GIPSO

Association sans but lucratif


Dénomination : GIPSO
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 541.310.082

Publication

06/11/2013
ÿþî M0D 2,2



In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

Sijiâeiiiiiffàf Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

behouder aan het Belgisch

Staatsblai

70N1TEU

29-1D 3ISCH S

rAATS&LACf Griffie

R

i

111

R BELGE

- 2013 SRVSSEL

)L;i, 2013

' Ondernemingsnr

Benaming

(voluit): GiPSo

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Albert Giraudlaan 24, 1030 Schaarbeek

Onderwerp akte

OPRICHTINGSAKTE TOT OPRICHTING VAN VZW - DATUM OPRICHTINGSVERGADERING 03-09-2013

OPRICHTINGSAKTE - GiPSo

Tussen ondergetekenden, zijnde natuurlijke personen:

Dhaene Geert, wonende te 8000 Brugge, Keizer Karelstraat 26

Jacobs Lieve, 's Hertogenlaan 51, 3000 Leuven

Van de ven Ingeborg, wonende te 2100 Deume, Unitaslaan 97

Van Hove Geert, wonende te 9040 Sint-Amandsberg, Julius Vuylstekestraat 3

Vermeulen Anne-Marie, wonende te 9160 Lokeren, Niieuwpoortstraat 87

En de hierna genoemde rechtspersonen:

- Inclusie Vlaanderen vzw, 441.634.565, met maatschappelijke zetel te 1030 Brussel, Albert Giraudlaan 24,

vertegenwoordigd door

Rutjes Bernadette, Poenaardlaan 8, 3090 Overijse,

Geeraerts Johan, Vinkenstraat 16a, 1850 Grimbergen

Sel Peter Gomaar S., Kapelleberg 23, 2430 Laakdal

- Casa di Mauro vzw, 500.696.281, met maatschappelijke zetel te 2550 Waarloos, Kriekelaarstraat 6,

vertegenwoordigd door :

Nonneman Petra Maria, Kriekelaarstraat 6, 2550 Waarloos

Debaillie Lieve, Dieseghemlei 1, 2640 Mortsel

- Pegode vzw, 420.281,501, met maatschappelijke zetel te 2845 Niel, Noeverseweg 34, vertegenwoordigd

door:

Henderickx Urbain, Matenstraat 131, 2845 Niel

Think out-of-the-box vzw, 0843.158.246, met maatschappelijke zetel te 2970 schilde, Alfons Van de',

Sandelaan 2A, vertegenwoordigd door

Hendrikx Robert, Helleweide 11, 2930 Brasschaat

- Open Thuis Limburg vzw, 0415.350.238, met maatschappelijke zetel te 3010 Kessel Lo, Wipstraat 2a,

vertegenwoordigd door

Hendriks Stefan, Weg naar opoeteren 135, 3660 Opglabbeek

- Autistem vzw, met maatschappelijke zetel te 8530 Harelbeke, Veldrijk 7, vertegenwoordigd door: Seegers P.J.J., Veldrijk 7, 8530 Harelbeke en Maria Declercq, Hof te Fiennestraat 4,9680 te Maarkedal

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

,

- GROEPUBUNTU vzw, met maatschappelijke zetel te 8580 Avelgem, Bevrijdingslaan 44, vertegenwoordigd door:

Timperman Johan, Paridaanstraat 1, 8550 Zwevegem

- Diensten- en Begeleidingscentrum Openluchtopvoeding vzw, met maatschappelijke zetel te 2930 Brasschaat, Miksebaan 264, vertegenwoordigd door :

Van Baelen Jean-Pierre, Schotensteenweg 104B, 2960 Brecht

-Verbond Sociale Ondernemingen  VSO vzw, met maatschappelijke zetel te 2600 Berchem, Diksmuidelaan 50, vertegenwoordigd door :

Metten Wendy, JozefJacobstraat 4/2, 3970 Leopoldsburg

wordt overeengekomen een vereniging zonder winstoogmerk op te richten op datum van 3 september 2013 overeenkomstig de Wet van 21 juni 1921, onder de volgende voorwaarden en omstandigheden, waarvan de statuten als volgt luiden:

STATUTEN

TITEL I: NAAM - ZETEL - DOEL - DUUR

ARTIKEL 1. Naam

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam "GiPSo" .

ARTIKEL 2. Maatschappelijke Zetel

De zetel van de vereniging is gevestigd te 1030 Brussel, Albert Giraudlaan 24 en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Hij kan slechts verplaatst worden door de algemene vergadering mits deze bovendien de regels in acht neemt zoals vereist voor een statutenwijziging en beschreven in deze statuten.

ARTIKEL 3. Statutair Doel

GiPSo stelt zich tot doel om levens kwaliteitsvolte projecten voor personen met een beperking te waarborgen en te versterken.

2

t



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

Hiertoe biedt GiPSo op vraag in Vlaanderen ondersteuning aan starters die woon  en dagbestedingsprojecten wensen op te starten in eigen regie,

GiPSo zal ONDERMEER inzetten op :

" Begeleiding en coaching van woon-zorginitiatieven in alle fasen (ontwerpfase, startfase, nazorg )

" Empoweren en coachen van ouder- en steungroepen en begeleiden van groepsprocessen

" Verbindingen maken met noodzakelijke gespecialiseerde zorgpartners en reguliere diensten.

" Belangenvertegenwoordiging en voorbereiding en begeleiding van gesprekken met instanties en overheden;

" Ondersteuning bij opmaken van project/ondernemingsplannen

" Advisering vermogensbeheer

" Verbinden en adviseren in contacten met instanties en overheden

" Begeleiding en advies bij selectie, aanwerving, opvolging, medewerkers

" Screening, oriëntatie en matchen van potentiële bewoners

GiPSo werkt op maat en wenst met dit initiatief ondersteuning aan te bieden in alle fasen die hierom vragen ( volledige proces tot en met nazorg) of waar deze ondersteuning gewenst is.

GiPSo zal daar waar wenselijk en mogelijk is beroep doen op gepaste deskundigheid in functie van de vraag.

GiPSo kan alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van haar doel.

ARTIKEL 4. Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, doch kan evenwel te allen tijde ontbonden worden.

TITEL II: LEDEN

ARTIKEL 5. Aantal en hoedanigheid

Het aantal leden is onbeperkt, maar moet tenminste drie bedragen. De ondergetekende oprichters zijn de eerste effectieve leden. De vereniging kan zowel effectieve als adviserende leden tellen. De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering, komt uitsluitend toe aan de effectieve leden. Effectieve leden zijn diegenen die bij de oprichting deze statuten ondertekenen en diegenen wiens naam is vermeld in het ledenregister dat op de zetel van de vereniging wordt bijgehouden en waarvan een kopie, ingevolge art. 26, novies, §1, 3° van de huidige wetgeving wordt neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel.

c

3

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

,

Daar waar in deze statuten gesproken wordt over leden worden uitsluitend de effectieve leden bedoeld.

De wettelijke bepalingen zijn alleen op de effectieve leden toepasselijk.

De algemene vergadering zal samengesteld worden op basis van 3 stakeholdersgroepen:

1. woon-en zorginitiatieven ,zoals bedoeld in de statutaire doelstelling , vertegenwoordigen als leden 1/3 van het aantal stemmen

2. organisaties in de zorg erkend en of vergund als gebruikersorganisaties en of zorgondernemers : 1/3 van de stemmen

3. andere rechtspersonen en natuurlijke personen dan 1 en 2: 1/3 van de stemmen Adviserende leden hebben geen stemrecht op de algemene vergadering.

De rechten en plichten van de adviserende leden worden ingeschreven in een huishoudelijk reglement.

ARTIKEL 6. Toetredingsmodaliteiten

Als effectief of adviserend lid kan tot de vereniging toetreden, ieder natuurlijke persoon of rechtspersoon die door de algemene vergadering met 2/3 meerderheid van de stemmen als dusdanig wordt aanvaard op voorstel van de raad van bestuur. In dit voorstel zal de raad van bestuur ook vermelden of het om een effectief lid gaat, of om een adviserend lid . Het verzoek om toelating van een kandidaat-lid moet schriftelijk worden ingediend bij de voorzitter van de raad van bestuur door het kandidaat-lid zelf of door een effectief lid van G i PSo.

ARTIKEL 7. Ledenbijdrage

De ledenbijdrage wordt jaarlijks bepaald door de algemene vergadering van de vereniging bij goedkeuring van de jaarlijkse begroting maar kan niet meer bedragen dan 100 ¬ per jaar.

ARTIKEL S. Einde van het lidmaatschap

Elk lid kan ten allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet schriftelijk aan de raad van bestuur ter kennis worden gebracht. Een effectief lid kan op elk moment warden uitgesloten door de algemene vergadering, zoals beschreven in artikel 31.

ARTIKEL 9. Rechten bij het einde van het lidmaatschap

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbreng vorderen.

4

º%

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

TITEL lit: DE RAAD VAN BESTUUR

ARTIKEL 10. Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur bestaande uit minstens 3 personen Het aantal bestuurders moet steeds lager zijn dan het aantal leden van de algemene vergadering

De raad van bestuur verdeelt de functies van voorzitter, ondervoorzitter, secretaris en penningmeester onder de bestuurders.

Elke bestuurder kan zich bij volmacht laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder. Elke bestuurder kan slechts één andere bestuurder vertegenwoordigen.

ARTIKEL 11. Duur van het mandaat van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd voor een periode van 5 jaar, doch zijn opnieuw herkiesbaar. Tussentijds benoemde bestuurders zijn slechts verkozen voor de rest van de duur van het mandaat.

ARTIKEL 12. Wijze van benoeming en bezoldiging van de bestuurders

De bestuurders worden op voordracht van de leden benoemd door de algemene vergadering. De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit. De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Om in aanmerking te komen als bestuurder dient men voorgedragen te zijn door de leden van één van de geledingen zoals omschreven in artikel 5.

ARTIKEL 13. Ambtsbeëindiging en afzetting van de bestuurders

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de algemene vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat (in voorkomend geval) of door overlijden.

De afzetting moet uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de algemene vergadering.

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de raad van bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het wettelijke minimum is gedaald. In dit geval, moet de raad van bestuur binnen de 2 maanden de algemene vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de

5

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 14. Bevoegdheden van de bestuurders

De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de Wet aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op als eiser en verweerder, in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel en bepaalt hun bezoldigingen.

De raad van bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als college.

Behoudens afwijkingen in deze statuten, kan de raad van bestuur slechts geldig beslissen indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig is en worden de beslissingen

genomen bij gewone meerderheid van stemmen Wanneer de helft van de bestuurders niet aanwezig is, kan een nieuwe vergadering worden belegd die kan beslissen ongeacht het aantal aanwezigen over dezelfde agendapunten als op de eerste bijeenkomst. Deze tweede vergadering van de raad van bestuur kan niet binnen de vijftien dagen na de eerste vergadering plaatsvinden. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend. De raad van bestuur kan derden tot de vergadering toelaten, met louter adviserende stem.

Bij de uitoefening van hun verplichtingen dienen de leden van de raad van bestuur elke belangenvermenging te vermijden. Als een dergelijke belangenvermenging zou optreden, dient de voorzitter van de raad van bestuur hiervan onmiddellijk op de hoogte worden gebracht. In dat geval mogen de desbetreffende bestuurders niet deelnemen aan de beslissing waarvoor de belangenvermenging is opgetreden.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging het vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van bestuurders. Daartoe is vereist dat er vooraf een unaniem akkoord is onder alle bestuurders om tot schriftelijke besluitvorming over te gaan. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video- of telefoonconferentie.

ARTIKEL 15. Oproeping raad van bestuur

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter. Het oproepingsbericht bevat de dagorde. De bijeenroeping van de raad van bestuur is verplicht wanneer 1/3 van de bestuurders het vraagt en de punten van de dagorde meedeelt. Bij weigering van de voorzitter om de raad van bestuur samen te roepen, zal deze geldig vergaderen op uitnodiging van voormelde bestuurders zelf en voor zover minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn

6

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

De vergaderingen van de raad van bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien deze belet of afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter of bij diens afwezigheid door de oudste van de aanwezige bestuurders.

ARTIKEL 16. Notulen

Van elke vergadering worden notulen gemaakt die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Bij ontstentenis van deze bestuurders kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

ARTIKEL 17. Huishoudelijk reglement

De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en nuttig oordeelt.

ARTIKEL 18. Vertegenwoordigingsmacht bestuurder

Bestuurders die namens de vereniging optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

ARTIKEL 19. Personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, overeenkomstig art. 13, 4° lid, W.VZW

De raad van bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één of meerdere van de bestuurders of aan een ander persoân, die al dan niet lid is van de vereniging.

De Raad van bestuur kiest uit zijn bestuurders een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris, een penningmeester en elke functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is.

De vereniging wordt in en buiten rechte steeds vertegenwoordigd door 2 bestuurders die hiertoe worden gemachtigd door de Raad van Bestuur.

ln geval van afwezigheid van de voorzitter worden zijn functies waargenomen door de ondervoorzitter en bij diens afwezigheid door de oudste aanwezige bestuurder. Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig is.

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden

a) op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b) door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

7

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

ARTIKEL 20. Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, overeenkomstig art. 13bis, 1° lid, W.VZW

De raad van bestuur kan onder haar leden een dagelijks bestuur aanstellen. Bij die benoeming wordt rekening gehouden met het evenwicht tussen de 3 geledingen zoals omschreven in artikel 5.

De ambtsbeëindiging van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a) op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b) door afzetting door de raad van bestuur. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd warden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging bij uittreksel bekendgemaakt warden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat als een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg.

TITEL IV: ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 21. Samenstelling

De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden en wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter en bij diens afwezigheid door de oudste van de bestuurders.

Algemene vergadering zal samengesteld worden op basis van 3 stakeholdersgroepen 1. Projecten vertegenwoordigen als lid 1/3 van het aantal stemmen 2. gebruikers en zorgondernemers : 1/3 van de stemmen--andere rechtspersonen en natuurlijke personen dan 1 en 2 : 1/3 van de stemmen

Een lid kan zich door een ander lid op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen. Een lid kan evenwel slechts één ander lid vertegenwoordigen. Elk lid beschikt over één stem op de algemene vergadering,

8

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

ARTIKEL 22. Bevoegdheden

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

" de goedkeuring van de statuten,

" het wijzigen van de statuten,

" de benoeming en de afzetting van de bestuurders,

" de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een bezoldiging wordt toegekend,

" de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

" de goedkeuring van de begroting en van de rekening,

" de vrijwillige ontbinding van de vereniging,

" de benoeming van de vereffenaars, wanneer de vzw zou ontbonden worden,

" de benoeming en de uitsluiting van een lid van de vereniging,

" de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

" alle gevallen waarin deze statuten het vereisen.

ARTIKEL 23. Bijeenroeping

De algemene vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de raad van bestuur telkens de werking van de vereniging zulks vereist.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en voor de begroting van het lopende jaar.

ARTIKEL 24. Algemene vergadering na afsluiting boekjaar

De algemene vergadering wordt gehouden binnen de 4 maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

ARTIKEL 25. Op verzoek van effectieve leden

De raad van bestuur is verplicht de algemene vergadering samen te roepen wanneer 1/5 van de effectieve leden daartoe een verzoek richt aan de raad van bestuur en dit per aangetekende brief waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld. In dit geval is de Raad van Bestuur verplicht de algemene vergadering samen te roepen binnen de 21 dagen met vermelding op de agenda van de gevraagde agendapunten en moet de vergadering uiterlijk de veertigste dag na het verzoek plaatsvinden,

ARTIKEL 26. Oproepingsmodaliteiten

De oproepingen tot de algemene vergadering moeten om geldig te zijn, ondertekend worden door de voorzitter, of twee bestuurders. Alle effectieve en adviserende leden en de

personen die de rechtspersonen-leden afvaardigen moeten worden opgeroepen per gewone

9

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

brief of per e-mail of per aangetekende brief tenminste acht werkdagen voor de vergadering.

ARTIKEL 27. Modaliteiten oproepingsbrief

De oproepingsbrief, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de raad van bestuur. Elk onderwerp dat schriftelijk wordt voorgedragen door 1/20 van de effectieve leden, moet eveneens op de agenda worden vermeid. Dit onderwerp moet door het 1/20 van de leden ondertekend zijn en tenminste twee werkdagen voor de vergadering aan de voorzitter van de raad van bestuur overhandigd zijn. Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen in geen geval behandeld worden.

ARTIKEL 28. Aanwezigheid

De algemene vergadering is slechts geldig samengesteld wanneer de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, behalve in die gevallen waarin de wet of de statuten een bijzondere meerderheid vereisen. Haar beslissingen worden genomen met een gewone meerderheid, onthoudingen en ongeldige stemmen worden in deze stemming niet als stem geteld. In die gevallen waarin er een bijzondere meerderheid in de wet of in de statuten is voorzien worden de onthoudingen en ongeldige stemmen meegeteld als tegenstemmen.

Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of diegene die op dat ogenblik de vergadering voorzit.

ARTIKEL 29. Statutenwijziging

Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 2/3 van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald, en waarop deze vergadering een geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 2/3 der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede algemene vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 4/5 van de stemmen worden besloten.

Van iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledig gecoördineerde statuten na deze wijziging neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient de wijziging (bij uittreksel) bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 30. Vrijwillige ontbinding of omvormen naar een VSO

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging of bij omvorming naar een vennootschap met sociaal oogmerk worden dezelfde regels als deze beschreven voor het wijzigen van het doel der vereniging vereist.

10

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

ARTIKEL 31. Uitsluiten van een lid

Een meerderheid van 2/3 der stemmen is vereist voor het uitsluiten van een lid. Bij uitsluiting van een lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en moet het lid worden uitgenodigd om in zijn verdediging te kunnen voorzien.

ARTIKEL 32. Notulen van de vergadering

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en opgenomen worden in een bijzonder register. Dit register kan op de zetel van de vereniging door leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris of door twee bestuurders en bij ontstentenis hiervan door twee leden van de algemene vergadering.

TITEL V: REKENINGEN EN BEGROTINGEN

ARTIKEL 33. Rekeningen boekjaar

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

De raad van bestuur sluit de rekeningen over het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komend boekjaar voor. Beide worden ter goedkeuring aan de algemene vergadering voorgelegd die gehouden wordt binnen vier maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar. Uitzonderlijk begint het eerste boekjaar op de dag van oprichting en zal eindigen op 31 december 2014

TITEL VI: ONTBINDING EN VEREFFENING

ARTIKEL 34. Ontbinding en vereffening

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de algemene vergadering tot ontbinding besluiten indien 2/3 van de leden op de algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5 meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de algemene vergadering vermeld worden.

Zijn geen 2/3 van de leden op deze algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede algemene vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 4/5 meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

11

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een vereniging met een gelijkaardige, belangenloze doelstelling.

Van de ontbinding zal het ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars bij uittreksel bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 35. Slotbepaling

Voor alles wat in deze statuten niet is voorzien of geregeld, zijn de beschikkingen van de vzw-wetgeving toepasselijk.

Aldus opgemaakt en aangenomen te Brussel op de algemene vergadering van 3 september 2013,

Bij het sluiten van de Stichtingsvergadering van 3 september 2013 wordt de raad van bestuur als volgt samengesteld :

Mevrouw Bernadette RUDES, woonachtig Poenaardlaan 8, 3090 Overijse, geboren op 18/02/1958 te Nijmegen (NL)

De Heer Johan GEERAERTS, woonachtig Vinkenstraat 16a, 1850 Grimbergen, geboren op 18/04/1954 te Elsene

De heer Peter Gomaar S. SEL, woonachtig Kapelleberg 23, 2430 Laakdal, geboren op 18/07/1968 te Duffel

De Heer Urbain HENDERICKX, woonachtig Matenstraat 131, 2845 Niel, geboren op 7/05/1955 te Wilrijk

De Heer Robert HENDR1KX, woonachtig Helleweide 11, 2930 Brasschaat, geboren op 19/04/1963 te Antwerpen

De Heer Stefan HENDRIKS, woonachtig Weg naar opoeteren 135, 3660 Opglabbeek, geboren op 30/01/1967 te Genk

%

12

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

Mevrouw Wendy METTEN, woonachtig JozefJacobstraat 4/2, 3970 Leopoldsburg, geboren op 11/06/1975 te Koersel

Mevrouw Maria DECLERCQ woonachtig Hof te Fiennestraat 4, 9680 Maarkedal, geboren op 7/10/1955 te leper

De Heer Johan TIMPERMAN, woonachtig Paridaanstraat 1, 8550 Zwevegem, geboren op 29/03/1957 te Kortrijk

De heer Geert DHAENE, woonachtig Keizer Kareistraat 26, 8000 Brugge, geboren op 29/10/1965 te Kortrijk

Mevrouw Lieve JACOBS, woonachtig 's Hertogenlaan 51, 3000 Leuven, geboren op 3/12/1961 te Gent

Mevrouw Ingeborg C.A. VAN DE VEN, woonachtig Unitaslaan 97, 2100 Deurne, geboren op 27/04/1961 te Turnhout

13

Coordonnées
GIPSO

Adresse
ALBERT GIRAUDLAAN 24 1030 SCHAARBEEK

Code postal : 1030
Localité : SCHAERBEEK
Commune : SCHAERBEEK
Région : Région de Bruxelles-Capitale