HUISARTSENVERENIGING MALLE ZOERSEL, AGEKORT : HVMZ

Association sans but lucratif


Dénomination : HUISARTSENVERENIGING MALLE ZOERSEL, AGEKORT : HVMZ
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 424.263.350

Publication

22/06/2015
ÿþ Moo 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

2.1 de uitoefening van het huisartsenberoep te vergemakkelijken, te behartigen en te beschermen, binnen hun buisartsenzone.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden ; recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Rechtbank van koophandel

Antwerpen

1 1 lU1.1l 2015

afdelilttiverpen

ITTIP

Ondememingsnr : 0424.263.350

Benaming

(voluit) : Huisartsenvereniging Malle-Zoersel

(verkort) : HVMZ

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Turnhoutsebaan 73, 2390 Oostmalle

Onderwerp akte : Statuten Huisartsenkring VZW

I: BENAMING -ZETEL- HUISARTSENZONE

Artikel 1: Naam  zetel  zone  stichters

1,1 De benaming van de vereniging is: Huisartsenvereniging Malle-Zoersel vzw; huisartsenkring vereniging zonder winstoogmerk. Als afkorting: HVMZ vzw

Zowel de volledige naam als de afkorting kunnen elk afzonderlijk als enige en volledige statutaire benaming van de vereniging worden gebruikt. Alle officiële stukken en akten uitgaande van de vereniging dragen deze benaming, alsook het adres van de zetel van de vereniging,

12 De zetel is gevestigd te: 2390 Oostmalle, Turnhoutsebaan 73, gemeente van de huisartsenzone (Artikel 1.3), in het gerechtelijk arrondissement van Antwerpen.

De zetel kan te Mien tijde getransfereerd worden naar een ander adres binnen de huisartsenzone (Artikel 1.3) op voordracht van de Raad van Bestuur, met eenvoudige goedkeuring door de Algemene Vergadering, Wijziging van het adres van de zetel dient ook aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren te worden meegedeeld.

1,3 De huisartsenzone bestaat uit het geografisch aaneengesloten gebied van de hierna expliciet vermelde (deel-)gemeente(-n) van de huisartsenkring vzw Huisartsenvereniging Malle-Zoersel:

2390 Malle (Oostmalle en Westmalle)

2980 Zoersel (Halle, Sint-Antonius en Zoersel)

1.4 De stichters van de vereniging zijn de volgende:

Dr. CHRISTOPHE Inge (Turnhoutsebaan 73, 2390 Oostmalie)

Dr. DENCKENS Kathleen (Kerkhoflei 47, 2980 Sint-Antonius)

Dr. TANGRE Leslie (Antwerpsesteenweg 49, 2390 Oostmalle)

!I: DOEL DUUR

Artikel 2: Doel

De vereniging heeft tot doel:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

IflhII

! r MBQ 2.2

2.2 de huisartsgeneeskunde op een sociaal en wetenschappelijk verantwoorde wijze te bevorderen: zowel curatieve als preventieve geneeskunde, diensten die de continuïteit van de zorg verzekeren, thuisgezondheidszorg en palliatieve zorg; dit met een bijzondere aandacht voor de wettelijke verplichtingen en de regels van de deontologie, zowel van artsen als van andere beroepen.

2.3 de relaties en samenwerking te bevorderen binnen de huisartsenzone en locoregionaal, tussen de huisartsen onderling, met de artsen-specialisten, met de beoefenaars . van medische en paramedische beroepen, met de gezondheidswerkers publieke en private instellingen, met de organisaties actief binnen de gezondheids- en welzijnszorg alsook met de overheid.

2.4 de lokale organisatie en vertegenwoordiging van de huisartsen van de huisartsenzone op zich te nemen, conform de opdrachten van het KB van 8.juli.2002 tot vaststelling van de opdrachten verleend aan de huisartsenkringen en alle toekomstige opdrachten welke de wetgever aan de wettelijk erkende huisartsenkring toevertrouwt.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge 2.4.1 de huisartsenkring vzw treedt op als vertegenwoordiger van de huisartsen van de huisartsenzone en is het lokaal aanspreekpunt voor de huisartsen en voor het lokale beleid ter implementatie van het lokale gezondheidsbeleid,

Hiertoe

1° kan de huisartsenkring initiatieven nemen ter promotie van de eerstelijnsgezondheidszorg in het algemeen en van de huisartsenwerking in het bijzonder;

2° neemt de huisartsenkring initiatieven ter optimalisatie van de multidisciplinaire samenwerking tussen de eerstelij nszorgverstrekkers;

3° poogt de huisartsenkring samenwerkingsovereenkomsten af te sluiten met het ziekenhuis (of de ziekenhuizen), teneinde de continuïteit van de patiëntenzorg te waarborgen;

4° streeft de huisartsenkring naar een optimale toegankelijkheid van de huisartsgeneeskunde voor alle patiënten van de huisartsenzone.

2.42 de huisartsenkring vzw crganiseert één huisartsenwachtdienst binnen de huisartsenzone (Artikel 1.3), eventueel bestaande uit verscheidene onderdelen.

1° De wachtdienst bestaat uit volgende onderdelen: georganiseerde vrijwillige weekwacht en

georganiseerde verplichte weekendwacht,

2° De huisartsenkring vzw stelt het Huishcudelijk Reglement van de wachtdienst en toegevoegde akten op, met alle praktisch organisatorische, wettelijke en deontologische bepalingen, geldend voor alle huisartsen van de huisartsenzone.

2.5 de locoregionale organisatie van initiatieven ter bevordering van de wetenschappelijke navorming van de huisartsen in de vorm van o.a. voordrachten, studievergaderingen, seminaries en congressen.

2.6 initiatieven te nemen om de huisartsen organisatorisch, structureel en inhoudelijk een beroepskader aan te bieden, om te voldoen aan de wettelijke vereisten en/of om te voldoen aan de erkenningscriteria voor huisartsen.

Bij de verwezenlijking van haar doel zal de vereniging erop toezien dat de uitvoering ervan niet strijdig is met de Code van de Geneeskundige Plichtenleer. _

De vereniging kan alle roerende en onroerende goederen bezitten of verkrijgen en alle rechtshandelingen verrichten die nodig of nuttig zijn voor de verwezenlijking van haar doel. De vereniging kan aile middelen

aanwenden die tot de verwezenlijking rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen. .

Artikel 3; Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur en kan te allen tijde ontbonden worden door de Algemene

Vergadering, onder de voorwaarden van artikel 16 van deze statuten.

III: LE DEN

Artikel 4: Lidmaatschap

4.1 De vereniging omvat minstens vier leden; het maximaal aantal leden is onbeperkt. De vereniging telt werkende leden die huisarts zijn binnen de huisartsenzone en eventueel toegetreden leden die eveneens geneesheer zijn (Artikel 4.4), De volheid van het lidmaatschap met stemrecht en toegang tot de Algemene Vergadering komt toe aan de werkende leden, verder vermeld als °lid" of "leden".

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

4.2 De Raad van Bestuur zal op de zetel van de vereniging een register van de leden bijhouden. Zijn lid van de vereniging, huisartsen die voldoen aan de volgende cumulatieve lidmaatschapsvoorwaarden:

1° praktijk voerend huisarts zijn (dit wil zeggen erkende huisartsen, huisartsen in opleiding en algemeen geneeskundigen met verworven rechten),

2° met een kabinet uitgerust om de huisartsgeneeskunde te beoefenen gevestigd op een adres binnen de huisartsenzone (Artikel 1.3),

3° die het jaarlijks lidgeld betaalt,

4° die zich houdt aan de wettelijke en deontologische bepalingen van de statuten en de Huishoudelijke Reglementen en in het bijzonder het Huishoudelijk Reglement van de wachtdienst en toegevoegde akten onderschrijven dat voorafgaandelijk ter goedkeuring aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren en aan de Provinciale Geneeskundige Commissie werd voorgelegd.

4.3 De Raad van Bestuur zal de formaliteiten van het lidmaatschap schriftelijk uitwerken en laten goedkeuren door de Algemene Vergadering. Kandidaat werkende leden stellen zich schriftelijk kandidaat bij de Raad van Bestuur.

4.4 De Algemene Vergadering kan onder door haar te bepalen voorwaarden (Artikel 4.1) andere personen toelaten als toegetreden leden. Dit dienen artsen te zijn ingeschreven op de lijst van de Orde der Geneesheren.

De vrijwillige toetreding van een lid dat voldoet aan aile'lidmaatschapsvoorwaarden (Artikel 4.2), kan van rechtswege niet geweigerd worden, noch door de Algemene Vergadering noch door de Raad van Bestuur.

Artikel 5: Uitsluiting  Ontslag  Uittreding  Overlijden

5,1 De uitsluiting van een lid vereist de beslissing van de Algemene Vergadering, na advies van de Raad van Bestuur, mits vermelding op de agenda en genomen bij twee derde meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Een aanwezigheidsquorum van twee derde der leden is vereist.

Het onderwerp van de uitsluiting kan nooit betrekking hebben op de statutaire voorwaarden van het lidmaatschap, gezien de acceptatieplicht, op voorwaarde dat het lid aan alle cumulatieve lidmaatschapsvoorwaarden (Artikel 4.2) voldoet en blijft" voldoen.

De rechten van de verdediging van het geviseerde lid worden gerespecteerd; de Raad van Bestuur is verplicht het geviseerde lid voorafgaandelijk op te roepen voor verhoor en vervolgens een omstandig gemotiveerd advies aan de Algemene Vergadering te formuleren,

De uitsluiting treedt onmiddellijk in en wordt aan de betrokkene per aangetekend schrijven medegedeeld.

5.2 Een lid dat ontslag neemt of vrijwillig uittreedt, zal dit per aangetekend schrijven melden aan de Raad van Bestuur, die dit officieel ter kennis brengt aan de leden van de huisartsenkring vzw op de Algemene Vergadering, Ontslagen gaan in vanaf de eerstvolgende algemene vergadering.

5.3 Het verlies van één van de cumulatieve voorwaatden van lidmaatschap (Artikel 4.2) brengt van rechtswege ook het verlies van lidmaatschap mee.

Een lid dat weigert het lidgeld te betalen, na twee schriftelijke aanmaningen en een regularisatietermijn van één maand na de tweede schriftelijke aanmaning, wordt geacht ontslag te hebben genomen en wordt daarvan aangetekend op de hoogte gebracht door de Raad van Bestuur,

5.4 Het lidmaatschap neemt een onmiddellijk einde bij het overlijden van een lid,

5.5 Noch het ontslagnemend, noch het uittredend lid, noch het uitgesloten lid, noch de rechtsopvolgers van overleden leden, kunnen aanspraak maken noch op het vermogen noch op de bijdragen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen en/of inbreng vorderen.

5.6 Binnen de huisartsenkring vzw wordt een verzoeningscommissie opgericht. De samenstelling is als volgt: één lid van de Raad van Bestuur, bij voorkeur de wachtdienstcobrdinator en minstens één lid van ieder wachtdienstonderdeel, voorgedragen door dit wachtdienstonderdeel. Deze samenstelling wordt bekrachtigd door de Algemene Vergadering. De duur van dit mandaat is beperkt tot maximum 4 jaar en hernieuwbaar. Deze commissie heeft een bemiddelende doch geen sanctionerende bevoegdheid in verband met alle statutaire

doelstellingen, in het bijzonder de wachtdienstwerking. De geschillenprocedure, wat betreft de

wachtdienstwerking wordt bepaald door het Huishoudelijk Reglement van de wachtdienst. Onopgeloste problemen worden geschillen en worden voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren, wanneer het deontologische problemen betreft. Andere geschillen worden voorgelegd aan de Provinciaal Geneeskundige Commissie.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

5.7 De taken van de wachtdienstverantwoordelijke worden gestipuleerd in het Huishoudelijk Reglement van de wachtdienst.

lVz ALGEMENE VERGADERING

Artikel 6: Samenstelling

6.1 De Algemene Vergadering omvat alle leden en komt minstens één maal per jaar samen,

6.2 De werkende leden zijn aanwezig in eigen persoon of bij geschreven volmacht geldend voor één vergadering als vertegenwoordiger van een ander lid. De volmachtgever wordt ais aanwezig geteld voor de behandeling en de beslissing over het punt of de punten vermeld in de volmacht. "

6.3 Elk werkend lid heeft gelijk stemrecht en beschikt over één stem.

6,4 Toegetreden leden kunnen zonder stemrecht deelnemen aan de algemene vergadering volgens de voorwaarden bepaald door de Algemene Vergadering (Artikel 4.4).

Artikel 7: Werking

7.1 De Algemene Vergadering beschikt over alle wettelijke bevoegdheden die haar uitdrukkelijk door de wet

van 2.mei.2002 zijn toegekend; een besluit van de Algemene Vergadering is vereist voor.

1° de wijziging van de statuten;

2° de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3° de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging

4° de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5° de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

6° de ontbinding van de vereniging;

7° de uitsluiting van een lid;

8° de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk;

9° aile gevallen waarin de statuten dat vereisen.

7.2 De Raad van Bestuur stelt de agenda op  ondertekend door de voorzitter en/of secretaris  en nodigt uit telkens het doel of het belang van de vereniging zulks vereist. Elk voorstel onderschreven door minstens 5% van de werkende leden wordt op de agenda geplaatst van de eerstvolgende algemene vergadering. De agenda wordt bij de oproepingsbrief gevoegd. De oproepingsbrief met de agenda, plaats, datum en uur van de vergadering wordt aan ieder lid ten laatste 8 kalenderdagen voordien toegezonden.

7.3 Wanneer minstens 20% van de leden er schriftelijk om verzoekt, is de Raad van Bestuur verplicht om een bijzondere algemene vergadering samen te roepen, binnen de termijn van één maand met toevoeging van de agendapunten voorgesteld door de verzoekende leden,

7.4 De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur, bijgestaan door de Algemene Vergadering. Bij afwezigheid van de voorzitter zit diens plaatsvervanger (Artikel 11.1) de vergadering voor,

Artikel 8: Besluitvorming

8.1 Behalve wanneer de wet van 2.mei.2002 of deze statuten het uitdrukkelijk anders vermelden, kan de Algemene Vergadering geldige beslissingen nemen met een eenvoudige meerderheid van stemmen  onthoudingen niet meegeteld  welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigede leden is.

8.2 Bij staking van stemmen of bij gelijke stemmen wordt het voorstel geacht niet te zijn aangenomen. Een voorstel wordt slechts aanvaard door de eenvoudige meerderheid der aanwezige en vertegenwoordigde leden.

8.3 De stemming over personen is geheim, De Algemene Vergadering kan de stemmodaliteiten bepalen en kan één of meer stemopnemers aanduiden.

8.4 De Algemene Vergadering kan geldig beslissen over wat niet in de dagorde staat wanneer twee derde van de aanwezige leden hierom verzoekt, behalve over deze punten die expliciet vooraf op de agenda moeten vermeld worden en waarvoor een besluit van de Algemene Vergadering is vereist bepaald in Artikel 7.1 van

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

deze statuten. Op een buitengewone algemene vergadering kan slechts over die punten beraadslaagd worden die uitdrukkelijk vermeld worden in de dagorde.

8.5 De regelmatig genomen besluiten binden alle werkende leden, ook zij die niet stemmen, die tegenstemmen of afwezig zijn.

Artikel 9: Notulen  Jaarverslag

9.1 De beslissingen van de Algemene Vergadering worden neergeschreven in de notulen die worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris alsook door de leden die dit wensen. In relatie met haar doelstellingen en/of wettelijke opdrachten wordt gerapporteerd in een jaarverslag,

9.2 Het register van de notulen, de jaarverslagen en de boekhoudkundige stukken van de vereniging worden op de maatschappelijke zetel bewaard, waar alle leden er kennis kunnen van nemen zonder het echter te verplaatsen.

9.3 Het afschrift van de notulen en/of het jaarverslag wordt door de voorzitter en de secretaris ondertekend

9.4 De beslissingen worden aan de werkende leden en eventueel aan de toegetreden leden en aan derden schriftelijk ter kennis gebracht, mits respect voor het medisch beroepsgeheim.

9.5 Leden en derden met een blijkbaar belang, kunnen een afschrift bekomen van notulen en/of het jaarverslag van de algemene vergadering. Ze richten hiertoe een schriftelijk verzoek aan de Raad van Bestuur om het moment van de raadpleging overeen te komen.

V: RAAD VAN BESTUUR

Artikel 10: Samenstelling

10.1 De Algemene Vergadering benoemt onder haar' werkende leden  exclusief onder de erkende huisartsen -- de leden van de Raad van Bestuur, die verder als bestuurder vermeld worden. Dit mandaat is bij akte bepaald (Artikel 19).

10.2 De Raad van Bestuur is samengesteld uit ten minste drie bestuurders. Ze oefenen dit mandaat onbezoldigd uit, behoudens een billijke vergoeding voor huisartsenkringrelevante kosten en vacaties. Deze vergoeding wordt jaarlijks voorgelegd aan de Algemene Vergadering ter goedkeuring conform Artikel 7.1.

10.3 De Algemene Vergadering kan aan verschillende nader te bepalen categorieën van leden een aantal

mandaten in de raad van bestuur voorbehouden, o.a.

1° aan leden van de Algemene Vergadering

2° aan leden behorende tot een gemeente of deelgemeente van de huisartsenkring vzw (Artikel 1.3).

3° aan leden die zich bekennen tot een deelgroep  die minstens 5% van leden vertegenwoordigt en het

bewijs levert zich systematisch in de minderheid geplaatst te weten met betrekking tot de vertegenwoordiging

en/of organisatie van de wachtdienst (Artikel 2.4).

Elk lid van de Algemene Vergadering kan zich desgevallend slechts kandidaat stellen voor de Raad van

Bestuur binnen één van deze vooraf bepaalde categorieën.

10.4 Bij de samenstelling van de Raad van Bestuur kunnen maximaal twee derde van de mandaten opgenomen worden door personen van hetzelfde geslacht. Indien de Algemene Vergadering onmogelijk aan die voorwaarde kan voldoen, wordt de motivering daartoe opgenomen in het verslag van de aanstellingsvergadering.

10.5 De Raad van Bestuur wordt verkozen voor een periode van vier jaar. Bestuurders die verkozen worden om een ontslagnemend lid te vervangen, voleindigen het mandaat van hun voorganger. Het bestuursmandaat is hernieuwbaar conform de bepalingen in Artikel 7 en Artikel 8.

10.6 Het ontslag van een bestuurder wordt gemeld conform Artikel 5 en Artikel 7.1 van deze statuten.

10.7 De Algemene Vergadering kan bestuurders afzetten conform Artikel 5 en Artikel 7.1 van deze statuten. Voor statutaire bestuurders moeten de formaliteiten voor een statutenwijziging gevolgd worden. Niet statutaire bestuurders kunnen worden afgezet door de Algemene Vergadering bij gewone meerderheid. Iedere beslissing waarbij een bestuurder wordt afgezet moet neergelegd worden op de griffie en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

M6D 2,2

10.8 Het mandaat der bestuurders eindigt wanneer zij niet meer voldoen aan de cumulatieve Ikdmaatschapsvoorwaarden (Artikel 4.2). Het ontslag wordt gemeld conform Artikel 5 en Artikel 7.1 van deze statuten.

10.9 De bestuursleden kunnen geen personeelslenden zijn van de vereniging (Artikel 12.3).

Artikel 11: Werking

11.1 De Raad van Bestuur verdeelt de primaire bestuursfuncties onder haar bestuursleden, met name de voorzitter, de secretaris en de penningmeester. Deze functies zijn onverenigbaar.

De voorzitter, samen met de secretaris of twee bestuurders, roept de bestuursraad bijeen en zit de vergadering voor. Indien hij verontschuldigd of afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door diens plaatsvervanger, De secretaris fungeert als eerste plaatsvervangend voorzitter, de penningmeester als tweede plaatsvervangend voorzitter. In uitzonderlijke omstandighedeh kan een ander bestuurslid worden aangeduid.

11.2 De wachtcoördinator is voorzitter van de verzoeningscommissie en zorgt voor de opvolging en Implementatie van de Huishoudelijke Reglementen.

11.3 De beraadslagingen en beslissingen van de Raad van Bestuur vereisen de aanwezigheid van minstens de helft van zijn leden; de gewone stemmenmeerderheid volstaat, onthoudingen niet meegeteld,

Artikel12: Bevoegdheden

12.1 De Raad van Bestuur vertegenwoordigt en verbindt geldig de vereniging, door de handtekening van de voorzitter en de secretaris of de penningmeester, zonder bijzondere machtiging van de Algemene Vergadering, in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke handelingen, inbegrepen daden van beschikking en al wat niet volgens de wet of statuten tot de bevoegdheid van de Algemene Vergadering behoort.

12.2 Aldus kan de Raad van Bestuur alle roerende en onroerende handelingen stellen, verkopen, aankopen, lenen, ontlenen; samengevat: de vereniging verbinden in alle omstandigheden en op de meest

uitgebreide wijze voor zover verenigbaar met het doel. "

12.3 De Raad van Bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel van de vereniging en bepaalt hun taken en bezoldigingen.

12.4 De Raad van Bestuur beslist over alle aangelegenheden tenzij de wet of de statuten een andere regeling voorschrijven, De Raad van Bestuur moet de geldige beslissingen van de Algemene Vergadering uitvoeren.

12.5 De Raad van Bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en die ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Algemene Vergadering.

12.6 Door de bestuurders wordt geen persoonlijke verplichting noch aansprakelijkheid aangegaan nopens verbintenissen van de vereniging.

Artikel 13: Overdracht bevoegdheden

13.1 De Raad van Bestuur kan bevoegdheden om de vereniging in en buiten rechte te vertegenwoordigen overdragen aan een of meer personen (derden), mits de machtiging van de Algemene Vergadering, de goedkeuring volgens Artikel 13.2 en de overdracht bij akte bepaald is (cfr. Artikel 19).

13.2 De aanvaarding van de opdracht, de inhoud van de opdracht en de omvang van hun bevoegdheden, alsook de ambtsbeëindiging en/of afzetting, worden in de notulen van de Algemene Vergadering opgenomen.

VI: LIDGELD  BEGROTINGEN  REKENINGEN

Artikel 14: Lidgeld

14.1 De Raad van Bestuur bepaalt het jaarlijks lidgeld, als een billijke bijdrage voor de werking, dat wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de Algemene Vergadering. De maximumbijdrage is 2500 ¬ ,

II

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

14.2 De geldelijke middelen en het vermogen van de vereniging bestaan o.a. uit:

14.2.1 inkomsten uit de jaarlijkse verplichte lidgelden

14.2.2 inkomsten uit giften, schenkingen, legaten en leningen

14.2.3 inkomsten uit eigen activiteiten

14.2.4 normale beleggingen van inkomsten

14.2.5 subsidies, in het bijzonder de financiering(en) door de overheid

(KB 26.juni.2003)

Artikel 15; Boekhouding

15.1 Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot en met 31 december. Tijdens het stichtingsjaar loopt het boekjaar vanaf het moment van de stichting tot 31 december van dat jaar.

15.2 De Raad van Bestuur bereidt de jaarrekeningen van het voorbije boekjaar en de begroting van het volgend boekjaar voor, en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering binnen de zes maanden na afsluitingsdatum. De jaarrekening dient te worden opgenomen in het dossier ter griffie van de rechtbank.

15.3 De vereenvoudigde boekhouding wordt bijgehouden door de penningmeester of desgevallend door een gemachtigd vertegenwoordiger (Artikel 13.1).

VII: ONTBINDING  VEREFFENING Artikel 16: Ontbinding  vereffening

16.1 Behoudens de gevallen van ontbinding van rechtswege kan tot ontbinding slechts besloten worden door de Algemene Vergadering volgens de wet van 2.mei.2002.

16.2 In geval van vrijwillige ontbinding van de vereniging stelt de Algemene Vergadering, op voordracht van de Raad van Bestuur, één of meer vereffenaars aan (die ook geneesheren zijn) en bepaalt hun bevoegdheden,

16.3 In geval van ontbinding van de vereniging worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen  na goedkeuring door de Algemene Vergadering  aan één of meer verenigingen of organisaties die een gelijkaardig doel nastreven, ter bevordering van de huisartsgeneeskunde.

VIII: ALGEMEEN

Artikel 17: Orde  Geneeskundige Commissie

17.1 De statuten en huishoudelijke reglementen en elke wijziging ervan worden vooraf ter nazicht en goedkeuring voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren.

17.2 Elk lid blijft als arts op deontologisch vlak persoonlijk verantwoordelijk voor zijn daden, zowel tijdens de beoefening van het beroep als voor daden gesteld binnen het kader van de werking van de vereniging.

17.3 Ieder huishoudelijk reglement van de wachtdienst en iedere wijziging van dit huishoudelijk reglement of van de documenten waarnaar in onderhavige statuten wordt verwezen, wordt meegedeeld aan de Provinciale Raad van der Orde der Geneesheren en aan de Provinciale Geneeskundige Commissie.

Artikel 18: Statuten  Wijzigingen -- Goedkeuring

18.1 De wet van 2.mei.2002 wordt toegepast wanneer de statuten en/of de huishoudelijke reglementen geen oplossing bieden.

18.2 Tot wijziging van de statuten kan slechts worden beslist indien die wijzigingen in de agenda van de oproeping gedocumenteerd vermeld is en indien twee derde van de stemgerechtigde leden aanwezig en/of vertegenwoordigd is . Wordt dit quorum niet bereikt dan kan een tweede vergadering na 15 dagen worden bijeengeroepen, die een geldig besluit zal kunnen nemen ongeacht het aantal aanwezigen. Voor elke statutenwijziging is bovendien een twee derde der aanwezige en/of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede vergadering. Tot wijziging van het doel en/of de doeleinden van de vereniging kan slechts met vier vijfde van stemmen worden besloten.

FOOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

18.3 Deze statuten werden overeengekomen onder de hiernavolgende leden. Aldus aangenomen op de Algemene Vergadering gehouden te Westmalle op 26.februari.2015.

De leden,

LIJST MET AANWEZIGE EN VERTEGENWOORDIGDE LEDEN

BAECK Luc Kerkhoflei 47, 2980 Zoersel Huisarts

BEERSMAN Sven Smissestraat 41, 2980 Zoersel Huisarts

CALUWE Anke Turnhoutsebaan 73, 2390 Malle Huisarts

CHRISTIAENSEN Greet Schaggeleweg 5, 2390 Malle Huisarts

CHRISTOPHE Inge Turnhoutsebaan 73, 2390 Malte Huisarts

DENCKENS Kathleen Kerkhoflei 47, 2980 Zoersel Huisarts

DOM Karen Halledorp 124, 2980 Zoersel Huisarts

FAES May Smissestraat 41, 2980 Zoersel Huisarts

HERBOTS Benny (volmacht) Leemstraat 12, 2390 Malle Huisarts

HOSTE Jessy (volmacht) Oude Meirstraat 30, 2390 Malle Huisarts

JACOBS Lenie Halledorp 124, 2980 Zoersel " Huisarts

JAGERS Dirk (volmacht) Loteling laan 29, 2980 Zoersel Huisarts

KROBER Annette (volmacht) Kwikaard 80, 2980 Zoersel Huisarts

NORIENE Aurelija Dorpsplaats 12, 2390 Malle Huisarts

PEETERS Els Kwikaard 80, 2980 Zoersel Huisarts

PEETERS Frank Lindedreef 4, 2980 Zoersel Huisarts

PEETERS Maarten Lindedreef 4, 2980 Zoersel Huisarts

PLEES Els Smissestraat 41, 2980 Zoersel Huisarts

ROMBOUTS Dirk (volmacht) Turnhoutsebaan 73, 2390 Malle Huisarts

SCHOTSMANS Heidi (volmacht) Sint-Antoniusbaan 281, 2980 Zoersel Huisarts

SMETS Anke Halledorp 124, 2980 Zoersel Huisarts

TANGHE Leslie Antwerpsesteenweg 49, 2390 Malle Huisarts

VAN DER AUWERA Kathleen Sint Teunisplein 5, 2980 Zoersel Huisarts

VAN DER WANGEN Peter Orchideeënlaan 23, 2980 Zoersel Huisarts

VAN DE WOUWER Patrick Risschotlei 37, 2980 Zoersel Huisarts

VAN GINKEL Joke Smissestraat 41, 2980 Zoersel Huisarts

VAN GULCK Birgit Tumhoutsebaan 73, 2390 Malle Huisarts

VANNEUVILLE Anneleen Sint Teunisplein 5, 2980 Zoersel Huisarts

VAN VRECKEM Raphaël Turnhoutsebaan 73, 2390 Malle Huisarts

VERMEIRE Etienne Kwaad Einde 13, 2390 Malle Huisarts

VERMEIRE Sam (volmacht) Kwaad Einde 13, 2390 Malle Huisarts

WYFFELS Patrick Halledorp 124, 2980 Zoerset Huisarts

i .r

a

behouden aan het Belgisch Staatsbiad

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Artikel 19: Toegevoegde akte: Samenstelling Raad van Bestuur de dato 26.feburar1.2015 19.1a Beëindiging mandaat

Dr. CHRISTOPHE Inge, voormalig voorzitter (NN 66063048840 - RIZIV 1-17209-64-004) Turnhoutsebaan 73, 2390 Malle Dr. TANGHE Leslie, voormalig secretaris (NN 62091545374 - RIZIV 1-16018-91-004) Antwerpsesteenweg 49,2390 Malle Dr. DENCKENS Kathleen, voormalig penningmeester (NN 69061238468 - RIZIV 1-18160-83-003) Kerkhoflei 47, 2980 Zoersel

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

Drr CHRISTIAENSEN Greet, voormalig bestuurder (NN 70110935252 - RIZIV 1-18245-95-004)

Schaggeleweg 5, 2390 Malle

Dr. JAGERS Dirk, voormalig bestuurder (NN 71080124511 - RIZIV 1-18356-81-004)

Lotelinglaan 29, 2980 Zoersel

Dr. NORIENE Aurelija, voormalig bestuurder (NN 70092449626 - RIZIV 1-18956-63-004)

Dorpsplaats 12, 2390 Malle

Dr, VAN DER AUWERA Kathleen, voormalig bestuurder (NN 73081603408 - RIZIV 1-18644-84-004)

Sint Teunisplein 5, 2980 Zoersel

Dr. VAN GULCK Birgit, voormalig bestuurder (NN 70050232058 - RIZIV 1-18187-56-004)

Turnhoutsebaan 73, 2390 Malle

19.1b Verlenging van mandaat

Dr. BAECK Luc, bestuurder (NN 58030549710 - RIZIV 1-14809-39-004)

Kerkhofiei 47, 2980 Zoersel

19.2 Nieuwe mandaten

Dr. VAN VRECKEM Raphaël, benoeming tot voorzitter (NN 85021909765 - RIZIV 1-48468-39-004) Turnhoutsebaan 73, 2390 Malle

Dr, BEERSMAN Sven, benoeming tot secretaris (NN 82050205788 - RIZIV 1-49071-18-004)

Smissestraat 41, 2980 Zoersel

Dr. PLEES Els, benoeming tot penningmeester (NN 87093041293 - RIZIV 1-49785-80-004)

Smissestraat 41, 2980 Zoersel

Dr, FAES May, benoeming tot bestuurder (NN 59031924260 - RIZIV 1-15146-90-004)

Smissestraat 41, 2980 Zoersel

Dr. VAN GINKEL Joke, benoeming tot bestuurder (NN 87020440060 - RIZIV 1-49951-11-004) Smissestraat 41, 2980 Zoerse

Opgemaakt in opdracht van de Algemene Vergadering de dato 26.2.2015 door Dr. Raphaël Van Vreckem, ° waarnemend voorzitter, op 4.juni.2015.

Op de laatste blz. van Luik B vermeiden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)nten) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
HUISARTSENVERENIGING MALLE ZOERSEL, AGEKORT …

Adresse
TURNHOUTSEBAAN 73 2390 MALLE

Code postal : 2390
Localité : MALLE
Commune : MALLE
Province : Anvers
Région : Région flamande