KONINKLIJKE BELGISCHE VERENIGING VOOR REUMATOLOGIE, AFGEKORT : KBVR

Association sans but lucratif


Dénomination : KONINKLIJKE BELGISCHE VERENIGING VOOR REUMATOLOGIE, AFGEKORT : KBVR
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 410.572.888

Publication

28/11/2014
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Ne- Copie à publier aux annexes du Moniteur belge

après dépôt de l'acte 77«



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Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreorise : 0410.572.888

Dénomination

(en entier) : Société Royale Belge de Rhumatologie

(en abrégé) : SRBR

Forme juridique : Association Sans But Lucratif

Siège : Avenue Winston Churchill 11/30, 1180 UCCLE

Oblet de l'acte : NOMINATIONS, REELECTIONS, DEMISSIONS, CONSEIL D'ADMINISTRATION.

Suite à l'Assemblée Générale Statutaire de la Société Royale Belge de Rhumatologie ASBL du 25 septembre 2014, il a été décidé ce qui suit

NOMINATIONS D'ADMINISTRATEURS

Dr. Durnez Anne M. T., administratrice, Bolderiklaan 11 B9, 1200 Woluwe-Saint-Lambert, née à Kortrijk le 21 février 1975 ;

Dr. Gangji Valérie, administratrice, Avenue de la Libération 41, 1640 Rhode-Saint-Genèse, née à Ixelles le 22 avril 1968 ;

REELECTIONS D'ADMINISTRATEURS

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., administratrice, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp ;

Dr, Houssiau Frédéric, administrateur, Avenue des Eglantines 26, 1970 Wezembeek ;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E, E., administrateur, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr. Lauwerys Bernard, administrateur, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, administrateur, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

DEMISSIONS D'ADMINISTRATEURS

Dr. De Clercq Luc Kamie[ Clara, administrateur, Langbosweg 21, 2550, Kontich ;

Dr. Van den Bosch Filip, administrateur, .Smesstraaat 50, 9140 Temse .

Bijlagen bij Tiët BèTgiïëh StaatsbIacT- 28/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

Réservé

au

Moniteur

belge

MOD 2.2

Volet B - Suite

NOUVEAU CONSEIL D'ADMINISTRATION

L'assemblée générale statutaire de la "Société Royale Belge de Rhumatologie", qui s'est tenue le 25 septembre 2014 a remplacé par élection une partie de son conseil d'administration, Les membres du nouveau conseil d'administration sont :

Dr. Westhovens René Marie Pierre Mathijs, administrateur, président, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-Maaseik ;

Dr. Lauwerys Bernard, administrateur, président-elect, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, administrateur, vice président, Blauwesteenstraat 14, 9070 Heusden ;

Dr. Badot Valérie Dominique, administratrice, secrétaire général, Avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville ;

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., administratrice, trésorière, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp ;

Dr, Volders Pascale, administratrice, secrétaire adjoint, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek.

Dr. De Clerck Luc Stephanie Theodoor, administrateur, Ringlaan 161, 2170 Merksem ;

Dr, Durez Patrick Bernard Dominique, administrateur, place des Grées du Loû 5, 1480 Tubize ;

Dr, Durnez Anne M, T., administratrice, Bolderikiaan 11 B9, 1200 Woluwe-Saint-Lambert ;

Dr. Gangji Valérie, administratrice, Avenue de la Libération 41, 1640 Rhode-Saint-Genèse ;

Dr. Hoffman lise, administratrice, Desguinlei 90, 110, 2018 Antwerpen ;

Dr, Houssiau Frédéric André Emmanuel, administrateur, avenue des Eglantines 26, 1970 Kraainem ;

Dr, Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., administrateur, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr, Joos Rik, administrateur, Kerkkouterrede 7, 9070 Destelbergen ;

Dr. Lenaerts Jan, administrateur, Romeinse Kassel 51, 3700 Tongeren ;

Dr, Luyten Frank Prosper Jozef, administrateur, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem ;

Dr, Nzeusseu Toukap Adrien, administrateur, clos Marilyn Monroe 3, 1090 Jette ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, administrateur, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

Dr, Stoenoiu Maria Simona, administratrice, avenue de la Niellel, bte 6, 1200 Woluwé-Saint-Lambert ;

Dr. Verschueren Patrick, administrateur, Kleine Hollestraat 8, 3060 Bertem,

René Westhovens, administrateur et Président ;

Valérie Badot, administratrice et Secrétaire général.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

28/11/2014
ÿþ!, I In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Voorbehoud( 1111/1/111111,11111.1(111,11,111111111111

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au greffe du firib~r~iéde commerce

Ondernemingsnr : 0410.572.888

Benaming

(voluit) : Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie

(verkort) : KBVR

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Winston Churchilllaan 11/30, 1180 UKKEL

Onderwerp akte : BENOEMINGEN, HERVERKIEZINGEN, UITTREDINGEN, RAAD VAN BESTUUR

Door de algemene statutaire vergaderingen van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie VZW, die doorgingen op 25 september 2014 werd het volgende besloten:

BENOEMINGEN VAN BESTUURDERS

Dr. Durnez Anne M. T., bestuurster, Bolderiklaan 11 B9, 1200 Sint-Lambrecht-Woluwe, geboren in Kortrijk op 21 februari 1975 ;

Dr. Gangji Valérie, bestuurster, Bevrijdingslaan 41, 1640 Sint-Genesius-Rode, geboren in Ixelles op 22 april 1968 ;

HERVERKIEZINGEN VAN BESTUURDERS

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., bestuurster, schatbewaarder, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp ;

Dr, Houssiau Frédéric André Emmanuel, bestuurder, Wilde Rozenlaan 26, 1970 Wezenbeek;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., bestuurder, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr. Lauwerys Bernard, bestuurder, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, bestuurder, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

UITTREDINGEN VAN BESTUURDERS

Dr. De Clercq Luc Kamiel Clara, bestuurder, Wielewaalstraat 28, 2610 Wilrijk ;

Dr. Van den Bosch Filip, bestuurder, Ernest Claeslaan 36, 9111 Belsele;

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Luik B - Vervolg

NIEUWE RAAD VAN BESTUUR

De algemene statutaire vergadering van 25 september 2014 heeft een deel van de Raad van Bestuur ,

vervangen De leden van de nieuwe Raad van Bestuur zijn:

Dr. Westhovens René Marie Pierre Mathijs, bestuurder, voorzitter, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-Maaseik;

Dr. Lauwerys Bernard, bestuurder, president-elect, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, bestuurder, ondervoorzitter, BEauwesteenstraat 14, 9070 Heusden ;

Dr, Badot Valérie Dominique, bestuurster, algemeen secretaris, raadgever, avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville ;

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., bestuurster, schatbewaarder, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp ;

Dr. Volders Pascale, bestuurster, adjunct secretaris, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek ;

Dr. De Clerck Luc Stephanie Theodoor, bestuurder, Ringlaan 162, 2170 Merksern-Antwerpen ;

Dr. Durez Patrick Bernard Dominique, bestuurder, place des Grées du Loû 5, 1480 Tubize ;

Dr. Durnez Anne M. T., bestuurster, Bolderiklaan 11 B9, 1200 Sint-Lambrecht-Woluwe ;

Dr. Gangji Valérie, bestuurster, Bevrijdingslaan 41, 1640 Sint-Genesius-Rode ;

Dr. Hoffman lise, bestuurster, Desguinlei 90, 110, 2018 Antwerpen ;

Dr. Houssiau Frédéric André Emmanuel, bestuurder, Wilde Rozenlaan 26, 1970 Wezembeek;

Dr, Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., bestuurder, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr, Jan Lenaerts, bestuurder, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren ;

Dr. Joos Rik, bestuurder, Kerkkouterrede 7, 9070 Destelbergen ;

Dr. Luyten Frank Prosper Jozef, bestuurder, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem ;

Dr Nzeusseu Toukap Adrien, bestuurder, clos Marilyn Monroe 3, 1090 Jette ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, bestuurder, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ; ,

Dr, Stoenoiu Maria Simona, bestuurster, avenue de la Nielle1, bte 6, 1200 Woluwé-Saint-Lambert ;

Dr. Verschueren Patrick, bestuurder, Kleine Hollestraat 8, 3060 Bertem ;

René WESTHOVENS, bestuurder en voorzitter,

Valérie BADOT, bestuurster en algemeen secretaris.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

31/12/2012
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



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N' d'entreprise : 0410.572.888

Dénomination

(en entier) : Société Royale Belge de Rhumatologie

(en abrégé) : SRBR

Forme juridique : Association Sans But Lucratif

Siège : Avenue Winston Churchill 11/30, 1180 UCCLE

Objet de l'acte : NOMINATIONS, REELECTIONS, CESSATIONS DE FONCTIONS, CONSEIL D'ADMINISTRATION.

Suite à l'Assemblée Générale Statutaire de la Société Royale Belge de Rhumatologie ASBL du 26 septembre 2012, il a été décidé ce qui suit :

NOMINATIONS

Dr. Hoffman lise Elvire Alma, administratrice, Desguinlei 90, 11D, 2018 Antwerpen, née le 30 décembre 1972 à Blankenberge ;

Dr. Joos Rik, administrateur, Kerkkouterrede 7, 9070 Destelbergen, né le 5 novembre 1956 à Gent;

Dr, Lenaerts Jan, administrateur, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren, né le 22 mai 1962 à Tongeren.

Dr. Nzeusseu Toukap Adrien, administrateur, clos Marilyn Monroe 3, 1090 Jette, né le 15 août 1968 à Yaoundé, République du Cameroun ;

Dr. Stoenoiu Maria Simona, administratrice, avenue de la Niellel, bte 6, 1200 Woluwé-Saint Lambert, née le 10 octobre 1970 à Bumbesti-Jiu, Romania;

Dr. Verschueren Patrick, administrateur, Kleine Hollestraat 8, 3060 Bertem, né le 19 juin 1968 à Gent.

REELECTIONS

Dr, Badot Valérie Dominique, administratrice, Avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville

Dr. De Clerck Luc Stephanie Theodoor, administrateur, Ringlaan 162, 2170 Merksein-Antwerpen

Dr. Durez Patrick Bernard Dominique, administrateur, place des Grées du Loü 5, 1480 Tubize ;

Dr, Elewaut Dirk Simonne Walter, administrateur, Blauwesteenstraat 14, 9070 Neusden ;

Dr, Lauwerys Bernard, administrateur, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr, Luyten Frank Prosper Jozef, administrateur, Baron A D'Huartiaan 193, 1950 Kraainem ;

Dr. Volders Pascale, administratrice, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek.

Dr. Westhovens René Marie Pierre Mathijs, administrateur, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-Maaseik.

CESSATIONS DE FONCTIONS

Dr. Declerck Kathleeen, administratrice, Wespelaarsebaan 298, 3190 Boortmeerbeek ;

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Volet B - Suite

MOD 2.2

I. Réservé

au

Moniteur

beige

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Dr. Kaiser Marie-Joëlle, administratrice cooptée, rue du Gonhy, 38/9, 4100 Boncelles ;

Dr. Lenaerts Jan, administrateur coopté, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren ;

Dr, Ribbens Clio, administratrice, Boulevard Piercot 14/91, 4000 Liège ;

Dr. Schatteman Godelieve, administratrice, Prins Leopoldlei 15, 2640 Mortsel, décédée Ie 6 juin 2011.

NOUVEAU CONSEIL D'ADMINISTRATION

L'assemblée générale statutaire de la "Société Royale Belge de Rhumatologie", qui s'est tenue le 26 septembre 2012 a remplacé par élection une partie de son conseil d'administration. Les membres du nouveau conseil d'administration sont

Dr. Houssiau Frédéric André Emmanuel, administrateur, président, avenue des Eglantines 26, 1970 Kraainem ;

Dr, Westhavens René Marie Pierre Mathijs, administrateur, président-elect, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-Maaseik ;

Dr. Lauwerys Bernard, administrateur, vice président, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr, Hoffman Ilse, administratrice, secrétaire général, Desguinlei 90, 11D, 2018 Antwerpen ;

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., administratrice, trésorière, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp ;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, administrateur, secrétaire adjoint, Blauwesteenstraat 14, 9070 Heusden

Dr. Badot Valérie Dominique, administratrice, conseillère, Avenue des Dauphins 5,1495 Villers-la-Ville ;

Dr, De Clerck Luc Stephanie Theodoor, administrateur, Ringlaan 161, 2170 Merksem ;

Dr, De Clercq Luc Kamiet Clara, administrateur, Wielewaalstraat 28, 2610 Wilrijk ;

Dr. Durez Patrick Bernard Dominique, administrateur, place des Grées du LoO 5, 1480 Tubize ;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., administrateur, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr. Joos Rik, administrateur, Kerkkouterrede 7, 9070 Destelbergen ;

Dr. Lenaerts Jan, administrateur, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren

Dr. Luyten Frank Prosper Jozef, administrateur, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem ;

Dr, Nzeusseu Toukap Adrien, administrateur, clos Marilyn Monroe 3, 1090 Jette ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, administrateur, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

Dr. Stoenoiu Maria Simona, administratrice, avenue de la Nietlel, bte 6, 1200 Woluwé-Saint-Lambert

Dr. Van den Bosch Filip, administrateur, .Smesstraaat 50, 9140 Temse ;

Dr. Verschueren Patrick, administrateur, Kleine Hollestraat 8, 3060 Bertem ;

Dr, Volders Pascale, administratrice, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek.

Frédéric Houssiau, administrateur et Président ;

Ilse Hoffman, administratrice et Secrétaire général.

31/12/2012
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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111

BRUSSEL

8 DEL 2012

Griffie

Ondernemingsnr : 0410.572.888

Benaming

(voluit) : Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie

(verkort) : KBVR

Rechtsvorm: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel: Winston Churchilllaan 11/30, 1180 UKKEL

Onderwerp akte: BENOEMINGEN, HERVERKIEZINGEN, FUNCTIE BEËINDIGING, RAAD VAN BESTUUR

Door de algemene statutaire vergaderingen van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie

VZW, die doorgingen op 26 september 2012 werd het volgende besloten:

BENOEMINGEN

Dr. Hoffman Ilse Elvire Alma, bestuurster, Desguinlei 90, 11D, 2018 Antwerpen, geboren op 30 december

1972 in Blankenberge ;

Dr. Joas Rik, bestuurder, Kerkkouterrede 7, 9070 Destelbergen, geboren op 5 november 1956 in Gent;

Dr. Lenaerts Jan, bestuurder, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren, geboren op 22 mei 1962 In Tongeren;

Dr. Nzeusseu Toukap Adrien, bestuurder, clos Marilyn Monroe 3, 1090 Jette, geboren op 15 augustus 1968

in Yaoundé, Kamerounse Republiek;

Stoenoiu Maria Simona, bestuurster, avenue de la Nielle1, bte 6, 1200 Woluwé-Saint-Lambert, gebaren

op 10 oktober 1970 in Bumbesti-Jiu, Romania;

Dr. Verschueren Patrick, bestuurder, Kleine Hollestraat 8, 3060 Bertem, geboren op 19 juni 1968 in Gent.

HERVERKIEZINGEN

Dr. Bedot Valérie Dominique, bestuurster, Avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville ;

Dr. De Clerck Luc Stephanie Theodoor, bestuurder, Ringlaan 162, 2170 Merksem-Antwerpen ;

Dr. Durez Patrick Bernard Dominique, bestuurder, place des Grées du Loû 5, 1480 Tubize ;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, bestuurder, Blauwesteenstraat 14, 9070 Heusden ;

Dr. Lauwerys Bernard, bestuurder, Molenstraat 55, 3078 Everberg;

Dr. Luyten Frank Prosper Jozef, bestuurder, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem ;

Dr, Volders Pascale, bestuurster, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek.

Dr. Westhovens René Marie Pierre Mathijs, bestuurder. Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-Maaseik.

BEËINDIGING VAN FUNCTIES

Dr. Declerck Kathleen, bestuurster, Wespelaarsebaan 298, 3190 Boortmeerbeek ;

Dr. Kaiser Marie-Joëlle, bij coöptatie bestuurster, rue du Gonhy, 38/9, 4100 Boncelles ;

Dr. Lenaerts Jan, bij coöptatie bestuurder, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren;

Dr. Ribbens Clio, bestuurster, Boulevard Plercot 14/91, 4000 Liège.

Dr. Schatteman Godelieve, bestuurster, Prins Leopoldlei 15,2640 Mortsel, overleden op 6 juni 2011.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

M00 22

Luik B - Vervolg

Voor-

-behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

NIEUWE RAAD VAN BESTUUR

De algemene statutaire vergadering van 26 = ; september 2012 heeft een deel van de Raad van Bestuur

vervangen. De leden van de nieuwe Raad van Bestuur zijn:

Dr. Houssiau Frédéric André Emmanuel, bestuurder, voorzitter, avenue des Eglantines 26, 1970

Wezenbeek;

Dr. Westhovens René Marie Pierre Mathijs, bestuurder, president-elect, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-

Maaseik;

Dr. Lauwerys Bernard, bestuurder, ondervoorzitter, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr. Hoffman Ilse, bestuurster, algemeen secretaris, Desguinlei 90, 11D, 2018 Antwerpen ;

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., bestuurster, schatbewaarder, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp ;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, bestuurder, adjunct secretaris, Blauwesteenstraat 14, 9070 Neusden ;

Dr. Badot Valérie Dominique, bestuurster, raadgever, avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville ;

Dr, De Clerck Luc Stephanie Theodoor, bestuurder, Ringlaan 162, 2170 Merksem-Antwerpen ;

Dr. De Clercq Luc Kamiel Clara, bestuurder, Wielewaalstraat 28, 2610 Wilrijk ;

Dr, Durez Patrick Bernard Dominique, bestuurder, place des Grées du LoQ 5, 1480 Tubize ;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., bestuurder, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr, Jan Lenaerts, bestuurder, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren ;

Dr. Joos Rik, bestuurder, Kerkkouterrede 7, 9070 Destelbergen ;

Dr, Luyten Frank Prosper Jozef, bestuurder, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem ;

Dr Nzeusseu Toukap Adrien, bestuurder, clos Marilyn Monroe 3, 1090 Jette ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, bestuurder, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

Dr. Stoenoiu Maria Simona, bestuurster, avenue de la Niellel , bte 6, 1200 Woluwé-Saint-Lambert ;

Dr, Van den Bosch Filip, bestuurder, Ernest Claeslaan 36, 9111 Belsele;

Dr, Verschueren Patrick, bestuurder, Kleine Hollestraat 8, 3060 Berten ;

Dr, Volders Pascale, bestuurster, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek ;

Frédéric HOUSSIAU, bestuurder en voorzitter,

Hilse HOFFMAN, bestuurdster en algemeen secretaris.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

29/02/2012
ÿþCopie à publier aux annexes du Moniteur belge

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te d'entreprise : 0410.572.888

Réservé

au

Moniteur

belge

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1 6 EV. 2012

Greffe

Dénomination

{en entier) : Société Royale Belge de Rhumatologie

(en abrégé) : SRBR

Forme juridique : Association Sans But Lucratif

Siège : Avenue Winston Churchill 11130, 1180 UCCLE

Obiét de l'acte : MODIFICATIONS STATUTS

L'Assemblée Générale Statutaire de la Société Royale Belge de Rhumatologie ASBL du 30 septembre 2011, et la deuxième assemblée générale statutaire de la Société Royale Belge de Rhumatologie ASBL, qui s'est tenue le 7 décembre 2011, ont modifié l'article 17 et l'article 32 des statuts publiés au Moniteur belge du 13 mars 2011 comme suit:

MODIFICATION DE L'ARTICLE 17

ART. 17 Chaque année une assemblée générale se tient au cours du Congrès belge de Rhumatologie, ou à défaut, dans la région bruxelloise en septembre, octobre ou novembre.

Au cours de cette assemblée générale, il est fait lecture du procès-verbal de l'assemblée générale précédente. Rapport est fait sur l'activité de la Société Royale Belge de Rhumatologie. L'assemblée nomme les nouveaux membres et veille, le cas échéant, au renouvellement du Conseil d'administration. L'assemblée écoute les communications des membres inscrites à l'ordre du jour. La date et le lieu du prochain Congrès belge de Rhumatologie sont fixés.

Chaque année une assemblée générale se tient également au printemps. Au cours de cette assemblée générale, le trésorier soumet les comptes de l'exercice écoulé et le budget du nouvel exercice; les comptes doivent être approuvés par l'assemblée générale; le montant de la cotisation annuelle est fixé.

MODIFICATION DE L'ARTICLE 32

ART. 32. L'exercice social commence le ler janvier et se termine le 31 décembre. Chaque année, le Conseil d'administration arrête les comptes au 31 décembre, procède à l'inventaire des biens de la société, établit le bilan et propose le budget.

Dr. Luc De Clercq, administrateur et Président ;

Dr. Bernard Lauwerys, administrateur et Secrétaire général.

Mentionner sur la dernière page du Volet B

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MOD 2.2

29/02/2012
ÿþ MOD 2.2

= In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

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1 6 FEU 202

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Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

" iaoaJase" 1 111

10

Ondernemingsnr : 0410.572.888

Benaming

(voluit) : Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie

(verkort) : KBVR

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Winston Churchilllaan 11/30, 1180 UKKEL

Onderwerp akte : WIJZIGINGEN STATUTEN

Door de algemene statutaire vergaderingen van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie VZW, die doorging op 30 september 2011 en de tweede algemene statutaire vergadering van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie VZW, die doorging op 7 december 2011 werden het artikel 17 et het artikel 32 van de statuten gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 15 maart 2011 als volgt gewijzigd;

WIJZIGING VAN ARTIKEL 17

ART. 17. Ieder jaar grijpt er een algemene vergadering plaats tijdens het Belgisch Congres van Reumatologie, of bij gebrek, in het Brussels gewest in september, oktober of november.

Tijdens deze algemene vergadering wordt lezing gegeven van het proces-verbaal van de vorige algemene vergadering. Er wordt verslag uitgebracht over de werking van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie. De vergadering benoemt de nieuwe leden en zorgt desgevallend voor de vernieuwing van de raad van bestuur. De vergadering luistert naar de mededelingen van de leden die op de dagorde staan. Datum en plaats van het volgend Belgisch Congres van Reumatologie worden bepaald.

Ieder jaar heeft er tevens een algemene vergadering plaats tijdens het voorjaar. Op deze algemene vergadering legt de schatbewaarder de boekhouding van het voorbije jaar voor en stelt het budget van het komend jaar voor; de rekeningen moeten door de algemene vergadering goedgekeurd worden; het bedrag van het lidgeld wordt vastgesteld.

WIJZIGING VAN ARTIKEL 32

ART. 32. Het bedrijfsjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december. Ieder jaar sluit de raad van bestuur de rekeningen op 31 december af, maakt de inventaris op van al de bezittingen van de vereniging, geeft de balans en stelt het budget voor.

Luc DE CLERCQ, bestuurder en voorzitter,

Bernard LAUWERYS, bestuurder en algemeen secretaris.

Op de laatste blz van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

BíjTágen bij het Belgisch Staatsblad - 29/02/2012 - Annexes du Moniteur belge

25/03/2011
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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15 -03- 2011

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Greffe

N° d'entreprise : 0410.572.888

Dénomination

(en entier) : Société Royale Belge de Rhumatologie

(en abrégé) : SRBR

Forme juridique : Association Sans But Lucratif

Siège : Avenue Winston Churchill 11/30, 1180 UCCLE

Objet de l'acte : NOMINATIONS, REELECTIONS, CESSATIONS DE FONCTIONS, CONSEIL D'ADMINISTRATION, MODIFICATIONS STATUTS +STATUTS COORDONNES

Suite à l'Assemblée Générale Statutaire de la Société Royale Belge de Rhumatologie ASBL du 24 septembre 2010, il a été décidé ce qui suit :

NOMINATIONS

Dr. Van den Bosch Filip, administrateur, .Smesstraat 50, 9140 Temse, né le 13 mai 1966 à Sint-Niklaas ;

Dr. Kaiser Marie-Joëlle, administratrice cooptée, rue du Gonhy, 38/9, 4100 Boncelles, née Ie 20 juillet 1970 à Namur ;

Dr. Jan Lenaerts, administrateur coopté, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren, né le 22 mai 1962 à Tongeren.

REELECTIONS

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., administratrice, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp ;

Dr. De Clercq Luc Kamiel Clara, administrateur, Langbosweg 21, 2550, Kontich ;

Dr. Houssiau Frédéric, administrateur, Avenue Bois Soleil 79, 1950 Kraainem ;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., administrateur, Meersstraat 142, 9000 Gent

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, administrateur, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

CESSATIONS DE FONCTIONS

Dr. Boutsen Yves Roger Jean-Paul, administrateur, rue des Mésanges 1, 5100 Jambes ;

Dr. De Keyser Filip Jaak Germaan, administrateur, Hillestraat 10A, 9991 Adegem ;

Dr. Goethals Luc Armand Ghislain, administrateur, Doornenlaan 9, 2950 Kapellen ;

Dr. Steinfeld Serge Daniel, administrateur, avenue du Beau Séjour 36, 1180 Bruxelles ;

La deuxième assemblée générale statutaire de la Société Royale Belge de Rhumatologie ASBL, qui s'est tenue le 14 décembre 2010 et qui a suivi l'assemblée générale statutaire du 24 septembre 2010, a voté à l'unanimité la modification de l'article 21 des statuts publiés au Moniteur belge du 27 octobre 2008.

Mentionner sur la dernière page du Volet 8 : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

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NOUVEAU CONSEIL D'ADMINISTRATION

L'assemblée générale statutaire de la 'Société Royale Belge de Rhumatologie", qui s'est tenue le 24 septembre 2010 a remplacé par élection une partie de son conseil d'administration. Les membres du nouveau conseil d'administration sont :

Dr. De Clercq Luc Kamiel Clara, administrateur, président, Langbosweg 21, 2550, Kontich ;

Dr. Houssiau Frédéric André Emmanuel, administrateur, président-elect, Avenue Bois Soleil 79, 1950 Kraainem

Dr. Westhovens René Marie Pierre Mathijs, administrateur, vice-président, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-Maaseik ;

Dr. Lauwerys Bernard, administrateur, secrétaire général, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., administratrice, trésorière, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp ;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, administrateur, secrétaire adjoint, Blauwesteenstraat 14, 9070 Heusden ;

Dr. Badot Valérie Dominique, administratrice, conseillère, Avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville ;

Dr. De Clerck Luc Stephanie Theodoor, administrateur, Ringlaan 161, 2170 Merksem ;

Dr. Declerck Kathleen, administratrice, Wespelaarsebaan 298, 3190 Boortmeerbeek ;

Dr. Durez Patrick Bernard Dominique, administrateur, vice-président, place des Grées du Loû 5, 1480 Tubize ;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., administrateur, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr. Luyten Frank Prosper Jozef, administrateur, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, administrateur, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

Dr. Ribbens Clio, administratrice, Boulevard Piercot 14/91, 4000 Liège ;

Dr. Schatteman Godelieve, administratrice, Prins Leopoldlei 15, 2640 Mortsel ;

Dr. Van den Bosch Filip, administrateur, .Smesstraaat 50, 9140 Temse ;

Dr. Volders Pascale, administratrice, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek ;

Dr. Kaiser Marie-Joëlle, administratrice cooptée, rue du Gonhy, 38/9, 4100 Boncelles ;

Dr. Lenaerts Jan, administrateur coopté, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren.

MODIFICATION DE L'ARTICLE 21

La disposition suivante est ajoutée à l'Article 21 : "II est permis au Conseil d'administration accessoirement de répartir toute fonction qu'il estime être nécessaire au bon fonctionnement de la société, par exemple la fonction de 'President-elect'. Les modalités de désignation de personnes pour cette fonction sont reprises en détail dans le Règlement d'Ordre Interne (ROI)."

Dr. Luc De Clercq, administrateur et Président ;

Dr. Bernard Lauwerys, administrateur et Secrétaire général.

4 MOD 2.2

TEXTE COORDONNÉ DES STATUTS SUITE A LEUR MODIFICATION

La "Société Royale Belge de Rhumatologie" (en abrégé : "SABA"), association sans but lucratif, a été fondée en 1926 sous le nom de "Ligue belge contre le Rhumatisme". Son nom fut modifié en 1966 en "Société beige de Rhumatologie" et en "Société Royale Beige de Rhumatologie" en 1976.

Les présents statuts, adoptés par l'assemblée générale statutaire du 2 décembre 2003 qui a suivi l'assemblée générale statutaire du 2 octobre 2003, prennent également en compte la modification du siège publiée le 18 avril 2007, et le remplacement d'une partie du conseil d'administration qui a eu lieu lors de l'assemblée générale du 26 septembre 2008. Ils remplacent ceux publiés au Moniteur belge du 23 octobre 2006.

TITRE ler. Siège, but, durée, langues

ARTICLE 1er.La Société Royale Belge de Rhumatologie siège avenue Winston Churchill 11/30, à 1180 Bruxelles à partir du 26 mars 2007. L'adresse du siège social peut-être modifiée sur simple décision du conseil d'administration.

L'arrondissement judiciaire dont dépend la société est Bruxelles.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge ART. 2. Le but de la Société Royale Belge de Rhumatologie est de promouvoir les connaissances cliniques et scientifiques concernant les maladies rhumatismales. Dans cette optique, la Société Royale Belge de Rhumatologie

a) stimule et encourage les recherches et études et veille à leur qualité scientifique,

b) suggère ou prend toute mesure utile à la lutte contre les maladies rhumatismales, tant sur le plan scientifique que social;

c) collabore avec les organisations nationales et internationales de lutte contre le rhumatisme. ART. 3. La Société Royale Belge de Rhumatologie est fondée pour une durée illimitée.

ART. 4. Les langues officielles de la Société Royale Belge de Rhumatologie sont le néerlandais et le français. L'anglais peut être utilisé pour le fonctionnement interne du Conseil d'administration et pour l'organisation d'activités scientifiques ou de relation publique, en particulier lorsque ces activités ont une visée internationale.

TITRE Il. Membres

ART. 5. Les membres sont en premier lieu les rhumatologues belges, mais aussi des personnes qui s'intéressent à ou sont expertes dans l'un ou l'autre domaine de la rhumatologie, que ce soit sur le plan scientifique, professionnel ou social.

ART. 6. Les candidatures sont présentées par le Conseil d'administration à une assemblée générale statutaire, sur proposition de deux membres déjà élus. Au cours de la même assemblée, les candidatures sont adoptées si elles recueillent la majorité des deux tiers des membres présents.

ART. 7. Le nombre de membres est illimité avec un minimum de sept.

ART. 8. Chaque membre bénéficie du droit de vote, à raison d'une voix par membre.

ART. 9. Le bureau peut inviter toute personne, non membre de la Société Royale Belge de Rhumatologie qui porte un intérêt aux sujets traités, à assister aux sessions scientifiques.

ART. 10. Démission: Chaque membre est libre de se retirer à tout instant de la société en adressant, par lettre recommandée, sa démission au Conseil d'administration. Cette décision ne l'exonère pas de

l'obligation d'acquitter les cotisations qu'il pourrait devoir à la société.

Tout membre qui, pendant deux années consécutives aura négligé de payer sa cotisation annuelle, sera considéré, après avertissement par lettre recommandée, de facto comme démissionnaire à moins de circonstances spéciales appréciées par le Conseil d'administration.

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ART. 11. Tout membre qui refuse de se conformer aux statuts ou aux règlements arrêtés conformément à ceux-ci ou qui cause à la société un préjudice moral ou matériel, peut être exclu de celle-ci.

Le Conseil d'administration ou une commission de trois membres au moins, désignée par lui, instruira l'affaire et proposera, éventuellement, l'exclusion à une assemblée générale régulièrement convoquée à cet effet.

Le membre incriminé sera invité, par lettre recommandée, adressée au moins quinze jours à l'avance, à exposer son point de vue à cette assemblée générale.

L'exclusion ne peut être prononcée qu'à la majorité des deux tiers des membres présents.

ART. 12. Le membre exclu ou démissionnaire, de même que les héritiers, perdent tout droit aux avantages de la Société Royale Belge de Rhumatologie et ne peuvent réclamer aucune part dans l'avoir de la société ni le remboursement de cotisations ou versements quelconques et ils ne sont pas dégagés de leurs obligations antérieures envers la Société Royale Belge de Rhumatologie.

TITRE III. Cotisations

ART. 13. Chaque membre verse annuellement une cotisation dont le montant est déterminé par l'assemblée générale statutaire sur proposition du Conseil d'administration et ne peut excéder 250 EUR.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge TITRE IV. Assemblée générale

ART. 14. Tous les membres de l'association ont un droit de vote égal dans l'assemblée générale et les résolutions sont prises à la majorité des voix des membres présents ou représentés, sauf dans les cas où il en est décidé autrement par la loi ou les statuts.

Tous les membres doivent être convoqués aux assemblées générales; l'ordre du jour doit figurer sur la convocation, qui sera remise à la poste au plus tard dix jours avant la réunion. D'autres moyens de convocation, comme le courriel (e-mail) ou la télécopie, peuvent être utilisés.

Un membre peut être représenté à l'assemblée générale par un autre membre à qui il remet une procuration signée mentionnant les points de l'agenda pour lesquels il autorise le mandaté à voter en son nom. Cette procuration est remise avant le vote à celui qui dirige l'assemblée. Un membre ne peut pas détenir plus d'une procuration par objet.

ART. 15. L'assemblée générale décide souverainement de toutes les questions qui lui sont soumises conformément aux présents statuts ou à la loi.

ART. 16. Le conseil d'administration convoque l'assemblée générale chaque fois qu'il le juge utile, et sur toute demande signée par le cinquième au moins des membres, précisant le(s) point(s) à mettre à l'ordre du jour; dans ce deuxième cas, l'assemblée générale se tiendra dans les quarante jours de la réception de la demande. Aucune résolution ne peut être prise en dehors de l'ordre du jour.

ART. 17 L'assemblée générale se tient chaque année au cours du Congrès belge de Rhumatologie, ou à défaut, dans la région bruxelloise en septembre, octobre ou novembre.

Au cours de cette assemblée générale, il est fait lecture du procès-verbal de l'assemblée générale précédente. Rapport est fait sur l'activité de la Société Royale Belge de Rhumatologie. Le trésorier soumet les comptes de l'exercice écoulé et le budget du nouvel exercice; les comptes doivent être approuvés par l'assemblée générale; le montant de fa cotisation annuelle est fixé. L'assemblée nomme les nouveaux membres et veille, le cas échéant, au renouvellement du Conseil d'administration. L'assemblée écoute les communications des membres inscrites à l'ordre du jour. La date et le lieu du prochain Congrès belge de Rhumatologie sont fixés.

ART. 18. Le vote secret est requis pour les élections statutaires et les exclusions. Les autres résolutions sont prises, selon décision du Conseil d'administration, à main levée ou par appel nominal; toutefois le vote secret peut être imposé s'il est exigé par cinq membres présents.

TITRE V. Conseil d'administration

ART. 19. La Société Royale Belge de Rhumatologie est administrée par un Conseil d'administration de quatre à vingt membres, élus pour une durée de quatre ans par l'assemblée générale statutaire. Le Conseil d'administration peut coopter des membres, dont le mandat est de deux ans,

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renouvelable. Les membres cooptés, de même que les anciens présidents de la Société Royale Belge de Rhumatologie non réélus assistent aux séances de plein droit, mais n'ont qu'une voix consultative.

Le Conseil d'administration est renouvelé tous les deux ans par moitié.

En cas de décès, de démission ou d'exclusion d'un administrateur, le Conseil d'administration pourvoit à son remplacement par cooptation jusqu'à la prochaine assemblée générale statutaire qui élira régulièrement un nouvel administrateur; ce dernier achève le mandat de celui qu'il remplace.

ART. 20. Les candidatures aux fonctions d'administrateur doivent être adressées par écrit au secrétaire général, trente jours avant la date de l'assemblée générale statutaire, au cours de laquelle il est procédé à l'élection.

ART. 21. Le Conseil d'administration choisit tous les deux ans en son sein un président, un ou deux vice-président(s), un secrétaire général, un trésorier, éventuellement un secrétaire-adjoint, et les présidents des commissions. Le mandat de deux ans du président ne peut être confié que deux fois à la même personne. Il est permis au Conseil d'administration accessoirement de répartir toute fonction qu'il estime être nécessaire au bon fonctionnement de la société, par exemple la fonction de 'President-elect'. Les modalités de désignation de personnes pour cette fonction sont reprises en détail dans le Règlement d'Ordre Interne (ROI).

ART. 22. Le Conseil d'administration possède tous les pouvoirs pour gérer la société; il la représente en tous actes judiciaires ou extrajudiciaires.

Il peut, sous sa responsabilité, déléguer ses pouvoirs à l'un de ses membres. Par décision de l'assemblée générale prise à la majorité des deux tiers des membres présents, ces pouvoirs peuvent être confiés à une tierce personne.

ART. 23. La Société Royale Belge de Rhumatologie peut fonder des commissions; les relations des commissions avec le Conseil d'administration seront précisées.

ART. 24. Le président, le premier vice-président, le secrétaire-général et le trésorier constituent le bureau du Conseil d'administration, qui s'occupe des affaires courantes et prend toutes mesures nécessaires et urgentes, dont il fait rapport à la prochaine séance du Conseil d'administration.

ART. 25. Le bureau se réunit sur convocation du président, le Conseil d'administration sur convocation du président ou à la demande de trois administrateurs. Dans ce dernier cas, la réunion doit obligatoirement se tenir dans les quinze jours de la réception de la demande. Le président fixe les dates et lieux des réunions.

ART. 26. Le Conseil d'administration délibère valablement lorsque la moitié de ses membres sont présents; si la moitié des membres n'est pas présente, une seconde séance est convoquée, qui décide valablement sur le même ordre du jour, quel que soit le nombre de membres présents. Le bureau peut valablement délibérer lorsque trois de ses membres sont présents. Les décisions du bureau et du Conseil d'administration sont prises à la majorité simple des membres présents. En cas de parité des voix, celle du président est prépondérante.

ART. 27. Les séances du bureau et du Conseil d'administration, de même que les assemblées générales sont présidées par le président ou, à son défaut, par un vice-président; en leur absence, les séances sont présidées par le membre du Conseil d'administration le plus âgé.

ART. 28. Des procès-verbaux sont dressés des délibérations du bureau, du Conseil d'administration et des assemblées générales. Ils sont conservés par le secrétaire général ou son préposé; une copie est adressée à chaque personne ayant droit d'assister aux réunions concernées. Les ordres du jour des séances peuvent être communiqués à tous les membres.

ART. 29. Pour être valables, les actes de la Société Royale Belge de Rhumatologie ainsi que les procès-verbaux sont signés par le président et le secrétaire, ou à leur défaut par trois administrateurs ; toutefois, les ordres postaux ou bancaires sont signés valablement par le trésorier ou à son défaut par deux administrateurs.

ART. 30. Les administrateurs ne contractent aucune obligation personnelle relativement aux engagements de la Société Royale Belge de Rhumatologie ; leur responsabilité se limite à l'exécution du mandat reçu et aux fautes commises dans leur gestion. La Société Royale Belge de Rhumatologie prend une assurance en responsabilité civile pour le personnel engagé et pour les accidents qui pourraient survenir à l'occasion des activités qu'elle organise.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

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TITRE VI. Biens de la société, exercice social

ART. 31. La société pourra posséder soit en propriété soit en usufruit, tous biens ou propriétés.

Les ressources de la Société Royale Belge de Rhumatologie proviennent des cotisations, de dons, de legs ou subsides, ainsi que de tous profits légalement obtenus par la gestion de son avoir.

ART. 32. L'exercice social commence le ler juillet et se termine le 30 juin. Chaque année, le Conseil d'administration arrète les comptes au 30 juin, procède à l'inventaire des biens de la société, établit le bilan et propose le budget.

TITRE VII. Modifications statutaires

ART. 33. L'assemblée générale ne peut valablement délibérer sur les modifications aux statuts que si l'objet de celles-ci est indiqué spécifiquement dans la convocation et si l'assemblée réunit les deux tiers des membres; l'adoption des modifications requiert deux tiers des voix.

ART. 34. Si les deux tiers des membres ne sont pas présents, une seconde assemblée sera convoquée et délibérera valablement, quel que soit le nombre de membres présents.

TITRE VIII. Dissolution

ART. 35. L'assemblée générale ne peut prononcer la dissolution de la société que si les trois quarts des membres sont présents. Si cette condition n'est pas remplie, une seconde assemblée sera convoquée et délibérera valablement, quel que soit le nombre de membres présents.

ART. 36. La dissolution ne peut être prononcée qu'avec l'accord des trois quarts des membres présents.

ART. 37. L'assemblée générale qui prononce la dissolution nomme trois liquidateurs, détermine leurs pouvoirs et fixe l'attribution des fonds de la société qui seront obligatoirement consacrés à l'un ou l'autre des buts de la Société Royale Belge de Rhumatologie.

TITRE IX. Divers

ART. 38. Toutes dispositions non prévues par la loi ou par les présents statuts, seront soumises à une décision de l'assemblée générale.

ART. 39. Les administrateurs de la SRBR à partir du 24 septembre 2010 sont :

Dr. De Clercq Luc Kamiel Clara, administrateur, président, Langbosweg 21, 2550, Kontich, né le 15 mai 1962 à Gent ;

Dr. Houssiau Frédéric André Emmanuel, administrateur, président-elect, Avenue Bois Soleil 79, 1950 Kraainem, né le 23 décembre 1958 à Uccle ;

Dr. Westhovens René Marie Pierre Mathijs, administrateur, vice-président, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-Maaseik, né le 29 mai 1954 à Maaseik ;

Dr. Lauwerys Bernard, administrateur, secrétaire général, Molenstraat 55, 3078 Everberg, né le 14 avril 1970 à Leuven ;

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., administratrice, trésorière, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp, née le 9 octobre 1952 à Doel ;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, administrateur, secrétaire adjoint, Blauwesteenstraat 14, 9070 Neusden, né le 12 février 1966 à Gent ;

Dr. Badot Valérie Dominique, administratrice, conseillère, avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville, née le 16 juin 1969 à Berchem Ste Agathe ;

Dr. De Clerck Luc Stephanie Theodoor, administrateur, Ringlaan 161, 2170 Merksem, né le 29 juillet 1954 à Merksem ;

Dr. Declerck Kathleen, administratrice, Wespelaarsebaan 298, 3190 Boortmeerbeek, née le 3 septembre 1965 à Leuven

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

Dr. Durez Patrick Bernard Dominique, administrateur, place des Grées du Loû 5, 1480 Tubize, né le 21 avril 1962 à Mons ;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., administrateur, secrétaire général, Meersstraat 142, 9000 Gent, né le 13 mars 1957 à Gent ;

Dr. Luyten Frank Prosper Jozef, administrateur, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem, né le 4 juillet 1955 à Oostende ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, administrateur, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist, né le 24 mars 1950 à Watsa ;

Dr. Ribbens Clio, administratrice, Boulevard Piercot 14/91, 4000 Liège ; née le 22 mars 1969 à Liège ;

Dr. Schatteman Godelieve, administratrice, Prins Leopoldlei 15, 2640 Mortsel, née le 8 avril 1964 à Wetteren ;

Dr. Filip Van den Bosch, administrateur, Smesstraat 50, 9140 Temse, né le 13 mai 1966 à Sint-Niklaas ;

Dr. Volders Pascale, administratrice, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek, née le 5 juillet 1968 à Hasselt ;

Dr. Kaiser Marie-Joëlle, administratrice cooptée, rue du Gonhy, 38/9, 4100 Boncelles, née le 20 juillet 1970 à Namur ;

Dr. Lenaerts Jan, administrateur coopté, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren, né le 22 mai 1962 à Tongeren.

Siègent à titre d'anciens présidents avec voix consultative :

Dr de Báets Herman, ancien président, Chaletstraat 7, 8400 Oostende ;

Dr Dequeker Jan Valère Theophiel P., ancien président, Kerkweg 23, 3212 Lubbeek ;

Dr Devogelaer Jean-Pierre, ancien président, rue Notre-Dame des Champs 50, 5020 Namur ;

Dr. François Robert Jules Joseph, ancien président, avenue de la Ferme Rose 13, 1180 Bruxelles ;

Dr. Mielants Herman Jozeph Edward, ancien président, Ericalaan 34, 2920 Kalmthout ;

Dr Orloff Serge, ancien président, avenue de la Toison d'Or 74/14, 1060 Bruxelles ;

Dr Ortegat Paul-Emile, ancien président, avenue Ernestine 14, 1050 Bruxelles ;

Dr Raeman Frank Camiel Jerome, ancien président, Bredabaan 646, 2170 Merksem ;

Dr. Steinfeld Serge Daniel, ancien président, avenue du Beau Séjour 36, 1180 Bruxelles, né le 6 juillet 1965 à Uccle.

Dr Tellier Etienne, ancien président, allée Le Vallois 8, 1400 Nivelles ;

Dr Veys Eric Maximilien J.-M. C., ancien président, Klossestraat 48, 9052 Zwijnaarde.

Dr. Bernard Lauwerys Dr. Luc De Clercq

Secrétaire général Président

Volet B - Suite

MOD 2.2

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

25/03/2011
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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Ondernemingsnr : 0410.572.888

Benaming

(voluit) : Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie

(verkort) : KBVR

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Winston Churchilllaan 11130, 1180 UKKEL

Onderwerp akte : BENOEMINGEN, HERVERKIEZINGEN, FUNCTIE BEËINDIGING, RAAD VAN BESTUUR, WIJZIGINGEN STATUTEN + GECOORDINEERDE STATUTEN

Door de algemene statutaire vergaderingen van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie VZW, die doorgingen op 24 september 2010 werd het volgende besloten:

BENOEMINGEN

Dr. Van den Bosch Filip, bestuurder, .Smesstraat 50, 9140 Temse, geboren op 13 mei 1966 in Sint-Niklaas ; Dr. Kaiser Marie-Joëlle, bij coöptatie bestuurster, rue du Gonhy, 38/9, 4100 Boncelles, geboren op 20 juli 1970 in Namur ;

Dr. Jan Lenaerts, bij coöptatie bestuurder, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren, geboren op 22 mei 1962 in Tongeren.

HERVERKIEZINGEN

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., bestuurster, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp;

Dr. De Clercq Luc Kamiel Clara, bestuurder, Langbosweg 21, 2550, Kontich ;

Dr. Houssiau Frédéric André Emmanuel, bestuurder, Avenue Bois Soleil 79, 1950 Kraainem;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., bestuurder, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, bestuurder, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

BEËINDIGING VAN FUNCTIES

Dr. Boutsen Yves Roger Jean-Paul, bestuurder, rue des Mésanges 1, 5100 Jambes ;

Dr. De Keyser Filip Jaak Germaan, bestuurder, Hillestraat 10A, 9991 Adegem ;

Dr. Goethals Luc Armand Ghislain, bestuurder, Doornenlaan 9, 2950 Kapellen ;

Dr. Steinfeld Serge Daniel, bestuurder, avenue du Beau Séjour 36, 1180 Bruxelles ;

Door de algemene statutaire vergadering van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie VZW, die doorging op 14 december 2010 en die de algemene statutaire vergadering van 24 september 2010 volgde, werd het artikel 21 van de statuten gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 27 oktober 2008 gewijzigd.

NIEUWE RAAD VAN BESTUUR

De algemene statutaire vergadering van 24 september 2010 heeft een deel van de Raad van Bestuur

vervangen. De leden van de nieuwe Raad van Bestuur zijn:

Dr. De Clercq Luc Kamiel Clara, bestuurder, voorzitter, Langbosweg 21, 2550, Kontich ;

Dr. Houssiau Frédéric André Emmanuel, bestuurder, president-elect, Avenue Bois Soleil 79, 1950

Kraainem;

Dr. Westhovens René Marie Pierre Mathijs, bestuurder, ondervoorzitter, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-

Maaseik;

Dr. Lauwerys Bernard, bestuurder, algemeen secretaris, Molenstraat 55, 3078 Everberg ;

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., bestuurster, schatbewaarder, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, bestuurder, adjunct secretaris, Blauwesteenstraat 14, 9070 Heusden ;

Dr. Badot Valérie Dominique, bestuurster, raadgever, Avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville ;

Dr. De Clerck Luc Stephanie Theodoor, bestuurder, Ringlaan 161, 2170 Merksem ;

Dr, Declerck Kathleen,_bestuurster, .Wespelaarsebaan 298,.3190Boortmeerbeek;_________________________

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

" 11046295 IIIII

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

15 -Q> 2011e-uJSa.a

Griffie

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MO0 2.2

Dr. Durez Patrick Bernard Dominique, bestuurder, place des Grées du Loû 5, 1480 Tubize ;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., bestuurder, Meersstraat 142, 9000 Gent ;

Dr. Luyten Frank Prosper Jozef, bestuurder, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, bestuurder, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist ;

Dr. Ribbens Clio, bestuurster, Boulevard Piercot 14/91, 4000 Liège ;

Dr. Schatteman Godelieve, bestuurster, Prins Leopoldlei 15, 2640 Mortsel ;

Dr. Van den Bosch Filip, bestuurder, .Smesstraat 50, 9140 Temse ;

Dr. Volders Pascale, bestuurster, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek ;

Dr. Kaiser Marie-Joëlle, bij coöptatie bestuurster, rue du Gonhy, 38/9, 4100 Boncelles ;

Dr. Jan Lenaerts, bij coöptatie bestuurder, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren.

WIJZIGING VAN ARTIKEL 21

De volgende bepaling wordt aan Artikel 21 toegevoegd:

"Het is de Raad van bestuur toegestaan om bijkomend elke functie die zij voor de goede werking van de

vereniging noodzakelijk acht te verdelen, bv. de functie van 'President-elect'. De modaliteiten om hiervoor

personen aan te duiden warden in detail opgenomen in een Reglement van Inwendige Orde (RIO)".

Luc DE CLERCQ, bestuurder en voorzitter,

Bernard LAUWERYS, bestuurder en algemeen secretaris.

GECOÖRDINEERDE TEKST VAN DE STATUTEN NA DE WIJZIGINGEN ERVAN

De "Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie" (afkorting: "KBVR"), vereniging zonder winstoogmerk, werd in 1926 opgericht onder de naam "Belgische Liga voor Reumabestrijding". In 1966 veranderde haar naam tot "Belgische Vereniging voor Reumatologie". In 1976 werd deze "Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie".

De huidige statuten, aangenomen door de tweede algemene statutaire vergadering van 2 december 2003 die de algemene statutaire vergadering van 2 oktober 2003 volgde, nemen ook in aanmerking de overbrenging van zetel gepubliceerd op 18 april 2007 en het vervangen van een deel van de raad van bestuur gedurende de algemene vergadering van 26 september 2008. Ze vervangen deze gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 23 oktober 2006.

TITEL I. Zetel, doel, duur, talen

ARTIKEL 1. De Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie zetelt Winston Churchilllaan 11/30 te

1180 Brussel vanaf 26 maart 2007. Het adres van de maatschappelijke zetel kan door loutere beslissing van de

raad van bestuur gewijzigd worden.

Het gerechtelijk arrondissement van de vereniging is Brussel.

ART. 2. Het doel van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie bestaat erin de klinische en wetenschappelijke kennis van reumatische ziekten te bevorderen. Met dit voor ogen, wil de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie

a) onderzoekingen en studies uitlokken en behartigen en over hun wetenschappelijke waarde waken;

b) alle nuttige maatregelen in de strijd tegen reumatische ziekten voorstellen of nemen, zowel op wetenschappelijk als sociaal plan;

c) medewerken met nationale en internationale organen, die de reumatische aandoeningen bestrijden.

ART. 3. De Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie is voor onbeperkte duur opgericht.

ART. 4. Nederlands en Frans zijn de officiële talen van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie. Engels mag gebruikt worden voor de interne werking van de Raad van Bestuur en voor wetenschappelijke activiteiten of public relations, vooral wanneer deze activiteiten internationale draagwijdte hebben.

TITEL II. Leden

ART. 5. De leden zijn op de eerste plaats de Belgische reumatologen, maar ook andere personen die belang stellen of expert zijn in een of ander domein van de reumatologie, zij het op wetenschappelijk, professioneel of sociaal vlak.

~

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MOD 2.2

ART. 6. De kandidaturen worden door de raad van bestuur voorgedragen op een algemene statutaire vergadering, op voorstel van twee leden die reeds verkozen zijn. Gedurende dezelfde zitting worden de kandidaturen aanvaard indien zij een meerderheid van twee derden van de aanwezige leden bekomen.

ART. 7. Het aantal leden is onbeperkt met een minimum van zeven.

ART. 8. Elk lid beschikt over stemrecht, a rato van één stem per lid.

ART. 9. Het bureau mag iedere persoon, niet lid van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie maar met belangstelling voor de behandelde onderwerpen, tot de wetenschappelijke zittingen uitnodigen.

ART. 10. Ontslag: Ieder lid is vrij zich op elk ogenblik terug te trekken van de vereniging, mits indiening van zijn ontslag bij de raad van bestuur per aangetekende brief. Dit ontslag stelt hem niet vrij van de verplichting de lidgelden te betalen die hij nog aan de vereniging schuldig is.

Ieder lid, dat tijdens twee opeenvolgende jaren zijn jaarlijks lidgeld verwaarloosde te vereffenen, zal na aanmaning door een aangetekende brief de facto als ontslagnemend beschouwd worden, tenzij bijzondere door de raad van bestuur te beoordelen omstandigheden.

ART. 11. Uitsluiting: Teder lid dat weigert zich te gedragen volgens de statuten of de reglementen opgesteld overeenkomstig met de statuten, of dat de vereniging materieel of moreel schaadt, mag uitgesloten worden.

De raad van bestuur, of een kommissie van minstens drie leden door hem aangeduid, zal de zaak onderzoeken en zal eventueel de uitsluiting voorstellen op een algemene vergadering voor die gelegenheid op regelmatige wijze bijeengeroepen.

Het beschuldigde lid zal door aangetekende brief, minstens vijftien dagen tevoren verzonden, uitgenodigd worden om zijn standpunt voor de algemene vergadering te verdedigen.

De uitsluiting kan slechts uitgevaardigd worden door een meerderheid van twee derden van de aanwezige leden.

ART. 12. Het uitgesloten of ontslagnemend lid, evenals de erfgenamen, verliezen alle recht op de voordelen van de vereniging en mogen geen deel opeisen van het bezit noch terugbetaling van lidgelden of welke storting ook; ze zijn niet ontslagen van vroegere verplichtingen jegens de vereniging.

TITEL III. Lidgeld

ART. 13. Ieder lid stort een jaarlijkse bijdrage, waarvan het bedrag door de algemene statutaire vergadering

op voorstel van de raad van bestuur vastgesteld wordt, en dat 250 EUR niet mag overschrijden.

TITEL IV. Algemene vergadering

ART. 14. Op de algemene vergadering heeft ieder lid een gelijk stemrecht en worden de besluiten genomen bij meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, behalve in de gevallen waarin de wet of de statuten anders bepalen.

Alle leden moeten tot de algemene vergaderingen opgeroepen worden; de dagorde moet op de oproeping vermeld staan; deze dient ten laatste tien dagen voor de vergadering aan de post besteld zijn. Andere oproepingsmiddelen zoals e-mail en fax mogen gebruikt worden.

Een lid mag op de algemene vergadering vertegenwoordigd zijn door een ander lid aan wie hij een ondertekende volmacht geeft, met vermelding van de punten van de dagorde waarop hij de gemandateerde toelaat in zijn naam te stemmen. De volmacht wordt véór de stemming aan de persoon die de vergadering leidt overhandigd. Een lid mag niet meer dan één volmacht per onderwerp krijgen.

ART. 15. De algemene vergadering beslist soeverein over alle punten die haar voorgelegd worden, eensluidend de huidige statuten of de wet.

ART. 16. De raad van bestuur roept de algemene vergadering bijeen iedere maal hij het nodig act en bij ieder verzoek, door minstens een vijfde van de leden ondertekend, en dat de punten vermeldt die op de dagorde moeten geplaatst worden; in dit tweede geval moet de vergadering ten laatste veertig dagen na ontvangst van het verzoek plaats grijpen.

Buiten de dagorde mag geen enkel besluit genomen worden.

ART. 17. De algemene vergadering grijpt ieder jaar plaats tijdens het Belgisch Congres van Reumatologie, of bij gebrek, in het Brussels gewest in september, oktober of november.

Tijdens deze algemene vergadering wordt lezing gegeven van het proces-verbaal van de vorige algemene vergadering. Er wordt verslag uitgebracht over de werking van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie. De schatbewaarder legt de boekhouding van het voorbije jaar voor en stelt het budget van het komend jaar voor; de rekeningen moeten door de algemene vergadering goedgekeurd worden; het bedrag van het lidgeld wordt vastgesteld. De vergadering benoemt de nieuwe leden en zorgt desgevallend voor de vernieuwing van de raad van bestuur. De vergadering luistert naar de mededelingen van de leden die op de dagorde staan. Datum en plaats van het volgend Belgisch Congres van Reumatologie worden bepaald.

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MOD 2.2

ART. 18. Voor de statutaire verkiezingen en de uitsluitingen is geheime stemming vereist. Andere besluiten worden, na beslissing van de raad van bestuur, hetzij met geheven hand of bij naamafroeping genomen. De geheime stemming mag echter op vereiste van vijf aanwezige leden opgelegd worden.

TITEL V. De raad van bestuur

ART. 19. De Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie wordt bestuurd door een raad van bestuur van vier tot twintig leden, voor vier jaar door de algemene statutaire vergadering verkozen. De raad van bestuur mag leden coöpteren, met een mandaat van twee jaar, hernieuwbaar. Gecoopteerde leden, evenals de niet herkozen oud-voorzitters wonen de vergaderingen van de raad van bestuur met volle recht bij, maar bezitten slechts een raadgevende stem.

De raad van bestuur wordt om de twee jaar voor de helft hernieuwd.

Bij overlijden, ontslag of uitsluiting van een bestuurder, wordt een vervanger door de raad van bestuur gecoöpteerd, tot de volgende algemene statutaire vergadering een nieuwe bestuurder op regelmatige wijze kiest; de nieuwe bestuurder eindigt het mandaat van degene die hij vervangt.

ART. 20. De kandidaturen voor de functies van bestuurder moeten aan de algemene secretaris per brief geadresseerd worden, dertig dagen voor de datum van de algemene statutaire vergadering tijdens dewelke de verkiezingen gehouden worden.

ART. 21. Uit de raad van bestuur worden om de twee jaar een voorzitter, een of twee ondervoorzitters, een algemene secretaris, een schatbewaarder, eventueel een adjunct-secretaris en de voorzitters van de commissies gekozen. Iemand mag hooguit twee voorzittersmandaten van twee jaar vervullen.

Met is de Raad van bestuur toegestaan om bijkomend elke functie die zij voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk acht te verdelen, bv. de functie van 'President-elect'. De modaliteiten om hiervoor personen aan te duiden worden in detail opgenomen in een Reglement van Inwendige Orde (RIO)

ART. 22. De raad van bestuur bezit alle macht om de vereniging te beheren; hij vertegenwoordigt haar in alle gerechtelijke of buitengerechtelijke handelingen.

Hij mag, onder zijn verantwoordelijkheid, zijn macht overdragen aan een van zijn leden. De algemene vergadering mag bij een meerderheid van twee derden van de aanwezige leden beslissen deze macht aan een derde persoon toe te vertrouwen.

ART. 23. De Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie mag commissies instellen; de relaties tussen deze commissies en de raad van bestuur zullen nader bepaald worden.

ART. 24. De voorzitter, de eerste ondervoorzitter, de algemene secretaris en de schatbewaarder vormen het bureau van de raad van bestuur, dat de lopende zaken afhandelt en alle nodige en dringende maatregelen treft, waarover verslag gebracht wordt bij de volgende zitting van de raad van bestuur.

ART. 25. Met bureau vergadert na oproep door de voorzitter, de raad van bestuur na oproep door de voorzitter of op aanvraag van drie bestuurders. In dit laatste geval dient de vergadering noodzakelijkerwijze plaats te grijpen binnen de vijftien dagen na ontvangst van de aanvraag. De voorzitter bepaalt plaats en datum van de vergaderingen.

ART. 26. De beraadslagingen van de raad van bestuur zijn enkel geldig bij aanwezigheid van de helft van de bestuurders. Indien meer dan de helft van hen afwezig is, wordt een tweede zitting bijeengeroepen die over dezelfde dagorde geldige besluiten neemt. Met bureau mag geldig beraadslagen wanneer drie van zijn leden aanwezig zijn. De beslissingen van bet bureau en van de raad van bestuur worden genomen met eenvoudige meerderheid van de stemmen; in geval van pariteit overweegt de stem van de voorzitter.

ART. 27. De zittingen van het bureau en van de raad van bestuur, evenals de algemene vergaderingen, worden voorgezeten door de voorzitter of, bij afwezigheid, door een ondervoorzitter, of in beider afwezigheid door de bestuurder, oudste in jaren.

ART. 28. Proces-verbaal van de beraadslagingen van bureau, raad van bestuur en algemene (statutaire) vergadering wordt opgesteld. Deze verslagen worden bewaard door de algemene secretaris of diens beambte; een kopij wordt bezorgd aan iedere persoon die de betrokken zittingen mag bijwonen. De dagorde van de diverse zittingen mag aan alle leden bekend gemaakt worden.

ART. 29. Om geldig te zijn, worden de akten van de vereniging, evenals de procesverbalen door de voorzitter en de algemene secretaris of, bij hun ontstentenis, door drie bestuurders getekend;' post- en bankorders worden echter geldig door de schatbewaarder of, bij zijn ontstentenis, door twee bestuurders getekend.

ART. 30. De bestuurders dragen geen persoonlijke verantwoordelijkheid voor de verplichtingen van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie; hun verantwoordelijkheid is beperkt tot het gekregen mandaat en de eventuele beheerfouten. De Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie sluit een

$

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MOD 2.2

verzekering voor burgerlijke aansprakelijkheid af voor het tewerkgesteld personeel en voor de ongevallen die zouden voorvallen bij de activiteiten die zij organiseert.

TITEL VI. Bezit van de vereniging, bedrijfsjaar

ART. 31. De vereniging kan, hetzij onder vorm van eigendom, hetzij onder vorm van vruchtgebruik, allerlei

goederen of eigendommen bezitten.

De inkomsten van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie bestaan uit lidgeld, giften,

legaten of steungelden, evenals uit alle winsten wettelijk geboekt door het beheer van haar bezit.

ART. 32. Het bedrijfsjaar begint op 1 juli en eindigt op 30 juni. Ieder jaar sluit de raad van bestuur de rekeningen op dertig juni af, maakt de inventaris op van al de bezittingen van de vereniging, geeft de balans en stelt het budget voor.

TITEL VII. Statutaire veranderingen

ART. 33. De algemene vergadering kan geen geldige bespreking voeren over verandering van de statuten indien de aard ervan niet uitdrukkelijk in de oproep aangeduid is en indien de vergadering de twee derde van de leden niet verenigt. Wijzigingen worden bij een meerderheid van twee derde van de stemmen aanvaard.

ART. 34. Indien de twee derden van de leden niet aanwezig zijn zal een tweede vergadering bijeengeroepen worden die de bespreking op geldige wijze voert, ongeacht het aantal aanwezige leden.

TITEL VIII. Ontbinding

ART. 35. De algemene vergadering kan enkel de ontbinding van de vereniging uitvaardigen, wanneer drie vierde van de leden aanwezig zijn. Indien deze voorwaarde niet vervuld is, zal een tweede vergadering bijeengeroepen worden die op geldige wijze zal beraadslagen, ongeacht het aantal aanwezige leden.

ART. 36. De ontbinding kan slechts met een meerderheid van drie vierde van de aanwezige leden beslist worden.

ART. 37. De algemene vergadering die de ontbinding uitspreekt stelt drie vereffenaars aan, omlijnt hun macht en beslist over de toekenning van de bezittingen van de vereniging, die noodzakelijkerwijze zullen besteed worden aan een of andere doelstelling van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie.

TITEL IX. Varia

ART. 38. Alle schikkingen, niet voorzien in de wet of in de huidige statuten, zullen aan een algemene

vergadering ter beslissing voorgelegd worden.

ART. 39. De bestuurders van de Koninklijke Belgische Vereniging voor Reumatologie vanaf 24 september 2010 zijn:

Dr. De Clercq Luc Kamiel Clara, bestuurder, voorzitter, Langbosweg 21, 2550, Kontich, geboren op 15 mei

1962 te Gent ;

Dr. Houssiau Frédéric André Emmanuel, bestuurder, president-elect, Avenue Bois Soleil 79, 1950

Kraainem, geboren op 23 december 1958 te Uccle ;

Dr. Westhavens René Marie Pierre Mathijs, bestuurder, ondervoorzitter, Wouterbos 3, 3680 Opoeteren-

Maaseik, geboren op 29 mei 1954 te Maaseik ;

Dr. Lauwerys Bernard, bestuurder, algemeen secretaris, Molenstraat 55, 3078 Everberg, geboren op 14

april 1970 te Leuven ;

Dr. De Brabanter Margriet Hendrika J. M., bestuurster, schatbewaarder, Olmenstraat 36, 8020 Oostkamp,

geboren op 9 oktober 1952 te Doel ;

Dr. Elewaut Dirk Simonne Walter, bestuurder, adjunct secretaris, Blauwesteenstraat 14, 9070 Heusden,

geboren op 11 februari 1966 te Gent ;

Dr. Badot Valérie Dominique, bestuurster, raadgever, Avenue des Dauphins 5, 1495 Villers-la-Ville, geboren

op 16 juni 1969 te Berchem Ste Agathe ;

Dr. De Clerck Luc Stephanie Theodoor, bestuurder, Ringlaan 161, 2170 Merksem, geboren op 29 juli 1954

te Merksein ;

Dr. Declerck Kathleen, bestuurster, Wespelaarsebaan 298, 3190 Boortmeerbeek, geboren op 3 september

1965 te Leuven;

Dr. Durez Patrick Bernard Dominique, bestuurder, place des Grées du Loi 5, 1480 Tubize, geboren op 21

april 1962 te Mons ;

Dr. Janssens Xavier Marie C. M. A. E. E., bestuurder, Meersstraat 142, 9000 Gent, geboren op 13 maart

1957 te Gent ;

Dr. Luyten Frank Prosper Jozef, bestuurder, Baron A D'Huartlaan 193, 1950 Kraainem, geboren op 4 juli

1955 te Oostende ;

Dr. Poriau Stefaan Gaston Clara, bestuurder, De Kerchovelaan 3, 8300 Knokke-Heist, geboren op 24 maart

1950 te W atsa ;

Dr. Ribbens Clio, bestuurster, Boulevard Piercot 14/91, 4000 Liège geboren op 22 maart 1969 te Liège ;

MOD 2.2

b

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de persa(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Luik B - Vervolg

Dr. Schatteman Godelieve, bestuurster, Prins Leopoldlei 15, 2640 Mortsel, geboren op 8 april 1964 te Wetteren ;

Dr. Van den Bosch Filip, bestuurder, .Smesstraat 50, 9140 Temse, geboren op 13 mei 1966 in Sint-Niklaas ; Dr. Volders Pascale, bestuurster, Steenweg 34, 3590 Diepenbeek, geboren op 5 juli 1968 te Hasselt.

Dr. Kaiser Marie-Joëlle, bij coöptatie bestuurster, rue du Gonhy, 38/9, 4100 Boncelles, geboren op 20 juli

1970 in Namur ;

Dr. Jan Lenaerts, bij coöptatie bestuurder, Romeinse Kassei 51, 3700 Tongeren, geboren op 22 mei 1962 in Tongeren.

Zetelen als oud-voorzitters met raadgevende stem:

Dr de Baets Herman, oud-voorzitter, Chaletstraat 7, 8400 Oostende ;

Dr Dequeker Jan Valère Theophiel P., oud-voorzitter, Kerkweg 23, 3212 Lubbeek ;

Dr Devogelaer Jean-Pierre, oud-voorzitter, rue Notre-Dame des Champs 50, 5020 Namur ;

Dr. François Robert Jules Joseph, oud-voorzitter, avenue de la Ferme rose 13, 1180 Bruxelles ;

Dr. Mielants Herman Jozeph Edward, oud-voorzitter, Ericalaan 34, 2920 Kalmthout ;

Dr Orloff Serge, oud-voorzitter, avenue de la Toison d'Or 74/14, 1060 Bruxelles ;

Dr Ortegat Paul-Emile, oud-voorzitter, avenue Ernestine 14, 1050 Bruxelles ;

Dr Raeman Frank Camiel Jerome, oud-voorzitter, Bredabaan 646, 2170 Merksem ;

Dr. Steinfeld Serge Daniel, oud-voorzitter, avenue du Beau Séjour 36, 1180 Bruxelles ;

Dr Tellier Etienne, oud-voorzitter, allée Le Vallois 8, 1400 Nivelles ;

Dr Veys Eric Maximilien J.-M. C., oud-voorzitter, Klossestraat 48, 9052 Zwijnaarde.

Dr. Bernard Lauwerys Dr. Luc De Clercq

Algemeen Secretaris Voorzitter

Coordonnées
KONINKLIJKE BELGISCHE VERENIGING VOOR REUMAT…

Adresse
WINSTON CHURCHILLLAAN 11, BUS 30 1180 UKKEL

Code postal : 1180
Localité : UCCLE
Commune : UCCLE
Région : Région de Bruxelles-Capitale