INTERGEMEENTELIJKE VERENIGING VOOR DUURZAAM AFVALBEHEER REGIO MECHELEN, AFGEKORT : IVAREM

Divers


Dénomination : INTERGEMEENTELIJKE VERENIGING VOOR DUURZAAM AFVALBEHEER REGIO MECHELEN, AFGEKORT : IVAREM
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 267.403.264

Publication

21/02/2014
ÿþmod 11.1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

Ondernemingsnr : 0267.403.264

Benaming (voluit) : intergemeentelijke Vereniging voor duurzaam Afvalbeheer Regio Mechelen

(verkort) : Ivarem

Rechtsvorm : publiekrechtelijke rechtspersoon die de rechtsvorm van een dienstverlenende vereniging overeenkomstig het Decreet van zes juli tweeduizend en één houdende de intergemeentelijke samenwerking heeft aangenomen

Zetel : Schoutetstraat 2

2800 Mechelen

Onderwerp akte :Statutenwijziging Andere

Uit een akte verleden voor notaris Filip Huygens te Mechelen op 13 december 2013, Geregistreerd'

Mechelen MECHELEN 1 REG op 17 december 2013, boek 994, blad 29, vak 19. Ontvangen nul euro (¬ 0,00).;

De ontvanger, (get.) . Koen Decoster, blijkt dat de buitengewone algemene vergadering van voomoemde:

vereniging de volgende beslissingen genomen heeft:

Beslissingen

1. WIJZIGING VAN ARTIKELS VAN DE STATUTEN

De voorzitter zet uiteen dat de wijzigingen van het Decreet Intergemeentelijke Samenwerking (DIS) van 18;

januari 2013 IVAREM noodzaken haar statuten hiermee in overeenstemming te brengen. Ook moeten de;

statuten (artikel 10 plaatsing van het maatschappelijk kapitaal) worden aangepast conform de in uitvoering van

artikel 9 (te plaatsen kapitaal per vennoot) herschikte aandelen.

De vergadering beslist artikel 10 aan te passen conform de daar de algemene vergadering van 28 juni 2013!

goedgekeurde herschikking van de aandelen, als volgt:

Artikel 10. PLAATSING VAN HET MAATSCHAPPELIJK KAPITAAL

Bij toepassing van artikel 9 van deze statuten is het maatschappelijk kapitaal als volgt geplaatst:

"A-aandelen":

De Gemeente Berlaar; vierendertigduizend negenhonderd negenendertig komma tweeënnegentig euro,

(34.939,92 euro) 2.364 2.372 aandelen

De Gemeente Bonheiden, achtenveertigduizend vierhonderd drieënnegentig komma achttien euro (48.493,18

euro) 3281. 3.186 aandelen

De Gemeente Bornem, achtenzestigduizend zeshonderd en acht komma zesenzeventig euro (68.608, 76 euro)

 442 4.516 aandelen

De Gemeente Duffel, vierenvijftigduizend negenhonderd eenentachtig komma zestig euro (54.981,60 euro)

30 3.667 aandelen

De Stad Lier, honderd en tienduizend achthonderd twintig komma vierenveertig euro (110.820,44 euro)  7.498

7.419 aandelen

De Stad Mechelen, tweehonderd negenenvijftigduizend vijfhonderd zesendertig komma tachtig euro

(259.536,80 euro) 17.560 17.818 aandelen

De Gemeente Putte, drieënvijftigduizend vijftien komma zesentachtig euro (53.015,86 euro)  3.587 3.620:

aandelen

De Gemeente Puurs, vierenvijftigduizend honderd drieëntachtig komma achtenveertig euro (54.183,48 euro)  '

3.656 3.615 aandelen

De Gemeente Sint-Amands, zesentwintigduizend en twaalf komma tachtig euro (26.012, 80 euro)  4-768 1.758

aandelen

De Gemeente Sint-Katelifne-Waver, vijfenzestigduizend vierhonderd vijfenzeventig komma veertig euro

(65.475,40 euro) -- 4.430 4.404 aandelen

De Gemeente lMllebroek, zevenenzeventigduizend vierhonderd zevenenveertig komma twintig euro (77.447,20

euro)  5,240 5.373 aandelen

De algemene vergadering staat in voor de aanpassing van dit artikel aan de wijzigingen ingevolge ondermeer

toetredingen, verlengingen en kapitaalverhogingen of -verminderingen."

Op de laatste blz. van t_ulk B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

NEERGELEGD

10 -02- 2014

GRIFFIE HECHTBANK van

KOOPHANDELHELEN

Î~-~

.L ~ R~,E .

__.__~

*1909853 +

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

De vergadering beslist artikel 13.1 aan te passen aan de verhoging van de algemene werkingskosten, als volgt: op verzoek van de Stad Mechelen engageert de raad van bestuur zich tot voorlegging van een besparingsplan van tien procent, uiterlijk tegen de eerstvolgende algemene vergadering.

Artikel 13.1. VERGOEDING VOOR ALGEMENE WERKINGSKOSTEN  BIJDRAGE AFVALBEHEER

93.7. Op voorste! van de raad van bestuur kan de algemene vergadering een bijdrage vragen van de deelnemers om de algemene werkingskosten te dekken. Voor de gemeentelijke deelnemers wordt deze bijdrage in de algemene werkingskosten vastgesteld, middels toepassing van de volgende berekeningswijze:

D Inwoners in eerste schijf 1 tot en met 30.000 inwoners: ¬ O 60 3 50/inw.

Q' Inwoners in tweede schijf 30.001 tot en met 60.000 inwoners: ¬ O.36 2,90/inw.

Q' Inwoners in derde schijf meer dan boven 60.000 inwoners: ¬ 042 0,70/inw.

Voor de berekening wordt gebruikgemaakt van de meest recente bevolkingscijfers, zoals gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.

Voor de deelnemers - houders van B-aandelen - zal de bijdrage gelijk zijn aan het aantal door hen geplaatste aandelen, vermenigvuldigd met het quotiënt van de deling van de globale bijdrage der gemeentelijke deelnemers door het aantal door de gemeenten geplaatste aandelen.

Aan de deelnemers  houders van C-aandelen  wordt geen bijdrage voor de algemene werkingskosten aangerekend.

De bijdrage voor de algemene werkingskosten moet toelaten de kosten voor de werking van de bestuursorganen (presentiegelden, verplaatsingskosten, kosten voor de vergaderactiviteiten...), de basisdienstverlening aan de gemeenten en de algemene administratie (secretariaat. boekhouding, personeelsdienst ...) te dekken.

"

ª% De vergadering beslist artikel 23 inzake de bevoegdheden van de raad van bestuur en meer bepaald de bevoegdheden inzake personeelsaangelegenheden aan te vullen met specifieke toezichtsbepalingen betreffende de rechtspositieregeling van het personeel, als volgt:

P4rtikel 23.4 BEVOEGDHEDEN

De raad van bestuur is bevoegd voor alles wat niet uitdrukkelijk overeenkomstig het Decreet of krachtens deze statuten voorbehouden is aan de algemene vergadering.

Om de individuele inspraak van de deelnemers te garanderen worden belangrijke beslissingen die een zware weerslag hebben op de verbintenissen van de deelnemers door de raad van bestuur voorgelegd aan de algemene vergadering. Het betreft hierbij ondermeer, doch niet uitsluitend, het aangaan van belangrijke verbintenissen die de duur van de vereniging zoals bepaald in artikel 6 overschrijden.

De raad van bestuur is bevoegd voor alle personeelsaangelegenheden, maar kan al wat betrekking heeft op de uitvoering van het administratief en geldelijk statuut en het arbeidsreglement, in het kader van het individuele personeelsbeheer, verder delegeren.

Binnen twintig dagen na besluitneminq wordt aan de Vlaamse regering een afschrift bezorgd van de besluiten van de raad van bestuur betreffende de rechtspositieregeling van het personeel .

De raad van bestuur kan onder zijn verantwoordelijkheid en mits twee derde meerderheid het dagelijks bestuur van de vereniging en de externe vertegenwoordiging die daarmee verband houdt, delegeren aan het directiecomité.

De raad van bestuur kan eveneens onder zijn verantwoordelijkheid en mits twee derde meerderheid, bij een bijzondere delegatie die beperkt is in de tijd en voor bepaalde doeleinden, een deel van zijn bevoegdheden toevertrouwen aan een derde. Deze delegatie van bevoegdheid dient eveneens nauwkeurig omschreven te zijn."

" De vergadering beslist artikel 24 inzake de besluiten van het directiecomité aan te vullen met de nieuwe toezichtsbepalingen, als volgt:

DIRECTIECOMITE- MANAGEMENT

24.1. De raad van bestuur richt in zijn schoot een directiecomité op, waaraan het dagelijks bestuur van de vereniging wordt toevertrouwd. Het directiecomité is tevens belast met de voorbereiding van de vergaderingen van de raad van bestuur.

De raad bepaalt het aantal leden waarbij het totale aantal ten hoogste één derde van dat van de leden van de raad van bestuur bedraagt. De raad bepaalt tevens de duur van het mandaat alsmede de samenstelling. De meerderheid van de leden komt telkens toe aan de bestuurders die op voordracht van de gemeentelijke deelnemers zijn benoemd. De voorzitter en de ondervoorzitters van de raad van bestuur maken ambtshalve deel uit van het directiecomité. Het mandaat van de leden is hernieuwbaar.

De secretaris van de raad van bestuur vervult tevens de functie van secretaris in het directiecomité.

24.2. leder lid van het directiecomité heeft één stem. Een of meer leden van het leidinggevend personeel van de vereniging kunnen met raadgevende stem zitting hebben in het directiecomité. Hun mandaat beïnvloedt het toegestane aantal leden niet.

Het directiecomité beraadslaagt en besluit volgens de procedure voorzien voor de raad van bestuur en wordt voorgezeten door de voorzitter en bij dienst ontstentenis door de ondervoorzitter, behorend tot de bestuurders benoemd op voordracht van de gemeentelijke deelnemers, van de raad van bestuur.

De zittingen van het directiecomité zijn niet openbaar.

Van de besluiten van het directiecomité wordt binnen twintig dagen na de besluitneminq een !list met een beknopte omschriLvinq van de daarin geregelde aangelegenheden bezorgd aan de Vlaamse Regering. Vanaf de dag van de verzending aan de Vlaamse Regering wordt deze liist gedurende minstens twintig dagen ter inzage gelegd van het publiek en gepubliceerd op de website van de vereniging (www.ivarem.be).

Uittreksels van de notulen van het directiecomité worden ondertekend door een door de raad van bestuur daartoe gemachtigd persoon.

Artikel 24.

mod 11.1

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

mod 11.1



Voor- "

behouden aan het Belgisch -`--

Staatsblad





De gedetailleerde notulen met bijgevoegd hef stemgedrag van de individuele leden en aile documenten waarin de notulen naar verwezen wordt, liggen ter inzage van de gemeenteraadsleden op het secretariaat van de aangesloten gemeenten en van de provincieraadsleden op de griffie van de provinciehuizen van de aangesloten provincies, onverminderd de decretale bepalingen inzake de openbaarheid van bestuur.

Op verzoek van een raadslid vraagt het deelnemende bestuur om de notulen en alle stukken waarnaar in de notulen wordt verwezen, elektronisch ter beschikking te stellen. De vereniging stelt de gevraagde stukken elektronisch ter beschikking en het deelnemende bestuur bezorgt ze aan het raadslid. Dit artikel doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van strafrechtelijke vervolging van de raadsleden wegens schending van het beroepsgeheim, overeenkomstig artikel 458 van het Strafwetboek.

Een lid kan aan een van de andere leden een schriftelijke volmacht geven om hem te vertegenwoordigen voor één welbepaalde vergadering van het directiecomité. De volmachtgever en de volmachtdrager moeten tot dezelfde categorie van deelnemers behoren. De volmacht moet de naam van beide vermelden, alsmede de datum van de enkele zitting waarvoor de volmacht wordt verleend. Niemand kan drager zijn van meer dan één volmacht.

24.3. Hef directiecomité kan bij een bijzondere delegatie die beperkt is in de tod en voor bepaalde doeleinden, een deel van zijn bevoegdheden Toevertrouwen aan het management. Deze delegatie van bevoegdheid dient eveneens nauwkeurig omschreven te zijn.

Het management bestaat uit de directie en verantwoordelijke personeelsleden en wordt vastgesteld door de raad van bestuur.

De vergadering beslist artikel 31 inzake de notulen van de raad van bestuur aan te vullen met de nieuwe toezichtsbepalingen in vervanging van de oude, als volgt:

Artikel 31. PLAATS VAN VERGADERING  NOTULEN

De vergadering van de raad van bestuur vinden plaats in de zetel van de vereniging of in een andere op de uitnodiging vermelde plaats. De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar.

De beraadslagingen en de besluiten worden door de secretaris van de raad van bestuur genotuleerd. De notulen worden aan de leden van de raad van bestuur toegezonden, ten laatste samen met de uitnodiging voor de volgende vergadering. Na goedkeuring door de raad van bestuur worden de notulen ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de raad.











Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/02/2014 - Annexes du Moniteur belge







Van de besluiten van de raad van bestuur wordt binnen twintig dagen na de besluitneming een Bist met een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden bezorgd aan de Vlaamse Regering. Vanaf de dag van de verzending aan de Vlaamse Regering wordt deze jet gedurende minstens twintig dagen ter inzage gelegd van het publiek en gepubliceerd op de website van de vereniging (www.ivarem.bel.

De gedetailleerde notulen met bijgevoegd het stemgedrag van de individuele leden en alle documenten waarin de notulen naar verwezen wordt, liggen ter inzage van de gemeenteraadsleden op het secretariaat van de aangesloten gemeenten en van de provincieraadsleden op de griffie van de provinciehuizen van de aangesloten provincies, onverminderd de decretale bepalingen inzake de openbaarheid van bestuur.

Uittreksels van de notulen van de raad van bestuur worden ondertekend door een door de raad van bestuur daartoe gemachtigd persoon.

Op verzoek van een raadslid vraagt het deelnemende bestuur om de notulen en alle stukken waarnaar in de notulen wordt verwezen, elektronisch ter beschikking te stellen. De vereniging stelt de gevraagde stukken elektronisch ter beschikking en het deelnemende bestuur bezorgt ze aan het raadslid. Dit artikel doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van strafrechtelijke vervolging van de raadsleden wegens schending van het beroepsgeheim, overeenkomstig artikel 458 van het Strafwetboek.

De vergadering beslist artikel 35 inzake de samenstelling van de algemene vergadering aan te passen aan het Decreet Intergemeentelijke Samenwerking (DIS) door schrapping van de verplichte benoeming van de deelnemers voor elke algemene vergadering, als volgt:

Artikel 35. SAMENSTELLING

De regelmatig samengestelde algemene vergadering vertegenwoordigt de geheelheid der deelnemers en haar besluiten zijn, binnen de perken van het Decreet en deze statuten, voor hen allen bindend.

De algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers (hierna "de afgevaardigden"). Voor de gemeenten worden zij rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen. De deelnemers herhalen de

vaststelling van het mandaat van de afgevaardigde(n) voorafgaand aan elke algemene vergadering.

Bovendien bestaat er een onverenigbaarheid tussen het mandaat van afgevaardigde en dat van één van de andere organen.

ledere deelnemer beschikt over een stemrecht dat overeenstemt met het aantal aandelen waarover hij beschikt, ledere deelnemer duidt steeds minstens één afgevaardigde aan.

De gemeenteraad bepaalt het aantal afgevaardigden van de gemeente op de algemene vergadering, Het maximale aantal afgevaardigden per gemeente wordt vastgesteld op basis van twee voor alle deelnemende gemeenten op dezelfde wijze geldende criteria, waarbij cumulatief rekening wordt gehouden met zowel de omvang van de bevolking als met de kapitaalinbreng.

9ste criterium: omvang van de bevolking volgens de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscers:

" 0 tot en met 50.000 inwoners: 1 afgevaardigde in de algemene vergadering

" meer dan 50.000 inwoners: 2 afgevaardigden in de algemene vergadering.





~







Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

mod 11.1

2de criterium: de kapitaalinbreng

" 0 tot en met 10% van het kapitaal: 1 afgevaardigde in de algemene vergadering

" meer dan 10% van het kapitaal: 2 afgevaardigden in de algemene vergadering.

De oproeping voor de algemene vergadering vermeldt voor iedere gemeente de daartoe benodigde

cijfergegevens aan de hand van de laatst gepubliceerde officiële cijfergegevens en van de laatst goedgekeurde

jaarrekeningen.

Voor andere dan gemeentelijke deelnemers is het maximale aantal afgevaardigden per deelnemer beperkt tot

twee.

De afgevaardigden tekenen alvorens zij de vergadering bijwonen een aanwezigheidslijst. Deze lijst, door de

stemopnemers echt verklaard, wordt bij het proces-verbaal van de vergadering gevoegd.

De zittingen van de algemene vergadering zijn openbaar.

ª% De vergadering beslist in de artikelen 38, 41, 42 en 46 de instantie "regeringscommissaris" te vervangen door "toezichthoudende overheid".

ª% De vergadering beslist aan artikel 42. inzake de notulen van de algemene vergadering de nieuwe toezichtsbepalingen toe te voegen als volgt

NOTULER1 NG

De beraadslagingen en de besluiten worden door de secretaris van de algemene vergadering genotuleerd en staande de vergadering goedgekeurd. De notulen worden aan de deelnemers en hun afgevaardigden) toegezonden, ten laatste samen met de uitnodiging voor de vo!gende algemene vergadering.

Binnen dertig kalenderdagen na de betrokken algemene vergadering worden de notulen overgemaakt aan de rogoringscommissarik toezichthoudende overheid. Deze heeft het recht alle nodige aanvullende informatie in te winnen en alle documenten terzake op te vragen.

Van de besluiten van de algemene vergadering wordt binnen twintig dagen na de besluitneming een lijst met een beknopte olnschribind van de daarin .ere" elde aan.ele.enheden bezor.d aan de Vlaamse Re.erin.. Vanaf de dag van de verzending aan de Vlaamse Regering wordt deze lijst gedurende minstens twintig dagen ter inzage gelegd van het publiek en gepubliceerd op de website van de vereniging (www.ivarem.be).

Uittreksels van de notulen van de algemene vergadering worden ondertekend door een daarvoor door de raad van bestuur gemachtigd persoon.

ª% De vergadering beslist aan artikel 46. inzake verlies de nieuwe toezichtsbepalingen toe te voegen als volgt: VERLIEZEN

Wanneer ten gevolge van geleden verlies het netto-actief van de vereniging gedaald is tot minder dan de helft van het vast gedeelte van het kapitaal, moet de algemene vergadering bijeenkomen binnen een termijn van ten hoogste zestig kalenderdagen nadat het verlies is vastgesteld om te beraadslagen en te beslissen over een door de raad van bestuur opgesteld saneringsplan_.

De raad van bestuur verantwoordt zijn voorstellen in dit saneringsplan dat uiterlijk drie weken voor de algemene vergadering aan alle deelnemers on aan do regor-ingscemmissafic en aan de toezichthoudende overheid wordt voorgelegd., samen met de oproepingsbrief en alle bijhorende documenten waaruit de noodzaak van het saneringsplan blijkt.

Binnen twintig dagen na hef nemen van het besluit wordt naar de Vlaamse Regering een afschrift verzonden van de voorstellen van de raad van bestuur van de vereniging in verband met het saneringsplan.

De algemene vergadering beslist onder de voorwaarden bepaald voor statutenwijziging.

2. WIJZIGING VAN BIJLAGE 1 VAN DE STATUTEN INZAKE BIJDRAGEPLAFONDS.

Ingevolge de herschikking van de bijdragen van de aangesloten gemeenten dienen ook de bijdrageplafonds (bijlage 1 van de statuten) te worden aangepast, als volgt;

BIJLAGE 1

BIJDRAGEPLAFONDS

Q' VERWERKING VAN AFVALSTOFFEN IN EIGEN REGIE

= Verwerking van restafval

V' Bijdrage in vaste kosten restafvalverwerking

¬ 325 00 /inweneçgezin /jaar Incl. de vaste kosten voor overslag en tussentransport.

-:. Bijdrage in de variabele kosten restafvalverwerking

¬ 1735,00/ton (incl. handling en spoortransport IVAREM Geel)

" en incl. de variabele kosten voor overslag en

tussentransport.

}

Artikel 42.

Artikel 46.

 % Verwerking van groenafval

4 Bijdrage in de vaste kosten groenafvalverwerking ¬ 2, 00 /inwoner/ jaar

V' Bijdrage in de variabele kosten groenafvalverwerking

o Stronken

o Zuiver groenafval

o Verontreinigd groenafval

" Verwerking van inerte materialen

" Bijdrage in de variabele kosten verwerking inerten

o Zuiver puin

" Verwerking van teelaarde

¬ 70,00 /ton ¬ 50,00 / ton E 90,00/ ton

¬ 10,00/ton

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

mod 11.1

V' Bijdrage in de variabele kosten verwerking teelaarde en graszoden

o Zuivere teelaarde (zonder stenen) ¬ 35,00/ton

o Teelaarde met graszoden ¬ 40,00 / ton

o Teelaarde met stenen ¬ 45,00 / ton

Q' VERWERKING VAN AFVALSTOFFEN DOOR DERDEN

= Afhankelijk van aanbesteding en marktevoluties.

Q' INZAMELING VAN AFVALSTOFFEN IPLEIGEN REGIE

 % Inzameling van restafval

g

V' Bijdrage in de variabele kosten restatvalinzameling

o Restafvalinzameling in zakken

¬ 50, 00 /gezin /jaar

o Restafvalinzameling in containers

- Vaste kosten DIFTAR ¬ 2020 /gozinaansluitpunt/jaar

(gemiddeld)

- Aanbiedingskosten DIFTAR ¬ 0,023/liter

Opm.: Deze plafonds gelden enkel voor gezinnen. Voor diensten en bedrijven worden de

bijdragen bepaald i.f.v. het aantal en type containers en het afvalaanbod.

o Restafval in OCTs

- Vaste kosten DIFTAR ¬ 4520 / gezin / jaar (gemiddeld)

- Extra kosten OCTs ¬ 20 / aansluitpunt /laar (gemiddeld)

- Aanbiedingskosten DIFTAR ¬ 0,023 /liter

" Inzameling van toxtiel

¬ 0,25/inwonor/jaar

f 15/ton

¬ 3 / ton

o Tussontransport naar ovorslagsito weg spoor

o Kostos-gesloten containorc

Q' EXPLOITATIE CONTAINERPARKEN

Inzameling van grofvuil (op afroep)

V' Bijdrage in de variabele kosten

¬ 9 500 /ingezette inzamelwagen incl. infoli n

Opmerking: deze biidrage vervalt indien IVAREM de inzameling in opdracht van de gemeenten

kostendekkend kan aanrekenen aan de gezinnen.

" Inzameling van snoeihout (op afroep)

Bijdrage in de variabele kosten

¬ 9 500 /ingezette inzamelwagen ïncl. infolijn

Q' INZAMELING VAN AFVALSTOFFEN DOOR DERDEN

 % Afhankelijk van aanbesteding en marktevoluties.

¬ 2,00 /inwoner/jaar

o Overslag naar gesloten containers tr 10 Iton

Bijdrage in de vaste kosten voor infrastructuur

Vast deel = jaarlijkse afschrijvingen  subsidies + financiële kosten:

afhankelijk van investeringen

Bijdrage in de vaste kosten voor exploitatie

¬ 29,00 /inwonergezin / jaar

V' Bijdrage in variabele kosten voor exploitatie

¬ 4097.50 / bezoeker

Q' ONDERSTEUNEND BELEID: AFVALPREVENTIE, COMMUNICATIE EN, INFOOLIJN EN ONDERSTEUNINC-C¬ MEENTELIJK AFVALBELEID

Op de laatste blz. van luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

mod 11.1

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

¬ 28 00 /inwenerpezin /jaar

a OPVOLGING AANVAARDINGSPLICHTEN-EN FERUGNAMEPLICHTEN

¬ 1,00/inwonor/jaar

B

--AFVALPREVENTIE

p DIVERSE DIENSTEN

" Verhuur hakselaar ¬ 75/ verhuring

¬ 40 /draaiuur

Opm.: de machine wordt zo snel mogelijk teruggebracht.

" Regiewerken

o ¬ 10/m3 Verkleind snoeihout

o ¬ 70 /uur Bandenkraan of wiellader 15 ton

o ¬ 80 /uur Rupskraan of wiellader 20 ton

" Huur van containers

o ¬ 10,00/m3 per maand

o ¬ 0,50/m3 per dag

met een minimum van ¬ 25.

" Transport met vrachtwagen

V' Bijdrage in de variabele kosten

¬ 40,00 / vervoerde container

¬ 5,00 /km (afstand enkel standplaats vrachtwagen - bestemming container) per vervoerde

container

" Transport met bestelwagen

Bijdrage ln de variabele kosten

¬ 30,00/levering (stockage, klaarmaken bestelling, administratiekosten)

¬ 5,00 /km (afstand enkel standplaats bestelwagen - bestemming levering) per levering

VOOR ANALYTISCH UITTREKSEL

De NOTARIS, FILIP HUYGENS (get.)

Tegelijk hiermee neergelegd

- uitgifte van voormeld PV van buitengewone algemene vergadering;

bijvoegsel daarvan: aanwezigheidslijst;

- gecoördineerde tekst van de statuten;

- gecoördineerde tekst van bijlage 1 van de statuten inzake bijdrageplafonds.

a

"

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

27/06/2013
ÿþ ii;; Mod Word 11.1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging ter griffie van de akte ,

Op de laatste blz. von Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

NEE

1 8 -06- 2013

GRIFFIE RI;CHTEvan

KOOPHANDEL te M DH =l" EItf

*13097858*

Ondernemingsnr : 0267.403.264

Benaming

(voluit) : Intergemeentelijke vereniging voor duurzaam afvalbeheer

_ regio Mechelen

(verkort) : IVAREM

Rechtsvorm : publiekrechtelijke rechtspersoon die de rechtsvorm van een opdrachthoudende vereniging overeenkomstig het Decreet van zes juli tweeduizend en één houdende de intergemeentelijke samenwerking heeft aangenomen

Zetel : Schoutetstraat 2, 2800 MECHELEN

(volledig adres)

Onderwerp akte : BENOEMING STEMGERECHTIGDE BESTUURDERS UITTREKSEL UIT DE NOTULEN VAN DE ALGEMENE VERGADERING VAN IVAREM

Vergadering van 29 maart 2013

Aanwezig:

-de gemeente Berlaar, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Stefaan Lambrechts (2 364 stemmen)

" Dhr, Willy Beullens (0 stemmen)

-de gemeente Bonheiden, geldig vertegenwoordigd door

" Mevr. Annick Van den Broeck (3 281 stemmen)

" Mevr. Barbara Maes (0 stemmen)

-de gemeente Bomem, geldig vertegenwoordigd door

" Mevr, Nicole Van Praet (4 642 stemmen)

" Dhr. Tom Van Bel (0 stemmen)

-de gemeente Duffel, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Koen Frederickx (3 720 stemmen)

-de stad Lier, geldig vertegenwoordigd door

" Mevr. Kelly Verheyden (7 498 stemmen)

-de stad Mechelen, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Stefaan Deleus (17 560 stemmen)

" Dhr. Christiaan Backx (0 stemmen)

" Mevr. Fabienne Blavier (0 stemmen)

-de gemeente Putte, geldig vertegenwoordigd door

" Mevr. Josepha Dyck -- Van de Vliet (3 587 stemmen)

" Mevr. Greta Van Asbroeck (0 stemmen)

-de gemeente Puurs, geldig vertegenwoordigd door

" Mevr. Nini Vivijs (3 666 stemmen)

" Dhr. Jan Van Camp (0 stemmen)

-de gemeente Sint-Amands, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Jan Moeyersons (1 760 stemmen)

" Dhr. Frans Joos (0 stemmen)

-de gemeente Sint-Katelijne-Waver, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Servaas De Vries (4 430 stemmen)

" Mevr. Natascha Knegtel (0 stemmen)

" de gemeente Willebroek, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Michel Eeraerts (5 240 stemmen)

" Dhr. Herman Moeremans (0 stemmen)

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Agendapunt 2: Benoeming stemgerechtigde bestuurders van de intergemeentelijke vereniging voor duurzaam afvalbeheer regio Mechelen (IVAREM)

In toepassing van artikel 18 van de statuten van de intergemeentelijke vereniging voor duurzaam afvalbeheer regio Mechelen (1VAREM) wordén de leden van de raad van bestuur benoemd door de buitengewone algemene vergadering op voordracht van de vennoten.

Het aantal mandaten per deelnemer is op volgende wijze vastgesteld:

DEIke gemeentelijke deelnemer  houder van A-aandelen  heeft recht op minstens één bestuurder.

Q'Gemeenten  houder van A-aandelen -- met meer dan dertigduizend (30 000) inwoners hebben recht op een bijkomende bestuurder,

Q'Gemeenten  houder van A-aandelen  met meer dan zestigduizend (60 000) inwoners hebben recht op twee bijkomende bestuurders.

De bevoegde raden van de deelnemers dragen de volgende kandidaat-bestuurders voor aan de buitengewone algemene vergadering:

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

DEELNEMER KANDIDAAT FUNCTIE ADRES RAADSBESLISSING

Bedaar Mevr, Ingeborg Van Hoof Schepen Herfststraat 19

2590 Berlaar 19-02-2013

Bonheiden Dhr. Jan Thirion Schepen Brandheidestraat 7

2820 Bonheiden 30-01-2013

Bornem Dhr. Luc De boeck Burgemeester Omgangstraat 156

2880 Bornem 19-02-2013

Duffel Mevr. Nora Bertels Schepen Waarioossteenweg 8

2570 Duffel 25-02-2013

Lier Dhr. Lucien Herijgers Schepen Sander De Vosstraat 128

2500 Lier 25-02-2013

Mevr. Sabine Leyzen Raadslid Sterrenstraat 12 bus 4

2500 Lier 25-02-2013

Mechelen Mevr, Rita Van den Bossche Raadslid Ontvoeringsplein 10/102

2800 Mechelen 29-01-2013

Mevr. Greet Geypen Schepen Kruisveldstraat 28

2800 Mechelen 29-01-2013

Mevr. Marina De Bie Schepen Leopoldstraat 21 a

2800 Mechelen 29-01-2013

Putte Dhr. Jeroen De Cuyper Schepen Mechelbaan 510

2580 Putte 21-02-2013

Puurs Dhr. Alex Goethals Schepen Kaardijk 105

2870 Puurs 07-02-2013

Sint-Amands Dhr. Eddy Ceurstemont Schepen Smissen 16 a

2890 Sint-Amands 26-02-2013

Sint-Katelijne-Waver Dhr. Servaas De Vries Schepen Begoniastraat 6

2861 Sint-Katelijne-Waver 04-02-2013

Willebroek Mevr. Maaike Bradt Schepen Hoogstraat 123

2830 Willebroek 29-01-2013 BESLUIT: (unaniem)

Op voordracht van de deelnemers benoemt de buitengewone algemene vergadering tot bestuurder van de intergemeentelijke vereniging IVAREM: Mevr. Ingeborg Van Hoof, Dhr. Jan Thirion, Dhr. Luc De boeck, Mevr. Nora Bertels, Dhr. Lucien Herijgers, Mevr. Sabine Leyzen, Mevr. Rita Van den Bossche,Mevr. Greet Geypen, Mevr. Marina De Bie, Dhr, Jeroen De Cuyper, Dhr. Alex Goethals, Dhr, Eddy Ceurstemont, Dhr. Servaas De Vries en Mevr. Maaike Bradt.

Jos Boeckx

Algemeen directeur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

08/08/2012 : ME. - JAARREKENING 31.12.2011, GGK 01.06.2012, NGL 03.08.2012 12385-0314-049
20/02/2015
ÿþ MoA 2.2

LI AL),_ - ),_ in de bijsagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akteter griffie

Or}dernemingsnr : 0267.403.264

Benaming

(voluit) : Intergemeentelijke vereniging voor duurzaam afvalbeheer

regio Mechelen

(verkort) : IVAREM

Rechtsvorm : publiekrechtelijke rechtspersoon die de rechtsvorm van een opdrachthoudende vereniging overeenkomstig'het Decreet van zes juli tweeduizend en één " houdende de intergemeentelijke samenwerking heeft aangenomen

Zetel : Schoutetstraat 2, 2800 MECHELEN

Onderwerp akte : BENOEMING COMMISSARIS-REVISOR

UITTREKSEL- UIT DE NOTULEN VAN DE ALGEMENE VERGADERING VAN IVAREM

Vergadering van 12 december 2014

Aanwezig:

-De gemeente Beriaar, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr, Stefaan Lambrechts (2 372 stemmen)

-de gemeente Sonhelden, geldig vertegenwoordigd door

" Mevr. Annick Van den Broeck (3 186 stemmen)

" Mevr. Barbara Maes (0 stemmen)

" de gemeente Bomem, geldig vertegenwoordigd door

" Mevr. Nicole Van Praet (4 516 stemmen)

" Dhr. Tom Van Bel (0 stemmen)

-de gemeente Duffel, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Koen Frederickx (3 667 stemmen)

" Dhr. Staf Aerts (0 stemmen)

-de stad Lier, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Kristof Buelens (7 419 stemmen)

-de stad Mechelen, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Christiaan Backx (17 818 stemmen)

-de gemeente Putte, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr, André Uytterhoeven (3 620 stemmen)

" Dhr. Alfons Vekemans (0 stemmen)

-de gemeente Puurs, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Jan Van Camp (3 615 stemmen)

-de gemeente Sint-Amands, geldig vertegenwoordigd door

" Dhr. Jan Moeyersons (1 758 stemmen)

-de gemeente Willebroek, geldig vertegenwoordigd dobr

" Dhr. Herman Moeremans (5 373 stemmen)

Verontschuldigd:

-de gemeente Sint KateliJne-Waver (4 404 stemmen)

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Il1~ni~2nim~n*mmi

508799

N ~ twm x~'~~~`_ ~.~~ ~~ ~,.._-

t o FEB. 20t5 1

FLECHT~AiS van KOOPHANDEL ;

ANTW ~ , efd. MECHELEN i

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Agendapunt 5: Benoeming commissaris-revisor voor de intergemeentelijke vereniging voor duurzaam afvalbeheer regio Mechelen (IVAREM) voor de boekjaren 2014, 2015 en 2016

De huidige bedrijfsrevisor (dhr, W, Borré ) heeft zijn 3-jarig mandaat (2012-2013-2014) vroegtijdig stopgezet omwille van medische redenen.

In uitvoering van een beslissing van het directiecomité werden 4 revisoren die aangesloten zijn bij het instituut der bedrijfsrevisoren per brief uitgenodigd om een prijsofferte te maken voor het mandaat van commissaris-revisor bij de intergemeentelijke vereniging IVAREM.

Het mandaat duurt opnieuw 3 jaar en behelst de boekjaren 2014, 2015 en 2016.

BESLUIT:

Op voorstel van de raad van bestuur d.d. 17 oktober 2014 beslist de' algemene vergadering met eenparigheid van stemmen om de burgerlijke vennootschap onder de vorm van een CVBA

VGD Bedrijfsrevisoren te benoemen als commissaris-revisor van de onderneming, Voormelde revisorenvennootschap duidde de heer Bart Roose, kantoorhoudende te 2000 Antwerpen, Schaliënstraat 5 bus 2, aari als vast vertegenwoordiger voor de uitoefening van voormeld mandaat. Dat mandaat geldt voor een duur van drie jaar (de boekjaren 2014, 2015 en 2016), hetzij tot aan de jaarvergadering te houden in 2017. De mandaatvergoeding wordt vastgesteld op 12 000 EUR, exclusief btw en is vast (geen herziening mogelijk).

Jos Boeckx

Algemeen directeur

Voor behoudeir aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : RectiO : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

06/07/2011 : ME. - JAARREKENING 31.12.2010, GGK 27.05.2011, NGL 29.06.2011 11243-0596-045
28/07/2010 : ME. - JAARREKENING 31.12.2009, GGK 25.06.2010, NGL 22.07.2010 10335-0498-047
28/07/2009 : ME. - JAARREKENING 31.12.2008, GGK 27.06.2009, NGL 22.07.2009 09459-0257-046
18/07/2008 : ME. - JAARREKENING 31.12.2007, GGK 27.06.2008, NGL 08.07.2008 08402-0294-046
05/09/2007 : MEA016287
05/09/2007 : MEA016287
30/07/2007 : MEA016287
19/07/2007 : MEA016287
05/08/2005 : MEA016287
29/07/2005 : MEA016287
28/07/2005 : MEA016287
07/01/2005 : MEA016287
06/07/2004 : MEA016287
29/12/2003 : MEA016287
22/05/2003 : MEA016287

Coordonnées
INTERGEMEENTELIJKE VERENIGING VOOR DUURZAAM …

Adresse
SCHOUTETSTRAAT 2 2800 MECHELEN

Code postal : 2800
Localité : MECHELEN
Commune : MECHELEN
Province : Anvers
Région : Région flamande