ANDOVERPIA

Association sans but lucratif


Dénomination : ANDOVERPIA
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 838.564.505

Publication

29/08/2011
ÿþ MOD 2.2

" 0-L=.1371In de bijsagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



111

*11131799'

vI

beh aai Fret

Staa

Ondernemingsnr: 8. --..e ° 5 e, t.~} ~ Y

Benaming °

(voluit) : Andoverpia

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereiging zonder winstoogmerk

Zetel : Vekestraat 51, 2000 Antwerpen

, Onderwerp akte : Oprichtingsakte vzw Andoverpia

Uit een onderhands akte de dato 08 augustus 2011 blijkt dat,

VAN LOO WILLIAM-CHARLES MAURICE MIREILLE, geboren te Deurne op 10/07/1991 en wonende te

Brugstraat 146, 2960 Brecht, België

CARPELS WILLEM-JAN PAUL G., geboren te Wilrijk op 16/10/1989 en wonende te Sint-Jobsteenweg 73,

2970 Schilde, België

MERTENS ROXANE MAGALI, geboren te Wilrijk op 05/0911991 en wonende te Kasteeldreef 29, 2900

Schoten, België

een vereniging zonder winstoogmerk Andoverpia hebben opgericht met de volgende statuten:

TITEL I: NAAM  ZETEL  DOEL DUUR

Artikel 1: Naam

De vereniging onder de vorm van een vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam "Andoverpia".

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van de verenigingen

zonder winstoogmerk vermelden de naam van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de

woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "vzw.", en het adres van de zetel van de

vereniging.

Artikel 2: Zetel

De zetel van de vereniging is gevestigd te 2000 Antwerpen, Vekestraat 51, en ressorteert onder het

gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

Bij eenvoudig besluit van de algemene vergadering kan de zetel verplaatst worden naar eender welke

andere plaats binnen de gemeente.

Elke wijziging ban de maatschappelijke zetel moet neergelegd worden ter griffie van de rechtbank van

koophandel en binnen de maand na deze neerlegging, in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad gepubliceerd

worden..

Artikel 3: Doel

§1 De vereniging stelt zich tot doel, de belangen van de studenten van de Universiteit Antwerpen te behartigen, in het bijzonder de belangen van de studenten die afkomstig zijn uit de regio Antwerpen en in het bijzonder op educatief, sociaal en cultureel vlak. Hiertoe zal de vereniging ondermeer feesten, sportactiviteiten, Culturele activiteiten ... organiseren.

§2 De vereniging kan alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel. Zo kan zij bijvoorbeeld ook haar medewerking verlenen aan alle verenigingen, kringen of instellingen die een gelijkaardig of ruimer doel als het hare nastreven. Zo maakt de vereniging deel uit van de kringraad van de buitencampussen van de Universiteit Antwerpen, waar zij vertegenwoordigd wordt door twee van haar leden.

§3 De vereniging zal trachten het doel na te streven in een geest van pluralisme en los van elke politieke partij of welke politieke organisatie ook, zonder onderscheid van cultuur, ras, geslacht of levensbeschouwing. Artikel4: Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur. Zij kan ten allen tijde ontbonden worden door een: beslissing van de algemene vergadering, overeenkomstig het bepaalde in artikel 12 van deze statuten.

Artikel 5: Bestemming van het kapitaal bij ontbinding

In geval van ontbinding van de vereniging, krijgt het netto-actief ban het maatschappelijk bezit een: bestemming die zoveel mogelijk het doel van deze maatschappelijke overeenkomst benadert. Deze; bestemming wordt bepaald door de Algemene Vergadering binnen drie maanden na de bekendmaking van het: besluit tot ontbinding van de vereniging en, ingeval gedurende deze termijn de Algemene Vereniging mocht in; gebreke blijven, door de bestuurders op dat ogenblik in functie.

TITEL Il: DE LEDEN

Op de laatste blz. van luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Versa : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Artikel 6: Aantal leden

De vereniging bestaat uit een onbeperkt aantal leden met een minimum aantal van drie vaste of actieve

leden.

Artikel 7: Soorten leden

§1 Vaste leden,: - Zij die in onderhavige akte als stichters verschijnen;

- Leden van de Raad van Bestuur;

- Ieder lid dat zijn kandidatuur heeft ingediend bij de voorzitter van de Algemene Vergadering en op de

Algemene Vergadering bij twee/derden (213de) meerderheid wordt geaccepteerd;

- De leden van het jaarlijks verkozen praesidium, verkozen door de leden volgens het verkiezingsreglement,

beschreven in artikel 29 van deze akte.

In het huishoudelijk reglement zal een verdere functiebeschrijving voor alle leden van het praesidium

opgenomen worden.

Variabele leden: De personen die hun jaarlijks lidgeld, bepaald door het dagelijks bestuur met inachtneming

van de regels van het huishoudelijk reglement, hebben betaald.

§2 Het dagelijks bestuur heeft de keuze om, met inachtneming van de regels van het huishoudelijk

reglement, ereleden te benoemen. De ereleden worden steeds uitgenodigd voor de Algemene Vergadering,

maar worden niet meegeteld bij het bepalen van het quorum en hebben geen stemrecht.

Enkel de vaste leden hebben de rechten en plichten die aan de vzw-wet aan de leden van de vzw toekent.

Variabele leden hebben de rechten en plichten die hen worden toegekend door het huishoudelijk reglement.

De Raad van Bestuur houdt op de zetel van de vereniging een register bij van de actieve leden. Een

afschrift van dit register wordt neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel.

Artikel 8: Uittreding van leden

Ieder lid kan ten allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag kan per brief aan de Raad van Bestuur

gebeuren, of door stopzetting van betaling van het jaarlijks lidgeld.

Een ontslagnemend lid kan echter nooit verschuldigde bijdragen weigeren te betalen of de reeds betaalde

bijdragen terugvorderen.

Artikel 9: Uitsluiting van leden

Een lid kan worden uitgesloten, na schending van de statuten, de regels van huishoudelijk reglement of op

voorstel van de praeses, door de Algemene Vergadering met een beslissing van twee/derden (2/3den) van de

stemmen. Leden van de Raad van Bestuur en het Dagelijks Bestuur kunnen enkel uitgesloten worden volgens

de procedure bepaald in artikel 22 respectievelijk artikel 32 van onderhavige statuten.

Een uitgesloten lid heeft geen enkel recht binnen de vereniging, zij kunnen noch uitreksels, noch

verantwoording, noch zegellegging of inventarisatie eisen, noch de terugbetaling van reeds betaalde bijdragen

opeisen.

Artikel 10: Overlijden

Bij overlijden eindigt het lidmaatschap automatisch.

De erfgenamen of rechthebbenden van een overleden [id hebben geen enkel recht binnen de vereniging, zij

kunnen noch uitreksels, noch verantwoording, noch zegellegging of inventarisatie eisen, noch de terugbetaling

van reeds betaalde bijdragen opeisen.

T[TEL III: DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 11: Samenstelling van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle vaste leden van de vereniging, waarbij ieder lid gelijk

stemrecht heeft. Zij wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur. Bij diens afwezigheid wordt

de voorzitter van de Raad van Bestuur vervangen door een ander bestuurder.

Artikel 12: Bevoegdheden van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

-- de wijziging van de statuten;

-de benoeming en afzetting van de bestuurders

-de benoeming en afzetting van de leden van het dagelijks bestuur;

-in voorkomend geval, de benoeming en afzetting van de commissarissen en het bepalen van hen

bezoldiging ingeval er een bezoldiging wordt toegekend;

-het verlenen van kwijting aan de bestuurders en, in voorkomend geval, de commissarissen;

-de goedkeuring van de begroting en de rekening;

-de ontbinding van de vereniging;

-het aangaan van een verbintenis namens de vereniging, die zich uitstrekt over meer dan één boekjaar.

Indien dergelijke verbintenissen worden aangegaan zonder voorafgaande goedkeuring door de Algemene Vergadering, zijn de bestuurders en de leden van het dagelijks bestuur persoonlijk verbonden tot de door hen aangegane verbintenissen, onverminderd hun aansprakelijkheid tegenover de vereniging;

-het opstellen en wijzigen van het huishoudelijk reglement van de vereniging;

-de uitsluiting van een lid;

-de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk;

-alle gevallen waarin onderhavige statuten dat vereisen.

De jaarlijkse Algemene Vergadering kan alleen beraadslagen over de punten die op de agenda staan.

Het is de leden van de Algemene Vergadering toegestaan om andere vraagstukken te bespreken en een

beslissing te laten nemen door de Algemene Vergadering daaromtrent, indien alle leden die aanwezig of

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge MOI} 2.2

vertegenwoordigd zijn, bij eenparigheid besluiten om de agenda te wijzigen en die vôôr het begin van de

vergadering, onder voorbehoud van goedkeuring door de voorzitter.

Artikel 13: Bijeenkomsten van de Algemene Vergadering

§1 De Algemene Vergadering wordt door de voorzitter van de Algemene Vergadering bijeengeroepen telkens als het doel of het belang van de vereniging zulks vereist, of als één/vijfde (1/5de) van de leden van de Algemene Vergadering of 1 lid van de Raad van Bestuur daarom verzoeken.

§2 Een algemene Vergadering dient bijeengeroepen te worden in de maand september en van ieder jaar en wordt gehouden in de zetel van de vereniging of op eender welke andere plaats gekozen door de Raad van Bestuur, voor de volgende aangelegenheden:

1)goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen boekjaar;

2)goedkeuren van het algemene jaarlijkse activiteitenplan en de begroting voor het volgende boekjaar; 3)berioemen van een nieuwe Raad van Bestuur overeenkomstig artikel 20 van de statuten

De gewone Algemene Vergadering wordt geopend met een hekdronk op Willem-Jan Carpels, William-Charles Maurice Mireille Van Loo en Roxane Mertens, de oprichters van de vzw Andoverpia en Jos Marynissen, stichter van de gelijknamige studentenclub.

Deze gewone Algemene Vergadering zal het afgelopen jaar evalueren en voorstellen formuleren naar het volgende jaar.

De agenda van de gewone Algemene vergadering zal minstens voorgaande punten moeten omvatten. De agenda wordt opgesteld door de Raad van Bestuur. Varia maakt steeds deel uit van de agenda. Variapunten kunnen op de volgende samenkomst van de Algemene vergadering als agendapunten behandeld worden.

Elk lid kan verzoeken richten aan de Voorzitter van de Algemene Vergadering. Deze verzoeken worden in overweging genomen door de Raad van Bestuur, die er de passende gevolgen aan geeft.

De Algemene Vergadering is slechts geldig samengesteld wanneer alle leden op regelmatige wijze opgeroepen werden.

§3 De Algemene Vergadering zal eveneens samengeroepen worden indien het aantal leden van de Raad van Bestuur daalt onder het vereiste van 3 leden. De agenda van de Algemene Vergadering zal dan minstens het punt 'Benoeming nieuwe leden Raad van Bestuur' moeten omvatten. Deze Algemene Vergadering moet samenkomen binnen een periode van 3 maanden te rekenen van de dag waarop het aantal leden van de Raad van Bestuur onder 3 is gedaald.

Artikel 14: Oproeping van de Algemene Vergadering

De oproepingen tot de Vergaderingen geschieden door de secretaris wan de Algemene Vergadering per gewone of per elektronische post, twee weken op voorhand.

Bij hoogdringendheid kan deze termijn door de Raad van Bestuur ingekort worden. In dat geval moet de Algemene Vergadering de geldigheid van de oproepingen bevestigen.

De agenda maakt deel uit van de oproeping.

Artikel 15; Vertegenwoordiging op de Algemene Vergadering

Elk vast lid kan zich op de Algemene Vergadering door een ander vast lid laten vertegenwoordigen. Volmachten daartoe kunnen worden gegeven via een gewone brief, telegram, e-mail of telefax, en moeten de agenda bevatten. leder aanwezig vast lid kan maximaal twee niet-aanwezige vaste leden vertegenwoordigen.

Zij moeten bijgevoegd worden op de notulen van de Algemene Vergadering.

Artikel 16: Stemming op de Algemene Vergadering

Elk aanwezig lid of vertegenwoordigd lid heeft één stem op de Algemene Vergadering.

Er wordt gestemd bij handopsteking. Wanneer er nochtans over personen moet worden beslist of wanneer de Algemene Vergadering dit wenselijk acht, gebeurt dit bij schriftelijke en geheime stemming.

Behoudens de bij wet of in onderhavige statuten bepaalde uitzonderingen, worden de besluiten genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de Voorzitter doorslaggevend.

Artikel 17: Quorum op de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering kan slecht geldig beraadslagen over de wijzigingen aan de statuten, indien de wijzigingen uitdrukkelijk zijn aangeduid in de oproeping en indien de vergadering minstens vier/vijfden (415den) van de stemgerechtigde leden verenigt, al dan niet aanwezig of vertegenwoordigd.

Geen enkele wijziging mag worden aangenomen dan met een meerderheid van twee/derden (2/3den) van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

De wijziging die eventueel vetrekking heeft op het doel of de doeleinden vaarvoor de vereniging is opgericht, kan slechts worden aangenomen bij meerderheid van vierlvijfden (4/5den) van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Indien twee/derden (2/3den) van de stemgerechtigde leden niet aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de eerste vergadering , kan een tweede vergadering worden samengeroepen die geldig zal kunnen beraadslagen, wat ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden is, en die de wijzigingen zal kunnen aannemen volgens de meerderheden voorzin in het tweede of derde lid. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien dagen volgend op de eerste vergadering gehouden worden.

De Algemene Vergadering kan zich slechts uitspreken over de ontbinding van de vereniging onder dezelfde voorwaarden als die welke betrekking hebben op de wijziging van het doel of de doeleinden van de vereniging.

Alle wijzigingen aan de statuten worden onverwijld neergelegd ter griffie en gepubliceerd bij uitreksel in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad, zoals gesteld in artikel 26novies van de wet van zevenentwintig juni negentienhonderd eenentwintig, gewijzigd door de wet van twee mei tweeduizend en twee. Hetzelfde geldt voor

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge Mon 2.2

alle handelingen betreffende de benoeming of de stopzetting van de functie van bestuurders en, in voorkomend

geval, van de commissarissen.

Artikel 18: Notulen van de Algemene Vergadering

Van elke Algemene Vergadering worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en

de secretaris van de Algemene Vergaderingen en ook door alle leden van de vereniging die dat wensen te

doen.

Deze notulen worden bewaard in een register op de zetel van de vereniging, waar elk lid, alsook elke

belanghebbende hiervan kennis kan nemen zonder verplaatsing van het register.

Mits een verantwoorde reden kunnen alle [eden door de voorzitter van de Raad van Bestuur of door twee

bestuurder ondertekende uitreksels aanvragen.

De Algemene Vergadering kan beslissen om de notulen, eventueel in verkorte vorm, te publiceren op de

website van de vereniging.

TITEL IV : DE RAAD VAN BESTUUR

Artikel 19: Raad van Bestuur

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, die samengesteld is uit tenminste drie

bestuurders.

De Raad van Bestuur zal onder zijn leden minstens de volgende functies aanduiden:

- een voorzitter;

-een ondervoorzitter;

-een penningmeester;

- een secretaris.

De Raad van Bestuur mag alle daden stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met het

doel van de vereniging.

Artikel 20: Benoeming van de Raad van Bestuur

De leden van de Raad van Bestuur worden door de Algemene Vergadering gekozen bij gewone

meerderheid van stemmen.

Zij kunnen enkel gekozen worden uit de vaste leden van de vereniging.

De praeses is, als voorzitter van het Dagelijks Bestuur, van rechtswege lik van de Raad van Bestuur.

De financiën (penningmeester) is, als lid van het Dagelijks Bestuur, van rechtswege lid van de Raad van

Bestuur. Indien er meerdere financiën lid zijn van het Dagelijks Bestuur, verkiest het Dagelijks Bestuur, met

inachtneming van de regels van het huishoudelijk reglement, de financiën die zal zetelen in de Raad van

Bestuur.

De praeses wordt, bij beëindiging van zijn voorzitterschap van het Dagelijks Bestuur, tenzij hij ook nog deel

uitmaakt van het volgende Dagelijks Bestuur of dit gebeurt naar gevolg van een beslissing krachtens artikel 22

van onderhavige statuten, automatisch uitgenodigd lid te worden van de Raad van Bestuur. Hij bevestigt zijn

aanvaarding per e-mail, fax of gewone brief aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

Wanneer een lid een rechtspersoon is, zal hij vertegenwoordigd worden door een aangestelde persoon.

Het verlies van lidmaatschap leidt van rechtswege tot verlies van de functie van bestuurder.

Artikel 21: Duurtijd van het mandaat van de leden van de Raad van Bestuur

De bestuurders, met uitzondering van de praeses en de financiën, worden benoemd voor een termijn van 3

jaar. De praeses is led van de Raad van Bestuur voor de termijn dat hij voorzitter is van het Dagelijks Bestuur.

De financiën is lid van de Raad van Bestuur foor de termijn dat hij/zij de functie van financiën vervult in het

Dagelijks Bestuur

De uittredende praeses wordt, zo deze de functie opneemt, eveneens benoemd voor een periode van 3

jaar.

De mandaten van de leden van de Raad van Bestuur, met uitzondering van praeses en financiën, kunnen

onbeperkt verlengd worden door de Algemene Vergadering.

Indien de functie van bestuurder zou toegekend worden aan een rechtspersoon zal deze rechtspersoon de

natuurlijke persoon aanwijzen die haar zal vertegenwoordigen. Deze natuurlijke persoon dient de goedkeuring

te krijgen van twee/derden (213den) van de leden van de algemene vergadering alvorens zijn mandaat op te

nemen.

Artikel 22: ambtsbeëindiging van de leden van de Raad van Bestuur.

Een lid van de Raad van Bestuur kan ontslag nemen, wanneer bij dit wenst, dor melding per e-mail, fax of

gewone brief aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

De Algemene Vergadering kan slechts geldig beraadslagen over de afzetting of het ontslag, indien dit

uitdrukkelijk is aangeduid in de oproeping en indien de vergadering minstens vier/vijfden (4/5den) van de

stemgerechtigde leden verenigt, al dan niet aanwezig of vertegenwoordigd.

Geen enkele afzetting of ontslag mag worden aangenomen dan met een unanieme meerderheid van de

stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Het lid van de Raad van Bestuur over wiens ontslag wordt gestemd, is uitgesloten van deelname aan de

stemming.

Men kan nooit het voltallige bestuur ontslaan.

Men dient voor iedere persoon apart te stemmen.

De erfgenamen of rechthebbenden van een overleden lid hebben geen enkel recht binnen de vereniging, zij

kunnen noch uitreksels, noch verantwoording, noch zegellegging of inventarisatie eisen, noch enige vorm van

vergoeding eisen.

Artikel 23: Bevoegdheden van de Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

nnoD 2.2

De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt deze bij elke gerechtelijke en buitengerechtelijke handeling. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van diegene die door de wet of de statuten uitdrukkelijk aan de Algemene Vergadering of het Dagelijks Bestuur zijn voorbehouden. De leden van de Raad van Bestuur zijn gemachtigd de vereniging ten opzichte van derden te vertegenwoordigen.

De Raad van Bestuur bereidt de vergaderingen van de Algemene Vergadering voor en ziet toe op de uitvoering van de genomen beslissingen.

De Raad houdt toezicht op de werking van het Dagelijks Bestuur en verleent deze, waar nodig, haar medewerking.

De Raad kan ook personeel voor de vereniging aannemen en ontslaan. Dit personeel hoeft geen lid te zijn maar kan wel in loondienst zijn.

De Raad kan eveneens nieuwe functies binnen haar Raad van Bestuur creëren of afschaffen.

De Raad kan alle sommen en waarden optrekken en ontvangen, alle geconsigneerde sommen en waarden optrekken, alle rekeningen openen bij banken of bij het Bestuur der Postcheques, op de genoemde rekeningen alle verrichtingen uitvoeren en met name opvragingen van fondsen door middel van cheque, overschrijving- of stortingsopdracht of enig andere betalingsopdracht, een bankkluis huren, alle door de vereniging verschuldigde bedragen vereffenen, bij de post, de douane, de NMBS, brieven, colli's, aangetekende zendingen, al dan niet verzekerd, ophalen, postmandaten innen als ook alle postassignaties en  kwitanties.

De functies van de leden van de Raad van Bestuur zijn belangeloos en de Algemene Vergadering kan ze ten allen tijde herroepen.

Artikel 24: Functies binnen de Raad van Bestuur

De functies binnen de. Raad van Bestuur worden per geheime stemming verkozen. Er is geen cumulatie mogelijk tussen de functie voorzitter in de Raad van Bestuur en voorzitter in het Dagelijks Bestuur

- Voorzitter

De voorzitter zit alle vergaderingen van de Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering voor. Hij voert de beslissingen genomen door de Raad van Bestuur uit en boert elke andere taak uit die hem door de Raad van Bestuur opgedragen is. Mits goedkeuring van de Raad van Bestuur benoemt hij alle werkgroepen waarvan hij automatisch lid is.

De bevoegdheid van de voorzitter is ten allen tijde onderworpen aan controle van de Raad van Bestuur. - Ondervoorzitter

De ondervoorzitter heeft alle bevoegdheden en vervult alle functies van voorzitter wanneer hij deze vervangt. Hij is eveneens onderworpen aan alle beperkingen opgelegd aan de voorzitter en vervult alle andere functies die hem door de voorzitter of de Raad van Bestuur opgelegd kunnen worden.

- Penningmeester

De penningmeester houdt de rekeningen van de vereniging bij, ontvangt de fondsen van de vereniging en deponeert ze in naam van de vereniging bij elke bank of financiële instelling die de Raad van Bestuur aangewezen heeft; hij ziet toe op de betaling van de uitgaven goedgekeurd door de Raad van Bestuur en bewaart gedurende vijf jaar de bewijsstukken van alle betalingen die uitgevoerd worden.

Hij stelt aan de Raad van Bestuur alle financiële rapporten en staten voor, neemt deel aan alle comités en commissies in verband met financiële aangelegenheden en vervult alle andere opdrachten die hem door de voorzitter of door de Raad van Bestuur toevertrouwd worden.

De penningmeester kan alle door de vereniging verschuldigde bedragen vereffenen, bij de post, de douane, de NMBS, brieven, colli's, aangetekende zendingen, al dan niet verzekerd, ophalen, postmandaten innen alsook alle postassignaties en  kwitanties.

- Secretaris

De secretaris staat in voor aile officiële briefwisseling van de vereniging, houdt de archieven van de vereniging bij, ziet toe op de naleving van de formaliteiten zoals die door onderhavige statuten of door de wet vereist wordenj houdt alle notulen van de Algemene Vergadering van de leden, van de Raad van Bestuur en van alle andere comités of commissies bij, roept de bestuurders op voor de vergaderingen van de Raad van Bestuur.

Artikel 25: Vergaderingen van de leden van de Raad van Bestuur

De Raad vergadert driemaandelijks. Tijden de vergadering van de maand oktober wordt een kalender vastgelegd voor de vergaderingen van het hele boekjaar.

De Raad van Bestuur komt ook telkens bijeen wanneer hij door de voorzitter bijeengeroepen wordt of op verzoek van de helft van de leden van de Raad.

De oproepingen moeten minstens acht dagen van tevoren naar elke bestuurder opgestuurd worden, behalve in dringende gevallen, die aan het oordeel van de voorzitter overgelaten worden.

De agenda van de vergadering moet bij de oproeping gevoegd worden. De aanwezigheid op de vergadering weerlegt alle eventuele tekortkomingen in de oproeping, behoudens voorbehoud geformuleerd tijden de vergadering.

Andere personen kunnen, voor zover de Raad het nuttig acht, de vergaderingen bijwonen met raadgevende stem.

De notulen van de vergadering van de Raad van Bestuur worden opgemaakt door de voorzitter of de secretaris, en door beiden ondertekend. Zij worden bewaard in een speciaal register dat bijgehouden wordt op de zetel van de vereniging en de uitreksels van de beraadslagingen van de Raad van Bestuur moeten ondertekend worden door de voorzitter van de Raad van Bestuur of door twee bestuurders.

Artikel 26: Quorum  Stemming

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

De Raad van Bestuur kan pas geldig beraadslagen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig of

vertegenwoordigd is.

Ieder lid van de Raad van Bestuur heeft één stem.

Beslissingen worden genomen bij meerderheid van uitgebrachte stemmen.

Bij gelijkheid van stemmen geeft de stem van de voorzitter of van de bestuurder die here vervangt de

doorslag

Een bestuurder ka vertegenwoordigd worden door elk ander lid van de Raad van Bestuur.

De volmacht daartoe, die bij gewone brief, telegram, e-mail of telefax gegeven kan worden, blijft aangehecht

aan de notulen van de vergadering.

Beslissingen kunnen ook schriftelijk genomen worden, zonder vergadering van de Raad, op voorwaarde dat

alle bestuurders akkoord gaan en dat zij hun mening over de te nemen beslissing aan de voorzitter kenbaar

maken. Deze meningen zullen bijgevoegd worden bij het notulenboek van de vergaderingen.

Artikel 27: Werkgroepen

De Raad van Bestuur kan alle soorten werkgroepen oprichten die hij noodzakelijk acht, met duidelijke

opgave van hun bevoegdheid.

Op voorwaarde dat de betrokkenen akkoord gaan, heeft de Raad van Bestuur het recht om de leden van de

vereniging aan te wijzen die van deze werkgroepen deel zullen uitmaken.

TITEL V: HET DAGELIJKS BESTUUR

Artikel 28: Het dagelijks bestuur

De dagelijkse werking van de vereniging wordt verzorgd door het Dagelijks Bestuur, dat samengesteld is uit

ten minste de volgende functies:

-Voorzitter of Praeses

-Ondervoorzitter of Vice-Praeses

-Penningmeester of Financiën

-Secretaris of Ab-Actis

-Schachtentemmer

Deze leden vormen samen het 'Hoog-Praesidium'

Verder verdient het de aanbeveling, maar is het niet verplicht om de volgende functies te voorzien:

- Cantor

-P.R. (Public Relations)

- Feestleider

Striptor

Sport

De functiebeschrijvingen worden opgenomen in het huishoudelijk reglement.

Artikel 29: Benoeming van het Dagelijks Bestuur

§1 De leden van het Dagelijks Bestuur worden verkozen door de leden van de vereniging, bij de verkiezing georganiseerd door een natuurlijk persoon of commissie die de goedkeuring krijgt van alle opkomende kandidaten.

De verkiezing van het nieuwe Dagelijks Bestuur vindt jaarlijks plaats binnen een periode die aanvangt op 1 februari en afloopt op 31 juni. De exacte datum, tijdstip en plaats van de verkiezingen moeten duidelijk kenbaar worden gemaakt aan de leden van de vereniging door publicatie, affichage of mondelinge oproep.

§2 Personen die wensen op te komen voor een mandaat, moeten zich kandidaat stellen bij de voorzitter (praeses) in functie.

De kandidaten moeten de gelegenheid krijgen zich behoorlijk voor te stellen aan de leden van de vereniging.

§3 Alle leden van de vereniging hebben stemrecht. Volmachten zijn niet toegelaten.

De verkiezing gebeurt functie per functie, bij volstrekte meerderheid, met inachtneming van de

stemmingsverhoudingen beschreven in artikel 30 van onderhavige statuten.

Indien er meer dan twee opkomende kandidaten zijn voor één functie en er wordt geen volstrekte

meerderheid behaald in een eerste verkiezingsronde, dan wordt er een tweede verkiezingsronde georganiseerd voor de twee kandidaten die bij de eerste stemming het hoogste aantal stemmen hebben behaald. Deze verkiezing gebeurt tevens bij volstrekte meerderheid, met inachtneming van de stemmingsverhoudingen beschreven in artikel 30 van onderhavige statuten.

Wanneer de eerste verkiezingsronde een staking van stemmen voortbrengt, dan wordt er een tweede verkiezingsronde georganiseerd. Deze verkiezingsronde verloopt bij volstrekte meerderheid van stemmen, met inachtneming van de stemmingsverhoudingen beschreven in artikel 30 van onderhavige statuten.

Wanneer de tweede verkiezingsronde staking van stemmen voortbrengt, dan zal het in functie zijnde Dagelijks Bestuur het nieuwe lid verkiezen. Wanneer deze verkiezing opnieuw staking van stemmen voortbrengt, dan heeft de uittredend praeses een doorslaggevende stem.

§4 Bij eventuele betwisting van de verkiezingen kan elke kandidaat beroep doen op het onafhankelijke uittredende Dagelijks Bestuur, dat enkel zal tussenkomen in geval de onderhavige statuten niet werden gevolgd of indien de interne orde van de vereniging ernstig wordt of dreigt te worden verstoord.

§5 Elke kandidaat kan op elk moment zijn kandidatuur intrekken door persoonlijke kennisgeving aan de in functie zijnde praeses.

§6 De praeses, of voorzitter van het Dagelijks Bestuur kan, in overleg met het hoog-praesidium, functies wijzigen binnen het praesidium.

" MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge §7 Bij het openvallen van een functie tijdens het jaar beslist het Dagelijks Bestuur over de invulling van deze

functie. Deze beslissing wordt genomen bij gewone meerderheid.

Artikel 30: Stemmingsverhoudingen tijdens de verkiezingen van het Dagelijks Bestuur.

Volgende stemmingsverhoudingen dienen in acht gehouden te worden:

-in functie zijnde praeses: 5 stemmen;

-oud-praeses: 3 stemmen;

-lid van het Dagelijks Bestuur: 2 stemmen;

-overige leden: 1 stem.

Artikel 31: Duur van het mandaat van het Dagelijks Bestuur

De bevoegdheid van het Dagelijks Bestuur geld voor één jaar, dat gelijk loopt met het boekjaar voorzien in

artikel 37 van onderhavige akte.

Artikel 32: Ambtsbeëindiging van de reden van het Dagelijks Bestuur

Een lid van de Raad van Bestuur kan ontslag nemen, wanneer hij dit wenst, door melding per e-mail, fax of

gewone brief aan de voorzitter van het Dagelijks Bestuur.

De leden van het Dagelijks Bestuur, met uitzondering van de voorzitter van het Dagelijks Bestuur, kunnen

ontslagen worden door de voorzitter van het Dagelijks Bestuur, na overleg met het hoog-praesidium. De

verdere uitwerking van deze tuchtprocedure wordt opgenomen in het huishoudelijk reglement.

De leden van het Dagelijks Bestuur, met uitzondering van de voorzitter, kunnen met een unanieme

beslissing aan de voorzitter van de Raad van Bestuur vragen een Algemene Vergadering in hoogdringendheid

samen te roepen om te stemmen over het ontslag van de voorzitter van het Dagelijks Bestuur. Deze Algemene

Vergadering volgt dezelfde regels als beschreven in artikel 22 met betrekking tot het ontslag van een lid van de

Raad van Bestuur.

Artikel 33: Bevoegdheden van het Dagelijks Bestuur

Het dagelijks Bestuur verzorgt de dagelijkse werking van de vereniging. Zij zorgt voor de organisatie van

onder andere sociale, sportieve, culturele en professionele activiteiten, voornamelijk maar niet uitsluitend

toegespitst op de leden van haar vereniging.

Zij probeert eveneens een kanaal te zijn waarlangs studenten en mensen uit het beroepsleven, zowel

binnen als buiten de studiesfeer met elkaar in contact kunnen komen.

Artikel 34: Financiële bevoegdheden van het Dagelijks Bestuur

De leden van het dagelijks Bestuur hebben een tekenbevoegdheid en kunnen verbintenissen aangaan in de

naam van de vereniging tot en met tweeduizend vijfhonderd euro (2.500,00 EUR).

Voor bedragen vanaf tweeduizend vijfhonderd euro en één eurocent (2.500,01 EUR) is de handtekening van

één van de leden van de Raad van Bestuur vereist.

Artikel 35: Vergaderingen van de leden van het Dagelijks Bestuur

Het Dagelijks Bestuur vergadert driewekelijks, met uitzondering van de vakantieperiodes zoals aangegeven

in de academische kalender van de Universiteit Antwerpen en de maanden januari, juni, juli, augustus en

september.

De oproepingen gebeuren door de secretaris, uiterlijk 24 uren voor de vergadering. Bij hoogdringendheid

kan hier, met toestemming van de voorzitter, van worden afgeweken.

De regels van het huishoudelijk reglement moeten hieraangaande steeds nageleefd worden.

Artikel 36: Quorum en beraadslaging in het Dagelijks Bestuur

Het Dagelijks Bestuur kan pas geldig beraadslagen als ten minste één:derde (113de) van de leden van het

Dagelijks Bestuur aanwezig is. De voorzitter of ondervoorzitter van het Dagelijks Bestuur dient zeker op iedere

vergadering aanwezig te zijn.

Het Dagelijks Bestuur is een collegiaal orgaan, dat zijn beslissingen neemt volgend de regels van het

huishoudelijk reglement.

TITEL VI: BOEKJAAR  REKENINGEN  BEGROTING  CONRTOLE

Artikel 37: Boekjaar

Het boekjaar van de vereniging loopt van één augustus tot en met eenendertig juli van het volgende jaar.

Artikel 38: Rekeningen  Begroting

De jaarrekening van het voorbije boekjaar en de begroting van het komende boekjaar worden voorbereid

door de raad van bestuur en zullen jaarlijks ter goedkeuring aan de algemene vergadering worden voorgelegd.

Na goedkeuring van de jaarrekening en begroting spreekt de algemene vergadering zich bij afzonderlijke

stemming uit over de kwijting aan de bestuurders en desgevallend, de commissaris.

De jaarrekening wordt opgemaakt en in voorkomend geval gepubliceerd overeenkomstig artikel 17 van de

vzw-wet.

Artikel 39: Controle

Indien de vereniging op grond van de op haar toepasselijke bepalingen daartoe verplicht is, zal de controle

op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid vanuit het oogpunt van de vzw-wet en de

statuten van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening, worden opgedragen aan één of meerdere

commissarissen die worden benoemd door de algemene vergadering, gekozen onder de leden van het Instituut

der Bedrijfsrevisoren. De algemene vergadering bepaalt het aantal commissarissen en stelt hun bezoldiging

vast. De commissarissen worden benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie jaar.

De commissarissen hebben, gezamenlijk of afzonderlijk, een onbeperkt recht van controle over alle

verrichtingen van de vereniging. Zij mogen ter plaatse inzage nemen van de boeken, de briefwisseling, de

notulen en in het algemeen van alle geschriften van de vereniging.

TITEL VIL ONTBINDING  VEREFFENING

MaD 2.2

Luik B - Vervolg

Artikel 46: Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten, op wijze zoals bepaald door de wet.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebrek daarvan de rechtbank, een of meerdere vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid, alsmede de vereffeningvoorwaarden.

In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een vereniging dewelke aan gelijkaardig doel nastreeft. De Algemene Vergadering die tot de ontbinding besluit zal aanduiden aan welke vereniging het vereffeningsaldo wordt overgedragen.

Alle beslissingen betreffende de ontbinding, de voorwaarden van de ontbinding, de benoeming en de stopzetting van de functie van de vereffenaar(s), de afsluiting van de vereffening, alsook de bestemming van het netto-actief, worden neergelegd ter griffie en gepubliceerd in de bijiagen tot het Belgisch Staatsblad zoals gesteld in de artikelen 23 en 26novies van de vzw-wet.

TITEL VIII: DIVERSE BEPALINGEN

Artikel 41: Verzoek tot Beroep

Tegen alle beslissingen van het Dagelijks Bestuur is door de vaste leden steeds verzoek tot beroep mogerijk bij de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur behandelt het verzoek tot beroep en beslist met de goede werking van de vereniging als doel. Indien de Raad van Bestuur het beroep toestaat, wordt er binnen de maand een Algemene Vergadering samengeroepen. De betwiste beslissing kan dan herroepen worden met een ; drie/vierden (3/4den) meerderheid van de Algemene Vergadering, nadat alle betrokken partijen zijn gehoord en nadat de Raad van Bestuur de genomen beslissing/maatregel heeft toegelicht.

Artikel 42: Overige bepalingen

Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, zijn de wet van zevenentwintig juni negentienhonderd eenentwintig, gewijzigd door de wet van twee mei tweeduizend en twee, of de wetgeving die deze wet zou vervangen nat de oprichting van de vereniging; de algemene wettelijke bepalingen, het

huishoudelijk reglement en de gebruiken terzake van toepassing.

"

Zo is het dat de comparanten de statuten hebben vastgelegd van de door hen opgerichte vereniging zonder

winstoogmerk.

OVERGANGSBEPALINGEN

De comparanten nemen unaniem de volgende beslissingen, die slechts effectief worden te rekenen vanaf

de neerlegging ter griffie van de statuten, over de aktes betreffende de benoeming van de bestuurders en over

de aktes betreffende de benoeming van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen.

De vereniging zonder winstoogmerk Andoverpia is de verderzetting van de feitelijke vereniging Andoverpia.

Eerste boekjaar en jaarvergadering:

Het eerste boekjaar loopt vanaf de dag van de oprichting tot en met eenendertig juli tweeduizend en twaalf.

De eerste jaarvergadering wordt gehouden in oktober tweeduizend en elf.

De eerste vergadering van de Raad van Bestuur wordt gehouden in oktober tweeduizend en elf, met als

agendapunt de verkiezing van de functies binnen de Raad van Bestuur.

Benoeming bestuurders, commissaris en leden Dagelijks Bestuur.

De comparanten bijeenkomend in een eerste buitengewone Algemene Vergadering treffen eenparig de

volgende besluiten:

- Worden benoemd tot de functie van bestuurder: "

William-Charles Maurice Mireille Van Loo, geboren te Deurne op 10/07/1991 en wonende te Brugstraat 146,

2960 Brecht, België.

Sebastien Yves S. Delforge, geboren te Wilrijk op 09/03/1990 en wonende te Jagerande 8, 2970 Schilde,

België

Axel Jozef Rosa Raeves, geboren te Turnhout op 19 augustus 1991 en wonende te De Nachtegaal 18,

2970 Schilde, België

- De opdracht van bestuurders is onbezoldigd

- Rekening houdend met de wettelijke criteria beslissen de comparanten geen commissarissen te

benoemen

- Worden benoemd in de hiernavolgende functie in het Dagelijks Bestuur.

" Voorzitter of Praeses: Willem-Jan Carpels

Ondervoorzitter of Vice-Praeses: William-Charles Van Loo

Cantor: Sebastien Delforge

Secreataris of Ab-Actis: Gregory De Bruyne

Penningmeester, Quaestor of Financiën: Roxane Mertens

P.R. (Public Relations): Mathieu Vossen

Feestleider: Christophe Koevoets

Scriptor: Kelly Botterman

Sport: Anthony Van Aerde

Schachtentemmer: Jan Cuppens

- voor de vzw Andoverpia zijn bevoegd te vertegenwoordigen: William-Charles Maurice Mireille Van Loo,

bestuurder, Sebastien Yves S. Delforge, bestuurder, Axel Jozef Rosa Raeves, bestuurder, Willem-Jan Carpels

voorzitter Dagelijks Bestuur en statutair lid Raad van Bestuur, Roxane Mertens, penningmeester Dagelijks

Bestuur en statutair lid Raad van Bestuur.

"

v nir-»ehouden à aan het

Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/08/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de Laatste blz. van Luik_R vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
ANDOVERPIA

Adresse
VEKESTRAAT 51 2000 ANTWERPEN

Code postal : 2000
Localité : ANTWERPEN
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande