ST. JUDE MEDICAL EMPLOYEE BENEFIT FUND

Divers


Dénomination : ST. JUDE MEDICAL EMPLOYEE BENEFIT FUND
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 448.325.981

Publication

18/09/2012
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

hntssEr

07 SEP 2012f

Griffie

Ondernemingsnr: 448.325.981

Benaming

(votutt) : St. Jude Medical Employee Benefit Fund

Organisme voor de financiering van pensioenen

The Corporate Village, Da Vini laan 11 bus F1, Building Figueras, 1930 Zaventem

Wijziging operationeel orgaan belast met het dagelijks bestuur en wijziging Raad van Bestuur

De Algemene Vergadering, gehouden op 29 juni 2012, benoemt met éénparigheid van stemmen, volgend lid van de Raad van Bestuur voor een periode van 6 jaar, te rekenen vanaf 29 juni 2012:

De Heer Luc Druwé, werkgeversafgevaardigde, wonende Nieuwe Boekhoutestraat 21, te B-9968 Bassevelde.

De Raad van Bestuur gehouden op 24 mei 2012 noteert volgende wijziging in het operationeel orgaan van het dagelijks bestuur:

Het mandaat van dagelijks bestuurder van volgende natuurlijke personen wordt beëindigd de eerste dag van de maand volgend op de publicatie in de Bijlagen van het Belgische Staatsblad van deze beslissing:

" Mevrouw Catherine Henriot, Generaal Lotzstraat 99, B-1180 Ukkel;

"De Heer Johan Van Loock, Eikenhof 16, B-3360 Kortbeek-Lo;

"De Heer Thierry Verkest, Piatanenlaan 4, B-1780 Wemmel.

Volgende natuurlijke personen worden benoemd als dagelijks bestuurder vanaf de eerste dag van de maand volgend op de publicatie in de Bijlagen van het Belgische Staatsblad van deze beslissing:

" Mevrouw Regine Tabback, Dreef 18, B-1500 Halle;

.Mevrouw Graziella Bua, rue Piret-Pauchet 9, B-5000 Namur.

Het mandaat van vaste vertegenwoordiger van de rechtspersoon Aon Belgium n.v.ls.a., trading as Aon Hewitt, wordt als volgt gewijzigd:

" Aon Belgium n.v./s.a., trading as Aon Hewitt, met ais vaste vertegenwoordiger Mevrouw Greet Geeroms, Hoogstraat 20, B-2861 Onze-Lieve-Vrouw-Waver, wordt gewijzigd in Aon Belgium bvba/sprl, met ondernemingsnummer 0426.531.863, met als vaste vertegenwoordiger de Heer Thierry Verkest, Platanenlaan 4, B-1780 Wemmel.

Te Zaventem, op 29 augustus 2012

Johan Van Loock Thierry Verkest

Lid van het dagelijks bestuur Lid van het dagelijks bestuur

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

11111110 11111

" iaissas7*

i

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/09/2012 - Annexes du Moniteur belge

(verkort) :

Rechtsvorm :

Zetel :

Onderwerp akte :

16/05/2012
ÿþ MOD 2.2

t = 1n de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

BRUSSEL

Griffi MEI 2012

Inl t II 111fl 11111111111111

*iaososis*

be

a

S sti

ui

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 448.325.981

Benaming

(voluit) : St. Jude Medical Employee Benefit Fund

(verkort) :

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : The Corporate Village, Da Vinci laan 1, Building Figueras, 1930 Zaventem

Onderwerp akte : Wijziging zetel en nieuwe statuten

De buitengewone Algemene Vergadering werd gehouden op 5 maart 2012 om 14 uur in de kantoren van St. Jude Medical Coordination Center te Zaventem.

De Algemene Vergadering neemt de volgende beslissingen:

De Algemene Vergadering verplaatst de zetel van het OFP naar The Corporate Village, Da Vincilaan 11 Box F1, B - 1935 Zaventem.

De Algemene Vergadering keurt de nieuwe statuten van het OFP goed.

STATUTEN

Hoofdstuk I  Naam, zetel, doel, duur

Artikel 1  Naam

De naam van het organisme voor de financiering van pensioenen is "St. Jude Medical Employee Benefit Fund".

Artikel 2  Zetel

2.1

De zetel van St. Jude Medical Employee Benefit Fund is gevestigd te The Corporate Village, Da Vincilaan

11 Box F1, Building Figueras, B-1935 Zaventem.

2.2

De zetel mag naar elk ander adres in België worden overgebracht.

Artikel 3  Doel

Het organisme voor de financiering van pensioenen heeft tot doel:

" op te treden en te handelen als instelling voor bedrijfspensioenvoorziening met het oog op het verstrekken van arbeidsgerelateerde pensioenuitkeringen;

" het beheer en de uitvoering van pensioenregelingen voor gewezen, huidige en toekomstige personeelsleden, hun begunstigden en rechthebbenden, van de ondernemingen van de St. Jude groep;

" de activa waarover het beschikt en zal beschikken te beheren als een prudent persoon en in dat verband alle daden te stellen en beslissingen te nemen om zijn doel inzake het verstrekken van arbeidsgerelateerde pensioenuitkeringen te verwezenlijken;

" overdrachten te aanvaarden en uit te voeren inzake de beheerde pensioenregelingen;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting ot organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

" in het kader van het verstrekken van arbeidsgerelateerde pensioenuitkeringen en voor zover objectief gerechtvaardigd, bijstand te verlenen aan of te ontvangen van andere instellingen voor bedrijfspensioenvoorziening of andere instellingen of organismen met een gelijkaardig doel;

" alle bij wet vereiste alsook andere relevante of nuttige documenten op te stellen;

" alle informatie te verzamelen en te verwerken vereist voor de verwezenlijking van zijn doel;

" alle activiteiten die voortvloeien uit het beheer en de uitvoering van de hen toevertrouwde pensioenregelingen en die de verwezenlijking van zijn doel beogen.

Artikel 4  Activiteiten

4,1

Het organisme voor de financiering van pensioenen kan zijn activiteiten zowel in België als in het buitenland

uitoefenen, in zoverre aile daartoe voorgeschreven voorwaarden vervuld zijn.

4.2

Mits inachtneming van alle toepasselijke wettelijke, reglementaire en statutaire bepalingen en onder voorbehoud van de reglementering terzake, mag het organisme voor de financiering van pensioenen alle verrichtingen uitvoeren en aile handelingen en daden stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met zijn doel en/of rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van zijn doel,

4.3

Het organisme voor de financiering van pensioenen gaat een middelenverbintenis aan en verbindt er zich toe om de middelen waarover het beschikt en zal beschikken zorgvuldig te beheren met het oog op de verwezenlijking van zijn doel, en in het bijzonder met het oog op het beheer en de uitvoering van de toevertrouwde pensioenregelingen en de toekenning van de pensioenuitkeringen overeenkomstig deze pensioenregelingen aan de aangeslotenen, hun begunstigden en rechthebbenden.

4.4

Het organisme voor de financiering van pensioenen kan één of meer van zijn activiteiten toevertrouwen aan

een derde binnen de voorwaarden en overeenkomstig de wettelijke bepalingen terzake.

Artikel 5  Duur

Het organisme voor de financiering van pensioenen is ingericht voor onbepaalde duur.

Hoofdstuk Il  Leden  Algemene Vergadering

Artikel 6  Aantal leden

Het aantal leden is gelijk aan het aantal bijdragende ondernemingen die het organisme voor de financiering van pensioenen belasten met het beheer en de uitvoering van hun pensioenregelingen en is minstens gelijk aan één (1) gewoon lid.

Artikel 7  Voorwaarden van lidmaatschap

7.1

Elke bijdragende onderneming is een gewoon lid van het organisme voor de financiering van pensioenen.

7,2

Alleen bijdragende ondernemingen (zoals bepaald in de toepasselijke wettelijke bepalingen) kunnen lid zijn

van het organisme voor de financiering van pensioenen en zetelen in de Algemene Vergadering.

7.3

De rechtspersonen die lid zijn van het organisme voor de financiering van pensioenen worden elk vertegenwoordigd door minstens één (1) vaste vertegenwoordiger overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen.

Artikel 8 Te volgen procedure indien het organisme voor de financiering van pensioenen minder dan één (1) gewoon lid zou tellen

8.1

Indien het organisme voor de financiering van pensioenen op een bepaald ogenblik minder dan één (1) gewoon lid zou tellen, zal de Raad van Bestuur bijeengeroepen worden binnen de vier (4) weken om te onderzoeken of binnen een periode van zes (6) maanden na het wegvallen van het laatste of enige gewoon lid, een nieuw gewoon lid kan toetreden tot het organisme voor de financiering van pensioenen.

a

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

In zulk geval en in afwijking van artikel 9 van deze statuten, is de Raad van Bestuur bevoegd om te beslissen met een gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, over de toetreding van een gewoon lid. Dit is een nieuw lid van het organisme voor de financiering van pensioenen. Bij staking van stemmen in de Raad van Bestuur zal, in dit geval, de stem van de Voorzitter van de Raad van Bestuur doorslaggevend zijn.

8.2

In de periode gesitueerd vanaf het ogenblik waarop het organisme voor de financiering van pensioenen minder dan één (1) gewoon lid telt tot het ogenblik waarop het organisme voor de financiering van pensioenen opnieuw één (1) gewoon lid telt, kan de Raad van Bestuur in afwijking van artikel 13 van de statuten de bevoegdheden van de Algemene Vergadering uitoefenen, met uitzondering evenwel van deze beslissingen die hetzij rechtmatig en zonder nadeel kunnen uitgesteld worden, hetzij een belangenconflict kunnen inhouden voor de Raad van Bestuur,

8.3

Indien zou vastgesteld worden bij het verstrijken van voormelde periode van zes (6) maanden dat geen oplossing gevonden wordt en dat het organisme voor de financiering van pensioenen zonder gewoon lid blijft, zal, bij ontstentenis van leden in de Algemene Vergadering, de Raad van Bestuur, uiterlijk op de laatste werkdag van deze periode van zes (6) maanden de ontbinding vragen aan de bevoegde rechtbank. Tot de aanstelling van (een) vereffenaar(s) neemt de Raad van Bestuur elle dringende en passende maatregelen.

Indien de Raad van Bestuur de bevoegde rechtbank niet zou vatten, staat het elke bestuurder en elke belanghebbende derde vrij om een vordering tot ontbinding in te dienen bij de bevoegde rechtbank.

Artikel 9  Toetreding nieuwe leden

9.1

Kandidaat-leden die wensen toe te treden als lid van het organisme voor de financiering van pensioenen

dienen hun aanvraag tot toetreding te richten aan de Algemene Vergadering.

9.2

De Algemene Vergadering zal de nodige inlichtingen inwinnen teneinde de toetredingsaanvraag te kunnen

beoordelen.

9.3

Over de aanvraag tot toetreding wordt beslist door de Algemene Vergadering bij gewone meerderheid van

de leden,

Over een aanvraag tot toetreding kan slechts rechtsgeldig worden beslist indien dit uitdrukkelijk op de agenda, die verstuurd wordt met de oproeping (uitnodiging) tot de vergadering, vermeld werd,

De Algemene Vergadering beslist over de al dan niet aanvaarding van een nieuw lid en moet, onder voorbehoud van andersluidende wettelijke bepalingen, terzake geen motivering voorleggen of verantwoording afleggen.

9.4

De datum van de toetreding wordt bepaald in de beslissing van de Algemene Vergadering,

9.5

Het kandidaat-lid wordt schriftelijk per aangetekend schrijven, via een brief, fax of e-mail met

ontvangstmelding op de hoogte gebracht van de beslissing van de Algemene Vergadering.

9.6

De toetreding houdt automatisch de aanvaarding in van de statuten, de toepasselijke beheersovereenkomst(en), de financieringsplannen betreffende de beheerde pensioenregeling(en), de eventuele huishoudelijke reglementen, de verklaring inzake de beleggingsbeginselen, alsook van de andere beleidsdocumenten, procedures en reglementen betreffende het bestuur van het organisme voor de financiering van pensioenen.

Artikel 10  Uittreding

10.1

Elk lid heeft de mogelijkheid om uit het organisme voor de financiering van pensioenen uit te treden mits

schriftelijke mededeling hiertoe gericht aan de Raad van Bestuur via aangetekend schrijven.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

WOD 2.2

Wanneer een lid niet langer deel uitmaakt van de St, Jude Groep zal het uittreden uit het organisme voor de financiering van pensioenen en dit binnen het jaar na het ogenblik dat het niet langer deel uitmaakt van de St. Jude groep,

10.2

De Raad van Bestuur roept een (buitengewone) Algemene Vergadering bijeen om over de uittreding te beraadslagen, te beslissen en de modaliteiten ervan vast te stellen, op basis van een voorstel vanwege de Raad van Bestuur die terzake met het uittredend lid voorafgaandelijk zal overlegd hebben. Bij ontstentenis van een akkoord over een uittredingsregeling met het betrokken uittredend lid, beslist de Algemene Vergadering op eenzijdig voorstel vanwege de Raad van Bestuur, rekening houdend met de toepasselijke pensioenregeling(en) van het uittredend lid, met de beheersovereenkomst, met andere eventuele relevante documenten en met het belang van het organisme voor de financiering van pensioenen en van al zijn leden, aangeslotenen, rechthebbenden en andere belanghebbenden.

10.3

De datum waarop de uittreding uitwerking heeft, zal gepreciseerd worden in de beslissing van de Algemene

Vergadering na overleg met het uittredend lid.

Bij ontstentenis van akkoord met het uittredend lid over de datum waarop de uittreding uitwerking zal hebben, zal deze datum gelijkvallen met de dag eenzijdig bepaald door de Algemene Vergadering,

Indien deze datum niet kan gerespecteerd worden door toedoen van het uittredend lid, zal dit laatste het organisme voor de financiering van pensioenen vrijwaren voor alle schade, vergoedingen en kosten die het organisme voor de financiering van pensioenen in dit verband zou lijden.

10.4

Een bijdragende onderneming die als lid wenst uit te treden uit het organisme voor de financiering van pensioenen moet bovendien voorafgaandelijk aan de datum waarop de uittreding uitwerking zal hebben, voldaan hebben aan al haar verplichtingen die voortvloeien uit haar pensioenregeling(en), uit het/de financieringsplannen) zoals desgevallend aangepast op advies van de aangewezen actuaris omwille van de uittreding, uit de beheersovereenkomst alsook uit andere documenten en uit de reglementering terzake.

De Algemene Vergadering kan desgevallend met het uittredend lid bijkomende termijnen en/of verplichtingen in dat verband overeenkomen. Bij ontstentenis van een akkoord, moeten alle verplichtingen uiterlijk bij uittreding vervuld zijn, onder voorbehoud van diegene die nog achteraf verschuldigd zijn of worden, bvb. ingevolge de uitwerking van de uittreding en/of eventuele overdrachten.

10.5

Het organisme voor de financiering van pensioenen zal vanaf de datum waarop de uittreding uitwerking heeft, geen enkele verplichting meer hebben ten opzichte van het uitgetreden lid, zijn pensioenregeling(en), de aangeslotenen, begunstigden, vertegenwoordigers of rechthebbenden bij deze pensioenregelingen, noch enige andere derde die betrokken is met of belanghebbend is bij de voordien door het organisme voor de financiering van pensioenen beheerde pensioenregeling(en) van het uitgetreden lid, tenzij op het ogenblik van uittreding anders wordt overeengekomen tussen de Algemene Vergadering en het uittredend lid.

Het uitgetreden lid vrijwaart het organisme voor de financiering van pensioenen in dit verband ten aanzien van aile vorderingen en/of schade waarmee het organisme voor de financiering van pensioenen zou geconfronteerd worden.

Uittredende en uitgetreden leden blijven in elk geval gehouden ten aanzien van het organisme voor de financiering van pensioenen in zoverre het organisme voor de financiering van pensioenen nog kosten, verplichtingen of eventuele schade zou ondergaan m.b.t of ingevolge het (vroegere) lidmaatschap van de uittredende en uitgetreden leden, tenzij op het ogenblik van uittreding anders wordt overeengekomen tussen de Algemene Vergadering en het uittredend lid.

10.6

In de periode gesitueerd vanaf de schriftelijke mededeling vermeld in artikel 10.1 van deze statuten en de datum waarop de uittreding uitwerking heeft, heeft het uittredend lid de status van buitengewoon lid en heeft ais dusdanig geen stemrecht meer in de Algemene Vergadering.

Een lid dat de St, Jude Groep verlaat zal tijdens de periode tussen het verlaten van de groep en de uittreding het statuut van buitengewoon lid hebben en dusdanig geen stemrecht meer hebben in de Algemene Vergadering.

Artikel 11  Uitsluiting

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Een lid kan slechts bij beslissing van de Algemene Vergadering warden uitgesloten.

11.2

De Algemene Vergadering beslist over een uitsluiting bij twee derde meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde stemgerechtigde leden of indien er slechts één stemgerechtigd lid aanwezig of vertegenwoordigd is, eenzijdig door dat lid.

11,3

De uitsluiting gaat in en heeft uitwerking op de datum bepaald in de beslissing van de Algemene

Vergadering, die deze op prudente wijze zal vastleggen,

11.4

De beslissing van de Algemene Vergadering tot uitsluiting wordt schriftelijk, hetzij per aangetekend

schrijven, hetzij via drager met bevestiging van de afgifte, aan het betrokken uitgesloten lid bekend gemaakt.

11.5

De Algemene Vergadering beslist soeverein tot de uitsluiting van een lid.

11.6

Vangt de beslissing tot uitstuiting tot de eventuele latere datum waarop de uitsluiting uitwerking heeft, heeft

het betrokken lid het statuut van buitengewoon lid.

11.7

Een uitgesloten lid blijft gehouden tot al zijn verplichtingen die nog niet vervuld of voldaan zijn op de datum

van zijn uitsluiting.

11.8

Indien het lid dat getroffen wordt door een beslissing tot uitsluiting een bijdragende onderneming is van wie de pensioenregeling(en) door het organisme voor de financiering van pensioenen beheerd wordt (worden), is het verplicht om vóór de datum waarop de uitsluiting uitwerking heeft al het nodige te doen om het organisme voor de financiering van pensioenen volledig te ontlasten van het beheer en uitvoering van zijn pensioenregelingen. Het uitgesloten lid is aansprakelijk voor aile kosten, vergoedingen, e.d.m. die hiermee gepaard gaan en/of hiermee rechtstreeks of onrechtstreeks verbonden zijn en vrijwaart het organisme voor de financiering van pensioenen volledig in dit verband, ook na de datum van de uitsluiting. Het organisme voor de financiering van pensioenen kan terzake gerechtelijke stappen ondernemen om het betrokken lid ertoe te verplichten het nodige te doen.

Artikel 12 -- Algemene Vergadering  Samenstelling

De Algemene Vergadering bestaat uit alle leden van het organisme voor de financiering van pensioenen.

Artikel 13  Algemene Vergadering  Bevoegdheden

13.1

De Algemene Vergadering heeft de meest uitgebreide bevoegdheid om de handelingen die het organisme

voor de financiering van pensioenen aangaat, te verrichten of te bekrachtigen

13.2

Worden in het bijzonder aan de bevoegdheid van de Algemene Vergadering voorbehouden:

" een wijziging van de statuten;

" de benoeming, afzetting en ambtsbeëindiging van de bestuurders;

" de aanduiding, afzetting en bezoldiging van de erkende commissarissen en de erkende revisoraatvennootschappen;

" de benoeming van de aangewezen actuaris(sen);

" de toetreding van leden;

" de uitsluiting van leden;

" de goedkeuring van de jaarrekeningen en het jaarverslag;

" de kwijting aan de bestuurders alsook de kwijting aan de erkende commissarissen en

revisoraatvennootschappen;

.de bekrachtiging van het financieringsplan en van de wijzigingen aan het financieringsplan;

-de bekrachtiging van de verklaring inzake de beleggingsbeginselen en van de wijzigingen eraan;

.de bekrachtiging van de beheersovereenkomsten) tussen het organisme voor de financiering van

pensioenen en de bijdragende onderneming en van de wijzigingen eraan;

.de bekrachtiging van collectieve overdrachten;

" de ontbinding en vrijwillige vereffening van het organisme voor de financiering van pensioenen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 14  Algemene Vergadering  Stemmen

Elk gewoon lid heeft één (1) stem. Buitengewone leden hebben geen stemrecht.

Artikel 15  Algemene Vergadering  Oproepingen en vergaderingen

15.1

De oproepingen (met uitnodiging) tot de Algemene Vergadering worden bezorgd per brief, fax of e-mail naar

elk van de leden,

15.2

Behoudens in het geval van dringende of uitzonderlijke omstandigheden, worden de oproepingen in principe ten minste acht (8) kalenderdagen voorafgaand aan de dag van de bijeengeroepen Algemene Vergadering verstuurd.

Leden die aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de Algemene Vergadering worden in elk geval geacht rechtsgeldig te zijn opgeroepen.

15.8

De oproeping gaat uit van hetzij de Raad van Bestuur, in welk geval de oproeping ondertekend wordt door diegene(n) die conform deze statuten namens de Raad van Bestuur kan/kunnen optreden, hetzij in uitzonderlijke omstandigheden en/of wanneer de Raad van Bestuur zou nalaten de Algemene Vergadering bijeen te roepen, van minstens één vijfde van de leden, in welk geval de oproeping ondertekend wordt door één vijfde van de leden.

15.4

De Algemene Vergadering wordt bijeengeroepen in de gevallen bepaald bij wet alsook telkens wanneer de

Raad van Bestuur ertoe beslist en/of wanneer minstens één vijfde van de leden het vraagt.

15.5

De oproeping vermeldt de dag en het uur alsook de plaats van de vergadering.

15.6

De oproeping vermeldt de agenda. De te behandelen agendapunten worden kort vermeld. Eventueel

kunnen aan de agenda bijkomende documenten gevoegd worden ter duiding van de agendapunten.

De agenda wordt bepaald door de Raad van Bestuur of, naargelang van het geval, door minstens één vijfde van de leden.

Hierbij wordt rekening gehouden met de voorstellen van agendapunten die de Raad van Bestuur, andere operationele organen of leden geformuleerd hebben, hetzij aan (de Voorzitter van) de Raad van Bestuur, hetzij aan de leden.

15.7

De Algemene Vergadering komt minstens eenmaal per jaar samen. De gewone Algemene Vergadering gaat in principe jaarlijks door vôôr 1 juli van het jaar volgend op het jaar waarvan de jaarrekeningen worden afgesloten en ter goedkeuring worden voorgelegd.

15.8

Elk lid kan zich laten vertegenwoordigen door een ander lid.

Voor de vertegenwoordiging is een geldige schriftelijke volmacht (per brief, fax of e-mail) vereist. De volmachten worden gehecht als bijlagen aan de notulen van de vergadering en moeten uiterlijk bij het begin van de vergadering bezorgd worden aan de Algemene Vergadering,

Ben lid mag maximaal één (1) ander lid vertegenwoordigen.

15.9

Elk lid heeft het recht om de Algemene Vergadering bij te wonen en eraan deel te nemen.

15.10

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter of, bij ontstentenis door een persoon aangeduid door de Algemene Vergadering en aanwezig op de Algemene Vergadering die dan als plaatsvervangend voorzitter optreedt,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

15.11

De Voorzitter van de Algemene Vergadering is de voorzitter van de Raad van Bestuur, of ingeval deze niet aanwezig kan zijn, een ander lid van de Raad van Bestuur, aangeduid door de Voorzitter van de Raad van Bestuur om hem te vervangen als plaatsvervangend voorzitter op de volgende Algemene Vergadering. De Voorzitter heeft geen stemrecht in zijn hoedanigheid van voorzitter van de Algemene Vergadering.

15.12

De Algemene Vergadering kan een secretaris aanwijzen. De secretaris wordt desgevallend aangeduid onder haar leden maar kan ook een werknemer of lasthebber zijn van één van de bijdragende ondernemingen van wie het organisme voor de financiering van pensioenen de pensioenregeling(en) beheert of een vertegenwoordiger of lasthebber van een derde die belast is met het administratief beheer van het organisme voor de financiering van pensioenen. indien de secretaris geen lid, noch de vaste vertegenwoordiger van een lid is, neemt de secretaris niet deel aan de beraadslagingen en beslissingen. Zijn taak is beperkt tot het opstellen van ontwerpnotulen.

Artikel 16  Algemene Vergaderingen -- Beslissingen

16.1

De Algemene Vergadering is geldig samengesteld en kan rechtsgeldig beraadslagen en beslissen indien

minstens één (1) gewoon lid aanwezig of vertegenwoordigd is.

16.2

Indien het vereiste aanwezigheidsquorum niet bereikt wordt, wordt een nieuwe vergadering bijeengeroepen ten vroegste twee (2) dagen volgend op de eerste vergadering. Tijdens deze tweede vergadering kan over de agendapunten die ook reeds vermeld werden op de agenda van de eerste vergadering rechtsgeldig beraadslaagd en beslist worden, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

16.3

De Algemene Vergadering kan rechtsgeldig beraadslagen en beslissen over alle punten die op de agenda vermeld werden, alsook over eventueel andere, nieuwe of bijkomende punten die tijdens de Algemene Vergadering aan de agenda worden toegevoegd, in zoverre alle aanwezige en vertegenwoordigde stemgerechtigde leden het hierover unaniem eens zijn.

16.4

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde stemgerechtigde leden of, wanneer er slechts één (1) stemgerechtigd lid aanwezig of vertegenwoordigd is, eenzijdig door dat lid.

Onthoudingen en ongeldige stemmen worden niet meegeteld.

16.5

Over de hiernavolgende aangelegenheden beslist de Algemene Vergadering met een bijzondere meerderheid van twee derde (2/3) van de geldig uitgebrachte stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde stemgerechtigde leden:

*beslissing tot vrijwillige vereffening of ontbinding

" beslissing tot uitsluiting van een lid

" beslissingen betreffende de beheersovereenkomst die het organisme voor de financiering van pensioenen heeft met de bijdragende ondernemingen

" beslissingen betreffende de verklaring inzake de beleggingsbeginselen

" beslissing inzake financieringsplan

" beslissing inzake een collectieve overdracht

16.6

Bij staking van stemmen wordt de beslissing geacht verworpen te zijn.

Artikel 17  Algemene Vergadering  Bekendmaking van haar beslissingen aan de leden en aan derden

17.1

De Voorzitter, de secretaris of een gemandateerde, stelt notulen op van elke Algemene Vergadering. De notulen van de Algemene Vergadering worden per brief, fax of e-mail door de Voorzitter, de secretaris of de gemandateerde aan de leden bezorgd, binnen een periode van twee weken na de vergadering. De leden kunnen opmerkingen formuleren betreffende de notulen gedurende een periode van twee weken na ontvangst van de notulen; deze opmerkingen zijn te richten aan de Voorzitter, de secretaris of de gemandateerde. De Voorzitter beslist over eventuele wijzigingen aan de tekst. Daarna worden de notulen definitief. De definitieve

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

notulen worden ondertekend door de Voorzitter. De definitieve notulen worden onmiddellijk overgemaakt aan de leden per brief, fax of e-mail.

De notulen worden bijgehouden op de zetel van het organisme voor de financiering van pensioenen waar de leden er inzage kunnen in hebben, Dit inzagerecht is kosteloos.

17.2

De finale tekst van de notulen van de Algemene Vergadering wordt ter beschikking gesteld van de Raad van Bestuur. In zoverre nodig voor de goede werking van de andere operationele organen, indien die er zijn, bezorgt de Raad van Bestuur de notulen, of desgevallend de relevante beslissingen eruit of uittreksels ervan, aan de andere operationele organen.

17,3

Beslissingen waarvan de wet vereist dat ze moeten ingeschreven worden in het register van de leden, zullen onmiddellijk na de vergadering meegedeeld worden aan de Raad van Bestuur, hetzij door de Voorzitter van de Algemene Vergadering, hetzij door diegene(n) die daartoe gemandateerd werden tijdens de betrokken Algemene Vergadering.

Alle belanghebbenden hebben recht op inzage in het register der leden op de zetel van het organisme voor de financiering van pensioenen (kosteloos) of ter griffie van de bevoegde rechtbank.

17.4

Aile beslissingen waarvoor de wet de publicatie voorziet, zullen op de bij wet voorgeschreven wijze bekend

gemaakt worden.

De Voorzitter van de Algemene Vergadering of diegene(n) die daartoe door de betrokken Algemene Vergadering gemandateerd werd(en), zal daartoe het nodige (laten) doen.

17.5

Derden die een wettig belang kunnen aantonen, kunnen op de zetel van het organisme voor de financiering van pensioenen tegen betaling inzage krijgen in uittreksels van de beslissingen van de Algemene Vergadering in zoverre deze niet publiekelijk beschikbaar zijn of worden.

Hoofdstuk III  Bestuur Operationele organen

Artikel 18  Raad van Bestuur - Samenstelling

18.1

De bijdragende ondernemingen en de aangeslotenen of hun vertegenwoordigers moeten de meerderheid

uitmaken in de Raad van Bestuur.

18.2

De Raad van Bestuur is paritair samengesteld en bestaat uit een even aantal leden, met een minimum van twee (2), waarbij een gelijk aantal leden vertegenwoordigers zijn van de bijdragende ondernemingen en van de personeelsleden. Indien een rechtspersoon lid is, wijst deze een vaste vertegenwoordiger aan om te zetelen in de Raad van Bestuur overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen. De Algemene Vergadering benoemt de bestuurders en stelt aldus het aantal bestuurders vast, rekening houdend met het paritair beheer.

18.3

Kandidaat-bestuurders die de bijdragende ondernemingen vertegenwoordigen worden voorgedragen docr de bijdragende ondernemingen, Kandidaat-bestuurders die het personeel vertegenwoordigen worden voorgedragen, conform de wettelijke bepalingen, door de werknemersvertegenwoordiging in de sociale overlegorganen van de bijdragende onderneming(en), of bij ontstentenis, op basis van de gangbare praktijk voor de raadpleging van het personeel,

Wanneer het organisme voor de financiering van pensioenen meerdere leden bijdragende ondernemingen telt, waarbij paritair beheer van het organisme voor de financiering van pensioenen van toepassing is uit hoofde van de kenmerken van minstens één pensioenstelsel onder beheer, worden de vertegenwoordigers van het personeel aangewezen in onderling overleg door de werknemersafvaardigingen van de verschillende bijdragende ondernemingen, Indien er in één der bijdragende ondernemingen geen werknemersafvaardiging is, kan het personeel van deze bijdragende onderneming een vertegenwoordiger hebben indien dit zo wordt afgesproken op consensuele basis met de werknemersvertegenwoordiging van de andere bijdragende ondememing(en).

18.4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

M00 22

Indien leden van de andere operationele organen van het organisme voor de financiering van pensioenen eveneens lid zouden zijn van de Raad van Bestuur, is ofwel vereist dat zij samen in de Raad van Bestuur in de minderheid zijn ofwel, in geval van gelijk aantal, is het een vereiste dat de voorzitter van de Raad van Bestuur van geen enkel ander operationeel orgaan lid is en dat hij over de doorslaggevende stem beschikt in de Raad van Bestuur.

Artikel 19  Mandaat van bestuurder

19.1

De leden van de Raad van Bestuur moeten beschikken over de vereiste professionele betrouwbaarheid en over de passende beroepskwalificaties en beroepservaring. Bovendien mogen zij zich niet in een situatie bevinden waardoor het hen wettelijk niet toegestaan is de functie van lid van een operationeel orgaan van een organisme voor de financiering van pensioenen waar te nemen.

De duur van het mandaat van bestuurder is zes jaar.

Het mandaat is hemieuwbaar.

19.2

Een bestuurder kan te allen tijde ontslagen worden door de Algemene Vergadering. De Algemene Vergadering bepaalt hiervan de eventuele modaliteiten, in het bijzonder de datum waarop het ontslag uitwerking heeft. De Algemene Vergadering moet het ontslag niet motiveren.

19.3

Een bestuurder kan zelf ontslag nemen dat uitwerking heeft op de eerstvolgende Algemene Vergadering waarin in een eventuele vervanging kan voorzien worden. Tot de eerstvolgende Algemene Vergadering blijft de ontslagnemende bestuurder zijn mandaat verder uitoefenen.

Een bestuurder kan zijn ontslag indienen via aangetekende brief, gewone brief, fax of e-mail met

ontvangstmelding gericht aan de Voorzitter van de Raad van Bestuur of aan de Algemene Vergadering.

19.4

Het mandaat van een bestuurder-natuurlijke persoon neemt van rechtswege onmiddellijk een einde:

-van zodra de bestuurder die een bijdragende onderneming vertegenwoordigt die bijdragende onderneming verlaat;

-van zodra de bestuurder die het personeel of de aangeslotenen vertegenwoordigt ophoudt

-hetzij verbonden te zijn krachtens een arbeidsovereenkomst met een van de bijdragende ondernemingen -hetzij begunstigde of rechtverkrijgende te zijn onder een pensioenregeling(en) beheerd door het organisme voor de financiering van pensioenen

-van zodra de bestuurder strafrechtelijk veroordeeld wordt wegens inbreuk op de wetgeving als vermeld in artikel 25 van de Wet van 27 oktober 2006 betreffende het toezicht op de instellingen voor bedrijfspensioenvoorziening;

-van zodra de bestuurder rechtsonbekwaam verklaard wordt, failliet verklaard wordt of overleden is.

19.5

Wanneer een bestuursmandaat met onmiddellijke ingang of van rechtswege beëindigd werd of met onmiddellijke uitwerking is opengevallen, doch zolang nog niet in zijn eventuele vervanging voorzien werd en/of in de periode vooraleer de Algemene Vergadering beslist heeft over een nieuwe samenstelling van cie Raad van Bestuur of de samenstelling van de Raad van Bestuur opnieuw in overeenstemming heeft gebracht met de wettelijke en/of statutaire vereisten, en

" indien er nog minstens twee (2) overblijvende leden in de Raad van Bestuur zijn: zal het vacante bestuurdersmandaat voorlopig tot de eerstvolgende Algemene Vergadering waargenomen worden door één van de overblijvende bestuurders, waarbij het paritair beheer, indien wettelijk of statutair van toepassing, in acht zal genomen worden, hetgeen betekent dat de bestuurder die het vacante mandaat voorlopig uitoefent een vertegenwoordiger moet zijn van dezelfde groep ais deze die de weggevallen bestuurder vertegenwoordigde;

" indien de Raad van Bestuur hierdoor minder dan twee (2) bestuurders telt: zal onverwijld een buitengewone vergadering bijeengeroepen worden en tot die Algemene Vergadering zal de enig overblijvende bestuurder slechts daden van dagelijks bestuur kunnen stellen. Daarnaast kan hij ook, in afwijking van wat eiders in deze statuten bepaald is, het organisme voor de financiering van pensioenen in deze tussenperiode alleen vertegenwoordigen (waartoe hij aldus alleen kan optreden).

19.6

Het mandaat van bestuurder is niet bezoldigd.

Artikel 20  Raad van Bestuur  Bevoegdheden

20.1

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De Raad van Bestuur bepaalt het algemeen beleid van het organisme voor de financiering van pensioenen.

20.2

De Raad van Bestuur vertegenwoordigt het organisme voor de financiering van pensioenen overeenkomstig

de toepasselijke wettelijke en statutaire bepalingen.

20.3

De Raad van Bestuur is bevoegd om alle handelingen te verrichten die nodig of dienstig zijn voor de verwezenlijking van het doel van het organisme voor de financiering van pensioenen met uitzondering van deze die de wet of de statuten heeft voorbehouden aan de Algemene Vergadering. Bovendien zullen de andere operationele organen, indien die er zijn, de hun toegewezen operationele taken en bevoegdheden uitoefenen onder het toezicht van de Raad van Bestuur.

20.4

Alle operationele taken bepaald bij wet behoren tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur, tenzij specifieke taken ervan toegekend worden aan een ander operationeel orgaan, hetgeen hetzij door deze statuten, hetzij door de betrokken beslissing(en) van de Raad van Bestuur bepaald wordt, desgevallend verder uitgewerkt in huishoudelijke reglementen.

20.5

De Raad van Bestuur bekrachtigt het beleid van het organisme voor de financiering van pensioenen inzake uitbesteding en onderaanneming, indien een ander operationeel orgaan met de uitvoering ervan belast is. Bij ontstentenis van een ander terzake bevoegd operationeel orgaan, stelt de Raad van Bestuur het beleid zelf vast.

20.6

In de situatie bedoeld in artikel [8] van deze statuten en volgens de voorwaarden daarin bepaald, beschikt

de Raad van Bestuur over een ruimere bevoegdheid,

Artikel 21 -- Raad van Bestuur  Werking

21.1

De leden van de Raad van Bestuur vormen een college en beraadslagen en beslissen als een college.

21.2

De Algemene Vergadering benoemt de Voorzitter van de Raad van Bestuur. De Voorzitter zit de

vergadering van de Raad van Bestuur voor.

21.3

De Raad van Bestuur duidt onder zijn leden vertegenwoordigers van de bijdragende ondememing(en) een

secretaris aan.

De secretaris, of een door de Raad gemandateerde, stelt de notulen op van de vergaderingen van de Raad van Bestuur en maakt deze per brief, fax of e-mail over aan de bestuurders binnen een periode van twee weken na de vergadering. De bestuurders kunnen opmerkingen formuleren betreffende de notulen gedurende een periode van twee weken na ontvangst van de ontwerpnotulen; deze opmerkingen zijn te richten aan de Voorzitter, of aan de door de Raad gemandateerde. De Voorzitter beslist over eventuele wijzigingen aan de tekst. Daarna worden de notulen definitief. De definitieve notulen worden ondertekend door de Voorzitter, De definitieve notulen worden door de secretaris, of een door de Raad gemandateerde, aan de bestuurders per brief, fax of e-mail overgemaakt.

De secretaris, of een door de Raad gemandateerde, verzorgt de bij wet vereiste bekendmaking- en openbaarmakingvereisten.

Artikel 22  Raad van Bestuur  Stemmen

Elke bestuurder heeft één (1) stem.

Artikel 23  Oproeping en vergadering

23.1

De Raad van Bestuur komt tenminste één (1) keer per jaar samen.

23.2

De Raad van Bestuur vergadert op bijeenroeping door de Voorzitter van de Raad van Bestuur. De Voorzitter

van de Raad van Bestuur legt de agenda vast.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

23.3

De uitnodiging voor de vergadering wordt samen met de agenda verstuurd per fax, brief of e-mail aan alle

leden van de Raad van Bestuur.

De oproepingsbrief vermeldt de datum, het uur en de plaats van de vergadering.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het maatschappelijk belang van het organisme voor de financiering van pensioenen zulks verantwoorden, kan de Raad van Bestuur bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders beslissen. Dit kan per fax of e-mail. Deze procedure kan evenwel niet gevolgd worden voor de vaststelling van de jaarrekeningen en voor de aanwending van het maatschappelijk fonds.

23.4

Een bestuurder kan zich laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder. Daartoe moet een geldige schriftelijke volmacht bezorgd worden aan de Raad van Bestuur ten laatste bij het begin van de vergadering. De volmachten mogen per brief, fax of e-mail gegeven worden.

Een bestuurder mag maximaal één (1) andere bestuurder vertegenwoordigen.

Bestuurders die aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de vergadering van de Raad van Bestuur worden geacht rechtsgeldig te zijn opgeroepen.

23,5

De Raad van Bestuur vergadert, beraadslaagt en beslist rechtsgeldig indien aile leden geldig werden

opgeroepen en ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

23.6

De Raad van Bestuur kan beraadslagen over alle agendapunten, alsook over eventueel bijkomende

agendapunten die tijdens de vergadering met unanimiteit aan de agenda worden toegevoegd.

Artikel 24  Beslissingen

De beslissingen van de Raad van Bestuur worden genomen met gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. Onthoudingen en ongeldige stemmen worden niet meegeteld, Bij staking van stemmen heeft de Voorzitter de doorslaggevende stem.

Artikel 25 - Andere operationele organen --Algemeen

25,9

Het is de Raad van Bestuur toegestaan andere operationele organen in te richten waarnaar de uitvoering van het algemeen beleid van het organisme voor de financiering van pensioenen in een bepaald domein kan overgedragen worden.

25.2

De Raad van Bestuur oefent toezicht uit op alle andere operationele organen.

25.3

De Raad van Bestuur kan de uitvoering van het algemeen beleid van het organisme voor de financiering

van pensioenen overdragen aan andere operationele organen.

In zijn beslissing dienaangaande, bepaalt de Raad van Bestuur

" de samenstelling van het operationeel orgaan, met inbegrip van de voorwaarden waaraan voldaan moet worden om erin te zetelen, de voorwaarden voor de aanstelling van zijn leden, de voorwaarden en modaliteiten van hun ontslag, ambtsbeëindiging, afzetting, hun eventuele bezoldiging alsook de duur van hun opdracht en mandaten, en

" de opdracht, operationele taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden, alsook de regels of procedures die moeten gevolgd worden om eventuele conflicten of geschillen omtrent de omvang/reikwijdte van de toegekende operationele taken en/of omtrent raakvlakken met andere operationele organen en/of omtrent zijn werking, rapportering en uitoefening van de toegekende operationele taken, te vermijden en te beslechten, en

" de werkwijze van elk operationeel orgaan, met inbegrip van de rapporteringswijze aan de Raad van Bestuur,

25.4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MoD 2.2

De leden van de operationele organen van het organisme voor de financiering van pensioenen moeten over de vereiste professionele betrouwbaarheid en over de passende beroepskwalificaties en beroepservaring beschikken om hun functies te kunnen uitoefenen

25.5

Behoudens andersluidende beslissing van de Raad van Bestuur en onder voorbehoud van hetgeen bepaald is door de Raad van Bestuur, kan elk operationeel orgaan zijn intern reglement uitwerken, dat ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan de Raad van Bestuur.

25.6

Elk operationeel orgaan beoogt via een goede werking en onder toezicht van de Raad van Bestuur mee te

werken aan de verwezenlijking van het doel van het organisme voor de financiering van pensioenen.

Artikel 26  Andere operationele organen -- Dagelijks bestuur

Het dagelijks bestuur van het organisme voor de financiering van pensioenen wordt opgedragen aan het operationeel orgaan van dagelijks bestuur, Dit orgaan is bevoegd om alle handelingen te stellen en alle beslissingen te nemen betreffende het dagelijks bestuur van het organisme voor de financiering van pensioenen, onder toezicht van de Raad van Bestuur.

Dit orgaan bestaat uit één of meerdere natuurlijke of rechtspersonen, aangeduid door de Raad van Bestuur, al dan niet bestuurders of leden van het organisme voor de financiering van pensioenen. Indien een rechtspersoon lid is van het orgaan van dagelijks bestuur, wijst deze een vaste vertegenwoordiger aan overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen.

De Raad van Bestuur bepaalt de modaliteiten inzake de samenstelling, opdracht en werking van het orgaan belast met het dagelijks bestuur in zoverre deze nog niet wettelijk en evenmin statutair bepaald zouden zijn.

Hoofdstuk lV  Vertegenwoordiging van het organisme voor de financiering van pensioenen Artikel 27  Vertegenwoordiging in het algemeen

27.1

De Raad van Bestuur vertegenwoordigt het organisme voor de financiering van pensioenen in en buiten rechte, in België en in het buitenland, en dit voor wat aile handelingen en beslissingen betreft die het bestuur van het organisme voor de financiering van pensioenen aangaan,

Deze vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur is inzake het bestuur van het organisme voor de financiering van pensioenen alomvattend, zonder evenwel afbreuk te (kunnen) doen aan en uiteraard met respect voor de aan de Algemene Vergadering bij wet of statutair voorbehouden handelingen en beslissingen, tenzij het de uitvoering van deze beslissingen betreft.

27.2

Om het organisme voor de financiering van pensioenen rechtsgeldig te vertegenwoordigen, treden twee (2) bestuurders gezamenlijk op, die gezamenlijk handtekeningsbevoegdheid hebben voor wat de vertegenwoordiging betreft, zowel in ais buiten rechte.

Artikel 28  Vertegenwoordiging voor wat handelingen en beslissingen van dagelijks bestuur betreft

28.1

Binnen de perken van het dagelijks bestuur, kan de persoon of het orgaan belast met het dagelijks bestuur,

zo die er is/zijn, geldig het organisme voor de financiering van pensioenen vertegenwoordigen.

28,2

Indien dit één (1) persoon is, kan die daartoe alleen optreden, Indien een persoon belast met het dagelijks bestuur een rechtspersoon is, kan de vaste vertegenwoordiger, behoorlijk gevolmachtigd door de rechtspersoon waarvan hij de vaste vertegenwoordiger is, geldig het organisme voor de financiering van pensioenen vertegenwoordigen inzake het dagelijks bestuur en daartoe, naargelang en in zoverre zijn mandaat toelaat, alleen optreden.

28.3

Indien meerdere personen belast zijn met het dagelijks bestuur, kunnen zij geldig het organisme voor de financiering van pensioenen vertegenwoordigen inzake handelingen en beslissingen van dagelijks bestuur. Zij kunnen daartoe hetzij elk alleen en afzonderlijk optreden, hetzij met twee van hen, gezamenlijk, in welk geval, de handtekeningen van twee(2) personen vereist zijn, De beslissing betreffende hun aanstelling en opdracht bepaalt of en, zo ja, in welke gevallen, zij respectievelijk alleen of met twee gezamenlijk kunnen optreden. Deze

[ L .

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

beslissingen worden bekend gemaakt overeenkomstig de wettelijke bepalingen terzake. Indien één of meerdere van deze personen rechtspersonen zijn, geldt deze bepaling ten aanzien van hun vaste vertegenwoordiger.

28.4

Op basis van zijn algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid kart de Raad van Bestuur ook het organisme

voor de financiering van pensioenen vertegenwoordigen in handelingen en beslissing van dagelijks bestuur.

Artikel 29  Bijzondere vertegenwoordigingsbevoegdheid

29.1,

Het organisme voor de financiering van pensioenen kan in bepaalde gevallen ook geldig vertegenwoordigd worden door bijzondere lasthebbers aan wie een bijzondere en welomschreven opdracht en vertegenwoordigingsbevoegdheid wordt opgedragen, hetzij door de Raad van Bestuur, hetzij door de perso(o)n(en) of het orgaan belast met het dagelijks bestuur, indien die er zijn indien de opdracht of lastgeving kadert binnen het dagelijks bestuur.

29.2

Deze lasthebbers of vertegenwoordigers kunnen zijn:

" bestuurders of leden van het organisme voor de financiering van pensioenen;

" personeelsleden of aangestelden van de bijdragende ondernemingen;

personeelsleden, leiders of aangestelden van lasthebbers of (onder)aannemers van het organisme voor de

financiering van pensioenen;

andere derden en andere rechtspersonen.

29.3

De beslissing(en), akte(n) of overeenkomsten) krachtens deweike de opdracht en/of vertegenwoordigingsbevoegdheid van deze bijzondere lasthebbers vastgelegd werden, bepalen de omvang van hun opdracht en/of vertegenwoordigingsbevoegdheid.

29.4

Indien één lasthebber werd aangeduid, treedt hij alleen op en vertegenwoordigt hij alleen rechtsgeldig het

organisme voor de financiering van pensioenen binnen de perken van zijn lastgeving.

Indien meerdere lasthebbers voor eenzelfde opdracht werden aangeduid, treden minstens twee (2) van hen (of indien er slechts twee zijn, beide gezamenlijk) gezamenlijk op en zijn twee (2) handtekeningen vereist om het organisme voor de financiering van pensioenen geldig te vertegenwoordigen binnen de perken van hun lastgeving.

Hoofdstuk V  Ontbinding en vereffening

Artikel 30  Ontbinding en vereffening

30.1

Het organisme voor de financiering van pensioenen kan te allen tijde worden ontbonden en vereffend bij

beslissing van de Algemene Vergadering.

30.2

De vereffening of ontbinding van het organisme voor de financiering van pensioenen kan eveneens volgen

uit een gerechtelijke beslissing overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen,

Artikel 31 Vereffenaar(s)

31.1

In het geval van vrijwillige vereffening of ontbinding van het organisme voor de financiering van pensioenen, wijst de Algemene Vergadering één of meerdere vereffenaars aan in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen. De Algemene Vergadering bepaalt de opdracht van de vereffenaar(s) alsook zijn/hun bevoegdheden, rekening houdend met de wettelijke en reglementaire bepalingen terzake en, in zoverre mogelijk, met de bepalingen van de toepasselijke beheersovereenkomst(en) van het organisme voor de financiering van pensioenen en de bij de vereffening of ontbinding betrokken pensioenregelingen.

Tenzij andersluidende beslissing van de Algemene Vergadering zal/zullen de vereffenaar(s) regelmatig verslag uitbrengen aan de Algemene Vergadering,

31.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

M00 2,2

In het geval van een gerechtelijke vereffening of ontbinding wijst de bevoegde rechtbank de vereffenaar(s) aan en bepaalt de rechtbank zijn/hun opdracht en bevoegdheden.

Artikel 32  Vereffeningsmodatiteiten

32.1

Voor wat betreft de vereffening van de verbintenissen die voortvloeien uit de pensioenregeling(en) beheerd door het organisme voor de financiering van pensioenen zal/zullen de vereffenaar(s), tenzij andersluidende beslissing vanwege de Algemene Vergadering of, in het geval van een gerechtelijke vereffening, vanwege de bevoegde rechtbank, in eerste instantie onderzoeken of een gehele of gedeeltelijke overdracht ervan naar een andere pensioeninstelling of naar een andere entiteit die gerechtigd is de betrokken pensioenregeling(en) te beheren, mogelijk is en kan uitgevoerd worden.

32.2

De vereffenaar(s) vraagt/vragen aan de aangewezen actuaris van het organisme voor de financiering van pensioenen om de rechten te bepalen van alle aangeslotenen bij de pensioenregelingen die betrokken zijn bij de vereffening.

32.3

De vereffenaar(s) zal/zullen het passief aanzuiveren met inachtneming van de toepasselijke wettelijke

bepalingen en eventuele dwingend van toepassing zijnde voorrangsregelingen.

32.4

Het vermogen van het organisme voor de financiering van pensioenen zal onder voorbehoud van en overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen, zoveel als mogelijk aangewend worden tot voldoening van of voor de dekking van de rechten van de aangeslotenen bij de betrokken pensioenregeling(en) overeenkomstig de bepalingen van deze pensioenregelingen en rekening houdend met de statuten en de toepasselijke beheersovereenkomst(en) van het organisme voor de financiering van pensioenen.

32.5

Indien bij de aanzuivering van het passief, in het vermogen van het organisme voor de financiering van pensioenen een tekort wordt vastgesteld omdat de beschikbare activa ontoereikend zouden zijn tot dekking van de onderliggende rechten uit de pensioenregelingen, zal/zullen de vereffenaar(s) een beslissing nemen overeenkomstig de beslissing van de Algemene Vergadering of van de rechter in het geval van een gerechtelijke vereffening indien deze bepalen wat er moet gebeuren, of bij ontstentenis van enige bepaling terzake, zal een beslissing dienaangaande genomen worden door de vereffenaar(s) rekening houdend met de wettelijke en reglementaire voorschriften terzake, alsook met statuten van het organisme voor de financiering van pensioenen en zijn beheersovereenkomst(en) alsook met de bepalingen van de betrokken pensioenregelingen.

32.6

Indien na de aanzuivering van het passief een saldo actief wordt vastgesteld en het netto-actief van het organisme voor de financiering van pensioenen in het geval het organisme voor de financiering van pensioenen in vereffening werd gesteld, de verplichtingen voortvloeiend uit de door de vereffening getroffen pensioenregeling(en) zou overschrijden, zal/zullen de vereffenaar(s) hieraan een bestemming geven die zoveel mogelijk overeenkomt met het doel van het organisme voor de financiering van pensioenen.

Hoofdstuk VI  Boekjaar  Jaarrekeningen

Artikel 33  Boekjaar

Het boekjaar van het organisme voor de financiering van pensioenen loopt van 1 januari tot 31 december van een kalenderjaar. In principe worden telkens op 31 december van elk jaar de jaarrekeningen en het boekjaar afgesloten.

Artikel 34  Jaarrekeningen

De Raad van bestuur van het organisme voor de financiering van pensioenen stelt de jaarrekeningen en een jaarverslag op.

De goedkeuring van de jaarrekeningen en het jaarverslag kan de kwijting van de bestuurders voor het vorige boekjaar verantwoorden, hetgeen wanneer de kwijting wordt verleend de bestuurders zal ontlasten binnen de wettelijke voorwaarden.

Hoofdstuk Vil  Algemene bepalingen

I . ~ s

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staaatsbiiad V

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Artikel 35  Verwijzing naar toepasselijke wetgeving

Voor alles wat niet uitdrukkelijk bepaald is in de statuten, wordt verwezen naar de relevante wettelijke bepalingen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 36  Deelbaarheid van de bepalingen

Indien één of meerdere bepalingen van de statuten, om welke reden dan ook, nietig, ongeldig of zonder uitwerking zouden) zijn of zou(den) verklaard worden, wordt/worden zij, onder voorbehoud van andersluidende wettelijke bepalingen of andersluidende gerechtelijke beslissing, ais ongeschreven beschouwd, terwijl alle andere en overige bepalingen onverminderd van toepassing blijven en hun volledige uitwerking behouden.

Te Zaventem, op 18 april 2012

Johan Van Loock Thierry Verkest

Lid van het dagelijks bestuur Lid van het dagelijks bestuur

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

02/01/2012
ÿþ=-~ MOD 2.2

--~~- ~ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

(verkort) :

Rechtsvorm : Organisme voor de financiering van pensioenen

Zetel : The Corporate Village, Da Vini laan 1, Building Figueras, 1930 Zaventem

Onderwerp akte : Herbenoeming erkend commissaris

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/01/2012 - Annexes du Moniteur belge De Algemene Vergadering werd gehouden op 30 juni 2010 om 14 uur in de kantoren van St. Jude Medical.-

De onderneming Ernst & Young Bedrijfsrevisoren BCVBA (SRV/92/601), vertegenwoordigd door de Heer. Peter Telders (ECAI02/105), werd aangeduid als Erkende Commissaris van het St Jude Medical Employee Benefit Fund OFP voor de boekjaren 2010, 2011 en 2012.

De bezoldiging bedraagt 4.000 EUR per jaar (geïndexeerd). Het mandaat van de Erkende Commissaris loopt ten einde op de datum van de Algemene Vergadering van 2013.

De Buitengewone Algemene Vergadering werd gehouden op 9 december 2011 om 14 uur in de kantoren van St. Jude Medical.

De Algemene Vergadering gaat ermee akkoord dat met ingang van boekjaar 2011 Mevrouw Nicole' Verheyen zal optreden als vertegenwoordiger van Ernst & Young Bedrijfsrevisoren bcvba, De Kieetlaan 2, 1831 Diegem (SRV/92/601) in de uitoefening van het mandaat van erkend commissaris van de IBP.

Te Zaventem, op 9 december 2011

Johan Van Loock Thierry Verkest

Lid van het dagelijks bestuur Lid van het dagelijks bestuur

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwogrdigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 448.325.981

Benamhtg

(voluit) : St. Jude Medical Employee Benefit Fund

1111 II I 01111111111111

*12000919*

2 9

Go" iefle

12/07/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2006, GGK 29.06.2007, NGL 09.07.2007 07369-0061-017
04/08/2006 : ME. - JAARREKENING 31.12.2005, GGK 30.06.2006, NGL 31.07.2006 06559-0011-034
25/08/2004 : VZ000033
16/07/2003 : VZ000033
03/08/2002 : VZ000033
08/09/2001 : VZ000033
12/08/2000 : VZ000033
01/09/1999 : BL

Coordonnées
ST. JUDE MEDICAL EMPLOYEE BENEFIT FUND

Adresse
DA VINCILAAN 11, BOX F1 1935 ZAVENTEM

Code postal : 1935
Localité : Corporate Village
Commune :
Région : Région de Bruxelles-Capitale