CARITAS CATHOLICA VLAANDEREN, AFGEKORT : CARITAS VLAANDEREN

Association sans but lucratif


Dénomination : CARITAS CATHOLICA VLAANDEREN, AFGEKORT : CARITAS VLAANDEREN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 418.232.425

Publication

29/01/2014
ÿþMOU 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/01/2014 - Annexes du NioniteurTièlgë

Voor-

behoud

aan he

Balgist

Staatsbi

JIIJIJwu~~uuu~uu

190 14



Ondernemingsnr : 418.232.425

Benaming

(voluit) : Caritas Catholica Vlaanderen

(verkort) : Caritas Vlaanderen

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Liefdadigheidstraat 39 -1210 Brussel

Onderwerp akte ; ONTSLAG EN BENOEMING BESTUURDERS

De algemene vergadering van de vzw Caritas Catholica Vlaanderen nam in haar statutaire vergadering van 5 december 2013 met eenparigheid van stemmen volgende beslissingen:

1. ONTSLAG BESTUURDERS

De volgende bestuurders nemen ontslag:

1. E.H. De Vlieger De Vlieger, Ncnnenstraat 10, 8800 Roeselare

2, Mevrouw Krokaert Liliane, Populierendallaan 110, 1850 Grimbergen

2. BENOEMING BESTUURDERS

De volgende bestuurders worden benoemd:

1. De heer Cluckers Albert wonende te 1980 Zemst, Brusselsesteenweg 41 (geboren te Mechelen. op 03.07.1944)

2. De heer Nuytemans Marc wonende te 2290 Vorselaar, Zegbroek 33 (geboren te Wilrijk op 15.07.1961)

Brussel, 9 januari 2014

Luk DE GEEST

Voorzitter

02/08/2013
ÿþS

iMSOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

L IItI 11111 ULIL 11111 11I IIILI hiLl lul III hill

*13121726*

BRUSSEL 2 4 JUL 2013

Griffie

Ondernemingsnr : 418.232.425

Benaming

(voluit) : Caritas Catholica Vlaanderen

(verkort) : Caritas Vlaanderen

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Liefdadigheidstraat 39 -1210 Brussel

Onderwerp akte : NIEUWE STATUTEN - BENOEMING EN ONTSLAG BESTUURDERS

De algemene vergadering van de vzw Caritas Catholica Vlaanderen nam in haar statutaire vergadering van 6 JUNI 2013 met eenparigheid van stemmen volgende beslissingen:

1, GEWIJZIGDE STATUTEN (TER VERVANGING VAN DE STATUTEN VAN 2009 GEPUBLICEERD IN DE BIJLAGE VAN BELGISCH STAATSLAB DD. 17.02.2010

HOOFDSTUK I - BENAMING, ZETEL, MAATSCHAPPELIJK DOEL

Benaming

Artikel 1

De vereniging draagt de naam "Caritas Catholica Vlaanderen", of afgekort "Caritas Vlaanderen".

De vereniging neemt de vorm aan van een vereniging zonder winstoogmerk.

Zetel

Artikel 2

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te 1210 Brussel, Liefdadigheidstraat 39, gelegen

(n het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Maatschappelijk doel

Artikel 3

Vanuit een christelijke visie op mens en maatschappij en in overeenstemming met de intenties van de Vlaamse bisschoppen en van de internationale Caritasgemeenschap, wordt Caritas Vlaanderen opgevat als een overleg- en samenwerkingsplatform voor organisaties en mensen binnen de brede Caritasbeweging die werkzaam zijn in het Vlaamse Gewest en in het tweetalige Brussels Hoofdstedelijk Gewest,

Het overleg en de samenwerking situeren zich in het bijzonder op de werkvelden 'Gezondheid en Welzijn', `Solidariteit' (binnen- en buitenlandse solidariteit, vrijwilligerswerk), 'Kerk en Samenleving', en de 'Universele Caritaswerking'.

Artikel 4

Caritas Vlaanderen heeft tot doel, met uitsluiting van enig winstoogmerk:

- de aandacht voor de wereld van gezondheid, welzijn en solidariteit levend te houden;

- op te komen voor de zwakke, gekwetste, arme en uitgesloten medemens;

- de stem van de christelijke gemeenschap in dit verband te laten horen.

Caritas Vlaanderen zal zich daarbij vooral, maar niet uitsluitend, richten op volgende thematische

invalshoeken:

- christelijke identiteit, ethiek, pastoraal en kerkbetrokkenheid;

- armoedeproblematiek, solidariteit en sociale uitsluiting;_

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

MOD 2,2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

- maatschappelijke verantwoordelijkheid en bewustmaking;

- vrijwillig engagement, belangeloze inzet;

- deugdelijk bestuur.

Caritas Vlaanderen streeft een actieve samenwerking na met andere kerkelijke en christelijke organisaties, alsook met andere organisaties die dezelfde of soortgelijke doeleinden nastreven,

Bovenvermelde werkvelden en doelstellingen kunnen nader worden bepaald in het huishoudelijk reglement.

Het gezamenlijke overleg en de samenwerking tussen de organisaties gebeuren in respect voor de autonomie van de organisaties.

Artikel 5

De vereniging mag alle handelingen verrichten die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de

verwezenlijking van haar maatschappelijk doel

Zij mag alle goederen, in eigendom of anderszins, bezitten die nodig zijn voor de verwezenlijking van haar maatschappelijk doel.

HOOFDSTUK Il - DE LEDEN

Algemeen

Artikel 6

De vereniging bestaat uit effectieve leden en toegetreden leden.

Zowel natuurlijke personen ais rechtspersonen kunnen lid zijn van de vereniging.

Alleen de effectieve leden bezitten de volheid van lidmaatschap met inbegrip van het stemrecht in de algemene vergadering. Hun aantal mag niet minder bedragen dan drie.

Verenigingen die voor specifieke thema's of acties diepgaand en langdurig met Caritas Vlaanderen samenwerken, kunnen toegetreden lid worden,

De toegetreden leden zijn bereid mee te werken aan de verwezenlijking van het maatschappelijk doel van de vereniging zoals omschreven in de artikelen 3 en 4 van de statuten.

Zij worden als waarnemer uitgenodigd op de algemene vergadering en op publieke activiteiten van de vereniging.

Toegetreden leden hebben enkel de rechten en plichten die in deze statuten worden omschreven.

Met de term "lid" in deze statuten wordt verwezen naar de effectieve leden, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Artikel 7

Tot de effectieve leden van de vereniging behoren:

a) vanuit de kerkelijke instanties in Vlaanderen en Brussel:

a, de vertegenwoordiger van de Vlaamse bisschoppen;

b, de vicarissen voor Caritas (vertegenwoordigers van de Vlaamse bisdommen en van de betrokken vicariaten van het aartsbisdom)

c, de diocesane diaconale caritas-instanties

d. de vertegenwoordigende organisatie van de congregatien de Unie van de Religieuzen van Vlaan-

deren (URV)

b) vanuit Caritas-organisaties:

a. Caritas International vzw

b. Caritas Hulpbetoon vzw

c. Present Caritas Vrijwilligerswerk vzw

d. Caritas Catholica Belgica vzw

e. Caritas Catholica en Belgique francophone et germanophone asbl

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

c) andere natuurlijke of rechtspersonen na aanvaarding door de Atgemene Vergadering Toetreding

Artikel 8

De aanvaarding van de effectieve en de toegetreden leden gebeurt door de algemene vergadering met gewone meerderheid van stemmen op voordracht van de raad van bestuur. leder verzoek tot toetreding wordt gericht aan de voorzitter.

Verplichtingen

Artikel 9

Alle leden aanvaarden de bepalingen van deze statuten, en van het huishoudelijk reglement. De effectieve

leden onderschrijven de opdrachtverklaring van de vereniging.

Artikel 10

De leden zijn niet tot bijdragen verplicht.

Eventuele bijdragen worden in aparte financieringsprotocollen vastgelegd, die bij het huishoudelijk

reglement worden gevoegd.

Verlies van lidmaatschap

Artikel 11

De leden-rechtspersonen verliezen het lidmaatschap van de vereniging door vrijwillig ontslag, uitsluiting, of

indien de eigen rechtspersoonlijkheid ophoudt te bestaan.

De natuurlijke personen verliezen het lidmaatschap van de vereniging door beëindiging van hun mandaat, vr'sjwillig ontslag, uitsluiting of overlijden.

Artikel 12

Het vrijwillig ontslag moet schriftelijk aan de voorzitter van de raad van bestuur worden meegedeeld.

Voor de leden-rechtspersonen moet het ontslag betekend worden in de loop van het eerste semester en heeft het uitwerking op 31 december van het daaropvolgend burgerlijk jaar, tenzij de rechtspersoon ophoudt te bestaan. In dat geval heeft het ontslag onmiddellijk uitwerking.

Voor natuurlijke personen gaat het ontslag in vanaf de eerste vergadering van de raad van bestuur die kennis neemt van het ontslag.

Het vrijwillig ontslag van toegetreden leden wordt schriftelijk aan de voorzitter van de raad van bestuur meegedeeld en heeft onmiddellijk uitwerking.

Artikel 13

De beslissing van de algemene vergadering tot uitsluiting van een effectief of toegetreden lid wordt door de voorzitter bij aangetekend schrijven aan het betrokken lid meegedeeld. Deze beslissing heeft onmiddellijke uitwerking.

Artikel 14

Zowel uitgesloten als ontslagnemende leden zijn ertoe gehouden al hun verplichtingen tegenover de vereniging na te komen tot op de datum waarop hun ontslag rechtsgeldig wordt. In geval van uitsluiting blijft de eventuele bijdrage van het lopende jaar verschuldigd.

Artikel 15

Ontslag nemende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers kunnen geen rechten doen gelden op het vermogen van de vereniging en kunnen nooit de teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbreng vorderen.

HOOFDSTUK III - BESTUURSORGANEN

Algemeen

Artikel 16

De voorziene bestuursorganen van de vereniging zijn:

1° de algemene vergadering;

2° de raad van bestuur;

3° het bureau.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 17

Daarnaast kunnen commissies en werkgroepen worden opgericht met participatie van de betrokken leden en van de toegetreden leden, en van externen. De samenstelling, werkingsmodaliteiten en bevoegdheden van deze commissies en werkgroepen worden nader vastgelegd in het huishoudelijk reglement.

Algemene vergadering

Artikel 18

De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden van de vereniging.

Het aantal mandaten van de rechtspersonen in de algemene vergadering wordt als volgt bepaald:

Caritas International vzw wordt door maximaal vier afgevaardigden vertegenwoordigd.

Caritas Hulpbetoon vzw en Present Caritas Vrijwilligerswerk vzw worden elk door maximaal twee

afgevaardigden vertegenwoordigd.

Elk van de diocesane diaconale Caritasinstanties wordt door één afgevaardigde vertegenwoordigd.

URV vzw wordt door maximaal twee afgevaardigden vertegenwoordigd.

Caritas Catholica Belgica vzw en Caritas Catholica en Belgique francophone et germanophone asbl worden

elk door één afgevaardigde vertegenwoordigd.

Andere leden-rechtspersonen worden elk door één afgevaardigde vertegenwoordigd.

De afgevaardigden van de rechtspersonen worden voorgedragen door hun respectievelijke raad van bestuur. Deze voordracht wordt ter kennis gebracht middels een uittreksel uit de notulen. De beëindiging van de vertegenwoordiging wordt op dezelfde wijze ter kennis gebracht,

Artikel 19

Het vrijwillig ontslag van de afgevaardigde van een rechtspersoon moet schriftelijk aan de voorzitter van de

raad van bestuur worden meegedeeld en heeft uitwerking op de eerstvolgende algemene vergadering.

Artikel 20

Eike afgevaardigde op de algemene vergadering beschikt over één stem.

Met afgevaardigden wordt in dit artikel en voor wat volgt bedoeld: de afgevaardigden van de ledenrechtspersonen zoals omschreven in artikel 18, alsook de natuurlijke personen - leden van de vereniging.

Artikel 21

Wonen de algemene vergadering bij met adviserende stem: de directeur, de geestelijk adviseur van Caritas

Vlaanderen, evenals de eindverantwoordelijken van de leden-rechtspersonen en de toegetreden leden.

Artikel 22

De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de vereniging, of bij diens afwezigheid, door een

ondervoorzitter, of door de oudste van de aanwezige bestuurders,

Artikel 23

Elke afgevaardigde kan zich op de algemene vergadering door een andere afgevaardigde laten vertegenwoordigen middels een geschreven volmacht. Een afgevaardigde kan evenwel slechts twee andere afgevaardigde vertegenwoordigen.

Artikel 24

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

a) de wijziging van de statuten;

b) de aanvaarding van de door de raad van bestuur voorgedragen nieuwe effectieve en toegetreden leden;

c) de uitsluiting van effectieve en toegetreden leden;

d) de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

e) het verlenen van kwijting aan de bestuurders;

f) de benoeming en afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging;

g) de benoeming van de geestelijk adviseur;

h) het verlenen van kwijting aan de commissarissen;

1) de goedkeuring van de begroting en de jaarrekening;

j) de ontbinding van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 25

In de loop van het eerste semester van elk burgerlijk jaar wordt ten minste één gewone algemene vergadering gehouden voor het goedkeuren van de jaarrekening van het afgelopen jaar, De begroting voor het volgende jaar dient te worden goedgekeurd door de algemene vergadering die te houden is in het tweede semester. Deze vergaderingen worden gehouden op de dag, plaats en uur te bepalen door de voorzitter.

Artikel 26

Buitengewone algemene vergaderingen worden bijeengeroepen telkens de voorzitter zulks nuttig oordeelt voor de belangen van de vereniging. Bovendien moet de voorzitter, op schriftelijke en met redenen omklede aanvraag van ten minste een vijfde van de leden van de vereniging, binnen de maand een bijzondere algemene vergadering samenroepen.

Artikel 27

De oproeping geschiedt ten minste acht dagen véér de vergadering, bij gewone brief namens de raad van bestuur, ondertekend door de voorzitter, of bij diens ontstentenis, door een van de ondervoorzitters, of bij hun ontstentenis, door twee bestuurders. De oproepingsbrief vermeldt de dag, uur en plaats alsook de agenda. Deze agenda wordt vastgelegd door de voorzitter.

Er kan geen enkele beslissing genomen worden over een punt dat niet op de agenda voorkomt, tenzij de aanwezige of vertegenwoordigde afgevaardigden met twee derde meerderheid beslissen dit punt aan de agenda toe te voegen.

Artikel 28

De algemene vergadering kan slechts geldig beslissen wanneer ten minste de helft van de afgevaardigden

aanwezig of vertegenwoordigd is.

Wanneer deze voorwaarde niet Is vervuld, wordt binnen de maand een nieuwe vergadering samengeroepen met dezelfde agenda. Die vergadering kan geldig beraadslagen en beslissen.

Artikel 29

De algemene vergadering neemt haar beslissingen bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde afgevaardigden. Bij staking van stemmen wordt het voorstel opnieuw op de agenda van de eerstvolgende algemene vergadering geplaatst. Bij een nieuwe staking van stemmen is de stem van de voorzitter (of diens vervanger) doorslaggevend.

Besluiten over de wijziging van de statuten of van haar doelstelling, over de uitsluiting van leden en de vrijwillige ontbinding van de vereniging, kunnen slechts genomen worden mits de voorwaarden bepaald bij de artikelen 8, 12 en 20 van de wet van 27 juni 1921 worden in acht genomen.

Artikel 30

Van elke algemene vergadering wordt een verslag opgemaakt, dat ondertekend wordt door de voorzitter en ingeschreven wordt in een daartoe bestemd register. Het verslag wordt meegedeeld aan alle afgevaardigden van de algemene vergadering.

Derden met een wettig belang kunnen mededeling krijgen van de besluiten van de algemene vergadering wanneer zij hiertoe een schriftelijk verzoek richten aan de voorzitter.

Raad van Bestuur

Artikel 31

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van ten minste 3 personen, waaronder een

vertegenwoordiger van de Vlaamse bisschoppen.

Artikel 32

Om tot bestuurder verkozen te worden moet men lid zijn van de vereniging, of afgevaardigde in de algemene vergadering zijn van een rechtspersoon die lid is van de vereniging, of voorgedragen worden door een lid-rechtspersoon.

Elke bestuurder ondertekent eveneens de opdrachtverklaring van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOd 2.2

Artikel 33

De raad van bestuur is samengesteld als volgt:

a) vanuit de kerkelijke instanties in Vlaanderen en Brussel (8):

a, de vertegenwoordiger van de Vlaamse bisschoppen (1)

b. de vicarissen of bisschoppelijk gedelegeerden voor Caritas (vertegenwoordigers van de Vlaamse

bisdommen en van de betrokken vicariaten van het aartsbisdom) (6)

c, een vertegenwoordiger van de congregaties (URV) (1)

b) vanuit Caritas-organisaties (8):

a. maximum vier vertegenwoordigers van Caritas International vzw (4)

b. één vertegenwoordiger van Caritas Hulpbetoon vzw (1)

c. één vertegenwoordiger van Present Caritas Vrijwilligerswerk vzw (1)

d, één vertegenwoordiger van Caritas Catholica Belgica vzw (1)

e. één vertegenwoordiger van Caritas Catholica en Belgique francophone et germanophone asbl (1)

c) Maximum drie andere personen die op voorstel van de raad van bestuur door de algemene vergadering tot bestuurder kunnen worden benoemd (3).

De vertegenwoordigers van de leden-rechtspersonen warden voorgedragen door hun respectievelijke raad van bestuur,

Deze voordracht wordt ter kennis gebracht door voorlegging van een uittreksel uit de notulen. De beëindiging van de vertegenwoordiging wordt op dezelfde wijze ter kennis gebracht.

Artikel 34

Wonen de vergadering van de raad van bestuur bij met adviserende stem:, de directeur, de geestelijk

adviseur van Caritas Vlaanderen, evenals de eindverantwoordelijken van de leden-rechtspersonen,

Artikel 35

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering voor een termijn van vier jaar. Hun mandaat eindigt evenwel eerst bij de sluiting van de algemene vergadering die beslist over de goedkeuring van de jaarrekening en die ook de nieuwe bestuurders benoemt.

Bij gebrek aan vernieuwing van de mandaten binnen de gestelde termijn, zullen de bestuurders hun mandaat verder blijven uitoefenen tot er in hun vervanging is voorzien.

Het mandaat van bestuurder is hernieuwbaar. Het geeft geen aanleiding tot bezoldiging.

Artikel 36

Op de vergaderingen van de raad van bestuur kunnen deskundigen worden uitgenodigd om advies uit te

brengen.

Artikel 37

De raad van bestuur duidt op voordracht van de vertegenwoordiger van de Vlaamse bisschoppen, onder

haar leden de voorzitter aan.

De voorzitter zit het bureau, de raad van bestuur en de algemene vergadering voor. Zijn mandaat is onbezoldigd,

De aanduiding van de ondervoorzitters wordt geregeld in het huishoudelijk reglement.

Artikel 36

Een bestuurder kan zich door een andere bestuurder laten vertegenwoordigen middels een schriftelijke

volmacht, Geen bestuurder mag meer dan twee volmachten bezitten,

Artikel 39

Indien het mandaat van een bestuurder voortijdig een einde neemt, wordt in zijn vervanging voorzien door de algemene vergadering. De bestuurder die in diens plaats verkozen wordt, oefent deze functie verder uit tot het einde van het oorspronkelijk mandaat. Tot zolang in de vervanging van een bestuurder niet is voorzien, oefenen de overige bestuurders de volledige bevoegdheden uit van de raad van bestuur.

Artikel 40

Het vrijwillig ontslag van de bestuurder moet schriftelijk aan de voorzitter van de raad van bestuur worden

meegedeeld en gaat in op de eerstvolgende algemene vergadering.

.1

e

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

Artikel 41

a) De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide machten om alle daden van bestuur en beschikking te verrichten die binnen het maatschappelijk doel vallen.

Hij kan onder meer: alle akten en contracten opstellen en afsluiten; minnelijke schikkingen treffen; alle roerende en onroerende goederen verwerven, ruilen, verkopen of met hypotheek bezwaren; huurcontracten van om het even welke duur afsluiten; legaten, subsidies, schenkingen en overdrachten aanvaarden; aan alle rechten verzaken; de vereniging in rechte vertegenwoordigen zowel als eiser en als verweerder.

De raad benoemt het personeel van de vereniging, ontslaat het en bepaalt hun statuut; de raad kan alle sommen en waarden innen; rekeningen openen bij banken en op voornoemde rekeningen alle verrichtingen doen.

De raad is belast met de voorbereiding en de uitvoering van de besluiten van de algemene vergadering.

De raad kan commissies en werkgroepen oprichten.

De raad vaardigt de huishoudelijke reglementen uit en wijzigt ze.

b) Alle bevoegdheden die niet door de wet of de statuten zijn toegewezen aan de algemene vergadering, worden uitgeoefend door de raad van bestuur.

c) De raad kan zijn bevoegdheden gedeeltelijk en welbepaald overdragen aan de voorzitter, of aan twee of meer bestuurders samen, of aan het bureau waarvan de bevoegdheden worden vastgelegd in het huishoudelijk reglement.

De raad kan het dagelijks bestuur en het gebruik van de maatschappelijke handtekening opdragen aan de directeur.

Derden kunnen volmacht ontvangen voor een duidelijk omschreven opdracht.

Voormelde bevoegdheidsdelegaties zijn op ieder ogenblik herroepbaar.

d) Tegenover derden volstaat, opdat de vereniging geldig zou vertegenwoordigd zijn, de gezamenlijke handtekening van twee leden van het bureau of van twee bestuurders, die daarvoor door de raad worden aangewezen.

Artikel 42

De voorzitter, of bij diens ontstentenis, één van de ondervoorzitters, of bij hun ontstentenis twee bestuurders, roepen de raad van bestuur ten minste vier maal per jaar samen. De oproeping gebeurt schriftelijk, ten minste acht dagen op voorhand en vermeldt dag, uur, plaats en agenda.

Over een punt dat niet op de agenda voorkomt, kan geen enkele beslissing genomen worden behoudens wanneer de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders eenparig beslissen dit punt aan de agenda toe te voegen,

Artikel 43

De raad van bestuur kan slechts geldig beslissen wanneer ten minste de helft van de bestuurders aanwezig

of vertegenwoordigd is.

Wanneer deze voorwaarde niet is vervuld, wordt binnen een maand een nieuwe vergadering samengeroepen met dezelfde agenda. Die vergadering kan geldig beraadslagen en beslissen, ongeacht het aantal aanwezige bestuurders.

Artikel 44

De raad van bestuur neemt zijn beslissingen bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Bij staking van stemming wordt het voorstel opnieuw op de agenda van de eerstvolgende raad van bestuur geplaatst. Bij een nieuwe staking van stemmen is de stem van de voorzitter (of diens vervanger) doorslaggevend,

Bureau

Artikel 45

Het bureau is ten minste samengesteld uit de voorzitter, de twee ondervoorzitters, de directeur, de geestelijk

adviseur.

De samenstelling en opdrachten van het bureau worden geregeld in het huishoudelijk reglement.

.,

,

7

,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

HOOFDSTUK IV  DAGELIJKS BESTUUR

Directeur

Artikel 46

Het dagelijks bestuur van de vereniging wordt waargenomen door de directeur.

De directeur geeft uitvoering aan de beslissingen van de raad van bestuur, in lijn met de missie en de visie van de vereniging, en heeft tevens het gebruik van de maatschappelijke handtekening desbetreffende. De modaliteiten van het gebruik van de maatschappelijke handtekening worden bepaald in het huishoudelijk reglement.

Artikel 47

De directeur wordt door de raad van bestuur benoemd op voordracht van de vertegenwoordiger van de

Vlaamse bisschoppen. De raad van bestuur kan de directeur ook afzetten.

Geestelijk Adviseur

Artikel 48

De geestelijk adviseur wordt door de algemene vergadering benoemd op voordracht van de

vertegenwoordiger van de Vlaamse bisschoppen.

HOOFDSTUK V  REGIONALE WERKING

Artikel 49

Voor de realisatie van de Caritasdoelstellingen op regionaal vlak doet de vereniging beroep op de diocesane

of vicariale diaconale Caritasinstanties.

HOOFDSTUK VI  ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 50

Het boekjaar valt samen met het kalenderjaar. Op 31 december van elk jaar wordt het boekjaar afgesloten.

Artikel 51

De jaarrekening en de begroting worden door de raad van bestuur voorbereid en ter goedkeuring

voorgelegd aan de algemene vergadering, na controle van de rekeningen door de commissaris.

De commissaris wordt voor een termijn van vier jaar aangesteld door de algemene vergadering, op voordracht van de raad van bestuur.

Artikel 52

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur; zij kan ten allen tijde worden ont-bonden,

Artikel 53

Bij ontbinding van de vereniging, om welke reden en op welke wijze ook, zal het netto-resterend vermogen, na aanzuivering van de passiva, worden toegewezen door de Vlaamse bisschoppen, ten gunste van een vereniging of werk zonder winstoogmerk met een gelijkaardig caritatief doel als de huidige vereniging.

Artikel 54

Aangelegenheden die door deze statuten niet zouden geregeld zijn, worden geregeld overeenkomstig de wet van 27 juni 1921, betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen en de stichtingen zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002

Il. ONTSLAG EN BENOEMING BESTUURDERS

Mevrouw Carine De Geeter, wonende te 1933 Sterrebeek, Krokuslaan 11 (geboren te Aat op 31.07,1972) wordt benoemd tot bestuurder in opvolging van mevr. Marie Rose Dirix, die ontslagnemend is.

De heer Piet Vandevoorde, wonende te 8200 Brugge, Manitobalaan 24/6 (geboren te leper op 18.08.1964) wordt beoemd tot bestuurder in opvolging van de heer Kristiaan Depoortere, die ontslagnemend is.

Mevrouw Marie-Paule Moreau, wonende te 1210 Brussel, Poststraat 20 (geboren te Halle op 28.05.1951) wordt tot bestuurder benoemd.

De heer Gonzalo Dopchie, wonende te 1000 Brussel, Hamerstraat 77 (geboren te Santiago op 10.07,1953) wordt tot bestuurder benoemd.

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

De volgende bestuurders nemen ontslag:

1. Caeyzeele Urbain, Yvonnelaan 18, 8670 Oostduinkerke

2. Cuyt Frank, Wielewaal 16, 9620 Merelbeke

3, Degadt Peter, Karel Picquélaan 115, 9800 Deinze

4. De Rycke Raphael, Zeedijk 421 (7de verd.) 8670 Oostduinkerke

5. Michel De Wever, Erpsestraat 80, 3070 Kortenberg

6. Renders Jan, Rigessel 148, 3111 Wezemaal

7. Van Oevelen Guido, Franslaan 130/1, 8620 Nieuwpoort

III. NIEUWE SAMENSTELLING VAN DE RAAD VAN BESTUUR VANAF 6 JUNI 2013

1. Aerts Bruno, Lange Nieuwstraat 73, 2000 Antwerpen

2. Buckinx Kris, kruisvindingsstraat 72, 3700 Tongeren

3. De Bucquoïs Patrick, rue du Corby 100, 6110 Montigny-le-Tilleul

4. De Coninck Frank, Gen. Jacqueslaan 2 bus 12, 1050 Brussel

5. De Geeter Carine, krokuslaan 11, 1933 Sterrebeek

6. De Geest Luc, J. Vandermeulenstraat 58, 9050 Gentbrugge

7, De Sutter Eric, Kerkplein 1, 1850 Grimbergen

8, De Vlieger Jacques, Nonnenstraat 10, 8800 Roeselare

9. Dopchie Gonzalo, Hamerstraat 77, 1000 Brussel

10. Krokaert Liliane, Populierendallaan 110, 1850 Grimbergen

11. Moreau Marie-Paule, Poststraat 20, 1210 Brussel

12. Reynders Hilde, Sint-Antoniusberg 11, 3000 Leuven

13. Vandevoorde Piet, Manitobalaan 2416 - 8200 Brugge (Sint-Andries)

14. Van Looy Luc, Bisdomplein 1, 9000 Gent

15. Verhuist Michel, avenue du Chêne 17,1340 Ottignies

IV, BENOEMING VAN DE COMMISSARIS

De BVBA De Roover & Co, bedrijfsrevisoren te 3150 Naacht, Rijmenamsesteenweg 290

(BTW 467,193.372) met als vaste vertegenwoordiger de heer Guy De Roover werd herbenoemd tot

commissaris van de vereniging voor een termijn van 3 jaar: 2013 - 2014 - 2015.

V. BENOEMING VOORZITTER EN ONDERVOORZITTERS

Vicaris Luc De Geest wordt benoemd als voorzitter van de vzw Caritas Catholica Vlaanderen. Mevrouw Liliane Krokaert wordt benoemd tot ondervoorzitter.

VI. HANDTEKENINGSBEVOEGDHEID

Met ingang van 7 juni 2013 wordt handtekeningsbevoegdheid verleend aan de heer Luc De Geest, voorzitter, mevrouw Liliane Krokaert, ondervoorzitter en de heer Dominicus Verhoeven, directeur.

Ze kunnen afzonderlijk tekenen voor verrichtingen en verbintenissen die de 5.000 EUR niet te boven gaan. Voor alle andere verbintenissen en verrichtingen zijn twee handtekeningen vereis

Brussel, 22 juli 2013

Luc DE GEEST

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

20/02/2013
ÿþd

i

Annexes du 1VISn teurïiëlgë

Moo 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

III1111J113111!1!111 0i~sum~3089ii

Ondernemingsnr : 418.232.425

Benaming

(voluit) : Caritas Catholica Vlaanderen

(verkort) : Caritas Vlaanderen

Rechtsvorm : VZW

Zetel: Guimardstraat 1 -1040 Brussel

Onderwerp akte ; WIJZIGING STATUTEN - BENOEMING EN ONTSLAG BESTUURDER

De algemene vergadering van de vzw Caritas Catholica Vlaanderen nam in haar statutaire vergadering van 6 december 2012 met eenparigheid van stemmen volgende beslissingen:

L WIJZIGING STATUTEN

Artikel 2

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te 1210 Brussel, Liefdadigheidstraat 39, gelegen

in het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Artikel 7

f) andere natuurlijke of rechtspersonen: "Partezis vzw" wordt geschrapt.

Artikel 10

De leden-rechtspersonen vermeld in artikel 7 "sub b), sub c) en sub f)" warden geschrapt.

Artikel 18

e) andere leden-rechtspersonen worden elk door één afgevaardigde vertegenwoordigd: "Partezis vzv'

wordt geschrapt.

Artikel 33

De zin "éen van deze drie expertmandaten wordt aangevuld op voordracht van Partezis" wordt geschrapt.

In de volgende paragraaf wordt de zinsnede "alsook de afgevaardigde van Partezis" geschrapt.

Il. ONTSLAG EN BENOEMING BESTUURDER

De heer Urbain CAYZEELE, wonende te 8670 Oostduinkerke, Yvonnelaan 18 (geboren te Wulpen op 01.09.1944) wordt benoemd tot bestuurder in opvolging van mevr. Gerda Callens, die ontslagnemend is.

Brussel, 29 januari 2013

Luk DE GEEST

Voorzitter

BRUSSEL,

08 FEB 2013

Griffie

Op de laatste blz. van Luik B verrnekden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

10/02/2012
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 418.232.425

Benaming

(voluit) : Caritas Catholica Vlaanderen

(verkort) : Caritas Vlaanderen

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Guimardstraat 1 -1040 Brussel

Onderwerp akte : ONTSLAG EN BENOEMING BESTUURDERS

De algemene vergadering van de vzw Caritas Catholica Vlaanderen nam in haar statutaire vergadering van 1 december 2011 niet eenparigheid van stemmen volgende beslissingen:

ONTSLAG EN BENOEMING BESTUURDERS

De heer Jan Renders, wonende te 3111 Wezemaal, Rigessel 148 (geboren te Herentals op 01.03.1949) wordt benoemd tot bestuurder in opvolging van de heer Theo Rombouts, die ontslagnemend is.

E.Z. Hildegarde Reynders, wonende te 3000 Leuven, Sint-Antoniusberg 11 (geboren te Hasselt op 21.05.1964) wordt benoemd tot bestuurder in opvolging van E.H. Marcel De Pauw, die ontslagnemend is.

De heer Frank De Coninck, wonende te 1050 Brussel, Boulevard Général Jacques 2 bus 12 (geboren te Blankenberge nop 11.02.1945) wordt benoemd tot bestuurder in opvolging van de heer Pierre Géhot die ontslagnemend is.

Brussel, 24 januari 2012

Luk DE GEEST Voorzitter

1111

*iaossv3*

bel aa Be Sta;

bRUSSEL

3 0 JAN. 2012

Griffie

Coordonnées
CARITAS CATHOLICA VLAANDEREN, AFGEKORT : CAR…

Adresse
LIEFDADIGHEIDSTRAAT 39 1210 SINT-JOOST-TEN-NODE

Code postal : 1210
Localité : SAINT-JOSSE-TEN-NOODE
Commune : SAINT-JOSSE-TEN-NOODE
Région : Région de Bruxelles-Capitale