DE NOTENGALM BOECHOUT

Association sans but lucratif


Dénomination : DE NOTENGALM BOECHOUT
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 414.507.922

Publication

03/03/2014
ÿþ MOD2.2

f -

' In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

11111111111310111111

bof

aa

Be Sta

KCiOPHe.,NDEI~

2 9 FEij 2Cn

ANTWERPEN

Griffie

Ondernemingsnr : 414.507.922

Benaming

(voluit) : De Notengalm Boechout vzw

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Lange Kroonstraat 1, 2530 Boechout

Onderwerp akte : Wijziging samenstelling Raad van Bestuur

Tijdens de algemene vergadering van de vereniging "De Notengalm Boechout vzw", gehouden op 23 januari 2014 op de maatschappelijke zetel, werd in overeenstemming met artikel 16 van de staturen en met eenparigheid van stemmen de volgende nieuwe Raad van Bestuur gekozen:

Voorzitter. Schoeters Maria, Groenstraat 115 te 2547 Lint, geboren te Morlsel op 02/11/1950

Secretaris: Daelman Willem, Cogels Osylei 53 te 2600 Berchem, geboren te Wilrijk op 31/05/1949

Penningmeester: Geraedts Mark, Alexander Franckstraat 45 te 2530 Boechout, geboren te Deume

22/04/1965

Materiaalmeester: De Herdt Jeanine, Sprinkhaanstraat 9 te 2150 Borsbeek, geboren te Mortsel

19/09/1961

Feestbestuurders Voorbraeck Annie, Voorkempenlaan 24 te 2900 Schoten, geboren te Antwerpen op

08/07/1945 eveneens benoemd als bestuurder

De vorige bestuurder, Dons Kris, Kerkhofweg 17 te 2547 Lint en geboren te Mortsel op 07/04/1976, heeft zich niet herkiesbaar gesteld.

Mark Geraedts Penningmeester Maria Schoters Willem Daelman

Voorzitter Secretaris

op

op

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

23/02/2011
ÿþ MOD 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd ter griffie van de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen, op

11 FEB 2011

Griffie

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

11!111,111.11,11,1j1I111(11,11,111111

Ondememingsnr : 414.507.922

Benaming

(voluit) : De Notengalm Boechout vzw

(verkort)

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Frans Segersstraat 3, 2600 Boechout

Onderwerp akte : Wijziging aan de artikels van de statuten en verkiezing nieuwe raad van bestuur

1. Wijziging artikels van de statuten

Tijdens de algemene vergadering, gehouden op 20/01/2011, werd met eenparigheid van stemmen beslist de statuten integraal te vervangen door de hierna volgende gecoordineerde tekst van de statuten, in het bijzonder om de statuten aan te passen aan de recente adreswijziging:

Titel I: Naam, zetel, doet, duur

Artikel 1

De vereniging draagt de naam `De Notengalm' Boechout vzw. De maatschappelijke zetel is gevestigd te 2530 Boechout, Lange Kroonstraat 1. Hij kan enkel binnen dezelfde gemeente worden verplaatst bij beslissing van de raad van bestuur en daarbuiten, op gelijk welke plaats in België, mits statutenwijziging.

De vereniging ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

Artikel 2

De vereniging "De Notengalm', reeds gesticht in 1970 en erkend door het gemeentebestuur, en die in 1974 werd omgevormd tot een vzw, heelt tot doel, in het kader van de vrijetijdsbesteding en culturele verheffing van ons volk, haar spelende leden muzikaal te ontwikkelen, concerten te organiseren, mede te werken aan culturele manifestaties en liefdadigheidswerken en alle hiermee verbandhoudende activiteiten. De vereniging is politiek, filosofisch en financieel ongebonden. De vereniging is bevoegd om alle roerende en onroerende goederen dienstig tot het verwezenlijken van haar doel, in eigendom te krijgen of andere zakelijke rechten uit te voeren.

Artikel 3

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur en kan ten Mien tijde ontbonden worden.

Titel Il: Leden

Artikel 4

Het aantal leden is onbeperkt, maar moet minstens drie bedragen. De vereniging bestaat uit werkende en niet-werkende leden. De werkende leden zijn de raad van bestuur en de muzikanten. Enkel deze hebben stemrecht in de algemene vergadering. De niet-werkende leden hebben geen enkel stemrecht of medezeggenschap: zij worden beschouwd als toegetreden leden in de zin van artikel 8 van de wet van 2 mei 2002.

Als lid kan tot de vereniging toetreden, ieder die door de raad van bestuur als zodanig wordt toegelaten. Dit gebeurt bij beslissing bij gewone meerderheid.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

~

Mae 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Alle werkende en niet-werkende leden verklaren zich akkoord met de statuten en het huishoudelijk reglement.

Ieder lid dat het belang van de vereniging schaadt, kan door de raad van bestuur geschorst worden tot aan de eerstvolgende algemene vergadering, die over zijn uitsluiting beslist. De beslissing tot uitsluiting dient bij aangetekend schrijven kenbaar gemaakt te worden aan de betrokkenen.

Artikel 5

De jaarlijkse bijdrage van de leden is vrij te bepalen door de raad van bestuur met een maximum van 125 euro.

De leden zijn in geen geval persoonlijk aansprakelijk voor de verbintenissen van de vereniging. Artikel 6

Iemand die niet langer lid wenst te blijven, kan ten allen tijde ontslag nemen door zulks met een aangetekend schrijven te melden aan de raad van bestuur. ,Zij moeten echter de verplichtingen, hen opgelegd door de statuten en het huishoudelijk reglement van de vzw, nakomen.

Artikel 7

Het lid dat ontslag neemt of dat wordt uitgesloten en zijn rechtsopvolgers kunnen geen aanspraak maken op het vermogen van de vereniging.

Titel III: Algemene vergadering

Artikel 8

De algemene vergadering bestaat uit alle werkende leden. Ieder werkend lid beschikt over één stem.

Artikel 9

De algemene vergadering is bevoegd voor:

" Het wijzigen van de statuten,

" Het benoemen en afzetten van de beheerders,

" Het goedkeuren van de rekeningen en de begroting, en kwijting aan de bestuurders,

" Het uitsluiten van een lid,

" Het ontbinden van de vereniging,

" Alle beslissingen die de wet of deze statuten voorbehouden aan de algemene vergadering.

Artikel 10

De algemene vergadering wordt schriftelijk samengeroepen door de raad van bestuur en wordt één maal per jaar gehouden. Alle werkende leden worden tenminste 8 dagen vóôr de algemene vergadering opgeroepen. De uitnodiging vermeldt de dag, uur, de plaats en cie agenda van de vergadering en is ondertekend door de secretaris of de voorzitter.

Elk voorstel ondertekend door ten minste één twintigste van de werkende leden wordt op de agenda van de algemene vergadering geplaatst. De aanvraag moet minstens één maand vooraf worden medegedeeld aan de secretaris of de voorzitter.

Artikel 11

Een bijzondere of buitengewone algemene vergadering moet binnen de drie maanden samengeroepen worden indien de omstandigheden dat vereisen en in elk geval indien één vijfde van de werkende leden dat vraagt.

Artikel 12

Een werkend lid mag zich door een ander stemgerechtigd lid of een derde laten vertegenwoordigen.

Artikel 13

"

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

De algemene vergadering beslist geldig, welk ook het aantal aanwezigen is, behalve in gevallen waarin de wet anders bepaalt. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid, onder voorbehoud van artikel 8 (wijziging statuten), artikel 12 (uitsluiting) of artikel 20 (ontbinding) van de wet van 27 juni 1921.

Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

De algemene vergadering mag op eenparig voorstel van de raad van bestuur ook punten behandelen die niet in de agenda voorzien waren, uitgezonderd de wijziging van de statuten.

Indien niet voldoende leden vertegenwoordigd zijn voor een bepaald besluit, kan na 15 dagen een tweede algemene vergadering bijeengeroepen worden die geldig kan beslissen, ongeacht het aantal aanwezigen.

Het verslag van de algemene vergadering wordt de daaropvolgende maand ter goedkeuring uitgehangen in het lokaal.

Titel IV: Raad van bestuur

Artikel 14

De algemene vergadering bepaalt het aantal leden van de raad van bestuur met een minimum van drie. De raad van bestuur bepaalt de functies met een minimum van voorzitter, secretaris en penningmeester. Indien een bestuurder ontslag neemt, coöpteren de overige leden van de raad van bestuur een nieuw lid dat de rest van de termijn uitdoet.

Artikel 15

De algemene vergadering verkiest de leden van de raad van bestuur. Elk werkend lid kan slechts één mandaat vervullen in de raad van bestuur.

Artikel 16

De leden van de raad van bestuur worden verkozen bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Een functie duurt drie jaar en is dan verplicht herkiesbaar.

Zo door vrijwillig ontslag, afzetting of om welke reden dan ook het aantal bestuurders tot minder dan drie is teruggevallen, dan blijven de bestuurders in functie tot dat hun vervanging is voorzien of tot hun mandaat is verkiesbaar gesteld in een algemene vergadering.

Artikel 17

De raad van bestuur beschikt over aile bevoegdheden die niet wettelijk aan de algemene vergadering zijn voorbehouden.

De raad van bestuur neemt beslissingen bij gewone meerderheid van de aanwezige leden. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter beslissend. Een bestuurder kan zich laten vervangen door een andere bestuurder, doch niemand mag meer dan één volmacht hebben. Het mandaat van bestuurder is onbezoldigd.

Artikel 18

Alle stukken die de vereniging binden worden door de voorzitter en/of de secretaris getekend. Alle stukken van dagelijks bestuur worden getekend namens het dagelijks bestuur door één van haar leden of, bij gebrek daaraan, door de voorzitter of de secretaris.

Artikel 19

De raad van bestuur kan één of meerdere personen coépteren omwille van hun bijzondere inbreng in de vereniging.

De raad van bestuur kan elk persoon binnen of buiten de vereniging belasten met een specifieke opdracht. Deze delegatie van bevoegdheden is op ieder ogenblik herroepbaar.

Artikel 20

De raad van bestuur kan intern een dagelijks bestuur en/of afgevaardigde bestuurder aanstellen belast met het dagelijks bestuur, onder meer met geldige handtekeningen tegenover om het even welke financiële instelling.

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Titel V: Rekening, ontbinding, vereffening

Artikel 21

Het boekjaar loopt van 1 januari tot 31 december.

Artikel 22

De raad van bestuur is verplicht jaarlijks de rekening van het verlopen diensijaar en de begroting van het volgend diensijaar aan de goedkeuring van de algemene vergadering te onderwerpen.

Artikel 23

De goederen zullen na de ontbinding van de vereniging worden overgemaakt aan vzw Fabiola Dorp. Het is uitgesloten dat de goederen na ontbinding toekomen aan de leden van de vereniging. De algemene vergadering zal één of meerdere vereffenaars aanstellen en hun bevoegdheden bepalen.

Titel VI: Slotbepalingen

Artikel 24

Voor al hetgeen door de statuten niet wordt geregeld zal de wet van 27 juni 1921 en de wijzigingen hieraan aangebracht, van toepassing zijn.

Interne regelingen kunnen worden vastgelegd in het huishoudelijk reglement dat aan de algemene vergadering zal voorgelegd worden. Zij kan hieraan wijzigingen aanbrengen bij eenvoudige meerderheid van

" stemmen.

2, Verkiezing nieuwe raad van bestuur

De algemene vergadering van de vereniging 'De Notengalm Boechout vzw, die rechtsgeldig samenkwam op 20 januari 2011 om 20.00u op de maatschappelijke zetel heeft er akte van genomen dat het mandaat van de volgende bestuurders is komen te vervallen:

Voorzitter: Schoeters Maria, Groenstraat 115, 2547 Lint, geboren n te Mortsel op 02/11/1950

Secretaris: De Reys Suzanne, Berthoutstraat 42, 2530 Boechout, geboren te Wilrijk op 08/05/1949

Penningmeester Geraedts Mark, Alexander Franckstraat 45, 2530 Boechout, geboren te Deurre op

22/04/165

Feestbestuurder Dons Kris, Kerkhofweg 17, 2547 Lint, geboren te Mortsel op 07/04/1976

Ondervoorzitter. Daelman Willem, Cogels Osylei 53, 2600 Berchem, geboren te Wilrijk op 31/05/1949

Volgende personen werden met eenparigheid van stemmen herbenoemd tot bestuurder

Voorzitter Schoeters Maria, Groenstraat 115, 2547 Lint, geboren te Mortsel op 02/11/1950

Secretaris: Deelman Willem, Cogels Osylei 53, 2600 Berchem, geboren te Wilrijk op 31/05/1949

Penningmeester. Geraedts Mark, Alexander Franckstraat 45, 2530 Boechout, geboren te Deume op

22/04/165

Feestbestuurder: Dons Kris, Kerkhofweg 17, 2547 Lint, geboren te Mortsel op 07/04/1976

De oogende persoon die geen deel uitmaakte van het vorige bestuur werd benoemd ais materiaalmeester. De Herdt Jeanine, Sprinkhaanstraat 9 te 2150 Borsbeek, geboren te Morrtsel op 19109/1961.

Al deze mandaten zijn onbezoldigd.

De vorige bestuurder, De Reys Suzanne, Berthoutstraat 42, 2530 Boechout en geboren te Wilrijk op 08105/1949, heeft zich niet herverkiesbaar gesteld.

(Get) Schoeters Maria (voorzitter)

(Get) Daetman Willem (secretaris)

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

`door-behouden

aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
DE NOTENGALM BOECHOUT

Adresse
LANGE KROONSTRAAT 1 2530 BOECHOUT

Code postal : 2530
Localité : BOECHOUT
Commune : BOECHOUT
Province : Anvers
Région : Région flamande