OFP DUPONT EUROPEAN PENSION FUND, AFGEKORT : DEPF

Divers


Dénomination : OFP DUPONT EUROPEAN PENSION FUND, AFGEKORT : DEPF
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 597.786.749

Publication

19/02/2015
ÿþBijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MQD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter

i d 01





Ondernemingsnr 5 J?- 9-to

Benaming

(voluit) : OFP DuPont European Pension Fund

(verkort) : DEPF

Rechtsvorm : OFP

Zetel : Antoon Spinoystraat 6, 2800 Mechelen

Onderwerp akte : Oprichtingsakte en benoeming bestuurders

Opgericht op 12 januari 2015 door de hierna vermelde vennootschappen:.

Du Pont de Nemours Belgium BVBA, met maatschappelijke zetel te Antoon Spinoystraat 6, 2800 Mechelen,

ondernemingsnummer 0400.837.058, vertegenwoordigd door Bernard Delhaye;

Du Pont Coordination Center CVA, met maatschappelijke zetel te Antoon Spinoystraat 6, 2800 Mechelen,

ondernemingsnummer 0431.291.989, vertegenwoordigd door Geert Verhaeghe;

Du Pont Belgian North American Finance Company, met maatschappelijke zetel te Antoon Spinoystraat 6,

2800 Mechelen, ondernemingsnummer 0539.821.628, vertegenwoordigd door Bernard Delhaye;

Chemours Belgium BVBA, met maatschappelijke zetel te Keteniislaan 1548, 9130 Beveren,

ondernemingsnummer 0552.769.742, vertegenwoordigd door Bernard Delhaye;

E. I. du Pont de Nemours and Company, met maatschappelijke zetel te 1007 Market Street,

Wilmington, Delaware 19898 (Verenigde Staten), vertegenwoordigd door Mark Durkovic;

Statuten

Hoofdstuk I -- Naam, zetel, doel, activiteiten, duur

Artikel 1  Naam

De naam van het organisme voor de financiering van pensioenen is "OFP DuPont European Pension Fund" (hierna het "OFP" genoemd), afgekort ais "DEPF".

Artikel 2  Zetel

2.1

De zetel van het OFP is gevestigd te Antoon Spinoystraat 6, 2800 Mechelen, België.

2.2

De zetel mag naar elk ander adres in België worden overgebracht bij beslissing van de Algemene

Vergadering.

Artikel 3  Doel

Het OFP heeft tot doel: op te treden en te handelen als instelling voor bedrijfspensioenvoorziening met het oog op het verstrekken van arbeidsgerelateerde pensioenuitkeringen in overeenstemming met de Belgische wetgeving over IBP, en het ten uitvoer brengen van de Europese IORP-richtlijn.

De activiteiten van het OFP omvatten specifiek maar niet uitsluitend:

*het beheer en de uitvoering van pensioenregelingen voor huidige, gewezen en toekomstige personeelsleden, hun begunstigden en rechtsopvolgers, van de ondernemingen van de DuPont groep; ode activa waarover het beschikt en zal beschikken te beheren als een prudent persoon en in dat verband aile daden te stellen en beslissingen te nemen om zijn doel inzake het verstrekken van arbeidsgerelateerde

Op de laatste blz van Luik 0 vermelden : Recto ° Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso . Naam en handtekening.

9 - FEI 2015

HE=CHTBANK van KOOPHANDEL ANTWEI,ppl afd. MECHELEPI

{

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

pensioenuitkeringen te verwezenlijken;

" opdrachten te aanvaarden en uit te voeren inzake de beheerde pensioenregelingen;

" in het kader van het verstrekken van arbeidsgerelateerde pensioenuitkeringen en voor zover objectief gerechtvaardigd, bijstand te verlenen aan of te ontvangen van andere instellingen voor bedrijfspensioenvoorziening of andere instellingen of organismen met een gelijkaardig doei;

" alle bij wet vereiste alsook andere relevante of nuttige documenten op te stellen;

" alle informatie te verzamelen en te verwerken vereist voor de verwezenlijking van zijn doel;

" alle activiteiten die voortvloeien uit het beheer en de uitvoering van de hen toevertrouwde pensioenregelingen en die de verwezenlijking van zijn doel beogen.

Artikel 4  Activiteiten

4.1

Het OFP kan zijn activiteiten zowel in België als in het buitenland uitoefenen, in zoverre alle daartoe

voorgeschreven voorwaarden vervuld zijn,

4.2

Mits inachtneming van alle toepasselijke wettelijke, reglementaire en statutaire bepalingen, mag het OFP alle verrichtingen uitvoeren en alle handelingen en daden stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met zijn doel en/of rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van zijn doel.

4.3

Het OFP zal het toevertrouwde fonds zo efficiënt mogelijk beheren (middelenverbintenis) en verbindt er zich toe om de middelen waarover het beschikt en zal beschikken zorgvuldig te beheren met het oog op de verwezenlijking van zijn doel, en in het bijzonder met het oog op het beheer en de uitvoering van de toevertrouwde pensioenregeling(en) en de toekenning van de pensioenuitkeringen overeenkomstig deze pensioenregeling(en) aan de aangeslotenen en hun gerechtigden.

4.4

Het OFP kan één of meer van zijn activiteiten toevertrouwen aan een derde binnen de voorwaarden en

overeenkomstig de wettelijke bepalingen terzake.

Artikel 5 -- Duur

Het OFP is ingericht voor onbepaalde duur.

Hoofdstuk I! -- Leden  Algemene Vergadering

Artikel 6 Aantal leden

Het OFP bestaat uit gewone en buitengewone leden. Er moet ten minste één (1) gewoon lid zijn,

Artikel 7  Voorwaarden van lidmaatschap

7.1

Gewone leden zijn E. I. du Pont de Nemours and Company en de bijdragende ondernemingen met ten minste 50 actieve aangeslotenen aan het/(de) pensioenplan(nen) toevertrouwd aan het OFP. Dit criterium is gebaseerd op de situatie op 31 december van het voorafgaande jaar en blijft ongewijzigd voor het volledige jaar.

Buitengewone leden zijn de bijdragende ondernemingen met minder dan 50 actieve aangeslotenen aan het/(de) pensioenplan(nen) toevertrouwd aan het OFP.

De Algemene Vergadering kan beslissen om bijdragende ondernemingen met minder dan 50 actieve aangeslotenen aan het/(de) pensioenplan(nen) toevertrouwd aan het OFP, als gewone Leden aan te stellen.

7.2

Alleen bijdragende ondernemingen (zoals bepaald in de toepasselijke wettelijke bepalingen) en de E. I. du

Pont de Nemours and Company kunnen lid zijn van het OFP en zetelen in de Algemene Vergadering,

7.3

De rechtspersonen die lid zijn van het OFP worden vertegenwoordigd door een natuurlijke persoon die

bekwaam is om een Lid te vertegenwoordigen overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen.

Artikel 8  Te volgen procedure indien het OFP minder dan één (1) gewoon lid zou tellen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

8.1

Indien het OFP op een bepaald ogenblik minder dan één (1) gewoon lid zou tellen, zal de Raad van Bestuur bijeengeroepen worden binnen de vier (4) weken om te onderzoeken of binnen een periode van zes (6) maanden na het Wegvallen van het laatste of enige gewoon lid, een nieuw gewoon lid kan toetreden tot het OFP.

ln zulk geval en in afwijking van artikel 9 van deze statuten, is de Raad van Bestuur bevoegd om te beslissen met een gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, over de toetreding van een gewoon lid. Dit is een nieuw lid van het OFP, Bij staking van stemmen in de Raad van Bestuur zal, in dit geval, de stem van de Voorzitter van de Raad van Bestuur doorslaggevend zijn.

8.2

In de periode gesitueerd vanaf het ogenblik waarop het OFP minder dan één (1) gewoon lid telt tot het ogenblik waarop het OFP opnieuw één (1) gewoon lid telt, kan de Raad van Bestuur in afwijking van artikel 13 van de statuten de bevoegdheden van de Algemene Vergadering uitoefenen, met uitzondering evenwel van deze beslissingen die hetzij rechtmatig en zonder nadeel kunnen uitgesteld worden, hetzij een belangenconflict kunnen inhouden voor de Raad van Bestuur.

8.3

Indien zou vastgesteld worden bij het verstrijken van voormelde periode van zes (6) maanden dat geen oplossing gevonden wordt en dat het OFP zonder gewoon lid blijft, zal, bij ontstentenis van leden in de Algemene Vergadering, de Raad van Bestuur, uiterlijk op de laatste werkdag van deze periode van zes (6) maanden de vereffening vragen aan de bevoegde rechtbank. De Raad van Bestuur neemt alle dringende en passende maatregelen tot de aanstelling van (een) vereffenaar(s).

Indien de Raad van Bestuur de bevoegde rechtbank niet zou vatten, staat het elke bestuurder en elke belanghebbende derde vrij om een vordering tot vereffening in te dienen bij de bevoegde rechtbank.

Artikel 9  Toetreding nieuwe leden

9.1

Kandidaat-leden die wensen toe te treden als lid van de OFP dienen hun aanvraag tot toetreding te rrichten

aan de Algemene Vergadering.

9.2

De Algemene Vergadering zal de nodige inlichtingen inwinnen teneinde de toetredingsaanvraag te kunnen

beoordelen.

9.3

Over de aanvraag tot toetreding wordt beslist door de Algemene Vergadering bij gewone meerderheid van

de leden.

Over een aanvraag tot toetreding kan slechts rechtsgeldig worden beslist indien dit uitdrukkelijk vermeld werd op de agenda, die verstuurd wordt met de oproeping (uitnodiging) tot de vergadering.

De Algemene Vergadering beslist over de al dan niet aanvaarding van een nieuw lid en moet, onder voorbehoud van andersluidende wettelijke bepalingen, terzake geen motivering voorleggen voorzijn beslissing,

9.4

De datum van de toetreding wordt bepaald in de beslissing van de Algemene Vergadering.

9.5

Het kandidaat-lid wordt schriftelijk per aangetekend schrijven, of via een brief, fax of e-mail met

ontvangstmelding op de hoogte gebracht van de beslissing van de Algemene Vergadering.

9.6

De toetreding houdt automatisch de aanvaarding in van de statuten, de toepasselijke beheersovereenkomst(en), de financieringsplannen betreffende de beheerde pensioenregeling(en), de eventuele huishoudelijke reglementen, de verklaring inzake de beleggingsbeginselen, alsook van de andere beleidsdocumenten, procedures en reglementen betreffende het bestuur van het OFP.

Artikel 10  Uittreding

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOd 2.2

10.1

Elk lid heeft de mogelijkheid om uit het OFF uit te treden mits schriftelijke mededeling hiertoe gericht aan de Raad van Bestuur via aangetekend schrijven, fax of e-mail met ontvangstmelding en een opzegtermijn van zes (6) maanden, geteld vanaf de datum van de schriftelijke mededeling.

Wanneer een lid niet langer deel uitmaakt van de DuPont Groep zal het uittreden uit het OFP en dit binnen 1 jaar na het ogenblik dat het niet langer deel uitmaakt van de DuPont groep.

10.2

De Raad van Bestuur roept een (buitengewone) Algemene Vergadering bijeen om over de uittreding te beraadslagen, te beslissen en de modaliteiten ervan vast te stellen, op basis van een voorstel vanwege de Raad van Bestuur die terzake met het uittredend lid voorafgaandelijk zal overlegd hebben. Bij ontstentenis van een akkoord over een uittredingsregeling met het betrokken uittredend lid, beslist de Algemene Vergadering op eenzijdig voorstel vanwege de Raad van Bestuur, rekening houdend met de toepasselijke pensioenregeling van het uittredend lid, met de beheersovereenkomst, met andere eventuele relevante documenten en met de belangen van het OFF en van al zijn leden, aangeslotenen, rechthebbenden en andere belanghebbenden.

10.3

De datum waarop de uittreding uitwerking heeft, za! gepreciseerd worden in de beslissing van de Algemene

Vergadering na overleg met het uittredend kid.

Bij ontstentenis van akkoord met het uittredend lid over de datum waarop de uittreding uitwerking zal hebben, zal deze datum gelijkvallen met de dag eenzijdig bepaald door de Algemene Vergadering.

Indien deze datum niet kan gerespecteerd worden door toedoen van het uittredend lid, zal dit laatste het OFP vrijwaren voor alle schade, vergoedingen en kosten die het OFP in dit verband zou lijden.

10.4

Een bijdragende onderneming die als lid wenst uit te treden uit het OFF moet bovendien voorafgaandelijk aan de datum waarop de uittreding uitwerking zal hebben, voldaan hebben aan al haar verplichtingen die voortvloeien uit haar pensioenregeling(en), uit het/de financieringsplan(nen) zoals desgevallend aangepast op advies van de aangewezen actuaris omwille van de uittreding, uit de beheersovereenkomst alsook ult andere documenten en uit de reglementering terzake.

De Algemene Vergadering kan desgevallend met het uittredend lid bijkomende termijnen en voorwaarden en/of verplichtingen in dat verband overeenkomen. Bij ontstentenis van een akkoord, moeten alle verplichtingen uiterlijk bij uittreding vervuld zijn, onder voorbehoud van diegene die nog achteraf verschuldigd zijn of worden.

10.5

Het OFP zal vanaf de datum waarop de uittreding uitwerking heeft, geen enkele verplichting meer hebben ten opzichte van het uitgetreden lid, zijn pensioenregeling(en), de aangeslotenen, rechthebbenden of rechtsopvolgers bij deze pensioenregelingen, noch enige andere derde die betrokken is met of belanghebbend is bij de voordien door het OFP beheerde pensioenregeling(en) van het uitgetreden lid, tenzij op het ogenblik van uittreding anders wordt overeengekomen.

Het uitgetreden lid vrijwaart het OFP in dit verband ten aanzien van alle vorderingen en/of schade waarmee het OFP zou geconfronteerd worden.

Uittredende en uitgetreden leden blijven in elk geval gehouden ten aanzien van het OFP in zoverre het OFP nog kosten, verplichtingen of eventuele schade zou ondergaan m.b.t. of ingevolge het (vroegere) lidmaatschap van de uittredende en uitgetreden leden.

10.6

In de periode gesitueerd vanaf de schriftelijke mededeling vermeld in artikel 10.1 van deze statuten en de datum waarop de uittreding uitwerking heeft, heeft het uittredend lid de status van buitengewoon lid en heeft als dusdanig geen stemrecht meer in de Algemene Vergadering

Artikel 11  Uitsluiting

11.1

Een lid kan slechts bij beslissing van de Algemene Vergadering worden uitgesloten van het OFP.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

11.2

De Algemene Vergadering beslist over een uitsluiting bij twee derde van de geldig uitgebrachte stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde stemgerechtigde leden, of indien er slechts één stemgerechtigd lid of twee stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd is/zijn, eenzijdig door datldeze lid/leden.

11.3

De uitsluiting gaat in en heeft uitwerking op de datum bepaald in de beslissing van de Algemene

Vergadering.

11.4

De beslissing van de Algemene Vergadering tot uitsluiting wordt schriftelijk, hetzij per aangetekend schrijven, hetzij via drager met bevestiging van de afgifte, aan het betrokken uitgesloten lid bekend gemaakt.

11.5

Vanaf de beslissing tot uitsluiting tot de eventuele latere datum waarop de uitsluiting uitwerking heeft, heeft

het betrokken !id het statuut van buitengewoon lid.

11.6

Een uitgesloten lid blijft gehouden tot al zijn verplichtingen die nog niet vervuld of voldaan zijn op de datum

van zijn uitsluiting.

11.7

Indien een lid wordt uitgesloten als bijdragende onderneming van de pensioenregeling(en) die door het OFP beheerd wordt (worden), is het verplicht om vóór de datum waarop de uitsluiting uitwerking heeft al het nodige te doen om het OFP volledig te ontlasten van het beheer van zijn pensioenregelingen. Het uitgesloten Lid is aansprakelijk voor alle kosten, die rechtstreeks, of onrechtstreeks verband houden met deze verplichting en vrijwaart het OFP volledig van deze kosten, opgelopen voor en na de datum van uitsluiting. Het OFP kan terzake gerechtelijke stappen ondernemen om het betrokken lid ertoe te verplichten het nodige te doen.

Artikel 12  Algemene Vergadering - Samenstelling

De Algemene Vergadering bestaat uit alle leden van het OFP.

Artikel 13 -- Algemene Vergadering - Bevoegdheden

13.1

De Algemene Vergadering heeft de meest uitgebreide bevoegdheid om de handelingen die het OFP

aangaat, te verrichten of te bekrachtigen.

13.2

Worden in het bijzonder aan de bevoegdheid van de Algemene Vergadering voorbehouden:

.een wijziging van de statuten;

.de benoeming, afzetting en ambtsbeëindiging van de bestuurders;

.de aanduiding, afzetting en bezoldiging van de erkende revisor en het erkende revisorenkantoor;

.de aanduiding, afzetting en bezoldiging van de aangewezen actuaris(sen);

.de toetreding van leden;

.de uitsluiting van leden;

" de goedkeuring van de jaarrekeningen en het jaarverslag;

" de kwijting aan de bestuurders alsook de kwijting aan de erkende revisor en het erkende revisorenkantoor;

.de bekrachtiging van het financieringsplan en van de wijzigingen aan het financieringsplan;

.de bekrachtiging van de verklaring inzake de beleggingsbeginselen en van de wijzigingen eraan;

" de bekrachtiging van de beheersovereenkomst tussen het OFP en de bijdragende onderneming en van de wijzigingen eraan;

" de bekrachtiging van collectieve vermogensoverdrachten;

.de ontbinding en vrijwillige vereffening van het OFF.

Artikel 14  Algemene Vergadering  Stemmen

Elk gewoon lid heeft één (1) stem. Buitengewone leden hebben geen stemrecht.

Artikel 15 Algemene Vergadering  Oproepingen en vergaderingen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

15.1

De oproepingen (met uitnodiging) tot de Algemene Vergadering worden bezorgd per brief, fax of e-mail naar

elk van de leden

15.2

Behoudens in het geval van dringende of uitzonderlijke omstandigheden, worden de oproepingen in principe ten minste acht (8) kalenderdagen voorafgaand aan de dag van de bijeengeroepen Algemene Vergadering verstuurd.

Leden die aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de Algemene Vergadering worden in elk geval geacht rechtsgeldig te zijn opgeroepen.

15.3

De oproeping gaat uit van hetzij de Raad van Bestuur, in welk geval de oproeping ondertekend wordt door diegene(n) die conform deze statuten namens de Raad van Bestuur kan/kunnen optreden, hetzij in uitzonderlijke omstandigheden en/of wanneer de Raad van Bestuur zou nalaten de Algemene Vergadering bijeen te roepen, van minstens één vijfde van de leden, in welk geval de oproeping ondertekend wordt door één vijfde van de leden,

15.4

De Algemene Vergadering wordt bijeengeroepen in de gevallen bepaald bij wet alsook telkens wanneer de

Raad van Bestuur ertoe beslist en/of wanneer minstens één vijfde van de leden het vraagt.

15.5

De oproeping vermeldt de dag en het uur alsook de plaats van de vergadering.

15.6

De oproeping vermeldt de agenda. De te behandelen agendapunten worden kort vermeld.

Eventueel kunnen aan de agenda bijkomende documenten gevoegd worden ter verduidelijking van de

agendapunten.

De agenda wordt bepaald door de Raad van Bestuur of, naargelang van het geval, door minstens één vijfde van de leden,

De agenda houdt rekening met de voorstellen van agendapunten die de Raad van Bestuur, andere operationele organen of leden geformuleerd hebben, hetzij aan (de Voorzitter van) de Raad van Bestuur, hetzij aan de leden.

15.7

De Algemene Vergadering komt minstens eenmaal per jaar samen. De gewone Algemene Vergadering gaat in principe jaarlijks door vôôr 1 juli van het jaar volgend op het jaar waarvan de jaarrekeningen worden afgesloten en ter goedkeuring worden voorgelegd,

15.8

Elke permanente vertegenwoordiger van een lid kan zich laten vertegenwoordigen door een ander lid.

Voor de vertegenwoordiging is een geldige schriftelijke volmacht (per brief, fax of e-mail) vereist. De volmachten worden gehecht als bijlagen aan de notulen van de vergadering en moeten uiterlijk bij het begin van de vergadering bezorgd worden aan de Algemene Vergadering,

Een lid mag maximaal één (1) ander lid vertegenwoordigen.

15.9

Elk lid heeft het recht om de Algemene Vergadering bij te wonen en eraan deel te nemen.

15.10

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter of, bij ontstentenis door een persoon aangeduid door de Algemene Vergadering en aanwezig op de Algemene Vergadering die dan als plaatsvervangend voorzitter optreedt.

15.11

De Voorzitter van de Algemene Vergadering is de voorzitter van de Raad van Bestuur, of ingeval deze niet

aanwezig kan zijn, een ander lid van de Raad, aangeduid door de Voorzitter van de Raad van Bestuur om

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

hem te vervangen als voorzitter op de volgende Algemene Vergadering. De Voorzitter heeft geen stemrecht in zijn hoedanigheid van voorzitter van de Algemene Vergadering.

1512

De Algemene Vergadering kan een secretaris aanwijzen. De secretaris wordt desgevallend aangeduid onder haar leden maar kan ook een werknemer of lasthebber zijn van één van de bijdragende ondernemingen van wie het OFP de pensioenregeling(en) beheert, of een vertegenwoordiger of lasthebber van een derde die belast is met het administratief beheer van het OFP. Indien de secretaris geen lid, noch de vaste vertegenwoordiger van een lid is, neemt de secretaris niet deel aan de beraadslagingen en beslissingen. Zijn taak is beperkt tot het opstellen van ontwerpnotulen.

Artikel 16  Algemene Vergaderingen - Beslissingen

16.1

De Algemene Vergadering is geldig samengesteld en kan rechtsgeldig beraadslagen en beslissen indien

tenminste 50% van de gewone Leden met een minimum van 2 Leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

16.2

Indien het vereiste aanwezigheidsquorum niet bereikt wordt, wordt een nieuwe vergadering bijeengeroepen ten vroegste twee (2) dagen volgend op de eerste vergadering. Tijdens deze tweede vergadering kan over de agendapunten die ook reeds vermeld werden op de agenda van de eerste vergadering rechtsgeldig beraadslaagd en beslist worden, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

16.3

De Algemene Vergadering kan rechtsgeldig beraadslagen en beslissen over alle punten die op de agenda vermeld werden, alsook over eventueel andere, nieuwe of bijkomende punten die tijdens de Algemene Vergadering aan de agenda wordep toegevoegd, in zoverre alle aanwezige en vertegenwoordigde stemgerechtigde leden het hierover unaniem eens zijn.

16.4

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde stemgerechtigde leden of, wanneer er slechts één (1) stemgerechtigd lid aanwezig of vertegenwoordigd is, eenzijdig door dat lid.

Onthoudingen en ongeldige stemmen worden niet meegeteld.

16.5

Over de hiernavolgende aangelegenheden beslist de Algemene Vergadering met een bijzondere meerderheid van twee derde (2/3) van de geldig uitgebrachte stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde stemgerechtigde leden:

" wijziging van de statuten

" beslissing tot vrijwillige vereffening of ontbinding

" beslissing tot uitsluiting van een lid

" beslissingen betreffende de beheersovereenkomst die het OFP heeft met de bijdragende ondernemingen

" beslissingen betreffende de verklaring inzake de beleggingsbeginselen

" beslissingen inzake financieringsplan

" beslissingen inzake een collectieve vermogensoverdracht

" beslissing betreffende het ontslag van een lid van de Raad van Bestuur, voor het einde van het mandaat van de bestuurder.

16.6

Bij staking van stemmen wordt de beslissing geacht verworpen te zijn.

Artikel 17  Algemene Vergadering  Bekendmaking van haar beslissingen aan de leden en aan derden

17.1

De notulen worden opgemaakt van elke Algemene Vergadering opgemaakt. Deze worden ondertekend door de Voorzitter. De notulen van de Algemene Vergadering worden per brief, fax of e-mail bezorgd aan de leden. De notulen worden ter beschikking gesteld van de leden ten laatste één (1) maand na de bijeenkomst van de Algemene Vergadering.

De leden kunnen opmerkingen geven over de notulen tot, of ten laatste op, het moment dat het punt op de agenda dat verwijst naar de goedkeuring van de notulen, behandeld wordt tijdens de volgende Algemene Vergadering, moment waarop de notulen van de vorige vergadering(en) beschikbaar zijn.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De notulen worden bijgehouden op de zetel van het OFP waar de leden er inzage kunnen in hebben. Dit inzagerecht is kosteloos.

17.2

De finale tekst van de notulen van de Algemene Vergadering wordt ter beschikking gesteld van de Raad van Bestuur. In zoverre nodig voor de goede werking van de andere operationele organen, indien die er zijn, bezorgt de Raad van Bestuur de notulen, of desgevallend de relevante beslissingen eruit of uittreksels ervan, aan de andere operationele organen.

17.3

Beslissingen waarvan de wet vereist dat ze moeten ingeschreven worden in het ledenregister, zullen onmiddellijk na de vergadering meegedeeld worden aan de Raad van Bestuur, hetzij door de Voorzitter van de Algemene Vergadering, hetzij door diegene(n) die daartoe gemandateerd werden tijdens de betrokken Algemene Vergadering.

Alle belanghebbenden hebben recht op inzage in het ledenregister op de zetel van het OFP (kosteloos) of ter griffie van de bevoegde rechtbank.

17.4

Aile beslissingen waarvan de wet vereist dat ze gepubliceerd worden, zullen op de bij wet voorgeschreven

wijze bekend gemaakt worden.

De Voorzitter van de Algemene Vergadering of diegene(n) die daartoe door de betrokken Algemene Vergadering gemandateerd werd(en), zal daartoe het nodige doen.

17.5

Derden die een wettig belang kunnen aantonen, kunnen op de zetel van het OFP tegen betaling inzage krijgen in uittreksels van de beslissingen van de Algemene Vergadering in zoverre deze informatie niet publiekelijk beschikbaar is of wordt.

Hoofdstuk 111.  Bestuur Operationele organen

Artikel 18 -- Raad van Bestuur - Samenstelling

18.1

De Raad van E3estuur moet bestaan uit leden die behoren tot een van de volgende categorieën:

- vertegenwoordigers van de bijdragende ondernemingen;

- vertegenwoordigers van E. I. du Pont de Nemours and Company;

- vertegenwoordigers van andere ondernemingen van de DuPont groep.

18.2

De Raad van bestuur bestaat minimaal uit twee bestuurders. Indien rechtspersonen lid zijn, wijzenzij vaste vertegenwoordigers aan om te zetelen in de Raad van Bestuur overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen. De Algemene Vergadering benoemt de bestuurders en stelt aldus het aantal bestuurders vast.

18.3

Bestuurders worden voorgesteld door de bijdragende ondernemingen, E. L du Pont de Nemours and

Company of andere ondernemingen van de DuPont groep.

18.4

Indien leden van de andere operationele organen van het OFP, eveneens lid zouden zijn van de Raad van Bestuur, is ofwel vereist dat zij samen in de Raad van Bestuur in de minderheid zijn ofwel, in geval van pariteit, is vereist dat de voorzitter van de Raad van Bestuur van geen enkel ander operationeel orgaan lid is en dat hij over de beslissende doorslaggevende stem beschikt in de Raad van Bestuur.

Artikel 19  Mandaat van bestuurder

19.1

De leden van de Raad van Bestuur moeten beschikken over de vereiste professionele betrouwbaarheid en over de passende beroepskwalificaties en beroepservaring. Bovendien mogen zij zich niet in een situatie bevinden waardoor het hen wettelijk niet toegestaan is de functie van lid van een operationeel orgaan van een OFP waar te nemen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

De duur van het mandaat van bestuurder is zes jaar. Het mandaat is hernieuwbaar.

19.2

De bestuurders kunnen te allen tijde ontslagen worden door de Algemene Vergadering, De Algemene

Vergadering bepaalt hiervan de modaliteiten, in het bijzonder de datum waarop het ontslag uitwerking heeft.

19.3

De bestuurders kunnen zelf ontslag nemen met ingang van de volgende Algemene Vergadering tijdens dewelke een mogelijke vervanger kan worden aangeduid. Tijdens de ontslagprocedure of, in het geval van ontslagneming tijdens de periode voorafgaand aan de volgende Algemene Vergadering, blijft de ontslagnemende bestuurder zijn mandaat uitoefenen.

Een bestuurder kan zijn ontslag indienen via aangetekende brief, gewone brief, fax of e-mail met ontvangstmelding gericht aan de Voorzitter van de Raad van Bestuur, of aan de Algemene Vergadering.

19.4

Het mandaat van een bestuurder-natuurlijke persoon neemt van rechtswege onmiddellijk een einde

-van zodra de bestuurder die een bijdragende onderneming vertegenwoordigt deze bijdragende onderneming verlaat;

- van zodra de bestuurder - wordt veroordeeld voor een strafbaar feit zoals bedoeld in artikel 25

van de Wet van 27 oktober 2006 inzake de tBP<

- handelingsonbekwaam verklaard wordt

- overleden is

- gedurende een periode van 6 maanden niet in staat was om te werken als gevolg van lichamelijke beperking of arbeidsongeschiktheid

- een verlofperiode van ten minste 6 maanden heeft genomen, tenzij voorafgaandelijk overeengekomen met de bijdragende onderneming die hij/zij vertegenwoordigt.

19.5

Indien

- de positie van een bestuurder onmiddellijk vrijkomt of

- een bestuurder met onmiddellijke ingang ontslagen wordt, en zolang er geen beslissing werd genomen over diens mogelijke vervanging, of

- een bestuurder wordt ontslagen met onmiddellijke ingang, en er nog geen beslissing werd genomen door de Algemene Vergadering over de samenstelling van een nieuwe Raad van Bestuur, of de samenstelling van de Raad van Bestuur niet in overeenstemming werd gebracht met wettelijke verplichtingen;

dan zijn de volgende bepalingen van toepassing:

" indien er in de Raad van Bestuur nog steeds ten minste twee overblijvende Leden zijn: het vrijgekomen bestuursmandaat wordt tijdelijk overgenomen door één van de overblijvende Bestuurders tot de volgende Algemene Vergadering, waar pariteit, indien wettelijk of statutair toepasselijk, in overweging zal worden genomen. Dit betekent dat de bestuurder die tijdelijk het vrijgekomen mandaat invult een vertegenwoordiger moet zijn van dezelfde groep als de groep die de uitgetreden bestuurder vertegenwoordigde;

" indien dit tot gevolg heeft dat de Raad van Bestuur minder dan twee Bestuurders heeft: dan zal er onmiddellijk een buitengewone bijeenkomst van de Algemene Vergadering worden samengeroepen, en tot deze vergadering zal de overblijvende bestuurder enkel taken van dagelijks beheer uitvoeren. Bovendien, in afwijking van wat elders wordt vermeld in deze statuten, mag hij ook de enige wettelijke vertegenwoordiger van het OFP zijn gedurende deze tussenliggende periode,

19.6

Het mandaat van bestuurder is niet bezoldigd.

Artikel 20  Raad van Bestuur - Bevoegdheden

20.1

De Raad van Bestuur bepaalt het algemeen beleid van het OFP,

4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

20.2

De Raad van Bestuur vertegenwoordigt het OFP overeenkomstig de toepasselijke wettelijke en statutaire

bepalingen.

20.3

De Raad van Bestuur is bevoegd om alle handelingen te verrichten die nodig of dienstig zijn voor de verwezenlijking van het doel van het OFP met uitzondering van deze die de wet of de statuten heeft voorbehouden aan de Algemene Vergadering. Bovendien zullen de andere operationele organen, indien die er zijn, de hun toegewezen operationele taken en bevoegdheden uitoefenen onder het toezicht van de Raad van Bestuur.

20.4

Alle operationele taken bepaald bij wet behoren tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur, tenzij specifieke taken ervan toegekend worden aan een ander operationeel orgaan, hetgeen hetzij door deze statuten, hetzij door de betrokken beslissing(en) van de Raad van Bestuur, hetzij door huishoudelijke reglementen wordt bepaald.

20.5

De Raad van Bestuur bekrachtigt het beleid van het OFP inzake uitbesteding en onderaanneming, indien een ander operationeel orgaan met zulke taken is belast. Bij ontstentenis van een ander terzake bevoegd operationeel orgaan, stelt de Raad van Bestuur het beleid zelf vast.

20.6

Wanneer situaties bedoeld in artikel 8 van deze statuten, zich voordoen, beschikt de Raad van Bestuur over

een ruimere bevoegdheid, onderworpen aan de beperkingen opgelegd door Artikel 8.

Artikel 21  Raad van Bestuur - Werking

21.1

De leden van de Raad van Bestuur zullen collectief optreden.

21.2

De Algemene Vergadering benoemt de Voorzitter van de Raad van Bestuur. De Voorzitter zit de

vergadering van de Raad van Bestuur voor.

21,3

De Raad van Bestuur duidt een secretaris aan van onder zijn Leden.

De secretaris stelt de notulen op van de vergaderingen van de Raad van Bestuur De notulen worden ondertekend door de Voorzitter en de Secretaris, De secretaris verzorgt, tenzij de Raad van Bestuur anders beslist, de bij wet vereiste bekendmaking- en openbaarmakingsvereisten

Artikel 22  Raad van Bestuur - Stemmen

Elke bestuurder heeft één (1) stem.

Artikel 23  Oproeping en vergadering

23.1

De Raad van Bestuur komt tenminste een keer per kwartaal samen en bovendien telkens wanneer de

belangen van het OFP dit vereisen.

23.2

De Raad van Bestuur vergadert op bijeenroeping door de Voorzitter van de Raad van Bestuur, De Voorzitter

van de Raad van Bestuur legt de agenda vast.

23.3

De uitnodiging voor de vergadering wordt samen met de agenda verstuurd per fax, brief of e-mail aan alle

leden van de Raad van Bestuur.

De oproepingsbrief vermeldt de datum, het uur en de plaats van de vergadering.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van het OFF zulks verantwoorden, kan de Raad van Bestuur beslissingen nemen, met eenparigheid van stemmen van de

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Bestuurders. Dit kan per fax of e-mail. Deze procedure kan evenwel niet gevolgd worden voor de vaststelling van de jaarrekeningen en voor de aanwending van het vermogen van het OFP,

23.4

Een bestuurder kan zich laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder. Daartoe moet een geldige schriftelijke volmacht bezorgd worden aan de Raad van Bestuur ten laatste bij het begin van de vergadering. De volmacht mag per brief, fax of e-mail gegeven worden.

Een bestuurder mag maximaal één (1) andere bestuurder vertegenwoordigen.

Bestuurders die aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de vergadering van de Raad van Bestuur worden geacht rechtsgeldig te zijn opgeroepen,

23.5

De Raad van Bestuur vergadert, beraadslaagt en beslist rechtsgeldig indien alle leden geldig werden opgeroepen en ten minste 50% van de bestuurders met een minimum van 2 aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

23.6

De Raad van Bestuur kan beraadslagen over aile agendapunten, alsook over eventueel bijkomende agendapunten die tijdens de vergadering met eenparigheid van stemmen aan de agenda worden toegevoegd.

Artikel 24  Beslissingen

De beslissingen van de Raad van Bestuur worden genomen met gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. Onthoudingen en ongeldige stemmen worden niet meegeteld. Bij staking van stemmen heeft de Voorzitter de doorslaggevende stem,

Artikel 25  Andere operationele organen  Algemeen

25.1

Het is de Raad van Bestuur toegestaan andere operationele organen in te richten waarnaar de uitvoering

van het algemeen beleid van het OFP in een bepaald domein kan overgedragen worden.

25.2

De Raad van Bestuur oefent toezicht uit op alle andere operationele organen.

25.3

De Raad van Bestuur kan de uitvoering van het algemeen beleid van het OFP overdragen aan andere

operationele organen.

De Raad van Bestuur beslist over:

" de samenstelling van het operationeel orgaan, met inbegrip van de voorwaarden waaraan voldaan moet worden om erin te zetelen, de voorwaarden voor de aanstelling van zijn leden, de voorwaarden en modaliteiten van hun ontslag, ambtsbeëindiging, hun eventuele bezoldiging alsook de duur van hun opdracht en mandaten, en

" de opdracht, operationele taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden, alsook de regels of procedures die moeten gevolgd worden om eventuele conflicten of geschillen omtrent de omvang/reikwijdte van de toegekende operationele taken en/of omtrent raakvlakken met andere operationele organen en/of omtrent zijn werking, rapportering en uitoefening van de toegekende operationele taken, te vermijden en te beslechten, en

" de werkwijze van elk operationeel orgaan, met inbegrip van de rapporteringswijze aan de Raad van Bestuur.

25.4

De leden van de operationele organen van het OFP moeten over de vereiste professionele betrouwbaarheid en over de passende beroepskwalificaties en beroepservaring beschikken om hun functies te kunnen uitoefenen.

25.5

Behoudens andersluidende beslissing van de Raad van Bestuur, kan elk operationeel orgaan zijn intern

reglement uitwerken, dat ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan de Raad van Bestuur.

Mofl 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

25.6

Elk operationeel orgaan beoogt via correcte processen en onder toezicht van de Raad van Bestuur mee te

werken aan de verwezenlijking van het doel van het OFP.

Artikel 26  Andere operationele organen  Dagelijks bestuur

Het dagelijks bestuur van het OFP wordt opgedragen aan het operationeel orgaan van dagelijks bestuur. Dit orgaan is bevoegd om alle handelingen te stellen en alle beslissingen te nemen betreffende het dagelijks bestuur van het OFP, onder toezicht van de Raad van Bestuur.

Dit orgaan bestaat uit één of meerdere natuurlijke of rechtspersonen, aangeduid door de Raad van Bestuur, al dan niet bestuurders of leden van de Algemene Vergadering,

De Raad van Bestuur bepaalt de modaliteiten inzake de samenstelling, het mandaat en de werking van het orgaan belast met het dagelijks bestuur in zoverre deze nog niet wettelijk en evenmin statutair bepaald zouden zijn.

Artikel 27 -- Andere operationele organen  Investeringcomité

Bij beslissing van de Raad van Bestuur kan het investeringsbeleid van het OFP toevertrouwd worden aan een Investeringscomité, belast met de investering van het vermogen van het OFP en alle activiteiten die hiermee rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden.

De Raad van Bestuur duidt de leden aan van het Investeringscomité en bepaalt de modaliteiten met betrekking tot de samenstelling, het mandaat en de werking van het investeringscomité in zoverre dit niet wettelijk of statutair wordt bepaald.

Hoofdstuk IV  Pensioenraad (Sociale Comités)

De term Pensioenraad wordt gedefinieerd ais Sociaal Comité in Artikel 34 van de Wet van 27 oktober 2006 betreffende het toezicht op de instellingen voor bedrijfspensioenvoorziening.

Artikel 28  Pensioenraad  Algemeen

Voor de uitvoering van de toepasselijke bepalingen van de sociale en arbeidswetgeving die gelden voor de uitvoering van de pensioenregeling(en) die het OFP beheert, kunnen krachtens de overeenkomst die het OFP sluit met de bijdragende ondernemingen één of meer Pensioenraden ingesteld worden.

Het vooraf gedefinieerde charter bepaalt hoe hun rol en verantwoordelijkheden georganiseerd moeten worden en welke processen op het vlak van conflictoplossing moeten worden gevolgd, evenals de samenstelling en de werking van de Pensioenraden.

Hoofdstuk V Vertegenwoordiging van het OFP Artikel 29  Vertegenwoordiging in het algemeen

29.1

De Raad van Bestuur is de wettelijke vertegenwoordiger van het OFP in België en in het buitenland, en dit

voor wat alle handelingen en beslissingen die het bestuur van het OFP neemt,

Deze vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur is inzake het bestuur van het OFP alomvattend, zonder evenwel afbreuk te (kunnen) doen aan de aan de Algemene Vergadering bij wet of statutair voorbehouden handelingen en beslissingen, tenzij het de uitvoering van deze beslissingen betreft.

29.2

Om het OFP rechtsgeldig te vertegenwoordigen hebben twee (2) bestuurders gezamenlijk

handtekeningsbevoegdheid voor wat de vertegenwoordiging betreft, zowel in als buiten rechte.

Artikel 30  Vertegenwoordiging voor wat handelingen en beslissingen van dagelijks bestuur betreft

30.1

Binnen de perken van het dagelijks bestuur, kan de persoon of het orgaan belast met het dagelijks bestuur

geldig het OFP vertegenwoordigen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Moo2.2

30.2

Indien dit één (1) persoon is, kan die daartoe alleen optreden. Indien een rechtspersoon betast is met het dagelijks bestuur, kan de vaste vertegenwoordiger, behoorlijk gevolmachtigd door de rechtspersocn waarvan hij de vaste vertegenwoordiger is, geldig het OFP vertegenwoordigen inzake het dagelijks bestuur en daartoe, naargelang en in zoverre zijn mandaat toelaat, alleen optreden.

30.3

Indien meerdere personen belast zijn met het dagelijks bestuur, kunnen zij geldig het OFP vertegenwoordigen inzake handelingen en beslissingen van dagelijks bestuur. Zij kunnen daartoe hetzij elk alleen en afzonderlijk optreden, hetzij met twee van hen, gezamenlijk, in welk geval, de handtekeningen van twee (2) personen vereist zijn. De Raad van Bestuur beslist als onderdeel van de algehele beslissing over hun aanstelling en mandaat of, en zo ja, in welke gevallen, zij respectievelijk alleen of met twee gezamenlijk kunnen optreden. Deze beslissingen worden bekend gemaakt overeenkomstig de wettelijke bepalingen terzake. Indien een persoon belast met het dagelijks bestuur een rechtspersoon is, geldt deze bepaling ten aanzien van hun vaste vertegenwoordiger.

30.4

Op basis van zijn algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid kan de Raad van Bestuur ook het OFP

vertegenwoordigen in handelingen en beslissing van dagelijks bestuur.

Artikel 31 Bijzondere vertegenwoordigingsbevoegdheid

31.1,

Het OFP kan in bepaalde gevallen ook geldig vertegenwoordigd worden door bijzondere Lasthebbers aan wie een bijzondere en welomschreven opdracht en vertegenwoordigingsbevoegdheid wordt toegekend. Het mandaat en de bevoegdheden kunnen worden toegekend hetzij door de Raad van Bestuur, hetzij door de perso(o)n(en) of het orgaan belast met het dagelijks bestuur, indien die er zijn en indien het mandaat of de opdracht kadert binnen het dagelijks bestuur.

31.2

Deze lasthebbers of vertegenwoordigers kunnen zijn:

" bestuurders of leden van het OFP;

" personeelsleden of aangestelden van de bijdragende ondernemingen of andere ondernemingen van de

DuPont groep;

.personeelsleden, managers of aangestelden van lasthebbers of (onder)aannemers van het OFP;

" andere derden en andere rechtspersonen.

31.3

De beslissing(en), akte(n) of overeenkomst(en) krachtens dewelke de opdracht en/of vertegenwoordigingsbevoegdheid van deze bijzondere lasthebbers vastgelegd werden, bepalen de omvang van hun opdracht en/of vertegenwoordigingsbevoegdheid.

31.4

Indien één lasthebber werd aangeduid, treedt hij alleen op en vertegenwoordigt hij alleen rechtsgeldig het

OFP binnen de perken van zijn opdracht.

Indien meerdere lasthebbers voor eenzelfde opdracht werden aangeduid, treden minstens twee (2) van hen (of indien er slechts twee zijn, beide gezamenlijk) gezamenlijk op en zijn twee (2) handtekeningen vereist om het OFP geldig te vertegenwoordigen binnen de perken van hun opdracht.

Hoofdstuk VI  Toewijzing van de activa

Artikel 32  Toewijzing van de activa zonder oprichting van afzonderlijke vermogens

De activa van het OFP kunnen toegewezen worden aan elk pensioenplan zonder het oprichten van afzonderlijke vermogens. De toewijzing van de activa aan de verschillende pensioenplannen kan gebeuren op basis van de bepalingen omschreven in het financieringsplan van het OFP, De toewijzing van de activa is gebaseerd op een initiële overdracht van activa aan het OFP en de financiële stromen eigen aan elk pensioenplan. De financiële stromen hebben betrekking op de bijdragen, de pensioenuitkeringen en de kosten eigen aan elk pensioenplan.

Artikel 33  Stabilisatiefonds

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2,2

Het OFP kan een stabilisatiefonds oprichten, hetwelk gefinancierd wordt teneinde de stabiliteit van het OFP te garanderen en steeds te beschikken over een passend vermogensniveau. Dit stabilisatiefonds wordt niet toegewezen aan de pensioenplannen en kan fluctueren naargelang de behoeftes.

De werking van het stabilisatiefonds wordt beheerd door een specifieke overeenkomst tussen het OFP en de bijdragende ondernemingen.

De vooraf gedefinieerde overeenkomst of document bepaalt minstens:

- Het bedrag van het stabilisatiefonds

- De vereisten om het stabilisatiefonds te herfinancieren

- De vereisten om toegang te hebben tot het stabilisatiefonds

Hoofdstuk VII  Ontbinding en vereffening

Artikel 34  Ontbinding en vereffening

34.1

Het OFP kan te allen tijde worden ontbonden en vereffend bij beslissing van de Algemene Vergadering.

34.2

De vereffening of ontbinding van het OFP kan eveneens volgen uit een gerechtelijke beslissing

overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen.

Artikel 35  Vereffenaar(s)

35.1

In het geval van vrijwillige vereffening of ontbinding van het OFP, wijst de Algemene Vergadering één of meerdere vereffenaars aan in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen. De Algemene Vergadering bepaalt de opdracht van de vereffenaar(s) alsock zijn/hun bevoegdheden, rekening houdend met de wettelijke en reglementaire bepalingen terzake en, voor zover mogelijk, met de bepalingen van de toepasselijke beheersovereenkomst(en) van het OFP en de bij de vereffening of ontbinding betrokken pensioenregelingen.

Tenzij andersluidende beslissing van de Algemene Vergadering zal/zullen de vereffenaar(s) regelmatig verslag uitbrengen aan de Algemene Vergadering,

35.2

ln het geval van een gerechtelijke vereffening of ontbinding wijst de bevoegde rechtbank de vereffenaar(s)

aan en bepaalt de rechtbank zijn/hun opdracht en bevoegdheden.

Artikel 36  Vereffeningsmodaliteiten

36.1

Voor wat betreft de vereffening van de verbintenissen die voortvloeien uit de pensioenregeling(en) beheerd door het OFP zal/zullen de vereffenaar(s), tenzij andersluidende beslissing vanwege de Algemene Vergadering of, in het geval van een gerechtelijke vereffening, vanwege de bevoegde rechtbank, in eerste instantie onderzoeken of een gehele of gedeeltelijke overdracht ervan naar een andere pensioeninstelling die gerechtigd is de betrokken pensioenregeling(en) te beheren, mogelijk is.

36.2

De vereffenaar(s) vraagt/vragen aan de aangewezen actuaris van het OFP om de rechten te bepalen van

alle aangeslotenen bij de pensioenregelingen die betrokken zijn bij de vereffening.

36.3

De vereffenaar(s) zal/zullen het passief aanzuiveren met inachtneming van de toepasselijke wettelijke

bepalingen en eventuele dwingend van toepassing zijnde voorrangsregelingen.

36.4

De activa van het OFP zullen onder voorbehoud van en overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen, zoveel als mogelijk aangewend worden tot voldoening van of voor de dekking van de rechten van de aangeslotenen bij de betrokken pensioenregeling(en) overeenkomstig de bepalingen van deze pensioenregelingen en rekening houdend met de statuten en de toepasselijke beheersovereenkomst(en) van het OFP.

F"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

36.5

Indien bij de aanzuivering van het passief, in de activa van het OFP een tekort wordt vastgesteld omdat de beschikbare activa ontoereikend zouden zijn tot dekking van de onderliggende rechten uit de pensioenregelingen, zal/zullen de vereffenaar(s) een beslissing nemen overeenkomstig de beslissing van de Algemene Vergadering of van de rechter in het geval van een gerechtelijke vereffening. Bij ontstentenis van een beslissing, zal de vereffenaar beslissen, rekening houdend met de wettelijke en reglementaire voorschriften terzake, alsook met statuten van het OFP en zijn beheersovereenkomst(en) alsook met de bepalingen van de betrokken pensioenregelingen.

36.6

Indien na aanzuivering van het passief een positief saldo wordt vastgesteld en het netto-actief van de speciale fondsen die in vereffening werden gesteld, of het netto actief van het OFP, de verplichtingen overschrijden die voortvloeien uit het/(de) vereffende pensioenplan(nen), zal de vereffenaar aan het teveel een bestemming geven die zoveel mogelijk in overeenstemming is met het doel van het OFP en/of met de bepalingen van de sociale en arbeidswetgeving die gelden voor de uitvoering van de pensioenregeling(en) die het OFP beheert. Indien een stabilisatiefonds werd opgericht, zal de vereffenaar rekening houden met de bepalingen inzake herfinanciering van de overeenkomst of het document.

Hoofdstuk VIII  Boekjaar -- Jaarrekeningen

Artikel 37 - Boekjaar

Het boekjaar van het OFP loopt van 1 januari tot 31 december van een kalenderjaar. In principe worden telkens op 31 december van elk jaar de jaarrekeningen en het boekjaar afgesloten.

Artikel 38  Jaarrekening

De Raad van Bestuur van het OFP stelt de jaarrekening en een jaarverslag op.

Na de goedkeuring van de jaarrekening en het jaarverslag kunnen de bestuurders kwijting verkrijgen voor het vorige boekjaar. Wanneer de kwijting wordt verleend zal dit de bestuurders ontlasten binnen de wettelijke voorwaarden.

Hoofdstuk IX  Algemene bepalingen

Artikel 39  Verwijzing naar toepasselijke wetgeving

Voor alles wat niet uitdrukkelijk bepaald is in de statuten, wordt verwezen naar de relevante wettelijke bepalingen.

Artikel 40  Deelbaarheid van de bepalingen

Indien één of meerdere bepalingen van de statuten, om welke reden dan ook, nietig, ongeldig of zonder uitwerking zou(den) zijn of zou(den) verklaard worden, wordt/worden zij, onder voorbehoud van andersluidende wettelijke bepalingen of andersluidende gerechtelijke beslissing, als ongeschreven beschouwd, terwijl alle andere en overige bepalingen onverminderd van toepassing blijven en hun volledige uitwerking behouden.

Tijdens de Algemene Vergadering van 12 januari 2015, hebben de leden beslist de volgende personen te benoemen tot bestuurders van de OFP;

Lee Clarke, geboren te Crawley (Verenigd Koninkrijk) op 21/11/1970, wonende te rue Necker 11, CH-1201 Genève (Zwitserland);

Bernard Delhaye, geboren te Elsene op 1018/1966, wonende te Daniel Boonlaan 21, B-1160 Oudergem; Christopher Newton, geboren te Middlesbrough (Verenigd Koninkrijk) op 8/8/1965, wonende te route de Founex 100A, CH-1296 Coppet (Zwitserland);

Frans Van Dorsten, geboren te Delft (Nederland) op 21/12/1959, wonende te Wilde Gagel 51, NL-2498 ER Den Haag (Nederland)

M002.2

Voorbehouden aan het , Belgisch , Staatsblad

3 ,

Luik B - Vervolg

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

De leden van de Algemene Vergadering duiden Lee Clarke aan als Voorzitter van de Algemene Vergadering in overeenstemming met artikel 15 van de statuten.

De Raad van Bestuur heeft tijdens een vergadering op 12 januari 2015 beslist om, in uitvoering van artikel 26 van de statuten, het dagelijks bestuur van de OFP toe te vertrouwen aan het operationeel orgaan belast met het dagelijks bestuur. De Raad van Bestuur stelt de volgende personen aan als leden van het operationeel orgaan van dagelijks bestuur:

-de heer Lee Clarke;

-Aon Belgium BVBA, vertegenwoordigd door de heer Werner Keeris.

Lee Clarke

Voorzitter van de Raad van Bestuur

Coordonnées
OFP DUPONT EUROPEAN PENSION FUND, AFGEKORT :…

Adresse
ANTOON SPINOYSTRAAT 6 2800 MECHELEN

Code postal : 2800
Localité : MECHELEN
Commune : MECHELEN
Province : Anvers
Région : Région flamande