SAMEN LEVEN BRUSSEL-VLAANDEREN, AFGEKORT : SLBV

Association sans but lucratif


Dénomination : SAMEN LEVEN BRUSSEL-VLAANDEREN, AFGEKORT : SLBV
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 541.996.705

Publication

02/12/2013
ÿþ(a\ MOD 2.2

Mae In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Ondernemingsnr : , CH

Benaming

eneelb

Grifft © EM. 2013

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

(voluit) : Samen Leven Brussel-Vlaanderen

(verkort) : SLBV

Rechtsvorm : vzw

Zetel : de Theuxstraat 67, 1050 Brussel

Onderwerp akte : Oprichting

Tekst

Tussen de ondergetekenden en hierna vermelde stichtende leden:

WALELIGN Tsiguereda, geboren op 10 mei 1955 te Addis Abeba (Ethiopië), de Theuxstraat 67 - 1050 Brussel

HOUHA Amine, geboren op 25 april 1983 te Parijs (Frankrijk), Mimosastraat 1 - 2600 Berchem

LAVEND'HOMME Didier, geboren op 16 december 1958 te Charleroi (België), Jean de la Hoeselaan 62, 1080 Brussel

E3EUSSE Heidemarie, geboren op 14 maart 1948 te Buchhloz (Duitsland), Brabançonnelaan 125 - 1030 Brussel

GADOUCHE Latifa, geboren op 21 juni 1952 te EI Hajeb (Marokko), Jean de la Hoeselaan 62 - 1080 Brussel

SIANCART Marc, geboren op 23 april 1965 te Eupen (België), Parnassusgaarde 2  1050 Brussel GEIRNAERT Fien, geboren op 17 oktober 1974 te Gent (België), Leenwegel 1 - 9850 Landegem

BOUSSIF Hossni, geboren op 25 juli 1949 te Beni Saf (Algerije), Borstelsstraat 148 -- 3010 Leuven KEBEDE Hirut, geboren op 3 december 1967 te Gonder (Ethiopië), Parnassusgaarde 2  1050 Brussel

werd op 6 september 2013 tijdens de Eerste Statutaire Algemene Vergadering besloten samen over te gaan tot de oprichting van een vereniging zonder winstoogmerk, overeenkomstig de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en onder hierna volgende voorwaarden:

Titel I: Naam - maatschappelijke zetel -- duur

Artikel 1 -- De vereniging draagt als naam: Samen Leven Brussel-Vlaanderen, afgekort SLBV, vereniging

zonder winstoogmerk, afgekort vzw.

Samen Leven Brussel-Vlaanderen is een vereniging los van elke politieke partij. Ze bevordert vrede, respect, ethiek, gelijkheid en dialoog.

Ze brengt mensen samen die gehecht zijn aan fundamentele waarden als ethiek, gelijkheid, recht voor menselijke waardigheid en integriteit, eerbied voor diversiteit, pluralistische identiteit, geweldloosheid, respect voor milieu, menselijke en natuurlijke hulpbronnen.

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven, bestellingen en andere stukken die uitgaan

van de vereniging moeten vermelden:

-de naam van de vereniging, afgekort of voluit geschreven, gevolgd door de woorden:

"vereniging zonder winstoogmerk" of de afkorting "vzw";

-de maatschappelijke zetel.

Artikel 2 - Haar maatschappelijke zetel is gevestigd in het gerechtelijk arrondissement van Brussel, de Theuxstraat 67, 1050 Brussel. Deze kan op elk moment verplaatst worden naar ieder andere plaats in België bij besluit van de Algemene Vergadering op voorstel van de Raad van Bestuur.

De vereniging kan ook vestigingen of kantoren hebben in ieder andere locatie in België op voorstel van de Raad van Bestuur of bij besluit van de Algemene Vergadering.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 3  De vereniging is van onbepaalde duur. Zij kan te allen tijde ontbonden worden. Titel ll: Doeleinden en activiteiten;

Artikel 4  De vereniging heeft tot doel:

Het ijveren voor gelijkheid van mannen en vrouwen.

Het bevorderen van gelijkheid van rechten en kansen en voor menselijke waardigheid en integriteit.

Het bestrijden van racisme, discriminatie en geweld.

Het bevorderen van informatie, bewustmaking en dialocg, voornamelijk met de overheid en tussen personen.

Het ijveren voor de versterking van sociale en culturele verbondenheid, de ontwikkeling van het Samen leven, in het kader van een dynamiek van sociale samenhang in het bijzonder.

Het bevorderen van Brussel in haar diversiteit, haar culturen, haar geschiedenis, haar erfgoed, haar economie, haar internationale roi.

Het bevorderen van diversiteit in België en de Europese Unie,

Waken over een burgerlijke dynamiek van permanente vorming, met als doel de begunstiging en de ontwikkeling  zowel bij jongeren als bij volwassenen  van bewustmaking en kritische kennis van de realiteit(en) van de maatschappij. Van het stimuleren van een analyse, -keuze, -actie  en evaluatievermogen, actieve en burgerlijke aanstelling in het sociale, economische en culturele leven. Zodanig dat we komen tot de emancipatie en ontplooiing van allen, met respect voor elkaar en de fundamentele principes van gelijkheid en geweldloosheid.

Het bedenken en/of uitvoeren van projecten die in de bewustmaking voor de oefening van burgerschap passen.

Het ijveren voor economische, professionele, culturele en maatschappelijke integratie van personen, in de eerste plaats voor zij  maar niet uitsluitend  die geconfronteerd worden met een precaire toestand op de arbeidsmarkt. Dit, door te zorgen voor de waardering van knowhow, competenties en talenten van:

- migrantenvrouwen of vrouwen met een migratieachtergrond, hetzij zogezegd onder-gekwalificeerd en nochtans rijk aan meerdere knowhow, die nog te vaak worden genegeerd, ofwel zeer gekwalificeerd, maar toch verwijderd uit de arbeidsmarkt en nog te vaak gediscrimineerd;

jonge migranten of jongeren met een migratieachtergrond;

- intellectuelen die werkloos zijn of onder hun niveau werken.

Het ijveren voor de waardering van vaardigheden en competenties, met inbegrip van de validatie van niet-formeel en informeel leren verworven in en buiten de Europese Unie«

Het ijveren voor een eerlijke, rechtvaardige en menswaardige erkenning van buitenlandse diploma's, vooral voor deze bekomen buiten de Europese Unie,

Het ijveren voor de erkenning van werkervaringen verworven in en buiten de Europese Unie,

Het ontwikkelen van persoonlijke ontplooiing en emancipatie van deze diverse doelgroepen en bestrijden tegen de verschillende vormen van uitsluiting, met inbegrip van een bewustmaking voor de toestand van daklozen.

Het ontwikkelen van een gepersonaliseerde begeleiding, via verschillende middelen, advies, coaching, vormingen, stages en meer.

Het ijveren, voor zover de middelen het ons toestaan, voor een wekelijkse permanentie voor informatie en maatschappelijke en juridische oriëntatie, door samen te werken met andere organisaties.

Het begunstigen van de toegang tot informatie-en communicatie technologie, met inbegrip van collectieve intelligentie.

Het bedenken, ondersteunen en/of begeleiden van socio-economische projecten van duurzame ontwikkeling, sociale economie of professionele projecten, met respect voor menselijke hulpbronnen en milieu, die de (her)inschakeling van personen in een precaire toestand, meer bepaald voor migranten en personen van buitenlandse afkomst, bevordert.

Het ontwikkelen van een dynamiek van bemiddeling tussen personen en in hun relaties met de instellingen. Het versterken van dialoog en kennismaking tussen personen van verschillende sociale en culturele afkomst.

Het versterken van sociale banden, onder andere van ouderschap, banden tussen de generaties, met een bijzondere aandacht voor jongeren en bejaarden. Waken in het bijzonder over de uitvoering van acties zodat bejaarden in de plaats en de omgeving van hun keuze mogen wonen.

Het begunstigen van de dialoog tussen migranten of personen met een migratieachtergrond, Belgen en andere personen van verschillende nationaliteiten, culturen en afkomst, voor de ontwikkeling en de versterking van vriendschappelijke en vreedzame banden, met respect voor de diversiteit van identiteiten en culturen.

Het bevorderen van iinterreligieuze dialoog en dialoog tussen verschillende overtuigingen.

Het ontwikkelen van partnerschappen met verschillende diensten, verenigingen en andere instellingen en referentiepersonen.

Deel uitmaken van een Europese en/of internationale dimensie, met inbegrip van de emigratielanden volgens de verschillende soorten projecten, steeds in een dynamiek van dialoog en duurzame ontwikkeling.

Het initiëren of ondersteunen van onderzoeken, studies, acties, activiteiten, projecten, onder andere op sociaal, economisch, cultureel, educatief, artistiek, wetenschappelijk, literair, sportief vlak, met oog op de ontplooiing van personen en de versterking van vreedzame banden tussen individuen, gebaseerd onder andere

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

op het respect en de waardering van menselijke hulpbronnen, met inbegrip van de waardering en overdracht van competenties, en knowhow.

Het oprichten van een centrum voor de overdracht van Knowhow van vrouwen, met een bijzondere aandacht voor migrantenvrouwen of vrouwen van buitenlandse afkomst, gebaseerd op de waardering van knowhow, competenties en talenten.

Het maken of bestellen van studies, analyses, onderzoeken over thema's die de vereniging aanbelangt.

Het ontwikkelen van partnerschappen die de realisatie van de doelstellingen van de vereniging mogelijk maken.

Artikel 5: Hiertoe zal de vereniging onder meer volgende activiteiten ontwikkelen:

-de organisatie en uitwerking van activiteiten, evenementen, ontmoetingen, debatten, acties, uitwisselingen,

festivals, feestelijke, cinematografische, culturele, sportieve, toeristische evenementen, en meer;

-analyses, studies en overdenkingen;

-bewustmaking in een geest van permanente vorming;

-animaties die de realisatie van haar doelen financieel helpen bereiken;

-de uitwerking van instrumenten en systemen ten dienste van de doelstellingen van de vereniging, door in te

passen in de dynamiek van openbare en andere initiatieven en mechanismen voor beroepsinschakeling, zoals

Dienstencheques onder andere;

lid worden van netwerken, federaties, forums en andere groepen van verenigingen en instellingen, ook op

Europees en internationaal niveau;

-de organisatie van activiteiten in België en in andere landen;

-beroep doen op experten en referentiepersonen;

-Het creëren en beheren van één of meerdere plaatsen/centra voor informaties, ontmoetingen, debatten,

forums, bemiddelingen, oriëntaties, onthaal, hulp, ondersteuning, opleidingen, bewustmakingen, onder andere

door ter beschikking te stellen van het nodige personeel.

De vereniging kan haar medewerking verlenen aan elke instelling die hetzelfde doel dient, zelfs het maken

van alle operaties die een direct of indirect band heeft met haar doelstellingen.

Titel 111; Leden, lidgeld, toetreding, uittreding, uitsluiting

Artikel 6  In de vereniging zijn er vier categorieën leden, met inbegrip van de verschillende categorieën van

effectieve leden, zoals gedetailleerd in het artikel 7 hieronder:

-De volwaardige leden en eerste effectieve leden, natuurlijke personen, de stichtende leden.

Ontelagnemende stichtende leden of leden die als ontslagnemend beschouwd of uitgesloten worden door de

Algemene Vergadering verliezen hun hoedanigheid van volwaardige leden.

-Het minimum aantal effectieve leden is van vier. Het aantal effectieve [eden van de vereniging, natuurlijke

personen, is gelimiteerd aan 16 (zestien).

-Onderscheid tussen de effectieve leden:

I .de volwaardige leden en eerste effectieve leden, de stichtende leden;

2.de effectieve leden toegelaten tijdens de jaarlijkse gewone Algemene Vergadering,

Deze nieuwe effectieve leden voldoen na minimum één jaar bestaan van de vereniging aan alle

voorwaarden opgesomd in artikel 7 hieronder.

-De toegetreden leden, het aantal toegetreden leden is niet gelimiteerd;

De ereleden.

Elk lid herkent zijn toetreding aan deze statuten, verbindt zich tot het respect van deze statuten en van het

huishoudelijk reglement.

Artikel 7  Categorieën van leden

De vereniging bestaat uit vier categorieën van leden:

-De volwaardige leden en eerste effectieve leden die uit de stichtende leden bestaan.

-De effectieve leden afkomstig uit de jaarlijkse gewone Algemene Vergadering. Deze nieuwe effectieve

leden, aangezien de limiet van zestien effectieve leden voorzien door deze statuten, inclusief de stichtende

leden, volwaardige leden en eerste effectieve leden van de vereniging, bestaan uit de leden toegelaten door de

Raad van Bestuur na minstens één jaar bestaan van de vereniging als effectieve leden aan volgende

volwaarden.

De kandidaat of kandidate dient hiervoor:

1.een schriftelijke of mondelinge gemotiveerde aanvraag in te dienen bij de Raad van Bestuur;

2.deze aanvraag wordt ondersteund door een niet-ontslagnemend of niet uitgesloten stichtend lid of door

een lid van de Raad van Bestuur;

3.zijn of haar lidgeld voorzien door de Algemene vergadering, betaald te hebben;

4.actief deelgenomen te hebben aan de organisatie en de uitvoering van de activiteiten van de vereniging

minstens een jaar lang gedurende het jaar dat voorafging aan de aanvraag en bindt zich in zijn/haar initiële

aanvraag geadresseerd aan de Raad van Bestuur tot het actief en regelmatig deelnemen aan de toekomstige

activiteiten van de vereniging;

5.in zijn/haar aanvraag te verklaren dat hij/zij toetreedt aan de integraliteit van deze statuten en aan de

waarden van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MoD 2.2

-De Raad van Bestuur beslist over de aanvraag en antwoordt schriftelijk, per gewone brief of per email aan de kandidate, zonder die beslissing te dienen motiveren.

-De toegetreden leden: elke natuurlijke  of rechtspersoon, die interesse heeft voor het sociale doel, die zich verplicht tot respect voor de statuten en de waarden van de vereniging, die het lidgeld voorzien door de Algemene Vergadering betaalt en die aan de Raad van Bestuur een schriftelijke of mondelinge aanvraag dient, schriftelijk of mondeling ondersteund door een effectief lid in functie, een stichtend lid of een lid van de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur beslist over de aanvraag van de kandidaat of kandidate en geeft hem/haar een schriftelijke antwoord, zonder haar beslissing te dienen motiveren.

Het toegetreden lid heeft geen actief of passief stemrecht, mag enkel de gewone Algemene Vergadering bijwonen, mits schriftelijke toestemming van de Raad van Bestuur voor de hele gewone Algemene Vergadering of een deel daarvan en krijgt geen spreekrecht. Het toegetreden lid is niet verplicht om de Algemene Vergadering bij te wonen.

Elk toegetreden lid, behalve rechtspersonen, mag een aanvraag doen, indien hij/zij het wenst, om effectief lid te worden, en moet evenwel voldoen aan alle voorwaarden binnen de grenzen van de zestien effectieve leden maximum, voorzien door deze statuten,

-De ereleden: de vereniging kan de titel van erelid toekennen aan persoonlijkheden uit België, Europa of andere landen, die ze beschouwt als waardig van deze toekenning, wegens gepresteerde diensten of hun persoonlijkheid. De toekenning van deze hoedanigheid van erelid is voorbehouden aan de Algemene Vergadering, op voorstel van de Raad van Bestuur. Het erelid heeft geen actief of passief stemrecht en kan enkel de gewone Algemene Vergadering bijwonen, mits schriftelijke toestemming van de Raad van Bestuur voor de hele gewone Algemene Vergadering of een deel daarvan en kan enkel tussenkomen met de toestemming van de Raad van Bestuur.

Artikel 8  Toetreding

Elke persoon, die tot deze statuten en waarden toetreedt, en wenst deel te worden van de vereniging, als toegetreden lid of nieuw effectief lid, dient hiervoor schriftelijk of mondeling een aanvraag in bij de Raad van Bestuur volgens de voorwaarden hierboven opgesomd. De Raad van Bestuur beslist over deze aanvraag binnen de haar toegewezen termijn en dient deze beslissing niet te motiveren. De aanvrager zal die beslissing vernemen,

Elk effectief lid of nieuw effectief lid is verplicht het ledenregister te ondertekenen. Deze ondertekening neemt aan zijn volledige toetreding tot de statuten van de vereniging,

De effectieve en toegetreden leden kunnen dit register raadplegen bij de zetel van de vereniging, volgens de voorwaarden voorzien door deze statuten.

Artikel 9  Lidgelden

Elke toetreding tot de vereniging houdt in de engagement om het tidgeld van het lopend jaar te betalen.

Het bedrag van het lidgeld wordt elk jaar bepaald door de Algemene Vergadering, verschillende bedragen

van lidgeld kunnen beslist worden volgens de inkomsten, toestand, statuut, leeftijd, enz, van het betrokken lid,

Het zal echter maximum 1500 euro's bedragen.

Verder kan de vereniging steun, legaat en giften van welke aard ook aanvaarden, vanuit leden van de

vereniging of andere natuurlijke  of rechtspersonen, met inachtneming van de wetgeving terzake.

Artikel 10  Uittreding, uitsluiting, schorsing van de leden, eind van lidmaatschap

Elk lid kan ontslag nemen uit de vereniging per aangetekend schrijven aan de Raad van Bestuur.

Wanneer een lid zijn of haar bijdragen niet betaald heeft tegen het einde van het boekjaar, eindigt zijn of haar lidmaatschap.

Een lid kan uitsluitend worden uitgesloten door de Algemene Vergadering, met een 2/3 meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde effectieve leden.

De Algemene Vergadering spreekt zich op verzoek van de Raad van Bestuur en bij geheime stemming uit bij 2/3 meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde effectieve leden na verhoor van het betrokken lid.

De Raad van Bestuur kan, met 2/3 meerderheid, in afwachting van de Algemene Vergadering, elk lid schorsen dat is schuldig aan:

ernstige schending van de statuten of het huishoudelijk reglement;

-acties of woorden tegen de morele- en/of vermogensbelangen van de vereniging;

-zware fout tijdens de uitoefening van zijn of haar beroep, als de fout de betrouwbaarheid of de reputatie die de vereniging moet genieten, bezoedelt.

Andere oorzaken van lidmaatschapsverlies: het overlijden van het lid of de ontbinding van de vereniging.

Een lid dat ontslag neemt, uitgesloten of geschorst wordt, alsook de erfgenamen of rechthebbenden van een overleden lid, hebben geen recht op het maatschappelijk fonds. Ze kunnen evenmin de betaalde bijdragen terugvorderen, Ze mogen geen opgave, verantwoording van de rekeningen, noch het leggen van de zegels of een inventaris vragen.

Artikel 11 -- Ledenregister

De Raad van Bestuur van de vereniging is verplicht een ledenregister bij te houden. In het ledenregister

moeten worden opgegeven:

-naam, voornaam, woonplaats en geboortedatum van de (eden;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.2

-de rechtsvorm van de vereniging. Als het over een rechtspersoon gaat is de rechtsvorm het adres van de maatschappelijke zetel;

-het adres van de maatschappelijke zetel;

-de beslissingen en data van toetreding, uittreding of uitsluiting van de leden met de naam en functie van de persoon die dit formaliteit uitvoert, evenals zijn of haar ondertekening en de reden van zijn of haar uittreding (ontslag, vermoedelijk ontslagnemend, afzetting, uitsluiting, overlijden...);

-het ondernemingsnummer van de vereniging bij de griffie van de rechtbank.

Alle beslissingen van toetreding, uittreding of uitsluiting van effectieve leden worden ingeschreven in het ledenregister ten verzoek van de Raad van Bestuur binnen vijftien dagen nadat de Raad van Bestuur kennis heeft gekregen van de beslissing(en).

TITEL IV VRIENDEN VAN DE VERENIGING

Artikel 12 --

De vereniging kan vrienden hebben, Is als vriend beschouwd elke persoon, man of vrouw, ongeacht zijn of haar nationaliteit, Belg of niet, die overeenkomt met de statuten en de actie van de vereniging, wonend in België of elders, en wenst de vereniging actief of financieel te steunen met inachtneming van de Belgische wet.

Deze personen dienen een schriftelijke of mondelinge aanvraag in, schriftelijk of mondeling ondersteund door een effectief lid in functie of een stichtend lid, aan de Raad van Bestuur die daarover beslist en geeft een schriftelijke antwoord.

De vrienden van de vereniging kunnen geen leden zijn van de vereniging en hebben geen actief of passief stemrecht.

De vrienden van de vereniging kunnen, mits schriftelijke toestemming van de Raad van Bestuur, de hele gewone Algemene Vergadering of een deel daarvan bijwonen, en mogen niet tussenkomen, mits toestemming van de Raad van Bestuur en als het door de Raad van Bestuur ingeschreven werd in het initieel agenda van de gewone Algemene Vergadering, Dit spreekbeurt kan niet worden ingeschreven in het gewijzigde agenda van de Algemene Vergadering of van de Raad van Bestuur. Op geen enkel manier kunnen hun spreekbeurten of punten daarvan in stemming of in achting genomen worden in de Algemene Vergadering.

TITEL V  DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 13  Bevoegdheden van de Algemene Vergadering

Enkel de effectieve leden van de vereniging beschikken over actief en passief stemrecht. Ze beschikken elk

over één stem.

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de Voorzit(st)er van de Raad van Bestuur of bij

ontstentenis door de bestuurder/bestuurster vooraf benoemen door de Raad van Bestuur.

De Algemene Vergadering heeft de bevoegdheden uitdrukkelijk voorzien door de wet of door deze statuten.

De volgende bevoegdheden zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering:

-wijzigingen van deze statuten;

-de benoeming van de Raad van Bestuur;

-wijzigingen van de vorm en de statuut van de vzw;

-de jaarlijkse goedkeuring van de begrotingen en de rekeningen, naar behoren gecontroleerd door de

Penningmeester, en eventueel door één of meer commissarissen;

-de vrijstelling van de bestuurders van hun beheer en van de commissarissen;

-de goedkeuring van de financiële balans en het activiteitenverslag;

-de goedkeuring van de begroting van het volgende boekjaar;

-de benoeming en de afzetting van de bestuurders met 4/5 meerderheid van de aanwezige of

vertegenwoordigde leden van de Algemene Vergadering;

-de benoeming van ereleden op voorstel van de Raad van Bestuur;

-de benoeming en de afzetting van de commissarissen en de bepaling van hun bezoldiging, ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

-de uitsluiting van de leden, met 2/3 meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden van de

Algemene Vergadering, op voorstel van de Raad van Bestuur;

-de vrijwillige ontbinding van de vereniging;

-de goedkeuring en de wijziging van het huishoudelijk reglement van de vereniging;

-de vaststelling van het bedrag van lidgeld binnen de limieten voorzien door deze statuten en op voorstel

van de Raad van Bestuur;

-de benoeming van de leden van het Comité van Wijzen, en van een plaatsvervangend lid, onder de effectieve leden;

-elk geval vereist door deze statuten of door de wet;

-de Algemene Vergadering kan beslissen over de toekenning van een bezoldiging, als het aangewezen is, voor enkele functies van bestuurder voor de activiteit van de vereniging, als dit een belangrijke werklast met zich meebrengt voor deze bestuurder(s);

-de Algemene Vergadering spreekt zich uit over de algemene activiteit, in overeenstemming met de

statuten, voorgesteld door de Raad van Bestuur;

-de goedkeuring van het huishoudelijk reglement, als er één is, voorgesteld door de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 14  Samenstelling van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle effectieve (lidgeld betalende) leden.

De toegetreden leden en ereleden kunnen, volgens de voorwaarden voorzien door deze statuten, de hele

gewone Algemene Vergadering of een deel daarvan bijwonen en mogen er niet tussenkomen of stemmen.

Artikel 15 -- Samenkomst van de gewone Algemene Vergadering

De gewone Algemene Vergadering moet eenmaal per jaar worden samengeroepen binnen de zes maanden na afsluiting van het boekjaar. Ze wordt voorgezeten door de Voorzit(s)ter van de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur roept alle effectieve leden op voor de Algemene Vergadering per brief, e-mail of fax, minimum acht dagen voor het tijdstip van de Vergadering. De oproeping wordt ondertekend door de Voorzitster van de Raad van Bestuur en verstuurd door de secretaresse in de naam van de Raad van Bestuur. De oproeping bevat de datum, uur en plaats van de Algemene Vergadering, evenals de agenda.

Elk voorstel, ondertekend door 1/5 van de effectieve leden van de Algemene Vergadering, moet uiterlijk zes dagen voor het tijdstip van de Algemene Vergadering per brief of email verstuurd worden aan de Raad van Bestuur. De voorstellen uitgaande van de effectieve leden moeten op de agenda worden geplaatst.

Op de dag van de gewone of buitengewone Algemene Vergadering en tijdens de Algemene Vergadering zelf kunnen geen punten aan de agenda worden toegevoegd.

Artikel 16  Buitengewone Algemene Vergadering

Overigens kan een buitengewone Algemene Vergadering bijeengeroepen worden, zoveel als het sociaal belang van de vereniging het eist, op initiatief van de Raad van Bestuur of op verzoek van tenminste 115 van de leden van de vereniging. In dit geval zal de schriftelijke oproepingsaanvraag, gestuurd naar de Raad van Bestuur per email, fax of brief, de agenda vermelden.

De individuele oproepingen worden een maand op voorhand gestuurd door de Raad van Bestuur, per email, fax of gewone brief en bevatten het onderwerp van de vergadering.

De buitengewone Algemene Vergadering kan slechts de punten behandelen die op de agenda staan, tenzij tenminste 3/4 van de leden aanwezig of vertegenwoordigd beslissen om de agenda te wijzigen.

De buitengewone Algemene Vergadering neemt de mededelingen van de leden in aanmerking, maar de punten) die niet aanvankelijk op de agenda van de buitengewone Algemene Vergadering waren ingeschreven zullen niet behandeld worden tijdens de buitengewone Algemene Vergadering. Er zal dus geen beslissingen genomen worden over de mededelingen en de punten die niet aanvankelijk op de agenda stonden. Ze kunnen op de agenda van de volgende Algemene Vergadering staan.

Artikel 17  Beraadslagingen en stemmen

Elk effectief lid aanwezig of vertegenwoordigd beschikt over één stem en kan maximaal één volmacht hebben. De volmachten moeten gedagtekend en ondertekend worden door de vertegenwoordigde en de gevolmachtigde effectieve leden en zullen op de dag zelf van de Algemene Vergadering vertoond worden.

Het stemmen geschiedt bij geheime stemming of bij handopsteken op voorstel van de Voorzitster.

Aile effectieve leden hebben een gelijk stemrecht in de Algemene Vergadering. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, behoudens wanneer de wet of de statuten iets anders bepalen.

Bij pariteit van stemmen is de stem van de Voorzit(s)ter doorslaggevend.

Als 2/3 van de leden niet aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de eerste vergadering, kan een tweede vergadering worden samengeroepen die geldig kan beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

De tweede vergadering kan ten vroegste worden gehouden twee weken na de eerste vergadering.

De Algemene Vergadering kan slechts geldige beslissingen nemen over een wijziging van de statuten wanneer dit punt uitdrukkelijk op de agenda staat en tenminste 2/3 van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Om een wijziging goed te keuren is een 2/3 meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden vereist.

Een wijziging van de statuten betreffende het doel waarvoor de vereniging werd opgericht of een beslissing voor de ontbinding van de vereniging kan echter slechts worden goedgekeurd met een meerderheid van 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

In alle gevallen, ais 2/3 van de leden niet aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de eerste vergadering, kan een tweede Algemene Vergadering worden samengeroepen die geldig kan beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden, en die de wijzigingen kan goedkeuren met een 2/3 meerderheid.

De tweede vergadering kan ten vroegste worden gehouden twee weken na de eerste vergadering.

Artikel 18  Notulen van de Algemene Vergadering

De beslissingen van de Algemene Vergadering worden opgetekend in notulen die ondertekend worden door de Voorzit(s)ter en door de Secretaris of door een bestuurder die bevoegd is om de Secretaris te vervangen. In het register worden ook de oproepingen opgenomen.

De notulen van de Algemene Vergaderingen worden opgenomen in een register dat wordt bewaard op de maatschappelijke zetel waar slechts de effectieve leden er inzage kunnen in hebben zonder het te verplaatsen.

Andere personen, toegetreden leden en derden die belang hebben in deze notulen moeten een gemotiveerde schriftelijke aanvraag indienen bij de Raad van Bestuur. Deze aanvraag wordt schriftelijk

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

goedgekeurd door de Voorzit(s)ter van de Raad van Bestuur slechts voor de uittreksels die uitdrukkelijk opgevraagd werden zonder verplaatsing van de registers.

De afschriften of uittreksels van de notulen betaald door de aanvragers - conform deze statuten -- worden ook ondertekend door de Voorzitster en de Secretaresse of twee bestuurders, door de Raad van Bestuur bevoegd verklaard.

Artikel 19  Noodzakelijke officiële bekendmakingen

Elke wijziging aan de statuten wordt onmiddellijk ingediend bij de griffie van de Rechtbank om te kunnen

worden gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad zo snel mogelijk.

Hetzelfde geldt voor elke benoeming, ontslag of uitsluiting van bestuurders of commissarissen.

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van de vereniging,

moeten vernielden: de naam van de vereniging, afgekort of voluit geschreven, gevolgd door het woord "vzw',

evenals de maatschappelijke zetel van de vereniging.

TITEL VI -- RAAD VAN BESTUUR -- DAGELIJKS BEHEER

Artikel 20  Samenstelling en samenkomst van de Raad van Bestuur

-De vereniging wordt bestuurd door de Raad van Bestuur die uit minimaal drie effectieve leden en maximaal

acht effectieve leden bestaat.

-Tenminste de helft van de leden van de Raad van Bestuur bestaat uit stichtende leden, voor zolang als ze

niet overleden zijn of ontslag hebben genomen van hun functie als bestuurder of hun passief stemrecht in de

Raad van Bestuur.

-De leden van de Raad van Bestuur worden benoemd door de Algemene Vergadering.

-De Voorzit(s)ter, de Ondervoorzit(s)ter, de Penningmeester, de Secretaresse en elk lid van de Raad van

Bestuur met een andere functie in de Raad van Bestuur worden verkozen door de Raad van Bestuur.

-De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit en worden in princiep niet bezoldigd. Zij kunnen wel

een terugbetaling of tenlasteneming van gemaakte kosten die dienstig zijn aan de werking van de vereniging

ontvangen. De Algemene Vergadering kan echter besluiten om een bestuurder te vergoeden als zijn opdracht

voor de vereniging een grote werklast is.

-Een bestuurder kan tewerkgesteld worden door de vereniging ongeacht zijn of haar functie in de Raad van

Bestuur.

-Het aannemen van de functie van bestuurder houdt in een regelmatige aanwezigheid en een actieve

deelneming aan de Raad van Bestuur,

-De Raad van Bestuur zal enkel beraadslagen over de punten ingeschreven in de agenda.

-De beslissingen van de Raad van Bestuur worden genomen met een meerderheid van de aanwezige of

vertegenwoordigde stemmen.

-De Raad van Bestuur vergadert tenminste eenmaal per trimester en telkens wanneer dit nodig is.

-Elk lid van de Raad van Bestuur beschikt over één stem. Bij staking van stemmen is de stem van de

Voorzit(s)ter of van degene die hem of haar vervangt, doorslaggevend.

Artikel 21-- Bevoegdheden van de Raad van Bestuur

-De Raad van Bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheden voor het beheer van de vereniging. Alle bevoegdheden die door de wet en deze statuten niet aan de Algemene Vergadering toegekend zijn, worden toegekend aan de Raad van Bestuur.

-De Raad van Bestuur mag, als ze dat nodig vindt, bij vergaderingen personen inroepen die een raadgevende stem hebben.

-De Raad van Bestuur mag bij instellingen en private sponsors financiële ondersteuning, subsidies of andere aanvragen om de doelstellingen van de vereniging te bereiken.

-De Raad van Bestuur mag antennes, commissies en werkgroepen oprichten waarvan effectieve leden van de vereniging deel kunnen uitmaken.

-Een maal per jaar zal de Raad van Bestuur de rekening van inkomsten en uitgaven in het afgelopen jaar en de begroting voor het komende werkingsjaar aan de Algemene Vergadering ter goedkeuring voorleggen.

-Indien de Raad van Bestuur beslist over de uitvaardiging van een huishoudelijk reglement dat de uitvoering van deze statuten bepaalt, zal zij het huishoudelijk reglement en de wijzigingen ervan opstellen, Dit voorstel wordt ter goedkeuring aan de Algemene Statutaire Vergadering voorgelegd.

-De Raad van Bestuur beslist over de toetredingsaanvragen van kandidaten tot effectief of toegetreden leden. De Raad van Bestuur beslist ook over de aanvragen tot kandidaatstelling als vriend van de vereniging. -De Raad van Bestuur stelt ereleden voor aan de Algemene Vergadering.

-De Raad van Bestuur kan alle daden stellen die nodig zijn voor de realisatie van haar doel, met name:

" de sluiting en beëindiging van arbeidsovereenkomsten;

" de benoeming en afzetting van werknemers voor de vereniging, de bepaling van hun toekenning, toewijzing, bezoldiging of borgtocht;

" beroep doen op deskundigen zoals boekhouders en andere specialisten of externe adviseurs;

" elke bestelling van goederen en diensten;

" kopen, overdragen of ruilen van roerende goederen;

" het opmaken van huurcontracten, het aanvaarden van giften en legaat;

" de verrichting van beleggingsfonds;

Moo 2.2

" de afsluiting van leningen, met of zonder hypotheek;

" de opheffing van elke hypotheek, voorrecht, afschrift, inbeslagneming, tegenstelling, of andere verhindering;

" de uitoefening van elke juridische geding, zowel door het aanvragen ais het verdedigen van deze gedingen in de naam van de vereniging, vervolging en bezoldiging van de Voorzit(s)ter of van een lid van het Bureau aan deze afgevaardigde;

" De Raad van Bestuur kan, onder haar verantwoordelijkheid, haar bevoegdheden delegeren aan één van haar leden of zelfs aan een derde voor wat het dagelijks bestuur betreft, inclusief de kwitanties en ontlastingen tegenover vervoer, post -en communicatiemaatschappijen en de briefwisseling.

De akten van de benoeming of de intrekking van de functie van de personen die gedelegeerd worden voor het dagelijks bestuur worden zo snel mogelijk ingediend bij de griffie van de Rechtbank van Koophandel en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad, zoals door de wet bepaald.

De bestuurders, de personen die gedelegeerd worden voor het dagelijks bestuur en de personen die belast zijn met de vertegenwoordiging van de vereniging houden geen enkele persoonlijke verplichting in, en zijn enkel verantwoording verschuldigd voor wat ze doen binnen de uitvoering van hun mandaat.

-De akten van de vereniging worden, na goedkeuring door de Raad van Bestuur, ondertekend door de Voorzit(s)ter en een ander lid van de Raad van Bestuur, bevoegd door de Raad van Bestuur.

-Op de maatschappelijke zetel van de vereniging wordt een register bewaard met de notulen die de leden vermeldt. Dit register bevat de namen, voornamen en adressen van de leden of, indien het over een rechtspersoon gaat, de maatschappelijke benoeming, de juridische vorm en het adres van de maatschappelijke zetel. Bovendien zullen alle beslissingen tot toetreding, ontslag of uitsluiting van leden in dit register ingeschreven worden door de Raad van Bestuur binnen een termijn van acht dagen na de toekenning door de Raad van Bestuur. Deze registers kunnen worden geraadpleegd volgens de voorwaarden hierboven bepaald.

I echtsingang:i De rechtsvorderingen, zowel als eiser of als verweerder, worden ingesteld of gevoerd namens de vereniging door de Raad van Bestuur, vertegenwoordigd door de Voorzit(s)ter. De vereniging heeft het recht om in rechte te treden telkens als het nodig is en ingevolge een beslissing van de Raad van Bestuur.

e

Artikel 22 

'~l De bestuurders worden gekozen door de Algemene Vergadering voor een duur van drie jaar en zijn herkiesbaar.

De verkiezing gebeurt in één ronde bij geheime stemming met een persoonlijk kiesrecht van de effectieve leden. De modaliteiten zullen uitgewerkt worden in het huishoudelijk reglement.

De Raad van Bestuur kiest onder haar leden een Voorzit(st)ter, een Ondervoorzit(s)ter, een Penningmeester

en een Secretaris. De Secretaris kan door de bestuurders als Ondervoorzit(s)ter benoemd worden.

overlijden of ontslag van één van de leden van de Raad van Bestuur tussen twee vergaderingen van de Raad van Bestuur wordt de Raad van Bestuur als volledig geacht. In dit geval zal/zullen de functie(s) benoemd worden door de opeenvolgende Algemene Statutaire Vergadering.

e+~ Bij het overlijden van de Voorzit(s)ter zal de Raad van Bestuur, binnen een termijn van tien dagen, de

ó nieuwe Voorzit(s)ter verkiezen, die het lopende mandaat van de overleden Voorzit(s)ter voltooit,

De leden zullen binnen veertien dagen op de hoogte gesteld worden van de benoeming van de nieuwe

Voorzit(s)ter.

Een lid van de Raad van Bestuur kan tewerkgesteld worden door de vereniging voor de uitoefening van

co

taken die verschillen van zijn/haar mandaat en conform de wetgeving inzake sociaal en fiscaal recht,

De vereniging kan, als haar middelen voldoende zijn, de verstandige kosten van leden van de Raad van

et et Bestuur in het kader van hun mandaat, tenlaste nemen, als dit opdracht met het belang en de doelstellingen van de vereniging kadert.

Artikel 23 

De Raad van Bestuur wordt samengeroepen door de Voorzit(s)ter en vergadert onder zijn/haar gezag.

afwezigheid van de Voorzit(s)ter zal de Ondervoorzit(s)ter of een andere bestuurder, bevoegd door de

'plp Raad van Bestuur, de Raad oproepen.

De vergaderingen worden gehouden in de plaats aangewezen in de oproepingsbrief, De oproepingsbrieven

worden verstuurd per brief, fax of email en bevatten de agenda.

Artikel 24 Beraadslaging

Om geldig te kunnen beraadslagen, moet minstens de helft van de bestuurders aanwezig of

vertegenwoordigd zijn, Indien de Raad van Bestuur oneven is (bijvoorbeeld 5) zal de helft afgerond worden aan

3, en aan 4 indien de Raad van Bestuur samengesteld is van 7 leden.

et

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid. Bij pariteit van stemmen is de stem van de

pq Voorzit(s)ter doorslaggevend.

De besluiten van de Raad van Bestuur worden opgenomen in notulen in een register dat wordt bewaard op

de zetel van de vereniging.

Dit register zal ter inzage zijn van de effectieve leden van de vereniging, en eventueel van derden wettelijk

bevoegd, conform de wet en deze statuten, zonder dat het register verplaatst wordt.

Elk lid van de Raad van Bestuur heeft één stem en mag maar drager zijn van één enkele volmacht door een

ander lid van de Raad van Bestuur,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 25  Het Bureau: samenstelling en functionering

Samenstelling van het Bureau: Het Bureau bestaat uit de Voorzit(s)ter, de Ondervoorzit(s)ter, de Secretaris/Secretaresse, de Penningmeester en de Algemene Secretaris/Secretaresse, De Algemene Secretaris heeft enkel stemrecht in de Raad van Bestuur en in het Bureau als hij/zij een stichtend lid en een lid van de Raad van Bestuur is.

Buiten het geval als de Algemene Secretaris een stichtend lid is, en kan van rechtswege deelnemen aan alle beraadslagingen en stemmen, kan de Raad van Bestuur of het Bureau beslissen dat de Algemene Secretaris kan deelnemen aan alle vergaderingen van de Raad van Bestuur, of een deel daarvan.

Het Bureau wordt benoemd en aangesteld voor een periode van drie jaar, die wordt verlengd op de verkiezing van de nieuwe Raad van Bestuur.

Bevoegdheden en functionering:

Het Bureau vergadert telkens als het ncdig is en minstens één maal per anderhalf maand. Het brengt verslag uit aan de Raad van Bestuur over de uitgevoerde acties.

Het Bureau bereidt de vergaderingen voor en voert de beslissingen van de Raad van Bestuur uit. Het voorziet een agenda dat gestuurd zal worden naar elke bestuurder door de Voorzit(s)ter of de Secretaris minstens vijf werkdagen voor de vergadering. De oproeping omvat het datum, de uur, de plaats en de agenda van de vergadering.

Het agenda kan gewijzigd worden door 2/3 van de bestuurders.

Artikel 26  De Voorzit(s)ter en de Ondervoorzit(s)ter

oDe Voorzit(s)ter roept de Algemene Vergadering en de Raad van Bestuur op.

oHij/zij voorzit de vergaderingen, heeft een rol van toezicht en coördinatie, onder het gezag van de Raad

van Bestuur, op de uitvoering van de beslissingen genomen door de Algemene Vergadering en/of de Raad van

Bestuur,

oHij/zij vertegenwoordigt de vereniging ten overstaan van derden en kan, ten name van de vereniging, alle

stukken, documenten en akten handtekenen.

oHij/zij kan alle gewone of aangetekende brieven of verzendingen afhalen.

oHij/zij is bevoegd om, tijdelijk of definitief, schenkingen te aanvaarden en alle formaliteiten uit te voeren

voor de aanvaarding van schenkingen aan de vereniging,

oHij/zij is eveneens bevoegd om de vereniging te vertegenwoordigen in rechte, zowel als eiser of als

verweerder, en vervult alle akten waarvoor hij/zij werd aangesteld door de Raad van Bestuur,

oBij belet zal hij/zij, voor aile taken en opdrachten van de Voorzit(s)ter, vervangen wordt door de

Ondervoorzit(s)ter of door een bestuurder aangesteld door het Bureau of de Raad van Bestuur, voor aile taken

en functies van de Voorzit(s)ter.

Artikel 27  De Penningmeester(es)

oHij/zij beheert de rekeningen van de vereniging en maakt de jaarlijks financiële balans en budgets op.

oHijlzij neemt gelden in ontvangst en brengt deze onder bij elke bank of instelling aangesteld door de Raad

van Bestuur,

oHijlzij vult in en stuurt op de belastingaangifte van de vereniging.

oHij/zij zorgt voor de betaling van de bedragen verschuldigd door de vereniging om haar activiteiten ten

einde te brengen. De uitvoeringsmodaliteiten zullen in het huishoudelijk reglement ontwikkeld worden.

oHijlzij controleert dat alle aanwezige of vertegenwoordigde leden van de Algemene Statutaire Vergadering

hun lidgeld betaald hebben.

oHijlzij bewaart op de maatschappelijke zetel de bewijzen van alle betalingen.

oHij/zij kan zich laten bijstaan door een boekhouder aangesteld door de Raad van bestuur, voor zover de

vereniging voldoende middelen heeft.

Artikel 28 -- De Secretaris/Secretaresse

oHijlzij volgt de briefwisseling van de vereniging op in overeenstemming met de andere leden van de Raad

van Bestuur.

oHij/zij bewaart de archieven van de vereniging op de maatschappelijke zetel van de vereniging,

oHij/zij maakt op en bewaart de notulen van de vergaderingen en zorgt voor alle registers betreffende de

functionering van de vereniging,

oHij/zij dient de akten in, zo spoedig mogelijk, bij de griffie van de Brusselse Kamer voor Koophandel,

oHij/zij stuurt de oproepingen voor de Gewone en Buitengewone Algemene Vergadering, evenals de Raad

van Bestuur, op.

oDe bestuurder/bestuurster aangesteld door de Raad van Bestuur vervangt de Secretaris in geval van

noodzakelijkheid,

oHijlzij kan eveneens, behalve als Secretaris, aangesteld worden als Ondervoorzit(s)ter, aangesteld door de

Raad van Bestuur.

TITEL, VII  COMITÉ VAN WIJZEN EN BEMIDDELING

Artikel 29  In geval van een geschil, voor andere redenen dan de uitsluitingsmotieven vermeld in artikel 10 van deze statuten, geschil dan tussen leden, tussen een lid en de vereniging, tussen een lid en de Raad van

MOD 2.2

4

f

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bestuur, zullen de leden zich ten eerste richten tot het Comité van Wijzen en Bemiddeling van de verenging om te helpen in het vinden van een minnelijke schikking, en dan in arbitrage, zoals voorzien door deze statuten.

Het Comité van Wijzen en Bemiddeling is samengesteld door twee leden van tevoren aangesteld door de Algemene Vergadering van de vereniging onder haar effectieve leden, die bekend zijn voor hun rijpheid en hun vermogen om conflicten te behandelen. Als één van de Wijzen direct betrokken is door het conflict zal hij/zij vervangen worden door een plaatsvervangende Wijze, aangesteld door de Algemene Vergadering.

TITEL VIII  ARBITRAGE

Artikel 30  Bij gebrek van oplossing binnen de maand daar het Comité van Wijzen en Bemiddeling van de vereniging, zal een college van drie arbiters, aangesteld en verordend conform de artikels 1676 van het gerechtelijk wetboek het geschil beslechten.

Al wat niet door deze statuten voorzien werd, zal geregeerd worden door het titel III van de Belgische Wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk

TITEL IX  BOEKJAAR JAARLIJKSE REKENINGEN EN BEGROTINGEN

Artikel 31 

Het boekjaar loopt van 1 januari t.e.m. 31 december. Uitzonderlijk begint het eerste boekjaar op de dag van de oprichting van de vzw en zal eindigen op 31 december. Op deze datum wordt de jaarrekening en de begroting goedgekeurd door de Raad van Bestuur, die verantwoording aflegt voor het beleid van het voorgaande jaar aan de Algemene Vergadering.

Artikel 32 

De effectieve leden van de Algemene Vergadering kunnen twee commissarissen aanwijzen voor de controle

van de rekeningen van de Algemene Statutaire Vergadering.

TITEL X  ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 33  De vrijwillige ontbinding van de vereniging wordt beslist door de Algemene Vergadering hiertoe

opgeroepen conform deze statuten en de bestaande wetgeving.

De Algemene Vergadering duidt één of meerdere vereffenaars aan en legt hun opdracht vast.

Bij gerechtelijke ontbinding zal de Algemene Vergadering bijeengeroepen worden door de vereffenaar(s).

Artikel 34

In alle gevallen van ontbinding zullen de activa van de vereniging, na aanzuivering van de passiva, overgedragen worden aan één of meer verenigingen die een gelijkaardig maatschappelijke doel nastreven als onze vereniging.

TITEL XI  DIVERSE BEPALINGEN: HUISHOUDELIJK REGLEMENT

Artikel 35  Huishoudelijk reglement

De Raad van Bestuur kan een huishoudelijk reglement opstellen en dit ter goedkeuring voorleggen aan de Algemene Vergadering. De aanvaarding en de wijzigingen kunnen beslist worden door de Algemene Vergadering met een eenvoudige meerderheid van de stemmen.

Artikel 36  Verwijzingsregel

Voor alle gevallen die niet voorzien worden door de statuten, zijn de beschikkingen van de wetgeving

betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk toepasselijk.

Op de stichtingsvergadering van 6 september 2013 werden de leden van de Raad van Bestuur benoemd: WALELIGN Tsiguereda, Voorzitster, geboren op 10 mei 1955 te Addis Abeba (Ethiopië), de Theuxstraat 67 1050 Brussel

HOUHA Amine, Secretaresse-Vicevoorzitster, geboren op 25 april 1983 te Parijs (Frankrijk), Mimosastraat 1 T 2600 Berchem

LAVEND'HOMME Didier, Penningmeester, geboren op 16 december 1958 te Charleroi (België), Jean de la Hoeselaan 62, 1080 Brussel

BEUSSE Heidemarie, geboren op 14 maart 1948 te Buchhloz (Duitsland), Brabançonnelaan 125 - 1030 Brussel

GADOUCHE Latifa, geboren op 21 juni 1952 te El Hajeb (Marokko), Jean de la Hoeselaan 62 - 1080 Brussel

BLANCART Marc, geboren op 23 april 1965 te Eupen (België), Pamassusgaarde 2  1050 Brussel GEIRNAERT Fien, geboren op 17 oktober 1974 te Gent (België), Leenwegel 1 - 9850 Landegem

Betreffende het dagelijks bestuur:

~ MOD 2.2

~

f&

4



Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad Luik B - Vervolg



Mevrouw Amina Houha, Algemeen Secretaresse van Samen Leven Brussel-Vlaanderen, is ook belast met het dagelijks bestuur.

Bij belet zal het dagelijks bestuur verzekerd worden door Meneer Didier Lavend'Homme, Penningmeester-Bestuurder, of door Mevrouw Latifa Gadouche, Bestuurster.







Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/12/2013 - Annexes du Moniteur belge



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
SAMEN LEVEN BRUSSEL-VLAANDEREN, AFGEKORT : S…

Adresse
DE THEUXSTRAAT 67 1050 BRUSSEL

Code postal : 1050
Localité : IXELLES
Commune : IXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale