FONDS DE PENSION DU SECTEUR NON-MARCHAND FEDERAL

Divers


Dénomination : FONDS DE PENSION DU SECTEUR NON-MARCHAND FEDERAL
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 836.809.496

Publication

02/07/2014
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter ariffie

neergelegd/ontvangen op

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voo behou aan e Seigle. Staatsl lii li qqn 111111

23 JUNI 2014

ter griffie van de Nederlandstalige î1HPegri knegbendel Brussel

Ondernemingsnr : 0836.809.496

Benaming

(voluit): Organisme voor de Financiering van Pensioenen "Pensioenfonds van de Federale Non-Profit/social-profit"

(verkort) : OFP van de Federale Non-Profit/Social-Profit

Rechtsvorm: Organisme voor de Financiering van Pensionen

Zetel Handelskaai 48, 1000 Brussel

Onderwerp akte: Ontslag benoeming en herbenoeming van bestuurders

Algemene Vergadering van 22/05/2014

Ontslag van bestuurder en Voorzitter

Smeets Yves, Avenue des Hannetons 13, 1170 Watermael-Boitsforts

Benoeming van bestuurder

Van Den Blicke Peter, Gerststraat 2, 8490 Jabbeke

Sijbers Chris, Brandstraat 35, 9080 Lochristie

Herbenoeming van bestuurder en Ondervoorzitter

Selleslach Mark, Speelbergstraat 28, 3051 Oud-Heverlee

Benoeming van Waarnemend Voorzitter

Jaminé Luc, Ooststatiestraat 337, 2550 Kontich

Herbenoeming bestuurders

Deldaele Patricia, Generaal Geneesheer Derachelaan 60, 1060 Brussel

Noel Nathalie, Avenue de Messidor 190/4, 1180 Uccle

Vandezande Joke, Heirbaan 34, 2370 Arendonk

Van Gansbeke Hendrik, Victor Loreinstraat 12A, 9052 Zwijnaarde

Cheniaux Alain, Rue des Templiers 1/1, 1331 Rixensart

Smiets Pierre, Rue Antoine Cuvelier 56, 4053 Embourg

De Koker Kris, Populierenstraat 10, 9420 Erpe-Mere

Van Roye Luc, Broekstraat 22, 1082 Sint-Agatha-Berchem

Hardy Wim, Alfons Vanheestraat 9, 8470 Gistel

Remy Olivier, Albert Grisa rstraat 29, 2018 Antwerpen

Hellendorff Yves, Le Monti Djauguet 19, 6840 Respeit

Destrebecq Anne-Thérèse, Avenue Ciceron 23/54, 1140 Evere

Masai Christian, Rue des Ecoles 39, 7540 Tournai

Neuprez Eric, Avenue Jean Lambert 128, 4801 Stembert

Govaert Wim, Dokter Frans Verhaeghestraat GLV, 8370 Blankenberge

Van Heetvekle Werner, Rijsenbergstraat 28, 9000 Gent

Van Hees Gert, Wijgmaalsesteenweg 226, 3020 Herent

Bauwens Jan-Piet, Woeringenstraat 7, 1000 Brussel

Dubois Eric, Cos du Bois Sauvage 11, 1440 Wauthier-Braine

i

Luik B - Vervolg

" " " "

i

41111111

 v c ,Leveike

4/. vaaeZ 1: -Terwe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

relfiZ Xe gere6ee4y"

6wee,te boa,e 2/ r-ree

it l' Voor-

'4 j behouden aan het

  . Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening

18/06/2013
ÿþj ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad hekend.te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

MDD 2.2

" Op de laatste blz. van Lukk B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Vooi-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

1lLuw1uu~~~iu~mu~im~

3 2910

BRüSSti.

Griffie

0836.809.496

Organisme voor de Financiering van Pensioenen "Pensioenfonds van de Federale Non-Profit/social-profit"

OFP van de Federale Non-Profit/Social-Profit

Organisme voor de Financiering van Pensionen

Handelskaai 48, 1000 Brussel

Ontslag benoeming en herbenoeming van bestuurders

(verkôrt) Rechtsvorm Zetel Onderwerp akte :

Ondernemingsnr Benaming

,(voluit) :

Algemene Vergadering van 21/05/2013 .

Ontslag van bestuurder

Vandegodenne Michel, rue des Carrières 4, 5340 Gesves

Benoeming van bestuurder

Cheniaux Alain, rue des Templiers 1/1, 1331 Rixensart

treeek

sET2.742cie

12/12/2012
ÿþ MOD 2.2

ln cie bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie ná neerlegging van de akte ter griffie

III MONITEUR 2 6 NOV 2012

B 0 5 -12- LGfSCF! S~ ahiussz

Griffie

1111 IA1111111111 2012





Ondernemingsnr : 0836.809.496

Benaming

(voluit) :

"Pensioenfonds van de Federale Non-Profitlsocial-profit eckoz

(verkort) : OFP van de Federale Non-Profit/Social-Profit

Rechtsvorm : Organisme voor de Financiering van Pensionen

Zetel : Handelskaai 48, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Aanstelling erkend commissaris

Algemene Vergadering van 19/04/2012

De algemene vergadering beslist tot de aanstelling van Ernst&Young Bedrijfsrevisoren BCVBA, De Kleenlaan 2, 1831 Diegem, met CBFA code SRV/92/601, vertegenwoordigd door de heer Peter Telders, als er ekend commissaris voor de periode van 3 jaar tot aan de algemene vergadering in 2014.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

17/02/2015
ÿþ MOP 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



I IIlII 1111111(11 hfl1 flI1 hfl11 Iii 111111111 I1

*1502fi358*

Ondernemingsnr : 0836.809.496

Benaming

(voluit) Organisme voor de Financiering van Pensioenen

"Pensioenfonds van de Federale Non-Profit/social-profit"

(verkort) : OFP van de Federale Non-ProfitlSocial-Profit

Rechtsvorm : Organisme voor de Financiering van Pensionen

Zetel : Handelskaai 48, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Aanstelling erkend commissaris

Algemene Vergadering van 18/12/2014

De algemene vergadering beslist tot de aanstelling van Ernst&Young Bedrijfsrevisoren BCVBA, De' Kleenlaan 2, 1831 Diegem, met CBFA code SRV192I601, vertegenwoordigd door mevrouw Nicole Verheyen, als erkend commissaris voor de periode van 3 jaar tot aan de algemene vergadering in 2017,

Pitre/ceÁ ,oia.o eerGe

Op de laatste blz. van Luik B vermelden ; Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -17/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

,

ter

221

reï:{til::~r?3~

~# ,f;xr ^s f,

~.. ..

1J 1 ~ a

_

1

rte,eic S'~LCesLf>~e

21/06/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Voor- behoudE

aan he

Belgisc Staatsbl;

BRUSSEL

u tift't~- 2011

. Ondernemingsvr : 011, J Pz,. ( 54-

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Federale Non-Profitlsocial-profitsector

II

1,111!1,119111J1

91

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge (verkort) :

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : Handelskaai 48 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Oprichtingsakte en statuten

Ten jare tweeduizend en tien, op 21 december 2010 zijn in Brussel, Handelskaai 48 bijeengekomen:

als vertegenwoordigers van het Sectoraal Spaarfonds van de federale sectoren tot aanvullende financiering tweede pensioenpijler;



Namens

Yves Smeets

Meikeverslaan 13

1170 Watermaal-Bosvoorde

° te Sint-Agatha-Berchem op 14 november 1964

Namens

Mark Selleslach

Speelbergstraat 28

3051 Oud-Heverlee

° te Mechelen op 28 augustus 1960

Als vertegenwoordigers van het Sectoraal Spaarfonds van de Federale Sectoren

overwegende dat

In het paritaire comité 330 een Sectoraal Spaarfonds van de Federale Sectoren werd opgericht dat optreedt als inrichter van een sectoraal pensioenstelsel.

De inrichters van het sectoraal pensioenstelsel via hun gemandateerden het toezicht, het beheer en de organisatie van dit sectoraal pensioenstelsel en indien toepasselijk, het beheer, het toezicht en de organisatie van het ermee verbonden solidariteitsluik willen toevertrouwen aan het Pensioenfonds van de Federale Non-Profit/social-profftsector.

besluiten zij

1. Een Organisme voor Financiering van Pensioenen op te richten met de naam "Pensioenfonds van de Federale Non-Profit/social-profitsector, waarvan de statuten hierna worden vastgelegd.

2. Dat

" het Sectoraal Spaarfonds van de Federale Sectoren het eerste lid is.

3. Het eerste boekjaar vast te leggen van 21 december 2010 tot 31 december 2011.



4. Tot bestuurder te benoemen voor een duur van 4 jaar:

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Degodenne Michel, De Koker Kris, Deldaele Patricia, Hermans Hildegard, Jaminé Luc, Noel Nathalie, Yves Smeets, Pierre Sm iets, Van Gansbeke Hendrik, Van Raye Luc, Vanden Bilcke Peter, Vandezande Joke, Bauwens Jean, Destrebecq Anne-Thérèse, Dubois Eric, Wim Hardy, Hellendorff Yves, Masai Christian, Neuprez Eric, Remy Olivier, Selleslach Mark, Van Hees Gert, Van Heetvelde Werner, Govaert Wim

5. Als voorzitter aan te duiden

Yves Smeets

6. Als ondervoorzitter aan te duiden :

Mark Selleslach

Degodenne Michel, Rue des Carrières, 4 te 5340 Gesves, geboren op 03/08/1958 te Anthée

De Koker Kris, Populierenstraat, 10 te 9420 Erpe-Mere, geboren op 24/10/1965 te Aalst

Deldaele Patricia, Gen. Geneesheer Derachelaan, 60 te 1050 Elsene, geboren op 29/05/1954 te Hasselt

Hermans Hildegard, Heirbaan, 34 te 2370 Arendonk, geboren op 03/03/1962 te Turnhout

Jaminé Luc, Ooststatiestraat, 337 te 2550 Kontich, geboren op 13/04/1956 te Antwerpen

Noël Nathalie, Avenue de Messidor, 190/4 te 1180 Uccle, geboren op 09/08/1976 te Charleroi

Smeets Yves, Avenue des Hannetons, 13 te 1170 Watermael-Boitsfort, geboren op 14/11/1964 te Sint-

Agatha-Berchem

Smiets Pierre, Rue Antoine Cuvelier, 56 te 4053 Embourg, geboren op 01/08/1954 te Namen

Van Gansbeke Hendrik, Victor Loreinstraat, 12A te 9052 Zwijnaarde, geboren op 14/02/1962 te Gent

Van Roye Luc, Broekstraat, 22 te 1082 Sint-Agatha-Berchem, geboren op 05/04/1954 te Brussel

Vanden Bilcke Peter, Gerststraat, 2 te 8490 Jabbeke, geboren op 24/11/1962 te Oostende

Vandezande Joke, Vierde Lansierslaan,12 te 3300 Tienen, geboren op 03/04/1976 te Tienen

Bauwens Jean, Woeringenstraat, 7 te 1000 Brussel, geboren op 19/10/1959 te Halle

Destrebecq Anne-Thérèse, Avenue Ciceron, 23/54 te 1140 Evere, geboren op 17/04/1960 te Péruwelz

Dubois Eric, Clos du bois Sauvage, 11 te 1440 Wauthier-Braine, geboren op 19/10/1962 te Tienen

Hardy Wim, A. Vanheesstraat, 9 te 8470 Gistel, geboren op 19/11/1969 te Roeselare

Hellendorif Yves, Le Monti Djauquet, 19 te 6840 Respelt, geboren op 01/09/1958 te Lobbes

Masai Christian, Rue des Ecotes, 39 te 7540 Kain, geboren op 22/07/1956 te Kain

Neuprez Eric, Avenue Jean Lambert, 128 te 4801 Stembert, geboren op 19/02/1962 te Verviers

Remy Olivier, Albert Grisartstraat, 26 te 2018 Antwerpen, geboren op 03/11/1972 te Vilvoorde

Selleslach Mark, Speelbergstraat, 28 te 3051 Oud-Heverlee, geboren op 24/08/1960 te Mechelen

Van Hees Gert, Wijgmaalsesteenweg, 226 te 3020 Herent, geboren op 14/10/1966 te Mol

Van Heetvelde Werner, Rijsenbergstraat, 28 te 9000 Gent, geboren op 17/05/1963 te Antwerpen

Govaert Wim, Dokter Fr. Verhaeghestraat, 12/GLVL te 8370 blankenberge, geboren op 17/01/1972

te Blankenberge

Statuten van het Organisme voor de Financiering van Pensioenen "Pensioenfonds van de Federale Non-P rofitlsocial-p rofitsector"

Hoofdstuk 1 : Juridische vorm, benaming, doel, duur en zetel

Artikel 1 : Juridische vorm en benaming

Het Pensioenfonds draagt de naam "Pensioenfonds van de Federale Non-Profit/social-profitsector", verder in deze statuten "Pensioenfonds" genoemd.

Het werd opgericht in de vorm van een Organisme voor de Financiering van Pensioenen, afgekort OFP.

Alle akten, facturen, berichten, bekendmakingen, brieven of andere documenten uitgaande van het Pensioenfonds moeten de volledige benaming vermelden, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "organisme voor de financiering van pensioenen" of door de afkorting "OFP", het adres van de zetel, en de vermelding "Instelling voor bedrijfspensioenvoorziening toegelaten op...", gevolgd door het identificatienummer dat door de Commissie voor Bank-, Financie- en Assurantiewezen (CBFA) is toegekend.

Artikel 2 : Doel

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Het maatschappelijk doel van het Pensioenfonds bestaat erin om aanvullende pensioenen en solidariteitsprestaties te verschaffen aan de werknemers en de gewezen werknemers die vallen onder het toepassingsgebied van de paritaire comités of subcomités van de Federale Non-Profit/social-profitsector, en waarop de sectorale pensioenreglementen die in die paritaire comités of subcomités ingevoerd werden van toepassing zijn, of aan hun rechthebbenden, en gaat daarvoor een middelenverbintenis aan.

Het Pensioenfonds is gemachtigd om alle geldsommen en waarden te ontvangen, te beheren en toe te kennen alsook alle contracten met derden af te sluiten om zijn doelstellingen te bereiken.

Het Pensioenfonds kan hetzij in vruchtgebruik, hetzij in eigendom aile onroerende goederen bezitten die nodig of nuttig zijn voor de verwezenlijking van zijn doel.

Het Pensioenfonds kan alle verrichtingen die verband houden met het nagestreefde doel uitvoeren. Het kan op welke wijze ook zijn medewerking verlenen aan of betrokken zijn bij instellingen of verenigingen die een identiek of analoog doel hebben als het Pensioenfonds zelf.

De Raad van Bestuur is bevoegd om de draagwijdte van het maatschappelijk doel van het Pensioenfonds te interpreteren

Artikel 3 : Duur

Het Pensioenfonds wordt opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 4 : Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke en administratieve zetel van het Pensioenfonds is gevestigd te 1000 Brussel, Handelskaai 48.

De maatschappelijke zetel kan middels een wijziging van deze statuten naar elke andere plaats in België verplaatst worden.

Hoofdstuk 2 : Leden, toetreding, uittreding en uitsluiting

Artikel 5 : Leden

De inrichters van de pensioenstelsels die door het Pensioenfonds beheerd worden, zijn de leden van het Pensioenfonds. Elk lid wordt vertegenwoordigd door minstens 2 vaste vertegenwoordigers, waarvan de helft aangeduid wordt door de erkende werknemersorganisaties, en de helft aangeduid wordt door de erkende werkgeversorganisaties. De vaste vertegenwoordigers van een lid zullen bij de besluitvorming binnen het Pensioenfonds gezamenlijk het door dat lid bepaald standpunt naar voor brengen. Elk lid heeft even veel vertegenwoordigers. De vertegenwoordigers worden belast met de uitvoering van deze opdracht in naam en voor rekening van de inrichter.

Indien het aantal leden zou terugvallen onder het wettelijke minimum, zal er binnen dertig dagen een Algemene Vergadering worden samengeroepen, om de kandidatuur van een nieuw lid in overweging te nemen. intussen oefent de Raad van Bestuur aile bevoegdheden die normaal aan de Algemene Vergadering toekomen uit, met uitzondering van de kwijting van bestuurders.

Artikel 6 : Toetreding van nieuwe leden

De oprichters van het Pensioenfonds zijn de eerste leden.

De toetreding van nieuwe leden wordt bij gewone meerderheid beslist door de Algemene Vergadering, die de leden aanneemt of weigert zonder die beslissing te moeten motiveren.

Een kandidaat lid moet inrichter zijn van een pensioenstelsel dat door het Pensioenfonds zal beheerd worden, en vertegenwoordigd worden door minstens 2 vertegenwoordigers, waarvan de helft aangeduid wordt door de erkende werknemersorganisaties, en de helft aangeduid wordt door de erkende werkgeversorganisaties, die belast worden met de uitvoering van deze opdracht in naam en voor rekening van de inrichter.

Door hun toetreding verklaren de leden zich zonder voorbehoud akkoord met de statuten, met ieder

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MaD 2.2

reglement van inwendige orde en mei het pensioenreglement en de beheersovereenkomst. Artikel 7 : Uittreden van leden

Het lidmaatschap eindigt eveneens van rechtswege wanneer het lid niet meer voldoet aan de voorwaarden die opgenomen zijn in artikel 6.

Elk lid van het Pensioenfonds kan uittreden door een aangetekende brief te sturen aan de Raad van Bestuur. De uittreding vindt in principe plaats op de eerste dag van het kalenderjaar volgend op 12 maanden na de verzendingsdatum van de aangetekende brief. De Raad van Bestuur kan evenwel de datum van inwerkingtreding van de uittreding vervroegen. Het uittredend lid blijft verantwoordelijk voor alle verbintenissen die worden uitgevoerd tot op het ogenblik van zijn uittreden, voor zijn aandeel in de verplichtingen van het Pensioenfonds onder meer wat betreft de solidariteit tussen de leden, en voor de uitzonderlijke kosten die zijn uittreden meebrengt.

Artikel 8 : Uitsluiting van leden

Een lid kan conform artikel 20 worden uitgesloten ten gevolge van het niet respecteren van de statuten, van het reglement van inwendige orde, van het pensioenreglement of van de beheersovereenkomst, of ten gevolge van enige handeling of nalaten dat het maatschappelijk doel van het Pensioenfonds schaadt, of om welke zwaarwichtige reden ook.

Het betrokken lid zal bij aangetekend schrijven op de hoogte worden gesteld van deze beslissing. Artikel 9 : Gevolgen van het vertrek van een lid.

Wanneer het lidmaatschap beëindigd wordt om welke reden ook, zal het vertrekkende lid de nodige maatregelen nemen opdat de verplichtingen tegenover de aangeslotenen en de desbetreffende verworven reserves uiterlijk binnen zes maanden na het vertrek overgedragen worden naar een andere erkende pensioeninstelling. Op dat ogenblik wordt hei lidmaatschap beëindigd.

Zolang het Pensioenfonds zich in een toestand bevindt waarin op basis van de wettelijke beschikkingen een herstel- of saneringsplan vereist is, zal deze overdracht evenwel niet mogen gebeuren.

Het vertrekkende lid heeft geen recht op de eventuele meerwaarden ten overstaan van de verworven reserves, die in het Pensioenfonds aanwezig zijn.

Artikel 10 : Ledenregister

De Raad van Bestuur bewaart op de maatschappelijke zetel van het Pensioenfonds een ledenregister. Dit register vermeldt de benaming, de rechtsvorm, het adres van de zetel en de familienaam, voornaam en adres van hun vaste vertegenwoordigers.

Alle beslissingen met betrekking lot toetreden, uittreden of uitsluiten van leden zullen binnen acht dagen na de kennisgeving door de Raad van Bestuur worden ingeschreven in dit register.

Alle belanghebbenden kunnen dit register inzien op de maatschappelijke zetel van het Pensioenfonds.

Hoofdstuk 3 : Inkomsten van het Pensioenfonds

Artikel 11 : Inkomsten

De leden betalen geen bijdrage.

De inkomsten van het Pensioenfonds bestaan uit :

1.De pensioenbijdragen die bepaald worden in het pensioenreglement van de sectorale pensioenstelsels die

door het Pensioenfonds beheerd worden;

2.De overgedragen reserves van andere pensioeninstellingen, fondsen voor bestaanszekerheid of sociale

fondsen, of spaarfondsen die opgericht werden met het oog op de uitvoering van sectorale collectieve

arbeidsovereenkomsten;

3.Gebeurlijke giften en legaten;

4.De opbrengst van het vermogen van het Pensioenfonds;

5.Diverse ontvangsten.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Het geheel van deze inkomsten wordt uitsluitend bestemd voor de doelstellingen en verbintenissen van het Pensioenfonds.

Hoofdstuk 4 : De algemene vergadering

Artikel 12 : Samenstelling

De algemene vergadering is samengesteld uit de leden, die elk een gelijk aantal vertegenwoordigers aanduiden.

Artikel 13 : Voorzitter, ondervoorzitter en secretaris

De vertegenwoordigers van de leden kiezen onder elkaar een voorzitter en een ondervoorzitter.

Zij worden verkozen voor een hernieuwbaar mandaat van twee jaar, en behoren afwisselend tot de werkgevers- of werknemersdelegatie. Wanneer de voorzitter tot een werknemersdelegatie behoort, behoort de ondervoorzitter tot een werkgeversdelegatie en omgekeerd.

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter, en bij ontstentenis door de ondervoorzitter.

De voorzitter duidt onder de aanwezigen van de vergadering een secretaris aan. Het secretariaat kan ook waargenomen worden door een persoon die geen lid is van de algemene vergadering en die daartoe gemachtigd wordt door de algemene vergadering.

Artikel 14 : Bevoegdheden

De Algemene Vergadering heeft de bevoegdheden die haar uitdrukkelijk worden voorbehouden door de wet en de statuten.

De volgende bevoegdheden zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering:

1.Het wijzigen van de statuten

2.Het benoemen en afzetten van bestuurders, met inbegrip van de vaststelling van een omstandigheid die

automatisch een einde stelt aan hun mandaat;

3.Het benoemen en afzetten van de erkende commissaris(sen) en de bepaling van de bezoldiging voor de

uitoefening van hun statutaire opdracht;

4.Het uitsluiten van leden;

5.Het goedkeuren van de begroting, de jaarrekeningen en het jaarverslag

6.De kwijting aan de bestuurders en de erkende commissaris(sen);

7.Het bekrachtigen van het financieringsplan en

8.Het bekrachtigen van de verklaring inzake de beleggingsbeginselen

9.Het bekrachtigen van de beheersovereenkomst tussen het Pensioenfonds en de inrichters;

10.Het bekrachtigen van collectieve overdrachten;

11.Het vrijwillige ontbinden en in vereffening stellen van het Pensioenfonds;

12.Het bekrachtigen van een integriteitsbeleid en van een compliance en een interne audit charter.

Artikel 15 : Gewone algemene vergadering

De Algemene Vergadering vergadert minstens één maal per jaar op de plaats en datum vermeld in de oproeping, in de loop van het tweede trimester maar uiterlijk op 30 juni, met het oog op de goedkeuring van de jaarrekeningen en het jaarverslag.

Artikel 16 : Buitengewone algemene vergadering

Een buitengewone Algemene Vergadering kan worden bijeengeroepen telkens als het belang van het Pensioenfonds dit vereist.

Een buitengewone Algemene Vergadering moet worden bijeengeroepen door de Raad van Bestuur telkens wanneer de werkgevers- of werknemersvertegenwoordigers van één van de leden hierom bij de Voorzitter van de Raad van Bestuur verzoekt.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOP 2.2

Artikel 17 : Oproeping

Alle leden worden opgeroepen voor de algemene vergadering.

De oproeping bevat de originele of gescande schriftelijke handtekening of de elektronische handtekening

van de voorzitter of ondervoorzitter van de algemene vergadering of van twee bestuurders en worden ten

minste acht kalenderdagen voor de algemene vergadering per brief of elektronisch verstuurd.

De oproeping vermeldt de plaats, de datum, het uur en de agenda van de algemene vergadering.

De bestuurders, de erkende commissaris(sen) en iedere andere persoon die nuttig zou zijn om uit te nodigen, kunnen eveneens opgeroepen worden.

De Raad van Bestuur is verplicht om ieder voorstel van agendapunt op de agenda te plaatsen, dat ten minste tien kalenderdagen voor de algemene vergadering door ten minste één lid wordt ter kennis gebracht aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

De algemene vergadering kan zich geldig uitspreken over punten die niet op de agenda staan indien alle vaste vertegenwoordigers van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de vergadering en indien zij unaniem beslissen om zich uit te spreken over deze punten. Er kan van deze mogelijkheid geen gebruikt worden gemaakt als het gaat om het wijzigen van de statuten, het uitsluiten van een lid of het ontbinden van het Pensioenfonds.

Artikel 18 : Deelname aan de algemene vergadering

Eike vertegenwoordiger van een lid van de algemene vergadering heeft één stem.

Elke vertegenwoordiger van een lid kan zich door een volmachthouder laten vertegenwoordigen op voorwaarde dat deze volmachthouder eveneens een vertegenwoordiger van een lid is en dat de volmacht de maatschappelijke zetel van het Pensioenfonds bereikt voor de aanvang van de algemene vergadering. Een vertegenwoordiger van een lid kan houder zijn van meerdere volmachten.

Artikel 19 : Besluitvorming

De algemene vergadering kan geldig beslissen wanneer ten minste de helft van de vertegenwoordigers van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is, en wanneer zowel de helft van de werkgevers- als de werknemersvertegenwoordigers aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Wanneer dit aanwezigheidsquorum niet wordt bereikt, zal er een nieuwe Algemene Vergadering worden bijeengeroepen die geldig zal kunnen beraadslagen en beslissen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

De algemene vergadering neemt haar beslissingen met gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen, waarbij een onthouding niet meegeteld wordt, tenzij de wet of de statuten een bijzondere meerderheid voorziet.

Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Artikel 20 : Bijzondere meerderheden

Het wijzigen van de statuten, het uitsluiten van een lid of het ontbinden van het Pensioenfonds kan enkel gebeuren wanneer dit uitdrukkelijk vermeld werd in de oproeping tot de vergadering, en wanneer ten minste twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Indien er bij de eerste vergadering geen beslissing kan genomen worden, kan een nieuwe vergadering over dezelfde agendapunten bijeengeroepen worden die geldig kan beraadslagen en besluiten ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden en mits er zowel minstens één werkgevers- als minstens één werknemersvertegenwoordiger aanwezig is. Er moeten ten minste tien kalenderdagen tussen de eerste en de tweede algemene vergadering liggen.

Het wijzigen van de statuten kan enkel gebeuren met een meerderheid van twee derde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Een meerderheid van vier vijfde is evenwel vereist wanneer de statutenwijziging het maatschappelijk doel van het Pensioenfonds betreft, of wanneer er beslist wordt over een ontbinding van het Pensioenfonds.

Er kan enkel over de uitsluiting van een lid worden beslist door de Algemene Vergadering met een meerderheid van twee derde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, met respect voor de bepalingen van artikel 8.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

M0D2.2

Onthoudingen worden niet meegeteld.

Artikel 21 : Notulen

De notulen van de Algemene Vergadering worden ondertekend door de voorzitter van de Vergadering, de secretaris en de stemopnemer(s).

Zij worden op de maatschappelijke zetel van het Pensioenfonds bewaard in een register. De leden, de bestuurders en de commissarissen kunnen ze daar raadplegen zonder ze te verplaatsen.

De afschriften of uittreksels uit deze notulen, die bewijskrachtig zijn onder de handtekening van de voorzitter of de ondervoorzitter mogen aan belanghebbende derden worden afgeleverd.

Hoofdstuk 4 : De Raad van Bestuur

Artikel 22 : Samenstelling van de Raad van Bestuur en benoemen van de bestuurders

Het Pensioenfonds wordt bestuurd door een Raad van Bestuur die samengesteld is uit minstens twaalf bestuurders die als een college optreden.

De bestuurders moeten vertegenwoordiger zijn van een lid. Het kunnen enkel natuurlijke personen zijn.

De bestuurders moeten over de vereiste professionele betrouwbaarheid en over de passende beroepskwalificaties en -ervaring beschikken, die van nut kunnen zijn bij de verwezenlijking van het doel van het Pensioenfonds.

De Raad van Bestuur moet altijd paritair samengesteld zijn, dit wil zeggen dat er steeds een gelijk aantal bestuurders vertegenwoordiger moet zijn van de representatieve werknemersorganisaties en van de representatieve werkgeversorganisaties.

Wanneer een mandaat van bestuurder vrijkomt ten gevolge van ontslag of overlijden of langdurige afwezigheid, of door ontslag uit de organisatie die de bestuurder voorgedragen heeft, zat de organisatie die de bestuurder oorspronkelijk benoemde, voorzien in tijdelijke vervanging. In dit geval zal bij de eerstkomende Algemene Vergadering overgegaan worden tot bekrachtiging van de aanduiding als Bestuurder.

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering voor een periode van vier jaar en zijn herbenoembaar.

Het mandaat van bestuurder wordt niet vergoed.

Artikel 23 : Ontslag en afzetten van bestuurders

De bestuurders kunnen op ieder moment ontslagen worden door de algemene vergadering zonder dat die zich moet verantwoorden.

Zij kunnen op ieder moment zelf ontslag nemen.

De volgende omstandigheden worden van rechtswege gelijkgesteld met ontslag :

1.Wanneer een bestuurder heeft opgehouden met het uitoefenen van zijn functies binnen de instelling of organisatie die hij vertegenwoordigt om reden van onbekwaamheid door ziekte of ongeval, die langer dan zes maanden duurt;

2.Wanneer een bestuurder niet voldoet aan de vereisten van professionele betrouwbaarheid gedefinieerd in de wet of wanneer de CBFA van oordeel is dat hij niet beschikt over de passende ervaring en kwalificaties die nodig zijn voor het uitoefenen van zijn functies overeenkomstig de wet;

3.Het overlijden van een bestuurder

Artikel 24 : Bevoegdheden van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheden voor alle daden van Bestuur en beschikking die het Pensioenfonds aanbelangen.

Alles wat niet uitdrukkelijk door de statuten of door de wet voorbehouden is aan de algemene vergadering, behoort tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur en bij delegatie tot de personen belast met het dagelijks bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

De operationele taken van de Raad van Bestuur omvatten onder meer :

Ijhet zorgen voor het innen van de bijdragen

Dhet uitbetalen van de pensioen- en solidariteitsuitkeringen

IJhet beleggingsbeleid

Dhet actief - passief beheer

Dhet verstrekken van informatie aan de CBFA, aan de bijdragende ondernemingen, aan de aangesloten en

de begunstigden

Qhet uitwerken en opvolgen van interne controlemaatregelen

Qhet uitvoeren van beslissingen van de algemene vergadering

Q'het voorbereiden van de jaarrekeningen en het jaarverslag

Dhet opvolgen van de uitbesteding en van de adviseurs waarop beroep gedaan wordt

Dhet uitwerken van huishoudelijke reglementen

IJhet uitwerken van een reglement voor belangenconflicten en van een procedure voor klachtenbehandeling

Artikel 25 : Voorzitter, ondervoorzitter en secretaris van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur kiest elke twee jaar onder zijn leden een voorzitter en een ondervoorzitter beurtelings uit de werknemers- en de werkgeversdelegatie, en duidt eveneens de persoon aan die met het secretariaat wordt belast.

Artikel 26 : Vergaderingen en agenda

De Raad van Bestuur wordt bijeengeroepen op beslissing van de Voorzitter van de Raad van Bestuur of van twee bestuurders.

Hij moet worden bijeengeroepen wanneer minstens één vierde van de bestuurders of één derde van de leden van de algemene vergadering daarom vraagt.

De Raad van Bestuur vergadert minstens één keer per jaar en iedere keer dat het belang van het Pensioenfonds dit vereist.

Alle bestuurders moeten worden opgeroepen voor de Raad van Bestuur.

Zij kunnen evenwel verzaken aan de formaliteiten en de termijnen voor de oproeping, met inbegrip van het vooraf ter beschikking stelten van stukken. Deze verzaking wordt verondersteld wat betreft de bestuurders die deelnemen aan de Raad van Bestuur en die de geldigheid ervan niet uitdrukkelijk betwist hebben.

De oproeping bevat de originele of gescande schriftelijke handtekening of de elektronische handtekening van de voorzitter van de Raad van Bestuur en worden tenminste acht kalenderdagen voor de Raad van Bestuur per brief of elektronisch verstuurd. De oproeping vermeldt de plaats, de datum, het uur en de agenda van de Raad van Bestuur.

De agenda wordt opgesteld door de voorzitter of door twee bestuurders.

De voorzitter van de Raad van Bestuur moet elk punt toevoegen op de agenda dat minstens tien kalenderdagen voor de vergadering aan hem zou worden voorgelegd door minstens één bestuurder.

De commissaris en iedere andere persoon die nuttig zou zijn om uit te nodigen, kunnen eveneens opgeroepen worden. Rekening houdend met het vertrouwelijk karakter van de vergaderingen van de Raad van Bestuur, zal hun aanwezigheid behoorlijk moeten worden goedgekeurd door de Raad van Bestuur voor de beraadslaging.

Artikel 27 : Deelname aan de Raad van Bestuur

Elk lid van de Raad van Bestuur heeft één stem.

tedere bestuurder kan zich laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder.

Artikel 28 : Vergaderingen van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur kan geldig vergaderen wanneer minstens de helft van de bestuurders van de werknemers en de werkgeversvertegenwoordigers aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

De Raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter, bij ontstentenis door de ondervoorzitter, en bij ontstentenis door de oudste bestuurder.

A - j

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

De Raad van Bestuur neemt zijn beslissingen met gewone meerderheid van zowel de bestuurders die de werknemersorganisaties vertegenwoordigen, ais van de bestuurders die de werkgeversorganisaties vertegenwoordigen.

Wanneer één van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders niet mag deelnemen aan de beraadslaging omdat hij een tegenstrijdig belang heeft, dan wordt de beslissing geldig genomen bij meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

Artikel 29 : Delegatie van bevoegdheden en volmachten

De akten die het Pensioenfonds verbinden, worden gezamenlijk ondertekend door de voorzitter en ondervoorzitter, of hun gevolmachtigde.

De Raad van Bestuur mag het dagelijks beheer van het Pensioenfonds, met inbegrip van de maatschappelijke handtekening, voor de behoeften van het beheer en binnen de perken van de wet, overdragen aan één of meer personen gekozen uit of buiten zijn midden.

De Raad van Bestuur kan ook bijzondere volmachten toevertrouwen aan gelijk welke door hern gekozen lasthebbers.

Artikel 30 : Aansprakelijkheid van de bestuurders

De bestuurders zijn in geen geval persoonlijk aansprakelijk voor de verbintenissen van het Pensioenfonds. Zij zijn alleen persoonlijk verantwoordelijk voor de verwezenlijking van de doelstellingen van het Pensioenfonds en de fouten in hun beheer.

De bestuurders zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de aangeslotenen en de begunstigden van de beheerde pensioenstelsels voor elke schade die voortvloeit uit het niet-nakomen van de verplichtingen die zijn opgelegd door de wet, behoudens voor overtredingen waaraan zij niet deelnamen of schuld hadden, en wanneer hen geen nalatigheid kan verweten worden ter voorkoming of beperking van de schade.

Gezien de wettelijke aansprakelijkheid waarvan sprake is in dit artikel, neemt het Pensioenfonds de verplichting op zich voor alle bestuurders een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering aan te gaan die in overeenstemming met de gangbare normen de nodige dekkingen voorziet.

Hoofdstuk 5 : Controlefuncties

Artikel 31 : Interne audit en compliance officer

De Raad van Bestuur stelt een interne auditor en een cornpliance officer aan.

De voorwaarden en wijze van aanstelling van de interne auditor en de compliance officer, zijn statuut, zijn opdracht, de manier waarop hij ze uitoefent en de verhoudingen met de operationele organen en de personen die de andere controlebevoegdheden uitoefenen worden telkens in een charter geregeld.

Artikel 32 : Erkende commissaris

De algemene vergadering stelt een commissaris aan. Wanneer het een revisorenvennootschap betreft duidt die een erkend commissaris aan die haar vertegenwoordigt. De commissaris moet lid zijn van het Instituut der Bedrijfsrevisoren en erkend zijn door de CBFA. De erkende commissaris wordt aangesteld voor een hernieuwbare termijn van drie jaar. Het mandaat van de erkende commissaris kan op elk ogenblik om gegronde redenen worden herroepen door de algemene vergadering.

De andere voorwaarden en wijze van aanstelling van de commissaris, zijn statuut, evenals de verhoudingen met de operationele organen en de personen die de andere controlebevoegdheden uitoefenen, worden in een charter geregeld.

Hoofdstuk 6 : Rekeningen en begroting

Artikel 33 : Rekeningen en begroting

Het boekjaar begint op 1 januari van elk jaar en eindigt op 31 december.

Op 31 december van ieder jaar worden de rekeningen van het afgelopen boekjaar gesloten en wordt de begroting voor het volgende boekjaar opgesteld.

MOD 22

Luik B - Vervolg

De rekeningen worden ter goedkeuring voorgelegd aan de gewone algemene vergadering en worden meegedeeld aan de CBFA. Als ze goedgekeurd zijn door de algemene vergadering worden ze neergelegd bij de Nationale Bank van België.

Hoofdstuk 7 : Ontbinding en vereffening

Artikel 34 : Vrijwillige ontbinding

Het Pensioenfonds kan op elk ogenblik worden ontbonden door de algemene vergadering met toepassing van de procedure voorzien in artikel 19.

De algemene vergadering stelt dan één of meerdere vereffenaars aan, waarbij zij eveneens hun bevoegdheid en hun eventuele vergoeding bepaalt en de wijze van vereffening regelt.

Na de eventuele overdracht van een deel of van het gehele vermogen en van de verbintenissen van het Pensioenfonds naar een andere pensioeninstelling en na voldoening van het passief, bepaalt (bepalen) de vereffenaar(s) de bestemming van het eventuele netto actief. De gelden van het Pensioenfonds mogen noch rechtstreeks noch onrechtstreeks terug in het bezit geraken van de aan de inrichter bijdragende ondernemingen of instellingen. Zonder tegengestelde beslissing van de algemene vergadering, bijeengeroepen door de vereffenaar(s), en zonder afbreuk te doen aan eventuele dwingende wettelijke bepalingen, zal het netto actief overgemaakt worden aan een instelling met hetzelfde maatschappelijke doel als het Pensioenfonds.

Hoofdstuk 8 : Keuze van woonplaats en rechtsmacht

Artikel 35 : Keuze van woonplaats en rechtsmacht

Voor de uitvoering van deze statuten zijn de bestuurders en vereffenaars die geen gekend adres in België hebben gehouden woonplaats te kiezen op de maatschappelijke zetel, waar al hun aanmaningen en betekeningen geldig zullen kunnen gedaan worden, en waar het Pensioenfonds ze beschikbaar houdt voor de geadresseerden.

Hoofdstuk 9 : Allerlei

Artikel 36 : Niet geregelde zaken

De leden komen uitdrukkelijk overeen en aanvaarden dat ingeval één of meerdere bepalingen van deze statuten om gelijk welke reden vernietigd worden, er binnen de 30 dagen een algemene vergadering zal samenkomen om vervangende bepalingen te beslissen.

Al wat niet in deze statuten geregeld werd, zal geregeld worden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving en gebruiken ter zake.

Mark Selleslach, Yves Smeets,

Ondervoorzitter Voorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

Voor-belhauden

aan het Belgisch Staatsblad

\s/r

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

21/06/2011
ÿþN° d'entreprise : C? . CC-d,

Dénomination

(en entier) : Fonds de pension du secteur non-marchand fédéral

(en abrégé) :

Forme juridique : Organisme de financement de pension

Siège : Quai du Commerce 48 à 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Acte de création et statuts

L'an deux mil dix, le 21 décembre se sont réunis Quai du Commerce 48, à Bruxelles:

en tant que représentants du Fonds d'Epargne Sectoriel des Secteurs Fédéraux portant sur le financement complémentaire du deuxième pilier de pension;

Au nom de

Yves Smeets

Avenue des Hannetons 13

1170 VVatermael-Boitsfort

°à Berchem-Sainte-Agathe le 14 novembre 1964

Au nom de

Mark Selleslach

Speelbergstraat 28

3051 Oud-Heverlee

°à Mechelen le 28 août 1960

En tant que représentants du Fonds d'Epargne Sectoriel des Secteurs Fédéraux

considérant que

Un Fonds d'Epargne Sectoriel des Secteurs Fédéraux a été constitué au sein de la commission paritaire 330, qui agit comme organisateur d'un système de pension sectoriel.

Les organisateurs du système de pension sectoriel veulent, par la voie de leurs mandataires, confier le contrôle, la gestion et l'organisation de ce système de pension sectoriel et, si ceci est applicable, confier la gestion, le contrôle et l'organisation du volet solidarité qui s'y rapporte au Fonds de pension du secteur non marchand fédéral.

ils décident

1. De constituer un Organisme de financement des pensions dénommé « Fonds de pension du secteur non marchand fédéral », dont les statuts sont fixés ci-après.

2. Que

le Fonds d'Epargne Sectoriel des Secteurs Fédéraux en est le premier adhérant.

3. De fixer le premier exercice comptable du 21 décembre 2010 au 31 décembre 2011.

Mentionner sur la dernière page du Volet_B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MOU 2.2

Volet B

Copie à publier aux annexes du.Mo i elge

après dépôt de l'acte ~" Ë

i

1lII 1II I1 III II1 11111 1ff I ffI II

*iio 1952"

Rései au Montt belg

08 r06- e01+

Greffe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

4. De désigner comme administrateurs pour une durée de 4 ans:

Degodenne Michel, De Koker Kris, Deldaele Patricia, Hermans Hildegard, Jaminé Luc, Noel Nathalie, Yves Smeets, Pierre Smiets, Van Gansbeke Hendrik, Van Roye Luc, Vanden Bilcke Peter, Vandezande Joke, Bauwens Jean, Degodenne Michel, Destrebecq Anne-Thérèse, Dubois Eric, Wim Hardy, Hellendorff Yves, Masai Christian, Neuprez Eric, Remy Olivier, Selleslach Mark, Van Hees Gert, Van Heetvelde Werner, Govaert Wim

5. De désigner comme président :

Yves Smeets

6. De désigner comme vice-président :

Mark Selleslach

Degodenne Michel, Rue des Carrières, 4 à 5340 Gesves, né le 03/08/1958 à Anthée

De Koker Kris, Populierenstraat, 10 à 9420 Erpe-Mere, né le 24/10/1965 à Aalst

Deldaele Patricia, Gen. Geneesheer Derachelaan, 60 à 1050 Elsene, née le 29/05/1954 à Hasselt

Hermans Hildegard, Heirbaan, 34 à 2370 Arendonk, née le 03/03/1962 à Tumhout

Jaminé Luc, Ooststatiestraat, 337 à 2550 Kontich, né le 13/04/1956 à Antwerpen

Noël Nathalie, Avenue de Messidor, 190/4 à 1180 Uccle, née le 09/08/1976 à Charleroi

Smeets Yves, Avenue des Hannetons, 13 à 1170 Watermael-Boitsfort, né le 14/11/1964 à Berchem-

Sainte-Agathe

Smiets Pierre, Rue Antoine Cuvelier, 56 à 4053 Embourg, né le 01/08/1954 à Namen

Van Gansbeke Hendrik, Victor Loreinstraat, 12A à 9052 Zwijnaarde, né le 14/02/1962 à Gent

Van Roye Luc, Broekstraat, 22 à 1082 Sint-Agatha-Berchem, né Ie 05/04/1954 à Bruxellesl

Vanden Bilcke Peter, Gerststraat, 2 à 8490 Jabbeke, né le 24/11/1962 à Oostende

Vandezande Joke, Vierde Lansierslaan,12 à 3300 Tienen, née le 03/04/1976 à Tienen

Bauwens Jean, Woeringenstraat, 7 à 1000 Bruxelles, né le 19/10/1959 à Halle

Destrebecq Anne-Thérése, Avenue Ciceron, 23/54 à 1140 Evere, née le 17/04/1960 à Péruwelz

Dubois Eric, Clos du bois Sauvage, 11 à 1440 Wauthier-Braine, né le 19/10/1962 à Tienen

Hardy Wim, A. Vanheesstraat, 9 à 8470 Gistel, né le 19/11/1969 à Roeselare

Hellendorff Yves, Le Monti Djauquet, 19 à 6840 Respelt, né le 01/09/1958 à Lobbes

Masai Christian, Rue des Ecoles, 39 à 7540 Kain, né le 22/07/1956 à Kain

Neuprez Eric, Avenue Jean Lambert, 128 à 4801 Stembert, né le 19/02/1962 à Verviers

Remy Olivier, Albert Grisartstraat, 26 à 2018 Antwerpen, né le 03/11/1972 à Vilvoorde

Selleslach Mark, Speelbergstraat, 28 à 3051 Oud-Heverlee, né le 24/08/1960 à Mechelen

Van Hees Gert, Wijgmaalsesteenweg, 226 à 3020 Herent, né le 14/10/1966 à Mol

Van Heetvelde Werner, Rijsenbergstraat, 28 à 9000 Gent, né le 17/05/1963 à Antwerpen

Govaert Wim, Dokter Fr. Verhaeghestraat, 12/GLVL à 8370 blankenberge, n le 17/01/1972

à Blankenberge

Statuts de l'Organisme pour le Financement de Pensions "Fonds de pension du secteur non-marchand fédéral "

Chapitre 1 : Forme juridique, dénomination, objet, durée et siège

Article 1 : Forme juridique et dénomination

Le Fonds de pension porte la dénomination "Fonds de pension du secteur non-marchand fédéral", dénommé ci-après dans les présents statuts "Fonds de pension".

Il a été constitué sous la forme d'un Organisme pour le Financement de Pensions, en abrégé OFP.

Tous les actes, factures, rapports, publications, courriers ou autres documents émanant du Fonds de pension doivent mentionner la dénomination complète, précédée ou suivie immédiatement par les mots "organisme pour le financement de pensions" ou par l'abréviation "OFP", l'adresse du siège et la mention « Institution de Retraite Professionnelle agréé le... suivi du numéro d'agrément, attribué par la Commission Bancaire, Financière et des Assurances (la "CBFA").

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Article 2 : Objet

L'objet social du Fonds de pension réside dans la fourniture de pensions complémentaires et de prestations de solidarité aux travailleurs et aux ex-travailleurs qui tombent sous le champ d'application des commissions ou sous-commissions paritaires du secteur fédéral non-marchand et auxquels les règlements de pension sectoriels qui ont été introduits au sein des commissions ou sous-commissions paritaires sont applicables, ou à leurs ayants-droit, et souscrit une obligation de moyens à cet égard.

Le Fonds de pension a été mandaté pour recevoir, gérer et attribuer toutes sommes d'argent et valeurs, de même qu'à passer tous contrats avec des tiers pour atteindre ses objectifs.

Le Fonds de pension peut posséder, soit en usufruit, soit en pleine propriété, tous les biens immobiliers qui sont nécessaires ou utiles à la réalisation de son objet.

Le Fonds de pension peut exécuter toutes les opérations qui sont en rapport avec l'objet poursuivi. Il peut, de quelque façon que ce soit, prêter sa collaboration à, ou être impliqué dans des organismes ou associations qui ont un objet identique ou analogue à celui du Fonds de pension proprement dit.

Le Conseil d'Administration est compétent pour interpréter la portée de l'objet social du Fonds de pension.

Article 3 : Durée

Le fonds de pension est constitué pour une durée indéterminée.

Article 4 : Siège social

Le siège social et administratif du Fonds de pension est établi Quai du Commerce, 48 à 1000 Bruxelles.

Le siège social peut être transféré à tout autre endroit en Belgique moyennant une modification des statuts.

Chapitre 2 : Membres, adhésion, démission et exclusion

Article 5 : Membres

Les organisateurs des régimes de pension qui sont gérés par le Fonds de pension sont les membres du Fonds de pension. Chaque membre est représenté par au moins 2 représentants permanents dont la moitié est désignée par les organisations de travailleurs agréées et la moitié par les organisations d'employeurs agréées. Les représentants permanents d'un membre mettront en avant tors du processus de décision, le point de vue déterminé par ce membre. Chaque membre dispose d'un même nombre de représentants. Les représentants sont chargés de l'exécution de cette mission au nom et pour compte de l'organisateur.

Dans l'hypothèse où le nombre de membres retomberait sous le minimum légal, une Assemblée Générale sera convoquée dans les trente jours pour prendre en considération la candidature d'un nouveau membre. Dans l'intervalle, le Conseil d'Administration exerce toutes les compétences qui reviennent normalement à l'Assemblée Générale, à l'exception de la décharge des administrateurs.

Article 6 : Adhésion de nouveaux membres

Les organisateurs du fonds de pension sont les premiers membres.

L'adhésion de nouveaux membres est décidée à la majorité ordinaire par l'Assemblée Générale qui accepte ou refuse les membres sans devoir motiver sa décision.

Un membre candidat doit être organisateur d'un régime de pension qui sera géré par le Fonds de pension et être représenté par au moins 2 représentants dont la moitié sera désignée par les organisations de travailleurs agréées et la moitié par les organisations d'employeurs agréées qui sont chargées de l'exécution de cette mission au nom et pour compte de l'organisateur.

Par leur adhésion, les membres marquent leur accord sans réserve avec les statuts, avec tout règlement d'ordre intérieur et avec le règlement de pension ainsi que le contrat de gestion.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Article 7 : Démission de membres

L'adhésion prend fin également de plein droit lorsque le membre ne satisfait plus aux conditions qui sont reprises dans l'article 6.

Chaque membre du Fonds de pension peut démissionner en envoyant un courrier recommandé au Conseil d'Administration. La démission a en principe lieu le premier jour de l'année calendrier qui suit douze mois après la date d'envoi du courrier recommandé. Le Conseil d'Administration peut toutefois avancer la date d'entrée en vigueur de la démission. Le membre sortant reste responsable de tous les engagements qui sont exécutés jusqu'au moment de sa démission, pour sa part des engagements du Fonds de pension, notamment en ce qui concerne la solidarité entre les membres, et pour les frais exceptionnels entraînés par sa démission.

Article 8 : Exclusion de membres

Un membre peut être exclu conformément à l'article 20 comme suite au non-respect des statuts, du règlement d'ordre intérieur, du règlement de pension ou du contrat de gestion, ou à la suite de tout acte ou manquement qui porte préjudice à l'objet social du Fonds de pension, ou pour toute raison grave que ce soit.

Le membre concerné sera informé de cette décision par courrier recommandé.

Article 9 : Conséquences du départ d'un membre

Si l'adhésion prend fin pour quelque raison que ce soit, le membre sortant prendra les mesures nécessaires pour que ses engagements à l'égard des affiliés et des réserves acquises correspondantes soient transférées au plus tard six mois après son départ à un autre organisme de pension agréé. L'adhésion prend fin à ce moment.

Aussi longtemps que le Fonds de pension se trouve dans une situation dans laquelle, sur la base des dispositions légales, un plan de réparation ou d'assainissement est exigé, ce transfert ne pourra toutefois pas se produire.

Le membre sortant n'a aucun droit aux plus-values éventuelles à l'égard des réserves acquises qui sont présentes dans le Fonds de pension.

Article 10 : Registre des membres

Le Conseil d'Administration conserve un registre des membres au siège social du Fonds de pension. Ce registre mentionne la dénomination, la forme juridique, l'adresse du siège et le nom de famille, le prénom et l'adresse de leurs représentants permanents.

Toutes les décisions relatives à l'adhésion, la démission ou l'exclusion de membres seront inscrites dans ce registre dans les huit jours qui suivent la notification par le Conseil d'Administration.

Tous les ayants-droit peuvent consulter ce registre au siège social du Fonds de pension.

Chapitre 3 : Revenus du Fonds de pension

Article 11 : Revenus

Les membres ne paient pas de cotisation.

Les revenus du fonds de pension sont constitués par :

1. Les cotisations de pension qui sont fixées dans le règlement de pension des régimes de pension sectoriels qui sont gérés par le Fonds de pension ;

2. Les réserves transférées d'autres organismes de pension, fonds pour la sécurité d'existence ou fonds sociaux, ou encore fonds d'épargne qui ont été constitués dans le but de l'exécution des conventions collectives du travail sectorielles.

3. Des dons et legs éventuels ;

4. Le revenu du capital du Fonds de pension ;

5. Diverses recettes.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

L'ensemble de ces revenus est exclusivement destiné aux objectifs et aux engagements du Fonds de pension.

Chapitre 4 : L'Assemblée Générale

Article 12 : Composition

L'Assemblée Générale est composée des membres qui désignent chacun un nombre égal de représentants.

Article 13 : Président, vice-président et secrétaire

Les représentants des membres élisent en leur sein un président et un vice-président.

Ils sont élus pour un mandat renouvelable de deux ans et font partie de la délégation des employeurs ou des travailleurs en alternance. Si le président fait partie d'une délégation de travailleurs, le vice-président fera partie d'une délégation d'employeurs et inversement.

L'Assemblée Générale est présidée par le président, et en cas d'empêchement, par le vice-président.

Le président désigne un secrétaire parmi les personnes présentes de l'assemblée. Le secrétariat peut être également assuré par une personne qui n'est pas membre de l'Assemblée Générale et qui est mandatée à cet effet par l'Assemblée Générale.

Article 14 : Compétences

L'Assemblée Générale a les compétences qui lui sont réservées expressément par la loi et par les statuts.

Les compétences suivantes sont réservées à l'Assemblée Générale :

1.La modification des statuts

2.La désignation et la révocation d'administrateurs, y compris la constatation d'un fait qui met fin

automatiquement à leur mandat ;

3.La désignation et la révocation du (des) commissaire(s) agréé(s) et la fixation de la rémunération pour

l'exercice de sa (leur) mission statutaire ;

4.L'exclusion de membres ;

5.L'approbation du budget, des comptes annuels et du rapport annuel ;

6.La décharge à octroyer aux administrateurs et au(x) commissaire(s) agréé(s) ;

7.La ratification du plan de financement et

8.La ratification de la déclaration sur les principes de placement ;

9.La ratification de la convention de gestion entre le Fonds de pension et les organisateurs ;

10.La ratification des transferts collectifs ;

11.La dissolution volontaire et la mise en liquidation du Fonds de pension ;

12.La ratification d'une politique d'intégrité et d'une « compliance charter » et une « charte d'audit interne ».

Article 15 : Assemblée Générale Ordinaire

L'Assemblée Générale se réunit au moins une fois par an au lieu et la date mentionnés dans la convocation, au cours du deuxième trimestre mais au plus tard le 30 juin, en vue de l'approbation des comptes annuels et du rapport annuel.

Article 16 : Assemblée Générale Extraordinaire

Une Assemblée Générale Extraordinaire peut être convoquée chaque fois que l'intérêt du Fonds de pension l'exige.

Une Assemblée Générale Extraordinaire doit être convoquée par le Conseil d'Administration chaque fois que les représentants des employeurs ou des travailleurs de l'un des membres le demandent auprès du président du Conseil d'Administration.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Article 17 : Convocation

Tous les membres sont convoqués à l'Assemblée Générale.

La convocation comprend la signature écrite originale ou scannée ou la signature électronique du président

ou du vice-président de l'Assemblée Générale ou de deux administrateurs et est envoyée par courrier ou

par voie électronique au moins huit jours calendrier avant l'Assemblée Générale.

La convocation mentionne le lieu, la date, l'heure et l'ordre du jour de l'Assemblée Générale.

Les administrateurs, le(s) commissaire(s) agréé(s) et toute autre personne qu'il serait utile de convoquer, peuvent être également convoqués.

Le Conseil d'Administration est tenu de mettre à l'ordre du jour chaque proposition de point à l'ordre du jour qui est portée à fa connaissance du président du Conseil d'Administration par un membre au moins dix jours calendrier au moins avant l'Assemblée Générale.

L'Assemblée Générale peut se prononcer valablement sur des points qui ne figurent pas à l'ordre du jour si tous les représentants permanents des membres sont présents ou représentés lors de l'assemblée et s'ils décident à l'unanimité de se prononcer sur ces points. il ne peut pas être fait usage de cette possibilité s'il s'agit d'une modification des statuts, de l'exclusion d'un membre ou de la dissolution du Fonds de pension. Article 18 : Participation à l'Assemblée Générale

Chaque représentant d'un membre de l'Assemblée Générale a une voix.

Chaque représentant d'un membre peut se faire représenter par un mandataire à la condition que ledit mandataire soit également un représentant d'un membre et que le mandat parvienne au siège social du Fonds de pension avant le début de l'Assemblée Générale. Un représentant d'un membre peut être porteur de plusieurs mandats.

Article 19 : Décision

L'Assemblée Générale peut décider valablement si au moins la moitié des représentants des membres est présente ou représentée et si tant la moitié des représentants des employeurs que la moitié des représentants des travailleurs sont présents ou représentés. Si ce quorum de présence n'est pas atteint, une nouvelle Assemblée Générale sera convoquée laquelle pourra délibérer et décider valablement quel que soit le nombre de membres présents ou représentés.

L'Assemblée Générale prend ses décisions à la majorité ordinaire des votes valablement émis, une

abstention n'étant pas comptée, sauf si la foi ou les statuts prévoi(en)t une majorité spéciale.

En cas de partage des voix, la voix du président est prépondérante.

Article 20 : Majorités spéciales

La modification des statuts, l'exclusion d'un membre ou la dissolution du Fonds de pension ne peuvent avoir lieu que si ceci a été mentionné expressément dans la convocation à l'assemblée et que si au moins deux tiers des membres sont présents ou représentés.

Si aucune décision ne peut être prise lors de la première assemblée, une nouvelle assemblée peut être convoquée sur les mêmes points à l'ordre du jour, laquelle pourra délibérer et décider valablement quel que soit le nombre de membres présents ou représentés et à la condition que tant au moins un représentant des employeurs que tant au moins un représentant des travailleurs soit présent. Dix jours calendrier au moins doivent séparer la première de la deuxiéme assemblée générale.

La modification des statuts ne peut avoir lieu qu'à une majorité de deux tiers des membres présents ou représentés. Une majorité de quatre cinquièmes est toutefois exigée lorsque la modification des statuts concerne l'objet social du Fonds de pension ou qu'il est décidé de dissoudre le Fonds de pension.

Il ne peut être décidé de l'exclusion d'un membre par l'Assemblée Générale que par une majorité de deux tiers des membres présents ou représentés, dans le respect des dispositions de l'article 8.

Les abstentions ne sont pas comptées.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

Article 21 : Procès-verbaux

Les procès-verbaux de l'Assemblée Générale sont signés par le président de l'Assemblée, le secrétaire et le(s) scrutateur(s).

Ils sont conservés dans un registre au siège social du Fonds de pension. Les membres, les administrateurs et les commissaires peuvent les consulter à cet endroit sans les déplacer.

Les copies ou extraits de ces procès-verbaux qui ont force probante sous la signature du président ou du vice-président peuvent être délivrés aux tiers ayants-droit.

Chapitre 4 : Le Conseil d'Administration

Article 22 : Composition du Conseil d'Administration et nomination des administrateurs

Le Fonds de pension est dirigé par un Conseil d'Administration qui est composé d'au moins douze administrateurs qui interviennent en collège.

Les administrateurs doivent étre des représentants d'un membre. Il ne peut s'agir que de personnes physiques.

Les administrateurs doivent disposer de la crédibilité professionnelle exigée et des qualifications ainsi que de l'expérience professionnelles appropriées qui peuvent être utiles pour la réalisation de l'objet du Fonds de pension.

Le Conseil d'Administration doit toujours avoir une composition paritaire, c'est-à-dire qu'il doit toujours y avoir un nombre égal d'administrateurs représentant les organisations de travailleurs représentatives et les organisations d'employeurs représentatives.

Si un mandat d'administrateur se libère à la suite d'un départ, d'un décès ou d'une absence prolongée, ou en raison d'un départ de l'organisation présenté par l'administrateur, l'organisation qui a nommé l'administrateur initialement pourvoira à son remplacement provisoire. Dans ce cas, il sera procédé, lors de la première Assemblée Générale qui suit, à la ratification de la désignation comme administrateur.

Les administrateurs sont nommés par l'Assemblée Générale pour une période de quatre ans et sont rééligibles.

Le mandat d'administrateur n'est pas rémunéré.

Article 23 : Démission et révocation d'administrateurs

Les administrateurs peuvent toujours être révoqués par l'Assemblée Générale sans que celle-ci doive se justifier.

Ils peuvent eux-mêmes donner leur démission à tout moment.

Les circonstances suivantes sont assimilées de plein droit à un départ :

1.Lorsqu'un administrateur a cessé l'exécution de ses fonctions au sein de l'organisation qu'il représente a

cause d'incapacité par maladie ou accident dont la durée dépasse les six mois;

2.Lorsqu'un administrateur ne répond pas aux exigences de crédibilité professionnelle définies dans la loi ou

lorsque la CBFA est d'avis qu'il ne dispose pas de l'expérience et des qualifications appropriées qui sont

nécessaires pour l'exercice de ses fonctions conformément à la loi ;

3.Le décès d'un administrateur.

Article 24 : Compétences du Conseil d'Administration

Le Conseil d'Administration a les compétences les plus étendues pour tous les actes d'administration et de disposition qui concernent le Fonds de pension.

Tout ce qui n'est pas réservé expressément par les statuts ou par loi à l'Assemblée Générale fait partie de la compétence du Conseil d'Administration et, par délégation, aux personnes chargées de l'administration journalière.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

Les tâches opérationnelles du Conseil d'Administration comprennent notamment :

[l'encaissement des cotisations

[le paiement des versements de pension et de solidarité

Dla politique de placement

Dia gestion de l'actif et du passif

Ela fourniture d'informations à la CBFA, aux entreprises cotisantes, aux affiliés et aux bénéficiaires

[l'élaboration et le suivi de mesures de contrôle internes

[l'exécution de décisions de l'Assemblée Générale

Dia préparation des comptes annuels et du rapport annuel

Q'le suivi de la sous-traitance et des conseillers auxquels il est fait appel

[l'élaboration de règlements d'ordre intérieur

[l'élaboration d'un règlement pour les conflits d'intérêts et d'une procédure pour le traitement des

réclamations

Article 25 : Président, vice-président et secrétaire du Conseil d'Administration

Le Conseil d'Administration élit chaque année parmi ses membres un président et un vice-président provenant tour à tour de fa délégation des travailleurs et des employeurs et désigne également fa personne qui est chargée du secrétariat.

Article 26 : Réunions et ordre du jour

Le Conseil d'Administration est convoqué sur décision du président du Conseil d'Administration ou de deux administrateurs.

Il doit être convoqué lorsqu'au moins un quart des administrateurs ou un tiers des membres de l'Assemblée Générale le demande.

Le Conseil d'Administration se réunit au moins une fois par an et chaque fois que les intérêts du Fonds de pension l'exigent.

Tous les administrateurs doivent être convoqués pour le Conseil d'Administration. Ils peuvent toutefois renoncer aux formalités et délais pour la convocation, y compris la mise à disposition de pièces au préalable. Cette renonciation est supposée en ce qui concerne les administrateurs qui participent au Conseil d'Administration et qui n'en ont pas contesté expressément la validité.

La convocation comprend la signature écrite originale ou scannée ou la signature électronique du président du Conseil d'Administration et est envoyée par courrier ou par voie électronique au moins huit jours calendrier avant le Conseil d'Administration. La convocation mentionne le lieu, la date, l'heure et l'ordre du jour du Conseil d'Administration.

L'ordre du jour est établi par le président ou par deux administrateurs.

Le président du Conseil d'Administration doit ajouter à l'ordre du jour chaque point qui lui serait soumis par au moins un administrateur dix jours calendrier au moins avant la réunion.

Le commissaire et toute autre personne qu'il serait utile de convoquer, peuvent être également convoqués. Compte tenu du caractère confidentiel des réunions du Conseil d'Administration, leur présence devra être dûment approuvée par le Conseil d'Administration avant la délibération.

Article 27 : Participation au Conseil d'Administration

Chaque membre du Conseil d'Administration a une voix.

Chaque administrateur peut se faire représenter par un autre administrateur.

Article 28 : Réunions du Conseil d'Administration

Le Conseil d'Administration peut se réunir valablement si au moins la moitié des administrateurs des représentants des employeurs et employés sont présents ou représentés.

Le Conseil d'Administration est présidé par le président, à défaut par le vice-président et à défaut par l'administrateur le plus âgé.

Le Conseil d'Administration prend ses décisions à la majorité ordinaire tant des administrateurs qui

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

représentent les organisations de travailleurs que des administrateurs qui représentent les organisations d'employeurs.

Si un des administrateurs présents ou représentés ne peut pas participer à la délibération parce qu'il a un intérêt contradictoire, la décision est prise alors valablement par ta majorité des administrateurs présents ou représentés.

Article 29 : Délégation de compétences et mandats

Les actes qui engagent le Fonds de pension sont signés conjointement par le président et le vice-président, ou leur mandataire.

Le Conseil d'Administration peut transférer à une ou plusieurs personnes, choisies en son sein ou en dehors de celui-ci, la gestion journalière du Fonds de pension, y compris la signature sociale, pour les besoins de ta gestion et dans les limites de la loi.

Le Conseil d'Administration peut aussi confier des pouvoirs spéciaux à tout mandataire qu'il aura choisi. Article 30 : Responsabilité des administrateurs

Les administrateurs ne sont en aucun cas individuellement responsables des engagements du Fonds de pension. Ils sont uniquement individuellement responsables de la réalisation des objectifs du Fonds de pension et des fautes de leur gestion.

Les administrateurs sont personnellement responsables vis-à-vis des affiliés et des bénéficiaires des régimes de pension gérés pour tout dommage qui découle du non-respect des obligations qui sont imposées par la loi, sauf pour des infractions auxquelles ils n'ont pas participé ou dont ils n'étaient pas coupables, et si aucune négligence ne peut leur être reprochée pour ta prévention ou la limitation du préjudice.

Vu la responsabilité légale dont question dans cet article, le Fonds de pension s'engage à souscrire pour tous fes administrateurs une assurance responsabilité administrateur, qui prévoit tes couvertures

nécessaires en conformité avec les normes courantes.

Chapitre 5 : Fonctions de contrôle

Article 31 : Audit interne et compliance officer

Le Conseil d'Administration désigne un auditeur interne et un compliance officer.

Les conditions et le mode de désignation de l'auditeur interne et du compliance officer, son statut, sa mission, la manière dont il les exerce et les rapports avec les organes opérationnels et les personnes qui exercent les autres compétences de contrôle sont réglementés à chaque fois dans une « charter ».

Article 32 : Commissaire agréé

L'Assemblée Générale désigne un commissaire. S'il s'agit d'une société de réviseurs, celle-ci désigne un commissaire agréé qui la représente. Le commissaire doit être membre de l'Institut des Réviseurs d'Entreprises et être agréé par la CBFA. Le commissaire agréé est désigné pour un terme renouvelable de trois ans. Le mandat du commissaire agréé peut être révoqué à tout moment pour des raisons fondées par l'Assemblée Générale.

Les autres conditions et le mode de désignation du commissaire, son statut, de même que les rapports avec les organes opérationnels et les personnes qui exercent les autres compétences de contrôle, sont réglementés dans une « charter ».

Chapitre 6 : Comptes et budget

Article 33 : Comptes et budget

L'exercice commence le ler janvier de chaque année et se termine le 31 décembre.

Le 31 décembre de chaque année, les comptes de l'exercice écoulé sont clôturés et le budget est établi pour l'exercice suivant.

M0D 2.2

Volet B - Suite

Les comptes sont soumis à l'approbation de l'Assemblée Générale Ordinaire et sont communiques à la CBFA. S'ils ont été approuvés par l'Assemblée Générale, ils sont déposés auprès de la Banque Nationale de Belgique.

Chapitre 7 : Dissolution et liquidation

Réservé

au

Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/06/2011- Annexes du Moniteur belge

Article 34 : Dissolution volontaire

Le Fonds de pension peut être dissout à tout moment par l'Assemblée Générale avec application de la procédure prévue à l'article 19.

L'Assemblée Générale désigne un ou plusieurs liquidateurs, en fixant également leurs compétences et leurs rémunérations éventuelles et en réglant le mode de liquidation.

Après le transfert éventuel d'une partie ou de la totalité du patrimoine et des engagements du Fonds de pension vers un autre organisme de pension et après apurement du passif, le(s) liquidateur(s) précise(nt) la destination de l'actif net éventuel. Les fonds du Fonds de pension ne peuvent revenir ni directement ni indirectement en possession des entreprises ou organismes qui cotisent à l'organisateur. Sans décision contraire de l'Assemblée Générale, convoquée par le(s) liquidateur(s), et sans déroger aux dispositions légales impératives éventuelles, l'actif net sera transféré à un organisme poursuivant le même objet social que le Fonds de pension.

Chapitre 8 : Election de domicile et juridiction

Article 35 : Election de domicile et juridiction

Pour l'exécution des présents statuts, les administrateurs et liquidateurs qui n'ont pas d'adresse connue en Belgique sont tenus d'élire domicile au siège social où toutes les mises en demeure et significations pourront leur être faites valablement et où le Fonds de pension les tient à la destination des destinataires.

Chapitre 9 : Divers

Article 36 : Affaires non réglées

Les membres conviennent et acceptent expressément que si l'une ou plusieurs des dispositions des présents statuts sont annulées pour quelque raison que ce soit, une Assemblée Générale se réunira dans les trente jours pour décider de dispositions de remplacement.

Tout ce qui n'a pas été réglé dans les présents statuts le sera conformément à la législation applicable et aux usages en la matière.

Mark Selleslach Yves Smeets,

Vice-Président Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B: "

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

27/05/2015
ÿþ MOD 2,2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

attem

nG-em.siew3tt7nttletelo ~

~t ~'" ~~..,

~ i~~~ l~+a~rFf~i`~~~iw.âá `riarl ~!~?~,~;~~

ter ~ ~

~~

iC?GnLt*£z'Âtiy,  1,,b,>1 -~,.,~j>~.... ,

Ondernemingsnr : 0836.809.496

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Federale Non-Profitlsocial-profitsector

(verkort)

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : Handelskaai 48 te 1000 Brussel

Onderwerp akte ; Verplaatsing maatschappelijke zetel

Algemene Vergadering van 18 december 2014 keurt volgende wijziging van de statuten tot verplaatsing van de maatschappelijke zetel goed:

Artikel 4 : Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke en administratieve zetel van het Pensioenfonds is gevestigd te 1000 Brussel, Sainctelettesquare 13-15.

Artikel 22 : Samenstelling van de Raad van Bestuur en benoemen van de bestuurders

Het Pensioenfonds wordt bestuurd door een Raad van Bestuur die samengesteld is uit minstens zes bestuurders die als een college optreden.

Mark Selleslach, Patricia Deldaele,

Ondervoorzitter Voorzitter

Bijlagen bir het Belgisch Staatsblad - 27/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

27/05/2015
ÿþ M0D2.2

In de bijlagen bij het Belgisch aat, l *mei ~L wake kopie na neerlegging van de akte ter' i¬ Wr

IlIHu11,1111,1,11171J1111111172u111,1111,1,111171J11111111

15 Kt ! ~ ~g!

ter gne.e van cla t,ledsrierµ. ~e:ge reedibsifik van koophanct:~]

Griffie

Ondernemingsnr: 736 . Pol 1 j(

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Federale Non-Profit/social-profitsector

(verkort)

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : Handelskaai 48 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging statuten

Algemene Vergadering van 18 december 2014 keurt volgende wijziging van de statuten (gepubliceerd in het; Belgisch Staatsblad op 21 juni 2011) goed:

Artikel 4 : Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke en administratieve zetel van het Pensioenfonds is gevestigd te 1000 Brussel, Sainctelettesquare 13-15.

Artikel 22 ; Samenstelling van de Raad van Bestuur en benoemen van de bestuurders

Patricia Deldaele,

Voorzitter

Het Pensioenfonds wordt bestuurd door een Raad van Bestuur die samengesteld is uit minstens zes bestuurders die als een college optreden,

Mark Selleslach,

Ondervoorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

16/06/2015
ÿþVoos behou=

aan h

Belg(! Staats

M0D 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

fieerglaegriforitVelterne-

Ondernemingsnr : Benaming

(voluit) : Organisme voor de Financiering van Pensioenen "Pensioenfonds van de Federale Non-Profit/social-profit"

(verkort) : OFP van de Federale Non-Profit/Social-Profit Rechtsvorm : Organisme voor de Financiering van Pensionen Zetel : Sainctelettesquare 13-15, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging erkend commissaris

Algemene Vergadering van 21/05/2015

Bij beslissing van de algemene vergadering werd Ernst & Young Bedrijfsrevisoren BCVBA benoemd als commissaris, met als aansprakelijk vertegenwoordiger Nicole Verheyen. Met ingang van 12 mei 2015 treedt mevrouw Nicole Verheyen terug ais aansprakelijk vertegenwoordiger en wordt vanaf dan, Ernst & Young Bedrijfsrevisoren BCVBA als commissaris van de OFP vertegenwoordigd door mevrouw Christel Weymeersch.

05Jejl

lergrffile van de enk van k

andef Brume

0836.809.496



~~d9A-- ,S-GrGed-61 arroEx rie>pc et'TyzP

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

03/07/2015
ÿþ Moo22

ln de bijiagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

5

Voor-, behoudt

aan he

Belgíar Staatsb

neergelegeon né," t3p

2 ll~r: t~? ~jr .~.

. ..a

IMAM

Ondernemingsnr: 0836.809.496 Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Federale Non-Profitlsocial-profitsector

(verkort) ; OPP van de Federale Non-Profit/Social-Profit

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : Sainctelettesquare 13-15 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Ontslag benoeming en herbenoeming van bestuurders

Algemene Vergadering van 18112/2014

ter t;riîfie ^ Grifiie recx,-~t

)~

} ti.t 1,w LlI ~.3~+s1.~.i

Benoeming van bestuurder en Voorzitter

Deldaele Patricia, Generaal Geneesheer Derachelaan 60, 1050 Brussel

Benoeming van bestuurder

Bea Van Praet, Garsgoed 1, 2820 Bonheiden

Gert De Roy, Bouw 18, 1840 Londerzeel

Herbenoeming van bestuurder en Ondervoorzitter

Selleslach Mark, Speelbergstraat 28, 3051 Oud-Heverlee

Herbenoeming bestuurders

Jaminé Luc, Ooststatlestraat 337, 2550 Kontich

Smiets Pierre, Rue Antoine Cuvelier 56, 4053 Embourg

De Koker Kris, Populierenstraat 10, 9420 Erpe-Mere

Hellendorff Yves, Le Monti Djauguet 19, 6840 Respelt

Masai Christian, Rue des Ecoles 39, 7540 Tournai

Gevaert Wim, Dokter Frans Verhaeghestraat GLV, 8370 Blankenberge

Van Hees Gert, Wijgmaalsesteenweg 226, 3020 Herent

Dubois Eric, Cos du Bois Sauvage 11, 1440 Wauthier-Braine

Ontslag bestuurders

Aurélie Debouny, rue du Domaine de Négri, 1341 Ceroux-Nousty

Chris Sijbers, Brandstraat 3518, 9080 Lochristi

Michel Mahaux, Guido Gezellelaan 19, 1933 Zaventem

Joke Vandezande, Vierde Lansierslaan 12, 3300 Tienen

Alain Cheniaux, rue Templier Ker Minou 116, 1331 Rixensart

Luc Van Roye, Broekstraat 22, 1082 Sint-Agatha Berchem

Wim Hardy, A. Vanheesstraat 9, 8470 Gistel

Olivier Remy, Albert Grisarstraat 26, 3000 Leuven

Anne-Thérèse Destrebecq, Avenue Cicéron 2318054, 1140 Evere

Werner Van Heetvelde, Rijsenbergstraat 28, 9000 Gent

Eric Neuprez, Avenue Jean Lambert 128, 12,11 Stembert

Jan-Piet ÿ uwens, Woeringstraat 7,1000

Mark S- eh, Patricia Deldaele,

Ondervoorzitter Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
FONDS DE PENSION DU SECTEUR NON-MARCHAND FED…

Adresse
SAINCTELETTESQUARE 13-15 1000 BRUXELLES

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale