ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIERIE ET DE CONSEILS, EN ABREGE : ORI

Association sans but lucratif


Dénomination : ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIERIE ET DE CONSEILS, EN ABREGE : ORI
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 447.649.852

Publication

08/09/2014
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aan het

Belgisch

Staatsblad

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Ondernemingsnr : 0447.649.852

Benaming

(voluit): ORGANISATIE VAN RAADGEVENDE INGENIEURS

ENGINEERING EN CONSULTANCYBUREAUS -

(verkort) :

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel: Kolonel Sourgstraat 105 - 1030 Schaerbeek

Onderwerp akte: Onstlag Benoeming

UitreKsel van de Gewone Algemene Vergadering van 17/06/2014

De heer Kris Van Mald eren (Antea Group) heeft zijn ontslag ingediend als bestuurder

Het mandaat van de he heer Kris Van Malderen (Antea Group) vervalt in 2016. Hij wordt vervangen Jan Parys (Antea Group),

De heren Jan Parys (Antea Group) geboren op Beveren-Waas de 10 augustus 1963 en wonende Kegelshoeklaan 1 te 2861 0-L-V Miter en Luc Hellemans (Arcadis Belgium) geboren op Lier de 27 october 1970 en wonende Joseph Wateletlaan 20 te 2160 Wommelgem werden gecoöpteerd door de raad van bestuur.

Het mandaat van de heer Jan Parys loopt tot 2016 en dat van de heer Luc Hellemans tot 2017.

De algemene vergadering gaat akkoord. De kandidaten zijn allen met unanimiteit aanvaard als bestuurder door de algemene vergadering.

Op de laatste blz. van LuiL171. vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening.

Het mandaat van de volgende bestuurders vervalt in 2015 en ze zijn herkiesbaar: Patrick Desutter (STABO), Yves Dieleman (TPF Engineering), Erwin Malcorps (Grontmij Belgium) en Bernard Gilliot (Tractebel Engineering).

Het mandaat van de volgende bestuurders vervalt in 2016 en zij zijn herkiesbaar: Wim van Nuffel (Marcq & Roba), Rik Jou ret (Studiebureau Jouret) en Clement Counasse (Bureau d'études Greisch).

Nieuwe leden AAAbouw bvba Aalst Witteveen+Bos Belgium - Antwerpen VM1 Engineering - Hoegaarden Bureau d'études pour cuisines professionnelles Villers-la-Ville

De algemene vergadering geeft mandaat aan J.Jordens sprl / Serge Solau om de verschwende formaliteiten die verband houden met deze besluiten uit te voeren, met inbegrip van de ondertekening van de documenten gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad,

Serge Solau

Lasthebber

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/09/2014 - Annexes du Moniteur belge

10/09/2014
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'agte

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Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso: Nom et signature

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N° d'entreprise : 0447.649.852

Dénomination

(en entier) : ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIEURS CONSEILS

D'INGENIERIE ET DE CONSULTANCE

(en abrégé) : OR1

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Rue Colonel Bourg 105 - 1030 Schaerbeek

Objet de l'acte: Démission - Nomination

Extrait de l'assemblée générale ordinaire du 17 juin 2014:

Monsieur Kris Van Malderen (Antea Group), domicilié volaardestraat 104 à 9200 Dendermonde, a donné sa démission comme administrateur.

Le mandat de monsieur Kris Van Malderen (Antea Group) expire en 2016 et il sera remplacé par Monsieur Jan Parys.

Messieurs Jan Parys (Antea Group), né à Beveren-Waas le 10 août 1963 et domicilié Kegelshoeklaan 1 à 2861 0-L-V Waver et Luc Hellemans (Arcadis Belgium), né à Lier le 27 octobre 1970 et domicilié Joseph Wateletlaan 20 à 2160 Wommelgem, ont été cooptés par le conseil d'administration.

Monsieur Jan Parys a un mandat jusqu'à 2016 et monsieur Luc Hellemans a un mandat pour 3 ans de 2014- 2017.

L'assemblée générale marque son accord. Les candidats sont nommés comme administrateurs.

Les mandats des administrateurs suivants expirent en 2015, ils seront rééligibles., Patrick Desutter (STABO) Yves Dieleman (TPF Engineering), Erwin Malcorps (Grontmij Belgium) et Bernard Gilliot (Tractebel Engineering)

Les mandats des administrateurs suivants expirent en 2016, ils seront rééligibles. Wim Van Nuffel (M & R Engineering), Rik Jouret (Studiebureau Jouret) et Clément Counasse (Bureau d'études Greisch).

Nouveaux membres.

AAAbouw bvba - Aalst Witteveen+Bos Belgium - Antwerpen VM1 Engineering - Hoegaarden Bureau d'études pour cuisines professionnelles Villers-la-Ville

L'assemblée mandate J.Jordens sprl / Serge Solau aux fins de procéder aux différentes formalités liées à ces décisions, en ce compris la signature des documents de publication au Moniteur belge.

Serge Solau Mandataire

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/09/2014 - Annexes du Moniteur belge

21/10/2013
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F Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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Greffe

N° d'entreprise :

Dénomination (en entier)

(en abrégé) : Forme juridique

Siège

Objet de l'acte : 0447.649.852

ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIEURS CONSEIL,D'INGENIEURIE ET DE CONSULTANCE

ORI

association sans but lucratif

rue Colonel Bourg 105 1030 Schaerbeek

DEMISSION - NOMINATION - REELECTION

ASSEMBLEE GENERALE ORDINAIRE DU 17/4/2012

" DEMISSION en qualité d'Administrateur de

Jan Bosschem , Abdisstraat 14 9000 Gent

Thomas Spitaels, Avenue Juliette 14 1180 Bruxelles

" NOMINATION en qualité d'Administrateur pour 3 ans

Dielemans Yves , Kalfhoek 9 8300 Knokke né à Ixelles le 13 15 /1953

Malcorps Erwin, Rivierstraat 52 8560 Wevelgem né à Louvain le 4/5/1973

" REELECTION en qualité d'Administrateur pour 3 ans

Patrick Desutter, Kapeldreef 23 3001 Heverlee

Bernard Gilliot, Rue Cloqueau 9 1380 Lasne

Marc Van Put, Lints Veld 6 2550 Kontich

pour extrait conforme

administrateur administrateur

H. Jouret B. Gilliot

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

21/10/2013
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MOD 2.2

Ondernemingsnr : 447.649.852

Benaming

(voluit) : ORGANISATIE EN RAADGEVENDE INGENIEURS:

ENGINEERING-EN CONSULTANCYBUREAU

(verkort) : ORI

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Kolonel Bourgstraat 105 1030 Schaarbeek

Onderwerp akte : ONTSLAG - BENOEMING - HERBENOEMING

GEWONE ALGEMENE VERGADERING VAN 17/4/2012

" ONTSLAG als bestuurder

Jan Bosscheur , Abdisstraat 14 9000 Gent

Thomas Spitaels, Avenue Juliette 14 1180 Bruxelles

" BENOEMING als bestuurder voor 3 jaar

Dielemans Yves , Kalfhoek 9 8300 Knokke geboren te Elsene op 13 /5 /1953

Malcorps Erwin, Rivierstraat 52 8560 Wevelgem geboren te LEUVEN op 4/511973

" HERBENOEMING als bestuurder voor 3 jaar Patrick Desutter, Kapeldreef 23 3001 Heverlee Bernard Gilliot, Rue Cloqueau 9 1380 Lasne Marc Van Put, Lints Veld 6 2550 Kontich

H. touret, bestuurder B. Gilliot, bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

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18/07/2013
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au

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belge

MOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

Greffe

U 9 J~Il., 2013

N° d'entreprise : 447.649.852

Dénomination

(en entier) : ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIEURS-CONSEILS, D'INGENIERIE ET DE CONSULTANCE

(en abrégé) : ORI

Forme juridique : ASBL

Siège : RUE COLONEL BOURG 1051030 SCHAERBEEK

Objet de l'acte : Démission - Nomination

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale ordinaire du 23 avril 2013

L'assemblée prend acte de la démission de Marc Van Put (Arcadis Belgium) en tant qu'administrateur.

Nous avons reçu les candidatures suivantes pour un mandat d'administrateur pour les 3 prochaines années (2013-2016): MM, Willem Van Nuffel (Marcq & Roba), domicilié à 3191 Boortmeerbeek, Mercatorlaan 21 né le 15/09/1962 à Mechelen, Henri Jouret (Studiebureau Jouret), domicilié à 9170 Sint Gillis-Waas, Sint Pietersnieuwstraat 9, né le 11/04/1954 à De Klinge, Kris Van Malderen (Antea Group), domicilié à 9200 Dendermonde, Volaardestraat 104, né le 2710911962 à Baasrode et Clément Counasse (Bureaux d'études Greisch), domicilié à 4052 Chaudfontaine, avenue Esther Gillon 28, né à Chaudfontaine ie 5/06/1952

L'Assemblée Générale marque son accord. Les candidats sont tous nommés administrateurs.

Les mandats des administrateurs suivants expirent en 2015 : MM. Patrick Desutter (STABO), Bernard Gilliot (Tractebel Engineering), Erwin Malcorps (Grontmij Belgium), et Yves Dieleman (TPF Engineering).

Nouveaux membres.

Bureau Cnockaert

Henri Jouret, administrateur

Kris Van Malderen, administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

18/07/2013
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Ondernemingsnr : 447.649.852

Benaming

(voluit) : ORGANISATIE EN RAADGEVENDE INGENIEURS,

ENGINEERING-EN CONSULTANCYBUREAU

(verkort) : ORI

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Kolonel Bourgstraat 105 1030 Schaarbeek

Onderwerp akte : ONTSLAG - BENOEMING - HERBENOEMING

GEWONE ALGEMENE VERGADERING VAN 23 april 2013

De heer marc Van put heeft zijn ontslag gegeven als bestuurder.

Wij hebben de volgende kandidaturen ontvangen voor een mandaat als bestuurder van 3 jaar (2013-2016)' MM. Wim Van Nuffel (Marcq & Roba), wonende te 3191 Boortmeerbeek, Mercatorlaan 21, geboren op; 15/09/1962 te Mechelen, Rik Jouret (Studiebureau Jouret), wonende te 9170 Sint Gillis-Waas, Sint Pietersnieuwstraat 9, geboren op 11/04/1954 te De Klinge, Kris Van Malderen (Antea Group), wonende te 9200 Dendermonde, Valaardestraat 104, geboren op 27/09/1962 à Baasrode en Clément Counasse (Bureaux d'études Greisch), wonende te 4052 Chaudfontaine, avenue Esther Gillon 28, geboren te Chaudfontaine op 5/06/1952

De algemene vergadering gaat akkoord. De kandidaten zijn allen met unanimiteit aanvaard als bestuurder, door de algemene vergadering.

Het mandaat van de volgende bestuurders vervalt in 2015: MM. Patrick Desutter (STABO), Bernard Gilliot, (Tractebel Engineering), Erwin Malcorps (Grontmij Belgium), en Yves Dielemans (TPF Engineering)

Nieuwe leden

Bureau Cnockaert

Henri JOURET, bestuurder

Kris Van Malderen, bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

15/07/2011
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N' d'entreprise : 447.649.852

Dénomination

(en entier) : ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIEURS

CONSEIL,D'INGENIEURIE ET DE CONSULTANCE

(en abrégé) : ORI

Forme juridique : ASBL

Siège : RUE COLONEL BOURG 105 -1030 BRUXELLES

Obiet de l'acte : POUVOIRS - DEMISSION - NOMINATION - REELECTIONS ADMINISTRATEURS

Extrait du procès verbal du conseil d'administration du 08/02/2011

Le conseil d'administration marque son accord avec les points suivants :

Engagement de l'esbl:

- Tous les actes sont valablement signés par 2 administrateurs

- Les actes de gestion journalière sont valablement signés par le secrétaire général

Actes financiers :

- Tous les actes financiers sans limitation sont signés par 2 administrateurs ou par 1 administrateur et le

secrétaire général

- Les actes financiers limités à 12.500 euros sont valablement signés par le secrétaire général ou par un

administrateur.

Le conseil d'administration marque son accord.

Extrait du procès verbal de l'assemblée générale du 05/04/2011

L'assemblée acte la démission de Monsieur Jean-Marie Cremer,Rue Grande Terre 8,4122 Neupré,' administrateur

L'assemblée acte la nomination pour 3 ans de l'administrateur suivant:

- Counasse Clément, Avenue Esther Gillon 28,4052 Chaudfontaine,né le 05/06/1952 à Chaudfontaine

L'assemblée acte les réélections pour 3 ans des administrateurs suivants :

- Jouret F lenri,Sint Pietersnieuwstraat 9,9170 Sint Gillis Waas,né le 11/04/1954 à De Klinge

- Van Malderen Kris,Volaardestraat 104,9200 Dendermonde,né le 27/09/1962 à Baasrode

- Counasse Clément, Avenue Esther Gillon 28,4052 Chaudfontaine,né le 05/06/1952 à Chaudfontaine

- Tusset Sylvain,Du Val Notre Dame 356A,4520 Wanze,né le 14/06/1953 à Wanze

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

15/07/2011
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1 In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 447..649.852

Benaming

(voluit) ORGANISATIE VAN RAADGEVENDE

INGENIEURS,ENGINEERING- EN CONSULTANCYBUREAU

(verkort) : ORI

Rechtsvorm : VZW

Zetel : KOLONEL BOURGSTRAAT 105 - 1030 BRUSSEL

Onderwerp akte : MACHTEN - ONTSLAG - BENOEMING - HERBENOEMINGEN BESTUURDER

Uittreksel van proces verbaal van raad van bestuur van 08/02/2011

De raad van bestuur gaat akkoord met:

Engagement van de vzw

- Dat alle akten geldig ondertekend zijn door 2 bestuurders

- De akten van dagelijks bestuur zijn geldig ondertekend door de secretaris generaal

Financiële handelingen

- Alle financiële handelingen zijn zonder beperking ondertekend door 2 bestuurders of 1 bestuurder en de:

secretaris generaal.

- Financiële handelingen beperkt tot 12.500¬ zijn geldig ondertekend door de secretaris generaal of door,

één bestuurder.

De raad van bestuur gaat hiermee akkoord.

Uittreksel van proces verbaal van raad van bestuur van 05/04/2011

De algemene vergadering neemt akte van het onstlag als bestuurder van de Heer Jean-Marie Cremer,Rue Grande Terre 8,4122 Neupré

De algemene vergadering neemt akte van de benoeming ais bestuurder van de Heer Couvasse Clément,Avenue Esther Gillon 28,4052 Chaudfontaine,geboren op 05/06/1952 te Chaudfontaine

De algemene vergadering neemt akte van de herbenoemingen van de volgende bestuurders voor 3 jaar:

- Jouret Henri,Sint Pietersnieuwstraat 9,9170 Sint Gillis Waas,geboren op 11/04/1954 te De Klinge - Van Malderen Kris,Volaardestraat 104,9200 Dendermonde,geboren op 27/09/1962 te Baasrode - Tusset Sylvain,Du Val Notre Dame 356A,4520 Wanze,geboren op 14/06/1953 te Wanze

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

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BESTUURDER

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

10/06/2015
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Ondernemingsnr : 447.649.852

Benaming

(voluit) : ORGANISATIE EN RAADGEVENDE INGENIEURS,

ENGINEERING-EN CONSULTANCYBUREAU

(verkort) : ORI

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Kolonel Bourgstraat 105 1030 Schaarbeek

Onderwerp akte : ONTSLAG - BENOEMING - HERBENOEMING

Uittreksel van het verslag van de gewone algemene vergadering op 28 april 2015 Statutaire verkiezingen van de bestuurders.

De heer Yves Dieleman, kalfhoek 9 te 8300 Knokke-Heist (7P1= Engineering) heeft zijn ontslag ingediend als bestuurder.

De heren Patrick Desutter, Kapeldreef 23 te 3001 Heverlee - Brugge op 21/03/1952 (STABO), Erwin Malcorps, Rivierstraat 52 te 8560 Wevelgem - leuven op 04/05/1973 (Grontmij Belgium) en Bernard Gilliot, Rue Cloqueau 9 te 1380 Lasne - Wilrijk op 10/0111955 (Tractebel Engineering) stellen zijn opnieuw kandidaat. De algemene vergadering gaat akkoord. De kandidaten zijn allen met unanimiteit aanvaard als bestuurder door de algemene vergadering.

Het mandaat van de volgende bestuurders vervalt in 2016 en zij zijn herkiesbaar Wim van Nuffel, Mercatorlaan 21 te 3191 Boortmeerbeek (Marcq & Roba), Henri Jouret, Sint Pietersnieuxstraat 9 te 9170 Sint Gillis-Waver (Studiebureau Jouret) en Clement Counasse, Avenue Esther Gillon 28 à 4052 Chaudfontaine (Bureau d'études Greisch).

Het mandaat van de volgende bestuurder vervalt in 2017 en hij is herkiesbaar: Luc Hellemans, Joseph Wateletlaa 20 te 2160 Wommelgem (Arcadis Belgium)

Verificateur van de rekeningen

De heer Hubert Ortgeat

Nieuwe leden

IRTAS

Uittreksel van het verslag van de buitengewone algemene vergadering op 28 april 2015 De statuutwijzigingen zijn met unanimiteit aanvaard.

HOOFDSTUK I Benaming  rechtsvorm - zetel - bepaling van het beroep - doel -duur. Artikel 1- Naam - rechtsvorm

De vereniging werd opgericht als een vereniging zonder winstoogmerk op grond van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, zoals gewijzigd (8.S 1 juli 1921) (hierna genoemd 'VZW-Wet").

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de persoto)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ° Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

M00 2.2

Organisatie van advies- en ingenieursbureaus, verkort ORI,

in het Frans:

Organisation des bureaux d'ingénierie et de conseil, verkort ORI.

De benaming en afkorting kunnen gelijktijdig en apart worden gebruikt.

Deze naam moet voorkomen in alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven, orders en andere stukken uitgaande van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "VZW", met nauwkeurige aanwijzing van de zetel.

Artikel 2 - Zetel

De maatschappelijke zetel wordt gevestigd te 1030 Brussel, Kolonel Bourgstraat 105 en is gelegen in het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Hij kan op beslissing van de raad van bestuur worden overgebracht naar om het even welke plaats binnen het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De zetelwijziging zal worden bekrachtigd door de algemene vergadering op haar eerstvolgende vergadering, onder de voorwaarden noodzakelijk voor een statutenwijziging.

Artikel 3 - Oorsprong

De vereniging treedt in de plaats van de beroepsvereniging Koninklijke Vereniging Kamer van raadgevende ingenieurs van België (KRIB), opgericht in 1913, en van de v.z.w. Comité der studiebureaus van België (BUROBBL), opgericht in 1971.

Artikel 4 -Lidmaatschapseisen

Komen in aanmerking voor lidmaatschap:

De natuurlijke persoon of rechtspersoon die in het domein van de ingenieurswetenschappen en de aanverwante domeinen als deskundig en onafhankelijk adviseur, intellectuele diensten verstrekt aan cliënten, om hen te helpen met inachtneming van de wetten, de belangen van de gemeenschap, de beroepsdeontologie en de statuten.

De natuurlijke persoon of rechtspersoon dient In het bezit te zijn van de theoretische kennis aangevuld met praktische ervaring in de discipline(s) van de door hem aanvaarde opdrachten.

Van de leden wordt geëist:

-ailes te vermijden dat de onafhankelijkheid van hun adviezen kan schaden of tot oneerlijke concurrentie

leidt;

-te voldoen aan professionele criteria met betrekking tot ervaring, integriteit en milieuverantwoord handelen;

-naleving van de statuten en de deontologische code van de vereniging;

-zich te onthouden van al hetgeen in strijd is met de belangen van de vereniging of haar organen.

Artikel 5 - Doel

De vereniging heeft ten doel:

-het behartigen van zowel algemene ais specifieke economische belangen van de leden;

-het bevorderen van het kennispotentieel, de professionaliteit, de integriteit en de innovatiekracht van de

leden;

-het bevorderen van de aandacht voor veiligheid, duurzaamheid, doelmatigheid en comfort van de

gebouwde en natuurlijke omgeving;

-het bevorderen van een goed ondernemersklimaat voor de leden;

-het bevorderen van een positieve beeldvorming van de sector waarin de leden werkzaam zijn;

-de promotie van de leden en de diensten van de leden naar opdrachtgevers en anderen,

Deze opsomming is niet limitatief

De vereniging kan aile handelingen stellen die rechtsreeks of onrechtstreeks verband houden met haar ideëel doel, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor haar ideëel doel,

Artikel 6 - Duur

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

ORI Is opgericht voor onbepaalde duur. Zij kan ten allen tijde worden ontbonden door de algemene vergadering van de leden, overeenkomstig artikel 35 van de statuten.

HOOFDSTUK II Leden - toelating - ontslag en uitsluiting - verplichtingen en verbintenissen

A.Indeling en voorwaarden van lidmaatschap

Artikel 7

7,1 .De leden van ORI zijn de natuurlijke personen of rechtspersonen die de statuten aanvaarden en in overeenstemming met die statuten als leden erkend worden.

Het aantal leden is onbeperkt maar mag nooit minder dan 3 (drie) bedragen.

7.2. ORI omvat

Oeffectieve leden;

©toegetreden leden;

Artikel 8 - Effectieve leden

8.1.Als effectief lid van ORI kan worden aanvaard de natuurlijke persoon en de rechtspersoon die aan de volgende voorwaarden voldoet:

Q'1n België een operationeel kantoor hebben met een permanente deskundige personeelsbezetting; OVoldoen aan de vereisten geformuleerd in het artikel 4 van deze statuten.

D Permanent beschikken over:

Q'algemene middelen qua personeelsbezetting en materieel;

Q'recente en nauwkeurige referenties;

O kwal iteitsmanagementsysteem

Ovoldoende financiële capaciteit

De natuurlijke persoon die het beheer waarneemt of verbonden is met een rechtspersoon die het beroep uitoefent zonder lid te zijn van ORI, kan geen lid worden.

Artikel 9 -- Toegetreden leden

ORI kan een natuurlijke of een rechtspersoon aanvaarden ais toegetreden lid indien hij actief is in het domein van de ingenieurswetenschappen of aanverwante domeinen, als deskundig onafhankelijk adviseur en/of als verlener van intellectuele diensten of als hij als zelfstandig geheel meerdere effectieve leden groepeert.

B. Toelating

Artikel 10 Voorwaarden

Elke kandidaat lid dient volgens de vastgestelde procedure aanvaard te worden door de Raad van bestuur.

Op vastgestelde tijdstippen zullen de effectieve leden eventueel getoetst worden aan de toetredingsvoorwaarden.

C.Ontslag en uitsluiting

Artikel 11

De leden kunnen jaarlijks ontslag nemen middels een opzegging van minstens zes maanden voor het einde van het boekjaar, gericht aan de raad van bestuur per aangetekend schrijven.

Elk lid dat te laat is met de betaling van het jaarlijks lidgeld, wordt beschouwd als ontslagnemend drie maand na een aangetekende herinnering die zonder gevolg is gebleven.

Artikel 12

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MDD 2.2

De uitsluiting van een lid kan alleen worden uitgesproken door de algemene vergadering van de leden. Zij beslist bij twee derde meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Het lid waarvan de beëindiging van het lidmaatschap wordt voorgesteld, heeft het recht om gehoord te worden, Opgave van de redenen is niet vereist.

Artikel 13

Uitgesloten of ontslagnemende leden verliezen al hun rechten en kunnen geen aanspraak maken op de terugbetaling van het lidgeld.

De ontslagnemende of uitgesloten leden worden niet ontslaan van de verplichting om het lidgeld van het lopende boekjaar te betalen.

De ontslag nemende of uitgesloten leden en de rechthebbende van de ontslagnemende, uitgesloten of het overleden lid, hebben geen enkel recht op de activa of het sociaal fonds en kunnen geen aanspraak maken op de terugbetaling van het gestorte lidgeld.

D.VERPLICHTINGEN EN VERBINTENISSEN

Artikel 14

De leden verbinden er zich toe de onderhavige statuten en de reglementen die krachtens die statuten zijn uitgevaardigd, te eerbiedigen en te doen eerbiedigen door hun vertegenwoordigers en hun werknemers.

HOOFDSTUK III Beheer A.Algemene vergadering Artikel 15

De vereniging houdt elk jaar een algemene vergadering in de loop van het semester dat volgt op de afsluiting van het boekjaar.

De vergadering kan buitengewoon worden samengeroepen telkens het maatschappelijk belang het vereist. Zij moet worden samengeroepen wanneer tenminste 1/5 van de effectieve leden dat vraagt.

De vergaderingen worden gehouden op de dag, het uur en de plaats aangegeven in de uitnodiging. Alle effectieve leden moeten erop worden uitgenodigd.

De raad van bestuur kan eveneens de toegetreden leden uitnodigen.

De uitnodigingen worden door de raad van bestuur verzonden per gewone brief, per fax of per email aan elk effectief lid, uiterlijk acht dagen voor de vergadering. Zij bevatten de agenda.

De algemene vergadering bepaalt het bedrag van de bijdrage waarvan het maximum bedrag is vastgelegd op 250.000¬ . De beslissing van de algemene vergadering inzake de bepaling van de ledenbijdrage blijft geldig tot zolang er geen nieuwe en andersluidende beslissing inzake ledenbijdrage wordt genomen.

De jaarlijkse algemene vergadering keurt de inkomsten-, de uitgavenrekening en het budget goed en verleent kwijting aan de bestuurders.

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of bij onbeschikbaarheid van de voorzitter, door een bestuurder, aangesteld door de raad van bestuur.

Artikel 16  Bevoegdheden

De volgende bevoegdheden kunnen uitsluitend door de algemene vergadering uitgeoefend worden;

-de wijziging van de statuten;

-de benoeming en afzetting van de bestuurders;

-de benoeming en de afzetting van de commissaris en het bepalen van diens bezoldiging;

-kwijting verlenen aan de bestuurders en de commissarissen;

-de goedkeuring van de begrotingen en de rekeningen;

-de vrijwillige ontbinding van de vereniging;

" > >

MOD 2.2

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-de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk; -de uitsluiting van een lid zoals bepaald in artikel 12.

Artikel 17 -- Voorwaarden van stemming

De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden.

Elk effectief lid kan zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander effectief lid, aan wie hij een geschreven volmacht zal hebben gegeven

Alle effectieve leden hebben hetzelfde stemrecht; elk effectief lid beschikt over één stem en kan houder zijn van maximaal één volmacht.

Een toegetreden lid heeft geen stemrecht.

Artikel 18

De algemene vergadering is rechtsgeldig samengesteld ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden en haar beslissingen worden genomen bij meerderheid van de uitgebrachte stemmen.

In afwijking van het vorige lid, worden de beslissingen van de algemene vergadering over wijzigingen aan de statuten, omzetting in een vennootschap met sociaal oogmerk, uitsluitingen van leden of de vrijwillige ontbinding van de vereniging genomen mits naleving van de bijzondere aanwezigheidsvereisten bepaald in de VZW-wet of onderhavige statuten.

De algemene vergadering kan enkel geldig beraadslagen over wijzigingen in de statuten indien het voorwerp van die wijzigingen uitdrukkelijk is vermeld op de uitnodiging en indien er op de vergadering een 2/3 meerderheid van de stemmen aanwezig of vertegenwoordigd is. In dal geval moeten de wijzigingen worden aangenomen met een 2/3 meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Echter, indien de wijziging betrekking heeft op een van de doelen die aan de grondslag liggen van de oprichting van de vereniging, zal zij slechts geldig zijn als zij wordt aangenomen met een 415 meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Indien geen 2/3 van de stemmen aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de eerste vergadering, kan er een tweede vergadering worden bijeengeroepen binnen een minimumtermijn van vijftien kalenderdagen te rekenen van de datum van de vergadering in gebreke. Deze vergadering kan dan onder dezelfde voorwaarden als hierboven beraadslagen, ongeacht het aantal aanwezig of vertegenwoordigde stemmen.

Er worden notulen opgesteld, ondertekend door de voorzitter, en bewaard in een notulenregister dat ter inzage za! zijn van de leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 vastgelegde modaliteiten Voor derden geldt dit inzagerecht niet.

B.Raad van bestuur

Artikel 19

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur.

Artikel 20

De raad van bestuur bestaat uit minimum 6 en maximum 10 personen. De raad van bestuur kiest in haar midden een voorzitter en de regionale voorzitters met gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter van de vergadering doorslaggevend.

Indien de Gedelegeerd Bestuurder geen bestuurder is mag deze de vergaderingen van de raad van bestuur bijwonen zonder stemrecht.

De raad van bestuur benoemt het directiecomité, dat gevormd wordt door de voorzitter, de gedelegeerd bestuurder, de regionale voorzitters en de secretaris generaal.

Artikel 21

De leden van de raad van bestuur worden door de algemene vergadering verkozen onder de natuurlijke personen - effectieve leden, of onder de vertegenwoordigers van de rechtspersonen - effectieve leden, met

MOD 2.2

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gewone meerderheid van de stemmen van de effectieve leden die aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De algemene vergadering heeft tevens het recht om één bestuurder te verkiezen uit andere dan de i) natuurlijke personen - effectieve leden, of ii) de vertegenwoordigers van de rechtspersonen - effectieve leden.

Hun mandaat duurt drie jaar. De leden van de raad van bestuur worden bij het verstrijken van hun mandaat onderworpen aan herkiezing door de jaarlijkse algemene vergadering.

De bestuurder moet zijn ontslag te kennen geven per gewone brief aan de voorzitter. Het ontslag gaat in drie maanden na de ontvangst van de brief, behalve indien de raad van bestuur de ontslagnemende bestuurder ontheft van zijn taken.

Artikel 22

De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide machten op het vlak van het beheer en het bestuur: al wat de wet toelaat en al wat bij de statuten of bij wet niet uitdrukkelijk is voorbehouden aan de algemene vergadering, behoort tot zijn bevoegdheid.

Hij kan bijzondere machten geven aan een van zijn leden of aan een derde persoon, in het bijzonder aan de Gedelegeerd Bestuurder, ai dan niet !id van de vereniging.

De functie van bestuurder wordt kosteloos uitgeoefend. Een vergoeding kan echter door de raad van bestuur worden toegekend aan die bestuurders of aan derden, in het bijzonder aan de Gedelegeerd Bestuurder, die met bijzondere opdrachten worden belast.

De raad van bestuur vertegenwoordigt als college de vereniging in alle handelingen in en buiten rechte. Hij vertegenwoordigt de vereniging door de meerderheid van zijn leden.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur, wordt de vereniging in alle handelingen in en buiten rechte eveneens vertegenwoordigd door de Gedelegeerd Bestuurder.

Artikel 23

De raad van bestuur bereidt de algemene vergaderingen voor en stelt de agenda's op.

Artikel 24

De raad van bestuur en zijn directiecomité vergaderen zo vaak als nodig voor de werking van ORI. De raad van bestuur vergadert telkens wanneer twee bestuurders of vijf effectieve !eden daartoe verzoeken.

De uitnodigingen worden door de raad van bestuur verzonden per gewone brief, per fax of per email, uiterlijk drie dagen voor de vergadering.

Artikel 25

De raad van bestuur kan slechts geldig beslissen als minstens de helft van zijn leden aanwezig of bij volmacht vertegenwoordigd is.

Besluiten worden genomen met een gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

De vergadering wordt gehouden op de zetel van de vereniging of op elke andere plaats in België, aangewezen in de oproeping. De raad van bestuur kan eveneens worden gehouden per video- of telefoonconferentie.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders.

Artikel 26

Een bestuurder kan tijdens een vergadering van de raad van bestuur op basis van geschreven volmachten maximum twee andere bestuurders vertegenwoordigen.

Artikel 27

De beslissingen van de raad van bestuur worden vastgelegd in notulen ondertekend door de voorzitter en bewaard in een notulenregister die ter inzage zal zijn van de effectieve leden die hun inzagerecht zullen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/06/2015 - Annexes du Moniteur bèlge

M0D 2.2

uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het K.B., van 26 juni 2003 vastgelegde modaliteiten. Voor derden geldt dit inzagerecht niet.

C.Dagelijks Bestuur

Artikel 28  Gedelegeerd Bestuurder

De raad van bestuur kan een natuurlijke of rechtspersoon, al dan niet bestuurder, benoemen als Gedelegeerd Bestuurder.

De Gedelegeerd Bestuurder wordt belast met het dagelijks bestuur. De hoofdtaken en bevoegdheden van de Gedelegeerd Bestuurder worden schriftelijk vastgelegd en goedgekeurd door de raad van bestuur.

Artikel 29  Secretaris-Generaal

De raad van bestuur benoemt een Secretaris-Generaal. De Secretaris-Generaal staat de Gedelegeerd Bestuurder, of in het geval er geen Gedelegeerd Bestuurder werd benoemd, de raad van bestuur bij voor wat betreft het dagelijks bestuur van de vereniging. De Secretaris-Generaal vervult de opdrachten waarmee de Gedelegeerd Bestuurder, of in het geval er geen Gedelegeerd Bestuurder werd benoemd, de raad van bestuur hem belast.

D.Deontologische code

Artikel 30

Een deontologische code wordt opgesteld en goedgekeurd door de raad van bestuur

E.Huishoudelijk reglement

Artikel 31

Het huishoudelijk reglement wordt opgesteld en goedgekeurd door de raad van bestuur,

F.Maatschappelijk jaar - begroting en rekeningen

Artikel 32

Het maatschappelijk jaar begint op één januari en eindigt op eenendertig december.

De rekeningen worden elk jaar afgesloten op eenendertig december,

Elk jaar, per eenendertig december, worden de rekeningen van het afgelopen boekjaar opgesteld door de raad van bestuur en wordt de begroting van het volgende boekjaar opgemaakt. Deze documenten worden ter goedkeuring voorgelegd aan de eerstvolgende gewone algemene vergadering.

De jaarrekening wordt neergelegd in het dossier gehouden op de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel, overeenkomstig het bepaalde artikel 26 novies VZW-wet en de desbetreffende uitvoeringsbesluiten, Voor zover van toepassing wordt de jaarrekening tevens neergelegd bij de Nationale Bank overeenkomstig het bepaalde artikel 17, §6 VZW-wet en de desbetreffende uitvoeringsbesluiten.

Artikel 33

De rekeningen van de vereniging worden gecontroleerd door een externe accountant of revisor aangesteld door de raad van bestuur.

G.Regionale afdelingen

Artikel 34

De vereniging telt drie regionale afdelingen namelijk'.

DORI-BRUSSEL

©ORI VLAANDEREN

©ORI WALLONIE

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

De voorzitters van de respectievelijke regionale afdelingen worden door de raad van bestuur benoemd onder de bestuurders.

De graad van zelfstandigheid, werking en financiering van de regionale afdelingen worden bepaald door de raad van bestuur.

De werking van de regionale afdelingen zal steeds kaderen binnen het door de raad van bestuur vastgelegde beleid en visie. De raad van bestuur zal hierop toezien.

H. Ontbinding

Artikel 35

De ontbinding en de vereffening van de vereniging worden geregeld door de wet op de verenigingen zonder winstoogmerk.

Ingeval van vrijwillige ontbinding van de vereniging, benoemt de algemene vergadering, die ze heeft uitgesproken, indien nodig, vereffenaars, en legt zij hun bevoegdheden vast. Zij beslist over de bestemming van de goederen en waarden van de ontbonden vereniging na vereffening van de passiva. Zij geeft deze goederen en waarden een bestemming die het maatschappelijk doel waarvoor de ontbonden vereniging is opgericht, zo dicht mogelijk benadert.

Ook ingeval van gerechtelijke ontbinding zal na aanzuivering van de schulden een algemene vergadering van de effectieve leden met hetzelfde doel worden samengeroepen door de vereffenaar(s).

Vanaf de beslissing tot ontbinding vermeldt de vereniging steeds dat zij "vzw in vereffening" is overeenkomstig artikel 23 VZW-wet.

1. Slotbepaling

Art. 36

Voor wat hier niet uitdrukkelijk is voorzien is de VZW-wet van toepassing.

11.De algemene vergadering geeft mandaat aan J.Jordens sprl / Marion de Crombrugghe om de verschillende formaliteiten die verband houden met deze besluiten uit te voeren, met inbegrip van de ondertekening van de documenten gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.

Marion de Crombrugghe

Lasthebber

x

" Voor., behouden aan het Belgisch 1Staatsblad

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

10/06/2015
ÿþa MOD 2.2

ReergekeVentVangen pop

Copie à publier aux annexes dù Moniteur belge après dépôt de l'acte

*1508 165

ter griffie van de Nederlendstalle

rechtbank van koophandel Brussei

Greffe

N° d'entreprise : 447.649.852

Dénomination

(en entier) : ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIEURS,CONSEILS, D'INGENIERIE ET DE CONSULTANCE

(en abrégé) : ORi

Forme juridique : ASBL

Siège : RUE COLONEL BOURG 1051030 SCHAERBEEK

Objet de l'acte : Démission - Nomination

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale ordinaire du 28 avril 2015

Nominations statutaires des administrateurs.

Monsieur Yves Dieleman, Kalfhoek 9 à 8300 Knokke-Heist (TPF Engineering) a donné sa démission comme administrateur.

MM. Patrick Desutter, Kapeldreef 23 à 3001 Heverlee - Brugge le 21/03/1952 (STABO), Erwin Malcorps, Rivierstraat 52 à 8560 Wevelgem - Louvain le 04/05/1973 (Grontmij Belgium) et Bernard Gilliot, Rue Cloqueau 9 à 1380 Lasne - Wilrijk le 10/01/1955 (Tractebel Engineering) pose leur candidature comme administrateurs.

L'assemblée générale marque son accord. Les candidats sont nommés comme administrateurs.

Les mandats des administrateurs suivants expirent en 2016, il seront rééligibles. Wim Van Nuffel, Mercatorlaan 21 à 3191 Boortmeerbeek (Marcq & Roba), Henri Jouret, Sint Pietersnieuwstraat 9 à Sint Gillis-Waas (Studiebureau Jouret) et Clément Counasse, Avenue Esther Gillon 28 à 4052 Chaudfontaine(Bureau d'études Greisch).

Le mandat de l'administrateurs suivant expire en 2017, il est rééligible : Luc Hellemans, Joseph Wateletlaan 20 à 2160 Wommelgem (Arcadis Belgium)

Vérificateur des comptes

Monsieur Hubert Ortegat

10.Nouveaux membres.

IRTAS  Sint Niklaas

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale extraordinaire du 28 avril 2015

Les statuts proposées sont acceptés à l'unanimité.

CHAPITRE I Dénomination -- forme juridique  siège  définition de la profession - objet - durée.

Article 1 - Dénomination  forme juridique

L'association a été constituée sous la forme d'une association sans but lucratif sur la base de la loi du 27 juin 1921 sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et les fondations, telle que modifiée (M.B. 1 er juillet 1921) (ci-après dénommée la « loi sur les ASBL »).

L'association sans but lucratif est dénommée

Organisation des bureaux d'ingénierie et de conseil, en abrégé CRI,

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

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MOD 2.2

en néerlandais

Organisatie van advies- en ingenieursbureaus, en abrégé ORI.

La dénomination et l'abréviation peuvent être utilisées simultanément et séparément.

Cette dénomination doit figurer sur tous les actes, factures, annonces, publications, lettres, commandes et autres documents émanant de l'association, immédiatement précédée ou suivie des termes « association sans but lucratif » ou de l'abréviation « ASBL », avec l'indication précise du siège.

Article 2 - Siège

Le siège social est établi à 1030 Bruxelles, rue Colonel Bourg 105, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles.

Il peut être transféré, par décision du Conseil d'Administration, à tout autre endroit de la Région de Bruxelles-Capitale. Le changement sera entériné par l'Assemblée générale lors de sa prochaine assemblée, dans les conditions nécessaires pour une modification des statuts.

Article 3 - Origine

L'Association se substitue à l'association professionnelle Société Royale Chambre des Ingénieurs-Conseils de Belgique (CICB), constituée en 1913, et à l'a.s.b.l. Comité des Bureaux d'Études de Belgique (BUROBBL), constituée en 1971.

Article 4 - Conditions d'adhésion

Viennent en ligne de compte pour l'adhésion

La personne physique ou la personne morale qui, en tant que conseiller spécialisé et indépendant, fournit des services intellectuels, dans le domaine des sciences de l'ingénieur et des domaines connexes, à des clients afin de leur venir en aide compte tenu des lois, des intérêts de la communauté, de la déontologie professionnelle et des statuts.

La personne physique ou morale doit être en possession des connaissances théoriques, doublées d'une expérience pratique, dans la(les) discipline(s) des missions qu'elle accepte.

Les membres sont tenus :

-d'éviter tout ce qui est susceptible de nuire à l'indépendance de leurs conseils ou entraîne une concurrence

déloyale ;

-de satisfaire aux critères professionnels d'expérience et d'intégrité et d'agir dans le respect de

l'environnement ;

-de respecter les statuts et le code de déontologie de l'association ;

-de s'abstenir de tout ce qui est contraire aux intérêts de l'association ou de ses organes.

Article 5 - Objet

L'association a pour objet :

-de défendre les intérêts économiques tant généraux que spécifiques des membres ;

-de promouvoir le potentiel de connaissances, le professionnalisme, l'intégrité et la capacité d'innovation

des membres ;

-de promouvoir l'attention portée à la sécurité, à la durabilité, à l'efficacité et au confort de l'environnement

bâti et naturel ;

-de promouvoir un bon climat entrepreneurial pour les membres ;

-de promouvoir une image positive du secteur dans lequel les membres évoluent ;

-de promouvoir les membres et les services des membres vis-à-vis des maîtres d'ouvrage et des tiers,

Cette énumération n'est pas limitative.

L'association peut accomplir tous les actes ayant un rapport direct ou indirect avec son objet désintéressé, y compris, dans les limites autorisées par la loi, les activités commerciales et lucratives accessoires, dont les profits seront de tout temps intégralement affectés à ta réalisation de son objet désintéressé.,

Article 6 - Durée

I

~

, 1

MOD 2.2

ORI est constituée pour une durée indéterminée. Elle peut être dissoute à tout moment par l'Assemblée générale des membres, conformément à l'article 35 des statuts.

CHAPITRE Il Membres - admission - démission et exclusion  obligations et engagements

A.Répartition et conditions d'affiliation

Article 7

7.1.Les membres d'ORI sont tes personnes physiques ou morales qui acceptent les statuts et sont reconnues comme membres conformément à ces statuts.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/06/2015 - Annexes du Moniteur belge Le nombre de membres est illimité mais ne peut jamais être inférieur à 3 (trois).

7.2.ORI comprend

Odes membres effectifs ;

odes membres adhérents.

Article 8  Membres effectifs

8.1.Peuvent être admises en qualité de membre d'ORI, les personnes physiques et morales qui remplissent les conditions suivantes :

Q'posséder en Belgique un bureau opérationnel doté d'un effectif spécialisé permanent ;

Q'satisfaire aux exigences énoncées à l'article 4 des présents statuts ;

Odisposer en permanence :

Ode ressources générales en termes de personnel et de matériel ;

Ode références récentes et précises ;

Dd'un système de management de la qualité ;

Od'une capacité financière suffisante.

La personne physique qui assume la gestion d'une personne morale exerçant la profession sans être membre d'ORI ou qui y est fiée ne peut pas devenir membre.

Article 9  Membres adhérents

Q'ORI peut accepter en qualité de membre adhérent une personne physique ou morale si elle est active dans le domaine des sciences de l'ingénieur ou dans des domaines apparentés, comme conseiller indépendant spécialisé et/ou prestataire de services intellectuels ou regroupe comme entité indépendante un ou plusieurs membres effectifs.

B. Admission

Article 10 - Conditions

Tout candidat membre doit être accepté par le Conseil d'Administration selon la procédure établie.

Les membres effectifs seront éventuellement confrontés aux conditions d'admission à des moments définis.

C.Démission et exclusion

Article 11

Les membres peuvent démissionner annuellement moyennant un préavis d'au moins six mois avant la fin de l'exercice, adressé par lettre recommandée au Conseil d'Administration.

Tout membre en retard de paiement de la cotisation annuelle est considéré comme démissionnaire trois mois après un rappel recommandé resté sans suite.

Article 12

L'exclusion d'un membre ne peut être prononcée que par l'Assemblée générale des membres. Elle décide à la majorité des deux tiers des voix des membres présents ou représentés.

i

` t MOD 2.2

Le membre dont la résiliation de l'affiliation est proposée a le droit d'être entendu, L'indication des raisons n'est pas exigée.

Article 13

Les membres exclus ou démissionnaires perdent tous leurs droits et ne peuvent pas prétendre au remboursement de la cotisation.

Les membres démissionnaires ou exclus ne sont pas dispensés de l'obligation de payer la cotisation pour l'exercice en cours,

Les membres démissionnaires ou exclus et les ayants droit du membre démissionnaire, exclu ou décédé n'ont aucun droit sur l'actif ou le fonds social et ne peuvent pas prétendre au remboursement de la cotisation versée,

D.OBLIGATIONS ET ENGAGEMENTS

Article 14

Les membres s'engagent à respecter les présents statuts et les règlements pris en vertu de ces statuts et à les faire respecter par leurs représentants et leurs travailleurs.

CHAPITRE III Gestion

A.Assemblée générale

Article 15

L'association tient une assemblée générale chaque année dans le courant du semestre qui suit la clôture de l'exercice.

L'assemblée peut être convoquée extraordinairement chaque fois que l'intérêt social l'exige. Elle doit être convoquée à la demande d'au moins 1/5 des membres effectifs.

Les assemblées se tiennent aux jour, heure et lieu indiqués dans la convocation. Tous les membres effectifs doivent y être convoqués.

Le conseil d'administration peut également faire convoquer les membres adhérents.

Les convocations sont envoyées par le Conseil d'Administration par lettre ordinaire, fax ou e-mail à chaque membre effectif au plus tard huit jours avant l'assemblée. Elles contiennent l'ordre du jour.

L'Assemblée générale détermine le montant de la cotisation dont le maximum est fixé à 250.000 ¬ . La décision de l'assemblée générale concernant la fixation de la cotisation des membres demeure valable tant qu'aucune nouvelle décision contraire n'est prise.

L'Assemblée générale annuelle approuve le compte de recettes et de dépenses et le budget et donne décharge aux administrateurs.

L'Assemblée générale est présidée par le Président du Conseil d'Administration ou, en cas d'empêchement de celui-ci, par un administrateur désigné par le Conseil d'Administration.

Article 16  Pouvoirs

Les pouvoirs suivants peuvent être exercés exclusivement par l'Assemblée générale :

-la modification des statuts ;

-la nomination et la révocation des administrateurs ;

-la nomination et la révocation du commissaire et la détermination de sa rémunération ;

-la décharge des administrateurs et des commissaires ;

-l'approbation des budgets et des comptes ;

-la dissolution volontaire de l'association ;

-la transformation de l'association en une société à finalité sociale ;

-l'exclusion d'un membre conformément aux dispositions de l'article 12.

Article 17  Conditions de vote

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N0D2.2

L'Assemblée générale est composée de tous les membres effectifs.

Chaque membre effectif peut se faire représenter à l'Assemblée générale par un autre membre effectif auquel il aura donné une procuration écrite.

Tous les membres effectifs jouissent du même droit de vote ; chaque membre effectif dispose d'une seule voix et ne peut être porteur que d'une seule procuration maximum.

Un membre adhérent ne jouit pas du droit de vote.

Article 18

L'Assemblée générale est valablement constituée quel que soit le nombre de membres effectifs présents ou

représentés et ses décisions sont prises à la majorité des voix exprimées.

Par dérogation à l'alinéa qui précède, les décisions de l'Assemblée générale sur la modification des statuts, la transformation en une société à finalité sociale, les exclusions de membres ou la dissolution volontaire de l'association sont prises dans le respect des conditions particulières de présence définies dans la loi sur les ASBL ou les présents statuts.

L'assemblée générale ne peut valablement délibérer sur des modifications des statuts que si l'objet desdites modifications est expressément mentionné dans la convocation et que si une majorité des 2/3 des voix est présente ou représentée à l'assemblée. Dans ce cas, les modifications doivent être adoptées à la majorité des 2/3 des voix des membres présents ou représentés. Cependant, si la modification a trait à l'un des objets qui sont à la base de la constitution de l'association, elle ne sera valable que si elle est adoptée à la majorité des 4/5 des voix des membres présents ou représentés.

Si une majorité des 213 des voix n'est pas présente ou représentée à fa première assemblée, une deuxième assemblée peut être convoquée dans un délai minimum de quinze jours de calendrier à compter de la date de l'assemblée en défaut. Cette assemblée peut alors délibérer dans les mêmes conditions que ci-dessus quel que soit le nombre de voix présentes ou représentées.

Un procès-verbal est rédigé, signé par le Président et conservé dans un registre des procès-verbaux tenu à la disposition des membres qui exerceront leur droit de consultation conformément aux modalités arrêtées à l'article 9 de l'A.R. du 26 juin 2003. Ce droit de consultation ne s'applique pas aux tiers.

B.Conseil d'Administration

Article 19

L'association est administrée par un Conseil d'Administration.

Article 20

Le Conseil d'Administration se compose de minimum 6 et maximum 10 personnes. Le Conseil d'Administration élit en son sein un président, et les présidents régionaux à la majorité simple des voix des administrateurs présents ou représentés.

En cas de partage des voix, la voix du Président de l'assemblée est prépondérante,

Si l'Administrateur délégué n'est pas un administrateur, celui-ci peut assister aux réunions du Conseil d'Administration sans droit de vote.

Le Conseil d'Administration nomme le Comité de Direction qui est formé par le président, l'Administrateur délégué, les Présidents régionaux et le Secrétaire général.

Article 21

Les membres du Conseil d'Administration sont élus par l'Assemblée générale parmi les personnes physiques  membres effectifs ou parmi les représentants des personnes morales - membres effectifs, à la majorité simple des voix des membres effectifs présents ou représentés. L'Assemblée générale a également le droit d'élire un administrateur parmi des tiers autres que les i) les personnes physiques  membres effectifs, ou ii) les représentants des personnes morales - membres effectifs.

Leur mandat dure trois ans. À l'expiration de leur mandat, les membres du Conseil d'Administration sont rééligibles par l'Assemblée générale annuelle.

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MOO 2,2

L'administrateur doit notifier sa démission par lettre ordinaire au président. La démission prend effet trois mois après la réception de la lettre, sauf si le Conseil d'Administration libère l'administrateur démissionnaire de ses tâches.

Article 22

Le Conseil d'Administration dispose des pouvoirs les plus étendus sur le plan de la gestion et de l'administration : tout ce que la loi autorise et tout ce qui n'est pas expressément réservé par les statuts ou par la loi à l'assemblée générale relève de sa compétence.

Il peut conférer des pouvoirs spéciaux à un de ses membres ou à un tiers, en particulier à l'Administrateur délégué, membre ou non de l'association.

La fonction d'administrateur est exercée à titre gratuit. Le Conseil d'Administration peut toutefois attribuer une rémunération aux administrateurs, en particulier à l'Administrateur délégué, chargés de missions spéciales.

Le Conseil d'Administration représente l'association en collège dans tous les actes judiciaires et extrajudiciaires. Il représente l'association par la majorité de ses membres.

Sans préjudice du pouvoir général de représentation du Conseil d'Administration, l'association est également représentée dans les actes judiciaires et extrajudiciaires par l'Administrateur délégué.

Article 23

Le Conseil d'Administration prépare les assemblées générales et établit les ordres du jour.

Article 24

Le Conseil d'Administration et son Comité de Direction se réunissent aussi souvent que le nécessite le fonctionnement d'ORI. Le Conseil d'Administration se réunit chaque fois que deux administrateurs ou cinq membres effectifs en font la demande.

Les convocations sont envoyées par le Conseil d'Administration par lettre ordinaire, fax ou e-mail au plus tard cinq jours avant la réunion.

Article 25

Le conseil d'administration ne peut statuer valablement que si la moitié au moins de ses membres sont présents ou représentés par procuration.

Les décisions se prennent à la majorité ordinaire des voix des administrateurs présents ou représentés.

La réunion se tient au siège de l'association ou à tout autre endroit en Belgique indiqué dans la convocation.

Le Conseil d'Administration peut également se tenir par vidéoconférence ou téléconférence.

Dans les cas exceptionnels dûment justifiés par l'urgence et l'intérêt de l'association, les décisions du Conseil d'Administration peuvent être prises par consentement unanime des administrateurs exprimé par écrit,

Article 26

Un administrateur peut représenter deux administrateurs au maximum à une réunion du Conseil d'Administration sur la base de procurations écrites.

Article 27

Les décisions du conseil d'administration sont constatées dans des procès-verbaux signés par le président, et conservés dans un registre des procès-verbaux tenu à la disposition des membres qui exerceront leur droit de consultation conformément aux modalités arrêtées à l'article 9 de l'A.R. du 26 juin 2003. Ce droit de consultation ne s'applique pas aux tiers.

C.Gestion journalière

Article 28  Administrateur délégué

Le Conseil d'Administration peut nommer comme Administrateur délégué une personne physique ou morale, administrateur ou non.

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MOD 2.2

L'Administrateur délégué est chargé de la gestion journalière. Les tâches principales et les compétences de l'Administrateur délégué sont fixées par écrit et approuvées parle Conseil d'Administration.

Article 29 -- Secrétaire général

Le Conseil d'Administration nomme un Secrétaire général. Le Secrétaire général assiste l'Administrateur délégué ou si aucun Administrateur délégué n'a été nommé, le Conseil d'Administration en ce qui concerne la gestion journalière de l'association. Le Secrétaire général remplit les missions dont l'Administrateur délégué le charge ou sl aucun Administrateur délégué n'a été nommé par le Conseil d'Administration.

D.Code de déontologie

Article 30

Un code de déontologie est établi et approuvé par le Conseil d'Administration.

E.Règlement d'ordre intérieur

Article 31

Le règlement d'ordre intérieur est établi et approuvé par le Conseil d'Administration.

F.Exercice social - budget et comptes

Article 32

L'exercice social commence le premier janvier et se termine le trente et un décembre.

Les comptes sont clôturés chaque année au trente et un décembre.

Chaque année, au trente et un décembre, les comptes de l'exercice écoulé sont établis par le conseil d'administration et le budget de l'exercice suivant est dressé. Ces documents sont soumis à l'approbation de la première assemblée générale ordinaire qui suit.

Les comptes annuels sont déposés dans le dossier tenu au greffe du tribunal de commerce compétent conformément aux dispositions de l'article 26novies de la loi sur les ASBL et des arrêtés d'exécution concernés. Le cas échéant, les comptes annuels sont également déposés à la Banque Nationale conformément aux dispositions de l'article 17, §6 de la loi sur les ASBL et des arrêtés d'exécution concernés.

Article 33

Les comptes de l'association sont contrôlés par un expert-comptable externe ou un réviseur désigné par le conseil d'administration.

G.Sections régionales

Article 34

L'association compte trois sections régionales, à savoir

DORI-BRUXELLES

Q'ORl VLAANDEREN

DORI WALLONIE

Les présidents des sections régionales respectives sont nommés par te Conseil d'Administration parmi les administrateurs.

Le degré d'autonomie, le fonctionnement et le financement des sections régionales sont déterminés par le Conseil d'Administration.

Le fonctionnement des sections régionales s'inscrira toujours dans le cadre de la politique et de la vision définies par le conseil d'administration. Ce dernier y veillera.

M. Dissolution

MpD 2.2

Volet B - Suite

Article 35

La dissolution et la liquidation de l'association sont réglées par la loi sur les associations sans but lucratif.

En cas de dissolution volontaire de l'association, l'Assemblée générale, qui l'a prononcée, désigne au besoin des liquidateurs et détermine leurs pouvoirs. Elle décide de l'affectation des biens et valeurs de l'association dissoute après l'apurement du passif. Elle donne à ces biens et valeurs une destination qui se rapproche le plus de l'objet social pour lequel l'association dissoute a été constituée.

Également en cas de dissolution judiciaire, une assemblée générale des membres effectifs sera convoquée avec le même objet par le(s) liquidateurs après l'apurement des dettes.

Dès la décision de dissolution, l'association mentionne toujours qu'elle est une « asbl en liquidation » conformément à l'article 23 de la loi sur les ASBL.

I.Disposition finale

Article 36

Pour tout ce qui n'est pas prévu explicitement, la loi sur les ASBL est applicable.

L'assemblée mandate J.Jordens sprl I Marion de Crombrugghe aux fins de procéder aux différentes formalités liées à ces décisions, en ce compris la signature des documents de publication au Moniteur belge.

Marion de Crombrugghe

Mandataire

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso . Nom et signature



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/06/2015 - Annexds du Moniteur belge

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Onderneniingsnr : 447.649.852

Benaming

(voluit) : ORGANISATIE EN RAADGEVENDE INGENIEURS, ENGINEERING-EN CONSULTANCYBUREAU

(verkort) " ORI

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Kolonel Bourgstraat 105 1030 Schaarbeek

Onderwerp akte : Anvulertde publicatie

Er is een verzuim gebeurd tijdens de publication van de notuel van de gewone algemene vergadering dd 28/04/2015, bekendgemaakt op 10-08/2015 onder het nummer 0082165.

Er dient nog te worden gelezen wat volgt:

De heer Jan Bosschem is met unanimiteit verkozen als bestuurder van ORI en benoemt als gedelegeerd bestuurder.

Marion de Crombrugghe

Lasthebber

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden ; Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(enl bevoegd de vereniging. stichting ot organisme ton aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ° Naam en handtekening

11/08/2015
ÿþ Copie à publier ae annexes du Moniteur belge après dépôt de l' cté neergelegdlontvangen op MOD 2.2

N° d'entreprise : 447.649.852

Dénomination

(en enger) : ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIEURS-CONSEILS, D'INGENIERIE ET DE CONSULTANCE

(en abrégé) ORI

Forme juridique : ASBL

Siège : RUE COLONEL BOURG 105 1030 SCHAERBEEK

Obiet de l'acte : Publication complémentaire

Une omission s'est produite dans la publication de l'extrait pu procès verbal de l'AGO du 28 avril 2015, publiée aux annexes du Moniteur belge le 10-06-2015 sous la référence 0082165.

Il y a lieu de lire:

Nominations d'un administrateur et administrateur délégué:

Monsieur Bosschem Jan, Abdisstraat 14 - 9000 Gent, né à Gent le 03/04/1953

Marion de Crombrugghe

Mandataire

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto " Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou I organisme a l'egard des tiers

Au verso : Nom et signature

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Coordonnées
ORGANISATION DES BUREAUX D'INGENIERIE ET DE …

Adresse
RUE COLONEL BOURG 105 1030 SCHAERBEEK

Code postal : 1030
Localité : SCHAERBEEK
Commune : SCHAERBEEK
Région : Région de Bruxelles-Capitale