KONINKLIJKE DEN BRANDT, AFGEKORT : DEN BRANDT

Association sans but lucratif


Dénomination : KONINKLIJKE DEN BRANDT, AFGEKORT : DEN BRANDT
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 408.555.288

Publication

26/06/2013
ÿþ MOP 2.2

Lüik`B:. ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Ahomenlaan 31, 2610 Antwerpen Wilrijk

Onderwerp akte : Bestuurder: Jacques Delen, wonende te Della Faillelaan 62, 2020 Antwerpen, geboren te Antwerpen op 17-10-1949 (herbenoeming tot de algemene vergadering 2015)

De algemene vergadering der effectieve leden heeft op 27 januari 2013 de volgende zeven bestuurders verkozen of herkozen: Daan Borghijs, Alexandre Delen (herverkiezing), Xavier Dierckx, Wim Neefs, Wendy Op 't Eynde, Horace Van Gaever (herverkiezing) en Jelle Wellens.

In een eerste raad van bestuur op 27 januari 2013 hebben de bestuurders de functies als volgt verdeeld: Voorzitter: Horace Van Gaever, wonende te Deken De Winterstraat 30, 2600 Antwerpen, geboren te Antwerpen op 25-08-1952 (herbenoeming tot de algemene vergadering 2017)

Ondervoorzitter: Jan Vanhavenberge, wonende te Ooststatiestraat 155, 2550 Kontich, geboren te Antwerpen-Wilrijk op 14-09-1946 (herbenoeming tot de algemene vergadering 2015)

Secretaris: Wendy Op 't Eynde, wonende te Drie Eikenstraat 495, 2650 Edegem, geboren te Maaseik op 1912-1979 (benoeming tot de algemene vergadering 2017)

Penningmeester: Xavier Dierckx, wonende te Grotenhof 31, 2640 Mortsel, geboren te Antwerpen op 26-011988 (benoeming tot de algemene vergadering 2017)

Bestuurder: Daan Borghijs, wonende te Berchemboslaan 26 bus 5, 2600 Antwerpen, geboren te Wilrijk op 04-07-1985 (benoeming tot de algemene vergadering 2017)

Bestuurder: Alexandre Delen, wonende te Koninklijke laan 38, 2600 Antwerpen, geboren te Antwerpen-Wilrijk op 14-07-1977 (herbenoeming tot de algemene vergadering 2017)

Bestuurder: Jacques Delen, wonende te Della Faillelaan 62, 2020 Antwerpen, geboren te Antwerpen op 1710-1949 (herbenoeming tot de algemene vergadering 2015)

Bestuurder: Nathalie Lastchenko, wonende te Rucaplein 10, 2610 Antwerpen, geboren te Ukkel op 21-121957 (herbenoeming tot de algemene vergadering 2015)

Bestuurder: Wim Neefs, wonende te Hoge Aardstraat 35, 2610 Antwerpen, geboren te Turnhout op 8-031976 (benoeming tot de algemene vergadering 2015)

Bestuurder: Walter Van den Bergh, wonende te Pater Damiaanstraat 94, 2610 Antwerpen, geboren te Diest op 9-11-1952 (herbenoeming tot de algemene vergadering 2015)

Bestuurder: Nuno Vertessen, wonende te Frans Birontlaan25, 2600 Antwerpen, geboren te Lissabon (P) op 24-10-1969 (herbenoeming tot de algemene vergadering 2015)

Bestuurder: Jelle Wellens, wonende te Pastoor Bauwenslaan 23/10, 2610 Antwerpen, geboren te Antwerpen op 4-11-1980 (benoeming tot de algemene vergadering 2017)

Hebben op datum van 27 januari 2013 ontslag genomen als bestuurder:

Ontslag als secretaris en bestuurder: Géraldine Truyens, wonende te Berchemboslaan 28 bus 21, 2600

Antwerpen, geboren te Turnhout op 21-12-1966

Ontslag als penningmeester en bestuurder: Marc Haens, wonende te Beukenlaan 24b, 2020 Antwerpen,

geboren te Deurne op 21-05-1967

Ontslag als bestuurder: Cauwenbergh Patrick, wonende te De Valk 47, 2640 Mortsel, geboren te Sint

bliklaas op 30-12-1969

Ontslag ais bestuurder: Deschuttere Yves, wonende te Lintsesteenweg 19/7, 2540 Hove, geboren te Wilrijk

op 1-01-1967

Heeft op 30 juni 2012 ontslag genomen als bestuurder:

Ontslag als bestuurder: Staessen Helena, wonende te Della Faillelaan 61a, 2020 Antwerpen, geboren te

Mechelen op-7-08-1954

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recta : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

111111111111jjelili111

Ondernemingsnr : 0408.555.288

Benaming

(voluit) : Koninklijke Den Brandt

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

t.14Voor-

,,behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Walter Van den Bergh Bestuurder

Nuno Vertessen Jelle Wellens

Bestuurder Bestuurder

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vernielden _ Recto : Naam en hoedantgheld van de instrumenterende notatje, hetzij van de perso(o}n(en'r be oegd de vereniging, stichting of ergartime ten aanzien van derden te vertegenvxoordsgen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Luik g_ vervolg

Horace Van Gaever Voorzitter

Jan Vanhavenberge Wendy Op t'Eynde

Ondervoorzitter Secretaris

Xavier Diercla Penningmeester

Daan Borghijs Alexandre Delen

Bestuurder Bestuurder

Jacques Delen Wim Neefs

Bestuurder Bestuurder

Nathalie Lastchenko Bestuurder

16/05/2012
ÿþ Mop 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Onderrtemingsnr : 0408.555.288

Benaming

(voluit) : Koninklijke Den Brandt

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Ahornenlaan 31, 2610 Antwerpen Wilrijk

Onderwerp akte : Wijziging statuten

De Gewone Algemene vergadering heeft op 15 januari 2012 ingestemd met een voorstel tot wijziging van de statuten van de vzw.

Re wijzigingen en volledige nieuwe tekst volgt hierna :

Statuten van Koninklijke Den Brandt vzw

Deel 1 : Gewijzigde en toegevoegde artikels

Artikel 35

Huidige tekst: De gewone algemene vergadering vindt plaats op de tweede zondag die volgt na 6 januari van elk jaar.

Nieuwe tekst: De gewone algemene vergadering vindt plaats op de laatste zondag van januari van elk jaar. Dit betekent dat de algemene vergadering over het boekjaar 2012 zal plaatsvinden op zondag 27 januari 2013.

ArtiKel 7

Huidige tekst: - toegetreden leden die aandeelhouder zijn van de NV Immo Den Brandt en die voorheen

deelnamen aan ten minste één van de activiteiten, kunnen de hoedanigheid van effectief lid behouden.

Nieuwe tekst; - effectieve leden die aandeelhouder zijn van de NV Immo Den Brandt en die voorheen

deelnamen aan ten minste één van de activiteiten, kunnen de hoedanigheid van effectief lid behouden.

Deel Il : Gecoördineerde tekst na de wijzigingen

(.Benaming, maatschappelijke zetel, doel, duur

Benaming

Art. 1 -- De vereniging wordt genoemd "Koninklijke Den Brandt vzve, Ze heeft de rechtsvorm van een vereniging zonder winstoogmerk.

Maatschappelijke zetel

Art. 2  Haar maatschappelijke zetel is gevestigd Ahomenlaan 31 te 2610 Antwerpen-Wilrijk, in het gerechtelijk arrondissement Antwerpen,

Doel

Art. 3  De vereniging heeft tot doel de organisatie van de tennisclub Den Brandt aan de Ahornenlaan nr. 31 te 2610 Wilrijk-Antwerpen. Dit omvat de organisatie van de sportactiviteiten voor de clubleden, alsook het onderhoud van de voor die activiteiten benodigde infrastructuur. Onder toezicht van haar raad van bestuur mag de vereniging een aantal nevenactiviteiten organiseren op sportief, sociaal of cultureel gebied. Evenementen of organisaties met een politieke of godsdienstige strekking zijn daarbij evenwel uitgesloten. De vereniging mag alle handelingen stellen die nodig of nuttig zijn om haar maatschappelijk doel te verwezenlijken, en dit onbeperkt en zonder beperking in tijd of frequentie. Zij mag hiertoe alle roerende of onroerende goederen verwerven, behouden of van de hand doen, op welke wijze ook. De vereniging mag economische activiteiten uitoefenen voor zover die bijkomstig blijven en de opbrengst ervan integraal naar de realisatie van haar statutair doel gaat.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

*iaosoesi"

bei

aG

Be Stai

KOOPHANDEL

0 it -E- 2612.

ANTVergaPEN ~

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Duur

Art. 4 - De vereniging werd opgericht op 't oktober 1937, voor onbepaalde duur.

1i.Soorten leden, aanvaarding en uitsluiting van leden

De vereniging telt drie soorten leden : (1) effectieve leden, (2) toegetreden leden en (3) ereleden.

Effectieve leden

Art. 5 -- Er zijn twee categorieën van effectieve leden: een categorie A bestaande uit de leden aanvaard conform de bepalingen van artikel 7 en een categorie B bestaande uit alle leden van de Raad van Bestuur van de nv Immo Den Brandt (KBO nr. 0411.612.768) met een maximum van negen.

Het aantal effectieve leden van beide categorieën samen mag niet lager zijn dan éénentwintig in het totaal.

De raad van bestuur moet streven naar een zo groot mogelijk aantal effectieve leden. Daartoe zal hij jaarlijks ten minste één schriftelijke oproep doen aan de toegetreden leden. De lijst van effectieve leden kan dcor alle effectieve leden ook steeds worden ingekeken, op gewoon verzoek gericht aan de raad van bestuur, die binnen de twee weken na ontvangst (in juli en augustus: binnen de vier weken) een positief gevolg moet geven aan dat verzoek,

Art. 5bis  De effectieve leden van categorie B worden automatisch effectief lid vanaf hun benoeming als lid van de Raad van Bestuur van de nv Immo Den Brandt,

Hun ontslag als lid van de Raad van Bestuur van de nv Immo Den Brandt leidt onmiddellijk tot het verlies van hun hoedanigheid als effectief lid, tenzij anders aanvaard door de raad van bestuur van de vereniging na indiening van een kandidatuur als effectief lid van categorie A.

Art. 6 - Ten minste twee derde van de effectieve leden van categorie A moet tennisspelend lid zijn.

Art, 7 - Behoudens voor categorie B, moet een toegetreden lid om effectief lid van categorie A te kunnen worden van Koninklijke Den Brandt vzw:

-18 jaar oud zijn,

-sedert ten minste twee jaar toegetreden lid zijn van de vzw,

-geregeld deelnemen aan ten minste één van de activiteiten (effectieve leden die aandeelhouder zijn van de NV Immo Den Brandt en die voorheen deelnamen aan ten minste één van de activiteiten, kunnen de hoedanigheid van effectief lid behouden)

-het vzw-lidmaatschap voor het lopende jaar correct en volledig hebben betaald, en

-een schriftelijke aanvraag doen bij de raad van bestuur, die autonoom beslist zonder die beslissing te hoeven verantwoorden.

De NV lmmo Den Brandt wordt statutair aangeduid als effectief lid en is stemgerechtigd.

Toegetreden leden

Art, 8  Het aantal toegetreden leden is onbeperkt, De raad van bestuur kan een ledenstop invoeren wanneer het aantal leden een jaarlijks te bepalen maximum dreigt te overschrijden. Dit jaarlijks te bepalen maximum mag evenwel nooit lager zijn dan 700.

Art. 9 - Toegetreden leden zijn alle personen die voldoen aan de aansluitingsvoorwaarden bepaald in het huishoudelijk reglement en van wie de kandidatuur wordt aanvaard door de raad van bestuur (cf. art. 10). Door het betalen van het jaarlijks lidgeld -dat wordt goedgekeurd door de algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur- stemmen de toegetreden leden in met het dcel van de vereniging en met het huishoudelijk reglement. Zij hebben alleen de rechten en plichten die voortvloeien uit het huishoudelijk reglement.

Art. 10  De raad van bestuur beslist met gewone meerderheid over de aanvaarding van de toegetreden leden. Hij moet zijn beslissingen niet motiveren, en zij zijn evenmin vatbaar voor verhaar

Art. 11 -- Een toegetreden lid kan te allen tijde vrijwillig uit de vereniging treden, doch slechts nadat het opeisbaar geworden lidgeld voldaan is, Wie zijn lidgeld niet volledig betaalt wordt ambtshalve als ontslagnemend beschouwd. De bewijslast ter zake rust op het toegetreden lid zelf.

Ereleden

Art. 12 -- De algemene vergadering kan effectieve of toegetreden leden op voorstel van de Raad van Bestuur tot erelid benoemen, voor uitzonderlijke diensten bewezen aan de vereniging. Ereleden kunnen van de jaarlijkse ledenbijdrage worden vrijgesteld. Effectieve leden die tot erelid worden benoemd blijven stemgerechtigd lid van de algemene vergadering.

Uitsluitingen van leden

Art. 13  Vrijwillig of gedwongen ontslag, zoals bepaald door de wet, uit alle activiteiten, leidt automatisch tot ontslag als effectief lid, Effectieve leden die ontslag nemen of krijgen kunnen geen enkel recht doen gelden op enig bestanddeel van het patrimonium van de vereniging, noch op enige storting,

Art, 14  Elk lid van wie het gedrag de normale gang van zaken en/of het clubleven verstoort kan door de raad van bestuur worden uitgesloten via een gewone schriftelijke mededeling. De raad moet het betrokken lid eerst verhoren, maar hij moet zijn beslissing niet motiveren.

III.Dagelijks bestuur

Raad van bestuur

Art. 15  De raad van bestuur bestaat uit minimum vier en maximum twaalf leden, waarvan in dat geval negen de effectieve leden van categorie A vertegenwoordigen en drie de effectieve leden van categorie B.

Indien de raad van bestuur niet bestaat uit twaalf leden, moeten steeds drie vierden van de leden van de raad van bestuur de effectieve leden van de categorie A vertegenwoordigen, en wordt één vierde ingevuld met bestuurders voorgedragen door de effectieve leden van de categorie B.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge MOo 2.2

Zowel natuurlijke personen als rechtspersonen kunnen tot bestuurder worden benoemd, Indien een rechtspersoon tot bestuurder wordt aangesteld, zal deze in de uitoefening van zijn bestuursopdracht moeten worden vertegenwoordigd door zijn organen mits aanduiding van een vast vertegenwoordiger natuurlijke persoon. Om lid te kunnen worden van de raad van bestuur moet men

-onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie,

-effectief lid zijn (cf, art, 5-6-7), uitgezonderd de bestuursopdrachten die ingevuld dienen te worden op voordracht van de effectieve leden van categorie B,

Art. 15bis - De raad van bestuur wordt samengesteld uit een vertegenwoordiging van de twee fracties effectieve leden bedoeld onder artikel 5, met name: de fractie van de effectieve leden van categorie A en die van de effectieve leden van categorie B.

Maximum negen leden van de raad van bestuur van de vereniging dienen te worden verkozen uit een lijst samengesteld uit de effectieve leden van categorie A die zich kandidaat stelden, en maximum drie leden uit een lijst van kandidaten samengesteld op voordracht van de leden van categorie B.

Kandidaten kunnen enkel op wettelijke of statutaire gronden worden geweigerd, De lijst voorgedragen door de effectieve leden van categorie B kan zijn samengesteld uit kandidaten die geen effectief, toegetreden of erelid zijn van de vzw.

Indien de lijst van de kandidaten van de fractie van categorie A of die van categorie B minstens het dubbele aantal kandidaten bevat dan het aantal vacante plaatsen, worden de respectievelijke kandidaten die bij een eerste stemronde de gewone meerderheid niet haalden, automatisch verkozen bij een tweede stemronde volgens het aantal behaalde stemmen, binnen elke categorie.

Art. 16  Levenspartners kunnen niet allebei lid zijn van de raad van bestuur.

Art. 17  De leden van de raad van bestuur worden verkozen door de algemene vergadering van de effectieve leden van categorie A en B samen, Is verkozen, hij of zij die ten minste de helft plus één van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen behaalt. Bij een tweede stemronde, zijn de kandidaten verkozen die het hoogst aantal stemmen halen voor respectievelijk elke categorie. Als er meer kandidaten zijn dan te begeven mandaten, wordt er bij een ex aequo voor twee of meer kandidaten met de minste stemmen een nieuwe stemronde gehouden. Mocht blijken dat er dan nog ex aequo is, dan komt het mandaat toe aan die kandidaat of kandidaten met de langste onafgebroken staat van dienst als effectief lid.

Art. 18  Alle leden van de raad van bestuur worden verkozen voor een periode van vier jaar. Om de twee jaar is de helft van hen uittredend en herkiesbaar; wanneer hun aantal onpaar is, gaat het om de kleine helft (d.i. de helft min één), Welke bestuurders deel uitmaken van de kleine helft dan wel van de andere helft wordt bij lottrekking bepaald.

Wanneer het maximum aantal leden niet is bereikt en er op een tussentijdse algemene vergadering bijkomende bestuurders worden verkozen, wordt de duur van de mandaten van die bijkomende bestuurders beperkt tot één of drie jaar, zodat de mandaten van alle bestuurders gelijklopen. Bij lottrekking wordt dan bepaald wie van de nieuwe bestuurders in voorkomend geval deel uitmaken van de kleine dan wel van de andere helft.

Wanneer een mandaat openvalt kan een bestuurder worden benoemd om het mandaat voort te zetten van wie hij of zij vervangt, maar slechts tot de eerstvolgende algemene vergadering en met oog voor de categorie van effectieve leden die de lijst voor het vacant mandaat mag invullen.

De leden van de raad van bestuur oefenen hun mandaat kosteloos uit, maar kunnen worden vrijgesteld van betaling van de jaarlijkse bijdrage, te beslissen bij stemming door de algemene vergadering.

Art. 19  De raad van bestuur kiest onder zijn leden, in deze volgorde, een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. De voorzitter wordt verkozen uit de groep bestuurders die de categorie A van de effectieve leden vertegenwoordigen, met vier vijfden van de stemmen, bij voltallige aanwezigheid van aile verkozen bestuurders, Voor de overige functies volstaat de gewone meerderheid zoals vermeld in art, 26.

Art. 20  De raad van bestuur is verantwoordelijk voor het bestuur van de vereniging, het dagelijks bestuur inbegrepen, en heeft daartoe alle bevoegdheden bepaald in de wet en in deze statuten behoudens deze die uitdrukkelijk zijn voorbehouden aan de algemene vergadering (cf, art. 33 e.v.).

Om de materiële of morele belangen van de vereniging te behartigen mag de raad van bestuur alle gedingen inspannen of er zich In verweren. Hij mag zich van rechtssteun voorzien.

De raad van bestuur mag bijzondere bevoegdheden toekennen aan zijn mandatarissen. Hij oefent rechtstreeks gezag uit over alle afdelingen (voorbeeld: tennis, bridge, petanque, ...) en vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht. Hij regelt alle geschillen die kunnen voortvloeien uit het clubleven of die tussen de leden in clubverband kunnen ontstaan.

Art. 21  De !eden van de raad van bestuur zijn enkel verantwoordelijk voor de goede uitvoering van hun mandaat, Het mandaat van bestuurder verbindt in geen enkel geval de persoon noch diens eigen vermogen. Vergaderingen van de raad van bestuur

Art. 22  De voorzitter leidt de vergaderingen overeenkomstig de agenda, Ais de voorzitter afwezig is neemt de ondervoorzitter die taak waar, en als beiden afwezig zijn de oudste van de aanwezige bestuurders. De secretaris stelt van elke vergadering de notulen op.

Art. 23  Gewone vergaderingen van de raad van bestuur kunnen geldig plaatsvinden wanneer alle leden van de raad van bestuur door de secretaris werden verwittigd en als ten minste vijf bestuurders aanwezig zijn waarbij minstens drie bestuurders voorgedragen uit categorie A en één voorgedragen uit categorie B van effectieve leden .Bij gebrek aan quorum wordt er door de secretaris een tweede raad van bestuur bijeengeroepen binnen de acht dagen na de eerste, die dan geldig kan vergaderen met de aanwezige bestuursleden en zonder quorumvereisten, met dien verstande dat het aantal bestuurders voorgedragen uit categorie A van effectieve leden steeds in de meerderheid moet zijn.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

iu[0D 2.2

Op mondelinge aanvraag van twee bestuurders kan een tussentijdse vergadering bijeengeroepen worden zoals voorzien onder lid 1 van dit artikel over punten die zij aanbrengen. Zo'n vergadering moet worden gehouden binnen de twee weken na ontvangst van de aanvraag (in juli en augustus: binnen de vier weken) mits naleving van de aanwezigheidsvereisten vermeld in het eerste lid van dit artikel.

De vzw-bestuurders verkozen op de lijst voorgedragen door de effectieve leden van de categorie B beschikken over de mogelijkheid om vooraf schriftelijk te laten weten dat de raad van bestuur geldig mag vergaderen zonder dat zij aanwezig zijn.

Art. 24  De agenda van de raad van bestuur zal steeds volgende punten vermelden:

-goedkeuring verslag van de vorige vergadering

-opvolging hangende agendapunten

-bespreking en afhandeling nieuwe agendapunten

-voorlegging van te betalen rekeningen en van de betalingen gedaan via het kasboek

-goedkeuring van de rekeningen

-varia,

Art. 25 -- Elke bestuurder mag punten op de agenda laten plaatsen, en over bepaalde agendapunten een stemming vragen.

Art. 26  De raad van bestuur neemt zijn beslissingen bij gewone meerderheid, behalve bij de verkiezing van de voorzitter, waarvoor een bijzondere meerderheidsregeling van vier vijfden geldt. Bij ex aequo is de stem van wie de vergadering voorzit doorslaggevend. Alle beslissingen worden genotuleerd (cf, art, 22) en in een register bewaard. Elke bestuurder kan altijd op eenvoudig verzoek dat notulenregister raadplegen.

Bestuurders die een strijdig belang hebben moeten vôôr een stemming melding maken van dat strijdig belang en dienen zich bij een stemming ter zake te onthouden.

Art, 27 -- Effectieve leden die het notulenregister willen raadplegen richten daartoe een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur. in aanwezigheid van ten minste twee bestuurders zullen zij dan het register kunnen inkijken op de zetel van de vereniging op een vooraf afgesproken datum en uur, binnen de twee weken na ontvangst van het verzoek (in juli en augustus: binnen de vier weken),

Taken en verantwoordelijkheden van de raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. t.o.v. de raad van bestuur van Immo den Brandt NV

Art. 28  De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. onthoudt zich van elk initiatief dat de oorspronkelijke eigendom (zowel de grond, de gebouwen als vaste installaties) zou wijzigen of de bestemming ervan zou veranderen, zonder inspraak van de raad van bestuur van Immo Den Brandt NV.

Art, 29 - De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. zal instaan voor alle onderhoudswerken aan zaken waarmee de clubleden rechtstreeks in aanraking komen. De raad budgetteert dit alles en betaalt alle rekeningen die hieruit voortvloeien.

Art. 30 - De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. is bevoegd om alle middelen aan te schaffen nodig voor een goed onderhoud van de accommodatie benodigd voor de activiteiten van de clubleden. Uitbater voor het clubhuis

Art. 31 - De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w, is verantwoordelijk voor de aanstelling van de uitbater voor het clubhuis. De voorwaarden van uitbating maken het voorwerp uit van een afzonderlijke overeenkomst.

Art. 32 - De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. bepaalt in overleg met de uitbater (cf. art. 31) de prijzen voor alles wat de uitbater aan de leden te koop zal stellen.

IV,Algernene vergaderingen

De gewone algemene vergadering

Art. 33 -- De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden (cf. titel Il) die uit de categorie A

en die uit categorie B.

Zij wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of, als hij afwezig is, door de

ondervoorzitter, of als beiden afwezig zijn, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Art. 34 -- De vergaderingen vinden normaliter plaats op de maatschappelijke zetel, maar kunnen, na

beslissing van de raad van bestuur, worden verplaatst naar een andere plaats in Antwerpen of omgeving

wanneer de omstandigheden dit vereisen (cf. art. 2).

Art, 35  De gewone algemene vergadering vindt plaats op de laatste zondag van januari van elk jaar. De

agenda wordt met een gewone per post verzonden brief of per elektronische post ten minste twee weken van

tevoren meegedeeld aan aile effectieve [eden en ereleden.

Zij moet de volgende punten vermelden:

1.controle van de volmachten

2.verslag over de werkzaamheden van de raad van bestuur

3.verslag over het aantal effectieve leden en de evolutie ter zake

4.financieel verslag over het vorige boekjaar, begroting voor het lopende jaar en vergelijking rekeningen en

begroting van vorige boekjaar

5.verslag van de financieel adviseur

6.kwijting aan de bestuurders

7.voorstellen door de raad van bestuur

8,voorstellen door de effectieve leden (die voorstellen moeten met een gewone per post verzonden brief of

per elektronische post op het e-mail adres van de vereniging ten minste één week vôôr de algemene

vergadering schriftelijk aan de raad van bestuur worden overgemaakt)

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge 1 MOD 22

9.verkiezing van bestuursleden (cf. art.17 & 18)  uit twee lijsten : één lijst samengesteld uit de kandidaat-effectieve leden van categorie A en één lijst samengesteld uit de kandidaten voorgedragen door de effectieve leden van categorie B, die zich kandidaat stellen voor een bestuursmandaat -- effectieve leden die zich verkiesbaar willen stellen voor lijst A dienen ten laatste twee weken vóór de vergadering met een gewone per post verzonden brief hun gemotiveerde kandidatuur in bij de voorzitter van de raad van bestuur. De lijst samengesteld uit de kandidaten voorgedragen door de effectieve leden van categorie B wordt twee weken voor de vergadering aan de raad van bestuur medegedeeld.

10. varia.

Art. 36  Elk effectief Jid beschikt over één stem. Alle beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid, behoudens voor de tweede stemronde inzake benoemingen van bestuursleden en voor de ontbinding en de statutenwijziging (cf. art. 48 en 49).

Bij ex aequo is de stem van de voorzittende bestuurder doorslaggevend.

Art. 37 - Elk effectief lid mag zich door een ander effectief lid bij volmacht laten vertegenwoordigen, maar een effectief lid mag slechts drager zijn van één volmacht, en kan dus maximum twee stemmen hebben.

Art. 38  Volmachten moeten schriftelijk ten laatste bij aanvang van de algemene vergadering worden neergelegd bij de secretaris. Een volmacht is slechts geldig als zij de datum en de agenda van de vergadering vermeldt en als de handtekening van de volmachtgever wordt voorafgegaan door de datum waarop de volmacht is gegeven en door de eigenhandig geschreven formule "goed voor volmacht aan (naam van de volmachtdrager)".

De volmacht moet om geldig te zijn ten slotte de volgende gegevens bevatten:

-naam en adres van de volmachtgever

-naam en adres van de volmachtdrager

Art. 39 -- In geval van overmacht mag de algemene vergadering met ten hoogste vijfenveertig (45) dagen worden uitgesteld. De samengeroepen vergadering stelt die overmacht vast, bepaalt een nieuwe datum en handelt voorts volgens artikel 35 e.v. De beslissingen genomen ap deze vergadering moeten warden bekrachtigd door de burgerlijke rechtbank.

Art. 40  Het notulenboek van de algemene vergaderingen wordt bijgehouden door de secretaris. De notulen van elke vergadering moeten worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Effectieve leden die het notulenboek willen raadplegen richten daartoe een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur. 1n aanwezigheid van ten minste twee bestuurders zullen zij dan dit boek kunnen inkijken op de zetel van de vereniging op een vooraf afgesproken datum en uur, binnen de twee weken na ontvangst van het verzoek (in juli en augustus; binnen de vier weken).

Buitengewone algemene vergaderingen

Art. 41  De raad van bestuur kan te allen tijde op eigen initiatief een buitengewone algemene vergadering bijeenroepen.

Art. 42 - Wanneer ten minste één vijfde van de effectieve leden van de ene of de andere categorie effectieve leden er schriftelijk en met opgave van de gewenste agendapunten om verzoeken, is de raad van bestuur verplicht een buitengewone algemene vergadering bijeen te roepen. De aanvraag moet ondertekend zijn door alle effectieve leden die de vergadering vragen.

Art. 43  De bijeenroeping geschiedt op dezelfde wijze als voor een gewone algemene vergadering (cf. art. 35 e.v.).

V. Varia

Art. 44 -- Alle activiteiten die worden georganiseerd moeten erkend zijn door de raad van bestuur en kunnen betoelaagd worden. Een toelage is echter geen verworven recht, ze is niet impliciet en kan jaarlijks worden herzien.

Art. 45 -- Als aan een activiteit een toelage wordt gegeven, moet een afdelingsbestuur (bv. sportcomité tennis, leiding bridge, leiding petanque, ...) ter zake de verantwoordelijkheid dragen en verantwoording afleggen aan de raad van bestuur. Afdelingsbesturen, bestaande uit ten minste een voorzitter, een secretaris en een penningmeester, moeten door de raad van bestuur worden erkend. Zij hebben geen enkele rechtspersoonlijkheid. Hun voorzitter is de verbindingspersoon met de raad van bestuur van de vzw.

Art. 46  De verkiezingen voor een afdelingsbestuur worden gehouden volgens de regels bepaald in het huishoudelijk reglement.

Art, 47  Ten laatste één maand voor de gewone algemene vergadering van de vzw bezorgen de afdelingsbesturen aan de raad van bestuur van de vzw een activiteitenverslag over de afgelopen 12 maanden alsook een financieel verslag.

VI.Statutenwijziging & ontbinding van de vereniging

Art. 48 -- Over alle veranderingen aan deze statuten alsook over de ontbinding van de vereniging kan slechts worden beslist, wanneer op de desbetreffende gewone of buitengewone algemene vergadering minstens twee derden van de effectieve leden aanwezig of geldig vertegenwoordigd zijn, en wanneer minstens twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden binnen elke categorie van effectieve leden (die van categorie A en die van categorie B) de bedoelde wijziging of ontbinding goedkeuren. In geval van afwezigheid van het vereiste aantal stemgerechtigden zullen dezelfde voorstellen worden onderworpen aan een nieuwe algemene vergadering, te houden binnen een termijn van één tot drie maanden na de eerste. Die vergadering zal besluiten kunnen nemen zoals in de wet is voorzien en mits naleving van dezelfde dubbele meerderheidsregeling binnen elke categorie effectieve leden.

Voor-bohoUtleh aan het Belgisch Staatsblad

MoD 2.2

Luik B - Vervolg

Art. 49  In gevat van ontbinding uitgesproken door de algemene vergadering worden alle verworvenhede' van welke aard ook, overgemaakt aan een vereniging zonder winstoogmerk met dezelfde doelstelling ais Koninklijke Den Brandt vzw.

ViiSiotbepalingen

Art. 50  Voor alles wat niet uitdrukkelijk in deze statuten is vermeld, verklaren de comparanten zich te

onderwerpen aan de bepalingen van de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

De bestuurders, Jan Vanhavenberge Geraldine Truyens

Horace Van Gaever Voorzitter Ondervoorzitter Secretaris

Marc Haens Patrick Cauwenbergh Yves Deschuttere

Penningmeester Bestuurder Bestuurder

Helena Staessen Bestuurder Jacques Delen Alexandre Delen

Bestuurder Bestuurder

Nuno Vertessen Nathalie Lastchenko Walter Van Den Bergh

Bestuurder Bestuurder Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(enj bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

24/03/2011
ÿþ MOD 2.2

,; ,.: :,. ~ F. .~~Lltiik`B: In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Neergelegd tergriffle van de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen, op

Griffie 14 MRT 2011

IIIII

*11045651

Ondernemingsnr : 0408.555.288

Benaming

(voluit) : Koninklijke Den Brandt vzw

(verkort) : Den Brandt

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Ahornenlaan 31 - 2610 Antwerpen-wilrijk

Onderwerp akte : Wijziging Raad van Bestuur

De Algemene Vergadering van de effectieve leden heeft op 16 januari 2011 de volgende 2 nieuwe bestuurders verkozen: Nathalie Lastchenko en Walter Van Den Bergh. Zij heeft tevens als bestuurder herverkozen: Jan Vanhavenberge, Marc Haens, Patrick Cauwenbergh, Yves Deschuttere, Horace Van Gaever, Helena Staessen, Géraldine Truyens, Jacques Delen, Alexandre Delen en Nuno Vertessen.

In een eerste Raad van Bestuur onmiddellijk volgende op de algemene vergadering hebben de bestuurders de functies als volgt verdeeld:

Voorzitter: Horace Van Gaever, wonende te Deken De Winterstraat 30, 2600 Antwerpen, geboren te

Antwerpen op 25/08/1952 ( herbenoeming tot de algemene vergandering 2013)

Ondervoorzitter: Jan Vanhavenberge, wonende te Ooststatiestraat 155, 2550 Kontich, geboren te Wilrijk op

14 september 1946 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2015)

Secretaris: Geraldine Truyens, wonende te Berchemboslaan 28 bus 21, 2600 Antwerpen, geboren te

Turnhout op 21 december 1966 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2013)

Penningmeester: Marc Haens, wonende te Beukenlaan 24b, 2020 Antwerpen, geboren te

Deurne op 21 mei 1967 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2013)

Bestuurder: Cauwenbergh Patrick, wonende te Jozef Lambrechtslei 31, 2540 Hove, geboren te Sint-Niklaas

op 30 december 1969 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2013)

Bestuurder: Deschuttere Yves, wonende te Lintsesteenweg 19/7, 2540 Hove, geboren te Wilrijk op

01/01/1967 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2013)

Bestuurder: Helena Staessen, wonende te Ringlaan 71(3, 2610 Antwerpen, geboren te Mechelen op

7 augustus 1954 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2015)

Bestuurder: Jacques Delen, wonende te Della Faillelaan 62, 2020 antwerpen, geboren te Antwerpen

op 17 oktober 1949 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2015)

Bestuurder: Alexandre Delen, wonende te Koninklijkelaan 38, 2600 Antwerpen, geboren te Wilrijk

op 14 juli 1977 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2013)

Bestuurder: Nuno Vertessen, wonende te Frans Birontlaan 25, 2600 Berchem, geboren te Lissabon (P)

op 24 oktober 1969 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2015)

Bestuurder: Nathalie Lastchenko, wonende te Rucaplein 10, 2610 Antwerpen, geboren te Ukkel op

21 december 1957 (benoeming tot de algemene vergadering van 2015)

Bestuurder: Walter Van Den Bergh, wonende te Pater Damiaanstraat 94, 2610 Antwerpen, geboren op

9 november 1952 (benoeming tot de algemene vergadering van 2015)

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/03/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste biz. van Luik B vernielden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Hebben op datum van 16 januari 2011 ontslag genomen ais bestuurders:

- Ontslag als voorzitter en bestuurder: Etienne Stultiens, wonende te Jan Verbertlei 1; 2650 Bdegem,

geboren te Hove op 28 juli 1939.

- Ontslag als Bestuurder: Patrick Van Den Bulck, wonende te Bosstraat 27C, 2850 Boom, geboren te Wilrijk

op 17 mei 1957.

Voor, 3tbhouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/03/2011- Annexes du Moniteur belg

Horace Van Gaever Voorzitter Jan Vanhavenberge Geraldine Truyens

Ondervoorzitter Secretaris

Marc Haens Cauwenbergh Patrick Deschuttere Yves

Penningmeester Bestuurder Bestuurder

Helena Staessen Bestuurder Jacques Delen Alexandre Delen

Bestuurder Bestuurder

Nuno Vertessen Nathalie Lastchenko Walter Van Den Bergh

Bestuurder Bestuurder Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

24/02/2011
ÿþVoorhouden aan het Belgisch

Staatsblad

MOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

RECHTBANK

KOOPHANDEL

14 FEEI. 2011

Griffie





Ondernerningsnr : 0408.555.288

Benaming

(voiuit) : Koninklijke Den Brandt vzw

(verkort) : Den Brandt

Rechtsvore : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Ahomenlaan 31 - 2610 Antwerpen-witrijk

Onderwerp akte : Wijziging Raad van Bestuur

De buitengewone algemene vergadering van de effectieve leden heeft op 24 oktober 2010 drie bijkomende bestuurders verkozen in functie van de statutenwijziging: Jacques Delen, Alexandre Delen, Nuno Vertessen.

1111111J!!!qpjlim

Bestuurder: Jacques Delen, wonende te Della Faillelaan 62, 2020 antwerpen, geboren te Antwerpen

op 17 oktober 1949 (benoeming).

Bestuurder: Alexandre Delen, wonende te Koninklijkelaan 38, 2600 Antwerpen, geboren te Wilrijk

op 14 juli 1977 (benoeming).

Bestuurder: Nuno Vertessen, wonende te Frans Birontlaan 25, 2600 Berchem, geboren te Lissabon (P)

op 24 oktober 1969 (benoeming).

Etienne Stultiens Jan Vanhavenberge

Voorzitter Secretaris

z

~

.~ Patrick Cauwenbergh Yves Deschuttere

~ Bestuurder Bestuurder

~

P:

~ Horace Van Gaever Helena Staessen

Ondervoorzitter Bestuurder

~

i~

~ Jacques Delen Alexandre Delen

P: Bestuurder Bestuurder

Marc Haens Penningmeester

Patrick Van den Bulck Bestuurder

Géraldine Truyens Bestuurder

Nuno Vertessen Bestuurder

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de aersoio)n(en: bevoegd de vereniaing. stichting of or tinisme ten aanzien van derden te verteaenvwóordigen

" Ai-~.~ cn nnndaol.e ninn

08/02/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor la.

-

behouden

aan het

Belgisch "

Staatsblad





Neergelegd ter griffie van de Rechtbank

van Koophandel te Antwerpen, op

27 JAN 2011

Griffie

Ondernemingsnr : 0408.555.288

Benaming

(voluit) : Koninklijke Den Brandt vzw

(verkort) : Den Brandt

Rechtsvorm : Vereneging zonder winstoogmerk

Zetel : Ahomenlaan 31 - 2610 Antwerpen-Wilrijk

Onderwerp akte : Wijziging Statuten

De buitengewone algemene vergadering van de effectieve leden heeft op 24 oktober 2010 met algemene stemmen ingestemd met een voorstel tot wijziging van de statuten van de vzw.

De wijzigingen en volledige nieuwe tekst volgen hierna:

Statuten van Koninklijke Den Brandt vzw

Deel I - Gewijzigde en toegevoegde artikels

" II.Soorten leden, aanvaarding en uitsluiting van leden

De vereniging telt drie soorten leden : (1) effectieve leden, (2) toegetreden leden en (3) ereleden.

Effectieve leden

Ad. 5  Er zijn twee categorieën van effectieve leden: een categorie A bestaande uit de leden aanvaard conform de bepalingen van artikel 7 en een categorie B bestaande uit aile leden van de Raad van Bestuur van de nv Immo Den Brandt (KBO nr. 0411.612.768) met een maximum van negen.

Het aantal effectieve leden van beide categorieën samen mag niet lager zijn dan eenentwintig in het totaal.

De raad van bestuur moet streven naar een zo groot mogelijk aantal effectieve leden. Daartoe zal hij jaarlijks ten minste één schriftelijke oproep doen aan de toegetreden leden. De lijst van effectieve leden kan door alle effectieve leden ook steeds worden ingekeken, op gewoon verzoek gericht aan de raad van bestuur, die binnen de twee weken na ontvangst (in juli en augustus: binnen de vier weken) een positief gevolg moet geven aan dat verzoek.

Art. 5 (één zin geschrapt in de vroegere tekst). De lijst van de effectieve leden wordt elk jaar neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel en bekendgemaakt aan de algemene vergadering.

Art. 5bis  De effectieve leden van categorie B worden automatisch effectief lid vanaf hun benoeming als lid van de Raad van Bestuur van de nv Immo Den Brandt.

Hun ontslag als lid van de Raad van Bestuur van de nv Immo Den Brandt leidt onmiddellijk tot het verlies van hun hoedanigheid als effectief lid, tenzij anders aanvaard door de raad van bestuur van de vereniging na indiening van een kandidatuur als effectief lid van categorie A.

Art. 6 - Ten minste twee derde van de effectieve leden van categorie A moet tennisspelend lid zijn.

Art. 6 ((één zin geschrapt in de vorige tekst). Ten minste één derde van de effectieve leden moet aandeelhouder zijn van de NV Immo Den Brandt.

Art. 7 - Behoudens voor categorie B, moet een toegetreden lid om effectief lid van categorie A te kunnen worden van Koninklijke Den Brandt vzw:

-18 jaar oud zijn,

-sedert ten minste twee jaar toegetreden lid zijn van de vzw,

-geregeld deelnemen aan ten minste één van de activiteiten (toegetreden leden die aandeelhouder zijn van de NV Immo Den Brandt en die voorheen deelnamen aan ten minste één van de activiteiten, kunnen de hoedanigheid van effectief lid behouden)

-het vzw-lidmaatschap voor het lopende jaar correct en volledig hebben betaald, en

-een schriftelijke aanvraag doen bij de raad van bestuur, die autonoom beslist zonder die beslissing te hoeven verantwoorden.

Op de laatste blz. van Luik B vernielden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Votre.... " hlnn..+ en h..n.J4c1en inn

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

De NV Immo Den Brandt wordt statutair aangeduid als effectief lid en is stemgerechtigd.

Toegetreden leden

Art. 8  Het aantal toegetreden leden is onbeperkt. De raad van bestuur kan een ledenstop invoeren wanneer het aantal leden een jaarlijks te bepalen maximum dreigt te overschrijden. Dit jaarlijks te bepalen maximum mag evenwel nooit lager zijn dan 700.

III.Dagelijks bestuur

Raad van bestuur

Art. 15  De raad van bestuur bestaat uit minimum vier en maximum twaalf leden, waarvan in dat geval negen de effectieve leden van categorie A vertegenwoordigen en drie de effectieve leden van categorie B.

Indien de raad van bestuur niet bestaat uit twaalf leden, moeten steeds drie vierden van de leden van de raad van bestuur de effectieve leden van de categorie A vertegenwoordigen, en wordt één vierde ingevuld met bestuurders voorgedragen door de effectieve leden van de categorie B.

Zowel natuurlijke personen als rechtspersonen kunnen tot bestuurder worden benoemd. Indien een rechtspersoon tot bestuurder wordt aangesteld, zal deze in de uitoefening van zijn bestuursopdracht moeten worden vertegenwoordigd door zijn organen mits aanduiding van een vast vertegenwoordiger natuurlijke persoon. Om lid te kunnen worden van de raad van bestuur moet men

-onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie,

-effectief lid zijn (cf. art. 5-6-7), uitgezonderd de bestuursopdrachten die ingevuld dienen te worden op voordracht van de effectieve leden van categorie B.

Art. 15bis - De raad van bestuur wordt samengesteld uit een vertegenwoordiging van de twee fracties effectieve leden bedoeld onder artikel 5, met name: de fractie van de effectieve leden van categorie A en die van de effectieve leden van categorie B.

Maximum negen leden van de raad van bestuur van de vereniging dienen te worden verkozen uit een lijst samengesteld uit de effectieve leden van categorie A die zich kandidaat stelden, en maximum drie leden uit een lijst van kandidaten samengesteld op voordracht van de leden van categorie B.

Kandidaten kunnen enkel op wettelijke of statutaire gronden worden geweigerd. De lijst voorgedragen door de effectieve leden van categorie B kan zijn samengesteld uit kandidaten die geen effectief, toegetreden of erelid zijn van de vzw.

Indien de lijst van de kandidaten van de fractie van categorie A of die van categorie B minstens het dubbele aantal kandidaten bevat dan het aantal vacante plaatsen, worden de respectievelijke kandidaten die bij een eerste stemronde de gewone meerderheid niet haalden, automatisch verkozen bij een tweede stemronde volgens het aantal behaalde stemmen, binnen elke categorie.

Art. 17  De leden van de raad van bestuur worden verkozen door de algemene vergadering van de effectieve leden van categorie A en B samen. Is verkozen, hij of zij die ten minste de helft plus één van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen behaalt. Bij een tweede stemronde, zijn de kandidaten verkozen die het hoogst aantal stemmen halen voor respectievelijk elke categorie. Als er meer kandidaten zijn dan te begeven mandaten, wordt er bij een ex aequo voor twee of meer kandidaten met de minste stemmen een nieuwe stemronde gehouden. Mocht blijken dat er dan nog ex aequo is, dan komt het mandaat toe aan die kandidaat of kandidaten met de langste onafgebroken staat van dienst als effectief lid.

Art. 18 (toevoeging van één zin, zie vetjes cursief)  Alle leden van de raad van bestuur worden verkozen voor een periode van vier jaar. Om de twee jaar is de helft van hen uittredend en herkiesbaar; wanneer hun aantal onpaar is, gaat het om de kleine helft (d.i. de helft min één). Welke bestuurders deel uitmaken van de kleine helft dan wel van de andere helft wordt bij lottrekking bepaald.

Wanneer het maximum aantal leden niet is bereikt en er op een tussentijdse algemene vergadering bijkomende bestuurders worden verkozen, wordt de duur van de mandaten van die bijkomende bestuurders beperkt tot één of drie jaar, zodat de mandaten van alle bestuurders gelijklopen. Bij lottrekking wordt dan bepaald wie van de nieuwe bestuurders in voorkomend geval deel uitmaken van de kleine dan wel van de andere helft.

Wanneer een mandaat openvalt kan een bestuurder worden benoemd om het mandaat voort te zetten van wie hij of zij vervangt, maar slechts tot de eerstvolgende algemene vergadering en met oog voor de categorie van effectieve leden die de lijst voor het vacant mandaat mag invullen.

De leden van de raad van bestuur oefenen hun mandaat kosteloos uit, maar kunnen worden vrijgesteld van betaling van de jaarlijkse bijdrage, te beslissen bij stemming door de algemene vergadering.

Art. 19  De raad van bestuur kiest onder zijn leden, in deze volgorde, een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. De voorzitter wordt verkozen uit de groep bestuurders die de categorie A van de effectieve leden vertegenwoordigen, met vier vijfden van de stemmen, bij voltallige aanwezigheid van alle verkozen bestuurders. Voor de overige functies volstaat de gewone meerderheid zoals vermeld in art. 26.

Vergaderingen van de raad van bestuur

Art. 23  Gewone vergaderingen van de raad van bestuur kunnen geldig plaatsvinden wanneer alle leden van de raad van bestuur door de secretaris werden verwittigd en als ten minste vijf bestuurders aanwezig zijn waarbij minstens drie bestuurders voorgedragen uit categorie A en één voorgedragen uit categorie B van effectieve leden .Bij gebrek aan quorum wordt er door de secretaris een tweede raad van bestuur bijeengeroepen binnen de acht dagen na de eerste, die dan geldig kan vergaderen met de aanwezige bestuursleden en zonder quorumvereisten, met dien verstande dat het aantal bestuurders voorgedragen uit categorie A van effectieve leden steeds in de meerderheid moet zijn.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Op mondelinge aanvraag van twee bestuurders kan een tussentijdse vergadering bijeengeroepen worden zoals voorzien onder lid 1 van dit artikel over punten die zij aanbrengen. Zo'n vergadering moet worden gehouden binnen de twee weken na ontvangst van de aanvraag (in juli en augustus: binnen de vier weken) mits naleving van de aanwezigheidsvereisten vermeld in het eerste lid van dit artikel.

De vzw-bestuurders verkozen op de lijst voorgedragen door de effectieve leden van de categorie B beschikken over de mogelijkheid om vooraf schriftelijk te laten weten dat de raad van bestuur geldig mag vergaderen zonder dat zij aanwezig zijn.

Art. 26  De raad van bestuur neemt zijn beslissingen bij gewone meerderheid, behalve bij de verkiezing van de voorzitter, waarvoor een bijzondere meerderheidsregeling van vier vijfden geldt. Bij ex aequo is de stem van wie de vergadering voorzit doorslaggevend. Alle beslissingen worden genotuleerd (cf. art. 22) en in een register bewaard. Elke bestuurder kan altijd op eenvoudig verzoek dat notulenregister raadplegen.

Bestuurders die een strijdig belang hebben moeten vóár een stemming melding maken van dat strijdig belang en dienen zich bij een stemming ter zake te onthouden.

IV.Algemene vergaderingen

De gewone algemene vergadering

Art. 33  De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden (cf. titel Il) die uit de categorie A en die uit categorie B.

Zij wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of, als hij afwezig is, door de ondervoorzitter, of als beiden afwezig zijn, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Art. 35 (ongewijzigd, behoudens enkele toevoegingen in vetjes)  De gewone algemene vergadering vindt plaats op de tweede zondag die volgt na 6 januari van elk jaar. De agenda wordt met een gewone per post verzonden brief of per elektronische post ten minste twee weken van tevoren meegedeeld aan alle effectieve leden en ereleden.

Zij moet de volgende punten vermelden:

1.controle van de volmachten

2.verslag over de werkzaamheden van de raad van bestuur

3.verslag over het aantal effectieve leden en de evolutie ter zake

4.financieel verslag over het vorige boekjaar, begroting voor het lopende jaar en vergelijking rekeningen en begroting van vorige boekjaar

5.verslag van de financieel adviseur

6.kwijting aan de bestuurders

7.voorstellen door de raad van bestuur

8.voorstellen door de effectieve leden (die voorstellen moeten met een gewone per post verzonden brief of per elektronische post op het e-mail adres van de vereniging ten minste één week vôôr de algemene vergadering schriftelijk aan de raad van bestuur worden overgemaakt)

9.verkiezing van bestuursleden (cf. art.17 & 18)  uit twee lijsten : één lijst samengesteld uit de kandidaat-effectieve leden van categorie A en één lijst samengesteld uit de kandidaten voorgedragen door de effectieve leden van categorie B, die zich kandidaat stellen voor een bestuursmandaat  effectieve leden die zich verkiesbaar willen stellen voor lijst A dienen ten laatste twee weken vóár de vergadering met een gewone per post verzonden brief hun gemotiveerde kandidatuur in bij de voorzitter van de raad van bestuur. De lijst samengesteld uit de kandidaten voorgedragen door de effectieve leden van categorie B wordt twee weken voor de vergadering aan de raad van bestuur medegedeeld.

10. varia.

Art. 36  Elk effectief lid beschikt over één stem. Alle beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid, behoudens voor de tweede stem ronde inzake benoemingen van bestuursleden en voor de ontbinding en de statutenwijziging (cf. art. 48 en 49).

Bij ex aequo is de stem van de voorzittende bestuurder doorslaggevend.

Buitengewone algemene vergaderingen

Art. 42 (ongewijzigd, behoudens een toevoeging in vetjes) - Wanneer ten minste één vijfde van de effectieve leden van de ene of de andere categorie effectieve leden er schriftelijk en met opgave van de gewenste agendapunten om verzoeken, is de raad van bestuur verplicht een buitengewone algemene vergadering bijeen te roepen. De aanvraag moet ondertekend zijn door alle effectieve leden die de vergadering vragen.

VI.Statutenwijziging & ontbinding van de vereniging

Art. 48  Over alle veranderingen aan deze statuten alsook over de ontbinding van de vereniging kan slechts worden beslist, wanneer op de desbetreffende gewone of buitengewone algemene vergadering minstens twee derden van de effectieve leden aanwezig of geldig vertegenwoordigd zijn, en wanneer minstens twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden binnen elke categorie van effectieve leden (die van categorie A en die van categorie B) de bedoelde wijziging of ontbinding goedkeuren. In geval van afwezigheid van het vereiste aantal stemgerechtigden zullen dezelfde voorstellen worden onderworpen aan een nieuwe algemene vergadering, te houden binnen een termijn van één tot drie maanden na de eerste. Die vergadering zal besluiten kunnen nemen zoals in de wet is voorzien en mits naleving van dezelfde dubbele meerderheidsregeling binnen elke categorie effectieve leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Statuten van Koninklijke Den Brandt vzw

Deel Il  Gecoordineerde tekst na de wijzigingen van 24-10-2010

I.Benaming, maatschappelijke zetel, doel, duur

Benaming

Art. 1  De vereniging wordt genoemd "Koninklijke Den Brandt vzw". Ze heeft de rechtsvorm van een vereniging zonder winstoogmerk.

Maatschappelijke zetel

Art. 2  Haar maatschappelijke zetel is gevestigd Ahomenlaan 31 te 2610 Antwerpen-Wilrijk, in het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

Doel

Art. 3  De vereniging heeft tot doel de organisatie van de tennisclub Den Brandt aan de Ahomenlaan nr. 31 te 2610 Wilrijk-Antwerpen. Dit omvat de organisatie van de sportactiviteiten voor de clubleden, alsook het onderhoud van de voor die activiteiten benodigde infrastructuur. Onder toezicht van haar raad van bestuur mag de vereniging een aantal nevenactiviteiten organiseren op sportief, sociaal of cultureel gebied. Evenementen of organisaties met een politieke of godsdienstige strekking zijn daarbij evenwel uitgesloten. De vereniging mag alle handelingen stellen die nodig of nuttig zijn om haar maatschappelijk doel te verwezenlijken, en dit onbeperkt en zonder beperking in tijd of frequentie. Zij mag hiertoe alle roerende of onroerende goederen verwerven, behouden of van de hand doen, op welke wijze ook. De vereniging mag economische activiteiten uitoefenen voor zover die bijkomstig blijven en de opbrengst ervan integraal naar de realisatie van haar statutair doel gaat.

Duur

Art. 4 (ongewijzigd) - De vereniging werd opgericht op 1 oktober 1937, voor onbepaalde duur.

II.Soorten leden, aanvaarding en uitsluiting van leden

De vereniging telt drie soorten leden : (1) effectieve leden, (2) toegetreden leden en (3) ereleden.

Effectieve leden

Art. 5  Er zijn twee categorieën van effectieve leden: een categorie A bestaande uit de leden aanvaard conform de bepalingen van artikel 7 en een categorie B bestaande uit alle leden van de Raad van Bestuur van de nv lmmo Den Brandt (KBO nr. 0411.612.768) met een maximum van negen.

Het aantal effectieve leden van beide categorieën samen mag niet lager zijn dan éénentwintig in het totaal.

De raad van bestuur moet streven naar een zo groot mogelijk aantal effectieve leden. Daartoe zal hij jaarlijks ten minste één schriftelijke oproep doen aan de toegetreden leden. De lijst van effectieve leden kan door alle effectieve leden ook steeds worden ingekeken, op gewoon verzoek gericht aan de raad van bestuur, die binnen de twee weken na ontvangst (in juli en augustus: binnen de vier weken) een positief gevolg moet geven aan dat verzoek.

Art. 5bis  De effectieve leden van categorie B worden automatisch effectief lid vanaf hun benoeming als lid van de Raad van Bestuur van de nv Immo Den Brandt.

Hun ontslag als lid van de Raad van Bestuur van de nv Immo Den Brandt leidt onmiddellijk tot het verlies van hun hoedanigheid als effectief lid, tenzij anders aanvaard door de raad van bestuur van de vereniging na indiening van een kandidatuur als effectief lid van categorie A.

Art. 6 - Ten minste twee derde van de effectieve leden van categorie A moet tennisspelend lid zijn.

Art. 7 - Behoudens voor categorie B, moet een toegetreden lid om effectief lid van categorie A te kunnen worden van Koninklijke Den Brandt vzw:

-18 jaar oud zijn,

-sedert ten minste twee jaar toegetreden lid zijn van de vzw,

-geregeld deelnemen aan ten minste één van de activiteiten (toegetreden leden die aandeelhouder zijn van de NV Immo Den Brandt en die voorheen deelnamen aan ten minste één van de activiteiten, kunnen de hoedanigheid van effectief lid behouden)

-het vzw-lidmaatschap voor het lopende jaar correct en volledig hebben betaald, en

-een schriftelijke aanvraag doen bij de raad van bestuur, die autonoom beslist zonder die beslissing te hoeven verantwoorden.

De NV Immo Den Brandt wordt statutair aangeduid als effectief lid en is stemgerechtigd.

Toegetreden leden

Art. 8  Het aantal toegetreden leden is onbeperkt. De raad van bestuur kan een ledenstop invoeren wanneer het aantal leden een jaarlijks te bepalen maximum dreigt te overschrijden. Dit jaarlijks te bepalen maximum mag evenwel nooit lager zijn dan 700.

Art. 9 - Toegetreden leden zijn alle personen die voldoen aan de aansluitingsvoorwaarden bepaald in het huishoudelijk reglement en van wie de kandidatuur wordt aanvaard door de raad van bestuur (cf. art. 10). Door het betalen van het jaarlijks lidgeld -dat wordt goedgekeurd door de algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur- stemmen de toegetreden leden in met het doel van de vereniging en met het huishoudelijk reglement. Zij hebben alleen de rechten en plichten die voortvloeien uit het huishoudelijk reglement.

Art. 10  De raad van bestuur beslist met gewone meerderheid over de aanvaarding van de toegetreden leden. Hij moet zijn beslissingen niet motiveren, en zij zijn evenmin vatbaar voor verhaal.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Art. 11  Een toegetreden lid kan te allen tijde vrijwillig uit de vereniging treden, doch slechts nadat het opeisbaar geworden lidgeld voldaan is. Wie zijn lidgeld niet volledig betaalt wordt ambtshalve als ontslagnemend beschouwd. De bewijslast ter zake rust op het toegetreden lid zelf.

Ereleden

Art. 12  De algemene vergadering kan effectieve of toegetreden leden op voorstel van de Raad van Bestuur tot erelid benoemen, voor uitzonderlijke diensten bewezen aan de vereniging. Ereleden kunnen van de jaarlijkse ledenbijdrage worden vrijgesteld. Effectieve leden die tot erelid worden benoemd blijven stemgerechtigd lid van de algemene vergadering.

Uitsluitingen van leden

Art. 13  Vrijwillig of gedwongen ontslag, zoals bepaald door de wet, uit alle activiteiten, leidt automatisch tot ontslag als effectief lid. Effectieve leden die ontslag nemen of krijgen kunnen geen enkel recht doen gelden op enig bestanddeel van het patrimonium van de vereniging, noch op enige storting.

Art. 14  Elk lid van wie het gedrag de normale gang van zaken en/of het clubleven verstoort kan door de raad van bestuur worden uitgesloten via een gewone schriftelijke mededeling. De raad moet het betrokken lid eerst verhoren, maar hij moet zijn beslissing niet motiveren.

1I1.Dagelijks bestuur

Raad van bestuur

Art. 15  De raad van bestuur bestaat uit minimum vier en maximum twaalf leden, waarvan in dat geval negen de effectieve leden van categorie A vertegenwoordigen en drie de effectieve leden van categorie B.

Indien de raad van bestuur niet bestaat uit twaalf leden, moeten steeds drie vierden van de leden van de raad van bestuur de effectieve leden van de categorie A vertegenwoordigen, en wordt één vierde ingevuld met bestuurders voorgedragen door de effectieve leden van de categorie B.

Zowel natuurlijke personen als rechtspersonen kunnen tot bestuurder worden benoemd. Indien een rechtspersoon tot bestuurder wordt aangesteld, zal deze in de uitoefening van zijn bestuursopdracht moeten worden vertegenwoordigd door zijn organen mits aanduiding van een vast vertegenwoordiger natuurlijke persoon. Om lid te kunnen worden van de raad van bestuur moet men

-onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie,

-effectief lid zijn (cf. art. 5-6-7), uitgezonderd de bestuursopdrachten die ingevuld dienen te worden op voordracht van de effectieve leden van categorie B.

Art. 15bis - De raad van bestuur wordt samengesteld uit een vertegenwoordiging van de twee fracties effectieve leden bedoeld onder artikel 5, met name: de fractie van de effectieve leden van categorie A en die van de effectieve leden van categorie B.

Maximum negen leden van de raad van bestuur van de vereniging dienen te worden verkozen uit een lijst samengesteld uit de effectieve leden van categorie A die zich kandidaat stelden, en maximum drie leden uit een lijst van kandidaten samengesteld op voordracht van de leden van categorie B.

Kandidaten kunnen enkel op wettelijke of statutaire gronden worden geweigerd. De lijst voorgedragen door de effectieve leden van categorie B kan zijn samengesteld uit kandidaten die geen effectief, toegetreden of erelid zijn van de vzw.

Indien de lijst van de kandidaten van de fractie van categorie A of die van categorie B minstens het dubbele aantal kandidaten bevat dan het aantal vacante plaatsen, worden de respectievelijke kandidaten die bij een eerste stemronde de gewone meerderheid niet haalden, automatisch verkozen bij een tweede stemronde volgens het aantal behaalde stemmen, binnen elke categorie.

Art. 16  Levenspartners kunnen niet allebei lid zijn van de raad van bestuur.

Art. 17  De leden van de raad van bestuur worden verkozen door de algemene vergadering van de effectieve leden van categorie A en B samen. Is verkozen, hij of zij die ten minste de helft plus één van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen behaalt. Bij een tweede stemronde, zijn de kandidaten verkozen die het hoogst aantal stemmen halen voor respectievelijk elke categorie. Als er meer kandidaten zijn dan te begeven mandaten, wordt er bij een ex aequo voor twee of meer kandidaten met de minste stemmen een nieuwe stemronde gehouden. Mocht blijken dat er dan nog ex aequo is, dan komt het mandaat toe aan die kandidaat of kandidaten met de langste onafgebroken staat van dienst als effectief lid.

Art. 18  Alle leden van de raad van bestuur worden verkozen voor een periode van vier jaar. Om de twee jaar is de helft van hen uittredend en herkiesbaar; wanneer hun aantal onpaar is, gaat het om de kleine helft (d.i. de helft min één). Welke bestuurders deel uitmaken van de kleine helft dan wel van de andere helft wordt bij lottrekking bepaald.

Wanneer het maximum aantal leden niet is bereikt en er op een tussentijdse algemene vergadering bijkomende bestuurders worden verkozen, wordt de duur van de mandaten van die bijkomende bestuurders beperkt tot één of drie jaar, zodat de mandaten van alle bestuurders gelijklopen. Bij lottrekking wordt dan bepaald wie van de nieuwe bestuurders in voorkomend geval deel uitmaken van de kleine dan wel van de andere helft.

Wanneer een mandaat openvalt kan een bestuurder worden benoemd om het mandaat voort te zetten van wie hij of zij vervangt, maar slechts tot de eerstvolgende algemene vergadering en met oog voor de categorie van effectieve leden die de lijst voor het vacant mandaat mag invullen.

De leden van de raad van bestuur oefenen hun mandaat kosteloos uit, maar kunnen worden vrijgesteld van betaling van de jaarlijkse bijdrage, te beslissen bij stemming door de algemene vergadering.

Art. 19  De raad van bestuur kiest onder zijn leden, in deze volgorde, een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. De voorzitter wordt verkozen uit de groep bestuurders die de categorie A van de effectieve leden vertegenwoordigen, met vier vijfden van de stemmen, bij voltallige aanwezigheid van alle verkozen bestuurders. Voor de overige functies volstaat de gewone meerderheid zoals vermeld in art. 26.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Art. 20  De raad van bestuur is verantwoordelijk voor het bestuur van de vereniging, het dagelijks bestuur inbegrepen, en heeft daartoe alle bevoegdheden bepaald in de wet en in deze statuten behoudens deze die uitdrukkelijk zijn voorbehouden aan de algemene vergadering (cf. art. 33 e.v.).

Om de materiële of morele belangen van de vereniging te behartigen mag de raad van bestuur aile gedingen inspannen of er zich in verweren. Hij mag zich van rechtssteun voorzien.

De raad van bestuur mag bijzondere bevoegdheden toekennen aan zijn man datarissen. Hij oefent rechtstreeks gezag uit over alle afdelingen (voorbeeld: tennis, bridge, petanque, ...) en vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht. Hij regelt alle geschillen die kunnen voortvloeien uit het clubleven of die tussen de leden in clubverband kunnen ontstaan.

Art. 21  De leden van de raad van bestuur zijn enkel verantwoordelijk voor de goede uitvoering van hun mandaat. Het mandaat van bestuurder verbindt in geen enkel geval de persoon noch diens eigen vermogen. Vergaderingen van de raad van bestuur

Art. 22  De voorzitter leidt de vergaderingen overeenkomstig de agenda. Als de voorzitter afwezig is neemt de ondervoorzitter die taak waar, en als beiden afwezig zijn de oudste van de aanwezige bestuurders. De secretaris stelt van elke vergadering de notulen op.

Art. 23  Gewone vergaderingen van de raad van bestuur kunnen geldig plaatsvinden wanneer alle leden van de raad van bestuur door de secretaris werden verwittigd en als ten minste vijf bestuurders aanwezig zijn waarbij minstens drie bestuurders voorgedragen uit categorie A en één voorgedragen uit categorie B van effectieve leden .Bij gebrek aan quorum wordt er door de secretaris een tweede raad van bestuur bijeengeroepen binnen de acht dagen na de eerste, die dan geldig kan vergaderen met de aanwezige bestuursleden en zonder quorumvereisten, met dien verstande dat het aantal bestuurders voorgedragen uit categorie A van effectieve leden steeds in de meerderheid moet zijn.

Op mondelinge aanvraag van twee bestuurders kan een tussentijdse vergadering bijeengeroepen worden zoals voorzien onder lid 1 van dit artikel over punten die zij aanbrengen. Zo'n vergadering moet worden gehouden binnen de twee weken na ontvangst van de aanvraag (in juli en augustus: binnen de vier weken) mits naleving van de aanwezigheidsvereisten vermeld in het eerste lid van dit artikel.

De vzw-bestuurders verkozen op de lijst voorgedragen door de effectieve leden van de categorie B beschikken over de mogelijkheid om vooraf schriftelijk te laten weten dat de raad van bestuur geldig mag vergaderen zonder dat zij aanwezig zijn.

Art. 24  De agenda van de raad van bestuur zal steeds volgende punten vermelden:

-goedkeuring verslag van de vorige vergadering

-opvolging hangende agendapunten

-bespreking en afhandeling nieuwe agendapunten

-voorlegging van te betalen rekeningen en van de betalingen gedaan via het kasboek

-goedkeuring van de rekeningen

varia.

Art. 25  Elke bestuurder mag punten op de agenda laten plaatsen, en over bepaalde agendapunten een stemming vragen.

Art. 26  De raad van bestuur neemt zijn beslissingen bij gewone meerderheid, behalve bij de verkiezing van de voorzitter, waarvoor een bijzondere meerderheidsregeling van vier vijfden geldt. Bij ex aequo is de stem van wie de vergadering voorzit doorslaggevend. Alle beslissingen worden genotuleerd (cf. art. 22) en in een register bewaard. Elke bestuurder kan altijd op eenvoudig verzoek dat notulenregister raadplegen.

Bestuurders die een strijdig belang hebben moeten vôôr een stemming melding maken van dat strijdig belang en dienen zich bij een stemming ter zake te onthouden.

Art. 27  Effectieve leden die het notulenregister willen raadplegen richten daartoe een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur. In aanwezigheid van ten minste twee bestuurders zullen zij dan het register kunnen inkijken op de zetel van de vereniging op een vooraf afgesproken datum en uur, binnen de twee weken na ontvangst van het verzoek (in juli en augustus: binnen de vier weken).

Taken en verantwoordelijkheden van de raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. t.o.v. de raad van bestuur van Immo den Brandt NV

Art. 28  De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. onthoudt zich van elk initiatief dat de oorspronkelijke eigendom (zowel de grond, de gebouwen als vaste installaties) zou wijzigen of de bestemming ervan zou veranderen, zonder inspraak van de raad van bestuur van Immo Den Brandt NV.

Art . 29 - De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. zal instaan voor alle onderhoudswerken aan zaken waarmee de clubleden rechtstreeks in aanraking komen. De raad budgetteert dit alles en betaalt aile rekeningen die hieruit voortvloeien.

Art. 30 - De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. is bevoegd om alle middelen aan te schaffen nodig voor een goed onderhoud van de accommodatie benodigd voor de activiteiten van de clubleden. Uitbater voor het clubhuis

Art. 31 - De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. is verantwoordelijk voor de aanstelling van de uitbater voor het clubhuis. De voorwaarden van uitbating maken het voorwerp uit van een afzonderlijke overeen komst.

Art. 32 - De raad van bestuur van Koninklijke Den Brandt v.z.w. bepaalt in overleg met de uitbater (cf. art. 31) de prijzen voor alles wat de uitbater aan de leden te koop zal stellen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

V.Algemene vergaderingen

De gewone algemene vergadering

Art. 33  De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden (cf. titel Il) die uit de categorie A

en die uit categorie B.

Zij wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of, als hij afwezig is, door de

ondervoorzitter, of als beiden afwezig zijn, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Art. 34  De vergaderingen vinden normaliter plaats op de maatschappelijke zetel, maar kunnen, na

beslissing van de raad van bestuur, worden verplaatst naar een andere plaats in Antwerpen of omgeving

wanneer de omstandigheden dit vereisen (cf. art. 2).

Art. 35  De gewone algemene vergadering vindt plaats op de tweede zondag die volgt na 6 januari van elk

jaar. De agenda wordt met een gewone per post verzonden brief of per elektronische post ten minste twee

weken van tevoren meegedeeld aan alle effectieve leden en ereleden.

Zij moet de volgende punten vermelden:

1.controle van de volmachten

2.verslag over de werkzaamheden van de raad van bestuur

3.verslag over het aantal effectieve leden en de evolutie ter zake

4.financieel verslag over het vorige boekjaar, begroting voor het lopende jaar en vergelijking rekeningen en

begroting van vorige boekjaar

5.verslag van de financieel adviseur

6.kwijting aan de bestuurders

7.voorstellen door de raad van bestuur

8.voorstellen door de effectieve leden (die voorstellen moeten met een gewone per post verzonden brief of

per elektronische post op het e-mail adres van de vereniging ten minste één week vôôr de algemene

vergadering schriftelijk aan de raad van bestuur worden overgemaakt)

9.verkiezing van bestuursleden (cf. art.17 & 18)  uit twee lijsten : één lijst samengesteld uit de kandidaat-

effectieve leden van categorie A en één lijst samengesteld uit de kandidaten voorgedragen door de effectieve

leden van categorie B, die zich kandidaat stellen voor een bestuursmandaat  effectieve leden die zich

verkiesbaar willen stellen voor lijst A dienen ten laatste twee weken véér de vergadering met een gewone per

post verzonden brief hun gemotiveerde kandidatuur in bij de voorzitter van de raad van bestuur. De lijst

samengesteld uit de kandidaten voorgedragen door de effectieve leden van categorie B wordt twee weken voor

de vergadering aan de raad van bestuur medegedeeld.

10. varia.

Art. 36  Elk effectief lid beschikt over één stem. Alle beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid, behoudens voor de tweede stemronde inzake benoemingen van bestuursleden en voor de ontbinding en de statutenwijziging (cf. art. 48 en 49).

Bij ex aequo is de stem van de voorzittende bestuurder doorslaggevend.

Art. 37 - Elk effectief lid mag zich door een ander effectief lid bij volmacht laten vertegenwoordigen, maar een effectief lid mag slechts drager zijn van één volmacht, en kan dus maximum twee stemmen hebben.

Art. 38  Volmachten moeten schriftelijk ten laatste bij aanvang van de algemene vergadering worden. neergelegd bij de secretaris. Een volmacht is slechts geldig als zij de datum en de agenda van de vergadering vermeldt en als de handtekening van de volmachtgever wordt voorafgegaan door de datum waarop de volmacht is gegeven en door de eigenhandig geschreven formule "goed voor volmacht aan (naam van de volmachtdrager)".

De volmacht moet om geldig te zijn ten slotte de volgende gegevens bevatten:

-naam en adres van de volmachtgever

-naam en adres van de volmachtdrager

Art. 39  In geval van overmacht mag de algemene vergadering met ten hoogste vijfenveertig (45) dagen worden uitgesteld. De samengeroepen vergadering stelt die overmacht vast, bepaalt een nieuwe datum en handelt voorts volgens artikel 35 e.v. De beslissingen genomen op deze vergadering moeten worden bekrachtigd door de burgerlijke rechtbank.

Art. 40  Het notulenboek van de algemene vergaderingen wordt bijgehouden door de secretaris. De notulen van elke vergadering moeten worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Effectieve leden die het notulenboek willen raadplegen richten daartoe een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur. In aanwezigheid van ten minste twee bestuurders zullen zij dan dit boek kunnen inkijken op de zetel van de vereniging op een vooraf afgesproken datum en uur, binnen de twee weken na ontvangst van het verzoek (in juli en augustus: binnen de vier weken).

Buitengewone algemene vergaderingen

Art. 41  De raad van bestuur kan te allen tijde op eigen initiatief een buitengewone algemene vergadering bijeenroepen.

Art. 42 - Wanneer ten minste één vijfde van de effectieve leden van de ene of de andere categorie effectieve leden er schriftelijk en met opgave van de gewenste agendapunten om verzoeken, is de raad van bestuur verplicht een buitengewone algemene vergadering bijeen te roepen. De aanvraag moet ondertekend zijn door aile effectieve leden die de vergadering wagen.

Art. 43  De bijeenroeping geschiedt op dezelfde wijze als voor een gewone algemene vergadering (cf. art. 35 e.v.).

VI. Varia

MOD 2.2

Luik B - Vervoi

Art. 44  Alle activiteiten die worden georganiseerd moeten erkend zijn door de raad van bestuur en kunnen betoelaagd worden. Een toelage is echter geen verworven recht, ze is niet impliciet en kan jaarlijks worden herzien.

Art. 45  Als aan een activiteit een toelage wordt gegeven, moet een afdelingsbestuur (bv. sportcomité tennis, leiding bridge, leiding petanque, ...) ter zake de verantwoordelijkheid dragen en verantwoording afleggen aan de raad van bestuur. Afdelingsbesturen, bestaande uit ten minste een voorzitter, een secretaris en een penningmeester, moeten door de raad van bestuur worden erkend. Zij hebben, .>geen enkele rechtspersdorilijkheid. Hun voorzitter is de verbindingspersoon met de raad van bestuur van de vzw''

Art. 46  De verkiezingen voor een afdelingsbestuur worden gehouden volgens de regels bepaald in het huishoudelijk reglement.

Art. 47  Ten laatste één maand voor de gewone algemene vergadering van de vzw bezorgen de afdelingsbesturen aan de raad van bestuur van de vzw een activiteitenverslag over de afgelopen 12 maanden alsook een financieel verslag.

VII.Statutenwijziging & ontbinding van de vereniging

Art. 48  Over alle veranderingen aan deze statuten alsook over de ontbinding van de vereniging kan slechts worden beslist, wanneer op de desbetreffende gewone of buitengewone algemene vergadering minstens twee derden van de effectieve leden aanwezig 'of geldig vertegenwoordigd zijn, en wanneer minstens twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden binnen elke categorie van effectieve leden (die van categorie A en die van categorie B) de bedoelde wijziging of ontbinding goedkeuren. In geval van afwezigheid van het vereiste aantal stemgerechtigden zullen dezelfde voorstellen worden onderworpen aan een nieuwe algemene vergadering, te houden binnen een termijn van één tot drie maanden na de eerste. Die vergadering zal besluiten kunnen nemen zoals in de wet is voorzien en mits naleving van dezelfde dubbele meerderheidsregeling binnen elke categorie effectieve leden.

Art. 49  In geval van ontbinding uitgesproken door de algemene vergadering worden alle verworvenheden van welke aard ook, overgemaakt aan een vereniginar onder winstoogmerk met dezelfde doelstelling als Koninklijke Den Brandt vzw.

VII (.Slotbepalingen

Art. 50  Voor alles wat niet uitdrukkelijk in deze statuten is riémseld, verklaren de comparanten zich te

onderwerpen aan de bepalingen van de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

De bestuurders,

Voor-

! t?houden

If aan het

Belgisch

StaatsbIlad

" "

Etienne Stultiens Voorzitter Jan Vanhavenberge Marc Haens

Ondervoorzitter-Secretaris Penningmeester





Patrick Cauwenbergh Yves Deschuttere Patrick Van den Bulck

Bestuurder Bestuurder Bestuurder

Horace Van Gaever Bestuurder Jacques Delen Alexandre Delen

Bestuurder Bestuurder

Nuno Vertessen Helena Staessen Géraldine Truyens

Bestuurder Bestuurder Bestuurder

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekenina

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011 - Annexes du Moniteur belge

02/04/2015
ÿþ iJiOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

iii

llIl1aiuuu~iu~~~iuui

*1504 859

ank van koophinde

Antwerpen

2 3 va Ï 2015

afdeling Antwerpen

Ondernemingsnr : 0408.555.288

Benaming

(voluit) : Koninklijke Den Brandt

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Ahornenlaan 31, 2610 Antwerpen Wilrijk

Onderwerp akte : Ontslag en (her)benoeming bestuurders

De algemene vergadering der effectieve leden heeft op 25 januari 2015 de volgende bestuurders verkozen of herverkozen, met de hierna volgende functies: , Jan Vanhavenberge (herbenoeming), Jacques Delen (herbenoeming), Nathalie Latchenko (herbenoeming), Nuno Vertessen (herbenoeming)

Ondervoorzitter; Jan Vanhavenberge, geboren te Wilrijk op 14 september 1946, wonende te 2550 Kontich, Ooststatiestraat 155 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2019);

Bestuurder: Chantal Borin, geboren te Wilrijk op 10 juli 1950, wonende te 2610 Wilrijk, Cederlaan 15 (benoeming tot de algemene vergadering van 2019);

Bestuurder: Wim Neefs, geboren te Turnhout op 8 maart 1976, wonende te 2610 Wilrijk, Hoge aardstraat 35 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2019);

Bestuurder:Nathalie Latchenko, geboren te Ukkel op 21 december 1957, wonende te 2610 Wilrijk, Rucaplein 10 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2019);;

Bestuurder: Jacques Delen, geboren op Antwerpen op 17 oktober 1949, wonende te 2020 Antwerpen, Della Faillelaan 62 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2019);

Bestuurder: Nuno Vertessen, geboren te Lissabon (P) op 24 oktober 1969, wonende te 2600 Antwerpen, frans Birontlaan 25 (herbenoeming tot de algemene vergadering van 2019).

Het mandaat van volgende bestuurder is verlopen sedert 25 januari 2015:

Walter Van den Bergh, geboren te Diest op 9 november 1952, wonende te 2610 Wilrijk, Pater Damiaanstraat

94.

Wendy Op 't Eynde

secretaris

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
KONINKLIJKE DEN BRANDT, AFGEKORT : DEN BRANDT

Adresse
AHORNENLAAN 31 2610 WILRIJK

Code postal : 2610
Localité : Wilrijk
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande