PENSIOENFONDS VAN DE KADERLEDEN VAN DE SOLVAY GROEP IN BELGIE

Divers


Dénomination : PENSIOENFONDS VAN DE KADERLEDEN VAN DE SOLVAY GROEP IN BELGIE
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 430.206.777

Publication

09/05/2014
ÿþ WW"---"He Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe MOD 2.0

Mentionner sûr la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

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Greffe

2 8 APR 2014

Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN

BELGIQUE

Forme juridique : O_L=.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise : 0430.206.777

Milet de l'acte : Désignation liquidateur et liqudiation des patrimoines distincts Fonds 2 et 2007

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale extraordinaire du 19 décembre 2013

Lors de l'Assemblée générale extraordinaire du 19 décembre 2013, ii a été décidé, suite à la mise en place de la nouvelle structure au sein du Fonds de désigner Luc Lebrun, né le 20/10/1960 à Tournai, domicilié Chaussée de Tervueren, 119 à 1160 Bruxelles, en tant que liquidateur des patrimoines distincts Fonds 2007 et Fonds n°2, dès leur mise en liquidation.

L'Assemblée générale a dès lors décidé de dissoudre, à la date du 19 décembre 2013, les patrimoines distincts Fonds 2 et Fonds 2007 et de les mettre en liquidation, Dès la mise en liquidation desdits patrimoines, le mandat des administrateurs du Fonds prend fin.

François De Vos Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

*14096805*

Rijlagen bL fiét l#elgisch Staatsblad - 09/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

09/05/2014
ÿþIn de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

MOD 2,2

VIII

Ondernemingsnr : Benaming

(voluit) :

Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in België

0430.206.777

(verkort) :

Rechtsvorm :

Zetel :

Onderwerp akte :

Uittreksel uit de notulen van de Buitengewone Algemene Vergadering van 19 december 2013

Op de Buitengewone Algemene Vergadering van 19 december 2013 werd besloten, naar aanleiding van de, implementatie van de nieuwe structuur binnen het Fonds, Luc Lebrun, geboren op 20/10/1960 te Doornik,; woonachtig te Chaussee de Tervuren 119 1160 Brussel, ais vereffenaar van de afzonderlijke vermogens Fonds: 2007 en Fonds nr. 2 te benoemen, vanaf hun vereffening.

De Algemene Vergadering besloot daarom om op 19 december 2013, de afzonderlijke vermogens Fonds 2 en Fonds 2007 te ontbinden en deze te vereffenen. Zodra de genoemde vermogens vereffend worden, eindigt het mandaat van de bestuurders van het Fonds.

François De Vos Pascal Hubinont

Bestuurder Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Organisme voor de financiering van pensioenen

Ransbeekstraat 310 -1120 BRUSSEL

Benoeming vereffenaar en vereffening van de afzonderlijke vermogens Fonds 2 en 2007

Griffie

25/07/2014
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

til





15 -07- 2014

SIMULÉS

Greffe

Dénomination

(en entier) FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

Forme juridique : 0.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siege : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

Nt d'entreprise : 0430.206.777

Objet de l'acte : liste des sociétés associées au 31 mai 2014

1.SOLVAY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0403091220 2.SOLVIC sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0403147638 3.1-1ESTIA sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles re 0413879402

4.SOLVAY  COORDINATION INTERNATIONALE DES CREDITS COMMERCIAUX (C.I.C,C.) sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0425487035

5.SOLVAY CHIMIE sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0408249541 6.SOLVIN sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0466279394

7,SOLVAY CHEMICALS INTERNATIONAL sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0406804736

8.CARRIERES Les Petons SPRL, rue du Beau Séjour 52 5650 Walcourt (Yves- Gomezée), lieu dit « les Petons », RPM Bruxelles n° 0416983303

9.SOLVAY SPECIALTY POLYMERS BELGIUM sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0880405949

10.FINANCIERE SOLVAY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0439234113 11.SOLVAY ENERGY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0812307395

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

Bijlagen hg_ het Belgisch Staat5b1ad_r_25107/2.014,,AnnexelditAloniteur_tege

Mentionner sur ia dernière page du Volet B

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de le personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signet,' e

25/07/2014
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ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

I 111h IIJ RIEUVII

417- 2014

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Griffie

Ondernemingsnr : 0430.206.777

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in

België

(verkort) :

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel: Ransbeekstraat 310 - 1120 BRUSSEL

Onderwerp akte: Lijst van de geassocieerde ondernemingen 31/05/2014

1.SOLVAY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0403091220 2.SOLVIC sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0403147638 3.HESTIA sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0413879402

4.SOLVAY  COORDINATION INTERNATIONALE DES CREDITS COMMERCIAUX (C.I.C.C.) sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0425487035

5.SOLVAY CHIMIE sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0408249541 6.SOLVIN sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0466279394

7.SOLVAY CHEMICALS INTERNATIONAL sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0406804736

8.CARRIERES Les Petons SPRL, rue du Beau Séjour 52 5650 Walcourt (Yves- Gomezée), lieu dit « les Petons », RPM Bruxelles n° 0416983303

9.SOLVAY SPECIALTY POLYMERS BELGIUM sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles , RPM Bruxelles n° 0880405949

10.FINANCIERE SOLVAY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0439234113 11.SOLVAY ENERGY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0812307395

Pascal Hubinont

Bestuurder

Roger Verstraeten

Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden:Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

25/07/2014
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe pareb n

i -07- 201t,

Greffe

-

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*14144139*

III

Dénomination

Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

Forme juridique : 0.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N' d'entreprise : 0430.206.777

Objet de l'acte : Nomination - Membre du Comité de Direction

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 25 septembre 2013

Le Conseil d'Administration du 25 septembre 2013 a décidé, conformément à l'article 23 des statuts, de nommer Madame Christine Dombret, Platanenlaan West, 12  8420 De Haan, en tant que membre du Comité ; de Direction pendant la durée de son mandat au sein du Conseil d'administration.

François De Vos Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Vole B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de fa personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association cula fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

25/07/2014
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ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

1111,11,11,111111111111

OnderneMingsnr 0430.206.777

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in België

(verkort) :

Rechtsvorm: Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel: Ransbeekstraat 310- 1120 BRUSSEL

Onderwerp akte: Benoeming - lid van het Directie Comité

Uittreksel uit de notulen van De Raad van Bestuur van 25 septembre 2013

De Raad van Bestuur van 25 september 2013 heeft beslist, overeenkomstig met artikel 23 van de statuten, om Mevrouw Christine Dombret, Platanenlaan West, 12  8420 De Haan, te benoemen tot lid van het Directie Comité en dit voor de duur van haar mandaat in de Raad van Bestuur.

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Bestuurder Bestuurder

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

19/03/2014
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

Forme juridique : O.F.P

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise : 0430.206.777

Objet de l'acte: Modification des statuts - version française

Extrait du procès-verbal de l'Assemblée générale extraordinaire du 30 mai 2013

Les membres présents et représentés lors de l'assemblée générale extraordinaire du 30 mai 2013.ont voté; et approuvé à l'unanimité article par article chacune des modifications aux statuts proposées ci-dessous.

-Article 1 : Dénomination de l'organisme

L'organisme de financement de pensions est dénommé OFP « Fonds de Pensions des Cadres du Groupe Solvay en Belgique »,

Tous les actes, factures, annonces, publications et autres documents émanant de l'organisme mentionnent la dénomination sociale, précédée ou suivie immédiatement de la mention écrite suivante «OFP, institution de retraite professionnelle agréée auprès de la FSMA sous le numéro d'identification 50.206 ».

-Article 2: Siège social

Le siège social de l'organisme est situé à 1120 Bruxelles, rue de Ransbeek, 310.

Le siège social pourra être transféré en tout autre lieu en Belgique par décision de l'Assemblée Générale, conformément à l'article 17 des présents statuts.

-Article 3 : Objet de l'organisme

L'organisme a pour objet:

(a)d'agir en tant qu'institution de retraite professionnelle au sens de la Loi, tant au profit des membres du, personnel (de direction et cadres) actuels que des anciens membres du personnel (de direction et cadres) des entreprises d'affiliation (appartenant au « Groupe Solvay ») et/ou de leurs bénéficiaires ou ayants droit, conformément aux régimes de pension du Groupe Solvay en Belgique et aux dispositions légales applicables. Par « Groupe Solvay », on entend Solvay S.A. ainsi que les sociétés liées au sens de l'article 11 du Code des; sociétés belge et les sociétés associées au sens de l'article 12 du Code des sociétés belge;

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Greffe

(b)d'assister le Groupe Solvay dans la gestion et l'exécution de ses régimes de pension.

En vue d'atteindre ces objectifs, l'organisme :

(a)recueillera tous les actifs mis à sa disposition en exécution des règlements de pension applicables ou des

dispositions légales applicables ;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.0

(b)gérera et investira lesdits actifs et posera à cet égard tous les actes de disposition, d'administration et de gestion, y compris les moyens de placement pour rendre les biens rentables, conformément au principe de prudence;

(c)assurera le paiement des avantages complémentaires en cas de retraite, et le cas échéant, en cas de décès, d'incapacité de travail et d'invalidité aux affiliés, à leurs bénéficiaires et/ou à leurs ayants droit, et le cas échéant de tous autres services sociaux en exécution des régimes de pension applicables et ce, dans les limites des moyens mis à disposition;

(d)transférera les actifs, dans les situations prévues par la législation applicable (transfert individuel ou collectif) et procédera, le cas échéant, à un désinvestissement des actifs ;

(e) le cas échéant, donnera aux actifs qui ne sont plus nécessaires à la gestion de l'engagement de pension, une autre destination sociale conformément au droit applicable à cet égard ;

(f)prêtera assistance au Groupe Solvay pour lui faciliter l'exécution de la législation relative aux pensions complémentaires;

(g)établira et distribuera les documents tels qu'exigés par les dispositions légales applicables.

L'organisme peut, suivant décision de l'organe opérationnel compétent, réaliser son objet par lui-même etlou en recourant à des tiers spécialisés.

En vue de la réalisation de son objet, l'organisme peut posséder des biens meubles et immeubles, soit en propriété, soit en usufruit, recevoir, gérer et accorder toute somme et valeur, et peut s'intéresser à toute association ou organisme qui poursuivra un objet analogue au sien.

En outre, l'organisme peut, dans les limites légales applicables aux organismes de financement de pensions et aux institutions de retraite professionnelle, tant en Belgique qu'à l'étranger, poser tout acte et exercer toute activité qui contribuent directement ou indirectement à l'atteinte de ses objectifs.

-Article 5 : Admission des membres

5.1

Seules des entreprises d'affiliation appartenant au Groupe Solvay peuvent être membres de l'organisme.

Pour devenir membre de l'organisme, l'entreprise d'affiliation doit

1° adhérer sans réserve aux présents statuts, à la convention de gestion ainsi qu'à tout autre règlement interne ou document de l'organisme;

2° être agréé à la majorité des deux tiers des voix par l'Assemblée Générale de l'organisme sur base d'une décision qui ne doit pas être motivée, conformément à l'article 6 des présents statuts.

5.2

L'organisme sera composé de minimum un membre.

Si l'organisme n'est composé que d'un seul membre, et si celui-ci démissionne ou est exclu, le Conseil d'Administration mettra tout en oeuvre pour trouver un nouveau membre dans les six mois, conformément aux dispositions légales en la matière.

Si un nouveau membre n'est pas trouvé dans les 6 mois, la dissolution et la liquidation de l'organisme auront lieu et les articles 33 et suivants des présents statuts trouveront à s'appliquer.

- Article 8.

8.1

Les membres de l'Assemblée Générale peuvent être exclus pour:

-ne pas avoir respecté les statuts, la convention de gestion ou tout autre règlement interne ou document de

l'organisme;

-avoir commis des actes ou des manquements qui portent atteinte au but de l'organisme;

-toute autre raison grave.

8.2

L'exclusion d'un membre ne peut être prononcée que par l'Assemblée Générale qui détermine la date à

laquelle sa décision prend effet.

Le membre dont l'exclusion est présentée ne peut pas participer à la délibération et au vote en la matière.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.0

La décision d'exclusion est notifiée par courrier recommandé au membre exclu.

Le membre exclu doit respecter les engagements qu'il a à l'égard de l'organisme au moment de son exclusion.

-Article 12 : Réunions de l'Assemblée Générale

L'Assemblée Générale ordinaire se réunit une fois par an dans la seconde quinzaine du mois de mai, aux jours, heure et lieu indiqués dans la convocation.

L'Assemblée Générale peut être réunie extraordinairement par le Conseil d'Administration ou le Président dudit Conseil à chaque fois que l'intérêt social l'exige. Elle doit également être réunie lorsqu'un cinquième des membres en fait la demande.

-Article 13 : Convocations

Les convocations aux Assemblées Générales doivent être adressées par courrier (le cas échéant électronique) à chaque membre huit jours calendrier au moins avant la réunion et doivent être signées par le Président ou par un administrateur au nom du Conseil d'Administration ou par un cinquième des membres.

Elles contiennent les jour, heure et lieu de la réunion, ainsi que l'ordre du jour et un modèle de procuration,

L'Assemblée ne peut délibérer que sur les points portés à l'ordre du jour, sauf si tous les membres sont présents ou représentés et y consentent par un vote unanime

-Article 14 ; Présidence de l'Assemblée Générale

L'Assemblé Générale est présidée par le Président du Conseil d'Administration ou, à défaut, par un remplaçant choisi par l'Assemblée Générale.

Le Président de séance nomme un Secrétaire. -Article 18 : Procès-verbaux

Les procès-verbaux des Assemblées Générales sont signés par le Président et le Secrétaire de la séance. lls sont conservés au siège social de l'organisme, où les membres et les administrateurs ont le droit d'en prendre connaissance gratuitement.

-Article 19 : Conseil d'Administration

L'organisme est administré par un Conseil composé d'administrateurs, nommés pour un terme de six ans au plus et révocables en tout temps par l'Assemblée Générale. Les administrateurs sont rééligibles et leur mandat est gratuit.

Le Conseil d'Administration sera composé à parts égales d'administrateurs, appartenant à chacun des deux groupes suivants :

-le premier groupe sera composé d'administrateurs à désigner par l'Assemblée Générale suivant les modalités définies ci-après parmi des candidats représentant le personnel cadre des entreprises d'affiliation ;

-le second groupe sera composé d'administrateurs à désigner par l'Assemblée Générale suivant les modalités définies ci-après parmi des candidats représentant les entreprises d'affiliation.

-Article 20 : Conditions d'éligibilité des administrateurs

Pour être éligible en tant qu'administrateur de l'organisme, il faut à la date de la désignation :

-En ce qui concerne les candidats du premier groupe ils doivent cumulativement

oêtre affiliés actifs d'un régime de pension complémentaire mis en oeuvre par l'organisme conformément à l'article 3 ci-avant;

oêtre présentés conformément aux dispositions légales en la matière, notamment l'article 41 de la loi du 28 avril 2003 relative aux pensions complémentaires;

oet posséder l'honorabilité professionnelle exigée, les qualifications et l'expérience adéquates et nécessaires pour exercer leurs fonctions.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.0

- En ce qui concerne les candidats du second groupe ils doivent cumulativement;

oêtre affiliés actifs d'un régime de pension complémentaire mis en oeuvre par l'organisme conformément à

l'article 3 ci-avant, ou administrateur d'une des entreprises d'affiliation ;

oêtre présenté par les entreprises d'affiliation agissant soit isolément, soit conjointement ;

oet posséder l'honorabilité professionnelle exigée, les qualifications et l'expérience adéquates et

nécessaires pour exercer leurs fonctions

Les entreprises d'affiliiation et les affiliés ou leurs représentants constituent la majorité au sein du Conseil d'Administration conformément à l'article 29 de la loi relative au contrôle des institutions de retraite professionnelle.

La ou les listes devront parvenir à l'organisme huit jours calendriers au moins avant l'Assemblée Générale, le cachet de la poste ou l'accusé de réception faisant foi.

-Article 21 : Démission d'un administrateur

Un administrateur peut à tout moment donner sa démission en remettant une lettre de démission au Conseil d'Administration.

Un administrateur du premier groupe visé à l'article 19 des présents statuts est de plein droit démissionnaire dès qu'il ne fait plus partie du personnel de l'entreprise d'affiliation ou de l'organisation représentative qui l'a présenté comme candidat administrateur, Un administrateur du second groupe qui représente une entreprise d'affiliation est de plein droit démissionnaire dès qu'il ne fait plus partie d'une entreprise d'affiliation.

Dans le cas où un mandat d'administrateur est libéré, une Assemblée Générale est convoquée dans les plus brefs délais. L'Assemblée Générale procédera alors à la nomination d'un remplaçant au minimum pour la période nécessaire à l'achèvement du mandat original.

Lorsque le nombre d'administrateurs descend en dessous du nombre minimum de quatre, une Assemblée Générale extraordinaire est convoquée dans les plus brefs délais qui nommera un ou plusieurs nouveaux administrateurs.

-Article 23 : Président, Secrétaire, délégué à la gestion journalière et autres organes opérationnels

23.1

Il est procédé au sein du Conseil d'Administration à la désignation d'un Président et d'un Secrétaire. Le Président sera toujours désigné parmi les administrateurs représentant le second groupe. Le Secrétaire sera désigné parmi les administrateurs représentant le premier groupe.

Le Président, le Secrétaire et deux autres administrateurs (dont l'un au moins appartient aux administrateurs représentant les entreprises d'affiliation) désignés à cet effet par le Conseil d'Administration, constituent un Comité de Direction qui assume les tâches qui lui sont imparties par le Conseil d'Administration et qui sont consignées dans son règlement d'ordre intérieur, sous la responsabilité du Conseil d'Administration. Le Comité de Direction fait rapport au Conseil d'Administration, concernant les tâches opérationnelles qu'il remplit ainsi que ses méthodes de travail, au moins une fois par an. La désignation des membres du Comité de Direction, leur éventuelle rémunération, la durée de leur mandat et le mode de fonctionnement du Comité de Direction de même que ses compétences, seront déterminés par le Conseil d'Administration dans un règlement d'ordre intérieur.

Le Conseil d'Administration désigne un délégué à la gestion journalière en son sein ou parmi des tiers. Le délégué à la gestion journalière assume la gestion journalière de l'organisme. Sa mission de gestion journalière peut être précisée par le Conseil d'Administration.

Le Conseil d'Administration, le Comité de Direction ainsi que le délégué à la gestion journalière peuvent également conférer toute mission aux mandataires de l'organisme.

23.2

A côté du Comité de Direction et du délégué à la gestion journalière, le Conseil d'Administration peut créer d'autres organes opérationnels conformément aux dispositions légales applicables, dont la dénomination, la désignation des membres, leur éventuelle rémunération, le contenu de leur mission, la durée de celle-ci et le mode de fonctionnement sont exclusivement déterminés par le Conseil d'Administration, et consignés dans un règlement d'ordre intérieur, établi par le Conseil d'Administration.

De tels organes opérationnels doivent, chacun, au moins être composé de deux personnes, physiques ou morales.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,0

" Les membres d'un tel organe opérationnel peuvent également être membre du Conseil d'Administration à condition qu'ils soient, ensemble, minoritaires au sein du Conseil d'Administration,

En outre, le Conseil d'Administration peut déléguer des compétences extraordinaires à une ou plusieurs personnes de son choix (membres de l'organisme ou des tiers). Dans tous les cas, le Conseil d'Administration reste toujours responsable des décisions prises et des actes posés par ces mandataires.

-Article 25 : Quorum

En ce qui concerne les questions qui sont mentionnées à l'ordre du jour, le Conseil d'Administration ne peut prendre de décision que si tous les administrateurs ont été convoqués et que si la moitié en est présente ou représentée,

S'agissant de questions qui ne sont pas mentionnées à l'ordre du jour, le Conseil d'Administration ne peut valablement délibérer et décider que si tous les administrateurs sont présents ou représentés à la réunion et qu'ils consentent à l'unanimité à délibérer et décider quant à ces questions.

Sauf dispositions légales ou statutaires contraires, les décisions du Conseil d'Administration sont prises à la majorité simple des voix émises par les administrateurs présents ou représentés. En cas de partage des voix, le Président peut convoquer une Assemblée Générale qui sera habilitée à statuer sur la situation de blocage.

Dans des cas exceptionnels, dûment justifiés par l'urgence et l'intérêt social, les décisions du Conseil d'Administration peuvent être prises par consentement unanime des membres du Conseil d'Administration, exprimé par écrit, par télécopie ou par courrier électronique. Cette procédure ne peut pas être suivie pour l'établissement des comptes annuels ou l'utilisation du fonds social.

Les décisions du Conseil d'Administration sont consignées dans des procès-verbaux signés conjointement par le Président (ou son remplaçant), le Secrétaire (ou son remplaçant), ainsi que tout administrateur qui le demande. Les procès-verbaux sont consignés dans un registre spécial qui peut être consulté au siège de l'organisme par tout membre.

-Article 30: Commissaires

Le contrôle de la situation financière, des comptes annuels et de la régularité au regard de la loi et des statuts des opérations de l'organisme à constater dans les comptes annuels, est assuré par un ou plusieurs commissaire(s) agréé(s) par la FSMA, conformément aux dispositions légales applicables.

Le(s) commissaire(s) agréé(s) est/sont nommé(s) par l'Assemblée Générale parmi les membres, personnes physiques ou morales, de l'Institut des Réviseurs d'Entreprises.

Le(s) commissaire(s) est/sont nommé(s) pour un terme de trois ans renouvelable. Ils ne peuvent être révoqués en cours de mandat, que pour justes motifs par l'Assemblée Générale.

La rémunération duldes commissaire(s) est déterminée au début de son/leur mandat. Le(s) commissaire(s) ne peuvent recevoir, à côté de sapeur rémunération, aucun autre avantage sous quelque forme que ce soit.

-Article 31 : Exercice comptable

L'exercice comptable de l'organisme débute le ler janvier et se termine le 31 décembre de chaque année.

- Article 32 : Comptes et rapports

Les comptes annuels de l'exercice écoulé et les rapports à soumettre à la FSMA seront soumis chaque année par le Conseil d'Administration à l'approbation de l'Assemblée Générale ordinaire.

L'approbation des comptes vaut décharge pour les administrateurs,

- Article 33 : Dissolution de l'organisme

L'organisme peut être dissout en tout temps par décision de l'Assemblée Générale statuant conformément à l'article 17 des présents statuts.

MOü 2.0

Volet B - Suite

- Article 34 : Désignation des liquidateurs

En cas de dissolution, l'Assemblée Générale désigne un ou plusieurs liquidateurs, en conformité avec la loi, détermine leurs pouvoirs, leurs émoluments éventuels et règle le mode de liquidation.

- Article 35 : Destination de l'actif net en cas de dissolution

Réserve faite des droits acquis des affiliés et des capitaux constitutifs des rentes en cours et de tous avantages sociaux constituant l'objet même de l'organisme, l'Assemblée Générale détermine, dans tous les cas de dissolution, la destination de l'actif net de l'organisme dissout après apurement de toutes les dettes de l'organisme, en se conformant aux dispositions légales en vigueur, aux règlements applicables et à la convention de gestion. Les actifs de l'organisme ne pourront jamais directement ou indirectement faire retour aux entreprises d'affiliation, sauf dérogations prévues par la loi.

- Article 36 ; Dispositions applicables aux situations non réglées par les présents statuts

Pour tout ce qui n'est pas expressément réglé par les dispositions des présents statuts, il est renvoyé aux dispositions légales applicables.

- Article 37 : Emploi des langues

Les présents statuts sont rédigés en langue néerlandaise et française, étant entendu que le texte français prime en cas de confusion ou de problème d'interprétation.

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur



Mentionner sur la dernière page du Volet B ; Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

Réservé

au

Moniteur

belge

19/03/2014
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,~ 3 , In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



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Griffie

Ondernemingsnr : 0430.206.777

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in

België

(verkort) :

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : Ransbeekstraat 310 -1120 BRUSSEL

Onderwerp akte : Wijziging statuten - Nederlanstalige versie

Uittreksel uit de notulen van de Algemene Vergadering van 30 mei 2013

De aanwezige en vertegenwoordigde leden hebben tijdens de bijzondere algemene vergadering van 30 mei 2013, artikel per artikel, elke van de hierna voorgestelde wijzigingen met unanimiteit goedgekeurd:

Artikel 1 : Benaming van het organisme

Het organisme voor de financiering van pensioenen draagt de naam OFP "Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in België".

Alle akten, facturen, aankondigingen, publicaties en andere documenten die uitgaan van het organisme vermelden de maatschappelijke benaming, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de volgende geschreven vermelding « OFP, instelling voor bedrijfspensioenvoorziening toegelaten door de FSMA onder het identificatienummer 50.206 ».

Artikel 2 : Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke zetel van het organisme is gevestigd te 1120 Brussel, Ransbeekstraat, 310.

De maatschappelijke zetel zal, bij beslissing van de Algemene Vergadering, kunnen worden overgedragen naar elke andere plaats in België, in overeenstemming met artikel 17 van onderhavige statuten.

Artikel 3 : Doel van het organisme

Het organisme heeft tot doel`

(a)op te treden als een instelling voor bedrijfspensioenvoorziening in de zin van de Wet, zowel ten voordele van het huidige personeel (directie- en kaderleden) als het voormalige personeel (directie- en kaderleden) van de bijdragende ondernemingen (behorend tot de « Solvay Groep ») en/of hun begunstigden of rechthebbenden, overeenkomstig de pensioenregelingen van de Solvay Groep in België en de wettelijke bepalingen terzake. Onder « Solvay Groep » wordt verstaan Solvay S.A. evenals de verbonden vennootschappen overeenkomstig artikel 11 van het Belgisch Wetboek van vennootschappen en de geassocieerde vennootschappen overeenkomstig artikel 12 van het Belgisch Wetboek van vennootschappen.

(b)de Solvay Groep bij te staan bij het beheer en de uitvoering van haar pensioenregelingen. Om deze doelstellingen te bereiken, zal het organisme:

(a)alle activa verzamelen, die haar ter beschikking worden gesteld in uitvoering van de toepasselijke pensioenreglementen of de wettelijke bepalingen terzake;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

liïiIagen bij hëTBëlgisch Staatsblad :0/07'2014 4 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

MpD 2.2

(b)deze activa beheren en beleggen en in dat opzicht alle beschikkings-, bestuurs- en beleidshandelingen stellen, met inbegrip van de beleggingsmethodes om de goederen rendabel te maken, en dit overeenkomstig het prudentiebeginsel;

(c)voor de betaling zorgen van de aanvullende voordelen ingeval van pensionering, en in voorkomend geval, in geval van overlijden, arbeidsongeschiktheid en invaliditeit aan de aangeslotenen, aan hun begunstigden en/of aan hun rechthebbenden, en in voorkomend geval, van alle andere sociale voordelen, in uitvoering van de toepasselijke pensioenregelingen en dit, binnen de beperking van de ter beschikking gestelde middelen;

(d)de activa overdragen in de door de toepasselijke wetgeving voorziene omstandigheden (individuele of collectieve overdracht) en, in voorkomend geval, overgaan tot een desinvestering van de activa;

(e)in voorkomend geval, een andere maatschappelijke bestemming geven aan de activa die niet meer noodzakelijk zijn voor het beheer van de pensioentoezegging, in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen;

(f)bijstand aan de Solvay Groep verlenen om voor haar de uitvoering van de wetgeving betreffende de aanvullende pensioenen te vergemakkelijken;

(g)de door de wettelijke bepalingen terzake vereiste documenten opstellen en verdelen,

Het organisme kan, ingevolge een beslissing van het bevoegde operationele orgaan, haar doel zelf verwezenlijken en/of daarvoor een beroep doen op gespecialiseerde derden.

Met het oog op de verwezenlijking van haar doel, kan het organisme roerende en onroerende goederen bezitten - hetzij in eigendom, hetzij in vruchtgebruik -, en ieder bedrag en waarde ontvangen, beheren en toekennen, en interesse tonen in iedere vereniging of organisme die een gelijkaardige doelstelling aan haar doelstelling nastreeft.

Bovendien kan het organisme binnen de toepasselijke wettelijke beperkingen aan organismen voor de financiering van pensioenen en aan instellingen voor bedrijfspensioenvoorziening, zowel in België ais in het buitenland, elke handeling stellen en elke activiteit uitvoeren die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot het bereiken van haar doelstellingen,

Artikel 5 ; Toetreding van de leden

5.1

Enkel bijdragende ondernemingen behorende tot de Solvay Groep kunnen lid zijn van het organisme, Om lid

te worden van het organisme, moet de bijdragende onderneming:

1° zich zonder voorbehoud aansluiten bij onderhavige statuten, bij de beheersovereenkomst evenals bij elk ander intern reglement of document van het organisme.

2° erkend worden door een tweederde meerderheid van de stemmen door de Algemene Vergadering van het organisme op basis van een beslissing die niet moet worden gemotiveerd, in overeenstemming met artikel 6 van onderhavige statuten,

5.2

Het organisme zal bestaan uit minimum één lid.

Indien het organisme slechts bestaat uit één enkel lid, en indien deze ontslag neemt of wordt uitgesloten, zal de Raad van Bestuur alles in werking stellen om binnen de zes maanden een nieuw lid te vinden, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen terzake.

Indien er geen nieuw lid wordt gevonden binnen de 6 maanden, zullen de ontbinding en de vereffening van het organisme plaatsvinden en zullen de artikelen 33 en volgende van onderhavige statuten worden toegepast.

Artikel 8.: Uitsluiting van de leden

8.1

De leden van de Algemene Vergadering kunnen uitgesloten worden omwille van:

-het niet respecteren van de statuten, de beheersovereenkomst of elk ander intern reglement of document

van het organisme;

-het verrichten van handelingen of gebreken die afbreuk doen aan het doel van het organisme;

-elke andere zwaarwichtige reden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

8.2

De uitsluiting van een lid kan enkel uitgesproken worden door de Algemene Vergadering, die de datum

bepaalt waarop haar beslissing uitwerking heeft.

Het lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld, kan niet deelnemen aan de deliberatie en aan de stemming terzake,

De beslissing tot uitsluiting wordt door een aangetekende zending aan het uitgesloten lid ter kennis gebracht.

Het uitgesloten lid moet de verbintenissen dat het heeft ten aanzien van het organisme op het ogenblik van zijn uitsluiting naleven,

Artikel 12 : Vergaderingen van de Algemene Vergadering

De gewone Algemene Vergadering komt eenmaal per jaar samen ln de tweede helft van de maand mei, op de in de oproeping aangeduide dag, uur en plaats.

De Algemene Vergadering kan uitzonderlijk worden bijeengeroepen door de Raad van Bestuur of de Voorzitter van deze Raad iedere keer wanneer het maatschappelijk belang dit vereist. Zij moet eveneens worden bijeengeroepen wanneer één vijfde van de leden het vraagt.

Artikel 13 : Oproepingen

De oproepingen tot Algemene Vergaderingen moeten per post (in voorkomend geval elektronisch) gericht worden aan ieder lid, minstens acht kalenderdagen váár de vergadering, en zij moeten worden ondertekend door de Voorzitter of door een bestuurder in naam van de Raad van Bestuur, of door één vijfde van de leden.

Zij vermelden de dag, het uur en de plaats van de vergadering, evenals de agenda en een model van volmacht.

De Vergadering kan enkel beraadslagen over de punten die op de agenda staan, behalve indien alle leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn en hiermee unaniem instemmen.

Artikel 14 : Voorzitterschap van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij gebreke daaraan, door een vervanger gekozen door de Algemene Vergadering.

De zetelende Voorzitter benoemt een Secretaris. Artikel 18: Notulen

De notulen van de Algemene Vergaderingen worden ondertekend door de zetelende Voorzitter en Secretaris. Ze worden bewaard op de maatschappelijke zetel van het organisme, waar de leden en de bestuurders het recht hebben er gratis kennis van te nemen.

Artikel 19 : Raad van Bestuur

Het organisme wordt bestuurd door een Raad, samengesteld uit bestuurders, benoemd voor een termijn van ten hoogste zes jaar en te allen tijde afzetbaar door de Algemene Vergadering. De bestuurders zijn herverkiesbaar en hun mandaat is gratis.

De Raad van Bestuur zal bestaan uit een gelijk aantal bestuurders, die behoren tot één van de twee volgende groepen:

-de eerste groep zal bestaan uit bestuurders, aan te duiden door de Algemene Vergadering volgens hierna bepaalde modaliteiten, onder de kandidaten die het kaderpersoneel van de bijdragende ondernemingen vertegenwoordigen;

-de tweede groep zal bestaan uit bestuurders, aan te duiden door de Algemene Vergadering volgens hierna bepaalde modaliteiten, onder de kandidaten die de bijdragende ondernemingen vertegenwoordigen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

Artikel 20 : Verkiesbaarheidsvoorwaarden van de bestuurders

Om verkiesbaar te zijn als bestuurder van het organisme, moet men op de datum van de aanstelling:

-Wat betreft de kandidaten van de eerste groep, moeten zij, cumulatief:

oactieve aangeslotene zijn van een aanvullende pensioenregeling, beheerd door het organisme conform het hiervoor vermelde artikel 3;

ovoorgesteld zijn conform de wettelijke bepalingen terzake, met name artikel 41 van de wet van 28 april 2003 betreffende de aanvullende pensioenen;

oen de vereiste professionele betrouwbaarheid, alsmede de passende beroepskwalificaties en -ervaring bezitten om hun functies te kunnen uitoefenen.

-Wat betreft de kandidaten van de tweede groep, moeten zij, cumulatief:

oactieve aangeslotene zijn van een aanvullende pensioenregeling, beheerd door het organisme conform het

hiervoor vermelde artikel 3 of bestuurder zijn van één van de bijdragende ondernemingen;

ovoorgesteld worden door de bijdragende ondernemingen die hetzij alleen, hetzij tezamen handelen;

oen de vereiste professionele betrouwbaarheid, alsmede de passende beroepskwalificaties en -ervaring

bezitten om hun functies te kunnen uitoefenen.

De bijdragende ondernemingen en de aangeslotenen of hun vertegenwoordigers vormen de meerderheid binnen de Raad van Bestuur overeenkomstig artikel 29 van de wet betreffende het toezicht op de instellingen voor bedrijfspensioensvoorziening.

De lijst(en) zal/zullen minstens acht kalenderdagen voor de Algemene Vergadering moeten toekomen bij het organisme, waarbij de stempel van de post of de ontvangstbevestiging als bewijs geldt.

Artikel 21 : Ontslag van een bestuurder

Een bestuurder kan op ieder ogenblik zijn ontslag indienen door zijn ontslagbrief over te maken aan de Raad van Bestuur,

Een bestuurder van de in artikel 19 van onderhavige statuten geviseerde eerste groep is van rechtswege ontslagnemend van zodra hij geen deel meer uitmaakt van het personeel van de bijdragende onderneming of van de representatieve organisatie die hem heeft voorgesteld als kandidaat-bestuurder. Een bestuurder van de tweede groep die een bijdragende onderneming vertegenwoordigt, is van rechtswege ontslagnemend van zodra hij geen deel meer uitmaakt van een bijdragende onderneming.

Wanneer een mandaat van een bestuurder vrijkomt, wordt de Algemene Vergadering samengeroepen binnen een zo kort mogelijke termijn. De Algemene Vergadering gaat vervolgens over tot benoeming van een vervanger, minstens voor de periode die noodzakelijk is om het oorspronkelijke mandaat te beëindigen.

Wanneer het aantal bestuurders daalt onder het minimum aantal van vier, wordt een buitengewone Algemene Vergadering samengeroepen binnen een zo kort mogelijke termijn, die één of meerdere nieuwe bestuurders zal benoemen.

Artikel 23 Voorzitter, Secretaris, afgevaardigde voor het dagelijks bestuur en andere operationele organen

23.1

De Raad van Bestuur gaat over tot de aanstelling van een Voorzitter en een Secretaris. De Voorzitter zal altijd aangewezen warden onder de bestuurders, die de tweede groep vertegenwoordigen. De Secretaris zal aangewezen worden onder de bestuurders, die de eerste groep vertegenwoordigen.

De Voorzitter, de Secretaris en twee andere bestuurders (waarvan minstens één behoort tot de bestuurders die de bijdragende ondernemingen vertegenwoordigen), die daartoe aangewezen zijn door de Raad van Bestuur, vormen een Directiecomité dat, onder de verantwoordelijkheid van de Raad van Bestuur, de taken vervult die hem zijn opgedragen door de Raad van Bestuur en die vermeid zijn in diens huishoudelijk reglement. Het Directiecomité rapporteert minimaal eenmaal per jaar aan de Raad van Bestuur over de operationele taken die het vervult en over zijn werkmethodes. De benoeming van de leden van het Directiecomité, hun eventuele bezoldiging, de duur van hun mandaat en de wijze van functioneren van het Directiecomité alsook hun bevoegdheden worden in een door de Raad van Bestuur opgesteld huishoudelijk reglement bepaald

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

De Raad van Bestuur wijst een afgevaardigde voor het dagelijks bestuur aan onder zijn leden of onder derden. De afgevaardigde voor het dagelijks bestuur verzekert het dagelijks bestuur van het organisme. Zijn opdracht van dagelijks bestuur kan door de Raad van Bestuur nader worden bepaald.

De Raad van bestuur, het Directiecomité en de afgevaardigde voor het dagelijks bestuur kunnen ook iedere taak delegeren aan de gevolmachtigden van het organisme.

23.2

Naast het Directiecomité, kan de Raad van Bestuur andere operationele organen creëren overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen, waarvan de benaming, de aanwijzing van de leden, hun eventuele bezoldiging, de inhoud van hun opdracht, de duur ervan en de wijze van functioneren uitsluitend worden bepaald door de Raad van Bestuur en vastgelegd in een reglement van interne orde, dat wordt opgesteld door de Raad van Bestuur.

Zulke operationele organen moeten ten minste bestaan uit twee natuurlijke - of rechtspersonen.

De leden van zulk een operationeel orgaan kunnen eveneens lid zijn van de Raad van Bestuur op voorwaarde dat zij samen in deze Raad van Bestuur in de minderheid zijn of, in geval van pariteit, dat de Voorzitter van de Raad van geen enkel ander operationeel orgaan lid is.

Bovendien kan de Raad van Bestuur bijzondere bevoegdheden delegeren aan één of meerdere personen naar keuze (leden van het organisme of derden). In ieder geval blijft de Raad van Bestuur steeds verantwoordelijk voor de door haar gevolmachtigde genomen beslissingen en de gestelde handelingen.

Artikel 25 : Quorum

De Raad van Bestuur kan enkel een beslissing nemen wat betreft de vragen die vermeld worden op de agenda indien alle bestuurders opgeroepen zijn en indien de helft aanwezig of vertegenwoordigd is.

Wat betreft vragen die niet op de agenda worden vermeld, kan de Raad van Bestuur enkel geldig beraadslagen en beslissen indien alle bestuurders op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en indien zij er unaniem mee instemmen te beraadslagen en te beslissen over deze vragen.

Behoudens andersluidende wettelijke of statutaire bepalingen, worden de beslissingen van de Raad van Bestuur genomen bij eenvoudige meerderheid van de uitgebrachte stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. ingeval van verdeeldheid van stemmen, kan de Voorzitter een Algemene Vergadering bijeenroepen die gerechtigd zal zijn om hierover uitspraak te doen.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het maatschappelijk belang zulks vereisen, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur bij eenparig akkoord van de leden van de Raad van Bestuur schriftelijk, per fax of per elektronische post genomen worden. Deze procedure kan niet gevolgd worden voor de vaststelling van de jaarrekeningen of voor de aanwending van het maatschappelijk fonds.

De beslissingen van de Raad van Bestuur worden opgetekend in notulen, die gezamenlijk worden ondertekend door de Voorzitter (of zijn vervanger), de Secretaris (of zijn vervanger), evenals elke bestuurder die daar om verzoekt. De notulen worden opgetekend in een bijzonder register, dat door ieder lid kan worden geraadpleegd op de zetel van het organisme.

Artikel 30 ; Commissarissen

De controle van de financiële toestand, van de jaarrekeningen en van de regelmatigheid in het licht van de wet en van de statuten van de verrichtingen van het organisme die in de jaarrekeningen moeten worden opgenomen, wordt verzekerd door één of meerdere commissaris(sen), officieel erkend door de FMSA, in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen.

De erkende commissaris(sen) wordt/worden benoemd door de Algemene Vergadering onder de leden, natuurlijke of rechtspersonen, van het Instituut voor Bedrijfsrevisoren.

De commissarissen) wordt/ worden benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie jaar, Zij kunnen enkel uit hun ambt worden ontzet in de loop van hun mandaat omwille van ernstige redenen door de Algemene Vergadering.

De bezoldiging van de commissaris(sen) wordt in het begin van zijn/hun mandaat bepaald. De commissaris(sen) kan/kunnen naast zijn/hun bezoldiging, geen enkel ander voordeel, onder welke vorm dan ook, ontvangen.

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Voorbehouden .aan het Belgisch Staatsblad

MDa 2.2

Luik B - vervolg

Artikel 31 ; Boekjaar

Het boekjaar van het organisme vangt aan op 1 januari en neemt een einde op 31 december van elk jaar.

Artikel 32Rekeningen en verslagen

De jaarrekeningen van het afgelopen boekjaar en de aan de FSMA over te maken verslagen zullen ieder jaar door de Raad van Bestuur ter goedkeuring worden voorgelegd aan de gewone Algemene Vergadering.

De goedkeuring van de rekeningen geldt als kwijting voor de bestuurders.

Artikel 32 : Rekeningen en verslagen

De jaarrekeningen van het afgelopen boekjaar en de aan de FSMA over te maken verslagen zullen ieder jaar door de Raad van Bestuur ter goedkeuring worden voorgelegd aan de gewone Algemene Vergadering.

De goedkeuring van de rekeningen geldt als kwijting voor de bestuurders.

Artikel 33 : Ontbinding van het organisme

Het organisme kan te allen tijde ontbonden worden door een beslissing van de Algemene Vergadering overeenkomstig artikel 17 van onderhavige statuten.

Artikel 34 ; Benoeming van de vereffenaars

In geval van ontbinding, duidt de Algemene Vergadering één of meerdere vereffenaars aan in overeenstemming met de wet, legt hun bevoegdheden en hun eventuele bezoldiging vast, en regelt de wijze van vereffening.

Artikel 35 : Bestemming van de netto activa in geval van ontbinding

Onder voorbehoud van de verworven rechten van de aangeslotenen en de vestigingskapitalen van de lopende renten en alle sociale voordelen die het voorwerp van het organisme uitmaken, bepaalt de Algemene Vergadering, in alle gevallen van ontbinding, de bestemming van de netto activa van het ontbonden organisme na aanzuivering van alle schulden van het organisme, waarbij ze handelt conform de van kracht zijnde wettelijke bepalingen, de toepasselijke reglementen en de beheersovereenkomst. De activa van het organisme zullen nooit rechtstreeks of onrechtstreeks kunnen terugkeren naar de bijdragende ondernemingen, behoudens in de door de wet voorziene situaties.

Artikel 36 : Bepalingen van toepassing op de situaties die niet geregeld zijn door onderhavige statuten

Voor alles wat niet uitdrukkelijk door onderhavige statuten wordt geregeld, wordt er verwezen naar de toepasselijke wettelijke bepalingen.

Artikel 37 : Taalgebruik

Onderhavige statuten zijn opgesteld in de Nederlandse en de Franse taal, waarbij de Franstalige tekst primeert in geval van verwarring of interpretatieproblemen.

Roger Verstraeten Pascal Hibinot

Bestuurder Bestuurder

Op de Laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

29/10/2013
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Forme juridique : O.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège . 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N` d'entreprise : 0430.206.777

Oblet de l'acte : Nomination - Démission d'Administrateurs

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

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Extrait du procès-verbal de l'Assemblée générale du 30 mai 2013

L'Assemblée générale est informée du fait que le Conseil d'Administration a reçu :

- de Madame Belinda Schatteman une lettre de démission, conformément à l'article 21 des statuts, par laquelle elle démissionne de son mandat d'administrateur et de membre du comité de direction de l'OFP avec effet au 31 mai 2013.

- de Monsieur Jean-Marie Postiaux une lettre de démission, conformément à l'article 21 des statuts, par laquelle il démissionne de son mandat d'administrateur avec effet au 31 mai 2013.

Par conséquent, l'Assemblée Générale confirme que les mandats de Madame Belinda Schatteman et Monsieur Jean-Marie Postiaux, en tant qu'administrateur, prennent fin le 31 mai 2013.

L'Assemblée Générale décide de nommer

- Madame Christine Dombret, Platanenfaan, West, 12  8420 De Haan, comme administrateur de I'OFP dès le ler juin 2013. Cette dernière remplit les conditions de l'article 20 des statuts. Conformément à l'article 21 des statuts de I'OFP, le nouvel administrateur est nommé pour la période nécessaire à l'achèvement du mandat initial de Monsieur Jean-Marie Postiaux. Par conséquent, son mandat viendra à échéance à l'issue de l'Assemblée générale de 2014,

- Monsieur Frédéric Moonens, Avenue Jean-François Leemans, 60, 1160 Bruxelles, comme administrateur de I'OFP dès le ler juin 2013. Ce dernier remplit fes conditions de l'article 20 des statuts. Conformément à l'article 21 des statuts de l'OFP, le nouvel administrateur est nommé pour la période nécessaire à l'achèvement du mandat initial de Madame Belinda Schatteman. Par conséquent, son mandat viendra à échéance à l'issue de l'Assemblée générale de 2015.

Conformément à l'article 21 des statuts et compte tenu de l'accord unanime des membres présents ou représentés, l'Assemblée prend égaiement acte de la démission de Mme Marie-Jeanne Toussaint et de pourvoir à son remplacement par Mr Didier Delimoy, domicilié rue Fond Delvaux, 4 à 1325 Chaumont-Gistoux, lequel terminera son mandat le 1 er janvier 2014,

François De Vos Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation é l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

29/10/2013
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Dénomination

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Forme juridique : O.F.P INSTITUT DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 rue de Ransbeek 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise : 430206.77

Objet de l'acte : Désignation du délégué à la gestion journalière Extrait du Procès-verbal du conseil d'administration du 24 octobre 2012

Suite à la modification des statuts décidée lors de l'Assemblée Générale du 27 mai 2011, le Conseil d'Administration confirme la désignation de Monsieur Frédéric Moonens, domicilié avenue Jean-François Leemans, 60 à 1160 Bruxelles en tant que délégué à la gestion journalière de l'OFF à partir du 27 mai 2011 pour une durée indéterminée,

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur





Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet- : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

29/10/2013
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Dénomination

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BELGIQUE

Forme juridique : O.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N' d'entreprise : 0430.206.777

Oblet de l'acte : Nomination - Membre du Comité de Direction

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 27 février 2013

Le Conseil d'Administration prend acte de ia démission de Mme Marie-Jeanne Toussaint de son mandat d'administrateur et membre du Comité de Direction à dater du 31 décembre 2012.

M. François De Vos a été nommé en tant que membre du Comité de Direction.

Le Conseil d'Administration a décidé de nommer M. Didier Delimoy en tant que membre du Conseil d'Administration en remplacement de Mme Toussaint, Son mandat prendra fin au ler janvier 2014. L' Assemblée Générale Ordinaire du 30 mai 2013 a ratifié cette décision.

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Horn et qualité du notaire instrumentant ou de le personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

29/10/2013
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Greffe

Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

Forme juridique: O.F.P INSTITUT DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 rue de Ransbeek 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise : 430.206.77

Objet de l'acte : Désignation du délégué à la gestion journalière

Extrait du Procès-verbal du conseil d'administration du 30 avril 2013

Modification de la structure de gestion

Les membres du Conseil d'Administration ont approuvé le changement de délégué à la gestion journalière.

M Frédéric Moonens est remplacé par Mme Barbara Sine (rue des Sept Voleurs, 16  5032 Mary) pour une durée indéterminée avec effet au ler mai 2013.

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

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Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto,: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

20/06/2013
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

BRUXELLES

~ 1 JUN 2013

Greffe

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Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

Forme juridique : O.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise : 0430.206.777

Objet de l'acte : liste des sociétés associées au 8 janvier 2013

SOLVAY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0403091220, ci-après représentée par Monsieur Jean-Pierre Clamadieu, Administrateur, Président du Comité Exécutif, domicilié à 1000 Bruxelles, rue de Namur 14 et par Monsieur Bernard de Laguiche, Administrateur, Membre du Comité Exécutif, domicilié à 1040 Bruxelles, rue des Bollandistes 69 ;

2.SOLVIC sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0403147638 ci-après représentée par Monsieur Alain Hanneuse, Administrateur, domicilié à 1410 Waterloo, avenue Constellations 30 ;

3.1-IESTIA sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0413879402 ci-après représentée par Monsieur Luc Lebrun, Administrateur, domicilié à 1160 Bruxelles, chaussée de Tervueren 119 ;

4.SOLVAY  COORDINATION INTERNATIONALE DES CREDITS COMMERCIAUX (C.I.C.C.) sa, 310 rue: de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0425487035 ci-après représentée par Monsieur Pascal: Hubinont, Administrateur, domicilié à 1180 Bruxelles, avenue du Directoire 79 ;

5.SOLVAY CHIMIE sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0408249541 ci-après représentée par Monsieur Alain Jeanmart, Administrateur, domicilié à 1050 Bruxelles, rue Joseph Stallaert 71 ;

6.PEPTISYNTHA sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0430891915 ci-après représentée par Monsieur Johan Devenyns, Administrateur Délégué, domicilié à 1730 Asse, Hofveld 36 ;

7.SOLVAY BENVIC & Cie  BELGIUM snc, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0461989125 ci-après représentée par Monsieur Luc Lebrun, Administrateur, domicilié à 1160 Bruxelles, chaussée de Tervueren 119 ;

8.SOLVIN sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0466279394 ci-après représentée par Monsieur Alain Hanneuse, Administrateur, domicilié à 1410 Waterloo, avenue Constellations 30 ;

9.$OLVAY CHEMICALS INTERNATIONAL sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0406804736 ci-après représentée par Monsieur Luc Lebrun, Administrateur, domicilié à 1160 Bruxelles, chaussée de Tervueren 119 ;

10.CARRIERES Les Petons SPRL, rue du Beau Séjour 52 5650 Walcourt (Yves- Gomezée), lieu dit « les Petons », RPM Bruxelles n° 0416983303 cl-après représentée par Monsieur Luc Lebrun, Gérant, domicilié à 1160 Bruxelles, chaussée de Tervueren 119 ;

11.SOLVAY SPECIALTY POLYMERS BELGIUM sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles , RPM Bruxelles n° 0880405949 ci-après représentée par Monsieur Wim de Pauw, Administrateur, domicilié à 9820 Merelbeke, Kasteelstraat 3 ;

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD2.0

Volet B - Suite

12.FINANCIERE SOLVAY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0439234113 ci-après représentée par Monsieur Pascal Hubinont, Président, domicilié à 1180 Bruxelles, avenue du Directoire 79;

13.SOLVAY ENERGY sa, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0812307395 ci-après représentée par Monsieur Philippe Warny, Administrateur Délégué, domicilié à 1020 Bruxelles, avenue de la Sarriette 59,

Réservé

au

Monikeur

belge

Belinda SCHATTEMAN Administrateur Pascal Hubinont Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

20/06/2013
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

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BRUXELLES? 1 JUN 2013

Greffe

Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

Forme juridique : O,F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise : 0430.206.777

Objet de l'acte : Erratum au dépôt du 1 mars 2012

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale ordinaire du 27 mai 2011

Merci de lire :

L'Assemblée a décidé de renouveler le mandat de la société Deloitte, établie

à 1831 Diegem, Berkenlaan 8b, pour un terme de trois ans prenant cours à l'issue de la

présente assemblée.

Le mandat de la société de réviseurs Deloitte viendra à expiration à l'issue de l'Assemblée Générale de 2014 qui statuera sur les comptes annuels de l'exercice 2013.

La société de réviseurs sera représentée pour l'exercice de ce mandat par Monsieur Philippe Maeyaert.

Pour extrait conforme,

Belinda SCHATTEMAN Administrateur Pascal Hubinont

Administrateur

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Mentionner sur la dernière page du Volet -I3 : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

10/09/2012
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BRUXELLES

30 AUG 2012

Greffe

Mop 2.0

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

Dénomination

FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

Formeiuridique " O.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise 0430.206.777

Objet de l'acte : Liste des sociétés associées au 27 janvier 2012

1.SOLVAY SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0403091220, 2.SOLVIC SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0403147638 3.HESTIA SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles RPM Bruxelles n° 0413879402

4.SOLVAY  COORDINATION INTERNATIONALE DES CREDITS COMMERCIAUX (C.I.C.C.) SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0425487035

5.SOLVAY CHIMIE SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0408249541 6.PIPELIFE BELGIUM SA, Brasschaatsteenweg 302 2920 Kalmthout, RPM Bruxelles n° 0403848513 7.PEPTISYNTHA SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0430891915

8.SOLVAY BENVIC & Cie -- BELGIUM SNC, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0461989125

9.SOLVIN SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0466279394

10.SOLVAY CHEMICALS INTERNATIONAL SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0406804736

11.SOLVAY Pharmaceuticals SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n°0877542370

12.CARRIERES Les Petons SPRL, rue du Beau Séjour 52 5650 Walcourt (Yves- Gomezée), lieu dit « les Petons », RPM Bruxelles n° 0416983303

13.SOLVAY SPECIALTY POLYMERS BELGIUM SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles , RPM Bruxelles n° 0880405949

14.FINANCIERE SOLVAY SA, rue de Ransbeek 310, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0439234113 15.SOLVAY ENERGY SA, 310 rue de Ransbeek, 1120 Bruxelles, RPM Bruxelles n° 0812307395

Belinda SCHATTEMAN Pascal HUBINONT

Administrateur Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B " Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter Passociation ou la fondation a l'égard des Mers

Au verso . Non, eer -Ignature

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/09/2012 - Annexes du Moniteur belge

10/09/2012
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe Mp0 2.0

BRUXELLES

3 0 AUG 2012





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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/09/2012 - Annexes du Moniteur belge

FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

.rl put- O.F,P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

0430.206.777

c,£ ctE. Modifications aux statuts

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale extraordinaire du 27 mai 2011

Les modifications aux statuts ont pour objectif d'aligner ces derniers avec le règlement d'ordre intérieur.

Article 23.1 - Président, Secrétaire, délégué à la gestion journalière

et autres organes opérationnels

H est procédé au sein du Conseil d'Administration à la désignation d'un Président et d'un Secrétaire.

Le Président sera toujours désigné parmi tes administrateurs représentant le second groupe.

Le Secrétaire sera désigné parmi les administrateurs représentant le premier groupe.

Le Président, le Secrétaire et deux autres administrateurs (dont l'un au moins appartient aux

administrateurs représentant les entreprises d'affiliation) désignés à cet effet par le

Conseil d'Administration, constituent un Comité de Direction qui exécute certaines décisions et directives

du Conseil d'Administration, sous la responsabilité de celui-ci. Le Comité de Direction fait rapport

au Conseil d'Administration concernant les tâches opérationnelles qu'il remplit ainsi que ses méthodes

de travail, au moins deux fois par an. La désignation des membres du Comité de Direction,

leur éventuelle rémunération, la durée de leur mandat et le mode de fonctionnement du Comité

de Direction de même que ses compétences, seront déterminés par le Conseil d'Administration dans

un règlement d'ordre intérieur.

Le Conseil d'Administration désigne un délégué à la gestion journalière en son sein ou parmi des tiers. Le délégué à la gestion journalière assume la gestion journalière de l'organisme, à charge de faire rapport à chaque réunion du Comité de Direction, Sa mission de gestion journalière peut être précisée par le Conseil d'Administration,

Le Conseil, le Comité ainsi que le délégué à la gestion journalière peuvent également conférer tous pouvoirs spéciaux à tous mandataires de leur choix.

Article 24 - Réunion du Conseil d'Administration

Le Conseil d'Administration est convoqué par lettre ordinaire, télécopie, télégramme, courrier électronique lancé au moins huit jours ouvrables avant la réunion et contenant le lieu, la date, l'heure et l'ordre du jour.

11 se réunit à chaque fois que l'intérêt de l'organisme l'exige et chaque fois que trois administrateurs au moins le demandent.

Les convocations sont lancées par le Président et le Secrétaire ou, à défaut, par le délégué à la gestion journalière.

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Tout administrateur peut se faire représenter au Conseil d'Administration par un autre

administrateur, appartenant au même groupe, moyennant remise à ce dernier d'un pouvoir signé dont

le Conseil d'Administration fixe ta forme.

Article 29  Signatures

Sous réserves des actes relevant de la gestion journalière, qui peuvent être signés par le délégué à

la gestion journalière ou par le Président du Conseil d'Administration, tous les actes qui

engagent l'organisme sont signés soit par deux administrateurs, soit en vertu d'une délégation spéciale.

Les actions judiciaires, tant en demandant qu'en défendant, sont intentées, poursuivies ou soutenues soit par le Président du Conseil, soit par deux administrateurs, soit en vertu d'une délégation spéciale, sans avoir à justifier vis-à-vis des tiers d'une délibération préalable de l'Assemblée Générale ou du Conseil d'Administration.

Ces modifications sont approuvées à l'unanimité des membres présents et représentés.

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/09/2012 - Annexes du Moniteur belge

Pour extrait conforme,

Belinda SCHATTEMAN Pascal HUBINONT

Administrateur Administrateur

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29/05/2012
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Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN

BELGIQUE

Forme juridique : O.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 33 RUE DU PRINCE ALBERT 1050 BRUXELLES

N° d'entreprise : 0430.206.777

Objet de l'acte : Transfert du siège social

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale extraordinaire du 27 janvier 2012

Le conseil a décidé de transférer le siège social du 33 rue du Prince Albert 33 à 1050 Bruxelles vers le 310 rue de Ransbeek à 1120 Bruxelles.

Pour extrait conforme,

Belinda SCHATTEMAN Pascal HUi31NONT

Administrateur Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

01/03/2012
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

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Greffe

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Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

Forme juridique : O.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 33 RUE DU PRINCE ALBERT 1050 BRUXELLES

Ne d'entreprise : 0430.206.777

Obiet de l'acte : NOMINATIONS- DEMISSIONS STATUTAIRES

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale extraordinaire du 22 mars 2010

L'assemblée a approuvé à l'unanimité la nomination comme administrateur de Monsieur Casimiro Alvarez-Pizarro domicilié rue de Bruxelles 1076 à 6210 Les Bons Villers, en remplacement de Monsieur Eric Vander Vorst, démissionnaire.

Monsieur Casimiro Alvarez-Pizarro fait partie du groupe représentant le personnel cadre. Son mandat viendra à échéance à l'assemblée générale de 2015.

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale ordinaire du 28 mai 2010

L'assemblée approuve à l'unanimité le renouvellement pour une période de 6 ans des mandats des administrateurs suivants :

- Monsieur Alex Desselle, domicilié avenue A. Forton à 1950 Kraainem (représentant employeur)

- Monsieur Willy Destate, domicilié rue Belle Vue 36 à 6010 Couillet (représentant employé des cadres)

Les mandats de Monsieur Dessalle et Monsieur Destate viendront à échéance à l'assemblée générale ordinaire de 2015

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale ordinaire du 27 mai 2011

L'assemblée approuve à l'unanimité le renouvellement, pour une période de six ans, des mandats des administrateurs suivants

Représentants employeurs

- Monsieur Thierry Duquenne domicilié Rue Alfred Haulotte 4B à 1342 Limelette

- Monsieur Pascal Hubinont, Avenue du Directoire 79 à 1180 Bruxelles

Représentants employés des cadres

- Monsieur François De Vos, domicilié Lauwersstraat 36 à 1560 Hoeilaart

- Madame Sabine Thabert, domicilié Jovastraat 11 à 9050 Gentbrugge

Mentionner sur là dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'associat`ion ou la fondation à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Ité7gisch Staatsblad -0170 7201 = Annexes du Moniteur belge

kdoD 2.0

Volet B - Suite

L'Assemblée a décidé de renouveler le mandat de la société Deloitte, établie

à 1831 Diegem, Berkenlaan 8b, pour un terme de trots ans prenant cours à l'issue de la

présente assemblée.

Le mandat de la société de réviseurs Deloitte viendra à expiration à l'issue de l'Assemblée Générale de 2013 qui statuera sur les comptes annuels de l'exercice 2012.

La société de réviseurs sera représentée pour l'exercice de ce mandat par Monsieur Philippe Maeyaert.

Pour extrait conforme,

Belinda SCHATTEMAN Marie-Jeanne TOUSSAINT

Administrateur Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

Réservé

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Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/03/2012 - Annexes du Moniteur belge

05/07/2007 : ME. - COMPTES ANNUELS 31.12.2006, APP 21.05.2007, DPT 27.06.2007 07277-0223-037
01/07/2015
ÿþDénomination

(en entier)

Forme juridique :

Siège

N° d'entreprise Objet de l'acte :

fr ancophor U b1 e§

FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

O.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

0430.206.777

Nomination - Renouvellement mandat administrateur et membre du Comité de Direction

Mentionner sur ia dernière page du Volet B

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Cj Copie à publier aux annexes du Moniteur belge

après dépôt de l'acte au greffe

Déposé I Reçu Ie

2 2 JUIN 2015

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Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 28 avril 2014

Le Conseil d'Administration du 28 avril 2014 a décidé de renouveler les mandats des 3 personnes suivantes

-Madame Christine Dombret, domiciliée Platanenlaan, West, 12 -- 8420 De Haan, -Monsieur Didier Delimoy, domicilié rue Fond Delvaux, 4 à 1325 Chaumont-Gistoux,

-Monsieur Roger Verstraeten, domicilié rue des Faines, 107 à 1120 Bruxelles

comme administrateurs de l'OFP à partir du ler janvier 2014, Ces derniers remplissent les conditions de l'article 20 des statuts. Conformément à l'article 19 des statuts de l'OFP, les nouveaux administrateurs sont nommés pour une période de 6 ans, Par conséquent, leur mandat viendra à échéance à l'issue de l'Assemblée générale de 2020.

Le Conseil d'Administration a également décidé de renouveller les mandats de Madame Christine Dombret et Monsieur Roger Verstraeten, en tant que membre du Comité de Direction pendant la durée de leur mandat au sein du Conseil d'administration.

Pour extrait conforme,

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

01/07/2015
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MOD 2.2

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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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Déposé 1 Reçu le

2 2 JUIN 2015

Griffie

Ondernemingsar : 0430.206.777

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in

België

(verkort)

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : Ransbeekstraat 310 -1120 BRUSSEL

Onderwerp akte : Aanduiding - Hernieuwing mandaat bestuurder en lid van het Directiecomité

Uittreksel uit de notulen van de Raad van Bestuur van 28 april 2014

De Raad van Bestuur van 28 april 2014 heeft beslist om de mandaten van de volgende 3 personen te hernieuwen:

-Mevrouw Christine Dombret, gedomicilieerd in Platanenlaan, West, 12  8420 De Haan, -De Heer Didier Delimoy, gedomicilieerd in rue Fond Delvaux, 4 te 1325 Chaumont-Gistoux,

-De Heer Roger Verstraeten, gedomicilieerd in rue des Faines, 107 te 1120 Bruxelles

als bestuurders van de OFP vanaf 1 januari 2014. Deze laatsten voldoen aan de voorwaarden van artikel 20 van de statuten. Overeenkomstig artikel 19 van de statuten van de 'OFP, zijn de nieuwe bestuurders aangeduid voor een period van 6 jaar. Hun mandaas zal vervallen aan het einde van de Algemene Vergadering van 2020.

De Raad van Bestuur heeft eveneens besloten om de mandaten van Mevrouw Christine Dombret en de Heer Roger Verstraeten te hernieuwen, als lid van het Directiecomité gedurende de duur van hun mandaat binnen de Raad van Bestuur.

Voor eensluitend afschrift.

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Bestuurder Bestuurder

francophone de Bruxelles

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

01/07/2015
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

Déposé 1 Reçu ie

2 ariFl1i1 2015

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Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES deoREpl-umadteeSetsfAY EN BELGIQUE

Forme juridique : O.F.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise : 0430206.777

Objet de l'acte : Erratum au dépôt du 28 avril 2014

Pascal Hubinont Administrateur

Roger Verstraeten Administrateur

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

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Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale extraordinaire du 19 décembre 2013

Merci de lire

L'Assemblée générale a dès lors décidé de dissoudre, à la date du 19 décembre 2013, les patrimoines distincts Fonds 2 et Fonds 2007 et de les mettre en liquidation. ll est mis fin au mandat des administrateurs concernant les patrimoines distincts liquidés.

01/07/2015
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening.

Pascal Hubinont Bestuurder

Rager Verstraeten Bestuurder

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5093621*

Ondernemingsnr : 0430.206.777 Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in België

(verkort) :

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

'Zetel : Ransbeekstraat 310 -1120 BRUSSEL Onderwerp akte : Erratum bij de neerlegging op 28 april 2014

Uittreksel uit de notulen van de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2013

Gelieve te lezen:

De algemene vergadering heeft besloten, op datum van 19 december 2013, om de afzonderlijke vermogens Fonds 2 en Fonds 2007 te ontbinden en deze in vereffening te plaatsen. Het mandaat van de bestuurders van de afzonderlijke vermogens wordt beëindigd.

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01/07/2015
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Mentionner sur la dernière page du Volet B:

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

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Dénomination

(en entier) : FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN

BELGIQUE

Forme juridique : O.F_P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

Siège : 310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

N° d'entreprise : 0430.206.777

Objet de l'acte : Nomination - Renouvellement mandat réviseur agréé

Extrait du procès-verbal de l'Assemblée générale ordinaire du 28 mai 2014

L'Assemblée a décidé de renouveller le mandat de la Société Deloitte, établie à 1831 Diegem, Berkenlaan 8b, pour un terme de trois ans prenant cours à l'issue de la présente assemblée.

Le mandat de la société de réviseurs Deloitte viendra à expiration à l'issue de l'Assemblée Générale de 2017 qui statuera sur les comptes annuels de l'exercice 2016.

La société de réviseurs sera représentée pour l'exercice de ce mandat par Monsieur Philip Maeyaert.

Pour répondreaux prescrits de l'article 74 du Code des Sociétés il est précisé que la société Deloitte n'a pas qualité pour engager la Société.

Cette résoluatioin est adaptée à l'unanimité pour extrait conforme.

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

01/07/2015
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Ondernemingsnr : 0430.206.777

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in

België

(verkort) :

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : Ransbeekstraat 310 -1120 BRUSSEL

Onderwerp akte : Aanduiding _ Hernieuwing mandaat erkende commissaris

Uittreksel uit de notulen van de gewone Algemene Vergadering van 28 mei 2014

De Vergadering heeft beslist om het mandaat van het Bedrijf Deloitte, gevestigd te 1831 Diegem, Berkenlaan 8b, voor een periode van 3 jaar te hernieuwen, met aanvang aan het einde van deze vergadering.

Het mandaat van de revisoraatvennootschap Deloitte zal vervallen aan het einde van de Algemene Vergadering van 2017 die zal beslissen over de jaarrekening van het jaar 2018.

De revisoraatvennootschap zal door de Heer Philip Maeyaert vertegenwoordigd worden voor de uitoefening van dit mandaat,

Om te voldoen aan artikel 74 van het Wetboek van Vennootschappen werd er gepreciseerd dat het bedrijf Deloitte niet bevoegd is om verbintenissen af te sluiten voor het Bedrijf.

Voor eensluitend afschrift werd deze beslissing met eenparigheid van stemmen aangepast.

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Bestuurder Bestuurder

franccphorce -de-gituceftes

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

01/07/2015
ÿþCopie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

~ 2 JUIN 2015

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Extrait du procès-verbal de l'Assemblée Générale Extraordinaire du 18 décembre 2014

Le liquidateur a présenté son rapport et il a été décidé de la cloture de liqudiation des patrimoines distincts à dater du 1« janvier 2013.

Cette liquidation a fait I'objet d'un rapport du commissaire réviseur (Deloitte).

La clôture définitive de la liquidation des patrimoines distincts a été approuvée, à l'unanimité, par l'Assemblée Générale Extraordinaire du 18 décembre 2014.

Rager Verstraeten Pascal Hubinont

Administrateur Administrateur

Mentionner sur la-dernière page du Volet B:

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

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fránccpikeTi@ de- âniX7diIés

FONDS DE PENSIONS DES CADRES DU GROUPE SOLVAY EN BELGIQUE

O.E.P INSTITUTION DE RETRAITE PROFESSIONNELLE

310 RUE DE RANSBEEK 1120 BRUXELLES

0430.206.777

Clôture de la liquidation des patrimoines distincts

SUMO

Moa 2.0

Dénomination

(en entier)

Forme juridique :

Siège :

N° d'entreprise

Obiet de I'acte :

01/07/2015
ÿþ MOD 2.2

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Déposé / Reçu le

2 2 JUIN 2015

au greffe du firibIGriSiledo commerce

*fczncoph©nGde-$~Lt~E~jeS

Ondernemingsnr : 0430.206.777

Benaming

(voluit) : Pensioenfonds van de Kaderleden van de Solvay Groep in België

(verkort) :

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : Ransbeekstraat 310 -1120 BRUSSEL

Onderwerp akte : Sluiting en vereffening van de afzonderlijke vermogens

Uittreksel uit de notulen van de Buitengewone Algemene Vergadering van 18 december 2014

De vereffenaar heeft zijn rapport voorgesteld en er werd besloten om de afzonderlijke vermogens te sluiten en te vereffenen met ingang van 1 januari 2013.

Deze vereffening is het onderwerp van een verslag van de erkende commissaris (Deloitte).

De definitieve sluiting en vereffening van de afzonderlijke vermogens werd unaniem goedgekeurd door de Buitengewone Algemene Vergadering van 18 december 2014,

Roger Verstraeten Pascal Hubinont

Bestuurder Bestuurder

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

01/07/2005 : ME. - COMPTES ANNUELS 31.12.2004, APP 27.05.2005, DPT 28.06.2005 05336-0038-029
20/08/2004 : ME. - COMPTES ANNUELS 31.12.2003, APP 19.05.2004, DPT 18.08.2004 04597-0165-024
18/07/2003 : AS000097
06/07/2001 : AS000097

Coordonnées
PENSIOENFONDS VAN DE KADERLEDEN VAN DE SOLVA…

Adresse
RANSBEEKSTRAAT 310 1120 NEDER-OVER-HEEMBEEK

Code postal : 1120
Localité : Neder-Over-Heembeek
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale