OUTDOOR

Association sans but lucratif


Dénomination : OUTDOOR
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 837.157.906

Publication

04/07/2011
ÿþM00 2.2

Luik B '.. In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



1l1 11hl E 1l 1.11111. ff11111 Il1 111. 11ff

*iiiooaso*

111



8.3.7.157.905;'"

Ondernemingsnr Benaming

(voluit) : VZW OUTDOOR

(verkort) : VZW OUTDOOR

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Rubensstraat 60 te 2640 Mortsel

Onderwerp akte : Oprichting V.Z.W.

De ondergetekenden:

- Vanputte Raphael, Rubensstraat 60 te 2640 Mortsel, geboren 17/06/1964 te Mortsel.

- Van Breen Marc, Gemeenteplein 31 1 te 2640 Mortsel, geboren 30/04/1964 te Antwerpen.

- Komkommer Aline, Rubensstraat 60 te 2640 Mortsel, geboren 22/08/1966 te Deurne (Antwerpen)

- Van den Kerckhove Christophe, Provinciesteenweg 516 te 2530 Boechout, geboren 18/12/1982

Merksem

- Van der Donck Chantal, Gemeenteplein 3 / verd. 1 te 2640 Mortsel, geboren 03/08/1965 te Reet

Verklaren bij oprichtingsakte dd. 24 mei 2011, een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, overeenkomstig de Wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, die rechtspersoonlijkheid: verleent aan de verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, waarvan zij de statuten als volgt samenstellen:

GECOORDINEERDE STATUTEN VZW OUTDOOR

HOOFDSTUK I - Naam  Zetel  Doel  Duur

Artikel 1: Benaming van de vereniging

De naam van de vereniging luidt: VZW OUTDOOR. Zij wordt in deze statuten "VZW Outdoor" genoemd.

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van de vereniging, vermelden haar naam, onmiddellijk voorafgegaan door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door: de afkorting "V.Z.W.", en het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2: Maatschappelijke zetel

De vereniging is gevestigd te 2640 Mortsel, Rubensstraat 60. De vereniging ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement van Antwerpen. De zetel kan binnen deze grenzen gevestigd worden en kan eventueel verplaatst worden door een beslissing van de Algemene Vergadering, genomen met inachtneming van de formaliteiten opgelegd voor een statutenwijziging.

Artikel 3: Maatschappelijk doel

De vereniging heeft als doel: Het promoten van 'Blues Muziek" in het algemeen en meer bepaald, de promotie van de bluesmuziek in de regio Antwerpen, teneinde de bluesmuziek onder de aandacht te brengen van een breder publiek.

De Stichting tracht haar doel te verwezenlijken door het organiseren, mede-organiseren en/of bijstaan in de organisatie van live - optredens, het verzorgen van eigen publicaties, via de bestaande media aandacht te vestigen op de ontwikkelingen bij de Belgische muziekgroepen, waaronder begrepen nog minder bekende groepen, en het verspreiden van nieuwsbrieven. Uitgangspunt daarbij is de juiste combinatie van kwaliteit en gezelligheid. Bijzondere aandacht is er voor lokale en regionale initiatieven.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o}n(enj bevoegd de vereniging, stichting of organisme ton aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/07/2011- Annexes du Moniteur belge

te

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De vereniging kan bij het nastreven van dit doel alle initiatieven nemen en voor de verwezenlijking ervan alle passende middelen aanwenden. Zij mag de onroerende goederen die tot het verwezenlijken van haar doel nodig zijn verwerven en behouden, zo in volle eigendom als in vruchtgebruik. Zij is er niet op gericht enige nijverheids- of handelszaak te drijven en tracht niet een stoffelijk voordeel aan haar leden te verschaffen.

Artikel 4: Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

Zij verkrijgt rechtspersoonlijkheid vanaf de dag dat een uitgifte van deze akte, de akten betreffende de benoeming van de bestuurders en in voorkomend geval van de personen gemachtigd om de vereniging in en buiten rechte te vertegenwoordigen worden neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel te Antwerpen.

Zij kan te allen tijde worden ontbonden bij beslissing van de Algemene Vergadering, genomen met inachtneming van de formaliteiten opgelegd voor een statutenwijziging.

HOOFDSTUK Il - Lidmaatschap

Artikel 5: Leden

De vereniging onderscheidt volgende categorieën van leden:

1.Effectieve of werkende leden zijn personen die zich ertoe verbinden de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage te betalen en zich actief in te zetten voor de werking van de vereniging met naleving van de bepalingen van deze statuten en de interne reglementen. Nadat zij overeenkomstig de bepalingen van deze statuten tot het lidmaatschap zijn toegelaten zijn zij stemgerechtigd in de Algemene Vergadering. Hun aantal is onbeperkt, maar mag niet minder dan vijf bedragen.

2.Toegetreden leden zijn personen die zich ertoe verbinden de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage te betalen en actief deel te nemen aan de door de vereniging georganiseerde activiteiten met naleving van de bepalingen van deze statuten en de interne reglementen. Toegetreden leden hebben toegang tot de Algemene Vergadering, doch zijn er niet stemgerechtigd. Hun aantal is onbeperkt.

3.Steunende leden zijn personen die zich betrokken voelen bij het doel en de activiteiten van de vereniging en aan wie de vereniging toetreding tot haar activiteiten kan aanbieden als "sympathisanten, begunstigers of ereleden" zonder dat zij hierdoor het lidmaatschap verwerven. Steunende leden hebben geen toegang tot de Algemene Vergadering en zijn er niet stemgerechtigd. Hun aantal is onbeperkt.

Enkel de effectieve leden genieten alle rechten in de vereniging zoals bepaald in de wet, de statuten en bijzondere reglementen. De rechten en verplichtingen van de personen sub 2 en 3 worden omschreven in het Huishoudelijk Reglement.

Op de zetel van de vereniging wordt door de Raad van Bestuur een register van de leden gehouden. Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden of, ingeval het een rechtspersoon betreft, de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel. In dit register worden aile beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van leden ingeschreven door de Raad van Bestuur binnen acht dagen nadat hij van de beslissing in kennis is gesteld. Evenzo de adreswijzigingen van de leden. Het adres van de leden zoals opgenomen in het register is bepalend voor de verzending van de oproepingen en kennisgevingen aan de leden.

Artikel 6: Toetredingsvoorwaarden

Elke natuurlijke persoon die door een stemgerechtigd lid wordt voorgedragen en door de Raad van bestuur wordt aanvaard, kan als effectief lid tot de vereniging toetreden. Het kandidaat effectief lid dient zijn/haar toetredingsaanvraag schriftelijk aan de Raad van Bestuur te richten. Over de toetreding wordt door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid beslist.

Over de toetreding als lid, zoals bedoeld in artikel 5.2, en de aanvaarding als 'sympathisant, begunstiger of erelid", zoals bedoeld in artikel 5.3, beslist de Raad van Bestuur met inachtneming van de bij het Huishoudelijk Reglement vast te stellen regels.

Artikel 7: Jaarlijkse bijdrage

De jaarlijkse bijdrage voor de leden, bestuursleden en sympathisanten bedraagt 5 (vijf) euro per jaar. Deze jaarlijkse bijdrage kan jaarlijks door het bestuur worden herzien en is geldig voor de periode van 01 januari tot 31 december. De jaarlijkse bijdrage / het lidgeld moet betaald zijn voor het einde van de maand januari. Indien de bijdrage niet betaald is geworden op voomoemde tijdstip wordt betrokkene geschorst tot aan de betaling van zijn bijdrage.

Noch de leden, noch hun rechthebbenden bezitten enig recht op het vermogen van de vereniging.

Artikel B: Voorwaarden en formaliteiten betreffende uittreding en uitsluiting van leden

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Het lidmaatschap eindigt door overlijden, uittreding of uitsluiting.

Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden door het indienen van zijn ontslag bij de Raad van Bestuur. Een lid dat zijn bijdrage niet betaalt kan geacht worden ontslag te nemen.

Een lid kan door de Algemene Vergadering uit de vereniging gesloten worden:

-wanneer hij of zij handelt in strijd met deze statuten, de krachtens deze statuten ingestelde reglementen of de besluiten van de vereniging;

-wanneer hij of zij door handelingen, nalatigheid of anderszins, naar het oordeel van de Raad van Bestuur, de belangen van de vereniging schaadt.

De uitsluiting van een lid kan slechts door de Algemene Vergadering worden uitgesproken met een meerderheid van twee derde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Het betrokken lid dient ten minste veertien dagen tevoren schriftelijk te worden opgeroepen voor de Algemene Vergadering die over de uitsluiting zal beslissen. Het uitgesloten lid dient bij een ter post aangetekend schrijven van de uitsluiting in kennis te worden gesteld. De uitsluiting wordt binnen de week na het besluit van de Algemene Vergadering ingeschreven in het ledenregister.

Artikel 9: Schorsing

Een lid kan door de Raad van Bestuur voor een periode van ten hoogste één jaar worden geschorst in de gevallen waarvoor in artikel 8 de uitsluiting is voorzien, indien de Raad van Bestuur van oordeel is dat met een lichtere maatregel kan worden volstaan. De Raad van Bestuur bepaalt voor elk geval de omvang en de duur van de disciplinaire maatregel. Het betrokken lid wordt schriftelijk van de schorsing in kennis gesteld. Het besluit tot schorsing wordt binnen de week ingeschreven in het ledenregister.

HOOFDSTUK IIi - Raad van Bestuur

Artikel 10:

1. Vzw OUTDOOR wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van minimum vijf leden, die stemgerechtigd lid zijn van de vereniging. De Raad van bestuur bestaat uit een voorzitter, secretaris, één penningmeester, en twee raadsleden. De functies van secretaris en penningmeester mogen worden gecumuleerd. Zij worden jaarlijks, dan wel tweejaarlijks benoemd door de Algemene Vergadering bij gewone meerderheid van stemmen. Hun mandaat wordt aldus bepaald op één of twee jaar, doch zij kunnen te allen tijde herkiesbaar zijn.

Het mandaat van de bestuurders gaat in vanaf het einde van de Algemene Vergadering die tot de verkiezing is overgegaan en eindigt, behalve bij een eventuele herverkiezing, na de Algemene Vergadering die in de vervanging heeft voorzien.

De Raad van Bestuur benoemt jaarlijks onder haar leden twee raadsleden.

De Raad van Bestuur benoemt tweejaarlijks onder haar leden een voorzitter, de secretaris en de penningmeester.

De Raad van Bestuur kan elke functie benoemen die zij voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk acht.

Als evenwel slechts drie personen lid zijn van de vereniging, bestaat de Raad van Bestuur uit slechts twee personen. Het aantal bestuurders moet in elk geval altijd lager zijn dan het aantal leden van de vereniging. Uittredende bestuursleden zijn herkiesbaar.

2. De verkiezing van de bestuurders geschiedt als volgt:

De jaarlijkse verkiezing van de voor dat jaar verkiesbare plaatsen zal gebeuren tijdens de algemene statutaire vergadering die plaats zal hebben aan het einde van elk jaar. Voor elke bestuursfunctie wordt afzonderlijk gestemd mits er tenminste twee kandidaten zijn voor het opnemen van de functie. Nieuwe kandidaten voor een bestuursfunctie moeten op de vergadering aanwezig zijn en hebben ten laatste 8 (acht) dagen voor deze vergadering hun naam opgegeven aan de voorzitter of secretaris.

3. De bestuurders in functie kunnen op voorstel van de Raad van Bestuur ten allen tijde wegens emstige reden worden afgezet door de Algemene Vergadering die daarover besluit bij geheime stemming en met gewone meerderheid van stemmen. De ontslagneming van de leden van de Raad van Bestuur gebeurt bij aangetekend schrijven gericht aan de Raad van Bestuur. Alle bestuursleden moeten regelmatig aanwezig zijn. Na meerdere onwettige afwezigheden kan het bestuur overgaan tot ontslag van het betrokken bestuurslid.

4. Het mandaat van bestuurder neemt van rechtswege een einde bij overlijden of onbekwaamheidsverktaring of wanneer de in de tijd beperkte duur van het mandaat verstreken is. Wanneer de mandaten bij het verstrijken van de voorziene termijn niet hernieuwd worden, blijven de bestuurders hun mandaat voortzetten totdat zij warden vervangen. In geval een bestuurder ontslag neemt of uitgesloten wordt, wordt hij geacht zijn mandaat voort te zetten totdat door de Algemene Vergadering in zijn vervanging is voorzien. Bij ontslagneming van één der bestuursleden kan overgegaan worden tot herverkiezing van een nieuwe kandidaat welke het mandaat van zijn voorganger voortzet voor de nog resterende periode.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" Artikel 11:

1. De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar in en buiten rechte. De Raad van Bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheid om alle handelingen te verrichten die nodig of dienstig zijn voor de verwezenlijking van het doel van de vereniging, met uitzondering van die handelingen waarvoor volgens de wet alleen de Algemene Vergadering bevoegd is.

2. Indien er drie of meer bestuurders zijn benoemd, vertegenwoordigt de Raad van Bestuur als college de vereniging bij elke gerechtelijke en buitengerechtelijke handeling. Hij handelt door de meerderheid van zijn leden.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de Raad van Bestuur als college, wordt de vereniging ten aanzien van derden voor alle rechtshandelingen rechtsgeldig verbonden ofwel door minstens twee bestuurders die gezamenlijk optreden, ofwel door de voorzitter, aan wie individuele vertegenwoordigingsmacht is toegekend.

3. Indien de vennootschap slechts twee bestuurders telt, wordt zij in en buiten rechte vertegenwoordigd door beide bestuurders, gezamenlijk handelend.

4. Het dagelijks bestuur van de vereniging kan worden toevertrouwd aan een Directiecomité of aan één of meer directeurs die binnen de perken van de hen opgedragen bevoegdheid de vereniging kunnen verbinden. Tot daden van dagelijks bestuur worden gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten verricht worden om de normale gang van zaken van de vereniging te verzekeren.

De Raad van Bestuur of, indien er slechts twee bestuurders zijn, de bestuurders, stelt/stellen de directeur(s) aan en legt/leggen de voorwaarden vast van zijn/hun aanstelling met inbegrip van de omschrijving van de omstandigheden krachtens dewelke hun functie wordt beëindigd. De Raad van Bestuur of de twee bestuurders kan/kunnen op elk ogenblik en zonder verplicht te zijn tot enige verantwoording een einde stellen aan de door hem/hen verleende opdracht(en).

Indien een Directiecomité wordt aangesteld, dan wordt aan de leden ervan alle macht verleend om gezamenlijk handelend met tenminste twee van hen namens de vereniging op te treden binnen het kader van het dagelijks bestuur.

De leden van de Raad van Bestuur en de personen gelast met het dagelijks bestuur nemen geen enkele persoonlijke verplichting op inzake de verbintenissen door de vereniging aangegaan, uitgenomen wat betreft de bestuurders in de aangelegenheden als opgesomd in artikel 26septies van de Wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Artikel 12:

De werking van het bestuur is als volgt vastgelegd:

a)voorzitter: Deze leidt de maandelijkse en de algemene vergaderingen. Hij stelt de agenda op voor deze vergaderingen. Bij stemming hetzij op maandelijkse of algemene vergaderingen en bij gelijkheid van stemmen is zijn zienswijze of stem doorslaggevend.

b)Secretaris: Is verantwoordelijk voor de algemene administratie van de vereniging. Hij is contactpersoon en onderhandelaar tussen de club en de andere organisaties zoals het verbond, verzekeringen, enz.

c)Penningmeester: deze is verantwoordelijk voor de boekhouding van de stichting, maar kan geen financiële verrichtingen uitvoeren.

d)Raadsleden: zij hebben inspraak en stemrecht op de maandelijkse en algemene bestuursvergaderingen. Deze maakt de verslagen van de maandelijkse en algemene vergaderingen en bezorgt deze aan de belanghebbenden.

Elke financiële verrichting zal alleen kunnen verricht worden door drie bestuursleden, namelijk de voorzitter, de secretaris, de penningmeester. Deze drie bestuursleden beheren de financiële toestand van de club.

Artikel 13:

Het bestuur zal éénmaal per maand vergaderen en dit in principe op de eerste dinsdag van de maand. De secretaris doet het nodige voor de bijeenroeping van de bestuursleden.

Artikel 14:

De Raad van Bestuur kan slechts op geldige wijze vergaderen wanneer ten minste de helft van de bestuurders aanwezig en/of vertegenwoordigd is. De beslissingen van de Raad van Bestuur worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige en/of vertegenwoordigde bestuurders. Bij staking van stemmen is het onderwerp verworpen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Elke bestuurder kan bij gewone brief een ander lid van de Raad van Bestuur afvaardigen om hem te vertegenwoordigen, met dien verstande dat niemand binnen de Raad van Bestuur over meer dan één volmacht kan beschikken.

Artikel 15:

Na iedere vergadering van het bestuur zullen de leden van het bestuur een verslag hierover ontvangen.

HOOFDSTUK IV - Algemene Vergadering

Artikel 16:

De Algemene Vergadering beraadslaagt conform de bepalingen voorzien in de Wet.

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle leden en elk lid beschikt over één stem en kan één ander lid bij volmacht vertegenwoordigen. De Raad van Bestuur kan de vorm van de volmachten bepalen en voorschrijven dat deze volmachten ten minste vijf dagen voor de Algemene Vergadering neergelegd worden op de zetel van de vereniging.

Er wordt jaarlijks één algemene vergaderingen gehouden, zijnde op het einde van elk jaar. De vergadering komt in principe slechts éénmaal per jaar bijeen. De algemene vergadering kan evenwel bijeengeroepen worden zo het bestuur dit wenselijk acht. De algemene vergaderingen hebben een verplichtend karakter zowel voor de bestuursleden als voor alle aangesloten spelers.

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter van de Raad van Bestuur en bij diens afwezigheid door een Ondervoorzitter en bij diens afwezigheid door het oudst aanwezige lid van de Raad van Bestuur.

De Voorzitter duidt de secretaris en twee stemopnemers aan die het Bureau van de Algemene Vergadering vormen.

De secretaris van de Algemene Vergadering dient geen lid te zijn van de vereniging.

Artikel 17:

De bijeenroeping gebeurt per brief en deze oproepingsbrief bevat de dagorde van de vergadering en wordt ondertekend door de Voorzitter of de Secretaris.

De oproepingsbrief dient minstens 8 dagen voor de Algemene Vergadering aan de leden per post te worden verzonden.

De Algemene Vergadering kan slechts geldig beraadslagen over de punten die op de dagorde zijn vermeld behoudens eert meerderheid van twee derde van de aanwezige en vertegenwoordigde leden akkoord zijn dat wordt beraadslaagd over punten die niet in de dagorde werden opgenomen.

Artikel 18:

De algemene vergadering heeft volgende bevoegdheden:

1. Met een beslissing genomen bij gewone meerderheid der aanwezige of vertegenwoordigde leden:

- de verkiezing van de voor dat jaar verkiesbare bestuursfuncties;

- advies geven aangaande allerhande activiteiten op alle mogelijke vlakken, zowel voor het voorbije jaar, als

voor het nieuwe jaar.

- het verlenen van kwijting aan de bestuurders en aan de commissarissen;

- de goedkeuring van de jaarrekening en van de begroting;

- de bekrachtiging van het Huishoudelijk Reglement.

2. Met een beslissing genomen met een twee derde meerderheid der aanwezige of vertegenwoordigde

leden:

- de behandeling van punten die niet in de dagorde werden opgenomen;

- de wijziging van de statuten;

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met Sociaal Oogmerk;

- de uitsluiting van een lid.

3. Met een beslissing genomen met een bij vier vijfde meerderheid der aanwezige of vertegenwoordigde

leden:

- de wijziging van het doel van de vereniging;

- de ontbinding van de vereniging en de bestemming van het vermogen.

In de sub 2 en 3 vermelde gevallen kan de Algemene Vergadering slechts op geldige wijze beraadslagen en

besluiten wanneer ten minste twee derde van de leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

MOD 2.2

Artikel 19:

Ieder jaar zal een algemeen jaarverslag opgemaakt worden waarvan de leden van het bestuur een exemplaar ontvangen. Dit jaarverslag wordt opgemaakt op het einde van het jaar en wordt besproken en goedgekeurd op de eerste bestuursvergadering van het nieuwe jaar, begin januari.

Het jaarverslag kan gezien worden door al de aangesloten leden.

HOOFDSTUK V - Begrotingen  Rekeningen  Controle Artikel 20:

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. De Raad van Bestuur bereidt de jaarrekeningen en begrotingen voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering. Na de goedkeuring van de jaarrekening en begroting spreekt de Algemene Vergadering zich, bij afzonderlijke stemming, uit over de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen.

Het eerste boekjaar loopt van 19 mei 2011 tot 31 december 2011.

De Raad van Bestuur draagt er zorg voor dat de jaarrekening en de overige in de VZW-wet vermelde stukken binnen de dertig dagen na goedkeuring worden neergelegd bij de griffie van de rechtbank van koophandel, of indien de wet dit vereist, bij de Nationale Bank van België.

De commissarissen worden jaarlijks benoemd door de Algemene Vergadering onder de leden.

DL

HOOFDSTUK VI - Huishoudelijk Reglement

e Artikel 21:

Er kunnen bijzondere reglementen opgesteld worden in aanvulling en/of uitvoering van huidige statuten, doch deze reglementen mogen geen bepalingen bevatten die in strijd zijn met deze statuten. Over de

e vaststelling alsmede de inwerkingstelling of opheffing van deze reglementen beslist de Raad van Bestuur, tenzij door deze statuten een ander orgaan daartoe de bevoegdheid krijgt.

De Raad van Bestuur zal een Huishoudelijk Reglement opstellen dat door de Algemene Vergadering bij gewone meerderheid bekrachtigd dient te worden. Het Huishoudelijk Reglement preciseert de werking van de Vzw OUTDOOR en regelt al wat niet in de statuten voorzien is. Dit Huishoudelijk Reglement kan tijdens het verenigingsjaar gewijzigd worden bij besluit van de Algemene Vergadering genomen met gewone meerderheid van stemmen indien daar schriftelijk om wordt verzocht door ten minste een derde van de stemgerechtigde leden der vereniging.

Het Huishoudelijk Reglement mag geen bepalingen bevatten die afwijken van of in strijd zijn met de bepalingen van de wet of van de statuten, tenzij de afwijking door de wet of de statuten wordt toegestaan.

ó HOOFDSTUK VII - Ontbinding en vereffening

Artikel 22:

et

Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan slechts de et

Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten, op de wijze zoals bepaald in de Wet.

ri) In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid, alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een vereniging dewelke een gelijkaardig doel nastreeft. De Algemene Vergadering die tot de ontbinding besluit zal

pq aanduiden aan welke vereniging het vereffeningsaldo wordt overgedragen.

HOOFDSTUK VIII - Onvoorziene gevallen

Artikel 23:

et Voor alles wat niet uitdrukkelijk in deze statuten is geregeld, zijn de Wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, de algemene wettelijke bepalingen en het huishoudelijk reglement van toepassing.

Mortsel, 24 mei 2011. De voorzitter,

VANPUTTE Raphael

De secretaris,

VAN BREEN Marc

MOD 2.2

s

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Luik B - Vervolg

ALGEMENE VERGADERING

Nadat aldus de comparanten de statuten van de vereniging hebben vastgesteld zijn zij onmiddellijk samengekomen in algemene vergadering en hebben zij volgende personen aangesteld als bestuurders met volgende taakverdeling:

Wordt als Raad van Bestuur verkozen:

Voorzitter, de heer Vanputte Raphael, Rubensstraat 60 te 2640 Mortsel.

Secretaris: de heer Van Breen Marc, Gemeenteplein 3 1 te 2640 Mortsel

Penningmeester: mevrouw Komkommer Aline, Rubensstraat 60 te 2640 Mortsel

Clubbestuurder : de heer Van den Kerckhove Christophe, Provinciesteenweg 516 te 2530 Boechout.

Clubbestuurder: mevrouw Van der Donck Chantal, Gemeenteplein 3 (verd.I) te 2640 Mortsel

Deze beslissingen werden met eenparigheid van stemmen genomen.

Mortsel, 24 mei 2011.

De voorzitter De secretaris,

VANPUTTE Raphael

VAN BREEN Marc

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/07/2011- Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
OUTDOOR

Adresse
RUBENSSTRAAT 60 2640 MORTSEL

Code postal : 2640
Localité : MORTSEL
Commune : MORTSEL
Province : Anvers
Région : Région flamande