EUROPEAN SOCIETY FOR PAEDIATRIC UROLOGY, AFGEKORT : ESPU

Association sans but lucratif


Dénomination : EUROPEAN SOCIETY FOR PAEDIATRIC UROLOGY, AFGEKORT : ESPU
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 838.481.658

Publication

24/08/2011
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd ter griffie der

Rechtbank van Koophandel

te Leuven, de 1 1 AUG. 2011

DE GRIFFIER,

Griffie

Ondernemingsnr : an& . L -1. 6Sg

enarr ing

(voluit) : EUROPEAN SOCIETY FOR PAEDIATRIC UROLOGY

(verkort) : ESPU

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : 3000 Leuven, Herestraat 49

Onderwerp akte : Oprichting

UITTREKSEL UIT DE OPRICHTINGSAKTE DI) 08/07/2011

*iiias1 sis*

1111

Vc behc

aar

Bek Staal

DE ONDERGETEKENDEN:

" De heer Cari Giran LÂCKGREN, wonende te Üstra Âgatan 39, 75322 Uppsala (Zweden), geboren te A Bromma (Zweden) op 26 november 1942.

" De heer Patrick Gregory DUFFY, wonende te Old Willow Farm, The Green, Wickhambreaux, Canterbury,' Kent CT3 1 RQ (Verenigd Koninkrijk), geboren te Aontroim/Antrim (Ierland) op 8 januari 1949.

" De heer Emilio MERLINI, wonende te Via della Chiatta 58, 15100 Alessandria (Italië), geboren te Genova: (Italië) op 17 december 1950.

" De heer Serdar TEKGÜL, wonende te Sizinevler Sitesi 203, Cayyolu 06530, Yenimahëlle, Ankara (Turkije), geboren te Bursa (Turkije) op 15 april 1962.

" De heer Piet Bert Bernard HOEBEKE, wonende te Sint Denijslaan 465, 9000 Gent (België), geboren te. Gent (België) op 27 februari 1962.

Verklaren bij deze overeenkomst een vereniging zonder winstoogmerk op te richten in overeenstemming met de wettelijke bepalingen terzake, waarvan zij met éénparigheid van stemmen de statuten als volgt, vaststellen, zowel in het Nederlands als in het Engels.

STATUTEN

Artikel 1 - Benaming

De naam van de vereniging zonder winstoogmerk is "European Society for Paediatric Urology" of afgekort "ESPU".

Artikel 2  Duur en zetel

1.De vereniging werd opgericht voor onbepaalde duur.

2.De vereniging heeft haar maatschappelijke zetel te Herestraat 49, 3000 Leuven (België), gerechtelijk

arrondissement Leuven.

Artikel 3 - Doel

Het doel van de vereniging is de promotie van kinderurologische wetenschap en praktijk. De vereniging heeft tot doel om bij te dragen in de opleiding van kinderurologen, postacademische cursussen aan te bieden, om standaarden op te stellen voor de praktijk van kinderurologie en om internationale samenwerking te. stimuleren.

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De vereniging kan alle mogelijke activiteiten ondernemen die haar doel kunnen bevorderen, zoals: -publicaties uitgeven of ze laten uitgeven

-(onder)steunen van urologisch onderzoek

-meetings of opleidingen organiseren voor het uitwisselen van nieuwe informatie uit onderzoek

-opstellen van standaardnormen voor opleiding en kinderurologische praktijk

-de hoogste eisen van kinderurologische zorg binnen Europa aanmoedigen

-bijdragen tot gezondheidszorgbeleid met betrekking tot kinderurologie binnen Europa -aangaan van om het even welke contracten in verband met haar doel.

De vereniging kan commerciële activiteiten voeren voor zover zij in overeenstemming zijn met het doel zoals omschreven in de eerste alinea en voor zover de opbrengst (inkomsten) wordt gebruikt om dit doel te bereiken. Geen enkel deel van de inkomsten zal gebruikt worden ten voordele van een lid of een individu.

Voor de realisatie van haar doelstellingen kan de vereniging gebruik maken van alle juridische middelen. Zij kan dus alle roerende en onroerende goederen bezitten die kunnen nodig zijn voor de realisatie ervan, zowel in vruchtgebruik als in volle eigendom; bijgevolg zal het toegestaan zijn om gebruik te maken van alle overheids-en private subsidies alsook van giften en schenkingen.

De vereniging mag participeren in de oprichting van bedrijven, in overeenstemming met haar doel.

Artikel 4  Taal

Voor zover dit is vereist door het Belgisch recht, is de taal van de vereniging Nederlands. Voor zover het is toegestaan door het Belgisch recht, is de taal van de vereniging Engels.

Artikel 5 - Leden

De vereniging kent gewone leden, aangesloten leden, corresponderende leden, rustende leden en ereleden. De leden kunnen natuurlijke of rechtspersonen zijn.

"Gewone leden" zijn geaccrediteerde Volwassen Urologen of Kinderchirurgen, zo erkend in hun land van praktijk en die ten minste het aantal uren van een full-time aanstelling werkzaam zijn op het gebied van Kinderurologie in Europa en bij uitbreiding in die landen die erkend zijn door het U.E.M.S..

"Ereleden" zijn personen die zich hebben onderscheiden in Kinderurologie of aanverwante disciplines, of die speciale diensten hebben geleverd voor de vereniging.

Zij worden benoemd tot erelid op voorstel van de raad van bestuur, met goedkeuring van de algemene vergadering, waar een gewone meerderheid volstaat.

"Aangesloten leden" zijn in Europa gevestigde urologen of Kinderchirurgen met speciale interesse in Kinderurologie. Uitzonderlijk kan een andere specialist worden aangeduid tot buitengewoon lid bij discretionaire beslissing van de raad van bestuur.

"Corresponderende leden" zijn andere medische specialisten en verbonden beroepsbeoefenaren met een speciale belangstelling voor de Kinderurologie en Kinderurologen die buiten Europa werkzaam zijn.

"Rustende leden": leden kunnen een aanvraag indienen om als rustend lid te worden geregistreerd wanneer zij met pensioen gaan of als zij de leeftijd van 65 jaar bereiken.

iedereen die lid wordt van de vereniging, wordt geacht zich te onderwerpen aan de statuten en de interne reglementen (de zogenaamde "bylaws").

De rechten en plichten uiteengezet in de toepasselijke wetgeving voor verenigingen zonder winstoogmerk gelden enkel voor de gewone leden en ereleden (samen de "stemgerechtigde leden"); deze gelden niet voor de buitengewone, de corresponderende en de rustende leden.

Artikel 6 - Lidmaatschap

De lidmaatschapsaanvraag dient schriftelijk te worden gericht aan de voorzitter en aan de secretaris van de raad van bestuur.

De aanvraag om gewoon lid te worden, omvat een curriculum Vitae, een verklaring waarin de aanvrager bevestigt dat hij voor meer dan 80 % kinderurologie uitoefent en er dienen twee ondersteunende brieven van andere gewone leden van de vereniging zonder winstoogmerk te worden aan toegevoegd.

De lidmaatschapsaanvraag voor aangesloten en corresponderende leden moet vergezeld worden van twee ondersteunende brieven van andere gewone leden van de vereniging zonder winstoogmerk. Bijkomende ondersteunende documentatie kan worden opgevraagd door de raad van bestuur.

De secretaris legt de aanvraag per email of elk ander elektronisch communicatiemiddel voor aan alle bestuursleden en een beslissing wordt genomen.

De secretaris deelt de aanvrager vervolgens per email of elk ander elektronisch communicatiemiddel de beslissing van de raad van bestuur mee.

Er is geen beroep mogelijk tegen de beslissing van de raad van bestuur.

Artikel 7  Aanvang van het lidmaatschap  register van de leden

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

1.Het lidmaatschap vangt aan op de dag van de schriftelijke aanvaarding.

2.De raad van bestuur houdt een registér bij met de namen en adressen van de stemgerechtigde leden op de zetel van de vereniging. Dit register moet de naam, voornaam en de woonplaats van de stemgerechtigde leden vermelden, of in het geval van een rechtspersoon, de naam, rechtsvorm en het adres van de zetel.

Stemgerechtigde leden moeten hun adreswijzigingen doorgeven. Meer bepaald moeten alle beslissingen met betrekking tot de toelating, uittreding of uitsluiting van stemgerechtigde leden in het register worden ingeschreven door de raad van bestuur nadat het stemgerechtigd lid werd geïnformeerd over de beslissing.

Artikel 8  Einde van het lidmaatschap

1)Het lidmaatschap eindigt door:

a)overlijden van het lid of, in het geval van een rechtspersoon, door haar ontbinding, fusie, splitsing of faillissement.

b)ontslag door het lid gericht aan de voorzitter en secretaris van de raad van bestuur. Het lid dat de bijdrage niet betaalt binnen de door de raad van bestuur gestelde termijn, wordt geacht uit te treden. De lidmaatschapsstatus is onderworpen aan regelmatige beoordeling door de raad van bestuur. Elk lid dat, na een correcte kennisgeving, geen lidgeld heeft betaald binnen het jaar, zal worden uitgesloten uit de vereniging. Hertoelating van een lid vereist een nieuwe aanvraag.

c)uitsluiting uit het lidmaatschap namens de vereniging. De uitsluiting door de vereniging zal plaatsvinden wanneer een lid niet langer aan de lidmaatschapsvereisten voldoet of wanneer het lid zijn/haar verplichtingen jegens de vereniging niet nakomt.

Een lid kan bovendien worden uitgesloten in geval van emstige overtredingen of door te handelen in strijd met de belangen van de vereniging.

2)Kennisgeving van ontslag door een lid dient te gebeuren per (aangetekende) brief, e-mail, fax of door elk ander schriftelijk elektronisch communicatiemiddel gericht aan de voorzitter en de secretaris van de raad van bestuur vóór 1 december van het lopend verenigingsjaar.

3)Ingeval van beëindiging van het lidmaatschap in de loop van het jaar, is het lid de bijdrage voor het hele jaar verschuldigd.

4)De raad van bestuur zal beslissen over de uitsluiting van de aangesloten leden, corresponderende leden en rustende leden met een volstrekte meerderheid van de uitgebrachte stemmen in de vergadering van de raad.

5)De algemene vergadering zal beslissen over de uitsluiting van stemgerechtigde leden in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen. Het betreffende stemgerechtigde lid moet worden uitgenodigd per aangetekend schrijven op de algemene vergadering die zal beslissen over de uitsluiting. Om geldig te zijn, moet de uitsluiting vermeld worden in de agenda van de algemene vergadering en tenminste twee derde van de stemmen verenigen.

6)De raad zal het uitgesloten lid in kennis stellen na de beslissing.

Artikel 9  Verplichtingen van de leden

1.De leden zijn gehouden tot het betalen van een jaarlijkse bijdrage, die door de algemene vergadering zal worden vastgesteld. De algemene vergadering kan de leden in categorieën indelen die elk een verschillende bijdrage betalen. Het maximum bedrag van de jaarlijkse bijdrage is 1.000,00 euro per lid.

2.Het bestuur is bevoegd om in bijzondere gevallen gehele of gedeeltelijke ontheffing van de verplichting tot het betalen van een bijdrage te verlenen.

3.De leden zijn gehouden tot het naleven van de bepalingen van de statuten en de reglementen en besluiten van de vereniging. De leden zijn verplicht om alle gegevens te verstrekken aan de raad van bestuur, welke zij nodig acht voor de goede uitvoering haar taak.

Artikel 10  De raad van bestuur

1)De raad van bestuur is het besluitvormend orgaan van de vereniging. Bij het nemen van beslissingen moet de raad van bestuur de statuten en de reglementen van de vereniging naleven en goedkeuring vragen aan de algemene vergadering wanneer dit vereist is volgens de statuten en de wet. De raad van bestuur kan een dienst samenstellen voor administratieve taken en voor de organisatie van de activiteiten.

2)De raad van bestuur bestaat uit minimum drie en maximum zeven gewone bestuursleden, zoals vastgesteld door het Uitvoerend Comité en welke worden benoemd door de algemene vergadering. Ex officio bestuursleden kunnen door de raad van bestuur worden benoemd, maar zij zullen geen stemrecht hebben tijdens de bestuursvergaderingen. Niet meer dan twee gewone bestuursleden mogen dezelfde nationaliteit hebben of in hetzelfde land werkzaam zijn. Als echter maar drie personen lid zijn van de vereniging, bestaat de raad van bestuur uit slechts twee personen. Het aantal bestuurders moet in elk geval steeds lager zijn dan het aantal personen dat lid is van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

3)Wanneer een bestuurslid gaat worden benoemd, dient de benoeming op de volgende manier te gebeuren: Gewone leden van de vereniging hebben de mogelijkheid om kandidaten voor te dragen voor de raad van bestuur, die moeten worden begeleid door een schriftelijke kennisgeving van minimum 10 stemgerechtigde leden. De algemene vergadering moet goedkeuren bij gewone meerderheid van stemmen.

De raad van bestuur heeft het recht om de gepaste verkiezingsprocedure te volgen afhankelijk van het aantal beschikbare posities en het aantal kandidaten.

Indien nodig, kan elektronische stemming plaatsvinden.

Artikel 11  Duur en einde bestuursmandaat  Schorsing/ontslag

1)Bestuursteden kunnen te allen tijde door de algemene vergadering worden geschorst en ontslagen. Een schorsing die niet binnen drie maanden gevolgd wordt door een besluit tot ontslag, wordt automatisch opgeheven.

2)Elk bestuurslid heeft een mandaat van vier jaar. Het kan worden hernieuwd voor een nieuwe termijn mits unanieme stemming van de raad van bestuur en goedkeuring van de algemene vergadering. Elk bestuurslid mag maximum 8 jaar in de raad van bestuur blijven  de raad van bestuur kan in uitzonderlijke gevallen afwijken van deze regel op voorwaarde dat de beslissing met unanimiteit van stemmen wordt genomen en wordt goedgekeurd door de algemene vergadering. De secretaris en de penningmeester mogen meer dan twee termijnen in de raad van bestuur blijven wanneer de normale termijn van de functie deze tijdslimiet overschrijdt, maar met een maximum van 10 jaar voor het bestuursmandaat. In het geval van een tussentijdse vacature, zal deze vacature worden ingevuld bij de eerstvolgende algemene vergadering. Ontslag van bestuursleden gebeurt volgens een rooster dat werd opgemaakt door de raad van bestuur.

3)Een bestuursmandaat eindigt voorts:

a.bij het einde van het lidmaatschap;

b. door ontslag.

Artikel 12  Functies in de raad van bestuur

1)De raad van bestuur zal uit zijn midden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester aanduiden, alsook hun plaatsvervangers. De voorzitter, secretaris en penningmeester vormen samen het Uitvoerend Comité. Een bestuurslid kan meer dan een functie bekleden.

2)De voorzitter wordt verkozen door de raad van bestuur. De raad van bestuur benoemt elke twee jaar een voorzitter-opvolger en hij/zij neemt het voorzitterschap van de vereniging over na twee jaar. Voor de benoeming van de voorzitter en de voorzitter-opvolger is de goedkeuring vereist van de algemene vergadering, met gewone meerderheid of door elektronische stemming van de stemgerechtigde leden. Het voorzitterschap is voor een termijn van twee jaar en kan niet worden hernieuwd. De voorzitter-opvolger moet een gewoon lid zijn van de vereniging, die bij voorkeur in het verleden lid is geweest van het Uitvoerend Comité van de raad van bestuur, maar die niet noodzakelijk een bestuurslid moet zijn op het ogenblik van zijn benoeming. Indien de voorzitter-opvolger geen gewoon bestuurslid is op het ogenblik van zijn benoeming, zal hij optreden als ex-officio bestuurslid.

De duur van het mandaat van de secretaris en de penningmeester is vier jaar, die met twee jaar kan verlengd worden.

3)De voorzitter heeft de leiding over de bestuursvergaderingen en is verantwoordelijk voor het besluitvormingsproces en heeft toegang tot alle activiteiten binnen de vereniging.

De voorzitter vervult de taak van voorzitter van de raad van bestuur. Hij/zij roept de bestuursvergaderingen bijeen en zit deze voor. Hij/zij vertegenwoordigt de vereniging op alle gelegenheden op internationaal niveau en tussen organisaties onderling.

De penningmeester is verantwoordelijk voor de financiële aspecten van de vereniging en heeft toegang tot alle financiële activiteiten binnen de vereniging.

De penningmeester werkt samen met de administratieve dienst en de accountant om toezicht te houden op het bijhouden van de algemene boekhouding en de financiële transacties van de vereniging. Hij verzekert dat alle fondsen van de vereniging elk jaar worden gecontroleerd door een revisor of een externe accountant. Hijlzij stelt het rapport van zijn controle voor aan het Uitvoerend Comité, de raad van bestuur en de algemene vergadering.

De secretaris beheert en leidt de zaken van de vereniging en treedt op als de hoofdverantwoordelijke voor de administratie en de organisatie van de activiteiten van de vereniging.

Hij/zij coördineert alle activiteiten en verzamelt alle rapporten van de bestuursleden, controleert de administratieve dienst.

De secretaris volbrengt de taken van de penningmeester bij diens afwezigheid.

De administratieve dienst is samengesteld uit personeel aangeworven op basis van safaris of door contract door de raad van bestuur.

De raad van bestuur kent verschillende taken toe aan andere bestuursleden zoals het voorzitten van comités, het leiden van projecten, het structureren van werkgroepen.

4)Het Uitvoerend Comité zal de dagelijkse zaken van de vereniging behandelen en vertegenwoordigt de vereniging in en buiten rechte en behandelt alle management- en eigendomszaken betreffende het doel van de vereniging.

5)De voorzitter en de secretaris zullen de notulen van de vergaderingen van de raad van bestuur, afgeleverd door de (administratieve) secretaris, aftekenen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

6)De raad van bestuur zal samenkomen wanneer dit volgens de voorzitter noodzakelijk is of wanneer de andere leden van de raad van bestuur een verzoek indienen bij de voorzitter. De vergadering van de raad van bestuur zal worden gehouden op een plaats te bepalen door de voorzitter.

7)Besluiten kunnen worden genomen, indien twee/derde van de bestuursleden aanwezig is of vertegenwoordigd, of via video- of telefoon conferentie.

8)Elk bestuurslid kan volmacht geven aan een ander bestuurslid om hem/haar te vertegenwoordigen op de vergadering van de raad van bestuur. Een bestuurslid kan meer dan een volmacht verkrijgen.

9)ln de mate dat de statuten of het toepasselijk recht geen hogere meerderheid voorschrijven, zullen alle beslissingen van de raad van bestuur worden genomen met absolute meerderheid van de uitgebrachte stemmen.

10)Stemming over personen of andere zaken geschiedt mondeling, tenzij een bestuurder schriftelijke stemming eist.

11)In het geval van uitzonderlijke dringendheid kunnen beslissingen van de raad van bestuur worden genomen via schriftelijke besluitvorming.

12)Bijkomende procedures betreffende vergaderingen van de raad van bestuur zullen worden vastgelegd in de reglementen van de vereniging.

Artikel 13  Bevoegdheid en vertegenwoordiging

1)De raad van bestuur is verantwoordelijk voor het besturen en vertegenwoordigen van de vereniging. Alle bevoegdheden die niet door de statuten of door de wet werden toegekend aan de algemene vergadering, worden toegekend aan de raad van bestuur.

2)lndien het aantal bestuursleden beneden drie is gedaald, blijft de raad van bestuur bevoegd om op te treden voor de vereniging, maar is hij wettelijk verplicht om zo snel mogelijk een algemene vergadering bijeen te roepen om nieuwe bestuursleden te benoemen.

3)De raad van bestuur kan zoveel Comités aanduiden als hij nodig acht.

4)De vereniging zal in en buiten rechte vertegenwoordigd worden door de raad van bestuur of door twee leden van het Uitvoerend Comité samen optredend, namens alle leden van de vereniging.

Artikel 14 -- Boekjaar, jaarrekening, aansprakelijkheid

1)Het boekjaar van de vereniging loopt samen met het kalenderjaar.

2)Ten allen tijde moeten de rechten en plichten van de vereniging verantwoord worden.

3)De raad van bestuur zal de jaarrekening voorleggen aan de algemene vergadering binnen zes maanden na afsluiting van het boekjaar. Een balans en resultatenrekening zullen worden voorbereid door de penningmeester en aan de algemene vergadering worden voorgelegd ter goedkeuring.

4)De controle op de vereniging wordt uitgeoefend door ten minste één commissaris, zo de wettelijke bepalingen de benoeming van een commissaris voorzien of wanneer de algemene vergadering tot deze benoeming besluit. Indien de benoeming van een commissaris niet vereist is, kan de raad van bestuur een externe accountant aanduiden voor de controle van de jaarrekening.

De commissaris wordt benoemd door de algemene vergadering voor een termijn van drie jaar. Zijn opdracht eindigt onmiddellijk na de jaarvergadering van het jaar waarin zij vervalt.

De bezoldiging van de commissaris wordt vastgesteld door de algemene vergadering. Deze bezoldiging bestaat in een vast bedrag, dat bij de aanvang en voor de duur van de opdracht wordt vastgelegd. Zij kan worden gewijzigd met instemming van de partijen. Buiten die bezoldiging mogen de commissarissen geen enkel voordeel, in welke vorm ook, van de vereniging ontvangen.

5)De raad van bestuur dient alle financiële stukken te bewaren gedurende de wettelijk voorgeschreven termijn.

Artikel 15  Algemene vergadering

1)Een beslissing van de algemene vergadering van de vereniging is vereist voor:

a)Elke wijziging aan de statuten;

b)De benoeming en het ontslag van leden van de raad van bestuur en het bepalen van hun vergoeding

ingeval een vergoeding wordt toegekend;

c)De benoeming en het ontslag van de commissaris(sen) en het bepalen van zijn vergoeding in geval een

vergoeding wordt toegekend;

d)Kwijting aan de leden van de raad van bestuur en de commissaris(sen);

e)De goedkeuring van de budgetten en de jaarrekeningen;

f)De ontbinding van de vereniging;

g)De uitsluiting van een stemgerechtigd lid;

h)De omvorming van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

i)Alle andere gevallen vereist door de statuten.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/08/2011- Annexes du Moniteur belge

Moa 2.2

2)Een algemene vergadering zal worden samengeroepen binnen de zes maanden na het einde van het

boekjaar (jaarvergadering). De locatie van deze jaarvergadering wordt beslist door de algemene vergadering.

De volgende onderwerpen moeten op de agenda van de jaarvergadering staan:

a)De goedkeuring van de jaarrekening van het afgelopen boekjaar;

b)De goedkeuring van het budget van het volgende boekjaar;

c)De benoeming van de commissaris(sen), indien nodig;

d)De benoeming van nieuwe bestuursleden, indien nodig;

e)Voorstellen van de raad van bestuur;

f)Voorstellen ondertekend door ten minste vijf procent van de stemgerechtigde leden.

3)Eerii algemene vergadering zal worden gehouden wanneer de raad van bestuur dit wenselijk acht of op

schriftelijk verzoek gericht aan de raad van bestuur van ten minste 20 procent van de stemgerechtigde leden.

4)De voorzitter zal beslissen over de locatie van alle algemene vergaderingen andere dan de

jaarvergadering.

Artikel 16  Stemmen

1)Het is alle leden van de vereniging toegestaan om de algemene vergaderingen bij te wonen, behalve geschorste leden.

2)De algemene vergadering kan andere personen toelaten om aanwezig te zijn.

3)Gewone en ereleden (de "stemgerechtigde leden") hebben stemrecht. Aangesloten, corresponderende en rustende leden hebben geen stemrecht.

4)Elk lid kan een volmacht geven aan een ander lid om hem/haar te vertegenwoordigen op de vergadering door middel van (aangetekende) brief, email, fax, of elke ander schriftelijk elektronisch communicatiemiddel. Een lid kan meer dan een volmacht dragen.

5)Elk stemgerechtigd lid kan zijn stem uitbrengen door middel van (aangetekend) schrijven, email, fax of elk ander schriftelijk elektronisch communicatiemiddel in overeenstemming met het stemformulier dat zal worden voorzien door de raad van bestuur op het moment van het oproepingsbericht tot de vergadering, en dit schriftelijk middel moet vôôr de algemene vergadering ontvangen worden door de raad van bestuur.

Artikel 17  Voorzitterschap en notulen

1)De voorzitter van de raad van bestuur of zijn vervanger leidt de algemene vergadering.

2)De secretaris of zijn vervanger zal notulen opstellen van het verloop van de algemene vergadering. Deze notulen zullen ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris tijdens de volgende algemene vergadering. De notulen zullen beschikbaar zijn voor alle leden van de vereniging op de maatschappelijke zetel van de vereniging.

Artikel 18 - Besluitvorming van de algemene vergadering

1)Over zaken die niet op de agenda werden voorgesteld, kan geen beslissing worden genomen, tenzij alle stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de algemene vergadering en op voorwaarde dat alle stemgerechtigde leden het unaniem eens zijn om over deze zaken te stemmen.

2)De beslissing betreffende de stemresultaten meegedeeld door de voorzitter tijdens de vergadering is doorslaggevend. Hetzelfde geldt ook voor de inhoud van een beslissing genomen door de vergadering, op voorwaarde dat er een stemming heeft plaatsgevonden over de zaken die niet op de agenda stonden.

3)Voor zover de statuten of de toepasselijke wetgeving geen hogere meerderheid voorschrijven, zullen alle beslissingen van de algemene vergadering worden genomen met een absolute meerderheid van de uitgebrachte stemmen.

4)Blanco stemmen worden niet meegeteld.

5)Als er geen absolute meerderheid van stemmen is in geval van persoonlijke verkiezingen, zal een tweede stemming gehouden worden.

Indien de tweede stemming geen resultaat oplevert, zal de stemprocedure als volgt verlopen. De persoon met het minst aantal stemmen zal worden weggelaten (wanneer twee personen hetzelfde aantal stemmen hebben, zal een van deze worden weggelaten door loting). Als de stemmen tussen twee personen op het einde gelijk verdeeld zijn, zal hetzelfde proces worden toegepast.

6)Stemmen over zaken zullen mondeling worden gehouden, tenzij de voorzitter of een van de leden verzoekt om een schriftelijke stemming door middel van ongetekende gesloten stembrieven.

7)ingeval van staking van stemmen over een voorstel dat geen betrekking heeft tot persoonlijke verkiezingen, zal de voorzitter, na raadpleging van de raad van bestuur, een beslissende stem hebben.

8)Mits alle stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de algemene vergadering kunnen er bindende beslissingen worden genomen zelfs wanneer de bijeenroepingsprocedures niet werden nageleefd.

9)Beslissingen van de algemene vergadering kunnen ook worden genomen door een schriftelijke procedure. Dit vereist een eenparig schriftelijk akkoord van alle stemgerechtigde leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/08/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 19 - Bijeenroeping algemene vergadering

1.De algemene vergadering zal worden bijeengeroepen door de raad van bestuur. De oproeping tot de algemene vergadering zal worden verstuurd door de raad van bestuur uiterlijk acht dagen voor de vergadering door middel van (aangetekende) brief, email, fax of elk ander schriftelijk elektronisch communicatiemiddel.

2.De oproeping bevat de agenda van de algemene vergadering alsook het stemformulier.

Artikel 20  Statutenwijziging

1)Over een statutenwijziging kan de algemene vergadering alleen op geldige wijze beraadslagen en besluiten wanneer de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de oproeping en wanneer tenminste twee/derde van de leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn, of via elektronisch formulier hebben gestemd.

2)Een beslissing tot wijziging van de statuten kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee/derde van de stemmen op de algemene vergadering. Wanneer de wijziging evenwel betrekking heeft op het doel of op de doeleinden van de vereniging, kan zij alleen worden aangenomen met een meerderheid van vierlvijfde van de stemmen op de algemene vergadering.

3)1ngeval het quorum van twee/derde van de stemgerechtigde leden die aanwezig/vertegenwoordigd waren of via een elektronisch formulier hebben gestemd op de vergadering, niet wordt bereikt, kan een nieuwe vergadering bijeengeroepen worden, ten vroegste vijftien dagen volgend op de eerste vergadering. Op deze vergadering kunnen beslissingen genomen worden volgens de vereiste meerderheid, ongeacht het aantal op de vergadering aanwezige of vertegenwoordigde stemgerechtigde leden.

4)De statuten worden gewijzigd door middel van een notariële akte of door middel van een onderhandse akte. In het laatste geval moet de statuten worden voorbereid in twee exemplaren. Een uittreksel van de wijzigingen van de statuten moet worden gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Artikel 21  Ontbinding en liquidatie

1)Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding, kan de algemene vergadering slechts tot de ontbinding van de vereniging besluiten in overeenstemming met de bepalingen gesteld voor een wijziging van het doel/de doeleinden van de vereniging.

2)ingeval van vrijwillige ontbinding worden door de algemene vergadering, en bij gebreke daarvan door de rechtbank, een of meer vereffenaars benoemd, hun bevoegdheid bepaald en de wijze van vereffening van de schulden en van de tegeldemaking van de goederen vastgesteld.

3)Indien de vereniging ontbonden wordt, hetzij vrijwillig of gerechtelijk, is de vereffenaar gehouden het netto actief vermogen dat na de vereffening van de schulden en de aanzuivering van de lasten overblijft, te bestemmen ten voordele van een vereniging met een gelijkaardig of aanverwant doel na goedkeuring van de bestemming door de algemene vergadering.

4)De vereffenaar doet een of meer gemotiveerde voorstellen van bestemming aan de algemene vergadering, aan te geven in de oproepingsbrief. Alle stemgerechtigde leden dienen op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd te zijn. De bestemmingsbeslissing is slechts geldig wanneer zij door de op de vergadering aanwezige leden goedgekeurd wordt met een gewone meerderheid van de stemmen.

5)Ingeval niet alle stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de eerste vergadering, kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen. De tweede vergadering kan geldig beslissen ongeacht het aantal stemgerechtigde leden die aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

6)De boeken en notulen van de vereniging blijven tijdens de wettelijk voorgeschreven termijn in de bewaring bij een persoon die door de algemene vergadering werd aangeduid.

Artikel 22 -Bylaws

1)Onder voorbehoud van de goedkeuring van de algemene vergadering, kan de raad van bestuur verdere

regels vastleggen in het intern reglement (de 'bylaws').

2)Dit intern reglement ('bylaws') mag niet in strijd zijn met de toepasselijke wetgeving of de statuten.

Artikel 23  Oprichters

De oprichters van de vereniging, die allemaal gewone leden zijn, zijn de volgende:

-Prof. Gi ran Láckgren, wonende te ostra Agatan 39, 75322 Uppsala, Zweden.

-Dhr. Patrick Duffy, wonende te Old Willow Farm, The Green, Wickhambreaux, Canterbury, Kent CT3 1 RQ ,

Verenigd Koninkrijk.

-Dhr. Emilio Merlini, wonene teVia Della Chiatta 58, Alessandria, Italië.

-Prof. Serdar Tekgül, wonende te Sizinevler Sitesi 203, Cayyolu 06530, Yenimahálle, Ankara, Turkije.

-Prof. Piet Hoebeke, wonende te Sint Denijslaan 465, 9000 Gent, België.

j .s MO© 2.2

UITTREKSEL UIT DE BIJZONDERE ALGEMENE VERGADERING DD 08/07/2011

De vergadering beslist met eenparigheid van stemmen om het aantal bestuurders te bepalen op vier en benoemt de hierna volgende personen tot bestuurder:

-Dhr. Patrick Duffy, wonende te Old Willow Farm, The Green, Wickhambreaux, Canterbury, Kent CT3 1 RQ , Verenigd Koninkrijk, tot op de jaarvergadering van 2012.

-Dhr. Emilio Merliïli, vvvlltlle teVia Della Chiatta 58, Aiessandria, italië, tot op de jaarvergadering van 2014. -Prof. Serdar Tekgül, wonende te Sizinevler Sitesi 203, Cayyolu 06530, Yenimahálle, Ankara, Turkije, tot op de jaarvergadering van 2014.

-Dhr. Giiran Láckgren, wonende te Ostra Âgatan 39, 75322 Uppsala , Zweden, tot op de jaarvergadering van 2014.

De duur van deze eerste bestuursmandaten wijkt af van de termijnen bepaald in de statuten omdat deze

vereniging zonder winstoogmerk de verderzetting is van de Nederlandse vereniging "ESPU".

De bovengenoemde bestuurders verklaren hun mandaat te aanvaarden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/08/2011- Annexes du Moniteur belge Het Uitvoerend Comité zal de dagelijkse zaken van de vereniging behandelen en vertegenwoordigt de vereniging in en buiten rechte en behandelt alle management- en eigendomszaken betreffende het doel van de vereniging. De raad is bevoegd voor alle handelingen die niet uitdrukkelijk door de wet of de statuten aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. Het Uitvoerend Comité zal de dagelijkse zaken van de vereniging behandelen en vertegenwoordigt de vereniging in en buiten rechte en behandelt alle management- en eigendomszaken betreffende het doel van de vereniging.

De vergadering besluit dat het eerste boekjaar aanvangt op heden bij de oprichting van de vereniging om te eindigen op 31 december 2011.

De eerste jaarvergadering zal plaatsvinden in 2012.

Er wordt voorlopig geen commissaris benoemd, gelet op de wettelijke en statutaire bepalingen ter zake.

De oprichters en de aldus benoemde bestuurders stellen, onder de opschortende voorwaarde dat onderhavige VZW rechtspersoonlijkheid heeft bekomen, de hierna genoemde personen aan als bijzondere gevolmachtigden, die elk afzonderlijk kunnen optreden en met de mogelijkheid tot in de plaats stelling, aan wie de macht verleend wordt om alle formaliteiten inzake inschrijving, wijziging of stopzetting bij het ondernemingsloket en de Kruispuntbank van Ondernemingen alsmede bij de administratie voor de Belasting over de Toegevoegde Waarde te vervullen en te dien einde ook alle stukken en akten te tekenen, inclusief alle benodigde documenten en formulieren jegens de bevoegde instanties en de rechtbank van koophandel, met name de hierna volgende medewerkers van Deloitte. die woonstkeuze doen op het kantoor te 3001 Leuven, Philipssite 5 bus 7, met name:

1/ Mejuffrouw Nora Desie;

2/ Mejuffrouw Ilse Engelen;

3/ Mejuffrouw Jolien Van Aerschot

UITTREKSEL UIT DE NOTULEN VAN DE RAAD VAN BESTUUR DD 08/07/2011

De aldus benoemde bestuurders zijn in raad verenigd en besluiten met éénparigheid van stemmen en met eenparige goedkeuring van de oprichters aan te stellen:

- als voorzitter : Dhr.Patrick Duffy, voornoemd, tot op de jaarvergadering van 2012.

- als voorzitter-opvolger: Dhr.Gbran Lâckgren, voornoemd, tot op de jaarvergadering van 2014.

- als penningmeester: Dhr. Emilio Merlini, voornoemd, tot op de jaarvergadering van 2014.

- als secretaris: Dhr.Serdar Tekgül, voornoemd, tot op de jaarvergadering van 2014.

De voorzitter, secretaris en penningmeester vormen samen het Uitvoerend Comité.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad ais college, wordt de vereniging geldig vertegenwoordigd in en buiten rechte door twee leden van het Uitvoerend Comité, samen optredend, die ten opzichte van derden geen bewijs van voorafgaande machtiging uitgaande van de raad van bestuur moeten leveren.

Gelijktijdig hiermee neergelegd: Oprichtingsakte

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL

Patrick Duffy

President - Voorzitter

Emilio Merlini

Treasurer - penningmeester

f

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/08/2011- Annexes du Moniteur belge

. ~

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vernielden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
EUROPEAN SOCIETY FOR PAEDIATRIC UROLOGY, AFG…

Adresse
HERESTRAAT 49 3000 LEUVEN

Code postal : 3000
Localité : LEUVEN
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande