SOCIAAL EN FAMILIAAL TOERISME, AFGEKORT : SOFATO

Association sans but lucratif


Dénomination : SOCIAAL EN FAMILIAAL TOERISME, AFGEKORT : SOFATO
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 407.880.941

Publication

14/04/2014
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

" --'11 SEL

701k

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

11111111ijir j1!111J111111111

f'reeek.

Ondernemingsnr : 407.880.941

Benaming

(voluit) : Sociaal en Familiaal Toerisme

(verkort) : Sofato

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel: Urbain Britsierslaan 5- 1430 Schaarbeek

Onderwerp akte Wijziging statuten, verplaatsing zetel, ontslagen en benoemingen, volmacht

De buitengewone algemene vergadering van 25 maart 2014 neemt nota van het ontslag als bestuurder.

gegeven door Dhr Luk Verschueren, Mevr Francine Swigg ers en Dhr Marc Tinant.

Als bestuurders voor de duur van zes jaar hetzij tot de algemene vergadering van 2020 worden benoemd

- De Linde vzw, Kasteelstraat 67 te B-2470 Retie, BE 408.029.510

Nedee Dominique, Waterstraat 6 te B-2360 Oud Tumhout RRnr 600222-45166

- Village de Loisirs et Vacances " Les Fourches " asbl, Les Fourches B-6887 Herbeumont

BE 0408.331.891

- Corsendonk n.v., Corsendonk 5, 2360 Oud Turnhout BE 403 330 651

Hotel Turnhout nv, Korte Vianenstraat 2 B-2300 Turnhout BE 434 216 342

Nédée Jan-Felix, Waterstraat 6,2360 Oud Turnhout RRnr 900321-401.07

- Dresselaers Tom, Pioenstraat 5, 2340 Beerse RRnr 771125-181-84.

De raad van Bestuur benoemde de Heer Dominique Nedee tot voorzitter, de Heer Jan-Felix Nedee tot

secretaris, en de Heer Tom Dresselaers tot penningmeester.

Met ingang van 25 aart 2014 wordt in het orgaan van dagelijks bestuur de Heer Vincent Grondai vervangen

door Mevrouw Angélique Vanhecke wonende te 1600 Sint Pieters Leeuw Jagersdal 70 RRnr 900217-162-68 en

Is het orgaan van dagelijks bestuur van de vereniging dan ook samengesteld uit de Meer Christophe

Vandenberghe en uit Mevrouw Angélique Vanhecke.

De algemene vergadering besluit de zetel over te brengen naar 2470 Retie, Kasteelstraat 67 en de statuten

te wijzigen zoals volgt

Titel I Naam-Zetel-Doel-Duur

Artikel 1

De vereniging draagt de naam: "Sociaal en Familiaal Toerisme". Deze naam kan worden afgekort tot

"SOFATO". Hij moet steeds door de wcorden "vereniging zonder winstoogmerk" of de afkorting "VZW", of in het

Frans "association sans but lucratif' of de afkorting "ASBL", worden voorafgegaan of gevolgd.

Artikel 2

§ 1. De vereniging heeft haar maatschappelijke zetel te 2470 Retie, Kasteelstraat 67.

§2. De vereniging heeft twee exploitatiezetels:

- Duinse Polders, A. Ruzettelaan 195 te 8370 Blankenberge

- Sol Cress, Spalou mont 5 te 4900 Spa

Artikel 3

De vereniging stelt zich tot doel de bevordering van het sociaal toerisme, het sociaal leven en de recreatieve

vrijetijdsbeleving in al zijn vormen. Hiertoe kan zij aile middelen aanwenden zoals de exploitatie van vakantie-

en recreatieoorden, zowel in binnen- als in buitenland en kan zij aile activiteiten uitoefenen of middelen

aanwenden die hoger vermeld doel rechtstreeks of onrechtstreeks ten goede komen en dit zowel voor

" verblijvende als voor niet verblijvende gasten.

Bijzondere aandacht hierbij wordt gegeven aan opvang van en aanbieden van vakantiemogelijkheden voor jeugd, kinderen, bejaarden, langdurig zieken ( ook psychische), andersvaliden, kansarmen, eenouder en jonge gezinnen, nieuwe Belgen en andere doelgroepen die moeilijk in het reguliere circuit terecht kunnen.

Sofato zal zich daarnaast ook prioritair richten op het aanbieden van accommodatie en service aan non-profit, onderwijs- en overheidsinstellingen.

Zonder dat deze opsomming beperkend is, kan zij onder meer culturele of sportieve manifestaties of gastronomische activiteiten organiseren, tentoonstellingen houden, zee- -'en/of bosklassen inrichten, allerlei personen en groepen eet- en drankgelegenheid alsook logies aanbieden, congressen en seminaries houden, het club- en groepsleven stimuleren en dergelijke meer.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/04/2014 - Annexes du Moniteur belge

BSLGe

4 -04- 2014

STAATSBLAD

'

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/04/2014 - Annexes du Moniteur belge

In het algemeen kan zij aile eigendommen of zakelijke rechten verwerven, in huur nemen, verhuren, personeel aanwerven, rechtsgeldige overeenkomsten afsluiten, fondsen inzamelen, kortom aile activiteiten uitoefenen of laten uitoefenen die haar doel rechtvaardigt. In het kader van het realiseren van het maatschappelijk doel kan de vereniging zelfs daden van koophandel stellen.

De vereniging zal haar doel blijven verwezenlijken in samenwerking met de diensten van de Christelijke Arbeidersbeweging "Pasar VZVV" en "Loisirs et Vacances ASBL" en dit in de geest die de oprichters zich destijds tot doel hebben gesteld.

Artikel 4

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

Titel Il Lidmaatschap

Artikel 5

De vereniging telt leden en toegetreden leden. De volheid van lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de leden.

De toegetreden leden hebben enkel de rechten en verplichtingen hen toebedeeld door deze statuten. De statutaire bepalingen dienaangaande kunnen zonder consultatie of akkoord van de toegetreden leden worden gewijzigd,

De Raad van Bestuur beslist steeds over de aanvaarding van leden en toegetreden leden, dit zonder zijn beslissing te moeten motiveren.

Artikel 6

De vereniging telt minstens vijf leden zonder dat er een bovengrens in aantal leden bepaald is. toetreden als

lid, elke fysieke of rechtspersoon. Verzoeken om toetreding als lid dienen uitsluitend schriftelijk aan de Raad

van Bestuur te worden gericht, onder vermelding van naam, voornamen, en adres of indien het een

rechtspersoon betreft naam, rechtsvorm en adres van de maatschappelijke zetel van de verzoeker.

Als toegetreden lid, kunnen worden aanvaard, alle fysieke of rechtspersonen die aantoonbare banden

hebben met de Christelijke Arbeidersbeweging, inzonderheid met de vakbondscentrales, de mutualiteiten en de

culturele organisaties. De toegetreden leden worden erkend als gasten van het sociaal toerisme.

Artikel 7

Er zal geen bijdrage worden gevorderd van de leden, noch van de toegetreden leden.

Artikel 8

Elk lid of toegetreden lid mag de vereniging verlaten mits daarvan bij gewone brief kennis te geven aan de

Raad van Bestuur.

Tot de uitsluiting van een lid kan slechts worden overgegaan op basis van een beslissing van de Algemene

Vergadering, genomen met een meerderheid van twee derden van de stemmen.

Toegetreden leden kunnen worden uitgesloten door de Raad van Bestuur die zijn beslissing niet moet

motiveren.

Artikel 9

Ontslagnemende of ultgesloten leden of toegetreden leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het

vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van gestcrte bijdragen of van

gedane inbrengen.

Titel HI Raad van Bestuur

Artikel 10

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van ten minste drie bestuurders, al dan niet lid

van de vereniging, die een college vormen. Zij worden benoemd door de Algemene Vergadering en zijn ten

allen tijde door deze afzetbaar. Zij oefenen hun mandaat kosteloos uit.

Artikel 11

De bestuurders worden benoemd vcor een termijn van zes jaar en zijn herkiesbaar. Zo hun aantal door

vrijwillig ontslag, verstrijken van termijn of afzetting, is teruggevallen onder drie, dan blijven de bestuurders in

functie totdat regelmatig in hun vervanging is voorzien.

Artikel 12

§1. De Raad van Bestuur duidt tussen zijn leden een voorzitter, secretaris en penningmeester aan.

§2. De Raad van Bestuur wordt samengeroepen door de voorzitter, zo dikwijls als het belang van de vereniging dit vereist of telkens wanneer twee bestuurders hierom verzoeken. In elk geval roept de voorzitter de Raad van Bestuur minstens één maal per jaar bijeen.

De uitnodigingen voor de raad van bestuur kan per electronische mail gebeuren.

§3. Alle beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid der aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders, bij staking van stemmen beslist de voorzitter of, in zijn afwezigheid, degene die hem vervangt. De Raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen mits de meerderheid der bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. Is de voorzitter niet aanwezig, dan duiden de aanwezige bestuurders een ad hoc voorzitter aan voor de bijeenkomst. ledere bestuurder kan op een schriftelijke wijze volmacht geven aan een andere bestuurder om hem op een vergadering van de raad van bestuur te vertegenwoordigen. Elke bestuurder kan slechts één andere bestuurder vertegenwoordigen.

§4. Van elke vergadering worden notulen opgemaakt, die worden ondertekend door de aanwezigen op die vergadering en bewaard in een daartoe bestemd register.

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/04/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 13

§1, De Raad van Bestuur leidt de zaken van de Vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor aile aangelegenheden, met uitzondering van deze die door de wet uitdrukkelijk aan de Algemene Vergadering zijn voorbehouden. De Raad kan zelfs alle daden van beschikking stellen met inbegrip van, onder meer, het vervreemden, zelfs om niet, van roerende of onroerende goederen, het hypothekeren, het lenen en uitlenen, aile handels- en bankvenichtingen, het opheffen van hypotheken,

§2. Ten aanzien van derden is de vereniging slechts geldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders. Bestuurders die namens de Raad van Bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enige besluit of van enige machtiging.

Wanneer voor de rechtbank dient te worden opgetreden, als eiser of verweerder, is de handtekening van de voorzitter steeds vereist, samen met de handtekening van een andere bestuurder.

De raad van bestuur kan voor daden van dagelijks bestuur, zijn bevoegdheid overdragen aan een dagelijks bestuur, bestaande uit één of meer personen, al dan niet lid of bestuurder van de vereniging. De duur waarvoor deze bevoegdheidsdelegatie plaatsgrijpt kan niet langer zijn dan zes jaar en het mandaat kan ten aile tijde met onmiddellijk ingang worden ingetrokken door de raad van bestuur. Wanneer meer dan één persoon met het dagelijks bestuur wordt belast, wordt de vereniging in al haar handelingen van het dagelijks bestuur rechtsgeldig vertegenwoordigd door twee personen belast met het dagelijks bestuur, die gezamenlijk optreden en die geen bewijs van een voorafgaand besluit onder de leden van het dagelijks bestuur moeten leveren.

De raad van bestuur kan daarnaast voor bepaalde reeksen handelingen en takenpakketten, zoals bilvoorbeeld de dagdagelijkse leiding een of meerdere van zijn exploitatiezetels, of voor één welbepaalde handeling of akte, zijn bevoegdheid delegeren één of meer personen, al dan niet lid van de vereniging. De bevoegdheid van de bovengenoemde perso(o)n(en) wordt precies afgebakend door de Raad van Bestuur, die eveneens de duur van het mandaat bepaalt. Het mandaat kan ten alle tijde met onmiddellijk ingang worden ingetrokken door de raad van bestuur,

TITEL IV Algemene vergadering

Artikel 14

§1, De algemene Vergadering is samengesteld uit alle leden en wordt voorgezeten door de voorzitter of de persoon die hem vervangt, aangeduid op de wijze bepaald in artikel 12, §3. Elk lid beschikt over één stem op de Algemene Vergadering. Daarenboven kan hij de stem uitbrengen van een lid dat hij vertegenwoordigt. Elk lid kan slechts één enkel ander t'id vertegenwoordigen.

De oproeping tot de algemene vergadering kan per electronische mail gebeuren.

§2, De Algemene Vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

a. het wijzigen van de statuten;

b. het benoemen en afzetten van de bestuurders;

c. desgevallend, de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van

hun bezoldiging ingeval een bezoldiging wordt toegekend;

de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

e. het goedkeuren van de begrotingen en rekeningen;

f, het vrijwillig ontbinden van de vereniging;

het uitsluiten van een lid;

h. de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk; en in alle gevallen

waarin onderhavige statuten dat vereisen.

Artikel 15

§1. De Algemene Vergadering wordt door de Raad van Bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of het belang van de vereniging zulks vereist. Zij moet minstens één maal per jaar voor het einde van de maand juni worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en de begrotingen van het daarop volgend jaar, op een door de Raad van Bestuur te bepalen datum.

§2. Alle leden worden minstens acht kalenderdagen op voorhand uitgenodigd op de Algemene Vergadering, De uitnodiging vermeldt dag, plaats en uur en wordt ondertekend door de voorzitter of de secretaris,

§3. De oproeping bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de Raad van Bestuur. Beslissingen over punten die niet op de oproeping staan, kunnen geldig worden genomen, tenzij voor het einde der vergadering een vijfde van de aanwezigen zich hiertegen verzet,

§4. In gewone gevallen worden de besluiten, ongeacht het aantal aanwezigen, genomen bij eenvoudige

meerderheid der stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. Bij staking van stemmen is de stem

van de voorzitter doorslaggevend.

§6. In geval van uitsluiting van een lid, van wijziging van de statuten of van ontbinding van de vereniging zal

de in de wet voorgeschreven procedure worden nageleefd.

§6. Van elke vergadering worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de aanwezige

bestuurders en die worden opgenomen in een bijzonder register.

§ 7. Derden die van een belang doen blijken, hebben het recht om Inzage en/of afschrift van de notulen van

de algemene vergadering te vragen.

§8. Alle leden kunnen op de zetel van de vereniging het register van de leden raadplegen, alsmede alle

notulen en beslissingen van de algemene vergadering.

TITEL V Begrotingen - Rekeningen

Artikel 16

MOD 2.2

Luik B Vervolg

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. De Raad van Bes-tuur bereidt de rekeningen voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering.

Indien de vereniging op grond van de op haar toepasselijke bepalingen daartoe verplicht is, zal de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid vanuit het oogpunt van de VZW-wet en de statuten van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening, wordt opgedragen aan één of meer commissarissen die worden benoemd door de algemene vergadering onder de leden van het Instituut van Becirierevisoren, De algemene vergadering bepaalt het aantal commissarissen en stelt hun bezoldiging vast. De commissarissen worden benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie jaar.

De commissarissen hebben, gezamenlijk of afzonderlijk, een onbeperkt recht van controle over aile verrichtingen van de vereniging. Zij mogen ter plaatse inzage nemen van de boeken, de briefwisseling, de notulen en in het algemeen van aile geschriften van de vereniging.

Titel VI Ontbinding - Vereffening

Artikel 17

§1. Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten op de wijze bepaald in de wet van 27 juni 1921. ln geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan de Rechtbank, een of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid en de vereffeningsvoorwaarden.

§2. In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een werk

; of instelling met gelijkaardig doel.

Artikel 18

Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, is de wet van 27 juni 1921 toepasselijk, de

algemene wettelijke bepalingen en de gebruiken terzake.

ybor-behcruden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/04/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de lut* biz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening

13/07/2012
ÿþx

~iaiaaa3e*

MOü 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

JUL 2012

Griffie

Ondememingsnr : 0407.880.941

Benaming

(voluit) : Sociaal en Familiaal Toerisme

(verkort) : SOFATO

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Urbain Britsierslaan 5 te 1030 Schaarbeek

Onderwerp akte : Samenstelling orgaan van dagelijks bestuur - ontslag en benoeming - benoeming commissaris

De raad van bestuur heeft tijdens zijn bijeenkomst op 14.062012 conform artikel 13, §2, 3e alinea van de statuten het volgende beslist:

Met ingang van 1 mei 2012 zal in het orgaan van dagelijks bestuur van de vereniging mevrouw Anne Dumez vervangen worden door de heer Vincent Grondai, geboren te Verviers op 23.03.1976, gedomicilieerd te 4170 Comblain-au-Pont, Voie de Combiain 2 en met rijksregistemummer 76.03.23-213.35. De heer Grondai wordt aangesteld voor de duur van zes jaar.

Vanaf 1 mei 2012 zal het orgaan van dagelijks bestuur van de vereniging dan ook zijn samengesteld uit de heer Christophe Vandenberghe, reeds aangesteld op 1 december 2009, en de heer Vincent Grondai, voormeld. Conform de statuten wordt de vereniging in al haar handelingen van het dagelijks bestuur rechtsgeldig vertegenwoordigd door deze twee personen belast met het dagelijks bestuur, die gezamenlijk optreden en die geen bewijs van een voorafgaand besluit onder de leden van het dagelijks bestuur moeten leveren.

Aanvullend hierbij heeft de raad van bestuur op diezelfde vergadering beslist om conform artikel 13,§2, 4e alinea van de statuten voor de duur van de aanstelling van de heren Vandenberghe en Grondai als lid van het orgaan van dagelijks bestuur, zijn bevoegdheden inzake de courante aangelegenheden van dagdagelijkse leiding, inclusief de bevoegdheid de vereniging hiervoor tegen hun enkele handtekening te vertegenwoordigen,

-van de exploitatiezetel Duinse Polders te 8370 Biankenberge, A. Ruzettelaan 195 zoals reeds het geval was vanaf 1 december 2009, te delegeren aan de heer Christophe Vandenberghe, voormeld

-van de exploitatiezetel Sol Cress te 4900 Spa, Spaloumont 5, te delegeren aan de heer Vincent Grondai, voormeld.

Statutaire bepalingen terzake.

Artikel 13, §2, 3e en 4e alinea

De raad van bestuur kan voor daden van dagelijks bestuur, zijn bevoegdheid overdragen aan een dagelijks bestuur, bestaande uit één of meer personen, al dan niet lid of bestuurder van de vereniging. De duur waarvoor deze bevoegdheidsdelegatie plaatsgrijpt kan niet langer zijn dan zes jaar en het mandaat kan ten alle tijde met onmiddellijk ingang worden ingetrokken door de raad van bestuur. Wanneer meer dan één persoon met het dagelijks bestuur wordt belast, wordt de vereniging in al haar handelingen van het dagelijks bestuur rechtsgeldig vertegenwoordigd door twee personen belast met het dagelijks bestuur, die gezamenlijk optreden en die geen bewijs van een voorafgaand besluit onder de leden van het dagelijks bestuur moeten leveren.

De raad van bestuur kan daarnaast voor bepaalde reeksen handelingen en takenpakketten, zoals bijvoorbeeld de dagdagelijkse leiding een of meerdere van zijn exploitatiezetels, of voor één welbepaalde handeling of akte, zijn bevoegdheid delegeren één of meer personen, al dan niet lid van de vereniging. De bevoegdheid van de bovengenoemde perso(o)n(en) wordt precies afgebakend door de Raad van Bestuur, die eveneens de duur van het mandaat bepaalt. Het mandaat kan ten aile tijde met onmiddellijk ingang worden ingetrokken door de raad van bestuur.

Uittreksel uit het verslag van de Algemene Vergadering gehouden op 14.06.2012

Herbenoeming commissaris

De Algemene vergadering beslist om de BVBA VCLJ BEDRIJFSREVISOREN, met kantoor Leopoidstraat 37, 2000 Antwerpen vertegenwoordigd door de Heer Jean-Paul Loots, wonende Weverstraat 69, 2531 VREMDE, te herbenoemen ais commissaris van de VZW SOFATO voor een periode van 3 jaar. De controle vangt aan met de jaarrekening 2012. VCLJ BEDRIJFSREVISOREN BVBA vertegenwoordigd door de Heer Jean-Paul Loots aanvaardt zijn mandaat. De bezoldiging voor zijn mandaat wordt vastgesteld op 11.000 Euro per jaar exclusief kosten en BTW. Deze bezoldiging wordt eenmaal per jaar aangepast aan de index van de consumptieprijzen.Dit besluit wordt met éénparigheid van stemmen genomen

HildeDe Wolf .Vaorzitter Guido_ irtet Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

13/07/2012
ÿþ Moo 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



B 11IIH

IIIIIIIIIAI VIII

*12124239*

BRUXELLES

~,_

("~rs i'Si

- Greffe

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreprise : 0407,880.941

Dénomination

(en entier) : Sociaal en Familiaal Toerisme

(en abrégé) : SOFATO

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Avenue Urbain Britsiers 5 à 1030 Schaerbeek

Objet de l'acte : Composition de l'organe de gestion journalière - démission et nomination-nomination commissaire

Le conseil d'administration a lors de sa réunion du 14.06.2012 décidé conformément à l'article 13, §2, 3e alinéa des statuts ce qui suit :

A partir du premier mai 2012, Madame Anne Dumez sera remplacée comme membre de l'organe de gestion journalière de l'association par Monsieur Vincent Grondai, né le 23.03.1976 à Verviers, domicilié 4170 Comblain-au-Pont, Voie de Comblain 2 et ayant comme numéro de registre national 76.03.23-213.35. Monsieur Grondai est nommé pour une durée de six ans.

A partir du premier mai 2012, l'organe de gestion journalière de l'association sera dès lors composé de Monsieur Christophe Vandenberghe, déjà nommé le 1 décembre 2009, et de Monsieur Vincent Grondai, précité. Conformément aux statuts de l'association, l'association est dûment représentée dans tous ses actes de gestion journalière par ces deux personnes chargées de la gestion journalière, agissant conjointement et qui ne doivent pas fournir de preuve d'une décision préalable,

En complément, le Conseil d'administration a décidé lors de la même réunion, conformément à l'article 13, §2, 4ième alinéa des statuts, de déléguer, pour la durée de leur mandat comme membre de l'organe de gestion journalière, ses compétences relatives aux affaires courantes de gestion journalières, y compris la compétence de représenter l'association précitée par leur seule signature

-pour ce qui relève du siège d'exploitation Duinse Polders à 8370 Blankenberge, A, Ruzettetaan 195, à Monsieur Christophe Vandenberghe, précité ;

-pour ce qui relève du siège d'exploitation Sol Cress à 4900 Spa, Spaloumont 5 à Monsieur Vincent Grondai, précité

Clause statutaires concernés :

Article 13,§2, 3ième et 4ième alinéa

Pour les actes de gestion journalière, le conseil d'administration peut céder sa compétence à une gestion journalière, constitué d'une ou de plusieurs personnes, membre ou non de l'association. La durée de cette délégation de pouvoir ne peut pas dépasser six ans et le mandat peut être à tout moment révoqué avec effet immédiat par le conseil d'administration. Lorsque plus d'une personne est chargée de la gestion journalière, l'association est dûment représentée dans tous ses actes de gestion journalière par deux personnes chargées de la gestion journalière, agissant conjointement et qui ne doivent pas fournir de preuve d'une décision préalable.

En outre, le conseil d'administration peut confier certaines séries d'actions ou certaines ensembles de tâches , comme par exemple la gestion journalière d'une ou de plusieurs de ses sièges d'exploitation ainsi que le pouvoir de représenter l'association dans certaines actes judiciaires et extrajudiciaires du conseil d'administration à une ou plusieurs personnes, administrateurs ou non. Le pouvoir de(s) la personne(s) précitée(s) est délimité avec précision par le conseil d'administration, qui détermine également la durée du mandat. Le mandat peut être révoqué à tout moment avec effet immédiat par le conseil d'administration.

Extrait du rapprot de l'Assemblée générale ordinaire tenue le 14.06.2012 - Nomination du comissaire

L'assemblée générale décide de renommer la BVBA CLJ BEDRIJFSREVISOREN, dont les bureaux sont situés Leopoldstraat 37, 2000 Antwerpen, représenté par Monsieur Jean-Paul Lotis, domicilié Weverstraat 69, 2531 VREMDE, comme mission de la SOFATO asbl pour une période de 3 ans. Le contrôel débute avec les comptes annuels 2012. VCLJ BEDRIJFSREV1SOREN BVBA représenté par Monsieur Jean-Paul Loots accepte son mandat. La rémunération pour con mandat est évalué à11.000 Euro par an, frais et TVA inclus. Cette rémunération est ajustée une fois par an à l'indice des prix à la consommation. La présente décision est prise à l'unanimité des voix.

Hilde De Wolf, Président Guido Pirlet, Administrateur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

13/09/2011
ÿþ MOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



Rée. I IIIIVAI I I~IVIVIIIIIII

Mor bE +11138549+









BRUXELLES

II-Os- 2011

Greffe

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreprise : 0407.880.941

Dénomination

(en entier) : Sociaal en Familiaal Toerisme

(en abrégé) : SOFATO

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Avenue Urbain Britsiers 5 - 1030 Schaerbeek

Objet de l'acte : Démission et nomination d'administrateur

Extrait du rapport de l'assemblée générale extraordinaire du 25 août 2011:

Démissions et nominations

L'Assemblée Générale prend acte de la démission de madame Leen Van den Neste, habitant dans la Borsbekestraat 100 à 9551 Ressegem, en tant qu'administrateur et président du Conseil d'administration, à partir du 1 er septembre 2011. L'Assemblée Générale accepte la démission de madame Leen Van den Neste. Le' Conseil d'administration propose à l'Assemblée Générale de nommer madame Hilde De Wolf, habitant dans la' Stuivenberglaan 192 bis à 2800 Mechelen, en tant qu'administrateur et président en remplacement de madame: Leen Van den Neste. Madame Hilde De Wolf achève le mandat de madame Leen Van den Neste qui se' termine à l'Assemblée Générale ordinaire en 2015. L'Assemblée Générale approuve la décision de façon' unanime.

Conformément aux statuts de l'asbl, les administrateurs ont les pouvoirs suivants:

Article 13

§1. Le conseil d'administration dirige les affaires de l'association et la représente dans tous les actes: judiciaires et extrajudiciaires. II est compétent pour toutes matières, à l'exception de celles expressément' réservées par la loi à l'assemblée générale. Il peut même accomplir tous actes de disposition, y compris, notamment, aliéner, même à titre gratuit, des biens mobiliers ou immobiliers, constituer et lever hypothèque,; prêter et emprunter, réaliser toutes opérations commerciales et bancaires, ...

§2. Vis-à-vis de tiers, l'association n'est valablement engagée que par la signature conjointe de deux; administrateurs. Les administrateurs qui agissent au nom du conseil d'administration ne doivent justifier; d'aucune décision ou autorisation vis-à-vis de tiers.

Lorsqu'il y a lieu d'agir en justice, que ce soit en tant que demandeur ou défendeur, les signatures du' président et d'un autre administrateur sont toujours requises.

Pour les actes de gestion journalière, le conseil d'administration peut céder sa compétence à une gestion. journalière, constitué d'une ou de plusieurs personnes, membre ou non de l'association. La durée de cette: délégation de pouvoir ne peut pas dépasser six ans et fe mandat peut être à tout moment révoqué avec effet; immédiat par le conseil d'administration. Lorsque plus d'une personne est chargée de la gestion journalière, l'association est dûment représentée dans tous ses actes de gestion journalière par deux personnes chargées: de la gestion journalière, agissant conjointement et qui ne doivent pas fournir de preuve d'une décision préalable.En outre, le conseil d'administration peut confier certaines séries d'actions ou certaines ensembles de tâches , comme par exemple la gestion journalière d'une ou de plusieurs de ses sièges d'exploitation ainsi que le pouvoir de représenter l'association dans certaines actes judiciaires et extrajudiciaires du conseil d'administration à une ou plusieurs personnes, administrateurs ou non. Le pouvoir de(s) la personne(s) précitées) est délimité avec précision par le conseil d'administration, qui détermine également la durée du mandat. Le mandat peut être révoqué à tout moment avec effet immédiat par le conseil d'administration.

Marc Tinant Administrateur Francine Swiggers

Administrateur



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 13/09/2011 - Annexes du Moniteur belge

13/09/2011
ÿþ M00 2.2

in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Ontslagen en benoemingen

De algemene vergadering neemt akte van het ontslag van mevrouw Leen Van den Neste, wonende in Borsbekestraat 100 te 9551 Ressegem, als bestuurder en voorzitter van de raad van bestuur, met ingang van 1 } september 2011. De algemene vergadering aanvaardt het ontslag van mevrouw Leen Van den Neste. De raad van bestuur stelt aan de algemene vergadering voor om mevrouw Hilde De Wolf, wonende in Stuivenberglaan 192 bis te 2800 Mechelen, te benoemen als bestuurder en voorzitter ter vervanging van mevrouw Leen Van den; Neste ter voleindiging van diens mondaat dat nog loopt tot de gewone algemene vergadering van 2015. Dei algemene vergadering keurt eenparig de beslissing goed.

De bestuurders hebben de volgende bevoegdheden krachtens de statuten:

Artikel 13

§1. De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij; is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van deze die door de wet uitdrukkelijk aan de Algemene Vergadering zijn voorbehouden. De Raad kan zelfs alle daden van beschikking stelten met inbegrip van, onder meer, het vervreemden, zelfs om niet, van roerende of onroerende goederen, het hypothekeren, het; lenen en uitlenen, alle handels- en bankverrichtingen, het opheffen van hypotheken, ...

§2. Ten aanzien van derden is de vereniging slechts geldig verbonden door de gezamenlijke handtekening: van twee bestuurders. Bestuurders die namens de Raad van Bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden; niet doen blijken van enige besluit of van enige machtiging.

"

Wanneer voor de rechtbank dient te worden opgetreden, als eiser of verweerder, is de handtekening van de;

voorzitter steeds vereist, samen met de handtekening van een andere bestuurder. "

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Vr behc aar Beld Staal

*11138550*

11

.BRUSSEL ® 1 -09- 2011

Griffie

Ondernerningsnr : 0407.880.941

Benaming

(voluit) : Sociaal en Familiaal Toerisme

(verkort) : SOFATO

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Urbain Britsierslaan 5 te 1030 Schaarbeek

Onderwerp akte : Ontslag en benoeming bestuurder

Uittreksel uit het verslag van de buitengewone algemene vergadering van 25 augustus 2011:



De raad van bestuur kan voor daden van dagelijks bestuur, zijn bevoegdheid overdragen aan een dagelijks bestuur, bestaande uit één of meer personen, al dan niet lid of bestuurder van de vereniging. De duur waarvoor deze bevoegdheidsdelegatie plaatsgrijpt kan niet langer zijn dan zes jaar en het mandaat kan ten alle tijde met; onmiddellijk ingang worden ingetrokken door de raad van bestuur. Wanneer meer dan één persoon met het dagelijks bestuur wordt belast, wordt de vereniging in al haar handelingen van het dagelijks bestuur rechtsgeldig; vertegenwoordigd door twee personen belast met het dagelijks bestuur, die gezamenlijk optreden en die geen bewijs van een voorafgaand besluit onder de leden van het dagelijks bestuur moeten leveren.

De raad van bestuur kan daarnaast voor bepaalde reeksen handelingen en takenpakketten, zoals; bijvoorbeeld de dagdagelijkse leiding een of meerdere van zijn exploitatiezetels, of voor één welbepaalde; handeling of akte, zijn bevoegdheid delegeren één of meer personen, al dan niet lid van de vereniging. De bevoegdheid van de bovengenoemde perso(o)n(en) wordt precies afgebakend door de Raad van Bestuur, die' eveneens de duur van het mandaat bepaalt. Het mandaat kan ten alle tijde met onmiddellijk ingang worden; ingetrokken door de raad van bestuur.

Marc Tinant Francine Swiggers

Bestuurder Bestuurder

25/05/2011
ÿþMOD 2.2

Luik

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/05/2011- Annexes du Moniteur belge

~~ USûÇL

~ 3 -05Gri te- ~?011

Ondernemingsnr : 0407.880.941

Benaming

(voluit) : Sociaal en Familiaal Toerisme

(verkort) : SOFATO

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Urbain Britsierslaan 5 -1030 Schaarbeek

Onderwerp akte : Benoeming bestuurder

Uittreksel uit het verslag van de gewone algemene vergadering van 28 april 2011: "Ontslagen en benoemingen

"De raad van bestuur stelt aan de Algemene vergadering voor om mevrouw Rein De Tremerie, wonende Wolterslaan 80 te 9000 Gent, te benoemen als bestuurder en als lid voor een periode van zes jaar, dus tot de i gewone algemene vergadering van 2017. De Algemene vergadering gaat hiermee eenparig akkoord."

De bestuurders hebben de volgende bevoegdheden krachtens de statuten:

Artikel 13

§1. De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij i is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van deze die door de wet uitdrukkelijk aan de: Algemene Vergadering zijn voorbehouden. De Raad kan zelfs alle daden van beschikking stellen met inbegrip van, onder meer, het vervreemden, zelfs om niet, van roerende of onroerende goederen, het hypothekeren, het' lenen en uitlenen, alle handels- en bankverrichtingen, het opheffen van hypotheken, ...

§2. Ten aanzien van derden is de vereniging slechts geldig verbonden door de gezamenlijke handtekening: van twee bestuurders. Bestuurders die namens de Raad van Bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enige besluit of van enige machtiging.

Wanneer voor de rechtbank dient te worden opgetreden, als eiser of verweerder, is de handtekening van de voorzitter steeds vereist, samen met de handtekening van een andere bestuurder.

De raad van bestuur kan voor daden van dagelijks bestuur, zijn bevoegdheid overdragen aan een dagelijks bestuur, bestaande uit één of meer personen, al dan niet lid of bestuurder van de vereniging. De duur waarvoori deze bevoegdheidsdelegatie plaatsgrijpt kan niet langer zijn dan zes jaar en het mandaat kan ten alle tijde met: onmiddellijk ingang worden ingetrokken door de raad van bestuur. Wanneer meer dan één persoon met het: dagelijks bestuur wordt belast, wordt de vereniging in al haar handelingen van het dagelijks bestuur rechtsgeldig; vertegenwoordigd door twee personen belast met het dagelijks bestuur, die gezamenlijk optreden en die geen: bewijs van een voorafgaand besluit onder de leden van het dagelijks bestuur moeten leveren.

De raad van bestuur kan daarnaast voor bepaalde reeksen handelingen en takenpakketten, zoals; bijvoorbeeld de dagdagelijkse leiding een of meerdere van zijn exploitatiezetels, of voor één welbepaalde'. handeling of akte, zijn bevoegdheid delegeren één of meer personen, al dan niet lid van de vereniging. De bevoegdheid van de bovengenoemde perso(o)n(en) wordt precies afgebakend door de Raad van Bestuur, die eveneens de duur van het mandaat bepaalt. Het mandaat kan ten alle tijde met onmiddellijk ingang worden' ingetrokken door de raad van bestuur.

Leen Van den Neste Francine Swiggers

Voorzitter Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

25/05/2011
ÿþMpá2_2

Volet B Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte





111111111111111111111

*11079128*







N° d'entreprise : 0407.880.941

Dénomination

(en entier) : Sociaal en Familiaal Toerisme

(en abrégé) : SOFATO

Forme juridique : Association Sans But Lucratif

Siège : Avenue Urbain Britsiers 5 - 1030 Schaerbeek

Obiet de l'acte : Nomination d'administrateur

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale ordinaire du 28 avril 2011:

"Démissions et nominations

Le Conseil d'administration propose à l'Assemblée générale de nommer comme administrateur et comme! membre, madame Rein De Tremerie, domiciliée Wolterslaan 80 à 9000 Gent. Son mandat se terminera après! six ans, donc lors de l'assemblée générale de 2017. L'assemblée générale accepte cette proposition à` l'unanimité."

Conformément aux statuts de l'asbl, les administrateurs ont les pouvoirs suivants:

Article 13

§1. Le conseil d'administration dirige les affaires de l'association et la représente dans tous les actes! judiciaires et extrajudiciaires. Il est compétent pour toutes matières, à l'exception de celles expressément: réservées par la loi à l'assemblée générale. Il peut même accomplir tous actes de disposition, y compris, notamment, aliéner, même à titre gratuit, des biens mobiliers ou immobiliers, constituer et lever hypothèque, prêter et emprunter, réaliser toutes opérations commerciales et bancaires, ...

§2. Vis-à-vis de tiers, l'association n'est valablement engagée que par la signature conjointe de deux; administrateurs. Les administrateurs qui agissent au nom du conseil d'administration ne doivent justifier;

d'aucune décision ou autorisation vis-à-vis de tiers. "

Lorsqu'il y a lieu d'agir en justice, que ce soit en tant que demandeur ou défendeur, les signatures du! président et d'un autre administrateur sont toujours requises.

Pour les actes de gestion journalière, le conseil d'administration peut céder sa compétence à une gestion; journalière, constitué d'une ou de plusieurs personnes, membre ou non de l'association. La durée de cette! délégation de pouvoir ne peut pas dépasser six ans et le mandat peut être à tout moment révoqué avec effet: immédiat par le conseil d'administration. Lorsque plus d'une personne est chargée de la gestion journalière, l'association est dûment représentée dans tous ses actes de gestion journalière par deux personnes chargées; de la gestion journalière, agissant conjointement et qui ne doivent pas fournir de preuve d'une décision': préalable.

En outre, le conseil d'administration peut confier certaines séries d'actions ou certaines ensembles de tâches , comme par exemple la gestion journalière d'une ou de plusieurs de ses sièges d'exploitation ainsi que! le pouvoir de représenter l'association dans certaines actes judiciaires et extrajudiciaires du conseil! d'administration à une ou plusieurs personnes, administrateurs ou non. Le pouvoir de(s) la personne(s)' précitée(s) est délimité avec précision par le conseil d'administration, qui détermine également la durée du mandat. Le mandat peut être révoqué à tout moment avec effet immédiat par le conseil d'administration.

Leen Van den Neste Francine Swiggers

Présidente Administrateur "

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

15/05/2015
ÿþ MOD 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

Neergelegd ter grise van de

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL

0 5 MEI 2015

ANTWERPEN afdelinglODT

ue Griiiï~~

11





Ondernemingsnr : 407.880.941

Benaming

(voluit) : Sociaal en Familiaal Toerisme

(verkort) : Sofato

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Kasteelstraat 67 B 2470 Retie

Onderwerp akte : Ontslagen en benoemingen, volmacht

De algemene vergadering van 30 april 2015 neemt nota van het ontslag als bestuurder gegeven door Dhr

Guido Pirlet.

Als bestuurders voor de duur van zes jaar hetzij tot de algemene vergadering van 2021 worden herbenoemd

- DE WOLF Hilde Stuivenbergbaan 1921bis 2800 Mechelen

- GEORIS Pierre Place Voltaire 31080 Sint-Jans-Molenbeek

VANDENDRIESSCHE Michel, Schapenstraat 6 3080 Tervuren

De volmacht van dagelijks bestuur gegeven aan de Heer Christophe Vandenberghe worden beëindigd.

Jef Van den Bergh, bij volmacht

Coordonnées
SOCIAAL EN FAMILIAAL TOERISME, AFGEKORT : S…

Adresse
KASTEELSTRAAT 67 2470 RETIE

Code postal : 2470
Localité : RETIE
Commune : RETIE
Province : Anvers
Région : Région flamande