HOF ZEVENBERGEN

Association sans but lucratif


Dénomination : HOF ZEVENBERGEN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 547.985.167

Publication

28/03/2014
ÿþ(verkort)

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Kasteeldreef 22, 2520 Ranst

Onderwerp akte : Oprichting

Hoofdstuk 1. Naam, oprichters en zetel

1.1. Een vereniging zonder winstoogmerk wordt heden, 21 februari 2014., opgericht overeenkomstig de wet

van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 door;

Marleen Bollen, Kasteeldreef 22, 2520 Ranst, 7/10/1966, Tongeren

Erik Herrebosch, Kasteeldreef 22, 2520 Ranst, 5/01/1963, Genk

Maria Grommen, Elzendreef 13, 2243 Zandhoven, 05/11/1947, Borgloon

Paul Breesch, Elzendreef 13, 2243 Zandhoven, 24/04/1943, Rijkei

Christel Smits, Haverstraat 2, 2861 Onze Lieve Vrouw Waver, 23/08/1965 Borsbeek

Ludwig Van Hoof, Haverstraat 2, 2861 Onze Lieve Vrouw Waver, 9/08/1964 Lier

1.2. De vereniging wordt vzw Hof Zevenbergen genoemd en is opgericht voor onbepaalde duur, Zij kan te allen tijde ontbonden worden.

1.3. De maatschappelijke zetel is gevestigd te 2520 Ranst, Kasteeldreef 22 en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Antwerpen

Hoofdstuk 2. Doel

2.1. De vereniging heeft tot doel

" Beheer en uitbouw van een gastvrij huis voor verstilling, verdieping, vorming en ontmoeting

Q' uitdrukkelijk in de traditie van de spiritualiteit van de Menswording

D met aandacht voor vernieuwing en dynamisch aansluitend bij de hedendaagse generatie, hun spirituele

behoeftes en verlangens

" Verder uitbouwen van een gelovige leefgemeenschap; leken en religieuzen verbonden in een gedeeld religieus leven - elk op eigen wijze

" Een ankerplaats voor de beweging van Menswording

" Een studieplek voor de spiritualiteit van Menswording vandaag in de samenleving

2.2. De vereniging mag alle activiteiten ondernemen om haar maatschappelijk doel te realiseren,met inbegrip van het stellen van handelsdaden, in zoverre de opbrengst hiervan uitsluitend besteed wordt aan het realiseren van het maatschappelijke doel.

Hoofdstuk 3. Vermogen

3.1. Het vermogen van de vereniging zal worden gevormd door:

" het stichtingskapitaal

" inkomsten uit activiteiten

" subsidies en giften

" eventuele andere verkrijgingen en baten.

Op de laatste blz. van Luik i3 vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

MQD 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd tor griffie von de Rechtbank van Koophandel fie Antwerpen op

Griffie I 7S'A 24%

Onderrtemingsnr: 0 5 4 7 " 9 8 5 `i 6 7

Benaming

(voluit) : Hof Zevenbergen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Hoofdstuk 4. Leden

4.1. Het aantal leden is onbeperkt met een minimum van 4.

Er zijn enkel effectieve leden. In deze statuten verwijst de term `lid' naar de effectieve leden.

4,2 Een kandidaat-lid dient zijn kandidatuur voor te dragen aan de Raad van Bestuur, die een advies daarover geeft op de eerstvolgende Algemene vergadering, Het kandidaat-lid kan tot de vereniging toetreden indien deze door 213 van de Algemene vergadering als zodanig wordt toegelaten en mits dit kandidaat-lid de werking, doelstellingen en het huishoudelijk reglement onderschrijft. Het kandidaat lid dient zijn kandidatuur mondeling of schriftelijk mee te delen aan een bestuurder.

4.3. De leden zijn geen lidgeld verschuldigd, maar kunnen wel vrijwillig inbrengsten doen of bijdragen storten. Bij het eindigen van hun lidmaatschap kunnen de leden en hun rechtsopvolgers geen recht op de goederen van de vereniging laten gelden. Evenmin hebben zij het recht om de door henzelf of door hun rechtsvoorgangers gedane inbrengsten of gestorte gelden terug te vorderen of de zegels te leggen.

4.4. Het lidmaatschap is van onbepaalde duur en eindigt door vrijwillig ontslag, uitsluiting, het verlies van de hoedanigheid die de opname als lid rechtvaardigde, en overlijden.

Vrijwillig ontslag geschiedt mondeling of door een gewone ontslagbrief geadresseerd aan de voorzitter van de Raad van Bestuur. De uittreding gaat pas van kracht op de eerstvolgende Algemene vergadering.

Uitsluiting kan alleen uitgesproken worden door de algemene vergadering met twee derde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

4.5. De raad van bestuur is verplicht een ledenregister bij te houden.

Telkens wanneer er wijzigingen optreden in het ledenbestand van de effectieve leden moeten deze

wijzigingen binnen de dertig dagen na kennisgeving ervan aan de raad van bestuur in het ledenregister worden

doorgevoerd.

De leden hebben de verplichting om een adreswijziging door te geven aan de raad van bestuur.

Het origineel van het ledenregister wordt bijgehouden ter zetel van de vzw.

Hoofdstuk 5. Algemene Vergadering

5.1. De Algemene Vergadering is bevoegd voor de wijziging van de statuten, benoeming en afzetting

van bestuurders, het goedkeuren van de rekeningen en van de begroting, de kwijting aan de bestuurders,

het opstellen van een reglement van inwendige orde, de uitsluiting van een lid, de ontbinding van de vereniging.

5.2. Elk lid van de Algemene Vergadering beschikt over één stem..

5.3. De gewone Algemene Vergadering wordt jaarlijks samengeroepen in de loop van het eerste

trimester ten einde de rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting voor het lopend jaar goed te keuren. Een buitengewone Algemene Vergadering kan door de Raad van Bestuur worden samengeroepen telkens als het belang van de vereniging het vereist.

5.4. De Raad van Bestuur is ertoe gehouden een buitengewone Algemene Vergadering samen te

roepen, telkens wanneer ten minste de helft van de leden er schriftelijk om verzoekt. Oproepingen voor de Algemene Vergadering worden per gewone post, fax of email, ten laatste tien dagen voor de vergadering verstuurd. De oproeping omvat de agenda van de vergadering. De agenda wordt bepaald door de Raad van Bestuur en wordt bij de oproepingsbrief gevoegd. Elk voorstel ondertekend door ten minste één vierde van de leden, wordt op de agenda gebracht.

5.5. De Algemene Vergadering kan geldig beslissen als minstens de helft van het aantal leden

aanwezig of vertegenwoordigd is, met uitzondering voor de gevallen waar de wet een ruimere aanwezigheid vereist. Indien er niet voldoende leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, dient er een nieuwe Algemene Vergadering samengeroepen te worden, met dezelfde agenda, die geldig kan beslissen ongeacht het aantal aanwezigen. Behalve wanneer de wet van 27 juni 1921 of deze statuten uitdrukkelijk anders vermelden, kan de Algemene Vergadering geldig beslissen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen.

5.6. Van elke vergadering wordt een verslag opgemaakt dat op de eerstvolgende vergadering wordt

goedgekeurd en vervolgens ondertekend door de Voorzitter. Deze verslagen worden bijgehouden in een speciaal register. Uittreksels uit het verslag bestemd voor derden worden ondertekend door de Voorzitter of door twee bestuurders.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

W,OD 2.2

Hoofdstuk 6. Raad van Bestuur

6.1. De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van minstens drie leden, benoemd

door de Algemene Vergadering en dit voor maximum twee termijnen van vier jaar. De leden van de Raad van Bestuur worden niet bezoldigd, zij kunnen eventueel een vergoeding van hun kosten bekomen, mils voorafgaandelijke goedkeuring van de uitgave door de Raad van Bestuur. De benoeming, het ontslag en de afzetting van een bestuurder wordt binnen één maand voor publicatie overgemaakt aan het Belgische Staatsblad. De Raad van Bestuur wordt samengeroepen door de Voorzitter of door de Ondervoorzitter of door minstens twee bestuurders. Oproepingen voor de Raad van Bestuur worden per gewone post, fax of email, ten laatste 7 dagen voor de vergadering verstuurd. De oproeping bevat ook de agenda voor de vergadering. De agenda wordt opgesteld door de Voorzitter, maar ieder lid van de Raad van Bestuur heeft het recht punten op de agenda te laten plaatsen. De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de Voorzitter, bij diens afwezigheid door de Ondervoorzitter, of wanneer beiden afwezig zijn, door het oudste aanwezige bestuursraad lid. De Raad van Bestuur vergadert geldig wanneer de helft van de bestuurders aanwezig zijn en beslist bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders. Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen. Van elke vergadering wordt een verslag opgemaakt dat op de eerstvolgende vergadering wordt goedgekeurd en vervolgens ondertekend door de Voorzitter. Deze verslagen worden bijgehouden in een speciaal register. Uittreksels uit het verslag bestemd voor derden worden ondertekend door de Voorzitter of door twee bestuurders.

Hoofdstuk 7. Bevoegdheden

7.1, De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar bij alle gerechtelijk en

buitengerechtelijke handelingen. De Raad van Bestuur treedt op als eiser of verweerder in aile rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen. Hij is bevoegd voor aile handelingen, van bestuur en van beschikking, niets uitgezonderd, met inbegrip van het vervreemden, zelfs am niet, van roerende of onroerende goederen en van het hypothekeren, zelfs met beding van dadelijke uitwinning, van het lenen en uitlenen, voor om het even welke termijn, voor alle handels en bankverrichtingen.

De Raad kan zijn bevoegdheden geheel of gedeeltelijk overdragen aan één of meer van zijn leden of aan een gevolmachtigde derde. Tegenover derden volstaat opdat de vereniging geldig vertegenwoordigd zij, de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders,

De Raad van bestuur als college kan, indien zij dit nodig oordeelt, een directeur benoemen, die met het dagelijks bestuur wordt belast en die verantwoording dient af te leggen bij de Raad van bestuur. Deze verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling en tekent geldig namens de vereniging tegenover de openbare en private bankinstellingen en alle andere instellingen.

Hoofdstuk 8. Rekeningen

8.1. Het dienstjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

8.2. De inkomsten van de vereniging kunnen bestaan uit :

D de inkomsten verwezenlijkt door de inrichting van activiteiten

D de giften

D de inkomsten gerealiseerd door eventuele commerciële activiteiten bedoeld om de vereniging

werkingsmiddelen voor de realisatie van haar maatschappelijk doel te bezorgen.

8.3, De boekhouding van de inkomsten en uitgaven dient nauwkeurig volgens de principes van het

dubbel boekhouden gevoerd te worden.

8.4. Op de jaarlijkse gewone Algemene Vergadering legt de Raad van Bestuur de balans en de

resultatenrekening van het verlopen dienstjaar en de begroting van het lopend dienstjaar ter goedkeuring voor.

8.5. De goedkeuring van de rekeningen en van de begroting impliceert de kwijting voor de leden van de Raad van Bestuur.

Hoofdstuk 9. Ontbinding

9.1. De vereniging kan nooit gehouden zijn tot méér dan het totaal van haar netto-actief,

9.2. In geval van vrijwillige ontbinding, zal de Algemene Vergadering één of meer vereffenaars aanstellen en hun bevoegdheden bepalen.

MOD 2,2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - Vervolg

9.3. De bestemming van de activa, na vereffening van de schulden, zal bepaald worden door de

Algemene Vergadering, maar dient in ieder geval tot een belangeloze doelstelling te worden aangewend.

Hoofdstuk 10. Varia

Voor ai wat niet expliciet door deze statuten geregeld wordt, is de wet van 27 juni 1921 toepasselijk. In alle gevallen, waarin zowel de wet ais deze statuten niet voorzien, beslist het bestuur.

Hoofdstuk 11. Overgangsbepalingen

Het eerste boekjaar loopt van de datum van oprichting, zijnde 14 februari 2014 tot en met 31 december 'E 2014.

Voor de eerste maal als bestuursleden zullen optreden;

1. Voorzitter

NAAM: Paul Firmin Breesch, NUMMER 43.04.24-265.43 Geboren op 24/04/1943 te Rijkel

WOONPLAATS Elzendreef 13, 2243 Zandhoven

2. Secretaris

NAAM: Ludwig Francis Maria Van Hoof NUMMER 64.08.09-437.14, Geboren op 09/08/1964 te Lier. '

WOONPLAATS: Haverstraat 2, 2861 Onze Lieve Vrouw Waver

3. Bestuurslid

NAAM: Erik Philemon Alfons Herrebosch NUMMER: 63.01.05-191,19 Geboren op 05/01/1963 te Genk.

WOONPLAATS: Kasteeldreef 22, 2520 Ranst

4. Bestuurslid

NAAM: Karine Julienne Anna Willems NUMMER: 55.04.18-266.86 Geboren op 18/04/1955 te Beveren -

Waas. WOONPLAATS: Stationsstraat 2, 2570 Duffel

5. Bestuurslid

NAAM: Jozef August Maria Smits, NUMMER; 54.05.09-379.35 Geboren op 09/05/1954 te Borsbeek.

WOONPLAATS: Steenweg op Mol 34 bus 2, 2360 Oud-Turnhout

De bestuurders aanvaarden hun mandaat

De bestuurders beslissen vervolgens om mevrouw Marseen Bollen, Kasteeldreef 22 te 2520 Ranst aan te stellen tot algemeen directeur, belast met de dagelijkse leiding van de vereniging. In deze functie mag zij de vereniging rechtsgeldig vertegenwoordigen en verbinden, financiële transacties verrichten, contracten ondertekenen, doch dit alles met een maximum van 10000,00 Euro per transactie.

Aldus goedgekeurd door de Bijzondere Algemene Vergadering te Ranst op 21 februari 2014, in drie exemplaren waarvan er één bewaard wordt op de maatschappelijke zetel van de vereniging en waarvan het andere wordt neergelegd op de Griffie van de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen.

Ludwig Van Hoof Paul Breesch

Bestuurder Bestuurder / Voorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/03/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
HOF ZEVENBERGEN

Adresse
KASTEELDREEF 22 2520 RANST

Code postal : 2520
Localité : RANST
Commune : RANST
Province : Anvers
Région : Région flamande