SEVENTYSEVEN

Association sans but lucratif


Dénomination : SEVENTYSEVEN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 842.838.146

Publication

11/03/2013
ÿþMoD2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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BRUSSEL 2 8 FEB 2013

Griffie

Ondernemingsnr : 0842.838.146

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(voiuit) : seventyseven vzw

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Lakensestraat 154/2, 1000 Brussel, België

Onçierwern skie : Publication des Statuts traduits en français

STATUTS

traduction des Statuts déposé le 18 janvier 2012 et publié dans le moniteur Belge le 3110412013

Les soussignés:

1° Karen Feys, Sint-Michielskaai 36, 2000 Anvers

2° Ronny Deckers, De Merodelei 4 boites 4, 2600 Berchem

3° Oonagh Duckworth, Van Voixemlaan 175, 1190 Bruxelles

4° PeterJozef Maria De Bie, Mezenstraat 94, 3061 Leefdaal

ont convenu le 16 janvier 2011, de constituer une association sans but lucratif et en ont arrêté les statuts comme suit:

I

DE LA DENOMINATION  DU SIEGE SOCIAL

Art 1.

L'association est dénommée "Seventyseven vzw", en abrégé : "Seventyseven".

Tous les actes, factures, annonces, dépenses et autres documents émanant de I"association porteront le nom de l'association précédé ou suivi de l'abréviation ASBL ou en néerlandais VZW.

Art 2.

Son siège social est établi à Bruxelles, rue de Laeken 15412. L'association dépend de l'arrondissement judiciaire de Bruxelles. Le siège de l'association peut être déplacé par décision du Conseil d'Administration. Cette décision doit être publiée au moniteur belge au plus tard un mois après que la décision soit prise. Le Conseil d'Administration peut ouvrir

Gixie-teat-ste-bz.iteesufeatnaetoueedneuuzil keedorisideremétes=saireterencie notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

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MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

Il

DU BUT POURSUIVI

Art 3.

L'association a pour but : la production, la distribution, la promotion l'organisation le soutien et la réalisation de produits, activités et manifestations culturels ou artistiques. Ces produits, activités et manifestations émanent de toutes formes de danse, mouvement, théâtre, musique, chant, arts audiovisuels, vie quotidienne, y compris les cross-overs et les périphéries de ces domaines... ou tout autre medium artistique ou non artistique.

L'association peut, sans que la précédente énumération ne soit restrictive, accomplir tous les actes qui ont trait à la création, à la production, à l'édition, à la réalisation, à la promotion, à l'aide financière, à la diffusion et au développement de projets, formations et publications artistiques.

L'association a pour objectif d'exercer ses activités au niveau national et international.

Elle est compétente pour accomplir les actes de commerce dans l'ordre subordonné, pour autant qu'ils soient conformes au but décrit et pour autant que les bénéfices soient utilisés pour atteindre ce but. Elle peut posséder ou acquérir tous les biens mobiliers et immobiliers nécessaires à la réalisation de son objectif et exercer tous les droits de propriété et autres droits réels s'y rapportant.

Elle peut à cet effert poser tous les actes juridiques nécessaires, et notamment conclure des accords, engager du personnel, signer des contrats, contracter des polies d'assurances, louer des biens, tout ceci en Belgique et à l'étranger.

Elle peut obtenir des subventions tant des autorités que d'institutions privées, sponsoriser et envoyer des représentants en Belgique et à l'étranger et même agir en qualité de représentant.

Art 4.

L'association est constituée pour une durée indéterminée et peut être dissoute par une Assemblée Générale convoquée à cet effet.

!V

DES MEMBRES

Art 5.

Le nombre minimum de membres ne peut être inférieur à trois. L'association est composée de membres et de membres affiliés.

Le nombre de membres de l'association est illimité.

Les fondateurs sont les premiers membres effectifs de l'association.

La plénitude de l'affiliation, comprenant le droit de vote à l'Assemblée Générale, vient uniquement des membres et non des membres affiliés.

Les membres effectifs sont ceux dont le nom est mentionné dans le registre des membres, conservé au siège de l'association et dont une copie, conformément à l'art. 26 novies, § 1, 3° de la législation en vigueur, est déposée auprès du greffe du tribunal de commerce. En cas de modifications de la composition de l'association, une copie du registre des membres sera déposée endéans le mois, à compter du jour anniversaire du dépôt des statuts. Les dispositions légales ne s'appliquent qu'aux membres effectifs.

Les membres affiliés ne détiennent que les droits et les obligations qui leur sont accordés expressément par le règlement interne. Ils n'ont pas le droit de vote dans l'Assemblée Générale.

1..

MOES 2.2

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Art 6.

Toute personne physique souhaitant se joindre à l'association peut être acceptée avec l'accord du Conseil d'Administration.

L'annonce est affichée pendant une durée de huit jours dans les locaux de l'association.

Le conseil d'administration étudie la candidature lors de sa prochaine réunion. Il n'est pas possible de faire appel contre sa décision, celle-ci ne devant en outre par être motivée. La décision est transmise au candidat par écrit. Tout candidat rejeté ne peut se représenter qu'un an après la date de ladite décision.

Art 7.

Le Conseil d'Administration peut, dans des conditions qu'il doit déterminer, accepter dans l'association d'autres personnes en tant que membres d'honneur, membres protecteurs, membres de soutien ou de conseil. Ceux-ci sont alors considérés comme membres affiliés. Leurs droits et leurs obligations sont détaillés dans le règlement interne.

Art 8.

Les membres de l'Assemblée Générale payent une contribution dont le plafond annuel est déterminé par le Conseil d'Administration et dont le montant ne peut cependant dépasser 100 EUROS.

Les membres affiliés payent une contribution dont le plafond annuel est déterminé par le Conseil d'Administration et dont le montant ne peut cependant dépasser 100 EUROS,

Art 9.

Chaque membre est libre de se retirer sur base d'une lettre de démission au Conseil d'Administration.

Chaque membre qui malgré un avertissement écrit, ne parvient pas à honorer ses obligations financières est réputé démissionner dans le mois qui suit le rappel par lettre recommandée.

Un membre peut être exclu uniquement par l'Assemblée Générale et avec une majorité des deux tiers des voix des membres présents ou représentés.

En attendant la décision concernant l'exclusion d'un membre, le Conseil d'Administration peut suspendre l'affiliation de la personne qui transgresse gravement les statuts.

Tout membre absent lors d'une Assemblée Générale, sans s'en être excusé au préalable, est considéré comme démissionnaire.

Art 10.

L'adhésion d'un membre ou d'un membre affilié se termine automatiquement par le décès de la personne physique, ou dans le cas d'une personne juridique, par sa dissolution, fusion, scission ou faillite.

Art 11.

Le membre démissionnaire ou exclu, et les ayants droits d'un membre démissionnaire, exclu ou défunt, n'ont aucun droit à faire valoir sur l'avoir social.

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Art12.

L'Assemblée Générale se compose de tous les membres à l'exclusion des membres affiliés.

Chaque membre peut se faire représenter par un autre membre qui ne pourra être porteur que d'une seule procuration. Le porteur de la procuration obtient le droit de vote du membre représenté.

Art 13.

L'Assemblée Générale doit être convoquée au moins une fois par an en ce qui concerne les affaires autres que celles mentionnées au point b ci-dessous, la procédure prescrite par les articles 5 à 8, 12, 20 et autres de la loi du 27 juin 1921.

L'Assemblée Générale est l'organe suprême de l'association. Elle détient les pouvoirs qui lui sont attribués par la loi et par les présents statuts.

Sont réservées à sa compétence :

1) les modifications aux statuts sociaux ;

2) la nomination et la révocation des administrateurs

3) le cas échéant, la nomination et la révocation des commissaires, et la fixation de leur rémunération dans les cas où une rémunération est attribuée ;

4) la décharge à octroyer aux administrateurs et aux commissaires, le cas

échéant;

5) l'approbation des budgets et des comptes ;

6) la dissolution volontaire de l'association ;

7) les exclusions de membres ;

8) la transformation de l'association en société à finalité sociale ;

9) toutes les hypothèses où les statuts l'exigent.

Tous les membres sont convoqués à l'Assemblée Générale par lettre ordinaire ou par courrier électronique adressé au moins huit jours avant l'Assemblée. La convocation contient l'ordre du jour.

L'Association ne peut délibérer ni décider de façon valable des points qui ne figurent pas à l'ordre du jour, sauf lorsque tous les membres effectifs sont présents ou représentés et s'ils sont d'accord à l'unanimité pour élargir l'ordre du jour.

Art 14.

L'Assemblée Générale est présidée par le Président du Conseil d'Administration ou, à son défaut, par un Vice Président ou, à son défaut par le plus âgé des administrateurs présents et consentant.

Le Président désigne le Secrétaire en cas d'absence du Secrétaire.

L'ordre du jour est rédigé par le Conseil d'Administration.

Art 15.

Chaque membre effectif a un droit de vote égal à l'Assemblée Générale.

Les décisions sont prises à la majorité simple des voix des membres effectifs présents ou représentés, sous réserve de dispositions contraires stipulées dans la loi ou dans les présents statuts.

En cas de partage des voix, la proposition est rejetée.

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Art 16.

L'Assemblée Générale ne peut valablement délibérer sur la dissolution de l'association ou sur la modification des statuts que conformément aux conditions spéciales requises aux articles 8 et 20 de la loi du 27 juin 1921 modifiée par la loi du 2 mai 2002 relative aux associations sans but lucratif.

Art 17.

Les décisions de l'Assemblée Générale sont consignées dans un registre de procès-verbaux, contresignés par le Président, le Secrétaire et les membres qui le veulent. Ce registre est conservé au siège social.

Les décisions de l'Assemblée Générale sont poilées à la connaissance des membres et des non-membres intéressés par voie orale ou par courrier ordinaire ou par courrier électronique, et ce sans préjudice des notifications prévues par la loi.

VI

DE L'ADMINISTRATION DE L'ASSOCIATION

Art 18.

L'association est administrée par un conseil composé de 3 administrateurs au moins et de 5 administrateurs au plus qui sont membres de l'association, ils sont nommés par l'Assemblée Générale.

Les administrateurs sont nommés pour un terme de 5 ans et sont rééligibles. Leur mission prend fin de plein droit au terme de leur mandat, ainsi qu'à cause d'un décès, d'un licenciement, d'une démission ou l'exclusion ou la suspension. Chaque administrateur peut démissionner librement en en informant par écrit le Conseil d'Administration.

L'Assemblée Générale a également le droit d'exclure en tout temps tout administrateur.

Art 19.

En cas de vacance au cours d'un mandat, l'Assemblée Générale nomme un administrateur provisoire. Il achève le mandat de l'administrateur qu'il remplace. Les administrateurs sortants sont rééligibles.

Art 20.

Le Conseil d'Administration désigne parmi ses membres un Président, un Vice-président, un Secrétaire et un Trésorier. Les Président, Vice-président et Secrétaire sont automatiquement Président, Vice-président et Secrétaire de l'Assemblée Générale. En cas d'absence du Président, il est remplacé par l'administrateur présent le plus âgé. Le Président ou le Secrétaire convoquent le Conseil. Le Conseil ne peut décider de manière valable que si au moins la moitié des administrateurs sont présents.

Les décisions sont prises à la majorité simple des voix. En cas de partage des voix, la voix du Président ou de son remplaçant est prépondérante.

Chaque réunion est établie, signée par le Président et le Secrétaire et consignée au registre approprié. Les comptes-rendus doivent être présentés et tous les autres instruments seront signés par le Président et le Secrétaire.

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M0D 2.2

Art 21.

Le Conseil d'Administration représente l'association dans tous ses actes judiciaires et extrajudiciaires. Le Conseil d'Administration peut conclure tous les contrats nécessaires à la réalisation de l'objectif social de l'association.

Le Conseil d'Administration peut, pour certaines opérations et fonctions et actes de gestion journalière, déléguer ses pouvoirs à un organe de gestion, composé d'un ou plusieurs administrateurs ou à toute autre personne, qu'elle soit ou non membre de l'association pour représenter l'association.

Art 22.

A l'égard des tiers, l'association est uniquement valable avec la signature commune du Président et du Secrétaire qui agissent au nom du Conseil d'Administration, en ce qui concerne des tiers, ne présentent aucune décision ou autorisation.

Ce même mode de représentation vaut pour des actions en droit.

Art 23.

Les administrateurs ne contractent, en raison de leurs fonctions, aucune obligation personnelle relativement aux engagements de l'association. Leur responsabilité est limitée à l'exécution de la mission qui leur est confiée.

Le mandat d'administrateur n'est pas rémunéré.

Art 24.

Le Conseil d'Administration veille à l'application de tous les règlements intérieurs qu'il estime nécessaires et utiles. Le Conseil d'Administration peut, s'il le juge nécessaire, nomme un administrateur journalier. Celui-ci se charge des affaires courantes et de la correspondance journalière et signe, au nom de l'association, toutes les quittances et tous les reçus relatifs au transport, à la poste, à la banque, à la caisse d'épargne et à tous les autres services ou entreprises similaires. Concernant ces questions d'administration journalière, la signature de l'administrateur délégué suffit.

Pour tout acte de droit qui ne relève pas de l'administration journalière ni des tâches particulières, ainsi que pour les transactions qui excèdent 10.000 EUR., l'association n'est engagée que grâce aux signatures communes d'au moins deux administrateurs.

L'administration journalière est également habilitée à signer des contrats d'embauche de personne à durée déterminée au nom de l'association.

La mission de l'administrateur délégué est à durée indéterminée et prend fin avec le décès, la démission ou l'exclusion et la suspension. L'administrateur délégué peut démissionner volontairement en en informant par écrit le Conseil d'Administration, de même il peut être démis en tout temps par le Conseil d'Administration.

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DES COMPTES ET BUDGETS

Art 25.

L'exercice commence le 1 er janvier pour se terminer le 31 décembre. Le conseil d'administration dresse le compte des recettes et des dépenses de l'année écoulée ainsi que le budget de l'exercice suivant ; tous deux sont soumis à l'approbation de l'Assemblée Générale. Le solde positif augmente l'avoir de l'association et ne peut être distribué sous forme de dividende ou autre aux membres.

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MOD 2.2.

VIII

DE LA DISSOLUTION ET DE LA LIQUIDATION

Art 26.

En cas de dissolution de l'association, l'Assemblée Générale, ou à défaut le tribunal, désigne le ou les liquidateurs. Elle déterminer leurs pouvoirs ainsi que le mode de liquidation.

Art 27.

En cas de dissolution volontaire de l'association, l'Assemblée Générale qui l'aura prononcée déterminera la destination des biens de l'association dissoute en donnant à ces biens une affectation se rapprochant autant que possible de l'objet en vue duquel l'association dissoute avait été créée.

Art 28.

Tout ce qui n'est pas prévu explicitement aux présents statuts est réglé par la loi du 27 juin 1921 régissant les associations sans but lucratif.

DISPOSITIONS TRANSITOIRES

Le premier exercice commencera le 16 janvier 2012 et se terminera le 31 décembre 2012. Approuvé par l'Assemblée Générale Extraordinaire du 16 janvier 2012 à Bruxelles, fait en

deux exemplaires dont l'un est conservé au siège social de l'association et l'autre est

déposé au Greffe du Tribunal de Commerce de Bruxelles.

SIGNÉ:

Signataire 1: Karen Feys, Sint-Michielskaai 36, 2000 Anvers

Signataire 2: Ronny Deckers, De Merodelei 4 bus 4, 2600 Berchem Signataire 3: Oonagh Duckworth, Van Volxemlaan 175, 1190 Bruxelles Signataire 4: Peter Jozef Maria De Bie, Mezenstraat 94, 3061 Leefdaal

Bruxelles 30 Janvier 2013,

Président sécrétaire

Karen Feys Oonagh Duckworth

Sint-Michielskaai 36, Van Volxemlaan 175,

2000 Anvers 1190 Bruxelles

01/03/2012
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Lftik ia vermelden : Recto " Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso " Naam en handtekening.

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Ondememingsnr : $47.., .858. 14(

Benaming

(voluit): Seventyseven vzw

(verkort) : Seventyseven

[rechtsvorm : VZW

Zetel : Lakensestraat 154 bus 2, 1000 Brussel, België

Onderp akte : Benoeming bestuur

PROCES-VERBAAL VAN DE RAAD VAN BESTUUR VAN Seventyseven OP 16 januari 2012

1° De raad van bestuur heeft op haar vergadering van 16 januari 2012 overeenkomstig de statuten beslist dat de taakverdeling binnen de raad van bestuur als riolgt zal worden uitgeoefend:

" voorzitter:

Karén Feys, Sint-Michielskaai 36, 2000 Antwerpen, geboren te Kortrijk op 20 januari

1979, rijksregisternummer 79.01.20-178.15

" ondervoorzitter:

Peter Jozef Maria De Bie, Mezenstraat 94, 3061 Leefdaal, geboren te Turnhout op

25 roei 1967, rijksregisternummer 67.05.25-325.76

" seçretaris:

Oonagh Duckworth, Van Volxemlaan 175, 1190 Brussel; geboren te Altrincham

(Ver'enigd Koninkrijk) op 16 november 1963, rijksregisternummer 63.11.16-502.30

" penningmeester:

Ronny Deckers, De Merodelei 4 bus 4, 2600 Berchem, geboren te Leut op 14 mei

1967, rijksregisternummer 67.05.14-323.20

2° De raad van bestuur benoemt als dagelijks bestuurder van de vereniging: Brarh Smeyers, Lakensestraat 154/2, 1000 Brussel, geboren te Ukkel op 26 mei 1977, rijksregisternummer 77.05.26-495.25

3° De bestuurders evenals de dagelijks bestuurder zullen de bevoegdheden uitoéfenen die hen in de statuten is toegekend op de wijze in de statuten bepaald.

4° De raad van bestuur bepaalt dat de effectieve leden en de toegetreden leden geel bijdrage moeten betalen.

1 7 FE~. 2012

SRUSSE#:

Griffie

M0D 2.

5° De raad van bestuur bepaalt dat steunende leden tot de vereniging kunnen toetreden als toegetreden lid (dus zonder stem in de algemene vergadering) voor een jaarlijkse bijdrage van minimum 25 euro.

Brussel 16 januari 2012,

Karen Feys, Oonagh Duckworth

Voorzitter Secretaris

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/03/2012 - Annexes du Moniteur belge

31/01/2012
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

1 8 JAN 2012) Griffie

Ondernemingsnr : UL&2-. 3 & Lt. (o

Benaming

(voluit) : Seventyseven vzw

(verkort) : Seventyseven

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Lakensestraat 154 bus 2, 1000 Brussel, België

Ondervvero akte : Publicatie Statuten

OPRICHTING

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aan het

Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

De ondergetekenden:

1° Karen Feys, Sint-Michielskaai 36, 2000 Antwerpen

2° Ronny Deckers, De Merodelei 4 bus 4, 2600 Berchem

3° Oonagh Duckworth, Van Volxemlaan 175, 1190 Brussel

4° Peter Jozef Maria De Bie, Mezenstraat 94, 3061 Leefdaal.

zijn overeengekomen op 16 januari 2011, om in overeenstemming met de Wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, de vereniging zonder winstoogmerk "Seventyseven vzw op te richten waarvan de statuten als volgt luiden:

STATUTEN

Naam, zetel, doel, duur

Artikel 1.

De vereniging draagt de naam "Seventyseven vzw" afgekort : "Seventyseven".

Alle stukken uitgaande van de vereniging moeten haar naam vermelden, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "vzw", met nauwkeurige aanduiding van de zetel.

Artikel 2.

De zetel van de vereniging is gevestigd te Lakensestraat 154/2, 1000 Brussel en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Brussel. De zetel van de vereniging mag verplaatst warden bij besluit van de raad van bestuur. Dit besluit moet binnen de maand bekendgemaakt worden in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De raad van bestuur kan' kantoren en centra van werkzaamheden oprichten waar hij dit nuttig zou achten.

Op de laatste blz. van I luk R vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

Moa 2.2

Artikel 3.

De vereniging heeft tot doel producten, activiteiten en manifestaties van culturele en/of artistieke aard te bevorderen, te ontwikkelen en te verdelen. Deze producten, activiteiten en manifestaties vinden hun oorsprong in alle vormen van dans, beweging, theater, muziek, zang, audiovisuele kunsten het dagelijks leven, cross-overs en grensgebieden hiervan... of eender welk ander artistiek of non-artistiek medium.

De vereniging mag, zonder dat de volgende opsomming beperkend is, alle handelingen doen die te maken hebben met de creatie, produktie, uitgave, realisatie, promotie, zakelijke ondersteuning, verspreiding en ontwikkeling van artistieke projecten, vorming en publicaties.

De vereniging is erop gericht haar avtiviteiten zowel op nationaal als internationaal vlak uit te oefenen.

Zij is bevoegd om in ondergeschikte orde handelsdaden te stellen voorzover deze in overeenstemming zijn met het doel omschreven in het eerste lid en voorzover de winst gebruikt wordt om dit doel te bereiken. Zij kan alle roerende en onroerende goederen die zij voor het verwezenlijken van haar doel nodig heeft, bezitten of verkrijgen en er alle eigendomsrechten en andere zakelijke rechten op uitoefenen.

Zij kan daartoe alle nuttige rechtshandelingen en daden stellen, en onder meer overeenkomsten sluiten, personeel aanwerven, contracten ondertekenen, verzekeringspolissen afsluiten, goederen in huur nemen, dit alles zowel in binnen- als in buitenland.

Zij kan subsidies verwerven, zowel van de overheid als van private instellingen, aan sponsoring doen en vertegenwoordigers uitzenden in binnen- en buitenland en zelf als vertegenwoordiger optreden.

Artikel 4.

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde tijd.

Leden

Artikel 5.

De vereniging zal minstens drie effectieve leden tellen. De vereniging is samengesteld uit effectieve leden en uit toegetreden leden.

Het getal van de leden is niet beperkt.

De oprichters zijn de eerste effectieve leden van de vereniging.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering, komt uitsluitend toe aan de effectieve leden. Effectieve leden zijn diegenen wiens naam is vermeld in het ledenregister dat op de zetel van de vereniging wordt bijgehouden en waarvan een kopie, ingevolge art.26, novies, §1,3' van de huidige wetgeving wordt neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel. Bij wijzigingen in de samenstelling van de vereniging moet een kopie van het ledenregister worden neergelegd binnen een maand te rekenen vanaf de verjaardag van de neerlegging van de statuten. De wettelijke bepalingen zijn alleen op de effectieve leden toepasselijk.

Toegetreden leden bezitten uitsluitend de rechten en plichten die hen uitdrukkelijk door het huishoudelijk reglement worden toegekend. Zij hebben geen stemrecht in de algemene vergadering.

Artikel 6.

Eenieder die wenst toegetreden lid te worden, moet een aanvraag indienen bij de raad van bestuur.

Ze wordt aangeplakt gedurende acht dagen in de lokalen van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

De raad van bestuur onderzoekt de kandidatuur tijdens haar eerstvolgende bijeenkomst. Tegen haar beslissing, die niet met redenen omkleed moet worden, is geen beroep mogelijk. De beslissing wordt schriftelijk ter kennis van de kandidaat gebracht. Diegene die niet werd aangenomen, kan zich slechts één jaar na de datum van de beslissing, opnieuw kandidaat stellen.

Artikel 7.

De raad van bestuur kan, onder door haar te bepalen voorwaarden, ook andere personen als ereleden, beschermleden, steunende of adviserende leden tot de vereniging toelaten. Deze worden beschouwd als toegetreden leden. Hun rechten en plichten zijn vermeld in het huishoudelijke reglement.

Artikel 8.

De door de effectieve leden verschuldigde jaarlijkse bijdrage mag niet hoger zijn dan 100 EURO. De raad van bestuur stelt jaarlijks de door de effectieve leden verschuldigde bijdrage vast.

De door de toegetreden leden verschuldigde jaarlijkse bijdrage mag niet hoger zijn dan 100 EURO. De raad van bestuur stelt jaarlijks de door de toegetreden leden verschuldigde bijdrage vast.

Artikel 9.

De effectieve en de toegetreden leden kunnen op ieder ogenblik uittreden uit de vereniging, mits schriftelijk ontslag gericht aan de raad van bestuur.

Het effectief of toegetreden lid dat de door hem verschuldigde bijdrage niet heeft betaald, binnen de maand na de herinnering die hem bij ter post aangetekende brief werd toegezonden, wordt geacht ontslag te nemen.

De uitsluiting van een effectief of toegetreden lid kan slechts door de algemene vergadering worden uitgesproken met een meerderheid van twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden.

De raad van bestuur kan de leden die zich aan een zware overtreding van de statuten of van de normen van eer en welvoeglijkheid schuldig hebben gemaakt, schorsen tot aan de beslissing van de algemene vergadering.

De leden worden ontslagnemend na afwezigheid op een algemene vergadering zonder zich verontschuldigd te hebben.

Artikel 10.

Het lidmaatschap eindigt van rechtswege ingeval het lid overlijdt, failliet, onbekwaam of in staat van verlengde minderjarigheid wordt verklaard, of onder voorlopig bewind wordt gesteld.

Artikel 11.

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

Algemene vergadering

Artikel 12.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

MO4 2.2

De algemene vergadering is samengesteld uit al de effectieve leden.

Ieder effectief lid kan schriftelijk volmacht geven aan een ander effectief lid, die het daarbijbehorend stemrecht mag uitoefenen, zonder dat evenwel een lid houder mag zijn van meer dan één volmacht.

Artikel 13.

De algemene vergadering moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen. Behoudens hetgeen hierna wordt bepaald zijn de wijze van oproeping en de werking van

de algemene vergadering geregeld volgens de artikelen 5 tot 8, 12, 20 en volgende van de wet van 27 juni 1921.

De algemene vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging. Zij bezit de machten die haar zijn toegekend door de wet en door de onderhavige statuten.

Behoren inzonderheid tot haar bevoegdheid :

1° de wijziging van de statuten;

2° de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3° desgevallend de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een bezoldiging wordt toegekend;

4° de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5° de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

6° de ontbinding van de vereniging;

7° de uitsluiting van een lid;

8° de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

Alle werkende leden moeten schriftelijk worden opgeroepen ten minste acht dagen váár de vergadering. Deze schriftelijke oproeping gebeurt per brief of per e-mail, met vermelding van de agenda. De vergadering kan niet geldig beraadslagen en besluiten over de punten die niet op de agenda vermeld zijn, behalve wanneer alle effectieve leden aanwezig zijn of vertegenwoordigd zijn en zij met eenparigheid akkoord gaan de agenda uit te breiden.

Artikel 14.

De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, bij diens

afwezigheid, door de secretaris, of, bij

diens afwezigheid, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

De voorzitter wijst een secretaris aan ingeval de secretaris van de raad van bestuur afwezig is.

De agenda wordt vastgesteld door de raad van bestuur.

Artikel 15.

ln de algemene vergadering hebben alle effectieve leden een gelijk stemrecht.

De besluiten worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen van de tegenwoordige of vertegenwoordigde effectieve leden, behoudens andersluidende bepaling in de wet of in onderhavige statuten.

Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

M00 2.2

Artikel 16.

De algemene vergadering kan slechts geldig besluiten over de ontbinding van de vereniging of de wijziging in de statuten indien de bepalingen van de artikelen 8 en 20 van de Wet van 27 juni 1921 gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk worden nageleefd.

Artikel 17.

De notulen van de algemene vergadering worden opgenomen in een ter zetel van de vereniging gehouden bijzonder register en ondertekend door de voorzitter van de vergadering, de secretaris en de leden die het wensen. Afschriften en uittreksels van de notulen en het register worden door de voorzitter en door de secretaris van de raad van bestuur ondertekend.

De besluiten van de algemene vergadering worden de leden en belanghebbende niet-leden mondeling of bij gewone brief of email ter kennis gebracht, dit alles onverminderd de door de wet voorgeschreven bekendmakingen.

Bestuur

Artikel 18.

De vereniging wordt bestuurd door een raad van minimum 3 en ten hoogste vijf bestuurders, die lid zijn van de vereniging. Zij worden benoemd door de algemene vergadering.

De bestuurders worden benoemd voor 5 jaar doch zijn opnieuw herkiesbaar. Hun opdracht eindigt van rechtswege door het verstrijken van hun mandaat en eveneens door overlijden, ontslag, aftreden of afzetting en verlies van het lidmaatschap. Iedere bestuurder kan vrijwillig ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de raad van bestuur.

Iedere bestuurder kan ook te allen tijde door de algemene vergadering ontslagen worden.

Artikel 19.

In geval van vacature tijdens een mandaat, wordt een voorlopige bestuurder door de algemene vergadering benoemd. Hij voltooit het mandaat van de bestuurder die hij vervangt. De uittredende bestuurders zijn herkiesbaar.

Artikel 20.

De raad van bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. De voorzitter, de ondervoorzitter en de secretaris zijn automatisch voorzitter, ondervoorzitter en secretaris van de algemene vergaderingen. Ingeval een voorzitter verhinderd is wordt zijn taak waargenomen door de oudste der aanwezige bestuurders. De raad wordt bijeengeroepen door de voorzitter of de secretaris. Hij kan slechts besluiten indien de meerderheid van de leden aanwezig is.

De besluiten worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen geeft de stem van de voorzitter, of van diegene die hem vervangt, de doorslag. Van de besluiten worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die ingeschreven worden in een speciaal register. De uittreksels die moéten worden voorgelegd, worden door de voorzitter en de secretaris ondertekend.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

Moa 2.2

Artikel 21.

De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging. Hij kan alle rechtshandelingen stellen en alle daden verrichten die hij nuttig acht voor de verwezenlijking van het doel der vereniging, met uitzondering van de handelingen die voorbehouden zijn aan de algemene vergadering of die strijdig zijn met de wet.

De raad van bestuur kan onder zijn verantwoordelijkheid, zijn bevoegdheden gedeeltelijk overdragen aan een van zijn leden en zelfs aan derden.

Artikel 22.

Alle akten die de vereniging verbinden, warden in naam van de vereniging geldig ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur en door de secretaris gezamenlijk optredend. Deze moeten ten aanzien van derden geen blijk geven van enig besluit van de raad of van enige machtiging.

Dezelfde wijze van vertegenwoordiging geldt voor het optreden in rechte.

Artikel 23.

Door de bestuurders wordt geen persoonlijke verplichting aangegaan betreffende de verbintenissen van de vereniging. Hun aansprakelijkheid is beperkt tot de vervulling van de hun gegeven opdracht.

Het mandaat van bestuurder is onbezoldigd.

Artikel 24.

De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en nuttig oordeelt. De raad van bestuur kan, indien hij dit nodig acht, een dagelijks bestuurder benoemen. Deze verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling en tekent namens de vereniging alle kwitanties en ontvangstbewijzen ten aanzien van vervoer, post, bank, spaarkas en alle andere dergelijke ondernemingen of diensten. Voor dergelijke zaken van dagelijks bestuur volstaat de handtekening van de gedelegeerd bestuurder.

voor alle rechtshandelingen die buiten het dagelijks bestuur of onder de bijzondere opdrachten vallen evenals voor betalingsverrichtingen die de ¬ 10.000 overschrijden, is de vereniging slechts verbonden door de gezamenlijke handtekeningen van minstens twee bestuurders.

De dagelijks bestuurder is tevens gemachtigd om personeelscontracten van bepaalde duur te ondertekenen namens de vereniging.

De opdracht van de dagelijks bestuurder is van onbeperkte duur en eindigt door overlijden, ontslag, aftreden of afzetting en verlies van lidmaatschap. De gedelegeerd bestuurder kan vrijwillig ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de raad van bestuur en kan eveneens te allen tijde door de raad van bestuur ontslagen worden.

Begrotingen, rekeningen

Artikel 25.

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. Bij het einde van elk boekjaar sluit de raad van bestuur de rekeningen van het afgelopen jaar en maakt de begroting voor het volgend jaar op; deze worden aan de jaarvergadering ter goedkeuring voorgelegd. Het batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging en kan niet als dividend of anderszins aan de leden worden uitgekeerd.

1 M

" MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/01/2012 - Annexes du Moniteur belge

Ontbinding, vereffening

Artikel 26.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt hun bevoegdheid, alsmede de wijze van vereffening.

Artikel 27.

In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan de vereniging, stichting of inrichting, die een gelijkaardig doel als deze vereniging nastreeft; zijn er verscheidene zodanige verenigingen, dan maakt de algemene vergadering een keuze of verdeelt zij de activa naar goedvinden; zijn er geen, dan worden de goederen overgedragen aan de vereniging, stichting of inrichting, waarvan het doel het hierboven omschreven doel het meest nabij komt.

Artikel 28.

Voor alles waarin hier niet uitdrukkelijk is voorzien, blijven de wet van 27 juni 1921 en de gebruiken inzake de verenigingen van toepassing.

OVERGANGSBEPALINGEN

Het eerste boekjaar loopt vanaf de datum van oprichting, zijnde 16 januari 2012 tot 31 december 2012.

Aldus goedgekeurd door de Buitengewone Algemene Vergadering te Brussel op 16 januri 2012, in twee exemplaren waarvan er één bewaard wordt op de maatschappelijke zetel van de vereniging en waarvan het andere wordt neergelegd op de Griffe van de Rechtbank van Koophandel te Brussel.

Getekend:

Oprichter 1: Karen Feys, Sint-Michielskaai 36, 2000 Antwerpen Oprichter 2: Ronny Deckers, De Merodelei 4 bus 4, 2600 Berchem Oprichter 3: Oonagh Duckworth, Van Volxemlaan 175, 1190 Brussel Oprichter 4: Peter Jozef Maria De Bie, Mezenstraat 94, 3061 Leefdaal

Coordonnées
SEVENTYSEVEN

Adresse
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Code postal : 1000
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