PERSONEELS- EN MANAGEMENTOPLEIDINGEN VOOR KLEINE EN MIDDELGROTE ONDERNEMINGEN, AFGEKORT : PMO

Association sans but lucratif


Dénomination : PERSONEELS- EN MANAGEMENTOPLEIDINGEN VOOR KLEINE EN MIDDELGROTE ONDERNEMINGEN, AFGEKORT : PMO
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 457.760.222

Publication

10/10/2014
ÿþ Moo 2,2

in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na Heerlegging van )le akneerg

neergelegd/ontvangen op

ui

i 1111

*191 5709*

01 OKT. 'têt griffie van de Nederlandstalige

l?kltfl Brussel

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

Onderneroingsnr : 0457.760.222

Benaming

(voluit) : Personeels- en managementopleidingen voor kleine en

middelgrote ondernemingen VZW

(verkort) : PMO

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Willebroekkaai 37, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Nieuwe statuten - benoemingen

De Algemene Ledenvergadering van PMO vzw heeft op 11 juni 2014 onderstaande nieuwe statuten.

" goedgekeurd ter vervanging van de statuten verschenen in het Belgisch Staatsblad van 18 april 1996 en de, , statutenwijzigingen verschenen in het Belgisch Staatblad van 28/09i1999 en van 7/03/2013

Benaming

Artikel 1: De vereniging draagt ais naam `PMO vzw'. PMO is een vereniging zonder winstoogmerk en staat". voor 'Personeelsopleidingen', `Managementbegeleiding' en 'Ondersteuning' van verenigingen actief in de. detailhandel. Het ondertitel van de vzw PMO luidt: 'Passion for Local Retail', om de profilering van de vereniging' ten aanzien van de zelfstandige detailhandel te benadrukken.

Artikel 2: De vereniging heeft haar zetel te 1000 Brussel, Willebroekkaai 37. De vereniging ressorteert onder. het gerechtelijk arrondissement van Brussel. Deze zetel kan overgebracht worden naar om het even welke plaats in België, bij eenvoudige beslissing van de raad van bestuur.

Doel:

Artikel 3: PMO vzw verenigt rechtspersonen die actief zijn in de zelfstandige detailhandel en die eveneens ais. doelstelling hebben de promotie van de zelfstandige detailhandel in de ruime zin en dit zonder winstoogmerk. De' vereniging heeft meer specifiek drie kerntaken:

" Opleidingen: het organiseren van praktijkgerichte personeelsopleidingen voor mensen die reeds werknemer: zijn in de zelfstandige detailhandel of mensen die de ambitie hebben om er te gaan werken;

" Managementbegeleiding: het begeleiden van zelfstandige detailhandelaars bij alle aspecten die te maken:

hebben met het beheer van hun onderneming

oManagementopleidingen: het organiseren van praktijkgerichte opleidingen;

oPublicatie van praktijkgerichte managementboeken voor zelfstandige detailhandelaars;

oKenniscentrum: het ontwikkelen van studies, onderzoeken of soortgelijke diensten en het uitgeven van:

publicaties evenals het faciliteren van een brede en praktische ervaringsuitwisseling tussen zaakvoerders;

" Ondersteuning: het ondersteunen en adviseren van verenigingen die actief zijn in de zelfstandige

detailhandel:

oVerenigingsmanagement:

Q'het beheren van het dagelijks bestuur van de vereniging in uitvoering van missie, visie en strategie die wordt: bepaalde door de raad van bestuur;

Met ondersteunen van beroeps- of sectorverenigingen aan de hand van managementadvies op vlak van: verenigingsmanagement;

PMO vzw focust haar activiteiten op de zelfstandige detailhandel. In ondergeschikte orde en na goedkeuring; van de raad van bestuur kan de vereniging zich uitzonderlijk richten op activiteiten buiten deze doelgroep, voor zover die kunnen gekaderd worden zoals hieronder bepaald.

PMO vzw kan als vereniging alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de; verwezenlijking van haar doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten: binnen het kader van een vzw en de grenzen van wat wettelijk toegestaan is en waarvan de opbrengsten te allen tijde zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de vermelde doelstellingen. Zo mag de vereniging bijdragen of vergoedingen innen om haar lasten en kosten te dekken alsook roerende en onroerende goederen. verwerven en bezitten, personeel aan te werven nodig voor de verwezenlijking van haar doel.

Duur

Artikel 4: De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 5: Het aantal leden moet minstens drie bedragen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

Mau 2.2

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering komt uitsluitend toe aan de leden.

Lidmaatschap

Toetreding

Artikel 6: Als lid kunnen tot de vereniging toetreden rechtspersonen die de doelstelling van de vereniging

onderschrijven en die door de algemene vergadering als dusdanig worden toegelaten.

Bijdrage

Artikel 7: Er is geen ledenbijdrage verplicht.

De algemene vergadering kan besluiten een door haar vast te stellen ledenbijdrage verplicht te stellen op

voorwaarde dat het maximumbedrag ervan in de statuten wordt opgenomen

Uittreding en uitsluiting

Artikel 8: Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden door het indienen van zijn ontslag bij de raad van

bestuur. Het ontslag moet bij aangetekende brief aan de raad van bestuur ter kennis worden gebracht.

De uitsluiting van een lid kan slechts door de algemene vergadering en met meerderheid van twee derde van

de stemmen uitgesproken worden.

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging

en kunnen nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

indien het ontslag tijdens een lopend boekjaar wordt ingediend, zal het lid aan alle verplichtingen die het voor

de duur van dit lopend jaar tegenover de vereniging, respectievelijk de andere leden, onderschreef, dienen te

voldoen en onderworpen blijven.

Raad van bestuur

Benoeming, voordracht en publicatie Belgisch Staatsblad

Artikel 9: De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur wordt benoemd

door de algemene vergadering. De leden van de Raad van Bestuur zijn te allen tijde door de algemene

vergadering afzetbaar.

Benoeming, ontslag, aftreden en afzetting van een bestuurder worden binnen ëën maand in de bijlage tot het

Belgisch Staatsblad bekendgemaakt.

Zittingsduur en aanvullingsregel bij beëindiging functie

Artikel 10: Bestuurders worden voorgedragen door hun vereniging, lid van de algemene vergadering. Ze worden benoemd door de algemene vergadering voor een termijn van vier jaar doch uiterlijk tot het moment dat zij bij de verenigingen, die hen ais bestuurder hebben voorgedragen, van hun functie zijn ontheven. Zij zijn herkiesbaar.

Zo door vrijwillig ontslag, verstrijken van termijn of afzetting, het aantal bestuurders is teruggevallen, dan blijven de bestuurders in functie totdat regelmatig in hun vervanging is voorzien.

Voorzitter, secretaris, besluitvorming, notuien

Artikel 11: De raad van bestuur verkiest uit zijn leden een voorzitter en benoemt een secretaris.

De raad van bestuur wordt samengeroepen op schriftelijke uitnodiging van de voorzitter of twee van de overige leden ofwel namens deze(n) de secretaris.

Indien de voorzitter belet of afwezig is, wordt de voorzittersfunctie vervuld door een daartoe door de vergadering uit haar midden aangewezen bestuurder.

De beslissingen worden bij gewone meerderheid van stemmen genomen.

Van elke vergadering worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en ingeschreven in het daartoe bestemd register.

De uittreksels die moeten worden voorgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

Taken, bevoegdheden, vertegenwoordigingsdelegatie

Artikel 12: De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden met uitzondering van deze die door de wet uitdrukkelijk aan de algemene vergadering zijn voorbehouden.

Alle rechtsgedingen, zowel bij eis, bij verweer als bij dading gevoerd, worden namens de vereniging door de raad van bestuur gevoerd, voor vervolging en benaarstiging door zijn voorzitter en secretaris. Deze beschikken bovendien over de maatschappelijke handtekening.

Dagelijks bestuur

Artikel 13: De raad van bestuur vertrouwt het dagelijks bestuur van de vereniging toe aan de voorzitter die wordt bijgestaan door de secretaris die de lopende zaken verzorgt.

De voorzitter en de secretaris tekenen geldig namens de vereniging tegenover het bestuur der postchecks, de postmaatschappijen, telefoon- of andere communicatiediensten, banken, spaarkassen en andere financiële diensten en instellingen, Voor verrichtingen hoger dan 5.000 euro is tevens de handtekening van de voorzitter vereist.

Aanvragen voor subsidies en aanverwante dossiers kunnen in volmacht worden gegeven aan de voorzitter en de secretaris.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

Algemene vergadering

Voorzitter, vertegenwoordiging leden

Artikel 14: De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden, en wordt voorgezeten door de voorzitter

van de raad van bestuur of een andere door de vergadering aangewezen bestuurder.

Een lid kan zich door een ander ild op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen.

Een lid kan evenwel slechts één ander lid vertegenwoordigen,

Elk lid beschikt over één stem op de algemene vergadering, met inachtneming van de in artikel 16 bepaalde.

Bevoegdheden

Artikel 15: De algemene vergadering bezit de volgende exclusieve bevoegdheden:

1 ° de wijziging van de statuten,

2° het benoemen en afzetten van bestuurders,

3° de kwijting aan bestuurders en commissarissen

4° het goedkeuren van begrotingen en rekeningen,

5° het vrijwillig ontbinden van de vereniging

6° het uitsluiten van een lid.

7° de eventuele omzetting van de verenging zonder winstoogmerk in een vennootschap met een sociaal

oogmerk

8° de eventuele benoeming en afzetting van commissarissen en het bepalen van een eventuele bezoldiging

hiervoor

9° alle andere gevallen die de statuten bepalen

Bijeenroeping

Artikel 16: De algemene vergadering wordt door de raad van bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of

het belang van de vereniging dit vereist.

Zij moet ten minste één maal per jaar worden bijeengeroepen in de loop van de maand mei, ten laatste juni,

voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en de begrotingen van het volgend jaar.

De raad van bestuur is eveneens verplicht een buitengewone algemene vergadering samen te roepen

wanneer één vijfde van de leden daarom verzoekt.

De oproepingen tot de algemene vergadering moeten om geldig te zijn ondertekend te zijn door de voorzitter

of twee leden, dan wel namens deze(n) door de secretaris,

Tijdig ingediende voorstellen van leden aan de vergadering worden te allen tijde op de agenda geplaatst.

Alle leden moeten worden opgeroepen bij gewone brief of bij aangetekend schrijven ten minste tien dagen

voor de vergadering.

De oproeping die plaats, datum en uur vermeldt bevat de agenda die wordt vastgelegd door de raad van

pestuur,

Besluitvorming

Artikel 17: De besluiten van de algemene ledenvergadering worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden en dit ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. 0e onthoudingen worden niet meegeteld om de meerderheid te berekenen. In geval van staking van de stemmen, is de stem van de voorzitter van de algemene ledenvergadering doorslaggevend.

Notulen

Artikel 18: Van elke vergadering worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en secretaris, en opgenomen worden in een bijzonder register dat bewaard wordt op de zetel van de vereniging. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de voorzitter of door twee bestuurders.

Leden hebben het recht om Inzage en/of afschrift van de notulen te vragen. De raad van bestuur beslist over de kennisgeving van beslissingen van de algemene vergadering aan derden.

Boekjaar

Artikel 19: Het boekjaar van de vereniging loopt van één januari tot en met eenendertig december.

De raad van bestuur bereidt de rekeningen en begrotingen voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de

algemene vergadering.

Statutenwijziging

Artikel 20: De algemene vergadering is bevoegd de statuten te wijzigen.

Met betrekking tot een statutenwijziging moet de algemene ledenvergadering beslissen met twee derde meerderheid van de stemmen en er moet ook minimum twee derde van de leden van de algemene ledenvergadering aanwezig zijn. Bij de oproepingsbrief moet uitdrukkelijk vermeld worden dat er een statutenwijziging geagendeerd wordt.

Indien er geen twee derden van de leden aanwezig zijn kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die met 2/3 meerderheid beslist, ongeacht het aantal aanwezige leden. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 dagen volgend op de eerste vergadering gehouden worden.

Ontbinding

Artikel 21: Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan de algemene vergadering slechts tot ontbinding besluiten indien twee derde van de leden aanwezig zijn en beslissen zij met twee derde meerderheid.

4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan hot Belgisch Staatsblad

M0D 2.2

Luik B - Vervolg

Indien er geen twee derden van de leden aanwezig zijn kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die niet 2/3 meerderheid beslist, ongeacht het aantal aanwezige leden. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 dagen volgend op de eerste vergadering gehouden worden.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering of bij gebreke daarvan de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid, alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

BENOEMINGEN

De algemene vergadering van 11 juni 2014 , samengesteld als volgt:

" Buurtsuper.be vzw, met maatschappelijke zetel te Willebroekkaai 37 te 1000 Brussel;

" CLB vzw, met maatschappelijke zetel te Willebroekkaai 37 te 1000 Brussel;

" Mode Unie vzw, met maatschappelijke zetel te Willebroekkaai 37 te 1000 Brussel;

De leden van de algemene vergadering aanvaarden unaniem de kandidatuur van de vzw Register en van de vzw NVOkI, beide verenigingen met maatschappelijke zetel te Willebroekkaai 37 te 1000 Brussel. De vzw Reglster . en de vzw NVOhi zullen dus voortaan deel uitmaken van de algemene vergadering van de vzw PMO.

De leden van de algemene vergadering hebben als bestuurders voorgedragen:

" Namens Buurtsuper.be vzw:

oChris De Clercq, Beekstraat 23 te 3051 Sint Joris Weert;

" Namens CLB vzw:

oLuc Ardies, Garsgoed 26 te 2820 Rijmenam (Bonheiden)

" Namens Mode Unie vzw:

oPeter Geeroms, Marktplein 3 te 1750 Lennik

De raad van bestuur van 11 juni 2014 verkiest de voorzitter en benoemt de secretaris:

" Voorzitter: Luc Ardies, Garsgoed 26 te 2820 Rijmenam (Bonheiden)

" Secretaris: Bart Persoons, Nieuwstraat 2 te 3071 Erps Kwerps

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

07/03/2013
ÿþr MOD 2.2

r~sº%1{ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



BRUSSEL

2 6 FEB 2013

Griffie

IIl

*13039286*

Ondernemingsnr : 0457.760.222

Benaming

(voluit) : Personeels- en Managementopleidingen voor Kleine en

Middelgrote Ondernemingen vzw

(verkort) : PMO vzw

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Spastraat 8 -1000 Brussel

Onderwerp akte : Adreswijziging Personeels- en Managementopleidingen voor Kleine en Middelgrote Ondernemingen vzw

De Buitengewone Algemene Vergadering 13 februari 2013 van PMO heeft met algemeenheid der stemmen de adreswijziging van PMO goedgekeurd. Voortaan zal de zetel van PMO de Willebroekkaai 37 te 1000 Brussel zijn.

Pt.ev%)J

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
PERSONEELS- EN MANAGEMENTOPLEIDINGEN VOOR KL…

Adresse
SPASTRAAT 8 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale