EUROPESE FEDERATIE VAN VERENIGINGEN VAN FAMILIELEDEN VAN DE PSYCHISCH ZIEKEN, AFGEKORT : EUFAMI

Divers


Dénomination : EUROPESE FEDERATIE VAN VERENIGINGEN VAN FAMILIELEDEN VAN DE PSYCHISCH ZIEKEN, AFGEKORT : EUFAMI
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 451.967.342

Publication

17/01/2014
ÿþ MOD 2.2

1[,t I In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-

behouden

aan het

Belgisch Staatsblad

111111

19 8599*



Plpergelec d _r.rlffie der

i."(, ,

Leuver. de~~~A~ 2014

te Lea

Deeif#iFFiEF,

Ondernemingsnr : 0451.967.342 Benaming

(voluit) :

Europese Federatie van Verenigingen van Familieleden van de Psychisch Zieken

(verkort): EUFAMI

Rechtsvorm : Internationale Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Diestsevest 100, 3000 Leuven

Onderwerp akte : Statutenwijziging

Er blijkt uit een PV van buitengewone algemene vergadering verleden door notaris Eline Goovaerts te

Mechelen op 11 januari 2013 met als relaas van registratie Geregistreerd Mechelen 1e kantoor op 17 januari

2013 vijf Blad(en) geen Verzending(en) Boek 987 Blad 40 Vak 12 Ontvangen 25¬ De Ontvanger Koen

DECOSTER

dat tot regularisatie qua vorm over werd gegaan vaar de hoger vermelde internationale vereniging, die

volgens de recente aanpassing van de VZW wet meer bepaald volgens art 46 van de wet, bij notariële akte

moet zijn opgesteld om rechtspersoonlijkheid te verkrijgen.

De statuten luiden als volgt:

STATUTEN

DEEL 1

BENAMING - ZETEL - BEGINSELVERKLARING - DOELSTELLINGEN - SAMENWERKINGSVERBANDEN

Artikel 1 Benaming

Deze internationale vereniging zonder winstocg mark werd opgericht, overeenkomstig de Belgische Wet van 25 oktober 1919, en werd erkend bij koninklijk besluit van 1 februari 1994.

De vereniging draagt de naam: "Europese federatie van verenigingen van familieleden van de Psychisch Zieken (EUFAMI)". Voor alle activiteiten buiten deze federatie zal deze worden aangeduid en betiteld met de afkorting EUFAMI,

Deze internationale vereniging zonder winstoogmerk valt onder de bepalingen van titel Ill van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Artikel 2 Zetel

De zetel van de Federatie is thans gevestigd in België op volgend adres: Diestsevest 100, 3000 Leuven. De zetel mag overgebracht worden naar elke andere plaats binnen België bij beslissing door de Raad van Bestuur te publiceren in de Bijlagen van het Staatsblad en mee te delen aan de Griffie van Koophandel, gerechtelijk arrondissement Leuven.

Artikel 3 Beginselverklaring

De Federatie heeft geen enkel winstoogmerk en heeft als voornaamste doelstellingen:

- ln Europa een continue verbetering nastreven van de geestelijke gezondheid in het algemeen, van de

kwaliteit van de zorgverstrekking aan de geesteszieke personen in de gemeenschap en van hun welzijn, en in

het bijzonder verbetering van de ondersteuning van de familiebetrokkenen en vrienden.

- De leden-familieverenigingen toelaten om de krachten te bundelen en gezamenlijk op te treden op Europees niveau om hoger vermelde doelstellingen te bereiken.

- De leden-familieverenigingen versterken en bijstaan in hun inspanningen om het kader van de geestelijke gezondheid in hun eigen grensgebied te verbeteren, rekening houdend met hun volstrekte autonomie terzake.

Artikel 4 Doelstellingen

De beginsetverklaring, zoals gesteld onder artikel 3, kan vertaald worden in vijf meer specifieke,

" doelstellingen:

- Het coördineren en laten samenwerken van de aangesloten organisaties door uitwisseling van ervaring

en informatie.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

w .0 MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -17/01/2014 - Annexes du Moniteur belge - Het opkomen voor de rechten en belangen van de familieleden van personen met een geestesziekte, en van de personen met deze geestesziekte zelf, om hen in staat te stellen zo volledig als mogelijk aan het gewone leven in de gemeenschap deel te nemen, in de geest van het 'Manifest De Haan - 1990'.

- Het vertegenwoordigen van de familieverenigingen bij iedere officiële Europese instantie om de rechten en belangen zoals hierboven vermeld, te doen realiseren.

- Het stimuleren van onderzoek naar oorzaken, preventie, behandeling, en gevolgen van geestesziekten voor de familieleden en de mensen met een geestesziekte zelf, en het samenwerken met wetenschappelijke onderzoeksinstanties.

- Meebouwen aan een positieve beeldvorming inzake geestesziekten, en maatschappelijke vooroordelen in dit verband bestrijden.

Activiteiten zijn o.a.:

Vertegenwoordiging van familieleden in Europa.

- Het ontwikkelen van goede behandelingswijzen, bv. door onderzoek.

Ontwikkelen van trainingsprogramma's ter ondersteuning van familieleden.

- Het voeren van nationale en internationale campagnes ter voorkoming van ongewenst gedrag, bv.

stigmatisering en het als minderwaardig behandelen van mensen met een geestesziekte en hun familieleden.

- Het versterken van de lid organisaties.

Artikel 5 Samenwerkingsverbanden

Teneinde haar doelstellingen te realiseren, eigent de Europese federatie van verenigingen van familieleden

van de geesteszieken zich het recht toe om toe te treden tot, en/of samen te werken met andere internationale

verenigingen die aanverwante doelstellingen nastreven.

DEEL 2

LIDMAATSCHAP

Artikel 6 Lidmaatschapscategorieën

De Federatie voorziet in twee lidmaatschapscategorieën:

- Effectieve leden (met stemrecht)

- Aangesloten leden (zonder stemrecht)

Artikel 7 Lidmaatschapsvoorwaarden

Kan toetreden als effectief lid: elke officieel erkende nationale of regionale vereniging van familieleden van geesteszieke mensen uit om het even welk land van de Europese regio (zoals bepaald in de definitie van Europa door de Wereldgezondheidsorganisatie). Elk effectief lid zal één stem hebben in de Algemene Vergadering en in de Buitengewone Algemene Vergadering.

Kan toetreden als aangesloten lid: elke organisatie en instantie in de sector van de geestelijke gezondheidszorg die door de Raad van Bestuur van de Europese Federatie wordt aanvaard en geratificeerd door de Algemene Vergadering.

individuen kunnen niet toetreden als lid van de Federatie.

Artikel 8 Aanvragen tot lidmaatschap

Aanvragen tot lidmaatschap dienen in het op dat moment geldende formaat, zoals voorgeschreven door het reglement van inwendige orde, te worden overgemaakt aan de Secretaris van de Raad van Bestuur, en dienen te worden vergezeld van de oprichtingsakte en de statuten van de aanvragende vereniging, organisatie of instantie.

Artikel 9 Vrijwillig beëindigen van lidmaatschap  uittreden

Leden die de Europese Federatie op eigen verzoek wensen te verlaten, dienen dit schriftelijk kenbaar te

maken bij de Raad van Bestuur.

Artikel 10 Uitsluiting van lidmaatschap

Uitsluiting van lidmaatschap van de Federatie kan worden voorgesteld door de Raad van Bestuur, onder andere omwille van achterstallige lidmaatschapsgelden, na betrokkene gehoord te hebben. In voorkomend geval beslist de Algemene Vergadering over de uitsluiting van lidmaatschap, waarbij een tweederde meerderheid der stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden vereist is.

Uitgesloten en/of uittredende leden en hun rechtsopvolgers kunnen geen rechten laten gelden op het vermogen van de Federatie.

Artikel 11 Lidmaatschapsbijdrage

De leden betalen een jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage, waarvan het bedrag wordt vastgelegd door de Algemene Vergadering, op aanbeveling van de Raad van Bestuur. Lidmaatschapsbijdragen worden vastgelegd per land waarbij de landen worden ingedeeld volgens de economisch-geografische tabellen van de Wereldbank. Er zal rekening gehouden worden met de financiële draagkracht van de leden waarbij in welomschreven gevallen aan leden, die omwille van hun financiële situatie niet in staat zouden zijn de volledige jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage te voldoen, een korting zal toegekend worden. Om in aanmerking te komen voor deze korting op de Lidmaatschapsbijdrage zal het lid bij zijn schriftelijke aanvraag voor deze korting een afschrift voegen van de gereviseerde jaarrekening van het voorgaande boekjaar. Het systeem van kortingen op de lidmaatschapsbijdrage zal jaarlijks vastgelegd worden op aanbeveling van de Raad van Bestuur,

De lidmaatschapsbijdrage voor aangesloten leden zal lager zijn dan die van de effectieve leden; het bedrag

wordt bepaald door de Algemene Vergadering en zal eveneens gebaseerd zijn op bovenvermelde criteria. De lidmaatschapsbijdrage zal uitgedrukt worden in Euro's (EUR), d.i. de Europese munteenheid.

DEEL 3

STRUCTUUR EN ORGANISATIE

Artikel 12 Bestuurlijke organen van de Federatie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -17/01/2014 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

De Federatie bestaat uit:

1, Een Algemene Vergadering

2. Een Raad van Bestuur

Artikel 13 Samenstelling van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering is samengesteld uit de afgevaardigden van de effectieve en de aangesloten leden.

Elk lid zal vertegenwoordigd worden door één afgevaardigde die, in geval het om een effectief lid gaat, stemgerechtigd zal zijn. De afgevaardigde wordt benoemd voor een termijn van 4 jaar, met de mogelijkheid tot herbenoeming voor een tweede termijn.

Elk lid mag zich op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid middels een geschreven speciale volmacht. Een lid mag echter niet meer dan twee van deze volmachten bezitten.

De Algemene Vergadering kan slechts geldig beraadslagen indien twee derde van de stemgerechtigde leden aanwezig zijn of vertegenwoordigd bij volmacht.

Behalve in geval van de hieronder vermelde uitzonderingen, worden de beslissingen genomen bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden (50% plus 1 stem). Deze uitzonderingsgevallen betreffen:

1 Het aanbrengen van wijzigingen aan de statuten en de interne administratieve voorschriften.

2 Ontslag van leden van de Raad van Bestuur.

3 Ontbinding van de Federatie.

ln voornoemde gevallen is een tweederde meerderheid vereist om geldig te kunnen beslissen.

De beslissingen van de Algemene Vergadering worden genotuleerd in een register, ondertekend door de

Voorzitter en bewaard door de Secretaris, die dit register ter beschikking van de leden houdt op de

maatschappelijke zetel van de Federatie.

Artikel 14 Samenroepen van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering wordt eens per jaar samengeroepen. De oproepingsbrief wordt naar alle leden gestuurd, en dit uiterlijk zes weken vbbr de datum van de vergadering. De oproepingsbrief vermeldt, naast de agenda, eveneens de plaats van samenkomst en zal elektronisch medegedeeld worden.

Daarnaast kan een Buitengewone Algemene Vergadering samengeroepen worden in de hiernavolgende gevallen en voorwaarden:

- Indien ten minste één derde van de effectieve afgevaardigden van de Algemene Vergadering hierom schriftelijk verzoekt.

- Indien twee derde van de afgevaardigden van de Raad van Bestuur hierom verzoekt.

Artikel 15 Bevoegdheden van de Algemene Vergadering

Volgende aangelegenheden maken deel uit van de exclusieve bevoegdheden van de Algemene

Vergadering, en dit in volgorde van belangrijkheid:

Het aanbrengen van wijzigingen aan de statuten.

Het benoemen en ontslaan van de afgevaardigden van de Raad van Bestuur.

Het vastleggen van de prioriteiten in de werking van de Federatie, en het goedkeuren of amenderen van het

programma, voorgesteld door de Raad van Bestuur.

De jaarlijkse goedkeuring van het jaarverslag, de rekeningen en begroting.

Het ontbinden van de Federatie.

De goedkeuring van de interne administratieve voorschriften.

De aanstelling van een bedrijfsrevisor met het oog op de goedkeuring van de jaarrekening.

De aanvaarding van beslissingen met betrekking tot uitsluiting van leden van de Federatie.

Bekrachtiging van door de Raad van Bestuur voorgedragen leden van de Federatie.

Bekrachtiging van het bedrag van de lid maatschapagelden zoals voorgesteld door de Raad van Bestuur.

De stemprocedure dient te verlopen zoals omschreven in artikel 20.

Artikel 16 Samenstelling van de Raad van Bestuur

De Federatie wordt bestuurd door een Raad van Bestuur die zal samengesteld worden uit 9 leden, zijnde een Voorzitter, een Ondervoorzitter, een Secretaris en een Penningmeester en 5 gewone leden. De meerderheid van de leden van de Raad van Bestuur moet bestaan uit familiebetrokkenen van geesteszieke personen. Geen enkel land kan op hetzelfde moment meer dan één vertegenwoordiger in de Raad van Bestuur hebben.

Elk effectief lid kan een kandidaat voor de Raad van Bestuur voordragen. Elk effectief lid kan maximum één persoon ais kandidaat voordragen. Leden van de Raad van Bestuur worden verkozen voor een termijn van 4 jaar en kunnen één keer herverkozen worden. Geen enkel lid van de Raad van Bestuur kan gedurende meer dan 8 jaar zetelen (twee termijnen) behoudens goedkeuring van een bijzondere motie door de Algemene Vergadering.

De Bestuurders worden verkozen door de Algemene Vergadering en zijn ten alle tijde door deze afzetbaar. De functie van Bestuurder zal ophouden te bestaan door overlijden, ontslag, burgerlijke onbekwaamheid, afzetting of verstrijking van de termijn van het mandaat. Bij de samenstelling van de Raad van Bestuur moet elk lid ernaar streven om zoveel mogelijk familiebetrokkenen van geesteszieke personen voor te dragen.

De Raad van Bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien tenminste twee derde van zijn afgevaardigden aanwezig zijn. Beslissingen van de Raad van Bestuur worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige Bestuurders. Een Bestuurder die zonder opgave van geldige reden gedurende drie opeenvolgende vergaderingen afwezig is, zal op verzoek van de Raad van Bestuur door de Algemene Vergadering afgezet worden. Een afwezigheid wordt slechts als geldig aanvaard indien deze uiterlijk 7 dagen voor de vergadering

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -17/01/2014 - Annexes du Moniteur belge M0D2.2

schriftelijk ter attentie van de Secretaris wordt gemotiveerd, op briefhoofd van de vereniging in kwestie en ondertekend door een wettelijke vertegenwoordiger van deze vereniging,

De Voorzitter, Ondervoorzitter, Secretaris en Penningmeester worden verkozen door de Raad van Bestuur voor een termijn van twee jaar en kunnen één zelfde functie niet langer dan gedurende twee termijnen uitoefenen. Zij kunnen evenwel nog voor een andere functie in de Raad van Bestuur verkozen worden.

Artikel 17 Samenroepen van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur wordt minimaal drie maal per jaar samengeroepen. De oproepingsbrief, vergezeld van de agenda en bijhorende documenten, wordt langs elektronische weg naar de Bestuurders gestuurd, uiterlijk drie weken voor de datum van de vergadering.

Artikel 18 Bevoegdheden van de Raad van Bestuur

De bevoegdheden van de Raad van Bestuur zijn:

Het nemen van beleidsbeslissingen met het oog op de specifieke, jaarlijkse verwezenlijking van de

doelstellingen van de Federatie, in overeenstemming met de beleidsopties van de Algemene Vergadering.

Het toewijzen van of ontheffen uit de functies van Voorzitter, Ondervoorzitter, Secretaris en

Penningmeester.

Goedkeuren van verzoeken tot verlaging of kwijtschelding van door leden verschuldigde

lidmaatschapsbijdragen voor zover dit verzoek door de aanvrager voldoende onderbouwd wordt.

Het aanvaarden van leden van de Federatie.

Vastleggen van de lidmaatschapsgelden.

De progressieve verwezenlijking van de doelstellingen van de Federatie.

De uitvoering van de beleidsbeslissingen van de Algemene Vergadering,

De voorbereiding van de bijeenkomsten van de Algemene Vergadering en Buitengewone Algemene

Vergadering.

Het aanwerven en ontslaan van de Secretaris-Generaal.

Beslissen over de te volgen strategie betreffende fondsenwerving.

Artikel 19 Vertegenwoordiging van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur treedt namens de Federatie op ais eiser of verweerder in rechtsgedingen. Deze wordt daarbij vertegenwoordigd door zijn voorzitter of door een hiertoe door de Raad aangeduide afgevaardigde van de Raad van Bestuur. Alle andere handelingen waardoor de Federatie zich verbindt moeten hetzij door twee functiedragers van de Raad van Bestuur of door twee gewone leden van de Raad van Bestuur samen met de Voorzitter ondertekend worden, tenzij schriftelijk is vastgelegd dat aan een bepaald persoon toelating gegeven wordt om in welbepaalde omstandigheden alleen te ondertekenen namens de Federatie. Indien een dergelijke machtiging bestaat, moet deze aan de Raad van Bestuur worden gemeld.

Artikel 20 Stemmen

Algemene Vergadering

In de Algemene vergadering beschikt elk effectief lid over één stem.

Behoudens de hieronder vermelde uitzonderingsgevallen, worden de beslissingen genomen bij eenvoudige

meerderheid van de aanwezige m vertegenwoordigde leden. Deze uitzonderingsgevallen betreffen:

1. Het aanbrengen van wijzigingen aan de statuten en de interne administratieve voorschriften.

2. Ontslag van afgevaardigden van de Raad van Bestuur.

3. Ontbinding van de Federatie.

In de hierboven beschreven uitzonderingsgevallen is een tweederde meerderheid van de stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde effectieve leden vereist.

Indien één van de beslissingen hieronder vermeld moet worden genomen meer dan drie maanden vôôr er een bijeenkomst van de Algemene Vergadering of de Raad van Bestuur plaatsvindt en indien er geen buitengewone vergadering meer kan samengeroepen worden, kan de stemming uitzonderlijk wegens hoogdringendheid gebeuren per post, e-mail of fax, zoals aangewezen. De stemprocedures en vereiste aantallen zijn dezelfde als deze voor de Algemene Vergadering.

Het betreft volgende beslissingen:

a) Verkiezing van een nieuw lid van de Raad van Bestuur indien een verkozen lid uittreedt, uit zijn functie ontheven wordt of overlijdt.

b) Goedkeuring van een begroting.

c) Voorlopige goedkeuring van rekeningen.

Dergelijke genomen beslissingen dienen evenwel nog bekrachtigd te worden op de eerstvolgende

Algemene Vergadering.

Bij gelijkheid van stemmen binnen de Algemene Vergadering en/of binnen de Raad van Bestuur is de stem

van de Voorzitter doorslaggevend.

De leden kunnen een kopie van de notulen van de algemene vergadering bekomen op eerste verzoek.

DEEL 4

BEGROTINGEN EN REKENINGEN

Artikel 21 Boekjaar en financiële verantwoordelijkheid.

Het boekjaar van de Federatie wordt afgesloten op 31 december. Binnen de vier maanden na het einde van het boekjaar zullen de rekeningen van het voorbije boekjaar ter voorlopige goedkeuring voorgelegd worden aan de Raad van Bestuur.

Uiterlijk drie maanden vóór het einde van het boekjaar zal een begroting voor het volgende boekjaar ter voorlopige goedkeuring voorgelegd worden aan de Raad van Bestuur.

. ' , Voor-tliebouden aan het Belgisch Staatsblad

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Ieder jaar zal de Raad van Bestuur de gecontroleerde rekeningen en de begroting voorleggen aan de Algemene Vergadering voor definitieve goedkeuring, Elk jaar moeten de rekeningen gereviseerd worden door onafhankelijke revisoren of accountants die goedgekeurd worden door de Algemene Vergadering.

De jaarrekening dient, overeenkomstig artikel 51 van de wet, overgemaakt te warden aan de Griffie van Koophandel, gerechtelijk arrondissement Leuven.

Wat de financiële verantwoordelijkheid betreft, dient opgemerkt dat eventuele financiële verliezen van de Federatie evenredig verdeeld zullen worden over de effectieve leden; Bestuurders of leden van de Federatie kunnen niet individueel aansprakelijk worden gesteld voor dergelijke verliezen van de Federatie. Elk aanzienlijk financieel verlies geleden tijdens een boekjaar dient zo spoedig mogelijk en in geen geval later dan op 30 april van het daaropvolgende jaar aan de effectieve leden van de Federatie medegedeeld worden.

DEEL 5

ONTBINDING VAN DE FEDERATIE

Artikel 22 Ontbinding van de Federatie

Onverminderd de toepassing van artikelen 55 en 56 van de wet betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, dient elk voorstel tot ontbinding van de Federatie uit te gaan van de Raad van Bestuur of van tenminste drie vierde van de effectieve leden van de Federatie.

De Raad van Bestuur dient ten minste drie maanden op voorhand aan de leden van de Federatie de datum van de Algemene Vergadering waarop over een dergelijk voorstel zal beraadslaagd worden, ter kennis te brengen. De Algemene Vergadering kan hierover slechts geldig beraadslagen indien twee derde van de stemgerechtigde afgevaardigden aanwezig zijn of vertegenwoordigd zijn bij volmacht. Een beslissing is slechts geldig indien zij bij een tweederde meerderheid genomen werd.

Indien deze Algemene Vergadering het quorum van twee derde der effectieve leden niet bereikt, dan zal een tweede Algemene Vergadering worden bijeengeroepen, volgens dezelfde modaliteiten als de eerste. Deze tweede Algemene Vergadering zal definitief geldige beslissingen kunnen nemen in verband met het gedane voorstel, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De Algemene Vergadering bepaalt de wijze van ontbinding en vereffening van de Federatie.

Het netto actief van de Federatie dient toe te komen aan een private rechtspersoon zonder winstoogmerk met een gelijkaardig doel als dat van de ontbonden Federatie.

Artikel 23 Bijkomende Bepalingen

Voor alles wat in bovenstaande statuten niet voorzien is, wordt gehandeld in overeenstemming met de ter

zake dienende wettelijke beschikkingen.

BENOEMINGEN

Ondergetekende notaris neemt kennis van de volgende benoemingen van bestuurders van de internationale

vereniging :

" JOHNSON, Albert George ,voorzitter, 5 Church Path Mertan Park London SW 19 3HJ, United Kingdom, geboren te Londen (UK) op 28 mei 1937

" MAGRO, Maria Concetta, onder-voorzitter, 25 'Kerygma' Erin Serracino inglott Str, Ikiin Malta, geboren te La Valette (Malta) op 19 juli 1946

" SAUNDERS, John Patrick, penningmeester, Gurteen Bridge Killeigh, Tullamore Co. Offaly, Ireland, geboren te Loch GarmanlWexford (IRL) op 19 september 1956

" FOSSION, Nadine Omer, secretaris, Vlieghavenlaan 44, 3140 Keerbergen, Belgié

" FRAGER-BERLET, Martine, Catherinne , beheerder, 159 rue de la Pompe 75116 Paris, France, geboren te Neuilly-dur-Seine (F) op 23 november 1949

" SVETTINI, Alessandro, beheerder, C/o Centra di Riabilitazione Psichiatrica " Gelmini" Via F. Schiller 2 39040 Salomo ( BZ), Italie, geboren te Agrigento (I) op 22 februari 1970

" ZORBAS Spyros loannis, beheerder, Litous 54, 166-71 Vouliagmeni, Griekenland, geboren te Athene (Gr) op 11 oktober 1976

" MANNIKKO, Miia Marika, beheerder Tarkk'ampujankatu 16 B 24 00150 Helsinki, Finland, geboren te Valkeakoski (FIN) op 22 januari 1974

" TORELL Per Goran, beheerder, Tinghiigsvëgen 98 222 40 Lund, Zweden, geboren te Skallerud (S) op 16

februari 1942.

SLOT

De voorzitter stelt vast dat aile punten van de agenda besproken zijn en hierover met eenparigheid positief

werd gestemd. De vergadering wordt besloten om 9.00 a.m.

WAARVAN PROCES VERBAAL

VOOR ANALYTISCH UITTREKSEL

Telgelijk hiermee neergelegd: expeditie van het PV van algemene vergaderingvolmacht, expeditie van het goedkeuringsbesluit, gecoördineerde tekst van de statuten, kopie paspoort buitenlandse bestuurders

Bijlagen bij l ë BelgisëTi Slààlslilàd -1'77O172O1-4 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

04/05/2012
ÿþ~ . 4 MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd ter griffe der

Rechtbank van Koophandel

te Leuven, de 23 APR, 2C12

DE, P FIER,

lI

uuu II i



*12084575*

Ondemerniegsnr 451.967.342

Benaming

erctuity : Europese federatie van verenigingen van familieleden van de psychisch zieken

(verkort) EUFAMI

Rechtsvorm , ivzw

Zetel 3000 Leuven, Diestsevest 100

Onderwerp akte : Tijdens de Raad van Bestuur op 23 september 2011 werden deze leden van de raad van Bestuur en dagelijks bestuur benoemd, anderen beëindigden hun ambt

Ambtsbeëindiging:

Ms KASUBIENÈ Danutè, Zemynos 6  78, Vilnius Lt-06130 Lithuanie (14.09.1949)

Ms DAGIENÈ Gratina, Didlaukio 46-27, Vilnius Lt- Lithuania (18.08,1938)

Ms ATTARD Maria, Chamonix" 88, Brighella street, Birkirkara BKR 09,Malta (Pieta, 05.04.1970)

Ms BRUIN Astrid, Hooftstraat 150, 2406 GN Alphen a/d Rijn, Netherland (Den Haag, 02.12.1962)

Mr AAS Carl Frederik, Vevelstadàsen 25 , 1405 Langhes, Norway (Orkdal, 18.04.1950)

Mr WAROT Andtzej, u1_ Radosna 2 87-100 Toruri, Poland (19.12.1948)

Mr KOZANECKI Piotr M, ul Lyskowskiego 21e, 42, 87-100 Toruii, Poland (05.11.1984)

Mr FILLIOL Stanislas, 2 rue Georges Papillon, F-92310 Sèvres, France (03.06.1934)

Ms REAL Olga, C/Salitre 60, 3°D, 28012 Madrid, Spain (0312.1969)

Benoeming

Ms FRAGER-BERLET Martine, 159 Rue de la Pompe, 75116 Paris, France (23.11.1949)

Ms BERG-PEER Janine, Fechnerstrasse 12, 10717 Berlin, Germany (05.08.1944)

Ms NARIONIENÉAige, Skersinés sodq 6-oji 89, Vilnius, Lithuanie (06.09.1951)

Mr NIKZENTAITIS Vaidotas, S. Neries Str, 24  19, Vilnius, Lithuanie (02.08.1979)

Ms VASSALLO Catherine, 'Orchidea" 12, Triq il-Plejju Iklin, IKL 1833, Malta (01.06.1957)

Ms GOEDHART Ciska, Wederiksts. 89, 2403 CD Alphen a/d Rijn, Netherlands (03.06.1966)

Mr LHOTE Pascal, Ljabrubakken 17, 1165 Oslo, Norway (16.06.1955)

Mr FLt1CKIGER Johann, Bürgernzielweg 6, 3006 Bern,Switzerland (07.12.1943)

Mr DIGILO Girolamo, Via Licia 22, 00183 Roma, Italy (26.05.1930)

Leden van het Dagelijks Bestuur

Ambtsbeëindiging (per 23 september 2011)

Secretaris: Ms AMINOFF Kristiina, Ilotuliitustie 16D27, 00930 Helsinki, Finland (12.12.1961)

Officer. Ms LADURNER Joy, Josefstaedterstr. 9/1114, 1080 Vienne, Austria (18.08.1978)

Benoeming (per 23 september 2011)

Officer: Ms FRAGER-BERLET Martine, 159 Rue de la Pompe, 75116 Paris, France (23.11.1949)

Secretaris: Ms FOSSION Nadine, Vlieghavenlaan 44, 3140 Keerbergen, Belgium (22.04.1949) -

RR 490422 018 88

Officer: Mr ZORMPAS Spyridon, Litous 54, 166-71 Vouliagmeni, Greece (11.10.1976)

Benoeming (per 1 januari 2012):

President Mr JOHNSON Albert, 5 Church Path, Merton Park, London SW19 3HJ, United Kingdom

28.05.1937)

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recta Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd cie vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso . Msam en handlekenina

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

~, , ~~ ~, º%

: )k

Voor.

b.2t3ouctcn aan bet Be[gisrti

Siaatsl}tatt

h70D22

t uitC $ - verro3g

Ambtsbeëindiging (per 31 december2011)

Voorzitter: Sigrid STEFFEN KirchbeÉgsteig 3,. 6023 Saizbutg,Austria (Duisburg, 10,08.1941)

Ms MACRO Connie, Bestuurder Mr SAUNDER$ John, Bestuurder

Op de teaatste blz. van Luitr_B vermelden ; Recto :Naam en hoedanigheid van de instrumenterende hetzij van de persa(o)n(en)

bavoegd de vereniging, stichting dt organisme ten aanzien van derden te verteger oorcligen

Yerso : ileam en handteKening

Coordonnées
EUROPESE FEDERATIE VAN VERENIGINGEN VAN FAMI…

Adresse
DIESTSEVEST 100 3000 LEUVEN

Code postal : 3000
Localité : LEUVEN
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande