FLAGEY

Association sans but lucratif


Dénomination : FLAGEY
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 476.091.737

Publication

27/10/2014
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte. MOD 2.2



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1 6 OCT. 2014

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N° d'entreprise : 0476.091.737

Dénomination

(en entier) : FLAGEY

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue du Belvédère 27/05 - 1050 Bruxelles

Objet de l'acte : Assemblée Générale du 24/04/2014

1 - Approbation des comptes annuels au 31/12/2013

2 - Renouvellement de mandats d'administrateurs

Les mandats des administrateurs suivants sont renouvelés pour une période de trois ans expirant à l'issue de l'Assemblée Générale ayant à arrêter les comptes annuels se clôturant le 31 décembre 2016:

- Jean-François Cats, Avenue de l'Ecuyer 61 à 1640 Rhode-Saint-Genès,

- Anne Collard, rue Van Goidtsnoven 17 à 1180 Uccle,

- Marie-Paule Quix, Romein sesteenweg 625 boite D à 1020 Bruxelles

3 - Approbation du budget 2014.

Jean-François Cats

Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso: Nom et signature

27/10/2014
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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso: Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

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Ondernemingsnr : 0476.091.737 Benaming

(voluit) : FLAGEY

/ Reçu le

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au greffe du Militai de commerce

francophone de Bruxelles

(verkort) :

Rechtsvorm: VZW

Zetel: Bervederestraat 27/5 - 1050 Brussel

Onderwerp akte: Algemene Vergadering op 24/04/2014

.1- Goedkeuring van de jaarrekening per 31/12/2013

2 - Vernieuwing van bestuursmandaten

De mandaten van de hierna genoemde bestuurders worden hernieuwd voor een periode van 3 jaar, die afloopt op het einde van de Algemene Vergadering die beraadslaagt over de afsluiting van de jaarrekening per 31 december 2016 :

- Jean-François Cats, Ruiterslaan 61 te 1640 Sint-Genesius-Rode,

- Anne Collard, Van Goidtsnoven 17 te 1180 Ukkel,

- Marie-Paule Quix, Romeinsesteenweg 525 bus D te 1020 Brussel.

3 - Goedkeuring begroting 2014

Jean-François Cats

Voorzitter

06/12/2013
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Greffe

N° d'entreprise : 0476.091.737

Dénomination

(en entier) : FLAGEY

(en abrégé)

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue du Belvédère 27/05 -1 050 Bruxelles

Objet de l'acte : Asseblée Générale du 06/06/2013

1 - Approbation des comptes annuels 2012

2 - Renouvellement de mandats d'administrateurs

Les mandats des administrateurs suivants sont renouvelés pour une période de trois ans expirant à l'issue.' de l'Assemblée Générale ayant à arrêter les comptes annuels se clôturant le 31 décembre 2015 :

- Yves de Jonghe d'Ardoye d'Brp, Chaussée d'Ixelles 168 à 1050 Bruxelles,

- Stefaan De Ruyck, Fransevaart 26 à 9050 Ledeberg,

- Marijke Vandebuerie, Zaterdagplein 13 à 1000 Bruxelles,

- Anne-Françoise De Veth, rue Alfred Giron 2 à 1050 Bruxelles sera remplacée pour le reste de la durée du mandat par Jacques De Decker, Rue Ducale 1 à 1000 Bruxelles

3 - Approbation du budget 2013.

Jean-François Cats

Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

06/12/2013
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

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Ondernemingsnr : 0476.091.737

Benaming

(voluit) : FLAGEY

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Belvederestraat 2715 -1050 Brussel

Onderwerp akte ; Algemene Vergadering op 06/06/2013

1- Goedkeuring van de jaarrekening per 31/1212012

2 - Vernieuwing van bestuursmandaten

De mandaten van de hierna genoemde bestuurders worden hernieuwd voor een periode van 3 jaar, dier afloopt op het einde van de Algemene Vergadering die beraadslaagt over de afsluiting van de jaarrekening per, . 31 december 2015 :

- Yves de Jonghe d'Ardoye d'Erp, Chaussée d'Ixelles 168 te 1050 Bruxelles,

- Stefaan De Ruyck, Fransevaart 26 te 9050 Ledeberg,

- Marijke Vandebuerie, Zaterdagplein 13 te 1000 Bruxelles,

- Anne-Françoise De Veth, Alfred Gironstraat 2; 1050 Brussel wordt door Jacques De Decker vervangen voor de volledige resterende periode van de benoeming, Hertogenstraat 1 te 1000 Brussel

3 - Goedkeuring begroting 2013

Jean-François Cats

Voorzitter

20/07/2012
ÿþBijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

N° d'entreprise : 0476.091.737

Dénomination

(en entier) ; FLAGEY

(on abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue du Belvédère 27/05 - 1050 Bruxelles

Obiet de l'acte : Asseblée Générale du 10/05/2012

1- Approbation des comptes annuels

2 - Renouvellement de mandats d'administrateurs

Les mandats des administrateurs suivants sont renouvelés pour une période de trois ans expirant à l'issue de l'Assemblée Générale ayant à arrêter fes comptes annuels se clôturant le 31 décembre 2014

-Julie de Groote, rue Georges Lorand, 16 à 1050 Bruxelles,

- Anne-Françoise de Veth, rue Alfred Giron 2 à 1050 Bruxelles,

- Arlette Verkruyssen, avenue des Arts 9 à 1210 Saint-Josse-ten-Noode,

- Benjamin Cadranel, rue Ducale 7-9 à 1000 Bruxelles,

- Monica Pini, Gerard Vander Lindenstraat 8 à 3000 Leuven,

- Eric Antonis, Guldensporenstraat 151 à 2140 Borgerhout,

- Clair Ysebaert, Moregemplein 9 à 9790 Wortegem-Petegem.

3 - Renouvelletnent du mandat du réviseur d'entreprises

L'Assemblée Générale, statuant à fa majorité, décide de renouveler le mandat de commissaire de la société Mazars Réviseurs d'Entreprises, représentée par Monsieur Anton Mutions, Berchemstadionstraat 78 à 2600 Berchem-Antwerpen, pour une période de 3 ans venant à échéance à l'issue de l'Assemblée Générale Ordinaire de 2015. Les émoluments annuels du commissaire sont fixés à 5.000 ¬ .

4 - Approbation du budget 2012.

Jean-François Cats

Président

Mentionner sur la dernière patte du Voici H : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme è t'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

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20/07/2012
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

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Griffie

Ondernemingsnr : 0476.091.737

Benaming

(voluit) : FLAGEY

(verkort) :

Rechtsvoren : VZW

Zetel : Belvaderestraat 27/5 -1050 Brussel

Onderwerp akte : Algemene Vergadering dd 10/06/2012

1 - Goedkeuring van de jaarrekening per 31/12/2011

2 - Vernieuwing van bestuursmandaten

De mandaten van de hierna genoemde bestuurders worden hernieuwd voor een periode van 3 jaar, die afloopt op het einde van de Algemene Vergadering die beraadslaagt over de afsluiting van de jaarrekening per 31 december 2014 :

- Julie de Groote, Georges Lorandstraat 2 te 1050 Brussel,

- Anne-Françoise de Veth, Alfred Gironstraat 2 et 1050 Brussel,

-Ariette Verkruyssen, Kunstlaan 9 te 1210 Sint-Josse-ten-Noode,

- Benjamin Cadranef, hlertogstraat 7-9 te 1000 Brussel,

Monica Fini, Gerard Vander Lindenstraat 8 te 3000 Leuven,

- Eric Antonis, Guldensporenstraat 151 te 2140 Borgerhout,

- Clair Ysebaert, Moregemplein 9 te 9790 Wortegem-Petegem.

3 - Vernieuwing van het mandaat van de Commissaris

De Algemene Vergadering beslist met meerderheid van stemmen, het mandaat van Mazars Bedrijfsrevisoren, vertegenwoordigd door de heer Anton Nutten, Berchemstadionstraat 78 te 2600 Berchem-Antwerpen, te vernieuwen voor een periode van drie jaar die afloopt op het einde van de Gewone Algemene Vergadering van 2015.

De jaarlijkse bezoldiging van de nieuwe commissaris wordt vastgesteld op 5.000 ¬ .

4 - Goedkeuring begroting 2012

Jean-François Cats

Voorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op do Ieatsto b12. van Luik D vermelden : Recto : Naam on hoedanigheid van de insinimenterond° notaris. hetzij van do perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

29/08/2011
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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Greffe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

0476.091.737

FLAGEY

ASBL

Rue du Belvédère 27/5 - 1050 Bruxelles

Délégation journalière - Renouvellement de mandats - Modification des statuts

Conseil d'Administration du 24 juin 2011

Le Conseil d'Administration, en sa séance du 24 juin 2011, confie la délégation journalière au Directeur Général Gilles Lecture, dans les limites suivantes

-La direction générale exécute les décisions du Conseil d'administration dans les limites du budget approuvé par l'Assemblée générale.

-La direction générale prépare les dossiers à soumettre au Conseil d'administration.

-La gestion journalière de l'association est confiée à la direction générale, en ce compris la gestion des

ressources humaines et des moyens matériels de l'association.

Cette délégation de gestion journalière comprend notamment :

-la gestion du personnel, en ce compris l'engagement et le licenciement du personnel, à l'exclusion de l'engagement et du licenciement du directeur artistique avec lequel il forme le Comité Exécutif, qui ressort de la compétence du Conseil d'administration sur proposition de la direction générale ;

-l'exécution de tout acte, la conclusion de tout contrat et la prise de tout engagement, nécessaires à la gestion journalière de l'association durant l'exercice en cours avec une limite fixée à 20.000 E. Au-dela de cette limite et pour tout engagement dépassant l'exercice en cours, à l'exception des engagements relatifs à des événements culturels normaux, l'autorisation du Président et du Vice-Président est requise ;

-les paiements, à l'exception des rémunérations et des charges sociales, sont limités à la somme de 20.000. Au-dela de cette limite, les paiements doivent être approuvés par le Président ou, en son absence, par le Vice-Président ;

-la perception de toute recette afférente à la gestion journalière de l'association ;

-l'accord préalable du Président et/ou du Vice-Président est requis pour toute dépense relative à des déplacements à l'étranger ;

-l'acquisition et, le cas échéant, la cession de tout bien mobilier avec une limite de 5.000 E pour tout achat. Pour des achats d'un montant supérieur, l'accord du Président et du Vice-président est requis ;

-la conclusion d'emprunts et l'obtention de lignes de crédit nécessaires à garantir l'activité journalière de l'association, à concurrence d'un montant maximum de 150.000 ¬ par contrat de prêt ou d'ouverture de ligne de crédit dans la limite des subsides promis ;

-la signature de toute la correspondance relative à la gestion journalière, de toute déclaration administrative. et fiscale et l'exécution de toute formalité.

" -La direction générale peut déléguer partiellement ses pouvoirs à d'autres collaborateurs de l'association, étant entendu que tout acte, contrat ou correspondance contenant des engagements financiers définitifs dépassant 5.000 Ç. doivent être cosignés par la direction générale.

-La direction générale établit trimestriellement les comptes de l'association et procède à une analyse de ceux-ci au regard du budget. La direction générale les soumet trimestriellement au Comité Financier.

IVIsrdiullllFr suri" ; cSernière. pasje du Volet F. : Nord £l qualité du notaire illslrut,lern.-5ill ou Je i.a personne ou d;,:á l.'tr:_aFlrlts

~:y'zall

pouvoir dE reprëse:nter l'aWsVCié3tiJti. la tOIK1aIIClI I crí]4ai3151,1F Èl l" ..rtcrd tiers

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te" d'entreprise :

Dénomination {en entier) :

;^n abr:er." ; : Ferme juridique Siège Objet de l'acte :

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-Les comptes sont soumis une fois par semestre au Conseil d'administration, sauf si ceux-ci présentent un écart budgétaire tel que l'équilibre financier des comptes annuels serait mis en péril. Dans ce dernier cas, le Président de l'association en est averti dans les plus brefs délais.

Assemblée Générale du 24 juin 2011

L'Assemblée Générale acte le renouvellement des mandats des administrateurs suivants :

- Jean-François Cats, avenue de l'Ecuyer 61, 1640 Rhode-Saint-Genèse ;

- Anne Collard, rue van Goidtsnoven 17, 1180 Bruxelles ;

- Marie-Paule Quix, chaussée Romaine 525 D, 1020 Bruxelles.

Les mandats sont renouvelés pour une période de trois ans expirant à l'issue de l'Assemblée Générale

ayant à arrêter les comptes annuels se clôturant le 31 décembre 2013.

L'Assemblée Générale acte des modifications aux statuts. Le nouveau texte coordonné des statuts est donc le suivant :

TEXTE COORDONNE DES STATUTS

après la modification aux statuts

du 24 juin 2011

HISTORIQUE

(Conformément à l'article 75, premier alinéa, 2° du Code des Sociétés)

ACTE DE CONSTITUTION:

L'association a été constituée suivant acte reçu par Maître Benedikt van der Vorst, Notaire à Bruxelles, le dix-sept septembre deux mille un, publié à l'Annexe au Moniteur belge du vingt-deux novembre suivant, sous le numéro 022912.

MODIFICATIONS AUX STATUTS:

Les statuts ont été modifiés par procès-verbal dressé par Maître Denis Deckers, Notaire à Bruxelles :

-le vingt-trois mai deux mille cinq, publié à l'Annexe du Moniteur Belge du vingt-huit juin deux mille cinq sous

le numéro : 20050628-0091862 ;

-le neuf mars deux mille sept, publié à l'Annexe du Moniteur Belge du treize avril deux mille sept sous le

numéro : 20070413-0054906 ;

Les statuts ont été modifiés pour la dernière fois par l'Assemblée Générale Ordinaire du 24 juin 2011, dont le procès-verbal sera déposé pour publication dans les Annexes du Moniteur belge.

STATUTS

COORDONNES AU 24 juin 2011

TITRE I.- DENOMINATION - SIEGE - OBJET - DUREE

Article 1.

II est constitué une Association sans but lucratif, sous la dénomination "Flagey".

Article 2.

Le siège de l'association est établi à 1050 Bruxelles, rue du Belvédère 2715 dans l'arrondissement judiciaire

de Bruxelles. II peut être transféré en tout autre lieu de la Région Bruxelles Capitale par décision du conseil

d'administration.

Article 3.

L'association est constituée pour une durée indéterminée et peut être dissoute à tout moment.

Article 4.

L'association a pour objet, en dehors de tout but lucratif :

A. des activités culturelles

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

* La programmation, l'organisation, la création, la production et la promotion et la diffusion de tout événement ou prestation artistique ou culturelle dans les domaines du son et de l'image au sens large.

*La gestion d'espaces culturels mis à sa disposition dans l'immeuble "Flagey" ou dans tout autre immeuble en Belgique ou à l'étranger.

*La conception et la mise en oeuvre, en collaboration avec d'autres institutions culturelles belges ou étrangères de programmations musicales ou audiovisuelles belges ou internationales.

*La conception, la production, l'organisation et la promotion de tout outil ou activité pédagogique dans les domaines du son ou de l'image.

" *La conception, la publication et la diffusion de tous médias dans les domaines du son et de l'image.

B. des activités à but social :

*La conception et l'organisation d'activités culturelles visant à favoriser l'intégration des différentes communautés culturelles belges et étrangères, en promouvant leurs dimensions artistiques et en faisant découvrir à chaque communauté les dimensions artistiques et culturelles des autres.

*La conception et l'organisation d'activités plus particulièrement dirigées vers les jeunes moins favorisés, destinées à leur rendre une identification positive et un rôle d'acteur dans la vie citoyenne via cette dimension culturelle.

C. La conception, l'organisation et la promotion, pour son propre compte ou pour le compte de tiers, d'expositions, de conférences, de séminaires et autres réunions dans l'immeuble « Flagey » ou dans tout autre immeuble en Belgique ou à l'étranger.

D.La recherche de fonds publics ou privés en vue d'assurer le financement de ses activités.

L'association pourra réaliser son objet soit seule, soit en collaboration avec d'autres partenaires, publics ou privés, belges ou étrangers. Elle pourra, à cet effet, devenir membre d'autres associations belges ou internationales.

Pour réaliser son objet, l'association est en droit de posséder des biens mobiliers et immobiliers, en pleine propriété ou en usufruit et est en droit de recevoir toutes sommes et valeurs, de les gérer et de les affecter. TITRE II.- MEMBRES - ADMISSION - DEMISSION - EXCLUSION -

REVENUS

Article 5.

Le nombre de membres effectifs est au moins supérieur au nombre d'administrateurs (13) et au plus égal au double du nombre d'administrateurs (26) :

-douze (12) membres au plus sont désignés parmi les candidats présentés par la Communauté flamande ; -six (6) membres au plus sont désignés parmi les candidats présentés par la Communauté française ;

-six (6) membres au plus (dont au moins un tiers doit appartenir au groupe linguistique le moins important au sein du Parlement Bruxellois) sont désignés parmi les candidats présentés par la Région de Bruxelles Capitale ;

-deux (2) membres au plus sont désignés parmi les candidats présentés par la Commune d'Ixelles.

Article 6.

Pour devenir membre effectif de l'association, il faut :

a)être une personne physique ou morale, justifiant d'un intérêt porté à la réalisation de l'objet social pour

lequel l'association est constituée ;

b)adhérer sans réserve aux statuts et règlements de l'association ;

c)avoir introduit une demande d'admission auprès du conseil d'administration ;

d)avoir été admis par le conseil d'administration et par l'assemblée générale à la majorité absolue des voix,

qui n'a pas à se justifier de sa décision et sans qu'il y ait recours contre cette décision ;

e) respecter les règles principes de la démocratie au sens de l'article 3 de la loi du 16 juillet 1973 dite du

Pacte culturel.

Article 7.

Tout membre effectif de l'association sans but lucratif est libre de se retirer de l'association en adressant sa

démission par lettre recommandée au conseil d'administration.

Est réputé démissionnaire tout membre effectif qui n'a pas participé, soit directement, soit par procuration, à

trois assemblées générales consécutives.

Article 8.

L'exclusion" d'un membre effectif ne peut être prononcée que par l'assemblée générale statuant à la majorité

des deux tiers des membres présents ou représentés. La décision de l'assemblée générale est notifiée à

l'intéressé par lettre et prend cours à la date indiquée par celle-ci. La mise sous curatelle ou la faillite d'un

membre entraîne de plein droit l'exclusion de celui-ci de l'association.

Article 9.

Les membres démissionnaires ou exclus, ainsi que leurs héritiers et autres ayants droit n'ont aucun droit sur

les fonds de l'association. lis ne peuvent exiger ni règlement de comptes, ni justificatifs, ni inventaire, ni mise

sous scellés.

Article 10.

Les membres n'assument aucune obligation personnelle pour les engagements pris au nom de l'association.

TITRE III.- ADMINISTRATION ET GESTION JOURNALIERE

Article 11.

Le conseil d'administration, lequel est nommé par l'assemblée générale, est composé de treize

administrateurs qui doivent obligatoirement être membres effectifs de l'association :

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

-six (6) membres sont désignés parmi les candidats présentés par la Communauté flamande ;

-trois (3) membres sont désignés parmi les candidats présentés par la Communauté française ;

-trois (3) membres (dont au moins un membre doit appartenir au groupe linguistique le moins important au sein du Parlement Bruxellois) sont désignés parmi les candidats présentés par la Région de Bruxelles Capitale ; -un (1) membre est désigné parmi les candidats présentés par la Commune d'Ixelles.

Les administrateurs sont nommés pour une période de trois ans. Le mandat des administrateurs est renouvelable. Sauf décision de l'assemblée générale statuant à la majorité des trois/quarts des voix présentes ou représentées, celle-ci ne pourra nommer ou renouveler le mandat d'un administrateur ayant atteint ou dépassé, à la date de l'assemblée générale, l'âge de septante-cinq ans.

L'assemblée générale peut révoquer les administrateurs à tout moment.

En cas de vacance prématurée au sein du conseil d'administration, pour quelque raison que ce soit, les administrateurs restants ont le droit de pourvoir provisoirement au poste vacant jusqu'à ce que l'assemblée générale nomme un nouvel administrateur. La nomination est portée à l'agenda de la plus prochaine assemblée générale.

Le mandat d'administrateur s'exerce à titre gratuit.

Article 12.

Le Conseil d'administration devra désigner :

-un président choisi parmi les administrateurs présentés par la Communauté française ou parmi les administrateurs ayant le français pour langue maternelle présentés par la Région de Bruxelles-Capitale si la langue maternelle du directeur général de i'ASBL est le néerlandais, ou choisi parmi les administrateurs présentés par la Communauté flamande ou parmi les administrateurs ayant pour langue maternelle le néerlandais présentés par la Région de Bruxelles-capitale si la langue maternelle du directeur général de l'ASBL est le français ;

-un vice-président choisi parmi les administrateurs ayant comme langue maternelle le néerlandais si celle du Président est le français, et le français si la langue maternelle du Président est le néerlandais.

Article 13.

Le conseil d'administration se réunit sur convocation de son président ou en cas d'empêchement, de l'administrateur qui le remplace ou sur convocation de deux administrateurs, aussi souvent que l'intérêt de l'association l'exige, mais au moins une fois par an. Les modes et délais de convocation sont fixés dans le règlement d'ordre intérieur.

Les décisions du conseil d'administration ne sont valables que si tous les administrateurs ont été convoqués et si la moitié des administrateurs au moins est présente ou représentée. Si cette dernière condition n'est pas remplie, une nouvelle réunion peut être convoquée, qui, à condition que deux administrateurs au moins soient présents ou représentés, délibérera et statuera valable-ment sur les objets portés à l'ordre du jour de la réunion précédente.

Les décisions sont prises à la majorité simple des voix des administrateurs présents ou représentés. Le droit de vote d'un administrateur représenté ne peut s'exercer que par un autre administrateur, porteur d'une procuration écrite.

" Les décisions du conseil d'administration sont consignées dans des procès-verbaux, signés par les

administrateurs présents qui le désirent.

Les extraits qui sont délivrés sont signés soit par le président, soit par l'administrateur délégué, soit par deux

administrateurs.

Article 14.

Tous les actes d'administration, de conservation ou de disposition qui ne sont pas expressément réservés à

l'assemblée générale par les statuts ou par la loi sont de la compétence du conseil d'administration.

Article 15.

Le conseil d'administration délègue la gestion journalière de l'association, ainsi que la représentation de

celle-ci en ce qui concerne cette gestion, à un comité exécutif composé d'un directeur général et d'un directeur

artistique dont la nomination dépend directement du conseil d'administration.

Le conseil d'administration ou le comité exécutif dans le cadre de ses propres pouvoirs, peuvent également

transférer ou donner des pouvoirs spéciaux à tout employé, consultant ou membre de l'association.

La personne responsable de la gestion journalière de l'association remplira les formalités légales et pourra

également être tenue personnellement responsable des conséquences de tout manquement aux obligations

imposées par la loi.

Article 16.

Nonobstant les responsabilités déléguées, dont ques-'tion à l'article 15 ci-dessus, l'association sera à tout

moment légalement représentée vis-à-vis des tiers, par la signature de deux administrateurs dont le président

ou le vice-président, lesquels n'auront pas à se justifier d'une décision, approbation ou d'une procuration

préalable du conseil.

Article 17.

En justice, l'association pourra agir, tant comme demandeur que comme défendeur, par le directeur général

ou par deux administrateurs ou par toute personne ayant reçu une délégation spéciale du conseil

d'administration.

TITRE IV.- ASSEMBLEE GENERALE

Article 18.

Une décision de l'assemblée générale est requise pour :

1)la modification des statuts ;

MOD 2.2

2)la nomination et la révocation des administrateurs ;

3)la nomination et la révocation des commissaires et la fixation de leur rémunération dans les cas où une

rémunération est attribuée ;

4)la décharge à octroyer aux administrateurs et aux commissaires ;

5)l'approbation des budgets et des comptes ;

6)Ia dissolution de l'association ;

7)l'acceptation et l'exclusion d'un membre ;

8)la transformation de l'association en société à finalité sociale.

Article 19.

L'assemblée générale ordinaire est convoquée une fois par an par le conseil d'administration, au plus tard

six mois après la date de clôture de l'exercice social. La convocation indique le jour, l'heure, l'adresse ainsi que

l'ordre du jour de la réunion. Cette assemblée générale délibère notamment sur l'approbation des comptes

annuels de l'exercice précédent, le budget de l'exercice suivant et la décharge des administrateurs et du

commissaire.

La décharge d'un administrateur démissionnaire sera en principe octroyée au cours de l'assemblée

générale ordinaire suivante, sauf si l'assemblée générale en décide autrement.

Le conseil d'administration peut convoquer une assemblée générale extraordinaire chaque fois que l'intérêt

social l'exige. Il doit la convoquer à la demande écrite d'un cinquième des membres.

Article 20.

Les convocations à l'assemblée générale se font par lettre circulaire, par fax ou e-mail, envoyée au plus tard

dix jours avant l'assemblée générale. Aucune assemblée générale ne peut prendre une décision au sujet de

points qui ne figurent pas à l'ordre du jour. Toute proposition signée par au moins un cinquième des membres

doit être portée à l'ordre du jour.

Les membres peuvent se faire représenter à l'assemblée générale par un autre membre porteur d'une

d1D procuration écrite générale ou spéciale. Un membre ne peut pas représenter plus de deux autres membres. Une procuration adressée par fax est valable.

s. Article 21.

e L'assemblée générale est présidée par le président du conseil d'administration, ou en cas d'absence ou à défaut de celui-ci, par le vice-président, ou encore en cas d'absence ou à défaut de ce dernier, par l'adminí-istrateur présent le plus âgé.

Article 22.

e Chaque membre effectif a droit à une voix.

b Les décisions sont prises à la majorité simple des suffrages des membres présents ou représentés sauf dans les cas où il en est décidé autrement par la loi. Les abstentions et les votes blancs ne sont pas comptabilisés. En cas d'égalité des votes, la voix du Président est prépondérante.

L'assemblée générale ne peut délibérer que sur les points à l'ordre du jour. Toutefois, l'assemblée générale peut délibérer sur des points qui ne sont pas à l'ordre du jour si 90 % des membres effectifs sont présents ou représentés.

Article 23.

Les résolutions des assemblées générales ordinaires ou extraordinaires, qui présentent un intérêt particulier pour l'ensemble des membres, sont portées à leur connaissance par lettre circulaire. Les résolutions qui

00

intéressent les tiers leur sont communiquées par extrait.

Article 24.

N Les procès-verbaux des délibérations et décisions sont dressés et conservés. Ils sont signés par le prési-'dent de l'assemblée générale, ainsi que par le secrétaire et les membres qul en expriment le souhait. Ils

cd sont conservés au siège social où tous les membres peuvent en prendre connaissance.

Les extraits délivrés sont signés par le président, ou à défaut, par l'administrateur-délégué ou par un

administrateur.

cd TITRE V.- COMPTES - BUDGETS

Article 25.

L'exercice social commence le premier janvier et se termine le trente et un décembre de chaque année.

Article 26.

L'association tiendra sa comptabilité en conformité avec l'article 17 de la loi du 27 juin 1921 sur les

associations sans but lucratif.

Article 27.

el L'assemblée générale pourra désigner un ou plusieurs commissaires chargé de vérifier les documents comptables de l'association et de lui présenter son rapport annuel.

Les commissaires sont nommés par l'assemblée générale pour une période renouvelable de trois ans. Ils ne peuvent être révoqués en cours de mandat que pour des motifs légitimes. L'assemblée générale détermine la

p1p rémunération des commissaires. En dehors de leur rémunération, les commissaires ne peuvent recevoir

cd aucun avantage, sous quelque forme que ce soit.

TITRE VI.- DISSOLUTION ET LIQUIDATION

Article 28.

L'association peut être dissoute à tout moment, par décision de l'assemblée générale statuant suivant les

conditions de présence et à la majorité requise par la loi.

Article 29.

MOD 2.2

volet r- J1~31~

En cas de dissolution volontaire de l'association, l'assemblée générale ayant pris cette décision désigne un

ou plusieurs liquidateurs et définit leurs compétences.

Article 30.

Dans tous les cas de disso}ution volontaire ou judiciaire, quels que soient le moment et la cause pour

" laquelle elle se produit, l'actif social restant après acquittement des dettes et apurement des charges recevra ' une affectation conforme à l'objet de l'association.

TITRE VII.- DIVERS

Article 31."

Pour l'application des présents statuts ainsi qu'en ce qui concerne leurs relations avec l'association, les membres, administrateurs, directeurs, liquidateurs et toute personne représentant légalement l'association, doivent élire domicile en Belgique. A défaut d'avoir élu domicile en Belgique, celui-ci est réputé être au siège . social de l'association où tous les avis et assignations seront adressés légalement.

" Article 32.

Los dispositions légales en vigueur sur les associations sans but lucratif sont applicables à l'association

" dans tous les cas non prévus aux présents statuts.

Réservé

sri

Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

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29/08/2011
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Undernemingsnr : 0476.091.737

Benaming

(voluit) ; FLAGEY

(vErkort)

Rechtsvorrn : VZW

Zetel : Belvederestraat 27/5 - 1050 Brussel

Onderwerp akte : Dagelijks bestuur - Hernieuwing mandaten - Wijzigingen van de statuten

Raad van Bestuur dd 2410612011

De Raad van Bestuur, tijdens haar vergadering van 24 juni 2011, vertrouwt het dagelijks bestuur toe aan Algemeen Directeur Gilles Ledure, met inachtneming van de volgende beperkingen:

-De algemeen directie voert de beslissing uit van de Raad van Bestuur binnen de beperkingen van de begroting goedgekeurd door de Algemene Vergadering.

-De algemeen directie bereidt de dossiers voor die voorgelegd worden aan de Raad van Bestuur.

-Het dagelijks bestuur van de vereniging wordt toegekend aan de algemeen directie, waaronder het beheren van personeelszaken en de materiële middelen van de vereniging.

Deze overdracht van het dagelijks bestuur omvat specifiek:

.Beheer van personeelszaken, waaronder het aanwerven en ontslaan van personeel, behalve het aanwerven en ontslaan van de artistiek directeur, met wie hij samen het Uitvoerend Comité vormt, hetgeen een bevoegdheid is van de Raad van Bestuur, op voordracht van de algemene directie;

" Het opstellen van gelijk welke akte, het sluiten van gelijk welk contract en het aangaan van gelijk welk engagement, indien nodig voor het dagelijks bestuur van de vereniging, tijdens het lopende boekjaar, met een bovengrens bepaald op 20.000 E. Voor bedragen boven die grens en ieder engagement dat het lopende boekjaar overstijgt, behalve voor engagementen met betrekking tot de normale culturele evenementen, is de instemming van de Voorzitter en Vicevoorzitter vereist;

" Betalingen, behalve lonen en sociale lasten, zijn beperkt tot de som van 20.000 E. Voor bedragen boven die grens moeten betalingen goedgekeurd worden door de Voorzitter of, in zijn afwezigheid, door de Vicevoorzitter;

'De ontvangst van gelijk welk bedrag dat verband houdt met het dagelijks bestuur van de vereniging;

" De voorafgaande instemming van de Voorzitter en/of Vicevcorzitter is nodig voor iedere uitgave die betrekking heeft op verplaatsingen naar het buitenland;

" Het kopen van en, indien van toepassing, de schenking van gelijk welk roerend goed, met een beperking van 5.000 EUR per aankoop. Voor aankopen van een hoger bedrag is de instemming van de Voorzitter en Vicevoorzitter vereist;

" Het afsluiten van leningen en het verkrijgen van de nodige kredietlijnen om de dagelijkse activiteiten van de vereniging te verzekeren tot een maximaal bedrag van 150.000 EUR per leenovereenkomst of kredietovereenkomst, binnen de beperkingen van de toegezegde toelagen;

" Het ondertekenen van gelijk welke correspondentie die betrekking heeft op het dagelijks bestuur, van gelijk welke administratieve en fiscale verklaring en het vervullen van gelijk welke formaliteit.

- De algemene directie kan een deel van haar taken delegeren aan andere werknemers van de vereniging, met dien verstande dat iedere akte, ieder contract of alle correspondentie die een definitief financieel engagement inhoudt van meer dan 5.000 EUR mee ondertekend moet worden door de algemene directie.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste bh. van Luik B vergelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de inslrumenterendc nolaris, hetzij van do peisc(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handieknning.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

- De algemene directie stelt ieder kwartaal de rekeningen op van de vereniging, alsook een analyse van die rekeningen ten opzichte van de begroting. De algemene directie legt deze ieder kwartaal voor aan het Financieel Comité.

-De rekeningen worden eenmaal per kwartaal voorgelegd aan de Raad van Bestuur, behalve indien de rekeningen een budgettaire afwijking vertonen die het financiële evenwicht van de jaarrekening in gevaar brengt. in dat laatste geval wordt de Voorzitter van de verenging hiervan zo snel mogelijk ingelicht.

Algemene Vergadering dd 24/06/2011

De Algemene Vergadering beslist de mandaten van de hiernagenoemde bestuurders te hernieuwen :

- Jean-François Cats, Schildknaaplaan 61, 1640 Sint-Genesius-Rode ;

- Anne Collard, Van Goidtsnovenstraat 17, 1180 Brussel ;

- Marie-Paule Quix, Romeinsesteenweg 525 D, 1020 Brussel.

De mandaten worden vernieuwd voor un periode van 3 jaar, die afloopt op het einde van de Algmene

Vergadering die beraadslaagt over de afsluiting van de jaarrekening per 31 decemeber 2013.

De Algemene Vergadering aanvaardt de wijzingingen van de statuten. De nieuwe tekst van de gecoördineerde statuten is de volgende :

GECOORDINEERDE TEKST VAN DE STATUTEN

na de statutenwijziging van

24 juni 2011

HISTORIEK

(in toepassing van art. 75, eerste lid, 2° Wetboek van Vennootschappen)

OPRICHTINGSAKTE :

De vereniging werd opgericht krachtens akte verleden voor Meester Benedikt van der Vorst, Notaris te

Brussel op zeventien september tweeduizend en één, bekendgemaakt in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad

van tweeëntwintig november van dat jaar, onder nummer 022912.

WIJZIGINGEN AAN DE STATUTEN :

De statuten werden gewijzigd krachtens akte verleden door Meester Denis Deckers, Notaris te Brussel:

-op drieëntwintig mei tweeduizend en vijf, gepubliceerd in de Bijlage tot het Staatsblad van achtentwintig juni

tweeduizend en vijf met nummer: 20050628-0091862 ;

-op negen maart tweeduizend en zeven, gepubliceerd in de Bijlage tot het Staatsblad van achtentwintig juni

tweeduizend en vijf met nummer: 20070413-0054906 ;

De statuten werden voor het laatst gewijzigd door de Gewone Algemene Vergadering van 24 juni 2011, waarvan de notulen ter bekendmaking neergelegd worden in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad.

GECOORDINEERDE

STATUTEN OP 24 juni 2011

TITEL L- BENAMING  ZETEL  DOEL - DUUR

Artikel 1.

Een Vereniging zonder winstoogmerk wordt opgericht met als naam: "Flagey".

Artikel 2.

De zetel van de vereniging is gevestigd te 1050 Brussel, Belvedèrestraat 27/5 in het gerechtelijk

arrondissement Brussel. Hij mag naar elke andere plaats in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest overgebracht

worden door een beslissing van de raad van bestuur.

Artikel 3.

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur en kan te allen tijde ontbonden worden. Artikel 4.

Het algemeen doel van de vereniging is, zonder enig winstoogmerk :

A. culturele activiteiten

* De programmatie, organisatie, creatie, productie, promotie en verspreiding van elk artistiek of cultureel

evenement of prestatie op het vlak van geluid en beeld in de meest ruime zin;

" Het beheer van culturele ruimten die daartoe ter beschikking worden gesteld in

het "Flagey"gebouw of in elk ander gebouw in België of in het buitenland;

" Het bedenken en het opstarten, in samenwerking met andere Belgische of

buitenlandse culturele instellingen, van Belgische of internationale muzikale of audiovisuele progammaties;

«Het bedenken, de productie, de Organisatie en de promotie van elk pedagogisch instrument of pedagogische activiteit op het vlak van geluid en beeld;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" Het bedenken, de publicatie en de verspreiding van elk medium in het domein van beeld en geluid; B.activiteiten met een sociaal doel

Het bedenken en organiseren van culturele activiteiten met het oog op het bevorderen van de integratie van de verschillende Belgische en buitenlandse culturele gemeenschappen, door het bevorderen van hun artistieke dimensies, door elke gemeenschap in contact te brengen met de artistieke en culturele dimensies van andere gemeenschappen;

" Het bedenken en organiseren van activiteiten meer specifiek gericht op minderbedeelde jongeren, met de

bedoeling, hen een positief zelfbeeld en een actieve rol in het gemeenschapsleven te geven, via deze culturele

dimensie;

C.Het bedenken en organiseren en promoten, voor eigen rekening of voor rekening van derden, van

tentoonstellingen, conferenties, seminaries en andere vergaderingen in het "Flagey" gebouw of in elk ander

gebouw in België of in het buitenland;

D.Het aantrekken van openbare of privéfondsen om de financiering van haar activiteiten te verzekeren.

De vereniging mag haar doel alleen realiseren, of in samenwerking met andere, publieke of private, partners

uit België of het buitenland. De vereniging kan hiertoe lid worden van andere Belgische of internationale

verenigingen.

Voor de verwezenlijking van haar doel mag de vereniging roerende en onroerende goederen bezitten, hetzij

in eigendom, hetzij in vruchtgebruik, en alle sommen en waarden in ontvangst nemen, beheren en toekennen.

TITEL Il.- LEDEN - TOETREDING - UITTREDING UITSLUITING - INKOMSTEN

Artikel 5.

Het aantal effectieve leden moet ten minste hoger liggen dan het aantal bestuurders (13) en mag niet hoger

liggen dan het dubbele van het aantal bestuurders (26) :

-hoogstens twaalf (12) leden worden benoemd onder de door de Vlaamse Gemeenschap voorgestelde

kandidaten ;

-hoogstens zes (6) leden warden benoemd onder de door de Franse Gemeenschap voorgestelde

kandidaten;

-hoogstens zes (6) leden (van wie minstens één derde behoort tot de minst vertegenwoordigde

taalgroepering in het Brusselse Parlement) worden benoemd onder de door bet Brussels Hoofdstedelijk Gewest

voorgestelde kandidaten;

-hoogstens twee (2) leden worden benoemd onder de door de Gemeente. Elsene voorgestelde kandidaten.

Artikel 6.

Nieuwe leden die wensen toe te treden moeten:

a. een fysieke of rechtspersoon zijn die belangstelling toont voor de verwezenlijking van het maatschappelijk

doel van de vereniging;

b.zonder voorbehoud de statuten en reglementen van de vereniging onderschrijven;

c.een verzoek tot toetreding indienen bij de raad van bestuur;

d.met volstrekte meerderheid van stemmen aanvaard worden door de raad van bestuur en door de

algemene vergadering die over de eventuele toetreding beslist zonder dat deze beslissing met redenen

omkleed moet zijn of zonder dat er verhaal tegen bestaat.

e. de principes en de regels van de democratie respecteren, zoals omschreven in artikel 3 van de wet van

16 juli 1973 op het cultuurpact.

Artikel 7.

Ieder effectief lid van de Vereniging zonder winstoogmerk kan zich uit de vereniging terugtrekken, per

aangetekende brief aan de raad van bestuur

Elk effectief lid dat drie opeenvolgende keren nalaat, heizij zelf, hetzij door het verfenen van volmacht, deel

te nemen aan de algemene vergaderingen, wordt geacht ontslagnemend te zijn.

Artikel 8.

De uitsluiting van een effectief lid kan slechts geschieden door een beslissing van de algemene vergadering

met een twee derde meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De beslissing

van de algemene vergadering wordt schriftelijk per brief aan het uitgesloten lid meegedeeld en gaat in op de

datum vermeld in de brief. Het onder curatele stellen of het faillissement van een lid heeft automatisch de

uitsluiting uit de vereniging tot gevolg.

Artikel 9.

De ontslagnemende of uitgesloten leden, evenals hun erfgenamen en andere rechtverkrijgenden kunnen

geen enkel recht doen gelden op de fondsen van de vereniging. Zij kunnen geen afrekening, noch

bewijsstukken noch inventaris noch zegellegging vorderen.

Artikel 10.

De leden zijn niet persoonlijk aansprakelijk door de verbintenissen aangegaan in naam van de

vereniging.

TITEL III. BESTUUR EN DAGELIJKS BESTUUR

Artikel 11.

De raad van bestuur benoemd door de algemene vergadering, is samengesteld uit dertien bestuurders, die

steeds effectieve leden van de vereniging moeten zijn :

-zes (6) leden worden benoemd onder de door de Vlaamse Gemeenschap voorgestelde kandidaten;

-drie (3) leden worden benoemd onder de door de Franse Gemeenschap voorgestelde kandidaten;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

M6D 2.2

-drie (3) leden (van wie minstens één lid behoort tot de minst vertegenwoordigde taalgroepering in het Brusselse Parlement) worden benoemd onder de door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voorgestelde kandidaten;

-een (1) lid wordt benoemd onder de door de Gemeente Elsene voorgestelde kandidaten.

Bestuurders worden benoemd voor een periode van drie jaar. Het mandaat van de bestuurders kan hernieuwd worden. Behoudens beslissing van de algemene vergadering genomen met een meerderheid van drie vierden van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, kan zij geen bestuurders die vijfenzeventig jaar oud of ouder zijn op de datum van de algemene vergadering, benoemen of hun mandaat vernieuwen.

De bestuurders kunnen te allen tijde door de algemene vergadering worden ontslagen.

In geval van een tussentijdse vacature binnen de raad van bestuur, om welke reden ook, hebben de overblijvende bestuurders het recht voorlopig tot de eerstvolgende algemene vergadering een nieuwe bestuurder te benoemen. De definitieve benoeming wordt op de agenda van de eerstvolgende algemene vergadering geplaatst.

Het bestuursmandaat is onbezoldigd.

Artikel 12.

De Raad van Bestuur dient aan te duiden:

-een voorzitter gekozen onder de bestuurders voorgesteld door de Franstalige Gemeenschap of onder de Franstalige bestuurders voorgedragen door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest indien de algemeen directeur van de vzw Nederlandstalig is of onder de bestuurders voorgesteld door de Vlaamse Gemeenschap of onder de Nederlandstalige bestuurders voorgedragen door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest als de algemeen directeur van de vzw Franstalig is;

-een Nederlandstalige vicevoorzitter gekozen onder de bestuurders als de voorzitter Franstalig is en een Franstalige vicevoorzitter gekozen onder de bestuurders als de voorzitter Nederlandstalig is.

Artikel 13.

De raad van bestuur vergadert op bijeenroeping door de voorzitter of, bij belet, door de bestuurder die hem vervangt of door twee bestuurders, zo dikwijls als de belangen van de vereniging het vereisen maar minstens eenmaal per jaar. De manier en termijn van bijeenroeping wordt bepaald in het intern reglement.

De beslissingen van de raad van bestuur zijn slechts geldig indien alle bestuurders uitgenodigd werden en minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien deze voorwaarde niet is vervuld kan een nieuwe vergadering worden samengeroepen die geldig zal beraadslagen en beslissen over de punten die op de agenda van de vorige vergadering stonden, voor zover tenminste twee bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Het stemrecht van een vertegenwoordigde bestuurder kan slechts worden uitgeoefend door een andere bestuurder indien deze houder is van een schriftelijke volmacht.

De beslissingen van de raad van bestuur worden vastgelegd in notulen en ondertekend door de bestuurders die het wensen.

De uittreksels die afgeleverd worden, zullen door de voorzitter, door de afgevaardigd bestuurder of door twee bestuurders ondertekend worden

Artikel 14.

Alle daden van bestuur, bewaring of beschikking die niet uitdrukkelijk door de statuten of door de wet aan de algemene vergadering worden voorbehouden, behoren tot de bevoegdheid van de raad van bestuur.

Artikel 15.

De Raad van Bestuur mag het dagelijks bestuur van de vereniging, alsook de vertegenwoordiging van de vereniging voor dit bestuur, overdragen aan een Uitvoerend Comité dat bestaat uit een algemeen directeur en een artistiek directeur, wiens benoeming rechtstreeks door de Raad van Bestuur zal gebeuren.

De Raad van Bestuur of het Uitvoerend Comité binnen het kader van zijn eigen bevoegdheden, kunnen tevens bijzondere bevoegdheden overdragen of verlenen aan elke werknemer, consultant of lid van de vereniging. De met het dagelijks bestuur van de vereniging belaste persoon zal de wettelijke formaliteiten vervullen en kan tevens persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van iedere tekortkoming aan de wettelijke verplichtingen.

Artikel 16.

Niettegenstaande de gedelegeerde bevoegdheden waarvan sprake in artikel 15 hierboven, zal de vereniging te allen tijde geldig vertegenwoordigd zijn ten aanzien van derden door de gezamenlijke handtekeningen van twee bestuurders, onder wie de voorzitter of de vicevoorzitter die zich niet dienen te verantwoorden door een voorafgaande beslissing, goedkeuring of volmacht van de raad.

Artikel 17.

In rechte zal de vereniging als eiser of als verweerster optreden door de algemeen directeur of door twee bestuurders of door iedere persoon die de bijzondere machtiging hiertoe heeft verkregen van de raad van bestuur.

TITEL IV.- ALGEMENE VERGADERING

Artikel 18.

Een beslissing van de Algemene Vergadering is vereist voor:

1)het wijzigen van de statuten;

2)de benoeming en ontslag van de bestuurders;

3)de benoeming en het ontslag van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een bezoldiging wordt toegekend;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

4)de kwijting aan de bestuurders en aan de commissarissen;

5)de goedkeuring van de begroting en van de rekeningen;

6)de ontbinding van de vereniging;

7)de aanvaarding en de uitsluiting van een lid;

8)de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk

Artikel 19.

De gewone algemene vergadering wordt eenmaal per jaar door de raad van bestuur bijeengeroepen en dit

ten laatste zes maanden na de datum van de afsluiting van het boekjaar. De oproeping vermeldt de datum, uur,

plaats en agenda van de vergadering. Deze algemene vergadering beraadslaagt onder meer over de

goedkeuring van de jaarrekeningen van het voorgaande boekjaar, het budget van het volgende boekjaar en de

kwijting aan de bestuurders en de commissaris.

Een buitengewone algemene vergadering kan bijeengeroepen worden door de raad van bestuur telkens het

maatschappelijk belang dit vergt. Tevens moet de raad tot een bijeenroeping overgaan wanneer minstens één

vijfde van de leden er schriftelijk om verzoekt.

Artikel 20.

de oproepingen tot de algemene vergadering worden ten laatste tien dagen voor de algemene vergadering

verzonden per omzendbrief, per fax of e-mail. Geen enkele algemene vergadering mag beraadslagen over

punten die niet op de agenda vermeld staan. Elk voorstel dat door tenminste één vijfde van de leden

ondertekend is, dient op de agenda te staan.

De leden kunnen zich bij de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid, mits dit lid

in het bezit is van een algemene of bijzondere schriftelijke volmacht. Eén lid kan slechts vijf andere leden

vertegenwoordigen. Een volmacht bij fax is eveneens geldig.

Artikel 21.

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of bij afwezigheid

of ontstentenis van deze laatste door de ondervoorzitter, of bij afwezigheid of ontstentenis van deze laatste door

de oudste van de aanwezige bestuurders.

Artikel 22.

Ieder effectief lid beschikt over één stem.

Beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige en

vertegenwoordigde leden tenzij anders bij wet voorzien. De onthoudingen en de blanco stemmen warden niet

meegeteld. Bij staking van de stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

De algemene vergadering kan slechts beraadslagen over de punten op de agenda. Evenwel kan de

algemene vergadering beraadslagen over punten die niet op de agenda voorkomen indien 90% van de

effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

Artikel 23.

De beslissingen van de gewone of buitengewone algemene vergaderingen, die van bijzonder belang zijn

voor het geheel der leden zullen aan de leden per omzendbrief bekendgemaakt worden. De beslissingen die

derden aanbelangen worden hen per uittreksel medegedeeld.

Artikel 24.

Van de beraadslagingen en beslissingen van de algemene vergadering worden notulen opgesteld en

bewaard. Deze worden ondertekend door de voorzitter van de algemene vergadering, evenals door de

secretaris en de leden die het wensen. De notulen worden in de maatschappelijke zetel bewaard, waar alle

leden ze kunnen inkijken.

Uittreksels die worden uitgereikt worden ondertekend door de voorzitter of, in zijn afwezigheid, door de

afgevaardigd bestuurder of door een bestuurder.

TITEL V. REKENINGEN - BEGROTING

Artikel 25.

Het boekjaar begint op een januari en eindigt op eenendertig december van elk jaar.

Artikel 26.

De vereniging zal haar boekhouding voeren in overeenstemming met artikel 17 van de wet van 27 juni 1921

betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk.

Artikel 27.

De algemene vergadering zal één of meerdere commissarissen kunnen aanduiden belast met de controle

van de boekhoudkundige stukken van de vereniging en met het voorleggen van het jaarverslag aan de

vergadering.

De commissarissen worden benoemd door de algemene vergadering voor een hernieuwbare periode van

drie jaar. In de loop van het mandaat kunnen zij slechts wegens geldige redenen afgezet worden. De algemene

vergadering bepaalt de bezoldiging van de commissarissen. De commissarissen mogen, naast hun bezoldiging,

geen enkel ander voordeel ontvangen, onder welke vorm dan ook.

TITEL 'Si.- ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 28.

De vereniging kan op elk moment ontbonden worden door een beslissing van de algemene vergadering

wanneer deze zetelt met inachtneming van de voorwaarden inzake aanwezigheid en meerderheid zoals vereist

door de wet.

Artikel 29.

MOD 2.2

Voor- Luik B - VervolS7

behouden aan het 13el gis ch In geval van vrijwillige ontbinding van de vereniging, zat de algemene vergadering die deze beslissing genomen heeft één of meer vereffenaars aanstellen en hun bevoegdheid bepalen.

Staatsblad Artikel 30.

In geval van vrijwillige of gerechtelijke ontbinding, en dit op gelijk welk ogenblik en voor gelijk welke reden, zal het saldo van de maatschappelijke activa die overblijven, na betaling van de schulden en aanzuivering van de lasten, een bestemming krijgen overeenkomstig het doel van de vereniging.

TITEL VII. - DIVERSEN

Artikel 31.

Voor al wat de uitvoering van deze statuten betreft en in hun betrekkingen tot de vereniging dienen leden, bestuurders, directeurs, vereffenaars en om het even wie de vereniging rechtsgeldig kan vertegenwoordigen, woonst te kiezen in België, Bij ontstentenis van woonstkeuze wordt deze geacht gedaan geweest te zijn op de maatschappelijke zetel van de vereniging, waar alle kennisgevingen en dagvaardingen rechtsgeldig zullen geschieden.

Artikel 32.

Voor de niet in deze statuten vermelde bepalingen is de wetgeving betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk van toepassing.



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge



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08/09/2015
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na neerlegging van de akte ter griffie



Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad









Ondernemingsnr : 0476.091.737

Benaming

(voluit) : FLAGEY

Déposé I Reçu le

2 8 A88i 2015

au greffe du tee! de commerce franco; hone dc Bruxe[lcs

(verkort)

Rechtsvorm : VZW

f

Zetel : Belvederestraat 2715-1.050 Brussel

Onderwerp akte : Algemene Vergadering op 04/06/2075

1 - Goedkeuring van de jaarrekening op 31/12/2014

2 - Ontslag, vernieuwing en benoeming van bestuurders

2.1. Ontslag van bestuurders:

- Quix Marie-Paule, Romeinsesteenweg 525 bus D te 1020 Brussel,

2.2. Vernieuwing van bestuurders:

De mandaten van de hierna genoemde bestuurders worden vernieuwd voor een pariade van 3 jaar, die

afloopt op het einde van de Algemene Vergadering die beraadslaagt over de afsluiting van de jaarrekening tot,

31 december 2017 :

Cadranel Benjamin, Langeveldstraat 85 te 1180 Brussel,

- Dalle Benjamin, Jean Dubrucqstraat 14 te 1080 Sint-Jans-Molenbeek (30/08/1982), ter vervanging van Eric.

Autonis die eind november 2014 is overleden,

- De Decker Jacques, Paleis der academien, Hertogsstraat 1 te 1000 Brussel,

- de Groote Julie, Georges Lorandstraat 2 te 1050 Brussel,

- Pin' Monica, Gerard Vander Lindenstraat 8 te 3000 Leuven,

- Verkruyssen Arlette, Kunstlaan 9 te 1210 Sint-Josse-ten-Noode,

Ysebaert Clair, Moregemplein 9 te 9790 Wortegem-Petegem,

2.3. Benoeming van bestuurders:

- Maes Erik, Vaartdijk 10 te 2800 Mechelen (27/05/1964).

Nu is de Raad van Bestuur als volgt samengesteld:

Cats Jean-François, Voorzitter

De Ruyck Stefaan, Ondervoorzitter

Cadranel Benjamin, Bestuurder

Collard Anne, Bestuurder

Dalle Benjamin, Bestuurder

De Decker Jacques, Bestuurder

de Groote Julie, Bestuurder

de Jonghe d'Ardoye d'Erp Yves, Bestuurder

Maes Erik, Bestuurder

Pini Monica, Bestuurder

Vandebuerie Marijke, Bestuurder

Verkruyssen Ariette, Bestuurder

Ysebaert Clair, Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/09/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Voor bEhou'd aan het Luik B - Vervolg

3 -. Vernieuwing van het mandaat van de Commissaris

Belgisch

Staatsblad De Algemene Vergadering beslist met meerderheid van stemmen, het mandaat van Mazars

Bedrijfsrevisoren, vertegenwoordigd door de heer Anton Nuttens, Berchemstadionstraat 78 te 2600 Berchem-Antwerpen, te vernieuwen voor een periode van drie jaar die afloopt op het einde van de Gewone Algemene Vergadering van 2018.

4 - Goedkeuring begroting 2015

Jean-François Cats

Voorzitter

ERRATUM: Algemene Vergadering op 30/06/2010

De Algemene Vergadering heeft beslist de arbeidsóvereenkomst van de algemeen directeur (persoon belast met dagelijks bestuur), de heer Hugo De Greef, op 30/06/2010 te beëindigen,

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

08/09/2015
ÿþMo0 2.2

Copie á publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte -----

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Déposé f Reçu 1e

2 8 AOUT 2015

au greffe du tribunal

de commerce

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Réservé

au

Moniteur

belge

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" 1512, 5,"

N° d'entreprise : 0476.091.737

Dénomination

(en entier) : FLAGEY

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue du Belvédère 27/05 -1050 Bruxelles

Objet de l'acte: Assemblée Générale du 04/06/2015

1 Approbation des comptes annuels au 31/12/2014

2 - Démissions - réélections et nominations d'administrateurs:

2.1. Démissions d'administrateurs:

- Quix Marie-Paule, Romeinsesteenweg 525 boîte D à 1020 Bruxelles,

2.2. Réélections d'administrateurs:

Les mandats des administrateurs suivants sont renouvelés pour une période de trois ans expirant à l'issue

de l'Assemblée Générale ayant à arrêter les comptes annuels se clôturant le 31 décembre 2017

Cadranel Benjamin, rue Langeveld 85 à 1180 Bruxelles,

- Dalle Benjamin, rue Jean Dubrucq 14 à 1080 Molenbeek-Saint-Jean (30/08/1982), en remplacement d'Eric

Antonis qui est décédé fin novembre 2014,

- De Decker Jacques, Palais des Académies, rue Ducale 1 à 1000 Bruxelles,

- de Groote Julie, rue Georges Lorand, 16 à 1050 Bruxelles,

- Pini Monica, Gerard Vander Lindenstraat 8 à 3000 Leuven,

Verkruyssen Arlette, avenue des Arts 9 à 1210 Saint-Josse-ten-Noode,

Ysebaert Clair, Moregemplein 9 à 9790 Wortegem-Petegem.

2.3. Nominations d'administrateurs:

- Maes Erik, Vaartdijk 10 à 2800 Mechelen (27/05/1964).

Désormais le Conseil d'Administration se compose comme suit:

Cats Jean-François, Président

De Ruyck Stefaan, Vice  Président

Cadranel Benjamin, Administrateur

Collard Anne, Administrateur

Dalle Benjamin, Administrateur

De Decker Jacques, Administrateur

de Groote Julie, Administrateur

de Jonghe d'Ardoye d'Erp Yves, Administrateur

Maes Erik, Administrateur

Pini Monica, Administrateur

Vandebuerie Marijke, Administrateur

Verkruyssen Arlette, Administrateur

Ysebaert Clair, Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/09/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Volet B - Suite

3 - Renouvellement du mandat du réviseur d'entreprises

L'Assemblée Générale, statuant à la majorité, décide de renouveler le mandat de commissaire de la société Mazars Réviseurs d'Entreprises, représentée par Monsieur Anton Nuttens, Berchemstadlonstraat 78 à 2600 Berchem-Antwerpen, pour une période de 3 ans venant à échéance à l'issue de l'Assemblée Générale Ordinaire de 2018.

4 - Approbation du budget 2015.

Jean-François Cats

Président

ERRATUM: Assemblée Générale du 30/06/2010

L'Assemblée Générale a pris la décision de mettre fin au contrat de travail du directeur général (personne déléguée à la gestion journalière), Monsieur Hugo De Greef, en date du 30/0612010.

Re rve

au

Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/09/2015 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Coordonnées
FLAGEY

Adresse
RUE DU BELVEDERE 27, BTE 5 1050 BRUXELLES

Code postal : 1050
Localité : IXELLES
Commune : IXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale