PONTES

Divers


Dénomination : PONTES
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 219.473.683

Publication

09/07/2014
ÿþ Hod Word 11.1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffe van de akte

1 11*1111,1.1311111111

MONITEUR BELGE

3 -07- 20%

BELGISCUTeATSBLAD

Ondernemingsnr : BE0219.473.683

Benaming

(voluit) : INTERCOMMUNALE VERENIGING VOOR

CREMATORIUMBEHEER IN DE PROVINCIE ANTWERPEN

(verkort) : IVCA

Rechtsvorm: C.V.B.A.

Zetel: Jules Moretuslei, 2 te 2610 Antwerpen-VVilrijk

(volledig adres)

Onderwerp akte: Algemene vergadering 16 oktober 2013 - Wijiziging statuten - Naamswijziging - Coördinatie

TITEL LEDEN, NAAM, DOEL, ZETEL EN DUUR

Artikel 1

De vereniging heeft de naam "PONTES" en wordt beheerst door het decreet van 6 juli 2001 houdende de. intergemeentelijke samenwerking. Het is een opeachthoudende vereniging die haar bevoegdheden put uit het decreet van 16 januari 2004 op de begraafplaatsen en de lijkbezorging

Artikel 2

De vereniging is samengesteld uit de oprichtende leden alsmede uit de overige gemeenten van de provincie Antwerpen, van de provincie Limburg en de openbare instellingen, die door de algemene vergadering als leden worden aanvaard, onverminderd de bepalingen van het decreet van 6 juif 2001.

Artikel 3

Voor al wat niet uitdrukkelijk bepaald is door het decreet van 6 juli 2001, zijn de bepalingen van toepassing van het wetboek voor de vennootschappen die gelden voor de vennootschapsvorm van de coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Overeenkomstig artikel 11 van het decreet van 6 juli 2001 hebben de verbintenissen van de intergemeentelijke vereniging geen handelskarakter en vormt ze een publiekrechtelijke rechtspersoon.

Artikel 4

De intergemeentelijke vereniging heeft tot doel het oprichten, het besturen en de exploitatie van één of meer crematoria en één of meerdere intergemeentelijke begraafplaatsen.

Zij mag aile verrichtingen doen, die rechtstreeks met dat doet of de dienstverlening van een crematorium verband houden.

De werking van de intergemeentelijke vereniging is niet beperkt tot de bevolking van haar leden-gerneenten. De raad van bestuur kan,. onder meer wat de tarieven voor de te leveren prestaties betreft, bijzondere voorwaarden vaststelten voor de inwoners van de niet deelnemende gemeenten.

Artikel 5

De zetel van de vennootschap is gevestigd te Antwerpen-VVilrijk, Jules Moretustei 2. Naast deze mag de vereniging meerdere exploitatiezetels hebben.

Artikel 6

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

De intergemeentelijke vereniging werd opgericht voor een termijn van dertig jaar, die verstreek op 16 mei 2008.

De statutair bepaalde duur kan telkens verlengd worden met 18 jaar overeenkomstig artikels 35 en 38 van het decreet van 6 juli 2001.

Op verzoek van de gewone meerderheid van het totale aantal deelnemers en op voorwaarde dat dit verzoek gedragen wordt door een drievierde meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten, kan de laatste algemene vergadering die het verstrijken van de duur voorafgaat, tot de verlenging beslissen met een drievierde meerderheid van het aantal stemmen. De daartoe strekkende gemeenteraadsbeslissingen worden bij het verslag van de algemene vergadering gevoegd en zijn gebaseerd op een onderzoek, eventueel vergelijkend in de mate er zich verschillende beheersvormen reel aanbieden.

Uiterlijk negentig kalenderdagen voor de algemene vergadering die beslist over de verlenging wordt de agenda door de raad van bestuur aan alle deelnemers toegezonden.

Artikel 7

De deelnemers die niet wensen te verlengen kunnen daartoe niet verplicht worden en houden op deel uit te maken van de intergemeentelijke vereniging op het einde van het jaar waarin tot de verlenging door de algemene vergadering is beslist. Vooraf leggen zij hun daartoe strekkende beslissing voor die wordt gevoegd bij het verslag van de algemene vergadering. Ze moeten de door hen aangegane contractuele verbintenissen naleven, maar zijn voor het overige geen schadevergoeding verschuldigd. De voorlaatste en de laatste leden van artikel 37 van het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking zijn op hen van toepassing.

Deelnemers die nalaten over de verlenging te beslissen of hun beslissing mee te delen, worden geacht verder deel uit te maken van de dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging.

Artikel 8

Tijdens de oprichting van een dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging vastgestelde duur die, behoudens wat bepaald is in artikel 36 van het decreet van 6 juli 2001, 18 jaar niet mag overschrijden, is geen uittreding mogelijk Een deelnemer dan door de algemene vergadering worden uitgesloten op de wijze die wordt bepaald in artikel 9 van de statuten wegens behoorlijk vastgestelde niet-naleving der verbintenissen ten opzichte van de opdrachthoudende vereniging.

Indien de duur van een dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging verstrijkt in de loop van het jaar waarin de verkiezingen voor een algemene vernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, wordt over de verlenging pas beslist in het daaropvolgende jaar, zowel door de betrokken gemeenteraden als door de eerste algemene vergadering in de loop van dat jaar. Zolang wordt de oorspronkelijke duurtijd verlengd.

Artikel 9

Op voorstel van de raad van bestuur kan een lid wegens behoorlijk vastgestelde niet-uitvoering van zijn verbintenissen ten overstaan van de intergemeentelijke vereniging, bij besluit van de algemene vergadering genomen bij een meerderheid van twee derden van de vertegenwoordigde leden, worden uitgesloten.

Het betrokken lid dient vooraf te worden opgeroepen om, op zijn verzoek, bij monde van zijn afgevaardigden te worden gehoord.

De beslissing tot uitsluiting zal aan het betrokken lid worden medegedeeld binnen de acht dagen volgend op de datum van de algemene vergadering die tot de uitsluiting heeft beest.

TITEL MAATSCHAPPELIJK KAPITAAL

Artikel 10

Het maatschappelijk kapitaal is samengesteld uit ondeelbare aandelen van 2.480,- euro. Het vast gedeelte van het maatschappelijk kapitaal bedraagt 2.480.000,- euro.

Artikel 11

Er zijn twee reeksen maatschappelijke aandelen:

1°"A-aandelen", toegekend aan de leden gemeenten en

2°"B-aandelen", toegekend aan de provincie Antwerpen, de provincie Limburg en andere openbare

instellingen; de "B-aandelen" vertegenwoordigen maximum 20% van het maatschappelijk kapitaal.

Aan de povincie Antwerpen worden 250 B- aandelen toegekend.

Aan de provincie Limburg worden 125 6-aandelen toegekend.

De aandelen kunnen slechts overgedragen worden onder de aangesloten leden van dezelfde categorie, mits de raad van bestuur daarmede instemt en voor zover de overdracht van de aandelen geen afbreuk doet aan de waarborg voor de goede uitvoering van de aangegane verbintenissen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

t t Artikel 12

§1. Bij latere toetreding van gemeenten wordt de plaatsing op het kapitaal bepaald op 3,72 euro per inwoner, met dien verstande dat het totaal tot de hogere schijf van 2.480,- euro wordt afgerond.

Dit basisbedrag kan door de algemene vergadering worden aangepast, rekening houdend met de werkelijke waarde van het netto-actief.

Het bevolkingscijfer dat in aanmerking wordt genomen, is het cijfer van 1 januari van het jaar waarin het besluit tot toetreding wordt genomen.

§2. Het maatschappelijk kapitaal wordt bij de onderschrijving volledig volstort.

Immateriële inbrengen ter vertegenwoordiging van vermogensbestanddelen die niet naar economische maatstaven kunnen worden gewaardeerd, en inbrengen in natura, worden gewaardeerd op grond van een verslag van de accountant en worden vertegenwoordigd door respectievelijke winstbewijzen en aandelen waarvan de waarde en de rechten statutair zijn bepaald.

De deelnemers kunnen uitsluitend worden vergoed voor hun inbreng en zijn slechts aansprakelijk ten belope van hun inbreng

Bij de statuten wordt een register gevoegd waarop iedere deelnemer is vermeld met aanduiding van de aandelen en winstbewijzen die hem zijn toegekend.

TITEL III: BESTUUR EN TOEZICHT

A. Raad van bestuur

Artikel 13

§1. De intergemeentelijke vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van stemgerechtigde leden, door de algemene vergadering benoemd op voordracht van de aandeelhouders.

De toewijzing van de mandaten wordt als volgt geregeld:

1)vier mandaten worden toegewezen aan de provincie Antwerpen;

2)twee mandaten worden toegewezen aan de provincie Limburg;

3)éën mandaat wordt toegewezen aan elke gemeente op wiens grondgebied een crematorium is gevestigd;

4)per schijf van 260.000,- euro aan de vereniging PONTES overgemaakte investeringsubsidie voor de bouw van een crematorium op zijn grondgebied wordt één mandaat toegekend aan deze deelnemende gemeente tot een maximum van vier bijkomende mandaten;

5)maximurn 26 mandaten worden toegewezen aan de deelnemende gemeenten van de provincie Antwerpen; de toewijzing van de mandaten wordt per district en in verhouding tot de som van het inwonersaantal van de aangesloten gemeenten van het betreffende district geregeld; de districten worden vastgelegd in de bijlage van deze statuten;

6)maximurn 12 mandaten worden toegewezen aan de deelnemende gemeenten van de provincie Limburg: de toewijzing van de mandaten wordt per district en in verhouding tot de som van het inwonersaantal van de aangesloten gemeenten van het betreffende district geregeld; de districten worden vastgelegd in de bijlage van deze statuten.

§2. Voor de mandaten, voorbehouden aan de provincie Antwerpen en Limburg, gaat de voordracht uit van de resprectievelijke provincieraden.

§3. Iedere deelnemende gemeente heeft het recht, tot lid van de raad van bestuur met raadgevende stem, een gemeenteraadslid aan te duiden, verkozen op een lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen of aangesteld is als voorzitter van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, en deze aanduiding voor te leggen aan de algemene vergadering die overgaat tot de samenstelling van de raad van bestuur na de algehele vernieuwing van de gemeenteraden. In de oproeping voor die algemene vergadering wordt de aandacht van de gemeenten gevestigd op dit recht.

Indien het aantal gemeenten dat van dit recht gebruik maakt ten hoogste vijf bedraagt, neemt de algemene vergadering akte van de gemeenteraadsbeslissingen en wonen de aldus aangeduide leden met raadgevende stem vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bij.

Bij verlies van het mandaat van een overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduid lid met raadgevende stem vtítír het verstrijken van de duur bepaald in de zesde alinea van dit artikel, heeft de gemeente die de oorspronkelijke aanduiding heeft verricht, het recht onmiddellijk in de vervanging te voorzien bij gemeenteraadsbeslissing. Het aldus aangeduide lid wordt opgenomen in de eerstvolgende raad van bestuur en voltooit het mandaat van zijn voorganger.

Indien het aantal gemeenten dat van het in de eerste alinea van deze paragraaf bepaalde recht gebruik maakt, meer dan vijf bedraagt, neemt de algemene vergadering akte van de gemeenteraadsbeslissingen. Er

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

worden drie leden met raadgevende stem van de gemeenten van de provincie Antwerpen aangeduid en twee leden met raadgevende stem van de gemeenten van de provincie Limburg.

De rangorde van de aldus aangeduide leden met raadgevende stem wordt bepaald in afdalende volgorde Waarbij in eerste instantie de leden aan bod komen die met eenparigheid van stemmen door hun gemeenteraad aangeduid werden. In ondergeschikte orde gelden als daar op volgende criteria;

1)de ononderbroken dienstanciënniteit in de betrokken gemeenteraad waarbij voorrang gegeven wordt aan de aangeduide leden met de hoogste ancieniteit;

2)de leeftijd waarbij voorrang gegeven wordt aan in eerste instantie de oudste aangeduide leden in jaren die de leeftijd van zestig niet bereikt hebben, in tweede instantie aan de jongste aangeduide leden die de leeftijd van zestig jaar hebben bereikt;

3)De eerste vie volgens deze rangorde aangeduide leden met raadgevende stem wonen vanaf dat ogenbik de zittingen van de raad van bestuur bij.

Bij verlies van het mandaat van een overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduid lid met raadgevende stem vÉlÉk het verstrijken van de duur bepaald in de zesde alinea van deze paragraad, komt het opengevallen mandaat toe aan het aangeduide lid dat in de oorspronkelijke opgemaakte rangorde als best geplaatste daarvoor in aanmerking komt. Het aldus aangeduide lid woont vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bij en voltooit het mandaat van zijn voorganger. Indien evenwel geen vervanging mogelijk is ingevolge het ontbreken van opvolgers in de oorspronkelijke rangorde, maakt de eerstvolgende algemene vergadering een nieuwe rangorde op volgens het criterium bepaald in de voorgaande alinea, aan de hand van nieuwe gemeenteraadsbesiissingen tot aanduiding van leden met raadgevende stem, door de gemeenten die daartoe gebruik maken van het in de eerste alinea van deze paragraaf bepaalde recht, waarop hun aandacht gevestigd wordt in de oproeping voor de algemene vergadering. De toekenning en uitoefening van de mandaten gebeurt op de wijze bepaald in deze alinea.

De duur van het mandaat van het lid met raadgevende stem bedraagt zes jean Bij het verstrijken van de duur wordt in de algehele vervanging van deze leden voorzien op de wijze bepaald in de tweede en de vierde alinea van deze paragraaf, met dien verstande dat, in het geval bedoeld in de vierde alinea, in de rangorde opgemaakt volgens het vastgestelde criterium, de voorkeur in dalende volgorde gegeven wordt aan de leden aangeduid door de gemeenten die niet eerder in de lopende legistatuur volgens dit stelsel vertegenwoordigd waren in de raad van bestuur. Na uitputting van deze lijst wordt de normale rangorde hernomen. In de oproeping voor de algemene vergadering wordt de aandacht van de gemeenten gevestigd op dit recht.

Voor de eerste toepassing van dit artikel komt de bevoegdheid van de algemene vergadering waarvan sprake is in de eerste alinea, toe aan de eerste algemene vergadering die de opneming van dit artikel in de statuten heeft goedgekeurd,

§4. De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar.

Artikel 14

§1. Het mandaat van bestuurder heeft in principe een duur van zes jean. Het is hernieuwbaar. Het eindigt na de algemene vergadering volgend op de vernieuwing van de gemeenteraden.

ln dat geval moet binnen de eerste drie maanden van het jaar volgend op dat van de verkiezingen, een algemene vergadering worden bijeengeroepen waarbij tot de algehele vervanging van de raad van bestuur wordt overgegaan, voorzover de raden van de deelnemende besturen die de voordracht moeten doen, reeds in hun nieuwe samenstelling vergaderd hebben. Is dat niet het geval, dan worden de betrokken nieuwe bestuurders benoemd door de algemene vergadering die kwijting verleent aan de bestuurders die het voorgaande boekjaar in functie waren en die tot dan verantwoordelijkheid blijven dragen.

Een bestuurder benoemd tijdens bovenvermelde periode van zes jaar, eindigt zijn mandaat samen met de andere bestuurders,

§2. De bestuurders en de leden met raadgevende stem verliezen hun mandaat:

a)onmiddellijk nadat ze het openbaar mandaat dat zij bekleedden bij hun benoeming om enige andere reden dan vermeid in § 1 verloren hebben; ingeval van vernieuwing van de provincieraden behouden de op voordracht van de provincieraad benoemde bestuurders evenwel hun mandaat tot na de eerstvolgende algemene vergadering;

b) bij ontslag;

c)op verzoek, naargelang het geval, van de provincieraad of van de gemeenteraad die hen heeft

voorgedragen en voorzover door deze een nieuwe kandidaat wordt voorgedragen

§3. De bestuurders (met stemrecht) verliezen eveneens hun mandaat bij afzetting door de algemene vergadering.

§4. Indien door overlijden, ontslag of anderszins één of meer mandaten van bestuurder vacant komen, benoemt de raad van bestuur voorlopig, in afwachting dat door de eerstvolgende algemene vergadering, in de vervanging wordt voorzien, de plaatsvervanger(s), op voordracht, hetzij van de provincieraad, zo de uittredende bestuurder voorgedragen werd door de provincieraad, hetzij van de gemeenteraad van de gemeente die de uittredende bestuurder had voorgedragen.

1 %

h. x

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 15

§1. De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van de vereniging. De bestuurders zijn overeenkomstig het gemeen recht verantwoordelijk voor de vervulling van de taak die hun is opgedragen en zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur,

§2.. De bestuurders en de leden met raadgevende stem, die in een zaak, waarover de raad van bestuur zich dient uit te spreken, een belang heeft dat tegengesteld is aan dat van de vereniging, zijn ertoe verplicht de raad van bestuur daarvan op de hoogte te stellen en hun verklaring te laten opnemen in de notulen van de zitting.

Het is hen verboden aan de beraadslaging en aan de stemming op het stuk deel te nemen.

§3. Het is elke bestuurder en ieder lid met raadgevende stem verboden:

a)aanwezig te zijn bij een beraadslaging of besluit over zaken waarbij hij een rechtstreeks belang heeft, hetzij persoonlijk, hetzij als gelastigde, voor of na zijn benoeming, of waarbij zijn bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechbstreeks belang hebben; inzake voordrachten van kandidaten, benoemingen tot bedieningen, afzettingen, ontslag-rverieningen of tuchtmaatregelen geldt dit verbod slechts ten aanzien van bloed- of aanverwanten tot en met de tweede graad;

b)rechtstreeks of onrechtstreeks deel te nemen aan enige dienst, heffing van rechten, levering of aanbesteding ten behoeve van de vereniging;

c)als advocaat, notaris of zaakwaarnemer op te treden in, tegen de intergemeentelijke vereniging ingestelde, rechtsgedingen; het is hem verboden, in dezelfde hoedanigheid, ten behoeve van de intergemeentelijke vereniging te pleiten, raad te geven of op te treden in enige betwiste zaak, tenzij dit kosteloos gebeurt;

d)optreden als raadsman van een personeelslid in tuchtzaken.

Artikel 18

De raad van bestuur kiest onder de stemgerechtigde leden een voorzitter, een eerste, een tweede ondervoorzitter en een secretaris. De voorzitter wordt gekozen onder de bestuurders voorgedragen door de gemeenten overeenkomstig het decreet van 6 juli 2001.

Het mandaat van voorzitter, van ondervoorzitter en van secre-'taris heeft een duur van zes jaar. Het neemt evenwel een einde met het mandaat van bestuurder. Het is hernieuwbaar.

Artikel 17

De raad van bestuur vergadert zo dikwijls het belang van de vereniging het vereist, op bijeenroeping van de voorzitter of, bij verhindering van de voorzitter of indien de voorzitter weigert de raad bijeen te roepen, op bijeenroeping van ten minste vijf stemgerechtigde leden van de raad van bestuur.

Behoudens in spoedgevallen worden de uitnodigingen ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering onder toevoeging van de agenda per elektronische post verzonden. De agenda wordt opgemaakt door de voorzitter. Vijf of meer stemgerechtigde bestuurders mogen de inschrijving van een punt op de agenda eisen.

Artikel 18

De vergaderingen van de raad van bestuur worden voorgezeten door zijn voorzitter.

Bij verhindering van de voorzitter wordt de vergadering voorgezeten door de eerste ondervoorzitter of, indien deze verhinderd is, door de tweede ondervoorzitter.

Bij verhindering van de voorzitter en van de twee ondervoorzitters wordt de vergadering voorgezeten door de bestuurder die de grootste ononderbroken anciënniteit telt in de raad van bestuur. Bij gelijke anciënniteit neemt de oudste bestuurder in leeftijd het voorzitterschap waar.

Het voorzitterschap van de raad van bestuur en van alle andere organen wordt evenwel steeds toevertrouwd aan en effectief uitgeoefend door een op voordracht van de deelnemende gemeenten benoemd lid van het orgaan, dat tevens gemeenteraadslid is of burgemeester of schepen van een aangesloter/ gemeente.

Artikel 19

§1. De raad van bestuur kan alleen geldig besluiten wanneer de meerderheid van zijn stemgerechtigde leden tegenwoordig of vertegenwoordigd is.. De besluiten worden genomen bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen.

Elke bestuurder heeft één stem. Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen.

Bij geheime stemming met betrekking tot voordrachten van kandidaten en tot benoemingen wordt, indien geen enkele persoon de volstrekte meerderheid op zich verenigt, tot een herstemming overgegaan tussen de twee kandidaten die het grootste aantal stemmen hebben behaald; staken de stemmen bij herstemming, is de oudste in jaren voorgedragen of benoemd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Om verworven te zijn moet een besluit, naast de algemene meerderheid bovendien de meerderheid van de stemmen uitgebracht door de leden-vertegenwoordigers van de groep aangesloten gemeenten behalen.

Bij geheime stemming, die verplicht is wanneer het om personen gaat, met betrekking tot aangelegenheden andere dan voordrach-'ten of benoemingen, is bij staking van stemmen het voorstel verworpen.

§2. Elke bestuurder kan één van zijn collega's van dezelfde categorie aandeelhouders schriftelijk, per fax, per e-mail of gelijk welk ander schriftelijk communicatiemiddel, waarvan de authenticiteit van herkomst op voldoende wijze identificeerbaar is, volmacht geven om hem op een bepaalde vergadering van de raad van bestuur te vertegenwoordigen en in zijn plaats te stemmen. De volmachtgever zal in dit geval, wat het stemmen betreft, geacht aanwezig te zijn.

Geen enkele volmachtdrager mag evenwel meer dan één volmacht krijgen..

Artikel 20

Wanneer de meerderheid van de bestuurders, zoals bepaald in artikel 19, niet tegenwoordig of vertegenwoordigd is op de eerste vergadering, wordt een tweede vergadering binnen de veertien dagen belegd, tijdens welke over de punten, die voor de tweede maal op de agenda worden gebracht, kan besloten worden, welke ook het aantal tegenwoordige of vertegenwoordig-ide bestuurders zij. De uitnodiging tot het bijwonen van de tweede vergadering wordt aangetekend verzonden en de tekst van artikelen 19 en 20 erin vermeld.

Deze bepaling geldt niet voor een statutenwijziging.

Artikel 21

De bijeenkomsten van cie raad van bestuur worden gehouden in de zetel van de vennootschap of in een andere op de uitnodiging vermelde plaats.

De besluiten van de raad van bestuur worden genotuleerd in een daartoe bestemd register. Zij worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Een kopij van de notulen wordt aan de leden van de raad van bestuur toegezonden.

De gedetailleerde notulen met bijgevoegd het stemgedrag van de individuele leden en aile documenten waar in de notuten naar verwezen wordt, liggen ter inzage van de gemeenteraadsleden op het secretariaat van de aangesloten gemeenten en van de provincieraadsleden op de griffie van het provinciehuis van de aangesloten provincie, onverminderd de decretale bepalingen inzake openbaarheid van bestuur.

Met uitzondering van de besluiten waarbij een rechtspositieregeling of een saneringsplan wordt vastgesteld, wordt een beknopt overzicht van de genomen beslissingen van de raad van bestuur binnen een termijn van 20 dagen verzonden naar de toezichthoudende overheid en gepubliceerd op de website van de vereniging.

Artiket 22

§1. De raad van bestuur geniet de meest uitgebreide bevoegdheid om aile daden van bestuur en beschikking te stellen in verband met de doelstellingen van de vereniging. Het behoort tot zijn bevoegdheid, al wat niet uitdrukkelijk door de wetten en de statuten aan de algemene vergadering wordt voorbehouden,

§2. Met behoud van de bevoegdheden die volgens het decreet op de intergemeentelijke samenwerking uitdrukkelijk zijn voorbehouden aan de algemene vergadering en aan de raad van bestuur, kan de raad van bestuur de uitoefening van zijn bevoegdheden bij reglement toevertrouwen aan het directiecomité, verkozen door de raad van bestuur volgens de bepalingen van artikel 25 van deze statuten.

§3. De raad van bestuur kan de hierna vermelde bevoegdheden evenwel niet delegeren aan het

directiecomité:

l'het bepalen van het beleid van de vereniging en het vaststellen van de algemene regels;

net vaststellen van de reglementen en de tarieven;

3°het vaststellen van het strategisch meerjarenplan, de beleidsnota, het financieel meerjarenplan, het

budget en de wijzigingen ervan;

/net vaststellen van het organogram en de rechtspositieregeling van het personeel, het arbeidsreglement

en de deontologische code;

ehet oprichten of deelnemen aan of de vertegenwoordiging in instellingen, verenigingen en

ondernemingen;

ehet goedkeuren van beheers- en samenwerkingsovereenkomsten;

rhet vaststellen van het begrip dagelijks bestuur;

/net vaststellen van de wijze van gunning en het vaststellen van de raming en voorwaarden van

overheidsopdrachten met uitzondering van die opdrachten die on het begrip dagelijks bestuur ressorteren of die

nominatief in het vastgestelde budget zijn opgenomen;

net stellen van daden van bescikking met betrekking tot onroerende goederen behoudens voor

verrichtingen die in het vastgestelde budget zijn opgenomen;

10°het vaststellen van een systeem van klachtenbehandeling;

11'het aangaan van leningen en het ontvangen van giften of toelagen;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

121-let goedkeuren van onteigeningen die noodzakelijk zijn voor de verwezenlijking van de statutaire doelstellingen.

Artikel 23

Alle akten die de intergemeentelijke vereniging tegenover derden binden, worden ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur en een bestuurder die niet van enig voorafgaand besluit, noch enige machtiging moet doen blijken.

De handtekening van de voorzitter volstaat voor akten van dagelijks bestuur en voor de briefwisseling.

De vereniging is daarenboven geldig verbonden door bijzondere lasthebbers, zoals de algemeen directeur, voor zover deze binnen de perken van hun volmacht handelen.

Aile rechtsgedingen, hetzij als eisende, hetzij als verwerende partij, worden in naam van de raad van bestuur gevoerd door zijn voorzitter of, bij diens verhindering, door de bestuurder daartoe aangewezen door de raad van bestuur.

Artikel 24

De raad van bestuur bepaalt het statuut en de bezoldigingsregeling van het personeel.

B. Directiecomité

Artikel 25

§1. Onverminderd de bepalingen van artikel 22 van deze statuten wordt het dagelijks bestuur door de raad

van bestuur toevertrouwd aan een directiecomité dat tevens belast is met de voorbereiding van de

vergaderingen van de raad van bestuur.

Het totaal aantal leden van het directiecomité in de vereniging bedraagt ten hoogste één derde van dat van

de raad van bestuur.. De meerderheid komt telkens toe aan de leden die op voordracht van de deelnemende

gemeenten zijn benoemd.

De voorzitter, de ondervoorzitters en de secretaris maken deel uit van het directiecomité.

Ieder lid van het directiecomité heeft één stem.

Eén of meer leden van het leidinggevend personeel van de vereniging kunnen met raadgevende stem zitting

hebben in het directiecomité. Hun mandaat beïnvloedt het toegestane aantal leden niet.

Op de zittingen en de notulen van het directiecomité is artikel 21 van deze statuten van toepassing.

§2. Het directiecomité is belast met het dagelijks bestuur van de vereniging en met het nemen van eventuele spoedeisende maatregelen. Het oefent alle bevoegdheden, die de raad van bestuur delegeert, uit.

§3. De vergadering van het directiecomité wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur.

Bij verhindering van de voorzitter wordt de vergadering voorgezeten door de eerste ondervoorzitter of, indien deze verhinderd is, door de tweede ondervoorzitter.

Bij verhindering van de voorzitter en van de twee ondervoorzitters wordt de vergadering voorgezeten door de bestuurder die de grootste ononderbroken anciënniteit telt in de raad van bestuur. Bij gelijke anciënniteit neemt de oudste bestuurder in leeftijd het voorzitterschap waar.

Het voorzitterschap wordt evenwel steeds toevertrouwd aan en effectief uitgeoefend door een op voordracht van de deelnemende gemeenten benoemd lid van het orgaan, dat tevens gemeenteraadslid is of burgemeester of schepen van een aangesloten gemeente,

§4. Het directiecomité kan één of meer bestuurders alsook andere personen oproepen om alle gewenste

inlichtingen te verstrekken.

§5 Het directiecomité beslist volgens de procedure, voorgeschreven voor de raad van bestuur

§6. Het directiecomité bereidt de beraadslagingen en de besluiten van de raad van bestuur voor en voert de besluiten uit.

§7. Het directiecomité oefent de bevoegdheden uit die eraan zijn toevertrouwd overeenkomstig het decreet, deze statuten of een reglement betreffende de delegatie van bevoegdheden.

§8. Het directiecomité is bevoegd voor;

1°de daden van beheer over de inrichtingen en eigendommen van de vereniging;

20 het aanstellen en ontslaan van personeel, met inbegrip van de sanctie- en tuchtbevoegdheid ten aanzien

van het personeel, met uitzondering van de aanstelling en het ontslag van de algemeen directeur dat tot de

bevoegdheid van de raad van bestuur behoort;

net financieel beheer van de vereniging;

4°het voeren van gunningsprocedures, de gunning en uitvoering van overheidsopdrachten;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

5°de vaststelling van de wijze van gunning, de raming en de voorwaarden van overheidsopdrachten die

passen binnen het begrip dagelijks bestuur of die nominatief zijn opgenomen in het vastgestelde budget;

6Phet stellen van daden van beschikking met betrekking tot roerende goederen en met betrekking tot

onroerende goederen voor zover ze nominiatief zijn opgenomen in het vastgestelde budget;

7° het vertegenwoordigen van de vereniging in gerechtelijke en buitengerechtelijke geschillen en

beslissingen over het in rechte optreden namens de vereniging;

8° het aangaan van dadingen;

9Phet vaststellen van het begrip dagelijks personeelsbeheer;

10'de zorg voor het archief en de bewaring van de akten.

C. Commissaris-revisor

Artikel 26

De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid, vanuit het oogpunt van het decreet van 6 juli 2001 en van de statuten, van de verrichtingen in de jaarrekening, wordt uitgeoefend door een commissaris-revisor. die wordt benoemd door de algemene vergadering onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren. Hij is onderworpen aan de wettelijke en statutaire bepalingen die zijn ambt en zijn bevoegdheid regelen.

Artikel 27

De commissaris-revisor oefent een onbeperkt recht van toezicht en controle uit op alle verrichtin-'gen van de vereniging. Hij mag inzage nemen, doch zonder ze te verplaatsen, van de boeken, de briefwisseling, de notulen en over het algemeen van aile geschriften van de vereniging.

Zestig dagen voor de jaarvergadering overhandigt de commissaris-revisor aan alle bestuurders een verslag. Dat verslag moet de nodige gegevens bevatten om hen in staat te stellen te oordelen op welke wijze de statuten en de wettelijke voorschriften worden nageleefd. Het verslag bevat ook de nodige toelichtingen betreffende de balans en de resultatenrekening.

De commissaris-revisor brengt de algemene vergadering op de hoogte van het resultaat van zijn opdracht. Het doet de voorstellen, welke het geraden oordeelt te doen.

D. Algemene vergadering

Artikel 28

De regelmatig samengestelde algemene vergadering vertegenwoordigt de algeheelheld van de leden van de vereniging en haar besluiten zijn, binnen de perken van de wet en van de statuten, voor hen allen bindend.

Zij heeft, onverminderd de bevoegdheden die aan de raad van bestuur en aan het directiecomité zijn toegewezen, de meest uitgebreide bevoegdheden.

Zij kan, binnen de perken van de wet, wijzigingen aan de statuten aanbrengen op voorwaarde evenwel daarbij het in artikel 34 bepaalde in acht te nemen.

Artikel 20

De algemene vergadering is samengesteld uit de afgevaardigden van de leden van de vereniging, de

afgevaardigden van de gemeente moeten raadslid, schepen of burgemeester zijn. Voor de provincie kunnen

enkel provincieraadsleden afgevaardigd worden.

leder aandeelhouder heeft recht op één afgevaardigde.

Iedere aandeelhouder met meer dan 50.000 inwoners heeft recht op één afgevaardigde in de algemene

vergadering per schijf van 50 aandelen.

De algemene vergaderingen zijn openbaar.

Artikel 30

De algemene vergadering komt samen in de loop van de maand juni, op dag, uur en plaats, in de oproepingsbrief vermeld. Op deze algemene vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor. Samen met de uitnodiging worden deze documenten per elektronische post ter beschikking gesteld van de deelnemende besturen, die het mandaat van hun afgevaardigde bepalen.

Afgezien van de algemene vergadering, waarvan sprake is in vorige alinea, wordt nog minstens één buitengewone algemene vergadering belegd in de loop van het laatste trimester van elk jaar, om de te

1, "

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het volgend boekjaar te bespreken.. Een door de raad van bestuur opgestelde begroting staat op de agenda van deze vergadering.

De raad van bestuur roept de algemene vergadering bijeen telkens het belang van de vereniging zulks vereist.

De commissaris-revisor kan de bijeenroeping van de algemene vergadering door de raad van bestuur eisen. De raad van bestuur moet ook de algemene vergadering bijeenroepen wanneer ten minste één vijfde van het aantal stemgerechtigde leden bij van een besluit van zijn bestuursorganen daarom verzoekt.

De oproeping tot de algemene vergadering en de vastgestelde agenda moet minstens 30 kalenderdagen vooraf per elektronische post aan de leden worden verstuurd,

§2. De agenda van de algemene vergadering wordt opgesteld door de raad van bestuur. De commissarisrevisor of een aantal leden, dat ten minste één vijfde van het totale aantal leden bedraagt, mag evenwel punten op de agenda brengen op voorwaande dat zij ten minste vijfenveertig dagen voor de datum van de algemene vergadering daarvan melding geven aan de raad van bestuur.

De agenda en in voorkomend geval de stukken, die betrekking hebben op de balans, de resultatenrekening, de exploitatierekening en het ontwerp van bestemming van het resultaat die door de raad van bestuur aan de algemene vergadering onderworpen warden, worden bij de oproepingsbrieven gevoegd.

§3. De raad van bestuur [egt aan de jaarvergadering, die telkens plaatsvindt in de loop van het eerste werkingsjaar na het jaar waarin verkiezingen voor de algehele hernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, een evaluatierapport voor over de werking van de vereniging. Dit rapport bevat een nieuw ondernemingsplan voor de komende zes jaar of een gemotiveerd voorstel het samenwerkingsverband te beëindigen met inachtneming van de statutair bepaalde rechten van de deelnemers. De eerste evaluatieperiode kan korter zijn dan zes jaar, gelet op de datum van oprichting.

Aile deelnemers ontvangen dit rapport uiterlijk zes weken voor de datum van de jaarvergadering en bepalen het mandaat van hun vertegenwoordigers.

Artikel 31

De algemene vergadering mag slechts beraadslagen indien eens-'deels ten minste de helft van het totaal aantal leden en anderdeels de meerderheid van de leden-gemeenten vertegenwoortdigd zijn. De algemene vergadering mag enkel beraadslagen over de punten die op de agenda voorkomen.

1s het aantal vertegenwoordigde leden onvoldoende om geldig te beraadslagen, dan wordt binnen een termijn van zestig dagen een nieuwe algemene vergadering bijeengeroepen. Die vergadering kan enkel geldig beraadslagen over de punten die een tweede maal op de agenda voorkomen, welk ook het aantal vertegenwoordigde leden zij.

De tekst van dit artikel wordt in de tweede bijeenroeping vermeld.

De voor de beslissingen vereiste meerderheid moet steeds bereikt zijn zowel globaal ais in de groep van de gemeenten.

Deze bepaling geldt niet voor statutenwijziging.

Artikel 32

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur.

Bij verhindering van de voorzitter wordt de vergadering voorgezeten door de eerste ondervoorzitter of, indien deze verhinderd is, door de tweede ondervoorzitter.

Bij verhindering van de voorzitter en van de twee ondervoorzitters wordt de vergadering voorgezeten door de bestuurder die de grootste ononderbroken anciënniteit telt in de raad van bestuur. Bij gelijke anciënniteit neemt de oudste bestuurder in leeftijd het voorzitterschap waar.

De voorzitter wijst een secretaris en twee stemopnemers aan.

Het voorzitterschap wordt evenwel steeds toevertrouwd aan en effectief uitgeoefend door een op voordracht van de deelnemende gemeenten benoemd lid van het orgaan, dat tevens gemeenteraadslid is of burgemeester of schepen van een aangesloten gemeente.

Artikel 33

Behalve wanneer door de wet of door de statuten een andere meerderheid is vereist, worden de besluiten bij eenvoudige meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen genomen.

De vereiste meerderheid moet tegelijkertijd, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen van aile leden, als voor het geheel van de door de afgevaardigden van de leden-gemeenten geldig uitgebrachte stemmen verworven zijn.

Bij geheime stemming met betrekking tot voordrachten van kandidaten en tot benoemingen wordt, indien geen enkele pertsocn de vereiste meerderheid, zoals bepaald in het derde en vierde lid van dit artikel, op zich verenigt, tot een herstemming overgegaan tussen de twee kandidaten, die het grootst aantal stemmen hebben behaald; staken de stemmen bij de heristemming, is de oudste in jaren voorgedragen of benoemd.

Bij geheime stemming, die verplicht is wanneer het om personen gaat, met betrekking tot aangelegenheden andere dan voordrachten of benoemingen, is bij staking van stemmen het voorstel verworpen.

N " 4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 34

§-I. De wijzigingen in de statuten en in de bijlagen worden artikelsgewijs aangebracht door de algemene vergadering met een drievierde meerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen, als voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt.

Uiterlijk negentig kalenderdagen voor de algemene vergadering die de statutenwijziging moet beoordelen, wordt een door de raad van bestuur opgesteld ontwerp aan alle deelnemers voorgelegd. De beslissingen terzake van hun raden die de oorspronkelijke statuten hebben goedgekeurd, bepalen het mandaat van de respectievelijke vertegenwoordigers op de algemene vergadering en worden bij het verlag gevoegd.

De deelnemers die nalaten binnen de gestelde termijn een beslissing te nemen en voor te leggen, worden geacht zich te onthouden, de onthouding bepaalt het mandaat van hun vertegenwoordiger op de algemene vergadering.

§2. Het verslag van de algemene vergadering houdende wijziging van de statuten wordt, samen met de bijhorende documenten waaronder de beslissingen van de deelnemers, binnen een termijn van dertig dagen na zijn dagtekening aan de toezichthoudende overheid voorgelegd.

§3. De statutenwijziging worden op dezelfde wijze als de oprichtingsakte neergelegd en bekendgemaakt. Een volledig gecoördineerde tekst van de statuten wordt neergelegd in de zetel van de vereniging, bij de toezichthoudende overheid en in de gemeentehuizen van elke deelnemende gemeente, evenals in de provinciehuizen van de deelnemende provincies, binnen een termijn van dertig kalenderdagen na de ontvangst door de vereniging van het goedkeuringsbesluit of na het verstrijken van de termijn, bedoeld in de laatste zijn van artikel 40 van het decreet van 6 juli 2001.

§4. De statutenwijzigingen zijn slechts uitvoerbaar nadat ze zijn goedgekeurd bij besluit van de Vlaamse regering of door het verstrijken van de termijn voor goedkeuring. Er kan geen terugwerkende kracht aan verbonden worden die verder reikt dan de eerste januari van het boekjaar waarin de algemene vergadering de wijzigingen heeft aangebracht.

Er kunnen geen statutenwijzigingen aan de deelnemers worden voorgelegd in de loop van het jaar waarin verkiezingen voor een algehele vernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, tenzij ingevolge een wettelijke of reglementaire verplichting.

Artikel 35

Na goedkeuring van de balans en van de rekeningen, spreekt de algemene vergadering zich uit, door een afzonderlijke stemming, omtrent de kwijting die aan de bestuurders, en commissaris-revisor dient gegeven te worden.

De algemene vergadering doet uitspraak over aile punten die op de agenda zijn geplaatst.

Artikel 36

De besluiten van de algemene vergadering worden in een bijzonder register genotuleerd, ondertekend door de voorzitter, de secretaris en de stemopnemers, alsmede door de aanwezige afgevaardigden van de leden die erom verzoeken.

Artikel 37

De algemene vergadering bepaalt de vergoeding en/of presentiegelden, die kunnen toegekende worden aan de voorzitter, de ondervoorzitters, de secretaris, de leden van de raad van bestuur en van het directiecomité, binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden, vastgesteld door de Vlaamse regering,

De jaarvergadering bepaalt eveneens de vergoeding voor de commissaris-revisor.

E. Toezicht

Artikel 38

Met uitzondering van de besluiten waarbij een statutenwijziging wordt vastgesteld, wordt een beknopt overzicht van de genomen beslissingen van de algemene vergadering binnen een termijn van 20 dagen verzonden naar de toezichthoudende overheid en gepubliceerd op de website van de vereniging.

TITEL IV: INVENTARIS EN JAARREKENINGEN

Artikel 39

à, à

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Het boekjaar begint op één januari en eindigt op eenendertig december.

Op eenendertig december van ieder jaar wordt de boekhouding van de vereniging afgesloten en maakt de

raad van bestuur een inventaris, de balans, de resultatenrekening en een ontwerp van jaarrekening op.

Artikel 40

De boekhouding van de vereniging wordt gevoerd overeenkcmstig de wetgeving op de boekhouding van de ondernemingen en met naleving van de richtlijnen die de overheid uitvaardigt met betrekking tot de boekhoudkundige verrichtingen.

Artikel 41

§1. Tenminste zes weken voor de jaarvergadering stelt de raad van bestuur en dit zonder verplaatsing van documenten, alle stukken, vereist voor het nazicht van alle schriften, ter beschikking van de commissarisrevisor.

§2. De raad van bestuur deelt ten minste dertig kalenderdagen voor de algemene vergadering aan de leden van de vereniging mede: het ontwerp der jaarrekening, evenals aile documenten die door de raad van bestuur aan de algemene vergadering onderworpen dienen te worden,

§3. De jaarrekening, het verslag van de commissaris-revisor, alsmede een uitvoerig verslag omtrent de activiteiten van de vereniging worden elk jaar, binnen de 30 dagen na goedkeuring van de jaarrekening, aan alle leden van de gemeenteraden van de aangesloten gemeenten en aan aile provincieraadsleden van de aangesloten provincie toegezonden.

Artikel 42

Het batig saldo van de resultatenrekening in dewelke aile lasten en afschrijvingen zijn opgenomen, maakt eventueel de netto winst uit. Dit batig saldo zal als volgt worden verdeeld:

ajvijf ten honderd voorafneming voor het vormen van hat wettelijk reservefonds, tot dit één tiende van het maatschappelijk kapitaal zal bereikt hebben;

b)een dividend van maximum vijf ten honderd aan de vennoten uit te betalen naar evenredigheid van het gestort kapitaal op hun maatschappelijke aandelen;

c)de overblijvende winst zal overgedragen worden naar de beschikbare reserves.

De algemene vergadering heeft nochtans het recht op voorstel van de raad van bestuur, na de voorafneming van de wettelijke reserve, het geheel van de te verdelen winst naar de beschikbare reserve over te brengen of geheel of gedeeltelijk op het volgende te boeken.

Artikel 43

Indien een boekjaar sluit met verlies, zal dit worden aangezuiverd door aanrekening op de beschikbare reserve. Zo deze laatste ontoereikend is, wordt het overblijvende verlies op het volgende boekjaar overgebracht,

Wanneer ten gevolge van geleden verlies het netto-actief van de vereniging gedaald is tot minder dan de helft van het vast gedeelte van het kapitaal, moet de algemene vergadering bijeenkomen binnen een termijn van ten hoogste zestig kalenderdagen nadat het verlies is vastgesteld om te beraadslagen en te beslissen over een door de raad van bestuur opgesteld saneringsplan.

De raad van bestuur verantwoordt zijn voorstellen in dit saneringsplan dat uiterlijk drie weken voor de algemene vergadering aan aile deelnemers en aan de toezichthoudende overheid wordt voorgelegd, samen met de oproepingsbrief en aile bijbehorende documenten waaruit de noodzaak van het saneringsplan blijkt.

De algemene vergadering beslist onder de voorwaarden bepaald in artikel 39 van het decreet van 6 juli 2001_

TITEL V: ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 44

Op verzoek van drievierde van het aantal deelnemende gemeenten, en aan de hand van de daartoe strekkende gemeenteraadsbeslissingen, kan de algemene vergadering met een drievierde meerderheid van het aantal stemmen tot een vervroegde ontbinding van de vereniging beslissen.

Artikel 45

Bij ontbinding krachtens artikel 44 van de statuten of door het verstrijken van de statutaire bepaalde duur die niet verlengd wordt, wijst de algemene vergadering die de ontbinding vaststelt, de vereffenaars aan op dezelfde wijze ais bepaald is voor de bestuurders. Een beperkt college van vereffenaars kan samengesteld worden op dezelfde wijze ais een directiecomité elle andere organen vervallen op het ogenblik van de ontbinding.

Het voltallige personeel van de vereniging wordt overgenomen, hetzij door de deelnemers, hetzij eventueel door de ovememers van de activiteit, in verhouding tot de kapitaalinbreng of overeenkomstig de onderling bereikte akkoorden, en zonder dat de personeelsleden door deze plicht tot overname gebonden zijn.

De nieuwe werkgever waarborgt de rechten die de vereniging op het ogenblik van haar ontbinding, hetzij statutair, hetzij contractueel voor de werknemers vastgesteld had. Het door een gemeente overgenomen personeel komt me behoud van zijn geldelijk statuut, terecht in een overgangskader dat geen invloed heeft op de personeelsfomnatie en uitdovend is.

De gemeenten hebben een recht van voorkeur op overneming van de op hun grondgebied gelegen Installaties tegen boekwaarde.

Artikel 46

Na aanzuivering van alle ontvangsten en lasten, alsmede van de kosten van liquidatie of bewaring, wordt het netto-actief evenredig verdeeld onder de houders van de maatschappelijke aandelen..

Goedgekeurd te Antwerpen-VVilrijk, 16 oktober 2013

Voorbehouden eatl Flet Belgisch Staatsbfad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

09/07/2014
ÿþMcjdWosd 11.1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

EUR BELGE

03 -07- 2074

BELGISCH STAATSBLAD  Gri

111111111111141111111111111111

Onclememingsnr : 0219.473.683

Benaming

(voluit) : INTERCOMMUNALE VERENIGING VOOR

CREMATORIUMBEHEER IN DE PROVINCIE ANTWERPEN (verkort) : IVCA

Rechtsvorm: CVBA

Zetel: Jules Moretuslei 2, 2610 Antwerpen-Wilrijk

(volledig adres)

Onderwerp akte: Raad van bestuur - ontslag en benoeming

Voorzitter - ontslag en benoeming

"Bij besluit van 21 maart 2013 heeft de algemene vergadering overeenkomstig artikel 57 van het decreet

van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking vastgesteld dat ingevolge de algehele

vernieuwing van de gemeenteraden het mandaat van de hierna vermelde bestuurders werd beëindigd:

BUNGENEERS Luc - voorzitter

DEBONDT Luc - ondervoorzitter

GORREBEECK Lydie - ondervoorzitter

GEUDENS Frank - secretaris

VLOEMANS Luc

JANSSENS Rite

VANDERBECKEN Hugo

VALKENIERS Paul

DANIELS Tom

DE BLESER Hetman

D'HEU Leo

GEUENS Patrick

HENDRICKX Anne-Mie

JANSSENS Andy

MOREAU Livie

VAN BRUSSEL Simone

VAN DE HEYNING Brigitte

VAN DE WEYER Rina

VAN GOOL Greet

VAN HEMELEN Ronny

VAN LANGENDONCK Gerda

VAN LOON Roger

VAN NUFFEL Gilbert

VANROY Nancy

DE BONDT Frans ( raadgevende stem)

MEEUS Michel (raadgevende stem)

MOORTGAT Mia (raadgevende stem)

SCHECK Tatjana

VAN VLEM Wilfried (raadgevende stem)

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

De algmene vergadering heeft op 21 maart 2013 een nieuwe raad van bestuur aangesteld en de volgende . bestuurders benoemd:

VAN DE VELDE Robert

WOUTERS Peter

VAN DE POEL Katrien

GEUDENS Frank

DEN ROOVER Katleen

HELSEN Alex

LAUREYSSENS Jef

VAN DOO REN Ariane

BLOCi0( Rob

BROECKX Gerda

CHOUKRI Sadia

DE BONDT Frans

DE COCK Koen

HIEL Fien

EGGERMONT Jef

GORIS Annemie

LODEWIJCKX Jozef

VAN DEN EYNDE Marleen

VAN DEUREN Berre

VAN GOOL Greet

VAN LANGENDONCK Gerda

VAN WINKEL Cordula

VERLINDEN Linde

VERMEEREN Johan

VLIEGEN Zander

VLOEMANS Luc

HMGEN Louis (raadgevende stem)

MEEUS Michel (raadgevende stem)

SMETS Dirk (raadgevende stem)

TINDEMANS Elke (raadgevende stem)

UrTERHOEVEN Frans (raadgevende stem)

De algmene vergadering heeft op 18 december 2013 het ontslag van Fien HIEL goedgekeurd en Johan DOM aangesteld ais lid van de raad van bestuur.

DALEMANS Jan

DRIESKENS Raf

STEYAERT Door

VERDUYCKT Kris

Voor. befj,,den aan-tet Belgisch

"16 ta a tit I a cl

-7:

De algemene vergadering heeft op 18 juni 2014 vier bijkomende leden voor de raad van bestuur aangesteld:

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

08/08/2014 : ANT000056
02/01/2014 : ANT000056
02/01/2014 : ANT000056
06/07/2012 : ANT000056
14/06/2012 : ANT000056
07/07/2011 : ANT000056
22/06/2009 : ANT000056
23/04/2015 : ANT000056
27/06/2008 : ANT000056
27/06/2007 : ANT000056
29/06/2006 : ANT000056
29/06/2005 : ANT000056
16/06/2004 : ANT000056
18/08/2003 : ANT000056
14/07/2003 : ANT000056
11/07/2000 : ANT000056
17/07/1999 : ANT000056
08/08/1998 : ANT56
21/04/1990 : ANT56
01/01/1989 : ANT56
03/10/2017 : ANT000056

Coordonnées
PONTES

Adresse
JULES MORETUSLEI 2 2610 WILRIJK

Code postal : 2610
Localité : Wilrijk
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande