DIENST VOOR INTERNATIONALE SAMENWERKING AAN ONTWIKKELINGSPROJECTEN, AFGEKORT : DISOP

Association sans but lucratif


Dénomination : DIENST VOOR INTERNATIONALE SAMENWERKING AAN ONTWIKKELINGSPROJECTEN, AFGEKORT : DISOP
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 409.331.882

Publication

02/04/2014
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voorbehouden 11111111111111111111 i

aan het *14071777*

Belgisch Staatsblad





~ ~ ~" r; ~~ ,~~

Griffie

Ondememingsnr : 0409.331.882

Benaming

(votuit) : Dienst voor internationale samenwerking aan

ontwikkelingsprojecten

(verkort) : D1SOP

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Spastraat 32, te 1000 Brussel

Onderwerp akte Hernieuwing mandaat bestuurders.

De Statutaire Algemene Vergadering van 11 maart 2014 beslist unaniem van de mandaten van de Bestuurders Rita Cleuren, Rogier Chorus en Patrick Faniel te hernieuwen voor 3 jaar.

Brussel, 18 maart 2014

Getek, Hilde Vangindertael

Aimé Ceekelbergh Bestuurder - Penningmeester

Bestuurder - Voorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/04/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

13/05/2013
ÿþ MOU 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

~

111111111*Ialt796*

BRII.et,EL

J 'a ~~ ~ ~" :a~ ~ V

Griffie

Ondememingsnr : 0409.331.882

Benaming

(voluit) : Dienst voor internationale samenwerking aan ontwikkelingsprojecten

(verkort) : DISOP

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Spastraat 32, te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Gecoördineerde statuten en hernieuwing mandaat bestuurders.

De Statutaire Algemene Vergadering van 18 maart 2013 beslist unaniem van de mandaten van de Bestuurders Aimé Caekelbergh, Hilde Vangindertael, Alexandre Schramme en René Verbesselt te hernieuwen voor 3 jaar.

Zij beslist eveneens om gecoördineerde statuten neer te leggen en te publiceren. Zij gaat akkoord met de door de raad van bestuur voorgestelde tekst:

De gecoördineerde statuten:

TITEL I

BENAMING, ZETEL, DUUR EN DOEL

ARTIKEL 1,

De vereniging kiest de benaming DISOP. DISOP staat voor "Dienst voor Internationale Samenwerking aan

Ontwikkelingsprojecten".

ARTIKEL 2.

De zetel van de vereniging is gevestigd te 1000 Brussel, Spastraat 32.

ARTIKEL 3.

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur, en kan te allen tijde worden ontbonden.

ARTIKEL 4.

De vereniging heeft tot doel, in het kader van ontwikkelingssamenwerking, bij te dragen tot de algemene ontwikkeling van de Derde Wereldlanden in Azië, Latijns-Amerika, Afrika en Oceanië. Eveneens wordt samenwerking nagestreefd met de vroegere Oost-Europese landen.

Anderzijds stelt de vereniging haar diensten ter beschikking van, en wenst zij een zo uitgebreid mogelijke informatie en documentatie door te geven aan overheidsinstellingen en organisaties voor ontwikkelingssamenwerking in West-Europese en Noord-Amerikaanse [anden, evenals wereldorganisaties voor ontwikkelingssamenwerking, om met dezen tot een nauwe samenwerking te komen op het vlak van de ontwikkelingssamenwerking.

De vereniging heeft eveneens als doel personeel als NGO-co8peranten uit te zenden, te selecteren, te vormen en de omkadering hiervoor te verzekeren.

TITEL Il

LEDEN, TOETREDING, ONTSLAG, UITSLUITING, VERPLICHTINGEN

ARTIKEL 5.

Het aantal [eden is onbeperkt, maar moet minstens drie bedragen.

ARTIKEL 6.

De toetreding van nieuwe leden kan alleen maar geschieden door cooptatie, op voorstel van minstens twee

leden, en mits akkoord van drie vierde van de leden die deelnemen aan de algemene vergadering, waarvan de

dagorde het voorstel tot coöptatie vermeldt.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

f

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOE} 2.2

De kandidaat die wenst te worden opgenomen als lid moet hiertoe een schriftelijke aanvraag bij de Raad

van Bestuur indienen.

ARTIKEL 7.

De toetreding tot de vereniging houdt in de verplichting tot een jaarlijkse bijdrage. De bijdrage wordt

vastgesteld door de raad van bestuur. De bijdrage mag niet meer dan 100¬ per jaar bedragen.

ARTIKEL 8.

Elk lid kan te allen tijde ontslag nemen, mits de raad van bestuur hiervan twee maanden op voorhand

schriftelijk in kennis te stellen.

ARTIKEL 9.

De uitsluiting van een lid kan enkel worden uitgesproken door de algemene vergadering, mits akkoord van

drie vierde van de leden die deelnemen aan de algemene vergadering, waarvan de dagorde het voorstel tot

uitsluiting vermeldt, en dit slechts na verdediging van het met uitsluiting bedreigde lid te hebben gehoord of

nadat het lid werd uitgenodigd om uitleg te verschaffen.

ARTIKEL 10.

Elk lid dat ontslag neemt of dat wordt uitgesloten heeft geen aanspraak op het maatschappelijk bezit en kan

de teruggave niet eisen van de bijdragen die het zou hebben betaald, of van andere prestaties die het zou

hebben verstrekt.

Het is hem daarenboven niet toegelaten de zegels te doen leggen, noch boedelbeschrijving, noch

afrekening te vorderen.

Hetzelfde geldt voor de erfgenamen, schuldeisers of rechthebbenden van een overleden lid.

ARTIKEL 11.

De leden hebben geen verplichtingen uit hoofde van de verplichtingen van de vereniging.

TITEL IIl

RAAD VAN BESTUUR, DAGELIJKS BESTUUR

ARTIKEL 12.

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, bestaande uit minstens drie leden. De leden van de raad van bestuur worden aangesteld door de algemene vergadering, voor een periode van drie jaar. De uittredende leden zijn herkiesbaar.

ARTIKEL 13.

Ingeval een plaats van bestuurder openvalt, gaat de algemene vergadering, bij haar eerstkomende bijeenkomst, over tot de aanduiding van een nieuwe bestuurder, die het mandaat van de beheerder welke hij vervangt zal uitdoen.

ARTIKEL 14.

De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester,

ARTIKEL 15.

De raad van bestuur vergadert op bijeenroeping van de voorzitter of van twee bestuurders. De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter, of bij diens ontstentenis, door het oudste aanwezige lid van de raad van bestuur. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige leden. Bij staking van stemmen, is de stem van de voorzitter of van deze bestuurder die hem vervangt, beslissend. De beslissingen worden opgenomen in verslagschriften en in een bijzonder register ingeschreven en ondertekend door de voorzitter en de secretaris. De uittreksels worden getekend door de voorzitter of door twee bestuurders,

ARTIKEL 16.

De raad van bestuur heeft alle handelingen in zijn bevoegdheid, die behoren tot de beschikking over de goederen, tot het bestuur van de vereniging, in de ruimste zin genomen. Hij kan namelijk alle betalingen doen en ontvangen; alle roerende en onroerende goederen verkrijgen, verwisselen en vervreemden, evenals huren of verhuren, zelfs voor langer dan negen jaar; alle private of officiële subsidies en tegemoetkomingen aanvragen, aanvaarden en ontvangen; alle legaten en giften aanvaarden; alle contracten, verkopingen en ondernemingen aannemen en sluiten; alle leningen, met of zonder waarborg sluiten; alle subrogaties en borgleningen toestaan en aanvaarden; toestemmen in hypotheken op onroerende goederen van de vereniging, aile leningen en voorschotten sluiten en doen; van aile zakelijke of uit de verplichtingen voortspruitende rechten afstand doen, evenals van alle zakelijke of persoonlijke waarborgen; handlichting verlenen, zelfs zonder betaling, met verzaking van alle zakelijke rechten, van alle bevoorrechte of hypothecaire inschrijvingen, overschrijvingen, inbeslagnemingen of andere beletsels; verschijnen als eiser of ais verweerder voor aile rechtbanken en uitvoeren of laten uitvoeren van alle vonnissen; dadingen treffen, scheidsrechterlijke uitspraken aanvaarden, in één woord, aile handelingen vervullen, aile overeenkomsten sluiten en aile nuttige schikkingen nemen, bij uitzondering van die waarvoor alleen de algemene vergadering bevoegd is. De raad benoemt eveneens hetzij zelf, hetzij bij opdracht, alle medewerkers, agenten, bedienden en leden van het personeel van de vereniging en stelt ze af, bepaalt hun werkzaamheden en bezoldiging.

ARTIKEL 17.

De gezamenlijke handtekeningen van de voorzitter en van de penningmeester alleen verbinden de vereniging tegenover derden. De penningmeester alleen heeft de handtekening voor postcheck-, bank- en andere lopende rekeningen.

De raad van bestuur kan, onder zijn verantwoordelijkheid, zijn bevoegdheden overdragen aan één van zijn leden of zelfs aan een derde.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De raad van bestuur kan insgelijks het dagelijks bestuur van de vereniging in opdracht geven, met het gebruik van de maatschappelijke handtekening aan dit bestuur verbonden, aan een afgevaardigde-bestuurder, gekozen onder de bestuurders, en van wie hij cie bevoegdheid en de eventuele bezoldiging vaststelt. De afgevaardigde-bestuurder kan twee bestuurders volmachtigen gezamenlijk op te treden in zijn naam.

ARTIKEL 18,

De rechtsvorderingen, niet alleen als eiser, maar ook als verweerder, worden ingesteld of verdedigd, uit naam van de vereniging, door de raad van bestuur, op vervolging en benaarstiging van de voorzitter of de afgevaardigde-bestuurder.

TITEL IV

ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 19,

de algemene vergadering is het soevereine gezag van de vereniging. Tot haar bevoegdheid behoren

1° de wijziging der statuten van de vereniging;

2° de goedkeuring van de begrotingen en rekeningen;

3° de benoeming en afzetting van de bestuurders;

4° de vrijwillige ontbinding van de vereniging en het bestemmen van haar bezit;

5° de coElptatie en de uitsluiting van de leden;

6° alle beslissingen die de grenzen overschrijden van de bevoegdheid van de raad van bestuur,

ARTIKEL 20.

Ieder jaar, in de maand maart, moet er een algemene vergadering worden gehouden. Zij moet ook

bijeengeroepen worden telkens als één vijfde van de leden dit aanvraagt.

De uitnodiging tot deze vergadering wordt gedaan door de raad van bestuur, per gewoon schrijven,

verzonden minstens acht dagen voor de vergadering, door de voorzitter van de raad van bestuur of door de

afgevaardigde-bestuurder, en die de agenda vermeldt.

De vergadering zal geen resoluties mogen stemmen die niet werden gebracht op de agenda, welke bij de

oproepingsbrief was gevoegd.

ARTIKEL 21.

De leden zullen zich op de algemene vergadering niet kunnen laten vertegenwoordigen door een ander lid

of door een derde.

ARTIKEL 22.

De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of bij diens ontstentenis,

door het oudste aanwezige lid van de raad van bestuur.

De voorzitter duidt de secretaris aan.

ARTIKEL 23.

De vergadering is geldig samengesteld, welk ook het aantal aanwezigen zij, en haar beslissingen worden

genomen met gewone meerderheid van de uitgebrachte stemmen, behalve wanneer de standregelen of de wet

anders beslissen. Bij staking van stemmen is die van de voorzitter of zijn plaatsvervanger beslissend.

Onthoudingen dienen in mindering gebracht van het aantal uitgebrachte stemmen.

ARTIKEL 24.

De goedkeuring van de begrotingen en rekeningen gebeurt met gewone meerderheid van stemmen. De

goedkeuring van de begrotingen en rekeningen sluit in de ontlasting van de raad van bestuur.

ARTIKEL 25.

De afzetting van een bestuurder wordt uitgesproken door de algemene vergadering, beslissend met drie

vierde meerderheid van de uitgebrachte stemmen en slechts na de verdediging van de met afzetting bedreigde

bestuurder te hebben gehoord of na de betreffende bestuurder uitgenodigd te hebben om uitleg te verschaffen.

ARTIKEL 26.

De benoeming van een bestuurder gebeurt in meerdere stemronden. Tijdens de eerste twee stemronden is

een bestuurder aangesteld met twee derde meerderheid der uitgebrachte stemmen. De kandidaat waarop het

minst aantal stemmen werd uitgebracht, valt na elke stemronde uiit. Vanaf de derde stemronde wordt deze

kandidaat tot bestuurder aangesteld, die de helft der stemmen plus één behaalde.

ARTIKEL 27.

De beslissingen van de algemene vergadering worden opgenomen in het verslagboek en worden

ondertekend door de voorzitter en de aangeduide secretaris. De uittreksels worden ondertekend door de

voorzitter of door twee bestuurders.

TITEL V

BEGROTINGEN EN REKENINGEN

ARTIKEL 28.

Het maatschappelijk jaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december van dat jaar.

Ieder jaar, per 31 december, worden de rekeningen afgesloten en wordt een budget opgesteld voor het

volgende dienstjaar. De rekeningen en begrotingen worden onderworpen aan de eerstvolgende algemene

vergadering.

iulDD 2.2

Luik B - Vervolg

TITEL VI

ONTBINDING EN VEREFFENING

ARTIKEL 29.

In geval van vrijwillige ontbinding, duidt de algemene vergadering één of twee vereffenaars aan en bepaalt

hun bevoegdheid.

ARTIKEL 30.

In geval van ontbinding, zal het actief, na aanzuivering van de schulden, worden overgedragen aan een

vereniging met een gelijkaardig doel.

TITEL VII

BENOEMINGEN

ARTIKEL 31.

Zijn aangesteld als leden van de raad van bestuur, de stichter van de onderhavige vereniging zonder

winstoogmerk, namelijk de heer Aimé Caekelbergh, alsmede Mevrouw Rita Cleuren, Mevrouw Hilde

Vangindertael, de heer René Verbesseit, de heer Alexandre Schramme, de Heer Rogier Chorus en de Heer

Patrick Faniel.

Onder elkaar hebben de leden van de raad van bestuur aangeduid:

als voorzitter : de heer Aimé Caekelbergh;

als secretaris: de heer Alexandre Schramme;

als penningmeester: mevrouw Hilde Vangindertael.

TITEL VIII

ALGEMENE BEPALINGEN

ARTIKEL 32.

AI hetgeen niet door onderhavige standregelen is voorzien, zal in de eerste plaats worden geregeld overeenkomstig de bepalingen van de wet van 27 juni 1921, waarbij aan de verenigingen zonder winstoogmerk rechtspersoonlijkheid wordt verleend.

Brussel, 18 maart 2013 Hilde Vangindertael

Getek. Bestuurder - Penningmeester

Aimé Caekelbergh

Bestuurder - Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

13/05/2013
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 22

uiu~wi~uiiuiuu

*13072797*

r ~ , .14% ~i .6~.~~~~C

Greffe

N° d'entreprise : 0409.331.882

Dénomination

(en entier) : Dienst voor Internationale Samenwerking aan

Ontwikkelingsprojecten

(en abrégé) : DISOP

Forme juridique : asbl

Siège : 32, rue de Spa -1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Publication des statuts coordonnés

L'Assemblée Générale Statutaire décide, lors de sa réunion du 18 mars 2013, de déposer et de publier les statuts coordonnés en Français.

Statuts coordonnés:

TITRE I

DENOMINATION, SIEGE SOCIAL, DUREE ET BUT

ARTICLE 1.

L'association est dénommée DISOP. DISOP signifie "Dienst voor Internationale Samenwerking aan; Ontwikkelingsprojecten" (Organisation de Coopération Internationale pour des Projets de Développement). ARTICLE 2.

Le siège social de l'association est établi à rue de Spa 32, B-1000 Bruxelles,

ARTICLE 3.

L'association est constituée pour une durée illimitée et peut à tout moment être dissoute.

ARTICLE 4.

L'association a pour but, dans le cadre de la coopération au développement, de contribuer au. développement général des pays du tiers monde en Asie, Amérique latine, Afrique et Océanie. Une coopération avec les anciens pays d'Europe orientale est également poursuivie.

D'autre part, l'association met ses services à la disposition des autorités publiques et des organisations de coopération au développement dans les pays d'Europe occidentale et d'Amérique du Nord, ainsi que des organisations mondiales de coopération au développement ; DISOP souhaite aussi leur transmettre l'information et la documentation la plus ample qui soit, afin d'arriver à une collaboration étroite avec elles dans le domaine de la coopération au développement,

L'association a également pour but d'envoyer du personnel en tant que coopérants ONG, de le sélectionner, de le former et d'en assurer l'encadrement.

TITRE Il

MEMBRES, ADMISSION, DEMISSION, EXCLUSION, OBLIGATIONS

ARTICLE 5.

Le nombre de membres est illimité, Son minimum est fixé à trois.

ARTICLE 6.

L'admission de nouveaux membres ne peut se faire que par cooptation, sur proposition de deux membres.

au moins, et moyennant l'accord des trois quarts des membres qui participent à l'Assemblée Générale dont'

l'ordre du jour énonce la proposition de cooptation, Le candidat qui souhaite être admis comme membre doit en'

faire une demande écrite auprès du Conseil d'Administration.

ARTICLE 7.

L'admission dans l'association implique le paiement d'une cotisation annuelle. Celle-ci est fixée par ie

Conseil d'Administration. La cotisation ne peut être supérieure à 100 E par an.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

h

MOD 2.2

y

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

ARTICLE 8.

Tout membre peut à tout moment démissionner, pour autant qu'il en ait dûment informé le Conseil

d'Administration par écrit deux mois à l'avance.

ARTICLE 9.

L'exclusion d'un membre ne peut être prononcée que par l'Assemblée Générale, moyennant l'accord des

trois quarts des membres présents et à condition que l'ordre du jour énonce la proposition d'exclusion.

L'exclusion ne pourra se faire qu'après que la défense du membre menacé d'exclusion aura pu être entendue

ou après que le membre aura été invité à fournir une explication.

ARTICLE 10.

Tout membre démissionnaire ou exclu n'a aucun droit sur le fonds social et ne peut réclamer la restitution de

la contribution qu'il aurait versée ni d'autres prestations qu'il aurait faites,

Il ne lui est par ailleurs pas permis de requérir l'apposition de scellés, ni le relevé d'inventaire, ni la reddition

des comptes.

Il en va de même pour les héritiers, créanciers ou ayants droit d'un membre décédé.

ARTICLE 11.

Les membres n'encourent aucune obligation par le seul fait des obligations encourues par l'association.

TITRE Ill

CONSEIL D'ADMINISTRATION, GESTION QUOTIDIENNE

ARTICLE 12.

L'association est gérée par un Conseil d'Administration qui est composé de trois membres au moins. Les membres du Conseil d'Administration sont nommés par l'Assemblée Générale pour une période de trois ans, Les membres sortants sont rééligibles.

ARTICLE 13.

En cas de vacance au cours d'un mandat, l'Assemblée Générale désignera lors de sa première réunion un nouvel administrateur qui achèvera le mandat de l'administrateur remplacé.

ARTICLE 14.

Le Conseil d'Administration désigne parmi ses membres un Président, un Secrétaire et un Trésorier.

ARTICLE 15.

Le Conseil d'Administration se réunit sur convocation du Président ou de deux administrateurs. La réunion est présidée par le Président, ou en son absence, par le plus ancien membre présent du Conseil d'Administration. Les décisions sont prises à la majorité simple des voix des membres présents. Quand il y a parité des voix, celle du Président ou de son remplaçant est prépondérantes Les décisions sont consignées sous forme de procès-verbaux, signées par le Président et le Secrétaire et inscrites dans un registre spécial, Les extraits sont signés par le Président ou deux administrateurs,

ARTICLE 16.

Le Conseil d'Administration a tous les pouvoirs quant à la disposition des biens, à l'administration de l'association, au sens le plus large. Il peut notamment effectuer et recevoir tous les paiements ; recevoir, échanger et aliéner tous les biens mobiliers et immobiliers, ainsi que les donner et prendre en location, même pour plus de neuf ans ; demander, accepter et recevoir tous les subsides et aides privés ou officiels ; accepter tous les legs et dons ; accepter et conclure tous types de contrats, de ventes et de prestations d'entreprises ; conclure tous les emprunts, avec ou sans garantie ; accorder et accepter toutes les subrogations et cautions ; consentir à des hypothèques sur les biens immobiliers de l'association ; prêter ou verser des acomptes ; céder tous droits réels ou droits issus d'obligations, ainsi que toutes garanties matérielles ou personnelles ; donner mainlevée, même sans paiement, avec abandon de tous droits réels, de toutes inscriptions privilégiées ou hypothécaires, transcriptions, saisies et autres empêchements ; comparaître comme partie demanderesse ou comme partie défenderesse devant tous les tribunaux et exécuter ou faire exécuter toutes décisions de justice ; conclure des transactions, accepter des décisions d'arbitrages ; en un mot, effectuer toutes les actions, conclure toutes les conventions et prendre toutes les dispositions utiles, à l'exception de celles pour lesquelles seule l'Assemblée Générale est compétente. Le Conseil d'Administration nomme également et démissionne, d'initiative ou sur mandat, tous les collaborateurs, agents, employés et membres du personnel de l'association, il détermine leurs activités et leur rémunération,

ARTICLE 17.

Les signatures conjointes du Président et du Trésorier sont seules à engager l'association envers les tiers. Le Trésorier est seul à avoir la signature sur les comptes de la poste, ceux de la banque et les autres comptes courants.

Le Conseil d'Administration peut, sous sa responsabilité, déléguer ses compétences à l'un de ses membres ou même à un tiers.

Le Conseil d'Administration peut aussi déléguer la gestion journalière de l'association, avec l'usage de la signature afférente à cette gestion, à un administrateur délégué, choisi en son sein, et dont il fixera les pouvoirs et l'éventuelle rémunération. L'administrateur délégué peut donner plein pouvoir à deux administrateurs pour intervenir ensemble en son nom.

ARTICLE 18.

Les actions en justice, tant en demandant qu'en défendant, sont introduites ou défendues, au nom de l'association, par le Conseil d'Administration, et à la poursuite et la diligence du Président ou de l'Administrateur délégué.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

MCD 2.2

TITRE IV

ASSEMBLEE GENERALE

ARTICLE 19.

L'Assemblée Générale est l'autorité souveraine de l'association. Sont réservées à sa compétence

1° la modification des statuts de l'association ;

2° ['approbation des budgets et des comptes ;

3° la nomination et la révocation des administrateurs ;

4° la dissolution volontaire de l'association et l'affectation de ses avoirs ;

5° la cooptation et l'exclusion de membres ;

6° toutes les décisions qui dépassent les limites des compétences du Conseil d'Administration,

ARTICLE 20.

Il doit être tenu au moins une Assemblée Générale chaque année dans le courant du mois de mars. Elle

doit également être réunie à chaque fois qu'un cinquième des membres le demande.

L'Assemblée Générale est convoquée par le Conseil d'Administration par lettre ordinaire adressée au moins

huit jours avant la réunion, par le Président du Conseil d'Administration ou par l'Administrateur délégué. L'ordre

du jour est mentionné dans la convocation.

L'Assemblée ne pourra voter de résolutions sur des points qui ne sont pas mentionnés dans l'ordre du jour

joint à la convocation.

ARTICLE 21.

Les membres ne peuvent pas se faire représenter à l'Assemblée Générale par un autre membre ni par un

tiers.

ARTICLE 22.

L'Assemblée Générale est présidée par le Président du Conseil d'Administration ; à défaut, par

l'administrateur présent le plus âgé.

Le Président désigne le secrétaire.

ARTICLE 23.

L'Assemblée Générale est valablement constituée, quel que soit te nombre de présents, et ses résolutions

sont prises à la majorité simple des voix exprimées, sauf dans les cas où il en est décidé autrement par les

statuts ou [a loi, En cas de partage des voix, celle du Président ou de son remplaçant est prépondérante. Les

abstentions sont à déduire du nombre de voix exprimées.

ARTICLE 24,

L'approbation des budgets se fait à la majorité simple des voix. L'approbation des budgets et des comptes

inclut la décharge du Conseil d'Administration,

ARTICLE 25.

L'exclusion d'un administrateur ne peut être prononcée que par l'Assemblée Générale à la majorité des trois

quarts des voix exprimées et seulement après que la défense de l'administrateur menacé d'exclusion aura pu

être entendue ou après que l'administrateur concerné aura été invité à fournir une explication.

ARTICLE 26.

La nomination d'un administrateur se fait en plusieurs tours. Lors des deux premiers tours, l'administrateur

est nommé à la majorité des deux tiers des voix exprimées. Le candidat qui aura recueilli [e plus petit nombre

de voix sera éliminé à chaque tour de vote. A partir du troisième tour, le candidat qui aura recueilli la moitié des

suffrages plus un sera désigné administrateur.

ARTICLE 27.

Les décisions de l'Assemblée Générale sont consignées dans le registre des procès-verbaux et sont

signées par le Président et le secrétaire désigné. Les extraits sont signés par le Président ou par deux

administrateurs.

TITRE V

BUDGETS ET COMPTES

ARTICLE 28.

L'exercice social commence le premier janvier pour se terminer le trente et un décembre de la même année. Chaque année, au 31 décembre, le compte de l'exercice écoulé est clôturé et le budget de l'exercice suivant établi. Les comptes et budgets sont soumis à la première Assemblée Générale de l'année qui suit,

TITRE VI

DISSOLUTION ET LIQUIDATION

ARTICLE 29.

En cas de dissolution volontaire, l'Assemblée Générale désigne un ou deux liquidateurs et détermine leurs

compétences.

ARTICLE 30.

En cas de dissolution, l'actif net de l'avoir social, après apurement des dettes, sera transféré vers une

association poursuivant un objectif semblable.

MOD 2.2

Volet B - Suite

TITRE VII

DESIGNATIONS

ARTICLE 31.

Sont désignés comme membres du Conseil d'Administration le fondateur de la présente association sans

but lucratif, à savoir Monsieur Aimé Caekelbergh, ainsi que Madame Rita Cleuren, Madame Hilde

Vangindertael, Monsieur René Verbesselt, Monsieur Alexandre Schramme, Monsieur Rogier Chorus et

Monsieur Patrick Faniel.

Les membres du Conseil d'Administration ont désigné parmi leurs membres :

Monsieur Aimé Caekelbergh en tant que Président ;

Monsieur Alexandre Schramme en tant que secrétaire ;

Madame Hilde Vangindertael en tant que trésorier.

TITRE VIII

DISPOSITIONS GENERALES

ARTICLE 32.

Tout ce qui n'est pas prévu par les présents statuts, est réglé en premier lieu conformément aux dispositions

de la loi du 27 juin 1921 accordant la personnalité civile aux associations sans but lucratif.

Bruxelles, le 18 mars 2013 Hilde Vangindertael

Signé Administrateur - Trésorière

Aimé Caekelbergh

Administrateur - Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/05/2013 - Annexes du Moniteur belge

Réservé r au Moniteur belge

28/03/2012
ÿþ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

BRUSSEL

1 6 MRT 2012

Griffie

IIII+1IIIIII2064IIIIII592*IIII

be

a

B

st~

Benaming

(voluit) : Dienst voor internationale samenwerking aan

ontwikkelingsprojecten

Rechtsvorm : vzw

Zetei : Spastraat, 32 te 1000 Brussel

Ondernemingsnr : 0409.331.882

Voorwerp akte : Verlenging mandaat Bedrijfscommissaris.

De Algemene Vergadering van DISOP vzw beslist op haar statutaire vergadering van 13 maart 2012 unaniem van het mandaat van mevrouw Marie-Chantal Debroux-Leddet, Bedrijfsrevisor, J.-F. Debeckerlaan 114, 1200 Brussel, lid van het Instituut van Bedrijfsrevisoren, als Commissaris, te verlengen met 3 jaar, dit wil zeggen tot aan de statutaire algemene vergadering van 2015.

Get.

Aimé Caekelbergh

Voorzitter

Get.

Hilde Vangindertael

Penningmeester

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso " Naam en handtekening.

04/04/2011
ÿþ

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

2 3-03- 20'N

BRUSSEL

Griffie

1111111.11,[!1!11 066A*~iaiMuOi

Vc behc aar Belt Staat



Benaming

(voluit) : Dienst voor internationale samenwerking aan

ontwikkelingsprojecten

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Spastraat, 32 te 1000 Brussel Ondernemingsnr : 0409.331.882

Voorwerp akte : Benoeming Bestuurders.

De Statutaire Algemene Vergadering van DISOP vzw van 8 maart 2011 beslist:

Benoeming van bijkomende Bestuurders:

Cleuren Rita, Munthofstraat 54/9, B-1060 Brussel;

Chorus Rogier, Hazestraat 10, B-2800 Mechelen;

Faniel Patrick, 3 Clos Tortaifontaine, B-4910 Theux.

De Raad van Bestuur is derhalve als volgt samengesteld:

Caekelbergh.Aimé, Voorzitter

Vangindertael Hilde, Penningmeester

Schramme Alexandre, Secretaris

Cleuren Rita, Lid

" Verbesselt René, Lid

Chorus Rogier, Lid

Fanlel Patrick, Lid







Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/04/2011- Annexes du Moniteur belge













Get.

Aimé Caekelbergh

Voorzitter

Get.

Hilde Vangindertael

Penningmeester



















Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso " Naam en handtekening.

27/03/2015
ÿþ1111111111111.111111

Benaming

(voluit)

reurl,. ani,'

.i

Dienst voor internationale samenwerking aan ontwikkelingsprojecten

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

neerces:P1:1,3 -,

i ,,.7_.7-ît op

t7 ;°)

t~ vr" .n ~ .Griffu _

Rechtsvorm

Zetel ;

Ondernemingsar :

Voorwerp akte vzw

Spastraat, 32 te 1000 Brussel

0409,331.882

Verlenging mandaat Bedrijfscommissaris

De Algemene Vergadering van DISOP vzw beslist op haar statutaire vergadering van 10 maart 2015 unaniem van het mandaat van haar Bedrijfscommissaris te verlengen en benoemt hiertoe voor drie jaar (tot en met de Statutaire Algemene Vergadering van 2018) de burgerlijke vennootschap SPRL "M.C. Debroux-Leddet & Co. Réviseurs d'entreprises", vertegenwoordigd door mevrouw Marie-Chantal Debroux-Leddet.

Get.

Aimé Caekelbergh

Voorzitter

Get.

Hilde Vangindertael

Penningmeester

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste triz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzii van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso " Naam en handtekening.

Coordonnées
DIENST VOOR INTERNATIONALE SAMENWERKING AAN …

Adresse
SPASTRAAT 32 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale