IGO

Divers


Dénomination : IGO
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 862.962.775

Publication

02/07/2014 : ME. - JAARREKENING 31.12.2013, GGK 20.06.2014, NGL 26.06.2014 14232-0294-150
29/07/2014
ÿþBijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste biz. van Lulk B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzli van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondememingsnr : 0862.962.775

Benaming

(voluit) IGO

(verkort) :

Rechtsvorm: Dienstverlenende vereniging (Vlaams Gewest)

Zetel: Sint-Truidensesteenweg 26 -3300 Tienen

Onderwerp akte Wijziging maatschappelijk adres en coördinatie statuten

Uit het verslag van de buitengewone algemene vergadering van 20 december 2013 blijkt dat volgende beslissing werd genomen:

Het maatschappelijk adres wordt verplaatst van SInt-Truidensesteenweg 26 te 3300 Tienen naar De Vunt 17 te 3220 Flolsbeek en dit met Ingang vanaf 20 december 2013.

De buitengewone algemene vergadering wijzigt tg] beslissing van 20/12/2013 de statuten als volgt:

GECOORDINEERDE STATUTEN

HOOFDSTUK NAAM  RECHTSVORM  DOEL  ZETEL EN DUUR VAN DE OVEREENKOMST

Artikel 1: NAAM

Er wordt een dienstverlenende intergemeentelijke vereniging opgericht onder de benaming IGO.

Deze dienstverlenende vereniging wordt in de onderhavige statuten vermeld onder de term "de vereniging*,

Artikel 2: RECHTSVORM

De vereniging wordt beheerst door het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke Samenwerking, zoals gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 31 oktober 2001

Haar verbintenissen behouden een burgerlijk karakter.

De vereniging is voor al wat niet uitdrukkelijk geregeld Is door het decreet van 6 Juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking onderworpen aan de bepalingen van het wetboek voor de vennootschappen die gelden voor de vennootschapsvorm van de coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid.

Huidige vereniging wordt opgericht als een dienstverlenende vereniging zoals bedoeld in artikel 12, §2, 2' van het decreet van 6 Jull 2001.

Artikel 3 : DOEL

De vereniging heeft tot doel om bij middel van vorming, overleg, inwonersbetrokkenheld, coördinatie, organisatie en projectuitvoering, op de terreinen van welzijn, lokale werkgelegenheid, toerisme, cultuur en milieu, de lokale besturen van het arrondissement Leuven te ondersteunen in het realiseren van hun sociaal-economisch beleid ter zake. De vereniging kan, op vraag van de aangesloten leden, de nodige activiteiten, diensten en projecten ontwikkelen en uitvoeren binnen de vooropgesteide doelstellingen.

De vereniging stelt zicht tevens tot doel, in het kader van de doelstelling "tokais werkgelegenheid", een dienstencheque-ondemerning sui generis uit te baten, waarin huishoudelijke hulp aan instellingen en particulieren wordt aangeboden (wassen, strijken, poetsen, boodschappen halen, koken), ais tevens alle andere diensten die worden toegelaten binnen het systeem van dienstencheques.

MOD 2.2

[MM In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte

e\Pafflq

MÀ.

Griffie Rechtbank van Koophandel te Leuven.

*14145976*

111111

ll

4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De diensten die voor deze beleidsdomeinen uitgebouwd worden, kunnen de vorm aannemen van:

1. Diensten die warden geleverd voor de totaliteit van de aangesloten deelnemers, m.n.: -het initiëren, organiseren en structureren van samenwerking en overleg tussen deelnemers; -het begeleiden, coördineren en/of realiseren van projecten die de deelnemers aanbelangen.

2. Diensten voor één of meer aangesloten deelnemers waarvoor wederzijdse exclusiviteit wordt verleend en dit op basis van een kosten- en expertisedelend principe.

Onder wederzijdse exclusiviteit wordt verstaan dat de omschreven exclusieve diensten enkel verstrekt worden aan de deelnemers die daarvoor exclusiviteit hebben verleend, terwijl deze deelnemers voor de diensten waarvoor exclusiviteit werd verleend, uitsluitend een beroep doen op de dienstverlenende vereniging, voor zover zij deze activiteiten niet ln eigen beheer wensen uit te voeren.

De exciusiviteit wordt gegeven voor een pariade van maximaal 6 jaar. De exclusieve diensten die worden aangeboden aan de deelnemers, worden als bijlage aan de statuten gevoegd en hebben betrekking op voornoemde doelstellingen.

3. Diensten aan aangesloten gemeenten of andere besturen in de publieke sector die worden toegewezen na toepassing van de procedure voorzien In de wet van 24 december 1993 inzake de overheidsopdrachten,

4. Op vraag van en in overleg met de deelnemers, projecten in eigen beheer realiseren.

De vereniging kan, op vraag van de aangesloten deelnemers, de nodige activiteiten, diensten en projecten

ontwikkelen binnen de vooropgesteIde doelstellingen.

De dienstverlening die de vereniging In het kader van de doelstelling lokale werkgelegenheid" verstrekt

inzake arbeidsbemiddeling en trajectbegeleiding Is kosteloos voor de niet-werkende werkzoekende.

Binnen het kader en onder de voorwaarden van het Decreet d.d. 6 juli 2001 houdende de Intergemeentelijke Samenwerking kan de vereniging deelnemen In de oprichting van of toetreden tot andere verenigingen onder dit decreet en tot endors pubilekrechtelijke en privaatrechtelijke rechtspersonen.

Artikel 4 ; ZETEL

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te 3220 Holsbeek, De Vunt 17.

Hij kan overgebracht worden bij besluit van de algemene vergadering, binnen de beperkingen zoals omschreven in artikel 10, Ild 2 van het decreet van 6 jull 2001. Dit besluit wordt bekend gemaakt ln de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

De vereniging kan één of meer exploitatiezetels vestigen binnen haar werkingsgebied, zijnde het arrondissement Leuven.

Artikel 5: DUUR

De vereniging wordt opgericht voor een termijn van achttien jaar, die aanvang neemt op de datum van ondertekening van de statuten, zijnde 10 maart 2004.

Na afloop van deze periode kan de vereniging opeenvolgende keren worden verlengd voor een termijn die telkens niet langer mag zijn dan achttien jaar,

Op verzoek van de gewone meerderheid van het totale aantal deelnemers en op voorwaarde dat dit verzoek gedragen wordt door een 3/4de meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten, kan de laatste algemene vergadering die het verstrijken van de duur voorafgaat, tot de verlenging beslissen met een 3/4de meerderheid van het aantal stemmen. De daartoe strekkende gemeenteraadsbesiissingen worden bij het verslag van de algemene vergadering gevoegd.

Uiterlijk negentig kalenderdagen voor de algemene vergadering die beslist over de verlenging, wordt de agenda door de raad van bestuur aan alle deelnemers toegezonden.

De deelnemers die niet wensen te verlengen, kunnen daartoe niet verplicht worden en houden op deel uit te maken van de dienstverlenende vereniging op het einde van het jaar waarin tot de verlenging door de algemene vergadering is beslist. Vooraf leggen zij hun daartoe strekkende beslissing voor die wordt gevoegd bij het verslag van de algemene vergadering. Ze moeten de door hen aangegane contractuele verbintenissen naleven, maar zijn voor het overige geen schadevergoeding verschuldigd. De laatste drie leden van artikel 37 van het decreet van 6 juli 2001 zijn op hen van toepassing.

Deelnemers die nalaten over de verlenging te beslissen of hun beslissing mee te delen, worden geacht verder deel uit te maken van de vereniging.

Indien de duur van de vereniging verstrijkt In de loop van het jaar waarin de verkiezingen voor een algehele vernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, wordt over de verlenging pas beslist in het daaropvolgende jaar, zowel door de betrokken gemeenteraden als door de eerste algemene vergadering in de loop van dat jaar. Zolang wordt de oorspronkelijke duurtijd verlengd.

De vereniging kan slechts verbintenissen aangaan voor een duur die haar bestaanstermijn overschrijdt, voor zover aile maatregelen getroffen werden om er de uitvoering van te verzekeren.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

HOOFDSTUK II KAPITAAL -AANDELEN

Artikel 6 KAPITAAL -AANTAL AANDELEN -STATUUT VAN HET AANDEEL -TE PLAATSEN KAPITAAL

Het vaste gedeelte van het maatschappelijk kapitaal wordt bepaald op 24.400 EURO, vertegenwoordigd

door 122 nominatieve en ondeelbare aandelen van 200 EURO.

Alle aandelen moeten vertegenwoordigd zijn door een werkelijke inbreng in species.

Op elk aandeel moet minimum 1/3de worden volstort.

Er worden vier reeksen aandelen uitgegeven:

" Reeks A: toegekend aan de gemeenten: elke gemeente tekent in op 3 aandelen met een waarde per aandeel van 200 E. De aandelen van reeks A moeten de meerderheld van het totale maatschappelijke kapitaal ultmaken.,

*Reeks B: toegekend aan de Provincie Vlaams-Brabant: het aandeel van de Provincie 1/barns-Brabant wordt vastgesteld op maximaal 20% van het totale maatschappelijk kapitaal conform artikel 63, lid 2 van het decreet van 06 juli 2001 houdende de Intergemeentelijke Samenwerking.. Bij oprichting worden aan de provincie Vlaams-Brabant 6 aandelen met een waarde per aandeel van 200 E toegekend,

" Reeks C: toegekend aan de O.C.M. W. 's de 0.C.M.W 's tekenen ieder ln op één aandeel met een waarde van 200¬ dat stemrecht verleent ln de algemene vergadering; De aandelen van 'mes C mogen maximaal 25% van het totale maatschappelijke kapitaal uitmaken,

*Reeks D: toegekend aan andere toetredende verenigingen die overeenkomstig artikel 10 van het decreet van 06 full 2001 kunnen deelnemen aan de vereniging: het bedrag van het kapitaal dat door andere toetredende verenigingen wordt geplaatst, dient te worden vastgesteld daar de algemene vbrgadering. De aandelen van reeks D mogen maximaal 10% van het totale maatschappelijke kapitaal uitmaken.

BU latere toetreding kan de algemene vergadering, op voorstel van de raad van bestuur, de nieuwe deelnemer de betaling van een inkomgeld opleggen, rekening houdende met de werkelijke waarde van het netto actief en met de uitgaven die tot op dat ogenblik in het belang van de vereniging werden gedaan,

Artikel 7: OVERDRACHT AANDELEN "

De aandelen kunnen slechts worden overgedragen onder deelnemers van dezelfde categorie, voor zover de afstand van de aandelen geen afbreuk doet aan de waarborg voor de goede uitvoering van de aangegane verbintenissen en mits voorafgaandelijke goedkeuring door de algemene vergadering,

Artikel 8 REGISTER VAN DEELNEMERS

Als bijlage bij huidige statuten wordt een register gevoegd waarop iedere deelnemer Is vermeld, met

aanduiding van de aandelen en winstbewijzen die hem zijn toegekend.

Artikel 9: STORTING

Het vorstorten van de schijven geplaatst kapitaal heeft plaats op de tijdstippen en volgens de modaliteiten bepaald door de raad van bestuur. Dit besluit wordt bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht van de deelnemers. Zij moeten over ten minste zestig kalenderdagen beschikken om te voldoen.

Artikel 10: IN GEBREKE BLIJVEN STORTING

De ln gebreke blijvende deelnemers of diegene die achter staan met het storten van de eisbare bedragen die zij plaatsten, of met hun jaarlijkse bijdragen, zijn van rechtswege en zonder dat eeti vordering nodig le, een interest verschuldigd, gelijk aan de wettelijke rentevoet, te rekenen vanaf de datum waarop die verschuldigde sommen eisbaar waren.

HOOFDSTUK Ill : DEELNEMERS

Artikel 11: HOEDANIGHEID DEELNEMERS

Onverminderd andersluidende decretale bepalingen, kunnen aan de dienstverlenende vereniging naast gemeenten en provincies uitsluitend deelnemen: autonome gemeentebedrijven, openbare centra voor maatschappelijk welzijn en hun verenigingen, in zoverre die uitsluitend uit openbare rechtspersonen bestaan en andere samenwerkingsverbanden, opgericht veigens de bepalingen van het decreet van 6 jull 2001.

Artikel 12: AANSPRAKELIJKHEID

De deelnemers zijn slechts aansprakelijk ten beiope van hun inbreng en voor de verbintenissen die uitdrukkelijk vastgelegd zijn In de onderhavige statuten. Zij zijn niet hoofdelijk aansprakelijk jegens elkaar, noch tegenover de vereniging.

HOOFDSTUK IV TOETREDING, UITTREDING EN UITSLUITING

Artikel 13; AANVRAAG TOT TOETREDING

De toetreding van een openbaar bestuur tot of de uitbreiding van hun aansluiting bij de vereniging, Is

afhankelijk van een daartoe strekkende beslissing van het orgaan dat daartoe bevoegd is.

Alle toetredingen of uitbreidingen worden aanvaard door de algemene vergadering van de vereniging

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De verbodsbepaling van artikel 31 van het decreet van 6 juli 2001 inzake de periode van oprichting van een dienstverlenende vereniging geldt voor ledere toetredings- of uftbreldingsbeslissing op grond van de voorgaande alinea.

Aan een toetreding of uitbreiding kan geen terugwerkende kracht worden verleend.

Een toetreding kan niet gebeuren In de loop van het jaar waarin verkiezingen voor een algehele vernieuwing van de gemeenteraden wordt georganiseerd.

Artikel 14 : UITSLUITING

De algemene vergadering kan zich uitspreken over de eventuele uitsluiting van een deelnemer, Dit besluit kan slechts genomen worden met een 2/3de meerderheid, wegens behoorlijk vastgestelde niet-naleving er verbintenissen ten opzichte van de vereniging.

De betrokken deelnemer wordt verzocht zijn opmerkingen schriftelijk te kennen te geven aan de algemene vergadering, binnen em maand nadat een aangetekende brief met het met redenen omklede voorstel tot uitsluiting is verstuurd, en moet gehoord worden indien hij daarom verzoekt in het geschrift dat zijn opmerkingen bevat.

Het besluit tot uitsluiting dient tevens genomen te worden met een 2/3de meerderheid en wordt vastgesteld In een proces-verbaal dat wordt opgemaakt en getekend door het bestuursorgaan.

Dat proces-verbaal vermeldt de feiten waarop de uitsluiting is gebaseerd. Elk besluit tot uitsluiting wordt met redenen omkleed. De uitsluiting kan pas uitwerking hebben bij het verstrijken van het boekjaar volgend op datum waarop ze wordt vastgesteld, De uitsluiting wordt overgeschreven in het register. Een eensluidend afschrift van het besluit wordt binnen vijftien kalenderdagen, bij een ter 'post aangetekende brief, aan de uitgesloten vennoot toegezonden.

De uitgesloten deelnemer kan enkel aanspraak maken op zijn inbreng in de vereniging.

De uitgesloten deelnemer blijft gedurende vijf jaar te rekenen van deze gebeurtenis, behalve wanneer de wet een kortere verjaringstermijn bepaalt, binnen de grenzen van zijn verbintenis ais vennoot, persoonlijk instaan voor aile verbintenissen door de vereniging aangegaan vóár het einde van het jaar waarin zijn ultsluiting zich heeft voorgedaan. De laatste drie leden van artikel 37 van het decreet d.d. 06.07.2001 zijn op hem van toepassing.

Artikel 14bis

De kosten verbonden aan de exclusieve dienstverlening, zoals omschreven in art, 3, worden verrekend aar. de deelnemer van de exclusieve dienstverlening op basis van het kosten -en expertisedelend principe. Voor de aanrekening van da prestaties verleend in het kader van de wederzijdse exclusiviteit, zal gewerkt worden met een open boekhouding.

Artikel 15 : UITTREDING

Tijdens de duur van de vereniging is geen uittreding mogelijk,

HOOFDSTUK V: BESTUUR EN CONTROLE

Artikel 16 ; BESTUUR -BENOEMING VAN BESTUUR

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, door de algemene vergadering benoemd en door

haar afzetbaar, als volgt samengesteld:

.1 lid per aangesloten gemeente, voorgedragen door de gemeenteraad,

.3 leden voorgedragen door de provincieraad,

.4 leden voorgedragen door de OCMW-raden,

Enkel natuurlijke personen kunnen lid zijn van de raad van bestuur.

Het aantal bestuurders dat op voordracht van de andere deelnemers wordt benoemd, mag nooit meer bedragen dan een vierde van het aantal op voordracht van de aangesloten gemeenten benoemde bestuurders.

De kandidaturen worden voorgelegd aan de algemene vergadering die besluit met een eenvoudige meerderheid der uitgebrachte stemmen. Zo een kandidaat de vereiste meerderheid niet behaalt, wijst de voordragende deelnemer een andere kandidaat aan. De nieuwe kandidaat woont ais waarnemer de vergaderingen van de raad van bestuur bij tot de eerstvolgende algemene vergadering waaraan de benoeming wordt voorgelegd.

De benoeming van bestuurders gebeurt bij geheime stemming.

De bestuurders worden benoemd voor een hernieuwbare periode van 6 jaar. Hun mandaat kan ten allen tilde worden herroepen door de algemene vergadering.

De bestuurders, benoemd op voordracht van de gemeenten, kunnen zich laten bijstaan door deskundig en die na gezamenlijk overleg worden voorgedragen door de gemeente waar de zetel gevestigd is, en worden benoemd door de gemeentelijke vertegenwoordigers op de algemene vergadering. De deskundigen maken geen deel uit van de raad van bestuur, maar ze kunnen de vergaderingen van aile organen bijwonen en aile documenten opvragen.

Hun vergoeding valt ten laste van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

Artikel 17 : VERSLAGGEVING

De op voordracht van de deelnemende gemeenten, OCMW's en provincie benoemde bestuurders brengen minstens tweemaal per jaar tijdens een openbare vergadering van respectievelijk de gemeenteraad, de raad van het OCMW of van de provincieraad die hen heeft voorgedragen, verslag uit over de uitoefening van hun mandaat en verstrekken toelichting bij het beleid van de verentging.

In de OCMW's die geen bestuurder hebben voorgedragen of waarvan de voorgedragen kandidaat niet Is benoemd, wordt in dezelfde omstandigheden de toelichting verstrekt door de voorzitter van de raad van bestuur of de door de voorzitter daartoe gedelegeerde bestuurder.

Artikel 18 : DEELNEMERS MET RAADGEVENDE STEM

1, ledere deelnemende gemeente heeft het recht, tot lid van de raad van bestuur met raadgevende stem, een gemeenteraadslid aan te duiden, verkozen op de lijst waarvan geen enkele verkozene deel uitmaakt van het college van burgemeester en schepenen of aangesteld is als voorzitter van het openbaar centrum voor maatschappelijk weizijn, en deze aanduiding voor te leggen aan de algemene vergadering die overgaat tot de samenstelling van de raad van bestuur na algehele vernieuwing van de gemeenteraden. In de oproeping voor die algemene vergadering wordt de aandacht van de gemeenten gevestigd op dit recht.

Het aantal aldus te begeven mandaten bedraagt maximaal vijf.

Deze vijf mandaten worden gespreid over drie groepen van gemeentevennoten, bepaald volgens de omvang van de bevolking aan de hand van de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers van de gemeentevennoten

'Groep van gemeentevennoten met minder dan 10.000 inwoners

" Groep van gemeenten met minstens 10.000 inwoners en hoogstens 20.000 inwoners

'Groep van gemeenten met meer dan 20.000 inwoners

Aan de groep van gemeentevennoten met minder dan 10.000 inwoners en aan de categorie met minstens

10.000 en hoogstens 20,000 inwoners, warden leder maximaal twee bestuursmandaten met raadgevende stem

toegekend. '

Aan de categorie van gemeentevennoten met meer dan 20,000 inwoners wordt maximaal 1 mandaat van

bestuurder met raadgevende stem toegekend.

2. Indien binnen ledere groep van gemeentevennoten het aantal gemeenten dat van dit recht gebruik maakt overeenstemt met het aantal per groep te begeven mandaten, neemt de algemene vergadering akte van de gemeenteraadsbeslissingen en wonen de aldus aangeduide leden met raadgevende stem vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur bij.

BIJ het verlies van het mandaat van de overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduid lid met raadgevende stem %Meir het verstrijken van de duur bepaald in dit artikel, heeft de gemeente die de oorspronkelijke aanduiding heeft verricht, het recht onmiddellijk in de vervanging te voorzien bij gemeenteraadsbeslissing. Het aldus aangeduide lid wordt opgenomen in de eerstvolgende raad van bestuur en voltooit het mandaat van zijn voorganger.

Indien binnen iedere categorie van gemeentevennoten hot aantal gemeenten dat van dit recht gebruik maakt, meer bedraagt dan het aantal per groep te begeven mandaten, neemt de algemene vergadering akte van de gemeenteraadsbeslissingen en bepaalt zij, per groep van gemeenten, de rangorde van de aangeduide leden met raadgevende stem in afdalende volgorde waarbij ln eerste instantie de leden aan bod komen die met eenparigheid van stemmen door hun gemeenteraad aangeduid werden. In ondergeschikte orde gelden ais daar op volgende criteria

'Het percentage van stemmen waarmee de leden door hun gemeenteraad werden aangeduld, waarbij voorrang gegeven wordt aan de leden met het hoogst behaalde percentage van stemmen.

'Hot geslacht van de leden, waarbij voorrang gegeven wordt aan de leden van het geslacht dat niet of het minst Is vertegenwoordigd ln de raad van bestuur op het ogenblik van de aanduiding van de leden.

" De aaneengesloten anciënniteit in de gemeenteraad: Loting.

Bij verlies van het mandaat van een overeenkomstig de voorgaande alinea aangeduide lid met raadgevende stem vôôr het verstrijken van de duur bepaald in dit artikel, komt het opengevallen mandaat toe aan het aangeduide lid dat in de oorspronkelijke opgemaakte rangorde als best geplaatst daarvoor in aanmerking komt.

Het aldus aangeduide lid woont vanaf dat ogenblik de zittingen van de raad van bestuur tel en voltooit het mandaat van zijn voorganger.

Indien evenwel geen vervanging mogelijk is ingevolge het ontbreken van opvolgers ln de oorspronkelijke rangorde, maakt de eerstvolgende algemene vergadering een nieuwe rangorde op volgens het criterium bepaald In de vorige alinea aan de hand van nieuwe gemeenteraadsbeslissingen tot aanduiding van de leden met raadgevende stem, door de gemeenten die daartoe gebruik maken van het in dit artikel bepaalde recht waarop hun aandacht gevestigd wordt in de oproeping voor de algemene vergadering. De toekenning en uitoefening van de mandaten gebeurt op de wijze als bepaald In deze alinea.

De duur van het mandaat van lid met raadgevende stem bedraagt 6 Jaar. Bij het verstrijken van de duur wordt in de algehele vervanging van deze leden voorzien op de wijze zoals hiervoor bepaald, met dien verstande dat alleszins een einde komt aan het mandaat na de algemene vergadering die bijeengeroepen wordt binnen de drie maanden na de algehele vernieuwing van de gemeenteraden en die zal overgaan tot vernieuwing van de raad van bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De bepalingen van de artikelen 22 en 23 van de statuten zijn ook van toepassing op de leden van de raad van bestuur met raadgevende stem.

Artikel 19 VERGADERING EN NOTULERING

De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar.

De integrale verslagen van de raad van bestuur worden elektronisch ter beschikking gesteld, wanneer een

raadslid via zijn deelnemend lokaai bestuur daarom vraagt. Deze terbeschikkingstelling wordt per e-mail of vla

een website mogelijk gemaakt.

Artikel 20: VERVANGING VAN BESTUURDERS

Ingeval van overlijden of ontslag van een bestuurder, voorziet de raad van bestuur In zijn vervanging op

voordracht van de deelnemer die hij vertegenwoordigde.

De plaatsvervanger 'Die in functie tot de algemene vergadering die dan voorziet in zijn definitieve

vervanging.

De aldus benoemde bestuurder beëindigt het mandaat van de overleden of ontslaggevencle bestuurder, die

hij vervangt.

Artikel 21 DUUR VAN HET MANDAAT

Het mandaat van bestuurder duurt zes jaar en eindigt na de algemene vergadering die overgaat tot vernieuwing van de raad van bestuur binnen de 3 maanden na de algehele vernieuwing van de gemeenteraden.

De uittredende bestuurders zijn herkiesbaar.

Alle bestuurders benoemd op voordracht van de deelnemers zijn van rechtswege ontslagnemend:

ona de eerste algemene vergadering volgend op de algehele vernieuwing van de gemeenteraden. ln dat geval moet binnen de eerste drie maanden van het jaar volgend op dat van de verkiezingen, een algemene vergadering worden bijeengeroepen waarbij tot een algehele vervanging van de raad van bestuur wordt overgegaan, voor zover de raden van de deelnemende besturen die de voordracht moeten doen, reeds In hun nieuwe samenstelling vergaderd hebben, Is dat niet het goya!, dan worden de betrokken nieuwe bestuurders benoemd door de algemene vergadering waarvan sprake is in artikel 65 van het decreet van 06 full 2001, die tevens kwijting verleent aan de bestuurders die het voorgaande boekjaar in functie waren en die tot dan de verantwoordelijkheid blijven dragon overeenkomstig artikel 60 van het decreet van 06 juli 2001,

" onmiddellIjk nadat zij het openbaar mandaat dat zij bij hun benoeming bekleedden om enige andere reden verloren hebben.

" wanneer zij niet meer het vertrouwen genieten van de deelnemer die hen heeft voorgedragen, en door deze een nieuwe kandidaat wordt voorgedragen.

Artikel 22; BELANGENCONFLICTEN - ONVERENIGBAARHEDEN

Het is elke bestuurder van de vereniging verboden:

" aanwezig te zijn bij een beraadslaging of besluit over zaken waarbij hij/z11 een rechtstreeks belang heeft of waarbij zijn/haar bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechtstreeks belang hebben. Dit verbod strekt niet verder dan de bloed- en aanverwanten tot de tweede graad, zo het gaat om voordrachten van kandidaten, benoemingen, afzettingen en schorsingen;

" rechtstreeks of onrechtstreeks deel te nemen aan overeenkomsten afgesloten met de vereniging,

" als advocaat, notaris of zaakwaarnemer op te treden in rechtsgedingen tegen de vereniging, Het is hem/haar verboden, In dezelfde hoedanigheid, ten behoeve van de vereniging te pleiten, raad te geven of op te treden in enige betwisting, tenzij dit kosteloos gebeurt,

" op te treden als raadsman van een personeelslid in tuchtzaken.

Wordt van rechtswege als ontslaggevend en niet herkiesbaar beschouwd, de bestuurder die handelt tegen het verbod, opgelegd door dit artikel.

De algemene vergadering spreekt van rechtswege de vervallen verklaring uit, bij een met redenen omkleed besluit.

Er is een onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder en afgevaardigde voor de Algemene Vergadering in de vereniging.

Onverminderd andere wettelijke en/of decretale bepalingen op toepassing van de vereniging, is er een onverenigbaarheid tussen het mandaat van bestuurder In de vereniging en de mandaten opgesomd in artikel 48 van het decreet van 06.07.2001.

Artikel 23 : AANSPRAKELIJKHEID

De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van de dienstverlenende vereniging.

De bestuurders zijn overeenkomstig het gemeen recht verantwoordelijk voor de vervulling van de taak die hun is opgedragen en zijn aansprakelijk zonder hoafdelijkheid voor de tekortkomingen ln de normale uitoefening van hun bestuur.

Artikel 24: VOORZITTER - ONDERVOORZITTERS

De raad van bestuur kiest uit zijn midden één voorzitter en twee ondervoorzitters.

Het mandaat van voorzitter en van de ondervoorzitters duurt zes jean

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

M002.2

Het is hernieuwbaar. Het neemt in ieder geval een einde met het mandaat van bestuurder, De raad duidt als secretaris aan, de algemeen directeur van de vereniging.

De vergaderingen worden voorgezeten door de voorzitter en bij ontstentenis door een ondervoorzitter, en bij afwezigheid van de voorzitter en ondervoorzitters door de bestuurder die de grootste ononderbroken anciënnitelt telt ln de raad.

Bij gelijke anciënniteit neemt de oudste in leeftijd het voorzitterschap waar In elk geval dient het voorzitterschap te worden waargenomen door een gemeentelijke vertegenwoordiger, die levers gemeenteraadslid of burgemeester of schepen van een aangesloten gemeente is.

Artikel 25 : BIJEENROEPING

De raad van bestuur wordt opgeroepen door de voorzitter of op verzoek van een bestuurder.

Behoudens hoogdringendheid, worden de oproepingen per post verstuurd, tenminste acht kalenderdagen vôôr de datum van de vergadering. Zij vermeiden de agenda, bevatten alle bijkomende stukken en worden toegezonden aan alle bestuurders. De vergaderingen worden gehouden op de plaats, In de oproepingsbrief vermeld.

Artikel 26: QUORUM -MEERDERHEID -VOLMACHT

1. De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien de meerderheid van het statutair bepaald aantal stemmen aanwezig af vertegenwoordigd is, zowel globaal als in de groep der gemeentelijke deeinemers. De leden met raadgevende stem bedoeld in artikel 18 van huidige statuten, tellen niet mee voor de berekening van een eventueel aanwezigheidsquorum.

Indien de raad van bestuur niet in getal Is om geldig te beraadslagen, wordt zij opnieuw samengeroepen binnen de dertig kalenderdagen. Zij kan dan geldig beraadslagen over de punten die opnieuw ln de agenda voorkomen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. De oproepIngsbrief vermeldt onderhavige statutaire bepaling.

Deze bepaling geldt niet voor statutenwijzigingen.

leder bestuurder mag zich laten vertegenwoordigen door een ander bestuurder van dezelfde categorie voor één welbepaalde vergadering van de raad van bestuur. De volmacht moet de naam van belde vermelden, alsmede de datum van de enkele zitting waarvoor de volmacht wordt verleend. Niemand mag drager zijn van meer dan één volmacht.

2. De raad beslist met meerderheid van stemmen iedere bestuurder beschikt over één stem.

Een afzonderlijke meerderheid in de groep bestuurders die de categorie van de gemeenten vertegenwoordigen is nodig voor aile besluiten.

Bij staking van stem wordt het besluit in beraad gehouden en wordt het voorstel opnieuw ingeschreven op de agenda van de volgende vergadering van de Raad van Bestuur, waarbij melding wordt gemaakt van dit artikel en de staking der stemmen indien er dan opnieuw staking van stemmen is, is de stem van de Voorzitter doorsiaggevend. Deze bepaling geldt eveneens bij geheime stemming.

Artikel 27 ; BEVOEGDHEDEN

De raad van bestuur beschikt over de meest uitgebreide bevoegdheden voor het bestuur van de vereniging. Alles wat door het decreet of onderhavige statuten niet aan de algemene vergadering voorbehouden is, valt binnen zijn bevoegdheid.

De raad van bestuur is ertoe gehouden om belangrijke investeringsbeslissingen die de bestaansduur van de vereniging overschrijden behoudens deze beslissingen waarvoor de nodige maatregelen werden getroffen om er de uitvoering van te verzekeren, ter goedkeuring voor te leggen aan de algemene vergadering en tevens op voorhand ter Informatie over te maken aan de aangesloten deelnemers.

Artikel 28 NOTULERING

De beraadslagingen Van de raad maken het voorwerp uit van notulen en worden in een speciaal register

vermeld.

De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

Eensluidende afschriften kunnen ondertekend worden door de secretaris

De secretaris maakt een eensluidend afschrift van de notulen over aan de leden van de raad van bestuur, binnen de 20 kalenderdagen na de vergadering.

De secretaris maakt een overzichtslijst met een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden van de besluiten van de raad over aan de toezichthoudende overheid, binnen de 20 kalenderdagen na het nemen van het besluit.

De overzIchtslijsten met een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden van de besluiten van de raad worden binnen de 20 kalenderdagen na het nemen van het besluit, gepubliceerd op de website van de vereniging ter Inzage van het publiek.

Artikel 29 : VERTEGENWOORDIGING

De raad van bestuur vertegenwoordigt de vereniging jegens derden en in rechte als eiser of ais verweerder.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De verlenging wordt ten overstaan van derden, voor het gerecht en in de akte, met inbegrip van deze voor dewelke de tussenkomst van een openbaar ambtenaar of een notaris vereist Is, geldig vertegenwoordigd door twee bestuurders, gezamenlijk handelend.

Behoudens bijzondere machtiging verleend door de raad van bestuur worden de verbintenissen van de vereniging door twee bestuurders ondertekend, daartoe speciaal door hem aangewezen, één ervan behoort tot de groep van gemeenten.

Artikel 30: DIRECTIECOMITE

De raad van bestuur richt een directiecomité op, benoemd uit zijn midden, en bepaalt er de bevoegdheden

van.

Het directiecomité zorgt voor het dagelijks bestuur en is tevens belast met de voorbereiding van de

vergaderingen van de raad van bestuur.

De raad bepaalt het aantal loden waarbij het totale aantal hoogstens één vijfde van dat van de leden van de

raad van bestuur bedraagt. De raad bepaalt tevens de duur van het mandaat alsmede de samenstelling.

De meerderheid van de leden komt telkens toe aan de bestuurders die op voordracht van de gemeentelijke

deelnemers zijn benoemd.

De Voorzitter en de Ondervoorzitter maken ambtshalve deel uit van het directiecomité. Het mandaat van de

leden is hernieuwbaar.

leder lid van het directiecomité heeft één stem

De Secretaris van de raad van bestuur vervult tevens de functie van Secretaris in het directiecomité.

Artikel 31 : ADVIESCOMITES

Gelet op de meervoudige doelstelling van de vereniging, zoals omschreven In artikel 3 van de statuten, kunnen er binnen de vereniging adviescomités warden opgericht voor de domeinen welzijn, lokale werkgelegenheid, toerisme, cultuur en milieu en vorming.

De leden van de adviescomités worden benoemd door de algemene vergadering op voordracht van de deelnemers.

In de adviescomités zijn uitsluitend deze leden vertegenwoordigd die belang hebben bij de betrokken doelstelling.

De leden van de adviescomités kunnen vertegenwoordigers van de sociale partners en andere relevante partners met stemrecht coöpteren, met dien verstande dat de meerderheid van de stemgerechtigde leden vertegenwoordigers moeten zijn van de gemeenten.

Als secretaris van de adviescomités wordt de algemene directeur van de vereniging, of een door hem aangeduide werknemer van de vereniging, aangeduid met raadgevende stem.

Artikel 32: CONTROLE

De controle op de financiële toestand op de jaarrekening en op de regelmatigheid, vanuit het oogpunt van het decreet van 06 juif 2001 en van de statuten, van de verrichtingen weer te geven In de jaarrekening, wordt uitgeoefend door een commissaris, benoemd door de algemene vergadering voor een periode van die jaar, onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren. Hij of zij Is onderworpen aan de wettelijke en reglementaire bepalingen die hun ambt en hun bevoegdheid regelen.

De uittredende commissaris-revisor is herbenoembaar.

HOOFDSTUK VI. ALGEMENE VERGADERING

Artikel 33 : SAMENSTELLING

De regelmatig samengestelde algemene vergadering vertegenwoordigt het geheel van de deelnemers. Binnen de wettelijke en statutaire perken zijn haar besluiten bindend voor iedereen.

De algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers. Voor de gemeenten worden zij rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen.

Behoudens de provincie Vlaams-Brabant die twee afgevaardigden kan aanduiden, duidt ieder lid één afgevaardigde aan.

De oproeping voor de algemene vergadering vermeldt voor iedere gemeente de daartoe benodigde cijfergegevens, aan de hand van de laatst gepubliceerde officiële bevolkingscijfers en van de laatst goedgekeurd e jaarrekeningen.

Een deelnemer kan haar vertegenwoordiger voor de volledige legislatuur aanduiden. De vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger moet voor elke algemene vergadering door de bevoegde raad van de deelnemer gebeuren.

Artikel 34: VOORZITTER - SECRETARIS.- STEMOPNEMER

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of door degene die hem vervangt, overeenkomstig de bepalingen van artikel 24. De secretaris van de raad van bestuur neemt eveneens het secretariaat van de algemene vergadering waar.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

M002.2

Artikel 35: STEMRECHT

Ieder maatschappelijk aandeel geeft recht op één stem, met dien verstande dat de gemeentelijke deelnemers steeds zullen beschikken over een meerderheid van stemmen.

De vertegenwoordigers van de deelnemers moeten drager zijn van een volmacht. Deze volmachten moeten op de zetel van de vereniging neergelegd worden ten minste drie vrije kalenderdagen vdár de datum van de algemene vergadering.

Deze laatste kan evenwel, door een andere maatregel, die geldt voor iedereen, de laattijdige ingediende volmachten aanvaarden.

Indien de provincie Vlaams-Brabant de wens uitdrukt zich te laten vertegenwoordigen daar meerdere personen, moet de volmacht het aantal aandelen vermelden, waarvoor ledere vertegenwoordiger optreedt. Niemand mag meer dan één deelnemer vertegenwoordigen.

Alvorens de vergadering bij te wonen, tekenen de deelnemers of hun afgevaardigden een presentielijst. Deze lijst wordt door de secretaris echt verklaard en bij de notulen van de vergadering gevoegd

De zittingen van de algemene vergadering zijn openbaar.

Artikel 36 AGENDA

De door de raad van bestuur vastgesteIde datum en agenda van de algemene vergadering wordt uiterlijk 45

kalenderdagen voor haar zitting, aan alle deelnemers verstuurd.

Artikel 37 ; BIJEENROEPING

De raad van bestuur roept de algemene vergadering zo dikwijls bijeen als hij het nodig oordeelt, hij is ertoe gehouden de algemene vergadering bijeen te roepen op aanvraag van deelnemers die houder zijn van ten minste 1/5de van de maatschappelijke aandelen.

Wanneer ln dergelijk geval de vergadering niet binnen de 30 kaienderdagen Is bijeengeroepen, kan zij geldig bijeengeroepen worden door die deelnemers of door deelnemers die houder zijn van tenminste 1/5de van de maatschappelijke aandelen. Deze bijeenroeping behelst dat de raad van bestuur de deelnemers in kennis stelt van de datum waarop de algemene vergadering zal plaatsvinden.

De algemene vergadering kan bijeengeroepen worden door de commissaris-revisor%

Artikel 38: AANWEZIGHEIDSQUORUM

De algemene vergadering kan slechts geldig beraadslagen indien de gewone meerderheid van de stemmen van de deelnemende gemeenten en de gewone meerderheid van de globale stemmen vertegenwoordigd zijn. Indien voormeld aanwezigheidsquorum niet wordt behaald, zal een nieuwe vergadering bijeengeroepen worden binnen de zestig kalenderdagen; deze vergadering zal geldig mogen beraadslagen, ongeacht het aanwezigheidsquorum, over de punten die voor de tweede maal op de agenda voorkomen. De oproepingsbrief vermeldt onderhavige statutaire bepaling. Deze bepaling geldt niet voor statutenwijziging.

Artikel 39 BERAADSLAGING MEERDERHEID

De besluiten worden getroffen met gewone meerderheid van stemmen, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen, als voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, behalve in de gevallen bepaald in hot decreet of onderhavige statuten.

De wijzigingen in de statuten en in de bijlagen worden artikelsgewijs aangebracht door de algemene vergadering met een 3/4de meerderheid, zowel voor het geheel van de geldig uitgebrachte stemmen, ais voor de geldig uitgebrachte stemmen van de vertegenwoordigde gemeenten, en op voorwaarde dat de gewone meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten haar instemming betuigt.

Uiterlijk negentig kalenderdagen voor de algemene vergadering die de statutenwijziging moet beoordelen wordt een door de raad van bestuur opgesteld ontwerp aan aile deelnemers voorgelegd. De beslissingen ter zake van hun raden die de oorspronkelijke statuten hebben goedgekeurd, bepalen het mandaat van de respectievelijke vertegenwoordigers op de algemene vergadering en warden bij het verslag gevoegd,

De deelnemers die nalaten binnen de gestelde termijn een beslissing te nemen en voor te leggen, worden geacht zich te onthouden. De onthouding bepaalt het mandaat van hun vertegenwoordiger op de algemene vergadering.

De statutenwijziging dient op dezelfde wijze als de oprichtingsakte neergelegd en bekendgemaakt te worden.

De statutenwijzigingen zijn slechts uitvoerbaar nadat ze zijn goedgekeurd bij besluit van de Vlaamse regering of door het verstrijken van de voorziene termijn voor goedkeuring.

Artikel 40: NOTULERING

De beraadslagingen van de algemene vergadering maken het voorwerp uit van de notulen die in een speciaal register opgenomen worden. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

De secretaris maakt een overzichtslijst met een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden van de besluiten van de algemene vergadering over aan de toezichthoudende overheid en aan de deelnemers, binnen de 20 kalenderdagen na het nemen van het besluit,

De overzichtslijsten met een beknopte omschrijving van de daarin geregelde aangelegenheden van de besluiten van de raad werden binnen de 20 kalenderdagen na het nemen van het besluit, gepubliceerd op de websIte van de vereniging ter inzage van het publiek.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

M002.2

HOOFDSTUK VII. JAARREKENING -INVENTARISSEN

Artikel 41 JAARREKENING -JAARVERSLAG -EVALUATIERAPPORT

1. De boekhouding van de vereniging wordt gevoerd volgens de wetgeving op de boekhouding van de ondernemingen en overeenkomstig de richtlijnen van de bevoegde overheid.

2. Bij het verstrijken van het boekjaar wordt door de raad van bestuur een inventaris opgemaakt van de roerende en onroerende goederen, alsmede van aile schulden van de vereniging. Tevens wordt de boekhouding afgesloten en maakt de raad van bestuur de jaarrekening op.

Zestig kalenderdagen va& de algemene vergadering stelt de raad van bestuur de jaarrekening en het jaarverslag ter beschikking van de commissaris revisor.

Hij voegt er alle stukken bij die aan de jaarvergadering moeten voorgelegd worden en die betrekking hebben op de jaarrekening. Vijfenveertig kalenderdagen vaar de jaarvergadering deelt de raad van bestuur aan de deelnemers de jaarrekening en het jaarverslag mede, alsook het verslag van de commissaris revisor. 1-Ui voegt er ieder document bij dat door de raad van bestuur voor besluit aan de jaarvergadering moet voorgelegd worden.

3, De jaarrekening wordt vastgesteld door de algemene vergadering In de loop van het eerste semester van het volgende boekjaar aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor samen met de uitnodiging worden deze documenten ter beschikking gesteld van de deelnemende gemeenten, die het mandaat van hun afgevaardigde ter zake bepalen. De algemene vergadering verleent terzelfder tijd kwilting aart de bestuurders en de revisoren

4. Afgezien van de algemene vergadering waarvan sprake in vorige paragraaf wordt nog minstens één andere algemene vergadering belegd in de loop van het laatste trimester van elk jaar, om de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het volgende boekjaar te bespreken. Een door de raad van bestuur opgestelde begroting staat op de agenda van deze vergadering.

De raad van bestuur legt aan de jaarvergadering, die telkens plaatsvindt in de loop van het eerste werkingsjaar na het jaar waarin verkiezingen voor de algehele hernieuwing van de gemeenteraden worden georganiseerd, een evaluatierapport voor over de werking van de vereniging. Dat rapport bevat een nieuw ondernemingsplan voor de komende zes jaar of een gemotiveerd voorstel het samenwerkingsverband te beëindigen met inachtneming van de statutair bepaalde rechten van de deelnemers.

Do eerste evaluatieperiode kan korter zijn dan zes jaar, galet op de datum van oprichting. Alle deelnemers ontvangen dit rapport uiterlijk 45 kalenderdagen voor de datum van de jaarvergadering en bepalen het mandaat van hun vertegenwoordiger.

Artikel 42 BOEKJAAR

Hot boekjaar komt overeen met het kalenderjaar, behalve het eerste, dat begint op de datum der oprichting

van de vereniging, en eindigt op 31 december van het daaropvolgend jaar.

Artikel 43: PRESENTIEGELDEN

Do algemene vergadering bepaalt, binnen de perken en overeenkomstig de toekennIngsvoorwaarden die vastgesteld zijn door de Vlaamse regering, het presentiegeld en de andere vergoedingen die ln het kader van de bestuurlijke werking van de vereniging kunnen worden toegekend.

Jaarlijks wordt een per mandataris geïndividualiseerd overzicht van de in het voorbije boekjaar ontvangen vergoedingen en presentiegelden gevoegd bij de documenten die aan de deelnemende gemeenten worden bezorgd, overeenkomstig artikel 41.2 van de statuten.

Artikel 44 : WINST-EN VERLIESBESTEDING

Aan het resultaat wordt de volgende bestemming gegeven;

A. Bij winst

1.5% ten minste, te besteden aan de vorming van een wettelijk reservefonds. Wanneer dit laatste 1/10e van

het maatschappelijk kapitaal bereikt, Is deze afhouding niet meer verplicht;

2. Van zodra het kapitaal, onderschreven door de deelnemers door hen volstort is, hot bedrag dat nodig is

om aan de deelnemers, ter vergoeding van het door hen volgestorte bedrag van hun aandelen, een dividend te

betalen waarvan hot bedrag leder jaar door de algemene vergadering wordt vastgesteld;

3. Hat overschot zal geheel of gedeeltelijk bestemd worden voor het vormen van een beschikbare reserve of voor nieuwe overdracht. Deze verdelingen worden vastgesteld door de jaarvergadering op voordracht van de raad van bestuur.

Overeenkomstig de bepalingen van het wetboek van vennootschappen zal geen winst uitgekeerd worden Indien het netto-actief, zoals dat blijkt uit de jaarrekening, is gedaald of ten gevolge van de uitkering zou dalen beneden het bedrag van het vaste gedeelte van het kapitaal of van het gestorte kapltaal, wanneer dit minder bedraagt dan het vaste gedeelte van het kapitaal, vermeerderd met aile reserves die volgens de wet of de statuten niet mogen worden uitgekeerd.

Onder netto-actief moet worden verstaan het totaalbedrag van de activa zoals dat blijkt uit de balans, verminderd met de voorzieningen en de schulden.

Luik B - Vervolg

B. Bil verlies. Wanneer het boekjaar met verlies wordt afgesloten dan wordt het verlies vereffend door afneming van de reserves. Zo deze ontoereikend zijn dan wordt het saldo naar het volgend boekjaar overgedragen.

Wanneer tengevolge van een geleden verlies het netto-actief van de vereniging gedaald is tot minder dan de helft van het vast gedeelte van het kapitaal, dan moet de algemene vergadering worden bijeengeroepen, overeenkomstig de bepalingen van art. 68 van het decreet van 6 Jull 2001.

Artikel 45: NEERLEGGING JAARREKENING

De jaarrekening wordt, binnen een termijn van dertig kalenderdagen na de vaststelling door de algemene vergadering, door de bestuurders neergelegd bij de Nationale Bank van België, met vermelding dat ze nog onderworpen zijn aan het administratief toezicht.

HOOFDSTUK VIII: VEREFFENING VAN DE VERENIGING

Artikel 46. ONTBINDING

Op verzoek van 3/4de van het aantal deelnemende gemeenten, en aan de hand van de daartoe strekkende gemeenteraadsbeslissingen, kan de algemene vergadering met een 3/4de meerderheid van hot aantal stemmen tot de vervroegde ontbinding van de vereniging beslissen.

Bij ontbinding krachtens het voorgaande lid of door het verstrijken van de statutair bepaalde duur die niet wordt verlengd, wijst de algemene vergadering die de ontbinding vaststelt, de vereffenaars aan op dezelfde wijze ais bepaald is voor de bestuurders. Een beperkt collage van vereffenaars kan samengesteld worden op dezelfde wijze als een directiecomité.

Aile andere organen vervallen op het ogenblik van de ontbinding.

Het voltallige personeel van de vereniging wordt overgenomen, hetzij door de déelnemers, hetzij eventueel door de overnemers van de activiteit, In verhouding tot de kapitaalinbreng of overeenkomstig de onderling bereikte akkoorden, en zonder dat de personeelsleden door deze plicht tot overname gebonden zijn.

De nieuwe werkgever waarborgt de rechten die de vereniging op het ogenblik van haar ontbinding, hetzij statutair, hetzij contractueel voor de werknemers vastgesteld had. Het door een gemeente overgenomen personeel komt, met behoud van zijn geidelijk statuut, terecht in een overgandskader dat geen Invloed heeft op de personeelsformatie en uitdovend is.

De gemeenten hebben een recht van voorkeur op overneming van de op hun grondgebied gelegen installaties tegen boekwaarde.

Artikel 47: VEREFFENING

Na aanzuivering van alle ontvangsten en lasten alsmede van de kosten der liquidatie of bewaring welke voor deze regeling gedaan worden, wordt het netto-actief evenredig verdeeld onder aile maatschappelijke aandelen, rekening houdend met het percentage van hun volstorting en zonder afbreuk te doen aan de bepalingen van artikel 6.

Te dien einde kunnen de vereffenaars de rekening afsluiten, juist alsof de niet-volgestorte schijven opgeroepen werden en compenseren, zo niet alle aandelen terugbrengen tot dezelfde verhouding van volstorting door voorafgaande terugbetalingen.

HOOFDSTUK IX WOONSTKEUZE

Artikel 48

Elke houder van een maatschappelijk aandeel, bestuurder, commissaris-revisor of vereffenaar van de vereniging die niet in België gehuisvest is, moet er vvoonstkeuze doen voor alles wat de uitvoering van onderhavige statuten betreft.

Bij ontstentenis, zullen hem alle oproepingen en notificaties geldig gedaan worden op de zetel van de vereniging, die beschouwd zal worden ais zijn domicilie van rechtswege.

Vandenberg Hans

Voorzitter IGO

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

M002,2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

11/10/2011
ÿþd

MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

:crocgelegci ter griffie UG.

Rechtbank van Koophana

te Leuven,DE G de ~ q FFI~~P. 2011

Griffie

Vo. be hoi aan Belgi Staats

*11153360*

Ondernemingsnr : 0862.962.775

Benaming

(voluit) : Intergemeentelijk Opbouwwerk arrondissement Leuven

(verkort) : IGO LEUVEN

Rechtsvorm : Dienstverlenende intergemeentelijke vereniging

Zetel : Sint-Truidensesteenweg 26, 3300 Tienen

Onderwerp akte : statutenwijziging

lste wijziging: Artikel 1: Naam

eerste lid was:

"Er wordt een dienstverlenende intergemeentelijke vereniging opgericht onder de benaming

intergemeentelijk Opbouwwerk arrondissement Leuven, afgekort IGO LEUVEN."

eerste lid wordt:

"Er wordt een dienstverlenende intergemeentelijke vereniging opgericht onder de benaming IGO."

Verantwoording: een aanpassing vanuit het denkproces "Horizon 2015", een vernieuwde positionering en de

nieuwe huisstijl.

2de wijziging: Artikel 3: Doel

toevoeging voor de laatste regel ("De vereniging kan, op vraag van de aangesloten deelnemers, de nodige. activiteiten, diensten en projecten ontwikkelen binnen de vooropgestelde doelstellingen."):

"De dienstverlening die de vereniging in het kader van de doelstelling "lokale werkgelegenheid" verstrekt inzake arbeidsbemiddeling en trajectbegeleiding is kosteloos voor de niet-werkende werkzoekende."

Verantwoording: Vereiste van uitdrukkelijke vermelding kosteloosheid voor niet-werkende werkzoekende in, statuten werd gesteld door de VDAB bij de verstrekking van het Mandaat voor Kosteloze Arbeidsbemiddeling en het Mandaat voor Kosteloze Trajectbegeleiding.

3de wijziging: Artikel 4: Zetel

toevoeging aan laatste regel:

Laatste regel was:

"De vereniging kan één of meer exploitatiezetels vestigen binnen haar werkingsgebied."

Laatste regel wordt:

"De vereniging kan één of meer exploitatiezetels vestigen binnen haar werkingsgebied, zijnde het

arrondissement Leuven."

Verantwoording: Een eenduidige omschrijving van het werkingsgebied stond niet opgenomen in de statuten.

Vereiste van uitdrukkelijke vermelding in statuten van "informatie met betrekking tot de locaties waar de activiteiten op vlak van arbeidsbemiddeling en begeleiding zullen uitgeoefend worden" werd gesteld door de VDAB bij de verstrekking van het Mandaat voor Kosteloze Arbeidsbemiddeling en het Mandaat voor Kosteloze Trajectbegeleiding.

Een volledige versie van de huidige statuten is op eenvoudige vraag verkrijgbaar bij het secretariaat (info@igo.be

Tegelijk neergelegd:gecoórdineerde statuten

Marc Vangrunderbeeck

voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen verso : Naam en handtekening.

8ijIagen-[iij lie Belgisëh Staatsblad - 11/10/2011 - Annexes du Moniteur belge

27/06/2011 : ME. - JAARREKENING 31.12.2010, GGK 16.06.2011, NGL 21.06.2011 11193-0147-167
02/07/2010 : ME. - JAARREKENING 31.12.2009, GGK 17.06.2010, NGL 28.06.2010 10236-0365-160
02/07/2009 : ME. - JAARREKENING 31.12.2008, GGK 18.06.2009, NGL 25.06.2009 09302-0280-029
31/07/2008 : ME. - JAARREKENING 31.12.2007, GGK 19.06.2008, NGL 25.07.2008 08479-0209-033
01/08/2007 : ME. - JAARREKENING 31.12.2006, GGK 21.06.2007, NGL 23.07.2007 07476-0287-027
02/07/2007 : ME. - VERBETERDE JAARREKENING 31.12.2005, GGK 15.06.2006, NGL 22.06.2007 07259-0379-024
20/07/2006 : ME. - VERBETERDE JAARREKENING 31.12.2005, GGK 15.06.2006, NGL 14.07.2006 06483-1146-025
04/07/2006 : ME. - JAARREKENING 31.12.2005, GGK 15.06.2006, NGL 30.06.2006 06394-4301-023
23/08/2005 : ME. - VERBETERDE JAARREKENING 31.12.2004, GGK 16.06.2005, NGL 19.08.2005 05648-3560-025
20/07/2005 : ME. - JAARREKENING 31.12.2004, GGK 16.06.2005, NGL 15.07.2005 05512-5077-025

Coordonnées
IGO

Adresse
SINT-TRUIDENSESTEENWEG 26 3300 TIENEN

Code postal : 3300
Localité : TIENEN
Commune : TIENEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande