit) : Belgische Unie van installateurs van Centrale Verwarming,

Sanitair, Klimaatregeling en Aanverwante Beroepen.

(verkort) : I.C.S.

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Lombardstraat 34-42 -1000 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging van de statuten

Uittreksel uit het verslag van de algemene vergadering van 23 maart 2013

De aanwezige leden hebben eenparig gestemd,

volgend paragraaf aan artikel 8 toe te voegen aan de statuten:

"Een plaatselijke vereniging is in principe geografisch bepaald. Toch kan de Raad van Bestuur hierop afwijkingen toestaan. Zo kunnen bepaalde groeperingen, zoals de schoorsteenvegers, evenzeer het statuut van lokale vereniging krijgen, zodat zij over financiële middelen kunnen beschikken voor activiteiten eigen aan de groepering"

volgende tekst uit artikel 19 toe de voegen aan de statuten na paragraaf 1:

"Aan de Raad van Bestuur kunnen 2 leden (1 van de Nederlandse taalrol en 1 van de Franse) worden toegevoegd van een beroepsverwante federatie"

volgend paragraaf aan artikel 25 toe te voegen aan de statuten:

"De voorzitter bepaalt de eventuele toetreding tot het Directiecomité van leden uit aanverwante beroepsfederaties"

Voor comform

De Bie Michaël

Directeur

15/05/2012
ÿþ PM~r ,-~ i Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2,2

~

BRUXELLES

03 MAI 2012

Greffe

\\IIRMMI

Rée,

Mor be

N° d'entreprise : 0896,415.503

Dénomination

(en entier) : Union Belge des Installateurs en Chauffage Central, Sanitaire,

Climatisation & Professions connexes, asbl

(en abrégé) : "II.C.S."

Forme juridique : asbl

Siège : rue du Lombard 34-42 -1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Modifications des statuts

Extrait du P.V., de l'assemblée générale extraordinaire du 19 avril 2012.

Du fait que l'assemblée générale convoquée le 24 mars 2012 n'avait pas obtenue le nombre minimum de présences exigées pour pouvoir décider valablement, une nouvelle assemblée a été convoquée. Les membres présents ont décidé à l'unanimité de changer le texte dans l'article 23 de statutes c.a.d.

"Pour tous actes, autres que ceux qui relèvent de la gestion journalière ou d'une délégation spéciale, il suiffira, pour que ['association soit valablement représentée vis-à-vis de tiers, des signatures conjointes de deux administrateurs, qui auraient à justifier d'une délibération, autorisation ou pouvoir spécial donné par le conseil d'administration."

à modifier par :

"Pour tous les actes, autres que ceux qui relèvent de la gestion journalière ou d'une délégation spéciale, il suffira, que le l'association soit valablement représentée vis-à-vis de tiers, par les signatures

conjointes de quatre administrateurs".

Pour comforme

De Bie Michael

Directeur

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, fa fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

15/05/2012
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

u ni iii1111u iii i ii i nin11

*12089861*

u beh.

agi

Bet Stea

Ir 3 T' 'S ~~202;~,~~

BRUStiEli

~

Griffie

Ondernemingsnr : 0896.415.503

Benaming

(voluit) : Belgische Unie van Installateurs van Centrale Verwarming,

Sanitair, Klimaatregeling en Aanverwante Beroepen

(verkort) : I.C.S.

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Lombardstraat 34-42 -1000 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging van de statuten

Uittreksel uit het verslag van de buitengewone algemene vergadering van 19 april 2012

Daar er op de algemene vergadering van 24 maart 2012 niet een voldoende aantal

leden vereist volgens de statuten, aanwezig was om geldig te beslissen, werd een nieuwe algemene vergadering uitgenodigd. Met eenparigheid van stemmen werd beslist om de volgende paragraaf ult artikel 23 van de statuten te wijzigen ;

"Voor alle handelingen andere dan die welke vallen onder het dagelijks bestuur of die verricht worden in het kader van een bijzondere delegatie, zullen de gezamenlijke handtekeningen van twee bestuurders volstaan, die hun handtekening moeten kunnen rechtvaardigen door een beslissing, toestemming of bijzondere bevoegdheid, hun door de raad van bestuur toegekend opdat de vereniging rechtsgeldig zou vertegenwoordigd zijn tegenover derden"

Dient ais volgt gewijzigd te worden :

"Voor alle handelingen andere dan die welke vallen onder het dagelijks bestuur of die verricht worden in het kader van een bijzondere delegatie, zullen de gezamenlijke handtekeningen van vier bestuurders volstaan, opdat de vereniging rechtsgeldig zou vertegenwoordigd zijn tegenover derden".

Voor comform

De Bie ichael

Directeur

D

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

07/07/2011
ÿþ~- y--''~

" 11103194

MOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

BRUSSEL

á~~IN 21114

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/07/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 0896.415.503

Benaming

(voluit) : Belgische Unie van Installateurs van Centrale Verwarming,

Sanitair, Klimaatregeling en Aanverwante Beroepen.

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Lombardstraat, 34-42 - 1000 Brussel

Onderwerp akte : Benoeming beheerders op Algemene Vergadering van 26 maart 2011 volgens artikel 19 van de statuten

De Raad van Bestuur van I.C.S. werd met eenparigheid van stemmen als volgt samengesteld voor een periode van 3 jaar tot 2014

Benoeming beheerders:

De Jans Johny, Kortrijkstraat 33bus 5, 9800 Deinze, geboren te Deinze op 15 maart 1949

Driessens Marc, Bergsebaan 73, 2960 Sint-Job-in 't Goor, geboren te Kapellen op 6 november 1967 Schwall Ferdi, Birkenweg 221, 4770 Amel, geboren te Heusy op 16 oktober 1938

Ontslag van:

Bergs Léo, Nikolausfeld 18/5 te 4700 Eupen,geboren te Aachen op 6 mei 1935

Kleinen Jean-Jacques, Gorhez 273 te 4880 Aubel, geboren te Rocourt op 5 augustus 1950

De Raad van bestuur van I.C.S. is als volgt samengesteld:

- volgende bestuurders, samen:

Baillot Benoit, Rue des Champs 15 6800 Libramont;

Cazier Victor, Eendebroekstraat 25, 3012 Wilsele;

Claessens Bruno , Bouquette 105, 4800 Verviers;

De Jans Johny, Kortrijkstraat 33bus 5, 9800 Deinze;

De Volder Jo, Naamsevest 116 bus 3 3000 Leuven;

Deridder Philippe, Les Colir 21 1440 Braine Le Château;

Driessens Marc, Bergsebaan 73, 2960 Sint-Job-in 't Goor;

Dubuisson André, Rue de la Barrière 34 7011 Ghlin ;

Goudezeune René, Neerwaastensestraat 19 8902 leper ;

Guillaume Christian, Néblon le Pierreux, 1, 4590 Ouffet ;

Lauvaux Fréderic, Rue des Haies 8 1340 Ottignies Louvain la Neuve;

Léonard Michaël, Route du Père Lejeune 32 6840 Petitvoir;

Levante Guiseppe, Rue Ravin Madelon 63 7110 La Louvière ;

Peytier Dirk , Keizerinlaan 20, 1860 Meise;

Schwall Ferdi, Birkenweg 221, 4770 Amel;

Snick Dirk, Merelstraat 32 8020 Oostkamp;

Tasiaux Benoit, Rue d'Alvaux 10 5032 Gembloux (Bothey);

Temoot Luc, Ninoofsesteenweg 230 9600 Ronse;

Therer Michel, Route de Châdes, 11, 4960 Malmédy,

Van der Beken Marc, Meereigen 182, 2170 Merksem,

Vandersande Marc, Wilgenlaan 7, 1820 Steenokkerzeel

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Voor conform,

De Bie Michaël

Directeur

Op de laatste blz. van Luik B vernielden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/07/2011- Annexes du Moniteur belge

07/07/2011
ÿþ ,Yier:='Y., Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

IIVIUIIIVI I I1III IA BRUXELLES

*11103195* F , 6),

. ~., .

tr-.~.!





Greffe





N' d'entreprise : 0896.415.503

Dénomination

(en entier) : Union Belge des Installateurs en Chauffage central, Sanitaire, Climatisation et Professions Connexes

(en abrégé) : I.C.S.

Forme juridique : asbl

Siège : Rue du Lombard, 34-42 - 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Nomination d'administrateurs lors de l'Assemblée Générale du 26 mars 2011, suivant article 19 des statuts

Nominations d'administrateurs:

De Jans Johny, domicilié Kortrijkstraat 33 bte 5 à 9800 Deinze, né à Deinze le 15 mars 1949

Driessens Marc, domicilié Bergsebaan 73 à 2960 Sint-Job-in 't Goor, né à Kapellen, le 6 novembre 1967

Schwall Ferdi, domicilié Birkenweg 221 à 4770 Amel, né à Heuzy le 16 octobre 1938

Démissions de:

Bergs Léo, domicilié Nikolausfeld 18/5 à 4700 Eupen, né à Aachen le 6 mai 1935 Kleinen Jean-Jacques, domicilié Gorhez 273 à 4880 Aube', né à Rocourt le 5 août 1950

Le Conseil d'Administration d'I.C.S. se compose

- des administrateurs suivants, conjointement:

Baillot Benoit, Rue des Champs 15 6800 Libramont;

Cazier Victor, Eendebroekstraat 25, 3012 Wilsele;

Claessens Bruno , 8ouquette 105, 4800 Verviers;

De Jans Johny, Kortrijkstraat 33 bte 5, 9800 Deinze;

De Volder Jo, Naarnsevest 116 bte 3 3000 Leuven;

Deridder Philippe, Les Colir 21 1440 Braine Le Château;

Driessens Marc, Bergsebaan 73, 2960 Sint-Job-in 't Goor;

Dubuisson André, Rue de la Barrière 34 7011 Ghlin ;

Goudezeune René, Neerwaastensestraat 19 8902 Ieper ;

Guillaume Christian, Néblon le Pierreux, 1, 4590 Ouffet ;

Lauvaux Fréderic, Rue des Haies 8 1340 Ottignies Louvain la Neuve;

Léonard Michaël, Route du Père Lejeune 32 6840 Petitvoir;

Levante Guiseppe, Rue Ravin Madelon 63 7110 La Louvière ;

Peytier Dirk , Keizerinlaan 20, 1860 Meise;

Schwall Ferdi, Birkenweg 221, 4770 Amel;

Snick Dirk, Merelstraat 32 8020 Oostkamp;

Tasiaux Benoit, Rue d'Alvaux 10 5032 Gembloux (Bothey);

Ternoot Luc, Ninoofsesteenweg 230 9600 Ronse;

Therer Michel, Route de Chôdes, 11, 4960 Malmédy,

Van der Beken Marc, Meereigen 182, 2170 Merksem,

Vandersande Marc, Wilgenlaan 7, 1820 Steenokkerzeel

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation au l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/07/2011- Annexes du Moniteur belge

Volet B - Suite

Réservé

au

Moniteur

belge

MOD 2.2

Pour conforme,

De Bie Michaël

Directeur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/07/2011- Annexes du Moniteur belge

"

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme á l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Coordonnées
BELGISCHE UNIE VAN INSTALLATEURS VAN CENTRAL…

Adresse
Zet e; " Lombardstraat 34-42 te 1000 Brussel

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale