BURVENICH KATRIEN

Vennootschap Onder Firma


Dénomination : BURVENICH KATRIEN
Forme juridique : Vennootschap Onder Firma
N° entreprise : 839.865.293

Publication

13/10/2011
ÿþ Mod 2.0

iN n

s L 3 In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging ter griffie van de akte

~~~ ~~ g ~ i ~u [C~ ~^ f~e~i~~

~.., r !n/7~A,d ~ï!`iD , r r, u+.a

~~C~~~~1J~ r ~~l o cp

2'1,1

Y w M" ~~, ,

Griffie

11111e11111110,11,111j11111

Vo behc

aar:

Betç Staal

3,9 865,3

Ondernemingsnr :

Benaming

(voluit) : Burvenich Katrien

Rechtsvorm : vennootschap onder firma

Zetel : Herentalsebaan 26 - 2520 Ranst

Onderwerp akte : Oprichting

Uit een onderhands document opgemaakt op 1 september 2011 houdende oprichting blijkt ondermeer:

TUSSEN DE ONDERGETEKENDEN

1. Mevrouw Burvenich Katrien, wonende 2520 Ranst, Herentalsebaan 26

2. De heer De Bonte Filip, wonende 2520 Ranst, Herentalsebaan 26

Die verklaren met ingang vanaf heden een Vennootschap Onder Firma te willen oprichten met de naam Burvenich Katrien en te dien einde de statuten van deze vennootschap te willen vaststellen als volgt:

Artikel 1. Vorm, maatschappelijke naam.

De vennootschap neemt de vorm aan van een vennootschap onder firma.

Haar maatschappelijke naam luidt Burvenich Katrien

Artikel 2. Maatschappelijke zetel.

De maatschappelijke zetel is gevestigd te 2520 Ranst, Herentalsebaan 26.

Artikel 3. Doel van de vennootschap.

De vennootschap heeft tot doel:

1.Alle activiteiten van een vertaalbureau in de ruimste zin van het woord, omvattende onder meer maar niet uitsluitend:

-schriftelijke taaldiensten zoals onder meer maar niet uitsluitend schrijven, opstellen, vertalen, verbeteren, reviseren en bewerken van teksten (zoals onder meer artikels, speechen, cursussen, literatuur, voordrachten of handleidingen), ondertitelen en copywriting;

-mondelinge taaldiensten zoals onder meer maar niet uitsluitend tolken, inspreken van teksten, voorlezen van teksten, voordrachten, presentaties, uitspraaklessen en taallessen;

taaladvies en consultancy;

-communicatiemanagement.

2.Administratie, consultancy en management-activiteiten, omvattende onder meer:

-adviesbureau op het gebied van bedrijfsvoering en beheer waaronder onder meer maar niet uitsluitend het verlenen van advies en praktische hulp aan bedrijven in verband met public relations en communicatie, het verlenen van adviezen en hulp aan het bedrijfsleven en de overheid op gebied van onder meer planning, organisatie, efficiëntie en toezicht, het verschaffen van informatie aan de bedrijfsleiding, het berekenen van de kosten en baten van de voorgestelde maatregelen op het gebied van planning, organisatie en efficiëntie, het verlenen van adviezen op het gebied van beheer in het algemeen;

-het tussenkomen in het dagelijks bestuur en het vertegenwoordigen van bedrijven door onder meer het uitoefenen van mandaten van bestuurder, zaakvoerder, directeur of vereffenaar;

-studie , organisatie en raadgevend bureau inzake juridische, financiële, handels , bedrijfseconomische of sociale aangelegenheden met inbegrip van alle handelingen die verband houden met advies, documentatie en publicatie over juridische, sociale, economische en financiële problemen;

-het begeleiden van bedrijven op het gebied van handel, nijverheid en administratie, het verrichten van secretariaatswerk-'zaamhe'den, het domiciliëren van bedrijven, het ter beschikking stellen van kantoren, magazijnen en fabricageruimten, het verrichten van voorbereidende studies en adviezen op gebied van management, bedrijfsvoering, economische wetgeving, marketing, export en import, het drukken en uitgeven van studies, rapporten en het verlenen van hulp aan bedrijven in oprichting of bij overname van bestaande bedrijven, zenden en ontvangen van post en meer in het algemeen alles te doen wat de oprichting, de uitbating en het beheer van de bedrijven van nut kan zijn.

3.Het kopen, verkopen en in licentie nemen of geven van octrooien, knowhow, brevetten en aanverwante immateriële duurzame activa.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen Iiij lïët BéIgiseh Staâlgblà-cl- I3C1DrZ01I `Annexes du Moniteur bëlgé

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/10/2011 - Annexes du Moniteur belge

4.Het aanleggen, het oordeelkundig uitbouwen en beheren van een onroerend vermogen; alle verrichtingen met betrekking tot onroerende goederen, waaronder ook gronden, en onroerende zakelijke rechten zoals onder meer erfpacht- en opstalrechten en de huurfinanciering van onroerende goederen aan derden, het aankopen en verkopen zowel in volle eigendom als in vruchtgebruik en/of blote eigendom, ruilen, doen bouwen, doen verbouwen, onderhouden, verhuren, huren, verkavelen, prospecteren en uitbaten van onroerende goederen, de aan- en verkoop, huur en verhuur van roerende goederen betreffende de inrichting en uitrusting van onroerende goederen, alsmede alle handelingen die rechtstreeks of onrechtstreeks met dit doel in verband staan en die van aard zijn de opbrengst van de roerende en onroerende goederen te bevorderen.

5.Het aanleggen, het oordeelkundig uitbouwen en beheren van een roerend patrimonium, alle verrichtingen met betrekking tot roerende goederen en rechten, van welke aard ook, zoals het verwerven door inschrijving of aankoop en het beheren van aandelen, obligaties, kasbons of andere roerende waarden, van welke vorm ook, van Belgische of buitenlandse, bestaande of nog op te richten rechtspersonen en ondernemingen.

6.Het toestaan van leningen en kredietopeningen aan vennootschappen of particulieren, onder om het even welke vorm; in dit kader kan zij zich ook borg stellen of haar aval verlenen, in de meest ruime zin, alle handels-en financiële operaties verrichten.

7.De vennootschap mag alle verrichtingen uitvoeren in het kader van dit doel, behoudens deze wettelijk voorbehouden aan spaar- en depositobanken en aan vennootschappen voor vermogensbeheer en beleggingsadvies.

De vennootschap handelt voor eigen rekening, in commissie, als tussenpersoon of als vertegenwoordiger. Zij kan deelnemen of zich op andere wijze interesseren in allerhande vennootschappen, ondernemingen, groeperingen of organisaties.

Zij mag haar onroerende goederen in hypotheek stellen en al haar andere goederen, met inbegrip van het handelsfonds, in pand stellen, zij mag zich borgstellen en aval verlenen voor aile leningen, kredietopeningen en andere verbintenissen zowel voor haarzelf als voor alle derden op voorwaarde dat zij er zelf belang bij heeft.

Artikel 5. Maatschappelijk Kapitaal en inbrengen

1. Maatschappelijk kapitaal

Het maatschappelijk kapitaal van de vennootschap is vastgesteld op 4.000 euro, volledig volstort,

vertegenwoordigd door 100 aandelen.

Het wordt als volgt onderschreven:

a. door ondertekende onder nummer 1, ten belope van 3.800 euro, wat 95 aandelen vertegenwoordigt.

b. door ondertekende onder nummer 2 , ten belope van 200 euro, wat 5 aandelen vertegenwoordigt.

Elke vennoot doet een inbreng in de vennootschap van zijn arbeid en zijn goede zorgen.

Deze inbrengen worden aanvaard door de vennoten.

2. Vaststelling van de volstorting. De vennoten stellen vast dat de aandelen die elk van hen heeft onderschreven, geheel volstort zijn.

3. De aandelen die het kapitaal van de vennootschap vertegenwoordigen, zijn voor overdracht vatbaar, mits eenparig akkoord van alle vennoten, verenigd in algemene vergadering.

Deze overdracht die verplicht zal gepubliceerd worden in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad, zal gebeuren aan de intrinsieke waarde van elk aandeel, rekening houdend met de eventuele meer- en minderwaarden.

4. De overnemer van de aandelen wordt titularis ten overstaan van de vennootschap van de rechten en de plichten die eraan verbonden zijn.

Artikel 11. Algemene vergadering.

De jaarvergadering zal minstens eenmaal, per jaar gehouden worden op de laatste donderdag van juni om

19.00 uur ten maatschappelijke zetel dient een algemene vergadering gehouden te worden.

Indien deze dag een feestdag is, wordt de vergadering gehouden de vorige werkdag.

Deze vergadering wordt bijeengeroepen door de vennoot-zaakvoerder.

Iedere vennoot heeft daarenboven het recht de vergadering van vennoten bijeen te roepen. Daartoe moet

hij al zijn medevennoten uitnodigen per aangetekende brief die hij ten laatste acht dagen vôôr de vergadering in

de post afgegeven moet hebben.

Deze brief moet de dagorde vermelden.

De vergaderingen zullen worden voorgezeten door de vennoot-zaakvoerder of, in zijn afwezigheid, door de

oudste van de aanwezige vennoten. Zij zullen gehouden worden op de maatschappelijke zetel.

Iedere vennoot heeft recht op een stem, maar in geval van staking van stemmen, is die van de voorzitter

beslissend.

Om geldig te beraadslagen en te besluiten, moet de meerderheid van de vennoten op de vergadering

aanwezig zijn of geldig vertegenwoordigd zijn. Behoudens afwijkende bepalingen in huidige statuten, worden

de besluiten genomen bij eenvoudige meerderheid van de stemmen.

Wanneer op de eerste vergadering de meerderheid van de vennoten niet aanwezig is, zal de tweede

vergadering over dezelfde agenda regelmatig mogen beraadslagen en besluiten welk ook het aantal aanwezige

vennoten is.

De vennoten mogen zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een medevennoot;

geen enkele vennoot mag echter drager zijn van meer dan één mandaat.

Artikel 12. Aanduiding en herroeping van de zaakvoerder.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/10/2011 - Annexes du Moniteur belge

Burvenich Katrien, voornoemd, wordt benoemd tot zaakvoerder van de vennootschap.Artikel 14. Bevoegdheden van de zaakvoerder.

De zaakvoerder wordt belast met het beheer van de vennootschap, met uitsluiting van de andere vennoten, binnen de perken van het maatschappelijk doel, zoals het is vastgelegd in artikel 1 van onderhavige statuten.

De zaakvoerder is bevoegd om alle daden van beheer en van beschikking te stelten die nodig of dienstig zijn tot de verwezenlijking van het doel van de vennootschap.

Hij mag, zonder dat deze opsomming limitatief is, personeel aanwerven en afdanken, materiaal aankopen, de schuldvorderingen innen, handelseffecten aanvaarden, elke verzekeringspolis tekenen, rechtsvorderingen instellen, enz.

De zaakvoerder beschikt alleen over de maatschappelijke handtekening, zonder dat hij moet doen blijken van het akkoord van de andere vennoten.

Hij mag evenwel, op zijn eigen verantwoordelijkheid, en buiten het geval bepaald in artikel 13, eerste alinea van onderhavige statuten, voor de daden van dagelijks beheer, de maatschappelijke handtekening delegeren aan een (of meer) venno(o)t(en) of bediende(n)

Artikel 16. Jaarrekeningen van de vennootschap.

De vennootschap is ertoe gehouden een boekhouding te voeren in overeenstemming met de wet met betrekking tot de boekhouding en de jaarrekeningen van de ondernemingen en het Wetboek van Vennootschappen.

De maatschappelijke bescheiden worden ieder jaar op 31 december afgesloten. De zaakvoerder maakt de inventaris, de balans en de winst- en verliesrekening op.

De jaarrekeningen van de vennootschap worden goedgekeurd, op definitieve wijze, door de vennoten, verenigd in algemene vergadering.

Voor het opmaken van de jaarrekeningen, begint het boekjaar op 1 januari en eindigt het op 31 december van elk jaar.

Artikel 17. Verdeling der winsten en verliezen van de vennootschap

1. Het batig saldo van de balans, na aftrek van de algemene onkosten, lasten en afschrijvingen, maakt de netto-winst uit van de vennootschap.

2. De vennoten zullen bij eenparigheid beslissen:

- over de bestemming van het resultaat en/of

- de bestemming van een deel van de netto-winst naar een reservefonds.

De verliezen zullen onder de vennoten verdeeld worden in dezelfde verhouding als deze die voorzien is voor

de verdeling van de winsten.

Artikel 18. Ontbinding van de vennootschap.

Het overlijden, de onbekwaamheid of de uittreding van een vennoot brengt niet de ontbinding van de

vennootschap met zich mee.

Ingeval van onbekwaamheid of overlijden van één of meerdere vennoten, wordt de vennootschap niet

ontbonden, maar blijft zij verder bestaan tussen de overblijvende vennoten of de overlevende vennoten en de

erfgenamen van de overleden vennoot.

De erfgenamen van de overledene nemen als vennoot gezamenlijk de plaats in van hun rechtsvoorganger.

Zij moeten zich bij de vennootschap laten vertegenwoordigen door één en dezelfde lasthebber.

In een geval, op geen enkel tijdstip en om geen enkele reden, zullen de weduwe/weduwnaar of erfgenamen

van een vennoot de zegels mogen laten leggen, een inventaris laten opmaken of de werkzaamheden van de

vennootschap mogen hinderen op welke wijze ook.

De uittredende vennoot zal het deel dat hem toekomt enkel in speciën kunnen opeisen.

Daarenboven zal hij nog deel hebben in de winsten of de verliezen van het lopende jaar, vastgesteld na

sluiting van de eerste balans na het uittreden.

Hierbij wordt alleen rekening gehouden met de tijd gedurende welke de overledene nog deel uitmaakte van

de vennootschap.

De rekening zal betaalbaar en eisbaar zijn in vijf jaar per vijf gelijke delen, waarvan de eerste betaling zal

plaatsvinden binnen de drie maanden volgend op het opmaken van de eerste balans na het uittreden.

Indien de verliezen 50 % van het kapitaal belopen, kan de ontbinding van de vennootschap evenwel door

elke vennoot aangevraagd kunnen worden, bij aangetekend schrijven, mits een opzeggingsperiode van 3

maanden. in dat geval kunnen de andere vennoten de vereffening vermijden door het deel van het uittredende

lid over te nemen, zoals hiervoor bepaald.

Artikel 19. Vereffening.

1. In geval van ontbinding van de vennootschap, zal de vereffening gebeuren door toedoen van een of meer vennoten, aangeduid door de vennoten verenigd in algemene vergadering, overeenkomstig het wetboek van vennootschappen.

2. De liquidatieboni en de eventuele verliezen worden verdeeld onder de vennoten in verhouding tot hun aandeel in het maatschappelijk kapitaal.

BESCHIKKINGEN VAN VOORBIJGAANDE AARD

De oprichters treffen nog eenparig volgende beslissingen :

A. in verband met de oprichting :

r.

1 Q' het eerste maatschappelijk dienstjaar vangt aan op heden en eindigt op 31 december 2012.

21:1 de eerste gewone algemene vergadering der vennoten zal worden gehouden in het jaar 2013.

1.B. De oprichters verklaren dat de vennootschap met ingang van 1 juli 2011 alle verbintenissen die overeenkomstig artikel 60 van het Wetboek van vennootschappen tot op heden door hen werden aangegaan in naam en voor rekening van onderhavige vennootschap in oprichting, bekrachtigt en overneemt en alle verbintenissen en verplichtingen die daaruit voortvloeien overneemt onder de opschortende voorwaarde van neerlegging overeenkomstig artikel 68 van het Wetboek van vennootschappen van een uittreksel uit de oprichtingsakte ter griffie van de rechtbank van koophandel van het rechtsgebied waarbinnen de vennootschap haar zetel heeft..

Bijzondere volmacht wordt gegeven aan Boekhoudkantoor Heivers, Schellens en Partners BVBA, Ranstsesteenweg 45A en KMO Consult CVBA, Ringlaan 3311, 2170 Merksem, om nu en in de toekomst uit naam en voor rekening van onderhavige vennootschap alle formaliteiten te vervullen en initiatieven te nemen die verband houden met het nemen van inschrijving bij de Kruispuntbank van ondernemingen, de BTW-administratie en de Directe Belastingen, met daarin begrepen het verrichten van doorhalingen, opheffingen, wijzigingen en uitbreidingen van deze inschrijvingen en het ervan afstand doen.

Katrien Burvenich

zaakvoerder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voor-

behouden

aan het

" Belgisch Staatsblad

"

"

Bijlagen bij liëtBéIgiséh Staatsblàd - I3T101 01I - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
BURVENICH KATRIEN

Adresse
HERENTALSEBAAN 26 2520 RANST

Code postal : 2520
Localité : RANST
Commune : RANST
Province : Anvers
Région : Région flamande