HEALTHCARE BELGIUM FOUNDATION, AFGEKORT : HCARE.BE FOUNDATION

Divers


Dénomination : HEALTHCARE BELGIUM FOUNDATION, AFGEKORT : HCARE.BE FOUNDATION
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 840.990.493

Publication

16/09/2014
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffue

II

V, behaa

Bel Staa

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/09/2014 - Annexes du Moniteur belge

Ondernerningsnr 0840. 990 . 493 Benaming

(vole) : HEALTHCARE BELGIUM FOUNDATION

(verkort): HCARE.BE FOUNDATION

Rechtsvorm Private Stichting

Zetel: Stuiversstraat 8, 1000 Brussel

Onderwerp akte: Adreswijziging

De Raad van Bestuur heeft de adreswijziging naar Marcel Broodthaersplein 8/5 te 1060 Brussel per 1 juli 2014 goedgekeurd.

Herwig Fleeraokers Bestuurder

neergelegd/ontvangen op

05 SEP. 2014

ter griffie van de eerlandstalige

iechtbank van koophandel Brussel

*14170716*

lI

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

06/03/2014
ÿþ MOD 22

F LI:11.w' '4 [P3 ! ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111111!11q111,1,111111111

5

~ -. ,º% ~~~

5 FER 201t

Griffie

Ondernemingsnr : 0840.990.493

Benaming

(voluit) : Healthcare Belgium Foundation

(verkort) : HCare.be Foundation

Rechtsvorm : Private Stichting

Zetel : Stuiversstraat 8-1000 Brussel

Onderwerp akte : Ontslag en benoeming van de Bestuurder en Voorzitter tijdens de uitzonderlijke Raad van Bestuur van 30 januari 2014.

De Raad van Bestuur van 30 januari 2014 heeft het ontslag van de heer Dirk Lambrechts, (adres) (NN 680112 183 40) als Bestuurder en Voorzitter goedgekeurd.

De Raad van Bestuur van 30 januari 2014 heeft de benoeming van de heer Jacques de Toeuf, Hof Ten Berg 66, 1640 Sint-Genesius-Rode (NN 460811 423 75) als Bestuurder en Voorzitter goedgekeurd,

Herwig Fleerackers

General Manager

Lid Raad van Bestuur

Op de laatste blz. van luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblaa

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

06/11/2013
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

,_,

VII Itl I j11113Fil I

BRUSSEL

25 OKT 2013

Griffie

Ondememingsnr : 0840.990.493

Benaming

(voluit) : Healthcare Belgium Foundation

(verkort) : HCare.be Foundation

Rechtsvorm : Private stichting

Zetel : Stuiversstraat 8, 1000 Brussel, België

Onderwerp akte : Ontslag en benoeming van de Voorzitter tijdens de Raad van Bestuur van 29 maart 2013

De Raad van Bestuur van 29 maart 2013 heeft het ontslag van de heer Rudolf (Rudi) Thomaes, 176 Boekenberglei, 2100 Antwerpen (NN 520821 369 52 ) als Voorzitter goedgekeurd.

De Raad van Bestuur van 29 maart 2013 heeft de benoeming van de heer Dirk Lambrechts, 16 Saturnelaan,1180 Ukkel (NN 690112 183 40), als ad interim-Voorzitter goedgekeurd.

Rudi Thomaes,

Voorzitter van de Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

19/02/2015
ÿþLuik B-

rra

MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

neerneteenenn

nget 3 Zp

Voor- 111111111

Belgisch j 111 *150 57

aan het Il

Belgisch

Staats biac





a g FFL1. 2015

ter griffie van de Ne -~~-.~`°~~ Fr~

a =:lstciiçle

rechtb

ankartffiekoophanci;;l

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0840.990.493

Benaming

(voluit): Healthcare Belgium Foundation

(verkort) : HCare.be Foundation

Rechtsvorm : stichting

Zetel : Place Marcel Broodthaersplein 8/5, 1060 Brussel

Onderwerp akte : Benoeming en ontslag effectieve leden raad van bestuur

'De volgende leden worden in de raad van bestuur, datum 161112015, vertegenwoordigd door en worden benoemd voor een periode van drie jaar

o Dr Jacques de Toeuf, voorzitter

o Prof Dr Marc Noppen

o Dhr Herwig Fleerackers

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

24/11/2011
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

lII lIl lul II1 luIl uuuI 111111111 IIi Iul

+11177335*

N- d'entreprise :089'0 .9% . ui 93

Greffe

Dénomination

l'en enter? : Healthcare Belgium Foundation

ten

abrège j . HCare.be Foundation

F orme juridique : fondation privée

Siège (1000) Bruxelles, rue des Sols 8

Objet de l'acte : CONSTITUTION - NOMINATIONS

D'un acte dressé par Maître François HERINCKX, Notaire associé à Bruxelles, le neuf novembre deux mil onze, il résulte que l'association sans but lucratif « Healthcare Belgium », en abrégé « HCare.be », ayant son siège à (1000) Bruxelles, rue des Sols 8 (numéro d'entreprise : 0891.381.597) e constitué une fondation privée, dont les statuts contiennent les dispositions suivantes :

TITRE 1. DENOMINATION - SIEGE - BUT - DUREE

Article ler. Fondateur

La fondation est créée par l'association sans but lucratif « Healthcare Belgium », en abrégé « HCare.be »,

ayant son siège à (1000) Bruxelles, rue des Sols 8 (numéro d'entreprise : 0891.381.597).

Article 2. Forme - Dénomination

La fondation adopte la forme de fondation privée. Elle est dénommée : « Healthcare Belgium Foundation », en abrégé : « HCare.be Foundation ». L'appellation complète et l'appellation abrégée pourront être employées séparément.

Article 3. Siège

Le siège de la fondation est fixé à (1000) Bruxelles, rue des Sols 8.

Le siège peut être transféré en tout autre lieu en Belgique par simple décision du conseil d'administration,

publiée dans le mois de sa date aux annexes du Moniteur belge.

Article 4. But(s)  Activité(s)

La fondation a pour but désintéressé de conclure des contrats de collaboration avec des tiers qui recherchent des produits et services dans les domaines spécifiés ci-dessous ainsi qu'avec des parties qui contribuent à la réalisation de ces produits et services. Ces parties comprennent les gouvernements ou les autorités, les universités, les académies de l'enseignement supérieur, les sociétés scientifiques, les associations, fondations ou sociétés commerciales ainsi que les personnes directement ou indirectement impliquées dans la santé et/ou l'éducation.

Dans le cadre de la réalisation de son but, la fondation se concentrera mais ne se limitera pas aux activités suivantes :

- des collaborations académiques pour faciliter la formation accréditée et certifiée en Belgique d'étudiants internationaux y compris des partenariats à l'étranger pour l'établissement de joint-ventures dans l'éducation,

- apport de solutions cliniques en foumissant ou aidant à fournir du personnel médical, paramédical et de gestion,

- conseiller sur la planification et la stratégie de construction, d'équipement et de gestion de centres médicaux et hôpitaux,

- création de centres d'excellence à l'étranger dans différentes sous-spécialités médicales,

- faire connaître des nouvelles technologies,

- transfert de connaissances et renforcement des capacités dans le domaine de la santé,

- agir en qualité d'intermédiaire pour la fourniture de biens et de services dans les domaines susmentionnés et, le cas échéant, délivrer de tels biens et services.

La fondation pourra également accomplir tous les actes se rapportant directement ou indirectement à son but, notamment prendre toutes initiatives, susciter toutes collaborations, recueillir toutes libéralités ou tous

Men,unner sur la dernière page nu ~!olel B - Au recto Nom et q.al,te d.i no'a:rc Irr:Ir, ' .: 'e; 'a pErscnne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter V associa' ur 'a +.n^at a^. ^.i 1'-,rganisrne à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/I1/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

prêts, en nature ou en espèces, acquérir tous biens meubles ou immeubles, organiser toutes opérations ou prendre toutes mesures susceptibles de contribuer à la réalisation de son but, dans le respect de la toi.

Article 5. Durée

La fondation est créée pour une durée indéterminée.

TITRE Il. ADMINISTRATION

Article 6. Conseil d'administration - composition et pouvoirs

La fondation est administrée par un conseil d'administration composé de trois personnes au moins et de dix personnes au plus. Les administrateurs sont des personnes physiques. Ils exercent leur mandat à titre gratuit. Le conseil d'administration choisit en son sein un président, un secrétaire et un trésorier.

Le conseil d'administration a le pouvoir d'accomplir tous les actes nécessaires ou utiles à la réalisation du but de la fondation. II a également le pouvoir de modifier les statuts de la fondation.

Article 7. Nomination, cessation et révocation des administrateurs

7.1. Les administrateurs sont nommés pour la première fois aux termes de l'acte constitutif. Ils sont ultérieurement nommés ou réélus par le conseil d'administration statuant à la majorité des trois quarts des membres présents ou représentés. Le conseil ne pourra toutefois décider que si les trois quarts de ses membres restant en fonction sont présents ou représentés. Si ce quorum de présence n'est pas atteint à la première réunion, il peut être convoqué une seconde réunion qui pourra délibérer quel que soit le nombre des membres présents ou représentés, mais aucune décision ne sera adoptée que si elle est votée à la majorité des trois quarts des membres présents ou représentés.

7.2. Sauf pour la première fois, chaque administrateur est nommé pour une durée de trois ans renouvelable. Toutefois, l'administrateur désigné pour remplacer un administrateur décédé, démissionnaire ou révoqué achève le mandat de celui auquel il succède.

Sauf renouvellement, les fonctions des administrateurs prennent fin automatiquement à la date à laquelle elles arrivent à leur terme.

7.3. Les administrateurs peuvent à tout moment présenter leur démission par simple lettre adressée au président.

7.4. Les administrateurs sont révocables à tout moment par le conseil d'administration selon les quorums de présence et de vote prévus à l'article 7.1. L'administrateur concerné ne prendra pas part à la délibération mais aura la possibilité d'être entendu préalablement à la délibération.

Article 8. Réunions du conseil d'administration

Le conseil d'administration se réunit au moins quatre fois par an sur convocation du président ou à son défaut, de son délégué, ou encore, lorsqu'un tiers des membres au moins en fait la demande adressée par écrit au secrétaire.

Le conseil ne peut valablement délibérer que si la majorité de ses membres est présente ou représentée. Il est présidé par le président ou, en cas d'empêchement de celui-ci, par le secrétaire.

Chaque administrateur peut se faire représenter aux délibérations en donnant procuration à un autre administrateur ou, pour la première fois, à un tiers. Cependant, un administrateur ne peut être porteur que d'une seule procuration.

Les décisions sont prises à la majorité des voix émises par les administrateurs présents ou représentés.

Pour le calcul des voix, une abstention est assimilée à un refus. .

En cas de parité des voix, celle de l'administrateur qui préside la réunion est prépondérante.

Dans des cas exceptionnels dûment justifiés par l'urgence et l'intérêt social, les décisions du conseil

d'administration peuvent être prises par consentement des administrateurs exprimé par écrit.

Article 9. Procès-verbaux

Les délibérations et les décisions du conseil sont consignées dans des procès-verbaux rédigés par le secrétaire et signés par lui et par le président de la séance. Ces procès-verbaux sont insérés dans un registre spécial. Le président ou le secrétaire est habilité à délivrer des expéditions, extraits et copies de ces procès-verbaux. II veillera à en faire parvenir un exemplaire aux administrateurs dans ie mois de la réunion.

Article 10. Représentation

Les membres du conseil d'administration, exerçant leurs fonctions de manière collégiale, représentent la

fondation dans les actes judiciaires et extrajudiciaires, soit en tant que demandeur, soit en tant que défendeur.

Sans préjudice du pouvoir de représentation du conseil d'administration, la fondation est dûment

représentée dans les actes judiciaires et extrajudiciaires, en ce compris dans les démarches avec

l'administration :

- soit par le président du conseil et le secrétaire, agissant conjointement,

- soit par le président du conseil ou le secrétaire agissant conjointement avec un autre administrateur,

- soit, dans les limites de la gestion journalière, par le ou les délégués à cette gestion, agissant seuls ou

conjointement suivant ce qui sera décidé lors de la nomination,

- soit par des mandataires spéciaux, dans les limites de leur mandat.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Article 11. Délégation de la gestion journalière

Le conseil d'administration peut, dans le respect de la loi, déléguer la gestion journalière de la fondation, ainsi que la représentation pour cette gestion, à une ou plusieurs personnes de son choix, administrateurs ou non. Il fixera les pouvoirs et éventuellement le salaire ou appointements afférents à la fonction.

Article 12. Conflit d'intérêt

En cas de conflit d'intérêts, l'administrateur concerné en informera d'initiative le président et, en cas d'empêchement de celui-ci, le secrétaire. Il ne prendra pas part à la délibération du conseil, ni aux votes relatifs à cette décision. Sa déclaration motivée sera annexée au procès-verbal de cette réunion.

TITRE III. CONTRÔLE

Article 13. Commissaire

Si la fondation remplit les conditions visées à l'article 37 de la loi, le conseil d'administration est tenu de désigner un commissaire. Cette désignation s'effectue suivant les règles de délibération établies à l'article 8, parmi les membres de l'Institut des Réviseurs d'entreprises. Il est nommé pour un terme de trois ans et est rééligible.

TITRE 1V. EXERCICE COMPTABLE - COMPTES ANNUELS ET BUDGETS

Article 14. L'exercice social de la fondation commence le ler janvier pour se terminer le 31 décembre de chaque année.

Chaque année et au plus tard six mois après la date de clôture de l'exercice social, le conseil d'administration établit, conformément à la loi, les comptes annuels de l'exercice social écoulé, ainsi que le budget de l'exercice suivant.

TITRE V. MODIFICATION - DISSOLUTION

Article 15. Modifications statutaires

Le conseil d'administration ne peut valablement délibérer sur les modifications statutaires de la fondation que si l'objet de la délibération est spécialement indiqué dans la convocation et si le conseil réunit les trois quarts de ses membres.

Aucune modification ne peut être adoptée qu'à la majorité des trois quarts des voix des administrateurs présents ou représentés. Si les trois quarts des membres ne sont pas présents ou représentés à la première réunion, il peut être convoqué une seconde réunion qui pourra délibérer quel que soit le nombre des membres présents ou représentés, mais aucune décision ne sera adoptée que si elle est votée à la majorité des trois quarts des membres présents ou représentés.

Article 16. Dissolution

Au cas où la dissolution de la fondation serait prononcée conformément à la loi, l'actif net de la fondation sera transféré à une ou plusieurs personnes morales de droit privé ou public poursuivant une fin désintéressée similaire.

TITRE VI. DISPOSITIONS DIVERSES

Article 17. Règlement d'ordre intérieur .

Un règlement d'ordre intérieur peut être adopté par le conseil d'administration sans préjudice de la loi et des

statuts.

Article 18. Caractère supplétif de la loi

Tout ce qui n'est pas prévu par les présents statuts sera réglé conformément aux dispositions de la loi du 27 juin 1921 sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et les fondations.

DISPOSITIONS TRANSITOIRES

Exercice social

Exceptionnellement, le premier exercice social commencera le jour du dépôt au greffe de l'acte de

constitution et se terminera le 31 décembre 2012.

Nominations

Ont été nommés à l'issue de l'acte constitutif comme administrateurs, pour une durée de trois ans :

- Monsieur Herwig Fleerackers domicilié à (2300) Turnhout, Ruiten 46,

-'Monsieur Rudolf (dit Rudi) Thomaes domicilié à (2100) Antwerpen, Boekenberglei 176,

- Monsieur Jacques de Toeuf domicilié à (1640) Rhode-Saint-Genèse, Hof-ten-Berg 66.

Réservé Volet B - Sufte MOO 2.2

" au Les administrateurs, réunis en conseil, ont désigné en qualité de :

Moniteur a) Président : Monsieur Rudolf (dit Rudi) Thomaes,

I belge b) Secrétaire : Monsieur Herwig Fleerackers,

c) Trésorier : Monsieur Herwig Fleerackers,

d) Délégué à la gestion journalière : Monsieur Herwig Fleerackers.



Pour extrait analytique conforme délivré avant enregistrement pour être déposé au greffe du tribunal de

commerce compétent.

(Signé) François HERINCKX, notaire

Déposées en même temps : une expédition, trois procurations, une attestation bancaire

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/11/2011- Annexes du Moniteur belge

".'u-terrer sur la dernrère page du Volet B Au recto '\tcrr et r;Ual.!k: u : r-' 'n=,t' :r r'! ir; .ii. i: .h ou (les perPrr',rles

:pont i'ioitVoif rrr)rESente'r " a rr',r, :'tu,!', J'. ; r;:i'1osr"'P à I egard des tiers

Au verso M'a, et



24/11/2011
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

I~II~INIIIINIIIflI~~l~lnh 11

*1117]336"

Ondernemingsar : 0890.9*). 493

Benaming

(voluit} : Healthcare Belgium Foundation

(verkort) : HCare.be Foundation

Rechtsvorm : private stichting

Zetel : (1000) Brussel, Stuiversstraat 8

Onderwerp akte : OPRICHTING  BENOEMINGEN

Uit een akte verleden door Meester François Herinckx, geassocieerd notaris te Brussel, op negen november twee duizend en elf, blijkt dat de vereniging zonder winstoogmerk «Healthcare Belgium», afgekort «HCare.be», met zetel te (1000) Brussel, Stuiversstraat 8 (ondernemingsnummer : 0891.381.597) een private stichting heeft opgericht, waarvan de statuten volgende bepalingen bevatten :

} Ly

\

i'

J

TITEL I : BENAMING -- MAATSCHAPPELIJKE ZETEL -- DOEL - DUUR

Artikel 1. Stichter

De stichting wordt opgericht door de vereniging zonder winstoogmerk « Healthcare Belgium », afgekort «

HCare.be », met zetel te (1000) Brussel, Stuiversstraat 8 (ondernemingsnummer : 0891.381.597).

Artikel 2. Vorm - Benaming

De stichting neemt de vorm aan van een private stichting. Zij heeft als benaming : « Healthcare Belgium Foundation », afgekort : « HCare.be Foundation ». De volledige benaming en de afgekorte benaming zullen afzonderlijk gebruikt kunnen worden.

Artikel 3. Zetel

De zetel van de stichting wordt gevestigd te (1000) Brussel, Stuiversstraat 8.

De zetel mag naar eender welke plaats in België verplaatst worden bij eenvoudige beslissing van de raad

van bestuur, die binnen de maand na datum van de beslissing in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad

bekendgemaakt wordt.

Artikel 4. Doel(en) - Activiteit(en)

De stichting heeft tot onbaatzuchtig doel samenwerkingsovereenkomsten af te sluiten met derden die op zoek zijn naar producten en diensten in de hieronder beschreven domeinen alsook met partijen die tot de verwezenlijking van deze producten en diensten bijdragen. Deze partijen bestaan uit besturen of overheden, universiteiten, academies van hoger onderwijs, wetenschappelijke verenigingen, commerciële associaties, stichtingen of vennootschappen, alsook de personen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrokken zijn in de gezondheids- en/of opleidingssector.

In het kader van de verwezenlijking van haar doel, zal de stichting zich toespitsen op maar zich niet beperken tot de volgende activiteiten :

- academische samenwerkingen om de geaccrediteerde en gecertificeerde opleiding in België van internationale studenten te vergemakkelijken met inbegrip van partenariaten in het buitenland voor het vestigen van joint-ventures in het onderwijs,

- aanbrengen van klinische oplossingen door medisch, paramedisch en beleidspersoneel aan te leveren of te helpen met de aanlevering van dergelijk personeel,

- plannings- en strategieadvies verlenen met betrekking tot de bouw, de uitrusting en het bestuur van medische centra en ziekenhuizen,

- oprichting van excellentiecentra in het buitenland in verschillende medische subspecialisaties,

- kennismaking met nieuwe technologieën,

- kennisoverdracht en capaciteitsopbouw in de gezondheidssector,

- handelen in de hoedanigheid van tussenpersoon bij de levering van goederen en diensten in de bovenvermelde domeinen en, in het voorkomend geval, zulke goederen en diensten leveren.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden ie vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

", MOD 2.2

De stichting zal eveneens aile handelingen mogen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel, meer bepaald alle initiatieven nemen, alle samenwerkingen bevorderen, giften of leningen verkrijgen, in natura of in geld, aile roerende of onroerende goederen aankopen, aile verrichtingen organiseren of alle maatregelen nemen die tot de verwezenlijking van haar doel kunnen bijdragen, met inachtneming van de wet.

Artikel 5. Duur

De stichting wordt voor onbepaalde duur opgericht.

TITEL Il. BESTUUR

Artikel B. Raad van bestuur - samenstelling en bevoegdheden

De stichting wordt bestuurd door een raad van bestuur die bestaat uit minstens drie en maximaal tien

personen. De bestuurders zijn natuurlijke personen. Zij oefenen hun mandaat onbezoldigd uit.

De raad van bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester.

De raad van bestuur mag alle handelingen stellen die noodzakelijk of nuttig zijn voor de verwezenlijking van

het doel van de stichting. Hij heeft eveneens de bevoegdheid om de statuten van de stichting te wijzigen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/11/2011- Annexes du Moniteur belge Artikel 7. Benoeming, ambtsbeëindiging en afzetting van de bestuurders

7.1. De bestuurders worden voor de eerste keer op grond van de oprichtingsakte benoemd. Nadien worden zij benoemd of herkozen door de raad van bestuur die met een drievierde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden beslist. De raad mag evenwel slechts beslissen indien drie vierde van haar in functie blijvende leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Indien dit aanwezigheidsquorum bij de eerste vergadering niet wordt bereikt, kan de raad een tweede vergadering bijeenroepen die ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden zal kunnen beraadslagen, maar geen enkele beslissing zal worden aangenomen indien zij niet gestemd is met een twee derde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

7.2. Behalve bij de eerste keer wordt iedere bestuurder benoemd voor een duur van drie jaar, hernieuwbaar. De bestuurder die aangesteld wordt om een overleden, uitgetreden of afgezette bestuurder te vervangen, voltooit het mandaat van degene die hij opvolgt.

Behoudens vernieuwing worden de functies van de bestuurders automatisch beëindigd op de datum waarop zij ten einde lopen.

7.3. De bestuurders kunnen op elk moment hun ontslag indienen bij gewoon schrijven gericht aan de voorzitter.

7.4. De bestuurders zijn ten alle tijde afzetbaar door de raad van bestuur overeenkomstig de aanwezigheids- en stemmingsquora voorzien in artikel 7.1. De betrokken bestuurder zal niet deelnemen aan de beraadslaging, maar zal de mogelijkheid hebben om voorafgaand aan de beraadslaging gehoord te worden.

Artikel 8. Vergaderingen van de raad van bestuur

De raad van bestuur komt ten minste vier keer per jaar samen na bijeenroeping door de voorzitter of bij diens afwezigheid door zijn gemachtigde, of nog, wanneer ten minste een derde van de leden hiertoe een schriftelijk verzoek aan de secretaris richt.

De raad kan slechts op geldige wijze beraadslagen indien de meerderheid van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter, of bij diens verhindering, door de secretaris.

Iedere bestuurder mag zich op de beraadslagingen laten vertegenwoordigen via volmacht aan een andere bestuurder, of voor de eerste maal aan een derde. Een bestuurder kan echter slechts drager zijn van één enkele volmacht.

De beslissingen worden genomen met een meerderheid van de stemmen die door de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders zijn uitgebracht. Een onthouding wordt bij de stemmentelling gelijkgesteld aan een weigering.

In geval van staking van de stemmen, is de stem van de bestuurder die de vergadering voorzit doorslaggevend.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de stichting zulks vereisen, kunnen de beslissingen van de raad van bestuur worden genomen bij schriftelijk akkoord van de bestuurders.

Artikel 9. Notulen

De beraadslagingen en beslissingen van de raad worden opgetekend in notulen die door de secretaris worden opgemaakt en door hem en de voorzitter van de zitting ondertekend worden. Deze notulen warden in een bijzonder register opgenomen. De voorzitter of de secretaris is ertoe gemachtigd uitgiftes, uittreksels en afschriften van deze notulen af te leveren. Hij zal de bestuurders binnen de maand na de vergadering een exemplaar bezorgen.

Artikel 10. Vertegenwoordiging

De leden van de raad van bestuur, die hun functie op collegiale wijze uitoefenen, vertegenwoordigen de

stichting in en buiten rechte, hetzij als eiser, hetzij als verweerder.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Onverminderd de vertegenwoordigheidsbevoegdheid van de raad van bestuur, wordt de stichting in en

buiten rechte, inclusief in de demarches met de administratie, naar behoren vertegenwoordigd:

- hetzij door de voorzitter van de raad en de secretaris, die gezamenlijk handelen,

- hetzij door de voorzitter van de raad of de secretaris, die gezamenlijk met een andere bestuurder handelt,

- hetzij, binnen de grenzen van het dagelijks bestuur, door de tot dit bestuur gemachtigde perso(o)n(en), die

alleen of gezamenlijk handelen overeenkomstig hetgeen bij de benoeming besloten zal worden,

- hetzij door bijzondere gevolmachtigden, binnen de grenzen van hun mandaat.

Artikel 11. Delegatie van het dagelijks bestuur

De raad van bestuur kan, met inachtneming van de wet, het dagelijks bestuur van de stichting, alsook de vertegenwoordiging voor dit bestuur aan een of meer personen van zijn keuze, al dan niet bestuurders, overdragen. Hij zal de bevoegdheden en eventueel het salaris of de bezoldigingen die aan de functie toekomen vastleggen.

Artikel 12. Belangenconflict

In geval van belangenconflict zal de betrokken bestuurder op eigen initiatief de voorzitter en, in geval van diens verhindering, de secretaris hierover inlichten. Hij zal noch aan de beraadslaging van de raad kunnen deelnemen, noch over deze beslissing kunnen stemmen. Zijn gemotiveerde verklaring zal aan de notulen van deze vergadering aangehecht worden.

TITEL Iil. CONTROLE

Artikel 13. Commissaris

Indien de-stichting aan de voorwaarden bedoeld in artikel 37 van de wet voldoet, dient de raad een commissaris aan te wijzen. Deze wordt benoemd overeenkomstig de in artikel 8 vastgelegde beraadslagingsregels onder de leden van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren. Hij wordt benoemd voor een periode van drie jaar en is herkiesbaar.

TITEL IV. BOEKJAAR - JAARREKENINGEN EN BEGROTINGEN

Artikel 14. Het boekjaar van de stichting vangt aan op 1 januari en eindigt op 31 december van Ieder jaar.

Ieder jaar en ten laatste zes maanden na afsluiting van het boekjaar, maakt de raad van bestuur, overeenkomstig de wet, de jaarrekeningen van het afgelopen boekjaar op, alsook de begroting van het volgende boekjaar.

TITEL V. WIJZIGING - ONTBINDING

Artikel 15. Statutenwijzigingen

De raad van bestuur kan slechts op geldige wijze beraadslagen over de statutenwijzigingen van de stichting wanneer het voorwerp van de beraadslaging in de oproeping in het bijzonder vermeld wordt en indien drie vierde van de leden van de raad aanwezig is.

Een wijziging kan slechts worden aangenomen met een drievierde meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Indien drie vierde van de leden niet aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de eerste vergadering, kan een tweede vergadering bijeengeroepen worden die ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden zal kunnen beraadslagen, maar geen enkele besluit zal worden aangenomen indien het niet gestemd is met tweederde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Artikel 16. Ontbinding

Ingeval de ontbinding van de stichting overéenkomstig de wet zou worden uitgesproken, zal het nettoactief van de stichting aan een of meer privaatrechtelijke of publiekrechtelijke rechtspersonen worden overgedragen die een gelijkaardig onbaatzuchtig doel nastreven.

TITEL VI. DIVERSE BEPALINGEN

Artikel 17. Reglement van inwendige orde

De raad van bestuur kan onverminderd de wet en de statuten een reglement van inwendige orde

aannemen.

Artikel 18. Aanvullend karakter van de wet

Al hetgeen niet in deze statuten voorzien wordt, zal geregeld worden overeenkomstig de bepalingen van de wet van 27 juni 1921 betreffende verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

MOD 2.2

Luik B - Vervolq

OVERGANGSBEPALINGEN

Boekjaar

Het eerste boekjaar zal uitzonderlijk beginnen op de dag van de neerlegging van een uittreksel van huidige

statuten bij de griffie van de rechtbank van koophandel en op 31 december 2012 eindigen.

Benoemingen

Werden na de oprichtingsakte als bestuurders benoemd voor een duur van drie jaar :

- de Heer Herwig Fleerackers wonende te (2300) Turnhout, Ruiten 46,

- de Heer Rudolf (genoemd Rudi) Thomaes wonende te (2100) Antwerpen, Boekenberglei 176, - de Heer Jacques de Toeuf wonende te (1640) Sint-Genesius-Rode, Hof-ten-Berg 66.

Werden door de raad van bestuur benoemd tot :

a) Voorzitter : de Heer Rudolf (genoemd Rudi) Thomaes,

b) Secretaris : de Heer Herwig Fleerackers,

c) Schatbewaarder : de Heer Herwig Fleerackers,

d) Gedelegeerd aan het dagelijks bestuur : de Heer Herwig Fleerackers.

Voor gelijkvormig ontledend uittreksel, vátír de registratie uitgereikt met het enige doel te worden neergelegd

ter griffie van de bevoegde rechtbank.

(Get.) François HERINCKX, notaris

Samen neergelegd : een uitgifte, drie volmachten, een bankuittreksel.

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(oJn(en) bevoegd de vereniging, stichting ot organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
HEALTHCARE BELGIUM FOUNDATION, AFGEKORT : HC…

Adresse
MARCEL BROODTHAERSPLEIN 8/5 1060 BRUSSEL

Code postal : 1060
Localité : SAINT-GILLES
Commune : SAINT-GILLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale