VERENIGING VAN HANDELAARS FRUN®PARK BELLE SAMBRE

Association sans but lucratif


Dénomination : VERENIGING VAN HANDELAARS FRUN®PARK BELLE SAMBRE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 501.486.733

Publication

10/12/2012
ÿþ Maft 2.2

r t In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

beF aa Be Stat

RECHTBANK

KOOPMANDEI.

2 C RJV« 2012

A N TVetifflf E N

Ondernemingsnr : .

Benaming

(voluit) : VERENIGING VAN HANDELAARS FRUN®PARK BELLE

SAMBRE

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : de Keyserlei 5 bus 8 - 2018 ANTWERPEN

Onderwerp akte : BENOEMING BESTUURDERS

Op de algemene vergadering van negen november tweeduizend en elf (09.11.2011) warden bijkomend aangesteld als bestuurders namens de handelaars:

1. Mevrouw Fabienne SIMONI, Rue des Gravières 9, 6041 GOSSELIES, RR 64.12.29-054.19

2. Mevrouw Carine LACHAPELLE, Rue de Marbaix 47, 6120 HAM SUR HEURE, RR 68.03.25-058.59

3. de Heer Frédéric ROSA, Route de Val Dieu 66, 4880 AUBEL, RR 75.08.22-027.71

De voorzitter

FMC NV

Namens deze

BEDRECO BVBA

Namens deze

André SCHLOMER

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

03/12/2012
ÿþL MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111

*iaiss3ss"

RECHTBANK

, KOOPHANDEL

2 2 NOV. 2012

r ." -

be

a

B str

ANTW

ry

Ondernemingsar : 05.0 1. 4 8 6, 7 3 3

Benaming

(voluit) : VERENIGING VAN HANDELAARS FRUNSARK BELLE SAMBRE

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : de Keyserlei 5 bus 8 - 2018 ANTWERPEN

Onderwerp akte : VASTSTELLING STATUTEN - BENOEMING BESTUURDERS

Op zesentwintig oktober tweeduizend en elf (26.10.2011) werden de statuten van de VZW VERENIGING

VAN HANDELAARS FRUN PARK BELLE SAMBRE als volgt bepaald.

HOOFDSTUK I - DE VERENIGING

Artikel 1

De vereniging wordt opgericht als een vereniging zonder winstoogmerk op grond van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen (hierna genoemd "V&S-wet').

Artikel 2

De vereniging draagt de naam 'VERENIGING VAN HANDELAARS FRUN®PARK BELLE SAMBRE",

Deze naam moet voorkomen in alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven en andere stukken uitgaande van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "VZW", met nauwkeurige aanwijzing van de zetel.

Artikel 3

De zetel van de vereniging is gevestigd te 2018 ANTWERPEN, de Keyserlei 5 bus 8, gelegen in het gerechtelijk arrondissement ANTWERPEN.

De Raad van Bestuur heeft de bevoegdheid om de zetel te verplaatsen naar iedere plaats binnen het Nederlands taalgebied en de nodige vereisten van openbaarmaking te vervullen.

Artikel 4

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur en kan te allen tijde ontbonden worden.

Artikel 5

Het doel van de vereniging is de commerciële aantrekkingskracht van de site te behouden, te stimuleren en

te verbeteren door activiteiten zoals daar bijvoorbeeld kunnen zijn:

-het coördineren en het bevorderen van de promotie, de ontwikkeling, de uitbreiding en de reclame van het

retailpark in het kader van een homogene en kwalitatieve commerciële politiek,

-de promotie van het retailpark door promotie op radio, televisie, in kranten en tijdschriften, door de uitdeling

van leaflets of folders, of via gelijk welk ander medium,

-het creëren en het behoud van het kindvriendelijk karakter van het retailpark, o.m. door het inriohten van en

het voorzien in ruimte voor een dienst voor kinderoppas,

-het aankopen, installeren, opslaan en onderhouden van seizoensversiering voor het retailpark,

-de organisatie van een website,

-Het opstellen, het onderhoud en het up-to-date houden van (een) webcamera('s),

-het organiseren van klantenenquêtes,

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

I

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

-de organisatie van evenementen,

-de organisatie van specifieke promotionele en commerciële acties rond terug-naar-school, Sint-Niklaas,

Kerstmis, Sint-Valentijn, karnaval, Pasen, Communies, Moederdag, Vaderdag, dag van de grootouders enz

-de organisatie van specifieke promotionele en commerciële acties rond de plaatselijke braderij(en)

-de organisatie van specifieke promotionele en commerciële acties rond de periode van de winterkoopjes en

de zomerkoopjes,

-de organisatie en promotie van specifieke actiemomenten, zoals bv. een Italiaanse week,

-de organisatie van recepties, bv. voor de viering van de officiële opening van het retailpark of van de

openingsverjaardagen

-liet verzorgen van animatie in het algemeen en kinderanimatie in het bijzonder in het retailpark

-het overleg met de plaatselijke en regionale handelaarsverenigingen

De vereniging mag hiertoe alle nodige diensten inrichten, De vereniging mag alle roerende en onroerende goederen bezitten die nodig zijn om haar doelstelling te verwezenlijken. Zij mag deelnemen in - en samenwerken met - aile ondernemingen die voor haar doelstelling nuttig kunnen zijn.

Daarnaast kan de vereniging alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen, met Inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet-winstgevende doelstellingen.

HOOFDSTUK Il - LIDMAATSCHAP

Artikel 6

De vereniging kent werkende leden, waaronder de werkende leden van rechtswege.

De werkende leden zijn:

a.de ondertekenaars van de huidige akte (werkend lid van rechtswege)

b.de beheerder van het FRUN®PARK BELLE SAMBRE (werkend lid van rechtswege)

c.de eigenaar van het FRUN®PARK BELLE SAMBRE of zijn gevolmachtigde (werkend lid van rechtswege)

d.iedere handelaar die een privatieve ruimte uitbaat in FRUN®PARK BELLE SAMBRE

De ondertekenaars van de huidige akte, de eigenaar en de beheerder zijn of worden omwille van hun hoedanigheid van rechtswege lid van de vereniging en dienen niet aan enige andere specifieke lidmaatschapsvoorwaarde te voldoen; zij kunnen slechts één maal de hoedanigheid van werkend lid hebben, zelfs als de eigenaar of de beheerder deel uitmaken van de oprichters-ondertekenaars van de oprichtingsakte van de VZW FRUN®PARK BELLE SAMBRE en dus aan meerdere onderdelen van voormelde categorieën a, b, c en d voldoen. Wanneer de ondertekenaars van huidige oprichtingsakte van de VZW FRUN®PARK BELLE SAMBRE in die hoedanigheid ontslag genomen hebben kunnen zij de hoedanigheid sub a niet meer opnieuw verwerven,

Ter uitzondering van de voorzitter en de leden van rechtswege en behoudens afwijkende bepalingen ter zake in de statuten van de vereniging kan niemand werkend lid zijn van de vereniging indien hij niet de hoedanigheid van Handelaar of uitbater-gebruiker-bezetter te welken titel ook in het retailpark heeft en met de Eigenaar verbonden is door een Overeenkcmst van terbeschikkingstelling van diensten en van verhuur; eens aan deze voorwaarden voldaan is verkrijgt de handelaar automatisoh de hoedanigheid van werkend lid zonder dat hij daarvoor enige aanvraag dient te doen; de formele aanvaarding ais lid gebeurt op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur na de datum van inwerkingtreding van de Overeenkomst van terbeschikkingstelling van diensten en van verhuur met de desbetreffende handelaar.

De beheerder, enerzijds, en de handelaars, anderzijds, kunnen, ieder wat hem betreft, elk hoogstens één bijkomend lid aanduiden, hetzij permanent, hetzij voor een specifieke vergadering of aangelegenheid, dat onbezoldigd en als adviseur zonder stemrecht in de Raad van Bestuur zitting heeft ten einde de leden van de vereniging technisch en/of commercieel te kunnen adviseren en bij te staan in hun besluitvorming. De beheerder beslist ter zake autonoom; de handelaars beslissen ter zake met eenvoudige meerderheid van stemmen.

Er moeten minstens drie werkende leden zijn met alle rechten zoals omschreven door de V&S-wet.

Bij huishoudelijk reglement van de vereniging kunnen bijzondere voorwaarden voor het lidmaatschap gesteld worden.

De werkende leden worden verder in de statuten omschreven als "leden" of "lid".

In de mate dat deze nog geen ontslag genomen hebben, zijn de navolgende oprichters de eerste werkende leden:

1.De naamloze vennootschap FRUN®PARK BELLE SAMBRE NV, met maatschappelijke zetel te 1200 BRUSSEL, Prekelindenlaan 64 bus 5, ingeschreven in de kruispuntbank van de ondernemingen (KBO) onder het nummer 0821.130.734 en met BTW nummer BE 821.130,734, voor wie optreedt zijn bestuurder, de vennootschap naar Luxemburgs recht NORTHR!NG SA. , met zetel te L  2661 Luxembourg, Rue de la Vallée,

"

MpD 22

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

42, te dezen geldig vertegenwoordigd door haar permanent vertegenwoordiger de Heer Hubert De Vos, bestuurder;

2.De naamloze vennootschap naar Luxemburgs recht NORTHRING $.A. , met zetel te L  2661 Luxembourg, Rue de la Vallée, 42, te dezen geldig vertegenwoordigd door haar permanent vertegenwoordiger de Heer Hubert De Vos, bestuurder ;

3.De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid VATKA BVBA, met zetel te 8200 BRUGGE (stadsafdeling Sint-Michiels), Torhoutse Steenweg 404, ingeschreven in de kruispuntbank voor ondernemingen (KBO) onder het nummer 0829.289.601, te dezen geldig vertegenwoordigd door haar permanent vertegenwoordiger en zaakvoerder Mevrouw VAN TUYCKOM Kati, Stefanie, Barbara, geboren te Brugge op één juni negentienhonderd één en zeventig, met woonplaats te 8200 BRUGGE (stadsafdeling Sint-Michiels), Torhoutse Steenweg 404, met rijksregisternummer 71.06.01-098.47, en met identiteitskaartnummer 1840326247-52 ;

4.De naamloze vennootschap FMC NV, met zetel te 2018 ANTWERPEN, de Keyseriei 5 bus 8, ingeschreven bij de kruispuntbank voor ondernemingen (KBO) onder het nummer 0823.372.127, te dezen geldig vertegenwoordigd door haar bestuurder BEDRECO BVBA, met zetel te 2950 KAPELLEN, Georges Spelierlaan 69, KBO 0861.511.042, met als permanent vertegenwoordiger de Heer André SCHLOMER met rijksregisternummer 45.04.29-399.92

Indien een vennootschap werkend lid dan wel werkend lid van rechtswege is, dan dient zij in haar schoot één enkele natuurlijke persoon aan te duiden die namens haar de functie van werkend lid in de Vereniging zal opnemen.

Artikel 7

Elke handelaar aanvaardt vrijwillig lid te worden en te blijven van de vereniging van handelaars zo lang hij een privatieve ruimte uitbaat in FRUN®PARK BELLE SAMBRE.

Ter uitzondering van de oprichtende werkende leden wordt een lid geacht van rechtswege en met onmiddellijke ingang ontslag te geven, indien hij de voorwaarden voor het lidmaatschap niet meer vervult of wanneer hij de functie verliest in dewelke hij als lid werd aanvaard; dit ontslag wordt formeel geratificeerd op de eerstvolgende Algemene Vergadering. Wanneer een lid van rechtswege hoger omschreven sub artikel 6 alinea 2, sub b of sub c geacht wordt van rechtswege en met onmiddellijke ingang ontslag te geven, wordt zijn opvolger automatisch als nieuw lid van rechtswege aanvaard, dit in de categorie waarin zijn rechtsvoorganger, in wiens plaats hij komt, tot dan toe fungeerde,

De door de beheerder en door de handelaars overeenkomstig artikel 6 eventueel aangeduide adviseurs zetelen onbezoldigd en zonder stemrecht in de Raad van Bestuur, ten einde de leden van de vereniging technisch en/of commercieel te kunnen adviseren en bij te staan in hun besluitvorming; zij kunnen door de beheerder of, met eenvoudige meerderheid, door de handelaars, ieder wat de door hen aangestelde adviseurs betreft, op elk ogenblik uitgesloten of ontslaan worden; dergelijk ontslag gaat onmiddellijk in dan wel op een door de beheerder te bepalen datum.

Artikel 8

Werkende leden van rechtswege kunnen niet het voorwerp uitmaken van enige uitsluiting door de Algemene Vergadering.

De uitsluiting van een lid (zoals bedoeld in artikel 6 alinea 2 sub d) kan slechts door de Algemene Vergadering beslist worden indien, ter uitzondering van diegene die het voorwerp van het voorstel tot uitsluiting uitmaakt, het in artikel 21 bepaalde quorum behaald wordt en 3/. van alle aanwezige en vertegenwoordigde stemmen het voorstel ter zake van de Raad van Bestuur goedkeuren. De beslissing wordt gemotiveerd.

Artikel 9

9.1.

Elk werkend lid van rechtswege kan te allen tijd zijn lidmaatschap van de vereniging beëindigen mits daartoe een ter post aangetekend schrijven te richten aan de Raad van Bestuur, die het ontslag ter formele ratificatie zal voorleggen aan de eerstvolgende Algemene Vergadering, zonder echter dat de Algemene Vergadering gerechtigd is het ontslag te weigeren; het ontslag gaat in op de datum van de poststempel

Voor de oprichtende werkende leden geldt het niet (langer) uitbaten van een handelszaak in FRUN®PARK E3ELLE SAMBRE niet als vorm van beëindiging van het lidmaatschap van rechtswege.

9.2.

Wat de overige leden betreft (artikel 6 alinea 2 sub d) neemt het lidmaatschap van rechtswege een einde bij faillissement, in vereffening stelling of wanneer het lid niet langer gebonden is door een overeenkomst van ter beschikking stelling van diensten en van verhuur met de eigenaar in FRUN®PARK BELLE SAMBRE.

De beëindiging van het lidmaatschap maakt alle achterstallige facturen en lopende verbintenissen ten aanzien van de Vereniging meteen opeisbaar en betaalbaar.

" 7 " 1 Moü 2.2

Artikel 10

10.1.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge Ter uitzondering van de beheerder en de oprichters, dient elk lid een jaarlijkse ledenbijdrage te betalen, die ieder jaar, na advies van de beheerder, vastgelegd wordt door de Raad van Bestuur met een maximum van 500,00 EUR, te indexeren vanaf de datum van publicatie van de oprichting in het Belgisch Staatsblad.

Wanneer een lid onder de bepalingen van artikel 6 alinea 2 sub a, b, c en d meerdere hoedanigheden bezit, is hij toch slechts één maal werkend lid en betaalt hij dus slechts één enkel jaarlijks lidgeld.

Het lidgeld dient betaald te worden binnen de maand na de dagtekening van de uitnodiging daartoe van de beheerder.

Wanneer niet binnen deze termijn betaald wordt loopt op elke niet betaalde som van rechtswege een verwijlintrest aan de voet zoals bepaald in en krachtens de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties (B.S., 07.08.2002) en zijn uitvoeringsbesluiten, dit vanaf de vervaldag tot op de dag van de volledige betaling door creditering van de bankrekening van de vereniging, zonder dat dit evenwel afbreuk doet aan de overige rechten van de vereniging; voormelde intrest geldt op jaarbasis waarbij elk begonnen jaar voor een volledig jaar geteld wordt.

Voor elke ingebrekestelling zal een administratiekost van vijfentwintig (25,00) euro aangerekend worden. Dit bedrag wordt door de beheerder jaarlijks aangepast aan de index der consumptieprijzen en naar boven afgerond naar de meest nabije euro, zonder dat het aldus aangepaste bedrag ooit lager kan zijn dan dit van het voorgaande jaar: de basisindex is deze van de maand december tweeduizend en acht.

Bij niet-betaling zal de beheerder een aangetekende ingebrekestelling uitsturen.

Wanneer binnen de maand na de datum van verzending van de aangetekende ingebrekestelling geen betaling volgt, kan de beheerder het in gebreke blijvend lid voor de bevoegde rechtbank dagvaarden.

10.2.

Daarnaast dient elke Handelaar per kalenderjaar (01.01 tot en met 31.12) zijn aandeel in de kosten te betalen. Deze kosten worden door de Algemene Vergadering, dit op voorstel van de Raad van Bestuur en na advies van de beheerder, voor ieder kalenderjaar in een budget vastgelegd. Deze verplichting geldt ongeacht de duur en/of het aanvangstijdstip en/of het eindtijdstip van de activiteit van de Handelaar in het retaiipark.

Dit aandeel wordt door de algemene vergadering bepaald op hetzelfde moment waarop het budget gestemd wordt ; bij gebrek hieraan is dit een breuk met in de teller de privatief gehuurde/bezette winkeloppervlakte en in de noemer de totale privatief verhuurde winkeloppervlakte. Het getal in de teller betreft het aantal quotiteiten dat in de overeenkomst van terbeschikkingstelling van diensten en van verhuur vermeid staat in de rubriek "overige gegevens" onderdeel "aantal quotiteiten in de betaling van de gemeenschappelijke lasten". Indien de af te rekenen periode minder dan een vol kalenderjaar bedraagt wordt het verschuldigde aandeel in de kosten berekend pro rata de effectieve huurperiode in dat jaar.

Ter betaling van deze jaarlijkse bijdrage vraagt de beheerder ieder kwartaal bij elke Handelaar een provisie op, gelijk aan één vierde van het jaarlijks gebudgetteerde bedrag. Dit kwartaalbedrag dient betaald te worden binnen de maand na de dagtekening van de uitnodiging daartoe van de beheerder.

Binnen de twee (2) maand na het einde van het jaar zal de Eigenaar of de door hem aangestelde beheerder aan de Handelaar een volledige afrekening mededelen van het door de Handelaar te betalen aandeel in de kosten van het vorig jaar.

Indien de door de Handelaar te vereffenen bedragen, zoals deze uit de afrekeningen blijken, het door de Handelaar voor dat jaar reeds overgemaakte bedrag overtreffen, dan zal de Handelaar het verschil binnen de vijftien (15) werkdagen na het versturen van de afrekening aan de vereniging op diens financiële rekening betalen.

Indien de door de Handelaar te dragen bedragen, zoals deze uit de afrekeningen blijken, lager zijn dat het door de Handelaar voor dat jaar reeds overgemaakte bedrag, dan zal het verschil ten name van deze Handelaar overgedragen worden naar het volgend kalenderjaar.

Wanneer niet binnen voormelde termijnen betaald wordt loopt op elke niet betaalde som van rechtswege een verwijlintrest aan de voet zoals bepaald in en krachtens de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties (B.S., 07.08.2002) en zijn uitvoeringsbesluiten, dit vanaf de vervaldag tot op de dag van de volledige betaling door creditering van de bankrekening van de vereniging, zonder dat dit evenwel afbreuk doet aan de overige rechten van de vereniging; voormelde intrest geldt op jaarbasis waarbij elk begonnen jaar voor een volledig jaar geteld wordt.

Voor elke ingebrekestelling zal een administratiekost van vijfentwintig (25,00) euro aangerekend worden. Dit bedrag wordt docr de beheerder jaarlijks aangepast aan de index der consumptieprijzen en naar boven afgerond naar de meest nabije euro, zonder dat het aldus aangepaste bedrag ooit lager kan zijn dan dit van het voorgaande jaar; de basisindex is deze van de maand december tweeduizend en acht.

Bij niet-betaling zal de beheerder een aangetekende ingebrekestelling uitsturen.

Wanneer binnen de maand na de datum van verzending van de aangetekende ingebrekestelling geen betaling volgt, kan de beheerder het in gebreke blijvend lid voor de bevoegde rechtbank dagvaarden.

10.3.

MDD 2.2

4

De leden gaan uit hoofde van de verbintenissen van de vereniging geen andere persoonlijke verplichting

aan dan het betalen van de beide In dit artikel bepaalde bijdragen .

ArtiKel 11

Alle leden kunnen, na minstens tien werkdagen op voorhand daartoe een afspraak met de beheerder

gemaaid te hebben, op de zetel van de vereniging raadplegen:

-het register van de leden

-alle notulen en beslissingen van de Algemene Vergadering, van de Raad van Bestuur en van alle

personen, al dan niet met een bestuursfunctie, die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat

bekleden.

-alle boekhoudkundige stukken van de vereniging.

ArtiKel 12

Het uitgesloten lid, het ontslagnemend lid of de rechthebbenden uit welke hoofde ook in alle gevallen waarin het lidmaatschap van rechtswege eindigt, kunnen geen aanspraak maken op het vermogen van de vereniging en kunnen zelfs de teruggave van gestorte jaarlijkse lidgelden en kostenbijdragen niet vorderen. Deze uitsluiting van rechten op de activa geldt te allen tijde; tijdens het lidmaatschap, bij beëindiging van het lidmaatschap om wat voor reden dan ook, bij ontbinding van de vereniging, enz,

Een van rechtswege ontslagnemend lid, een ontslagnemend lid of een uitgesloten lid kan noch uittreksels, noch verantwoording noch zegellegging noch inventarisatie eisen.

HOOFDSTUK 111 - DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 13

De Algemene Vergadering bestaat uit de werkende leden. Elke privatieve ruimte geeft slechts recht op één lidmaatschap als werkend lid in de vereniging. Alle werkende leden hebben gelijk stemrecht, Elk werkend lid heeft één stem, Het stemrecht is geschorst zo lang een lid niet aan al zijn financiële verplichtingen ten aanzien van de Vereniging voldaan heeft.

ArtiKel 14

De Algemene Vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging en neemt over alle aangelegenheden die haar voorgelegd worden de principiële beslissingen.

De volgende exclusieve bevoegdheden kunnen uitsluitend door de Algemene Vergadering uitgeoefend

worden:

1.de wijziging van de statuten;

2.de benoeming en de afzetting van de commissaris(sen) en het bepalen van diens (hun) bezoldiging;

3.de kwijting aan de bestuurders en de commissaris(sen);

4.de ontbinding van de vereniging;

5.de uitsluiting van een werkend lid;

6.de bespreking van het beheersverslag;

7.het verlenen van kwijting aan de beheerder en aan de Raad van Bestuur voor hun prestaties over het

voorbije kalenderjaar;

8.de goedkeuring van de rekening over het voorbije kalenderjaar;

9.de goedkeuring van het budget voor het komende kalenderjaar;

10.de verkiezing en afzetting van de leden van de Raad van Bestuur;

11.de goedkeuring van de jaarlijkse animatie- en reclameprogramma's, promotionele en commerciële acties.

ArtiKel 15

Elk jaar worden ten minste twee Algemene Vergaderingen belegd, met name in de loop van de maand maart en in de loop van de maand oktober van elk jaar.

Deze gaan door op een dag, uur en plaats die door de voorzitter van de Raad van Bestuur bepaald wordt en in de uitnodiging aan alle leden medegedeeld wordt; de Algemene Vergadering moet steeds doorgaan in het bestuurlijk arrondissement waar het Frun®Park gelegen is.

Wanneer de omstandigheden het noodzaken kan de voorzitter van de Raad van Bestuur steeds Buitengewone Algemene Vergaderingen bijeenroepen; deze oordeelt ter zake soeverein.

De Buitengewone Algemene Vergadering kan ook samengeroepen worden op verzoek van minstens drie (3) handelaars of op verzoek van de Eigenaar of bij unanieme beslissing van de Raad van Bestuur.

TelKens in huidige statuten de term "Algemene Vergadering" gebruikt wordt slaat deze zowel op de "Algemene Vergadering" ais op de "Buitengewone Algemene Vergadering".

De organisatie van de Algemene Vergadering is in handen van de beheerder,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De Algemene Vergadering is slechts geldig samengesteld en kan slechts geldig vergaderen wanneer alle leden op regelmatige wijze opgeroepen werden,

Artikel 16

De beheerder bepaalt de agenda van elke Algemene Vergadering.

De agenda vermeldt steeds als eerste punt de goedkeuring van het proces-verbaal van de vorige Algemene Vergadering.

De nodige stukken worden steeds met de uitnodiging meegestuurd,

Op de Algemene Vergadering van maart legt de beheerder tevens het financieel verslag (balans  resultatenrekening - toelichting) over het afgelopen werkjaar ter goedkeuring voor en wordt tevens aan de Algemene Vergadering de vraag om kwijting te geven aan de beheerder en aan de Raad van Bestuur voor hun prestaties over het voorbije kalenderjaar voorgelegd.

Op de Algemene Vergadering van oktober legt de beheerder tevens het budget voor het komende werkjaar ter goedkeuring voor.

Artikel 17

Elk lid van de Algemene Vergadering kan tot drie werkdagen voorafgaand aan de datum van de Algemene Vergadering aan de beheerder vragen dat één of meerdere punten aan de agenda van de Algemene Vergadering zouden toegevoegd worden.

Deze vraag kan gesteld worden hetzij per gewone brief, hetzij bij ter post aangetekend schrijven, hetzij per fax, hetzij via elektronische post.

Iedere vraag tot toevoeging dient op straffe van niet-ontvankelijkheid vergezeld te zijn van een gestoffeerde toelichting waarin het toe te voegen agendapunt geduid wordt aan de hand van de probleemstelling en het voorstel van beslissing.

Deze eventuele bijkomende punten kunnen weliswaar het voorwerp van een eerste discussie uitmaken maar er kan niet over beslist worden; deze eventuele bijkomende punten moeten op de agenda gebracht worden van de eerstvolgende gewone dan wel buitengewone Algemene Vergadering, waar er dan wel kan over beraadslaagd en beslist worden.

Artikel 18

Elke uitnodiging voor de Algemene Vergadering gebeurt bij ter post aangetekend schrijven, fax of elektronische post naar de woonplaats, maatschappelijke zetel of gekozen woonplaats van ieder der leden.

Een eventuele tweede uitnodiging voor de Algemene Vergadering gebeurt bij gewone brief, fax of elektronische post naar de woonplaats, maatschappelijke zetel of gekozen woonplaats van ieder der leden.

De uitnodiging tot de Algemene Vergadering wordt door de beheerder minstens veertien (14) kalenderdagen voorafgaand aan de datum van de Algemene Vergadering naar alle leden van de vereniging verstuurd.

De oproeping bevat de agenda met per punt een voorstel van beslissing met desgevallend verantwoordingsstukKen; alleen over deze punten kan de Algemene Vergadering geldig beraadslagen en beslissen.

Bij hoogdringendheid kan voormelde termijn bij beslissing van de Raad van Bestuur ingekort worden. ln dat geval moet de aldus samengeroepen Algemene Vergadering als eerste beleidsdaad de geldigheid van de oproepingen bevestigen.

Artikel 19

De voorzitter van de vereniging van Handelaars, met name de beheerder, is van rechtswege voorzitter van

de Algemene Vergadering.

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter of de ondervoorzitter van de Raad van

Bestuur of bij zijn ontstentenis door de oudste in leeftijd aanwezige bestuurder.

De voorzitter duidt de secretaris en twee stemopnemers aan.

Zij maken het bureau van de vergadering uit.

Artikel 20

De beheerder is van rechtswege voorzitter van de Vereniging van Handelaars en van de Algemene Vergadering. Hij heeft telkens stemrecht.

Een ontslagnemend of ontslagen beheerder verliest met ingang van de dag waarop zijn ontslag ingaat van rechtswege de hoedanigheid van voorzitter van de Vereniging van Handelaars en van de Algemene Vergadering,

Artikel 21

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

De Algemene Vergadering kan geldig vergaderen en bindende beslissingen nemen wanneer ten minste zeventig (70) procent van de werkende leden in persoon aanwezig zijn dan wel bij geschreven volmacht vertegenwoordigd zijn.

Niemand mag nochtans over meer dan twee volmachten beschikken.

Indien niet minstens zeventig procent van de werkende leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, wordt onmiddellijk een nieuwe vergadering belegd op een datum die niet meer dan één maand van de eerste vergadering verwijderd mag zijn, waarop dan geldig beraadslaagd kan worden en bindende beslissingen kunnen genomen worden ongeacht het aantal aanwezigen of vertegenwoordigden.

Met uitzondering van de besluiten die bij authentieke akte moeten worden verleden kunnen de besluiten van de Algemene Vergadering ook bij eenparig schriftelijk akkoord van de werkende leden worden genomen. De voorzitter beslist wanneer deze wijze van besluitvorming gebruikt wordt en vermeldt de mogelijkheid van schriftelijke besluitvorming telkens uitdrukkelijk in de oproeping; de Algemene Vergadering kan ook bij éénparigheid van stemmen hiervoor een specifieke regeling of procedure uitwerken. Eik op deze wijze tot stand gekomen besluit wordt geacht genomen en goedgekeurd te zijn op de dag waarop het laatste aldus aan de beraadslaging deelnemend werkend lid zijn schriftelijk akkoord, via welk communicatiemiddel dan ook, betuigd heeft.

De Algemene Vergadering mag slechts beraadslagen over de punten die op de agenda vermeld zijn. Punten die niet op de agenda vermeld zijn, kunnen niet behandeld of beslist worden; deze kunnen slechts behandeld en beslist worden nadat hiertoe een nieuwe Algemene Vergadering samengeroepen is met uitnodiging van aile leden en vermelding van dit agendapunt.

Elk aanwezig of vertegenwoordigd lid heeft één stem.

In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter beslissend.

De stemming is geheim telkens het over personen gaat of wanneer 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde leden hierom vraagt.

Met uitzondering van wat bepaald wordt in art. 22 en 47 worden de beslissingen genomen met de gewone meerderheid der aanwezige stemmen. De eigenaar kan betreffende de punten vermeld in artikel 14 sub 1 steeds zijn veto stellen om zijn belangen te beveiligen.

De beslissingen van de Algemene Vergadering zijn bindend voor alle Handelaars, zelfs voor zij die afwezig waren of voor hen die een andere mening hebben en zelfs voor hen die niet in regel zijn met hun lidmaatschap.

Bijgevolg dient elke Handelaar zijn aandeel in de kostprijs van de in artikel 5 bepaalde acties te dragen en zijn aandeel binnen de maand nadat hij hiertoe door de beheerder wordt uitgenodigd te voldoen op de door de beheerder aan te duiden rekening.

Artikel 22

In afwijking van artikel 21 vereist elke wijziging of aanvulling van de statuten een beraadslaging in een vergadering die voldoet aan een quorum van minstens % van de werkende leden dat in persoon aanwezig is dan wel bij volmacht vertegenwoordigd is en waarbij een dubbele meerderheid van (1) minstens 3/ van de aanwezige of vertegenwoordigde werkende leden en (2) minstens 2/3 van de werkende leden van rechtswege de voorgestelde wijziging goedkeurt. Ingeval op de eerste vergadering minder dan 3/ van de werkende leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen kan aannemen met de meerderheden hierna bepaald, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde werkende leden. De eigenaar kan steeds zijn veto stellen cm zijn belangen te beveiligen. De tweede vergadering mag ten vroegste na verloop van een termijn van 15 dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. De beslissing wordt geacht aanvaard te zijn indien ze wordt goedgekeurd door 3/ van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde werkende leden. Enkel wanneer de statutenwijziging betrekking heeft op het doel of de doeleinden waarvoor de vereniging is opgericht, vereist ze een dubbele meerderheid van (1) 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde werkende leden en (2) 2/3 van de stemmen van de werkende leden van rechtswege.

Artikel 23

De beslissingen worden opgenomen in notulen.

De notulen van iedere Algemene Vergadering worden door de secretaris opgesteld en door het bureau

alsook door de leden die zulks wensen ondertekend.

In voorkomend geval worden de volmachten bij deze notulen gevoegd.

Een afschrift van de notulen wordt binnen de twee weken na de datum van de betreffende vergadering bij gewone brief, fax of elektronische post verstuurd naar alle handelaars en/of gebruikers.

Binnen een termijn van veertien (14) dagen na de datum van verzending van de notulen hebben de leden het recht hun opmerkingen of bezwaren over de inhoud van de notulen aan de beheerder kenbaar te maken. Deze opmerkingen of bezwaren warden op de eerstvolgende Algemene Vergadering behandeld.

De beslissingen van de Algemene Vergadering van de vereniging moeten onder de vorm van notulen op doorlopende wijze opgenomen warden in een notulenboek voor de beslissingen van de Algemene Vergadering.

Deze worden per notule per pagina geparafeerd en op de laatste pagina ondertekend door de voorzitter en door alle leden van de betreffende vergadering die dit wensen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Het notulenboek wordt gehouden op de zetel van de vereniging en de werkende leden zullen hun

inzagerecht kunnen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het KB, van 26 juni 2003 vastgelegde

modaliteiten.

Er kunnen aan elke belanghebbende uittreksels uit het notulenboek afgeleverd worden.

Dit verzoeK wordt gericht aan de beheerder.

De kostprijs van de uittreksels is 0,20 EUR per blad; dit bedrag wordt door de beheerder jaarlijks aangepast

aan de index der consumptieprijzen en naar boven afgerond naar het meest nabije getal van vijf (5) eurocent;

de basisindex is deze van de maand december tweeduizend en acht.

De uittreksels worden ondertekend door de beheerder of door twee bestuurders.

HOOFDSTUK IV - DE RAAD VAN BESTUUR

Artikel 24

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van maximaal zes leden, samengesteld uit de Eigenaar of zijn gevolmachtigde, de beheerder en vier leden die door de Algemene Vergadering gekozen worden onder de handelaars.

De mandaten zijn onbezoldigd.

Het aantal bestuurders moet in elk geval steeds lager zijn dan het aantal personen dat werkend lid is van de vereniging.

De Raad van Bestuur doet de voorstelling van de kandidaten in de Algemene Vergadering volgens de regelen en modaliteiten die bij huishoudelijk reglement zullen bepaald worden; bij gebrek hieraan gebeurt de voordracht van de kandidaten door de Raad van Bestuur na een stemming in de Raad van Bestuur waarbij elke kandidaat een meerderheid van de helft plus één van de geldig uitgebrachte stemmen moet bekomen; de stemming mag enkel betrekking hebben op de vraag of de kandidatuur aan de formele geldigheidsvoorwaarden, zoals hierna bepaald, voldoet.

Men kan zich slechts op geldige wijze kandidaat stellen (1) door zijn kandidatuur bij aangetekend schrijven aan de Raad van Bestuur, op het adres van de beheerder, te richten, dit uiterlijk drie werkdagen voorafgaand aan de datum van de Algemene Vergadering waarop over de benoeming moet gestemd worden; de stempel van de post geldt ais bewijs van de datum van verzending, of, (2) door zijn kandidatuur te stellen op de Algemene Vergadering waar over de In te vullen mandaten moet gestemd worden op voorwaarde dat deze kandidatuur unaniem aanvaard wordt door alle aanwezige of vertegenwoordigde leden op deze Algemene vergadering

Artikel 25

De Raad van Bestuur bestaat uit maximaal zes leden, als volgt verdeeld:

-1 voorzitter-secretaris-penningmeester

5 leden

De Raad van Bestuur kan steeds met éénparigheid van stemmen beslissen om een aparte functie van penningmeester te creëren waarbij de voorzitter deze functie dan niet waarneemt; in dat geval moet de penningmeester steeds een handelaar zijn en wordt deze functie verkozen onder de vier leden-handelaars,

Eén van de gewone leden van de Raad van Bestuur is steeds de Eigenaar of zijn gevolmachtigde.

De Raad van Bestuur kan maximaal twee leden coopteren, welke geen stemrecht hebben.

De voorzitter van de vereniging van Handelaars, met name de beheerder, is van rechtswege voorzitter van de Raad van Bestuur. Hij heeft telkens stemrecht. Een ontslagnemend of ontslagen beheerder verliest met ingang van de dag waarop zijn ontslag ingaat van rechtswege de hoedanigheid van voorzitter van de Vereniging van Handelaars en van de Raad van Bestuur.

Vier leden warden door de Algemene Vergadering in één enkele stemronde gekozen, waarbij elk aanwezig of vertegenwoordigd lid vier stemmen mag uitbrengen en de vier kandidaten met de meeste van de geldig uitgebrachte stemmen, in volgorde van het aantal behaalde stemmen, verkozen zijn; in geval het niet mogelijk is op deze wijze vier kandidaten te rangschikken en te verkiezen omwille van het feit dat meerdere kandidaten een gelijk aantal stemmen hebben dan wordt onder deze ex aequo kandidaten een tweede stemronde gehouden waarbij de kandida(a)t(en) met de meeste van de geldig uitgebrachte stemmen het (de) na de eerste stemronde nog resterende niet toegewezen bestuursmanda(a)t(en) toegewezen krijgt(en). Blijken ook na de tweede stemronde meerdere kandidaten een gelijk aantal stemmen te hebben zodat het niet mogelijk is alle na de tweede stemronde nog resterende niet toegewezen bestuursmanda(a)t(en) toe te wijzen, dan volgt een derde stemronde volgens dezelfde modaliteiten als de tweede stemronde. Blijken ook na de derde stemronde meerdere kandidaten een gelijk aantal stemmen te hebben zodat het niet mogelijk is alle na de tweede stemronde nog resterende niet toegewezen bestuursmanda(a)t(en) toe te wijzen, dan is de kandidaat met de grootste anciënniteit in de Algemene vergadering verkozen.

Indien de Raad van Bestuur beslist een aparte functie van penningmeester te creëren dan wordt onder de vier aldus verkozen handelaars-leden van de Raad van Bestuur door de Algemene Vergadering de penningmeester aangeduid waarbij elk aanwezig of vertegenwoordigd [id één stem mag uitbrengen en de kandidaat met de meeste van de geldig uitgebrachte stemmen verkozen is, In geval van staking van stemmen wordt een tweede stemronde gehouden tussen de kandidaten die een gelijk aantal stemmen behaalden. Indien

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

~ J a M0D 2.2

ook na afloop van de tweede stemronde geen enkele kandidaat alleen het meeste van de geldig uitgebrachte stemmen behaalt is de kandidaat met de grootste anciënniteit In de Algemene vergadering verkozen. Indien één of meerdere van de vier verkozen handelaars-leden van de Raad van Bestuur voor de stemming te kennen geeft geen interesse te hebben in de functie van Penningmeester dan wordt de stemming enkel gehouden onder de overige handelaars-leden van de raad van Bestuur.

De bestuurders worden telkens benoemd voor een termijn van drie (3) jaar; hun mandaat kan verlengd worden.

Indien de functie van bestuurder toegekend wordt aan een vennootschap dan zal deze de natuurlijke persoon aanwijzen die namens haar het mandaat zal vervullen.

Ter uitzondering van de stichtende leden is elk lid van de Raad van Bestuur van rechtswege ontslagnemend van zodra hij niet langer de hoedanigheid van Handelaar, en dus lid van de vereniging, heeft.

Elk lid van de Raad van Bestuur kan tevens te allen tijd ontslag nemen mits dit bij ter post aangetekend schrijven aan de Raad van Bestuur te melden. De Raad van Bestuur doet vervolgens het nodige om het besluit houdende aanvaarding van het ontslag ter griffie van de Rechtbank van Koophandel neer te leggen, dit overeenkomstig artikel 26 novies § f V&S-wet, en doet eveneens het nodige ter publicatie in het Belgisch Staatsblad, dit overeenkomstig art. 26 novies § 2 V&S-wet; het ontslag heeft intern onmiddellijke uitwerking maar heeft naar derden toe slechts uitwerking op de dag van de publicatie ervan in het Belgisch Staatsblad, dit overeenkomstig art. 26 novies § 3 V&S-wet. De voorzitter, de secretaris en de penningmeester zijn ertoe gehouden op het ogenblik van het ontslag, om welke reden ook, aile door hen bewaarde documentatie en stukken van de vereniging aan de Raad van Bestuur ter hand te stellen.

Bij ontslag of ontslag van rechtswege van een bestuurder wordt binnen de maand een buitengewone Algemene Vergadering samengeroepen die de aanvaarding van het ontslag door de Raad van Bestuur ratificeert, die in de opvulling van de vacante plaats voorziet en die de ontslagnemende bestuurder desgevallend reeds kwijting geeft; de aldus nieuw gekozen bestuurder voleindigt het mandaat van zijn voorganger, Indien aan de ontslagnemende bestuurder op de voormelde buitengewone Algemene Vergadering nog geen kwijting verleend werd wordt dit punt overeenkomstig artikel 16 van de huidige statuten geagendeerd op de eerstvolgende gewone Algemene Vergadering.

Artikel 26

De Raad van Bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheid om de vereniging te besturen. De Raad is bevoegd voor aile handelingen, zowel van bestuur als van beschikking in alle maatschappelijke aangelegenheden, voor zover zij niet uitdrukkelijk door de wet of door de statuten aan de Algemene Vergadering voorbehouden zijn.

De Raad van Bestuur is belast met het dagdagelijks materieel en financieel bestuur van de vereniging en neemt alle concrete en praktische uitvoeringsbeslissingen ter zake de principiële beslissingen die de Algemene Vergadering genomen heeft.

In geval van volstrekte noodzakelijkheid kan zij ten uitzonderlijke titel ook een principiële beslissing nemen, met name wanneer de tijd ontbreekt om ter zake een buitengewone Algemene Vergadering bijeen te roepen; in dergelijk geval dient de door de Raad van Bestuur genomen principiële beslissing wel steeds op de eerstvolgende gewone dan wel buitengewone Algemene Vergadering aan de leden van de Vereniging ter ratificatie voorgelegd te worden.

De Raad van Bestuur kan zo nodig personeel voor de vereniging aannemen en ontslaan.

De Raad van Bestuur kan (een) bankrekening(en) openen en desgevallend afsluiten en alle financiële verrichtingen voor de vereniging doen.

Voor elke financiële verrichting is de handtekening van de Voorzitter vereist. Indien de Voorzitter in de onmogelijkheid is te tekenen, dan tekent de penningmeester. Indien er geen aparte functie van penningmeester bestaat of indien de penningmeester in de onmogelijkheid is te tekenen, dan volstaat de gezamenlijke handtekening van twee leden van de Raad Van Bestuur, waarbij één van beiden de eigenaar of zijn gevolmachtigde is en de andere het lid-handelaar van de Raad van Bestuur met de grootste anciënniteit is.

De Raad van Bestuur kan aile postverrichtingen doen, daaronder het ophalen van aangetekende zendingen.

Zij kan onder meer alle gelden en waarden in ontvangst nemen; aile bedragen, schenkingen en legaten aanvaarden en opvorderen; alle roerende en onroerende goederen en rechten verkrijgen, vervreemden, ruilen, huren en verhuren, zelfs voor meer dan negen jaar; voorschotten toestaan en uitbetalen; alle toelagen en steungelden zowel private als officiële aanvaarden en ontvangen in naam van de vereniging; in rechte als eiser en als verweerder optreden; dadingen aangaan; scheidsrechterlijke bedingen sluiten, bewilligen en verzaken. Deze opsomming is niet beperkt.

De Raad kan met eenparigheid van stemmen bepaalde bevoegdheden, die niet specifiek toegewezen zijn, hetzij door de V&S Wet hetzij door huidige statuten, overdragen aan de voorzitter-beheerder, aan één of meer van zijn leden of aan om het even welke mandataris. Zodanige verdeling van taken kan aan derden niet worden tegengeworpen, zelfs niet nadat ze zijn openbaar gemaakt.

Artikel 27

Elk jaar worden ten minste twee vergaderingen van de Raad van Bestuur belegd, met name in de loop van de maand februari en in de loop van de maand september van elk jaar.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

., MOD 2.2

Deze gaan door op een dag, uur en plaats die door de beheerder bepaald wordt en ln de uitnodiging aan alle leden medegedeeld wordt en moeten steeds doorgaan in het bestuurlijk arrondissement waar het Frun®Park gelegen is.

Wanneer de omstandigheden het noodzaken kunnen extra vergaderingen van de Raad van Bestuur bijeen geroepen worden. De beheerder oordeelt desbetreffend soeverein.

De Raad van Bestuur kan ook samengeroepen worden op verzoek van minstens twee (2) leden of op verzoek van de Eigenaar.

De organisatie van de Raad van Bestuur is in handen van de beheerder.

De Raad van Bestuur is slechts geldig samengesteld en kan slechts geldig vergaderen wanneer alle leden op regelmatige wijze opgeroepen werden. Wanneer de dringende noodzakelijkheid of het belang van de vereniging of de aard van het onderwerp dit vereisen of toelaten, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. De voorzitter beslist wanneer deze wijze van besluitvorming gebruikt wordt en vermeldt de mogelijkheid van schriftelijke besluitvorming telkens uitdrukkelijk in de oproeping; de Raad van Bestuur kan ook bij éénparigheid van stemmen hiervoor een specifieke regeling of procedure uitwerken. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per brief, fax, e-mail-, video- of telefoonconferentie of om het even welk ander communicatiemiddel. Elk op deze wijze tot stand gekomen besluit wordt geacht genomen en goedgekeurd te zijn op de dag waarop de laatste aldus aan de beraadslaging deelnemende bestuurder zijn schriftelijk akkoord betuigd heeft.

Artikel 28

De beheerder bepaalt de agenda van de Raad van Bestuur.

De agenda vermeldt steeds als eerste punt de goedkeuring van het proces-verbaal van de vorige

vergadering.

De nodige stukken worden steeds met de uitnodiging meegestuurd.

De agenda van de Raad van Bestuur vermeldt steeds de evaluatie, op verslag van de penningmeester, van

de financiële toestand van de vereniging, zodat de uitvoering van het budget op permanente basis kan

nagegaan worden.

Artikel 29

Elk lid van de Raad van Bestuur kan tot één werkdag voorafgaand aan de datum van de Raad van Bestuur aan de voorzitter vragen dat één of meerdere punten aan de agenda van de Raad van Bestuur zouden toegevoegd worden.

Deze vraag kan gesteld worden hetzij per gewone brief, hetzij bij ter past aangetekend schrijven, hetzij per fax, hetzij via elektronische post.

Iedere vraag tot toevoeging dient op straffe van niet-ontvankelijkheid vergezeld te zijn van een gestoffeerde toelichting waarin het toe te voegen agendapunt geduid wordt aan de hand van de probleemstelling en het voorstel van beslissing.

Behoudens hoogdringendheid, waaromtrent de Raad van Bestuur slechts kan beslissen met unanimiteit van alle aanwezige en vertegenwoordigde leden, en waarbij een beslissing betreffende het als hoogdringend verklaard punt eveneens de unanimiteit vereist van alle aanwezige en vertegenwoordigde leden, kunnen deze bijkomende punten weliswaar het voorwerp van een eerste discussie uitmaken maar kan er niet over beslist worden; deze eventuele bijkomende punten moeten op de agenda gebracht worden van de eerstvolgende Raad van Bestuur, waar er dan wel kan over beraadslaagd en beslist worden.

Artikel 30

De beslissingen worden opgenomen in notulen.

De notulen van iedere vergadering worden door de secretaris opgesteld en door hem alsook door de

aanwezige bestuurders ondertekend.

In voorkomend geval worden de volmachten bij deze notulen gevoegd.

Een afschrift van de notulen wordt binnen de twee weken na de datum van de betreffende vergadering bij gewone brief, fax of elektronische post verstuurd naar alle leden van de Raad van Bestuur.

Binnen een termijn van veertien (14) dagen na de datum van verzending van de notulen hebben de leden het recht hun opmerkingen of bezwaren over de inhoud van de notulen aan de beheerder kenbaar te maken.

Deze opmerkingen of bezwaren worden op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur behandeld.

De beslissingen van de Raad van Bestuur van de vereniging moeten ander de vorm van notulen op doorlopende wijze opgenomen worden in een notulenboek voor de beslissingen van de Raad van Bestuur.

Deze worden per notule per pagina geparafeerd en op de laatste pagina ondertekend door de voorzitter en door alle leden van de betreffende vergadering die dit wensen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Moa 2.2

Het notulenboek wordt gehouden op de zetel van de vereniging en de werkende leden zullen hun

inzagerecht kunnen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 vastgelegde

modaliteiten.

Er kunnen aan elke belanghebbende uittreksels uit het notulenboek afgeleverd worden.

Dit verzoek wordt gericht aan de beheerder.

De kostprijs van de uittreksels is 0,20 EUR per blad; dit bedrag wordt door de beheerder jaarlijks aangepast

aan de index der consumptieprijzen en naar boven afgerond naar het meest nabije getal van vijf (5) eurocent;

de basisindex is deze van de maand december tweeduizend en acht.

De uittreksels worden ondertekend door de beheerder of door twee bestuurders.

Artikel 31

Indien een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de Raad van Bestuur, moet hij dit meedelen aan de andere bestuurders véér de Raad van Bestuur een besluit neemt. De bestuurder met het tegenstrijdig belang, verwijdert zich uit de vergadering en onthoudt zich van de beraadslaging en de stemming over de aangelegenheid waarop het betrekking heeft. Voormelde procedure is niet toepasselijk op gebruikelijke verrichtingen die plaatshebben onder de voorwaarden en tegen de zekerheden die op de markt gewoonlijk gelden voor soortgelijke verrichtingen.

Artikel 32

Behoudens hetgeen in artikel 26 bepaald staat ter zake de financiële verrichtingen en het dagelijks bestuur, is de vereniging in alle akten en handelingen steeds geldig vertegenwoordigd door de handtekening van de voorzitter en één handelaar-bestuurder zonder dat een bijzondere machtiging vanwege de Raad van Bestuur dient voorgelegd te worden. Alle rechtsvorderingen, hetzij als eiser, hetzij als verweerder, worden geldig gedaan uit naam van de vereniging door de voorzitter en één handelaar-bestuurder. In geval van hoogdringendheid of absolute noodzakelijkheid kan de Voorzitter alleen optreden mits de reden hiertoe meteen bij elektronische post aan alle leden van de Raad van Bestuur te meiden.

Artikel 33

De Raad van Bestuur vergadert op bijeenroeping door de voorzitter-beheerder of de ondervoorzitter.

Elke uitnodiging voor de Raad van Bestuur gebeurt per gewone brief, fax of elektronische post naar de woonplaats, maatschappelijke zetel, gekozen woonplaats of e-mail adres van ieder der leden.

De uitnodiging wordt door de voorzitter-beheerder minstens tien (10) dagen voorafgaand aan de datum van de Raad van Bestuur naar alle leden van de Raad van Bestuur verstuurd; in dringende gevallen, waarover de voorzitter-beheerder soeverein oordeelt, kan deze termijn ingekort worden, zonder dat hij echter minder dan vierentwintig (24) uur mag bedragen.

De oproeping bevat de agenda met per punt een voorstel van beslissing met desgevallend verantwoordingsstukken; de Raad van Bestuur kan alleen over deze punten geldig beraadslagen en beslissen.

De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter-beheerder of de ondervoorzitter of bij hun belet door de oudste in leeftijd aanwezige bestuurder.

Artikel 34

De Raad mag slechts beslissingen nemen over de punten die op de agenda vernield zijn.

De Raad van Bestuur kan geldig vergaderen en bindende beslissingen nemen wanneer minstens vier leden in persoon aanwezig zijn of bij volmacht vertegenwoordigd zijn. Geen lid van de Raad van Bestuur kan houder zijn van meer dan één volmacht. Indien dit quorum niet gehaald wordt, kan een nieuwe vergadering bijeengeroepen worden die over dezelfde agendapunten kan beslissen, ongeacht het aantal aanwezigen.

Elk lid heeft één stem.

De beslissingen worden bij gewone meerderheid van de aanwezige stemmen genomen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter beslissend.

De stemming is geheim telkens het over personen gaat of wanneer 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde leden hierom vraagt,

De beslissingen van de Raad van Bestuur zijn bindend voor alle Handelaars, zelfs voor zij die afwezig waren of voor hen die een andere mening hebben en zelfs voor hen die niet in regel zijn met hun lidmaatschap.

Bijgevolg dient elke Handelaar zijn aandeel in de kostprijs van de in artikel 5 bepaalde acties te dragen en zijn aandeel binnen de maand te voldoen op de door de beheerder aan te duiden rekening.

Artikel 35

De benoeming van de leden van de Raad van Bestuur en hun ambtsbeëindiging wordt door toedoen van de Raad van Bestuur openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel, en van een uittreksel daarvan bestemd om in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad te worden bekendgemaakt. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of personen die de vereniging vertegenwoordigen,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Maa 2.2

de vereniging ieder afzonderlijk, gezamenlijk dan wel als college verbinden alsook de omvang van hun bevoegdheden.

HOOFDSTUK V - DAGELIJKS BESTUUR

Artikel 36

De voorzitter-beheerder is belast met het dagelijks bestuur van de vereniging. Hij is bevoegd om namens de vereniging de dagelijkse briefwisseling te ondertekenen, alle kwijtingen en ontvangstbewijzen ten aanzien van financiële en andere instellingen en alle documenten tegenover de post, tol en vervoer te ondertekenen.

Artikel 37

Worden tot daden van dagelijks bestuur gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de vereniging te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de Raad van Bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

Artikel 38

De benoeming van de personen belast met het dagelijks bestuur en hun ambtsbeëindiging wordt openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel, en van een uittreksel daarvan bestemd om in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad te worden bekendgemaakt. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of de personen die de vereniging vertegenwoordigen inzake dagelijks bestuur, de vereniging ieder afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel als college verbinden alsook de omvang van hun bevoegdheden.

HOOFDSTUK VI -AANSPRAKELIJKHEID

Artikel 39

De bestuurders zijn niet persoonlijk verbonden door de verbintenissen van de vereniging. Tegenover de vereniging en tegenover derden is hun verantwoordelijkheid beperkt tot de vervulling van de hun gegeven opdracht overeenkomstig het gemeen recht, het bepaalde in de wet en in de statuten en zijn ze aansprakelijk voor de tekortkomingen in hun (dagelijks) bestuur.

De vereniging zal ten laste van het budget ten behoeve van zichzelf, haar beheerder en bestuurders bij een eersterangs verzekeringsmaatschappij een bestuurdersaansprakelijkheidspolis (D&O polis) afsluiten die, ter uitzondering van opzet of zware fout, ten aanzien van derden en/of de vereniging de normale schade die uit de normale vervulling van het bestuursmandaat voortvloeit of kan voortvloeien dekt; de beheerder neemt hiertoe het initiatief en zorgt, na goedkeuring door de Raad van Bestuur, voor het ondertekenen van de polis en voor de opvolging ervan.

HOOFDSTUK VII - TOEZICHT

Artikel 40

Zolang de vereniging voor het laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in artikel 17, §5 V&S-wet niet overschrijdt, is de vereniging niet verplicht een commissaris te benoemen. Zodra de vereniging de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de Algemene Vergadering onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren voor een termijn van drie jaar. De Algemene Vergadering bepaalt ook de bezoldiging van de commissaris.

HOOFDSTUK VIII  BOEKHOUDING EN BUDGET

Artikel 41

Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december. In afwijking hiervan wordt het eerste boekjaar afgesloten op 31 december van het jaar volgend op dat waarin de vereniging werd opgericht, hetzij op 31 december 2012.

De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig het bepaalde in artikel 17 V&S-wet en de daarop toepasselijke uitvoeringsbesluiten. De jaarrekening wordt neergelegd in het dossier gehouden op de griffie van de rechtbank van koophandel overeenkomstig het bepaalde in artikel 26novies V&S-wet. Voor zover van toepassing wordt de jaarrekening tevens neergelegd bij de Nationale Bank overeenkomstig het bepaalde in artikel 17, §6 V&S-wet en de desbetreffende uitvoeringsbesluiten, De Raad van Bestuur legt de jaarrekening

,

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

van het voorafgaande boekjaar alsook een voorstel van begroting ter goedkeuring voor aan de jaarlijkse Algemene Vergadering,

Artikel 42

De penningmeester houdt de rekening(en) van de vereniging bij, ontvangt de fondsen van de vereniging en deponeert ze in naam van de vereniging bij elke bank of financiële instelling die de Raad van Bestuur aangewezen heeft; wanneer de beheerder de boekhouding verricht of deze onder diens verantwoordelijkheid verricht wordt, wordt voormelde taak van de penningmeester aan de beheerder en/of de boekhouder gedelegeerd.

De penningmeester ziet overeenkomstig artikel 26 toe op de betaling van de uitgaven die door de bevoegde leden van de Raad van Bestuur goedgekeurd zijn,

Onverminderd datgene wat bepaald staat in de derde laatste alinea van artikel 25, bewaart de penningmeester ter zetel van de vereniging gedurende de voorgeschreven wettelijke periode, en minstens gedurende vijf jaar, alle bewijsstukken van alle betalingen die uitgevoerd werden. Wanneer de beheerder de boekhouding verricht of deze onder diens verantwoordelijkheid verricht wordt, ziet de penningmeester, in de mate dal er een aparte functie van penningmeester bestaat, erop toe dat voormelde taak door de beheerder effectief uitgevoerd wordt.

Op het ogenblik van het ontslag, dit overeenkomstig artikel 25, overhandigt de ontslagnemende penningmeester en/of secretaris alle door hem bewaarde documentatie en stukken van de vereniging aan de Raad van Bestuur. Vanaf dat ogenblik is de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor het bewaren ter zetel van de vereniging gedurende de voorgeschreven wettelijke periode, en minstens gedurende vijf jaar, van alle bewijsstukken van alle betalingen die uitgevoerd werden. Van zodra een nieuwe penningmeester in functie treedt gaat deze verplichting automatisch op hem over.

De penningmeester stelt aan de Raad van Bestuur en aan de Algemene Vergadering alle financiële rapporten en staten voor.

Artikel 43

Het budget en de uitgaven van de vereniging worden gedekt door de lidgelden en bijdragen, zoals hoger

bepaald in de artikelen 10.1. en 10.2.

De vereniging mag geen leningen aangaan,

Artikel 44

Onder toezicht van de Raad van Bestuur maakt de beheerder elk jaar een budget op voor het volgende boekjaar dat vervolgens ter goedkeuring voorgelegd wordt aan de Algemene Vergadering van oktober van elk jaar.

Indien in de loop van het boekjaar zou blijken dat het eerder door de Algemene Vergadering goedgekeurde budget ontoereikend is of dat de kastoestand niet toelaat of niet zal toelaten het goedgekeurde budget uit te voeren, moet de Raad van Bestuur binnen de maand nadat dit blijkt een buitengewone Algemene Vergadering samenroepen om een bijkomend budget goed te keuren of het budget te wijzigen en aan te passen aan de realiteit van de kastoestand. Zolang dit niet gebeurd is mag er geen enkel financieel engagement aangegaan worden voor acties en/of uitgaven waarvan blijkt of te voorzien is dat ze budgettair en/of kasmatig niet of niet volledig gedekt zijn / zullen zijn.

Ten einde een zo reëel mogelijk budget te kunnen opmaken of bijsturingen mogelijk te maken geven de Eigenaar en/of de beheerder aan de Raad van Bestuur zo snel mogelijk kennis van de voorgenomen datum van elk vertrek van een Handelaar of van elke aankomst van een nieuwe Handelaar.

Als overgangsmaatregel zal de beheerder, onder toezicht van de Raad van Bestuur, in de maand waarin de vereniging opgericht werd voor het eerste boekjaar een budget opstellen. Dit budget moet goedgekeurd worden door een buitengewone Algemene Vergadering die samengeroepen wordt binnen de twee maand na de vastlegging van dit eerste budget.

Dit voorlopig budget mag door de Raad van Bestuur aangepast worden en aan de leden doorgerekend worden op de data waarop de provisies voor de gemeenschappelijke kosten betaalbaar zijn.

Indien het aldus herziene voorlopig budget meer dan twintig (20) procent hoger zou liggen dan het aanvankelijk voorlopig budget, dan moet het herziene voorlopig budget door een binnen de maand na de herziening speciaal daartoe samen te roepen buitengewone Algemene Vergadering goedgekeurd worden,

HOOFDSTUK 1X  INVENTARIS -- BALANS  RESULTATENREKENING - CONTROLE Artikel 45

De leden van de raad van Bestuur hebben elk individueel het ruimst mogelijke controlerecht op het budget, de rekeningen, de boekhouding en de financiële verrichtingen van de Vereniging; op elke agenda van de Raad van Bestuur staat de controle van het budget, van de boekhouding, van de rekeningen en van de financiële verrichtingen als agendapunt vermeld en de penningmeester is gehouden op elke Raad van Bestuur elke gewenste toelichting en verduidelijking te verschaffen en elk gewenst stuk voor te leggen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2,2

Onder toezicht van de Raad van Bestuur maakt de penningmeester één maal per jaar de inventaris, de balans en de resultatenrekening van het voorbije boekjaar op.

De balans en de resultatenrekening worden ter goedkeuring voorgelegd op de Algemene Vergadering van maart van elk jaar.

De Algemene Vergadering kan steeds één of meerdere personen uit haar midden aanduiden die belast worden met het controleren van alle rekeningen voorafgaandelijk aan elke Algemene Vergadering; bij gebrek hieraan heeft ieder individueel lid een eigen controlerecht voorafgaandelijk aan elke Algemene Vergadering Dit recht wordt op de volgende wijze uitgeoefend: gedurende een periode van drie weken voorafgaand aan de gewone Algemene Vergadering van maart van elk jaar, waar de financiële resultaten besproken en goedgekeurd moeten worden, en mits op vccrhand daartoe een afspraak met de beheerder gemaakt te hebben, mag elk lid ter zetel van de vereniging inzage nemen van de bankuittreksels en van de rekeningen en de stavingsstukken daarvan.

HOOFDSTUK X -- DE BEHEERDER

Artikel 46

De beheerder wordt aangesteld door de Eigenaar en voert als volmachtdrager van de Algemene Vergadering en van de Raad van Bestuur de beslissingen van deze vergaderingen uit

De beheerder verzorgt de administratieve en commerciële (acties) begeleiding van de vereniging en neemt alle taken op zich die specifiek in huidige statuten en in het reglement van inwendige orde van Frun®Park BELLE SAMBRE, waarvan alle leden een exemplaar hebben, vermeld staan.

Onder toezicht van de Raad van Bestuur maakt de beheerder elk jaar een budget op voor het volgende boekjaar dat vervolgens ter goedkeuring voorgelegd wordt aan de Algemene Vergadering van oktober van elk jaar.

HOOFDSTUK Xl - ONTBINDING

Artikel 47

De Algemene Vergadering zal worden samengeroepen ter bespreking van voorstellen met betrekking tot de ontbinding voorgelegd door de Raad van Bestuur of door minimum 3 van alle werkende leden. De samenroeping en agendering vinden plaats overeenkomstig het bepaalde in de artikelen 18 en 21 van deze statuten. De beraadslaging en beslissing over de ontbinding respecteert het quorum en de meerderheid gesteld ln artikel 22 van deze statuten die betrekking hebben op een wijziging van het doel of de doeleinden van de vereniging. De Algemene Vergadering kan de ontbinding alleen uitspreken onder dezelfde voorwaarden als die welke betrekking hebben op een wijziging van het doel of de doeleinden van de vereniging.

Artikel 48

Vanaf de beslissing tot ontbinding vermeldt de vereniging steeds dat zij "VZW in vereffening" is overeenkomstig artikel 23 V&S-wet,

Artikel 49

Ingeval het voorstel tot ontbinding wordt goedgekeurd, benoemt de Algemene Vergadering vereffenaar(s) waarvan zij de opdracht croschrijft.

Artikel 50

Ingeval van ontbinding en vereffening, beslist de Algemene Vergadering over de bestemming van het vermogen van de vereniging, die zoveel mogelijk moet overeenkomen met het doel waarvoor de vereniging is opgericht.

Artikel 51

Alle beslissingen betreffende de ontbinding, de vereffeningsvoorwaarden, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, de afsluiting van de vereffening en de bestemming van het actief worden neergelegd ter griffie en bekendgemaakt in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad overeenkomstig het bepaalde in artikel 23 en 26 novies van de V&S-wet en de uitvoeringsbesluiten daaromtrent.

HOOFDSTUK X - HUISHOUDELIJK REGLEMENT

Artikel 52

MOD 2.2

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voor- Lutk B - Vervolg

béhoub n aan het Belgisch

Staatsblad

De Algemene Vergadering van de vereniging kan ter uitvoering van de statuten bij huishoudelijk reglement van de vereniging verder alle regelingen treffen die nuttig of noodzakelijk zijn voor de vereniging.

Het huishoudelijk reglement van de vereniging en wijziging eraan wordt door de Algemene Vergadering in zijn geheel aangenomen of verworpen, en dit in dezelfde voorwaarden ais deze onder de artikelen 18 en 21 van deze statuten doch met het quorum en de meerderheid gesteld in artikel 22 van deze statuten.



HOOFDSTUK XI - VARIA

Artikel 53

Voor alles waarin niet specifiek voorzien wordt door de voorliggende statuten gelden de bepalingen van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen (hier genoemd "V&S-wet"),

HOOFDSTUK XII -- OVERGANGSBEPALING

Artikel 54

In afwijking van wat bepaald is In artikel 25, lid 1, zal de Raad van Bestuur samengesteld zijn uit twee personen tot op het ogenblik dat de Handelaars hun vertegenwoordigers in de Raad van Bestuur zullen verkozen hebben, zoals bepaald in dat voormeld artikel.

Vervolgens houden de stichtende leden een algemene vergadering en overeenkomstig artikel 24 lid 2 van de statuten van de VZW stellen zij de leden aan van de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur Is sinds zesentwintig oktober tweeduizend en elf (2610.2011) samengesteld als volgt:

1.De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid VATKA BVBA, met zetel te 8200 BRUGGE (stadsafdeling Sint-Michiels), Torhoutse Steenweg 404, ingeschreven in de kruispuntbank voor ondernemingen (KBO) onder het nummer 0829.289.601, te dezen geldig vertegenwoordigd door haar permanent vertegenwoordiger en zaakvoerder Mevrouw VAN TUYCKOM Kati, Stefanie, Barbara, geboren te Brugge op één juni negentienhonderd één en zeventig, met woonplaats te 8200 BRUGGE (stadsafdeling Sint-Michiels), Torhoutse Steenweg 404, met rijksregistemummer 71.06.01-098.47;

2.De naamloze vennootschap FMC NV, met zetel te 2018 ANTWERPEN, de Keyserlei 5 bus 8, ingeschreven bij de kruispuntbank voor ondernemingen (KBO) onder het nummer 0823.372.127, te dezen geldig vertegenwoordigd door haar bestuurder BEDRECO BVBA, met zetel te 2950 KAPELLEN, Georges Spelierlaan 69, KBO 0861.511.042, met als permanent vertegenwoordiger de Heer André SCHLOMER met rijksregisternummer 45.04.29-399.92

De Raad van Bestuur vergadert op haar beurt en verdeelt de functies op de volgende wijze

Voorzitter : de Heer André SCHLOMER, in zijn hoedanigheid van permanent vertegenwoordiger van BEDRECO BVBA, bestuurder van FMC NV, voormeld .

Lid : De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid VATKA BVBA, vertegenwoordigd door haar permanente vertegenwoordiger Mevrouw VAN TUYCKOM Kati, voormeld.

En met de bevoegdheden zoals bepaald In de artikelen 24 tot en niet 35.

De voorzitter

FMC NV

Namens deze

BEDRECO BVBA

Namens deze

An " ré SCHLOMER

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

"

Coordonnées
VERENIGING VAN HANDELAARS FRUN®PARK BELLE S…

Adresse
DE KEYSERLEI 5, BUS 8 2018 ANTWERPEN 1

Code postal : 2018
Localité : ANTWERPEN
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande