I.G.E.A.N - MILIEU EN VEILIGHEID

OPDRACHTHOUDENDE VER


Dénomination : I.G.E.A.N - MILIEU EN VEILIGHEID
Forme juridique : OPDRACHTHOUDENDE VER
N° entreprise : 863.137.573

Publication

15/05/2014
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

I11111111,1.11111.1111j1.1,111111111111

MONTEUR BELGE

07 -05- 201if

RELGISCRgATSBLAD

Ondernemingsnr : 0863.137.573

Benaming

(voluit): IGEAN milieu en veiligheid

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

(verkort)

Rechtsvorm : opdrachthouclende vereniging

Zetel: Doornaardstraat 60, 2160 Wommelgem

Onderwerp akte Statutenwijziging

TWEEDE Buitengewone algemene vergadering

van IGEAN milieu & veiligheid gehouden op woensdag 18 december 2013

te 19.30 uur in de burelen van IGEAN te VVommeigem, Doornaardstraat 60

Aanwezig 1. Lasthebbers A. Gemeenten Aartselaar Antwerpen Boechout Boom

Borsbeek Brasschaat Brecht

Edegem

Essen

Hemiksem

Hove

Kalmthout

Kapellen

Kontich

Lint

Malle

Mortsel

Niel

Ranst

Rumst

Schelle Schilde Schoten Stabroek Wijnegem Wommelgem Wuustwezel Zandhoven Zoersel Zwijndrecht Mertens Jos

Geets Lise

Truyens Jeroen

Van Heel Marc

Verboven Tom

Van Mechelen Dré

Vandekeere Tatiana

Lauriks Koen

Raijmaekers Gert

Boddaert Francois

Lambrecht Gerda

Breugelmans Jan

Van Langencionck Gerda

Rens Anja

Verbeeck Wouter

Boeckx Jan

Voets Lieve

Moons Maritsa

De Schutter Stan

Hellemans Yvonne

Smits Pieter

Bellens Hendrik

an Gastel Luc

Meylaerts Thomas

Plasmans Pia

Van Scharen Bart

Geysen Leo

Hen derickx Paula

Paredaens Koen

B.00MW 's en Intercommunales

Aartselaar Caremans Nicole

Boechout Van Genechten Willy

Borsbeek Van Tiggelen Jan

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)r(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening.

,

MOD 22

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Brasschaat Brecht

Edegem

Essen

Hemiksem

Hove

Kalmthout

Kapellen

Kontich

Lint

Malle

Mortsel

Niel

Ranst

Rumst

Schelle

Schilde

Schoten Stabroek VVijnegem Wommelgem Wuustwezel Zandhoven Zoersel Zwijndrecht

lmsir AGB Boom Plus AGB Kontich %drus Schelle IVCA

2. Bestuurders

De heer:E. Broeckx, voorzitter

De heren:J. Matheeussen en E. Vermoesen, ondervoorzitters

De heren:T. Aerts, J. Beert, E. Block, L. Bouckaert, B. Brughmans, C. Geeraerts, M. De Bock,

J. De Swaene, H. Debrabandere, J. Geens, H, Hendricicx, M. Heyvaert, L. Hofmans,

H. Jaspers, J. Matheeussen, R. Mannes, L. Monsieurs, R. Stuer, K. TSijen, G. Van Acker,

B. Couwenberghe, B. Van der Velde, M. Verschueren, P. Vindevogel, D. Wouters, bestuurders

Mevrouwen:L. De Block, A. Van Damme, G. Van der Spiegel, bestuurders

Bestuurders met raadgevende stem:

Mevrouwen:Z. Mezeyova, W. Somers en C. Verschueren, bestuurders met raadgevende stem

3.Commissarrs-revisor: de heer R. Meyers

4. Directie

De heer:J. Bridts, directeur-zaakvoerder

De heer:J. Van Hoydonck, adviseur

De heer:P. Magielse, technisch directeur

Mevrouw:H. Boydens, stafmedewerkster

De heer:W. Meersmans, stafmedewerker

Verontschuldigd

1. Lasthebbers

A. Gemeenten

Boom Van Heel Marc

Essen Raijmaekers Gert

Kalmthout Breugelmans Jan

Schoten Van Gastel Luc

B.00MW 's en Intercommunales

Brasschaat Callens Erwin

Fiemiksem Wachters Joris

Callens Erwin

Dignef Jos

Van de Walle Goeclele

Goorrnachtig Ronald

Wachters Joris

Denollet Gert

Fraeters Jan

Van Mechelen Lien

Schiltz Pieter

Schon keren Veerle

Hermans Dave

Sestig Kristien

Cravillon Gilberte

De Bruyn Marleen

Jansegers Tanya

Goemaere Frederik

Victor Christof

Van den Bergh Nancy

Lenie Lut

Gys Seppe

Smeulders Sonja

Vandeput Christel

Haest Dirk

ryeyrman Anke

Van Dyck Lieve

Goris Vera

Choukri Sadia

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Kalnnthout Fraeters Jan

Schelle Jansegers Tanya

Schilde Goemaere Frederik

Schoten Victor Christof

Wommelgem Gys Seppe

Zandhoven Vandeput Christel

2. Bestuurders

De heer:E. Vermoesen, ondervoorzitter

De heren:J. Baert, E. Block, L. Bouckaert, B. Brughmans, M. De Bock, J. Geens, L Hofrnans,

H. Jaspers, R. Mennes, L. Monsieurs, R. Stuer, K. T`Sijen, G. Van Acker,

B. Van der Velde, P. Vindevogel, D. Wouters, bestuurders

Mevrouwen:L. De Block, A. Van Damme, G. Van der Spiegel, bestuurders

Bestuurders met raadgevende stem

Mevrouwen:Z. Mezeyova en W. Somers bestuurders met raadgevende stem

4.Directie

Mevrouw:H. Boydens, stafmedewerkster

De heer E. Broeckx, voorzitter, opent de vergadering om 19.30 uur

A. Uitnodigingen

-De buitengewone algemene vergadering werd samengeroepen met de dagorde samengesteld bij

beslissing van de raad van bestuur van 4.09.2013.

-De dagorde is samengesteld als volgt:

IGEAN milieu & veiligheid BAV 1

1.goedkeuren van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategieën in 2014

2.goedkeuren van de begroting 2014

3.goedkeuren van het ondernemingsplan 2013-2019

IGEAN milieu & veiligheid  BAV 2

1.goedkeuren van de statutenwijziging

2.toetreding tot IGEAN dienstverlening

De deelnemers werden met aangetekend schrijven van 06.19.2013 uitgenodigd voor de buitengewone

algemene vergadering op woensdag 18.12.2013 om 19.00 uur in de burelen van IGEAN te Wommelgem.

-Met het aangetekend schrijven van 20.08.2013 werden volgende documenten bezorgd aan aile

deelnemers:

1,uittreksel uit de beslissing van de raad van bestuur

2.ontwerp van statutenwijziging

atoelichtings- en motiveringsnota,

-Met het schrijven van 10.12.2013 werden de bestuurders en de commissaris-revisor uitgenodigd om de

bijeenkomst van de buitengewone algemene vergadering op 18.12.2013 bij te wonen.

-De voorzitter verwelkomt de afgevaardigden van de besturen, de leden van de raad van bestuur en de

commissaris-revisor.

B.Vertegenwoordiging van de aandelen

-De directeur-zaakvoerder brengt verslag uit over de vertegenwoordiging van de onderschreven aandelen.

-Het totaal aantal aandelen, onderschreven door alle deelnemers samen, bedraagt 63.949.

-De leden-gemeenten, deelnemers A, hebben samen 63.784 aandelen onderschreven, waarvan er 51.857

vertegenwoordigd zijn.

-De deelnemers C hebben samen 165 aandelen onderschreven, waarvan er 110 vertegenwoordigd zijn.

-Op de vergadering zijn bijgevolg 51.967 aandelen van de 63.949 aandelen vertegenwoordigd.

-Art. 40 van de statuten bepaalt:

"De vergadering beraadslaagt en beslist op geldige wijze, mits de meerderheid van de leden alsook de

meerderheid van de leden, benoemd op voordracht van de gemeenten, aanwezig of vertegenwoordigd is."

-Art. 41 van de statuten bepaalt:

"de wijziging in de statuten wordt artikelsgewijs aangebracht door de algemene vergadering met een drievierde meerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen als voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt."

C.Aanduiding van 2 stemopnemers

" e MOD 2.2

-In toepassing van art. 40 van de statuten duidt de voorzitter mevrouw kristien Sestig en de heer Stan De Schutter als stemopnemers aan.

-De stemopnemers controleren de aanwezigheidslijst van de vertegenwoordigde aandelen en ondertekenen deze laatste.

-De ondertekende aanwezigheidslijst zal aan de notulen van deze buitengewone algemene vergadering gehecht blijven.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge D. Dagorde

1.Goedkeuring van de statutenwijzing

-Overwegende dat artikel 39 van het decreet van 6.07.2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking bepaalt dat wijzigingen in de statuten artikelsgewijs worden aangebracht door de algemene vergadering,

-Overwegende dat hiertoe een door de raad van bestuur goedgekeurd ontwerp van statutenwijzing aan alle

deelnemers moet worden voorgelegd,

-Gelet op de beslissing genomen tijdens de 84ste bijeenkomst van de raad van bestuur van 3.07.2013,

onder punt 1, die luidt als volgt:

Besluit de raad van bestuur unaniem

Art. 1: De bestuurders nemen kennis van de toelichting en de uitgebreide motivering om een

statutenwijziging ter goedkeuring voor te leggen aan de algemene vergadering en onderschrijft deze.

Art. 2: De raad van bestuur neemt kennis van het voorstel van statutenwijziging en keurt dit goed.

Art. 3: 1GEAN milieu & veiligheid zal de goedkeuring van de statutenwijziging opnemen in de

dagorde van de buitengewone algemene vergadering van 18.12.2013 vanaf

19 uur in de burelen van IGEAN te Wommeigem.

Ait 4: Aansluitend bij deze buitengewone algemene vergadering organiseert IGEAN milieu &

veiligheid een tweede buitengewone algemene vergadering met volgende dagorde:

de toetreding van IGEAN milieu & veiligheid bij IGEAN dienstverlening

Art, 5: IGEAN milieu & veiligheid zal de uitnodiging met de dagorde en de documenten aan alle

deelnemers bezorgen overeenkomstig het decreet intergemeentelijke samenwerking en de statuten.

-Gelet op de beslissing genomen tijdens de 85ste bijeenkomst van de raad van bestuur van 04.09.2013,

onder punt 1, die luidt als volgt:

Besluit de raad van bestuur unaniem:

Art, 1 :De buitengewone algemene vergaderingen van IGEAN op woensdag 18,12.2013 zullen doorgaan om

19 uur in de burelen van IGEAN, Doornaardstraat 60 te Wommelgem.

Art, 2:De opeenvolging van de buitengewone algemene vergaderingen en de dagorde is als volgt:

IGEAN dienstverlening BAV 1

lgoedkeuren van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor 2014

Zgoedkeuren van de begroting 2014

3.goedkeuren van het ondernemingsplan 2013-2019

IGEAN dienstverlening BAV 2

goedkeuren van de statutenwijziging

IGEAN milieu & veiligheid BAV 1

1.goedkeuren van de nota met de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor 2014

2.goedkeuren van de begroting 2014

3.goedkeuren van het ondernemingsplan 2013-2019

IGEAN milieu & veiligheid BAV 2

1.goedkeuren van de statutenwijziging

2.toetreding tot IGEAN dienstverlening

IGEAN dienstverlening BAV 3

1.aanvaarden van de toetreding van IGEAN milieu & veiligheid bij IGEAN dienstverlening

2.bepalen van het bedrag dat IGEAN milieu & veiligheid in het kapitaal moet storten

-Overwegende dat artikel 37 van de statuten bepaalt dat uitnodigingen tot de algemene vergadering de

dagorde vermelden en per aangetekende zending, uiterlijk 40 kalenderdagen voor de datum van de

vergadering, aan de deelnemers worden toegestuurd.

-Overwegende dat het ontwerp van statutenwijzing volgens hetzelfde artikel aan aile deelnemers moet worden voorgelegd uiterlijk 90 kalenderdagen voor de algemene vergadering.

-Gelet op het aangetekend schrijven van 6.9.2013 met de uitnodiging en de dagorde voor de buitengewone algemene vergadering op 18.12.2013.

-Gelet op het aangetekend schrijven aan de deelnemers van 20.08.2013 met het uittreksel uit de beslissing van de raad van bestuur, ontwerp van statutenwijziging en toelichtings- en motiveringsnota.

Besluit de buitengewone algemene vergadering

Enig art.:De buitengewone algemene vergadering keurt de statutenwijziging goed.

Een exemplaar van de gecoördineerde tekst van de statuten zal aan de notulen worden gehecht.

Wommeigem, 18 december 2013

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Voor eensluidend verkraard uittreksel

J. Bridts

directeur-zaakvoerder

IGEAN milieu & veiligheid

Opdrachthoudende vereniging

Statuten

Publiekrechtelijke rechtspersoon die de rechtsvorm van een opdrachthoudende vereniging overeenkomstig het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking heeft aangenomen

Register der Burgerlijke Vennootschappen

BTW nummer BE 863.137.573

Opgericht bij authentieke notariële akte verleden op 8.11.2003 en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad d.d. 19,12.2003

Statutenwijziging goedgekeurd door de Buitengewone Algemene Vergadering van IGEAN Milieu & Veiligheid van 15.6.2007 en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad d.d. 13.8.2007

Statutenwijziging goedgekeurd door de buitengewone algemene vergadering van 15.6.2007 artikel 242 en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13.08.2007 en goedgekeurd door de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen en lnburgering met het besluit van 22.08.2008

Statutenwijziging goedgekeurd door de buitengewone algemene vergadering van 18.12.2013 en goedgekeurd door de Vlaamse Minister van bestuurzaken, binnenlands bestuur, inburgering, toerisme en Vlaamse rand met besluit van 10.04.2014

Eerste hoofdstuk : Naam, rechtsvorm, doel, zetel, duur en verlenging, deelnemers, uittreding en uitsluiting

Art. 1 : naam

Onder de naam I.G.E.A,N,  milieu en veiligheid wordt een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging opgericht, verder "de vereniging" genoemd, beheerst door het decreet van 06.07.2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking, verder "het decreet" genoemd.

Art. 2 : rechtsvorm

De vereniging is een publiekrechtelijk rechtspersoon waarvan de kenmerken vastgelegd zijn overeenkomstig

de bepalingen van het decreet.

Overeenkomstig art. 11 van het decreet zijn voor al wat niet uitdrukkelijk geregeld is door het decreet of

deze statuten, de bepalingen van het Wetboek van vennootschappen, die gelden voor de vennootschapsvorm

van de coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, van toepassing.

De vereniging heeft geen handelskarakter.

De deelnemers verlenen een beheersoverdracht  geheel of ten dele- voor één of meer activiteiten vernield bij de bevoegdheden opgesomd in artikel 3 van deze statuten en dit ten voordele van de vereniging, met dien verstande dat er behoudens andersluidend besluit van de bevoegde raad in de beheersoverdracht die activiteiten begrepen zijn die de rechtsvoorganger van deze vereniging op 08.11.2003 uitoefent ten behoeve van de betrokken deelnemer. Pas nadat voor de voormelde activiteiten beheersoverdracht werd gedaan, kan de betrokken deelnemer eveneens beroep doen op één of meerdere andere activiteiten vermeld in artikel 1

Van deze deelnemers kan overeenkomstig art. 15 van de statuten een door de algemene vergadering vastgelegde maximale bijdrage in de kosten opgevraagd worden.

Art. 3 : doelstellingen

De vereniging heeft tot doel het initiëren, coördineren en realiseren van een vooruitstrevend, duurzaam en

integraal beleid van de aangesloten deelnemers inzake milieu en veiligheid.

De volgende activiteiten kunnen met het oog op de realisatie van deze doelstelling door de deelnemers op basis van één of meerdere beheersoverdrachten aan de vereniging worden toevertrouwd:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

A. Milieu

tinzameling, transport, voorbehandeling (zijnde o.m. sortering, overslag, mechanische behandeling, ...) en

verwerking van restafval evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren en realiseren

van nieuwe initiatieven terzake

inzameling via haalsystemen van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedriffsafval

D inzameling via brengsystemen van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedrijfsafval

Dtransport van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedripsafval

Evoorbehandeling van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedrijfsafval

Everwerking van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedrijfsafval

Ede aankoop van recipiënten voor de inzameling van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar

bedrijfsafval

2.Inzarneling, transport, voorbehandeling (zijnde o.m. sortering, overslag, mechanische behandeling, ...) en

verwerking van selectieve afvalfracties evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren

en realiseren van nieuwe initiatieven terzake

rinzameling via haalsystennen van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve

fracties van bedrijfsmatige oorsprong

inzameling via brengsystemen van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve

fracties van bedrijfsmatige oorsprong

Dtransport van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve fracties van

bedrijfsmatige oorsprong

rvoorbehandeling van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve fracties van

bedrijfsmatige oorsprong

overwerking van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve fracties van

bedrijfsmatige oorsprong

0(her)inrichting, uitbreiding, oprichting, beheer en exploitatie van containerparken

Daankoop van recipiënten voor de inzameling van selectieve afvalfracties

3,Hergebruik van afvalstoffen evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren en

realiseren van nieuwe initiatieven terzake

Esarnenwerking en ondersteuning van kringloopcentra

4.Afvalpreventie evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren en realiseren van

nieuwe initiatieven terzake

r de aankoop van recipiënten en artikelen in het kader van afvalpreventie

5.Rioolkolken en andere species evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren en

realiseren van nieuwe initiatieven terzake

het reinigen van de rioolkolken

rhet verwerken van rioolkolkenslib

rde overslag van allerhande grondspecies

Ehet transport van allerhande grondspecies

Cet verwerken van allerhande grondspecies

6.Juridische en technische ondersteuning inzake milieu evenals de daarbij horende communicatie en het

initiëren, codrdineren en realiseren van nieuwe initiatieven terzake

[intergemeentelee milieudienst

E Klimaatneutrale organisatie

. . .

7.Juridische en technische ondersteuning inzake handhaving evenals de daarbij horende communicatie en

het initiëren, coördineren en realiseren van nieuwe initiatieven terzake

milieuhandhaving

handhaving stedenbouw

[gemeentelijke administratieve sancties

g" "

B, Veiligheid

Darbeidsveiligheid in het kader van de wettelijke verplichting die elke werkgever heeft om de

arbeidsveiligheid bij het personeel te verzekeren.

Ede veiligheid van speeltoestellen en speelterreinen

Ede bouwplaatscodrdinatie voor tijdelijke en mobiele bouwplaatsen

Ede preventie en bescherming tegen geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk

andere veiligheidstaken die wettelijk of decretaal voorgeschreven worden.

De vereniging verwezenlijkt haar doel, hetzij rechtstreeks, hetzij in samenwerking met of door tussenkomst van elk ander publiek of particulier organisme overeenkomstig het decreet.

De vereniging kan, middels een besluit van de algemene vergadering, aan andere intergemeentelijk samenwerkingsverbanden de rechten overdragen waarover zij statutair beschikt inzake milieu, evenwel voor een termijn die niet langer kan duren dan de vennootschapsovereenkomst op grond waarvan deze rechten haar

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

zijn toegekend en voor zover de overdracht onontbeerlijk is voor de goede uitvoering van het afvalstoffenbeleid in het Vlaamse Gewest

Art. 4: maatschappelijke zetel

In toepassing van art 10 van het decreet is de zetel van de vereniging gevestigd Doomaardstraat 60, 2160 Wommelgem.

Deze zetel mag, enkel bij besluit van de algemene vergadering naar een andere plaats worden overgebracht in het arrondissement Antwerpen, en dat voor zover deze plaats gelegen is in een aangesloten gemeente en in lokalen die aan de vereniging of aan een aangesloten gemeente toebehoren. De raad van bestuur zorgt ervoor dat elke nieuwe zetel in het bijvoegsel van het Belgische Staatsblad wordt bekendgemaakt

De vereniging mag naast deze zetel van de vereniging één of meer exploitatiezetels vestigen, gelegen in het Vlaamse Gewest.

Art. 5 : duur en verlenging

De duur van de vereniging wordt vastgelegd op een termijn die eindigt op 21.06.2016

Na het verstrijken van deze termijn kan zij opeenvolgende keren verlengd worden voor een termijn die

telkens niet langer mag zijn dan 18 jaar overeenkomstig bepalingen van artikel 35 en 36 van het decreet.

De deelnemers zijn niet individueel gebonden door een termijn die verder reikt dan was besloten voor het ingaan van de verlenging, mits zij uiterlijk op dat ogenblik de vereniging op de hoogte brengen van hun niet-deelneming aan de verlenging.

De vereniging mag slechts verbintenissen aangaan voor een termijn die haar bestaanstermijn overschrijdt, indien deze verbintenissen kunnen nagekomen worden door haar inkomsten, reserves, vast beloofde toelagen of voorafgaandelijk geplaatste kapitalen.

De algemene vergadering kan de vereniging vroegtijdig ontbinden overeenkomstig art, 37, alinea 1 van het decreet

Art. 6 ; deelnemers

De vereniging kan naast 2 of meer gemeenten uitsluitend bestaan uit de provincie, uit autonome gemeentebedrijven, 0.C.M.W 's en hun verenigingen, in zoverre die uitsluitend uit openbare rechtspersonen bestaan, en andere samenwerkingsverbanden opgericht volgens de bepalingen van het decreet en voor zover ze tot deelneming worden toegelaten.

Art. 7 : toetreding

Alle toetredingen worden aanvaard door de algemene vergadering van de vereniging.

Art. 8 : uitsluiting

De algemene vergadering kan een lid uitsluiten wegens behoorlijk vastgestelde niet-naleving van zijn verbintenissen. Het besluit wordt getroffen bij twee derden van de geldig uitgebrachte stemmen. Het betrokken lid wordt vooraf gehoord. Het ontslag na uitsluiting wordt pas effectief op het einde van het bcekjaar waarin het werd verleend en voor zover alle aan de vereniging nog verschuldigde bedragen werkelijk zijn betaald, tenzij hieromtrent tussen de betrokken partijen een overeenkomst is bedongen.

De uitgesloten deelnemer kan enkel aanspraak maken op zijn aandeel in de vereniging, zoals dat blijkt uit de balans van het boekjaar waarin het ontslag plaatsgrijpt De terugbetaling zal slechts geschieden op het ogenblik dat het ontslag effectief wordt overeenkomstig de voorgaande alinea.

In dergelijk geval komt de betrokken vennoot terug in het volle bezit van de rechten, waarvan hij afstand had gedaan, waarbij de eventuele overdracht van deze rechten door de vereniging van rechtswege vervalt.

Tweede hoofdstuk: Maatschappelijk kapitaal

Art, 9 : kapitaal

Het maatschappelijk kapitaal is veranderlijk voor het deel dat het vaste gedeelte overtreft. Het bestaat uit aandelen op naam van 12,50 euro eik. Het vast gedeelte van het kapitaal bedraagt 798 862,50 euro en is volledig geplaatst en volgestort.

Art. 10 : aandelen

Er worden drie reeksen van aandelen gevormd:

A. aandelen toegerekend aan de gemeenten.

B. aandelen toegerekend aan de provincie.

C. aandelen toegerekend aan andere vennoten.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De aandelen kunnen slechts overgedragen worden onder aangeslotenen van dezelfde reeks mits toestemming van de raad van bestuur en indien de afstand der aandelen geen afbreuk doet aan de waarborg van goede uitvoering der verbintenissen.

Art. 11 te plaatsen kapitaal

De basis van de toetreding wordt vastgesteld op 1,55 euro per inwoner met een maximum van 62 600 euro.

Bij latere toetreding wordt voormelde basis van 1,55 euro door de algemene vergadering aangepast, rekening houdende met de werkelijke waarden van het netto-actief en van de uitgaven die tot dan werden toegestaan voor het algemeen belang.

Als bevolkingscijfer wordt in aanmerking genomen het bevolkingscijfer van het jaar, dat de toetreding voorafgaat.

Ingeval van aangroei van de bevolking met aangesneden schijven van 5%, past de jaarvergadering opnieuw het bedrag van het maatschappelijk kapitaal aan dat de gemeente plaatste.

De bedragen die moeten geplaatst worden door de andere vennoten worden bepaald door de algemene vergadering, rekening houdende niet de boekhoudkundige resultaten die bekend zijn op het ogenblik van het besluit.

De algemene vergadering bepaalt het aantal maatschappelijke aandelen welke aan de vennoten toegekend worden en bepaalt welk bedrag moet gestort worden.

De deelneming van één of meer provincies samen mag niet meer dan 20% van het totale maatschappelijk kapitaal bedragen.

Art, 12 volstorten van het kapitaal

Bij de plaatsing zal door de deelnemers 100% van het geplaatste kapitaal volgestort worden.

De deelnemer, die in gebreke blijft de gevraagde stortingen op het bepaalde tijdstip te voldoen zal aan de

vereniging intrest betalen gelijk aan de wettelijke intrest.

De gedane stortingen worden in de eerste plaats op de vervallen intresten aangerekend.

Art. 13: register

De lijst van de deelnemers met vermelding van hun inbreng, zoals bepaald in de artikelen 10, 11 en 12 hierboven, is aan onderhavige statuten als bijlage toegevoegd en maakt er wezenlijk deel van uit. Die lijst wordt door de raad van bestuur in overeenstemming gebracht met de terzake genomen besluiten van de organen van de vereniging. Daarvan wordt melding gemaakt aan de algemene vergadering, die er akte van neemt,

Art. 14 aansprakelijkheid

De deelnemers zijn slechts gebonden tot beloop van de maatschappelijke aandelen die zij geplaatst

hebben, zij zijn niet hoofdelijk verantwoordelijk onder elkaar, noch tegenover de vereniging.

Art. 16 : vergoedingen

Per onderdeel van het menu dat inzake milieu en veiligheid aan de gemeenten aangeboden wordt, wordt

een bijdrageplafond (maximale bijdrage) bepaald

(zie bijlage 1).

De bepaling van dit plafond gebeurt op voorstel van de raad van bestuur door de algemene vergadering.

Bij het opvragen van de effectieve bijdrage per onderdeel van het menu zal echter enkel de werkelijke kost aangerekend warden, met als maximum het bedrag opgenomen els bildrageplafand.

De milieuheffing, die in toepassing van het decreet van 22.10.1986 houdende wijziging van het decreet van 2.07.1981 betreffende het beheer van afvalstoffen werd vastgesteld en die door de gemeenten per geleverde ton afval fangs IGEAN aan het Vlaamse Gewest moet betaald worden, maakt geen deel uit van voormelde jaarlijkse bijdrage en zal afzonderlijk aangerekend worden.

De raad van bestuur mag aan de betrokken vennoten provisie of voorafbetalingen vragen op basis van de ramingen. Het saldo zal, na het afsluiten van het beschouwde boekjaar, en na goedkeuring door de raad van bestuur, van de rekeningen afgerekend worden.

Derde hoofdstuk Bestuur, controle, algemene vergadering

A.Raad van Bestuur

Art. 16: bestuurders

§ 1 Overeenkomstig art. 47 van het decreet wordt de vereniging bestuurd door een raad van bestuur waarin iedere gemeente-deelnemer vertegenwoordigd is door één bestuurder.

De provincie Antwerpen heeft maximaal 4 bestuurders, met dien verstande dat dit aantal nooit meer mag bedragen dan een vierde van het aantal op voordracht van de aangesloten gemeenten benoemde bestuurders Aan de niet-gemeentelijke deelnemers worden er geen mandaten toegekend.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

M002.2

§ 2, 1° ledere deelnemende gemeente heeft het recht, tot lid van de raad van bestuur met raadgevende stem, een gemeenteraadslid aan te duiden, verkozen op een lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen of aangesteld is als voorzitter van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, en deze aanduiding voor te leggen aan de algemene vergadering die overgaat tot de samenstelling van de raad van bestuur na de algehele vernieuwing van de gemeenteraden.

In de oproeping voor die algemene vergadering wordt de aandacht van de gemeenten gevestigd op dit recht,

Alle gemeenten worden onderverdeeld in de regio midden, noord, zuid en stad Antwerpen en wel als volgt: Regio noord: Brasschaat, Brecht, Essen, Kalmthout, Kapellen, Malle, Stabroek, Wuustwezel

Regio midden:Borsbeek, Mortsel, Ranst, Schilde, Schoten, Wijnegem, Wommelgem, Zandhoven, Zoersel Regio zuid:Aartselaar, Boechout, Boom, Edegem, Hemiksem, Hove, Kontich, Lint, Niel, Rumst, Schelle, Zwijndrecht

Indien binnen elke regio slechts één afgevaardigde wordt aangeduid, dan neemt de algemene vergadering akte van betrokken genneenteraadsbeslissingen en wonen de aldus aangeduide leden met raadgevende stem vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bij.

2° Bij verlies van het mandaat van een overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduid lid met raadgevende stem vôôr het verstrijken van de duur bepaald in punt 5° van dit artikel, heeft de gemeente die de oorspronkelijke aanduiding heeft verricht, het recht onmiddellijk in de vervanging te voorzien bij gemeenteraadsbeslissing. Het aldus aangeduide lid wordt opgenomen in de eerstvolgende raad van bestuur en voltooit het mandaat van zijn voorganger.

3° Indien binnen één of meerdere regio's meerdere afgevaardigden worden aangeduid, dan neemt de

algemene vergadering akte van de betrokken gemeenteraadsbeslissingen en wordt er per regio een rangorde

gemaakt op basis van de volgende criteria in dalende volgorde:

1,het geslacht dat het minst vertegenwoordigd is in de raad van bestuur

2.de eenparigheid van stemmen waarmee de betrokkene werd aangeduid door de gemeenteraad

3.de jongste kandidaat.

Per regio kan de eerste volgens deze rangorde gerangschikte afgevaardigde als lid van de raad van bestuur

met raadgevende stem vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bijwonen.

4° Bij verlies van het mandaat van een overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduid lid met raadgevende stem v6r5r het verstrijken van de duur bepaald in punt 5° van dit artikel, komt het opengevallen mandaat toe aan het aangeduide lid dat in de oorspronkelijk opgemaakte rangorde voor die regio als best geplaatste daarvoor in aanmerking komt. Het aldus aangeduide lid woont vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bij en voltooit het mandaat van zijn voorganger. Indien evenwel geen vervanging mogelijk is ingevolge het ontbreken van opvolgers in de oorspronkelijke rangorde, hebben de gemeenten die de op de oorspronkelijk opgemaakte rangorde voorkomende afgevaardigden hebben aangeduid, het recht nieuwe afgevaardigden aan te duiden die gerangschikt worden volgens de criteria bepaald in de voorgaande alinea. Deze gemeenten brengen, binnen de vijftien dagen na het openvallen van het mandaat, de voorzitter op de hoogte van hun voornemen om van dat recht gebruik te maken en duiden een afgevaardigde aan op de eerstvolgende gemeenteraadszitting. De uitoefening van het mandaat verloopt volgens de regels bepaald in de voorgaande alinea.

5° De duur van het mandaat van lid met raadgevende stem bedraagt 6 jaar en loopt samen met het mandaat van de overige bestuurders Deze bestuurders zijn ambtshalve ontslagnemend na de eerste algemene vergadering volgend op de vernieuwing van de gemeente- en provincieraden. Overeenkomstig art. 57 van het decreet moet deze algemene vergadering bijeengeroepen worden binnen de eerste drie maanden van het jaar volgend op dal van de verkiezingen.

Bij het verstrijken van de duur wordt in de algehele vervanging van deze leden voorzien op de wijze bepaald ln punt 1° en 3° van dit artikel, met dien verstande dat, in het geval bedoeld In punt 3°, in de rangorde opgemaakt volgens het vastgestelde criterium, de voorkeur in dalende volgorde gegeven wordt aan de leden aangeduid door de gemeenten die niet eerder in de lopende legislatuur volgens dit stelsel vertegenwoordigd waren in de raad van bestuur. Na uitputting van deze lijst wordt de normale rangorde hernomen. In de oproeping voor de algemene vergadering wordt de aandacht van de gemeenten gevestigd op dit recht,

6° De bepalingen van artikelen 23 en 31 van de statuten zijn van toepassing op de leden van de raad van bestuur met raadgevende stem.

Art. 17 : benoeming

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering en kunnen door haar worden ontslagen

ingeval van grove nalatigheid in de uitoefening van hun functie.

De duur van het mandaat bedraagt zes jaar. De uittredende leden zijn herkiesbaar.

Art, 18 voordracht kandidaten

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

In uitvoering van ait 46 van het decreet en artikel 16 van de statuten draagt elke gemeente-deelnemer evenals de provincie kandidaat-bestuurders voor overeenkomstig het aantal te begeven mandaten. Alle stemmingen zijn geheim. De benoemingen gebeuren met eenvoudige meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen.

Art. 19: overlijden of ontslag

Ingeval van overlijden of ontslag voorziet de volgende algemene vergadering in de definitieve vervanging overeenkomstig de bepalingen van artikel 18.

De aldus benoemde bestuurder beëindigt het mandaat van de overleden of ontslagnemende bestuurder, die hij vervangt.

Art, 20: ambtshalve ontslag

Alle bestuurders benoemd op voordracht van de deelnemers zijn ambtshalve ontslagnemend

a.na de eerste algemene vergadering volgend op de vernieuwing van de gemeente- en provincieraden.

Overeenkomstig art. 57 van het decreet moet deze algemene vergadering bijeengeroepen worden binnen de

eerste drie maanden van het jaar volgend op dat van de verkiezingen.

b.wanneer zij niet meer het vertrouwen genieten van de deelnemer die hen heeft voorgedragen en door

deze een nieuwe kandidaat wordt voorgedragen.

Art. 21: voorzitter en ondervoorzitter

De raad van bestuur kiest uit zijn schoot een voorzitter en twee ondervoorzitters.

De voorzitter dient verkozen onder de vertegenwoordigers van de gemeenten.

Het mandaat van de voorzitter en van ondervoorzitter duurt twee jaar. Het is hernieuwbaar. Het neemt in

ieder geval een einde met het mandaat van bestuurder.

De raad van bestuur benoemt ook, buiten zijn schoot, een directeur-zaakvoerder.

Deze neemt het secretariaat van alle organen van de vereniging waar. Ingeval van afwezigheid van de

voorzitter en de ondervoorzitters worden de raad van bestuur en de algemene vergadering voorgezeten door de

bestuurder met het grootste aantal dienstjaren in de raad. Bij gelijkheid van dienstjaren zal de oudste het

voorzitterschap waarnemen. In alle gevallen komt het voorzitterschap toe aan een vertegenwoordiger van de

gemeenten die tevens gemeenteraadslid is of burgemeester of schepen van een aangesloten gemeente.

Art. 22 ; aansprakelijkheid bestuurders

De bestuurders kunnen niet persoonlijk verantwoordelijk gesteld worden voor de verbintenissen aangegaan door de vereniging. De bestuurders zijn overeenkomstig het gemeen recht verantwoordelijk voor de vervulling van de taak die hen is opgedragen en zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur.

Art. 23 : belangenconflict - onverenigbaarheden

§1belangenconflict

Het is de bestuurders verboden:

1.aanwezig te zijn bij de beraadslagingen over zaken waarbij zij een rechtstreeks belang hebben, hetzij persoonlijk, hetzij als zaakwaarnemer voor of na hun verkiezing, of waarbij bloed- en aanverwanten tot de vierde graad inbegrepen, een persoonlijk of rechtstreeks belang hebben. Dit verbod strekt niet verder dan de bloed- en aanverwanten tot de tweede graad als het gaat om de voordracht van kandidaten, benoemingen, afzettingen en schorsingen;

2.rechistreeks of onrechtstreeks deel te nemen aan om het even welke diensten, heffingen van rechten, leveringen of aanbestedingen voor de vereniging;

3,op te treden als advocaat, notaris of zaakwaarnemer in de gedingen tegen de vereniging. Zij kunnen evenmin in dezelfde hoedanigheid pleiten, advies geven, of betwiste gevallen van om het even welke aard behandelen in het belang van de vereniging, tenzij deze medewerking kosteloos geschiedt;

4.op te treden als raadsman van een personeelslid in tuchizaken

Wordt van rechtswege als ontslaggevend en niet herkiesbaar beschouwd, de bestuurder die handelt tegen het verbod, opgelegd door dit artikel. De raad van bestuur, of bij ontstentenis, de algemene vergadering, spreekt van rechtswege de vervallenverklaring uit, bij een met redenen omkleed besluit.

§2Onverenigbaarheden

Onverminderd andere wettelijke of decretale bepalingen die van toepassing zijn op de mandaten in de

vereniging, bestaat er een onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder en de volgende ambten,

functies of mandaten:

-lid van een regering, zowel op federaal niveau ais op niveau van de gewesten en gemeenschappen;

-lid van een wetgevende vergadering, zowel op federaal niveau als op niveau van de gewesten en

gemeenschappen;

-lid van het Europees Parlement en van de Europese Commissie;

-provinciegouverneur of adjunct van de gouverneur van 1/barns Brabant;

-arrondissementscommissaris of adjunct- arrondissementscommissaris;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-provinciegriffier;

-lid van een bestuurs- of controleorgaan in of werknemer van een privaatrechtelijkerechtspersoon die activiteiten uitoefent in dezelfde beleidsdomeinen als de vereniging;

-behoudens wat bepaald in art. 46, tweede lid van het decreet, werknemer van een aangesloten openbaar bestuur, of van een administratie die is belast met hetzij de uitoefening van het gewoon toezicht op de lokale besturen, hetzij de uitoefening van een specifiek toezicht op grond van de doelstellingen van de vereniging,

Art. 24: beraadslaging

De raad van bestuur kan alleen geldig beraadslagen en beslissen ais de meerderheid van de leden alsook de meerderheid van de leden, benoemd op voordracht van de gemeenten, aanwezig of vertegenwoordigd is en slechts over de punten op de dagorde vermeld.

Elke bestuurder mag aan één van zijn collega's die tot dezelfde groep behoort, het recht verlenen hem op een vergadering van de raad te vertegenwoordigen en in zijn plaats te stemmen. Een bestuurder mag slechts drager zijn van één volmacht. De besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen is deze van de voorzitter doorslaggevend. Om geldig te zijn moeten alle besluiten van de raad van bestuur ook de vereiste meerderheid bekomen van de bestuurders, die door de gemeenten werden voorgedragen.

Ait 25 bijeenroeping

De raad van bestuur vergadert zo dikwijls het belang van de vereniging dit vereist, op uitnodiging van de voorzitter. Hij moet bijeengeroepen worden wanneer drie bestuurders of de commissaris-revisor dit vragen. Drie bestuurders mogen ook de inschrijving van een punt op de dagorde eisen.

Behalve bij hoogdringendheid worden de uitnodigingen tenminste 10 dagen voor de dag van de vergadering, met vermelding van de dagorde, met de post verzonden.

Art. 26 : plaats - notulen

De bijeenkomsten van de raad van bestuur worden gehouden in de zetel of in een andere op de uitnodiging vermelde plaats.

Overeenkomstig art, 52 van het decreet zijn de vergaderingen van de raad van bestuur niet openbaar. De gedetailleerde notulen met bijgevoegd het stemgedrag van de individuele leden en alle documenten waar in de notulen naar verwezen wordt, liggen ter inzage van de gemeenteraadsleden op het secretariaat van de aangesloten gemeenten en van de provincieraadsleden op de griffie van de provinciehuizen van de aangesloten provincies, onverminderd de decretale bepalingen inzake de openbaarheid van bestuur.

De beraadslagingen en besluiten van de raad van bestuur worden opgenomen in een daartoe bestemd register. Zij worden ondertekend door de voorzitter en door de directeur-zaakvoerder.

Eensluidende afschriften en uittreksels door de voorzitter van de raad van bestuur en de directeur-zaakvoerder ondertekend worden binnen de dertig kalenderdagen aan aile leden van de raad van bestuur verzonden.

Art. 27 : bevoegdheden

De raad van bestuur beschikt over de meest uitgebreide bevoegdheden voor het bestuur van de vereniging. Alles wat door het decreet of onderhavige statuten niet aan de algemene vergadering voorbehouden is, valt binnen zijn bevoegdheid.

Namens de vereniging mag geen verbintenis tegenover derden worden aangegaan, welke niet door de raad van bestuur goedgekeurd werd en welke niet blijkt uit het proces-verbaal in het daartoe bestemd register ingeschreven.

Art 28 *, personeel

De raad van bestuur benoemt de directeur-zaakvoerder of andere beambten, stelt ze af, regelt hun bevoegdheid, bepaalt hun jaarwedde en lonen en eventueel de borgstellingen.

Overeenkomstig art, 69 van het decreet stelt de raad van bestuur binnen een termijn van drie maanden na de goedkeuring van de statuten van de vereniging een administratief en geldelijk statuut op, met inachtneming van de beginselen van behoorlijk bestuur, en in voorkomend geval, een arbeidsreglement conform de wettelijke bepalingen die gelden voor het contractueel personeel.

Het administratief en geldelijk statuut en het arbeidsreglement worden meegedeeld aan alle deelnemers en aan de toezichthoudende overheid.

De raad van bestuur is bevoegd voor alle personeelsaangelegenheden, maar kan al wat betrekking heeft op de uitvoering van het administratief en geldelijk statuut en het arbeidsreglement, in het kader van het individuels personeelsbeheer, verder delegeren.

Art, 29 : directiecomité en adviescomité

Onder voorbehoud van artikel 27 mag de raad van bestuur één zijner leden of de directeur-zaakvoerder met

het dagelijks bestuur van de vereniging belasten.

Hij mag ook de directeur-zaakvoerder of een daartoe aangeduid personeelslid volmacht verfenen om de

aan- of verkoopakten in naam van de vereniging te ondertekenen.

Bovendien kan de raad van bestuur beslissen in zijn schoot een directiecomité op te richten.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Desgevallend is dit directiecomité ais volgt samengesteld:

-6 leden uit de vertegenwoordigers van de gemeenten met dien verstande dat er per regio zoals bepaald in

art 16§2,1° van de statuten 2 leden worden aangeduid

-1 lid van de stad Antwerpen

-1 lid uit de vertegenwoordigers van de provincie.

De voorzitter van de raad van bestuur maakt steeds deel uit van het directiecomité en vult ais dusdanig 1

mandaat in van de vertegenwoordigers van de gemeenten.

De bestuurders, die de gemeenten vertegenwoordigen, moeten in dit directiecomité de meerderheid

hebben. Het directiecomité beslist volgens de procedure voorzien door de raad van bestuur. Het kan belast

worden met het dagelijks bestuur. De raad van bestuur kan bovendien bepaalde bevoegdheden aan dit

directiecomité of aan één of meer van zijn leden delegeren.

Overeenkomstig art. 55 van het decreet wordt er een adviescomité milieu opgericht dat bestaat uit de schepenen van leefmilieu van de betrokken deelnemers.

Daarnaast wordt er een adviescomité veiligheid opgericht, dat bestaat uit één vertegenwoordiger van elke betrokken deelnemer als vertegenwoordigers van de werkgevers, evenals uit maximum 7 vertegenwoordigers van de werknemers en de vertegenwoordigers van de arbeidsinspectie die van rechtswege deel uitmaken van dit comité

De leden van de adviescomités kunnen vertegenwoordigers van belanghebbende derden als leden met stemrecht coöpteren.

Art. 30 vertegenwoordiging

Buiten het geval van bijzondere bevoegdbedendelegatie door de raad van bestuur, zijn de voorzitter en de

directeur-zaakvoerder, of twee samen optredende bestuurders, met het uitvoeren gelast van al de door de raad

van bestuur genomen besluiten.

Indien twee bestuurders gelast worden met de uitvoering van de besluiten van de raad van bestuur, dan

moet één van hen tenminste de gemeente vertegenwoordigen.

De handtekening van de directeur-zaakvoerder of van één enkel bestuurder volstaat nochtans om kwijting te

verlenen aan de post, de telegraafdienst en aan de ondernemingen van diensten en vervoer.

De handtekening van de voorzitter of directeur-zaakvoerder volstaat voor de dagelijkse briefwisseling.

Art. 31: presentiegelden

Overeenkomstig art. 60 van het decreet bepaalt de algemene vergadering, binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden die vastgesteld zijn door de Vlaamse regering het presentiegeld en de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van de vereniging kunnen worden toegekend.

B. Controle

Art. 32: bed rijfsrevisor

De controle op de financiële verrichtingen van de vereniging wordt uitgeoefend door een of meer commissarissen.

Zij worden benoemd door de algemene vergadering onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren. Zij zijn onderworpen aan de wettelijke en reglementaire bepalingen die hun ambt en hun bevoegdheid regelen. De duur van het mandaat bedraagt maximum drie jaar. De uittredende commissarissen zijn herkiesbaar.

Art. 33: bezoldiging

De algemene vergadering stelt de bezoldiging vast van de commissaris-revisor, welke bestaat uit een vast

bedrag.

C.Algemene vergadering

Art. 34: samenstelling

§1 De regelmatige samengestelde algemene vergadering vertegenwoordigt de algeheelheid der vennoten. Binnen de perken van het decreet en de onderhavige statuten zijn allen door haar besluit gebonden.

De algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers. Voor de gemeenten worden zij rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden en voor de overige deelnemers door de organen die; krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen.

De vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering. Ieder vertegenwoordigd aandeel geeft recht op een stem.

§2 De gemeenteraad bepaalt het aantal afgevaardigden van de gemeenten op de algemene vergadering aan de hand van twee voor alle deelnemende gemeenten op dezelfde wijze geldende criteria, waarbij in gelijke mate rekening gehouden wordt met zowel de omvang van de bevolking volgens de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers, ais met de kapitaalinbreng.

Iedere gemeente duidt steeds minstens één afgevaardigde en ook een plaatsvervanger aan,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Desgewenst kan de gemeente overeenkomstig de in de voorgaande alinea bepaalde criteria nog 1 bijkomende afgevaardigde aanduiden boven de schijf van twintig procent van respectievelijk haar bevolkingscijfer in verhouding tot het totale bevolkingscijfer van het gemeentelijke ambtsgebied van de vereniging, en haar kapitaalinbreng in verhouding tot het totale maatschappelijk kapitaal van de vereniging.

De oproeping voor de algemene vergadering vermeldt voor iedere gemeente de daartoe benodigde cijfergegevens, aan de hand van de laatste gepubliceerde officiële bevolkingscijfers en van de laatst goedgekeurde jaarrekeningen.

De gemeenteraad bepaalt het aantal stemmen waarover iedere afgevaardigde beschikt, zonder dat het totale aantal stemmen waarover de gemeente statutair beschikt, overschreden kan worden.

Als de gemeenteraad dit niet heeft bepaald, dan wordt het totaal aantal stemmen waarover de gemeente statutair beschikt in gelijke mate verspreid over alle aangeduide en aanwezige afgevaardigden van de betrokken gemeente.

§ 3 Deze vertegenwoordigers tekenen, alvorens de vergadering bij te wonen, de aanwezigheidslijst. Deze lijst wordt, na degelijk onderzoek door de stemopnemers echt verklaard en bij het proces-verbaal van de vergadering gevoegd.

De bestuurders, de commissaris-revisor wonen van rechtswege de algemene vergadering bij, evenwel zonder beslissende stem.

De bestuurders noch de commissaris-revisor kunnen optreden als vertegenwoordiger van een vennoot.

Art. 35 bevoegdheid

De algemene vergadering is de soevereine macht van de vereniging.

0.m. onder haar bevoegdheid vallen:

-de wijziging van de statuten

-de benoeming en de afstelling van de bestuurders, de commissaris-revisor en de leden van het

adviescomité

-de uitsluiting van de leden

-de aanpassing van het maatschappelijk kapitaal

-het beslissen over het jaarverslag van de raad van bestuur, en van de commissaris-revisor

-de goedkeuring van de jaarrekening

-het verlenen van kwijting aan de bestuurders, en de cornmissaris-revisor

-de ontbinding of verlenging van de vereniging.

Art. 36 : vergaderingen

De jaarvergadering komt elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplichtend bijeen op de plaats in de oproepingsbrief vernield. Op deze vergadering worden de jaarrekeningen vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de commissaris-revisor. Buitengewone algemene vergaderingen kunnen door de raad van bestuur worden samengeroepen zo dikwijls hij dit nodig acht. Hij is echter tot bijeenroeping verplicht op verzoek van een tiende van de leden of op verzoek van de leden, die samen minstens één vijfde van de maatschappelijke aandelen bezitten. Wanneer in dit geval de vergadering niet binnen de dertig dagen bijeengeroepen is dan mag deze worden opgeroepen door de vennoten die minstens één vijfde van de aandelen vertegenwoordigen. De algemene vergadering kan bijeengeroepen worden door de commissaris-revisor.

Er wordt in elk geval nog minstens één buitengewone algemene vergadering belegd in de loop van het laatste trimester van elk jaar, om de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategieën voor het volgende boekjaar te bespreken. Een door de raad van bestuur opgestelde begroting staat op de dagorde van deze vergadering.

Art. 37 : uitnodiging

De uitnodigingen tot de algemene vergadering vermelden de dagorde. Zij omvatten indien vereist de jaarrekening en de daarbij horende documenten. Zij worden per aangetekende zending, uiterlijk 40 kalenderdagen voor de datum van de vergadering aan de leden toegestuurd. Wanneer voorstellen tot wijziging van de statuten op de dagorde voorkomen dan wordt een door de raad van bestuur opgesteld ontwerp aan alle deelnemers voorgelegd uiterlijk 90 kalenderdagen voor de datum van de vergadering.

Art. 38 dagorde

De algemene vergadering mag enkel beraadslagen over de punten die op de dagorde voorkomen.

De agenda omvat de punten aangeduid door de raad van bestuur.

Overeenkomstig art. 44 van het decreet zijn de zittingen van de algemene vergadering openbaar.

Art. 39 : voorzitter

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur e zijn plaatsvervanger. De voorzitter duidt twee stemopnemers aan. In elle gevallen komt het voorzitterschap toe aan een vertegenwoordiger van de gemeenten, die tevens gemeenteraadslid is of burgemeester of schepen van een aangesloten gemeente.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art 40 : beraadslaging

De vergadering beraadslaagt en beslist op geldige wijze, mits de meerderheid van de leden alsook de meerderheid van de leden, benoemd op voordracht van de gemeenten, aanwezig of vertegenwoordigd Is.

Is deze meerderheid niet bereikt, dan kan binnen de dertig dagen een tweede vergadering belegd worden, die geldig beraadslaagt, welk ook het aantal aanwezigen is, over de punten die tijdens de eerste bijeenkomst aan de orde werden gebracht. De uitnodigingen tot de tweede algemene vergadering vermelden de beschikkingen van dit artikel. Behoudens de in de wet of in deze statuten voorziene uitzonderingen, worden de besluiten van de vergadering getroffen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezigen.

Voor de geldigheid van aile besluiten moet steeds dezelfde meerderheid van stemmen bij de afgevaardigden van de gemeenten bereikt zijn. Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen.

Deze bepalingen gelden niet voor een statutenwijziging.

Art. 41: statutenwijziging

De wijzigingen in de statuten worden artikelsgewijs aangebracht door de algemene vergadering met een drievierde meerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen àls voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt.

Hierbij geldt de procedure zoals opgenomen in de artikels 39, 40 en 41 van het decreet.

Art. 42 : verslag

De beraadslagingen en besluiten van de algemene vergadering worden opgenomen in een register en door de voorzitter en de directeur-zaakvoerder ondertekend. De verslagen van de algemene vergadering moeten aan de leden binnen de dertig kalenderdagen meegedeeld worden.

Vierde hoofdstuk : Jaarrekening en bestemming van het resultaat

Art. 43 : jaarrekening

Het boekjaar stemt overeen met het burgerlijk jaar.

Op 31 december van elk jaar sluit de raad van bestuur de rekeningen af en stelt de jaarrekening en het voorstel tot bestemming van het resultaat op, overeenkomstig de wetgeving op de boekhouding van de ondernemingen, met inachtneming van de door de bevoegde overheid uitgevaardigde richtlijnen.

Tenminste 50 kalenderdagen voor de jaarvergadering, stelt de raad van bestuur, zonder verplaatsing van documenten, alle stukken die vereist zijn voor het nazicht der rekeningen, ter beschikking van de commissarisrevisor.

De jaarrekening en het voorstel tot bestemming van het resultaat evenals het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de commissaris-revisor worden ten laatste samen met de oproeping tot de jaarvergadering aan de vennoten meegedeeld.

De raad van bestuur legt bovendien aan de jaarvergadering, die telkens plaatsvindt in de loop van het eerste werkingsjaar na het jaar waarin verkiezingen voor de algehele hernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, een evaluatierapport voor over de werking van de vereniging.

Dat rapport bevat een nieuw ondernemingsplan voor de komende zes jaar of een gerriotiveerd voorstel het samenwerkingsverband te beëindigen met inachtneming van de statutair bepaalde rechten van de deelnemers. Alle deelnemers ontvangen dit rapport uiterlijk zes weken voor de datum van de jaarvergadering.

Ait 44 : bestemming van het resultaat

Aan het resultaat wordt de volgende bestemming gegeven:

1. Bijwinst:

a.5% voorafneming voor de vorming van de wettelijke reserve. Deze afhouding is niet meer verplicht

wanneer de wettelijke reserve 10% van het kapitaal heeft bereikt.

b.Op voorstel van de raad van bestuur zal de jaarvergadering een bestemming geven aan het saldo.

Er zal geen winst uitgekeerd worden indien het netto-actief van de vereniging zou dalen beneden het peil

van het gestorte kapitaal vermeerderd met de niet-uitkeerbare reserves. ledere winstuitkering moet gebaseerd

zijn op de echte winst van het boekjaar en/of van de vorige boekjaren.

2. Bij verlies:

Wanneer een boekjaar met verlies wordt afgesloten dan wordt het verlies vereffend door afneming van de reserves. Zo deze ontoereikend zijn dan wordt het saldo naar het volgend boekjaar overgedragen. Wanneer ten gevolge van geleden verliezen het netto-actief gedaald is tot minder dan de helft van het vast gedeelte van het kapitaal, dan moet de algemene vergadering bijeenkomen binnen een termijn van ten hoogste 60 kalenderdagen nadat het verlies is vastgesteld om te beraadslagen en te beslissen over een door de raad van bestuur opgesteld saneringsplan. De raad van bestuur verantwoordt zijn voorstellen in dit saneringsplan dat uiterlijk 3 weken voor de algemene vergadering aan alle deelnemers en aan de toezichthoudende overheid wordt voorgelegd, samen met de oproepingsbrief en aile bijhorende documenten waaruit de noodzaak van het saneringsplan blijkt.

"

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Art. 45 z neerleggen jaarrekening

Binnen de 30 kalenderdagen na de vaststelling door de jaarvergadering zal de raad van bestuur de jaarrekening en alle bij de wet of de onderrichtingen voorgeschreven documenten aan de regeringscommissaris voorleggen.

Jaarlijks legt de raad van bestuur de jaarrekening binnen de 30 kalenderdagen na vaststelling door de algemene vergadering neer bij de Nationale Bank met de vermelding dat ze nog onderworpen zijn aan het administratief toezicht.

Binnen een termijn van dertig kalenderdagen wordt de Nationale Bank van België op de hoogte gebracht van het verstrijken van de in het voorgaande lid bepaalde termijn.

Vijfde hoofdstuk.. Ontbinding en vereffening

Art. 46 : ontbinding

Op verzoek van drie vierde van het aantal deelnemende gemeenten en aan de hand van de daartoe strekkende gemeenteraadsbeslissingen, kan de algemene vergadering met een drie vierde meerderheid van het aantal stemmen tot de ontbinding van de vereniging voor het verstrijken van de door de statuten bepaalde termijn beslissen.

Art, 47 : vereffening

Ingeval van vervroegde ontbinding of bij het verstrijken van de bestaanstermijn van de vereniging, duidt de algemene vergadering, op voordracht van de deelnemers, één of meer vereffenaars aan, omschrijft hun bevoegdheden, bepaalt hun bezoldigingen en stelt de liquidatiewijze vast overeenkomstig de artikelen 184 en volgende van de Vennootschapswetgeving. De gemeenten-deelnemers beschikken steeds over de meerderheid der mandaten in het college van de vereffenaars.

Art. 48: gevolgen ontbinding

Ingeval van voortijdige ontbinding of bij niet-verlenging van de vereniging is iedere gemeente of andere vereniging die de eerder aan de vereniging toevertrouwde activiteit zal blijven uitoefenen, gehoud, tegen boekwaarde de installaties of inrichtingen over te nemen die op haar grondgebied zijn gelegen en die uitsluitend bestemd zijn voor de verwezenlijking van het maatschappelijk doel wat haar betreft, evenals het personeel van de vereniging behorend tot de overgenomen activiteit, overeenkomstig tussen de partijen te bepalen nadere regelen.

De bezittingen zullen evenwel kosteloos aan de gemeente toekomen in zoverre zij door haar of dankzij

subsidies van andere openbare besturen werden gefinancierd. Over de bestemming van de

gemeenschappelijk gebruikte installaties en inrichtingen, evenals over de eraan verbonden lasten moet tussen de partijen een overeenkomst worden gesloten.

ln dergelijk geval komt de betrokken vennoot terug in het volle bezit van de rechten, waarvan hij afstand had gedaan, waarbij de eventuele overdracht van deze rechten door de vereniging van rechtswege vervalt.

Art. 49 : verdeling netto-actief

Na aanzuivering van aile ontvangsten en lasten alsmede van de kosten der liquidatie of bewaring welke voor deze regeling gedaan werden, wordt het netto-actief evenredig verdeeld onder aile maatschappelijke aandelen, rekening houdend met het percentage van hun volstorting.

Te dien einde kunnen de vereffenaars de rekening afsluiten, juist alsof de niet volgestorte schijven opgeroepen werden en compenseren, zonlet elle aandelen terugbrengen tot dezelfde verhouding van volstorting, door voorafgaande terugbetalingen.

Bijlage 1: Bijdrageplafonds

De hieronder vermelde bijdrageplafonds zijn als volgt tot stand gekomen

-voor die activiteiten die in eigen beheer gebeuren : de op basis van het lopend ondernemingsplan in aanmerking genomen kosten verhoogd met een veiligheidsmarge van 20%

-voor die activiteiten die worden uitbesteed : hierbij wordt verwezen naar de overheidsopdrachten die ln dit kader georganiseerd worden en de marktevoluties terzake verhoogd met een marge voor beheers- en coördinatiekosten van maximum 5%.

De opgegeven plafonds zijn op basis hiervan dan ook enkel van toepassing op die activiteiten die in eigen beheer gebeuren.

De uiteindelijke afrekening zal echter gebeuren op basis van de werkelijke kosten, waarbij de voormelde bijdrageplafonds als maximum gelden.

Opmerking

Alle vermelde bedragen zijn exclusief BTW en milieuheffing.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

A. Milieu

1 inzameling, transport, voorbehandeling (zijnde o.rn, sortering, overslag, mechanische behandeling, ...) en

verwerking van restafval evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren en realiseren

van nieuwe initiatieven terzake

Oinzameling via haalsystemen van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedrijfsafval

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

oinzameling via brengsystemen van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedrijfsafval

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

otransport van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedrijfsafval

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

nvoorbehandeling van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedrijfsafval

-wegingen op site regio zuid 3,00 euro per weging

-voor het overige afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

rveiwerking van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar bedrijfsafval

-verwerken van huisvuil :122,00 euro per ton

-verwerken van grof vuil : 133,50 euro per ton

-voor het overige afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

Ode aankoop van recipiënten voor de inzameling van huishoudelijk restafval en/of daarmee vergelijkbaar

bedrijfsafval

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

2,Inzameling, transport, voorbehandeling (zijnde o.m. sortering, overslag, mechanische behandeling, ...) en

verwerking van selectieve afvalfracties evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren

en realiseren van nieuwe initiatieven terzake

Oinzameling via haalsystemen van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve

fracties van bedrijfsmatige oorsprong

-inzameling van papier en karton : 25% ten laste van Fost Plus, 75% ten laste van de gemeente

-inzameling van PMD : 100% ten laste van Fost Plus

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

Oinzameling via brengsystemen van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve

fracties van bedrijfsmatige oorsprong

-inzameling van glas 100% ten laste van Fost Plus

-inzameling van papier en karton : 25% ten laste van Fost Plus, 75% ten laste van de gemeente

-inzameling van PMD : 100% ten laste van Fost Plus

-inzameling van AEEA : 100% ten laste van Recupel

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

Ultransport van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve fracties van

bedrijfsmatige oorsprong

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

ovoorbehandeling van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve fracties van

bedrijfsmatige oorsprong

-wegingen op site regio zuid : 3,00 euro per weging

-voor het overige afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

overwerking van huishoudelijk selectieve fracties en/of daarmee vergelijkbare selectieve fracties van

bedrijfsmatige oorsprong

-verwerken steenpuin : 7,50 euro per ton

-verwerken zeefgrond : 3,00 euro per ton

-verwerken grond als bewortelingslaag : 6,00 euro per ton

-verwerken groenafval : 38,50 euro per ton

-verwerken halfafgewerkt groenafval : 22,00 euro per ton

-verwerken zwarte grond : gratis

-verwerken GFT+ in vergistingsinstallatie : 98,00 euro per ton

-verwerken van glas: 100% ten leste van Post Plus

-verwerken van papier en karton : 30% ten laste van Fost Plus,70% ten laste van de gemeente

-sorteren en verwerken van PMD : 100% ten laste van Fost Plus

-verwerken AEEA : 100% ten laste van Recupel

-verwerken van batterijen 100% ten laste van BEBAT

-voor het overige afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

O (her)inrichting, uitbreiding, oprichting, beheer en exploitatie van containerparken

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

Ode aankoop van recipiënten voor de inzameling van selectieve afvalfracties

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

3.Hergebruik van afvalstoffen evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren en

realiseren van nieuwe initiatieven terzake

Osamenwerking en ondersteuning van kringloopcentra

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - Vervolg

4.Afvalpreventie evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren en realiseren van

nieuwe initiatieven terzake

Ode aankoop van recipiënten en artikelen in het kader van afvalpreventie

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

5.Rioolkolken en andere species evenals de daarbij horende communicatie en het initiëren, coördineren en

realiseren van nieuwe initiatieven terzake

net reinigen van de rioolkolken

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

Elhet verwerken van rioolkolkenslib

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

Ode overslag van allerhande grondspecies

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

Che transport van allerhande grondspecies

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

Dhet verwerken van allerhande grondspecies

-afhankelijk van overheidsopdrachten en marktevoluties

6.Juridische en technische ondersteuning inzake milieu evenals de daarbij horende communicatie en het

initiëren, coördineren en realiseren van nieuwe initiatieven terzake

Dintergemeenteliike milieudienst: 0,20 euro per inwoner per jaar

Dklimaatneutrale organisatie

D

7.Juridische en technische ondersteuning inzake handhaving evenais de daarbij horende communicatie en

het initiëren, coördineren en realiseren van nieuwe initiatieven terzake

nmilieuhandhaving

uhandhaving stedenbouw

Egemeentelijke administratieve sancties

B. Veiligheid

Darbeidsveiligheid in het kader van de wettelijke verplichting die elke werkgever heeft om de

arbeidsveiligheid bij het personeel te verzekeren.

Bij de berekening van de kosten wordt uitgegaan van een aantal uren dat per categorie van werknemers

(voltijds equivalent) per jaar vereist is om te kunnen voldoen aan de verplichtingen inzake arbeidsveiligheid, ,

zijnde

-bediende : 0,5 uur

-arbeider : 5 uur

-verplegend/verzorgend 3 uur

-brandweer 1,5 uur

Ede veiligheid van speeltoestellen en speelterreinen

Ede bouwplaatscoiirdinatie voor tijdelijke en mobiele bouwplaatsen

Ode preventie en bescherming tegen geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk

Dandere veiligheidstaken die wettelijk of decretaal voorgeschreven worden.

Bij de berekening van de kostprijs geldt volgend uurloon:

-maximum 48 euro per uur voor een personeelslid van niveau 2

-maximum 66 euro per uur voor een personeelslid van niveau 1

of een gewogen gemiddelde van 50,50 euro per uur.

Jo BRIDTS

Directeur-Zaakvoerder

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz, van Luik B vermelden ReCtO Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso " Naam en handtekening

04/07/2014 : ME. - JAARREKENING 31.12.2013, GGK 20.06.2014, NGL 27.06.2014 14239-0565-068
17/07/2013 : ME. - JAARREKENING 31.12.2012, GGK 21.06.2013, NGL 09.07.2013 13298-0544-055
28/06/2013
ÿþVoorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

.1 1:~`~:;

ASM Wafd 11.,1

In de bijsagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

MONITEUR BELGE

i 9 -06- 2013

BELGISCH STAATSBLAD

Griffie

1111~~iuia~uu~uui~uiu

<1309 2 2*

Ondernerningsnr : 0863.137.573

Benaming

(voluit) : IGEAN milieu en veiligheid

(verkort) :

Rechtsvorm : opdrachthoudende vereniging

Zetel : Doornaardstraat 60 2160 Wommelgem

(volledig adres)

: Onderwerp akte : bevoegdheden

Verslag van de 81ste bijeenkomst van de raad van bestuur van

20.03.2013 die gehouden wordt in de burelen van IGEAN te

Wommelgem, Doornaardstraat 60 om 19.00 uur

Aanwezig

De heren:T. Aerts, J. Baert, E. Block, L, Bouckaert, E. Broeckx, B. Brughmans,

M. De Bock, J. De Swaene, H, Debrabandere, J. Geens, H. Hendrickx,

M. Heyvaert, L. Hofmans, H. Jaspers, J. Matheeusen, R, Menues,

L. Monsieurs, K. Raets, R. Stuer, K. TSijen, G. Van Acker,

B. Van Couwenberghe, E. Vermoesen, M, Verschueren, P. Vindevogel,

D. Wouters, bestuurders

Mevrouwen:L. De Block, A. Van Damme, G. Van der Spiegel, bestuurders

Mevrouwen:Z. Mezeyova, W. Somers, C, Verschueren, bestuurders met raadgevende stem

De heer:J. Van Hoydonck, directeur-zaakvoerder

De heer:J. Bridts, adjunct-directeur

De geer:P. Magielse, technisch directeur

Mevrouw:H. Boydens, stafmedewerkster

De heer:W. Meersmans, stafmedewerker

Verontschuldigd

De heer:B, Van der Velde, bestuurder

7, Bestuur - Installatie van een nieuwe directie vanaf 20.03.2013

Bevoegdheden

a. bijzondere machtsdelegatie

-Overwegende dat de notariële akten over de verhandeling van onroerende goederen ondertekend dienen

te worden door de vertegenwoordigers van de raad van bestuur.

-Overwegende dat de notariële akten over verkavelingsvergunningen ook ondertekend dienen te worden

door vertegenwoordigers van de raad van bestuur.

-Overwegende dat de machtsdelegatie voor notariële akten dient bevestigd te worden door een notariële

volmacht.

-Gelet op de artikelen 27, 29 en 30 van de statuten.

Besluit de raad van bestuur unaniem

Art. 1:ln toepassing van art. 27 van de statuten wordt bijzondere machtsdelegatie verleend aan de heer Ja

Bridts, directeur-zaakvoerder, wonende te Hemiksem,

K. De Backerstraat 89 en bij diens afwezigheid aan de heer Steven

Van den Brande, wonende te Antwerpen, Tentoonstellingslaan 53, en aan

. Jas Van N4ÿdgnck. wonende te. Kruibeke,_ Eyckecsbeettstraat 22 ara saroen.met:

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

1.de heer Vermoesen Eddy, bestuurder en schepen van Aartselaar, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Aartselaar;

2.de heer Raets Koen, bestuurder en schepen van Antwerpen, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Antwerpen;

3.de heer T'Sijen Koen, bestuurder en burgemeester van Boechout, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Boechout;

4.de heer Baert Jeroen, bestuurder en burgemeester van Boom, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Boom;

5.de heer Vindevogel Peter, bestuurder en schepen van Borsbeek, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Borsbeek;

6.de heer Brughmans Bart, bestuurder en schepen van Brasschaat, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Brasschaat;

7.de heer Matheeussen Jos, bestuurder en raadslid van Brecht, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Brecht;

8.mevrouw Van der Spiegel Goedele, bestuurder en schepen van Edegem, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Edegem;

9.de heer Jaspers Helmut, bestuurder en schepen van Essen, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Essen;

10.de heer Bouckaert Luc, bestuurder en burgemeester van Hemiksem, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Hemiksem;

11.de heer Van Couwenberghe Bart, bestuurder en schepen van Hove, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Hove;

12.de heer De Bock Maarten, bestuurder en schepen van Kalmthout, ai de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Kalmthout;

13.mevrouw De Block Lieve, bestuurder en raadslid van Kapellen, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Kapellen;

14.de heer Aerts Thomas, bestuurder en raadslid van Kontich, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Kontich;

16.de heer Debrabandere Harry, bestuurder en burgemeester van Lint, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Lint;

16.de heer Hendrickx Harry, bestuurder en burgemeester van Malle, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Malle;

17.de heer Broeckx Erik, bestuurder en burgemeester van Mortsel, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Mortsel;

18.de heer Van der Velde Bart, bestuurder en schepen van Niel, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Niel;

19.de heer Hofmans Lode, bestuurder en burgemeester van Ranst, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Ranst;

20.de heer Verschueren Marc, bestuurder en raadslid von Rumst, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Rumst;

21.de heer Mennes Rob, bestuurder en burgemeester van Schelle, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Schelle;

22.de heer Van Acker Gerald, bestuurder en raadslid van Schilde, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Schilde;

23.de heer Block Erik, bestuurder en schepen van Schoten, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Schoten;

24.de heer De Swaene Jacques, bestuurder en schepen van Stabroek, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Stabroek;

25.de heer Monsieurs Luc, bestuurder en schepen van Wijnegem, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Wijnegem;

26.de heer Stuer Rudy, bestuurder en raadslid van Wommelgem, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Wommelgem;

27.de heer Wouters Dieter, bestuurder en burgemeester van Wuustwezel, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Wuustwezel;

28.de heer Geens Joris, bestuurder en raadslid van Zandhoven, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Zandhoven;

29.de heer Heyvaert Michael, bestuurder en raadslid van Zoersel, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Zoersel;

30.mevrouw Van Damme Ann, bestuurder en schepen van Zwijndrecht, al de notariële akten te verlijden, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, gelegen te Zwijndrecht;

Art. 2:in toepassing van art. 29 van de statuten wordt de directeur-zaakvoerder, de heer Jo Bridts, K. De Backerstraat 89 te Hemiksem eveneens volmacht verleend om alleen al de notariële akten, die betrekking hebben op de verhandeling van onroerende goederen, in naam van de vereniging te verlijden.

Art. 3:ln toepassing van art. 29 van de statuten worden aan de heer Jos Van Hoydonck, wonende te Kruibeke, Eyckensbeekstraat 22 en aan en de coördinator van de aan- en verkoopafdeling, de heer Steven Van den Brande, wonende te Antwerpen, Tentoonstellingslaan 53 volmacht verleend om alleen ai de notariële

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

11/07/2012 : ME. - JAARREKENING 31.12.2011, GGK 22.06.2012, NGL 05.07.2012 12269-0365-061
14/07/2011 : ME. - JAARREKENING 31.12.2010, GGK 17.06.2011, NGL 05.07.2011 11279-0118-068
02/07/2010 : ME. - JAARREKENING 31.12.2009, GGK 18.06.2010, NGL 29.06.2010 10237-0336-067
09/07/2009 : ME. - JAARREKENING 31.12.2008, GGK 19.06.2009, NGL 02.07.2009 09356-0366-064
16/07/2008 : ME. - JAARREKENING 31.12.2007, GGK 20.06.2008, NGL 09.07.2008 08367-0274-057
13/07/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2006, GGK 15.06.2007, NGL 06.07.2007 07348-0380-044
06/07/2006 : ME. - JAARREKENING 31.12.2005, GGK 16.06.2006, NGL 05.07.2006 06412-3635-033
01/07/2005 : ME. - JAARREKENING 31.12.2004, GGK 17.06.2005, NGL 30.06.2005 05386-3916-027
14/07/2004 : ME. - JAARREKENING 31.12.2003, GGK 25.06.2004, NGL 07.07.2004 04438-2929-026

Coordonnées
I.G.E.A.N - MILIEU EN VEILIGHEID

Adresse
DOORNAARDSTRAAT 60 2160 WOMMELGEM

Code postal : 2160
Localité : WOMMELGEM
Commune : WOMMELGEM
Province : Anvers
Région : Région flamande