SOCIALE DIENST VAN DE FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, KMO, MIDDENSTAND EN ENERGIE

Association sans but lucratif


Dénomination : SOCIALE DIENST VAN DE FEDERALE OVERHEIDSDIENST ECONOMIE, KMO, MIDDENSTAND EN ENERGIE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 415.246.805

Publication

22/09/2014
ÿþ1111111*1.1, j,1111,111.

37*

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

MOD 2.2

Sylizieer

Déposé / Reçu le

11 -09- 2014

Greffe

11 greffe du tribu.,jl de commer-ce

francophone de Bruxelles

N° d'entreprise : 415.246.805

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/09/2014 - Annexes du Moniteur belge

Dénomination

(en entier) : Service Social du Service Public Fédéral Economie, PME,

Classes Moyennes et Energie

(en abrégé) :

Forme juridique : association Sans but lucratif

Siège : rue du Progrès, 50 City Atrium C, 1210 Bruxelles

Obiet de l'acte : démission de certains membres du conseil d'administration

L'assemblées générale ordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes et

Energie eest réunie en date du 26 juin 2014.

A l'unanimité les membres administrateurs suivants ont démissionné:

- Madame Marie-Hélène Chaubiron

Avenue Henri Jaspar 131

1060 Bruxelles

né ie 14 février 1952 à Saint-Denis (France)

- Madame Yasmine Pétry

Rue Jenatzy 21

1030 Schaerbeek

né le 17 décembre 1975 àLiège

- monsieur Gregoire Moës

Rue du er Lancier 20 bte 12

5000 Namur

né le 29 novembre 1973 à Etterbeek

Le président du Service Social,

Hugo Vanbengen

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso: Nom et signature

22/09/2014
ÿþ MOD 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luk B vermelden : Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/09/2014 - Annexes du Moniteur belge

franoophone_de Bruxelles

Nono

Déposé / Reçu le

11 -09- 2014

au greffe du taliftinal de commerce

Ondernemingsnr : 0415.246.805

Benaming

(voluit) Sociale Dienst van de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie

(verkort) :

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel: Vooruitgangstraat 50, City Atrium C, 1210 Brussel

Onderwerp akte wijzigingen in de raad van bestuur - beëindiging bestuurders

De buitengewone Algemene Vergadering van de vzw Sociaide Dienst van de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie kwam op 26 juni 2014 bijeen.

Volgende bestuurders werden eenstemmig ontslagen;

- Mevrouw Marie-Hélène Chaubiron

Avenue Henri Jaspar 131

1060 Bruxelles

geboren op 14 februari 1952 te Saint-Denis (France)

- Mevrouw Yasmine Pétry

Rue Jenatzy 21

1030 Schaerbeek

geboren op 17 december 1975 te Liège

- De heer Gregoire Moës

Rue du 1er Lancier 20 bte 12

5000 Namur

geboren op 29 november 1973 te Etterbeek

de Voorzitter van de Sociale Dienst,

Hugo Vanbellingen

23/01/2013
ÿþMOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

N° d'entreprise

Dénomination (en entier) :

Illuglogs

0415.246.805

Service Social du Service Public Fédéral Economie, PME, Classes Moyennes et Energie

1 0 JAN zog

BRVILLES

Greffe

L'assemblées générale ordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes et

Energie c'est réunie en date du 28 juin 2012.

A l'unanimité un membre administrateur suivant à été élu:

- Madame Pasmine Pétry

Avenue Princesse Elisabeth 102

1030 Schaarbeek

né le 17 décembre 1975 à Liège

en remplacement de

madame Nicole fischbach

Rue Maréchal Foch 102

4430 Ans

L'assemblées générale ordinaire de ('asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes et

Energie c'est réunie en date du 28 juin 2012,

A l'unanimité un membre effectif suivant à été élus:

- Madame Yasmine Pétry

Avenue Princesse Elisabeth 102

1030 Schaarbeek

né le 17 décembre 1975 à Liège

en remplacement de

madame Nicole fischbach

RUe Maréchal Foch 102

4430 Ans

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

(en abrégé) : Forme juridique : Siège : Objet de l'acte : association sans but lucratif

rue du Progrès, 50 City Atrium C, 1210 Bruxelles

démission et nomination de certains membres et membres effectifs du conseil d'administration



MOD 22

Valet B - suite

----------

L'assemblées générale extraordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes

et Energie c'est réunie en date du 13 décembre 2012.

A l'unanimité les membres administrateurs suivants ont été élus:

r"

Réservé

au

Moniteur

belge

,

~

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

- Madame Isabel garcia Vilar

Prinsendreef 6 C 17

2950 Kapellen

né le 6 avril 1973 à Genk

en remplacement de

madame Sonia De Knop

Kasteelstraat 29

1730 Asse

- Monsieur Grégoire Moës

Rue du ler Lanciers 20 bus 12

5000 Namur

né le 29 novembre 1973 à etterbeek

en remplacement de

monsieur Frédéric Boileau

Rue du Coutelier Mathieu 2

5001 Belgrade

L'assemblées générale extraordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes

et Energie c'est réunie en date du 13 décembre 2012.

A l'unanimité un membre effectif suivant à été élus:

- Madame Isabel garcia Vilar

Prinsendreef 6 C 17

2950 Kapellen

né le 6 avril '1973 à Genk

en remplacement de

madame Sonia De Knop

Kasteelstraat 29

1730 Asse

La Présidente du Service Social,

Françoise Devleeschouwer

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

23/01/2013
ÿþ MoD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 0415.246.805

Benaming

(voluit) : Sociale Dienst van de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Vooruitgangstraat 50, City Atrium C, 1210 Brussel

Onderwerp akte : wijzigingen in de raad van bestuur - benoeming en beëindiging

De algemene vergadering van de vzw Socialde Dienst van de FOD Economie, KMO, Middenstand en

Energie kwam op 28 juni 2012 bijeen.

Volgende bestuurder werd eenstemmig gekozen:

- Mevrouw Yasmine Pétry

Avenue Princesse Elisabeth 102

1030 Schaarbeek

geboren op 17 december 1975 te Liège

in vervanging van

mevrouw Nicole fischbach

Rue Maréchal Foch 102

4430 Ans

De algemene vergadering van de vzw Socialde Dienst van de FOD Economie, KMO, Middenstand en

Energie kwam op 28 juni 2012 bijeen.

Volgend effectief lid werd eenstemmig gekozen:

- Mevrouw Yasmine Pétry

Avenue Princesse Elisabeth 102

1030 Schaarbeek

geboren op 17 december 1975 te Liège

in vervanging van

mevrouw Nicole fischbach

Rue Maréchal Foch 102

4430 Ans

Op de Laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

4

MOD 2,2

Luik B - Vervolg

De buitengewone algemene vergadering van de vzw Socialde Dienst van de FOD Economie, KMO,

Middenstand en Energie kwam op 13 december 2012 bijeen.

Volgende bestuurders werden eenstemmig gekozen:

- Mevrouw Isabel garda Vilar

Prinsendreef 6 C 17

2950 Kapellen

geboren op 6 april 1973 te Genk

in vervanging van

mevrouw Sonia De Knop

Kasteelstraat 29

1730 Asse

r

. Voor-

behouden aan het Belgisch Staatsblad

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

- De heer Grégoire Moës

Rue du ler Lanciers 20 bus 12

5000 Namur

geboren op 29 november 1973 te etterbeek

in vervanging van

de heer Frédéric Boileau

Rue du Coutelier Mathieu 2

5001 Belgrade

De buitengewone algemene vergadering van de vzw Socialde Dienst van de FOO Economie, KMO,

Middenstand en Energie kwam op 13 december 2012 bijeen.

Volgend effectief lid werd eenstemmig gekozen:

- Mevrouw Isabel garda Vilar

Prinsendreef 6 C 17

2950 Kapellen

geboren op 6 april 1973 te Genk

in vervanging van

mevrouw Sonia De Knop

Kasteelstraat 29

1730 Asse

de voorzitster van de Sociale Dienst

Françoise Devleeschouwer

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

28/12/2012
ÿþ Mao 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

i

Réservd

au

Moniteu

belge

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Greffe

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N° d'entreprise : 0415.246.805

Dénomination

(en entier) ASBL Service Social du Service publique Fédéral Economie, P.M.E., Classes moyennes et Energie

(en abrégé) :

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : rue du progrès, City Atrium 50, 1210 Bruxelles

Objet de l'acte : Statuts modifiés et coordonnés

L'assemblée générale extraordinaire du ler décembre 2011 de !'ASBL Service Social du SPF Economie, P.M.E., Classes moyennes et Energie (ci-après « SPF ») a approuvé à l'unanimité les statuts modifiés et coordonnés qui suivent :

TITRE I er - Dénomination, siège, objet, durée

Article ler. L'association a pour dénomination « Service Social du Service Public Fédéral Économie, P.M.E., Classes Moyennes et Énergie », N° d'entreprise ; 0415.246.805, arrondissement judiciaire : Bruxelles.

Art. 2. Le siège de l'association est fixé à Bruxelles 1210, Rue du Progrès 50, City Atrium C.

Art. 3. L'association a pour objet de favoriser au sein du SPF Economie l'épanouissement tant personnel que professionnel des personnes visées à l'article 5, par une aide adaptée à chaque cas.

Cette aide peut revêtir différentes formes; pécuniaire, matérielle, psychologique, juridique, administrative.

L'association peut également atteindre ce but par sa mission d'information et d'orientation vers d'autres instances et administrations.

Art. 4. Dans le cadre de son, objet, l'association a pour missions d'apporter une aide individuelle ou collective aux personnes visées par l'article 5, et notamment:

1° aider financièrement les membres du personnel ou de leur proche famille en cas de besoin, sur base: d'une enquête sociale.

Cette aide financière peut prendre la forme d'un prêt à tempérament ou d'une intervention à fonds perdus. Les modalités d'octroi devant être fixées par un règlement adopté par le conseil d'administration ;

2° octroyer des primes, gratifications et interventions à fonds perdu notamment lors de la mise à la pension, de naissances, de garderies scolaires, de l'achat de verres correcteurs ou d'appareils auditifs, dans !e cadre de l'assurance hospitalisation, de la préparation à la pension, de la Saint Nicolas etc.

Les modalités d'octroi devant être fixées par un règlement adopté par le conseil d'administration ;

3° favoriser l'accès à des consultations juridiques. L'éventuel avocat conseil ne pouvant intervenir en cas de' conflit avec le SPF

4° organiser des consultations psychosociales ;

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MOD 2.2

5° organiser toute autre activité à caractère social approuvée par le Ministre ou son délégué;

6° organiser un service de distribution de boissons et restaurations pour les salies de réunion du SPF et à l'occasion de réceptions.

Art. 5. Les missions du Service social sont effectuées au bénéfice de tous les membres du personnel, actifs ou pensionnés, du SPF.

Ces missions sont également effectuées au bénéfice des membres de la cellule stratégique du ou des ministres compétents pour le SPF.

Ces missions peuvent par ailleurs être effectuées au bénéfice de membres de la famille des personnes précitées

Art. 6. L'association est constituée pour une durée illimitée.

TITRE II. - Membres effectifs

Art. 7. Le nombre de membres effectifs est fixé à 24 au moins.

Les membres effectifs sont désignés paritairement par les organisations syndicales représentatives du SPF.

Ils pourvoient par cooptation aux vacances qui viendraient à se produire par décès, démission, radiation ou

exclusion.



Ils procéderont de même en cas de modification dans la représentation des organisations syndicales.

°., La désignation des membres effectifs tient compte dans la mesure du possible d'un équilibre linguistique et d'un équilibre entre les genres.

Art. 8. Tout membre de l'association est libre de se retirer de celle-ci en adressant sa démission au conseil d'administration.

L'exclusion d'un membre ne peut être prononcée que par l'assemblée générale à la majorité des deux tiers

des voix des membres présents ou représentés,

N

TITRE III. - Membres adhérents

N

eq

Art. 9. Les membres du personnel actifs ou pensionnés du SPF peuvent devenir membres adhérents de

00

N ]'ASBL.

ct TITRE IV.  L'Assemblée générale

el Art. 11, §1. L'assemblée générale se compose des membres effectifs, à l'exclusion des membres te

re adhérents. Leur droit de voix est égal.

tChaque membre effectif peut se faire représenter à l'assemblée générale par un autre membre effectif; un

pq membre effectif ne peut représenter plus de trois autres membres effectifs. Le conseil doit exiger le dépôt des procurations.

§2., Le Conseil d'administration convoque l'assemblée générale ordinaire chaque année au mois de juin, au siège social ou à tout autre endroit de l'agglomération bruxelloise, désigné par lui.

Ce §3, Des assemblées générales extraordinaires peuvent être convoquées par le conseil d'administration, chaque fois qu'il le juge utile. Elles doivent l'être impérativement lorsqu'elles sont requises par un cinquième des membres effectifs, par demande écrite adressée au président,

§4. Les convocations sont faites par le conseil d'administration, par lettre ou par courrier électronique adressés huit jours calendrier au moins avant la réunion. Les convocations contiennent l'ordre du jour et dans la mesure du possible les annexes y relatives.

Art. 10. II n'est imposé aucune cotisation.

MOD 2.2

§5 L'assemblée générale est présidée par le président du conseil d'administration ou par un des vice-présidents. Le président désigne deux secrétaires, de rôle linguistique différent, parmi les membres du personnel mis à disposition de l'asbl.

§6. Les résolutions sont prises à la majorité des membres effectifs présents ou représentés. En cas d'égalité des votes, la voix du Président est prépondérante.

§7. Il est tenu procès-verbal des assemblées générales dont le texte est tenu au siège social, Les procès-verbaux sont signés par le président, et les vice-présidents et les deux secrétaires.

§8. Les décisions prises par l'assemblée générale sont communiquées aux membres effectifs dans les 7 jours ouvrables par pli, ou par courrier électronique, Ceux-ci ont 10 jours, après réception des procès verbaux, pour introduire une remarque sur ceux-ci.

Art. 12, Le Président du Comité de direction du SPF, ou son délégué, exerce au sein de l'assemblée générale de ('ASBL la fonction de représentant du SPF (ci-après « le représentant »). Ce représentant a pour mission de veiller à ce que l'ASBL respecte la réglementation, ses propres dispositions statutaires, et les intérêts du département ou celui des membres du personnel.

A cette fin, le représentant :

'est convié, avec voix consultative, à toutes les réunions de l'assemblée générale ;

'peut consulter, sans déplacement, tous les documents, comptables ou autres, émanant de l'ASBL

e par courrier motivé, auprès du Ministre ou son délégué contre chaque décision qu'il estime contraire à la réglementation, à l'intérêt général du SPF ou des membres du personnel ou aux statuts de l'ASBL. Ce recours suspend la décision.

Si le représentant intente un recours auprès du Ministre cu son délégué, il est obligé d'informer simultanément, par écrit, le président du conseil d'administration de l'objet de ce recours.

Les décisions de l'assemblée générale ne deviennent exécutoires qu'à l'expiration du délai de dix jours ouvrables susmentionné, à l'exception de celles qui font l'objet d'un recours intenté par le représentant auprès du Ministre ou son délégué.

En cas de recours, le Ministre ou son délégué statue dans les dix jours ouvrables de la réception du courrier

N motivé du représentant.

^' Si le Ministre infirme dans le délai de dix jours ouvrables le recours du représentant, la décision suspendue devient exécutoire, de même qu'en absence de réaction la décision est exécutoire.

Si le Ministre ou son délégué confirme dans le délai de dix jours ouvrables le reoours du représentant, la décision est censée ne pas avoir été prise.

Art. 13. L'assemblée générale peut seule délibérer sur les objets suivants

oc

1.1a nomination et la révocation des administrateurs ;!'admission, la radiation et l'exclusion des membres

re effectifs ;

2.1a.radiation et l'exclusion des membres adhérents ;

pq 3.1a nomination et la révocation des commissaires aux comptes ;

4.1'approbation des budgets et comptes, ainsi que la décharge à octroyer aux administrateurs et

commissaires aux comptes.

TITRE V.  Le Conseil d'administration

Art. 14. §1, Le conseil d'administration est composé de douze membres au moins, nommés par l'assemblée générale et révocables par elle ; ils doivent être choisis parmi les membres effectifs en activité de service, sur une liste présentée paritairement par chaque organisation syndicale représentative du SPF Économie.

La composition du conseil d'administration tient compte, dans la mesure du possible, d'un équilibre linguistique et d'un équilibre entre les genres

DL

Après réception des procès-verbaux des décisions de l'assemblée générale dans les 7 jours ouvrables par pli, ou par courrier électronique, le représentant peut, dans un délai de dix jours ouvrables, intenter un recours,

ie

.

MOD 2.2

,

§2, Le conseil d'administration procède à la désignation de son président, qui doit être choisi en son sein. Les organisations syndicales représentatives qui n'ont pas la présidence désignent chacune un vice-président. La fonction de président est occupée pour un mandat de deux ans attribué en alternance à chaque organisation syndicale. Les mandats de vice-présidents sont aussi d'une durée de deux ans.

§3. Le président du conseil d'administration convoque celui-ci chaque fois qu'il le juge nécessaire, et au moins une fois par mois, Lorsque deux administrateurs lui en font la demande par écrit, il doit le convoquer dans les dix jours ouvrables.

§4. Les convocations, écrites ou électroniques, rédigées dans les deux langues nationales et adressées 8 jours calendrier avant fa réunion, contiennent l'ordre du jour fixé par le Président, et dans la mesure du possible les annexas y relatives.

Les administrateurs peuvent demander l'inscription motivée de points à l'ordre du jour avant l'envoi des convocations.

§5. La présence de la moitié des administrateurs, plus un, est nécessaire pour la validité des délibérations. Le conseil ne peut délibérer que sur les points inscrits à l'ordre du jour sauf si tous les administrateurs sont présents et que la proposition de mise à l'examen recueille une majorité des deux tiers. Les décisions du conseil sont prises à la simple majorité des voix des présents.

§6. Le président désigne deux secrétaires, de rôle linguistique différent, parmi les membres du personnel mis à disposition de l'asbl.

Ce

. §7. II est dressé procès-verbal des séances du conseil dont le texte est tenu au siège social; les procès- verbaux sont signés par le président, les vice-présidents et les deux secrétaires.

e

§8. Les procès-verbaux des séances du conseil sont communiqués aux administrateurs par pli, ou par

e courrier électronique avec la convocation pour la séance suivante du conseil au cours de laquelle ils seront o

X approuvés ou amendés.

b Dans les sept jours ouvrables qui suivent leur approbation, les procès-verbaux des réunions du conseil

rm d'administration sont envoyés au représentant qui les tient à disposition du Ministre ou de son délégué. il

e §9. Le conseil d'administration tient au siège de l'association le registre des membres effectifs.

d

Art. 15. Comme au sein de l'assemblée générale, le Président du Comité de direction du SPF, ou son

eq délégué, exerce au sein du conseil d'administration de l'ASBL la fonction de représentant du SPF. 0

NIl remplit sa mission de la manière décrite à l'article 12.

N Art. 18. Le conseil d'administration a les pouvoirs les plus étendus pour assurer la bonne marche de

b l'association. Tous les pouvoirs qui ne sont pas réservés à l'assemblée générale par la loi sont de sa

et compétence,

La responsabilité des administrateurs se limite à l'exécution du mandat qu'ils ont reçu et aux fautes qu'ils ont et

et commises dans leur gestion. Pour autant que leurs délibérations se rapportent à des cas individuels, les

CA . administrateurs sont tenus par le secret professionnel,

u

rm Art. 17. Le conseil d'administration peut constituer en son sein un bureau composé du président et des vice-

tu présidents et de 3 administrateurs d'un autre rôle linguistique. Ses pouvoirs sont fixés par le règlement d'ordre

pq intérieur adopté par le conseil d'administration et présenté à l'assemblée générale qui règle le fonctionnement

des organes de l'association,

el

Art, 18. Un délégué à la gestion journalière qui porte le titre de directeur du service social, est nommé par le

conseil d'administration parmi le personnel mis à disposition de l'asbl

Ce Les missions et tâches du délégué à la gestion journalière font l'objet d'un protocole entre le Président du

=à Comité de direction du SPF et l'ASBL.

1:

Art. 19. Les dépenses seront valablement engagées par mandat, signé par deux administrateurs au moins, désignés par le conseil d'administration,

Art. 20. Les assistants sociaux font rapport à chaque réunion du conseil d'administration, et au président lorsque la situation l'exige,

MOD 2.2

Ils établissent un rapport d'activité annuel qui une fois adopté par le conseil d'administration est joint au rapport général d'activité de l'asbl.

Art, 21. Le conseil d'administration fait rapport à l'assemblée générale sur la gestion de l'association pendant l'année écoulée. Il lui présente les comptes des recettes et des dépenses pour l'exercice écoulé, ainsi que le budget du prochain exercice.

TITRE VI.  Rapport d'activité

Art. 22. Chaque année, l'ASBL soumet au Ministre et au Président du Comité de direction du SPF un rapport détaillé sur ses activités de l'année écoulée, en ce compris la gestion de son personnel et sa comptabilité.

Ce rapport comprend également un plan d'activité pour l'année à venir. Ce plan détaille au minimum les objectifs stratégiques poursuivis ainsi qu'un plan de personnel et une estimation du budget nécessaire.

Le Président du Comité de direction du SPF approuve, moyennant d'éventuelles réserves, le plan d'activité. Cette approbation est communiquée à l'assemblée générale

TITRE VII.  Ressources matérielles et humaines

CI)

3 Art. 23. Les dépenses afférentes à la mise à la disposition de l'asbl des moyens matériels nécessaires sont

" à charge du budget du SPF Économie.

e L'avoir social se compose de tous biens meubles ou immeubles acquis ou reçus par l'association pour

réaliser les objets en vue desquels elle est formée. Les ressources de l'association sont constituées,

o notamment par :

X 1.des subsides accordés par les pouvoirs publics ;

e2.éventuellement des intérêts rapportés par les capitaux détenus par l'association ;

rm 3.des dons et des legs des membres, des particuliers et de tous organismes désireux d'assister l'association

wi

4.des apports éventuels des membres effectifs.

e

d Art. 24. Le personnel  en ce compris le délégué à la gestion journalière et les assistants sociaux et leur

N secrétariat -- ainsi que les moyens matériels nécessaires à la mise en Suvre du plan d'activité de l'ASBL sont

ri mis à disposition de celle-ci par le SPF Economie.

0

N

N Le conseil d'administration de l'ASBL assume l'autorité hiérarchique et administrative sur le délégué à la

ó gestion journalière.

N

.0 Le conseil d'administration est assimilé à un chef d'administration pour le personnel mis à disposition.

et

.9 A cette fin, le conseil d'administration est dament représenté par le président en exercice, ou en cas etd'empêchement, par un des deux vice-présidents.

ri) La mise à disposition du personnel à l'ASBL par le SPF fait l'objet d'un protocole entre le Président du

te Comité de direction du SPF et ]'ASBL.

.-

Ce

Les modalités de coopération entre les assistants sociaux mis à disposition de l'ASBL et le Service

P, d'encadrement Personnel et Organisation font l'objet d'un protocole particulier entre [e Président du Comité de

direction du SPF et ['ASBL,

el

:r,

e TITRE VIII. - Budgets et comptes

et

Art. 25. L'année sociale commence le ler janvier et finit le 31 décembre de chaque année. Les livres et

pq comptes sont arrêtés à cette dernière date.

Le conseil d'administration soumet tous les ans, à l'approbation de l'assemblée générale ordinaire, le compte des recettes et dépenses de ['exercice écoulé, le budget de l'exercice suivant, ainsi qu'un rappert d'activité, un rapport financier pour l'exercice écoulé et un plan d'activité pour les exercices à venir.

Art.26. Une vérification des écritures et des comptes a lieu au moins une fois par an. Elle est confiée à 3 commissaires aux comptes choisis parmi les membres adhérents et nommés par ['assemblée générale.

,..

" 0

"

M0D 2,2

Volet B - Suite

La durée de leur mandat est fixée à un an renouvelable deux fois.

Lès commissaires aux comptes, dont les pouvoirs d'investigation sont illimités, ne répondent que de leur devoir de surveillance face à l'assemblée générale.

, Réservé

au

Moniteur

belge

TITRE IX- Modifications aux statuts

Art. 27. L'assemblée générale ne peut délibérer valablement sur les modifications aux statuts, que si l'objet de celles-ci est spécialement indiqué sur les convocations et si l'assemblée réunit les deux tiers des membres effectifs,

Aucune modification ne peut-être adoptée si elle ne réunit pas les deux tiers des voix des présents et représentés.

Toutefois, si la modification porte sur l'un des objets pour lesquels l'association est constituée, elle ne sera valable que si elle est votée par l'unanimité des membres effectifs présents ou représentés à l'assemblée,

Si les deux tiers des membres effectifs ne sont pas présents ou représentés à la première réunion, il sera tenu une deuxième réunion, au moins quinze jours plus tard, et celle-ci pourra délibérer valablement, quel que soit le nombre de membres effectifs présents, en respectant les quotas exposés ci-avant.

TITRE X. - Dissolution

Art 28. La dissolution de l'association peut être prononcée par l'assemblée générale.

Ad. 29. En cas de dissolution volontaire de l'association, l'assemblée générale nomme un ou plusieurs liquidateurs et détermine leurs pouvoirs. Dans ce cas, son avoir soda! appartient de droit au Service public fédéral de l'Économie.

En cas de dissolution judiciaire, le tribunal désignera un ou plusieurs liquidateurs.

Ad. 30, Les présents statuts, ainsi que toute modification ultérieure seront soumis à l'approbation du Ministre ayant l'Économie dans ses attributions.

Signé:

Arielle Adam, Rue de la Vignette 82 -1160 Bruxelles

Thierry Baudet, Rue du Moulin 32 bte 64 - 4300 Waremme

Geert Bert, Grensstraat 4 bus 7 - 9620 Zottegem

Marie-Rose Bessemans, Rue de la Résistance 66 - 4350 Remicourt

Frédéric Boileau, Rue de la Coutelier Mathieu 2 - 5001 Belgrade

Marie Hélène Chaubiron, Avenue Henri Jaspar 131 -1060 Bruxelles

Guy Dekaster, Pauwstraat 4 - 9120 Melsele

Ghilaine Delhaye, Rue de la Querelle 1 bte 90 -1000 Bruxelles

Françoise Devleeschouwer, avenue Albert Bëchet 12 -1950 Kraainem

Sonia De Knop, Kasteelstraat 29 -1730 Asse

Ledger Del Bruyère, Avenue Eugène Demolder 1 bte 2 -1030 Bruxelles

Robert Dumoulin, Avenue de la Brabançonne 80A bte 9 -1000 Bruxelles

Nicole Fischbach, Rue Maréchal Foch 102 - 4430 Ans

Jeroen Lescrauwaet, Tennisstraat 98 - 9050 Gentbrugge

Eric Nachtergaele, Avenue de la Liberté 218 bte 12 -1081 Bruxelles

Hugo Vanbellingen, De Smetde Naeyerlaan 136 bus 6B - 8370 Blankenberge

Kristof Vandenplas, Kerkstraat 12 bus 2 - 3111 Wezemaal

Peter Vanderhaeghen, Sterstraat 8 - 3870 Heers

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

28/12/2012
ÿþc= 3 MOD 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

111111 J,1.12111181,1111 E1111

BRUSSEL

~ 7 DEC. 2012

Griffie

Ondernemingsnr : 0415.246.805

Benaming

(voluit) : VZW Sociale Dienst van de de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Vooruitgangstraat 50, City Atrium C, 1210 Brussel

Onderwerp akte : Gewijzigde en gecoördineerde statuten

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

De buitengewone algemene vergadering van 1 december 2011 van de VZW Sociale Dienst van de FOD E=conomie, KMO, Middenstand en Energie (hierna « FOD ») heeft unaniem de volgende gewijzigde en gecoördineerde statuten goedgekeurd:

TITEL I.  Benaming, zetel, doel, duur



Artikel 1. De benaming van de VZW is « Sociale Dienst van de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie », ondememingsnr. 0415.246.805, gerechtelijk arrondissement: Brussel,



Art. 2. De VZW is gevestigd te 1210 Brussel, Vooruitgangstraat 50, City Atrium C.





Art. 3. De vereniging heeft als doel zowel de persoonlijke als professionele ontplooiing van de in artikel 5 bedoelde personen te bevorderen door aan ieder geval aangepaste steun te verlenen.

Deze steun kan verschillende vormen aannemen: geldelijke, materiële, psychologische, juridische, administratieve steun.

De vereniging kan dit doel ook bereiken via haar opdracht van informatieverstrekking en doorverwijzing naar andere instanties en besturen.

Art. 4. ln het kader van zijn doel heeft de Sociale Dienst als opdracht individuele of collectieve steun te verlenen aan de in artikel 5 bedoelde personen, meer bepaald:





1° de personeelsleden of hun gezinsleden in gevat van specifieke behoeften financieel tegemoet te komen op basis van een onderzoek door een sociaal assistent. Deze financiële steun kan de vorm aannemen van een lening op afbetaling of een niet-terugvorderbare tegemoetkoming.

De toekenningsbepalingen van deze steun worden vastgesteld bij een reglement dat door de raad van bestuur van de VZW is goedgekeurd;





T premies, toelagen en niet-terugvorderbare tegemoetkomingen toe te kennen onder andere bij pensionering, geboorte, voor- en naschoolse kinderopvang, aankoop van corrigerende glazen of; hoorapparaten, of in het kader van de hospitalisatieverzekering, de voorbereiding op het pensioen, Sinterklaas, enz.

De toekenningsbepalingen van deze premies, toelagen en niet-terugvorderbare tegemoetkomingen moeten worden vastgesteld bij een reglement dat door de raad van bestuur van de VZW is goedgekeurd;



Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

i4SOD 2,2

3° de toegang tot juridische raadplegingen te bevorderen. De eventuele advocaat-raadsman kan niet optreden in geval van een geschil met de FOD;

4° psychosociale raadplegingen, te organiseren;

5° andere door de Minister of zijn afgevaardigde goedgekeurde sociale activiteiten te organiseren;

6° de verdeling van dranken en maaltijden te organiseren voor de vergaderzalen van de FOD en bij recepties.

Art. 5 De opdrachten van de Sociale Dienst worden uitgevoerd ten gunste van alle actieve of gepensioneerde personeelsleden van de FOD.

Deze opdrachten worden eveneens verricht ten gunste van de leden van de beleidscel van de Minister(s) bevoegd voor de FOD,

Deze opdrachten kunnen bovendien verricht worden ten gunste van gezinsleden van de voornoemde personen.

Art. 6, De Sociale Dienst Is opgericht voor onbeperkte duur.

TITEL II.  Werkende leden

Art. 7. Het aantal werkende leden Is vastgelegd op ten minste 24 leden.

De werkende leden worden paritair aangewezen door de representatieve vakbondsorganisaties van de

e FOD.

e Zij voorzien bij coöptatie in de vacatures die zich bij overlijden, ontslag, schrapping of uitsluiting zouden voordoen,

Hetzelfde gebeurt bij wijziging in de vertegenwoordiging van de vakbondsorganisaties.

De aanwijzing van' de werkende leden houdt in de mate van het mogelijke rekening met een taal- en genderevenwicht.

0

Art. 8. leder lid van de vereniging is vrij om zich eruit terug te trekken door zijn/haar ontslag aan de raad van bestuur te melden.

De uitsluiting van een lid kan enkel door de algemene vergadering worden uitgesproken bij tweederdemeerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

TITEL til.  Aangesloten leden

Art. 9. De actieve of gepensioneerde personeelsleden van de FOD kunnen aangesloten lid worden van de

d1D VZW.

Art. 10, Er wordt geen enkele bijdrage opgelegd.

TITEL IV.  Algemene vergadering

Art. 11. §1. De algemene vergadering is samengesteld uit de werkende leden, met uitsluiting van de aangesloten leden. Zij hebben gelijk stemrecht.

Elk werkend lid kan zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander werkend lid; een werkend lid kan niet meer dan drie andere werkende leden vertegenwoordigen. De raad moet de indiening van volmachten eisen.

§2. Elk jaar in de maand juni roept de raad van bestuur de gewone algemene vergadering bijeen in het hoofdkantoor of op een door hem aangewezen andere plaats in de Brusselse agglomeratie.

MOD 2.2

§3. Telkens wanneer hij het nodig acht, kan de raad van bestuur buitengewone algemene vergaderingen beleggen, Deze vergaderingen zijn verplicht wanneer zij door een vijfde van de werkende leden bij een aan de voorzitter gerichte schriftelijke aanvraag worden geëist.

§4. De uitnodigingen worden per brief of elektronische post ten minste acht kalenderdagen voor de vergadering door de raad van bestuur verstuurd. De uitnodigingen bevatten de agenda en in de mate van het mogelijke de bijlagen die er betrekking op hebben.

§5 De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of door een van de vice-voorzitters. De voorzitter wijst onder de van de VZW ter beschikking gestelde personeelsleden twee secretarissen van verschillende taalrol aan.

§6. De beslissingen worden genomen bij meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde werkende leden. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

§7. Van de algemene vergaderingen worden er notulen opgemaakt, die in het hoofdkantoor worden bijgehouden. De notulen worden ondertekend door de voorzitter, de vice-voorzitters en de twee secretarissen,

§8. De door de algemene vergadering genomen beslissingen worden per brief of per elektronische post binnen 7 werkdagen aan de werkende leden meegedeeld, Die kunnen tot 10 dagen na ontvangst van de notulen opmerkingen ter zake formuleren.

Clào Art. 12. De voorzitter van het Directiecomité van de FOD of zijn afgevaardigde oefent in de algemene

vergadering van de VZW de functie uit van vertegenwoordiger van de FOD (hierna "de vertegenwoordiige).

Deze vertegenwoordiger heeft als taak erop toe te zien dat de VZW de reglementering, haar eigen statutaire

" Clà bepalingen en de belangen van het departement of die van de personeelsleden eerbiedigt.

Daartoe wordt de vertegenwoordiger:

e

a)met adviserende stem uitgenodigd op alle bijeenkomsten van de algemene vergadering;

Clà

b)en kan hij zonder zich te verplaatsen alle boekhoudkundige of andere documenten van de VZW

Clà

raadplegen.

Na ontvangst per brief of elektronische post van de notulen van de beslissingen van de algemene

N vergadering binnen 7 werkdagen kan de vertegenwoordiger binnen tien werkdagen per gemotiveerde brief bij

de Minister of zijn afgevaardigde beroep aantekenen tegen elke beslissing die hij strijdig acht met de

Nreglementering, met het algemeen belang van de FOD of van de personeelsleden of met de statuten van de VZW. Dit beroep schort de beslissing op.

00

N Indien de vertegenwoordiger beroep aantekent bij de Minister of zijn afgevaardigde, is hij verplicht tegelijk

de voorzitter van de raad van bestuur schriftelijk op de hoogte te brengen van het voorwerp van dit beroep. et

De beslissingen van de algemene vergadering worden pas uitvoerbaar na afloop van de bovenvermelde

et termijn van tien werkdagen, met uitzondering van die welke het voorwerp uitmaken van een beroep dat door de

et

vertegenwoordiger bij de Minister of zijn afgevaardigde werd ingesteld.

In geval van beroep doet de Minister of zijn afgevaardigde uitspraak binnen tien werkdagen na ontvangst

dª% 1D van de gemotiveerde brief van de vertegenwoordiger,

Clà

Indien de Minister het beroep van de vertegenwoordiger binnen de termijn van tien werkdagen nietig

Clà

verklaart, wordt de opgeschorte beslissing uitvoerbaar. Ook bij het uitblijven van een reactie wordt de beslissing

uitvoerbaar.Clà Indien de Minister of zijn afgevaardigde het beroep van de vertegenwoordiger binnen de termijn van tien

et

werkdagen bevestigt, wordt de beslissing geacht niet te zijn genomen.

et

P: Art. 13. De algemene vergadering kan over de volgende onderwerpen alleen beslissen:

1.de benoeming en de ontheffing van de bestuurders; de toelating, de schrapping en de uitsluiting van de

werkende leden;

2.de schrapping en de uitsluiting van de aangesloten leden;

3.de benoeming en de ontheffing van de financiële controleurs;

4.de goedkeuring van de budgetten en rekeningen evenals de aan de bestuurders en financiële controleurs

toe te kennen ontheffing.

MOD 2.2

TITEL V.  Raad van bestuur

Art. 14. §1. De raad van bestuur Is samengesteld uit ten minste 12 leden die door de algemene vergadering worden benoemd en van hun taak kunnen worden ontheven; zij moeten worden gekozen onder de actieve werkende leden uit een lijst die door elke representatieve vakbondsorganisatie van de FOD Economie paritair wordt samengesteld.

De samenstelling van de raad van bestuur houdt in de mate van het mogelijke rekening met een taal- en genderevenwicht.

§2, De raad van bestuur wijst zijn voorzitter aan, die uit zijn leden moet worden verkozen. De representatieve vakbondsorganisaties die het voorzitterschap niet hebben, wijzen elk een vice-voorzitter aan. De functie van voorzitter is een mandaat van twee jaar dat afwisselend aan elke vakbondsorganisatie wordt toegekend. De mandaten van de twee vice-voorzitters duren ook twee jaar.

§3. De voorzitter van de raad van bestuur roept deze raad bijeen telkens wanneer hij dit nodig acht en ten minste eenmaal per maand. Wanneer twee bestuurders hem dit schriftelijk vragen, moet hij de raad binnen tien werkdagen bijeenroepen.

§4. De schriftelijke of elektronische uitnodigingen, die in de 2 landstalen zijn opgesteld en 8 kalenderdagen voor de vergadering worden verstuurd, bevatten de door de voorzitter vastgestelde agenda en in de mate van het mogelijke de bijlagen die erop betrekking hebben.

De bestuurders kunnen voor de verzending van de uitnodigingen een gemotiveerde toevoeging van agendapunten vragen,

§5. De aanwezigheid van de helft van de bestuurders plus één is nodig om geldige beslissingen te nemen. De raad kan enkel beslissen over de agendapunten, behalve wanneer alle bestuurders aanwezig zijn en het te

" ~ onderzoeken voorstel een tweederdemeerderheid haalt, De beslissingen van de raad worden bij gewone

meerderheid van de aanwezige stemmen genomen.

e §6. Van de van de VZW ter beschikking gestelde personeelsleden wijst de voorzitter twee secretarissen van

verschillende taalrol aan,

r4

§7. Van de vergaderingen van de raad worden notulen opgesteld die in het hoofdkantoor worden

bijgehouden; de notulen worden door de voorzitter, de vice-voorzitters en de twee secretarissen ondertekend.

§8, De notulen van de vergaderingen van de raad worden onder omslag of per elektronische post aan de

c bestuurders meegedeeld samen met de uitnodiging voor de volgende vergadering van de raad, waarop deze

notulen worden goedgekeurd of gewijzigd.

N

rl

Binnen zeven werkdagen na de goedkeuring ervan worden de notulen van de vergaderingen van de raad

Art. 17. De raad van bestuur kan uit zijn midden een bureau samenstellen dat bestaat uit de voorzitter, de vice-voorzitters en 3 bestuurders van een andere taalrol. Zijn bevoegdheden worden bepaald in het huishoudelijk reglement dat door de raad van bestuur wordt goedgekeurd en aan de algemene vergadering wordt voorgelegd. Dit reglement regelt de werking van de organen van de VZW.

N van bestuur overgezonden naar de vertegenwoordiger die ze ter beschikking houdt van de Minister of zijn

" ~ afgevaardigde.

et

§9. De raad van bestuur houdt in het hoofdkantoor van de vereniging het register van de werkende leden bij,

Art. 15, Net zoals in de algemene vergadering oefent de voorzitter van het Directiecomité van de FOD of zijn afgevaardigde in de raad van bestuur van de VZW de functie van vertegenwoordiger van de FOD uit.

Hij vervult zijn opdracht op de in artikel 12 omschreven wijze.

Art. 16. De raad van bestuur heeft zeer ruime bevoegdheden om de goede werking van de VZW te waarborgen. Alle bevoegdheden die niet bij wet voor de algemene vergadering zijn voorbehouden, vallen onder zijn bevoegdheid.

De verantwoordelijkheid van de bestuurders beperkt zich tot de uitvoering van het mandaat dat zij hebben

gekregen en tot de nalatigheden die zij hebben begaan bij het beheer. Voor zover" hun beslissingen betrekking

et

hebben op individuele gevallen, zijn de bestuurders gebonden door het beroepsgeheim.

P:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/12/2012 - Annexes du Mbniteur belge

MaD 2.2

Art, 18. Van het van de VZW ter beschikking gestelde personeel benoemt de raad van bestuur een afgevaardigde voor het dagelijks beheer, die de titel van directeur van de Sociale Dienst draagt.

De opdrachten en taken van de afgevaardigde voor het dagelijks beheer maken het voorwerp uit van een protocol tussen de voorzitter van het Directiecomité van de FOD en de VZW.

Art. 19. De uitgaven worden op doelmatige wijze vastgelegd bij machtiging, die ten minste door twee door de raad van bestuur aangewezen bestuurders wordt ondertekend,

Art. 20. De sociaal assistenten brengen elke vergadering van de raad van bestuur verslag uit evenals aan de voorzitter wanneer het nodig is.

Zij stellen een jaarlijks activiteitenverslag op dat, eenmaal door de raad van bestuur goedgekeurd, bij het algemeen activiteitenverslag van de VZW wordt gevoegd.

Art. 21. De raad van bestuur brengt aan de algemene vergadering verslag uit over het beheer van de VZW tijdens het afgelopen jaar. Hij legt haar de inkomsten en uitgaven voor het afgelopen jaar voor evenals het budget van het volgende boekjaar.

TITEL VI.  Activiteitenverslag

Art. 22. Elk jaar legt de VZW aan de' Minister en de voorzitter van het Directiecomité van de FOD een gedetailleerd verslag voor over haar activiteiten van het afgelopen jaar, met inbegrip van haar personeelsbeheer en de boekhouding.

Dit verslag bevat eveneens een activiteitenplan voor het komende jaar. Dit plan speolficeert ten minste de nagestreefde strategische doelstellingen evenals een personeelsplan en een raming van het nodige budget.

De voorzitter van het Directiecomité van de FOD keurt, eventueel onder voorbehoud, het activiteitenplan goed. De algemene vergadering wordt op de hcogte gebracht van deze goedkeuring.

TITEL VU,  Materiële en menselijke middelen

Art, 23, De uitgaven voor de terbeschikkingstelling van de nodige materiële middelen voor de VZW vallen ten laste van de begroting van de FOD Economie.

Het maatschappelijke vermogen bestaat uit alle roerende en onroerende goederen die de VZW heeft verworven of gekregen om de doelstellingen te realiseren waarvoor zij werd opgericht. De middelen van de vereniging bestaan meer bepaald uit:

1.door de overheid toegekende subsidies;

2.eventuele interesten uit kapitaal in het bezit van de VZW;

3,schenkingen en legaten van leden, particulieren en organen die de vereniging bijstand willen verlenen;

4.eventuele bijdragen van de werkende leden.

Art. 24. Het personeel  met inbegrip van de afgevaardigde voor het dagelijks beheer en de sociaal assistenten van de FOD en hun secretariaat  evenals de materiële middelen die nodig zijn voor de uitvoering van het activiteitenplan van de VZW worden haar door de FOD ter beschikking gesteld.

De raad van bestuur van de VZW oefent het hiërarchische en administratieve gezag uit over de afgevaardigde belast met het dagelijks beheer.

De raad van bestuur wordt gelijkgesteld met een bestuurshoofd, wat het ter beschikking gestelde personeel betreft.

Daartoe wordt de raad van bestuur door de fungerende voerzitter of, in geval van verhindering, door één van de twee ondervoorzitters behoorlijk vertegenwoordigd.

De terbeschikkingstelling van het personeel van de VZW door de FOD maakt het voorwerp uit van een protocol tussen de voorzitter van het Directiecomité van de FOD en de VZW.

t..

MOD 22

De bepalingen aangaande de samenwerking tussen de van de VZW ter beschikking gestelde sociaal assistenten en de Stafdienst Personeel en Organisatie maken het voorwerp uit van een bijzonder protocol tussen de voorzitter van het Directiecomité van de FOD en de VZW,

TITEL VIII.  Budgetten en rekeningen

Art, 25. Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december van elk jaar. De boeken en rekeningen worden op deze laatste dag opgesteld.

Elk jaar legt de raad van bestuur aan de gewone algemene vergadering de rekening van de inkomsten en uitgaven van het voorbije boekjaar voor goedkeuring voor evenals het budget van het volgende boekjaar, een activiteitenverslag, een financieel rapport voor het afgelopen boekjaar en een activiteitenplan voor de komende boekjaren.

Art.26. Ten minste eenmaal per jaar worden de geschriften en rekeningen gecontroleerd. Deze controle wordt toegekend aan 3 financiële controleurs die onder de aangesloten leden worden gekozen en door de algemene vergadering worden benoemd.

Hun mandaat is bepaald voor een jaar en kan tweemaal worden verlengd.

De financiële controleurs, van wie de onderzoeksbevoegdheden onbeperkt zijn, moeten ten aanzien van de algemene vergadering enkel hun controletaak vervullen.

TITEL IX.- Wijzigingen aan de statuten

e Art. 27. De algemene vergadering kan pas geldig beslissen over de wijzigingen aan de statuten indien het voorwerp ervan speciaal vermeld wordt in de uitnodigingen en indien de vergadering twee derde van de werkende leden bijeenroept.

Zonder een tweederde meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden kan er

b geen wijziging worden aangenomen.

Als de wijziging echter betrekking heeft op een van de doelstellingen waarvoor de VZW werd opgericht, is zij slechts geldig wanneer zij unaniem door de op de vergadering aanwezige of vertegenwoordigde werkende leden wordt gestemd.

N Indien twee derde van de werkende leden niet aanwezig of vertegenwoordigd is op de eerste vergadering,

ó wordt er ten minste 2 weken later een tweede vergadering belegd. Die kan een geldige beslissing nemen Nongeacht het aantal aanwezige werkende leden. Hierbij moeten de voornoemde quota evenwel worden nageleefd.

00

N

et

TITEL X. - Ontbinding

et Art. 28, De algemene vergadering kan de ontbinding van de vereniging uitspreken,

Art. 29. In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering een of meer vereffenaars en legt zij hun bevoegdheden vast. ln dat geval behoort haar maatschappelijk vermogen van rechtswege toe aan de Federale Overheidsdienst Economie.

In geval van gerechtelijke ontbinding wijst de rechtbank een of meer vereffenaars aan.

Art. 30. Deze statuten evenals elke latere wijziging worden voor goedkeuring voorgelegd aan de Minister die Economie onder zijn bevoegdheden heeft.

eL

P

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Getekend:

Arielle Adam, Rue de la Vignette 82 -1160 Bruxelles

Thierry Baudet, Rue du Moulin 32 bte 64 - 4300 Waremme

Geert Bert, Grensstraat 4 bus 7 - 9620 Zottegem

Marie-Rose Bessemans, Rue de la Résistance 66 - 4350 Remicourt

Frédéric Boileau, Rue de la Coutelier Mathieu 2 - 5001 Belgrade

Marie Hélène Chaubiron, Avenue Henri Jaspar 131 -1060 Bruxelles

Guy Dekaster, Pauwstraat 4 - 9120 Melsele

Ghilaine Delhaye, Rue de la Querelle 1 bte 90 -1000 Bruxelles

Françoise Devleeschouwer, avenue Albert Bêchet 12 -1950 Kraainem

Sonia De Knop, Kasteelstraat 29 -1730 Asse

Ludger Del Bruyère, Avenue Eugène Demolder 1 bte 2 -1030 Bruxelles

Robert Dumoulin, Avenue de la Brabançonne 80A bte 9 -1000 Bruxelles

Nicole Fischbach, Rue Maréchal Foch 102 - 4430 Ans

Jeroen Lescrauwaet, Tennisstraat 98 - 9050 Gentbrugge

Eric Nachtergaele, Avenue de la Liberté 218 bte 12 -1081 Bruxelles

Hugo Vanbellingen, De Smetde Naeyerlaan 136 bus 6B - 8370 Blankenberge

Kristof Vandenplas, Kerkstraat 12 bus 2 - 3111 Wezemaal

Peter Vanderhaeghen, Sterstraat 8 - 3870 Heers

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

,

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

22/03/2012
ÿþ-4 Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

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BRUXELLES

Greffe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/03/2012 - Annexes du Moniteur belge

N° d'entreprise : 0415,245.805

Dénomination

(en entier) : Service Social du Service Public Fédéral Economie, PME,

Classes Moyennes et Energie

(en abrégé) :

Forme juridique : association sans but lucratif

Siège : rue du Progrès, 50 City Atrium C, 1210 Bruxelles

Objet de l'acte : démission et nomination de certains membres et membres effectifs du conseil d'administration

L'assemblées générale extraordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes

et Energie c'est réunie en date du 01 décembre 2011.

A l'unanimité un membre administrateur suivant à été élu:

- Madame Françoise Devleeschouwer

Avenue Albert Béchet 12

1950 Kraainem

né le 21 décembre 1958 à Berchem-Sint-Agath

en remplacement de

Monsieur Thierry Falda

Chaussée de Nivelles 329

6041 Charleroi

L'assemblées générale ordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes et'

Energie c'est réunie en date du 01 décembre 2011.

A l'unanimité un membre effectif suivant à été élu:

- Madame Françoise Devleeschouwer

Avenue Albert Béchet 12

1950 Kraainem

né le 21 décembre 1958 à Berchem-Sint-Agath

en remplacement de

Monsieur Thierry Falda

Chaussée de Nivelles 329

6041 Charleroi

Le Président du Service Social,

Frédéric Boileau

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire Instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme á l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

22/03/2012
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'' :li`t; " In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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BRUSSEL,

Griffie

Ondernerningsnr : 0415.246.805

Benaming

(voluit) : Sociale Dienst van de Federale Overheidsdienst Economie,

KMO, Middenstand en Energie

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Vooruitgangstraat 50, City Atrium C, 1210 Brussel

Onderwerp akte : wijzigingen in de raad van bestuur - benoeming en beëindiging

De buitengewone algemene vergadering van de vzw Socialde Middenstand en Energie kwam op 01 december 2011 bijeen. Volgende bestuurder werd eenstemmig gekozen: Dienst van de FOD Economie, KMO,

- Mevrouw Françoise Devleeschouwer

Avenue Albert Bêchet 12

1950 Kraainem

geboren op 21 december 1958 te Sint-Agatha-Berchem

in vervanging van

de heer Thierry Falda

Chaussée de Nivelles 329

6041 Charleroi

De gewone algemene vergadering van de vzw Socialde Dienst van de FOD Economie, KMO, Middenstand

en Energie kwam op 01 december 2011 bijeen.

Volgend effectief lid werd eenstemmig gekozen:

- Mevrouw Françoise Devleeschouwer

Avenue Albert Bêchet 12

1950 Kraainem

geboren op 21 december 1958 te Sint-Agatha-Berchem

in vervanging van

de heer Thierry Falda

Chaussée de Nivelles 329

6041 Charleroi

de voorzitter van de Sociale Dienst

Frédéric Boileau

at

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/03/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden ; Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ; Naam en handtekening.

22/09/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/09/2011- Annexes du Moniteur belge

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BRUSSEL

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Ondernemingsnr : 0415.246.805

Benaming

(voluit) : Sociale Dienst van de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Vooruitgangstraat 50, City Atrium C, 1210 Brussel

Onderwerp akte : wijzigingen in de raad van bestuur - benoeming en beëindiging

De gewone algemene vergadering van de vzw Socialde Dienst van de FOD Economie, KMO, Middenstand,

en Energie kwam op 30 juni 2011 bijeen.

Volgende bestuurders werden eenstemmig gekozen:

- De heer Peter Vanderhaeghen

Sterstraat 8

3870 Heers

geboren op 24 april 1963 te oudenaarde

in vervanging van

mevrouw Marcella De Coninck

Raymond Vogeleerstraat 1

1500 Halle

- Mevrouw Marie-Hélène Chaubiron

Avenue Henri Jaspar 131

1060 Bruxelles

geboren op 14 februari 1952 te Saint-Denis (France)

in vervanging van

de heer Jacques Libioulle

Chée de Namur 73

5310 Eghezee

De gewone algemene vergadering van de vzw Socialde Dienst van de FOD Economie, KMO, Middenstand

en Energie kwam op 30 juni 2011 bijeen.

Volgende effectieve leden werden eenstemmig gekozen

- Mevrouw Kim De Neve

Terbekenstraat 63

9320 Nieuwerkerken - Aalst

geboren op 27 juni 1980 te Aalst

in vervanging van

de heer Wiro Doormont

Eigenstraat 158

9450 Denderhoutem

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/09/2011- Annexes du Moniteur belge

Voer-

" hehouden aan'het Belgisch Staatsblad

Luik B - Vervolg



- De heer Kristiaan Dhadamus

Priester Daensstraat 26 bus 1

3010 Kessel-Lo

geboren op 20 april 1969 te Duffel

in vervanging van

mevrouw Maria Bellekens

Strodekkerstraat 6

9700 Kessel-Lo

- De heer Aloysius De Troch

Voltaireplein 21

1080 Sint-Jans-Molenbeek

geboren op 19 augustus 1952 te Wambeek

in vervanging van

de heer Gerrit Van Liedekerke

Vuurkruisenlaan 4

1930 Zaventem

- De heer Peter Vanderhaeghen

Sterstraat 8

3870 Heers

geboren op 24 april 1963 te oudenaarde

in vervanging van

mevrouw Marcella De Coninck

Raymond Vogeleerstraat 1

1500 Halle

- Mevrouw Marie-Hélène Chaubiron

Avenue Henri Jaspar 131

1060 Bruxelles

geboren op 14 februari 1952 te Saint-Denis (France)

in vervanging van

de heer Jacques Libioulle

Chée de Namur 73

5310 Eghezee

- Mevrouw Sabine Beaufays

Rue de Trois Fères Servais 3

5190 Jemappe sur Sambre

geboren op 25 mei 1974 te Namur

-De heer Gregoire Moës

Rue du ler Lancier 20 bte 12

5000 Namur

geboren op 29 november 1973 te Etterbeek

de voorzitter van de Sociale Dienst

Eric Nachtergaele

MOD 2.2

---------------

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

22/09/2011
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

" 11143388

N° d'entreprise :

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Greffe

0415.246.805

Dé nomDénomination

(en entier) Service Social du Service Public Fédéral Economie, PME,

Classes Moyennes et Energie

(en abrégé) : Forme juridique : Siège : Objet de l'acte : association sans but lucratif

rue du Progrès, 50 City Atrium C, 1210 Bruxelles

démission et nomination de certains membres et membres effectifs du conseil d'administration



L'assemblées générale ordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes et.

Energie c'est réunie en date du 30 juin 2011.

A l'unanimité les membres administrateurs suivants ont été élus:

- Monsieur Peter Vanderhaeghen

Sterstraat 8

3870 Heers

né le 24 avril 1963 à Oudenaarde

en remplacement de

madame Marcella De Coninck

Raymond Vogeleerstraat 1

1500 Halle

- Madame Marie-Hélène Chaubiron

Avenue Henri Jaspar 131

1060 Bruxelles

né le 14 février 1952 à Saint-Denis (France)

en remplacement de

monsieur Jacques Libioulle

Chée de Namur 73

5310 Eghezee

L'assemblées générale ordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes et

Energie c'est réunie en date du 30 juin 2011.

A l'unanimité les membres effectifs suivants ont été élus:

- Madame Kim De Neve

Terbekenstraat 63

9320 Nieuwerkerken (Aalst)

né le 27 juin 1980 à Aalst

en remplacement de

Monsieur Wiro Doormont

Eigenstraat 158

9450 Denderhoutem

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/09/2011- Annexes du Moniteur belge

i. 1 Volet B - Suite MOD 2.2

lé'ryé auR-Moniteur belge

- Monsieur Kristiaan Dhadamus

Priester Daensstraat 26 bus 1

3010 Kessel-Lo

né le 20 avril 1969 à Duffel

en remplacement de

madame Maria Bellekens

Strodekkerstraat 6

9700 Sint-Niklaas



- Monsieur Aloysius De troch

Voltaireplein 21

1080 Sint-Jans-Molenbeek

né le 19 août 1952 à Wambeek

en remplacement de

monsieur Gerrit Van Liedekerke

Vuurkruisenlaan 4

1930 Zaventem

- Monsieur Peter Vanderhaeghen

Sterstraat 8

3870 Heers

né le 24 avril 1963 à Oudenaarde

en remplacement de

madame Marcella De Coninck

Raymond Vogeleerstraat 1

1500 Halle

- Madame Marie-Hélène Chaubiron

Avenue Henri Jaspar 131

1060 Bruxelles

né le 14 février 1952 à Saint-Denis (France)

en remplacement de

monsieur Jacques Libloulle

Chée de Namur 73

5310 Eghezee

- Madame Sabine Beaufays

Rue de Trois Fères Servais 3

5190 Jemappe sur sambre

né le 25 mai 1974 à Namur

- Monsieur Gregoire Moës

Rue du 1er Lancier 20 bte 12

5000 Namur

né le 29 novembre 1973 à Etterbeek

Le Président du Service Social,

Eric Nachtergaele

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/09/2011- Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

04/03/2015
ÿþti Y tI Copie à publier aux annexes du Moniteur belge iaSOD 2.2

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N° d'entreprise : 0415.246.805

Dénomination

(en entier) : Service Social du Service Public Fédéral Economie, PME,

Classes Moyennes et Energie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/03/2015 - Annexes du Moniteur belge (en abrégé) :

Forme juridique : association sans but lucratif

Siège : rue du Progrès, 50 City Atrium C, 1210 Bruxelles

Objet de l'acte : nomination et démission de certains membres du conseil d'administration

L'assemblées générale extrordinaire de l'asbl Service Social du SPF Economie, PME, Classes Moyennes et

Energie c'est réunie en date du 18 décembre 2014,

A l'unanimité les membres administrateurs suivants ont été élus

- Monsieur François Renard

Rue de Agaches 17

7331 Baudour

né le 12 février 1968 à Frameries

en remplacement de

Monsieur Eric Nachtergaele

Avenue de la Liberté 218 bte 12

1081 Bruxelles

- Monsieur Bart Eeman

Handelskaai 17 bte 18

1000 Bruxelles

né le 25 septembre 1963 à Ninove

en remplacement de

- Madame Arielle Adam

Rue de la Vignette 82

1160 Bruxelles

Le président du Service Social,

Hugo Vanbellingen



Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme é l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

04/03/2015
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MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0415.246.805

Benaming

(voluit) : Sociale Dienst van de Federale Overheidsdienst Economie,

KMO, Middenstand en Energie

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Vooruitgangstraat 50, City Atrium C, 1210 Brussel

Onderwerp akte : wijzigingen in de raad van bestuur - benoeming en beëindiging

De buitengewone Algemene Vergadering van de vzw Socialde Dienst van de FOD Economie, KMO,

Middenstand en Energie kwam op 18 december 2014 bijeen.

Volgende bestuurders werden eenstemmig gekozen:

- De heer François Renard

Rue de Agaches 17

7331 Baudour

geboren op 12 februari 1968 te Frameries

in vervanging van

De heer Eric Nachtergaele

Avenue de la Liberté 218 bte 12

1081 Brussel

- De heer Eeman Bart

Handelskaai 17 bus 18

1000 Brussel

geboren op 25 september 1963 te Ninove

in vervanging van

- Mevrouw Arielle Adam

Rue de la Vignette 82

1160 Brussel

de Voorzitter van de Sociale Dienst,

Hugo Vanbellingen

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
SOCIALE DIENST VAN DE FEDERALE OVERHEIDSDIEN…

Adresse
VOORUITGANGSTRAAT 50, CITY ATRIUM C 1210 SINT-JOOST-TEN-NODE

Code postal : 1210
Localité : SAINT-JOSSE-TEN-NOODE
Commune : SAINT-JOSSE-TEN-NOODE
Région : Région de Bruxelles-Capitale