DU NON EMPLOI VERS L'EMPLOI, EN ABREGE : NEVE

Association sans but lucratif


Dénomination : DU NON EMPLOI VERS L'EMPLOI, EN ABREGE : NEVE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 541.991.161

Publication

02/06/2014
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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Ondernemingsnr : 0541.991.161 Benaming

(Voluit): Naar Een Volwaardige Erkenning

(verkort) : NEVE

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel: Triomtlaan 126, 1160 Oudergem

Onderwerp akte statutenwijziging

Uitreksels van het proces-verbaal van de Algemene Vergadering van 7 mei 2014:

Voorstel van de statutenwijzigingen

a. Mevrouw Sonia HERTEBAUT wenst haar functie als Beheerder op te zeggen.

De heer Oscar KOMBILA is voorgesteld als nieuw Raadslid, om haar te vervangen.

De Algemene Vergadering aanvaardt Oscar KOMB1LA ais nieuw beheerder met eenstemmigheid van de

aanwezige of vertegenwoordigde leden.

b. Maatschappelijk Doel van NEVE

1...)

Voor deze redenen is de volgende tekst:

Te handelen voor werkgelegenheid in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, via de opleiding aan

werkzoekenden in moeilijkheden, en ze voor te bereiden als administratieve medewerkers, alsook ze te:

begeleiden tot in de stabilisatie van de gevonden baan

door;

"Te handelen voor de werkgelegenheid in stedelijke gebieden, via een opleiding voor werkzoekenden in

administratieve en relationele bekwaamheden alsook talenkennis, in een context van een steeds groeiende

aanvraag naar kennis van nieuwe technolcgieën voor informatie en communicatie. De werkzoekenden worden

dan ook begeleid tot in de stabilisatie van een gevonden baan?

vervangen.

c. Adreswijziging van de sociale zetel:

De nieuwe sociale zetel van NEVE is in de Huidevettersstraat 58-62 gelegen,

Uitrekels van het proces-verbaal van de Raad van Bestuur van 7 mei 2014:

Het ontslag van mevrouw Sonia HERTEBAUT is met eenstemmigheid van de aanwezige of

vertegenwoordigde leden werd door de aanwezige leden aanvaard.

De Raad van Bestuur duidt de hierna volgende bestuurder aan als Secretaris

Oscar KOMBILA, wonende Sint-Gertruidestraat 1 te 1040 Etterbeek, geboren te Lmabaréné (Gabon) op 12

mei 1962, die dit mandaat aanvaardt. Het mandaat is onbezoldigd.

Opgemaakt te Brussel op 7 mei 2014.

IlijlagenTaffürlrêlesChStaatsbiacT- 62106/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermeiden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening.

19/06/2014
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de lac

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-Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 19/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

N d'entreprise ; 0541.991.161

Dénomination

(en entier) Du Non Emploi Vers l'Emploi

(en abrégé) NEVE

Forme juridique association sans but lucratif

Siège : boulevard du Triomphe 126 AA GC) 1.) èfj eh en

25

Objet de l'acte Modification des statuts

Extraits du procès verbal de l'assemblée générale du 7 mai 2014:

Présentation des modifications aux statuts

a. Composition du Conseil d'administration

Sonia Hertebaut souhaitant renoncer à la fonction d'administratrice, Oscar Kombila est proposé commei

nouveau membre du Conseil d'administration, pour la remplacer.

L'assemblée générale élit à l'unanimité des personnes présentes, Oscar Kombila comme nouvel

administrateur,

b. Objet de NEVE:

Nous remplaçons donc, dans l'objet des statuts :

« L'association a pour but

D'agir pour l'emploi en Région de Bruxelles Capitale, en préparant des demandeurs d'emploi en difficulté

à des fonctions d'agent administratif et en les accompagnant jusque dans l'emploi, jusqu'à la stabilisation de

celui-ci »

par

« L'association a pour but

°D'agir pour l'emploi en zone urbaine, préparant des demandeurs d'emploi en difficulté à exercer des

compétences administratives, linguistiques et relationnelles, dans ie contexte de l'évolution des nouvelles

technologies de l'information et de la communication et de l'évolution de l'organisation des entreprises. Ceci en

les accompagnant jusque dans l'emploi, jusqu'à la stabilisation de celui-ci »

c. Changement de siège social

Le nouveau siège social de NEVE est situé rue des Tanneurs 58-62 à 1000 Bruxelles.

Extraits du procès-verbal de la réunion du Conseil d'administration du 7 mai 2014:

La démission de Madame Sonia HERTEBAUT du Conseil d'administration est acceptée à l'unanimité des:

administrateurs présents.

Monsieur oscar KOMBILA, domicilié rue Sainte-Gertrude 1 à 1040 Etterbeek, né à Lambaréné (Gabon) le

12 mai 1962, est nommé Secrétaire à l'unanimité des membres présents ou représentés et accepte ce mandat.

qui est non rémunéré.

Fait à Bruxelles, le 7 mai 2014.

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto: Nom et qualité du notaire Instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

13/11/2014
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

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N° d'entreprise : 0541.991.161

Dénomination

(en entier) : Du non emploi vers l'emploi

(en abrégé) . NEVE

Forme juridique : association sans but lucratif

Siège : Rue des Tanneurs 58-62,1000 Bruxelles

Obiet de l'acte : Changement d'adresse du siège social

Extraits du procès verbal de l'assemblée générale du 28 septembre 2014:

"1. Au 1 er octobre 2014, le siège social sera ramené à l'adresse suivante: boulevard du Triomphe 126 à

1160 Bruxelles.

2. L'asbl s'appellera désormais "NEVE" et non plus "Du non emploi vers l'emploi".

Fait à Bruxelles, le 28 septembre 2014."

Paula Hirsch

Administratrice déléguée

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature



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13/11/2014
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



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Ondememingsnr : 0541.991.161

Benaming

(voiuit) ; Naar een volwaardige erkenning

(verkort) : NEVE

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Huidevettersstraat 58-62, 1000 Brussel

Onderwerp akte ; statutenwijziging

Uittreksels van het proces-verbaal van de Algemene Vergadering van 28 september 2014:

"1. Adreswijziging van de sociale zetel vanaf 1 october 2014 :

De nieuwe sociale zetel van NEVE is in de Triomflaan 126 te 1160 Oudergem gelegen.

2. De benaming van de vzw wordt "NEVE" in plaats van "Naar een volwaardige erkenning".

Opgemaakt te Brussel op 28 september 2014."

Paula Hirsch

Afgevaardigd beheerder

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Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

02/12/2013
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_ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge

après dépôt de l'acte

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BRUXELLES

Greffe2 ° 2013

N° d'entreprise

Dénomination

(en entier) : Du Non Emploi Vers l'Emploi

(en abrégé) : NEVE

Forme juridique : association sans but lucratif

Siège : boulevard du Triomphe 126, 1160 Auderghem

Objet de l'acte : constitution

Les soussignés

Paula HIRSCH, domiciliée boulevard du Triomphe 126, à 1160 Auderghem, née le 16 février 1943 à

Bruxelles,

' Thierry BURNAY, domicilié rue Lombartzyde 177, à 1120 Bruxelles, né le 1er mars 1966 à Bruxelles,

Madeline HAMMOND, domiciliée avenue des Ortolans 38/4 à 1170 Watermael-Boitsfort, née le 15 janvier 1964 à Gloucester au Royaume Uni,

Sonia HERTEBAUT, domiciliée rue David Teniers 9, à 1880 Kapelle-op-den-Bos, née le 8 avril 1959 à U ccle,

. " ont convenu de constituer une association sans but lucratif conformément à la lot du 27 juin 1921, adaptée

" et modifiée par la loi du 2 mai 2002, dont ils ont arrêté les statuts comme suit

Titre ler Dénomination, siège social, but, durée

Art. 1. Dénomination

L'association est dénommée "Du non emploi vers l'emploi", en abrégé "NEVE".

Cette dénomination doit figurer dans tous les actes, factures, annonces, publications, lettres, notes de

commande et autres documents émanant de l'association, et être immédiatement précédée ou suivie des mots'

"association sans but lucratif " ou de l'abréviation "ASBL", avec l'indication précise de l'adresse du siège de

l'association.

' Art, 2. Siège social

Son siège social est établi dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles à 1160 Auderghem, boulevard du Triomphe 126. Toute modification du siège social est de la compétence exclusive de l'assemblée générale qui votera sur ce point, conformément à la loi du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Art.3. But

L'association a pour but

Q'D'agir pour l'emploi en Région de Bruxelles Capitale, en préparant des demandeurs d'emploi en difficulté à. des fonctions d'agent administratif et en les accompagnant jusque dans l'emploi, jusqu'à fa stabilisation de celui-ci ;

DDe faire sortir des personnes défavorisées de la spirale de l'échec ;

UD'enrichir les entreprises d'employés aimant leur travail, capables de s'intégrer dans une équipe et attachées de manière très positive à leur nouvelle appartenance ;

Q'De promouvoir des valeurs démocratiques, de justice sociale et de respect mutuel.

Elle poursuit la réalisation de sort but par tous moyens existants ou innovants, et notamment : formations. ciblées, apprentissage par ie travail dont la pratique du télésecrétariat, suivi pédagogique personnalisé, partenariat avec des Institutions aux activités connexes, partenariat avec les entreprises intéressées et/ou concernées par le projet.

L'association réalise ce but de toutes manières, en étroite collaboration avec ses membres. Elle peut faire

" tout acte quelconque se rattachant directement ou indirectement, en tout ou en partie, à son but ou pouvant en,

amener le développement ou en faciliter la réalisation.

Art. 4. Durée de l'association

L'association est constituée pour une durée indéterminée. Elle peut être dissoute en tout temps.

Titre il  Membres

Art. 5. Composition

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

L'association est composée de membres effectifs, de membres adhérents, de membres donateurs et de

membres d'honneur.

Le nombre de membres adhérents et donateurs est illimité.

Le nombre de membres effectifs ne peut être inférieur à 4, Seuls les membres effectifs jouissent de la

plénitude des droits accordés aux membres par la loi et les présents statuts.

Art. 6, Membres effectifs

Sont membres effectifs les membres fondateurs et toute personne physique ou morale qui adresse une

demande écrite et motivée au conseil d'administration et dont la candidature est acceptée par l'assemblée

générale statuant à la majorité des 2/3 des voix des membres présents ou représentés,

Pour devenir membre effectif, il faut adhérer aux valeurs de l'association, payer la cotisation et prendre part

aux assemblées générales.

La décision d'admission ou de refus des membres effectifs est sans appel et ne doit pas être motivée par

l'assemblée générale. Elle est portée à la connaissance du candidat par lettre ordinaire.

Art. 7. Autres catégories de membres

Les membres effectifs et les membres adhérents paient une cotisation annuelle définie par le conseil

d'administration. La qualité de membre des catégories ci-dessous, permet d'assister à l'assemblée générale

sans droit de vote,

-Sont membres adhérents : les personnes physiques ou morales qui souhaitent aider l'association ou

participer à ses activités, qui paient la cotisation, qui s'engagent à respecter le règlement d'ordre intérieur, les

statuts ainsi que les décisions prises conformément à ceux-ci.

La personne qui souhaite devenir membre adhérent adresse une demande écrite au conseil

d'administration, dans laquelle elfe exprime clairement son intention de devenir membre adhérent.

La candidature est acceptée par l'assemblée générale statuant à la majorité des 2/3 des voix des membres

présents ou représentés.

-Sont membres d'honneur : les personnalités qui mettent leur notoriété au service de l'association.

Ce titre est décerné par le conseil d'administration. Les membres d'honneur sont nommés pour une durée

de 2 ans renouvelables sur décision d conseil d'administration.

-Sont membres donateurs : les personnes qui ont fait un don plus ou moins important à l'association.

Art, 8. Démission  membres réputés démissionnaires -- suspension et exclusion  décès

Tout membre effectif, adhérent ou d'honneur est libre de se retirer de l'association en adressant par écrit sa

démission au conseil d'administration.

Est réputé démissionnaire par l'assemblée générale statuant à la majorité absolue des voix des membres

présents ou représentés

-Le membre effectif qui n'assiste pas ou qui ne se fait pas représenter à trois assemblées générales consécutives ;

-Le membre effectif qui n'a pas payé sa cotisation dans les deux mois qui suivent le rappel qui lui a été envoyé par écrit ;

-Le membre adhérent qui n'a pas payé sa cotisation 2 années consécutives ;

-Le membre effectif qui ne remplit plus les conditions exigées pour son admission, aux articles 6, et 7.

L'exclusion d'un membre effectif ne peut être prononcée que par l'assemblée générale à la majorité des 2/3 des voix des membres présents ou représentés. Le conseil d'administration peut suspendre, jusqu'à décision de l'assemblée générale, les membres qui se seraient rendus coupables d'infraction grave aux statuts ou aux lois, ou d'actes contraires aux valeurs de l'association.

L'exclusion d'un membre effectif requiert les conditions suivantes :

1.La convocation régulière d'une assemblée générale où tous les membres effectifs doivent être convoqués

2.La mention dans l'ordre du jour de l'assemblée générale de la proposition d'exclusion avec la mention, au

moins sommaire, de la raison de cette proposition ; "

3.La décision de l'assemblée générale doit être prise à la majorité des 2/3 des voix des membres effectifs présents ou représentés mais aucun quorum de présence n'est exigé ;

4.Le respect des droits de la défense, c'est-à-dire l'audition du membre dont l'exclusion est demandée, si celui-ci le souhaite ;

5.La mention dans le registre, de l'exclusion du membre effectif.

S'agissant d'une décision concernant une personne, celle-ci devra impérativement être prise par vote secret.

L'exclusion d'un membre adhérent ne peut être prononcée que par le conseil d'administration. Le président du conseil d'administration peut interdire, jusqu'à la date de la prochaine réunion du conseil d'administration, la participation d'un membre adhérent aux activités et réunions organisées par l'association quand ce membre adhérent a porté gravement atteinte aux intérêts de l'association ou des membres qui la composent ou perturbe sérieusement le bon déroulement des activités ou réunions organisées par l'association. Le président du conseil d'administration informe le conseil d'administration de sa décision provisoire. Le conseil d'administration, lors de sa prochaine réunion, adopte une décision d'exclusion ou de maintien de la qualité de membre adhérent.

La qualité de membre se perd automatiquement par le décès ou, s'il s'agit d'une personne morale, par la dissolution, la fusion, la scission, fa nullité ou la faillite,

Le membre démissionnaire, suspendu ou exclu, ainsi que les héritiers ou ayants droit du membre décédé, n'ont aucun droit sur le fonds social de l'association, Ils ne peuvent réclamer ou requérir, ni relevé, ni reddition de compte, ni apposition de scellés, ni inventaires, ni le remboursement des cotisations versées.

Art. 9. Registre des membres effectifs

MOD 2.2

,4 L'association doit tenir un registre des membres effectifs, sous la responsabilité du conseil d'administration.

Toutes décisions d'admission, de démission ou d'exclusion de membres effectifs sont inscrites au registre à la diligence du conseil d'administration dans les huit jours de la connaissance que le conseil a eue de la ou des modifications intervenues.

Tous les membres peuvent consulter, au siège social de l'association, le registre des membres, ainsi que tous les procès-verbaux et décisions de l'assemblée générale, du conseil d'administration, de même que tous les documents comptables de l'association, sur simple demande écrite et motivée adressée au conseil d'administration. Les membres sont tenus de préciser les documents auxquels ils souhaitent avoir accès. Le conseil d'administration convient d'une date de consultation des documents avec les membres. Cette date sera fixée dans un délai d'un mois à partir de la réception de la demande.

Titre III - Cotisations

Art. 10. Cotisations

Les membres d'honneur et donateurs ne sont astreints à aucun droit d'entrée, ni à aucune cotisation.

Les membres effectifs et adhérents sont tenus de payer une cotisation de 24 ¬ par an, à partir de l'année de la constitution de l'association, payables mensuellement ou annuellement. Les modifications au montant de la cotisation seront décidées parle conseil d'administration. Ce montant ne peut dépasser 100 E.

Ne peuvent assister aux assemblées générales que les membres en règle de cotisation.

Titre IV - Assemblée générale

Art. 11. Composition

L'assemblée générale est composée de tous les membres effectifs et présidée par le président du conseil d'administration ou, à défaut, par l'administrateur désigné par lui. Les membres adhérents, d'honneur et donateurs peuvent y être invités, mais ils n'ont pas le droit de vote.

Art. 12. Pouvoirs

L'assemblée générale est le pouvoir souverain de l'association. Elle est notamment compétente pour

-la modification des statuts ;

-l'exclusion de membres ;

-la nomination et la révocation des administrateurs et du ou des liquidateurs ;

-l'approbation des comptes et des budgets ;

-la décharge à octroyer annuellement aux administrateurs et, en cas de dissolution volontaire, aux

liquidateurs ;

-la dissolution volontaire de l'association ;

-la transformation éventuelle en société à finalité sociale ;

-la décision de la destination de l'actif en cas de dissolution de l'association ;

-tous les cas exigés dans les statuts ;

-l'admission de nouveaux membres ;

-l'approbation du règlement d'ordre intérieur et ses modifications ;

-la décision d'intenter une action en responsabilité contre tout membre de l'association, tout administrateur,

tout vérificateur aux comptes, toute personne habilitée à représenter l'association ou tout mandataire désigné

par l'assemblée générale ;

-la décision de considérer un membre effectif comme réputé démissionnaire s'il n'assiste pas ou ne se fait

pas représenter à trois assemblées générales consécutives ;

-la décision de considérer un membre comme réputé démissionnaire s'il ne remplit plus les conditions

exigées pour son admission aux articles 6 et 7.

Art, 13. Convocation  Assemblée générale ordinaire

Tous les membres effectifs sont convoqués à l'assemblée générale ordinaire, une fois par an, dans les six

mois de la date de clôture de l'exercice social écoulé. L'assemblée générale est convoquée par le président du

conseil d'administration, par mail ou, à défaut, par lettre ordinaire au moins huit jours avant la date de celle-ci.

La convocation doit préciser la date, l'heure, le lieu et l'ordre du jour.

Le conseil d'administration peut inviter toute personne à assister à tout ou partie de l'assemblée générale en

tant qu'observateur ou consultant.

Toute proposition signée par un vingtième des membres doit être portée à l'ordre du jour de l'assemblée

générale suivante,

Art, 14. Assemblée générale extraordinaire

Une assemblée générale extraordinaire peut être réunie à tout moment par décision du conseil

d'administration.

L'assemblée générale extraordinaire doit également être convoquée par le conseil d'administration lorsqu'un

cinquième des membres en fait la demande écrite au moins trois semaines à l'avance.

Art. 15. Délibération

L'assemblée générale délibère valablement quel que soit le nombre de membres présents ou représentés

sauf dans les cas où la loi du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002, exige un quorum de

présences et un quorum de votes :

-Modification statutaire : quorum de présence de 2/3 des membres présents ou représentés  quorum de

vote de 2/3 des voix des membres présents ou représentés ;

-Modification du but de l'ASBL : quorum de présence de 2/3 des membres présents ou représentés 

quorum de vote de 4/5 des voix des membres présents ou représentés ;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge Mao 2.2

-Exclusion d'un membre : pas de quorum de présence  quorum de vote de 2/3 des voix des membres présents ou représentés ;

-Dissolution de ;'ASBL ou transformation en société à finalité sociale : quorum de présence de 2/3 des membres présents ou représentés " - quorum de vote de 415 des voix des membres présents ou représentés.

Si le quorum de présence n'est pas atteint, une deuxième assemblée générale peut être convoquée. Les décisions de cette assemblée générale seront valables, quel que soit le nombre de membres présents. La deuxième assemblée générale pourra avoir lieu au minimum 15 jours après la première assemblée générale.

L'assemblée ne peut délibérer valablement que sur les points inscrits à l'ordre du jour. Exceptionnellement, un point non inscrit à l'ordre du jour peut être délibéré à condition que la moitié des membres soient présents ou représentés à l'assemblée générale et que deux tiers d'entre eux acceptent d'inscrire ce point à l'ordre du jour, pour autant que ce point non inscrit ne porte pas sur une modification des statuts, la dissolution de l'association ou l'exclusion d'un membre.

Le point "divers" ne recouvre que des communications dont la nature ne demande pas de vote.

Art. 16. Représentation

Tous les membres effectifs ont un droit de vote égal à l'assemblée générale. Tout membre effectif peut se faire représenter par un autre membre effectif à qui il donne procuration écrite. Tout membre ne peut détenir que deux procurations au plus.

Les décisions sont prises à la majorité simple des voix des membres présents ou représentés, sauf dans le cas où il en est décidé autrement par la loi ou les présents statuts.

Les votes nuls, blancs ainsi que les abstentions ne sont pas pris en compte pour le calcul des majorités.

" En cas de partage des voix, la voix du président ou de son remplaçant est déterminante.

Art. 17. Modifications statutaires et dissolutions

L'assemblée générale ne peut valablement délibérer sur la dissolution de l'association ou la modification des statuts que conformément à la ioi'du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Toute modification aux statuts ou décision relative à la dissolution doit être déposée, dans le mois de sa date, au greffe du tribunal de commerce pour publication aux "Annexes du Moniteur belge". il en est de même pour toute nomination ou cessation de fonction d'un administrateur, d'une personne habilitée à représenter l'association, d'une personne déléguée à la gestion journalière ou d'un vérificateur aux comptes.

Art. 18. Publicité des décisions prises par l'assemblée générale

Les convocations et procès-verbaux, dans lesquels sont consignés les décisions de l'assemblée générale ainsi que tous les documents comptables, sont signés par le président et le secrétaire ou un autre administrateur. Ils sont conservés dans un registre au siège de l'association et peuvent y être consultés par tous les membres.

Titre V - Conseil d'administration

Art. 19. Nomination et nombre minimum d'administrateurs  Durée du mandat

L'association est administrée par un conseil d'administration de 3 membres au moins et 6 au plus, nommés et révocables par l'assemblée générale et choisis parmi les membres effectifs de l'association,

Toutefois, si seules trois personnes sont membres effectifs de l'association, le conseil d'administration n'est composé que de deux personnes.

Le nombre d'administrateurs sera toujours inférieur au nombre de membres effectifs de l'assemblée générale.

Les membres du conseil d'administration, après un appel de candidatures, sont nommés par l'assemblée générale à la majorité absolue des voix des membres présents ou représentés.

La durée du mandat est fixée à 2 ans. Les administrateurs sortants sont rééligibles. En cas de vacance d'un mandat, un administrateur peut être nommé à titre provisoire par l'assemblée générale. Il achève dans ce cas le mandat de l'administrateur qu'il remplace. Tant que l'assemblée générale n'a pas procédé au renouvellement du conseil d'administration au terme du mandat des administrateurs, ceux-ci continuent à exercer leur mission en attendant la décision de l'assemblée générale,

Art. 20. Démission  suspension et révocation  décès

Tout administrateur est libre de démissionner à tout moment. Il doit signifier sa décision par écrit au secrétaire du conseil d'administration. Un administrateur ne peut cependant laisser sa charge à l'abandon. il veillera donc à ce que sa démission ne soit pas intempestive et ne cause aucun préjudice à l'association,

Le mandat d'administrateur est en tout temps révocable par l'assemblée générale convoquée de manière régulière. La décision est prise à la majorité absolue des voix des membres présents ou représentés et par bulletin secret. L'assemblée générale ne doit pas motiver ni justifier sa décision. Cette même assemblée générale peut décider de suspendre temporairement un administrateur.

La qualité d'administrateur se perd automatiquement par le décès ou, s'il s'agit d'une personne morale, par la dissolution, la fusion, fa scission, la nullité ou la faillite,

Art. 21. Composition

Le conseil d'administration désigne parmi ses membres un président, un secrétaire et un trésorier.

Un même administrateur peut être nommé à plusieurs fonctions.

Art. 22. Fréquence des réunions

Le conseil d'administration se réunit dès que les besoins s'en font sentir. Il est convoqué par le président ou à la demande de deux administrateurs au moins, par mail ou par lettre ordinaire, au moins huit jours avant la date de celui-ci, La convocation doit préciser la date, l'heure, le lieu et l'ordre du jour. En cas d'empêchement du président, il est présidé par l'administrateur désigné par lui.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Le conseil d'administration peut inviter à ses réunions toute personne dont la présence lui paraît nécessaire

selon les besoins et à titre consultatif uniquement.

Les décisions sont consignées dans un registre de procès-verbaux, signés par le président ou le secrétaire.

Ce registre est conservé au siège social de l'association où tous les membres peuvent, sans déplacement du

registre, en prendre connaissance.

Art. 23. Délibération

Le conseil d'administration délibère valablement quel que soit le nombre de membres présents ou

représentés.

Art. 24. Représentation

Tous les administrateurs ont un droit de vote égal au conseil d'administration.

Tout administrateur peut se faire représenter par un autre administrateur à qui il donne procuration écrite.

Tout administrateur ne peut détenir que deux procurations.

Les décisions du conseil d'administration sont prises à la majorité absolue des voix des membres présents

ou représentés.

Les votes nuls, blancs ainsi que les abstentions ne sont pas pris en compte pour le calcul des majorités.

En cas de partage des voix, le point est reporté au prochain conseil d'administration.

Tout administrateur qui a un intérêt opposé à celui de l'association ne peut participer aux délibérations et au

vote sur ce point à l'ordre du jour.

Art. 25. Pouvoirs

Le conseil d'administration a les pouvoirs les plus étendus pour l'administration et la gestion de l'association,

Le conseil d'administration fonctionne sur le principe du collège. Toutes les attributions qui ne sont pas

expressément réservées par la loi ou les statuts à l'assemblée générale seront exercées par le conseil

d'administration.

Il peut notamment, sans que cette énumération soit limitative, faire et passer tous les actes et contrats,

ouvrir et gérer tous comptes bancaires, transiger, compromettre, acquérir, échanger, vendre tous biens

meubles ou immeubles, hypothéquer," emprunter, conclure des baux, accepter tous legs, subsides, subventions,

donations et transferts, renoncer à tous droits, représenter l'association en justice, tant en défendant qu'en

demandant. Il peut aussi nommer et révoquer le personnel de l'association.

Art. 26. Délégation à la gestion journalière

Le conseil d'administration peut déléguer certains pouvoirs à une ou plusieurs personnels), administrateurs

ou non, agissant individuellement ou en collège.

Les pouvoirs de l'organe de gestion journalière sont limités aux actes de gestion quotidienne de l'association

qui permet d'accomplir les actes d'administration

-qui ne dépassent pas les besoins de la vie quotidienne de l'ASBL,

-qui, en raison de leur peu d'importance et de la nécessité d'une prompte solution, ne justifient pas

l'intervention du conseil d'administration.

La durée du mandat des délégués à la gestion journalière, éventuellement renouvelable, est fixée par le

conseil d'administration.

Quand le délégué à la gestion journalière exerce également la fonction d'administrateur, la fin du mandat

d'administrateur entraîne automatiquement la fin du mandat du délégué à la gestion journalière.

A titre indicatif, la gestion journalière comprend le pouvoir d'accomplir les actes suivants

-prendre toute mesure nécessaire ou utile à la mise en oeuvre des décisions du conseil d'administration ; -signer la correspondance journalière ;

-prendre ou donner tout bien meuble ou immeuble en location et conclure tout contrat de leasing et en donner quittance ;

-effectuer tous paiements ;

-conclure tout contrat avec tout prestataire de service indépendant ou fournisseur de l'association, en ce

compris tout établissement de crédit, entreprise d'investissement, fonds de pension ou compagnie d'assurance

-conclure tout contrat de partenariat nécessité par l'accomplissement des buts de l'association ;

-faire et accepter toute offre de prix, passer et accepter toute commande et conclure tout contrat concernant l'achat ou la vente de tout bien meuble ou immeuble, en ce compris tous instruments financiers ;

-signer tous reçus pour des lettres recommandées, documents ou colis adressés à l'association.

Le conseil d'administration peut, à tout moment et sans qu'il doive se justifier, mettre fin à la fonction exercée par la personne chargée de la gestion journalière..

Art. 27. Délégation à la représentation générale

L'association peut être valablement représentée dans tous les actes ou en justice par le président ou un tiers désigné par le conseil d'administration, agissant individuellement. En tant qu'organe, il ne devra pas justifier vis-à-vis des tiers d'une décision préalable et d'une procuration du conseil d'administration.

Il peut notamment représenter l'association à l'égard de toute autorité, administration ou service public, en ce compris la signature des attestations et certificats divers à fournir aux autorités publiques notamment en matières sociales et fiscales ; représenter l'association en justice tant en demandant qu'en défendant, procéder aux formalités pour le dépôt de documents au greffe du Tribunal de Commerce et les publications au Moniteur belge.

La durée du mandat, éventuellement renouvelable, est fixée par le conseil d'administration.

Le mandat prend fin automatiquement quand la personne chargée de la représentation générale perd sa qualité d'administrateur,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

M00 22

Le conseil d'administration peut, à tout moment et sans qu'il doive se justifier, mettre fin au mandat conféré à la personne chargée de la représentation générale de l'association.

Art. 28. Mandat et responsabilité

Les administrateurs, les personnes déléguées à la gestion journalière ou à la représentation ne contractent, en raison de leur fonction, aucune obligation personnelle et ne sont responsables que de l'exécution de leur mandat, Les administrateurs exercent leur mandat à titre gratuit. Toutefois, les frais exposés dans l'accomplissement de leur mission pourront être remboursés. Les personnes déléguées à la gestion journalière ou à la représentation peuvent percevoir une rémunération qui sera fixée par le conseil d'administration.

Art. 29. Publicité des décisions prises par le conseil d'administration

Les convocations et procès-verbaux, dans lesquels sont consignées les décisions du conseil d'administration, sont signés par le président et le secrétaire ou un autre administrateur. ils sont conservés dans un registre au siège de l'association. Les convocations et procès-verbaux peuvent y être consultés par tous les membres effectifs s'ils en justifient la raison, sur simple demande écrite et motivée adressée au conseil d'administration, et si celle-ci est acceptée par le conseil d'administration. Les membres sont tenus de préciser les documents auxquels ils souhaitent avoir accès. Le conseil d'administration convient d'une date de consultation des documents avec les membres. Cette date sera fixée dans un délai d'un mois à partir de la réception de la demande.

Art. 30. Publications

Les actes relatifs à la nomination ou à la cessation des fonctions des administrateurs, des personnes déléguées à la gestion journalière et des personnes habilitées à représenter l'association sont déposés au greffe du tribunal de commerce, dans le mois de sa date, en vue de leur publication aux "Annexes du Moniteur belge".

Titre Vi - Dispositions diverses

Art. 31. Règlement d'ordre intérieur

Un règlement d'ordre intérieur pourra être présenté par le conseil d'administration à l'assemblée générale. Des modifications à ce règlement pourront être apportées par une assemblée générale réunissant au moins la moitié des membres et statuant à ta majorité simple des voix des membres effectifs présents ou représentés.

Art. 32. Exercice social

L'exercice social commence le ler janvier pour se terminer ie 31 décembre. Par exception, le premier exercice débute ce jour pour se terminer le 31 décembre 2013.

Art. 33. Comptes et budgets

Les comptes de l'exercice écoulé et le budget de l'exercice suivant seront annuellement soumis à l'approbation de l'assemblée générale ordinaire par le conseil d'administration.

Art. 34. Dissolution de l'association

En cas de dissolution de l'association, l'assemblée générale désignera un liquidateur, déterminera ses pouvoirs et indiquera l'affectation à donner à l'actif net de l'avoir social. Cette affectation devra obligatoirement être faite en faveur d'une asbl ou d'une autre institution publique ou d'économie sociale ayant un but similaire au sien.

Toute décision relative à la dissolution, aux conditions de la liquidation, à la nomination et à la cessation des fonctions du ou des liquidateur(s), à ia clôture de la dissolution, ainsi qu'à l'affectation de l'actif net est déposée et publiée conformément à la loi du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Art. 35. Compétences résiduelles

Tout ce qui n'est pas prévu explicitement dans les présents statuts est réglé par la loi du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Extraits du procès-verbal de l'assemblée générale du 4 novembre 2013 :

L'assemblée générale de ce jour, décide d'élire les membres suivants en qualité d'administrateurs à

l'unanimité des voix des membres présents ou représentés :

-Paula HiRSCHL domiciliée boulevard du Triomphe 126, à 1160 Auderghem, née fe 16 février 1943 à

Bruxelles ;

-Thierry BURNAY, domicilié rue Lombartzyde 177, à 1120 Bruxelles, né le ler mars 1966 à Bruxelles "

-Sonia HERTEBAUT, domiciliée rue David Teniers 9, à 1880 Kapelle-op-den-Bos, née le 8 avril 1959 à

Uccie ;

qui acceptent ce mandat.

Ces mandats sont non rémunérés.

Extraits du procès-verbal du conseil d'administration du 4 novembre 2013 :

" Le conseil d'administration de ce jour a désigné à l'unanimité des voix des membres présents ou

représentés, les administrateurs suivants en qualité de :

-Présidente : Paula HIRSCH, domiciliée boulevard du Triomphe, à 1160 Auderghem, née le 16 février 1943

à Bruxelles ;

-Secrétaire : Sonia HERTEBAUT, domiciliée rue David Teniers 9, à 1880 Kapelte-op-den-Bos, née le 8 avril

1959 à Uccle

-Trésorier : Thierry BURNAY, domicilié rue Lombartzyde 177, à 1120 Bruxelles, né te ler mars 1966 à

Bruxelles ;

qui acceptent ce mandat.

Ces mandats sont non rémunérés.

Réservé

au

°Moniteur

belge

M0D2.2

Volet B - Suite

'Le conseil d'administration de ce jour a désigné à l'unanimité des voix des membres présents ou

représentés, comme personne chargée de la gestion journalière de l'association et disposant du pouvoir de

représenter l'association dans tous les actes juridiques

-gaula I-RRSCH, domiciliée boulevard du Triomphe 126, à 1160 Auderghern, née le 16 février 1943 à

Bruxelles,

qui accepte ce mandat.

Ce mandat est non rémunéré.

Fait à Bruxelles, le 4 novembre 2013

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

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02/12/2013
ÿþ MOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

1 91

1



*13180316*

Ondememingsnr:

Benaming

"

(voluit) : Naar Een Volwaardige Erkenning

(verkort) : NEVE

Rechtsvorm ; Vereniging zonder Winsoogmerk

Zetel : Triomflaan 126, 1160 Oudergem

Onderwerp akte : Oprichting .

Statuten

De ondergetekenden:

Paula HIRSCH, wonende te 1160 Oudergem, Triomflaan 126, geboren te Brussel op 16 februari 1943;

Thierry BURNAY, wonende te 1120 Brussel, Lombartzijdéstraat 177, geboren te Brussel op 1 maart 1966;

Madeline HAMMOND, wonende te 1170 Watermaal-Bosvoorde, Ortolanenlaan 38/4, geboren te Gloucester

: (Verenigd Koninkrijk) op 15 januari1964;

Sonia HERTEBAUT, wonende te 1880 Kapelle-op-den-Bos, David Teniersstraat 9, geboren te Ukkel op 8

april 1959.

verklaren een vereniging zonder winstoogmerk op te stellen, waarvan ze de statuten als volgt hebben

aangenomen.

1 Benaming, zetel, doel en duur

Artikel 1.Maatschappelijke benaming

De vereniging heeft ais maatschappelijke benaming "Naar een Volwaardige Erkenning", met als afkorting

"NEVE".

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van verenigingen

zonder winstoogmerk, vermelden de naam van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de

woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "V.Z.W.", en het adres van de zetel van de

vereniging. "

Artikel 2.Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke zetel is gevestigd in het Brussels Juridisch Gewest, te te 1160 Oudergem, Triomtiaan

126. Elke wijziging van de maatschappelijke zetel behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de Algemene

Vergadering die op dat punt, conform de wet van 27 juni 1921, aangepast en gewijzigd door de wet van 2 mei'

2002, zal stemmen.

Artikel 3.Maatschappelijk Doel

De vereniging heeft tot doel:

DTe handelen voor werkgelegenheid in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, via de opleiding aan

werkzoekenden in moeilijkheden, en ze voor te bereiden als administratieve medewerkers, alsook ze te

begeleiden tot in de stabilisatie van de gevonden baan ;

ODe kansarmen uit de negatieve spiraal te halen ;

Q'Ondernemingen te verrijken met sterk gemotiveerde medewerkers, die zich in een team integreren en fier

zijn van erbij te horen ;

ODemocratische waarden, sociale rechtvaardigheid en wederzijds respect te promoten.

Ze mag haar doei verwezenlijken via aile bestaande en innoverende middelels en namelijk via ; doelgerichte

opleidingen, het aanleren van een job via de praktijk van het telesecretariaat, geïndividualiseerde pedagogische

debriefing en opvolging, partnerships met soortgelijke verenigingen, partnerships met geïnteresseerde en/of

door het project betrokken ondernemingen en vennootschappen.

De vereniging kan alle handelingen verrichten die rechtstreeks of onrechtstreeks te maken hebben met haar.

doel. Zij kan haar hulp verlenen aan en zich interesseren voor alle activiteiten die verwant zijn met haar doel,

Artikel 4.Duur van de vereniging

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur. Zij kan op ieder ogenblik worden ontbonden.

11- Leden

Artikel 5.Samenstelling

De vereniging bestaat uit feitelijke leden, aanhangers, donateurs en ereleden.

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

A0A

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

NiOD 2.2

Het aantal aanhangers en donateurs is onbeperkt.

Het aantal feitelijke leden mag niet kleiner zijn dan 4. Alleen de feitelijke leden genieten volledig van de toegekende rechten die voorzien zijn door de wet en deze statuten.

Artikel 6.Feitelijke leden

Zijn feitelijke leden de oprichters en elke morele of fysische persoon die een schriftelijke aanvraag indient, gemotiveerd bij de Raad van Bestuur en waarvan de kandidatuur wordt aanvaard door de Algemene Vergadering met de meerderheid van 2/3 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Om feitelijk lid te worden moet er aan de waarden van de vereniging onderschreven worden, de bijdrage betaald worden, en deel genomen worden aan de Algemene Vergaderingen.

De beslissing om feitelijke leden te aanvaarden of te weigeren is zonder beroep en hoeft niet door de Algemene Vergadering gemotiveerd te worden. Ze wordt aan de kandidaat bekend gemaakt per gewone verzending,

Artikel 7.Andere leden

De feitelijke leden en aanhangers betalen een jaarlijkse bijdrage die wordt bepaald door de Raad van Bestuur. De verschillende leden hieronder vermeld kunnen al dan niet aan de Algemene Vergadering deelnemen zonder stemrecht.

Q'Zijn aanhangers : fysische of morele personen die de vereniging wensen te helpen of deel te nemen aan haar activiteiten, de bijdrage betalen en zich engageren het reglement van interne orde, alsook de statuten en de genomen beslissingen te respecteren.

Elke persoon die aanhanger wenst te worden richt een schriftelijke aanvraag bij de Raad van Bestuur in, waarin ze duidelijkt haar intensies uit.

De kandidatuur wordt aanvaard door de Raad van Bestuur met een 2/3 meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Q'Zijn ereleden: de personen die hun notoriëteit ten dienste van de vereniging steilen.

Deze titel wordt door de Raad van Bestuur toegewezen. Ze worden voor 2 jaar genomineerd. Deze

nominatie is hernieuwbaar op bevel van de Raad van Bestuur.

DZijn donateurs: de personen die een min of meer belangrijke bijdrage hebben geschonken aan de

vereniging.

Artikel BOntslag -- ontslagnemende leden  opschorting en uitsluiting  overlijden

Alle gewone leden, aanhangers en ereleden kunnen vrij uit de vereniging treden door hun uittreding

schriftelijk aan de raad van bestuur te richten.

Wordt als ontslag nemend beschouwd door de Algemene Vergadering, met een absolute meerderheid van

de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden:

[Het feitelijk lid dat niet deelneemt aan of zich niet laat vertegenwoordigen bij drie opeenvolgende

Algemene Vergaderingen;

Q'Het feitelijk lid dat zijn bijdrage niet heeft betaald binnen de twee maanden volgend op de herinnering die hem schriftelijk werd toegestuurd;

Q'De aanhanger di zij bijdrage twee opeenvolgende jaren niet heeft betaald;

Q'Het feitelijk lid dat de geëiste voorwaarden voor zijn toelating niet meer vervult zoals beschreven in de artikels 6 en 7.

De uitsluiting van een feitelijk lid kan enkel worden uitgesproken door de Algemene Vergadering, met een meerderheid van tweederde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

De raad van bestuur kan, tot de beslissing van de Algemene Vergadering, de leden schorsen die zich zouden hebben schuldig gemaakt aan een ernstige inbreuk op de statuten of de wetten of handelingen in tegenstrijd met de waarden van de vereniging,

De uitsluiting van een feitelijk lid vergt volgende voorwaarden:

I.De wettelijke bijeenroeping van de Algemene Vergadering waarvoor aile feitelijke leden opgeroepen worden;

2.De vermelding in de agenda van de Algemene Vergadering van het voorstel tot uitsluiting met de vermelding zij het beknopt van de reden van dit voorstel;

3.De beslissing van de Algemene Vergadering moet met de meerderheid van 2/3 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde feitelijke leden, zonder vereiste van aanwezigheidsquorum, genomen;

4.1-let respect van het verdedigingsrecht, d.w.z. de auditie van het lid dat wordt uitgesloten, indien gewenst; 6.De vermelding in het register van de uitsluiting van het feitelijke lid.

Omdat het om een beslissing over een persoon gaat moet deze imperatief per geheime stemming worden genomen,

De uitsluiting van een aanhanger mag enkel door de Raad van Bestuur worden uitgesproken. De voorzitter van de Raad van Bestuur kan verbieden, tot de datum van de volgende vergadering van de Raad van Bestuur de deelname van een aanhanger aan de activiteiten en door de vereniging georganiseerde vergaderingen wanneer deze aanhanger de intresten van de vereniging of van haar leden ernstig heeft geschaad of het goede verloop van de activiteiten of de georganiseerde vergaderingen verstoort, De voorzitter van cie Raad van Bestuur licht de Raad van Bestuur over zijn voolopige beslissing in; tijdens de volgende vergadering zal een beslissing van uitsluiting of van behoud van de aanhanger worden gestemd.

Het lidmaatschap wordt automatisch verloren door het overlijden, of indien het over een morele persoon gaat, door de ontbinding, de fusionering, de splitsing, de nietigheid of het faillissement.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Met aftredend, geschorst of uitgestoten lid, alsook de erfgenamen of rechthebbenden van het overleden lid,

hebben geen enkel recht op het maatschappelijk kapitaal. Zij kunnen geen overzichten, rekening en

verantwoording, verzegelingen, inventarissen, noch terugbetalingen van de gestorte bijdragen eisen.

Artikel 9Register van de feitelijke leden

De vereniging moet, onder de verantwoordelijkheid van de Raad van Bestuur, een register van de feitelijke

leden bijhouden.

Alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van leden moeten door toedoen van de

raad van bestuur in dat register worden ingeschreven, binnen acht dagen nadat de beslissing is

bekendgemaakt.

Aile leden kunnen op de zetel van de vereniging het register van de leden alsook alle procesverbalen,

beslissingen van de Algemene Vergadering, volledige boekhouding en documenten van de vereniging

raadplegen, op gewone schriftelijke en gemotiveerde aanvraag aan de raad van bestuur. De Raad van Bestuur

komt een datum van raadpleging van de documenten overeen met de leden. Deze datum zal worden

vastgelegd binnen een termijn van één maand vanaf het ontvangst van de aanvraag.

IIi  Bijdragen

Artikel 10.

De ereleden en donateurs zijn vrijgesteld van inkomrechten en bijdragen,.

De feitelijke leden en aanhangers worden geacht een jaarlijkse bijdrage van ¬ 24 te betalen, vanaf het

oprichtingsjaar van de vereniging. Wijzigingen aan dit bedrag zullen worden beslist door de Raad van Bestuur.

Met bedrag mag echter geen ¬ 100 overschrijden. De bijdrage kan jaarlijks of maandelijks worden betaald.

Kunnen enkel aan de Algemene Vergaderingen deelnemen die leden die in orde zijn met de bijdragen.

IV  Algemene vergadering

Artikel 11. Samenstelling

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle feitelijke leden van de vereniging, Zij wordt voorgezeten

door de voorzitter van de raad van bestuur of, bij gebrek, door de voorzitter die door hem wordt aangewezen.

De aanhangers, ereleden of donateurs mogen worden uitgenodigd, maar hebben geen stemrecht.

Artikel 12. Bevoegdh eden

De Algemene Vergadering is de soevereine macht van de vereniging. Ze is namelijk bevoegd voor;

Ode wijziging van de statuten;

Ode uitsluiting van leden;

Ode benoeming en het ontslag van de bestuurders en van de vereffenaar(s);

Ode goedkeuring van de jaarrekeningen en budgetten;

Ode jaarlijkse ontslagen van de bestuurders en, in geval van vrijwillige ontbinding, van de vereffenaars;

Ode vrijwillige ontbinding van de vereniging;

Ode eventuele modificatie in een maatschappij met sociaal oogmerk;

Ode beslissing over de bestemming van het actief in geval van ontbinding van de vereniging;

Dalle in de statuten vereiste gevallen;

Ode tcelating van nieuwe leden;

Ode aanvaarding van het reglement van interne orde en haar wijzigingen;

Ode beslissing om een verantwoordelijkheidsactie aan te spannen tegen: elk lid van de vereniging, elke

bestuurder, elke accountant, elke persoon die bevoegd is om de vereniging te vertegenwoordigen, of elke

mantataris door de Algemene Vergadering aangesteld;

Ode beslissing om een feitelijk lid als ontslagnemend te aanzien, indien hij niet deelneemt aan of zich niet

laat vertegenwoordigen bij drie opeenvolgende Algemene Vergaderingen;

Ode beslissing om een lid als ontslagnemend te aanzien indien hij niet langer de vereiste voorwaarden voor

zijn toelating aan de artikels 6 en 7 vervult.

Artikel 13,Oproep  Gewone Algemene vergadering

Er dient elk jaar minstens één Algemene Vergadering te worden gehouden in de loop van het eerste

semester volgend op de afsluiting van de jaarrekening/in de maand.

De feitelijke leden worden voor de Algemene Vergaderingen samengeroepen met een door de voorzitter of

een bestuurder gewone ondertekende brief, die ten minste acht dagen vóór de vergadering wordt verstuurd. De

oproep vermeldt de agenda, de datum, het uur en de plaats van de vergadering.

De Raad van Bestuur kan iedere persoon uitnodigen om aan de volledige of gedeeltelijke vergadering deel

te nemen als observator of consultant.

Elk voorstel, ondertekend door ten minste één twintigste van de leden, wordt op de agenda gebracht van de

volgende Algemene Vergadering.

Artikel 14.Bultengewone Algemene Vergadering

De vereniging kan op ieder ogenblik een buitengewone Algemene Vergadering samenroepen, bij beslissing

van de Raad van Bestuur.

De Buitengewone Algemene Vergadering moet eveneens worden bijeengeroepen door de Raad van

Bestuur wanneer één vijfde van de leden er, ten minste drie weken op voorhand, de schriftelijike aanvraag voor

doet.

Artikel 15Beraadslaging

De Algemene Vergadering beraadt geldig ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden,

behalve in de gevallen waar de wet van 27 juli 1921 aangepast en veranderd door de wet van 2002 een quorum

van de aanwezigheden en een quorum van de stemmen vereist:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

OStatutaire verandering; aanwezigheidsquorum van 213 van de aanwezige of vertegenwoordigde leden  stemquorum van 2/3 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden

Q'Wijziging van het doel van de V.Z.W.: aanwezigheidsquorum van 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde leden -- stemquorum van 415 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden;

Q'Uitsluiting van een lid: geen aanwezigheidsquorum  stemquorum van 2/3 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden;

DOntbinding van de V.Z.W. of wijziging in onderneming met sociale doelstelling; aanwezigheidsquorum van 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde leden  stemquorum van 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Als het aanwezigheidsquorum niet wordt bereikt kan een tweede Algemene Vergadering bijeengeroepen worden. De beslissingen van deze Algemene Vergadering zijn geldig ongeacht het aantal aanwezige leden. De tweede Algemene Vergadering kan plaatshebben tenminste twee weken na de eerste Algemene Vergadering.

De Vergadering kan enkel geldig beraden ap de punten die in de agenda zijn ingeschreven. Uitzonderlijk kan een punt dat niet is ingeschreven in de agenda worden beraadslaagd, op voorwaarde dat de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is bij de Algemene Vergadering en dat 2/3 onder hen aanvaarden dit punt in de agenda te plaatsen, voor zoverre dit niet ingeschreven punt geen betrekking heeft op een statutenwijziging, de ontbinding van de vereniging of de uitsluiting van een lid.

Het punt "allerlei" behandelt enkel mededelingen die geen stemming vereisen.

Artikel 16.Vertegenwoordiging

Alle feitelijke leden hebben gelijkheid van stemrecht in de Algemene Vergadering. Elk feitelijk lid kan zich laten vertegenwoordigen door een ander feitelijk lid aan wie hij schriftelijk volmacht geeft. Elk lid kan over niet meer dan twee volmachten beschikken.

De beslissingen worden bij eenvoudige meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden genomen, behalve wanneer anders wordt beslist door de wet of door de huidige statuten,

De nietige stemmen, de blanco stemmen en de onthoudingen tellen niet mee voor het berekenen van de stemmingen.

In geval van verdeeldheid is de stem van de Voorzitter of zijn vervanger bepalend.

Artikel 17Statutaire wijzigingen en-ontbindingen

De Algemene Vergadering kan enkel geldig beraadslagen over de ontbinding van de vereniging of de statutenwijziging mits conform aan de wet van 27 juni 1921, aangepast en gewijzigd voor de wet van 2 mei 2002.

Elke statutenwijziging of elke beslissing die verband houdt met de ontbinding, moet worden gedeponeerd in de maand volgend op de datum, aan de griffie van de handelsrechtbank voor publicatie in de "bijlagen van het Belgisch Staatsblad" Hetzelfde geldt voor elke benoeming, functiestopzetting van een beheerder, een gewettigde persoon die de vereniging mag vertegenwoordigen, een vertegenwoordiger voor een dagdagelijks bestuur of een controler,

Artikel 18Publicatie van de genomen beslissingen door de Algemene Vergadering

De oproepen en proces-verbalen in dewelke de beslissingen van de Algemene Vergadering samen met de boekhoudkundige documenten vervat zijn worden ondertekend door de Voorzitter of de Secretaris of een andere beheerder. Ze warden in een register bewaard, in de zetel van de vereniging, waar ze kunnen worden geraadpleegd door aile leden.

V Raad van bestuur

Artikel 19.Benoeming en minimum aantal bestuurders  Duur van het mandaat

De vereniging wordt geleid door een raad van bestuur die is samengesteld uit minstens drie en maximum 6 leden, door de Algemene Vergadering benoemd en herroepbaar, onder de feitelijke leden van de vereniging gekozen.

Uitzonderlijk zal de raad van bestuur slechts twee leden tellen indien de Algemene Vergadering zelf slechts drie leden telt,

Het aantal bestuurders zal steeds ondergeschikt zijn aan het aantal feitelijke leden van de Algemene Vergadering.

De leden van de Raad van Bestuur worden, na een kandidatuur oproep, benoemd door de Algemene Vergadering bij absolute meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde.

De duur van het mandaat is bepaald tot twee jaar. De uittredende bestuurders zijn opnieuw verkiesbaar. In geval van een openstaand mandaat kan een bestuurder ad interim benoemd worden door de Algemene Vergadering. Hij beëindigt in dit geval het mandaat van de bestuurder die hij vervangt. Zolang de Algemene Vergadering niet tot de hernieuwing van de Raad van Bestuur is overgegaan op het einde van de bestuurdersmandaten, blijven dezen hun taak uitoefenen, in afwachting van de beslissing van de Algemene Vergadering.

Artikel 20.Ontstag -- opschorting en uitsluiting -- overlijden

Elke bestuurder kan op elk moment ontslag nemen. Hij moet zijn beslissing schriftelijk aan de Secretaris van de Raad van Bestuur meedelen. Een bestuurder mag echter zijn mandaat niet verlaten. Hij zal erop toezien dat zijn ontslag niet inopportuun is en geen enkele schade berokkent aan de vereniging.

Het bestuurders mandaat is ten aile tijden opschortbaar door de regelmatig bijeengeropen Algemene Vergadering. De beslissing wordt genomen bij absolute meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden en door geheime stemming. De Algemene Vergadering moet haar beslissing niet

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

motiveren noch rechtvaardigen. Deze zelfde Algemene Vergadering kan beslissen om een bestuurder tijdelijk uit te sluiten.

Het bestuurderzijn vervalt automatisch door het overlijden, of in het geval van een rechtspersoon, door de ontbinding, de fusie, de splitsing, de nietigheid of het faillissement.

Artikel 21.Samenstelling

De raad kan onder zijn leden een voorzitter, een schatbewaarder en een secretaris aanstellen.

Eenzelfde bestuurder kan voor meerdere functies worden benoemd.

Artikel 22. Frequentie van de vergaderingen

De raad komt bijeen via samenroeping door de voorzitter/voorzitster of de dienaangaande gemachtigde bestuurder, of door minstens twee bestuurders, telkenmale de belangen van de vereniging dit vereisen, of op verzoek van een bestuurder. De oproeping wordt per e-mail of gewone brief verstuurd, minstens acht dagen váár de datum van de vergadering, met de bepaling van datum, uur en agenda. Bij verhindering van de voorzitter/voorzitster wordt de Raad voorgezeten door de bestuurder, door hem of haar benoemd,

De Raad van bestuur kan op haar vergaderingen eenieder in een adviserende roi uitnodigen.

Artikel 23.Beraadslaging

Het beraad van van de Algemene Vergadering is altijd geldig, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Artikel 24.Vertegenwoordiging

Alle bestuurders hebben gelijkheid van stemrecht in de Raad van Bestuur.

Een bestuurder kan zich laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder met een schriftelijke volmacht, Elke bestuurder Kan hoogtens twee volmachten bezitten.

Elke bestuurder die, in het geval een beslissing moet worden genomen, tegenstrijdige belangen heeft tegenover de vereniging, moet dit verklaren en mag aan de stemming niet deelnemen. Zijn onthouding wordt in het verslag van de vergadering aangeduid.

De beslissingen van de Raàd van Bestuur worden genomen bij absolute meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden,

De nietige stemmen, de blanco stemmen en de onthoudingen, tellen niet mee voor het berekenen van de stemmingen.

In geval van verdeeldheid wordt een punt tot de volgende vergadering uitgesteld.

Elke bestuurder met tegengestelde belangen tegenover de vereniging mag niet deelnemen aan de besprekingen en aan de stemming van de dagorde.

Artikel 25.Bevoegdheden

Het is de Raad van Bestuur die de meest uitgebreide bevoegdheden voor het bestuur en het beheer van de vereniging. De raad van bestuur heeft de meest De raad is als college aansprakelijk. Behoren niet tot zijn bevoegdheden: de handelingen die door de wet of deze statuten zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur kan namelijk, zonder dat deze opsomming exhaustief is, alle akten en contracten opmaken en doorgeven, aile bankrekeningen openen en beheren, de eindbeslissingen nemen, consensussen zoeken, aankopen, uitwisselen, aile roerende of onroerende goederen verkopen, hypothekeren, lenen, huurovereenkomsten afsluiten, donaties, legaten, subsidies en transferten aannemen, alle rechten opzeggen, de vereniging in de rechtbank vertegenwoordigen, zowel ais eiser als aanklager. De Raad van Bestuur benoemd en ontlaat tevens het personeel bestand van de vereniging.

Artikel 26.Delegatie van het dagelijks beheer

De Raad van Bestuur kan bepaalde bevoegdheden delegeren aan één of meerdere personen, al dan niet beheerders, die individueel of collegiaal handelen. De bevoegdheden van het orgaan van het dagelijks bestuur worden beperkt tot de taken van het dagelijks bestuur van de vereniging, die toelaat de administratieve taken te vervullen:

ODie de noden van het dagelijks bestaan van de V.Z.W. niet overschrijden;

DDie, omwille van het geringe belang en van de nood aan een onmiddellijke beslissing, de tussenkomst van de Raad van Bestuur niet rechtvaardigen.

De duur van het eventueel hernieuwbaar mandaat van de vertegenwoordigers van het dagelijks bestuur is bepaald door de Raad van Bestuur.

Wanneer de vertegenwoordiger van het dagelijks bestuur eveneens de functie van bestuurder uitoefent, betekent het einde van het mandaat van de bestuurder automatisch het einde van het mandaat van de vertegenwoordiger van het dagelijks bestuur.

Ter indicatie, omvat het dagelijks bestuur de bevoegdheid van volgende taken

oElke nuttige of nodige maatregel te nemen voor de uitvoering van de beslissingen van de Raad van Bestuur;

ODe dagelijkse briefwisseling ondertekenen;

©Alle roerende en onroerende goederen huren of verhuren en elke leasing overeenkomst afsluiten en er

kwitantie van geven;

Q'Betalingen uitvoeren;

Q'Alle contracten met elke uitvoerders van onafhankelijke diensten of leveranciers van de vereniging met

inbegrip van alle kredietcontracten, investeringsmaatschappijen, pensioenfondsen, of

verzekeringsmaatschappijen afsluiten;

OElk partnercontract teneinde de doelen van de vereniging te bereiken, afsluiten;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

DAlle prijsofferten opmaken en aanvaarden, elke bestelling doorgeven en aanvaarden en elk contract in verband met de aankoop of de verkoop van elk roerend of onroerend goed, met inbegrip van alle financiële instrumenten, afsluiten;

DAlle ontvangsten van aangetekende schrijven, documenten of verzendingen, geadresseerd aan de vereniging, ondertekenen.

De Raad van Bestuur kan, op elk moment en zonder rechtvaardiging, de functie uitgeoefend dodr de aangewezen persoon voor het dagelijks bestuur, beëindigen.

Artikel 27.Delegatie van de algemene vertegenwoordiging

De vereniging kan geldig worden vertegenwoordigd in alle handelingen of in het gerecht door de voorzitter of een derde, door de Raad van Bestuur aangeduid, individueel optredend. Als entiteit moet het zich niet verantwoorden tegenover derden van een voorafgaande beslissing en van een volmacht van de Raad van Bestuur.

Het kan namelijk de vereniging tegenover elke overheid, administratie of publieke sector vertegenwoordigen, met inbegrip van de ondertekening van attesten en diverse certificaten te overhandigen aan de publieke overheidsdiensten inzaké sociale en fiscale aangelegenheden; de vereniging vertegenwoordigen voor het gerecht als eiser of verweerder, en de formaliteiten voor de neerlegging van documenten bij de griffie van de rechtbank van koophandel en de publicaties in het Belgisch Staatsblad uit te voeren.

De duur van het eventueel hernieuwbaar mandaat van de vertegenwoordigers van het dagelijks bestuur is bepaald door de Raad van Bestuur.

Wanneer de vertegenwoordiger van het dagelijks bestuur eveneens de functie van bestuurder uitoefent, betekent het einde van het mandaat van de bestuurder automatisch het einde van het mandaat van de vertegenwoordiger van het dagelijks bestuur,

Artikel 2$,Mandaat en verantwoordelijkheid

De bestuurders, de afgevaardigde bestuurders voor het dagdagelijks beheer of de vertegenwoordiging hebben, omwille van hun functie, geen enkele contractuele persoonlijke verbintenis en zijn _ enkel verantwoordelijk voor de uitvoering van hun mandaat. De bestuurders voeren hun mandaat onbezoldigd uit. Niettemin worden de kosten voor de uitvoering van hun taken eventueel vergoed. De gedelegeerde bestuurders voor het dagdagelijks beheer of de vertegenwoordiging kunnen een vergoeding ontvangen die door de Raad van Bestuur wordt bepaald.

Artikel 29,Publicatie van de door de Raad van Bestuur genomen beslissingen

De oproepen en proces verbalen, waarin de beslissingen van de Raad van Bestuur zijn opgetekend, worden door de voorzitter en de secretaris of een andere beheerder ondertekend. Ze worden in het register ten zetel van de vereniging bewaard. De oproepen en proces verbalen kunnen door alle feitelijke leden worden geraadpleegd, indien zij hun redenen verantwoorden, op eenvoudige schriftelijke en gemotiveerde vraag gericht aan de Raad van Bestuur, en indien deze wordt aanvaard door de Raad van Bestuur. De leden worden geacht de documenten die ze willen raadplegen te verduidelijken. De Raad van Bestuur stelt een raadpiegingsdatum vast met de leden. Deze datum wordt vastgelegd binnen de maand vanaf de ontvangst van de vraag.

Artikel 30.Publicaties

De akten die met de benoeming of het beëindigen van de functies van de beheerders, de gedelegeerde bestuurders van het dagelijks beheer en de vertegenwoordigers van de vereniging verband houden, worden neergelegd in de rechtbank van koophandel, binnen de maand na datum, om hun publicatie In de bijlagen van het Belgisch Staatsblad te bestendigen.

VI -- DIVERSE BEPALINGEN

Artikel 31.Intern reglement

Het intern reglement kan worden voorgesteld door de Raad van Bestuur aan de algmene vergadering. Veranderingen aan dit reglement kunnen door de Algemene Vergadering die ten minste de helft van de leden met eenvoudige meerderheid van de stemmen van de effectieve aanwezige of vertegenwoordigde leden worden toegebracht.

Artikel 32.Boekjaar

Het boekjaar begint op 1 januari om te eindigen op 31 december. Uitzonderlijk zal het eerste boekjaar heden beginnen om te eindigen op 31 december 2013.

Artikel 33.Rekeningen en budgetten

De rekeningen van het afgelopen boekjaar en de budgetering van het volgende boekjaar worden jaarlijks onderworpen aan de goedkeuring van de gewone Algemene Vergadering door de Raad van Bestuur. Artikel34.Ontbinding van de vereniging

ln geval van ontbinding van de vereniging, duidt de Algemene Vergadering een curator aan, bepaalt zijn taken en de bestemming van de netto activa van het bedrijfskapitaal. Deze bestemming moet worden overgemaakt aan een V.Z.W, of een openbare instelling of nutsbedrijven met gelijkaardige doelstellingen.

Elke beslissing die verband houdt met de ontbinding, met de voorwaarden ervan, met de benoeming en de beëindiging van de functies van de curator(s), met het einde van de ontbinding, alsook de bestemming van het netto activa, wordt conform de wet van 27 juni 1921, aangepast en gemodifieerd door de wet van 2 mei 2002 neergelegd en gepubliceerd.

Artikel 35.Overige bevoegdheden

Alles wat niet expliciet in de huidige statuten wordt voorzien, wordt door de wet van 27 juni 1921, aangepast en gemodifieerd door de wet van 2 mei 2002 geregeld.

Uitreksels van het proces-verbaal van de Algemene Vergadering van 4 november 2013:

a

IO

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad



g

..

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12T1613 - Annexes du-Woniteur1 ëlgë

M0D2.2

Luik B - Vervolg

De Algemene Vergadering beslist heden om volgende leden ais beheerders te benoemen met eenstemmigheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden:

Q'Paula HIRSCH, wonende te 1160 Oudergem, Triomflaan 126, geboren te Brussel op 16 februari 1943; DThierry BURNAY, wonende te 1120 Brussel, Lombartzijdestraat 177, geboren te Brussel op 1 maart 1966,

Q'Sonia HERTEBAUT, wonende te 1880 Kapelle-op-den-Bos, David Teniersstraat 9, geboren te Ukkel op 8

april 1959,

die dit mandaat aanvaarden.

Deze mandaten zijn onbezoldigd.

Uitrekels van het proces-verbaal van de Raad van Bestuur van 4 november 2013:

" De Raad van Bestuur van heden duidt met eenstemmigheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, de hierna volgende bestuurders aan als:

Q'Voorzitster : Paula HIRSCH, wonende te 1160 Oudergem, Triomflaan 126, geboren te Brussel op 16 februari 1943 ;

OSecretaris : Sonia HERTEBAUT, wonende te 1880 Kapelle-op-den-Bos, David Teniersstraat 9, geboren te Ukkel op 8 april 1959 ;

Q'Penningmeester : Thierry BURNAY, wonende te 1120 Brussel, Lombartzijdestraat 177, geboren te Brussel

op 1 maart 1966 ;

die dit mandaat aanvaarden.

Deze mandaten zijn onbezoldigd.

" De Raad van Bestuur van heden heeft met eenstemmigheid van alle aanwezige of vertegenwoordigde ' leden, aangeduid als bestuurder van het dagelijks beheer van de vereniging en over de vertegenwoordiging van de vereniging inzake aile juridische handelingen te beschikken:

Q'Paula HIRSCH, wonende te 1160 Oudergem, Triomflaan 126, geboren te Brussel op 16 februari 1943;

die dit mandaat aanvaardt.

Het mandaat is onbezoldigd.

Opgemaakt te Brussel op 4 november 2013

;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden :Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ; Naam en handtekening

Coordonnées
DU NON EMPLOI VERS L'EMPLOI, EN ABREGE : NEVE

Adresse
BOULEVARD DU TRIOMPHE 126 1160 AUDERGHEM

Code postal : 1160
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