MINDAWARE EXPERTISE-EN FACILTERINGSCENTRUM LEIDERSCHAP & VITALITEIT, AFGEKORT : MINDAWARE

Association sans but lucratif


Dénomination : MINDAWARE EXPERTISE-EN FACILTERINGSCENTRUM LEIDERSCHAP & VITALITEIT, AFGEKORT : MINDAWARE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 541.488.840

Publication

30/10/2013
ÿþMOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

Benaming : (voluit) : MINDaWARE Expertise- en Faciliteringscentrum Leiderschap & Vitaliteit

(verkort) : MINDaWARE

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Eikestraat 115, 3080 Tervuren

Oprichting vzw MINDaWARE Expertise- en Faciliteringscentrum Leiderschap & Vitaliteit

De volgende personen

1. Frits Visser, geboren te Amsterdam (Nederland) op 5 februari 1942, wonende te Eikestraat 115, B-3080 Tervuren;

2. Katharina Mullen, geboren te Dudeldorf (Duitsland) op 13 oktober 1952, wonende te Bloemgracht 195 II, NL-1016 KP Amsterdam, Nederland;

3. Marie Laure Camille Elise Ghislaine Walrand, geboren te Silenrieux (Belgie) op 4 januari 1944 wonende te B-

5630 Cerfontaine, Rue du Try Paris 47,

zijn op 16 oktober 2013 overeengekomen, om in overeenstemming met de Wet van 27 juni 1921 - gewijzigd door

de Wet van 2 mei 2002 - betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen

zonder winstoogmerk en de stichtingen, de vereniging zonder winstoogmerk  MINDaWARE op te richten.

STATUTEN

Artikel 1: MINDaWARE

De vereniging draagt de naam  MINDaWARE Expertise- en Faciliteringscentrum Leiderschap & Vitaliteit"

afgekort: MINDaWARE (hierna: de  VZW ).

Artikel 2: Zetel

De zetel van de vereniging is heden te 3080 Tervuren, Eikestraat 115, gelegen in het gerechtelijk arrondissement

Leuven.

Artikel 3: Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde tijd.

Artikel 4: Doeleinden en activiteiten

De vereniging heeft tot doel een expertise- en faciliteringscentrum te zijn rond leiderschap en vitaliteit voor het

ontwikkelen en verspreiden van wetenschappelijke kennis rond participatieve vitaliteitsbevordering en rond de

ontwikkeling van empathisch-compassioneel leiderschap, waaronder mindfulness-based interventies, namelijk

(1) het doen ontwikkelen van wetenschappelijke kennis rond het verhogen van levenskwaliteit, levenskracht en leiderschap,

(2) het op begrijpelijke wijze toegankelijk maken van deze kennis onder beslissers (zijnde particulieren die over hun eigen levenskwaliteit beslissen, leidinggevenden die de levenskwaliteit van anderen beinvloeden, organisaties die door hun beleid of financiering invloed uitoefenen op de levenskwaliteit van anderen).

(3) het creeren en/of faciliteren van verbindingen en ontmoetingen tussen mensen en organisaties die ervaring, kennis, inzichten, methoden en vragen wensen uit te wisselen rond het bevorderen van participatieve vitaliteitsbevordering en de ontwikkeling van empathisch-compassioneel leiderschap.

Ondernemingsnr :

Benaming

(voluit) : MINDaWARE Expertise-en Facilteringscentrum Leiderschap & Vitaliteit

België

Onderwerp akte : Oprichting

*13306447*

(afgekort) : MINDaWARE

Rechtsvorm: : Vereniging zonder winstoogmerk

Luik B

Zetel : Eikestraat 115

0541488840

3080

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Tervuren

Griffie

Neergelegd

28-10-2013

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

Leden

Art. 5. De vereniging zal minstens drie werkende leden tellen. De vereniging telt werkende en niet-werkende leden.

De oprichters zijn de eerste werkende leden van de vereniging.

De niet-werkende leden bezitten uitsluitend de rechten en plichten die hen uitdrukkelijk door de statuten of het eventueel op te stellen huishoudelijk reglement worden toegekend. Zij hebben geen stemrecht in de algemene vergadering.

Als lid kan tot de vereniging toetreden elke natuurlijke persoon of rechtspersoon, evenals openbare besturen, die door de raad van bestuur als zodanig worden toegelaten.

Wie lid wil worden, dient zijn verzoek om toelating schriftelijk te richten aan de raad van bestuur. Dit schriftelijke verzoek kan gebeuren per brief of per e-mail.

De raad van bestuur beslist vrij over elk verzoek tot toetreding.

De raad van bestuur kan op door hem te bepalen voorwaarden niet-werkende leden tot de vereniging toelaten. Art. 6. De door de werkende leden verschuldigde jaarlijkse bijdrage mag niet hoger zijn dan 500 EURO. De raad van bestuur stelt jaarlijks de door de werkende leden verschuldigde bijdrage vast.

De door de niet-werkende leden verschuldigde jaarlijkse bijdrage mag niet hoger zijn dan 500 EURO. De raad van bestuur stelt jaarlijks de door de niet-werkende leden verschuldigde bijdrage vast.

Art. 7. Elk lid kan te allen tijde, mits zij/hij er een maand vooraf kennis van geeft, uit de vereniging treden, doch niet alvorens zij/hij de opeisbaar geworden bijdragen heeft betaald. Het ontslag dient schriftelijk aan de raad van bestuur ter kennis te worden gebracht. Dit schriftelijke verzoek kan gebeuren per brief of per e-mail.

Het lid dat weigert de bijdrage te betalen, wordt geacht ontslag te nemen.

Tot uitsluiting van een lid kan alleen door een algemene vergadering worden besloten, met twee derde meerderheid der aanwezige en vertegenwoordigde stemmen en nadat het lid is gehoord, althans opgeroepen. Het lidmaatschap eindigt van rechtswege ingeval het lid overlijdt, failliet, onbekwaam of in staat van verlengde minderjarigheid wordt verklaard, of onder voorlopig bewind wordt gesteld.

Algemene vergadering

Art. 8. De algemene vergadering is samengesteld uit al de werkende leden en is bevoegd voor hetgeen bepaald in de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

Ieder werkend lid kan schriftelijk volmacht geven aan een ander werkend lid, die het daarbij behorend stemrecht mag uitoefenen, zonder dat evenwel een lid houder mag zijn van meer dan een volmacht.

Art. 9. De algemene vergadering moet ten minste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen. Behoudens hetgeen hierna wordt bepaald zijn de wijze van oproeping en de werking van de algemene vergadering geregeld volgens de artikelen 5 tot 8, 12, 20 en volgende van de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002. Alle werkende leden moeten schriftelijk worden opgeroepen ten minste acht dagen voor de vergadering. Deze schriftelijke oproeping gebeurt per brief of per e-mail, met vermelding van de agenda.

Art. 10. De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, bij diens afwezigheid, door de secretaris, of, bij diens afwezigheid, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

De voorzitter wijst een secretaris aan ingeval de secretaris van de raad van bestuur afwezig is.

De agenda wordt vastgesteld door de raad van bestuur.

Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen mede in behandeling worden genomen op voorstel zowel van de voorzitter als van de gedelegeerd bestuurder.

Art. 11. De besluiten worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, ongeacht het aantal aanwezigen. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter van de vergadering.

Art. 12. De notulen van de algemene vergadering worden opgenomen in een ter zetel van de vereniging gehouden bijzonder register en ondertekend door de voorzitter van de vergadering, de secretaris en de leden die het wensen.

Afschriften en uittreksels van de notulen en het register worden door de voorzitter en door de secretaris van de raad van bestuur ondertekend.

De besluiten van de algemene vergadering worden de leden en belanghebbende niet-leden mondeling of bij gewone brief ter kennis gebracht, dit alles onverminderd de door de wet voorgeschreven bekendmakingen. Bestuur

Art. 13. De vereniging wordt bestuurd door een raad van minimum drie bestuurders, tenzij de vereniging slechts drie leden telt  dan volstaan twee bestuurders. Zij worden benoemd door de algemene vergadering. Om tot bestuurder te worden verkozen, moet men lid zijn van de vereniging, of een gemandateerde vertegenwoordigen van het lid, indien deze een rechtspersoon is.

De bestuurders worden benoemd voor vijf jaar, dit mandaat is onbeperkt hernieuwbaar. Hun opdracht eindigt van rechtswege door het verstrijken van hun mandaat en eveneens door overlijden, ontslag, aftreden of afzetting en verlies van het lidmaatschap. Iedere bestuurder kan vrijwillig ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de raad van bestuur.

Iedere bestuurder kan ook te allen tijde door de algemene vergadering ontslagen worden.

Elke bestuurder die benoemd is om een tussentijds opengevallen mandaat waar te nemen, blijft slechts bestuurder tot dat mandaat verstreken is.

Bestuurders wier mandaat van beperkte duur is, moeten voor het verstrijken ervan het initiatief nemen om de algemene vergadering te laten bijeenroepen om nieuwe bestuurders te benoemen. Indien zij in gebreke blijven, zijn zij ertoe gehouden hun opdracht verder te vervullen tot in hun vervanging is voorzien, onverminderd hun aansprakelijkheid voor de schade die door hun verzuim mocht zijn veroorzaakt.

De raad van bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

penningmeester. De voorzitter, de ondervoorzitter en de secretaris zijn automatisch voorzitter, ondervoorzitter en secretaris van de algemene vergaderingen.

Art. 14. De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Zij is bevoegd voor alle aangelegenheden met uitzondering van deze die door de wet of de statuten uitdrukkelijk aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. De raad kan zelf daden van beschikking stellen met inbegrip van, onder meer, het vervreemden van roerende en onroerende goederen, het hypothekeren, het lenen en uitlenen, alle handels- en bankverrichtingen, het lichten van hypotheken.

De raad kan zijn bevoegdheid of een gedeelte ervan op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan een van de bestuurders.

Door de bestuurders wordt geen persoonlijke verplichting aangegaan betreffende de verbintenissen van de vereniging. Hun aansprakelijkheid is beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht en tot de tekortkomingen in hun bestuur.

Art. 15. De raad benoemt een gedelegeerd bestuurder, die zijn mandaat kan overdragen aan een andere bestuurder, en die met het dagelijks bestuur wordt belast. Deze verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling en tekent namens de vereniging alle kwitanties en ontvangstbewijzen ten aanzien van vervoer, post, bank, spaarkas en alle andere dergelijke ondernemingen of diensten. Voor dergelijke zaken van dagelijks bestuur volstaat de handtekening van de gedelegeerd bestuurder. Voor rechtshandelingen die buiten het dagelijks bestuur en de bijzondere opdrachten vallen, is de vereniging slechts verbonden door de handtekeningen van twee bestuurders samen, waaronder de gedelegeerd bestuurder.

De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig oordeelt.

De opdracht van de gedelegeerd bestuurder eindigt door overlijden, ontslag, aftreden of afzetting en verlies van lidmaatschap. De gedelegeerd bestuurder kan vrijwillig ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de raad van bestuur en kan eveneens te allen tijde door de raad van bestuur ontslagen worden.

Art. 16. De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door twee bestuurders per brief of per email, met vermelding van de agenda. De vergaderingen worden voorgezeten door de voorzitter en, bij diens ontstentenis, belet of afwezigheid, door de secretaris, en bij diens ontstentenis, belet of afwezigheid, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

De beslissingen worden bij gewone meerderheid van stemmen genomen; ten minste de meerderheid van de bestuurders moet aanwezig zijn of geldig vertegenwoordigd. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt.

Iedere bestuurder kan schriftelijk volmacht geven aan een andere bestuurder, die het daarbij behorend stemrecht mag uitoefenen, zonder dat evenwel een bestuurder houder mag zijn van meer dan 1 volmacht.

De notulen worden gehouden in een daartoe bestemd register; zij worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de desbetreffende vergadering.

Uittreksels en afschriften van de notulen en het register worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de raad van bestuur ondertekend.

Begrotingen, rekeningen

Art. 17. Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

Bij het einde van elk boekjaar sluit de raad van bestuur de rekeningen van het afgelopen jaar en maakt de begroting voor het volgend jaar op; deze worden aan de jaarvergadering ter goedkeuring voorgelegd. Het batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging en kan niet als dividend of anderszins aan de leden worden uitgekeerd.

Ontbinding, vereffening

Art. 18. In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, een of meer vereffenaars.

Zij bepaalt hun bevoegdheid, alsmede de wijze van vereffening.

Art. 19. In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan de vereniging, stichting of inrichting, die een gelijkaardig doel als deze vereniging nastreeft; zijn er verscheidene zodanige verenigingen, dan maakt de algemene vergadering een keuze of verdeelt zij de activa naar goedvinden; zijn er geen, dan worden de goederen overgedragen aan de vereniging, stichting of inrichting, waarvan het doel het hierboven omschreven doel het meest nabij komt.

Art. 20. Voor alles waarin hier niet uitdrukkelijk is voorzien, blijven de wet van 27 juni 1921 - gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 - en de gebruiken inzake de verenigingen van toepassing.

OVERGANGSBEPALINGEN

Het eerste boekjaar loopt vanaf de datum van oprichting, zijnde 16-10-2013 tot 31 december 2014.

Benoemingen:

1.BESTUURDER:

Frits Visser, geboren te Amsterdam (Nederland) op 5 februari 1942, wonende te Eikestraat 115, B-3080

Tervuren;

2.BESTUURDER:

Marie Laure Camille Elise Ghislaine Walrand, geboren te Silenrieux (Belgie) op 4 januari 1944 wonende te B-

5630 Cerfontaine, Rue du Try Paris 47 ;

3. DIRECTEUR :

Katharina Mullen, geboren te Dudeldorf (Duitsland) op 13 oktober 1952, wonende te Bloemgracht 195 II, NL-

1016 KP Amsterdam, Nederland;

Aldus goedgekeurd door de Buitengewone Algemene Vergadering te Tervuren op 16 oktober 2013, in twee

exemplaren waarvan er een bewaard wordt op de maatschappelijke zetel van de vereniging en waarvan het

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

andere wordt neergelegd op de Griffie van de Rechtbank van Koophandel te Leuven.

Coordonnées
MINDAWARE EXPERTISE-EN FACILTERINGSCENTRUM L…

Adresse
EIKESTRAAT 115 3080 TERVUREN

Code postal : 3080
Localité : TERVUREN
Commune : TERVUREN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande