ZENITO, SOCIAAL VERZEKERINGSFONDS

Association sans but lucratif


Dénomination : ZENITO, SOCIAAL VERZEKERINGSFONDS
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 409.088.689

Publication

22/07/2014
ÿþ MOd 2.2

A In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

Voorbehouden ill

aan het *14141506*

Belgisch Staatsblad

neergelegd/ontvangen op

10 JULI 2014

ter griffie vaRreNederiandstaiige rechtbank van koopiaadei Brussel

Ondernemingsnr : 4090.88.689

Benaming

(voluit): Zenito Sociaal Verzekeringsfonds

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Willebroekkaai 37 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Ontslagen en benoeming bestuurders

Op de Algemene Vergadering van 24 mei 2014 werd akte genomen van de ontslagen als bestuurder van de Heer Jacques DE DOBBELEER met ingang op 18/12/ 2013 en de Heer Herwig Dejonghe met ingang van 24/05/2014 alsook de NV CINTEC (vaste vertegenwoordiger Hendricus Jaeken) met ingang van 24/05/2014.

Op de Algemene Vergadering van 24 mei 2014 werd eveneens akte genomen van de unanieme benoeming als bestuurder van de NV Vijverbos met ondememingsnummer 0405 551 753 en zetel te Ommegang Oost 6, 8840 Staden met als vaste vertegenwoordiger de Heer Herwig Dejonghe en dit voor een periode tot in 2016.

De Raad van Bestuur zal er bijgevolg vanaf 24 mei 2014 als volgt uitzien:

Jacques DE DECKER, Hoogpoort 5710202 9000 Gent

Jan SAP, Jan-Baptist Guinardstraat 7 9000 Gent

Joannes STEVERLYNCK, Beukenhofstraat 48 8570 Vichte

Karel TOBBACK , Beemdstraat 27 2870 Puurs

Jozef VANDENBERGHE, Nachtegalenweg 30 8670 Koksijde

Piet VANDEPUTTE, Koningin Elisabethlaan 9 8000 Brugge

Karel VAN EETVELT, Klein Mechelen 38 2880 Bornem

Jan VAN CLEEMPUT, Kempstraat 21 9000 Gent

Arnold VANHAECKE, Rechtstraat 60 9160 Lokeren-Eksaarde

Eric VERSTRAETE, Plantijnstraat 3 8400 Oostende

Frank VOLS, Trekschurenstraat 89 3500 Hasselt

Bvba Philip VAN EECKHOUTE, Kestelstraat 150 9880 Agiter, vaste vertegenwoordiger Philip

VAN EECKHOUTE

NV Vijverbos met v.v. Herwig Dejonghe, Ommegang Oost 6, 8840 Westrozebeke Staden

Suzy Thiels, Rechtestraat 27, 3120 Tremelo

Peter Verhaegen, Scheeveld 3, 2870 Puurs

De hierop volgende Raad van Bestuur dd 24 mei 2014 heeft overeenkomstig de statuten tot de functie van voorzitter benoemd:

De NV Vijverbos met vaste vertegenwoordiger de Heer Herwig Dejonghe.

Brussel, 24 mei 2014

Joannes Steverlynck

Gedelegeerd Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

22/07/2014
ÿþBijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

r

i

Réser au Monitt belg

4

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou dos personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge

après dépôt de l'acte

rime elegdlontvangetl op

iuu~u~uuuau~~~~uiw 1 o JULI 2014

<19141 0 ter griffie van de Nederlandstalige

rechtbank variGR handel Brussel

N° d'entreprise : 4090.88.689

Dénomination

(en entier) ; Zenito Caisse d'Assurances Sociales asbl

(en abrégé) :

Forme juridique : asbl

Siège : Quai de Willebroeck 37 à 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : démissions et nomination administrateurs

L'Assemblée Générale qui s'est réunie en date du 24 mal 2014 a pris acte de la démission en tant qu'administrateur de Monsieur Jacques DE DOBBELEER avec effet au 18/12/2013 ainsi que de Monsieur Herwig Dejonghe avec effet au 24/05/2014 et de la SA CINTEC (représentant permanent Hendricus Jaeken), également avec effet au 24/05/2014.

L'Assemblée générale du 24 mai 2014 a également pris acte de la nomination à l'unanimité en tant qu'administrateur de la SA Vijverbos, n° d'entreprise 0405 551 753 dont le siège social est situé à Ommegang Oost 6, 8840 Staden ayant comme représentant permanent Monsieur Herwig Dejonghe, pour une période jusqu'en 2016.

Le Conseil d'administration sera donc constitué comme suit à partir du 24 mai 2014:

Jacques DE DECKER, Hoogpoort 57 f 0202 9000 Gent

Jan SAP, Jan-Baptist Guinardstraat 7 9000 Gent

Joannes STEVERLYNCK, Beukenhofstraat 48 8570 Vichte

Karel TOBBACK , Beemdstraat 27 2870 Puurs

Jozef VANDENBERGHE, Nachtegalenweg 30 8670 Koksijde

Piet VANDEPUTTE, Koningin Elisabethlaan 9 8000 Brugge

Karel VAN EETVELT, Klein Mechelen 38 2880 Bornera

Jan VAN CLEEMPUT, Kempstraat 21 9000 Gent

Arnold VANHAECKE, Rechtstraat 60 9160 Lokeren-Eksaarde

Eric VERSTRAETE, Plantijnstraat 3 8400 Oostende

Frank VOLS, Trekschurenstraat 89 3500 Hasselt

SPRL Philip VAN EECKHOUTE, Kestelstraat 150 9880 Aalter, représentant permanent Philip

VAN EECKHOUTE

SA Vijverbcs avec représentant permanent Herwig Dejonghe, Ommegang Oost 6, 8840 Westrozebeke

Staden

Suzy Thiels, Rechtestraat 27, 3120 Tremelo

Peter Verhaegen, Scheeveld 3, 2870 Puurs

Le Conseil d'administration suivant dd 24 mai 2014 a conformément les statuts nommé en tant que Président:

La SA Vijverbos ayant comme représentant permanent Monsieur Herwig Dejonghe. Bruxelles, 24 mai 2014

Joannes Steverlynck

Administrateur Délégué

05/07/2013
ÿþ ltiSOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

2 6 JUN 2013

8 U sEL

Griffie

Op de Laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 0409.088.689 Benaming

(voluit) ; Zenito Sociaal verzekeringsfonds vzw

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Willebroekkaai 37, 1000 Brussell

Onderwerp akte : Ontslag en benoemingen bestuurders en herbenoeming commissaris

De Algemene vergadering bijeengekomen op 01 juni 2013 neemt akte van het ontslag als bestuurder van de heer Pierre DESCHIETER, Koning Leopold III straat 27 te 1785 Merchtem met ingang van 31 december 2013.

De Algemene Vergadering dd 01 juni 2013 heeft volgende leden met unanimiteit benoemd tot bestuurder vanaf 01 juni 2013 voor een periode tot in 2016:

Thiels Suzy geboren te Herselt op 23 mei 1950, wonende te 3120 Tremelo, Rechtestraat 27 en Verhaegen Peter geboren te Beerse op 23 augustus 1960, wonende te 2870 Puurs, Scheeveld 3.

De Raad van Bestuur zal er bijgevolg vanaf 01 juni 2013 als volgt samengesteld zijn :

Jacques DE DECKER, Hoogpoort 5710202 9000 Gent

Jacques DE DOBBELLEER, Rue Des Melezes 2 A, 6800 Libramont-Chevigny

NV Cintec, Quai de l'11e aux Osiers 1 4000 Luik, met als vaste vertegenwoordiger Hendricus JAEKEN,

Merelstraat 104 3520 Zonhoven

Jan SAP, Jan-Baptist Guinardstraat 7 9000 Gent

Joannes STEVERLYNCK, Beukenhofstraat 48 8570 Vichte

Karel TOBBACK , Beemdstraat 27 2870 Puurs

Jozef VANDENBERGHE, Nachtegalenweg 30 8670 Koksijde

Piet VANDEPUTTE, Koningin Elisabethlaan 9 8000 Brugge

Karel VAN EETVELT, Klein Mechelen 38 2880 Bornem

Jan VAN CLEEMPUT, Kempstraat 21 9000 Gent

Arnold VANHAECKE, Rechtstraat 60 9160 Lokeren-Eksaarde

Eric VERSTRAETE, Plantijnstraat 3 8400 Oostende

Frank VOLS, Trekschurenstraat 89 3500 Hasselt

BVBA Philip VAN EECKHOUTE, Kestelstraat 150 9880 Poker, met vaste vertegenwoordiger Philip

VAN EECKHOUTE

Herwig DEJONGHE, Ommegang Oost 6, 8840 Westrozebeke

Suzy THIELS, Rechtestraat 27, 3120 Tremelo

Peter VERHAEGEN, Scheeveld 3, 2870 Puurs

en de heer Pierre DESCHIETER, Koning Leopold III straat 27 1785 Merchtem tot 31.12.2013.

De Algemene Vergadering van 01 Juni 2013 herbenoemt tevens met ingang van 01 juni 2013 voor een periode van 3 jaar ais commissaris de BVBA Roels, Criei en co met maatschappelijke zetel te 9270 Laame (Kalken), Vaartstraat 105 met als vertegenwoordiger de Heer Criel Luc geboren te Sleidinge op 09 januari 1957 en wonende Molenhoek 69 te 9940 Evergem.

Joannes STEVERLYNCK Gedelegeerd Bestuurder

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

05/07/2013
ÿþ L` 970 ~~ ~: ~ i 8 Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

.

1.10 -ri " +` ~ fi

'

~~~~~~

~ 1Y ~ ee

Greffe

1111131,11111) J1111111

i

n

N° d'entreprise : 0409.088.689

Dénomination

(en entier) : Zenito Caisse d'Assurances Sociales asbl

(en abrégé) :

Forme juridique : asbl

Siège : Quai de Willebroeck 37,1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Nominations administrateurs et renomination commissaire

L'Assemblée Générale qui s'est réunie en date du 01 juin 2013 a pris acte de la démission en tant qu'administrateur de Monsieur Pierre DESCHIETER, Koning Leopold 111 straat 27, 1785 Merchtem avec effet au 31 décembre 2013.

L'Assemblée Générale dd 01/06/2013 a nommé à l'unanimité en tant qu'administrateur à partir du 01.06.2013 pour une période jusqu'en 2016 tes membres suivants:

Thiels Suzy née à Herselt le 23 mai 1950, domiciliée à 3120 Tremelo, Rechtestraat 27 et Verhaegen Peter né à Beerse te 23 août 1960, domicilé à 2870 Puurs, Scheeveld 3.

Le Conseil d'administration sera par conséquent constitué de la manière suivante à partir du 01 juin 2013:

Jacques DE DECKER, Hoogpoort 5710202 9000 Gent

Jacques DE DOBBELLEER, Rue Des Melezes 2 A, 6800 Libramont-Chevigny

SA Cintec, Quai de Ille aux Osiers 1 4000 Liège avec représentant permanent Hendricus JAEKEN,

Merelstraat 104 3520 Zonhoven

Jan SAP, Jan-Baptist Guinardstraat 7 9000 Gent

Joannes STEVERLYNCK, Beukenhofstraat 48 8570 Vichte

Karel TOBBACK , Beemdstraat 27 2870 Puurs

Jozef VANDENBERGHE, Nachtegalenweg 30 8670 Koksijde

Piet VANDEPUTTE, Koningin Elisabethlaan 9 8000 Brugge

Karel VAN EETVELT, Klein Mechelen 38 2880 Bornem

Jan VAN CLEEMPUT, Kempstraat 21 9000 Gent

Arnold VANHAECKE, Rechtstraat 60 9160 Lokeren-Eksaarde

Eric VERSTRAETE, Plantijnstraat 3 8400 Oostende

Frank VOLS, Trekschurenstraat 89 3500 Hasselt

Bvba Philip VAN EECKHOUTE, Kestelstraat 150 9880 Aalter, représentant permanent Philip

VAN EECKHOUTE

Herwig DEJONGHE, Ommegang Oost 6, 8840 Westrozebeke

Suzy THIELS, Rechtestraat 27, 3120 Tremelo

Peter VERHAEGEN, Scheeveld 3, 2870 Puurs

et monsieur Pierre DESCHIETER, Koning Leopold 111 straat 27,1785 Merchtem jusqu'au 31/12/2013.

L'Assemblée générale du 01.06.2013 renomme pour une période de 3 ans à partir du 01.06.2013 en tant que commissaire la société BVBA Roels, Criel en co ayant son siège social à 9270 Laarne (Kalken), Vaartstraat 105 représentée par Monsieur Crie! Luc né à Sleidinge le 09 janvier 1957 et domicilié à 9940 Evergem, Molenhoek 69.

Joannes STEVERLYNCK

Adminitrateur Délégué.

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

31/12/2012
ÿþ L- MOD 2.2

' In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-

behouder aan het Belgisch

Staatsbla

1111111II ,111121tiji°11111111

18 DEC 2012

efiveifit

Ondernerningsnr 0409.088.689

Benaming

(voluit) Zenito Sociaal Verzekeringsfonds vzw

(verkort) :

ReChtSVOrM : vzw

Zetel: Spastraat 8 te 1000 Brussel en vanaf 01.01.2013 Willebroekkaal 37 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : ontslag en benoeming bestuurder

Op de buitengewone algemene vergadering van 12/12/2012 wordt akte genomen van het ontslag als bestuurder van de Heer Hendricus Jaeken met ingang van 12/12/2012,

N,V. CINTEC, met ondememingsnummer 0414 966 196 , quai de Ne aux Osiers 1 4000 Liège, met als vaste vertegenwoordiger Hendricus Jaeken, Merelstraat 104 3520 Zonhoven wordt voorgedragen en met unanimiteit benoemd tot bestuurder voor de resterende duur vanaf 12/12/2012 tot 2016.

De raad van bestuur zal dus als volgt samengesteld zijn:

Jacques DE DECKER, Hoogpoort 57/ 0202 9000 Gent

Jacques DE DOBBELLEER, Rue Des Melezes 2 A, 6800 Libramont-Chevigny

Pierre DESCHIETER, Koning Leopold III straat 27 1785 Merchtem

Laurent DE SMET, Viaanderenlaan 17 1700 Dilbeek

N.V. CINTEC, ondernemingsnummer 0414 966 196 , quai de I'lle aux Osiers 1 4000 Liège, met als vaste

vertegenwoordiger Hendricus Jaeken, Merelstraat 104 3520 Zonhoven

Jan SAP, Jan-Baptist Guinardstraat 7 9000 Gent

Joannes STEVERLYNCK, Beukenhofstraat 48 8570 Vichte

Karel TOBBACK , H. Spillemaeckerstraat 50 2850 Boom

Jozef VANDENBERGHE, Nachtegalenweg 30 8670 Koksijde

Piet VANDEPUTTE, Koningin Elisabethlaan 9 8000 Brugge

Karel VAN EETVELT, Klein Mechelen 38 2880 Bornem

Jan VAN CLEEMPUT, Kempstraat 21 9000 Gent

Arnold VAN HAECKE, Rechtstraat 60 9160 Lokeren-Eksaarde

Eric VERSTRAETE, Plantijnstraat 3 8400 Oostende

Frank VOLS, Trekschurenstraat 89 3500 Hasselt

Bvba Philip VAN EECKHOUTE, Kestelstraat 150 9880 Aalter, met als vaste vertegenwoordiger Philip

VAN EECKHOUTE

Herwig DEJONGHE, Ommegang Oost 6, 8840 Westrozebeke

De Raad van Bestuur in zijn nieuwe samenstelling terug samengekomen op 12.12.2012, heeft als Voorzitter aangeduid

de N.V. CINTEC, ondememingsnummer 0414 966 196 , quai de I'lie aux Osiers 1 4000 Liège, met als vaste vertegenwoordiger Hendricus Jaeken, Merelstraat 104 3520 Zonhoven,

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

31/12/2012
ÿþ M00 2.2

me:031 Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



Rée

Mor

be *12209502*

18 DEC 202

BRUXELLES

Greffe

N° d'entreprise : 0409.088.689

Dénomination

(en entier) ; Zenito caisse d'assurances sociales asbl

(en abrégé) :

Forme juridique : asbl

Siège Rue de Spa 8 à 1000 Bruxelles et à.p.d. 01.01,2013 Quai de Willebroeck 37 à 1000 Bruxelles

ObIet de l'acte : démission et nomination d'administrateur

L'Assemblée générale extraordinaire du 12112/2012 prend acte de la démission dans le Conseil d'Administration de Monsieur Hendricus JAEKEN avec effet au 12/12/2012.

La SA CINTEC, n° d'entreprise 0414 966 196, quai de I'lle aux Osiers 1 4000 Liège, avec représentant permanent Hendricus Jaeken, Merelstraat 104 3520 Zonhoven est nommée à l'unanimité en tant qu'administrateur à partir du 12/12/2012 et afin de terminer le mandat de son prédécesseur, c'est-à-dire jusqu'en 2016.

Le Conseil d'administration sera composé comme suit à partir du 12/12/2012:

Jacques DE DECKER, Hoogpoort 57 0202 9000 Gent

Jacques DE DOBBELLEER, Rue Des Melezes 2 A, 6800 Libramont-Chevigny

Pierre DESCHIETER, Koning Leopold III straat 27 1785 Merchtem

Laurent DE SMET, Vlaanderenlaan 17 1700 Dilbeek

S.A. CINTEC, numéro d'entreprise 0414 966 196 , quai de I'lle aux Osiers 1 4000 Liège, avec son

représentant permanent Hendricus Jaeken, Mereistraat 104 3520 Zonhoven

Jan SAP, Jan-Baptist Guinardstraat 7 9000 Gent

Joannes STEVERLYNCK, Beukenhofstraat 48 8570 Vichte

Karel TOBBACK , H. Spillemaeckerstraat 50 2850 Boom Jozef VANDENBERGHE, Nachtegalenweg 30 8670 Koksijde

Piet VANDEPUTTE, Koningin Elisabethlaan 9 8000 Brugge

Karel VAN EETVELT, Klein Mechelen 38 2880 Bornem

Jan VAN CLEEMPUT, Kempstraat 21 9000 Gent

Arnold VANHAECKE, Rechtstraat 60 9160 Lokeren-Eksaarde

Eric VERSTRAETE, Plantijnstraat 3 8400 Oostende

Frank VOLS, Trekschurenstraat 89 3500 Hasselt

Bvba Philip VAN EECKHOUTE, Kestelstraat 150 9880 Aalter, met als vast vertegenwoordiger Philip

VAN EECKHOUTE

Herwig DEJONGHE, Ommegang Oost 6, 8840 Westrozebeke

Le Conseil d'administration dans sa nouvelle composition s'est réuni le 12.12.2012 afin de désigner en tant que président:

S.A. CINTEC, numéro d'entreprise 0414 966 196 , quai de l'ile aux Osiers 1 4000 Liège, avec son

représentant permanent Hendricus Jaeken, Merelstraat 104 3520 Zonhoven.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso: Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

12/07/2012
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor.

behoud aan h( Beigisr

Staatsb

Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

F 3 JUL 2012

Griffie

Ondernemingsnr : 0409.088.689

Benaming

(voluit) : ZENITO Sociaal Verzekeringsfonds vzw

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Spastraat 8, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Statutenwijziging - ontslagen en benoemingen

Statutenwijziging :

Op de Algemene vergadering van de vzw, bijeengekomen op 2 juni 2012,. heeft de vergadering overeenkomstig de wetgeving betreffende de verenigingen en stichtingen en overeenkomstig haar statuten besloten deze als volgt te wijzigen :

EERSTE BESLUIT :

Artikel 2 :

De voorzitter stelt voor om het huidige artikel 2 van de statuten van de Vereniging dat luidt :

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd in het gerechtelijk arrondissement Brussel, te 1000 Brussel, Spastraat 8.

De werking van de vereniging strekt zich uit over heel het land.

Er kunnen bijkomende kantoren opgericht worden, waarvan de administratieve zetels en de bevoegdheid bepaald zullen worden in een huishoudelijk reglement.

Ze kunnen bij voorkeur gevestigd worden in de zetels van de betrokken regionale organisaties voor zelfstandige ondernemers.

te vervangen door

Artikel 2 :

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd In het gerechtelijk arrondissement Brussel, te 1000 Brussel, Spastraat 8.

Vanaf 1 januari 2013 wordt de maatschappelijke zetel verplaatst binnen het gerechtelijk arrondissemen Brussel, naar 1000 Brussel, Willbroekkaai 37.

De werking van de vereniging strekt zich uit over heel het land.

Er kunnen bijkomende kantoren opgericht worden, waarvan de administratieve zetels en de bevoegdheid bepaald zullen worden in een huishoudelijk reglement.

Ze kunnen bij voorkeur gevestigd worden in de zetels van de betrokken regionale organisaties voor zelfstandige ondernemers.

JNWINVN11II~V11111IIu11V

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

~

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

TWEEDE BESLUIT

Artikel 8 :

de voorzitter stelt voor om het huidige artikel 8 van de statuten van de Vereniging dat luidt :

"Enkel de volgende natuurlijke of rechtspersonen zijn of kunnen toetreden als werkelijk lid van cie

vereniging:

" de oprichters van de vereniging;

" diegenen die op voorstel van een professionele of interprofessionele organisatie voor zelfstandigen of door een vereniging voor sociaal dienstbetoon aan zelfstandigen, die met de vereniging samenwerkt, door de raad van bestuur worden aanvaard.

Het aantal werkelijke leden is onbeperkt, maar mag niet minder dan 10 bedragen.

Per provincie waar de vereniging actief is, en voor het Brussels hoofdstedelijk gewest, kan één werkelijk lid worden aanvaard.

Per schijf van 6.500 toegetreden leden in eert provincie of het Brussels hoofdstedelijk gewest, kan een bijkomend werkelijk lid uit die provincie of dat gewest als werkelijk lid worden aanvaard*

Daarenboven kunnen bijkomende werkelijke leden aanvaard worden op voorstel van de medewerkende vereniging voor sociaal dienstbetoon (vzw ADMB); van de medewerkende vereniging vzw Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat (KFBN); van de patronerende (inter)professionele zelfstandigenorganisatie (vzw UNIZO, Unie van Zelfstandige Ondernemers); van de vzw Markant, netwerk van ondernemende vrouwen en van de vzw Sociaal Secretariaat der Notarissen van België.

De raad van bestuur beslist discretionair, zonder mogelijkheid van beroep en zonder zijn beslissing te moeten motiveren, over de aanvaarding van werkelijke leden."

te vervangen en aan te passen door :

"Enkel de volgende natuurlijke of rechtspersonen zijn of kunnen toetreden als werkelijk lid van de vereniging:

" de oprichters van de vereniging;

" diegenen die op voorstel van een professionele of interprofessionele organisatie voor zelfstandigen of door een vereniging voor sociaal dienstbetoon aan zelfstandigen, die met de vereniging samenwerkt, door de raad van bestuur worden aanvaard,

Het aantal werkelijke leden is onbeperkt, maar mag niet minder dan 10 bedragen.

Per provincie waar de vereniging actief is, en voor het Brussels hoofdstedelijk gewest, kan één werkelijk lid worden aanvaard.

Per schijf van 7.000 toegetreden leden in een provincie of het Brussels hoofdstedelijk gewest, kan een bijkomend werkelijk lid uit die provincie of dat gewest als werkelijk lid worden aanvaard.

Daarenboven kunnen bijkomende werkelijke leden aanvaard worden op voorstel van de medewerkende vereniging voor sociaal dienstbetoon (vzw ADMB); van de medewerkende vereniging vzw Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat (KFBN); van de patronerende (inter)professionele zelfstandigenorganisatie (vzw UNIZO, Unie van Zelfstandige Ondernemers); van de vzw Markant, netwerk van ondernemende vrouwen en van de vzw Sociaal Secretariaat der Notarissen van België.

De raad van bestuur beslist discretionair, zonder mogelijkheid van beroep en zonder zijn beslissing te moeten motiveren, over de aanvaarding van werkelijke leden.

Deze leden worden aanvaard voor een termijn van maximum 6 jaar.

Hun mandaat van werkend lid is hernieuwbaar,"

,

~ M0D 2.2

-r

De integrale tekst van de gecoördineerde nieuwe statuten is als volgt :

TITEL I. NAAM  ZETEL -- DOEL  DUUR

I.1 Naam

Artikel 1

De vereniging zonder winstoogmerk draagt als naam Zenito, sociaal verzekeringsfonds, vereniging zonder winstoogmerk.

De Franstalige benaming luidt: Zenito, caisse d'assurances sociales, association sans but lucratif.

Deze naam moet voorkomen in aile akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven, orders en andere stukken, uitgaande van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "Vereniging Zonder Winstoogmerk" of door de afkorting VZW, met nauwkeurige aanwijzing van de zetel.

1.2 Zetel

Artikel 2

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd in het gerechtelijk arrondissement Brussel, te

1000 Brussel, Spastraat 8.

Vanaf I januari 2013 wordt de maatschappelijke zetel verplaatst binnen het gerechtelijk arrondissement

Brussel, naar 1000 Brussel, Willebroekkaai 37.

De werking van de vereniging strekt zich uit over heel het land.

Er kunnen bijkomende kantoren opgericht worden, waarvan de administratieve zetels en de bevoegdheid bepaald zullen worden in een huishoudelijk reglement.

Ze kunnen bij voorkeur gevestigd worden in de zetels van de betrokken regionale organisaties voor zelfstandige ondernemers.

1.3 Doel

Artikel 3

De vereniging heeft als doel alle opdrachten te vervullen, welke toevertrouwd worden aan de sociale verzekeringsfondsen in het raam van het sociaal statuut voor de zelfstandigen, met inbegrip van de taak van informatie en begeleiding rond het sociaal statuut en aanverwante voorzieningen.

Zij kan alles doen waarmee zij haar aangeslotenen dienstig kan zijn, zowel inzake hun globale sociale zekerheid, als inzake behartiging en verdediging van hun belangen.

1.4 Activiteiten

Artikel 4

De vereniging mag alle rechtshandelingen stellen die nodig of nuttig zijn voor het verwezenlijken van het maatschappelijk doel van de vereniging en dit onbeperkt en zonder tijds- of frequentielimiet.

Zij mag tevens hiertoe alle roerende goederen of onroerende goederen verwerven, behouden, van de hand doen in welke vorm dan ook (eigendom, naakte eigendom, vruchtgebruik, bruikleen, bezit, ...).

De vereniging kan tevens sociaal-economische activiteiten uitoefenen voor zover deze bijkomstig blijven en de opbrengst van deze activiteiten integraal naar de realisatie van het statutair doel gaat.

De vereniging mag bovendien alle handelingen verrichten die rechtstreeks of onrechtstreeks met de verwezenlijking van haar doel te maken hebben.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

f& MOD 2.2

a

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Hiertoe kan zij samenwerkingsovereenkomsten sluiten met andere verenigingen of organisaties of toetreden tot kostendelende verenigingen, burgerlijke vennootschappen, onderlinge verenigingen, vennootschappen met sociaal oogmerk of verenigingen zonder winstoogmerk.

L6 Duur

Artikel 5

De vereniging wordt voor een onbepaalde duur opgericht. Zij kan te allen tijde ontbonden worden.

TITEL Il. LEDEN

11,1 Algemeen

Artikel 6

De vereniging bestaat uit werkelijke leden, ereleden en toegetreden leden.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering, komt uitsluitend toe aan de werkelijke leden.

Artikel 7

De vereniging is onafhankelijk en toegankelijk voor alle zelfstandigen, zonder onderscheid.

11.2 Werkelijke leden

Artikel 8

Enkel de volgende natuurlijke of rechtspersonen zijn of kunnen toetreden als werkelijk lid van de vereniging:

Dde oprichters van de vereniging;

[Jdiegenen die op voorstel van een professionele of interprofessionele organisatie voor zelfstandigen of door een vereniging voor sociaal dienstbetoon aan zelfstandigen, die met de vereniging samenwerkt, door de raad van bestuur worden aanvaard.

Het aantal werkelijke leden is onbeperkt, maar mag niet minder dan 10 bedragen.

Per provincie waar de vereniging actief is, en voor het Brussels hoofdstedelijk gewest, kan één werkelijk lid worden aanvaard.

Per schijf van 7.000 toegetreden leden in een provincie of het Brussels hoofdstedelijk gewest, kan een bijkomend werkelijk lid uit die provincie of dat gewest als werkelijk lid worden aanvaard.

Daarenboven kunnen bijkomende werkelijke leden aanvaard worden op voorstel van de medewerkende vereniging voor sociaal dienstbetoon (vzw ADMB); van de medewerkende vereniging vzw Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat (KFBN); van de patronerende (inter)professionele zeifstandigenorganisatie (vzw UNIZO, Unie van Zelfstandige Ondernemers); van de vzw Markant, netwerk van ondernemende vrouwen en van de vzw Sociaal Secretariaat der Notarissen van België.

De raad van bestuur beslist discretionair, zonder mogelijkheid van beroep en zonder zijn beslissing te moeten motiveren, over de aanvaarding van werkelijke leden.

Deze leden worden anvaard voor een termijn van maximum 6 jaar.

Hun mandaat van werkend lid is hernieuwbaar.

Artikel 9

De werkelijke leden van de vereniging zijn verplicht om de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging alsook de besluiten van haar organen na te leven, de belangen van de vereniging te behartigen en

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mod 2.2

bij wijziging van hun in het ledenregister van de vereniging opgenomen gegevens, de nieuwe gegevens zonder verwijl mee te delen aan de raad van bestuur van de vereniging.

11.3 De ereleden

Artikel 1 b

De ereleden zijn diegenen die door de raad van bestuur als dusdanig aanvaard worden.

11.4 Toegetreden leden

Artikel 11

De toegetreden leden zijn al diegenen die bij de vereniging aansluiten, of aangesloten worden, om te voldoen aan de bepalingen van de wetgeving op het sociaal statuut der zelfstandigen.

Door hun aansluiting bij de vereniging worden zij geacht op de hoogte te zijn van en in te stemmen met de inhoud van de statuten van de vereniging.

11.5 Einde lidmaatschap en uitsluiting

Artikel 12

Een werkelijk lid kan te allen tijde de vereniging verlaten door zijn ontslag aan te bieden aan de raad van bestuur, per brief, fax of e-mail gericht aan de voorzitter van de raad van bestuur.

Een werkelijk lid dat ophoudt de hoedanigheid te vervullen krachtens dewelke het als werkelijk lid werd aanvaard door de raad van bestuur, houdt vanaf dat ogenblik met onmiddellijke ingang en van rechtswege op werkelijk lid te zijn. Deze bepaling is enkel van toepassing wanneer de hiervoor bedoelde hoedanigheid uitdrukkelijk vermeld wordt in de beslissing van de raad van bestuur tot aanvaarding van de betrokkene ais werkelijk lid.

Het lidmaatschap neemt van rechtswege een einde in geval van overlijden, onbekwaamverklaring of plaatsing onder voorlopig bewind van een lid of in geval van faillissement of vereffening van een lidrechtspersoon.

Werkelijke leden kunnen uitgesloten worden wanneer zij de statuten of het huishoudelijk reglement niet naleven, wanneer zij de verwezenlijking van het doel van de vereniging in gevaar brengen of schaden, wanneer zij door hun handelwijze nadeel berokkenen aan de vereniging of wegens enige andere emstige reden.

De ontslagnemingen en uitsluitingen van werkelijke leden geschieden zoals bepaald in de VZW-wet en het huishoudelijk reglement.

De ontslag nemende of uitgesloten leden, evenals de erfgenamen of rechtverkrijgenden van de leden kunnen geen aanspraak maken op het maatschappelijke bezit van de vereniging.

TITEL ll[. ALGEMENE VERGADERING

111,1 Samenstelling

Artikel 13

De algemene vergadering bestaat uit aile werkelijke leden van de vereniging.

De ereleden worden als waarnemer op de vergaderingen uitgenodigd.

Een werkelijk lid mag zich laten vertegenwoordigen door een ander werkelijk lid bij volmacht per brief, fax of e-mail,

111.2 Vergaderingen

a

MDD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 14

De algemene vergadering wordt per brief, fax of e-mail bijeengeroepen door de voorzitter van de raad van bestuur, minstens acht dagen voor de datum van de vergadering.

De oproeping vermeldt alle agendapunten, dag, uur en plaats van de vergadering.

Elk voorstel of agendapunt dat door minstens één twintigste van de werkelijke leden wordt voorgesteld, moet op de agenda geplaatst worden. Het zal tenminste drie dagen voor de datum van de vergadering per aangetekende brief, fax of e-mail aan de raad van bestuur gezonden worden.

De algemene vergadering moet minstens eens per jaar bijeenkomen, binnen de zes maanden na het afsluiten van het boekjaar. De raad van bestuur kan bovendien de algemene vergadering bijeenroepen, telkens het belang van de vereniging dit vereist.

Een algemene vergadering moet gehouden worden op schriftelijke vraag van minstens één vijfde van de werkelijke leden.

De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of bij diens afwezigheid, door één van de ondervoorzitters, te beginnen bij deze met de grootste anciënniteit of bij gelijke anciënniteit door de oudste van hen. Zijn ook deze verhinderd, dan wordt de vergadering voorgezeten door de aanwezige bestuurder met de grootste anciënniteit, of bij gelijke anciënniteit door de oudste bestuurder.

Artikel 15

Behoudens in de gevallen door de wet voorzien, is de vergadering geldig samengesteld ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden, en worden de beslissingen genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen. Bij het berekenen van de meerderheid wordt geen rekening gehouden met de onthoudingen.

Ieder werkelijk lid heeft één stem.

In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter van de vergadering doorslaggevend.

Artikel 16

Van de vergaderingen van de algemene vergadering worden notulen opgesteld die ondertekend worden door de voorzitter en die in een register worden opgenomen en bewaard worden op de maatschappelijke zetel. De werkelijke leden kunnen er ter plaatse kennis van nemen.

De uittreksels uit of afschriften van deze notulen, voor te brengen in gerechtszaken of elders, worden ondertekend door de voorzitter of de gedelegeerd bestuurder.

111.3 Bevoegdheden

Artikel 17

De volgende bevoegdheden zijn exclusief voorbehouden aan de algemene vergadering:

Ode wijziging van de statuten;

Ode benoeming en het ontslag van bestuurders en commissaris(sen);

Ode uitsluiting van een lid;

Ode vaststelling van de vergoeding van de bestuurders, commissaris(sen) en leden van de algemene

vergadering;

Ode goedkeuring van de begroting, balans en resuitaatrekeningen;

Ode goedkeuring van het huishoudelijk reglement;

Ohet verlenen van kwijting aan de bestuurders en commissarissen;

Ode ontbinding van de vereniging, het benoemen van één of meer vereffenaars en het vaststellen van hun

vergoeding;

Ohet instellen van een vordering tegen de bestuurders wegens foutief beheer,

net instellen van een aansprakelijkheidsvordering tegen de commissaris(sen);

Ode beslissing van omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk (V.S.O.);

Dalle andere door de wet of de statuten aan de algemene vergadering expliciet toegekende bevoegdheden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mil) 2.2

TITEL IV. RAAD VAN BESTUUR

IV.1 Samenstelling van de raad van bestuur

Artikel 18

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van tenminste zes bestuurders, natuurlijke of rechtspersonen. Het aantal bestuurders moet in elk geval lager zijn dan het aantal personen dat werkelijk lid is van de vereniging.

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering, bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden voor een termijn van maximum 6 jaar.

Bestuurders zijn herbenoembaar.

Valt een bestuursmandaat tussentijds open, dan zal de bestuurder die door de algemene vergadering benoemd wordt ter vervanging, het mandaat van zijn voorganger voleindigen voor de resterende duur van het mandaat.

De bestuurders kunnen te allen tijde worden ontslagen door de algemene vergadering die daarover beslist met gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Iedere bestuurder kan zelf te allen tijde ontslag nemen door kennisgeving per brief, fax of e-mail, gericht aan de voorzitter van de raad van bestuur.

Een bestuursmandaat eindigt van rechtswege in geval van overlijden, onbekwaamverklaring of plaatsing onder voorlopig bewind van een bestuurder of in geval van vereffening of faillissement van een bestuurder-rechtspersoon.

De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter en één of meerdere ondervoorzitters.

IV.2 Vergaderingen

Artikel 19

De raad van bestuur vergadert na oproeping door de voorzitters zo dikwijls als het belang van de vereniging vereist. De oproeping wordt tenminste acht dagen véér de datum van de vergadering verstuurd per gewone brief, fax of e-mail en vermeldt datum, plaats en agenda van de vergadering.

De vergadering van de raad van bestuur wordt gehouden op de zetel van de vereniging, of op elke andere plaats vermeld in de oproepingsbrief.

De raad van bestuur kan op zijn vergaderingen aile personen uitnodigen die hem kunnen bijstaan bij het vervullen van zijn opdracht,

De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter. Indien deze verhinderd is, wordt hij vervangen door één van de ondervoorzitters, te beginnen bij deze met de grootste anciënniteit, of bij gelijke anciënniteit door de oudste van hen. Zijn ook deze verhinderd, dan wordt de voorzitter vervangen door de bestuurder met de grootste anciënniteit of bij gelijke anciënniteit door de oudste bestuurder.

De raad van bestuur kan geldig beslissen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij het berekenen van de meerderheid wordt geen rekening gehouden met de onthoudingen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of van degene die hem vervangt, doorslaggevend.

Iedere bestuurder die verhinderd is, kan per brief, fax of e-mail, een ander lid van de raad machtigen om hem te vertegenwoordigen en in zijn plaats te stemmen.

ln uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging dit vereisen, kan de raad van bestuur beraadslagen en beslissen bij eenparig schriftelijk akkoord van alle bestuurders per brief, fax of e-mail.

Van elke vergadering worden notulen opgesteld, die ondertekend worden door de voorzitter en ingeschreven in een daartoe bestemd register. Dit register ligt ter inzage van de werkelijke leden op de zetel

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Moa 2.2

van de vereniging. De uittreksels die moeten worden overgelegd en alle andere akten, worden geldig ondertekend door de voorzitter of de gedelegeerd bestuurder.

Artikel 20

De bestuurders gaan door hun functie geen enkele persoonlijke verplichting aan betreffende de verbintenissen van de vereniging. Onverminderd artikel 26septies van de VZW-wet, is hun aansprakelijkheid beperkt tot de uitoefening van hun mandaat en tot de in hun bestuur bedreven fouten.

Artikel 21

Indien een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid van de raad van bestuur behoort, moet hij dit meedelen aan de andere bestuurders voordat de raad van bestuur een besluit neemt,

De bestuurder met een tegenstrijdig belang neemt niet deel aan de beraadslaging en stemming over de aangelegenheid waarop het betrekking heeft.

Voormelde procedure is niet van toepassing op gebruikelijke verrichtingen die plaatshebben onder de voorwaarden en tegen de zekerheden die op de markt gewoonlijk gelden voor soortgelijke verrichtingen.

IV.3 Bevoegdheden

Artikel 22

De raad van bestuur heeft de volgende bevoegdheden:

UHet stellen van alle handelingen die behoren tot het bestuur van de vereniging in de ruimste zin, met name alles wat niet aan de algemene vergadering is voorbehouden door de wet of de statuten. Deze bevoegdheid houdt onder meer alle daden van bestuur en beschikking in, waaronder het vervreemden, zelfs om niet, het hypothekeren, het lenen en uitlenen, zonder limiet op de termijn, van aile roerende en onroerende goederen van de vereniging;

Oliet stellen van alle handels-, verzekerings- en bankverrichtingen, inclusief het opheffen van hypotheken; DHet opstellen of wijzigen van een huishoudelijk reglement dat de toepassingsvoorwaarden van deze statuten vaststelt, en dat ter goedkeuring dient te worden voorgelegd aan de algemene vergadering,

Artikel 23

De raad van bestuur kan zijn bevoegdheden delegeren, en onder dezelfde omstandigheden en op elk moment deze delegatie stopzetten, aan één of meer leden van de raad van bestuur. De omvang van de gedelegeerde bevoegdheden moet in dit geval duidelijk omschreven zijn in een beslissing van de raad van bestuur en mag volledige delegatie inhouden voor de betrokken domeinen.

Artikel 24

De raad van bestuur mag zitpenningen en vergoedingen toekennen aan de voorzitter en aan de gedelegeerd bestuurder en stelt desgevallend het bedrag ervan vast,

IV.4 Orgaan van dagelijks bestuur - gedelegeerd bestuurder

Artikel 25

De raad van bestuur kan het dagelijks bestuur, evenals de vertegenwoordiging van de vereniging binnen de perken van dit bestuur, in en buiten rechte, toevertrouwen aan een van zijn leden, die de titel van gedelegeerd bestuurder zal voeren.

De gedelegeerd bestuurder heeft het gebruik van de maatschappelijke handtekening.

De gedelegeerd bestuurder zal onder meer de vereniging naar buiten toe kunnen vertegenwoordigen, binnen de perken van het dagelijks bestuur, en de leiding van het dagelijks bestuur verzekeren.

f

f

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

De gedelegeerd bestuurder kan zijn bevoegdheden via bijzonder mandaat delegeren aan een bestuurder of een lasthebber.

IV.5 Vertegenwoordigingsbevoegdheid

Artikel 26

Behoudens voor de handelingen van dagelijks bestuur of waarvoor bijzondere opdracht werd gegeven, wordt de vereniging geldig vertegenwoordigd tegenover derden, in en buiten rechte, door de gedelegeerd bestuurder en de directeur of door twee bestuurders, gezamenlijk optredend, zonder dat deze van enige beraadslaging of bijzondere machtiging moeten doen blijken.

De door of krachtens dit artikel toegekende vertegenwoordigingsmacht geldt ook voor alle handelingen in naam en voor rekening van de vereniging in notariële akten en gerechtelijke procedures van welke aard ook, inclusief voor alle gerechtelijke procedures voor de Raad van State en het Grondwettelijk Hof en inclusief de bevoegdheid tot het aanstellen van raadslieden.

De voorzitter en de gedelegeerd bestuurder zijn bevoegd om alleen handelend dringende procedures in kort geding of zoals in kort geding in te leiden, evenals over te gaan tot dringende beslagmaatregelen, zonder dat ze van enige beraadslaging of bijzondere machtiging moeten doen blijken.

Wanneer de personen of organen waaraan door of krachtens dit artikel vertegenwoordigingsbevoegdheid gegeven is, persoonlijk in naam van de vereniging voor een rechtscollege verschijnen, zal dit gelden als een verschijning in persoon van de vereniging.

Artikel 27

De gedelegeerd bestuurder, de directeur en de bijzondere gevolmachtigde evenals de voorzitter, kunnen ieder afzonderlijk geldig kwijting of ontlasting geven in naam van de vereniging tegenover het beheer der Posterijen, Telefoon, Postcheckambt.

Deze volmacht omvat tevens de bevoegdheid om in naam van de vereniging één of meer bankrekeningen te openen of te sluiten.

TITEL V. BEGROTINGEN EN REKENINGEN - CONTROLE

Artikel 28

Het boekjaar gaat in op 1 januari en eindigt op 31 december van hetzelfde jaar, datum waarop de rekeningen worden afgesloten.

De rekeningen worden voor goedkeuring aan de algemene vergadering voorgelegd binnen de 6 maanden na het afsluiten van het boekjaar, vergezeld van een verslag over de toestand van de vereniging en van de begroting voor het volgende dienstjaar.

Indien de algemene vergadering de rekeningen goedkeurt, gaat zij over tot de beraadslaging en de stemming over de kwijting van de bestuurders en commissarissen.

Artikel 29

De algemene vergadering zal één of meer commissarissen aanduiden, op voordracht van de raad van bestuur.

Zij kunnen, met raadgevende stem, de vergaderingen van de algemene vergadering en de raad van bestuur bijwonen.

TITEL VI. ONTBINDING  VEREFFENING

Artikel 30

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

r MOD2.2

r

Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan slechts de algemene vergadering tot ontbinding besluiten op de wijze zoals bepaald is in de VZW-wet.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, één of meer vereffenaars.

Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid, alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

Artikel 31

In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een professionele of interprofessionele organisatie voor zelfstandigen, of aan een vereniging van sociaal dienstbetoon voor zelfstandigen, die een gelijkaardig doel als dit van de vereniging nastreeft, onverminderd de terzake geldende wettelijke bepalingen.

TITEL VII. VARIA

Artikel 32

Alles wat door de huidige statuten niet voorzien is, wordt geregeld door de VZW-wet, de algemene wettelijke bepalingen, het huishoudelijk reglement en de gebruiken terzake van toepassing.

Indien één of meer bepalingen van deze statuten in strijd zouden zijn met de huidige of toekomstige wetgeving op de verenigingen zonder winstoogmerk, worden ze voor niet geschreven gehouden, zonder dat dit afbreuk doet aan de geldigheid van de overige bepalingen.

Ontslagen en benoemingen :

De Algemene Vergadering dd 02/06/2012 heeft akte genomen van het ontslag als bestuurder van de Heer Evrard Marcel, wonende te 6800 Libramont, Rue Du Flosse 63 met ingang van 31,12.2011.

De Algemene Vergadering heeft tevens akte genomen van het ontslag als bestuurder van de Heer Karel Ghesquière, wonende te Grote Moerstraat 85, 8200 Brugge met ingang van 0210612012.

Overeenkomstig art 18 van de statuten worden voorgedragen op de Algemene Vergadering en met unanimiteit benoemd als bestuurder met ingang van 02/06/2012 en voor de resterende duur van het mandaat van hun voorganger, met name tot 2016:

- de Bvba Philip Van Eeckhoute, ondememingsnummer 0826.592.824 met zetel te 9880 Aalter, Kestelstraat 150 en met vaste vertegenwoordiger de Heer Philip Van Eeckhoute geboren te St- Amandsberg op 07.10.1969 en wonende te 9880 Aaiter, Kestelstraat 150.

- de Heer Herwig Dejonghe, geboren te Roeselare op 15.07.1959 en wonende te 8840 Westrozebeke, Ommegang Oost 6

De Raad van Bestuur zal vanaf 02/06/2012 als volgt samengesteld zijn:

Jacques DE DECKER, Hoogpoort 5710202 9000 Gent

Jacques DE DOBBELLEER, Rue Des Melezes 2 A, 6800 Libramont Chevigny

Pierre DESCHIETER, Koning Leopold III straat 27 1785 Merchtem

Laurent DE SMET, Vlaanderenlaan 17 1700 Dilbeek

Hendricus JAEKEN, Merelstraat 104 3520 Zonhoven

Jan SAP, Jan-Baptist Guinardstraat 7 9000 Gent

Joannes STEVERLYNCK, Beukenhofstraat 48 8570 Vichte

Karel TOBBACK , H. Spillemaeckerstraat 50 2850 Boom

Jozef VANDENBERGHE, Nachtegalenweg 30 8670 Koksijde

Piet VANDEPUTTE, Koningin Elisabethlaan 9 8000 Brugge

Karel VAN EETVELT, Klein Mechelen 38 2880 Bornem

Jan VAN CLEEMPUT, Kempstraat 21 9000 Gent

Arnold VANHAECKE, Rechtstraat 60 9160 Lokeren-Eksaarde

Eric VERSTRAETE, Plantijnstraat 3 8400 Oostende

~

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Frank VOLS, Trekschurenstraat 89 3500 Hasselt

Bvba Philip VAN EECKHOUTE, Kestelstraat 150 9880 Aalter, met vaste vertegenwoordiger Philip

VAN EECKHOUTE

Herwig DEJONGHE, Ommegang Oost 6, 8840 Westrozebeke

e 'vOOr- behouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de leatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

12/07/2012
ÿþ MOD 2.2

IeeeD,- i Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

f JUL 2e

tamxte...Qs

Greffe

Réservé

au

Moniteur

belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreorise : 0409.088.689

Dénomination

(en entier) : Zenito caisse d'assurances sociales asbl

(en abrégé) :

Forme juridique : asbl

Siège : Rue de Spa 8, 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Modification des statuts - démissions et nominations

Modification des statuts

A la réunion de l'Assemblée Générale du 2 juin 2012, l'Assemblée a décidé de modifier les statuts comme mentionné ci-dessous, et ce conformément à la législation se rapportant aux associations et aux fondations de même qu'aux statuts.

PREMIERE DECIS1ON

Article 2

Le Président propose de remplacer l'article 2 qui se lit comme suit :

Le siège social de l'association est établi dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, à 1000 Bruxelles,

rue de Spa 8.

L'action de l'association s'étend à l'ensemble du pays.

Des bureaux supplémentaires peuvent être créés; leur siège administratif et leurs compétences seront

précisés dans un règlement d'ordre intérieur.

Ils sont établis de préférence dans les sièges des organisations régionales pour indépendants concernées.

Par:

Article 2

Le siège social de l'association est établi dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, à 1000 Bruxelles,

rue de Spa 8.

Dès le ler janvier 2013, le siège social est transféré dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles à 1000

Bruxelles, Quai de Willebroeck 37.

L'action de l'association s'étend à l'ensemble du pays.

Des bureaux supplémentaires peuvent être créés; leur siège administratif et leurs compétences seront

précisés dans un règlement d'ordre intérieur.

Ils sont établis de préférence dans les sièges des organisations régionales pour indépendants concernées.

DEUXIEME DECISION

Article 8

Le Président propose de remplacer l'article 8 qui se lit comme suit

Seules les personnes physiques ou morales suivantes sont affiliées ou peuvent s'affilier en tant que membres effectifs de l'association :

" les fondateurs de l'association ;

" les personnes qui, sur proposition d'une organisation professionnelle ou

interprofessionnelle pour indépendants ou d'une association de service social aux indépendants qui

collabore avec l'association, sont acceptées par le conseil d'administration.

Le nombre de membres effectifs est illimité, mais ne peut pas être inférieur à 10.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Un seul membre effectif peut être accepté par province où l'association est active, et pour la région de Bruxelles-Capitale,

Par tranche de 6.500 membres affiliés dans une province ou dans la région de Bruxelles-Capitale, un membre effectif supplémentaire de cette province ou de cette région peut être accepté comme membre effectif.

De plus, des membres effectifs supplémentaires peuvent être acceptés sur proposition de l'association de service social (l'ASBL ADMB) collaborant avec l'association ; de l'association l'ASBL Fédération Royale du Notariat Belge (FRNB) qui aide l'association, de l'organisation (inter)professionnelle des classes moyennes (l'ASBL UNIZO  Unie voor Zelfstandige Ondernemers) qui parraine l'association, de l'ASBL Markant, netwerk van ondernemende vrouwen, et de l'ASBL Secrétariat Social des Notaires de Belgique.

Le conseil d'administration décide de manière discrétionnaire de l'admission des membres effectifs, sans possibilité de recours et sans devoir motiver sa décision.

Par :

Article 8

Seules les personnes physiques ou morales suivantes sont affiliées ou peuvent s'affilier en tant que

membres effectifs de l'association :

" les fondateurs de l'association ;

" les personnes qui, sur proposition d'une organisation professionnelle ou

interprofessionnelle pour indépendants ou d'une association de service social aux indépendants qui

collabore avec l'association, sont acceptées par le conseil d'administration.

Le nombre de membres effectifs est illimité, mais ne peut pas être inférieur à 10.

Un seul membre effectif peut être accepté par province où l'association est active, et pour la région de Bruxelles-Capitale.

Par tranche de 7.000 membres affiliés dans une province ou dans la région de Bruxelles-Capitale, un membre effectif supplémentaire de cette province ou de cette région peut être accepté comme membre effectif,

De plus, des membres effectifs supplémentaires peuvent être acceptés sur proposition de l'association de service social (l'ASBL ADMB) collaborant avec l'association ; de l'association ('ASBL Fédération Royale du Notariat Belge (FRNB) qui aide l'association, de l'organisation (inter)professionnelle des classes moyennes (l'ASBL UNIZO  Unie voor Zelfstandige Ondernemers) qui parraine l'association, de l'ASBL Markant, netwerk van ondernemende vrouwen, et de l'ASBL Secrétariat Social des Notaires de Belgique.

Le conseil d'administration décide de manière discrétionnaire de l'admission des membres effectifs, sans possibilité de recours et sans devoir motiver sa décision.

Ces membres sont acceptés pour une durée de maximum six ans.

Leur mandat de membre effectif est renouvelable.

Le texte intégrale des nouveaux statuts se lit comme suit :

TITRE L DÉNOMINATION  SIÈGE  OBJET DURÉE

L1 Dénomination

Article 1er

L'association sans but lucratif est appelée Zenito, caisse d'assurances sociales, association sans but lucratif.

En néerlandais, la dénomination est : Zenito, sociaal verzekeringsfonds, vereniging zonder winstoogmerk,

Cette dénomination doit figurer dans tous les actes, factures, annonces, avis, lettres, ordres et autres documents émanant de l'association, immédiatement précédée ou suivie des mots « Association sans but lucratif » ou de l'abréviation ASBL, avec indication précise du siège.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

1.2 Siège

Article 2

Le siège social de l'association est établi dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, à 1000 Bruxelles, rue de Spa 8.

Dès le ler janvier 2013, le siège social est transféré dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles à 1000 Bruxelles, Quai de Willebroeck 37.

L'action de l'association s'étend à l'ensemble du pays.

Des bureaux supplémentaires peuvent être créés; leur siège administratif et leurs compétences seront précisés dans un règlement d'ordre intérieur.

lis sont établis de préférence dans les sièges des organisations régionales pour indépendants concernées,

1.3 Objet

Article 3

L'association a pour objet de remplir toutes les missions confiées aux caisses d'assurances sociales dans le cadre du statut social des indépendants, y compris la mission d'information et de formation relativement au statut social et à tout ce qui s'y rapporte.

Elle est habilitée à entreprendre tout ce qui peut servir à ses affiliés, tant en ce qui concerne leur sécurité sociale globale qu'en ce qui concerne la gestion et la défense de leurs intérêts.

1.4 Activités

Article 4

L'association peut accomplir tous les actes Juridiques utiles ou nécessaires à la réalisation de son objet social, et ce sans limitation de temps ou de fréquence.

A cet effet, elle peut également acquérir, conserver ou céder tout bien meuble ou immeuble, sous quelque forme que ce soit (propriété, nue-propriété, usufruit, prêt, possession, ...).

L'association peut également exercer des activités socio-économiques, pour autant que celles-ci restent accessoires et que les revenus de ces activités soient intégralement affectés à la réalisation de l'objet statutaire.

L'association peut en outre accomplir tout acte qui est directement ou indirectement en rapport avec la réalisation de son objet.

A cette fin, elle peut conclure des contrats de collaboration avec d'autres associations ou organisations, ou s'affilier à des associations de partage des coûts, des sociétés civiles, des associations mutuelles, des sociétés à finalité sociale ou des associations sans but lucratif.

1.5 Durée

Article 5

L'association est créée pour une durée indéterminée. Elle peut être dissoute à tout moment.

TITRE Il. MEMBRES

11.1 Généralités

Article 6

L'association est composée de membres effectifs, de membres d'honneur et de membres affiliés.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Seuls les membres effectifs sont membres à part entière et disposent du droit de vote à l'assemblée générale.

Article 7

L'association est indépendante et accessible à tous les indépendants, sans distinction.

11.2 Membres effectifs

Article 8

Seules les personnes physiques ou morales suivantes sont affiliées ou peuvent s'affilier en tant que membres effectifs de l'association

" les fondateurs de ['association ;

" les personnes qui, sur proposition d'une organisation professionnelle ou

interprofessionnelle pour indépendants ou d'une association de service social aux indépendants qui

collabore

avec l'association, sont acceptées par le conseil d'administration.

Le nombre de membres effectifs est illimité, mais ne peut pas être inférieur à 10.

Un seul membre effectif peut être accepté par province où l'association est active, et pour la région de Bruxelles-Capitale.

Par tranche de 7,000 membres affiliés dans une province ou dans la région de Bruxelles-Capitale, un membre effectif supplémentaire de cette province ou de cette région peut être accepté comme membre effectif.

De plus, des membres effectifs supplémentaires peuvent être acceptés sur proposition de l'association de service social (l'ASBL ADMB) collaborant avec l'association ; de l'association ['ASBL Fédération Royale du Notariat Belge (FRNB) qui aide l'association, de l'organisation (inter)professionnelle des classes moyennes (I'ASBL UNIZO  Unie voor Zelfstandige Ondernemers) qui parraine l'association, de ]'ASBL Markant, netwerk van ondernemende vrouwen, et de ]'ASBL Secrétariat Social des Notaires de Belgique,

Le conseil d'administration décide de manière discrétionnaire de l'admission des membres effectifs, sans possibilité de recours et sans devoir motiver sa décision.

Ces membres sont acceptés pour une durée de maximum six ans,

Leur mandat de membre effectif est renouvelable.

Article 9

Les membres effectifs de l'association sont tenus de respecter les statuts et le règlement d'ordre intérieur de l'association, ainsi que les décisions de ses organes, de défendre les intérêts de l'association et, en cas de modification de leurs données reprises dans le registre des membres, de communiquer sans délai les nouvelles données au conseil d'administration de l'association.

11.3 Membres d'honneur

Article 10

Les membres d'honneur sont les personnes admises en tant que telles par le conseil d'administration.

11.4 Membres affiliés

Article 11

Les membres affiliés sont toutes les personnes qui s'affilient ou sont affiliées à l'association, pour satisfaire aux dispositions de la loi sur le statut social des indépendants.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Par leur affiliation à l'association, ils sont censés connaître et approuver le contenu des statuts de l'association.

11.5 Fin de l'affiliation et exclusion

Article 12

Tout membre effectif peut à tout moment quitter l'association en remettant sa démission au conseil d'administration, par courrier, fax ou e-mail adressé au président du conseil d'administration.

Tout membre effectif qui cesse d'exercer la fonction en vertu de laquelle il a été admis en tant que membre effectif par le conseil d'administration cesse dès cet instant d'être membre effectif, et ce, de plein droit et avec effet immédiat. Cette disposition n'est applicable que si ladite fonction est expressément mentionnée dans la décision prise par le conseil d'administration d'accepter l'intéressé en tant que membre effectif.

L'affiliation se termine de plein droit en cas de décès, de déclaration d'Incapacité ou de mise sous administration provisoire d'un membre ou en cas de faillite ou de liquidation d'une personne morale-membre.

Les membres effectifs peuvent être exclus s'ils ne respectent pas les statuts ou le règlement d'ordre intérieur, lorsqu'ils mettent en péril ou nuisent à la réalisation de l'objet de l'association ou lorsque par leurs agissements, ils causent un préjudice à l'association, ou pour tout autre motif grave.

Les démissions et exclusions de membres effectifs se déroulent conformément aux dispositions de la loi sur les ASBL et au règlement d'ordre intérieur.

Les membres démissionnaires ou exclus, de même que les héritiers ou ayants droit des membres, ne peuvent faire valoir aucun droit sur les avoirs sociaux de l'association,

TITRE ill. ASSEMBLÉE GÉNÉRALE

111,1 Composition

Article 13

L'assemblée générale est composée de tous les membres effectifs de l'association.

Les membres d'honneur sont invités aux réunions en tant qu'observateurs,

Tout membre effectif peut se faire représenter par un autre membre effectif par procuration par courrier, fax ou e-mail.

111.2 Assemblées

Article 14

L'assemblée générale est convoquée par courrier, fax ou e-mail par le président du conseil d'administration, au moins huit jours avant la date de l'assemblée.

La convocation mentionne tous les points de l'ordre du jour, la date, l'heure et le lieu de l'assemblée.

Toute proposition ou tout point de l'ordre du jour qui est proposé(e) par un vingtième au moins des membres effectifs doit figurer à l'ordre du jour et être envoyé(e) au conseil d'administration par courrier recommandé, fax ou e-mail au moins trois jours avant la date de l'assemblée.

L'assemblée générale doit se réunir au moins une fois par an, dans les six mois de la clôture de l'exercice comptable. Le conseil d'administration peut en outre convoquer l'assemblée générale chaque fois que l'intérêt de l'association le requiert.

Une assemblée générale doit être tenue à la demande écrite d'au moins un cinquième des membres effectifs.

L'assemblée est présidée par le président du conseil d'administration ou, en son absence, par l'un des vice-présidents, en commençant par celui qui possède la plus grande ancienneté ou, à égalité d'ancienneté, par le

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

plus âgé d'entre eux. Si ceux-ci aussi sont empêchés, l'assemblée est présidée par l'administrateur présent qui possède la plus grande ancienneté ou, à égalité d'ancienneté, par l'administrateur le plus âgé.

Article 15

Hormis les cas prévus par la loi, l'assemblée est valablement constituée, indépendamment du nombre de membres présents ou représentés, et les décisions sont prises à la majorité simple des voix. Les abstentions ne sont pas prises en considération pour le calcul de la majorité.

Chaque membre effectif possède une voix.

En cas de partage des voix, la voix du président de l'assemblée est prépondérante.

Article 16

Les réunions de l'assemblée générale font l'objet de procès-verbaux signés par le président, consignés dans un registre et conservés au siège social. Les membres effectifs peuvent les consulter sur place.

Les extraits ou copies de ces procès-verbaux à produire dans le cadre de procédures judiciaires ou ailleurs sont signés par le président ou par l'administrateur délégué.

111.3 Compétences

Article 17

Les compétences suivantes sont exclusivement réservées à l'assemblée générale :

Q'la modification des statuts ;

Q'la nomination et la révocation des administrateurs et commissalre(s) ;

Q'l'exclusion d'un membre ;

Q'la fixation de la rémunération des administrateurs, commissalre(s) et membres de l'assemblée générale ;

Ol'approbation du budget, du bilan et des comptes de résultat ;

Ol'approbation du règlement d'ordre intérieur ;

Q'la décharge à octroyer aux administrateurs et commissaires ;

Q'la dissolution de l'association, la nomination d'un ou de plusieurs liquidateurs et la fixation de leur rémunération ;

Q'l'introduction d'une action contre les administrateurs pour erreurs de gestion ;

Q'l'introduction d'une action en responsabilité contre le(s) commissaire(s) ; Dia décision de transformation de l'association en société à finalité sociale (SFS);

Q'toutes les autres compétences explicitement octroyées à l'assemblée générale par la loi ou les statuts.

TITRE IV. CONSEIL D'ADMINISTRATION

lV.1 Composition du conseil d'administration

Article 18

L'association est dirigée par un conseil d'administration composé d'au moins six administrateurs, personnes physiques ou morales. Le nombre d'administrateurs doit en tous cas être inférieur au nombre de personnes qui sont membres effectifs de l'association.

Les administrateurs sont nommés par l'assemblée générale, à la majorité simple des voix des membres présents ou représentés, pour une durée de maximum six ans.

Leur mandat est renouvelable.

Lorsqu'une fonction d'administrateur devient entre-temps vacante, l'administrateur nommé par l'assemblée générale pour assurer la suppléance achève le mandat de son prédécesseur pour la durée restante de ce mandat.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2,2

Les administrateurs peuvent à tout moment être révoqués par rassemblée générale statuant à la simple majorité des voix des membres présents ou représentés.

Chaque administrateur peut à tout moment présenter lui-même sa démission en la notifiant par courrier, fax ou e-mail adressé au président du conseil d'administration.

Le mandat d'administrateur prend lin de plein droit en cas de décès, de déclaration d'incapacité ou de mise sous administration provisoire d'un administrateur, ou en cas de liquidation ou de faillite d'un administrateur personne morale.

Le conseil d'administration élit parmi ses membres un président et un ou plusieurs vice-présidents.

IV.2 Réunions

Article 19

Le conseil d'administration se réunit sur convocation du président aussi souvent que l'intérêt de l'association le requiert. La convocation est envoyée par courrier, fax ou e-mail au moins huit jours avant la date de fa réunion et mentionne la date, le lieu et l'ordre du jour de la réunion.

La réunion du conseil d'administration se tient au siège de l'association ou en tout autre lieu mentionné dans la lettre de convocation.

Le conseil d'administration peut inviter à ses réunions toute personne susceptible de l'assister dans l'accomplissement de sa mission.

La réunion est présidée par le président. SI celui-ci est empêché, il est remplacé par un des vice-présidents, en commençant par celui qui possède la plus grande ancienneté ou, à égalité d'ancienneté, par le plus âgé d'entre eux. Si ceux-ci aussi sont empêchés, le président est remplacé par l'administrateur qui possède la plus grande ancienneté ou, à égalité d'ancienneté, par l'administrateur le plus âgé,

Le conseil d'administration peut décider valablement, quel que soit le nombre d'administrateurs présents ou représentés. Les décisions sont prises à la majorité simple des voix. Les abstentions ne sont pas prises en considération pour le calcul de la majorité. En cas de partage des voix, la voix du président ou de son remplaçant est prépondérante.

Tout administrateur empêché peut habiliter un autre membre du conseil, par courrier, fax ou e-mail* à le représenter et à voter à sa place.

Dans des cas exceptionnels, lorsque l'urgence et l'intérêt de l'association le requièrent, le conseil d'administration peut délibérer et décider par consentement unanime de tous les administrateurs, exprimé par écrit, par courrier, fax ou e-mail.

Un procès-verbal est établi pour chaque réunion; il est signé par le président et consigné dans le registre prévu à cet effet. Ce registre peut être consulté par les membres effectifs au siège de l'association. Les extraits qui doivent être produits et tous les autres documents sont valablement signés par le président ou l'administrateur délégué.

Article 20

La fonction des administrateurs n'implique aucune responsabilité personnelle dans les engagements de l'association. Sans préjudice de l'article 26septies de la loi sur les ASBL, leur responsabilité est limitée à l'exercice de leur mandat et aux erreurs commises dans le cadre de leur gestion,

Article 21

Lorsqu'un administrateur possède directement ou indirectement un intérêt d'ordre patrimonial en contradiction avec une décision ou une opération relevant de !a compétence du conseil d'administration, il est tenu d'en informer les autres administrateurs avant que le conseil d'administration ne prenne une décision,

L'administrateur qui possède un intérêt contradictoire ne prend pas part à la délibération et au vote sur la question concernée.

Ladite procédure ne s'applique pas aux opérations ordinaires effectuées aux conditions et avec les sécurités généralement valables sur le marché pour ce genre d'opérations.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

IV.3 Compétences

Article 22

Le conseil d'administration possède les compétences suivantes:

Q'II peut accomplir tous les actes relevant de la gestion de l'association au sens le plus large, à savoir toutes les compétences qui ne sont pas réservées à l'assemblée générale en vertu de la loi ou des statuts. Cette compétence concerne notamment tous les actes d'administration et de disposition, dont l'aliénation, même à titre gratuit, la mise en hypothèque, le prêt et l'emprunt de biens mobiliers ou immobiliers, sans limite dans le temps ;

011 peut réaliser toutes les opérations commerciales, bancaires et d'assurances, y compris la levée d'hypothèques ;

Q'II peut élaborer ou modifier un règlement d'ordre intérieur qui définit les conditions d'application des présents statuts et qui doit être soumis à l'assemblée générale pour approbation.

Article 23

Le conseil d'administration peut déléguer ses compétences à un ou plusieurs membres du conseil d'administration et mettre un terme à cette délégation à tout moment et dans les mêmes circonstances. L'étendue des compétences déléguées doit dans ce cas être clairement définie dans une décision du conseil d'administration et peut impliquer une délégation complète pour les domaines concernés.

Article 24

Le conseil d'administration peut octroyer des jetons de présence et des indemnités au président et à l'administrateur délégué et, le cas échéant, en détermine le montant.

IV.4 Organe de gestion journalière  administrateur délégué

Article 25

Le conseil d'administration peut confier à l'un de ses membres, qui portera le titre d'administrateur délégué, la gestion journalière ainsi que la représentation de l'association dans les limites de cette gestion, en justice et ailleurs.

L'administrateur délégué peut utiliser la signature de l'association.

L'administrateur délégué pourra notamment représenter l'association à l'extérieur, dans les limites de la gestion journalière, et assurer la direction de la gestion journalière.

L'administrateur délégué peut céder ses compétences par mandat spécial à un autre administrateur ou mandataire.

IV.5 Pouvoir de représentation

Article 26

Hormis les actes relevant de la gestion journalière ou pour lesquels un mandat spécifique a été accordé, l'association est valablement représentée  en justice et ailleurs -- envers les tiers, par l'administrateur délégué et le directeur, ou par les deux administrateurs agissant conjointement, sans que ceux-ci doivent justifier d'une délibération ou d'un mandat spécial quelconque.

Le pouvoir de représentation conféré par ou en vertu du présent article s'applique également à tous les actes posés au nom et pour le compte de l'association dans le cadre d'actes notariés ou de procédures judiciaires de quelque nature que ce soit, y compris toutes les procédures judiciaires portées devant le Conseil d'État et la Cour Constitutionnelle, en ce compris le pouvoir de désigner des conseils.

Le président et l'administrateur délégué sont compétents pour engager seuls des procédures en référé ou comme en référé, et pour prendre des mesures urgentes de saisie, sans devoir justifier d'une délibération ou d'un mandat spécial quelconque.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" " Lorsque les personnes ou organes détenant un pouvoir de représentation par ou en vertu du présent article

comparaissent en personne devant une juridiction au nom de l'association, cette comparution vaut comparution en personne de l'association.

Article 27

L'administrateur délégué, le directeur et le mandataire spécial, ainsi que le président sont chacun habilités à donner valablement quittance ou décharge au nom de l'association envers l'administration des Postes, la Régie du téléphone, l'Office des chèques postaux.

Ce mandat inclut également le pouvoir d'ouvrir ou de fermer un ou plusieurs comptes bancaires au nom de l'association.

TITRE V. BUDGETS ET COMPTES - CONTRÔLE

Article 28

L'exercice comptable débute le 1er janvier pour se terminer le 31 décembre de la même année, date de la clôture des comptes.

Les comptes sont soumis pour approbation à l'assemblée générale dans les six mois de la clôture de l'exercice comptable, accompagnés d'un rapport sur l'état financier de l'association et du budget pour l'exercice suivant.

Si l'assemblée générale approuve les comptes, celle-ci procède à la délibération et au vote sur la décharge à donner aux administrateurs et aux commissaires.

Article 29

L'assemblée générale désignera un ou plusieurs commissaires, sur proposition du conseil d'administration.

Ceux-ci peuvent assister aux réunions de l'assemblée générale et du conseil d'administration, et disposent d'une voix consultative.

TITRE VI. DISSOLUTION  LIQUIDATION

Article 30

Hormis les cas de dissolution judiciaire et de dissolution de plein droit, l'assemblée générale est la seule instance habilitée à procéder à une dissolution selon les modalités prévues par la loi sur les ASBL.

En cas de dissolution volontaire, l'assemblée générale ou, à défaut, le tribunal désigne un ou plusieurs liquidateurs.

Elle détermine également leurs pouvoirs, ainsi que les conditions de la liquidation,

Article 31

En cas de dissolution, les actifs, après apurement des dettes, seront transférés à une organisation professionnelle ou interprofessionnelle pour indépendants ou à une association de service social pour indépendants ayant un but social similaire à celui de l'association, sans préjudice de l'application des dispositions législatives pertinentes.

TITRE VII. DIVERS

Article 32

Tout ce qui n'a pas été prévu par les présents statuts sera réglé par la loi sur les ASBL, les dispositions légales générales, le règlement d'ordre intérieur et les usages qui s'appliquent en la matière.

MOD 2,2

Volet B - Suite

Si une ou plusieurs dispositions des présents statuts sont en contradiction avec la législation existante ou à' venir sur les associations sans but lucratif, elles seront réputées nulles et non avenues, sans que cela ne porte préjudice à la validité des autres clauses.

Démissions et nominations :

L'Assemblée générale dd 02106/2012 prend acte de la démission dans le conseil d'Administration de Monsieur Evrard Marcel, Rue Du Flosse 63, 6800 Libramont, avec effet au 31.12.2011.

L'Assemblée générale prend également acte de la démission dans le Conseil d'Administration de Monsieur Karel Ghesquière, Grote Moerstraat 85, 8200 Brugge, avec effet au 0210612012,

Conformément à l'art 18 des statuts, l'Assemblée du 02/06/2012 décide à l'unanimité de nommer en tant qu'administrateurs à partir du 02/06/2012 et afin de terminer le mandat des prédécesseurs, c'est-à-dire jusqu'en 2016.

- Bvba Philip Van Eeckhoute, numéro d'entreprise 0826.592.824 ayant son siège à 9880 Aalter, Kestelstraat 150 avec son représentant permanent Monsieur Philip Van Eeckhoute, né à St-Amandsberg le 07.10.1969 et domicilié à 9880 Aalter, Kestelstraat 150.

- Monsieur Herwig Dejonghe, né à Roeselare le 15.07.1959 et domicilié à 8840 Westrozebeke, Ommegang Oost 6

Le Conseil d'administration sera composé à partir du 02/06/2012 comme suit:

Jacques DE DECKER, Hoogpoort 5710202 9000 Gent

Jacques DE DOBBELLEER, Rue Des Melezes 2 A, 6800 Libramont-Chevigny

Pierre DESCH1ETER, Koning Leopold 111 straat 27 1785 Merchtem

Laurent DE SMET, Vlaanderentaan 17 1700 Dilbeek

Hendricus JAEKEN, Merelstraat 104 3520 Zonhoven

Jan SAP, Jan-Baptist Guinardstraat 7 9000 Gent

Joannes STEVERLYNCK, Beukenhofstraat 48 8570 Vichte

Karel TOBBACK , H. Spillemaeckerstraat 50 2850 Boom

Jozef VANDENBERGHE, Nachtegalenweg 30 8670 Koksijde

Piet VANDEPUTTE, Koningin Elisabethlaan 9 8000 Brugge

Karel VAN EETVELT, Klein Mechelen 38 2880 Bornem

Jan VAN CLEEMPUT, Kempstraat 21 9000 Gent

Amold VANHAECKE, Rechtstraat 60 9160 Lokeren-Eksaarde

Eric VERSTRAETE, Plantijnstraat 3 8400 Oostende

Frank VOLS, Trekschurenstraat 89 3500 Hasselt

Bvba Philip VAN EECKHOUTE, Kestelstraat 150 9880 Aalter, représentant permanent Philip

VAN EECKHOUTE

Herwig DEJONGHE, Ommegang Oost 6, 8840 Westrozebeke

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Réservé

au

Moniteur,

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

02/06/2015
ÿþr-- -------.-i

. //////c \~.

11~ ~

~_._~..--..~~ -.l

~

MOD 2.2

e' E ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111111111!.11,11)11811111111111

r: .~t~: , f ~d/ontvanger3 op 2 1 MEI 2015

tc- r r; ;" =;e van de Neder}andsfialigu

º%Lc;;c~ün,~ van Rtk~+ -anclei Brussel

Ondernemingsnr : 0409.088.689

Benaming

(votutt): Zenito Sociaal Verzekeringsfonds

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Wiilebroekkaai 37 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Volmacht

De Raad van Bestuur van Zenito Sociaal Verzekeringsfonds vzw samengekomen op 22 april 2015 heeft unaniem besloten om,

met ingang op 1 mei 2015 de volmacht in te trekken, die conform art 20 van de statuten van Zenito Sociaal Verzekeringszfonds vzw werd toegekend, om zijn bevoegdheden om juridische handelingen te stellen in het kader van het innen van bijdragen en de daarmee gepaard gaande voorrechten, wettelijke hypotheek en/of handlichting en beslagprocedures te delegeren aan de heren Eddy Reniera en Karel Van den Eynde.

Met ingang van 1 mei 2015 wordt deze bevoegdheid om juridische handelingen te stellen in het kader van het innen van bijdragen en de daarmee gepaard gaande voorrechten, wettelijke hypotheek en/of handlichting en beslagproceduresheer gedelegeerd aan de heren Wouter Baekelandt, wonende te 8900 DIkkebus(leper) Dikkebusseweg 665 en de heer Karel Van den Eynde, wonende te 2560 Nijlen, Akendoren 7 voor een onbepaalde duur.

Gedaan te Brussel, op 22 april 2015 .

Joannes STEVERLYNCK

Gedelegeerd Bestuurder

)1z. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

.0

cLào

et

Op de laatste 1

Coordonnées
ZENITO, SOCIAAL VERZEKERINGSFONDS

Adresse
WILLEBROEKKAAI 37 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale