FRANCOLAS

Divers


Dénomination : FRANCOLAS
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 627.807.457

Publication

03/04/2015
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

van fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek en het bevorderen van de kwaliteit ervan. Daartoe zal de private stichting onder meer de volgende activiteiten kunnen verrichten:

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

" Steun verlenen aan talentvolle individuele onderzoekers onder andere door het verstrekken van studiebeurzen en doctoraatsbeurzen, publicatiebijdragen en andere persoonsgerichte subsidies;

" Ondersteunen van nationale en internationale onderzoeksploegen bij de uitvoering van wetenschappelijk hoogstaande projecten onder andere door het verstrekken van subsidies voor personeelsplaatsen en het mede mogelijk maken van noodzakelijke investeringen;

" Bevorderen van wetenschappelijke contacten, samenwerking en kennisuitwisseling, nationaal en internationaal, onder andere door het verstrekken van toelagen voor het organiseren van internationale congressen in België, voor het actief deelnemen aan internationale congressen in het buitenland, voor studie- en stageverblijven in het buitenland;

" Uitreiken van wetenschappelijke prijzen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

1. De Private Stichting heeft als tweede belangeloze doel het verlenen van bijstand aan personen, leden van de Belgische Adel, die niet meer over de nodige middelen beschikken om hun uitgaven te financieren. In dit kader, kan de private stichting eigen initiatieven ontwikkelen of bestaande initiatieven ondersteunen, zoals deze georganiseerd door Solidaritas vzw. De private stichting kan materiële of financiële hulp verstrekken aan verenigingen of stichtingen met een dergelijk doel.

2. De Private Stichting heeft als derde belangeloze doel de behartiging van de familiale belangen binnen het kader van de verzorgingsgedachte van de familie van mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT, met name:

Ten eerste, mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT, van Belgische nationaliteit, houdster van een Belgische identiteitskaart met nummer 591-6126214-87, geldig tot vier juli tweeduizend zeventien, geboren te Etterbeek (België), op negentien juni negentienhonderd zevenenzestig, wonende te Tervuren (België), Moorselboslaan 47, NN 67.06.19 376.18, op moment van de oprichting van deze stichting.

(hierna genoemd de eerste begunstigde).

Ten tweede de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer deWALQUE, van Belgische nationaliteit, houder van de Belgische identiteitskaart met nummer 591

5085974-75, geldig tot negen januari tweeduizend zestien, geboren te Ukkel (België) op

twaalf januari negentienhonderd eenennegentig, gehuwd op zesentwintig oktober

tweeduizend dertien te Las Vegas, Nevada (USA) met mevrouw Vivian Chorok Lee,

geboren op elf augustus negentienhonderd zevenentachtig, op moment van de oprichting van deze stichting wonende te 3048 W Stonebridge dr, Wasilla 99654, Alaska (USA), en zijn afstammelingen (zowel bloedverwanten als vol of gewoon geadopteerden) in neergaande lijn of een (andere) juridische entiteit, zoals bijvoorbeeld een Belgische of buitenlandse (private) stichting of trust, die in belangrijke mate instaat voor de behartiging van de belangen van deze personen.

(hierna genoemd de tweede begunstigde).

Ten derde, mevrouw Laure-Anne Emma N. de WALQUE, van Belgische nationaliteit, geboren te Ukkel (België) op zeventien juli negentienhonderd drieënnegentig en mevrouw Louise-Marie Nathalie V. de WALQUE, van Belgische nationaliteit, geboren te Ukkel (België) op negen juni negentienhonderd zevenennegentig en hun afstammelingen (zowel bloedverwanten als vol of gewoon geadopteerden) in neergaande lijn of een (andere) juridische entiteit, zoals bijvoorbeeld een Belgische of buitenlandse (private) stichting of trust, die in belangrijke mate instaat voor de behartiging van de belangen van deze personen.

(hierna genoemd de derde begunstigden).

In het bijzonder, kan de private stichting met het oog op de behartiging van de familiale belangen van bovenvermelde begunstigden overgaan tot de ondersteuning en financiering (door het rechtstreeks ter beschikking stellen van de nodige fondsen, dan wel door het ten lasten nemen van de kosten) van onder meer de volgende activiteiten (de opsomming is niet exhaustief) zonder dat deze personen daartoe een vorderingsrecht hebben:

" Ter beschikking stelling van een woning;

" Ten laste neming van alle huisvestingskosten;

" Het ter beschikking stellen van huishoudelijke hulp in de meest ruime zin;

" Het ter beschikking stellen van babysitters voor de nog niet schoolgaande kinderen of voor naschoolse opvang van de andere kinderen;

" De educatieve, professionele en intellectuele ontwikkeling van de jongeren van de familie stimuleren door :

" de terbeschikkingstelling van een wagen en een woning, inclusief meubels, computer, printer, telefoon, en dergelijke meer.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

" de financiering van de inschrijvingsgelden, boeken en ander studiemateriaal, tenzij het betreffende familielid al in het verleden bewezen heeft dat hij bepaalde studies niet aan kan of niet voldoende inzet betoont.

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

" Aanbieden van buitenlandse reizen, bijkomende opleidingen, zoals muzikale of taalopleidingen, enz., doch enkel binnen een redelijk kader.

" Aanbieden van bijkomende opleidingen aan werkloze familieleden of familieleden die hogerop in hun carrière wensen te geraken.

" Ten laste neming van kosten van onderwijs, van bijzondere opvang en ter beschikking stellen van studiemateriaal en medisch materiaal aangepast aan kinderen die mogelijks mentaal of fysiek gehandicapt zijn.

" Ten laste neming van alle medische kosten die niet terugbetaald worden en ter beschikking stellen van materiaal in geval van ziekte of van ongeval.

" Het ter beschikking stellen van een thuisverpleegster, een familiehulp, een gezelschapsdame enz.. De aanpassing van de woning of het ter beschikking stellen van aangepast meubilair.

" De opname in een geriatrische instelling of rustoord en de ten laste neming van de kosten en lasten hiervan.

" Het verschaffen van leningen tegen gunstig tarief voor de verwerving van een woning en/of een tweede woning (voorbeeld een vakantiewoning in België of in het buitenland), van luxeartikelen (jacht, zwembad, tennisveld, enz.).

" Het verschaffen van leningen tegen gunstig tarief voor het opstarten van een onderneming, deelname in een joint-venture, et cetera.

" Voorzien in financiële behoeften en in het levensonderhoud van afstammelingen van de familie die behoeftig en te goede trouw zijn, bijvoorbeeld als gevolg van een faillissement, voor zover zij dit proberen te verhelpen en voor zover zij behoeftig zijn.

" Het stimuleren van muzikale, artistieke, sportieve, culturele ontwikkeling door het ten laste nemen van kosten voor excursies en verplaatsingskosten, ter beschikking stellen van de nodige materialen (muziekinstrumenten, kunstwerken, enz.), het mogelijk maken van de lessen te volgen en deel te nemen aan concerten.

" Organiseren en verzorgen van begrafenissen.

De private stichting behartigt haar drie belangeloze doelen gelijktijdig en mag hiervoor onder meer het genormaliseerde jaarresultaat van het voorbije boekjaar aanwenden.  Genormaliseerd betekent  zonder rekening te houden met bijzondere opbrengsten zoals ontvangen schenkingen . Het  jaarresultaat betekent  het jaarlijkse nettoresultaat (winst) vóór aftrek van de uitgaven ter realisatie van de doelen . Maximaal vijfentwintig procent (25%) van dit jaarresultaat mag worden besteed aan de verwezenlijking van het eerste en tweede doel (samen). Het saldo van het jaarresultaat en het gehele vermogen van de private stichting mag louter besteed worden aan het derde belangeloze doel van de private stichting. Zolang mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT in leven is, mogen, binnen het derde belangeloze doel, enkel haar belangen worden behartigd. Vanaf het overlijden van mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de

RIBAUCOURT mogen, binnen het derde belangeloze doel, enkel de belangen van de tweede begunstigde worden behartigd. Vanaf het overlijden van de de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE en zijn afstammelingen (zowel bloedverwanten als vol of gewoon geadopteerden) in neergaande

lijn, mogen enkel de belangen van de derde begunstigden worden behartigd. Wanneer de belangen van de tweede begunstigde of de derde begunstigden worden behartigd, dient de behartiging in principe met gelijkheid per familietak te gebeuren, waarbij familietak gedefinieerd wordt in artikel 15.

De private stichting behartigt haar doelen op volledig discretionaire wijze, doch dient hierbij te allen tijde voor wat betreft het derde doel de belangen van de diverse betrokken personen en familie te respecteren en te verzekeren. De private stichting bepaalt tevens op volledig discretionaire wijze welk deel van haar vermogen op welke wijze voor de behartiging van haar diverse doelen

aangewend wordt. Dit wilt met name zeggen dat de private stichting kan beslissen om niet alle betrokkenen op dezelfde wijze of in dezelfde mate te begunstigen of te verzorgen. Zij kan afzien van de aanwending van het vermogen ten gunste van één of meer personen die daden hebben gesteld of stellen die ernstig indruisen tegen het algemene belang van de familie van mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT, voornoemd.

Eenieder die het bestaan van de private stichting zelf, de beslissingen van de raad van bestuur, de statuten van de private stichting in zijn geheel of ten dele, de overdrachten aan de private stichting, de (eventuele) begunstiging van alle of bepaalde personen of instellingen waarvan belangen dienen te worden behartigd conform de doelen van de private stichting, geheel of gedeeltelijk aanvecht of probeert aan te vechten, kan door de raad van bestuur uitgesloten worden van de personen of instellingen, waarvan belangen conform de doelen van de private stichting worden behartigd. Deze bepaling dient extensief te worden geïnterpreteerd. Dit geldt voor alle

Staatsblad

Voorbehouden

aan het Belgisch

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD. 2.2

Luik B - vervolg

beslissingen en verbintenissen van de private stichting. Dit geldt eveneens voor een poging tot aanvechting. Als poging tot aanvechting geldt in het bijzonder elke handeling die de werking van de private stichting in zijn geheel of gedeeltelijk zou kunnen stopzetten, hinderen of wijzigen zowel in rechte als in feite. Bij wijze van voorbeeld: elke handeling voor een binnen- of buitenlandse rechtsprekende instantie met het oog op het opheffen van de private stichting of de beslissingen van de raad van bestuur, ze niet tegenstelbaar, ongeldig of niet-uitvoerbaar te verklaren. Deze bepaling geldt niet indien blijkt dat de raad van bestuur gehandeld heeft in weerwil van de statuten van de private stichting.

De private stichting dient haar patrimonium te beheren zoals een goede huisvader. Daartoe kan de private stichting alle roerende en onroerende verrichtingen of handelingen stellen: het sluiten van contracten, verrichten van beleggingen, investeren in roerende goederen, inclusief doch niet uitsluitend de aankoop, verhuring en verkoop van effecten, kunstvoorwerpen, enz., de bouw, oprichting, verbouwing en afbraak van onroerende goederen, giften, legaten en subsidies aanvaarden, op zich nemen van kosten en lasten ter ontlasting van de in de doelen vernoemde personen en/of instellingen, het uitvoeren van verbintenissen lastens deze personen en/of instellingen, het aangaan van lijfrenteovereenkomsten met de in het derde belangeloze doel gedefinieerde personen, het overdragen van het vermogen naar een andere Belgische of buitenlandse stichting of gelijkaardige rechtsfiguur met dezelfde (of gelijkaardige) statuten wat betreft de doelomschrijving en bevoegdheden van de raad van bestuur en de raad van toezicht.

Tot het doel van de private stichting behoort niet een onderneming te exploiteren of zich bezig te houden met verrichtingen van winstgevende aard. Elke handeling die commercieel risico voor de private stichting zou kunnen meebrengen, is uitgesloten.

De private stichting kan voorts alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben op haar doelen. Zij kan in het bijzonder haar medewerking verlenen en deelnemen aan iedere activiteit die met haar doelen overeenstemt.

De private stichting mag geen stoffelijk voordeel verschaffen aan de stichter, de bestuurders, of enig ander persoon, behalve, in dit laatste geval, indien dit kadert in de verwezenlijking van de belangeloze doelen.

TITEL 3 : STICHTER - BESTUUR

Artikel 5. : Aanwijzing van de stichter

De stichter van de private stichting is mevrouw Florence Jeannine I.G.M.J. de SADELEER, van Belgische nationaliteit, houdster van de Belgische identiteitskaart met nummer 591-3067454-28, geldig tot achtentwintig maart tweeduizend zestien, geboren te Ukkel (België) op zeventien juni negentienhonderd eenenveertig, wonende te 3080 Tervuren (België), Moorselboslaan 41.

Artikel 6. : Samenstelling van de raad van bestuur

De private stichting wordt bestuurd door een raad van bestuur bestaande uit minstens drie leden, natuurlijke personen of rechtspersonen.

De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter.

Artikel 7. : Benoeming, beëindiging en afzetting van de bestuurders

De eerste bestuurders worden benoemd door de stichter bij de oprichting van de private stichting voor een onbepaalde duur onverminderd hetgeen wordt bepaald in artikel 10 en behoudens andersluidende beslissing bij de aanstelling. De opvolger wordt voorgedragen door de aftredende bestuurder, mits goedkeuring van minstens één andere bestuurder én van de meerderheid van de leden van de raad van toezicht.

Het bestuursmandaat eindigt:

" door vrijwillig aftreden van de bestuurder;

" door overlijden, bij de ontbinding of liquidatie van een rechtspersoon, het faillissement, bij staking van betaling, bij verklaring van ongeschiktheid, de plaatsing onder bewind, bij verklaring van afwezigheid of elke andere onomkeerbare onmogelijkheid voor de zaakvoerder om zijn wil te kunnen uiten

" door ontslag door de raad van bestuur wegens een zware fout;

" door besluit tot afzetting vanwege de Rechtbank van Eerste Aanleg van het arrondissement waar de private stichting haar zetel heeft, in de gevallen bepaald bij de wet van zevenentwintig juni negentienhonderd éénentwintig betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, in het bijzonder bij ernstige nalatigheid;

" door fysische of geestelijke onbekwaamheid vastgesteld door een geneesheer.

Indien ingevolge het einde van een bestuursmandaat, het aantal bestuurders minder dan drie bedraagt, voorzien de overblijvende bestuurders in zijn vervanging in afwachting van de beslissing tot benoeming van een nieuwe bestuurder.

In dat geval benoemt de raad van bestuur, tijdens haar eerstvolgende vergadering, bij coöptatie een nieuwe bestuurder. De op deze wijze benoemde bestuurder is eveneens benoemd voor onbepaalde duur. Zolang er evenwel drie bestuurders benoemd zijn, is de vervanging van een

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

bestuurder van wie het bestuursmandaat beëindigd is niet verplicht.

De besluiten tot benoeming en ontslag van de bestuurders worden neergelegd bij de griffie van de Rechtbank van Koophandel waar de private stichting haar zetel heeft en worden gepubliceerd in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

In geen geval mogen personen, waarvan de belangen dienen behartigd te worden conform het derde doel van de private stichting, als bestuurder van de private stichting worden benoemd. Artikel 8. : Aansprakelijkheid

De private stichting is aansprakelijk voor fouten die kunnen worden toegerekend aan haar aangestelden of aan de organen waardoor zij optreedt.

De bestuurders en de personen belast met het dagelijkse bestuur gaan in die hoedanigheid geen enkele persoonlijke verplichting aan inzake de verbintenissen van de private stichting. Zij zijn alleen verantwoordelijk voor de vervulling van hun opgedragen taak en voor de fouten in hun bestuur.

Artikel 9. : Vergadering van de raad van bestuur

De raad van bestuur vergadert telkens wanneer een bestuurslid het nodig acht en minstens eenmaal per jaar.

Ieder bestuurslid is tot bijeenroeping bevoegd.

De oproepingen worden minstens acht dagen voor de vergadering aan de bestuurders verstuurd, behalve in geval van hoogdringendheid, waarvan verantwoording moet worden gegeven in de notulen van de vergadering. Deze oproepingen bevatten de agenda, de datum, de plaats en het uur van de vergadering, en worden gedaan per brief, telegram, telex, telefax, e-mail of op een andere schriftelijke wijze. De oproepingen worden eveneens minstens acht dagen voor de vergadering verstuurd aan de leden van de raad van toezicht, overeenkomstig de modaliteiten zoals hiervoor beschreven.

De oproepingen worden geacht gedaan te zijn bij hun verzending. Indien alle bestuursleden aanwezig of geldig vertegenwoordigd zijn, moet geen bewijs worden geleverd van een voorafgaande oproeping.

De vergaderingen worden gehouden in de zetel van de private stichting of op de plaats aangeduid in de oproepingen. Bijeenkomsten van de raad van bestuur kunnen geldig gehouden worden bij wijze van tele- en videoconferentie. Zij worden voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, indien deze laatste verhinderd is, door een door de andere leden aangeduide bestuurder.

Indien in dit laatste geval geen overeenstemming kan worden bereikt, wordt de raad voorgezeten door de oudste bestuurder in jaren, die aanwezig is.

Artikel 10. : Besluitvorming - Vertegenwoordiging van afwezige leden

a) Behalve in geval van overmacht, kan de raad slechts beraadslagen en besluiten nemen indien tenminste de meerderheid van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

Indien deze voorwaarde niet is vervuld, kan een nieuwe vergadering worden samengeroepen die geldig zal beraadslagen en beslissen over de punten die op de agenda van de vorige vergadering voorkwamen, doch enkel indien minstens twee bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Iedere bestuurder kan, per brief, telex, telegram, telefax, e-mail of op een andere schriftelijke wijze, een ander lid van de raad van bestuur volmacht geven om hem op één vergadering van de raad te vertegenwoordigen. Een bestuurder kan niet meer dan één collega-bestuurder vertegenwoordigen.

b) Behoudens het hierna sub e), worden de besluiten van de raad van bestuur bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen genomen. Ieder bestuurslid heeft één stem, behalve indien hij gevolmachtigd is door een andere bestuurder. Indien in een raadszitting, geldig samengesteld, één of meerdere bestuurders of hun gevolmachtigden zich van stemming onthouden, wordt/worden deze bestuurder/bestuurders geacht een negatieve stem te hebben uitgebracht.

c) In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de private stichting het vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. Zij worden gedateerd op de dag dat de laatste bestuurder het betreffende document ondertekent.

d) Het beheer en de aanwending van het vermogen van de private stichting behoort tot de exclusieve en discretionaire bevoegdheden van de raad van bestuur binnen de hierboven bepaalde doelen en met de hierna bepaalde bemerkingen. De raad van bestuur beslist in dit kader autonoom over de aard en de omvang van de bestemming van het vermogen ten bate van de personen en/of instellingen waarvan belangen dienen te worden behartigd zoals bepaald in de doelen van de private stichting. De raad van bestuur kan het beheer van een deel of het geheel van het vermogen toevertrouwen aan een of meerdere financiële instellingen. Tot de bevoegdheid van de raad van bestuur behoort aldus onder meer:

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

" de beoordeling van de aard en de omvang van de begunstiging van de personen en/of

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

instellingen waarvan belangen dienen te worden behartigd conform de vastgestelde doelen van de private stichting alsook de concrete uitvoering van deze begunstiging;

" het beheer en de aanwending van het vermogen van de private stichting conform de vastgestelde doelen van de private stichting.

De personen en/of instellingen waarvan belangen dienen te worden behartigd conform hetgeen is bepaald in de doelomschrijvingen van de private stichting, beschikken over geen enkel juridisch recht of enige aanspraak op begunstigingen of uitkeringen van het vermogen van de private stichting. Deze personen en/of instellingen beschikken derhalve over geen enkel juridisch recht of enige aanspraak ten aanzien van de private stichting waarop enige schuldeiser of andere derden bewarend of uitvoerend beslag kan leggen of enig recht kan laten gelden.

Aldus kan de hoedanigheid van persoon en/of instelling waarvan de belangen dienen te worden behartigd, noch enig (eventueel) voordeel of recht van deze persoon en/of instelling dat nog niet definitief werd toegekend, worden vervreemd, overgedragen of bezwaard.

e) Een twee/derden (2/3) meerderheid van stemmen in een voltallige raad is vereist voor besluiten tot:

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

1. de benoeming of ontslag van bestuurders;

2. de wijziging van de statuten;

3. belangrijke investeringen, zijnde investeringen van meer dan vijfenzeventigduizend euro (75.000,00 EUR);

4. de vervreemding om niet of ten bezwarende titel of de bezwaring van een substantieel deel (een substantieel deel is onder meer een deel waarvan de waarde meer dan 75.000,00 EUR bedraagt) van het vermogen van de private stichting;

5. de liquidatie of verkoop van een belangrijke participatie (zijnde een participatie waarvan de waarde meer dan 75.000,00 EUR bedraagt) rechtstreeks of onrechtstreeks aangehouden door de private stichting;

6. de overdracht van het vermogen naar een andere Belgische of buitenlandse stichting of gelijkaardige rechtsfiguur of -entiteit;

7. belangrijke bestedingen en uitgaven die een bedrag van vijfenzeventigduizend euro

(75.000,00 EUR) overschrijden;

Indien de raad niet voltallig aanwezig of vertegenwoordigd is, wordt een nieuwe vergadering bijeengeroepen binnen de maand; deze tweede vergadering is bevoegd het besluit te nemen betreffende de punten opgenomen in de agenda mits unanieme stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Het in de voorgaande volzin bepaalde is uitsluitend van toepassing indien van alle niet-aanwezige en niet-vertegenwoordigde bestuursleden een ontvangstbevestiging van de oproeping voor de vergadering ter vergadering aanwezig is, of indien duidelijk is gebleken dat de afgifte van een ontvangstbevestiging door de ontvanger is geweigerd.

f) De raad van toezicht beschikt over een vetorecht inzake de besluiten opgesomd onder sub e). Daartoe dient de raad van toezicht te beslissen met een meerderheid van twee/derden, in een voltallige vergadering. Indien de raad niet voltallig aanwezig of vertegenwoordigd is, wordt een nieuwe vergadering bijeengeroepen binnen de maand; deze tweede vergadering is bevoegd het vetorecht uit te oefenen mits unanieme stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, met uitzondering van besluiten zoals bepaald in sub e) (i) in welk geval het vetorecht van de raad van toezicht kan worden uitgeoefend bij twee/derden meerderheid van stammen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Het in de voorgaande volzin bepaalde is uitsluitend van toepassing indien van alle niet-aanwezige en niet-vertegenwoordigde leden een ontvangstbevestiging voor de vergadering ter vergadering aanwezig is, dan wel indien duidelijk is gebleken dat de afgifte van een ontvangstbevestiging door de ontvanger is geweigerd.

g) Inzake de beslissing tot ontslag van een bestuurder wordt alvorens de stemming plaatsvindt, tevens advies ingewonnen van de raad van toezicht. Dit advies is niet juridisch bindend.

h) Indien de in sub d) en e) vermelde besluiten leiden tot grote onenigheid tussen de bestuurders of aanleiding geven tot een duurzame ontwrichting van het bestuur, kan de raad van toezicht een bestuursvergadering bijeenroepen overeenkomstig artikel 8. In deze vergadering beschikt ieder bestuurslid over één stem en de raad van toezicht over zoveel stemmen als er bestuurders zijn, pro rata verdeeld onder het aantal van haar leden. Het besluit wordt genomen bij gewone meerderheid. Ingeval van een patstelling heeft de voorzitter van de raad van toezicht een doorslaggevende stem.

Artikel 11. : Belangenconflicten

Indien een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een persoonlijk belang heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de raad van bestuur, moet hij dit mededelen aan de andere bestuurders vóór de raad van bestuur een besluit neemt. Zijn verklaring, alsook de rechtvaardigingsgronden betreffende voornoemd strijdig belang moeten worden opgenomen in de notulen van de raad van bestuur die de beslissing moet nemen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

De betrokken bestuurder moet, desgevallend, tevens de commissaris van het strijdige belang op de hoogte brengen.

Een lid van de Raad van Bestuur zal zich steeds, bij het voordoen van een mogelijk, rechtstreeks of onrechtstreeks persoonlijk belangenconflict, streng houden aan de bepalingen van onderhavig artikel. Bij de besluitvorming zal het betrokken lid zich steeds terughoudend opstellen, in die zin dat hij tijdens de bespreking slechts suggesties zal maken en niet aan de beslissing zal deelnemen.

Indien binnen de toepassing van onderhavig artikel de Raad van Bestuur tot een patstelling zou komen, wordt door de leden van de Raad van Bestuur die geen belangenconflict hebben, een bestuurder ad hoc benoemd. In geval de Raad van Bestuur er niet in slaagt overeenstemming te bereiken over het aanstellen van de bestuurder ad hoc, wordt aan de Raad van Toezicht gevraagd een dergelijke bestuurder ad hoc aan te stellen.

Indien binnen de toepassing van onderhavig artikel slechts één van de bestuurders kan beslissen omdat de andere bestuurders door een belangenconflict worden geraakt, dient, doch slechts op verzoek van minstens één van de leden van de Raad van Bestuur, een bestuurder ad hoc te worden aangesteld, waarbij de bestuurder zonder belangenconflict één stem heeft en alle bestuurders met belangenconflict samen slechts één stem hebben. Komen zij niet tot overeenstemming in de keuze van de bestuurder ad hoc, dan wordt aan de Raad van Toezicht gevraagd een bestuurder ad hoc aan te stellen.

Artikel 12. : Intern bestuur

a) algemeen

De raad van bestuur is bevoegd om alle handelingen te verrichten die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van de doeleinden van de private stichting. De raad van bestuur oefent zijn functies uit met inachtneming van de wettelijke bepaling en de statuten.

De bestuurders kunnen overeenkomen de bestuurstaken onder elkaar te verdelen. Deze verdeling kan niet aan derden worden tegengeworpen, zelfs niet indien zij is bekendgemaakt.

b) dagelijks bestuur

De raad van bestuur kan aan één of meer personen, al dan niet lid van de raad, het dagelijks bestuur van de private stichting opdragen evenals de vertegenwoordigingsbevoegdheid van de private stichting betreffende dit dagelijks bestuur; De persoon of personen belast met het dagelijks bestuur, treden afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel als college op, zoals bepaald door de raad van bestuur.

Deze bepaling is tegenwerpelijk aan derden onder de voorwaarden voorzien in de wet. Geen beperking aan de vertegenwoordigingsbevoegdheid van een persoon aan wie het dagelijkse bestuur is opgedragen, kan aan derden worden tegengeworpen, zelfs niet indien de beperking(en) openbaar is (zijn) gemaakt.

De persoon aan wie het dagelijks bestuur opgedragen is, zal de titel van "gedelegeerd-bestuurder" voeren indien hij lid is van de raad van bestuur of "algemeen directeur" indien hij geen lid is van de raad van bestuur.

c) bevoegdheidsdelegatie

De raad van bestuur, net als degenen aan wie het dagelijks bestuur wordt opgedragen, kunnen eveneens in het kader van dit bestuur bijzondere en bepaalde machten delegeren aan één of meerdere personen, naar hun keuze.

De gevolmachtigden verbinden de private stichting binnen de perken van de hen verleende volmacht, onverminderd de verantwoordelijkheid van de lastgever ingeval van overdreven of onwettige volmacht.

Artikel 13. : Externe vertegenwoordiging

De raad van bestuur vertegenwoordigt, als college, de private stichting in alle handelingen in en buiten rechte, als eiser of als verweerder.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de raad van bestuur als college, wordt de private stichting in en buiten rechte, hieronder begrepen handelingen met de administratie, rechtsgeldig vertegenwoordigd door twee bestuurders samen optredend.

Zij dienen geen bewijs van een voorafgaandelijk besluit van de raad van bestuur voor te

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

leggen.

Bovendien is de private stichting op geldige wijze vertegenwoordigd door speciale lasthebbers binnen de grenzen van hun opdracht. De gevolmachtigden verbinden de private stichting binnen de perken van de hen verleende volmacht, onverminderd de verantwoordelijkheid van de

lastgever ingeval van overdreven of onwettige volmacht. Deze bepaling is tegenwerpelijk aan derden onder de voorwaarden voorzien in de wet.

Voor wat betreft de handtekeningbevoegdheid inzake betalingen en/of afhalingen voor bedragen van meer dan vijfenzeventigduizend euro (75.000,00 EUR), moeten twee bestuurders samen en voorafgaandelijk aan de betaling en/of de afhaling een document voorleggen waaruit blijkt

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

dat de raad van toezicht haar vetorecht niet heeft uitgeoefend.

Artikel 14. : Notulen

De besluiten van de raad van bestuur worden in notulen opgenomen, ondertekend door de

meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Deze notulen worden in een speciaal

register opgetekend of ingebonden.

De volmachten, net als andere schriftelijke berichtgevingen, worden daaraan gehecht.

De afschriften van of de uittreksels uit deze notulen, die in rechte of elders dienen te worden

voorgelegd, worden ondertekend door één bestuurder.

TITEL 4 - RAAD VAN TOEZICHT

Artikel 15. : Raad van toezicht

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

1. De raad van toezicht heeft de bevoegdheid om toe te zien op het beleid van de raad van bestuur alsook op het beheer van de private stichting. De raad van toezicht is samengesteld uit ten minste één natuurlijke persoon.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

1. Het eerste lid van de raad van toezicht is mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT, voornoemd. Zolang mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT in leven is en niet is gedefungeerd, bestaat de raad van toezicht slechts uit één lid. De opvolgende leden van de raad van toezicht worden aangeduid door Mevrouw Nathalie Christyn Gravin de Ribaucourt. Bij gebreke van aanduiding van opvolgende leden van de raad van toezicht, worden de opvolgende leden aangeduid als volgt:

Bij het overlijden of defungeren van mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT, wordt de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE, voornoemd, aangeduid als opvolgend lid van de raad van toezicht. De opvolgende leden van de raad van toezicht worden aangeduid door de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE. Bij gebreke van aanduiding van opvolgende leden van de raad van toezicht, worden de opvolgende leden aangeduid als volgt:

Na het overlijden of defungeren van de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE wordt zijn plaats bij de raad van toezicht ingenomen door zijn afstammelingen op voorwaarde dat zij de volle leeftijd van achttien jaar (18) hebben bereikt. Hierbij dient het principe van aanduiding van één persoon per familietak als lid van de raad van toezicht gerespecteerd te worden. Er zijn zoveel familietakken als er afstammelingen in eerste graad van de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE zijn. Het aantal leden van de raad van toezicht wordt beperkt tot dit aantal familietakken.

Bij het overlijden of defungeren van een kind van de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE wordt zijn/haar plaats bij de raad van toezicht ingenomen door de afstammelingen van dit kind. Indien er meerdere afstammelingen zijn, geldt een jaarlijkse beurtrol bij de invulling van het mandaat binnen de raad van toezicht, te beginnen met de oudste.

Indien het overleden kind van de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE geen afstammelingen heeft, is er één familietak en bijgevolg één lid van de raad van toezicht minder.

Bij het overlijden of defungeren van alle afstammelingen van de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE, voornoemd, worden mevrouw Laure-Anne Emma N. de WALQUE en mevrouw Louise-Marie Nathalie V. de WALQUE, voornoemd lid van de raad van toezicht, op voorwaarde dat zij de volle leeftijd van achttien jaar (18) hebben bereikt.

Na het overlijden of defungeren van mevrouw Laure-Anne Emma N. de WALQUE en/of mevrouw Louise-Marie Nathalie V. de WALQUE, wordt haar plaats bij de raad van toezicht ingenomen door haar kind(eren) op voorwaarde dat zij de volle leeftijd van achttien jaar (18) hebben bereikt. Indien er meerdere kinderen zijn, dient het principe van aanduiding van één vertegenwoordiger per familietak als lid van de raad van toezicht gerespecteerd te worden; geldt een jaarlijkse beurtrol bij de invulling van het mandaat binnen de raad van toezicht, te beginnen met het oudste kind. Vanaf het overlijden van de heer François-Nicolas Florent Juan Marie Ghislain Ecuyer de WALQUE en van al zijn afstammelingen, zijn er zoveel familietakken als er afstammelingen in eerste graad van mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT zijn. Het aantal leden van de raad van toezicht wordt beperkt tot dit aantal familietakken.

Indien een overleden kind van mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT geen afstammelingen heeft, is er één familietak en bijgevolg één lid van de raad van toezicht minder. Bij het overlijden van een kind van mevrouw Laure-Anne Emma N. de WALQUE of mevrouw Louise-Marie Nathalie V. de WALQUE wordt zijn/haar plaats bij de raad van toezicht ingenomen door de afstammelingen van dit kind op voorwaarde dat zij de volle leeftijd van achttien jaar (18) hebben bereikt. Indien er meerdere afstammelingen zijn, geldt een jaarlijkse beurtrol bij de invulling van het mandaat binnen de raad van toezicht, te beginnen met de oudste.

In de raad van toezicht kunnen enkel afstammelingen van mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

Gravin de RIBAUCOURT, voornoemd, zetelen, zoals hoger bepaald.

De raad van toezicht wijst uit zijn midden een voorzitter aan. Indien geen overeenstemming wordt

bereikt, wordt de raad van toezicht voorgezeten door het oudste lid.

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

1. Een lid van de raad van toezicht kan geen deel uitmaken van de raad van bestuur.

1. De raad van toezicht vergadert telkens wanneer een lid dit nodig acht. Het bepaalde in artikel 9 is hierbij mutatis mutandis van overeenkomstige toepassing.

1. Bestuurders hebben slechts toegang tot de raad van toezicht indien zij daartoe zijn uitgenodigd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

1. Leden van de raad van toezicht hebben steeds toegang tot de vergaderingen van de raad van bestuur, maar kunnen niet aan de vergadering participeren (noch stemmen, noch opmerkingen geven). Onmiddellijk nadat de voorzitter van de raad van toezicht een uitnodiging van een vergadering ontvangt, brengt hij binnen één dag de andere leden hiervan op de hoogte zodat zij die dit wensen, de vergaderingen van de Raad van Bestuur kunnen bijwonen, zonder dat zij een participatierecht hebben.

1. De raad van bestuur verschaft elk lid van de raad van toezicht tijdig de voor de uitoefening van diens taken en bevoegdheden noodzakelijke gegevens en voorts aan ieder lid van de raad van toezicht alle inlichtingen betreffende de aangelegenheden der private stichting die deze mocht verlangen.

2. De raad van toezicht is bevoegd inzage te nemen van alle boeken, bescheiden en correspondentie van de private stichting;

3. De raad van toezicht kan zich voor rekening van de private stichting in de uitoefening van zijn taak doen bijstaan door één of meer deskundigen.

1. De raad van toezicht neemt zijn besluiten met een gewone meerderheid van de uitgebrachte stemmen, tenzij onderhavige statuten een bijzondere meerderheid vereisen.

2. Ieder lid van de raad van toezicht heeft één stem.

3. Het mandaat van lid van de raad van toezicht is te allen tijde onbezoldigd.

TITEL 5.  CONTROLE VAN DE PRIVATE STICHTING

Artikel 16. : Commissaris - Wijze van benoeming - Functie

Indien de private stichting hiertoe wettelijk verplicht is, wordt de controle op de financiële toestand van de private stichting, op de jaarrekening en op de regelmatigheid ten aanzien van de wet en de statuten van de verrichtingen, weer te geven in de jaarrekening, aan één of meer commissarissen opgedragen. Zij worden benoemd door de raad van bestuur onder de leden, natuurlijke personen of rechtspersonen, van het Instituut der Bedrijfsrevisoren.

De commissarissen worden benoemd voor één hernieuwbare termijn van drie jaar.

Op straffe van schadevergoeding kunnen zij tijdens hun opdracht alleen om wettige redenen worden ontslagen door de raad van bestuur. De commissaris legt zijn jaarlijks verslag evenals elk ander verslag dat hij opportuun acht neer bij de raad van bestuur.

TITEL 6.  VERGOEDING

Artikel 17. : Vergoeding

De bezoldiging van de Commissarissen bestaat uit een vast bedrag (per periode of per uur), dat bij de aanvang van hun opdracht door de stichter of door de raad van bestuur wordt vastgesteld. Deze bezoldiging kan niet worden gewijzigd dan met instemming van de betrokken commissaris en de raad van bestuur.

Het mandaat van bestuurders is onbezoldigd of bezoldigd. De bezoldiging van de bestuurders bestaat in een vast bedrag, dat bij de aanvang van hun opdracht door de stichter of door de raad van toezicht wordt vastgesteld. Deze bezoldiging kan niet worden gewijzigd dan met instemming van de betrokken bestuurder, van de raad van bestuur en van de raad van toezicht.

TITEL 7. - BOEKJAAR - JAARREKENING

Artikel 18. : Boekjaar - jaarrekening

Het boekjaar begint op één januari en eindigt op eenendertig december van elk jaar.

In afwijking van het voorgaande lid neemt het eerste boekjaar een aanvang op de dag dat de private stichting rechtspersoonlijkheid verkrijgt, en zal het worden afgesloten op eenendertig december tweeduizend vijftien.

Ieder jaar en ten laatste binnen zes maanden na de afsluitingsdatum van het boekjaar maakt de Raad van Bestuur de jaarrekening van het voorbije boekjaar op, overeenkomstig de wettelijk bepalingen, alsook de begroting van het volgende boekjaar.

De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig de wettelijk bepalingen terzake.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

TITEL 8. - STATUTENWIJZIGING

Artikel 19. : Statutenwijziging

De statuten kunnen, zolang mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de

RIBAUCOURT, fungeert als lid van de raad van toezicht, worden gewijzigd, in afwijking van artikel 10 van deze statuten, door een beslissing van de raad van bestuur met een meerderheid van

twee/derden van de stemmen in een voltallige vergadering, goed te keuren door de raad van toezicht met een meerderheid van twee/derden van de stemmen in een voltallige vergadering en na kennisgeving van de vooropgestelde statutenwijziging per brief, telex, telegram, telefax of op een andere schriftelijke wijze aan de raad van toezicht die minstens vijftien dagen vóór het houden van de desbetreffende raad van bestuur wordt verstuurd.

Zodra mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT, voornoemd, niet meer fungeert als lid van de raad van toezicht kunnen de statuten enkel nog gewijzigd worden indien die wijzigingen geen afbreuk doen aan de filosofie van de oorspronkelijke statuten of indien een wijziging noodzakelijk is als gevolg van evoluties in de wetgeving, rechtspraak of gezaghebbende rechtsleer, waardoor het ongewijzigd handhaven van de statuten de normale werking van de private stichting zou bemoeilijken. Elke wijziging aan de bepalingen van deze statuten dient, in ieder geval, zoveel als mogelijk aan te leunen bij de filosofie van deze oprichtingsakte.

Kunnen niet meer gewijzigd worden zodra mevrouw Nathalie F.C.M.G. CHRISTYN Gravin de RIBAUCOURT, voornoemd, niet meer fungeert als lid van de raad van toezicht:

" de bepalingen van artikel 4 van deze statuten in verband met het doel en de activiteiten van de private stichting;

" de bepalingen van artikel 7 in verband met de benoeming, beëindiging en afzetting van de bestuurders;

" de bepalingen van artikel 10 b, e, f, g en h in verband met de besluitvorming;

" de bepalingen van artikel 15 in verband met de raad van toezicht;

" de bepalingen van artikel 19 in verband met de statutenwijziging.

De wijziging van de gegevens vermeld onder artikel 28, 3° en 5° tot en met 8° van de wet van

zevenentwintig juni negentienhonderd éénentwintig betreffende de verenigingen zonder

winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen dienen bij

authentieke akte te worden vastgelegd.

TITEL 9. - ONTBINDING  VEREFFENING

Artikel 20. : Algemeen

De Rechtbank van Eerste Aanleg van het arrondissement waar de private stichting haar zetel

heeft kan, op verzoek van de in wet aangeduide personen, de ontbinding van de private stichting

uitspreken in de gevallen door de wet bepaald. De rechtbank die de ontbinding uitspreekt, kan hetzij

tot de onmiddellijke afsluiting van de vereffening beslissen, hetzij de wijze van vereffening bepalen

en één of meer vereffenaars aanstellen.

Artikel 21. : Bestemming van het vermogen

Het netto-actief van het vermogen van de private stichting bij ontbinding zal toebedeeld

worden aan de belangeloze doelen, zoals omschreven in artikel 4.

Artikel 22.: Indexatie

Alle in de statuten vermelde bedragen zijn gekoppeld aan het indexcijfer van de

consumptieprijzen.

Op de verjaardag van de oprichting van de private stichting, berekent de raad van bestuur de

geïndexeerde bedragen aan de hand van de volgende formule:

Oud bedrag x nieuw indexcijfer

Basisindexcijfer

Het "oud bedrag" is het bedrag dat vermeld wordt in de oprichtingsakte van de private

stichting;

Het "basisindexcijfer" is het gezondheidsindexcijfer van de maand voorafgaand aan deze

waarin de private stichting werd opgericht;

Het "nieuwe indexcijfer" is het gezondheidsindexcijfer van de maand voorafgaand aan de

maand van de verjaardag van de oprichting van de private stichting.

Artikel 23.: Slotbepaling

Hetgeen niet uitdrukkelijk geregeld wordt door onderhavige statuten, wordt beheerst door de

wet van 27 juni 1921 van toepassing op private stichtingen.

DEEL III. : BENOEMINGEN

1. Benoeming van de bestuurders

Het aantal bestuurders wordt vastgesteld op drie (3). De stichter benoemt als bestuurders

voor onbepaalde duur:

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

1. Mevrouw Florence Jeannine I.G.M.J. dE SADELEER, van Belgische nationaliteit, geboren te

Staatsblad

Voorbehouden

aan het Belgisch

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD. 2.2

Luik B - vervolg

Ukkel (België) op 17 juni 1941, wonende te 3080 Tervuren (België), Moorselboslaan 41;

2. De heer Robby ACKERMANS, van Belgische nationaliteit, geboren te Tienen (België) op 12 augustus 1973, advocaat bij Tiberghien Advocaten, met kantoor te 1000 Brussel (België), Havenlaan 86 C/419, en wonende te 3300 Tienen, Bosveldstraat 26;

3. Mevrouw Pascale Francine G. TRUSSART, van Belgische nationaliteit, geboren te Sint-Joost-ten-Node (België) op 8 februari 1963, in haar hoedanigheid van werknemer bij de bankinstelling Lombard Odier Darier Hentsch & Cie (België) NA met maatschappelijke zetel te 1000 Brussel, Louizalaan 81, bus 12.

Allen hier aanwezig, of wat de bestuurder sub 3. betreft, vertegenwoordigd door de bestuurder sub 2., ingevolge onderhandse volmacht die aan ondergetekende notaris werd overhandigd, en die aanvaarden en verklaren niet verhinderd te zijn door enige wettelijke of reglementaire bepaling.

De benoeming van bovenvermelde bestuurders zal slechts uitwerking hebben vanaf het ogenblik dat de private stichting rechtspersoonlijkheid verkrijgt.

2. Benoeming opvolgende bestuurder

De stichter benoemt als opvolgende bestuurder:

De heer Michel VERHAEGHE DE NAEYER van Belgische nationaliteit, geboren te Ukkel, op

5 december 1966, wonende te 1150 Sint-Pieters-Woluwe, Roger Vandendriesschelaan 63.

3. Benoeming van de commissaris(sen)

Gezien er uit te goeder trouw verrichte schattingen blijkt dat de private stichting voor het

eerste boekjaar zal voldoen van de wettelijke criteria om geen commissaris te hoeven hebben,

besluit de vergadering om geen commissaris te benoemen.

VOOR ANALYTISCH UITTREKSEL.

CÉDRIC HONOREZ, GEASSOCIEERD NOTARIS.

Tegelijk neergelegd : expeditie oprichtingsakte.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
FRANCOLAS

Adresse
MOORSELBOSLAAN 41 3080 TERVUREN

Code postal : 3080
Localité : TERVUREN
Commune : TERVUREN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande