FEDERATION BELGE DE NATURISME, EN ABREGE : F.B.N.

Association sans but lucratif


Dénomination : FEDERATION BELGE DE NATURISME, EN ABREGE : F.B.N.
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 409.542.116

Publication

06/06/2014
ÿþª% "

MOD 2.2

in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

GELEGD

2 7 MEI 2014

RECHTB,ANK VAN KOOPHANMETE GENT

bv

a

B~y

w'!t

ui



Ondernemingsnr : 0409.542.116

Benaming

(voluit) : Federatie van Belgische Naturisten

(verkort)

Rechtsvorm . VZW

Zetel ; Hoppestraat 14 9000 Gent

Onderwerp akte : Wijziging zeteladres en wijziging statuten

HOOFDSTUK I

Benaming, sociale zetel, duur, doel, talen,

Historiek:

De statuten zijn voor de eerste maal verschenen onder nummer 1825/59.

Gewijzigd op de buitengewone algemene vergadering van 6 mei 1977,

Gewijzigd op de buitengewone algemene vergadering van 3 april, 1992,

Gewijzigd op de buitengewone algemene vergadering van 10 decembre 2004 ,

in overeenstemming met de nieuwe wetgeving betreffende de VZW's. (wet van 2 mei 2002)

Gewijzigd op de buitengewone algemene vergadering van 31 maart 2006.

Gewijzigd op de buitengewoné algemene vergadering van 11 april 2008.

Op de Algemene Vergadering van de vzw FBN op datum van 25 april 2014 werden de statuten als volledig herschreven. Tekst zoals hierna:

Art 1, Naam

De vereniging heeft,

in het Nederlands, de benaming aangenomen van: "Federatie van het Belgisch Naturisme vzv ;

in het Frans: " Flation Belge de Naturisme asbl,

Afgekort is de benaming in beide landstalen: "FBN',

Art 2. Maatschappelijke zetel en duur

De maatschappelijke zetel van de FBN is gevestigd in het gerechtelijke arrondissement Antwerpen.

Afdeling Antwerpen

Hij is gevestigd in de Liersesteenweg 112-2R te 2547 Lint.

De zetel kan verplaatst worden naar elk ander gerechtelijk arrondissement bij beslissing

van de algemene vergadering.

De duur van de vereniging is onbeperkt.

Art 3. Doel

De FBN heeft tot doel:

-het bevorderen van het naturisme in Belgëen zo mogelijk in het buitenland.

-het bevorderen van de samenwerking tussen de verschillende natutistenverenigingen en

het behartigen van hun gemeenschappelijke belangen.

-het vertegenwoordigen van haar leden, zowel op nationaal ais op internationaal niveau

-het vertegenwoordigen van het naturisme bij overheden, bij recreatieve en andere organismen.

-het geven van informatie, en het promoten van het naturisme; -het verlenen van informatie aan haar leden in de breedste zin van het woord

Op de laatste blz van Luis: B verme=lden Recto Neem en hoedanigheid van de instrurnenteiende notarr " hetzij vie de pe so(o)n(en) bevoegd de veremgrng, sttchtmg of organisme ten aanzien van derden te vertegenr:,,00rdigen Verso Praam en hendtet:emng

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

5 ;

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" -het verzamelen en archiveren van gegevens welke voor het naturisme belangrijk kunnen zijn.

-het publiceren of verdelen van aile informatie of documenten betreffende het naturisme

en dit op gelijk welke manier.

Art 4. Gebruikte talen

Het Nederlands en het Frans zijn de gebruikte talen binnen de FBN

Ieder drukt zich uit en mag zich uitdrukken in de taal die hij gewoonlijk spreekt. Een eventuele

vertaling zal bij de geschreven mededelingen gevoegd worden; eventueel kan een

simultane voorzien worden voor de mondelinge mededelingen.

Alle documenten, opgesteld door de FBN, worden aan de verenigingen in de door hen

gekozen taal toegezonden.

HOOFDSTUKlI

De leden

Art. 5.

Zijn effectieve leden van de FBN. de naturistenverenigingen opgericht als vzw en aangesloten bij de FBN

Zij worden " LEDEN". genoemd

De leden behouden hun zelfstandigheid, zonder afbreuk te doen aan de beschikkingen van

art. 5e, paragraaf 2.

Toegetreden leden:

De hoedanigheid van "toegetreden lid" wordt toegekend door de algemene vergadering op voorstel

van de raad van bestuur.

In afwachting van de algemene vergadering kan de raad van bestuur, ten voorlopige titel,

deze hoedanigheid aan de vragende partij toekennen zonder afbreuk te doen aan de beslissing van

de algemene vergadering,

Degene aan wie de hoedanigheid van "toegetreden lid" is toegekend mag, bij alle activiteiten die

hij voordraagt, gebruik maken van het label "erkend door de Federatie van het Belgisch Naturisme".

Vanaf het ogenblik van de aanvraag tot aansluiting en gedurende de periode waarin de hoedanigheid

van toegetreden lid is toegekend is het voornoemde lid verplicht de naturistische ethiek te eerbiedigen

op naturistische activiteiten en zich te onthouden van elke handeling tegenstrijdig met de

moraliteit en de goede zeden.

Het toegetreden lid heeft het recht, met een raadgevende stem, deel te nemen aan de

algemene vergadering.

Art 5 a, Minimum aantal leden

Het minimum aantal leden moet minstens uit 3 leden bestaan,

Enkel de leden in regel met hun bijdrage hebben stemrecht op de algemene vergadering.

Art 5 b. Toelating van nieuwe leden

Elke naturistenvereniging (VZW) mag haar aansluiting bij de FBN. aanvragen,

indien zij uit tenminste 26 betalende leden bestaat waarvan de ledenlijst zal worden voorgelegd

aan de raad van bestuur van de FBN.

Met het oog daarop zal deze een aanvraag richten naar het secretariaat van de FBN

met omstandige brief.

Deze aanvraag wordt onderzocht door de raad van bestuur; wanneer het onderzoek klaar is, maakt

de raad van bestuur een uitvoerig rapport over aan de algemene vergadering, die alleen

beslissingsrecht heeft.

De beslissing die niet dient te worden gemotiveerd wordt aan de aanvrager medegedeeld.

De raad van bestuur kan de aanvrager een proeftijd opleggen alvorens verslag uit te brengen

aan de algemene vergadering.

Deze proefperiode mag de twee jaar niet overschrijden, berekend vanaf de door de

Algemene Vergadering aanvaarde aanvraag.

Het nieuwe lid zal over stemrecht beschikken vanaf de algemene vergadering volgend op haar aanvaarding.

Art. 5 c. Ontslag der leden

l; Vrijwillig ontslag:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Ieder" lid" kan zich uit de FBN terugtrekken met een aangetekende brief, gericht aan het secretariaat

il:Ambtshalve ontslag:

1) Behalve buitengewone omstandigheden, aanvaardt door de raad van bestuur, is ieder "lid" dat zijn jaarlijkse bijdrage niet betaald heeft gedurende twee opeenvolgende jaren, of waarvan alle activiteiten opgehouden zijn te bestaan, wordt geacht ambtshalve ontslagnemend te zijn,

2) Indien het aantal aangeslotenen, berekend volgens artikel 5 b van deze statuten,

minder dan 26 bedraagt, behoudt dit lid deze hoedanigheid met stemrecht van één stem gedurende

twee jaar,

Indien, na het verstrijken van deze termijn, het aantal aangeslotenen niet opnieuw de 26 bedraagt,

wordt dit lid ais ambtshalve ontslagnemend beschouwd.

III: Gemeenschappelijke bepalingen:

Ieder ontslagnemend lid kan slechts opnieuw lid worden van de FBN krachtens de procedure voorzien voor de aanvaarding van nieuwe leden en na de vereffening van de eventuele openstaande

schulden aan de FBN.

Elk ontslagnemend lid' zal geen aanspraak kunnen maken op de terugbetaling van de gestorte bijdragen, Noch hijzelf, noch zijn belanghebbenden of zijn rechtverkrijgenden zullen, ten persoonlijken titel, aanspraak kunnen maken op een gedeelte van het maatschappelijk bezit van de FBN, noch een inventaris kunnen eisen of zegels doen leggen op de bezittingen van de FBN.

Art 5 d. Uitsluiting van een lid

Ieder lid van de FBN kan slechts uitgesloten worden wegens gewichtige reden en op beslissing van de

algemene vergadering genomen met 2/3 meerderheid.

De stemming zal geheim zijn en berekend worden op de twee derden meerderheid in verhouding met

het totaal aantal aan de leden toegekende stemmen. (wet van 2 mei 2002)

Indien de stemming hem ongunstig is, alvorens de uitsluiting te betekenen aan de betrokkene, zal hem

een termijn van vijf werkdagen worden toegestaan om hem toe te laten vrijwillig ontslag in te dienen.

Wanneer de raad van bestuur van oordeel is dat een lid zwaarwichtige fouten maakte die de

uitsluiting verrechtvaardigen kan de raad van bestuur, in afwachting dat de algemene vergadering zich uitspreekt, een FBN lid schorsen nadat het lid is opgeroepen om gehoord te worden. Dat lid mag zich laten vertegenwoordigen.

Bij deze beraadslaging zal de raad van bestuur zo vlug mogelijk een algemene vergadering samenroepen. De schorsing, uitgesproken door de raad van bestuur, zal automatisch vervallen indien -de algemene vergadering tegen de uitsluiting stemt of indien deze niet is uitgesproken binnen de 6 maanden volgend op de beslissing van de raad van bestuur.

Art 5 e. Tucht van de leden

Terwijl zij hun onafhankelijkheid behouden, verbinden de leden er zich nochtans toe, zo nodig, hun eigen statuten in overeenstemming te brengen met deze van de FBN en met ieder sater uit te vaardigen reglement Hun onafhankelijkheid behoudend, verbinden de Leden er zich toe elke actie, die ook tot de bevoegdheid van de FBN behoort, voor te leggen aan de goedkeuring van de raad van bestuur,

Art 5 f, Bijdrage van de leden

De jaarlijkse bijdrage van ieder lid is berekend per eenheid van het aantal fysieke aangeslotenen op basis

van de verkochte kaarten tijdens het voorgaande jaar.

De jaarlijkse bijdrage wordt ieder jaar door de algemene vergadering van de FBN bepaald op voorstel van

de raad van bestuur.

Zij mag de 10 EUR per jaar en per aangeslotene niet overschrijden; ze is van toepassing op de late januari

die volgt op de algemene vergadering.

Art 5 g. Aantal stemmen toegekend aan elk lid in de algemene vergaderingen

Ieder lid heeft tenminste één stem.

- van 26 tot en met 50 aangeslotenen: 1 stem

- tot en met 100 aangeslotenen: 2 stemmen

- vanaf 101 tot en met 1000 aangeslotenen: één bijkomende stem per 100 leden

- meer-dan 1000 aangeslotenen: één bijkomende stem per 250 aangeslotenen

Het aantal aangeslotenen wordt berekend op basis van het aantal uitgereikte kaarten van het jaar die de

algemene vergadering voorafgaat

Een lid kan regionale afdelingen voorstellen op voorwaarde dal deze, in hun activiteiten, een volledig

autonome werking hebben, net zoals een normale zelfstandige vereniging.

Zij worden door de Raad van Bestuur als dusdanig aanvaard.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Deze afdelingen worden, voor al hun federale activiteiten, gelijkberechtigd als de onafhankelijke verenigingen. Voor het toebedelen en het bepalen van de stemmen worden zil echter als een geheel beschouwd met de vereniging waartoe zij behoren.

Teneinde te vermijden dat één enkel lid door zijn aantal toegekende stemmen over de meerderheid van

de algemene vergadering beschikt zal een sleutelsysteem worden toegepast voor een stemming

bij gewone meerderheid kan een lid, hoeveel ook het aantal toegekende stemmen bedraagt, nooit

over meer dan de helft van de uit te brengen stemmen min één beschikken zoals voorzien in artikel 7 van

de huidige statuten, of nooit over meer dan één derde van de uit te brengen stemmen min één, bij

een stemming waarbij de tweederde meerderheid van de stemmen vereist is,

HOOFDSTUK III

Algemene vergadering

Art 6. De Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering is het hoogste gezagsorgaan van de FBN.

Zij is samengesteld uit vertegenwoordigers, volwaardig afgevaardigd door de Raad van Bestuur der leden. Uitgezonderd, Indien het lid vertegenwoordigd is op de algemene vergadering door diegenen die statutair bevoegd zijn, zullen deze in het bezit zijn van een volmacht, gedateerd en getekend door een wettelijke vertegenwoordiger van het lid, deze zal gevoegd worden aan het originele proces-verbaal van de algemene vergadering.

Een lid mag zich op de algemene vergadering door een ander lid laten vertegenwoordigen,

Slechts één enkele volmacht per lid is toegelaten. De volmacht, verleent aan de mandataris, za

gedagtekend en getekend worden door de volmachtgever.

Deze volmachten zullen eveneens aan het origineel van het proces-verbaal van de zitting gehecht blijven.

jaarlijks moet één algemene vergadering p1 aats vinden vóór 1 mei en dit volgens de wet op de vzw van

2 mei 2002.

Een besluit van de algemene vergadering is vereist voor;

1; - De wijziging van de statuten

2: - De benoeming en afzetting van de bestuurders en de plaatsvervangers

- De benoeming, van de voorzitter, de ondervoorzitters, de penningmeester en de secretaris, gekozen

onder de leden van de Raad van Bestuur en op voorstél van deze laatste.

- Een lid mag, in de raad van bestuur, nooit over de meerderheid beschikken.

- Bij uitzonderlijke situaties kan de algemene vergadering een andere beslissing nemen.

3:- de benoeming en cie afzetting van de commissarissen.

4:- de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen

5:- de goedkeuring van de rekeningen en de begroting.

6:- de ontbinding van de vereniging

7:- de uitsluiting van een lid

8:- de goedkeuring van de reglementen van inwendige orde

De Algemene Vergadering neemt soeverein iedere beslissing over het maatschappelijk doel van de vereniging.

Art 7. Samenstelling en stemwijze op de algemene vergaderingen

11 De Algemene Vergadering vergadert geldig wanneer de afgevaardigden der leden ten minste de helft

van het totaal van de aan de leden toegekende stemmen vertegenwoordigd.

Zij neemt geldige beslissingen bij meerderheid van het, aan de leden toegekende aantal

stemmen, rechtmatig op de vergadering vertegenwoordigd.

Dit geldt ook voor de benoeming van nieuwe bestuursleden.

Een geheime stemming kan gevraagd worden door één lid of door de raad van bestuur.

21 indien minstens de helft van het totaal van het aantal, aan de leden toegekende stemmen, op een eerste vergadering niet bereikt wordt zal een tweede algemene vergadering gehouden worden tussen de 16de en de 30de dag volgend op de voorgaande algemene vergadering.

Zij zal opgeroepen worden per brief en zij zal geldig stemmen bij een eenvoudige meerderheid van de uitgebrachte stemmen, om het even het aantal leden rechtmatig op deze tweede

vergadering vertegenwoordigd.

Art 8. Beslissingen van de Algemene Vergadering

Alle leden zijn gehouden aan de beslissingen genomen op de algemene vergadering.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Zij worden opgetekend in een register van processen-verbaal die kunnen geraadpleegd worden op schriftelijke aanvraag gericht aan de secretaris.

Een kopie van het proces-verbaal van de algemene vergadering zal aan elk lid in haarvoertaal gestuurd worden binnen de 60 kalenderdagen volgend op de algemene vergadering.

Art, 9. Uitnodiging tot de algemene vergaderingen

Art 9,1. Oproep tot de algemene vergadering

De leden worden per gewone oproepingsbrief uitgenodigd tot de algemene vergadering.

Daarentegen zullen de uitnodigingen elektronisch verzonden worden aan aile leden die hun emailadres

hebben overgemaakt aan de vereniging; dit emailadres zal geldig blijven tot herroeping ervan of tot he

t doorgeven van een nieuw emailadres.

De oproepingsbrief tot de algemene vergadering zal minstens 21 kalenderdagen voor de vergadering aan de leden worden toegezonden met vermelding van plaats, datum en uur van de vergadering.

Art 9.2. Dagorde

De Raad van Bestuur stelt de dagorde op.

Worden ook op de dagorde van de bijeengeroepen algemene vergadering toegevoegd, elke aanvraag die getekend is door één of meerdere leden die op zijn minst 1/20ste van de leden vertegenwoordigen , en onder voorbehoud dat de aanvraag minstens 10 kalenderdagen voor de algemene vergadering toekomt.

De aanvraag zat zonder verwijt aan de andere leden worden bekendgemaakt via de snelste weg.

Tenslotte zullen, en dit onder dezelfde voorwaarden, alle leden op elk moment kunnen vragen om punten op de dagorde te zetten van de eerstvolgende algemene vergadering.

Art 9.3. Bijzondere regels bij het houden van een gewone algemene vergadering

De algemene, jaarlijkse en statutaire vergadering zal als volgt worden georganiseerd:

1.- De datum en het opstellen van de dagorde voor de algemene vergadering worden op de raad van

bestuur vastgelegd en de uitnodiging zal worden verzonden minstens 60 kalenderdagen voor de datum van

de algemene vergadering met als bijlagen:

*de lijst met het aantal stemmen waarover elk lid beschikt

*de rekeningen winsten en verliezen van het vorig jaar

*de begroting voorzien voor het lopende jaar en deze voorgesteld voor het volgende jaar,

2. De leden die wensen interpellaties te formuleren aangaande punten op de dagorde, of die wensen de kandidaturen van hun clubleden voor een functie binnen de Raad van Bestuur voor te dragen, zullen di t schriftelijk doen, ten laatste 21 kalenderdagen na het verzenden van de dagorde.

De lijst van de kandidaten voor een post van bestuurder en de ontvangen interpellaties zullen aan de leden worden overgemaakt, ten laatste 21 dagen voor de algemene vergadering.

HOOFDSTUK IV

De Raad van Bestuur

Art, 10A. Taken van de Raad van Bestuur,

De Algemene Vergadering is bevoegd om bestuurders te benoemen.

De Raad van Bestuur is samengesteld uit minimaal drie en maximum zeven bestuurders,

In geval van ontslag zal het ontslagnemende bestuurslid vervangen worden door een ander reeds verkozen bestuurslid, die de taken van de ontslagnemend bestuurslid zal waarnemen tot aan de volgende algemene vergadering.

Het is noodzakelijk dat de voorzitter en de secretaris kennis hebben van de tweede landstaal.

Kunnen alleen bestuurslid worden zij die minstens 12 maanden met toewijding ( onverdroten) een stage hebben gelopen bij de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Indien door ontslag of door welke andere reden ook, het aantal bestuursleden lager zou zijn dan drie, roepen de overblijvende bestuursleden zo gauw mogelijk een algemene vergadering samen teneinde de Raad van Bestuur te vervolledigen.

Daarenboven zou voorzien worden dat de stagiairs zouden kunnen worden opgeroepen om de Raad van Bestuur te vervolledigen.

In geval er meerdere stagiairs zijn zal deze die de meeste stemmen heeft behaald op de

algemene vergadering, bestuurslid worden tot aan de eerstvolgende gewone of buitengewone algemene

vergadering.

De verkiezing van een nieuw bestuurslid moet verplicht op de dagorde van deze algemene vergadering staan. Het verkozen bestuurslid voltrekt het mandaat.

Bij ontstentenis van het bijeenroepen van de algemene vergadering door de bestuursleden, binnen een termijn van zes maanden, kunnen de commissarissen overgaan tot het oproepen van de algemene vergadering en dit volgens de huidige statuten.

De bestuursleden worden door de Algemene Vergadering gekozen voor een termijn van maximum drie jaar bij gewone meerderheid van stemmen. Vanaf dat ogenblik maken de verkozenen deel uit van de Raad van Bestuurvoorzover zij de opgelegde stage, die hierboven is vernoemd, hebben gevolgd.

Indien geen enkele kandidaat met meerderheid van de stemmen wordt verkozen, zal er een -tweede stemronde worden gehouden tussen zoveel kandidaten met de meeste stemmen als dat er zetels te verdelen zijn plus één.

De Raad van Bestuur wordt ieder jaar voor een derde vernieuwd. De Raad van Bestuur stelt de beurtregeling van de uittredingen op. De uittredende leden van de Raad van Bestuur zijn herkiesbaar.

Een bestuurslid dat ontslag neemt dient dit schriftelijk te meiden aan de Raad van Bestuur. Een bestuurder kan te allen tijde door de Algemene Vergadering uit zijn functie worden ontzet. De Raad van Bestuur oefent haar bevoegdheden uit als college.

Het mandaat van bestuurslid is onbezoldigd wat echter geen beletsel kan zijn voor de terugbetaling van de verantwoorde en redelijke kosten die ter gelegenheid en in de uitoefening van het mandaat gemaakt zijn.

Uitzonderingen kunnen door de algemene vergadering goedgekeurd worden,

De Raad van Bestuur wordt geldig bijeengeroepen door de voorzitter, de ondervoorzitter of door twee bestuursleden. De bijeenroeping zal een agenda vernielden. Hij vergadert minstens vier maal per jaar.

Een bestuurslid kan maar over één volmacht beschikken,

De Raad van Bestuur kan slechts geldig zetelen indien minstens de helft van de

bestuursleden tegenwoordig zijn.

De voorzitter van de Juridische Commissie, of zijn afgevaardigde, mag ambtshalve deelnemen.

De Raad van Bestuur neemt beslissingen bij meerderheid van de aanwezige leden. Indien de helft der leden van de Raad van Bestuur afwezig zijn, of niet geldig vertegenwoordigd, kunnen de afwezige leden de secretaris verzoeken een nieuwe vergadering bijeen te roepen, binnen een termijn van 30 dagen. Deze vergadering mag dan geldig zetelen én beslissingen nemen bij meerderheid van stemmen, ongeacht he t aantal aanwezige bestuursleden.

De beraadslagingen van de raad van bestuur worden in een register van processen-verbaal opgetekend. Ze worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

De processen-verbaal worden neergelegd en bewaard op het secretariaat van de FBN ,Een kopie van dit rapport zal door de secretaris binnen de 30 dagen aan de leden en aan de leden van de Raad van Bestuur toegezonden worden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

De Raad van Bestuur heeft de meest uitgebreide macht voor wat betreft het beheer en het bestuur van de FBN,

Alles wat niet uitdrukkelijk door de wet of door deze statuten aan zijn bevoegdheid is onttrokken, behoort tot haar bevoegdheid,

Zij is volledig bekwaam om iedere handeling van beschikking of bestuur te stellen, zoals deze worden opgevat in het burgerlijk recht, om de doelstellingen van de FBN. te verwezenlijken of pogen te verwezenlijken.

Het dagelijks bestuur is toevertrouwd aan de voorzitter, één der ondervoorzitters, de secretaris en de penningmeester.

De Raad van Bestuur stelt een reglement van inwendige orde op die deel uitmaakt van de statuten en dit zonder te moeten overgaan tot de procedure van wijziging der statuten zoals door de wet voorzien.

Dit reglement van inwendige orde alsook de toekomstige aanpassingen van deze, moeten

worden goedgekeurd door de eerstvolgende algemene vergadering. Zij wordt van toepassing bij stemming

bij eenvoudige meerderheid.

De Raad van Bestuur kan jaarlijks "vakantiekaarten" afleveren en dit volgens de bepalingen van het desbetreffend huishoudelijk reglement,

De Raad van Bestuur heeft het recht een bestuurslid te schorsen op dezelfde wijze als voor de uitsluiting van een "lid". (art 5 d).

Gerechtelijke of buitengerechtelijke handelingen, zowel als eiser of als verweerder, kunnen worden gesteld door twee leden van de Raad van Bestuur uitdrukkelijk met dit doel aangesteld door de Raad van Bestuur.

Art, 10 B. Mandaten door de Raad van Bestuur opgedragen

De Raad van Bestuur kan op elk ogenblik één of meerdere mandatarissen benoemen die zich een welbepaalde taak zullen toevertrouwd krijgen of een algemeen mandaat in een omschreven domein.

Deze mandatarissen worden bij voorkeur gekozen uit de leden van een naturistische vereniging die lid is van de FBN.

Indien het niet mogelijk is tussen de leden van deze verengingen een geschikt persoon te vinden, kan de Raad van Bestuur iemand met de gevraagde kwaliteiten aanduiden van buiten de beweging.

Alvorens over te gaan tot het aanduiden van een mandataris, zal deze

" door een lid van het bestuur moeten worden voorgedragen

" vooraf worden gehoord door de Raad van Bestuur

Opdat de beslissing van de Raad van Bestuur inzake de benoeming geldig zou zijn, moet

" de uitnodiging beoogt duidelijk dat op de dagorde staat dat één of meerdere mandatarissen zullen worden benoemd en dat hiervan de identiteit vermeld moet zijn

" dat de aanwezige bestuursleden van de regelmatig samengestelde Raad van Bestuur het punt unaniem aanvaarden

" dat de Raad van Bestuur de toegewezen taak duidelijk omschrijft, evenals de machtigingen die hem worden gegeven en de duur van het mandaat

ln elk geval loopt het mandaat van alle aangeduide mandatarissen automatisch af bij de algemene staturaire

vergadering van de FBN, maar de mandataris kan worden heraangesteld om zijn functie verder te zette

n door eenvoudige beslissing van de Raad van Bestuur die door de Algemene Vergadering werd

samengesteld na de statutaire verkiezingen, behalve indien de Algemene Vergadering zich hiertegen

heeft verzet.

De mandataris zal een geschreven document ontvangen, getekend door de voorzitter en de secretaris,

waarin de datum van zijn benoeming, de looptijd van het mandaat, de toegewezen opdracht en

de machtigingen die hem zijn gegeven.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MoD 2.2

De FBN en de mandataris kunnen op elk ogenblik en zonder zich te moeten verantwoorden, schriftelijk een einde maken aan het lopende mandaat.

In de uitvoering van zijn opdracht zal de mandataris zich verantwoorden bij de Raad van Bestuur.

De mandataris kan, op uitnodiging en zonder stemrecht, deelnemen aan een vergadering van de Raad van Bestuur.

Hij kan vragen om door de Raad van Bestuur te worden gehoord om te praten over de opdracht die hem werd toevertrouwd.

De mandataris zal worden uitgenodigd op de algemene vergaderingen. Hij zal er het woord kunnen nemen om verslag uit te brengen van de uitvoering van zijn opdracht.

In elk geval blijft de Raad van Bestuur verantwoordelijk jegens de Algemene Vergadering voor de daden van de aangeduide mandataris.

Art. 11. Geldigheid van de verbintenissen van de FBN

De handelingen die niet behoren tot het dagelijks beheer van de FBN en de speciale mandaten worden

getekend door de voorzitter en de secretaris.

De daden van dagelijks beheer worden getekend, hetzij door de voorzitter, hetzij door de ondervoorzitter, de secretaris of de penningmeester, volgens de aard van de acte, ieder volgens zijn bevoegdheden.

Bij het ontvangen van facturen die meer dan 750 EUR bedragen moet de penningmeester deze

voorleggen aan één van de twee medeverantwoordelijken die volmacht hebben om overschrijvingen

(betalingen) uit te voeren.

Deze moet dan de betrokken factuur ondertekenen en daaraan toevoegen : "Gelezen en akkoord voor

betaling.

Art, 12, Bevoegdheden van de voorzitter

De voorzitter leidt en coördineert de werking van de raad van bestuur.

Hij heeft toezicht over de zittingen en leidt de debatten, zowel van de Algemene Vergadering als van

de Raad van Bestuur en waakt over de naleving der statuten.

Hij is de raadsman van de leden van de Raad van Bestuur in de activiteiten en de taken die hen worden

toevertrouwd, waakt over de uitvoering van de beslissingen genomen door de Raad van Bestuur.

Hij vertegenwoordigt de FBN, in zowel België als in het buitenland.

ln het geval de raad van bestuur zou bestaan uit meer dan drie verkozen leden, en indien de raad van bestuur over één of twee ondervoorzitters zou beschikken, kan de voorzitter zich laten bijstaan en vervangen door één van hen.

ln geval van afwezigheid of ander beletsel wordt hij vervangen door één der ondervoorzitters.

Art.13, Juridische Commissie

De Raad van Bestuur kan een Juridische Commissie benoemen, samengesteld uit maximaal drie leden,

bij voorkeur juristen,

Deze benoeming kan te allen tijde herroepen worden.

De leden van de Juridische Commissie worden niet vergoed en kunnen het mandaat van lid van de Raad van Bestuur niet uitoefenen.

HOOFDSTUK V

Eindbeschikkingen

Art 14, Maatschappelijk boekjaar

Het maatschappelijk boekjaar van de FBN begint op 1 januari en eindigt op 31 december van elk jaar,

Art, 15_ Betwistingen

De betwistingen of tegenstellingen ontstaan tussen de F .B. N., vertegenwoordigd door zijn Raad van Bestuur enerzijds, en een of andere lid anderzijds, of betwistingen of tegenstellingen die kunnen ontstaan tussen één of meerdere leden, zullen door een scheidsrechterscollege worden behandeld uitgezonderd elk beroep op de gewone rechtbanken.

MOD 2.2

Luid B . Vervolg

"

In het eerste geval zal het college samengesteld zijn uit 3 scheidsrechters, één gekozen door de Raad

van Bestuur, een tweede aangeduid door de andere partij en de derde zal een lid zijn van de Juridische Commissie.

ln het tweede geval zal door beide, tegen elkaar staande partijen, een scheidsrechter gekozen worden, en de derde zal een lid van de Juridische Commissie blijven.

De scheidsrechters zullen, als vriendelijke verzoeners, beslissen en ontslagen worden van alle formaliteiten van procesvoering. Hun beslissing is niet vatbaar voor beroep.

Voor eventuele geschillen of betwistingen tussen de FBN. en een derde, vreemd aan de vereniging, heeft de Raad van Bestuur, binnen haar bevoegdheden, het recht in te grijpen.

Art 16. Kasrevisoren.

De kasrevisoren worden door de Algemene Vergadering aangesteld.

ArtT.17. Ontbinding.

De ontbinding van de vereniging kan enkel door de Algemene Vergadering in overeenstemming

met de bepalingen voorzien voor de wijziging der statuten, worden beslist.

Bij dezelfde beraadslaging zal worden overgegaan tot de verkiezing van twee vereffenaars die tot

taak zullen hebben aile schulden van de vereniging te betalen indien nodig door het te gelde maken van

de bezittingen.

De Algemene Vergadering benoemt eveneens een of meerdere commissarissen belast met het toezicht op

de vereffening die een verslag uitbrengen over het verloop ervan.

Indien de vereffening meer dan een jaar zou uitlopen berekend vanaf het ogenblik van hun benoeming

zullen de vereffenaars gehouden zijn aan het oproepen van een algemene vergadering waarbij zij, indien

nodig, verslag zullen uitbrengen over de uitvoering van hun taak.

Wanneer hun taak zal zijn volbracht zullen zij een algemene vergadering bijeenroepen die zal oordelen

over de bestemming van het overblijvende vermogen aan verenigingen met dezelfde doelstellingen

De taak van de in dienst zijnde bestuurders neemt, op het ogenblik van de beslissing van

ontbinding, automatisch een einde.

De eerste algemene vergadering, gehouden in het kader van de ontbinding, zal gehouden worden zich

uit te spreken over de eventuele decharge van de bestuurders.

Voorzitter Secretaris Penningmeester

Paul Lambrechts Marc Vangossum Marc Knaeps

"

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

"/obr-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

06/06/2014
ÿþN° d'entreprise : 4409.542116

Dénomination

(en entier) : Féderation Belge de Naturisme

(en abrégé) : FBN

Forme juridique : ASBL

Siège : Hoppestraat 14 9000 Gent

Objet de l'acte : Modification de statuts et modification du siége social

CHAPITRE I

Dénomination, siège social, durée, objet, langues.

Historique :

Les statuts ont été publiés pour la première fois sous le n° 1825159

Modifiés fors de l'assemblée générale extraordinaire du 6 mai 1977,

Modifiés lors de l'assemblée générale extraordinaire du 3 avril 1992,

Ils ont encore été modifiées plus tard

Modifiés lors de l'assemblée générale extraordinaire du 10 décembre 2004 , conformément aux obligations

de la nouvelle loi concernant les ASBL (loi du 2 mai 2002).

Modifiés lors de l'assemblée générale extraordinaire du 31 mars 2006.

Modifiés lors de l'assemblée générale extraordinaire du 11 avril 2008.

Lors de l'assemblée générale de l'asbl FBN du 25 avril 2014, les statuts ont été entièrement adaptés comme suit :

Art 1. Dénomination

L'association a adopté la dénomination :

en néerlandais « Federatie van het Belgisch Naturisme vzw »:

en français : « Fédération Belge de Naturisme asbl ».

En abrégé, fa dénomination est dans les deux langues : « FBN »,

Art 2, Siège social et durée

Le siège social est situé dans l'arrondissement judiciaire de Antwerpen. Afdeling Antwerpen

Il est situé Liersesteenweg 112  2R à 2547 Lint.

Le siège peut être déplacé en tout autre lieu du royaume sur décision de l'assemblée générale. La durée de l'association est illimitée,

Art 3. Objet social

La FBN e pour objet

-La promotion du naturisme en Belgique et si possible à l'étranger.

-Promouvoir la collaboration entre les différentes associations et promouvoir leurs intérêts communs.

-Assurer la représentation de ses membres aussi bien au niveau national qu'international.

-Représenter le naturisme auprès des pouvoirs publics et les organismes représentatifs au niveau récréatif

ou autres.

-La diffusion d'informations et la promotion du naturisme.

-Fournir à ses membres au sens le plus large et sans frais, les informations nécessaires ou utiles à propos

du naturisme.

-Rassembler et archiver toutes les informations qui peuvent avoir de l'importance pour le naturisme.

II

ui

Rés

Mor bE

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'act

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

-Publier ou diffuser par quelque moyen que ce soit, les informations ou documents ayant un rapport avec le naturisme.

Art 4. Langues d'usage

Le néerlandais et le français sont en usage à la FBN

Chacun s'exprime ou peut s'exprimer dans sa langue habituelle.

Eventuellement, une traduction appropriée est jointe aux communications écrites, un système de traduction

, voir de traduction simultanée peut être prévu pour les communications orales.

Tous les documents établis par la FBN sont adressés aux associations dans la langue choisie par elles.

CHAPITRE Il

Membres

Art 5.

Sont membres effectifs de la FBN, les associations naturistes constituées en ASBL qui sont affiliées à

la FBN.

Elles seront nommées « MEMBRES ».

Les membres conservent leur autonomie sans préjudice des dispositions de l'article 5e paragraphe 2.

Membres adhérents

La qualité de membre adhérent est conférée par l'assemblée générale sur proposition du conseil

d'administration.

En attendant la réunion de l'assemblée générale, le conseil d'administration peut, à titre provisoire,

reconnaître cette qualité à celui qui en fait la demande, ce qui ne préjuge en rien de la décision

de l'assemblée générale.

Celui à qui la qualité de membre adhérent a été accordée peut, dans toutes les activités naturistes qu'if

propose, faire usage du label « reconnu par la Fédération Belge de Naturisme ».

Dès sa demande d'adhésion et durant tout le temps où la qualité de membre adhérent lui est reconnue, !edit

membre s'engage à respecter et à faire respecter l'éthique naturiste dans les activités naturistes et à

s'abstenir dans ses activités non naturistes de tout acte contraire à !a moralité et aux bonnes moeurs.

Le membre adhérent a le droit d'assister aux assemblées générales avec voix consultative seulement.

Art 5 a. Nombre minimal

Le nombre minimum de membres doit être de 3.

Seul les membres en règle de cotisation ont droit de vote aux assemblées générales.

Art 5 b. Acceptation de nouveaux membres

Toute association naturiste (ASBL) peut solliciter son admission à la FBN si elle compte au minimum 26

affiliés cotisants, dont la liste nominative devra être présentée au conseil d'administration de la FBN.

Pour ce faire, elle adresse sa demande au secrétariat de la FBN par lettre circonstanciée,

Cette demande est instruite par le conseil d'administration ; lorsque l'instruction est terminée, celui-ci fait

rapport détaillé à l'assemblée générale qui décide souverainement,

La décision, qui ne doit pas être motivée est communiquée au demandeur.

Le conseil d'administration peut imposer au demandeur un délai probatoire avant de déposer son rapport

à l'assemblée générale.

Ce délai ne peut excéder deux années à compter de l'introduction de la demande acceptée.

Le nouveau membre jouira du droit de vote à partir de l'assemblée générale suivant son acceptation.

Art 5 c, Démission des membres

I : Démission volontaire

Tout membre peut se retirer de la FBN par lettre recommandée adressée au secrétariat,

Il ; Démission d'office

1) Sauf circonstances spéciales appréciées par le conseil d'administration, tout membre qui n'a pas payé sa participation pendant deux années consécutives ou, dont les activités se sont éteintes, est réputé démissionnaire d'office.

2) Si le nombre d'affiliés, calculé conformément à l'article 5 b des présents statuts, descend en dessous de 26, ce membre conserve cette qualité avec droit de vote pour une voix pendant deux ans,

Si à l'expiration de ce délai, le nombre d'affiliés n'atteint pas à nouveau 26, ce membre est réputé d'office démissionnaire.

r,1

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

b) Ill : Dispositions communes :

Tout membre démissionnaire ne pourra réintégrer la FBN qu'en suivant la procédure prévue pour

l'admission de nouveaux membres et après avoir apuré toute sa dette éventuelle vis à vis de la FBN.

Tout membre démissionnaire ne pourra prétendre au remboursement des cotisations qu'il a versées. De la même façon, lui-même, ses ayant droit ou ayant cause ne pourront prétendre à aucun droit à titre

personnel sur une portion quelconque de l'avoir social de la FBN, ni exiger l'inventaire ou l'apposition

des scellés sur les biens de la FBN.

Art 5 d. Exclusion d'un membre

Tout membre de la FBN, ne pourra être exclu que pour motif grave et sur décision de l'Assemblée Générale

prise à la majorité des 213,

Le vote sera secret et la majorité des 2/3 sera calculée par rapport au total des voix attribuées aux

membres.(loi du 2 mai 2002)

Si le vote lui est défavorable, avant de notifier l'exclusion à l'intéressé, il lui sera accordé un délai de cinq

jours ouvrables pour lui permettre de présenter sa démission volontaire.

Lorsque le Conseil d'Administration estime qu'un membre a commis des faits graves qui justifieraient son

exclusion, le Conseil d'Administration peut, en attendant que l'assemblée générale se soit prononcée

suspendre un membre de la FBN après que ce membre ait été convoqué en vue de son audition,

Ce membre peut se faire représenter.

Par la même délibération, le Conseil d'Administration convoque l'assemblée générale dans le délai

le plus court.

La suspension décrétée par le conseil est automatiquement levée si l'assemblée générale ne vote pas l'exclusion ou si elle ne s'est pas prononcée dans les 6 mois qui suivent la décision du conseil.

Art 5 e. Discipline des membres

Tout en gardant leur autonomie propre, les membres s'engagent à adapter, si besoin en est, leurs propres

statuts pour les mettre en harmonie avec ceux de la FBN et tout règlement éventuel ultérieur.

Dans le même esprit : tout en gardant leur autonomie, les membres s'engagent à subordonner l'opportunité de toute action rentrant dans l'objet de la FBN à l'appréciation préalable du conseil d'administration.

Art 5 f . Cotisation des membres

La cotisation annuelle de chaque membre est calculée par unité d'affilié de chacun d'eux, basée sur

le nombre de cartes délivrées l'année précédente.

La cotisation unitaire est fixée chaque année par l'Assemblée Générale de la FBN sur proposition du consei

I d'administration. Elle ne peut dépasser 10 EUR par an et par affilié ; elle est applicable au ter janvier

qui suit l'assemblée générale.

Art 5 g. Nombre de voix attribuées à chaque membre dans les assemblées générales.

- Tout membre a au moins une voix.

- de 26 jusque et y compris 50 affiliés ;1 voix.

- jusque et y compris 100 affiliés : 2 voix.

- à partir de 101 affiliés et y compris 1000 affiliés :une voix supplémentaire par 100 affiliés ;

- au-delà de 1000 affiliés : une voix supplémentaire par 250 affiliés.

Le nombre d'affiliés est calculé surfa base du nombre de cartes délivrées l'année qui précède l'assemblée générale.

Un membre peut présenter des sections régionales à condition qu'elles soient entièrement autonomes dans leurs activités, tout comme une association normale indépendante.

Le Conseil d'Administration les agrée comme telles. Ces associations sont mises sur le même pied que les associations indépendantes pour toutes leurs activités au sein de la fédération, Toutefois, pour l'attribution des voix, elles sont considérées comme un tout avec l'association dont elles émanent pour la détermination du nombre de voix à attribuer à cette association membre,

En vue d'éviter qu'une seule association membre ne puisse, à raison du nombre de voix qui lui sont attribuées, disposer de la majorité à l'assemblée générale il sera appliqué un système de verrou: un membre, quel que soit le nombre de voix qui lui est attribuée, ne pourra jamais disposer de plus de la moitié du total des voix moins une pouvant être exprimées lors d'un vote a la majorité simple comme prévu à l'article 7 des présents statuts, ou plus d'un tiers du nombre de voix moins une lors d'un vote d'une résolution exigeant la majorité qualifiée.

L .1

MOD2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

CHAPITRE III ;

Assemblée générale.

Art 6s I' Assemblée Générale

L'Assemblée Générale est le pouvoir souverain de la FBN.

Elle est constituée de représentants dûment délégués par le Conseil d'Administration des membres,

Sauf si l'association membre est représentée à l'assemblée générale par ceux qui, statutairement, peuvent

la représenter en justice, les représentants seront porteur d'une procuration, établie, datée et signée par un

responsable légal du membre, qui restera annexée à l'original du procès-verbal de l'assemblée.

Un membre peut se faire représenter aux assemblées générales par un autre membre. Une seule

procuration par mandataire est autorisée. La procuration donnée au mandataire devra être datée et signée

parle mandant.

Ces procurations resteront annexées à l'original du procès-verbal de la séance.

Annuellement, une assemblée générale doit se tenir avant le 1 mai, suivant les règles de la loi régissant les ASBL, datée du 2 mai 2002.

Une décision de l'Assemblée Générale est nécessaire pour:

1.-la révision des statuts.

2. la nomination et la révocation des administrateurs effectifs et suppléants;

-la nomination du président, des vice-présidents, du trésorier et du secrétaire, choisis parmi les membres

du conseil d'administration sur proposition de celui-ci,

-Un membre ne peut jamais être majoritaire au sein du conseil d'administration.

-En cas de situation exceptionnelle, l'assemblée générale peut prendre une autre décision à ce sujet.

3.-la nomination ou la révocation des commissaires.

4.-la décharge à donner aux administrateurs et aux commissaires.

5.-l'approbation des comptes et du budget.

6.-la dissolution de l'association.

7,-l'exclusion d'un membre.

8.-l'approbation du règlement d'ordre intérieur.

L'Assemblée Générale prend souverainement toutes les décisions concernant les buts de l'association.

Art 7. Constitution et votes aux assemblées générales

1) L'Assemblée Générale délibère valablement lorsque les délégués des membres représentent au moins

la moitié de l'ensemble des voix attribuées aux membres.

Elle prend des décisions valables à la majorité des voix attribuées aux membres représentés lors de

l'assemblée,

Ceci est également valable pour la nomination des nouveaux administrateurs.

Un vote secret peut être demandé par un membre ou par le Conseil d'Administration.

2) Si la moitié au moins de l'ensemble des voix attribuées aux membres n'est pas atteinte à la première assemblée, une seconde assemblée sera tenue entre le 16ème et le 30ème jour qui suit l'assemblée précédente.

Elle sera convoquée par lettre à la poste et, délibérera valablement à la majorité des votes exprimés, quel que soit le nombre de membres régulièrement représentés à cette deuxième réunion.

Art 8. Décisions de l'Assemblée Générale.

Les décisions de l'Assemblée Générale obligent tous les membres. Elles sont consignées dans un registre

de procès-verbaux qui peut être consulté sur demande écrite adressée au secrétaire.

Une copie du procès-verbal de l'assemblée générale, rédigé dans sa langue véhiculaire sera envoyée à chacun des membres dans les 60 jours calendrier de la tenue de l'assemblée générale.

Art 9. Convocation aux assemblées générales

Art 9.1. Convocation à l'assemblée générale

Les membres seront convoqués par courrier ordinaire.

Toutefois, les convocations seront adressées par courrier électronique à tous les membres qui ont

communiqué leur adresse e-mail à l'association, l'adresse communiquée restant valable jusqu'à révocation

ou communication d'une nouvelle adresse e-mail.

La convocation à une assemblée générale sera envoyée au minimum 21 jours calendrier à l'avance avec l'indication du lieu, de la date et de l'heure de celle-ci.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 9.2. L'ordre du jour

Le Conseil d'Administration fixe l'ordre du jour.

Toutefois sera également portée à l'ordre du jour à l'assembée générale convoquée, toute demande signée

par un ou plusieurs membres représentant au moins 1120ième des membres, si cette demande parvient au

moins 10 jours calendrier avant la date de l'assemblée.

La demande sera immédiatement portée à la connaissance des autres membres par le moyen

le plus rapide.

Enfin, et dans les mêmes conditions, les membres peuvent à tout moment demander que soit inscrit à l'ordre du jour de la plus prochaine assemblée, tel ou tel sujet.

Art, 9.3. Règles particulières relatives à la tenue de l'assemblée générale ordinaire L'assemblée générale annuelle statutaire sera organisée de la façon suivante ;

1 - La date et la constitution de l'ordre du jour pour l'assemblée générale sont fixées par le Conseil

d'Administration et la convocation sera envoyée à chaque membre minimum 60 jours calendrier avant la

date de l'assemblée, avec comme annexes

* la liste du nombre de voix dont dispose chaque membre

* les comptes pertes et profits de l'année précédente

* les budgets proposés pour l'année en cours ainsi que ceux proposés pour l'année suivante.

2,  Les membres qui veulent déposer des interpellations au sujet de points portés à l'ordre du jour ou présenter des candidatures de leurs affiliés pour une fonction au sein du conseil d'administration, doivent les faire parvenir au Conseil d'Administration, par écrit au plus tard 21 jours calendrier après I'envo i de l'ordre du jour.

La liste des candidats à un poste d'administrateur et les interpellations reçues, sont envoyés aux membres, au plus tard 21 jours avant l'assemblée générale.

CHAPITRE IV

Conseil d'Administration

Art 10A. Devoirs du Conseil d'Administration

L'Assemblée Générale est compétente pour nommer les administrateurs.

Le Conseil d'Administration est composé d'un minimum de trois, et d'un maximum de sept administrateurs.

En cas de démission, l'administrateur démissionnaire sera remplacé par un autre administrateur déjà élu qui reprendra les missions du démissionnaire jusqu'à la première assemblée générale.

il est nécessaire que le président et le secrétaire aient une connaissance de la seconde langue du pays,

Seuls peuvent devenir administrateurs ceux qui pendant aux moins 12 mois, ont suivi de manière assidue un stage auprès du Conseil d'Administration.

Si par suite de démission ou de toute autre circonstance, le nombre d'administrateurs devenait inférieur à trois, les administrateurs restants convoquent dans les plus brefs délais une assemblée générale en vue de compléter le Conseil,

Il serait en outre prévu que les stagiaires soient appelés à compléter le Conseil d'Administration.

En cas de pluralité de stagiaires, c'est celui qui a obtenu le plus de voix à l'Assemblée Générale qui

devient administrateur jusqu'à la première assemblée générale qui suit, qu'elle soit ordinaire

ou extraordinaire.

L'ordre du jour de cette assemblée comportera obligatoirement l'élection d'un nouvel administrateur qui achèvera le mandat.

A défaut pour les administrateurs d'avoir convoqué cette assemblée générale dans les six mois,

les commissaires pourront procéder à la convocation de l'assemblée générale en respectant les présents

statuts.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Les administrateurs sont élus par l'Assemblée Générale pour une durée de maximum trois ans à la majorité simple des votes; à partir de ce moment, ceux-ci feront partie du conseil d'administration pour autant qu'ils aient suivi l'année de stage imposée plus haut.

Si aucun candidat n'obtient la majorité simple, i1 sera procédé à un deuxième tour entre un nombre de candidats les mieux classés égal aux sièges à pourvoir plus un.

Le Conseil d'Administration est renouvelé d'un tiers chaque année. Le Conseil d'Administration détermine l'ordre de sortie de ceux-ci, Les membres sortants sont rééligibles.

Un administrateur démissionnaire présente par écrit sa démission au Conseil d'Administration. Un administrateur peut dans tous les cas être démis de ses fonctions par l'Assemblée Générale.

Le Conseil d'Administration prend ses décisions collégialement.

Le mandat des administrateurs est gratuit, sans que cependant cette gratuité ne s'oppose au remboursement des frais justifiés et raisonnables consentis pour l'exercice normal de leur mandat.

Des exceptions peuvent êtres approuvées par l'Assemblée Générale.

Le Conseil d'Administration est légalement convoqué à la demande du président, d'un vice-président ou de deux administrateurs. La convocation sera accompagnée d'un ordre du jour. ll se réunit au

minimum quatre fois l'an.

Un administrateur ne peut disposer que d'une seule procuration.

Le Conseil d'Administration ne peut délibérer valablement que si au moins la moitié des administrateurs sont présents ou valablement représentés.

Le président de la Commission Juridique ou son représentant peut de droit participer,

Le Conseil d'Administration prend les décisions à la majorité des membres présents, Au cas ou au moins de la moitié du Conseil d'Administration est absent ou non représenté, les membres absents peuvent faire convoquer par le secrétaire une nouvelle réunion dans les 30 jours.

Cette réunion peut alors siéger valablement et prendre des décisions à la majorité, quelque soit le nombre d'administrateurs présents.

Les rapports des réunions du conseil d'administration sont enregistrés dans un registre des procès verbaux. Ils sont signés par le président et le secrétaire.

Les procès verbaux sont déposés et conservés au secrétariat de la FBN. Une copie de ce rapport est envoyée par le secrétaire aux membres et aux membres du conseil d'administration dans les 30 jours qui suivent.

Le Conseil d'Aministration a les pouvoirs les plus étendus pour l'administration et la gestion de la FBN, Tout ce qui n'est pas expressément réservé par la loi ou les présents statuts est de sa compétence.

Il a pleine capacité pour poser tous actes de disposition et d'administration, tels qu'entendus par le droit civil, pour réaliser ou tendre à réaliser l'objet social de la FBN.

Les actes de gestion journalière ou de gestion courante sont confiés au président, à un vice-président, au secrétaire et au trésorier,

Le Conseil d'Administration établit un règlement d'ordre intérieur qui fait partie des statuts, ceci sans devoir recourir à la procédure de modification des statuts prévue par la loi,

Ce règlement d'ordre intérieur ainsi que !es adaptations futures de celui-ci, devront êtres approuvées par l'Assemblée Générale qui suit la création ou la modification, par un vote à la majorité simple.

Le Conseil d'Administration peut délivrer annuellement des « cartes de vacances » selon les modalités fixées dans le règlement d'ordre intérieur.

Le Conseil d'Administration à le droit de suspendre un membre du conseil d'administration de la même façon que pour l'exclusion d'un « membre » (art 5 d),

. . 1

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Les actions judiciaires ou extrajudiciaires peuvent être suivies, tant en demandant qu'en défendant,

poursuites et diligence de deux administrateurs qui n'ont à justifier que de leur seule

qualité d'administrateurs.

Art. 10 B. Mandats conférés par le Conseil d'Administration.

Le Conseil d'Administration peut à tout moment nommer un ou plusieurs mandataires qui se verront confier soit l'accomplissement d'une mission précise soit un mandat général dans un domaine déterminé. Ces mandataires seront choisis par priorité parmi les membres d'une association naturiste membre adhérent de la FBN.

A défaut de trouver parmi les membres de ces associations quelqu'un de compétent, le Conseil d'administration pourra alors désigner un mandataire parmi des personnes extérieures au mouvement ayant les compétences voulues,

Avant de procéder à la désignation d'un mandataire, celui devra

" être proposé par un membre du conseil ; r

" être préalablement entendu par te Conseil d'administration

Pour que la délibération du Conseil d'administration te nommant soit valable, il faut que

" la convocation vise expressément à l'ordre du jour la nomination d'un ou plusieurs mandataires dont l'identité est indiquée ;

" te Conseil d'administration, régulièrement constitué, accepte ce point à l'unanimité des administrateurs présents.

" le conseil d'administration déterminera la mission confiée, tes pouvoirs qui lui sont reconnus ainsi que la durée du mandat.

En toute hypothèse, le mandat de tous les mandataires désignés prend fin automatiquement lors de l'assemblée générale statutaire de la FBN mais le mandataire pourra être reconduit dans sa fonction par simple décision du Conseil d'Administration mis en place à l'issue des élections statutaires sauf si l'Assemblée Générale s'y est opposée.

Le mandataire recevra un document écrit signé par le président et te secrétaire indiquant la date de sa nomination, la durée du mandat, la mission confiée et les pouvoirs qui lui sont accordés.

La FBN et le mandataire pourront, à tout moment et sans avoir à se justifier, mettre fin par écrit au mandat en cours.

Dans l'exécution de la tâche qui lui est confiée, le mandataire rendra des comptes au Conseil d'Administration,

Sur invitation, le mandataire pourra assister sans voix délibérative, aux réunions du Conseil d'Administration.

Il pourra demander à être entendu par le Conseil d'Administration pour y discuter de la mission qui lui a été confiée.

Le mandataire sera invité aux assemblées générales, Ji pourra y prendre la parole pour rendre compte de l'accomplissement de sa mission.

En toute hypothèse, le Conseil d'administration reste responsable vis-à-vis de l'Assemblée générale des agissements du mandataire désigné.

Art. 11. Validité des engagements de la FBN

Les actes qui engagent la FBN, autres que ceux de gestion journalière, et les mandats spéciaux sont signés

conjointement par le président et le secrétaire.

Les actes de gestion journalière sont signés simplement par le président, un vice-président, le secrétaire ou le trésorier, suivant les actes, et chacun suivant ses compétences.

Lors de la réception de factures de plus de 750 EUR, le trésorier doit présenter celles-ci à l'une des deux

personnes responsables ayant procuration pour exécuter des virements ( payements ).

Celui-ci doit signer la facture incriminée et y inscrire : » Lu et approuvé pour payement ».

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 12, Pouvoirs du président.

Le président coordonne et dirige les activités du Conseil d'Administration,

Il a la police des séances et dirige les débats, tant aux Assemblées Générales qu'au Conseil

d'Administration et veille à l'observation des statuts.

Il conseille les membres du conseil dans l'activité de leurs tâches, veille à leur réalisation et à l'exécution des décisions du conseil d'administration.

1l représente la FBN tant en Belgique qu'à l'étranger.

Au cas où le conseil d'administration serait composé de plus de trois membres élus, et que le conseil dispose d'un ou deux vice-présidents, le président peut être assisté et se faire remplacer par l'un des deux.

En cas d'absence ou d'empêchement, ii est remplacé par un des vice-présidents.

Art. 13. Commission Juridique

Le Conseil d'Administration peut nommer une Commission Juridique composée au maximum de trois

membres, de préférence juristes. Ces nominations sont révocables ad nutum.

Les membres de la Commission Juridique ne sont pas rémunérés et ne peuvent être investis d'un mandat d'administrateur.

CHAPITRE V

Dispositions finales

Art 14. Exercice social

L'exercice social de la FBN commence le 1 er janvier et se termine le 31 décembre suivant.

Art. 15. Contestations

Les contestations ou oppositions pouvant s'élever entre la FBN représentée par son Conseil d'Administration, d'une part, et d'autre part, un ou plusieurs membres, ou les contestations ou oppositions pouvant s'élever entre membres seront tranchées par un collège arbitral à l'exclusion de tout recours quelconque aux tribunaux ordinaires,

Ce collège sera composé dans le premier cas, de trois arbitres, l'un choisi par le Conseil d'Administration, le deuxième par la partie opposée et le troisième sera un membre de la Commission Juridique.

Dans le deuxième cas, un arbitre sera choisi par chacune des parties opposées, et le troisième sera un membre de la Commission Juridique.

Les arbitres décideront en amiables compositeurs et seront dispensés des formes habituelles de la procédure. Leur décision sera sans appel.

Pour les éventuels litiges ou contestations entre la FBN et, un tiers étranger à l'association, le Conseil d'Administration a, dans l'étendue de ses pouvoirs, celui de compromettre.

Art 16. Contrôleurs des comptes

Les contrôleurs des comptes sont choisis par l'Assemblée Générale.

Art. 17. Dissolution

La dissolution de l'association ne peut être décidée que par l'assemblée générale délibérant conformément

aux règles prévues pour la modification des statuts,

Par la même délibération, il est procédé à l'élection de deux liquidateurs agissant conjointement et qui auront pour mission de régler toutes les dettes de l'association au besoin en réalisant les actifs.

L'Assemblée Générale nomme également le ou les commissaires chargés de surveiller la liquidation et de lui faire rapport sur l'évolution de celle-ci.

Si la liquidation devait se prolonger au-delà d'une année comptée à partir de leur nomination, et ensuite d'année en année s'il échèt, les liquidateurs seront tenus de convoquer une assemblée générale au cours de laquelle ils rendront compte de l'exécution de leur mission.

Mon 2.2

Votat B - Suite

Lorsque celle-ci leur paraîtra terminée, ils convoqueront l'Assemblée Générale qui se prononcera sur

l'affectation du patrimoine restant à des associations poursuivant des buts similaires.

La mission des administrateurs en fonction lors de la décision de dissolution prend automatiquement fin.

La première assemblée générale tenue dans le cadre de la liquidation sera appelée à se prononcer sur la décharge à donner éventuellement aux administrateurs.

Président Secrétaire : Trésorier

Paul Lambrechts Marc Vangossum Marc Knaeps

ti-pe)É : À\teLto\- 4 e v

rClratennterisa3àaatel~~ep'greideleee : Agte~r:a feaorekimaiteeklmeselristemrs¢attatikiuitz4eesusnsenait:togeeeorrnres aeeF teouctritIde" e-P>IOeatderltsssoeiatinoldanddtttinrnau'b:ggeidaaPegg#uldUdseiltess

Aukwessgr; NQefirPlrtselpffle

Rt-sere,

au

tioniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

08/09/2014
ÿþMOD 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Rectubank van koophandel

Anlwerpen

28 fet 7fivi

afdelihu Antwerpen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/09/2014 - Annexes du Moniteur belge

1101111 1J1.1111.1 1jj!110111111111111

Ondernemingsnr 0409.542.116

Benaming

(voluit): Federatie van Belgische Naturisten

(verkort): FBN

Rechtsvorm: VZW

Zetel: Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint

Onderwerp akte: Ontslag en benoeming Bestuurders

Navolgende bestuurders waren ontslagnemend en terug herkiesbaar op de Algmene ledenvergadering van vrijdag 25 april 2014 te 20u 30. Zij werden allen terug verkozen

Lambrechts Paul St Thomasstraat 24 2018 Antwerpen geboren op 12-10-1946 Vangossum Marc Liersesteenweg 112 2R 2647 Lint geboren op 29-01-1957 Knaeps Marc Nieuwstraat 58 2400 Mol geboren op 20-12-1955

Lisback Christian Rue Ed, Dekoster 109 1140 Evere geboren op 28-12-1936

Lambrechts Thomas Broekstraat 72 9150 Rupelmonde geboren op 4-6-1976

Solon Agnes Geerdegemdries 7 2800 Mechelen geboren op 29-11-1959

Vanaf 25 april bestaat de raad van bestuur uit de personen hierna vernoemd.

De functies werden intern verdeeld en toegekend in de vergadering van 25 april te 22 u van deze raad van

bestuur.

Lambrechts Paul St. Thomasstraat 24 2018 Antwerpen geboren op 12-10-1946 voorzitter Vangossum Marc Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint geboren op 29-01-1957 secretaris Knaeps Marc Nieuwstraat 58 2400 Mol geboren op 20-12-1955 penningmeester

overige leden van bestuur:

Lisback Christian Rue Ed. Dekoster 109 1140 Evere geboren op 28-12-1936

Lambrechts Thomas Broekstraat 72 9150 Rupeimonde geboren op 46-1976

Solon Agnes Geerdegemdries 7 2800 Mechelen geboren op 29-11-1959 assistent secretaris

Delleuse Jean Rue du Presbytère 33 4260 Braives geboren op 18-05-1943 vice voorzitter

Lambrechts Paul Vangossum Marc Knaeps Marc

voorzitter secretaris penningmeester

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

"

08/09/2014
ÿþVoor behouc aan h Baie Stans%

MOD 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter gr.fVP

Rechtbank van koophandel

Agame put I

28 AU6, 20%

afdeling Antwerpen

Griffie

*14166601*

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/09/2014 - Annexes du Moniteur belge

Ondernerningsnr : 0409.542.116

Benaming

(voluit) : Féderation Belge de Naturisme

(verkort) FBN

Rechtsvorm: ASBL

Zetel: Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint

Onderwerp akte: Démissions et nominations

Les administrateurs suivant étaient démissonnaires et étaient rééligibles à Assemblée Géneraie de vendredi 25 avril 2014, à 20:30 h. ils ont tous été réélus.

Lambrechts Paul St. Thomasstraat 24 2018 Antwerpen né le 12-10-1948

Vangossum Marc Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint né le 29-01-1957

Knaeps Marc Nieuwstraat 58 2400 Mol né le 20-12-1955

Lisback Christian Rue Ed. Dekoster 109 1140 Evere né Ie 28-12-1936 Lambrechts Thomas Broekstraat 72 9150 Rupelmonde né le 4-6-1976 Solon Agnes Geerdegemdries 7 2800 Mechelen née le 29-11-1959

Depuis le 25 avril 2014, le conseil d'administration est constitué des personnes ci-apres

Les fonctions ont été distribuées et attribuées lors de l'Assemblée Générale du 25 avril à 22 h.

Lambrechts Paul St. Thomasstraat 24 2018 Antwerpen né le 12-10-1946 président Vangossum Marc Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint né le 29-01-1957 secrétaire Knaeps Marc Nieuwstraat 58 2400 Mol né le 20-12-1955 trésorier

Les autres administrateurs

Lisback Christian Rue Ed. Dekoster 109 1140 Evere né le 28-12-1936

Lambrechts Thomas Broekstraat 72 9150 Rupelmonde né le 4-6-1976

Solon Agnes Geerdegemdries 7 2800 Mechelen née le 29-11-1959 assistente secétaire

Dellause Jean Rue du Presbytère 33 4260 Braives né le 18-05-1943 vice président

Lambrechts Paul Vangossum Marc Knaeps Marc

Président secrétaire trésorier.

Op de laatste blz. van Luik Ivermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Wes.b" ne" " ft.tosneek eg 1" " " " " b,41" " " " L" " " " " " " " " ;" " " " " " " "

02/07/2013
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

i

" 13101008*

NEERGELEGD

21 JUNI 2013

RECHTBANK VAN

KOOPHAMEL E GENT

rise

Ondernemingsnr : 0409.342.116

Benaming

(voluit) : Federatie van het Belgisch Naturisme

(verkort) : F.B.N.

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Hoppestraat, 14 - 9000 Gent

Onderwerp akte

TekstTijdens de Algemene Vergadering van vrijdag, 26 april 2013 zijn onderstaande bestuursleden met altgemeenheid van stemmen gekozen :

Ontslagen

Herbenoemingen

Benoemingen

Paul Lambrechtss Voorzitter

Verhaevert Andrea Bestuurslid

Debbaut Arlette Bestuurslid

Lambrechts Paul Bestuurslid

Lambrechts Thomas Bestuurslid

Vangossum Marc Bestuurslid

Solon Agnes Bestuurslid

Bijlagen bij-Liet Bélgisch Staatsblad - 02/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste hlz. van Luik B vermelden . Recto . Naam en hoedanigheid van de instrurnenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam eh handtekening.

02/07/2013
ÿþ4

A.,

MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Efçl

21 JUNI 2013

RECHTBANK V '-

KOOPHANDE , ;SENT

Ondernemingsnr ; 0409.542.116

Benaming

(voluit) : Fédération Belge de Naturisme

(verkort) ; F.B.N.

Rechtsvorm : ASBL

Zetel : Hoppestraat, 14 - 9000 Gent

Onderwerp akte :

Tekst Lors de l'Assemblée Générale du vendredi 26 avril 2013 les administrateurs ont été élus avec la totalité des voix

Démissions : Verhaevert Andrea

Debbaut Arlette

réélus : Lambrechts Paul administrateur

Lambrechts Thomas administrateur

nominés : Vangossum Marc administrateurs

Solon Agnes administrateur

Paul Lambrechtss

Voorzitter

Op de laatste blz van Luik B vermelden . Recto . Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

dijlagen Milet Belgisch Staatsblad - 02/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

27/06/2012
ÿþf. MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



1

Vi

beh,

aai

Bel

Staa

Ondernemingsnr : 0409.542.116

Benaming

(voluit) : Federatie van het Belgisch Naturisme

(verkort) : F.B.N.

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Hoppestraat, 14 - 9000 Gent

Onderwerp akte : Bevestiging samenstelling bestuur

Op de Algemene Vergadering van vrijdag, 20 april 2012 zijn alle bestuursleden met algemeenheid van stemmen herkozen.

Vooriztter : Lambrechts Paul

Secretaris : Debbaut Arlette

Penningmeester : Andrea Verhavert

Bestuursleden : Jean Delleuse - Thomas Lambrechts - Chrisitan Lisback - Marc Knaeps

Deze tekst is door de Algemene vergadering van vrijdag, 20 april 2012 met algemeenheid van stemmen goedgekeurd..

Paul Lambrechts

Voorzitter F.B.N.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

.Op de laatste blz. van luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

27/06/2012
ÿþimillopoug MOD 2.2



Luik B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie



het

a:

BF

Sta

I~IV@ I INNdIIII~pVI~IW

xiais3~ea+

Ondernemingsnr : 0409.542.116

Benaming

(voluit) : Fédération Belge de Naturisme

(verkort) : F.B.N.

Rechtsvorm : ASBL

Zetel : 1-loppestraat, 14 - 9000 Gent

Onderwerp akte : Approbation du Conseil d'administration

Lors de l'Assemblée Générale du vendredi, 20 avril 2012 les administrateurs ont été réélus avec la totalité des voix.

Président : Lambrechts Paul

Secrétaire : Debbaut Arlette

Trésorière : Verhavert Andrea

Administrateurs : Delleuse Jean - Lambrechts Thomas - Lisback Chrisitan - Knaeps Marc

Ce texte a été approuvé à l'unanimité des voix à l'Assemblée Générale du vendredi, 20 avril 2012.

Lambrechts Paul

Président.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermeiden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging: stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso " Naam en handtekening.

04/06/2015
ÿþMOD 2,2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



F2Bohtbankvan ka4Rháridél

Antwerpen

26 N!E! 2715

afdelingMerpen



Ondernemingsnr : 0409.642.116

Benaming

(voluit): Federatie van Belgische Naturisten

(verkort) : FBN

Rechtsvorm : VZW

Zetei : Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint

Onderwerp akte : Ontslag en benoeming Bestuurders

Op de Algmene ledenvergadering van vrijdag 24 april 2015 te 20 u waren volgende bestuurders

ontslagnemend.

Lambrechts Paul St. Thomasstraat 24 2018 Antwerpen, geboren op 12-10-1946 , Ontslagnemend en niet

meer verkiesbaar.

Deleuse Jean Rue du Presbyë'e 33 4260 Braives, geboren op 18-05-1943. Ontslagnemend en terug

verkiesbaar.

Delleuse Jean werd terug verkozen.

Vanaf 24 april 2015 bestaat de raad van bestuur uit de personen hierna vernoemd.

De functies werden intern verdeeld en toegekend in de vegadering van 24 april te 22u30 van deze raad van

bestuur.

Vangossum Marc Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint , geboren op 29-01-1957 voorzitter Solon Agnes Geerdegemdries 7 2800 Mechelen, geboren op 29-11-1959 secretaris Knaeps Marc Nieuwstraat 58 2400 Mol , geboren op 20-12-1955 penningmeester

overige leden van de raad van bestuur

Delleuse Jean Rue du Presbylke 33 4260 Braives geboren op 18-05-1943 vice-voorzitter

Lisback Christian Rue Ed. Dekoster 109 1140 Evere geboren op 28-12-1936

Lambrechts Thomas Broekstraat 72 9150 Rupelmonde geboren op 4-06-1976

Vangossum Marc

voorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

04/06/2015
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

.=,...Y.-ffggillbar)Kvar) koophandel

Antwerpen

28 MEI 2815

gm8 Antwerpen



Ondernemingsnr : 0409.542.116

Benaming

(voluit) : Féderation Belge de Naturisme

(verkort) : FBN

Rechtsvorm : ASBL

Zetel: Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint

Onderwerp akte : Démissions et nominations

A l'Assemblée Générale de vendrdi 24 avril 2015 à 20 h , lesadministateurssuivants étaient.

LambrechtsPaul , St,Thomasstraat 24 à 2018 Antwerpen, né Ie 12-10-1946.

démissionnaire et non rééligible.

Delleuse Jean , Rue du Présbytère 33 à 4260 Braives, né Ie 18-05-1943.

démissionnaire et rééligible.

Delleuse Jean a été réélu,

A partir du 24 avril 2015, le conseil d'administration est composé des personnes nommées ci-après. Les foncitions ont été distibuées au sein du groupe et ont été attribuées lors de l'assemblée du 24 avril à 22 h 30 de ce conseil d'administration.

Vangossum Marc Liersesteenweg 112 2R 2547 Lint,né le 29-01-1957 Président Solon Agnes Geerdegemdries 7 2800 Mechelen, né le 29-11-1959 Sécretaire Knaeps Marc Nieuwstraat 58 2400 Mol , né ie 20-12-1955 Trésorier.

Les autres administrateurs :

Odieuse Jean Flue de Présbyttère 33 4260 Braives , né le 18-05-1943 vice président

Lisback Christian Rue Ed. Dekoster 109 1140 Evere , né le 28-12-1936

Lambrechts Thomas Broekstraat 72 9150 Rupelmonde , né le 0406-1976.

Vangossum Marc

Président

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
FEDERATION BELGE DE NATURISME, EN ABREGE : F…

Adresse
LIERSESTEENWEG 112-2R 2547 LINT

Code postal : 2547
Localité : LINT
Commune : LINT
Province : Anvers
Région : Région flamande