AUTONOOM GEMEENTEBEDRIJF VOOR INFRASTRUCTUUR- EN PATRIMONIUMBEHEER TURNHOUT

Divers


Dénomination : AUTONOOM GEMEENTEBEDRIJF VOOR INFRASTRUCTUUR- EN PATRIMONIUMBEHEER TURNHOUT
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 892.962.204

Publication

30/05/2013 : ME. - JAARREKENING 31.12.2012, GGK 06.05.2013, NGL 23.05.2013 13129-0093-026
18/03/2013
ÿþMotl Wortl 11.1

, Ondernemingsnr : 0892962204

Benaming Autonoom Gemeentebedrijf Voor Infrastructuur- en

(voluit) : Patrimoniumbeheer Turnhout

(verkort) : A.G.B.

Rechtsvorm : bedrijf met rechtspersoonlijkheid

Zetel : Campus Blairon 200 2300 Turnhout

(volledig adres)

Onderwerp akte

STATUTEN AGB TURNHOUT

Hoofdstuk I

Algemene bepalingen

Art. 1, Rechtsvorm en naam

§1. Het autonoom gemeentebedrijf voor infrastructuur - en patrimoniumbeheer Turnhout is een autonoom gemeentebedrijf met rechtspersoonlijkheid opgericht bij besluit van de gemeenteraad van de Stad Turnhout van; 29 mei 2006. Het wordt hieronder "het bedrijf genoemd. Het kan zijn taken en bevoegdheden uitoefenen onder` .de benaming AGB Turnhout.

§2. Waar verder in deze statuten sprake is van de "stad", wordt de stad Turnhout bedoeld.

Met "gemeenteraad" of "college van burgemeester en schepenen" worden in deze statuten de, gemeenteraad respectievelijk het college van burgemeester en schepenen van de stad Turnhout bedoeld,

Art, 2. Wettelijk kader

§1. Het bedrijf is onderworpen aan de toepasselijke bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het' Gemeentedecreet, aan de andere toepasselijke wetten, decreten en besluiten, en aan deze statuten voor zover; zij niet van voornoemde regelen afwijken.

De statuten worden onverwijld aangepast aan wijzigingen in het wettelijk kader,,

§2. Het AGB is verder onderworpen aan de wet betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen van 29 juli 1991 op de formele motivering van en het decreet betreffende de openbaarheid van bestuur van 26 maart 2004, zoals van toepassing op de stad.

Art. 3. Neerlegging statuten en statutenwijzigingen

§1. Onderhavige statuten worden ter inzage neergelegd op het secretariaat van de stad en op het' secretariaat van het AGB.

§2. Op voorstel of na advies van de raad van bestuur van het AGB kan de gemeenteraad de statuten van het AGB wijzigen.

De beslissing van de gemeenteraad tot wijziging van de statuten en van de bijlagen die er integraal deel van; uitmaken, evenals het voorstel of het advies van de raad van bestuur, worden binnen een termijn van dertig (30) dagen, die ingaat de dag nadat de beslissing genomen is, naar de Vlaamse Regering verstuurd. Binnen, honderd (100) dagen na verzending keurt de Vlaamse Regering de wijzigingsbeslissing al dan niet goed, Als die, termijn verstrijkt zonder dat de Vlaamse Regering een beslissing genomen en verzonden heeft aan de;

: genteente, dan wordt .de_goedkeuring_geachtte,zijnverleend,

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

N

*13094207*

111111

1

MONITEUR BELGE

11 -03- 2013

BELGISCH STAATSBLAD

griffie

f j In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging ter griffie van de akte

Bijingen trij herlteigisrirSl-aât'slilad =18rII3J2013- Annexes du 1VIónitèür liëYgë

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

De statutenwijzigingen worden op dezelfde wijze als de oprichtingsbeslissing en de statuten neergelegd en bekendgemaakt.

De goedgekeurde gemeenteraadsbeslissing tot statutenwijziging en de gecoördineerde statuten worden ter inzage neergelegd op het secretariaat van de stad en van het AGB.

Art. 4. Zetel

§1. De zetel van liet bedrijf is gevestigd in het stadskantoor te 2300 Turnhout, Campus Blairoii 200.

§2. De maatschappelijke zetel kan bij statutenwijziging verplaatst worden binnen het grondgebied van de stad.

§3. De raad van bestuur kan steeds beslissen dat er op het grondgebied van de stad één of meerdere exploitatiezetels worden ingericht.

Art. 5. Doel, activiteiten en bevoegdheden

§1. Het AGB wordt belast met welbepaalde beleidsuitvoerende taken van gemeentelijk belang, die zij uitvoert in het kader en binnen de grenzen die worden bepaald in de beheersovereenkomst, waarvan sprake in deze statuten.

§ 2. Het bedrijf heeft als doel:

1° het beheer, de rendabilisering en de valorisering van het eigen patrimonium behorend tot het openbaar

en het privaat domein;

2° het beheer, de rendabilisering en de valorisering van het stedelijk patrimonium dat, ongeacht de

rechtstechniek, in gebruik is of wordt gegeven aan derden, ongeacht of het behoort tot het openbaar of het

privaat domein; , .

3° de uitvoering van het stedelijk grond - en pandenbeteid inbegrepen het administratief beheer;

4° de planning, begeleiding, uitvoering en opvolging van ingrijpende stadsprojecten, onder meer steunend op publiek-private samenwerking;

5° het programmabeheer van Europese, federale, Vlaamse, provinciale en andere bovenlokale structuurfondsen die een versterking van de ruimtelijke, economische of sociale structuur van de stad beogen;

6° de uitvoering van bijzondere opdrachten onder meer inzake beleidsadvisering, investeringsbegeleiding of projectbegeleiding;

7° in het algemeen het stellen van alle handelingen van een stedelijk ontwikkelingsagentschap die met de voorgaande doelstellingen rechtstreeks samenhangen en de versterking van de ruimtelijke, economische of

sociale structuur van de stad beogen. " s " ,

8° de exploitatie van infrastructuren bestemd "voor culturele, sportieve of toeristische activiteiten of voor ontspanning, voor het onderwijs, voor sociale, wetenschappelijke of verzorgende activiteiten,

9° het verwerven van onroerende goederen, de vorming van zakelijke onroerende rechten, de bouw, de renovatie, de verbouwing, het verhuren of de financieringshuur van onroerende goederen niet het oog op de verkoop, de verhuur, de financieringshuur of andere juridische behandelingen betreffende deze onroerende goederen, en

10° het beheer van het onroerend vermogen van de stad.

§ 3. Het bedrijf mag, binnen de grenzen van zijn doel vrij beslissen over de verwerving, de aanwending en de vervreemding van zijn lichamelijke en onlichamelijke goederen, de vestiging of de opheffing van de zakelijke rechten op die goederen, alsook over de uitvoering van dergelijke beslissingen en over hun financiering. Het mag gebruik maken van alle rechtstechnieken, waaronder de vestiging en de opheffing van zakelijke en persoonlijke rechten, de verlening en beëindiging van concessies, en het uitgeven en verhandelen van vastgoedcertificaten en andere effecten. Onverminderd artikel 9, is het bevoegd voor de affectaties en de desaffectatïes van aile goederen waarvan het eigenaar is. Binnen de grenzen van zijn doel kan het bedrijf met betrekking tot de eigen goederen en de goederen van de stad optreden als bemiddelaar met het oog op de verkoop, aankoop, ruil, verhuring of afstand van onroerende goederen, en roerende rechten of handelsfondsen, instaan voor het beheer van onroerende goederen of van onroerende rechten, en het syndicschap van onroerende goederen in mede-eigendom uitoefenen; het bedrijf, de leden van zijn organen, zijn personeel en zijn andere vertegenwoordigers zijn daarbij niet onderworpen aan de regelgeving tot bescherming van de beroepstitel en de uitoefening van het beroep vapivastgoedmakelaa~.

§4. Het AGB kan, door de Vlaamse Regering gemachtigd worden om in eigen naam en voor eigen rekening over te gaan tot onteigeningen die noodzakelijk zijn voor de verwezenlijking van zijn doelstellingen.

Art.6. Kapitaal " .i

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

§1. Het geplaatst maatschappelijk kapitaal van het bedrijf bedraagt 4.452.000 euro. Het kapitaal kan, onverminderd het bepaalde in art.47, noch geheel noch gedeeltelijk, op welke wijze dan ook, worden vervreemd, uitgekeerd of overgedragen.'

Een vermindering van het kapitaal is enkel mogelijk ter aanzuivering van geleden verliezen of om reserve te vormen tot dekking van een voorzienbaar verlies.

§2. De stad kan bijkomend maatschappelijk kapitaal inbrengen in speciën of middels de inbreng van onroerende goederen.

Art. 7, Participaties

§1. Het autonoom gemeentebedrijf kan andere.rechtspersonen oprichten, erin deelnemen of zich erin laten vertegenwoordigen, voor zover dat past in zijn opdrachten, De oprichting, deelname of vertegenwoordiging mag geen speculatieve oogmerken nastreven en gebeurt in overeenstemming met het gelijkheidsbeginsel, de regelgeving inzake mededinging en staatssteun en de voorwaarden, bepaald in de beheersovereenkomst. De beslissing tot oprichting, deelname of vertegenwoordiging toont aan dat aan de voormelde voorwaarden is voldaan.

De deelname is onderworpen aan de voorwaarde dat aan het autonoom gemeentebedrijf minstens een mandaat van bestuurder wordt toegekend.

De beslissing tot oprichting, deelname of vertegenwoordiging wordt binnen dertig dagen aan de Vlaamse Regering verzonden. Tot de oprichting, deelname of vertegenwoordiging kan pas worden overgegaan nadat de beslissing hiertoe werd goedgekeurd. Binnen honderd dagen na verzending keurt de Vlaamse Regering de beslissing al dan niet goed. Als die termijn verstrijkt zonder dat de Vlaamse Regering een beslissing heeft genomen en die beslissing heeft verzonden aan het autonoom gemeentebedrijf, dan wordt de goedkeuring geacht te zijn verleend,

§2. Onder voorbehoud van de toepassing van andere wettelijke en decretale bepalingen, mag het AGB zijn taken van gemeentelijk belang, noch geheel noch gedeeltelijk overdragen aan andere rechtspersonen.

§3. Het AGB Kan, op voorwaarde van bijzondere en omstandige motivering, zakelijke rechten vestigen op de onroerende goederen die behoren tot het openbaar domein, voor zover de gevestigde zakelijke rechten niet kennelijk onverenigbaar zijn met de bestemming van deze goederen.

Art. 8. Duur

Onder voorbehoud van de regels inzake het administratief toezicht, verwerft het bedrijf rechtspersoonlijkheid op de dag bepaald in het besluit van de gemeenteraad waarbij het bedrijf wordt opgericht. Indien de leden van de raad van bestuur later worden benoemd, verwerft het bedrijf echter pas rechtspersoonlijkheid op de dag van deze benoeming.

Het bedrijf wordt opgericht voor onbepaalde duur.

Hoofdstuk Il

Externe verhoudingen

Art. 9. Bevoegdheid van het bedrijf

Het bedrijf is verantwoordelijk voor de externe aspecten van zijn activiteiten in de ruimste zin van het woord.

Binnen de grenzen van haar maatschappelijke doelstellingen onderhoudt het bedrijf contacten, pleegt het overleg, voert het ;onderhandelingen, regelt het de samenwerking, maakt het afspraken, en sluit het overeenkomsten met natuurlijke personen en met publiek- zowel als privaatrechtelijke rechtspersonen.

Art. 10. Overeenkomsten met de Stad Turnhout

§1. Tussen de stad en het AGB wordt na onderhandeling een beheersovereenkomst gesloten, die minstens de volgende aangelegenheden regelt:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

1 °De concretisering van de wijze waarop het AGB lijn taken moet vervullen en van de doelstellingen ervan, met inbegrip van de programmering, begeleiding en uitvoering van stadsprojecten, de overdracht en het beheer van het onroerend vermogen van de stad, het beheer en uitvoering van een actief grond- en pandenbeleid, de programmering en het beheer van structuurfondsen, de procedure voor het opdragen van bijzondere opdrachten;

2°De toekenning van middelen voor de eigen werking en de uitvoering van de doelstellingen van het AGB;

3°Binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden, bepaald door de Vlaamse Regering, het presentiegeld en de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van het AGB worden toegekend;

4°De voorwaarden waaronder eigen inkomsten of andere financieringen mogen worden aangeworven en aangewend;

5°De wijze waarop de tarieven voor de geleverde prestaties door de raad van bestuur vastgesteld en berekend worden;

6°De gedragsregels inzake dienstverlening door het AGB;

7°De voorwaarden waaronder het AGB andere personen kan oprichten, erin deelnemen of zich erin kan laten vertegenwoordigen;

8°De informatieverstrekking door het AGB aan de stad, overeenkomstig de van toepassing zijnde wettelijke bepalingen;

9°De rapportering door het AGB aan de stad overeenkomstig de van toepassing zijnde wettelijke bepalingen;

14°De wijze waarop het AGB zal voorzien .in een systeem van interne en externe controle, overeenkomstig de van toepassing zijnde wettelijke bepalingen;

11 °De maatregelen bij niet-naleving door een partij van haar verbintenissen uit hoofde van de beheersovereenkomst en de bepalingen inzake beslechting van geschillen die rijzen bij de uitvoering van de beheersovereenkomst;

12°De omstandigheden waarin en de wijze waarop de beheersovereenkomst kan worden verlengd, gewijzigd, geschorst en ontbonden.

§2. De beheersovereenkomst wordt gesloten voor 'een periode die eindigt uiterlijk zes (6) maanden na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad, onder voorbehoud van de mogelijkheid tot verlenging, wijziging, schorsing en ontbinding.

Ais bij het verstrijken van een beheersovereenkomst geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden, wordt de bestaande beheersovereenkomst van rechtswege verlengd.

it' }i, -r

Als geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden binnen één (1) jaar na de verlenging of ais een beheersovereenkomst werd ontbonden of geschorst, kan de gemeenteraad na overleg met het AGB voorlopige regels vaststellen inzake de in de beheersovereenkomst bedoelde aangelegenheden. Deze voorlopige regels zullen als beheersovereenkomst gelden tot op het ogenblik dat een nieuwe

beheersovereenkomst in werking treedt. .o " ,

§3. De stad en het autonome gemeentebedrijf nemen de nodige initiatieven voor de openbaarheid van de beheersovereenkomst, inclusief alle wijzigingen eraan.

§4. De beheersovereenkomst en de uitvering ervan wordt jaarlijks geëvalueerd door de gemeenteraad. Hiertoe zal door de raad van bestuur een verslag omtrent de beheersovereenkomst worden opgemaakt.

Het AGB legt eveneens in de loop van het eerste jaar na de volledige vernieuwing van de gemeenteraden een evaluatieverslag voor aan de gemeenteraad over de uitvoering van de beheersovereenkomst sinds de inwerkingtreding ervan.

§5. Tussen de stad en het AGB kunnen eveneens concessie-, beleids-, samenwerkings- of andere overeenkomsten of convenanten gesloten worden bvb. met betrekking tot het onderling afstemmen van het

beleid van de stad en dat van het AGB in de relevante beleidsdomeinen en de ermee verbonden activiteiten.

" , F'

Omtrent het beheer van onroerende goederen kunnen het AGB en de stad één of meer lastgevingsovereenkomsten sluiten.

§6. De gemeenteraad van de stad kan aan het AGB middelen! infrastructuur of, mits naleving van de ter zake geldende rechtspositieregeling en onverminderd de bepalingen van artikel 24, personeel ter beschikking stelten of overdragen.

. Art. 11. Onderhandelingen en overeenkomsten met andere instanties

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

Het bedrijf onderhandelt met alle bevoegde instanties zowel op internationaal, Europees, federaal, gemeenschaps-, gewestelijk, provinciaal, gemeentelijk en districtsniveau over investeringen, financiële tussenkomsten en alle andere aangelegenheden,die zijn doelstellingen raken.

Het bedrijf kan met deze instanties over váórmelde materies overeenkomsten sluiten op voorwaarde dat deze niet in strijd zijn met zijn doel of met de overeenkomsten die zijn gesloten met de Stad Turnhout,

Hoofdstuk III

Organen

Afdeling 1

Inleidende bepaling

Art. 12. Structuur

§1. Het bedrijf wordt bestuurd door een raad van bestuur en een directiecomité,

§2. Het bedrijf kan adviesorganen oprichten, bvb. te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Deze adviesorganen hebben geen beslissingsbevoegdheid,

Afdeling 2

De raad van bestuur

Art. 13. Samenstelling

§1. Het aantal leden van de raad van bestuur bedraagt ten hoogste de helft van het aantal gemeenteraadsleden, maar met een absoluut maximum van twaalf. Ten hoogste twee derde van de leden van de raad van bestuur is van hetzelfde geslacht,

§2, De leden van de raad van bestuur worden benoemd door de gemeenteraad.

§3. Elke fractie kan minstens één lid van de raad van bestuur voordragen en dit voordrachtrecht waarborgt elke fractie een vertegenwoordiging in de raad van bestuur, Als de gewaarborgde vertegenwoordiging evenwel afbreuk zou doen aan de mogelijkheid voor de fracties die vertegenwoordigd zijn in het college van burgemeester en schepenen om minstens de helft van de leden van de raad van bestuur voor te dragen, wordt er gewerkt met gewogen stemrecht binnen de groep van door de fracties voorgedragen bestuurders.

Art. 14, Mandaat van de bestuurders

§1. Het mandaat van lid van raad van bestuur is hernieuwbaar.

§2. De gemeenteraad kan te allen tijde, op gemotiveerde wijze, het mandaat van een bestuurder herroepen.

§3, Een lid van de raad van bestuur kan zijn mandaat opzeggen door kennisgeving via aangetekend schrijven aan de gemeenteraad die het ontslag uitdrukkelijk moet aanvaarden.. Het lid van de raad van bestuur volbrengt zijn mandaat tot de eerstvolgende gemeenteraad die volgt op de kennisgeving, tenzij het ontslagnemend lid daardoor zelf een aanmerkelijke schade mocht lijden die niet louter van financiële aard is. In dit laatste geval voorziet de raad van bestuûr zelf in een voorlopige opvolging tot de eerstvolgende gemeenteraad die volgt op de kennisgeving.

§4. Bij overlijden, kennelijk onvermogen, collectieve schuldenbemiddeling of onbekwaamverklaring van een lid van de raad van bestuur, eindigt diens; mandaat en dient de gemeenteraad tijdens de eerstvolgende gemeenteraad een nieuw lid van de raad van bestuur te benoemen. Door de gemeenteraad wordt op voordracht van de fractie waartoe het uittredende lid behoorde, een vervanger aangesteld. De vervanger voltooit het mandaat van zijn voorganger.

Art. 15, Regeling bij gemeenteraadsverkiezingen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

Na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad wordt tot volledige vernieuwing van de raad van bestuur overgegaan. ln dat geval blijven de leden van de raad van bestuur in functie tot de nieuwe gemeenteraad tot hun vervanging is overgegaan.

Art. 16. Voorzitterschap

§1. De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter die deel moet uitmaken van het college van burgemeester en schepenen van de stad, en een ondervoorzitter,

§2. Indien de voorzitter van de raad van" bestuur afwezig of verhinderd is, worden zijn taken en bevoegdheden overgenomen door de ondervoorzitter.

§3. Indien de ondervoorzitter eveneens afwezig of verhinderd is, worden de taken en de bevoegdheden van ' de (onder)voorzitter overgenomen door een bestuurder aangeduid door de voorzitter.

Art, 17. Vergaderingen

§1. De vergaderingen van de raad van beétuur zijn niet openbaar,

§2. De raad van bestuur vergadert op uitnodiging van de voorzitter. Indien de voorzitter is verhinderd, wordt de raad van bestuur uitgenodigd en voorgezeten door de ondervoorzitter. Bij afwezigheid van de ondervoorzitter, zal de bestuurder aangeduid door de voorzitter de raad uitnodigen en voorzitten.

§3. De raad vergadert minimum vijf (5) keer per" jaar, en telkens wanneer het belang van het bedrijf dit vereist, Op de eerste vergadering van elk jaar kan de raad van bestuur de lijst van vergaderdata bepalen voor het lopende kalenderjaar

§4. De uitnodigingen worden bezorgd ten minste acht (8) kalenderdagen vóór de dag waarop de zitting plaats heeft, De uitnodigingen worden verstuurd per gewone post of per e-mail naar het door de bestuurders opgegeven adres.

In geval van spoed en wanneer zich een onvoorzienbaar feit voordoet waardoor elk uitstel onherstelbaar nadeel zou berokkenen aan het AGB, kan de voorzitter respectievelijke de ondervoorzitter of een aangeduide bestuurder de raad van bestuur zonder enig uitstel en met alle middelen die hem ter beschikking staan, geldig samenroepen.

§5. Op gemotiveerde aanvraag van meer dan de helft van de leden van de raad van bestuur is de voorzitter ertoe gehouden de raad binnen de 14 dagen na`de'aanvraag bijeen fe roepen.

§6. De uitnodigingen vermelden de agenda, de plaats, de datum en het uur van de bijeenkomst de bijhorende documenten worden erbij gevoegd.

§7. De bijeenkomsten worden gehouden' in'Mé zetel van het bedrijf of in enige andere in de uitnodiging vermelde plaats, gelegen op het grondgebied van de stad.

§8, De regelmatigheid van de bijeenroeping kan nieuworden betwist indien twee derde van de bestuurders

"

aanwezig of regelmatig vertegenwoordigd zijn..

§9. De raad van bestuur kan steeds extér'rièri, pèrsbneelsleden Iran het bedrijf of de stad, en directeurs van het bedrijf; uitnodigen op de vergaderingen, zonder stemrecht.

Art. 18. Aanwezigheid

§1. De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen en beslissen, wanneer de eenvoudige meerderheid (de helft plus één) van de leden aanwezig of vertegenv~oordigd is.

§2. Iedere bestuurder mag één van zijn collega's in de raad ,ertoe volmacht verlenen om hem op een welbepaalde vergadering van de raad te vertegenwoordigen en in zijn plaats te stemmen.

De machtiging of het volmacht kan worden gegeven bij geschrift, per telefax of door andere door de raad van bestuur goedgekeurde communicatiemiddelep, -,

Een bestuurder mag evenwel niet meer dan één (1),volmacht uitoefenen.

3

~ r:'I" ; i

S, t

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

§3, In geval het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden van de raad ontoereikend is om geldig te beraadslagen of te beslissen, clan vergadert.hij.binnen de veertien (14) dagen opnieuw met dezelfde agenda; alsdan kan hij geldig beraadslagen en beslissen, welk ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders zij, voor zover minstens de voorzitter respectievelijk de ondervoorzitter aanwezig of rechtsgeldig vertegenwoordigd is,

Art, 19, Stemming

§1. Elke bestuurder heeft slechts één stem.

§2. Een beslissing van de raad van bestuur is slechts geldig wanneer zij genomen wordt met de vereiste meerderheid van de uitgebrachte stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld,

De vereiste meerderheid is de eenvoudige meerderheid (helft plus één), uitgezonderd voor het geval de wet of de statuten er een andere voorzien.

§3, Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend; bij geheime stemming evenwel wordt de beslissing alsdan verworpen.

§4t Over punten die niet in de agenda , werden vermeld, kan de raad van bestuur slechts geldig beraadslagen mits akkoord van twee derden vande aanwezige leden.

§5, De stemmingen gebeuren bij handopsteking, behalve bij benoemingen en voordrachten, waar de stemmingen geheim zijn.

Artikel 20. Niet-binding en aansprakelijkheid van de bestuurders

§1. De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van het AGB.

De bestuurders zijn aansprakelijk zonder hoófdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur. Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad, worden de bestuurders van die aansprakelijkheid ontheven als hun geen schuld kan worden verweten en als zij die overtredingen hebben aangeklaagd bij de gemeenteraad binnen één (1) maand nadat zij er kennis van hebben gekregen.

§2. Jaarlijks beslist de gemeenteraad over de aan de bestuurders te verlenen kwijting, na goedkeuring van de rekeningen. Die kwijting is alleen rechtsgeldig als de ware toestand van het AGB niet wordt verborgen door enige weglating of onjuiste opgave in de rekeningen of in de rapportering betreffende de uitvoering van de beheersovereenkomst.

Artikel 21. Onverenigbaarheden en belangenconflicten

§1. De volgende personen kunnen niet worden voorgedragen of aangewezen ais bestuurder:

.+

1° de provinciegouverneurs, de gouverneur den der vice-gouverneur van het administratief arrondissement Brussel-Hoofdstad, de adjunct van de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant, de provinciegriffiers, de arrondissementscommissarissen en de adjunct-arrondissementscommissarissen voor zover het AGB gevestigd is in hun ambtsgebied;

2° de magistraten, de plaatsvervangende magistraten en de griffiers bij de hoven en de rechtbanken, de administratieve rechtscolleges en het Grondwettelijk Hof;

3° de leden van het operationeel, admiüistratief of logistiek kader van de politiezone waar de stad toe behoort die het AGB heeft opgericht;

4° de personen die op commerciële wijze of met een winstoogmerk activiteiten uitoefenen in dezelfde beleidsdomeinen als het agentschap en waarin ihet AGB niet deelneemt, alsook de werknemers en cie leden van een bestuurs- of controleorgaan van die personen;'

5° de personen die in een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een functie uitoefenen, gelijkwaardig aan een ambt of een functie, vermeld in dit artikel, en de personen die in een lokale basisoverheid van een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een mandaat uitoefenen dat gelijkwaardig is aan dat van gemeenteraadslid, schepen of burgemeester.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

§2. Een bestuurder mag niet:

1°aanwezig zijn bij de bespreking en de stemming over aangelegenheden waarin hij een rechtstreeks belang heeft, hetzij persoonlijk, hetzij als vertegenwoordiger, of waarbij de echtgenoot, of bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechtstreeks belang hebben. Dat verbod strekt niet verder dan de bloed- en aanverwanten tot en .met de tweede graad als het gaat om de voordracht van kandidaten, benoemingen, ontslagen, afzettingen en-" schorsingen. Voor de toepassing van deze bepaling worden personen die een verklaring van wettelijke samenwoning als vermeld in artikel 1475 van het Burgerlijk Wetboek hebben afgelegd, met echtgenoten gelijkgesteld;

2°rechtstreeks of onrechtstreeks een overeenkomst te sluiten, behoudens in geval van een schenking aan het autonoom gemeentebedrijf of de stad, of deel te nemen aan een opdracht voor aanneming van werken, leveringen of diensten, verkoop of aankoop ten. behoeve van het autonoom gemeentebedrijf of de stad, behoudens in de gevallen waarbij de bestuurder een beroep doet op een door het autonoom gemeentebedrijf of de stad aangeboden dienstverlening en ten gevolge daarvan een overeenkomst aangaat;

3°rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris tegen betaling werkzaam zijn in geschillen ten behoeve van het AGB. Dit verbod geldt met name ook ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken;

4°rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris werkzaam zijn in geschillen ten behoeve van de tegenpartij van het AGB of ten behoeve van een personeelslid van het AGB aangaande beslissingen in verband met de tewerkstelling binnen het AGB. Dit verbod geldt met name ook ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken.

§3. Dit artikel doet geen afbreuk aan de gelding van andere bepalingen betreffende de belangenvermenging in hoofde van bestuurders en met openbare diensten belaste personen, zoals onder meer artikel 245 van het Strafwetboek,

Artikel 22. Notulen van de raad van bestuur

§1. De raad van bestuur duidt een secretaris aan die instaat voor het secretariaat van de raad van bestuur. De secretaris heeft geen stemrecht, tenzij het een lid is:van de raad van bestuur.

§2. De beraadslagingen en de beslissingen van de raad van bestuur worden door de secretaris genotuleerd. Artikel 181 §1 Gemeentedecreet wordt van overeenkomstige toepassing verklaard.

§3. De notulen worden tijdens de eerstvolgende vergadering ter goedkeuring voorgelegd, in een speciaal register op de zetel van het bedrijf opgenomen en . door de voorzitter en de secretaris ondertekend, Bij afwezigheid of verhindering van de voorzitter wordt zijn handtekening vervangen door die van de ondervoorzitter. De raad kan steeds een plaatsvervangend secretaris aanduiden, die de secretaris vervangt bij afwezigheid of verhindering.

De volmachten worden aan de notulen gehecht:

Het speciaal register wordt bewaard onder de verantwoordelijkheid van de secretaris,

§4, De kopies of uittreksels die bij een rechtspleging of in andere gevallen moeten worden voorgelegd, worden ondertekend door de voorzitter of de ondervoorzitter, samen met de secretaris. Bij afwezigheid of verhindering van de voorzitter of de secretaris, wordt zijn handtekening vervangen door die van de ondervoorzitter, Bij afwezigheid of verhindering van de ondervoorzitter of de secretaris, wordt zijn handtekening vervangen door die van de bestuurder daartoe aangeduid door de voorzitter.

§5. De gedetailleerde notulen en alle documenten waar in de notulen naar wordt verwezen, liggen ter inzage op het secretariaat van de stad.

De notulen zijn elektronisch beschikbaar voor de bestuurders en directeurs van het bedrijf alsmede voor de gemeenteraadsleden van de stad.

," i.,4;

, ,, 1

§1. De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheden om alle nuttige of noodzakelijke handelingen te verrichten om het doel van het, bedrijf te' verwezenlijken.

i

Hij beschikt over de volheid van bevoegdheid.

§2. De raad van bestuur oefent controle uit op het directiecomité.

Artikel 23. Bevoegdheden

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

§3. Telkens wanneer de gemeenteraad van de stad hem daartoe verzoekt, brengt de raad van bestuur verslag uit over alle of sommige activiteiten van het bedrijf.

Artikel 24, Delegaties

De raad van bestuur delegeert het uitoefenen van haar bevoegdheden van dagelijks bestuur aan het directiecomité.

Volgende bevoegdheden blijven behoren tot de bevoegdheden van de raad van bestuur en kunnen niet

worden gedelegeerd aan het directiecomité: , "

1° het afsluiten van een beheersovereenkomst niet de stad, alsmede het sluiten van beleids-, beheers- en

samenwerkingsovereenkomsten met andere publiekrechtelijke overheden;

2° het oprichten van filialen of het nemen vanparticipaties in andere rechtspersonen;

3° het vaststellen van het huishoudelijk reglement van de raad van bestuur;

4° het aanstellen en het controleren van het directiecomité;

5° het vaststellen van de rechtspositieregeling van het personeel en van het syndicaal statuut;

6° de beleidsmatige en financiële verplichtingen inzake planning, registratie en budgettering zoals voorzien

binnen het wettelijk kader; en

"

7° het vaststellen van de tarieven;

Met betrekking tot de bevoegdheden die de raad van bestuur niet kan delegeren, kan ze het directiecomité wel belasten met het uitvoeren van de door de raad van bestuur genomen beslissingen.

Art, 25. Personeel

§1. De raad van bestuur beslist principieel over het aanwerven van personeel en stelt het personeelsstatuut vast.

Het voeren van de aanwervingsprocedure kan worden gedelegeerd aan het directiecomité.

§2. Het personeel van het autonoom gemeentebedrijf kan in statutair of contractueel verband worden aangesteld.

De overeenstemmende rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel is van toepassing op het personeel van het autonoom gemeentebedrijf. Het autonoom gemeèntebedrijf stelt de afwijkingen op deze rechtspositieregeling vast, voor zover het" specifieke karakter van het autonoom gemeentebedrijf dat verantwoordt. Het gemeentebedrijf bepaalt ,de rechtspositieregeling van de betrekkingen die niet bestaan binnen de gemeente.

In afwijking van vorige paragraaf kan er aan geen enkel personeelslid van het autonoom gemeentebedrijf een jaarsalaris worden toegekend dat gelijk of hoger is dan het jaarsalaris van de gemeentesecretaris van de overeenkomstige gemeente.

§3. Binnen de grenzen van de regelgeving, kan de raad van bestuur met de Stad Turnhout overeenkomsten sluiten omtrent de terbeschikkingstelling aan het bedrijf van ildoor de Stad Turnhout tewerkgestelde personeelsleden, alsmede de voorwaarden van een dergelijke terbeschikkingstelling vaststellen,

Binnen dezelfde grenzen kan de raad van bestuur eveneens met de Stad Turnhout of met derden, natuurlijke of rechtspersonen dienstverleningsovereenkomsten sluiten waarbij de uitvoering van bepaalde taken of opdrachten aan de Stad Turnhout of voormelde derden wordt toevertrouwd,

Art. 26. Vergoedingen

De leden van de raad van bèstuur worden bezoldigd op de wijze bepaald in de beheersovereenkomst tussen het bedrijf en de Stad Turnhout zoals bedoeld in deze statuten.

Art. 27. Reglement van inwendige orde

De raad van bestuur kan een reglement van inwendige orde uitwerken. Daar wordt nader ingegaan op de regelgeving van het Gemeentedecreet i.v.m.'deLwerking van de raad van bestuur en interne afspraken binnen de raad van bestuur.'

; ;t

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

Afdeling 3

Het directiecomité

Art. 28, Samenstelling

§1. Het directiecomité is samengesteld uit de leden van het College van Burgemeester en Schepenen van de stad, daartoe aangesteld door de raad van bestuur.

§2. De voorzitter van de raad van bestuur is van rechtswege voorzitter van het directiecomité.

§3. De vergoeding voor de leden van het directiecomité wordt opgenomen in de beheersovereenkomst bepaald in deze statuten.

Art. 29. Bevoegdheden

§1. Het directiecomité is belast met het dagelijks bestuur, met de vertegenwoordiging met betrekking tot dat bestuur, en met de uitvoering van de beslissingen van de raad vart bestuur, alsmede is het bevoegd voor alle materies die door de raad van bestuur worden gedelegeerd.

§2, Het directiecomité kan haar bevoegdheden verder delegeren aan een personeelslid van het bedrijf.

Het directiecomité kan hetzij haar leden, hetzij de personeelsleden waarover het AGB beschikt, belasten met het uitvoeren van de door het directiecomité genomen beslissingen.

§3. De raad van bestuur controleert de werking van het directiecomité. Het directiecomité brengt regelmatig en telkens daarom gevraagd wordt, verslag uit bij de raad van bestuur.

Art. 30. Beraadslaging en stemming

§1. De vergaderingen van het directiecomité zijn niet openbaar.

§2. Het directiecomité- kan slechts rechtsgeldig vergaderen wanneer minstens de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

§3. De voorzitter zit de vergaderingen van het directiecomité voor. Indien de voorzitter is verhinderd, wordt het directiecomité voorgezeten door een directeur die door de voorzitter daartoe wordt aangeduid. Bij gebreke aan de aanduiding van een vervangende voorzitter, zal 'de oudste aanwezige directeur de vergadering voorzitten.

§4. De besluiten van het directiecomité worden bij eenvoudige meerderheid (helft plus één) van de uitgebrachte stemmen genomen. Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.

In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend; bij geheime stemming evenwel, wordt bij staking van stemmen de beslissing verworpen.

§5. Het is elk lid van het directiecomité verboden áanwezig te zijn bij de bespreking van een agendapunt of deel te nemen aan de stemming daarover, indien'hijzelf of een bloed- of aanverwant tot en met de vierde graad daarbij een rechtstreeks en persoonlijk belang heeft.

er

Het is hem tevens verboden enige levering~

te doen van werken, goederen of diensten of op te treden als

raadsman of gelastigde voor of tegen het bedrijf,

Art. 31. Notulen

§1. Het directiecomité stelt een secretaris aan.

§2. De beraadslagingen en de beslissingen van het directiecomité worden genotuleerd, en worden ter informatie verzonden aan de leden van de raad van bestuur. Artikel 181 §2, le lid van het Gemeentedecreet is van overeenkomstige toepassing.

§3, De notulen worden tijdens de eerstvolgende vergadering ter goedkeuring voorgelegd, in een op de zetel bewaard register opgenomen en ondertekend door de voorzitter of een directeur aangeduid door de voorzitter, en de secretaris.

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

§4. De gedetailleerde notulen en alle documéntén waar in de notulen naar wordt verwezen, liggen ter inzage

op het secretariaat van de stad, "

De notulen zijn elektronisch beschikbaar voor de bestuurders en directeurs van het bedrijf alsmede voor de gemeenteraadsleden van de stad.

Art. 32. Reglement van inwendige orde

Het directiecomité kan een reglement van iwendige orde uitwerken Daar wordt nader ingegaan op de regelgeving van het Gemeentedecreet i.v.m. de werking van het directiecomité en interne afspraken binnen het directiecomité, dat door de raad van bestuur wordt goedgekeurd.

Art. 33. Niet-binding en aansprakelijkheid vanFde leden van het directiecomité

De leden van het directiecomité zijn door de verbintenissen van het bedrijf niet persoonlijk verbonden.

De leden van het directiecomité zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de

normale uitoefening van hun bestuur, :

Art, 34. Ontslag

De leden van het directiecomité kunnen ten allen tijde door de raad van bestuur worden ontslagen,

Art. 35. Regeling bij gemeenteraadsverkiezingen

Na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad van de stad wordt tot volledige vernieuwing van de raad van bestuur overgegaan.

De raad van bestuur zal op haar eerste vergadering overgaan tot vervanging of herbenoeming van het directiecomité, In dat geval blijven de leden van het directiecomité in functie tot de nieuwe raad van bestuur tot hun vervanging of herbenoeming is overgegaan:;

" ,

Hoofdstuk 1V

Financiën

Art. 35. Inkomsten en uitgaven

Het bedrijf ontvangt de inkomsten van de uitoefening van zijn activiteiten; het kan vergoedingen en prijzen van alle aard innen, vaststellen en overeenkomen en door de stad 'ter beschikking gestelde of doorgestorte middelen ontvangen.

De tarieven en tariefstructuren voor de door het bedrijf gedane leveringen van goederen, werken en diensten worden vastgesteld door de raad van bestuur, binnen de grenzen vastgelegd in de beheersovereenkomst waarvan sprake in deze, sfatuten.

Het bedrijf draagt de lasten van zijn activiteiten.

Het bedrijf beslist vrij over de omvang, de technieken en de voorwaarden van zijn externe financiering. Het kan onder meer toelagen, giften en legaten ontvangen en leningen aangaan binnen de grenzen gesteld in de

statuten en de beheersovereenkomst. '

Art. 37, Boekhouding

Het bedrijf voert de wettelijk verplichte boekhoudingi(en),

De boekhouding wordt gevoerd onder de verantwoordelijkheid en het toezicht van de raad van bestuur.

Art, 38. Boekjaar

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

" f

Het financiële boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december van elk jaar.

Art. 39. Budget en (meerjaren)planning

"

Het bedrijf makt een budget en (meerjaren)planning op overeenkomstig de bepalingen van het

Gemeentedecreet.

Art. 40. Jaarrekening en rapportering

§1. De raad van bestuur stelt de jaarrekening vast en maakt deze ter goedkeuring over aan de gemeenteraad, overeenkomstig de bepalingen van het Gemeentedecreet.

§2. De gemeenteraad keurt de jaarrekening goed jn overeenstemming met de bepalingen op de financiële controle bedoeld in artikel 42,

§3. Het bedrijf verzorgt de periodieke rapporEering over de resultaten en de activiteiten van het bedrijf aan

de stad, zoals wettelijk vereist.

"

Art. 41. Resultaatsbestemming

Met inachtname van de terzake gesloten beleidsovereenkomsten, en nadat. de raad van bestuur zal beslist

hebben over de reservering van de winst, wordt het saldo uitgekeerd aan de Stad Turnhout.

" " Y

Art. 42. Sanering

Wanneer ten gevolge van een geleden verliés het netto-actief gedaald is tot minder dan de helft van het door de stad ingebracht kapitaal, dan moet de gemeenteraad bijeenkomen binnen een termijn van ten hoogste twee maanden nadat het verlies is vastgesteld om, in voorkomend geval, te beraadslagen en te bésluïten over de maatregelen die de raad van bestuur voorstelt in een plan opgesteld ter sanering van de financiële toestand.

Hoofdstuk V

Controle

Art, 43. Financiële controle

De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening van het bedrijf;wordt uitgeoefend overeenkomstig de toepasselijke, wettelijke bepalingen.

Hoofdstuk VI

Vertegenwoordiging en ondertekening

a.

H" s .

Het bedrijf wordt ten overstaan van derden, zowel in als buiten rechte, ais eiser of als verweerder, rechtsgeldig vertegenwoordigd door:

" het directiecomité, optredend door middel van de voorzitter van het directiecomité of, bij diens afwezigheid, door een directeur aangeduid door de voorzitter.,van het directiecomité of een bijzondere lasthebber binnen of buiten het bedrijf, eik van hen alleen optredend, voor alle aangelegenheden die betrekking hebben op het dagelijks bestuur van het bedrijf;

" de raad van bestuur, optredend door middel van de voorzitter van de raad van bestuur of, bij diens afwezigheid, door de ondervoorzitter, of bij diens afwezigheid, door een bestuurder aangeduid door de voorzitter, of een bijzondere lasthebber binnen of buiten het bedrijf, elk van hen optredend samen met een andere bestuurder, voor aile andere aangelegenheden.

Art. 45. Ondertekening van documenten

el

§1. Documenten met betrekking tot daden van dagelijks bestuur, worden rechtsgeldig ondertekend door de voorzitter van het directiecomité of, bij diens afwezigheid, door een directeur aangeduid door de voorzitter van het directiecomité, steeds mede ondertekend door de secretaris van het directiecomité.

Art. 44. Vertegenwoordiging

Alle overige documenten worden rechtsgeldig ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur of, bij diens afwezigheid, door de ondervoorzitter, of bij diens afwezigheid, door een bestuurder aangeduid door de voorzitter, steeds mede ondertekend door de secretaris van het raad van bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

. bêhouden

ti} aan het

Belgisch

Staatsblad

§2. Het bedrijf kan eveneens geldig worden Ivertegenwoordigd door bijzondere lasthebbers, binnen de grenzen van hun mandaat. Deze lasthebbers kunnen tevens het mandaat hebben documenten te ondertekenen ' namens het bedrijf in welk geval deze niet mede moeten worden ondertekend door de secretaris.

Hoofdstuk VII

Rechtsopvolging

Art. 46. Overdracht van rechten en plichten door de Stad Turnhout

De Stad Turnhout kan aan het bedrijf bij 'of ne de oprichting, doch ten vroegste met ingang van de datum waarop het bedrijf rechtspersoonlijkheid verwerft, rechten en plichten overdragen, waaronder financiële middelen en het eigendomsrecht op roerende en onroerende goederen. Deze overdracht zal van rechtswege geschieden voor de overeenkomsten, eigendommen, en andere rechten en plichten die de gemeenteraad aanduidt en telkens op het door de gemeenteraad vastgestelde tijdstip. Deze rechtsopvolging van rechtswege berust op de wettelijke en reglementaire bepalingen vermeld in artikel 2 van deze statuten en volgt uit de overdracht van de betrokken activiteiten door de stad aan het bedrijf. Van deze rechtsopvolging van rechtswege wordt door de stad bij aangetekende brief kennis gegeven aan het bedrijf en mogelijke andere belanghebbende partijen. De overdracht en de rechtsopvolging zijn evenwel voltrokken door het enkele gemeenteraadsbesluit. Het bedrijf en de stad kunnen de door de gemeenteraad besliste overdracht van de eigendom van onroerende goederen zo nodig met bijkomende middelen.tegenstelbaar aan derden maken.

De overdracht van andere overeenkomsten, rechten en plichten door de stad aan het bedrijf geschiedt op basis van de desbetreffende overeenkomsten of het gemeen recht terzake. "

Bij of na de oprichting van het bedrijf kan' de stad goederen aan het bedrijf verkopen of ter beschikking stellen onder nader overeen te komen voorwaarden. 1.

Art. 47, Overdracht van rechten en plichten door andere rechtspersonen

i,

Het bedrijf kan bij of na zijn oprichting rechten en plichten van andere publiek- en privaatrechtelijke rechtspersonen overnemen. Het bedrijf heeft de meest uitgebreide bevoegdheden om te dien einde regelingen te treffen.

Hoofdstuk VIII = p

Ontbinding en vereffening

Artikel 48. Ontbinding en vereffening,

§1. De gemeenteraad kan steeds, na het horen van de raad van bestuur, beslissen om tot ontbinding en vereffening van het bedrijf over te gaan.

In de beslissing tot ontbinding wijst de gemeenteraad de vereffenaars aan. Aile andere organen vervallen op . het ogenblik van de ontbinding.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

§2. De rechten en verplichtingen, inbegrepen deze met betrekking tot de contractuele personeelsleden, van " het ontbonden AGB worden overgenomen dopr de stad.

§3. In afwijking van §2 kan de gemeenteraad in het ontbindingsbesluit de personeelsleden, die daarmee moeten instemmen, en de rechten en verplichtingen aanwijzen die overgenomen worden door de overnemer of de overnemers van de activiteiten van het AGB.

' " ~

Et`r;lj .

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

18/06/2012 : ME. - JAARREKENING 31.12.2011, GGK 04.06.2012, NGL 13.06.2012 12170-0427-028
29/06/2011 : ME. - JAARREKENING 31.12.2010, GGK 13.04.2011, NGL 23.06.2011 11205-0032-023
02/07/2010 : ME. - JAARREKENING 31.12.2009, GGK 28.06.2010, NGL 29.06.2010 10237-0436-023
09/07/2009 : ME. - JAARREKENING 31.12.2008, GGK 29.06.2009, NGL 02.07.2009 09355-0362-021
03/06/2008 : ME. - JAARREKENING 31.12.2007, GGK 30.04.2008, NGL 27.05.2008 08167-0283-017
03/12/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2006, GGK 27.06.2007, NGL 23.11.2007 07802-0293-007

Coordonnées
AUTONOOM GEMEENTEBEDRIJF VOOR INFRASTRUCTUUR…

Adresse
CAMPUS BLAIRON 200 2300 DIEL

Code postal : 2300
Localité : TURNHOUT
Commune : TURNHOUT
Province : Anvers
Région : Région flamande