UNION DES COIFFEURS BELGES FEDERATION NATIONALE

Divers


Dénomination : UNION DES COIFFEURS BELGES FEDERATION NATIONALE
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 408.742.063

Publication

27/02/2015
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`11 MOD0.0

19 -02- 2015

In de Dijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte b j dé 3" ~'~ STAATSBLAD

BLAD

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

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Ondernemingsnr : 0408.742.063

Benaming

(voluit) : UNIE VAN BELGISCHE KAPPERS NATIONALE FEDERATIE

Rechtsvoren : Beroepeverenigïng

Onderwerp akte : wijziging samenstelling raad van bestuur

hieronder citaat uit het verslag van de algemene vergadering dd 06 oktober 2014

6/ Beheerraad

Volgens de statuten moeten we voor 22/41/2014 de raad van bestuur herverkiezen. De procedure werd

opgesteld en aanvragen voor kandidaturen zijn binnen.

Kandidaten zijn: Jozef De Bie, Luc De Wilder, Ulrika Buyie, Jean-Luc Dumont, Stéphane Coigné, Jef

Vermeulen, Frank Bossier, Camiel Vanwelkenhuyzen, Christ Maenhout en Mimi Kuypers. (8/10 kandidaten zijn

ook aanwezig)

Alle kandidaturen warden door de kringen aanvaard en goedgekeurd.

De leden van de beheerraad gaan even apart zitten om de functies te verdelen.

Voorzitter: Jozef De Bie

Ondervoorzitter_ Jean-Luc Dumont

Secretaris: Ulrika Buyle

Penningmeester: Luc De Wilder

Commissarissen: Stéphane Coigné, Jef Vermeulen, Frank Bossier, Camiel Vanwelkenhuyzen, Christ

Maenhout en Mimi Kuypers. (hun functie hangt af van de opdrachten binnen het bestuur)

De samenstelling van de beheerraad wordt door alle aanwezige kringen goedgekeurd,

Voor de vereniging

Jef De Bie Ulrika Buyle

voorzitter secretaris

0g, de laatste blz van Luik B vermelden . Recto Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening

27/02/2015
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M4D 0.5

19 -02- 2015

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge a McRti STAATS B LAD de l'acte au SPF Economie, P.M.E., Classes Moyennes-et-Energ

vu .Gr le le 11-0Cs

SERVAIS Yolande

Attaché

Réservé au SP

1,\I' d'entreprise : 0408.742.063

Dénomination

(en entier) UNION DES COIFFEURS BELGES Fédération Nationale

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Forme juridique : Union professionnelle

Objet de l'acte : changement de composition du conseil d'administration

Ci-dessous la citation du procès-verbal de l'Assemblée générale dd 06 octobre 2014

61 Conseil d'administration

Conformément aux statuts, il faut réélire le conseil d'administration avant 22/11/2014. La procédure a été

établie et nous avons reçu tes candidatures.

Les candidats sont: Jozef De Bie, Luc De Wilder, Ulrika Buyle, Jean-Luc Dumont, Stéphane Coigné, Jef

Vermeulen, Frank Bossier, Camiel Vanwelkenhuyzen, Christ Maenhout et Mimi Kuypers. (8/10 candidats

sont aussi présents)

Toutes les candidatures sont acceptées et approuvées par tes cercles,

Les membres du conseil d'administration se mettent un moment à part pour distribuer les fonctions.

Président Jozef De Bie

Vice-Président: Jean-Luc Dumont

Secrétaire: Ulrika Buyte

Trésorier Luc De Wilder

Commissaires: Stéphane Coigné, Jef Vermeulen, Frank Bossier, Camiel Vanwelkenhuyzen, Christ

Maenhout et Mimi Kuypers. (leur fonction dépend des tâches du conseil)

La composition du conseil d'administration est approuvée par tous les cercles présents,

Pour l'association

Jef De Sie Ulrika Buyle

président secretaris

Sur la dernière page du Volet B indiquer - Au recto NorMs) de la (des) personne(s) compétentes) habilitée(s) e représenter l'union

professionnelle envers des tiers

Au verso . Nom et signature

03/06/2011
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MOD05

Volet B Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépot de l'acte au SPF Economie, P.M.E., Classes Moyennes et Energie



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N° d'entreprise : O li 01A It 2 a3

Dénomination

(en entier) : UNION DES COIFFEURS BELGES Fédération Nationale

Forme juridique : Union professionnelle

Objet de l'acte : Modification des status - Composition du Conseil d'Administration

Après modification des statuts approuvés par l'assemblée générale du 21 février 2011, les statuts coordonnés de l'association se présentent comme suit:

Titre 1- Dénomination  Siège - Objet - Durée

Article 1 : Dénomination

L'association professionnelle, précédemment dénommée "Nationaal Verbond der Haarkappers van België", en abrégé NVHB, et en français "Fédération Nationale des Coiffeurs de Belgique", en abrégé FNCB, sera désormais dénommée "UNIE VAN BELGISCHE KAPPERS" Nationale Federatie, en abrégé UBK-UCB Nat.Fed., et en français "UNION DES COIFFEURS BELGES" Fédération Nationale, en abrégé UBK-UCB Féd.Nat..

Article 2: Siège

Le siège de l'association est établi dans la Région de Bruxelles-Capitale et son activité s'étend au territoire

de la Belgique. L'adresse de correspondance est fixée par le Conseil d'Administration.

Le siège peut être transféré à un autre endroit par décision de l'assemblée générale.

Le Conseil d'Administration peut créer des agences et des filiales aux endroits où il le juge nécessaire.

Article 3 : Objet

L'association a pour objet la défense des intérêts des personnes qui exercent la profession de coiffeur, ou

des professions apparentées, en particulier :

- défendre les intérêts de ses membres sur les plans régional, national et international. En particulier, la

défense des intérêts professionnels des coiffeurs et des professions liées sur les plans social, fiscal,

économique et artistique.

- coordonner toutes les activités de ses membres sur les plans régional, national et

international,

-promouvoir la communication et la coopération entre ses membres,

-la définition et l'expression de la vision de et sur la profession

-la représentation du groupe professionnel dans des organes de concertation, vis-à-vis des autorités et

d'autres groupes d'intérêts,

-l'organisation de recyclages, concours, expositions, séminaires, la diffusion d'information d'intérêt général,

-la prestation de services juridiques, fiscaux, sociaux et organisationnels au profit des membres.

L'association peut poser tous actes de nature professionnelle, industrielle, immobilière ou financière qui sont

en rapport direct ou indirect avec son objet ou qui peuvent en promouvoir la réalisation.

Cet énoncé n'est pas limitatif, de sorte que l'association peut poser tous les actes qui peuvent contribuer, de

quelque manière que ce soit, à la réalisation de la totalité ou d'une partie de son objet social.



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge



Article 4 : Durée

L'association est constituée pour une durée indéterminée.

Titre Il- Les membres



Article 5 : Affiliation

Il existe quatre catégories de membres : les membres actifs, les membres d'honneur, les membres affiliés et

les membres correspondants. Le nombre de membres d'honneur ne peut pas être supérieur à un quart du

- nombre-de membres-actifs.

Sur la dernière page du Volet B indiquer : Au recto : Nom(s) de la (des) personne(s) compétente(s) habilitée(s) à représenter l'union

professionnelle envers des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 0.5

Le nombre de membres actifs est de sept au moins ;

5.1 Membres actifs

Peuvent être acceptés comme membres actifs par l'assemblée générale, statuant à la majorité de deux tiers

des membres présents ou représentés:

-d'autres associations professionnelles de coiffeurs ou de professions apparentées

5.2 Membres d'honneur

Peuvent être acceptés comme membres d'honneur par l'assemblée générale, statuant à la majorité simple

des membres présents ou représentés:

-les représentants d'anciens membres actifs qui ne sont plus membres actifs;

5.3 Membres affiliés

Peuvent être acceptés comme membres affiliés par le Conseil d'Administration, statuant à la majorité simple

des membres de la direction présents ou représentés :

-les autres associations que les associations professionnelles reconnues qui ont pour objet la défense des

intérêts des coiffeurs ou de professions apparentées

5.4 Membres correspondants

Peuvent être acceptés comme membres correspondants par le Conseil d'Administration, statuant à la

majorité simple des membres de la direction présents ou représentés :

-les praticiens indépendants de la profession de coiffeur ou de professions apparentées

-les sociétés commerciales, personnes morales et associations reconnues qui ont pour objet l'exercice de la

profession de coiffeur ou de professions apparentées ou de rendre ledit exercice possible,

-les mandataires ou préposés de sociétés commerciales, personnes morales et association (de fait) qui ont

pour objet l'exercice de la profession de coiffeur ou de professions apparentées ou de rendre ledit exercice

possible

-les personnes qui ont des mérites particuliers en matière de défense des intérêts du groupe professionnel;

5.5 Procédure

Pour être membre actif, les associations professionnelles candidates :

- doivent adresser une demande écrite à l'association, avec en annexe la composition de la direction, une

liste de membres et l'adresse complète, la description du domaine de travail, un rapport d'activités de l'année

précédente et les statuts.

-doivent être acceptées par l'assemblée générale. La décision de l'assemblée générale est sans appel.

Pour pouvoir être membre, les autres candidats:

-doivent adresser une demande écrite à l'association,

-être acceptés par l'assemblée générale en ce qui concerne les membres actifs ou membres d'honneur ou

par le Conseil d'Administration en ce qui concerne les membres affiliés et membres correspondants. Leur

décision est sans appel.

Article 6 : Obligations et droits des membres

Les membres s'engagent à

-se comporter selon les statuts de l'UBK-UCB Féd.Nat.. et son règlement d'ordre intérieur

-payer la cotisation à la date fixée chaque année.

Les membres ont le droit de participer aux activités de l'association, pour autant que celles-ci soient

ouvertes à la catégorie des membres à laquelle ils appartiennent.

Article 7 : Démission

Les membres peuvent démissionner à tout moment de l'UBK-UCB Féd.Nat., moyennant notification écrite expresse au président de l'association, en respectant un délai de préavis de 3 mois. L'UBK-UCB Féd.Nat. pourra toutefois exiger les cotisations échues et non encore payées, de même que les cotisations pour l'année en cours.

Article 8 : Exclusion

Les membres peuvent être exclus de l'UBK-UCB Fed.Nat par l'assemblée générale sur proposition du

Conseil d'Administration.

Le membre à exclure a le droit de se défendre et le vote est secret. La proposition d'exclusion émanant du

Conseil d'Administration doit être motivée.

L'exclusion ne peut être prononcée que par une majorité de deux tiers des membres présents ou

représentés de l'assemblée générale, compte non tenu du membre dont l'exclusion est proposée.

Article 9 : Cotisation de membre

Chaque année, l'assemblée générale fixe le montant de la cotisation de membre.

Cette cotisation est calculée sur la base d'un montant fixe par membre affilié individuel. La cotisation reste

exigible, quel que soit le moment de l'année auquel le membre est accepté comme membre.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 0.5

La cotisation peut être différente pour les membres actifs, les membres d'honneurs et les membres affiliés.

Pour d'autres associations professionnelles, sociétés commerciales, personnes morales et associations de fait, la cotisation peut être fixée en fonction du nombre de membres, de coiffeurs employés ou d'affiliés qu'elles comptent ou qu'elles représentent.

Les cotisations de membre ne couvrent que la défense des intérêts communs et pas les services individuels ou livraisons individuelles.

Titre III- Organisation

Article 10 : Exercice

L'exercice commence le 1 janvier et se termine le 31 décembre.

Titre IV- Assemblée générale

Article 11 : Composition

L'assemblée générale est composée des membres actifs. Les membres absents peuvent se faire représenter par un autre membre au moyen d'une procuration spéciale. Chaque membre peut être porteur d'une procuration seulement.

Article 12 : Compétences

L'assemblée générale est l'organe suprême de l'association. Elle possède les pouvoirs qui lui ont été

octroyés par la loi et par les présents statuts. Font notamment partie de ses compétences:

-la modification des statuts

-l'acceptation ou non d'une demande d'affiliation d'un membre actif ou d'un membre d'honneur

-la fixation de la cotisation de membre

-l'approbation du budget et des comptes annuels

-l'exclusion d'un membre

-l'élection des administrateurs

-l'approbation du règlement d'ordre intérieur

-l'approbation d'une intervention dans les frais des membres du Conseil d'Administration ou des délégués

par le Conseil d'Administration sur la base de l'article 23, j des présents statuts

-l'instauration éventuelle d'un jeton de présence pour les membres du Conseil d'Administration

-la dissolution de l'association

-l'octroi de décharge au Conseil d'Administration

-tous les problèmes non prévus par fes statuts.

L'assemblée générale décide de l'affectation du patrimoine et des revenus de l'association. Les fonds non

utilisés de l'association sont placés sur un compte bancaire au nom de l'association. En aucun cas, l'association

ne peut prendre des parts ou des actions dans des sociétés commerciales.

Article 13 : Délégués

Les personnes morales et associations membres actifs désignent eux-mêmes leurs délégués pour l'assemblée générale. Toute association professionnelle a droit à un délégué. Chaque délégué est habilité à voter dans la mesure où le membre actif qu'il représente est en ordre de paiement de la cotisation de membre. Les décisions sont prises à la majorité simple des voix des membres présents ou représentés, sauf stipulation contraire dans la loi ou les présents statuts. Chaque association professionnelle dispose d'une voix, quel que soit le nombre de membres.

Article 14 : Assemblées

Deux assemblées générales ont lieu chaque année, une au premier trimestre et l'autre au quatrième trimestre. L'assemblée générale est convoquée par le président ou son suppléant au moins quinze jours à l'avance, et ceci au moyen d'un courrier recommandé, d'un courrier ordinaire, d'un fax ou par voie numérique.

L'ordre du jour de l'assemblée générale du premier trimestre porte sur la vérification et l'approbation des comptes qui ont été clôturés le 31 décembre de l'année qui précéde, ainsi que du budget.

Au cours de cette assemblée générale, le Conseil d'Administration fait rapport sur la gestion de l'année écoulée.

Les comptes mentionnés ci-dessus sont conservés au siège par le trésorier où ils peuvent être consultés par les membres, pendant une durée de quinze jours précédant l'assemblée générale. Ils sont uniquement publiés avec l'accord de l'assemblée générale.

L'ordre du jour de l'assemblée générale est mentionné dans la convocation, ainsi que sa date, son heure et son lieu.

Article 15 : Assemblées générales extraordinaires

Des assemblées générales extraordinaires peuvent être convoquées si nécessaire.

Ces assemblées générales sont convoquées par le président, par trois membres du Conseil

d'Administration ou à la requête de six membres.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 0.5

Article 16 : Président

L'assemblée générale est présidée par le président du Conseil d'Administration ou, en cas d'empêchement,

par le vice-président.

Titre V- Le Conseil d'Administration

Article 17 : Direction

L'association est dirigée par un Conseil d'Administration

Article 18 : Composition

Le Conseil d'Administration est composé d'un président et d'au moins six membres, dont un vice-président, un secrétaire, un trésorier et au moins trois autres membres.

Dans la mesure du possible, on visera une composition équilibrée sur le plan régional. Il est stipulé clairement qu'aucun membre du personnel, ni de l'association, ni des organisations avec lesquelles l'association entretient des relations, ne peut faire partie du Conseil d'Administration.

Article 19 : Elections

Les membres du Conseil d'Administration sont élus pour quatre ans par vote secret lors de l'assemblée générale de novembre. En cas d'urgence, une assemblée générale extraordinaire peut être convoquée pour ce point.

Les membres élisent en leur sein un président et un vice-président domiciliés dans une région linguistique différente, de même qu'un secrétaire et un trésorier. Un secrétaire administratif externe peut être désigné en dehors des membres du Conseil d'Administration.

Article 20 : Conditions d'éligibilité

Pour être élus, les candidats doivent être membres de l'association ou être délégués d'une société, d'une

personne morale ou d'une association qui est membre de l'association.

Trois quart des membres du Conseil d'Administration doivent avoir la qualité de délégué ou membre d'un

membre actif.

Le mandat peut toujours être retiré par l'assemblée générale.

Les membres sortants sont rééligibles.

Le Conseil d'Administration peut inviter des conseillers extemes à ses réunions. Ces conseillers ne sont pas

autorisés à voter.

Article 21 : Remplacement

Si un membre du Conseil d'Administration met fin à son mandat prématurément, l'assemblée générale qui

suit pourvoit à son remplacement. Le membre ainsi élu termine le mandat de son prédécesseur.

Article 22 : Réunions

Le Conseil d'Administration se réunit au moins six fois par an. Les réunions sont convoquées par le président, le vice-président ou le secrétaire. La convocation a lieu par courrier recommandé, courrier ordinaire, par fax ou par voie numérique. La convocation mentionne la date, l'heure, le lieu et l'ordre du jour. Chaque membre du Conseil d'Administration dispose d'une voix. Toutes les décisions sont prises à la majorité simple des voix présentes ou représentées.

Article 23 : Compétences

Le Conseil d'Administration est compétent pour :

a)L'application des statuts et du règlement d'ordre intérieur

b)L'exécution des décisions de l'assemblée générale

c)La préparation de l'assemblée générale

d)L'étabfissement du budget et des comptes annuels

e)La désignation des délégués et mandatés de l'association auprès d'autres organisations nationales et

internationales.

f) La délibération sur tous les problèmes apparentés à la profession

g) La création de départements spéciaux.

h) La désignation de conseillers techniques extemes et l'assistance par ces demiers

i) La concertation, la transmission d'information et la communication entre les différents groupes linguistiques

j) La direction et la gestion du secrétariat et du personnel éventuellement embauché

k) La décision d'intervenir en droit dans le cadre d'actions judiciaires

I) L'étude et l'établissement de dossiers propres à la profession

m)La délégation éventuelle de compétences de gestion journalière décrites par le Conseil à l'un des membres du Conseil d'Administration qui porte alors le titre d'administrateur délégué, ou à un tiers, qui porte alors le titre de directeur général.

Article 24 : Le Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

M00 0.5

Le président du Conseil d'Administration :

a)Est chargé de la direction de l'assemblée générale et des réunions du Conseil d'Administration

b)Signe tous les actes de l'association de concert avec le secrétaire

c)Représente l'association en concertation avec le vice-président à tous égards vis-à-vis des autorités et du

public

d) Exécute les décisions du Conseil d'Administration d'agir en droit

e)Préside toutes les réunions et manifestations

f)Convoque le Conseil d'Administration et l'assemblée générale

g) Transmet des missions aux membres de son comité si nécessaire

Le vice-président assiste le président dans sa tâche. Il remplace si nécessaire le président absent. En outre,

le président peut déléguer temporairement une partie de ses compétences au vice-président.

Article 25 : Le Secrétaire

Le secrétaire du Conseil d'Administration :

a)Dirige le secrétariat de l'association

b)Assure la correspondance

c)Etablit le rapport des réunions qui est remis aux membres du Conseil d'Administration dans les deux

semaines qui suivent la date de la réunion

d)Tient à jour la liste des membres

e)Est responsable des archives de l'association

f)Fait rapport, au cours des assemblées générales statutaires du premier trimestre, sur les activités de

l'association au cours de l'année écoulée.

Article 26 : Le trésorier

Le trésorier du Conseil d'Administration :

a) Gère le patrimoine de l'association et établit un inventaire

b) Exécute toutes les opérations financières sur l'ordre du président

c) Est chargé de l'encaissement des cotisations des membres et de tous fes revenus

d) Prépare les comptes de l'année précédente et le budget de l'année suivante et soumet ceux-ci, après leur approbation par le Conseil d'Administration, au cours de l'assemblée générale statutaire correspondante du premier trimestre.

e) Tient le Conseil d'Administration informé sur la situation financière de l'association, chaque fois que la demande lui en est faite.

Article 27 : Responsabilité

Les membres du Conseil d'Administration n'assument aucune obligation concernant les engagements qu'ils

prennent au nom de l'association. Leur responsabilité est limitée à l'exercice de la tàche qui leur a été confiée.

Article 28 : Règlement d'ordre intérieur

Le Conseil d'Administration peut proposer un règlement d'ordre intérieur à l'assemblée générale.

L'assemblée générale peut modifier celui-ci à la majorité simple des membres présents ou représentés.

TITRE VI- Le vote

Article 29 : Modalités du vote

Pour parvenir à une décision valable, il est possible de voter

- à main levée

- verbalement

- par scrutin secret

Il est possible de donner une procuration écrite, mais chaque membre ne peut être porteur que d'une seule

procuration.

Article 30 : Vote secret obligatoire

Le vote secret est obligatoire pour l'acceptation ou l'exclusion d'un membre en tant que membre de

l'association, de même que pour la révocation ou la désignation de personnes.

Un vote secret peut également avoir lieu chaque fois que la moitié des membres autorisés à voter le

demande.

Article 31 : Majorité

Les décisions des assemblées générales doivent être prises à la majorité simple des voix, sauf stipulation

contraire dans la loi ou dans les statuts.

En cas de partage des voix, la proposition est rejetée.

TITRE VII- Modification des statuts et dissolution de l'association

Article 32 : Quorum et majorité

M000,5

Volet B - Suite

-Une- modification- des -statuts; 'de-même-que-la -dissolution-de -l'association- ne -peuvent- être- décidées valablement qu'à une majorité de ° des membres représentés, lors d'une assemblée générale spécialement convoquée à cet effet, à laquelle au moins la moitié des membres actifs doit être présente ou représentée.

Si le quorum exigé n'est pas atteint, une nouvelle assemblée générale portant sur le même objet sera convoquée. Cette dernière peut décider valablement avec la même majorité de' des membres présents ou représentés, sans tenir compte du nombre de membres présents ou représentés.

Les actes de modification des statuts ou de dissolution volontaire n'ont d'effet qu'après avoir été déposés, entérinés et publiés conformément à la loi.

L'assemblée générale qui décide de la dissolution, désigne des liquidateurs et fixe leurs compétences. En cas de dissolution de l'association, l'actif net, après la liquidation des dettes éventuelles, sera transféré à une oeuvre de nature similaire admise par l'assemblée générale ou à ses associations professionnelles membres, et ceci au prorata du nombre de membres que ces associations professionnelles comptent à ce moment-là.

TITRE VIII- Contestations et différends

Article 33

Tous les différends et contestations qui concernent l'association et ses activités seront traités par le Conseil

d'Administration. Le Conseil d'Administration mettra tout en oeuvre pour trouver une solution, soit par la

conciliation, soit au moyen d'une procédure d'arbitrage.

Les arbitres seront choisis parmi les membres actifs, affiliés ou d'honneur par les parties concernées.

Article 34

Les contestations concernant l'interprétation des statuts sont soumises à un collège d'arbitrage de trois membres, désigné par les parties concernées parmi les membres actifs, affiliés ou d'honneur. Si les parties concernées font partie d'un groupe linguistique différent, au moins un arbitre appartiendra au même rôle linguistique que la partie concernée. Leur décision est prise à la majorité simple des voix et est irrévocable.

Révocation

La version précédente des statuts, en ce compris les annexes, est révoquée à partir de la date de

publication de cette version des statuts.

Le Conseil d'Administration de l'association est constitué des membres suivants depuis le 22 novembre

2010:

De Bie Jef (Président)

Lentz Hugues (Vice-Président)

Buyle Ulrika (Secrétaire)

De Wilder Luc (Trésorier)

Grymonprez Erik

Bossier Frank

Coigné Stéphane

Vermeulen Jef

Vanwelkenhuyzen Camiel.

Pour l'association

Jef De Bie (Président)

Ulrika Buyle (Secrétaire)

Rue Marguerite Bervoets 136

1190 Forest

Sur la dernière page du Volet B indiquer : Au recto . Nom(s) de la (des) personne(s) compétente(s) habilitée(s) à représenter l'union

professionnelle envers des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

Vaor--potoud)rv

aan het

Belgisch Staatsblad

03/06/2011
ÿþ MOD 0.6'

Luik B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie



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Ondernemingsnr : Benaming

(voluit) : UNIE VAN BELGISCHE KAPPERS NATIONALE FEDERATIE

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : Statutenwijziging - samenstelling raad van bestuur

Na de statutenwijziging die werd goedgekeurd door de algemene vergadering van de vereniging van 21 februari 2011, luiden de gecoördineerde statuten van de vereniging als volgt:

Titel 1- Naam- Zetel- Doel- Duur

Artikel 1 : Naam

De beroepsvereniging, voorheen genaamd "Nationaal Verbond der Haarkappers van België", afgekort NVHB, en in het Frans "Fédération Nationale des Coiffeurs de Belgique", afgekort FNCB, zal voortaan de naam"UNIE VAN BELGISCHE KAPPERS" Nationale Federatie, afgekort UBK-UCB Nat.Fed., en in het Frans "UNION DES COIFFEURS BELGES" Fédération Nationale, afgekort UBK-UCB Féd.Nat., dragen.

Artikel 2: Zetel

De zetel van de vereniging is gevestigd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en haar activiteit strekt zich

uit over het grondgebied België. Het correspondentieadres wordt vastgesteld door de Raad van Bestuur.

De zetel mag worden overgebracht naar een andere plaats bij besluit van de algemene vergadering.

De Raad van Bestuur kan kantoren en filialen oprichten waar zij dit nuttig zou achten.

Artikel 3 : Doel

De vereniging heeft tot doel het behartigen van de belangen van de zelfstandige beoefenaars van het

beroep van kapper of aanverwante beroepen, meer in het bijzonder :

-de belangen van haar leden te behartigen en te verdedigen op regionaal,nationaal en internationaal vlak.

In het bijzonder de verdediging van de professionele belangen van kappers en gelieerde beroepen op sociaal,

fiscaal,economisch en artistiek vlak,

- alle activiteiten van haar leden te coordineren op regionaal, nationaal en internationaal vlak,

-de communicatie en samenwerking tussen haar leden te bevorderen,

-het definiëren en uitdrukken van de visie van en op het beroep,

-het vertegenwoordigen van de beroepsgroep in overlegorganen, ten aanzien van overheden en andere

belangengroepen,

-het organiseren of laten organiseren van bijscholing, wedstrijden, tentoonstellingen, seminaries, het

verspreiden van informatie van algemeen belang, van de juridische, fiscale, sociale en organisatorische

dienstverlening ten voordele van de leden.

De vereniging mag alle verrichtingen stellen van professionele, industriële ,onroerende of financiële aard

die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben op haar doel of de verwezenlijking ervan kunnen

bevorderen.

Deze opsomming is niet beperkend, zodat de vereniging aile handelingen kan stellen die op welke wijze ook

kunnen bijdragen tot de verwezenlijking van het geheel of een gedeelte van haar maatschappelijk doel.

Artikel 4 : Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Titel Il- De Leden

Artikel 5 : Toetreding leden, de werkende leden, de ereleden, de toegetreden leden en de aantal ereleden mag niet hoger zijn dan één vierde van het aantal werkende

Er zijn vier categorieën corresponderende leden. Het leden.

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto :

Verso :

Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD C.8

Het aantal werkende leden bedraagt minstens zeven;

5.1. Werkende leden

Kunnen door de algemene vergadering, beslissend met een meerderheid van twee derden van de

aanwezige of vertegenwoordigde leden, worden aanvaard als werkend lid :

-andere erkende beroepsverenigingen van kappers of aanverwante beroepen.

5.2. Ereleden

Kunnen door de algemene vergadering, beslissend met een gewone meerderheid van de aanwezige of

vertegenwoordigde leden, worden aanvaard als erelid :

-vertegenwoordigers van vroegere werkende leden die niet langer werkend lid zijn;

5.3. Toegetreden leden

Kunnen door de Raad van Bestuur, beslissend met een gewone meerderheid van de aanwezige of

vertegenwoordigde bestuursleden, worden aanvaard als toegetreden lid :

-andere verenigingen dan erkende beroepsverenigingen die het behartigen van de belangen van kappers of

aanverwante beroepen tot doel hebben.

5.4. Corresponderende leden

Kunnen door de Raad van Bestuur, beslissend met een gewone meerderheid van de aanwezige of

vertegenwoordigde bestuursleden, worden aanvaard als corresponderende leden :

-zelfstandige beoefenaars van het beroep van kapper of aanverwante beroepen;

-handelsvennootschappen, rechtspersonen en verenigingen die de uitoefening van het beroep van kapper

of aanverwante beroepen of het mogelijk maken daarvan tot doel hebben,

-mandatarissen of aangestelden van handelsvennootschappen, rechtspersonen en (feitelijke) verenigingen

die de uitoefening van het beroep van kapper of van aanverwante beroepen of het mogelijk maken daarvan tot

doel hebben;

-personen die bijzondere verdiensten hebben inzake de behartiging van de belangen van de beroepsgroep.

5.5. Procedure

Om werkend lid te worden moeten de kandidaat-beroepsverenigingen:

-een schriftelijke aanvraag richten tot de vereniging,met in bijlage de samenstelling van

bestuur, een ledenlijst en het volledig adres, de omschrijving van het werkgebied, een

activiteitenverslag van het voorbije werkjaar en de statuten.

-aanvaard worden door de algemene vergadering. Tegen de beslissing van de algemene vergadering staat

geen beroep open.

Om lid te kunnen worden moeten de andere kandidaten:

-een schriftelijke aanvraag richten tot de vereniging,

-aanvaard worden door de algemene vergadering voor wat betreft de ereleden of door de Raad van Bestuur

voor wat betreft de toegetreden of corresponderende leden. Tegen hun beslissing staat geen beroep open.

Artikel 6 : Verbintenissen en rechten van de leden

De leden verbinden er zich toe

-zich te gedragen naar de statuten van UBK-UCB Nat.Fed. en zijn reglement van inwendige orde

-ieder jaar op de vastgestelde datum het lidgeld te betalen.

De leden hebben het recht deel te nemen aan de activiteiten van de vereniging, voor zover deze

opengesteld zijn voor de categorie van leden waartoe zij behoren.

Artikel 7 : Uittreding

De leden kunnen op elk ogenblik uit de UBK-UCB Nat.Fed treden,mits uitdrukkelijke schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de vereniging,met in achtname van een opzeggingstermijn van 3 maanden. UBK-UCB Nat.Fed zal evenwel de vervallen en nog niet betaalde lidgelden evenals de lidgelden van het lopende jaar kunnen opeisen.

Artikel 8 : Uitsluiting

De leden kunnen door de algemene vergadering uit de UBK-UCB Nat.Fed gesloten worden op voorstel van de Raad van Bestuur.

Het uit te sluiten lid heeft het recht zich te verdedigen en de stemming is geheim. Het voorstel tot uitsluiting uitgaande van de Raad van Bestuur dient gemotiveerd te worden.

De uitsluiting kan slechts worden uitgesproken met een meerderheid van twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde leden van de algemene vergadering, waarbij het lid waarvan de uitsluiting voorgesteld wordt, niet meegerekend wordt.

Artikel 9 : Lidmaatschapsbijdrage

Jaarlijks bepaalt de algemene vergadering het bedrag van de lidmaatschapbijdrage.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 0.6

Het lidgeld kan verschillend zijn voor de werkende leden, de ereleden, de toegetreden en de corresponderende leden.

Voor andere beroepsverenigingen, handelsvennootschappen, rechtspersonen en feitelijke verenigingen, kan het lidgeld worden bepaald in functie van het aantal leden, tewerkgestelde kappers of aangeslotenen die zij tellen of die zij vertegenwoordigen.

De lidmaatschapsbijdrage dekt enkel de verdediging van de collectieve belangen en niet de individuele dienstverlening of individuele leveringen.

Titel III- Organisatie

Artikel 10 : Werkjaar

Het werkjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

Titel IV- De Algemene vergadering

Artikel 11 : Samenstelling

De algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de werkende leden. Afwezige leden kunnen zich, middels een bijzondere volmacht, door een ander lid laten vertegenwoordigen. leder lid kan slechts drager zijn van één volmacht.

Artikel 12 : Bevoegdheden

De algemene vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging. Zij bezit de machten die haar zijn

toegekend door de wet en door de onderhavige statuten. Behoren in het bijzonder tof haar bevoegdheid:

-het wijzigen van de statuten

-het al dan niet aanvaarden van een verzoek tot aansluiting van een werkend lid of een erelid

-het bepalen van de lidmaatschapsbijdrage

-de goedkeuring van de begroting en van de jaarrekeningen

-het uitsluiten van een lid

-het verkiezen van de bestuurders

-het goedkeuren van het reglement van inwendige orde

-het goedkeuren van een tussenkomst in de onkosten van de leden van de Raad van Bestuur of van de

door de Raad van Bestuur op grond van artikel 23, j van deze statuten gedelegeerden

-het eventueel instellen van een zitpenning voor de leden van de Raad van Bestuur

-de ontbinding van de vereniging

-het verlenen van kwijting aan de Raad van Bestuur

-alle door de statuten niet voorziene problemen.

De algemene vergadering beslist over de aanwending van het vermogen en de inkomsten van de

vereniging. De niet gebruikte fondsen der vereniging worden op een bankrekening geplaatst op naam van de

vereniging. In geen geval mag de vereniging delen of aandelen nemen in handelsvennootschappen

Artikel 13 : Afgevaardigden

De werkende leden duiden zelf hun afgevaardigden aan voor de algemene vergadering. Iedere beroepsvereniging heeft recht op een afgevaardigde. Iedere afgevaardigde is stemgerechtigd in zoverre het werkend lid dat hij vertegenwoordigt , in orde is met de betaling van de lidmaatschapbijdrage. De besluiten worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen van de tegenwoordige of vertegenwoordigde leden, behoudens andersluidende bepaling in de Wet of onderhavige statuten. Elke beroepsvereniging beschikt over één stem, ongeacht het aantal leden.

Artikel 14 : Bijeenkomsten

Er zijn twee algemene vergaderingen per jaar, één in het eerste trimester en één in het vierde trimester. De

algemene vergadering wordt door de voorzitter of diens plaatsvervanger minstens vijftien dagen op voorhand

bijeengeroepen en dit door middel van een aangetekend schrijven, een gewone brief, per fax of digitaal.

Op de dagorde van de algemene vergadering van het eerste trimester staat het nazicht en de . goedkeuring

van de rekeningen die op 31 december van vorig jaar werden afgesloten, en van de begroting.

Tijdens deze algemene vergadering, brengt de Raad van Bestuur verslag uit over het beheer van het

afgesloten jaar.

Hoger vermelde rekeningen worden door de penningmeester op de zetel ter inzage van de leden gehouden,

gedurende vijftien dagen voor de algemene vergadering.

Zij worden slechts met toestemming van de algemene vergadering openbaar gemaakt.

De agenda van de algemene vergadering wordt vermeld in het oproepingsbericht., alsook de datum, uur en

plaats.

Artikel 15 : Buitengewone algemene vergadering

Buitengewone algemene vergaderingen kunnen worden bijeengeroepen wanneer het nodig is.

Deze algemene vergadering wordt door de voorzitter, door drie leden van de Raad van Bestuur of op

verzoek van zes leden bijeengeroepen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 0.6

Artikel 16 : Voorzitter

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij

ontstentenis, de vice-voorzitter

Titel V- De Raad van Bestuur

Artikel 17 : Bestuur

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur.

Artikel 18 : Samenstelling

De Raad van Bestuur is samengesteld uit een voorzitter en minstens zes bestuursleden, waaronder een vice-voorzitter, een secretaris, een penningmeester en minstens drie andere bestuursleden.

In de mate van het mogelijke zal men streven naar een regionaal evenwichtige samenstelling. Er wordt duidelijk gesteld dat geen personeelslid, noch van de vereniging noch van de organisaties waarmee de vereniging relaties onderhoudt, deel kan uitmaken van de Raad van Bestuur.

Artikel 19 : Verkiezing

De leden van de Raad van Bestuur worden verkozen voor vier jaar bij geheime stemming op de algemene vergadering van november. Indien dringend nodig, kan voor dit punt een buitengewone algemene vergadering worden bijeengeroepen.

Zij verkiezen uit hun midden een voorzitter en een vice-voorzitter woonachtig in een verschillend taalgebied, evenals een secretaris en een penningmeester. Er kan een externe administratieve secretaris benoemd worden buiten de leden van de Raad van Bestuur.

Artikel 20 : Verkiesbaa rheidsvoorwaarde n

Om verkozen te worden, moeten de kandidaten lid zijn van de vereniging of afgevaardigde of lid van een

vennootschap, rechtspersoon of vereniging die lid is van de vereniging.

Drie vierden van de leden van de Raad van Bestuur dienen vertegenwoordiger of lid te zijn van een werkend

lid.

Het mandaat kan te allen tijde door de algemene vergadering ingetrokken worden.

Uittredende leden zijn herverkiesbaar.

De Raad van Bestuur kan externe raadgevers op zijn vergaderingen uitnodigen. Deze raadgevers zijn niet

stemgerechtigd.

Artikel 21 : Vervanging

Als een lid van de Raad van Bestuur voortijdig zijn mandaat beëindigt, wordt op de eerstvolgende algemene

vergadering in zijn vervanging voorzien. Het aldus verkozen lid beëindigt het mandaat van zijn voorganger.

Artikel 22 : Vergaderingen

De Raad van Bestuur vergadert minstens zes maal per jaar. De vergaderingen worden bijeengeroepen door de voorzitter, de vice-voorzitter of de secretaris. De oproeping geschiedt bij aangetekend schrijven, gewone brief, fax of digitaal. De oproep vermeldt de datum, het uur, de plaats en de dagorde. Elk lid van de Raad van Bestuur beschikt over één stem. Alle beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

Artikel 23 : Bevoegdheden

De Raad van Bestuur is bevoegd voor:

a)Het toepassen van de statuten en het reglement van inwendige orde

b)Het uitvoeren van de beslissingen van de algemene vergadering

c)Het voorbereiden van de algemene vergadering

d)Het opstellen van de begroting en de jaarrekeningen

e)Het aanduiden van de afgevaardigden en gemandateerden van de vereniging bij andere nationale en

internationale organisaties.

f) Beraadslagen over alle aan het beroep verwante problemen

g) Het oprichten van bijzondere departementen .

h) Het aanstellen en het zich laten bijstaan door externe technische raadgevers

i) Het overleg, de doorstroming van informatie en communicatie tussen de

verschillende taalgroepen

j) De leiding en het beheer van het secretariaat en het eventueel tewerkgesteld

personeel

k) Het beslissen om in rechte te treden van gerechtelijke vorderingen

I) Het bestuderen en opmaken van aan het beroep eigen dossiers

m)Het eventueel delegeren van door de Raad omschreven bevoegdheden van dagelijks bestuur aan een van de leden van de Raad van Bestuur, die dan de titel gedelegeerd bestuurder voert, of aan een derde, die dan de titel algemeen directeur voert.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 0.6

Artikel 24 : De Voorzitter

De voorzitter van de Raad van Bestuur :

a)ls belast met de leiding van de algemene vergadering en de vergaderingen van de Raad van Bestuur

b)Ondertekent samen met de secretaris alle akten van de vereniging

c)Vertegenwoordigt de vereniging in samenspraak met de vice-voorzitter

in alle opzichten tegenover de autoriteiten en het publiek.

d) Voert de beslissingen van de Raad van Bestuur, om in rechte te treden uit

e)Zit alle vergaderingen en manifestaties voor.

f)Roept de Raad van Bestuur en de algemene vergadering samen

g) Geeft opdrachten door aan zijn comitéleden, waar dat nodig is.

De vice-voorzitter staat de voorzitter in zijn taak bij. Hij vervangt indien nodig de afwezige voorzitter.

Bovendien kan de voorzitter tijdelijk een deel van zijn bevoegdheden aan de vice-voorzitter overdragen.

Artikel 25 : De Secretaris

De secretaris van de Raad van Bestuur:

a)Leidt het secretariaat van de vereniging

b)Verzorgt de briefwisseling

c)Maakt verslag van de vergaderingen, die aan de leden van de Raad van Bestuur bezorgd worden, binnen

de veertien dagen na de vergaderingdatum

d)Houdt de ledenlijst bij

e)ls verantwoordelijk voor het archief van de vereniging

f)Brengt tijdens de statutaire algemene vergadering van het eerste trimester verslag uit over de activiteiten

van de vereniging tijdens het voorbije jaar.

Artikel 26 : De Penningmeester

De penningmeester van de Raad van Bestuur:

a) Beheert het vermogen van de vereniging en stelt een inventaris op

b) Voert alle financiële verrichtingen uit in opdracht van de voorzitter

c) Is belast met het innen van de bijdragen van de leden en van alle inkomsten

d) Bereidt de afrekening van het voorbije, en de begroting van het komende jaar voor en legt deze, na goedkeuring door de Raad van Bestuur, voor tijdens de desbetreffende algemene statutaire vergadering van het eerste trimester

e) Houdt de Raad van Bestuur op de hoogte van de financiële toestand van de vereniging, telkens er om gevraagd wordt

Artikel 27 : Aansprakelijkheid

De leden van de Raad van Bestuur gaan geen enkele verplichting aan inzake verbintenissen die zij namens

de vereniging aangaan. Hun aansprakelijkheid is beperkt tot de vervulling van de hun gegeven opdracht

Artikel 28 : Reglement van inwendige orde

De Raad van Bestuur kan aan de algemene vergadering een reglement van inwendige orde voorstellen. De

algemene vergadering kan dit wijzigen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

TITEL VI- Het stemmen

Artikel 29 : Wijze van stemmen

Om tot een geldige beslissing te komen kan men stemmen

- met opgeheven hand,

- mondeling,

- geheim.

Men mag een schriftelijke volmacht geven, doch elk lid kan slechts houder zijn van een enkele volmacht.

Artikel 30 : Verplichte geheime stemming

De geheime stemming is verplicht voor het aanvaarden of het uitsluiten van een lid als lid van de vereniging,

evenals voor het ontslaan of benoemen van personen.

Een geheime stemming kan eveneens telkens als de helft van de aanwezige stemgerechtigden erom

verzoekt.

Artikel 31 : Meerderheid

De beslissingen van de algemene vergaderingen dienen genomen te worden bij gewone meerderheid der

stemmen, behalve indien anders voorzien in de Wet of in de statuten.

Bij staking van stemmen wordt het voorstel verworpen

TITEL VII- Wijziging van de statuten en ontbinding van de vereniging

MOD 0,6

Voor-b-etiaudërt aan het Belgisch Staatsblad

Luik B - Vervolg

Artikel 32 : Quorum en meerderheid

Over een wijziging van de statuten evenals de ontbinding van de vereniging kan slechts geldig beslist worden bij % meerderheid van de vertegenwoordigde leden, op een daartoe speciaal bijeengeroepen algemene vergadering,waarop minstens de helft van de werkende leden moet aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Als het vereiste quorum niet bereikt is, zal een nieuwe algemene vergadering met hetzelfde doel worden bijeengeroepen. Deze laatste kan rechtsgeldig beslissen met dezelfde 3 meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, zonder rekening te houden met het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

De akten tot wijziging van de statuten of tot de vrijwillige ontbinding hebben slechts uitwerking nadat ze zijn neergelegd, bekrachtigd en bekend gemaakt overeenkomstig de wet.

De algemene vergadering die tot ontbinding besluit, benoemt vereffenaars en bepaalt hun bevoegdheden. " In geval van ontbinding van de vereniging zal, nadat de eventuele schulden vereffend zijn, het netto actief worden overgemaakt aan een door de algemene vergadering toegewezen soortgelijk werk of aan haar leden beroepsverenigingen, en dit in verhouding van het aantal leden welke die beroepsverenigingen op dat ogenblik tellen.

TITEL VIII- Betwistingen en Geschillen

Artikel 33

Alle betwistingen en geschillen die de vereniging en haar werkzaamheden aangaan, zullen door de Raad van Bestuur behandeld worden. De Raad van Bestuur zal alles in het werk stellen om een oplossing te vinden, hetzij door verzoening, hetzij door middel van een scheidsrechterlijke procedure.

Scheidsrechters worden verkozen tussen de werkende, de toegetreden of de ereleden door de betrokken partijen.

Artikel 34

Betwistingen aangaande de interpretatie van de statuten zullen worden voorgelegd aan een scheidsrechterlijk college van drie leden, die door de betrokken partijen aangeduid wordt onder de werkende, j de toegetreden of de ereleden. Indien de betrokken partijen behoren tot een verschillende taalgroep, zal minstens één scheidsrechter behoren tot dezelfde taalrol als de betrokken partij. Hun beslissing wordt genomen bij gewone meerderheid van stemmen en is onherroepelijk.

Intrekkingsbepalingen

De vroegere versie van de statuten, met inbegrip van de bijlagen, worden opgeheven met ingang van de

datum van de publicatie van onderhavige statuten.

De raad van bestuur van de vereniging is sinds 22 november 2010 samengesteld uit de volgende leden:

De Bie Jef (voorzitter)

Lentz Hugues (ondervoorzitter)

Buyle Ulrika (secretaris)

De Wilder Luc (penningmeester)

Grymonprez Erik

Bossier Frank

Coigné Stéphane

Vermeulen Jef

Vanwelkenhuyzen Camiel.

Voor de vereniging

Jef De Bie (voorzitter)

Ulrika Buyle (secretaris)

Marguerite Bervoetsstraat 136

1190 Vorst

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden

te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
UNION DES COIFFEURS BELGES FEDERATION NATION…

Adresse
RUE MARGUERITE BERVOETS 136 1190 FOREST

Code postal : 1190
Localité : FOREST
Commune : FOREST
Région : Région de Bruxelles-Capitale