BELGISCHE WEGENVERENIGING OF ASSOCIATION BELGE DE LA ROUTE, AFGEKORT : BWV

Association sans but lucratif


Dénomination : BELGISCHE WEGENVERENIGING OF ASSOCIATION BELGE DE LA ROUTE, AFGEKORT : BWV
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 472.922.114

Publication

19/02/2014
ÿþIn de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

MOD 2.2

na neerlegging van de akte ter griffie

neisl te. .r> 7.1

111111111!111111Ï11,1)111g1111

Ondememingsnr : 0472.922.114

Benaming

(voluit) Belgische Wegenvereniging

(verkort): BWV

Rechtsvorm: vzW

Zetel: Woluwelaan 42 - 1200 Brussel

Onderwerp akte: BENOEMINGEN - ONTSLAGEN HERNIEUWING VAN MANDATEN

Beslissingen van de Algemene Vergadering conform art 10 van de statuten

inzake de samenstelling van de Raad van Bestuur tijdens haar zitting van 24 april 2013.

-is herverkozen als bestuurders voor een nieuwe termijn van vier jaar: Claude Van Rooten, Servaislei 35, 2900 Schoten, geboren op 23.02.1954 te Ukkel

Beslissingen van de Algemene Vergadering conform art 10 van de statuten

inzake de samenstelling van de Raad van Bestuur tijdens haar zitting van 27 november 2013.

-is uittredend als bestuurder:

Christian Mauroit, Gebroeders Gabreaustraat 13C, 7880 Vloesberg, geboren op 12.10.1947 te Gent

-zijn herverkozen als bestuurders voix een nieuwe termijn van vier jaar

Laurent Donato, rue Boisée 84, 4432 Alleur, geboren op 29.08.1971 te Chenée

Agnès Calberg, rue Saint Laurent 257, 4000 Luik, geboren op 04.02,1969 te Luik

Romain Buys, Mandekensstraat 115, 9255 Buggenhout, geboren op 09.09.1945 te Vrasene

Eh Desmedt, Dunberg 47, 3210 Lubbeek, geboren op 10.11.1958 te Leuven

Etienne Scherpereel, Renaat De Rudderstraat 50, 9850 Nevele, geboren op 5.06.1945 te Merendree

-is ontslagnemend als bestuurder:

Jean-Paul Gailly, Arthur Rolandstraat 47, 1030 Brussel, geboren op 17.06,1954 te Sint-Agatha-E3erchem

-is benoemd als bestuurder:

Karel Hofman, Esdoornfaan 24, 9860 Scheldewindeke, geboren op 12,10.1972 te Gent.

Hij zal het mandaat van J.P. Gailly die ontslagnemend is beeindigen.

De Raad van Bestuur van de BVW is voortaan als volgt samengesteld:

Dirk De Smet, voorzitter; Romain Buys, ondervoorzitter; Tom Roelants, ondervoorzitter Eric Ghilain, penningmeester; Claude Van Rooten, secretaris

Leden

Didier Block

Bernard Demasy Jean-François Gaillet Andr Jasienski Luc erts

Alain Broes

Eh l Desmedt

Bertrand Guelton

Billy Lebon

Etienne Scherpereel

Agnès Calberg Pieter De Winne Karel Hofman Yves Mets

Eric Van De Velde

Yves Decoene Laurent Donato Jan Horemans Jean-Claude Moureau Dominique Verlaine

cto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting cf organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden:

1 0 FEB 2014

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

19/02/2014
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

leuxsaMI

1 0 FEB 2014

Greffe

IME111,1

UI

N° d'entreprise: 0472.922.114

Dénomination

(en entier) : Association Belge de la Route

(en abrégé) : ABR

Forme juridique : asbl

Siège : Boulevard de la Woluwe 42 -1200 Bruxelles

Objet de l'acte : NOMINATIONS - DEMISSIONS - RENOUVELLEMENTS DE MANDATS

Décision de l'Assemblée générale relative à la composition du Conseil d'administration en sa séance du 24 april 2013 et conformément à l'art 10 des statuts

-est réélu comme administrateur pour un mandat de 4 ans

Claude Van Rooten, Servaislei 35, 2900 Schoten, né le 23.02,1954 à Ukkel

Décision de l'Assemblée générale relative à la composition du Conseil d'administration en sa séance du 27 november 2013 et conformément à l'art 10 des statuts :

-est sortant comme administrateur

Christian Mauroit, Gebroeders Gabreaustraat 13C, 7880 Vloesberg, né le 12.10,1947 à Gand

-sont réélus comme administrateurs pour un mandat de 4 ans:

Laurent Donat°, rue Boisée 84,4432 Alleur, né le 29.08,1971 à Chenée

Agnès Calberg, rue Saint Laurent 257, 4000 Liège, née le 04.02.1969 à Liège

Romain Buys, Mandekensstraat 115, 9255 Buggenhout, né le 09.09.1945 à Vrasene

Eli Desmedt, Dunberg 47,3210 Lubbeek, né le 10.11.1958 à Leuven

Etienne Scherpereel, Renaat De Rudderstraat 50, 9850 Nevele, né le 5.06.1945 à Merendree

-est démissionnaire comme administrateur

Jean-Paul Gailly, Arthur Rolandstraat 47, 1030 Bruxelles, né le 17.06.1954 à Sint-Agatha-Berchem

-est nommé comme administrateur:

Karel Hofman, Esdoomlaan 24, 9860 Scheldewindeke, né le 12.10.1972 à Gand.

Il achève le mandat de J.P. Gailly qui est démissionnaire.

Le Conseil d'administration se compose dorénavant comme suit

Dirk De Smet, président; Romain Buys, vice-président; Tom Roelants, vice-président; Eric Ghilain, trésorier; Claude Van Rooten, secrétaire

Membres :

Didier Block Alain Broes Agnès Calberg Yves Decoene

Bernard Demasy Eli Desmedt Pieter De VVinne Laurent Donat°

Jean-Fra Gaillet Bertrand Guelton Karel Hofman Jan Horemans

dré J Billy Lebon Yves Meis Jean-Claude Moureau

uc Re s Etienne Scherpereel Eric Van De Velde Dominique Verlaine

Mentionner sur la dernière page du olet B : Au recto: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter ['association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au versa: Nom et signature



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

25/07/2012
ÿþ Mon 22

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



Réservé i~umu~u~~~u~~nusuu

au *13131437*

Moniteui

belge

à

`i 6 Juii. 20 !2

Greffe



N° d'entreprise : 0472.922,114

Dénomination

(en entier) : Association Belge de la Route

(en abrégé) : ABR

Forme juridique: asbl

Siège : Boulevard de la Woluwe 42 -1200 Bruxelles

Objet de l'acte : NOMINATION - DEMISSIONS - RENOUVELLEMENTS DE MANDATS

Décision de l'assemblée générale relative à la composition du Conseil d'administration en sa séance du 18 avril 2012 et conformément à l'art 10 des statuts

- réélection comme administrateur pour un mandat de 4 ans de

Dirk De Smet, Avenue Fabiola 16, 9280 Gerpinnes, né le 28/08/1948 à Anvers

Jan Horemans, Leuvensebaan 110, 3040 Ottenburg, né le 26/09/1953 à Nijlen

André Jasienski, Rue de Fernelmorit 156, 5020 Champion, né le 18/11/1954 à Eiisabethvilie

- nomination comme administrateur pour un mandat de 4 ans de

Alain Broes, Kerksweg 27, 3020 Herent, né le 17/01/1954 à Etterbeek

Jean-Claude Moureau, rue de Crayer 7, 1000 Bruxelles, né le 26/0511948 à Liège Billy Lebon, Kortedreef 15, 9040 Gent St Amandsberg, né le 6/10/1950 à Kortrijk Didier Block, Avenue du Griffon 14, 7090 Braine le Comte, né le 10/06/1963 à Liège Yves Decoene, Rue Les Culots 21, 1420 Braine-l'Alleud, né le 13/07/1944 à Ixelles

Le Conseil d'administration se compose dorénavant comme suit :

Dirk De Smet, président

Romain Buys, vice-président

Tom Roelants, vice-président

Eric Ghilain, trésorier

Claude Van Rooten, secrétaire

membres : Jan Horemans

Didier Block André Jasienski

Alain Broes Billy Lebon

Agnès Calberg Christian Mauroit

Yves Decoene Yves Mels

Bernard Demasy Jean-Claude Moureau

Eli Desmedt Luc Rens

Pieter De Winne Laurent Donato Jean-François Gaillet Jean-Paul Gailly Bertrand Guelton Etienne Scherpereel

Dirk De Smet Eric Van De Velde

Président Dominique Verlaine



Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

25/07/2012
ÿþ MOD 2.2

12,4, In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Voorbehouden

aan het Belgisch staatsblad

*iaisia3a

BnLISSEL

rr ' 1 ~ i, i'.

Griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondememingsnr ; 0472.922.114

Benaming

(voluit) : Belgische Wegenvereniging

(verkort) : BWV

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Woluwedal 42 -1200 Brussel

Onderwerp akte : BENOEMINGEN - ONTSLAGEN  HERNIEUWING VAN MANDATEN

Beslissingen van de Algemene Vergadering conform art 10 van de statuten inzake de samenstelling van de Raad van Bestuur tijdens haar zitting van 18 april 2012.

- Zijn herverkozen als bestuurders:

Dirk De Smet, Avenue Fabiola 16, 9280 Gerpinnes, geboren op 28/08/1948 te Antwerpen

Jan Horemans, Leuvensebaan 110, 3040 Ottenburg, geboren op 26/09/1953 te Nijlen

André Jasienski, Rue de Fernelmont 156, 5020 Champion, geboren op 18/11/1954 te Elisabethville

- Zijn benoemd als bestuurerds;

Alain Broes, Kerksweg 27, 3020 Herent, geboren op 17/01/1954 te Etterbeek

Jean-Claude Moureau, Crayerstraat 7, 1000 Brussel, geboren op 26/05/1948 te Luik Billy Lebon, Kortedreef 15, 9040 Gent St Amandsberg, geboren op 6/10/1950 te Kortrijk Didier Block, Avenue du Griffon 14, 7090 Braine le Comte, geboren op 10/06/1963 te Luik Yves Decoene, Rue Les Culots 21, 1420 Braine-l'Alleud, geboren op 13/07/1944 te Elsene

De Raad van Bestuur van de BWV is voortaan als volgt samengesteld:

Dirk De Smet, voorzitter

Romain Buys, ondervoorzitter

Tom Roelants, ondervoorzitter

Eric Ghilain, penningmeester

Claude Van Rooten, secretaris

leden

Didier Black

Alain Broes

Agnès Calberg Yves Decoene Bernard Demasy Eli Desmedt Pieter De Winne Laurent Donato Jean-François Gaillet Jean-Paul Gailly Bertrand Guelton

Dirk De Smet Voorzitter

Jan Horemans

André Jasienski

Billy Lebon

Christian Mauroit Yves Mels Jean-Claude Moureau Luc Rens

Etienne Scherpereel Eric Van De Velde Dominique Verlaine

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

06/02/2015
ÿþCopie â publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

MOD2.2

n,zew'; ;abrid/ontvart;;en cp

2 Uri

t'C~..r g2L

erettéiWndrl

N1I III IIIIII~I~

*15020939+

i

i

N° d'entreprise : 0472.922114

Dénomination

(en entier) : Association Belge de la Route

(en abrégé) : ABR

Forme juridique : asbl

Siège : Boulevard de la Woluwe 42 -1200 Bruxelles

Objet de l'acte : NOMINATIONS - DEMISSIONS - RENOUVELLEMENTS DE MANDATS NOUVEAU PRESIDENT - CONSTITUTION DU BUREAU

Décision de l'Assemblée générale relative à la composition du Conseil d'administration en sa séance du 12 mai 2014 et conformément à l'art 10 des statuts

-sont réélus comme administrateur pour un mandat de 4 ans :

Tom Roelants, Koning Albertlaan 50, 9840 De Pinte, né le 14.08.1967 à Gand Dominique Verlaine, Rue Monchamps 5, 4052 Beaufays, né le 26.08.1972 à Chenée Karel Hofman, Esdoornlaan 24, 9860 Scheldewindeke, né le 12.10,1972 à Gand Jean-François Gaillet, rue d'Argent 11, 7850 Enghien, né le 11.12.1969 à Enghien Yves Mets, Lennie Rammeloostraat 23, 9041 Oostakker, né le 9.02.1966 à Oostakker

-sont démissionnaires comme administrateur :

Dirk De Smet, Avenue Fabiola 16, 6280 Gerpinnes, né le 28.08.1948 à Anvers

Jean-Claude Moureau, Avenue du Maréchal Ney 90, 1180 Bruxelles, né le 26.05.1948 à Liège

Eric Ghilain (à partir du 31.08.2014), Place Charles Graux, 14 bte 13 à 1050 Bruxelles,né le 05.02.1949 à

Ixelles

Agnès Calberg, rue Saint Laurent 257, 4000 Liège, née le 04.02.1969 à Liège

Billy Lebon, Kortedreef 15, 9040 Gent St. Amandsberg, né le 6.10.1950 à Courtrai

Bernard Demasy, rue Guillaume Dernuylder 13, 1160 Bruxelles, né le 23.04.1969 à Ixelles

-sont nommés comme administrateur :

Etienne Willame, rue du Moulin 22, 5081 Saint-Denis, né le 31.10.1968 à Ottignies. Il achève le mandat de

Dirk De Smet qui est démissionnaire.

Jean-Paul Gailly, rue Arthur Roland 47, 1030 Schaerbeek, né le 17.06.1954 à Berchem Sainte Agathe, Il

achève ie mandat de Jean-Claude Moureau qui est démissionnaire.

Philippe Barette, rue de l'Eider 3, 1170 Bruxelles, né le 17.12.1967 à Ixelles. Il achève à partir du 1.09.2014

le mandat de Eric Ghilain qui est démissionnaire au 31.08.2014.

Samuel Dubrunfaut, Bas-Tige, 16/B, 5310 Taviers, né le 23.11.1980 à La Louvière, Il achève la mandat de.

Agnés Calberg qui est démissionnaire.

Filip Van Rikstal, De Croyplein 3, 3020 Winksele, né le 9.05.1967, II achève le mandat de Billy Lebon qui est

démissionnaire.

En sa séance du 12 mai 2014 et conformément à l'art. 19 des statuts, le Conseil d'administration a élu parmi ses membres comme personne mandatée pour représenter l'association en tant que président, Claude Van Rooten, Servaislei 35, 2900 Schoten, né le 23.02.1954 à Uccle.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Volet B Suite

Décision de ['Assemblée générale relative à la composition du Conseil d'administration et du Bureau en sa séance du 15 décembre 2014 et conformément à l'art 10 des statuts

-sont démissionnaires comme administrateur

Dominique Verlaine, Rue Monchamps 5, 4052 Beaufays, né le 26.08.1972 à Chenée

Romain Buys, Mandekensstraat 115, 9255 Buggenhout, né le 9.09,1945 à Vrasene

-sont nommés comme administrateur :

Eva Van den Bossche, Aarschotsestraat 104 à 1800 Peutie, née le 9/12/1974 à Anderlecht pour un mandat

de 4 ans.

Philippe Lemoine, Les Bouhais 40 à 4860 Pepinster, né Ie 30.11.1966 à Vervier. II achève le mandat de

Dominique Verlaine qui est démissionnaire.

Bernard Cornez, Rue de la Gage 78 à 7063 Neufvilles, né le 21.04,1951 à Jemappes. Il achève le mandat

de Romain Buys qui est démissionnaire.

Paul Plak, Clos Rémy van den Abeele 2, 7060 Soignies, né le 30.12.1960 à Charleroi peur un mandat de 4

ans.

Le Bureau est dorénavant constitué comme suit :

Président : Claude Van Rooten

Vice-présidents : Tom Roelants

Bernard Cornez

Secrétaire : Paul Plak

Trésorier : Philippe Lemoine

Délégué au Congrès : Philippe Barette

Le Conseil d'administration est dorénavant composé comme suit :

Eva Van den Bossche

Tom Roelants

Pieter De Winne

Etienne Willame

Laurent Donato

Philippe Lemoine

Philippe Barette

Alain Broes

Jean-Paul Gailly

Karel Hofman

Claude Van Rooten

Bertrand Guelton

Samuel Dubrunfaut

Filip Van Rickstal

Jean-François Gaillet

Bernard Cornez

Jan Horemans

Didier Block

Eli Desmedt

Luc Rens

Yves Mels

Etienne Scherpereel

Paul Plak

Erik Van de Velde

André Jasienski

Yves Decoene

ir Claude Van Rooten

Président

luléatitianeasapléx[danfëèeepaggealuh64ébEEt : Mente NèatreciagastéátdulnCàtrivàrieenaeatEkanhuitlddMlaesaanaaaauidewesaaneBs afRaopAQuutririd$eppMeatdai' ëeseaeititiag idedaùdtiEtaroaU'BogQatliaa3eà'ëggadctldesittess

Ay4uessec; Mv íF~ée~d@Ri#iERe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Réservé

au

Moniteur

belge

06/02/2015
ÿþ1

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisçh Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter gtriffie .

*150 1111 iN

Ondernemingsnr : 0472.922.114

Benaming

(voluit) : Belgische Wegenvereniging

(verkort) : BWV

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Woluwelaan 42 -1200 Brussel

Onderwerp akte : BENOEMINGEN - ONTSLAGEN  HERNIEUWING VAN MANDATEN NIEUWE VOORZITTER - SAMENSTELLING VAN HET BUREAU

Beslissingen van de Algemene Vergadering conform art 10 van de statuten inzake de samenstelling van de Raad van Bestuur tijdens haar zitting van 12 mei 2014:

-Zijn herverkozen als bestuurders voor een mandaat van 4 jaar:

Tom Roelants, Koning Albertlaan 50, 9840 De Pinte, geboren op 14.08,1967 te Gand Dominique Verlaine, Rue Monchamps 5, 4052 Beaufays, geboren op 26.08.1972 te Chenée Karel Hofman, Esdoornlaan 24, 9860 Scheldewindeke, geboren op 12.10.1972 te Gand Jean-François Gaillet, rue d'Argent 11, 7850 Enghien, geboren op 11,12,1969 te Enghien Yves Mets, Leonie Rammeloostraat 23, 9041 Oostakker, geboren op 9.02.1966 te Oostakker

-Zijn uittredend als bestuurders:

Dirk De Smet, Avenue Fabiola 16, 6280 Gerpinnes, geboren op 28.08.1948 te Antwerpen

Jean-Claude Moureau, Maréchal Neylaan 90, 1180 Brussel, geboren op 26.05.1948 te Luik

Eric Ghilain (vanaf 31.08.2014), Charles Grauxplein, 14 bus 13 te 1050 Brussel, geboren op 05.02.1949 te

Elsene

Agnès Galberg, rue Saint Laurent 257, 4000 Luik, geboren op 04.02.1969 te Luik

Billy Lebon, Kortedreef 15, 9040 Gent St. Amandsberg, geboren op 6.10.1950 te Kortrijk

Bernard Demasy, Guillaume Demuylderstraat, 13, 1160 Brussel, geboren op 23.04.1969 te Elsene

-Zijn benoemd als bestuurders:

Etienne Willame, rue du Moulin 22, 5081 Saint-Denis, geboren op 31.10.1968 te Ottignies. Hij zal het

mandaat van Dirk De Smet die ontslagnemend is, beeindigen.

Jean-Paul Gailly, Arthur Rolandstraat 47, 1030 Schaarbeek, geboren op 17.06.1954 te Sint Agatha:

Berchem. Hij zal het mandaat van Jean-Claude Moureau die ontslagnemend is, beeindigen.

Philippe Barette, Eidergansstraat 3, 1170 Brussel, geboren op 17.12.1967 te Elsene.

Hij zal vanaf 1.09.2014 het mandaat van Eric Ghilain die ontslagnemend is, beeindigen.

Samuel Dubrunfaut, Bas-Tige, 16/B, 5310 Taviers, geboren op 23.11.1980 te La Louvière.

Hij zal het mandaat van Agnès Calberg die ontslagnemend is, beeindigen.

Filip Van Rikstal, De Croyplein 3, 3020 Winksele, geboren op 9.05,1967,

Hij zal het mandaat van Billy Lebon die ontslagnemend is, beeindigen.

Tijdens haar zitting dd. 12 mei 2014 en conform art. 19 van de statuten, heeft de Raad van bestuur in zijn midden gekozen ais persoon gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen als voorzitter, Claude Van Rooten, Servaislei 35, 2900 Schoten, geboren op 23.02.1954 te Ukkel.

~~~a

n f, ~, ~~-

ter rrif:ïo van de Nad~~ ~.rí,~.~.,~. _ ,.

~, ~

" _,..f ~' :GrlÜte-~' ; i

Beslissingen van de Algemene Vergadering conform art 10 van de statuten inzake de samenstelling van de Raad van Bestuur en van het Bureau tijdens haar zitting van 15 december 2014:

-Zijn uittredend als bestuurders:

Dominique Verlaine, Rue Monchamps 5, 4052 Beaufays, geboren op 26.08.1972 te Chenée

Romain Buys, Mandekensstraat 115, 9255 Buggenhout, geboren op 9.09.1945 te Vrasene

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

-Zijn benoemd als bestuurders:

Eva Van den Bossche Aarschotsestraat 104 te 1800 Peutie, geboren op 9/12/1974 te Anderlecht voor een

mandaat van 4 jaar

Philippe Lemoine, Les Bouhais 40 à 4860 Pepinster, geboren op 30.11.1966 te Vervier. Hij zal het mandaat

van Dominique Verlaine die ontslagnemend is, beeindigen.

Bernard Cornez, Rue de la Gage 78 à 7063 Neufvilles, geboren op 29.04.9951 te Jemappes. Hij zal het

mandaat van Romain Buys die ontslagnemend is, beeindigne.

Paul Plak, Clos Rémy van den Abeele 2, 7060 Soignies, geboren op 3012,1960 te Charleroi voor een

mandaat van 4 jaar.

Het Bureau van de BWV is voortaan als volgt samengesteld:

Voorzitter: Claude Van Rooten

Ondervoorzitters; Tom Roelants

Bernard Cornez

Secretaris: Paul Plak

Penningmeester: Philippe Lemoine

Afgevaardigde voor het Congres: Philippe Barette

De Raad van Bestuur van de BWV is voortaan als volgt samengesteld:

Eva Van den Bossche

Tom Roelants

Pieter De Winne

Etienne Willame

Laurent Donato

Philippe Lemoine

Philippe Barette

Alain Broes

Jean-Paul Gailly

Karel Hofman

Claude Van Rooten

Bertrand Gueiton

Samuel Dubrunfaut

Filip Van Rickstal

Jean-Français Gaillet

Bernard Cornez

Jan Horemans

Didier Block

Eli Desmedt

Luc Rens

Yves Mets

Etienne Scherpereel

Paul Plak

Erik Van de Velde

André Jasienski

Yves Decoene

Ir Claude Van Rooten

Voorzitter

Luik B - Vervolg

MOD 2.2

s s

Voor-

behauden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

21/05/2012
ÿþS ~

rnoD 2.2

1=3 1 In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Voor- A

behouden

aan het

Belgisch

Staatsbled

II lUI III!IHUIIIflhIIIHlII

*12093016*



0 $ -05- 20i2 ~

i

SRUSSEI

Griffie

Ondernemingsnr : 0472.922.114

Benaming

(vomit): "Belgische Wegenvereniging" of "Association belge de la

Route"

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Woluwedal 42 - 1200 Brussel

Onderwerp akte : Nieuwe statuten - nieuwe afkorting benaming - wijzigingen raad van bestuur en gemachtigden

Uittreksel uit de statuten en akten:

De algemene vergadering van 30 november 2011, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten integraal te wijzigen en te vervangen door onderstaande tekst.

ARTIKEL 1

De vereniging draagt de naam: Belgische Wegenvereniging, afgekort; BWV.

De Franstalige benaming van de vereniging is: Association belge de la Route, afgekort: ABR.

ARTIKEL 2

De zetel van de vereniging is gevestigd te Woluwedal 42, 1200 Brussel en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Hij kan slechts verplaatst worden door de algemene vergadering mits deze bovendien de regels in acht neemt zoals vereist voor een statutenwijziging en beschreven in deze statuten.

ARTIKEL 3

De vereniging heeft tot doel binnen het kader van duurzame ontwikkeling:

-Het uitvoeren van alle activiteiten en acties die het nationaal comité van de World Road Association

(PIARC) als lid van deze organisatie moet vervullen;

-Het bevorderen van elke vooruitgang in de aanleg en het onderhoud van wegen, van de verkeersveiligheid,

en van de exploitatie van wegen;

-Het aanmoedigen en coördineren van al haar initiatieven inzake imago van de wegensector, mobiliteit en

wegverkeer;

-Het tot stand brengen van een maximale samenwerking tussen deskundigen en praktijkmensen in de

wegenbouw en alle weggebruikers;

-Het tot stand brengen van een internationale samenwerking.

Met het oog op de realisatie van bovenvermelde doelstellingen:

-Vertegenwoordigt de vereniging PIARC in België;

-Organiseert de vereniging de deelneming aan de activiteiten van P1ARC;

-Staat de vereniging het secretariaat-generaal van PIARC bij voor acties in België;

-Organiseert de vereniging op regelmatige tijdstippen Belgische wegencongressen en specifieke

studiedagen;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MW 2.2

-Publiceert de vereniging verhandelingen, verslagen, rapporten, tijdschriften en allerhande documenten die tot haar werkgebied behoren.

Hiermee zet de vereniging de doelstellingen verder van de vzw "Belgisch nationaal comité van de Permanent International Association of Road Congresses" en de vzw "Koninklijke Bestendige Vereniging der Belgische Wegencongressen", waarvan zij de opvolger is.

De vereniging kan binnen de door deze statuten vastgestelde grenzen alle activiteiten ontwikkelen en alle handelingen steilen, van welke aard ook, die telden tot de gehete of gedeeltelijke volbrenging van deze opdrachten, of die bijdragen tot het verzekeren of vergemakkelijken van de verwezenlijking ervan. Zij kan in die zin ook, doch slechts op bijkomstige wijze, handelsdaden stellen, en dit enkel voor zover de opbrengst hiervan besteed wordt aan het doel waarvoor zij werd opgericht. Zij kan elk mandaat aanvaarden dat haar door om het even welke overheid zou worden toevertrouwd.

ARTIKEL 5

De vereniging telt enkel effectieve leden, verder in deze statuten ook "lid" of "leden genoemd. Hun minimumaantal is bepaald op dertig.

De leden worden onderverdeeld in drie categorieën:

-Institutionele leden, zijnde de afgevaardigden van de Federale Staat en de Gewesten;

-Collectieve leden, zijnde de afgevaardigden van lokale overheden, openbare instellingen en instellingen

yan openbaar nut, wetenschappelijke, technische of beroepsverenigingen, commerciële of industriële

ondernemingen, enz.

-Individuele leden

ARTIKEL 6

De vraag tot toetreding als lid wordt schriftelijk ingediend bij de raad van bestuur op voordracht van minstens twee leden. De raad van bestuur beslist soeverein over de toetreding van nieuwe leden.

ARTIKEL 7

De leden zijn verplicht tot het betalen van een jaarlijkse bijdrage. Deze bijdrage wordt de eerste maal betaald bij toetreding en vervolgens jaarlijks in de loop van het eerste trimester van het jaar.

Deze bijdrage wordt jaarlijks en voor elke categorie van effectieve leden bepaald door de algemene vergadering en mag niet hoger zijn dan 10.000 EUR.

ARTIKEL 8

Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet per aangetekend schrijven aan de raad van bestuur ter kennis worden gebracht.

Een lid wordt als ontslagnemend beschouwd als hij/zij de voorziene ledenbijdrage niet betaalt ten laatste binnen de tien dagen na verzending van een aanmaning hiertoe,

Een lid dat niet langer de functie vervult of de hoedanigheid verliest overeenkomstig dewelke hij/zij tot de vereniging toegelaten werd, wordt eveneens als ontslag nemend beschouwd in die hoedanigheid.

Elk lid kan te allen tijde worden uitgesloten door een beslissing van de algemene vergadering, conform de bepalingen in artikel 30 van de statuten, De raad van bestuur kan in afwachting van de beslissing van de algemene vergadering de leden die zich schuldig maken aan zware inbreuken tegen de statuten of een gedrag tentoon spreiden dat strijdig is met de wetten op de goede zeden of de openbare orde, schorsen.

ARTIKEL 10

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van negenentwintig bestuurders, als volgt verdeeld:

-Drie vertegenwoordigers van de administratie van het Vlaamse Gewest;

-Drie vertegenwoordigers van de administratie van het Waalse Gewest;

-Drie vertegenwoordigers van de administratie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;

-Één vertegenwoordiger van de federale minister die de betrokken materie onder zijn bevoegdheid heeft;

-Zeven bestuurders die de gemeenten en de openbare instellingen, parastatale of pararegionale instellingen

en instellingen van openbaar nut vertegenwoordigen;

-Elf bestuurders uit de privé-sector tontwerpbureaus, aannemers, leveranciers, beroepsfederaties, ... )

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

-De Belgische vertegenwoordiger in het 'Executive Comittee van PIARC, die ambtshalve bestuurder is,

Gelijktijdig met de verkiezingen van de bestuurders, wordt voor elke nieuwe bestuurder door de algemene vergadering een plaatsvervanger aangesteld die een andere bestuurder uit dezelfde categorie kan vertegenwoordigen op de vergaderingen van de raad van bestuur in geval van afwezigheid van die bestuurder.

ARTIKEL 11: Duur van het mandaat van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd voor vier jaar en zijn herkiesbaar. Wanneer een lopend mandaat vrijkomt, voleindigt de voorlopig aangestelde bestuurder het mandaat van degene die hij vervangt.

ARTIKEL 12: Wijze van benoeming en bezoldiging van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering met een gewone meerderheid ongeacht het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden, De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit. De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL.13; Ambtsbeëindiging en afzetting van de bestuurders

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de algemene vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat of door overlijden.

De afzetting door de algemene vergadering wordt beslist bij gewone meerderheid van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de algemene vergadering.

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de raad van bestuur, Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. In dit geval, moet de raad van bestuur zo snel mogelijk de algemene vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen.

De akten betreffende de ambtsbeLindiging en de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 14: Bevoegdheden van de bestuurders.

De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de Wet aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op als eiser en verweerder, in aile rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel en bepaalt hun bezoldigingen. De raad van bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als college.

De raad van bestuur kan slechts geldig beslissen indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen, behalve voor het wijzigen van het huishoudelijk reglement waarvoor een 2/3 meerderheid vereist is. Bij gelijkheid van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

Beslissingen die tot uitgaven leiden ten faste van de vereniging kunnen tot een bedrag van 1000 euro afzonderlijk door de penningmeester of de voorzitter of één van de ondervoorzitters of de secretaris genomen worden en voor een bedrag boven 1000 euro tot 10,000 euro door een beslissing van de voorzitter, de ondervoorzitters, de penningmeester en de secretaris, op voorwaarde dat een meerderheid van hen een stem heeft uitgebracht en hiervan de meerderheid akkoord gaat.

ARTIKEL 17

De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en nuttig oordeelt.

De raad van bestuur kan, indien hij dit nodig oordeelt, een afgevaardigd bestuurder of directeur benoemen, die met het dagelijks bestuur wordt belast. Deze verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling en

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOo22

tekent geldig namens de vereniging tegenover de postdiensten, de openbare en private bankinstellingen en alle andere instellingen.

ARTIKEL 19: Personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, overeenkomstig art. 13, 4° lid, W.VZW

De raad van bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één of meerdere van de bestuurders of aan een ander persoon, die al dan niet lid is van de vereniging.

De raad van bestuur kiest in zijn midden een voorzitter, twee ondervoorzitters, een secretaris en een penningmeester die samen het bureau vormen en kan daarnaast elke functie die noodzakelijk is voor de goede werking van de vereniging, kiezen.

De voorzitter oefent de functie van eerste vertegenwoordiger van België bij de'Council' van PIARC uit,

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is.

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b)door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college wordt de vereniging in en buiten rechte steeds geldig vertegenwoordigd door het gezamenlijke optreden van twee bestuurders of door het afzonderlijke optreden van de voorzitter.

Voor financiële verplichtingen tot een bedrag van 10.000 euro heeft de penningmeester een afzonderlijke volmacht ter verbintenis van de vereniging.

De voor bijzondere opdrachten aangestelde gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

ARTIKEL 20: Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, overeenkomstig art, 13bis, 1° lid,

W.VZW

De raad van bestuur kan een dagelijks bestuur aanstellen,

Bij gebrek aan wettelijke omschrijving van wat het dagelijks bestuur omvat, worden tot daden van dagelijks bestuur gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de vereniging te verzekeren en alle handelingen die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is.

De ambtsbeëindiging van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a)op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b)door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging bij uittreksel bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat als een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

NAb 2,2

ARTIKEL 22

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor

-het wijzigen van de statuten,

-de benoeming en de afzetting van de bestuurders,

-de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend,

-de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

-de benoeming en afzetting van controleurs der rekeningen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend,

- de kwijting aan de controleurs der rekeningen,

-de goedkeuring van de begroting en van de rekening,

-de vrijwillige ontbinding van de vereniging,

-de uitsluiting van een lid van de vereniging,

-de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

-aile gevallen waarin deze statuten het vereisen.

ARTIKEL 23

De algemene vergadering komt samen na een beslissing door de raad van bestuur telkens als het doel van de vereniging zulks vereist.

De algemene vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de voorzitter of een door de raad van bestuur aangeduide bestuurder.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar, voor het goedkeuren van de begroting van het komend jaar en om zich uit te spreken over de kwijting van de bestuurders.

ARTIKEL 24

De jaarlijkse algemene vergadering wordt gehouden in de loop van de maand april.

ART IKEL 25

De raad van bestuur is bovendien verplicht de algemene vergadering samen te roepen wanneer 1/5 van de effectieve leden daartoe een verzoek richt aan de raad van bestuur en dit per aangetekende brief waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld. In dit geval is de Raad van Bestuur verplicht de algemene vergadering samen te roepen binnen de twee maanden met vermelding op de agenda van de gevraagde agendapunten.

ARTIKEL 26

De oproepingen tot de algemene vergadering moeten om geldig te zijn, ondertekend of verzonden worden door de voorzitter of een door de raad van bestuur aangeduide bestuurder. Aile effectieve leden moeten worden opgeroepen per gewone brief of per elektronische post of per aangetekende brief tenminste acht werkdagen voor de vergadering.

ARTIKEL 27

De oproeping, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de raad van bestuur. Elk onderwerp dat schriftelijk wordt voorgedragen door 1/20 van de effectieve leden, moet eveneens op de agenda worden vermeld. Dit onderwerp moet uiteraard door het 1/20 van de leden ondertekend zijn en tenminste twee werkdagen voor de vergadering aan de voorzitter van de raad van bestuur overhandigd zijn. Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen in geen geval behandeld worden.

ARTIKEL 31

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en een bestuurder en opgenomen worden in een bijzonder register. Dit register kan op de zetel van de vereniging door leden worden ingezien. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de voorzitter en een bestuurder of bij ontstentenis van de voorzitter door twee bestuurders,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

rtioo 22

De beslissingen worden eventueel ter kennis gebracht van belanghebbende derden per brief na schriftelijke aanvraag bij de raad van bestuur of door publicatie In de pers.

ARTIKEL 33

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de algemene vergadering tot ontbinding besluiten indien 213e van de leden op de algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5e meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de algemene vergadering vermeld worden.

Zijn geen 213e van de leden op deze algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede algemene vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 415e meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een belangenloze organisatie die zich bezig houdt met preventie, onderzoek of belangenbehartiging van wegveiligheid.

Van de ontbinding zal het ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars bij uittreksel bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De algemene vergadering heeft kennis genomen van de volgende wijzigingen in de raad van bestuur. -Ontslagnemend sinds 17 april 2002

De Jonghe Anthony, Tanghoflaan 13, 2550 Kontich, geboren op 29/09/1944, te Moortsel

Dieleman Rudy, Pastoor Delestréstraat 85, 1850 Grimbergen

Van Heystraeten Guida, Beeldekensgatstraat 29, 3080 Duisburg, geboren op 14/11/1944, te Mortsele

-Benoemd op 17 april 2002

Gorlé Dirk, Heidestraat 20, 3140 Keerbergen, geboren op 18/01/1940, te Berchem

Guillaume Michèle, Rue des Moulins 33, 4000 Luik, geboren op 2711111959, te MSngen-Gtadbach

Loncke Roland, Frère Orbanlaan 390, 9000 Gent, geboren op 10/01/1942, te Brugge

Thoulen Marc, Lesbroussartstraat 9, 1050 Brussel, geboren op 14/10/1948, te Etterbeek

-Ontslagnemend sinds 1 april 2003

Courtois Henri, rue de Blanmont 72A, '1435 Mont-St-Guibert, geboren op 0610711945, te Luik

-Benoemd op 1 april 2003

Gailly Jean-Paul, Arthur Rolandstraat 47, 1030 Brussel, geboren op 1710611954, te Sint-Agatha-Berchem Quoistiaux Jean-Luc, Paviastraat 5, 1000 Brussel, geboren op 0711011948, te Anderlecht

-Ontslagnemend sinds 9 december 2003

Camoy Francis, Père Hilairelaan 8, 1150 Brussel, geboren op 26/06/1960, te Ukkel

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

uioo 2.2

-Benoemd op 9 december 2003

Delaby Marc, Frans Lyceumlaan 8 bus 14, 1180 Ukkel, geboren op 24102/1973, te Elsene

- Overleden op 23 februari 2004

Diericx Raymond, Vilvoordsesteenweg 158, 1120 Brussel, overleden op 23 februari 2004

-Ontslagnemend sinds 27 april 2004

Gorlé Dirk, Heidestraat 20, 3140 Keerbergen, geboren op 18/01/1940, te Berchem

Loncke Roland, Frère Orbanlaan 390, 9000 Gent, geboren op 10/01/1942, te Brugge

Terryn Wilfried, Graaf du Parclaan 52, 9550 Herzele

Vandeputte Jean, Roermondlaan 12, 3500 Hasselt

-Benoemd op 27 april 2004

de Donnea Jean-Marie, Rue Van Eyckstraat 31, 1050 Brussel, geboren op 24/08/1945, te Edege,m Guelton Bertrand, Sint-Pancratiuslaan 35 bus 10, 1950 Kraainem, geboren op 18/06/1959, te Doornik Mauroit Christian, Gebroeders Gabreaustraat 13C, 7880 Vloesberg, geboren op 12/10/1947, te Gent

-Ontslagnemend sinds 21 april 2005

Debref Guy, Aalsterweg 46, 3800 Sint-Truiden

-Benoemd op 21 april 2005

Boedt Fabrice, Rue Fleming 3, 4100 Seraing, geboren op 24/12/1965, te Montégnee Horemans Jan, Leuvensebaan 110, 3040 Ottenburg, geboren op 26/09/1953, te Nijlen

-Ontslagnemend sinds 12 december 2005

de Donnea Jean-Marie, Rue Van Eyckstraat 31, 1050 Brussel, geboren op 24/08/1945, te Edegem Vanderheyden Johan, Kwakstraat 7, 9830 Sint-Martens-Latem, geboren op 29/03/1940, te Sint-Niklaas

-Benoemd op 12 december 2005

Caestecker Chris, Pastorieplein 3 bus 302, 8020 Oostkamp, geboren op 08/03/1945, te Brugge Verhoie Pascal, geboren op 17/10/1969, te Oudenaarde

-Ontslagnemend sinds 19 april 2006

Boedt Fabrice, Rue Fleming 3, 4100 Seraing, geboren op 24/12/1965, te Montégnee

Desmyter Fernand, Impegemstraat 5, 1770 Liedekerke, geboren op 01/09/1948, te Wijtschate

Hendrikx Lambert, Wielewaalsnest 3B, 1820 Perk, geboren op 2810111940, te Maaseik

Lemlin Marc, rue de la Bruyère 137, 1332 Genval, geboren op 29/09/1943, te Elsene

Quoistiaux Jean-Luc, Paviastraat 5, 1000 Brussel, geboren op 07/10/1948, te Anderlecht

Rodesch Jean-Pol, rue du Haut 189, 6792 Aubagne, geboren op 02/07/1950, te Aubagne

Temmerman Edouard, Avenue René Soyer 30, 1310 La Hulpe, geboren op 20/07/1945, te Ottignies

Vanboterdal Annie, chaussée Brunehault 279, 7050 Masnuy-St-Jean, geboren op 02/08/1947, te Jemappes

Verhoie Pascal, geboren op 17/10/1969, te Oudenaarde

"

-Benoemd op 19 april 2006

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Chomis Marc, Les Hauts de Meuse 48, 5101 Erpent, geboren op 24/07/1948, te [Jour

Cosemans Hendrik, Turnhoutsebaan 140, 3294 Molenstede, geboren op 27/03/1971, te Hasselt

Demasy Bernard, Guillaume Demuylderstraat 13, 1160 Brussel, geboren op 23/04/1969, te Elsene

Rens Luc, Hoge Langdonken 3, 2230 Herselt, geboren op 29/11/1963, te Herentals

Scherpereel Etienne, Renaat De Rudderstraat 50, 9850 Nevele, geboren op 05/06/1945, te Merendree

-Ontslagnemend sinds 14 mei 2008

Thoulen Marc, Lesbroussartstraat 9,1050 Brussel, geboren op 14/10/1948, te Etterbeek

-Benoemd op 14 mei 2008

Caelen Erik, Ranonkelstraat 3, 3500 Hasselt, geboren op 05/03/1961, te Genk

-Ontslagnemend sinds 9 december 2009

Caelen Erik, Ranonkelstraat 3, 3500 Hasselt, geboren op 05/03/1961, te Genk

Chomi5 Marc, Les Hauts de Meuse 48, 5101 Erpent, geboren op 24/07/1948, te Dour

Loyaerts Yvon, rue de la Solidarité 6, 4300 Waremme, geboren op 12/08/1952, te Elsene

Van Assche Roland, avenue de la Pairelle 83/1, 5000 Namen, geboren op 1510611943, te Ukkel

-Benoemd op 9 december 2009

Calberg Agnes, Rue Saint Laurent 257, 4000 Luik, geboren op 04102/1969, te Luik

De Smet Dirk, Avenue Fabiola 16, 6280 Gerpinnes, geboren op 2810811948, te Antwerpen

Donato Laurent, Rue Boisée 84, 4432 Alleur, geboren op 29/08/1971, te Chenée

-Ontslagnemend sinds 28 juni 2010

Delaby Marc, Frans Lyceumlaan 8 bus 14, 1180 Ukkel, geboren op 24/02/1973, te Elsene

-Benoemd op 28 juni 2010

Verlaine Dominique, Rue Monchamps 5, 4052 Beaufays, geboren op 2610811972, te Chenée

-Ontslagnemend sinds 13 december 2010

Caestecker Chris, Pastorieplein 3 bus 302, 8020 Oostkamp, geboren op 0810311945, te Brugge

-Benoemd op 13 december 2010

De Winne Pieter, Steinstraat 24, 9810 Nazareth, geboren op 09/09/1977, te Gent Roelants Tom, Koning Albertlaan 50, 9840 De Pinte, geboren op 14/08/1967, te Gent

-Ontslegnemend sinds 30 november 2011

Cosemans Hendrik, Tumhoutsebaan 140, 3294 Molenstede, geboren op 27/03/1971, te Hasselt Guillaume Michèle, Rue des Moulins 33,4000 Luik, geboren op 27/11/1959, te Müngen-Gladbach

-Benoemd op 30 november 2011

Gaillet Jean-François, rue d'Argent 11, 7850 Enghien, geboren op 11/12/1969, te Doornik

Meis Yves, Lennie Ramrneloostraat 23, 9041 Oostakker, geboren op 09/02/1966, te Sint-Niklaas

Moo 22

~ y t

Mob 22

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Van de Velde Eric, Bedrijfsstraat 9, 3500 Hasselt, geboren op 20/06/1959, te Sint-Truiden

De huidige raad van bestuur is hierdoor als volgt samengesteld (met notatie van de duur van de mandaten wegens de tussentijdse herbencemingen):

-In het mandaat als bestuurder aangesteld tot 14 mei 2012:

De Smet Dirk, Avenue Fabiola 16, 6280 Gerpinnes, geboren op 28/08/1948, te Antwerpen Horemans Jan, Leuvensebaan 110, 3040 Ottenburg, geboren op 26/0911953, te Nijlen

Jasienski André, Rue de Fernelmont 156, 5020 Champion, geboren op 18/11/1954, te Elisabethville

Van Rooien Claude, Servaislei 35, 2900 Schoten, geboren op 23/02/1954, te Ukkel

-In het mandaat als bestuurder aangesteld tot 9 december 2013:

Buys Romain, Mandekensstraat 115, 9255 Buggenhout, geboren op 09/09/1945, te Vrasene

Calberg Agnes, Rue Saint Laurent 257, 4000 Luik, geboren op 04/02/1969, te Luik

Desmedt ER, Dunberg 47, 3210 Lubbeek, geboren op 10/11/1958, te Leuven

Donato Laurent, Rue Boisée 84, 4432 Alleur, geboren op 29/08/1971, te Chenée

Mauroit Christian, Gebroeders Gabreaustraat 13C, 7880 Vloesberg, geboren op 12/10/1947, te Gent

Scherpereel Etienne, Renaat De Rudderstraat 50, 9850 Nevele, geboren op 05/0611945, te Merendree

-In het mandaat als bestuurder aangesteld tot 28 juni 2014:

Demasy Bernard, Guillaume IDemuylderstraat 13, 1160 Brussel, geboren op 23/04/1969, te Elsene Gaillet Jean-François, rue d'Argent 11, 7850 Enghien, geboren op 11/12/1969, te Doornik Gailiy Jean-Paul, Arthur Rolandstraat47, 1030 Brussel, geboren op 17/06/1954, te Sint-Agatha-Berchem Mels Yves, Leonie Rammeloostraat 23, 9041 Oostakker, geboren op 09/02/1966, te Sint-Niklaas Roelants Tom, Koning Albertlaan 50, 9840 De Pinte, geboren op 14/08/1967, te Gent

Verlaine Dominique, Rue Monchamps 5, 4052 Beaufays, geboren op 26/08/1972, te Chenée

-In het mandaat als bestuurder aangesteld tot 30 november 2015:

De Winne Pieter, Steinstraat 24, 9810 Nazareth, geboren op 0910911977, te Gent

Ghilain Eric, Place Charles Grauxplein 14 bus 13, 1050 Brussel, geboren op 05/02/1949, te Elsene

Guelton Bertrand, Sint-Pancratiuslaan 35 bus 10, 1950 Kraainem, geboren op 18/06/1959, te Doornik

Rens Luc, Hoge Langdonken 3, 2230 Herselt, geboren op 29/11/1963, te Herentals

Van de Velde Eric, Bedrijfsstraat 9, 3500 Hasselt, geboren op 20/06/1959, te Sint-Truiden

Deze samenstelling zal op korte termijn aangevuld worden, teneinde te voldoen aan de vereisten van de samenstelling voorzien in de statuten,

De raad van bestuur oefent haar mandaat ais college uit, maar kan bepaalde bevoegdheden onder haar verantwoordelijkheid overdragen aan één of meer gemachtigden.

Beslissingen die tot uitgaven leiden ten laste van de vereniging kunnen tot een bedrag van 1000 euro afzonderlijk door de voorzitter of de door ondervoorzitter of door de seoretaris of door de penningmeester genomen worden en voor een bedrag boven 1000 euro tot 10,000 euro door een collegiale beslissing van de voorzitter, de ondervoorzitter, de penningmeester en de secretaris, aldus op voorwaarde dat een meerderheid van hen een stem heeft uitgebracht en hiervan de meerderheid akkoord gaat,

De raad van bestuur vertegenwoordigt de vereniging in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en heeft eveneens alle bevoegdheden die niet bij wet of door deze statuten aan de algemene vergadering worden toegekend en op voorwaarde dat zijn beslissingen genomen zijn binnen de begroting, die werd goedgekeurd door de algemene vergadering.

De raad van bestuur benoemt zelf elke functie die hij voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk acht,

MOD 22

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatshtad

Luik B - Vervolg

De raad van bestuur heeft op 30 november 2011 onder zijn leden als gemachtigde in de functie van voorzitter en penningmeester bevestigd:

Voorzitter: De Smet Dirk, Avenue Fabiola 16, 6280 Gerpinnes, geboren op 28/08/1948, te Antwerpen

Penningmeester: Ghilain Eric, Place Charles Grauxplein 14 bus 13, 1050 Brussel, geboren op 05/02/1949, te Elsene

De functies van secretaris en ondervoorzitter worden ingevuld door.

Secretaris: Van Rooten Claude, Servaislei 35, 2900 Schoten, geboren op 23/02/1954, te Ukkel

Ondervoorzitter. Buys Romain, Mandekensstraat 115, 9255 Buggenhout, geboren op 09/09/1945, te Vrasene

De raad van bestuur heeft op 10 februari 2012 als bijkomende ondervoorzitter aangeduid: Ondervoorzitter 2: Roelants Tom, Koning Albertlaan 50, 9840 De Pinte, geboren op 14/08/1987, te Gent

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college wordt de vereniging in en buiten rechte steeds geldig vertegenwoordigd door het gezamenlijke optreden van twee bestuurders of door het afzonderlijke optreden van de voorzitter.

Voor financiële verplichtingen tot een bedrag van 10.000 euro heeft de penningmeester een afzonderlijke volmacht ter verbintenis van de vereniging.

Beslissingen die tot uitgaven leiden ten laste van de vereniging kunnen tot een bedrag van 1000 euro afzonderlijk door de penningmeester of de voorzitter of door één van de ondervoorzitters of de secretaris genomen worden en voor een bedrag boven 1000 euro tot 10.000 euro door een beslissing van de voorzitter, de ondervoorzitters, de penningmeester en de secretaris, op voorwaarde dat een meerderheid van hen een stem heeft uitgebracht en hiervan de meerderheid akkoord gaat.

Te Sterrebeek, op 10 februari 2012

De Smet Dirk Ghilain Eric

Voorzitter Penningmeester

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

21/05/2012
ÿþa < M00 2,2



Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



Réservé

au

Moniteur

belge

I IIIItIiII 11111111111111111111 IIII 11111 III 1111

" iaosaoi~"

0 8 -05-20i2

ORWale

 Greffe

reffe

N° d'entreprise : 0472.922.114

Dénomination

(en entier) : "Association belge de la route" ou "Belgische

Wegenvereniging"

(en abrégé) :

Forme juridique : asbi

Siège : Boulevard de la Woluwe 42 - 1200 Brussel

Objet de l'acte : Traduction: Nouveaux statuts - nouveau nom abrégé - modifications de la composition du conseil d'administration et des personnes mandatées pour représenter la société

Extrait des statuts et actes:

L'assemblée générale du 30 novembre 2011 valablement convoquée et disposant des quorums en matière de présence et de majorité, a décidé en séance de modifier intégralement les statuts et de les remplacer par le texte ci-dessous.

ARTICLE 1

L'association est dénommée : Association belge de la route, en abrégé : ABR.

La dénomination néerlandaise de l'association est: Belgische Wegenvereniging, en abrégé : BWV.

ARTICLE 2

Le siège de l'Association est établi au Boulevard de la Woluwe 42 à 1200 Bruxelles, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles.

Il ne peut être transféré que par l'assemblée générale, pour autant qu'elle respecte les règles requises pour une modification des statuts, telles que décrites dans les présents statuts.

ARTICLE 3

L'association a pour objet, dans le cadre du développement durable :

-d'entreprendre toutes activités et actions que le Comité national de l'Association mondiale de la route

(AIPCR) doit réaliser en tant que membre de cette association;

-de promouvoir tout progrès dans la construction et l'entretien des routes, la sécurité routière et l'exploitation

des routes;

-de promouvoir et de coordonner toutes ses initiatives en matière d'image du secteur routier, de mobilité et de circulation routière;

-d'assurer une coopération aussi étroite que possible entre tous les techniciens, praticiens et usagers de la route;

-d'assurer une coopération internationale.

Dans le but de réaliser ces objectifs, l'association:

-représente l'AIPCR en Belgique;

-organise la participation aux activités de l'AIPCR;

-assiste le secrétariat général de l'AIPCR dans ses actions dirigées vers la Belgique;

-organise périodiquement des congrès belges de la route et des journées d'études spécifiques;

-publie des mémoires, comptes rendus, rapports, périodiques et tous documents touchant à son domaine d'activité.

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

i

~ háOb 2.2

De la sorte, l'association poursuit les objectifs de l' a.s.b.l. « Comité national belge de l'Association internationale permanente des congrès de la route» et de l'a.s.b.l. «Association royale permanente des congrès belges de la route» auxquelles elle succède.

L'association peut, dans les limites fixées par les présents statuts, exercer toutes les activités et faire toutes les opérations, de quelque nature que ce soit, qui se rapportent en tout ou en partie à l'accomplissement de ses missions ou qui contribuent à en assurer ou à en faciliter la réalisation. En ce sens, elle peut aussi faire des opérations commerciales, quoique uniquement de manière aocessoire et seulement à condition que les recettes qui en découlent soient consacrées à l'objet pour lequel elle a été créée. Elle peut accepter tout mandat que lui confierait tout pouvoir public.

ARTICLE 5

L'association compte uniquement des membres effectifs, aussi dénommés ci-après « membre » ou «

membres ». Leur nombre minimal est fixé à trente.

Les membres sont répartis en trois catégories :

-les membres institutionnels, c.-à-d. les délégués de l'Etat fédéral et des Régions;

-les membres collectifs, c.-à-d. les délégués des collectivités locales, organismes publics ou d'intérêt public,

associations scientifiques, techniques ou professionnelles, entreprises commerciales ou industrielles, etc.;

-les membres individuels.

ARTICLE 6

Toute demande d'adhésion comme membre doit être adressée par écrit au conseil d'administration et présentée par deux membres au moins. Le conseil d'administration décide souverainement de l'adhésion de nouveaux membres.

ARTICLE 7

Les membres sont tenus de payer une cotisation annuelle. La cotisation est due au moment de l'adhésion et ensuite, chaque année, dans le courant du premier trimestre.

Le montant de cette cotisation est fixé, chaque année et pour chaque catégorie de membres effectifs, par l'assemblée générale. Il ne pourra être supérieur à 10.000 EUR.

ARTICLE 8

Tout membre est libre de se retirer à tout moment de ['association en adressant sa démission au conseil d'administration par courrier recommandé.

Est réputé démissionnaire le membre qui ne paie pas la cotisation prévue, dix jours au plus tard après l'envoi d'une sommation.

Le membre qui cesse d'exercer la fonction ou perd la qualité en vertu de laquelle il a été admis dans l'association est également réputé démissionnaire en cette qualité.

Tout membre peut être exclu à tout moment par décision de ['assemblée générale, conformément aux dispositions de l'article 30 des statuts. Le conseil d'administration peut suspendre, jusqu'à décision de l'assemblée générale, les membres qui se seraient rendus coupables d'infraction grave aux statuts ou aux lois de l'honneur et de la bienséance.

ARTICLE 10

L'association est administrée par un conseil d'administration composé de vingt-neuf administrateurs répartis

comme suit

-trois représentants de l'administration de la Région flamande;

-trois représentants de l'administration de la Région wallonne;

-trois représentants de l'administration de la Région de Bruxelles-Capitale;

-un représentant du ministre fédéral qui a les matières concernées dans ses attributions;

-sept administrateurs représentant les communes et les institutions publiques, parastatales ou pararégionales, ainsi que les institutions d'intérêt public;

-onze administrateurs représentant le secteur privé (bureaux d'étude, entrepreneurs, fournisseurs, fédérations professionnelles, ...);

-le représentant belge au Comité exécutif de l'AIPCR, qui est administrateur ès qualités.

Simultanément à la nomination des administrateurs, l'assemblée générale désigne, pour chaque nouvel administrateur, un suppléant qui peut représenter un autre administrateur de la même catégorie aux réunions du conseil d'administration en cas d'absence de cet administrateur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

"

hd0D 22

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

ARTICLE 11 : Durée du mandat des administrateurs

Les administrateurs sont nommés pour quatre ans et sont rééligibles. En cas de vacance au cours d'un mandat, l'administrateur provisoirement nommé pour y pourvoir achève le mandat de celui qu'il remplace.

ARTICLE 12 : Mode de nomination et rétribution des administrateurs

Les administrateurs sont nommés par l'assemblée générale à la majorité simple, quel que soit le nombre de membres présents et/ou représentés. Les administrateurs exercent leur mandat à titre gracieux. Les actes relatifs à la nomination des administrateurs doivent être déposés au greffe du tribunal de commerce et doivent, dans les trente jours après le dépôt, être publiés (par extrait) dans les annexes au Moniteur belge.

ARTICLE 13 : Cessation de fonction et révocation des administrateurs

Le mandat des administrateurs prend fin par révocation par l'assemblée générale, par démission volontaire, par expiration du mandat ou par décès.

La révocation par l'assemblée générale est décidée à la majorité simple du nombre de membres présents et/ou représentés. Ce point doit toutefois être mentionné explicitement à l'ordre du jour de l'assemblée générale.

L'administrateur qui donne volontairement sa démission doit le faire savoir par écrit au conseil d'administration. Cette démission prend cours immédiatement, sauf si par cette démission le nombre d'administrateurs tombe sous le minimum statutaire. Dans ce cas, le conseil d'administration doit convoquer dans les meilleurs délais l'assemblée générale, qui doit pourvoir au remplacement de l'administrateur concerné et qui l'en informera par écrit.

Les actes relatifs à la cessation de fonction et à la nomination des administrateurs doivent être déposés au greffe du tribunal de commerce et doivent, dans les trente jours après le dépôt, être publiés (par extrait) dans les annexes au Moniteur belge.

ARTICLE 14 : Pouvoirs des administrateurs

Le conseil d'administration gère les affaires de l'association et la représente dans tous les actes judiciaires et extrajudiciaires. Tous les pouvoirs qui ne sont pas expressément réservés par la loi ou par les statuts à l'assemblée générale sont de la compétence du conseil d'administration. Il agit tant en demandant qu'en défendant dans tous les litiges et décide ou non d'user de voies de recours.

Le conseil d'administration engage et licencie les membres du personnel et fixe leurs tâches et leurs rémunérations.

Le conseil d'administration exerce ses compétences de façon collégiale.

Le conseil d'administration ne délibère valablement que si au moins la moitié des administrateurs sont présents ou représentés. Les décisions sont prises à la majorité simple des voix, sauf pour les modifications du règlement d'ordre intérieur qui requièrent une majorité des deux tiers. En cas d'égalité des voix, la voix du président ou celle de la personne qui le remplace est prépondérante.

Les décisions qui conduisent à des dépenses à charge de l'association jusqu'à un montant de 1.000 euros peuvent être prises séparément par le trésorier ou le président ou un des vice-présidents ou le secrétaire. Pour les dépenses d'un montant de 1.000 à 10.000 euros, les décisions peuvent être prises par le président, les vice-présidents, le trésorier et le secrétaire, à condition qu'une majorité d'entre eux ait émis une voix et qu'une majorité de ces voix soit d'accord.

ARTICLE 17

Le conseil d'administration dresse tous les règlements d'ordre intérieur qu'il estime nécessaires et juge utiles.

S'il le juge utile, le conseil d'administration peut nommer un administrateur délégué ou directeur chargé de la gestion journalière. Celui-ci s'occupe des affaires courantes et du courrier journalier et a pouvoir de signature vis-à-vis des services postaux, des organismes bancaires publics et privés et de toutes autres institutions.

ARTICLE '19 : Personnes habilitées à représenter l'association, conformément à l'article 13, alinéa 4 de la loi sur les a.s.b.l.

Le conseil d'administration peut déléguer certaines actions et tâches de sa responsabilité à un ou plusieurs

administrateurs ou à une autre personne, qu'elle soit ou non membre de l'association.

Le conseil d'administration élit en son sein un président, deux vice-présidents, un secrétaire et un trésorier

qui forment le bureau et peut aussi procéder à une élection à toute autre fonction qu'il juge nécessaire pour le

bon fonctionnement de l'association.

Le président exerce la fonction de premier délégué de la Belgique auprès du Conseil de l'AIPCR.

Ils sont nommés à la majorité simple par le conseil d'administration qui en délibère valablement si au moins

la moitié des administrateurs sont présents ou représentés.

La cessation de fonction de ces personnes habilitées à représenter l'association peut avoir lieu

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

FADD 22

a)sur base volontaire par la personne elle-même qui remet sa démission écrite au conseil d'administration;

b)par révocation par le conseil d'administration qui en délibère valablement à la majorité simple pour autant que la moitié au moins des administrateurs soit présente ou représentée. La décision du conseil d'administration à ce sujet doit toutefois être portée à la connaissance de la personne intéressée dans les sept jours de calendrier par courrier recommandé.

Les actes relatifs à la cessation de fonction et à la nomination des personnes habilitées à représenter l'association doivent être déposés au greffe du tribunal de commerce et doivent, dans les trente jours après le dépôt, être publiés (par extrait) dans les annexes au Moniteur belge.

Sans préjudice des pouvoirs de représentation générale du conseil d'administration en tant que collège, l'association est toujours représentée valablement dans les actes judiciaires et extrajudiciaires conjointement par deux administrateurs ou individuellement parle président.

Le trésorier dispose d'une procuration spéciale lui permettant d'engager l'association pour les obligations financières jusqu'à hauteur de 10.000 euros.

Les personnes mandatées pour des missions spécifiques exercent leurs compétences individuellement ou conjointement.

ARTICLE 20 : Personnes déléguées à la gestion journalière de l'association, conformément à l'article 13 bis, alinéa ler de la loi sur les

Le conseil d'administration peut déléguer la gestion journalière.

En l'absence de définition légale de ce que comprend la gestion journalière, sont comptés parmi les actes de gestion journalière toutes les actions qui doivent être réalisées au jour le jour pour assurer le fonctionnement normal de l'association et toutes les actions qui, soit en raison de leur moindre importance, soit en raison de la nécessité de prendre une décision immédiate, n'exigent pas ou ne permettent pas de manière opportune d'organiser une réunion du conseil d'administration.

Elles sont nommées à la majorité simple par le conseil d'administration qui en délibère valablement si au moins la moitié des administrateurs sont présents ou représentés.

La cessation de fonction des personnes déléguées à la gestion journalière peut avoir lieu:

a)sur base volontaire par une des personnes déléguées à la gestion journalière, qui remet sa démission écrite au conseil d'administration;

b)par révocation par le conseil d'administration qui en délibère valablement à la majorité simple pour autant que la moitié au moins des administrateurs soit présente ou représentée, La décision du conseil d'administration à ce sujet doit toutefois être portée à la connaissance de la personne intéressée dans les sept jours de calendrier par courrier recommandé.

Les actes relatifs à la cessation de fonction et à la nomination des personnes déléguées à la gestion journalière doivent être déposés au greffe du tribunal de commerce et doivent, dans les trente jours après le dépôt, être publiés (par extrait) dans les annexes au Moniteur belge.

Les décisions prises par les personnes déléguées à la gestion journalière, qui se réunissent en tant que collège, sont toujours prises en concertation collégiale.

ARTICLE 22

L'assemblée générale est uniquement compétente dans les matières suivantes

-la modification de statuts,

-la nomination et révocation des administrateurs,

-la nomination et la révocation des commissaires et la fixation de leur rémunération dans le cas où une

rémunération est attribuée,

-la décharge à octroyer aux administrateurs et aux commissaires,

-la nomination et la révocation des contrôleurs des comptes et la fixation de leur rémunération dans le cas

où une rémunération est attribuée,

-la décharge à octroyer aux contrôleurs des comptes,

-l'approbation des budgets et des comptes,

-la dissolution volontaire de l'association,

-l'exclusion d'un membre de l'association,

-la transformation de l'association en société à finalité sociale,

-tous les cas où les présents statuts l'exigent.

ARTICLE 23

L'assemblée générale se réunit sur décision du conseil d'administration chaque fois que l'intérêt de l'association l'exige.

L'assemblée générale est convoquée valablement par le président ou par un administrateur désigné par le conseil d'administration.

Elle doit être convoquée au moins une fois par an pour l'approbation des comptes de l'année écoulée, pour l'approbation du budget de l'année à venir et pour se prononcer sur la décharge à octroyer aux administrateurs.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

ARTICLE 24

L'assemblée générale annuelle se tient dans le courant du mois d'avril.

ARTICLE 25

Le conseil d'administration doit en outre convoquer l'assemblée générale lorsqu'un cinquième des membres effectifs en adresse la demande écrite au conseil d'administration par lettre recommandée mentionnant les points de l'ordre du jour à traiter. Dans ce cas, le conseil d'administration est obligé de convoquer rassemblée générale dans les deux mois, en mentionnant les points demandés à l'ordre du jour.

ARTICLE 26

Pour être valables, les convocations à l'assemblée générale doivent être signées et envoyées par le président ou par un administrateur désigné par le conseil d'administration. Tous les membres effectifs doivent être convoqués par courrier ordinaire, par courrier électronique ou par lettre recommandée au moins huit jours ouvrables avant l'assemblée.

ARTICLE 27

La convocation, qui mentionne fe lieu, le jour et l'heure de l'assemblée, contient l'ordre du jour fixé par fe conseil d'administration, Tout sujet proposé par écrit par un vingtième des membres effectifs doit également être repris à l'ordre du jour, Cette demande doit naturellement être signée par un vingtième des membres et transmise au moins deux jours ouvrables avant l'assemblée au président du conseil d'administration. Les sujets qui ne figurent pas à l'ordre du jour ne peuvent en aucun cas être traités.

ARTICLE 31

Chaque réunion fait l'objet d'un procès-verbal. Celui-ci est signé par le président et un administrateur et consigné dans un registre réservé à cet effet. Ce registre peut être consulté par les membres au siège de l'association. Des extraits peuvent en être signés valablement par le président et un administrateur ou, en l'absence du président, par deux administrateurs.

Les décisions sont éventuellement portées à la connaissance de tiers intéressés, par lettre ou par publication dans la presse, après demande écrite au conseil d'administration.

ARTICLE 33

Hormis les cas de dissolution judiciaire et dissolution de plein droit, seule l'assemblée générale peut décider de la dissolution pour autant qu'au moins deux tiers des membres soient présents ou représentés à l'assemblée et qu'en outre une majorité des quatre cinquièmes soit d'accord de procéder à la dissolution volontaire de l'association. La proposition de dissolution volontaire de l'association doit figurer explicitement à l'ordre du jour de l'assemblée générale.

Si deux tiers des membres ne sont pas présents ou représentés à cette assemblée générale, une seconde assemblée générale doit être convoquée qui délibère valablement quel que soit le nombre de membres présents ou représentés, pour autant qu'une majorité des quatre cinquièmes soit d'accord de procéder à la dissolution volontaire de l'association.

En cas de dissolution volontaire, l'assemblée générale ou, en l'absence de celle-ci, le tribunal, nomme un ou plusieurs liquidateurs. Elle fixe en outre leur compétence ainsi que les conditions de liquidation.

Après acquittement du passif, l'actif sera transféré à une organisation désintéressée qui s'occupe de prévention, de recherche ou de défense de la sécurité routière

Concernant la dissolution, l'arrêté de dissolution ainsi que la nomination et la cessation de fonction des liquidateurs seront déposés au greffe du tribunal de commerce. Dans les trente jours après le dépôt, l'arrêté de dissolution ainsi que !a nomination et la cessation de fonction des liquidateurs doivent être publiés (par extrait) dans les annexes au Moniteur belge,

L'assemblée générale a pris connaissance des modifications suivantes de la composition du conseil d'administration:

-Démissionné depuis 17 avril 2002

De Jonghe Anthony, Tanghoflaan 13, 2550 Kontich, né le 29/09/1944,à Moortsel

Dieleman Rudy, Pastoor Delestréstraat 85, 1850 Grimbergen

Van Heystraeten Guido, Beeldekensgatstraat 29, 3080 Duisburg, né le 1411111944, à Mortsele

" MOD 2.2

-Nommé le 17 avril 2002

Gorlé Dirk, Heidestraat 20, 3140 Keerbergen, né le 18/01/1940, à Berchem

Guillaume Michèle, Rue des Moulins 33, 4000 Luik, née le 27/11/1959, à MSngen-Gladbach

Loncke Roland, Frère Orbanlaan 390, 9000 Gent, né le 10/01/1942, à Brugge

Thoulen Marc, Lesbroussartstraat 9, 1050 Brussel, né le 1411011948, à Etterbeek

-Démissionné depuis 1 avril 2003

Courtois Henri, rue de Blanmont 72A, 1435 Mont-St-Guibert, né le 0610711945, à Luik

Nommé le 1 avril 2003

Gailly Jean-Paul, Arthur Rolandstraat 47, 1030 Brussel, né le 17106/1954, à Sint-Agatha-Berchem Quoistíaux Jean-Luc, Paviastraat 5, 1000 Brussel, né le 07/10/1948, à Anderlecht

-Démissionné depuis 9 décembre 2003

Carnoy Francis, Père Hilairelaan 8, 1150 Brussel, né le 26/06/1960, à Ukkel

-Nommé le 9 décembre 2003

Delaby Marc, Frans Lyceumlaan 8 bus 14, 1180 Ukkel, né le 24102/1973, à Elsene

-Décédé le 23 février 2004

Diericx Raymond, Vlvoordsesteenweg 158, 1120 Brussel, overleden op 23 februari 2004

-Démissionné depuis 27 avril 2004

Gorlé Dirk, Heidestraat 20, 3140 Keerbergen, né le 18/01/1940, à Berchem

Loncke Roland, Frère Orbanlaan 390, 9000 Gent, né le 1010111942, à Brugge

Terryn Wilfried, Graaf du Parclaan 52, 9550 Herzele

Vandeputte Jean, Roermondlaan 12, 3500 Hasselt

-Nommé le 27 avril 2004

de Donnea Jean-Marie, Rue Van Eyckstraat 31, 1050 Brussel, né le 24/08/1945, à Edegem Guelton Bertrand, Sint Pancratíuslaan 35 bus 10, 1950 Kraainem, né le 18106/1959, à Doornik Mauroit Christian, Gebroeders Gabreaustraat 13C, 7880 Vloesberg, né le 12/10/1947, à Gent

-Démissionné depuis 21 avril 2005

Debref Guy, Aalsterweg 46, 3800 Sint-Truiden

-Nommé le 21 avril 2005

Boedt Fabrice, Rue Fleming 3, 4100 Seraing, né le 2411211965, à Montégnee Horemans Jan, Leuvensebaan 110, 3040 Ottenburg, né le 26/09/1953, à Nijlen

-Démissionné depuis 12 décembre 2005

de Donnea Jean-Marie, Rue Van Eyckstraat 31, 1050 Brussel, né le 2410811945, à Edegem

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

" hhOr3 22

Vanderheyden Johan, Kwakstraat 7, 9830 Sint-Martens-Latem, né le 29/03/1940, à Sint-Niklaas

-Nommé le 12 décembre 2005

Caestecker Chris, Pastorieplein 3 bus 302, 8020 Oostkamp, né le 08/03/1945, à Brugge Verhoie Pascal, né le 17/10/1969, à Oudenaarde

-Démissionné depuis 19 avril 2006

Boedt Fabrice, Rue Fleming 3, 4100 Seraing, né le 24/1211965, à Montégnee

Desmyter Fernand, Impegemstraat 5, 1770 Liedekerke, né le 01/09/1948, à Wijtschate

Hendrikx Lambert, Wielewaaisnest 38,1820 Perk, né le 28(01/1940, à Maaseik

Lemlin Marc, rue de la Bruyère 137, 1332 Genval, né le 29/09/1943, à Elsene

Quoistiaux Jean-Luc, Paviastraat 5, 1000 Brussel, né le 07/10/1948, à Anderlecht

Rodesch Jean-Pol, rue du Haut 189, 6792 Aubagne, né le 02/07/1950, à Aubagne

Temmerman Edouard, Avenue René Soyer 30, 1310 La Hulpe, né le 20/07/1945, à Ottignies

Vanboterdal Annie, chaussée Brunehault 279, 7050 Masnuy-St-Jean, née le 02/08/1947, à Jemappes

Verhoie Pascal, né le 17/10/1969, à Oudenaarde

-Nommé le 19 avril 2006

Chenus Marc, Les Hauts de Meuse 48, 5101 Erpent, né le 24/07/1948, à Dour

Casernons Hendrik, Turnhoutsebaan 140, 3294 Molenstede, né le 27103/1971, à Hasselt

Demasy Bernard, Guillaume Demuylderstraat 13, 1160 Brussel, né le 23/04/1969, à Elsene

Rens Luc, Hoge Langdonken 3, 2230 Herselt, né le 29/11/1963, à Herentals

Scherpereel Etienne, Renast De Rudderstraat 50, 9850 Nevele, né le 05/06/1945, à Merendree

-Démissionné depuis 14 mai 2008

Thoulen Marc, Lesbroussartstraat 9, 1050 Brussel, né le 14/10/1948, à Etterbeek

-Nommé le 14 mai 2008

Caelen Erik, Ranonkelstraat 3, 3500 Hasselt, né le 05/03/1961, à Genk

-Démissionné depuis 9 décembre 2009

Caelen Erik, Ranonkelstraat 3, 3500 Hasselt, né le 05/03/1961, â Genk

Chomis Marc, Les Hauts de Meuse 48, 5101 Erpent, né le 24/07/1948, à Deur

Loyaerts Yvon, rue de la Solidarité 6, 4300 Waremme, né le 12/08/1952, à Elsene

Van Assche Roland, avenue de la Pairelle 83/1, 5000 Namen, né le 15/06/1943, à Ukkel

-Nommé le 9 décembre 2009

Calberg Agnes, Rue Saint Laurent 257, 4000 Luik, née le 04/02/1969, à Luik

De Smet Dirk, Avenue Fabiola 16, 6280 Gerpinnes, né le 28/08/1948, à Antwerpen

Donato Laurent, Rue Boisée 84, 4432 Alleur, né le 29/0811971, à Chenée

-Démissionné depuis 28 juin 2010

Delaby Marc, Frans Lyceumlaan 8 bus 14, 1180 Ukkel, né le 24/02/1973, à Elsene

-Nommé le 28 juin 2010

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Verlaine Dominique, Rue Monchamps 5, 4052 Beaufays, né le 26/08/1972, à Chenée

-Démissionné depuis 13 décembre 2010

Caestecker Chris, Pastorieplein 3 bus 302, 8020 Oostkamp, né le 08/03/1945, à Brugge

-Nommé le 13 décembre 2010

De Winne Pieter, Steinstraat 24, 9810 Nazareth, né te 09/09/1977, à Gent Roelants Tom, Koning Albertlaan 50, 9840 De Pinte, né le 14/08/1967, à Gent

-Démissionné depuis 30 novembre 2011

Cosemans Hendrik, Turnhoutsebaan 140, 3294 Molenstede, né le 27/03/1971, à Hasselt Guillaume Michèle, Rue des Moulins 33, 4000 Luik, née le 27/11/1959, à MSngen-Gladbach

-Nommé le 30 novembre 2011

Gaillet Jean-François, rue d'Argent 11, 7850 Enghien, né Ie 1 111 211 969, à Doornik

Mels Yves, Leonie Rammeloostraat 23, 9041 Oostakker, né le 09/02/1966, à Sint-Niklaas

Van de Velde Eric, Bedrijfsstraat 9, 3500 Hasselt, né le 2010611959, à Sint-Truiden

Le conseil d'administration est alors composé comme suit:

-Nommé jusqu'à le 14 mai 2012:

De Smet Dirk, Avenue Fabiola 16, 6280 Gerpinnes, né le 28/08/1948, à Antwerpen Horemans Jan, Leuvensebaan 110, 3040 Ottenburg, né Ie 26/09/1953, à Nijlen Jasienski André, Rue de Femelmont 156, 5020 Champion, né le 18/11/1954, à Elisabethville Van Rooten Claude, Servaislei 35, 2900 Schoten, né le 23/02/1954, à Ukkel

-Nommé jusqu'à le 9 décembre 2013:

Buys Romain, Mandekensstraat 115, 9255 Buggenhout, né le 09/09/1945, à Vrasene

Calberg Agnes, Rue Saint Laurent 257, 4000 Luik, née le 04/0211969, à Luik

Desmedt Eli, Dunberg 47, 3210 Lubbeek, né le 10/11/1958, à Leuven

Donato Laurent, Rue Boisée 84, 4432 Alleur, né le 29/08/1971, à Chenée

Mauroit Christian, Gebroeders Gabreaustraat 13C, 7880 Vloesberg, né le 12/10/1947, à Gent

Scherpereel Etienne, Renaat De Rudderstraat 50, 9850 Nevele, né le 05/06/1945, à Merendree

-Nommé jusqu'à le 28 juin 2014:

Demasy Bernard, Guillaume Demuylderstraat 13, 1160 Brussel, né le 23/04/1969, à Elsene Gaillet Jean-François, rue d'Argent 11, 7850 Enghien, né le 11/1211969, à Doornik Gailly Jean-Paul, Arthur Rolandstraat 47, 1030 Brussel, né le 17/0611954, à Sint-Agatha-Berchem Mets Yves, Leonie Rammeloostraat 23, 9041 Oostakker, né le 09/02/1966, à Sint-Niklaas Roelants Tom, Koning Aibertiaan 50, 9840 De Pinte, né le 14/08/1967, à Gent

Verlaine Dominique, Rue Monchamps 5, 4052 Beaufays, né le 26/08/1972, à Chenée

-Nommé jusqu'à le 30 novembre 2015:

De Winne Pieter, Steinstraat 24, 9810 Nazareth, né le 09/09/1977, à Gent

Ghilain Erie, Place Charles Grauxplein 14 bus 13, 1050 Brussel, né le 05/0211949, à Elsene

Guelton Bertrand, Sint Pancratiuslaan 35 bus 10, 1950 Kraainem, né le 18/06/1959, à Doornik

nnoo 22

rbo22

Volet B - Suite

Rens Luc, Hoge Langdonken 3, 2230 Herselt, né le 2911111963, à Herentals

Van de Velde Eric, Bedrijfsstraat 9, 3500 Hasselt, né le 20/06/1959, à Sint-Truiden

L'élargissement du conseil d'administration est prévu à court terme afin de remplir aux conditions des statuts.

Le conseil d'administration exerce son mandat en tant que collège, mais peut céder des pouvoirs déterminés, sous sa responsabilité, à une ou plusieurs personnes mandatées,

Les décisions qui conduisent à des dépenses à charge de l'association jusqu'à un montant de 1.000 euros peuvent être prises séparément par le trésorier ou le président ou un des vice-présidents ou le secrétaire. Pour les dépenses d'un montant de 1.000 à 10.000 euros, les décisions peuvent être prises par le président, les vice-présidents, le trésorier et le secrétaire, à condition qu'une majorité d'entre eux ait émis une voix et qu'une majorité de ces voix soit d'accord.

Le conseil d'administration représente l'association dans tous les actes judiciaires et extrajudiciaires et est en outre investi de tous les pouvoirs qui ne sont pas réservés à l'assemblée générale par la loi ou par les présents statuts et à condition que ses décisions soient prises dans les limites du budget approuvé par l'assemblée générale.

Le conseil d'administration nomme lui-même chaque fonction qu'il juge indispensable au bon fonctionnement de l'association.

Le 30 novembre 2011, le conseil d'administration a conformé parmi ses membres comme personnes mandatées pour représenter la société :

Président; De Smet Dirk, Avenue Fabiola 16, 6280 Gerpinnes, né le 28108/1948, à Antwerpen

Trésorier. Ghilain Eric, Place Charles Grauxplein 14 bus 13, 1050 Brussel, né le 0510211949, à Elsene

Les fonctions de secrétaire et vice-président sont exercées par:

Secrétaire: Van Rooten Claude, Servaislei 35, 2900 Schoten, né le 23/02/1954, à Ukkel

Vice-président: Buys Romain, Mandekensstraat 115, 9255 Buggenhout, né le 09/0911945, à Vrasene

Le 10 février 2012, le conseil d'administration a nommé comme deuxième vice-président: Vice-président 2: Roelants Tom, Koning Albertlaan 50, 9840 De Pinte, né le 14/08/1967, à Gent

Sans préjudice des pouvoirs de représentation générale du conseil d'administration en tant que collège, l'association est toujours représentée valablement dans les actes judiciaires et extrajudiciaires conjointement par deux administrateurs ou individuellement par le président.

Le trésorier dispose d'une procuration spéciale lui permettant d'engager l'association pour les obligations financières jusqu'à hauteur de 10.000 euros.

Les décisions qui conduisent à des dépenses à charge de l'association jusqu'à un montant de 1.000 euros peuvent être prises séparément par le trésorier ou le président ou un des vice-présidents ou le secrétaire. Pour tes dépenses d'un montant de 1.000 à 10.000 euros, les décisions peuvent être prises par te président, les vice-présidents, le trésorier et te secrétaire, à condition qu'une majorité d'entre eux ait émis une voix et qu'une majorité de ces voix soit d'accord.

A Sterrebeek, le 10 février 2012

De Smet Dirk Ghilain Eric

17,r.sident Trésorier

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire Instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers Au verso ; Nom et signature

Rése rvé

au

Moniteur

belge

Coordonnées
BELGISCHE WEGENVERENIGING OF ASS. BELGE DE L…

Adresse
WOLUWEDAL 42 1200 SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE

Code postal : 1200
Localité : WOLUWE-SAINT-LAMBERT
Commune : WOLUWE-SAINT-LAMBERT
Région : Région de Bruxelles-Capitale