EUROPEAN ASSOCIATION OF PUBLIC E-TENDERING PLATFORM PROVIDERS, AFGEKORT : EUPLAT

Divers


Dénomination : EUROPEAN ASSOCIATION OF PUBLIC E-TENDERING PLATFORM PROVIDERS, AFGEKORT : EUPLAT
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 542.475.666

Publication

06/12/2013
ÿþQ11I 1 11 Uh 1111H I

" 13183359"

flh1I

i

MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

BF1VSSEL

2 6 NOVA»



$,;



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : Benaming

(voluit) : European Association of Public e-Tendering Platform Providers

(verkort) : EUPLAT

Rechtsvorm : INTERNATIONALE VERENIGING ZONDER WINSTOOGMERK

Zetel : Wijnpersdreef 38 -- Vorst (B-1190 Brussel)

Onderwerp akte : OPRICHTING

Er blijkt uit een akte verleden voor notaris Vincent Vroninks, geassocieerd notaris te Elsene, op 13 augustus 2013, met als registratievermelding

"Geregistreerd vijf blad(en), zes renvooi(en) op het 3ci@ Registratiekantoor van Elsene op 28 augustus 2013. Boek 79, blad 51, vak 13. Ontvangen : vijftig euro (50 ¬ ).De eerstaanwezend inspecteur w.n.(getekend) : MARCHAL D.",

dat:

1. de vennootschap naar Spaans recht "PIXELWARE", waarvan de zetel gevestigd is te Av de Bruselas, 38,' 28108 Alcobendas, Madrid, Spanje, gekend onder het vennootschapsnummer A-81142358;

2. de vennootschap naar Portugees recht "VORTAL  COMÉRCIO ELECTRÓNICO, CONSULTADORIA E MULTIMÉDIA",, verkort "VORTAL", waarvan de zetel gevestigd is te Rua Alfredo Allen, 455/461, 4200-135 Porto, Portugal, gekend onder het vennootschapsnummer PT 505 141 019;

3. de besloten vennootschap naar Nederlands recht "NEGOMETRIX HOLDING B.V.", waarvan de zetelt gevestigd is te 3454PV De Meem, Rijnzathe 4, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer vani Koophandel onder nummer 34125312; en

4. de vennootschap naar Spaans recht "Nexus Information Technology SAU", waarvan de zetel gevestigd is te José Echegaray, 8, parque Alvia Edificio 3, Oficina 9, 28232 Las Rozas, Spanje, gekend onder het: vennootschapsnummer ESA81727810,

besloten hebben een internationale vereniging zonder winstoogmerk op te richten, waarvan de statuten luiden; als volgt STATUTEN.

DEEL !: NAAM, ZETEL, DOEL, DUUR

Artikel 1: Naam

De vereniging heeft de status van een internationale vereniging zonder winstoogmerk en wondt: beheerst door Titel [N van de Belgische wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk,' de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen (in deze statuten 'de wet' genoemd).

De naam van de vereniging is 'European Association of Public e-Tendering Platform Providers', afgekort tot'EUPLAT.

De volledige en afgekorte naam kunnen samen of afzonderlijk worden gebruikt en moeten te allen tijde; onmiddellijk worden voorafgegaan of gevolgd door de woorden 'internationale vereniging zonder winstoogmerk' of de initialen 'iVZW'_

Artikel 2: Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te Wijnpersdreef 38, 1190 Vorst (Brussel).

De zetel kan bij beslissing van het directiecomité worden overgebracht naar een andere locatie in! België, overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen met betrekking tot het taalgebruik.

Een overdracht van de maatschappelijke zetel moet worden gepubliceerd in de bijlage bij het Belgisch Staatsblad, onder verantwoordelijkheid van het directiecomité.

Op de laatste bIz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Artikel 3: Doel en activiteiten

De vereniging heeft het volgende internationale doel zonder winstoogmerk:

' de sector van leveranciers van commerciële platformen voor e-tendering vertegenwoordigen, betrokken zijn in het openbare debat van en best practices aanbevelen binnen toepasselijke EU-forums.

De activiteiten die de vereniging zal verrichten om haar doel en doelstellingen te verwezenlijken, zijn voornamelijk de volgende:

' een code van goede praktijken opstellen voor leveranciers van e-tendering platformen;

' promoten van en bijdragen tot internationale observatieposten met relatieve informatie verschaft door leveranciers van e-tenderingplatformen voor de overheid;

' de ruime toepassing van e-tendering en de voordelen ervan verdedigen en ondersteunen;

' voorzien in een forum voor leden en andere geïnteresseerden om de knowhow op het vlak van bovenvermelde aspecten te delen voor zo ver mogelijk binnen de mededingingsregels;

' de leden informeren over de laatste wijzigingen van wetten en mededelingen en beslissingen die uitgaan van de overheid en die een impact hebben op de sector;

' de interoperabiliteit en de creatie van een interoperabel ecosysteem voor e-tendering bevorderen;

' nieuwe leden werven en de vereniging promoten.

De vereniging kan alle daden die betrekking hebben op het verwezenlijken van haar doel en

activiteiten rechtstreeks of onrechtstreeks stellen. Zo kan ze roerende en onroerende eigendommen en

voorzieningen kopen, verkopen, leasen of verhuren, bezitten, die roerende en onroerende eigendommen en

voorzieningen verhypothekeren, schenkingen onder levenden en bij testament aanvaarden afhankelijk van de

vereiste statutaire toestemmingen.

Artikel 4: Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

DEEL II: LEDEN

Artikel 5: Categorieën van leden - Rechten

Alleen organisaties en verenigingen actief op het gebied van e-tendering en e-procurement kunnen

lid worden van de vereniging.

De leden zullen niet persoonlijk aansprakelijk zijn voor verbintenissen aangegaan door de vereniging.

a) Volledige leden

De volledige leden zijn alle nationale of internationale bedrijven die toegelaten zijn in die hoedanigheid

(hierna 'volledige leden' genoemd) en die gelijktijdig aan de volgende voorwaarden voldoen:

' als belangrijkste doelstelling een commercieel op het internet gebaseerd e-tenderingplatform bezitten en/of uitbaten met aanbestedende overheidsdiensten en economische spelers als klanten en gebruikers;

' commerciële activiteiten hebben in de EU;

' minstens drie (3) aanbestedende EU-overheidsdiensten als klant hebben;

' een minimale jaarlijkse omzet van 100.000 EUR afkomstig van aanbestedende overheidsdiensten hebben;

' de functionaliteit van de platformen voor volledige leden moet de elektronische indiening van offertes door economische spelers in antwoord op overheidsopdrachten gepubliceerd door aanbestedende overheidsdiensten omvatten;

' twee (2) afgevaardigden hebben in de algemene vergadering.

Alleen volledige leden hebben het recht om te stemmen tijdens algemene vergaderingen. Daarnaast

beschikken ze ook over de rechten die hen uitdrukkelijk verleend worden krachtens deze statuten.

b) Geassocieerde leden

De geassocieerde leden zijn academische en onderzoeksinstellingen of andere onafhankelijke organisaties die kunnen bijdragen tot de ontwikkeling van openbare e-procurement- en e-tenderingdiensten.

Geassocieerde leden beschikken alleen over de rechten die hen uitdrukkelijk verleend zijn krachtens deze statuten. Ze kunnen niet stemmen en worden uitgenodigd voor de algemene vergadering, maar alleen om advies te geven.

c) Kandidaatleden

Kandidaatleden zijn die organisaties die een aanvraag hebben ingediend om lid te worden van de

vereniging, maar waarvan de aanvraag nog niet goedgekeurd werd door de algemene vergadering.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Kandidaatleden beschikken alleen over de rechten die hen uitdrukkelijk verleend zijn krachtens deze statuten. Ze kunnen niet stemmen en worden uitgenodigd voor de algemene vergadering, maar alleen om advies te geven.

Artikel 6: Toelating

De secretaris-generaal is verantwoordelijk voor de correcte aanvraag en behandeling van potentiële volledige en geassocieerde leden van EUPLAT. Het directiecomité zal de aanvragen bestuderen en ze binnen een maand goedkeuren / weigeren op grond van de lidmaatschapscriteria. Indien goedgekeurd za! een volledig lidmaatschap worden toegekend na bekrachtiging door de algemene vergadering.

Het lidmaatschap van de vereniging behelst automatisch de aanvaarding van de statuten van de vereniging en haar eventuele huishoudelijke reglement.

Artikel 7: Ontslag - Royement

Het lidmaatschap eindigt door:

' Een vrijwillig ontslag, onderworpen aan een kennisgeving van dertig (30) dagen die voor het einde van het boekjaar schriftelijk betekend moet worden aan het directiecomité; bij gebrek daaraan blijft het lid gedurende het volgende boekjaar lid.

' Een beslissing van de algemene vergadering tot royement van het lid wegens het overtreden van de verplichtingen krachtens deze statuten.

' Het niet-naleven van deze statuten of het huishoudelijke reglement, zoals het niet-betalen van het

lidgeld binnen drie maanden, kan naar goeddunken van de algemene vergadering leiden tot de

schrapping van de stemrechten en uiteindelijk het verlies van het lidmaatschap van de vereniging.

Leden die hun ontslag indienden of geroyeerd werden, alsook hun opvolgers zullen geen enkele rechten hebben op de activa van de vereniging en zullen geen terugbetaling van om het even welke aard kunnen eisen.

Artikel 8: Lidgeld

De middelen die vereist zijn voor de werking van de vereniging moeten in verhouding staan tot haar doelstellingen (artikel 3) en worden gegenereerd aan de hand van het lidgeld betaald door haar leden. Volledige leden moeten jaarlijks lidgeld betalen dat voor aile volledige leden gelijk is. Het bedrag wordt bepaald door de voorafgaande algemene vergadering, Geassocieerde en kandidaatleden betalen geen lidgeld.

Het lidgeld is verschuldigd voor een bepaald boekjaar en moet worden betaald in de maand van ontvangst van de factuur. Het lidgeld van kandidaatleden wordt gefactureerd in het eerste jaar van volledig lidmaatschap.

DEEL Ill: ALGEMENE VERGADERING

Artikel 9: Samenstelling - Bevoegdheden

De algemene vergadering heeft volledige bevoegdheid waardoor ze de beslissingen kan nemen die ze nodig acht om de doelstellingen van de vereniging te verwezenlijken en haar activiteiten te verrichten, altijd binnen de grenzen van de toepasselijke wetgeving.

De algemene vergadering zal de volgende exclusieve bevoegdheden hebben:

" wijzigingen aan de statuten;

" aanstelling en herroeping van leden van het directiecomité;

" in voorkomend geval aanstelling, vaststelling van de vergoeding en herroeping van de accountant(s);

" kwijting van leden van het directiecomité en van de accountant(s), indien van toepassing;

" goedkeuring van de budgetten en jaarrekening;

" vaststelling en aanpassing van het lidgeld;

" toelating van nieuwe (volledige en geassocieerde) leden;

" invoering van huishoudelijke reglementen;

" vrijwillige ontbinding van de vereniging en de aanstelling van een of meer vereffenaars;

" uitsluiting van leden van de vereniging;

" alle andere materies bepaald in deze statuten of ïn de wet.

Artikel 10: Vergaderingen - Biieenroepingen - Vertegenwoordiging

De algemene vergadering vergadert na bijeenroeping van het directiecomité op de dag en het tijdstip bepaald door de algemene vergadering, telkens dat nodig is in het belang van de vereniging en minstens één keer binnen zes maanden na afsluiting van het financiële jaar, waarbij die laatste de 'jaarlijkse vergadering` wordt genoemd.

De algemene vergadering moet worden bijeengeroepen op verzoek van het directiecomité of op schriftelijk en gegrond verzoek van minstens een derde (1/3) van de volledige leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Verslagen over het bestuur van het directiecomité, alsook de financiële en morele situatie van de vereniging zullen worden gehoord tijdens de algemene vergadering.

De algemene vergaderingen vinden plaats in de maatschappelijke zetel of elke andere plaats vernield in de bijeenroeping en bepaald door het directiecomité.

De bijeenroeping omvat de agenda, opgesteld door het directiecomité, en wordt elektronisch minstens één maand voorafgaand aan de datum van de vergadering betekend. Volledige en geassocieerde leden hebben het recht om tot twee (2) weken voor de algemene vergadering punten aan de agenda toe te voegen. Het directiecomité verwittigt alle leden over extra agendapunten toegevoegd door individuele leden. Als de algemene vergadering de jaarrekening en het budget voor het komende jaar moet goedkeuren, zullen die minstens één maand op voorhand bij de bijeenroeping worden gevoegd.

Volledige leden kunnen zich tijdens de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid, dat kan stemmen namens het afwezige lid op voorwaarde dat hij of zij een specifieke schriftelijke volmacht heeft.

Artikel 11: Stem rechten

Elk volledig lid heeft een gelijk recht om te stemmen op de algemene vergadering overeenkomstig de algemene regel van 'één lid één stem'.

Platformen die lid zijn kunnen tot twee (2) vertegenwoordigers naar keuze delegeren naar de algemene vergaderingen, maar slechts één van hen kan stemmen.

Artikel 12: Beraadsla " in. en

De algemene vergadering kan alleen beslissen over de punten op de agenda.

a) Quorum

Tenzij anders bepaald in deze statuten kan de algemene vergadering geldig beraadslagen en

beslissen ongeacht het aantal leden dat aanwezig en vertegenwoordigd is.

b) Meerderheid

Tenzij anders bepaald in deze statuten zullen de beslissingen worden goedgekeurd bij meerderheid

van de stemmen van de leden die aanwezig en vertegenwoordigd zijn.

Blanco stemmen of onthoudingen worden niet in aanmerking genomen voor de berekening van de

meerderheid.

In geval van een staking van stemmen wordt de motie verworpen.

Artik:l 13: Notulen

Elke algemene vergadering wordt genotuleerd door de secretaris-generaal en de notulen worden

bewaard op de maatschappelijke zetel. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris-

generaal (of twee andere leden van het directiecomité).

Een afschrift van de notulen wordt binnen de maand van de vergadering naar iedere bestuurder

overgemaakt, voor eventueel commentaar. Deze notulen worden ter goedkeuring van de raad voorgelegd op

zijn eerstvolgende vergadering.

DEEL- IV: BESTUUR

Artikel 14: Directiecomité

De vereniging zal dagelijks worden bestuurd door een directiecomité dat bestaat uit ten minste drie (3)

en maximaal zeven (7) personen, met een mandaat van een jaar.

De leden van het directiecomité worden benoemd door de algemene vergadering en zijn te allen tijde

door haar afzetbaar.

Elk lid van het directiecomité kan worden herverkozen, zonder beperking. Leden van het directiecomité

moeten tewerkgesteld zijn bij verschillende platformen die volledig lid zijn.

De leden van het directiecomité hebben geen persoonlijke verplichting wegens hun functie en zijn

alleen aansprakelijk voor het uitoefenen van hun functie.

Het directiecomité verkiest onder zijn leden een voorzitter en eventueel een ondervoorzitter, een

penningmeester en een secretaris-generaal verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van de organisatie.

Tenzij anders beslist door de algemene vergadering zal de functie van de leden van het directiecomité

kosteloos uitgeoefend worden.

Artik:I 15: Einde van mandaat - Vacature

De functie van de leden van het directiecomité eindigt door.

- vrijwillig ontslag;

verstrijken van de termijn;

- overlijden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

In geval van overlijden of ontslag van een of meer leden van het directiecomité zal de werkgever van het lid voor een tijdelijke vervanger zorgen. Het aldus aangestelde lid van het directiecomité zal de functie op zich nemen van het lid dat hij of zij vervangt. De volgende algemene vergadering zal overgaan tot de mogelijke definitieve aanstelling.

Artikel 16: Bevoegdheden van het directiecomité - Dagelijks bestuur

Het directiecomité zorgt ervoor dat de beslissingen van de algemene vergadering uitgevoerd worden

en beschikt over de meest uitgebreide bevoegdheden om alle handelingen te doen of er toelating toe te geven die niet voorbehouden zijn voor de algemene vergadering van de vereniging.

Het zal onderwerpen voorstellen die bestudeerd en uitgewerkt moeten worden door de

ledenplatformen en zal werkgroepen van ledenplatformen aanduiden om verder aan die onderwerpen te werken. De werkgroepen brengen bij het directiecomité verslag uit over de vorderingen.

De voorwaarden voor de betaling van de bezoldiging en de onkosten van het directiecomité en van aile medewerkers en personeelsleden van de vereniging zullen worden bepaald in het huishoudelijke reglement. Artikel 17: Vergaderingen van het directiecomité

Het directiecomité zal minstens twee (2) keer per jaar bijeenkomen, na bijeenroeping door de voorzitter, zo vaak als nodig wordt geacht en telkens als minstens één lid van het directiecomité erom verzoekt. Conferencecalls worden ook beschouwd als vergaderingen. Het programma van de vergaderingen van het directiecomité moet met alle leden worden gedeeld.

Het directiecomité kan op de vergaderingen van het directiecomité alle personen uitnodigen van wie de vakkennis nuttig kan zijn voor de activiteiten van het comité en kan met de steun van die personen studiecomités oprichten voor een specifiek doel. Die personen zullen echter geen stemrechten hebben. Artikel 18: Beraadslagingen van het directiecomité

Het directiecomité kan alleen geldig beraadslagen als minstens vier (4) leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Elk lid van het directiecomité heeft één stem. Alle leden van het directiecomité kunnen een ander afwezig lid geldig vertegenwoordigen en voor hem of haar stemmen, op voorwaarde dat ze daartoe van het afwezige lid een schriftelijke volmacht hebben gekregen waarin de omvang en het doel van de volmacht is omschreven.

De beslissingen van het directiecomité worden genomen door een meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. In geval van een staking van stemmen zal de stem van de persoon die de vergadering voorzit de doorslag geven.

Artikel 19: Notulen van de vergaderingen van het directiecomité

De beslissingen van het directiecomité worden opgetekend in notulen, die ondertekend worden door de voorzitter en ondervoorzitter (of door twee eventuele vervangende leden van het directiecomité).

De notulen en de bijlagen worden door de secretaris-generaal bijgehouden in de maatschappelijke zetel, hetzij in hun originele materiële vorm in een speciaal register, hetzij in een beveiligde elektronische vorm of op een drager en onder omstandigheden die de duurzaamheid, leesbaarheid, integriteit, betrouwbaarheid en duurzame reproduceerbaarheid garanderen. De notulen zijn beschikbaar voor alle leden.

Artikel 20: Vertegenwoordiginq

Niettegenstaande de algemene bevoegdheden van vertegenwoordiging van het directiecomité als een collegiaal orgaan zal de vereniging geldig vertegenwoordigd worden door

de voorzitter van het directiecomité en een ander lid van het directiecomité, die samen handelen;

of, binnen de beperkingen van het dagelijkse bestuur, door de perso(o)n(en) aan wie dat bestuur

gedelegeerd werd.

Ze moeten geen bewijs leveren van een voorgaande beslissing van het directiecomité.

Artikel 21: Secretariaat

Het secretariaat is een uitvoerend orgaan van de vereniging en zal bijgevolg ter beschikking staan van alle leden. Het zal worden beheerd door een secretaris-generaal, die de dienst zal organiseren in samenwerking met het directiecomité. Het secretariaat zal namens de secretaris-generaal operationeel zijn voor materies zoals: het bijhouden van de ledendatabank, het verwerken van nieuwe lidmaatschapsaanvragen, het bijhouden van de notulen van vergaderingen, het factureren en beheren van het lidgeld en het organiseren van algemene vergaderingen.

Wat het directiecomité betreft, zal het secretariaat ook verantwoordelijk zijn voor het coördineren van de informatie onder de leden. Orn die taak uit te voeren, moet het relevante informatie ontvangen, bewaren en verdelen die verschaft wordt door eender welk lid van het comité, met een bijzonder belang in de vergaderingen gehouden door leden van het comité die namens de verenging handelen. Daarnaast zal het ook comitévergaderingen coördineren, in persoon of via videoconferentie wanneer een lid daarom verzoekt, of

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

wanneer zes maanden zijn verstreken zonder enige vergadering. De leden van het directiecomité moeten het

secretariaat op de hoogte houden zodat het die functie kan uitoefenen.

e-mail is de methode bij voorkeur voor alle communicatie tussen leden, het directiecomité en het

secretariaat.

DEEL V: BOEKJAAR - JAARREKENING - BUDGET - CONTROLE

Artikel 22: Boekiaar - Jaarrekening

Het boekjaar vangt aan op 1 januari en eindigt op 31 december van elk kalenderjaar.

Elk jaar maakt het directiecomité de jaarrekening op van het voorbije boekjaar overeenkomstig de

geldende wettelijke bepalingen, alsook het budget voor komende jaar. Beide zullen ter goedkeuring worden

voorgelegd tijdens de jaarlijkse vergadering van de algemene vergadering.

De goedgekeurde jaarrekening zal vervolgens door het directiecomité worden gedeponeerd bij de

griffier van de bevoegde handelsrechtbank.

De boekhouding zal gebeuren overeenkomstig de geldende wettelijke bepalingen.

Artikel 23: Controle - Accountant

In zoverre de vereniging daartoe wettelijk vereist is, zal de controle van de financiële situatie, de

financiële gegevens en de naleving van de wet en deze statuten door de activiteiten die in de jaarrekening

opgenomen worden aan een of meer accountants toevertrouwd worden die door de algemene vergadering

gekozen worden onder de leden van het Instituut van Bedrijfsrevisoren.

DEEL VI: WIJZIGING AAN DE STATUTEN - ONTBINDING

Artikel 24: Bijzondere bepalingen voorwiiziginaen aan de statuten

De statuten kunnen te allen tijde worden gewijzigd door een beslissing van de algemene vergadering.

De bijeenroeping voor dergelijke vergadering omvat een gedetailleerde agenda van de voorgestelde wijzigingen

en moet minstens één (1) maand voor de datum van de vergadering aan alle leden worden gestuurd.

elke wijziging aan het doel van de vereniging, alsook aan de activiteiten die ze van plan was te

organiseren om dat doel te verwezenlijken, moet worden goedgekeurd bij koninklijk besluit. Wijzigingen aan de

statutaire bepalingen waarnaar verwezen wordt in artikel 48, 5° en 7° van de wet moeten worden opgetekend in

een notariële akte.

Artikel 25: Ontbinding - Vereffening - Toewijzing van activa

De algemene vergadering zal de procedure en methode bepalen voor het ontbinden en vereffenen van

de vereniging overeenkomstig de toepasselijke wetgeving.

De toewijzing van de mogelijke netto activa na vereffening zal worden bepaald door de algemene

vergadering, of bij gebrek daaraan, door de vereffenaars. Die activa zullen moeten worden toegewezen aan een

belangeloos doel dat zo dicht mogelijk aanleunt bij dat van de vereniging zoals beschreven in artikel 3.

DEEL VII: ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 26: Keuze van domicilie

Elk lid, elk lid van het directiecomité, elke accountant of elke vereffenaar die in het buitenland verblijft

en geen op geldige wijze aan de vereniging gemelde keuze van domicilie (een officieel beroepsadres) in België

heeft gemaakt, zal worden verondersteld als domicilie de maatschappelijke zetel te hebben gekozen waar aile

documenten geldig aangeboden of betekend kunnen worden, zonder enige andere verplichting voor de

vereniging dan die documenten ter beschikking te houden van de geadresseerde. Een kopie van die

documenten en kennisgevingen zal ter informatie ook naar het verblijfsadres in het buitenland van de

geadresseerde worden gestuurd.

Artikel 27" Wettelfke verwi'zin.

Alle kwesties die niet uitdrukkelijk behandeld zijn door deze statuten en door het huishoudelijke

reglement zullen worden geregeld door de wet. Bijgevolg zullen de bepalingen van de wet waarvan niet wettig

afgeweken kan worden verondersteld worden deel uit te maken van deze statuten en zullen clausules die in

tegenspraak zijn met de dwingende bepalingen van de wet, of die hiermee in tegenspraak zouden kunnen

komen, als ongeschreven worden beschouwd.

Afsluiting van het eerste boekjaar

Op 31 december 2014.

Eerste iaarveroaderina

ln 2015.

Bestuur Dagelijks bestuur

Werden tot bestuurder benoemd, voor een termijn die zal eindigen onmiddellijk na de jaarvergadering van

2015, dit in afwijking van artikel 14 van de statuten:

MOD 22

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Luik B - Vervolg

a. De heer Luis Miguel DE SOUSA SOBRAL, geboren te Grândola (Portugal) op 9 maart 1974, wonende te Rua dos Abacaxis, 159 -- Moradia B10; Condominio Lagoa do Léparo; 2890-568 Alcochete; Portugal;

b. De heer Jan Harold SIDERIUS, geboren te Wassenaar (Nederland), op 6 januari 1959, wonende te 3632VA Loenen (Nederland), Oud Over 33;

c. Mevrouw Maria José CARÛS, geboren te Gijon (Spanje) op 4 februari 1961, wonende te Plaza de [os Geranios 1, Pozuelo de Alarcón, 28223 Madrid (Spanje);

d- De heer Safwan NASSRI, geboren te Damascus (Syrië), op 21 november 1964, Wonende te Paseo de

los Parques, 4, Portai 8, B-C, 28109 La Moraleja, Madrid, Spanje.

Hun opdracht wordt niet vergoed.

3.2. De heer Luis De Sousa Sobre!, voornoemd, werd benoemd tot voorzitter van het directiecomité.

De heer Jan Siderius, voornoemd, werd benoemd tot secretaris-generaal in de zin van artikel 21 van

de statuten.

Mun opdracht wordt niet vergoed.

VOOR ONTLEDEND UITTREKSEL.

Vincent Vroninks, geassocieerd notaris.

Geleldicge neerlegging:

expeditie van de oprichtingsakte met bijlagen :

- 4 onderhandse volmachten;

eensluidende uitgifte van het koninklijk besluit van 22 oktober 2013 .

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
EUROPEAN ASS. OF PUBLIC E-TENDERING PLATFORM…

Adresse
WIJNPERSDREEF 38 1190 VORST

Code postal : 1190
Localité : FOREST
Commune : FOREST
Région : Région de Bruxelles-Capitale