ONDERNEMEURS VOOR ONDERNEMERS - ENTREPRENEURS POUR EHNTREPRENEURS - ENTRFEPRENEURS FOR ENTREPRENEURS, AFGEKORT : CFP

Association sans but lucratif


Dénomination : ONDERNEMEURS VOOR ONDERNEMERS - ENTREPRENEURS POUR EHNTREPRENEURS - ENTRFEPRENEURS FOR ENTREPRENEURS, AFGEKORT : CFP
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 473.432.848

Publication

31/07/2014
ÿþj.. M002.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



WIEP

V 111111

beh

aa

Bel

Staa





11

NtEN(ItLtt.iu

12 JULI 2014

Griffie Rechtbank van Koophandel

te Leuven.

tirittie

Oncfernemingsnr : 0473.432.848

Benaming

(voluit): Ondernemers voor Ondernemers

(verkort): Ov0

Rechtsvorm : vzw

Zetel: Minderbroedersstreat 12, 3000 Leuven

Onderwerp akte: STATUTEN

VZW ONDERNEMERS VOOR ONDERNEMERS

Minderbroedersstraat 12, 3000 Leuven, ondernemingsnummer: 0473432848

De Algemene Vergadering van de vzw CFP heeft op 15 juni 2012 de statuten herzien en de wijzigingen bij

algemeenheid van stemmen goedgekeurd. De volgende tekst vervangt alle eerdere versies.

Bij betwisting geldt de Nederlandstalige versie als basis.

HOOFDSTUK 1: BENAMING, MAATSCHAPPELIJKE ZETEL, DOEL en DUUR

Artikel 1

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam Ondernemers voor Ondernemers - Entrepreneurs pour

Entrepreneurs  Entrepreneurs for Entrepreneurs. Als verkorte benaming kan ook CFP gebruikt worden.

Zij werd opgericht in december 2000 onder de benaming Corporate Funding Programme.

Artikel 2

De maatschappelijke zetel is bij oprichting gevestigd te 3000 Leuven, Minderbroedersstraat 12, gerechtelijk

arrondissement Leuven.

De Algemene Vergadering kan een andere vestigingsplaats kiezen op het grondgebied van België.

Artikel 3

De vereniging heeft tot doel de samenwerking en dialoog te bevorderen tussen Belgische bedrijven en Belgische niet-gouvernementele organisaties (ngo's) en private rechtspersonen of partners werkzaam in ontwikkelingslanden en middelen te verzamelen die duurzame socio-economische ontwikkelingsprojecten steunen of die deze projecten mogelijk maken..

De economische projecten beogen welvaartcreatie in de civiele maatschappij, de sociale projecten ondersteunen de basisvoorzieningen.

Daartoe kan de vereniging alle wettelijke middelen gebruiken. Onder meer kan zij alle zakelijke rechten verwerven, rechtsgeldige overeenkomsten sluiten, legaten aanvaarden, daden van koophandel stellen. Zij kan ook allerhande initiatieven nemen, zoals evenementen, studiedagen of workshops organiseren.

Artikel 4

De vereniging is opgericht voor onbeperkte duur.

HOOFDSTUK 2: LEDEN VAN DE VERENIGING EN BIJDRAGEN

Artikel 5

De vereniging heeft effectieve leden (met alle bevoegdheden die door de wet zijn voorzien), verder in deze

statuten 'leden' genoemd, en toegetreden leden. De formaliteiten en voorwaarden van toetreding als

toegetreden lid worden uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

De vereniging moet minstens vijf leden tellen, natuurlijke- of rechtspersonen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

Op heden zijn er onder de effectieve leden vijf groepen van leden: leden-bedrijven, teden-ngots, ledenexperts, leden-consulenten en leden-communicatie. De Algemene Vergadering kan op voorstel van de Raad van Bestuur deze groepen wijzigen en andere toevoegen. Bij toetreding wordt elk nieuw lid geassocieerd met één van deze groepen.

In de Algemene Vergadering zetelt van elke groep minstens één lid.

Gemandateerde vertegenwoordigers van rechtspersonen dienen bij hun eerste aantreden een schriftelijk bewijs van hun mandaat te overhandigen.

Artikel 6

Men wordt lid na schriftelijke aanvraag bij de Raad van Bestuur, gunstig advies van deze Raad en aanvaarding door de Algemene Vergadering.

Elk lid kan te allen tijde ontslag nemen uit de vereniging bij schriftelijke melding bij de Raad van Bestuur.

Een lid kan op basis van een motivering door de Raad van Bestuur worden uitgesloten uit de vereniging bij beslissing van de Algemene Vergadering met meerderheid van twee derden van de aanwezige en/of vertegenwoordigde stemmen.

Het na schriftelijke aanmaning niet betalen van de ledenbijdrage wordt beschouwd als ontslagname.. Dit ontslag gaat in 30 kalenderdagen na ontvangst van de schriftelijke aanmaning.

Ontslagnemende of uitgesloten leden of rechtsopvolgers van overleden leden hebben geen deel in het materieel en intellectueel vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van de gestorte bijdragen of voor hun gedane inbreng.

Artikel 7

De leden-bijdrage wordt jaarlijks door de Raad van Bestuur bepaald en mag de som of de waarde van

30.000 euro niet overschrijden.

HOOFDSTUK 3: DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 8

De Algemene Vergadering der leden heeft alle bevoegdheden die haar door de wet zijn voorbehouden.

De wettelijke exclusieve toegewezen bevoegdheden van de Algemene Vergadering zijn:

- de wijziging van de statuten;

- de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun

bezoldiging ingeval een bezoldiging wordt toegekend;

- de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

- de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

- de ontbinding van de vereniging;

- de uitsluiting van een lid;

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Elk jaar wordt een statutaire Algemene Vergadering bijeengeroepen minstens voor de agendapunten die

door de wet zijn voorzien. Het is telkens de Raad van Bestuur die beslist over de bijeenroeping van de

Algemene Vergadering.

Deze vergadering wordt tenminste 14 kalenderdagen voor de dag van vergaderen bij gewone brief of per

elektronische post bijeengeroepen door de voorzitter, een ondervoorzitter of twee bestuurders en deze

uitnodiging bevat dag, uur, plaats en agenda van de vergadering. Agendapunten kunnen tot drie dagen voor de

vergadering toegevoegd worden op initiatief van 1/20e van de leden.

Op verzoek van 1/5e van de leden moet de Raad van Bestuur voorzien in de bijeenroeping van een

Algemene Vergadering. De punten aangebracht door 1/20e van de leden moeten aan de agenda worden

gevoegd.

Een buitengewone Algemene Vergadering kan worden bijeengeroepen op verzoek van de Raad van

Bestuur. Op verzoek van 1/5e van de leden moet de Raad van Bestuur voorzien in de bijeenroeping van een

Buitengewone Algemene Vergadering, met een door hen te bepalen agenda. Agendapunten kunnen tot drie

dagen voor de vergadering toegevoegd worden. Deze vergadering wordt tenminste 8 kalenderdagen voor de

dag van vergaderen bij gewone brief of per elektronische post bijeengeroepen door de voorzitter, een

ondervoorzitter of twee bestuurders of 1/5e van de leden. Deze uitnodiging bevat dag, uur, plaats en agenda

van de vergadering.

De Algemene Vergadering kan beslissen om derden ais waarnemer toe le laten tot de vergadering,Voor de

nieuwe waarnemers moet die beslissing als eerste agendapunt worden behandeld.

Artikel 9

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de vereniging of bij diens afwezigheid door één van de ondervoorzitters of een andere bestuurder. Een buitengewone Algemene Vergadering kan ook voorgezeten worden door een ander lid of een deskundige derde, aangeduid door twee derden der aanwezigen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 10

Op de Algemene Vergadering worden beslissingen genomen bij eenvoudige meerderheid der aanwezige of

vertegenwoordigde stemmen, tenzij de wet dit anders voorschrijft. Bij staking van stemmen is de stem van wie

de vergadering voorzit doorslaggevend.

Elk lid beschikt over één stem. Elk lid kan volmachthebber zijn voor één medelid.

Personeelsleden van de organisatie kunnen de vergadering bijwonen met raadgevende stem. Alle

stemmen, ook ongeldige en onthoudingen, tellen mee.

Er is een bijzondere meerderheid vereist voor: statutenwijzigingen, ontbinding van de

vzw, wijziging van het doel, omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk en de

uitsluiting van een effectief lid.

Voor de wijziging van de statuten moet minstens aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

- 2/3 aanwezigheid of vertegenwoordiging

- 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

Voor het uitsluiten van een effectief lid moet minstens aan volgende voorwaarden voldaan worden:

- geen aanwezigheidsvereiste

- 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

Voor de wijziging van het doel van de vzw, de ontbinding van de vzw en de omzetting van de vereniging in

een vennootschap met sociaal oogmerk moet minstens aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

- 2/3 aanwezigheid of vertegenwoordiging

- 4/5 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

In geval er onvoldoende stemmen aanwezig of vertegenwoordigd zijn op een eerste algemene vergadering, kan er een tweede algemene vergadering georganiseerd worden die geldig kan beslissen ongeacht het aantal aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. Deze tweede algemene vergadering mag niet binnen de eerste 15 dagen volgende op de eerste algemene vergadering worden gehouden.

Artikel 11

De notulen van de Algemene Vergadering warden na goedkeuring door de Raad van Bestuur ondertekend door wie de vergadering voorzit en door een bestuurder en bewaard in een daartoe bestemd register op de maatschappelijke zetel. Notulering gebeurt door een daartoe aangeduid bestuurder, die zich kan laten bijstaan door een personeelslid. Afschrift wordt bezorgd aan elle leden, bij voorkeur binnen de maand na de vergadering.

Dit verslag kan door de leden worden geconsulteerd. Derden die van belang doen blijken kunnen een uittreksel hiervan aanvragen bij de Raad van Bestuur, dat wordt ondertekend, bij vrijgeven van het uittreksel, door de voorzitter of twee bestuurders.

HOOFDSTUK RAAD VAN BESTUUR  BESTUUR VAN DE VERENIGING

Artikel 12

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, verkozen door de Algemene Vergadering. De Raad van Bestuur beschikt over alle bevoegdheden die door de wet niet zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur bestaat uit minimum vijf leden, representatief voor de in artikel 5 bedoelde soorten lid. Voor elke groep moet minstens één bestuurder in de Raad van Bestuur zetelen.

Personeelsleden of derden kunnen de vergadering bijwonen om zonder stemrecht logistieke omkadering en notu lering te verzorgen of deskundig advies te geven.

De leden van de Raad van Bestuur worden benoemd door de Algemene Vergadering voor een periode van vier jaar en zijn herkiesbaar. Het mandaat wordt kosteloos uitgeoefend.

Bij belet kan een bestuurder mandaat geven aan een andere bestuurder. Elke bestuurder kan slechts één andere vertegenwoordigen.

Artikel 13

De Raad van Bestuur benoemt onder de bestuurders een voorzitter, één of meer ondervoorzitters, een

secretaris en een penningmeester. Deze functies kunnen worden gecumuleerd.

In geval de voorzitter verhinderd is zijn taken waar te nemen, dan zal een ondervoorzitter hem vervangen of,

indien afwezig, een andere bestuurder.

Artikel 14

De Raad van Bestuur wordt minstens driemaal per jaar bijeengeroepen. De uitnodiging gebeurt door de voorzitter of door twee bestuurders bij gewone post of per elektronische post, tenminste 8 kalenderdagen voor de dag van de vergadering. Voor hoogdringende gevallen kan de Raad van Bestuur ook op kortere termijn bijeen worden geroepen, zijnde tot 24 uur op voorhand en mits akkoord van alle bestuurders.

De uitnodiging bevat dag, uur en plaats van de vergadering en de agenda. De Raad van Bestuur kan enkel geldig beraadslagen over punten die op de agenda staan, behalve als alle aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders akkoord zijn om te beraadslagen,

46,

M0022

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 31/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

De beraadslagingen zijn geldig als minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn, De beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen, tenzij anders voorzien door de wet. Bij staking van stemmen is de stem van wie voorzit doorslaggevend. Ongeldige en / of blanco stemmen worden niet meegerekend.

Het mandaat van de bestuurders eindigt door schriftelijk bevestigd vrijwillig ontslag ingediend bij de voorzitter van de Raad van Bestuur, door overlijden of ingeval van wettelijke onbekwaamheid, en bij afzetting door de Algemene Vergadering, De voorzitter dient vrijwillig ontslag in bij de ondervoorzitter (of ondervoorzitters) en 1 andere bestuurder.

Afzetting door de Algemene Vergadering kan slechts als dit punt op de agenda staat. Indien een bestuurder een belangrijke taak te vervullen heeft, dient de bestuurder deze taak te finaliseren alvorens ontslag in te kunnen dienen.

Een vrijwillig ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. ln dit geval moet de Raad van Bestuur binnen de drie maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en die hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen. Betrokken bestuurder blijft dus aan tot in de vervanging is voorzien.

Artikel 15

De notulen van de Raad van Bestuur worden ondertekend door wie de vergadering voorzit en door een bestuurder en bewaard in een daartoe bestemd register op de maatschappelijke zetel, Afschrift wordt bezorgd aan aile bestuurders voorafgaand aan de oproep tot een volgende bijeenkomst en bij voorkeur ten laatste één maand na de vergadering.

Dit verslag kan door de leden worden geconsulteerd. Derden die van belang doen blijken kunnen een uittreksel hiervan aanvragen bij de Raad van Bestuur, dat wordt ondertekend, bij vrijgeven van het uittreksel, door de voorzitter of twee bestuurders.

Artikel 16

Bij juridische of notariële zaken wordt de vereniging bindend vertegenwoordigd door twee bestuurders die daarvoor door de Raad van Bestuur worden gemandateerd. In andere zaken wordt de vereniging bindend vertegenwoordigd door de voorzitter of door twee bestuurders.

De bestuurders zijn niet persoonlijk aansprakelijk voor de verbintenissen aangegaan door de vereniging.

Het dagelijks bestuur van de vereniging, alsook de vertegenwoordiging van de vereniging wat betreft dat dagelijks bestuur mogen worden opgedragen aan één of meerdere personen, al dan niet bestuurder of lid, die ofwel alleen ofwel gezamenlijk ofwel als college optreden en dit overeenkomstig de voorwaarden en formaliteiten vastgelegd door de Raad van Bestuur,

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid. De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan gebeuren:

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b)door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

Deze procedure geldt ook voor de gemachtigde vertegenwoordigers van de vzw.

Artikel 17

De Raad van Bestuur zorgt voor het opstellen en bewaken van een huishoudelijk reglement dat aan de

statutaire Algemene Vergadering ter goedkeuring wordt voorgelegd.

Artikel 18

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december van elk jaar. De Raad van Bestuur

bereidt de rekeningen en begroting voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering.

Artikel 19

Wijziging der statuten en ontbinding der vereniging worden afgehandeld volgens de bepalingen van de wet.

ln geval van ontbinding van de vereniging duidt de Algemene Vergadering één of twee vereffenaars aan en

bepaalt zij hun bevoegdheden.

Het netto maatschappelijk actief wordt toegekend aan een vereniging met een gelijkaardig doel.

Artikel 20

In alle door de statuten en het huishoudelijk reglement niet voorziene zaken wordt gehandeld overeenkomstig de bepalingen van en de gebruiken rond de wetten betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk,

HOOFDSTUK B: VERANDERINGEN MN RAAD VAN BESTUUR:

Er wordt een nieuwe Raad van Bestuur aangesteld en dit met ingang van 24 juni 2014:

MOD 2,2

Voorbehouden aan het Belgisch Staatslalad Luik B - vervolg

1. Voorzitter en ondervoorzitter:

- Dhr, monte Luc, St Pietersnieuwstraat 83, 9000 Gent, in hoedanigheid van Voorzitter van Ondernemers voor Ondernemers,

Dhr. Despiegelaere Marc, Coördinator Noordwerking en verantwoordelijk externe relaties en communicatie PROTOS, Flamingostraat 36, 9000 Gent, in hoedanigheid van Ondervoorzitter van Ondernemers voor Ondernemers.



2. Bestuurders van de groep leden-bedrijven:

- Siemens nv/sa, Marie Curriesquare 20, 1070 Brussel, hier vertegenwoordigd door Mevr. Legay Stehpanie,

Communications & Government Affairs Director, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de bedrijven.

- LotusBakeries misa, Gentstraat 52, 9971 Lembeke, hier vertegenwoordigd door dhr, Boone Matthieu,

Voorzitter Lotus Bakeries, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de bedrijven.

3. Bestuurders van de groep leden-ngo's:

- Louvain Coopération vzw, Avenue du Grand Cortii, 15A, 1348 Louvain-la-Neuve, hier vertegenwoordigd door Mevr. Devreux Marte, Fundraising & Communication Louvain Coopération, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de ngds.

CDI-Bwamanda vzw, Geldenaaksebaan 322 Bus 2, 3001 Heverlee, hier vertegenwoordigd door Dhr. Raeymaekers Rik, Medewerker CDI-Bwamanda, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de ngo's.

4. Bestuurders van de groep leden-experts:

- Dhr. Bourgois Frans, Expert-vrijwilliger van Ondernemers voor Ondernemers, Heideweg 9, 3220 Fiolsbeek.

Dhr. Verstraeten Paul, Expert-vrijwilliger van Ondernemers voor Ondernemers, Nijverheidskaai 4, 9040

Sint-Amandsberg.

- Dhr. Vercammen Hugo, Financial Controller van Ondernemers voor Ondernemers, Sint-Annaplas 10, 9070

Destelbergen.

- Mevr. Janssens Vera, Expert-vrijwilligervan Ondernemers voor Ondernemers, Stationsstraat 3, 2440 Geel.

Bestuurders van de groep leden-consulenten:

- Dhr. De Raeyrnaeker Jacques, Consulent-vrijwilliger van Ondernemers voor Ondernemers,

Tervuursesteenweg 503, 1982 Elewijt,

- Dhr. Inslegers Rony, Consulent-vrijwilliger van Ondernemers voor Ondernemers, Slagmolenlaan 61,

1785 Merchtem,

6. Bestuurders van de groep leden-communicatie:

- Dhr. Claes Karel, Communicatie-vrijwilliger van Ondernemers voor Ondernemers, Langelostraat 37, 3212

Pellenberg.

Dhr. Ramakers Bart, Communicatie-vrijwilliger van Ondernemers voor Ondernemers, Rue du Culot 266

1320 Tourinnes-la-Grosse,

Op de laatste blz. van Luik B vermeiden : Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso Naam en handtekening

Bijtageubithd-Betgis-cirSta-atsistatt1-31107/2#14-z-Ammus-dii Moniteur tièlffé

15/07/2013
ÿþMOD 2.2

H L . In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd tir griffie der

Rechtbank van Koopl%ar4d JLl 2013

Ie Leuven, de SDE GRIFFIFt,

Griffie

11111111~,!110191141.111,11~,!1101191141.111,111* u

Vo beho aan Belg Staat

Ondernemingsnr : 0473.432.848

Benaming

(voluit) : Ondernemers voor Ondernemers

(verkort) : Ov0

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Minderbroedersstraat 12, 3000 Leuven

Onderwer . akte : STATUTEN

vzw ONDERNEMERS VOOR ONDERNEMERS

Minderbroedersstraat 12, 3000 Leuven, ondernemingsnummer : 0473432848

De Algemene Vergadering van de vzw CFP heeft op 15 juni 2012 de statuten herzien en de wijzigingen bij,

algemeenheid van stemmen goedgekeurd. De volgende tekst vervangt alle eerdere versies.

Bij betwisting geldt de Nederlandstalige versie als basis.

HOOFDSTUK 1: BENAMING, MAATSCHAPPELIJKE ZETEL, DOEL en DUUR

Artikel 1

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam Ondernemers voor Ondernemers - Entrepreneurs pour

Entrepreneurs  Entrepreneurs for Entrepreneurs. Als verkorte benaming kan ook CFP gebruikt worden.

Zij werd opgericht in december 2000 onder de benaming Corporate Funding Programme.

Artikel 2

De maatschappelijke zetel is bij oprichting gevestigd te 3000 Leuven, Minderbroedersstraat 12, gerechtelijk

arrondissement Leuven.

De Algemene Vergadering kan een andere vestigingsplaats kiezen op het grondgebied van België,

Artikel 3

De vereniging heeft tot doel de samenwerking en dialoog te bevorderen tussen Belgische bedrijven en Belgische niet-gouvemementele organisaties (ngo's) en private rechtspersonen of partners werkzaam in ontwikkelingslanden en middelen te verzamelen die duurzame socio-economische ontwikkelingsprojecten steunen of die deze projecten mogelijk maken.

De economische projecten beogen welvaartcreatie in de civiele maatschappij, de sociale projecten ondersteunen de basisvoorzieningen,

Daartoe kan de vereniging alle wettelijke middelen gebruiken, Onder meer kan zij alle zakelijke rechten verwerven, rechtsgeldige overeenkomsten sluiten, legaten aanvaarden, daden van koophandel stellen, Zij kan ook allerhande initiatieven nemen, zoals evenementen, studiedagen of workshops organiseren,

Artikel 4

De vereniging is opgericht voor onbeperkte duur.

HOOFDSTUK 2: LEDEN VAN DE VERENIGING EN BIJDRAGEN

Artikel 5

De vereniging heeft effectieve leden (met alle bevoegdheden die door de wet zijn voorzien), verder in deze

statuten 'leden' genoemd, en toegetreden leden. De formaliteiten en voorwaarden van toetreding als

toegetreden lid worden uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

De vereniging moet minstens vijf leden tellen, natuurlijke- of rechtspersonen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekenina.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

t Y L

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op heden zijn er onder de effectieve leden vijf groepen van leden: leden-bedrijven, leden-ngo's, ledenexperts, leden-consulenten en leden-communicatie. De Algemene Vergadering kan op voorstel van de Raad van Bestuur deze groepen wijzigen en andere toevoegen. Bij toetreding wordt elk nieuw lid geassocieerd met één van deze groepen.

ln de Algemene Vergadering zetelt van elke groep minstens één lid.

Gemandateerde vertegenwoordigers van rechtspersonen dienen bij hun eerste aantreden een schriftelijk bewijs van hun mandaat te overhandigen.

Artikel 6

Men wordt lid na schriftelijke aanvraag bij de Raad van Bestuur, gunstig advies van deze Raad en aanvaarding door de Algemene Vergadering.

Elk lid kan te allen tijde ontslag nemen uit de vereniging bij schriftelijke melding bij de Raad van Bestuur.

Een lid kan op basis van een motivering door de Raad van Bestuur worden uitgesloten uit de vereniging bij beslissing van de Algemene Vergadering met meerderheid van twee derden van de aanwezige en/of vertegenwoordigde stemmen.

Het na schriftelijke aanmaning niet betalen van de ledenbijdrage wordt beschouwd als ontslagname, Dit ontslag gaat in 30 kalenderdagen na ontvangst van de schriftelijke aanmaning.

Ontslagnemende of uitgesloten leden of rechtsopvolgers van overleden leden hebben geen deel in het materieel en intellectueel vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van de gestorte bijdragen of voor hun gedane inbreng.

Artikel 7

De leden-bijdrage wordt jaarlijks door de Raad van Bestuur bepaald en mag de som of de waarde van

30.000 euro niet overschrijden,

HOOFDSTUK 3: DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 8

De Algemene Vergadering der leden heeft aile bevoegdheden die haar door de wet zijn voorbehouden.

De wettelijke exclusieve toegewezen bevoegdheden van de Algemene Vergadering zijn:

- de wijziging van de statuten;

- de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun

bezoldiging ingeval een bezoldiging wordt toegekend;

- de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

- de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

- de ontbinding van de vereniging;

- de uitsluiting van een lid;

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Elk jaar wordt een statutaire Algemene Vergadering bijeengeroepen minstens voor de agendapunten die door de wet zijn voorzien, Het is telkens de Raad van Bestuur die beslist over de bijeenroeping van de Algemene Vergadering.

Deze vergadering wordt tenminste 14 kalenderdagen voor de dag van vergaderen bij gewone brief of per elektronische post bijeengeroepen door de voorzitter, een ondervoorzitter of twee bestuurders en deze uitnodiging bevat dag, uur, plaats en agenda van de vergadering, Agendapunten kunnen tot drie dagen voor de vergadering toegevoegd worden op initiatief van 1/20e van de leden,

Op verzoek van 1/5e van de leden moet de Raad van Bestuur voorzien in de bijeenroeping van een Algemene Vergadering. De punten aangebracht door 1120e van de leden moeten aan de agenda worden gevoegd.

Een buitengewone Algemene Vergadering kan worden bijeengeroepen op verzoek van de Raad van Bestuur. Op verzoek van 115e van de leden moet de Raad van Bestuur voorzien ïn de bijeenroeping van een Buitengewone Algemene Vergadering, met een door hen te bepalen agenda. Agendapunten kunnen tot drie dagen voor de vergadering toegevoegd worden. Deze vergadering wordt tenminste 8 kalenderdagen voor de dag van vergaderen bij gewone brief of per elektronische post bijeengeroepen door de voorzitter, een ondervoorzitter of twee bestuurders of 1/5e van de leden. Deze uitnodiging bevat dag, uur, plaats en agenda van de vergadering.

De Algemene Vergadering kan beslissen om derden als waarnemer toe te laten tot de vergadering,Voor de nieuwe waarnemers moet die beslissing als eerste agendapunt worden behandeld.

Artikel 9

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de vereniging of bij diens afwezigheid door één van de ondervoorzitters of een andere bestuurder. Een buitengewone Algemene Vergadering kan ook voorgezeten worden door een ander lid of een deskundige derde, aangeduid door twee derden der aanwezigen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 10

Op de Algemene Vergadering worden beslissingen genomen bij eenvoudige meerderheid der aanwezige of

vertegenwoordigde stemmen, tenzij de wet dit anders voorschrijft. Bij staking van stemmen is de stem van wie

de vergadering voorzit doorslaggevend.

Elk lid beschikt over één stem, Elk lid kan volmachthebber zijn voor één medelid.

Personeelsleden van de organisatie kunnen de vergadering bijwonen met raadgevende stem, Alle

stemmen, ook ongeldige en onthoudingen, tellen mee,

Er is een bijzondere meerderheid vereist voor statutenwijzigingen, ontbinding van de

vzw, wijziging van het doel, omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk en de

uitsluiting van een effectief lid.

Voor de wijziging van de statuten moet minstens aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

- 2/3 aanwezigheid of vertegenwoordiging

- 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

Voor het uitsluiten van een effectief lid moet minstens aan volgende voorwaarden voldaan worden:

- geen aanwezigheidsvereiste

- 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

Voor de wijziging van het doel van de vzw, de ontbinding van de vzw en de omzetting van de vereniging in

een vennootschap met sociaal oogmerk moet minstens aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

- 2/3 aanwezigheid of vertegenwoordiging

- 4/5 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

In geval er onvoldoende stemmen aanwezig of vertegenwoordigd zijn op een eerste algemene vergadering, kan er een tweede algemene vergadering georganiseerd worden die geldig kan beslissen ongeacht het aantal aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, Deze tweede algemene vergadering mag niet binnen de eerste 15 dagen volgende op de eerste algemene vergadering worden gehouden,

Artikel 11

De notulen van de Algemene Vergadering worden na goedkeuring door de Raad van Bestuur ondertekend door wie de vergadering voorzit en door een bestuurder en bewaard in een daartoe bestemd register op de maatschappelijke zetel. Notulering gebeurt door een daartoe aangeduid bestuurder, die zich kan laten bijstaan door een personeelslid. Afschrift wordt bezorgd aan alle leden, bij voorkeur binnen de maand na de vergadering.

Dit verslag kan door de leden worden geconsulteerd. Derden die van belang doen blijken kunnen een uittreksel hiervan aanvragen bij de Raad van Bestuur, dat wordt ondertekend, bij vrijgeven van het uittreksel, door de voorzitter of twee bestuurders.

HOOFDSTUK 4: RAAD VAN BESTUUR  BESTUUR VAN DE VERENIGING

Artikel 12

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, verkozen door de Algemene Vergadering. De Raad van Bestuur beschikt over alle bevoegdheden die door de wet niet zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur bestaat uit minimum vijf leden, representatief voor de in artikel 5 bedoelde soorten lid. Voor elke groep moet minstens één bestuurder in de Raad van Bestuur zetelen,

Personeelsleden of derden kunnen de vergadering bijwonen om zonder stemrecht logistieke omkadering en notulering te verzorgen of deskundig advies te geven.

De leden van de Raad van Bestuur worden benoemd door de Algemene Vergadering voor een periode van vier jaar en zijn herkiesbaar, Het mandaat wordt kosteloos uitgeoefend.

Bij belet kan een bestuurder mandaat geven aan een andere bestuurder. Elke bestuurder kan slechts één andere vertegenwoordigen.

Artikel 13

De Raad van Bestuur benoemt onder de bestuurders een voorzitter, één of meer ondervoorzitters, een

secretaris en een penningmeester, Deze functies kunnen worden gecumuleerd.

In geval de voorzitter verhinderd is zijn taken waar te nemen, dan zal een ondervoorzitter hem vervangen of,

indien afwezig, een andere bestuurder.

Artikel 14

De Raad van Bestuur wordt minstens driemaal per jaar bijeengeroepen. De uitnodiging gebeurt door de voorzitter of door twee bestuurders bij gewone post of per elektronische post, tenminste 8 kalenderdagen voor de dag van de vergadering. Voor hoogdringende gevallen kan de Raad van Bestuur ook op kortere termijn bijeen worden geroepen, zijnde tot 24 uur op voorhand en mits akkoord van aile bestuurders.

De uitnodiging bevat dag, uur en plaats van de vergadering en de agenda. De Raad van Bestuur kan enkel geldig beraadslagen over punten die op de agenda staan, behalve als alle aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders akkoord zijn om te beraadslagen.

~

Moo 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

De beraadslagingen zijn geldig ais minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen, tenzij anders voorzien door de wet. Bij staking van stemmen is de stem van wie voorzit doorslaggevend. Ongeldige en / of blanco stemmen worden niet meegerekend.

Het mandaat van de bestuurders eindigt door schriftelijk bevestigd vrijwillig ontslag ingediend bij de voorzitter van de Raad van Bestuur, door overlijden of ingeval van wettelijke onbekwaamheid, en bij afzetting door de Algemene Vergadering. De voorzitter dient vrijwillig ontslag in bij de ondervoorzitter (of ondervoorzitters) en 1 andere bestuurder.

Afzetting door de Algemene Vergadering kan slechts als dit punt op de agenda staat, Indien een bestuurder een belangrijke taak te vervullen heeft, dient de bestuurder deze taak te finaliseren alvorens ontslag in te kunnen dienen,

een vrijwillig ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald, in dit geval moet de Raad van Bestuur binnen de drie maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en die hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen. Betrokken bestuurder blijft dus aan tot in de vervanging is voorzien.

Artikel 15

De notulen van de Raad van Bestuur worden ondertekend door wie de vergadering voorzit en door een bestuurder en bewaard in een daartoe bestemd register op de maatschappelijke zetel. Afschrift wordt bezorgd aan alle bestuurders voorafgaand aan de oproep tot een volgende bijeenkomst en bij voorkeur ten laatste één maand na de vergadering.

Dit verslag kan door de leden worden geconsulteerd. Derden die van belang doen blijken kunnen een uittreksel hiervan aanvragen bij de Raad van Bestuur, dat wordt ondertekend, bij vrijgeven van het uittreksel, door de voorzitter of twee bestuurders.

Artikel 16

Bij juridische of notariële zaken wordt de vereniging bindend vertegenwoordigd door twee bestuurders die daarvoor door de Raad van Bestuur worden gemandateerd. In andere zaken wordt de vereniging bindend vertegenwoordigd door de voorzitter of door twee bestuurders.

De bestuurders zijn niet persoonlijk aansprakelijk voor de verbintenissen aangegaan door de vereniging.

Het dagelijks bestuur van de vereniging, alsook de vertegenwoordiging van de vereniging wat betreft dat dagelijks bestuur mogen worden opgedragen aan één of meerdere personen, al dan niet bestuurder of lid, die ofwel alleen ofwel gezamenlijk ofwel als college optreden en dit overeenkomstig de voorwaarden en formaliteiten vastgelegd door de Raad van Bestuur.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid. De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan gebeuren:

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b)door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

Deze procedure geldt ook voor de gemachtigde vertegenwoordigers van de vzw.

Artikel 17

De Raad van Bestuur zorgt voor het opstellen en bewaken van een huishoudelijk reglement dat aan de

statutaire Algemene Vergadering ter goedkeuring wordt voorgelegd.

Artikel 18

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december van elk jaar. De Raad van Bestuur

bereidt de rekeningen en begroting voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering,

Artikel 19

Wijziging der statuten en ontbinding der vereniging worden afgehandeld volgens de bepalingen van de wet.

In geval van ontbinding van de vereniging duidt de Algemene Vergadering één of twee vereffenaars aan en

bepaalt zij hun bevoegdheden.

Net netto maatschappelijk actief wordt toegekend aan een vereniging met een gelijkaardig doel.

Artikel 20

In alle door de statuten en het huishoudelijk reglement niet voorziene zaken wordt gehandeld overeenkomstig de bepalingen van en de gebruiken rond de wetten betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk.

HOOFDSTUK 5: VERANDERINGEN AAN RAAD VAN BESTUUR:

Er wordt een nieuwe Raad van Bestuur aangesteld en dit met ingang van 15 juni 2012:

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

1, Voorzitter en ondervoorzitter:

- Dhr. Bonte Luc, Vice President ArcelorMittal, John Kennedylaan 51, 9052 Gent, in hoedanigheid van Voorzitter CFP.

- Dhr. Despiegelaere Marc, Coördinator Noordwerking en verantwoordelijk externe relaties en communicatie PROTOS, Flamingostraat 36, 9000 Gent, in hoedanigheid van Ondervoorzitter van CFP.

2. Bestuurders van de groep leden-bedrijven

- Siemens nv/sa, Marie Curriesquare 20, 1070 Brussel, hier vertegenwoordigd door Mevr. Janssens Vera, Vice President Corporate and Marketing Communications, Siemens South West Europe, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de bedrijven.

- LotusBakeries nv/sa, Gentstraat 52, 9971 Lembeke, hier vertegenwoordigd door dhr. Bonne Matthieu, Voorzitter LotusBakeries, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de bedrijven.

3. Bestuurders van de groep (eden-ngo's:

- Louvain Coopération vzw, Avenue du Grand Cortil, 15A, 1348 Louvain-la-Neuve, hier vertegenwoordigd door Dhr, Benoît Fiévez, Directeur Marketing & Fundraising Louvain Coopération, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de ngo's.

CDI-Bwamanda vzw, Geldenaaksebaan 322 Bus 2, 3001 Heverlee, hier vertegenwoordigd door Dhr. Raeymaekers Rik, Medewerker CDI-Bwamanda, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de ngo's,

4. Bestuurders van de groep leden-experts:

- Dhr, Bourgois Frans, Expert-vrijwilliger van CFP, Heideweg 9, 3220 Holsbeek.

- Dhr, Verstraeten Paul, Expert-vrijwilliger van CFP, Nijverheidskaai 4, 9040 Sint-Amandsberg.

- Dhr. Vercammen Hugo, Financial Controller van CFP, Sint-Annaplas 10, 9070 Destelbergen.

5, Bestuurders van de groep leden-consulenten:

Dhr. De Raeymaeker Jacques, Consulent-vrijwilliger van CFP, Tervuursesteenweg 503, 1982 Elewijt.

Dhr. I-lendrickx Willy, Consulent-vrijwilliger van CFP, Zonnedauwstraat 21, 3920 Lommel.

6. Bestuurders van de groep leden-communicatie;

- Dhr. Claes Karel, Communicatie-vrijwilliger van CFP, Langelostraat 37, 3212 Pellenberg.

- Dhr. Ramakers Bart, Communicatie-vrijwilliger van CFP, Rue du Culot 26B 1320 Tourinnes-la-Grosse.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -15/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

: v4Ar-betieuden aan het Belgisch Saatsblad

23/07/2012
ÿþ Mao 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Vc behc

aar

Belt Staal

11111111111111111111111111111111

*12129866*

=neergelegd ter griffie der

Rechtbank van Koophandel

Leiven, de 1 2 JULI 2012 DE Gi?IFFIER,

Griffie

Ondernerningsnr : 0473.432.848

Benaming

(voluit) : Ondernemers voor Ondernemers

(verkort) : OvO

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Minderbroedersstraat 12, 3000 Leuven

Onderwerp akte : STATUTEN

VZW ONDERNEMERS VOOR ONDERNEMERS

Minderbroedersstraat 12, 3000 Leuven, ondernemingsnummer : 0473432848

De Algemene Vergadering van de vzw CFP heeft op 15 juni 2012 de statuten herzien en de wijzigingen bij

algemeenheid van stemmen goedgekeurd. De volgende tekst vervangt alle eerdere versies,

Bij betwisting geldt de Nederlandstalige versie als basis.

HOOFDSTUK 1: BENAMING, MAATSCHAPPELIJKE ZETEL, DOEL en DUUR

Artikel 1

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam Ondernemers voor Ondernemers - Entrepreneurs pour

Entrepreneurs  Entrepreneurs for Entrepreneurs. Als verkorte benaming kan ook CFP gebruikt worden.

Zij werd opgericht in december 2000 onder de benaming Corporate Funding Programme,

Artikel 2

De maatschappelijke zetel is bij oprichting gevestigd te 3000 Leuven, Minderbroedersstraat 12, gerechtelijk

arrondissement Leuven.

De Algemene Vergadering kan een andere vestigingsplaats kiezen op het grondgebied van België.

Artikel 3

De vereniging heeft tot doel de samenwerking en dialoog te bevorderen tussen Belgische bedrijven en Belgische niet-gouvernementele organisaties (ngo's), werkzaam in ontwikkelingslanden (Afrika, Azië, Midden-en Zuid-Amerika), en hiervoor middelen te verzamelen die duurzame socio-economische ontwikkelingsprojecten steunen of mogelijk maken.

Daartoe kan de vereniging alle wettelijke middelen gebruiken. Onder meer kan zij alle zakelijke rechten verwerven, rechtsgeldige overeenkomsten sluiten, legaten aanvaarden, daden van koophandel stellen. Zij kan ook allerhande initiatieven nemen, zoals evenementen, studiedagen of workshops organiseren.

Artikel 4

De vereniging is opgericht voor onbeperkte duur.

HOOFDSTUK 2: LEDEN VAN DE VERENIGING EN BIJDRAGEN

Artikel 5

De vereniging heeft effectieve leden (met alle bevoegdheden die door de wet zijn voorzien), verder in deze

statuten `leden' genoemd, en toegetreden leden. De formaliteiten en voorwaarden van toetreding als

toegetreden lid worden uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

De vereniging moet minstens vijf ledentellen, natuurlijke- of rechtspersonen,

Op heden zijn er onder de effectieve leden vijf groepen van leden: leden-bedrijven, leden-ngo's, leden-

experts, leden-consulenten en leden-communicatie. De Algemene Vergadering kan op voorstel van de Raad

ry

"

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekenina

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

van Bestuur deze groepen wijzigen en andere toevoegen. Bij toetreding wordt elk nieuw lid geassocieerd met

één van deze groepen.

In de Algemene Vergadering zetelt van elke groep minstens één lid.

Gemandateerde vertegenwoordigers van rechtspersonen dienen bij hun eerste aantreden een schriftelijk

bewijs van hun mandaat te overhandigen.

Artikel 6

Men wordt lid na schriftelijke aanvraag bij de Raad van Bestuur, gunstig advies van deze Raad en aanvaarding door de Algemene Vergadering.

Elk lid kan te allen tijde ontslag nemen uit de vereniging bij schriftelijke melding bij de Raad van Bestuur.

Een lid kan op basis van een motivering door de Raad van Bestuur worden uitgesloten uit de vereniging bij beslissing van de Algemene Vergadering met meerderheid van twee derden van de aanwezige enlof vertegenwoordigde stemmen.

Het na schriftelijke aanmaning niet betalen van de ledenbijdrage wordt beschouwd als ontslagname. Dit ontslag gaat in 30 kalenderdagen na ontvangst van de schriftelijke aanmaning.

Ontslagnemende of uitgesloten leden of rechtsopvolgers van overleden leden hebben geen deel in het materieel en intellectueel vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van de gestorte bijdragen of voor hun gedane inbreng.

Artikel 7

De leden-bijdrage wordt jaarlijks door de Raad van Bestuur bepaald en mag de som of de waarde van

30.000 euro niet overschrijden.

HOOFDSTUK 3: DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 8

De Algemene Vergadering der leden heeft alle bevoegdheden die haar door de wet zijn voorbehouden.

De wettelijke exclusieve toegewezen bevoegdheden van de Algemene Vergadering zijn:

- de wijziging van de statuten;

- de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun

bezoldiging ingeval een bezoldiging wordt toegekend;

- de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

- de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

- de ontbinding van de vereniging;

- de uitsluiting van een lid;

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Elk jaar wordt een statutaire Algemene Vergadering bijeengeroepen minstens voor de agendapunten die door de wet zijn voorzien, Het is telkens de Raad van Bestuur die beslist over de bijeenroeping van de Algemene Vergadering.

Deze vergadering wordt tenminste 14 kalenderdagen voor de dag van vergaderen bij gewone brief of per elektronische post bijeengeroepen door de voorzitter, een ondervoorzitter of twee bestuurders en deze uitnodiging bevat dag, uur, plaats en agenda van de vergadering. Agendapunten kunnen tot drie dagen voor de vergadering toegevoegd worden op initiatief van 1/20e van de leden.

Op verzoek van 1/5e van de leden moet de Raad van Bestuur voorzien in de bijeenroeping van een Algemene Vergadering. De punten aangebracht door 1/20e van de leden moeten aan de agenda worden gevoegd.

Een buitengewone Algemene Vergadering kan worden bijeengeroepen op verzoek van de Raad van Bestuur. Op verzoek van 1/5e van de leden moet de Raad van Bestuur voorzien in de bijeenroeping van een Buitengewone Algemene Vergadering, met een door hen te bepalen agenda. Agendapunten kunnen tot drie dagen voor de vergadering toegevoegd worden. Deze vergadering wordt tenminste 8 kalenderdagen voor de dag van vergaderen bij gewone brief of per elektronische post bijeengeroepen door de voorzitter, een ondervoorzitter of twee bestuurders of 115e van de leden. Deze uitnodiging bevat dag, uur, plaats en agenda van de vergadering.

De Algemene Vergadering kan beslissen om derden als waarnemer toe te laten tot de vergadering.Voor de nieuwe waarnemers moet die beslissing als eerste agendapunt worden behandeld.

Artikel 9

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de vereniging of bij diens afwezigheid door één van de ondervoorzitters of een andere bestuurder, Een buitengewone Algemene Vergadering kan ook voorgezeten worden door een ander lid of een deskundige derde, aangeduid door twee derden der aanwezigen.

Artikel 10

r y .

s MOD 2.2

Op de Algemene Vergadering worden beslissingen genomen bij eenvoudige meerderheid der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, tenzij de wet dit anders voorschrijft. Bij staking van stemmen is de stem van wie de vergadering voorzit doorslaggevend.

Elk lid beschikt over één stem. Elk lid kan volmachthebber zijn voor één medelid,

Personeelsleden van de organisatie kunnen de vergadering bijwonen met raadgevende stem. Alle stemmen, ook ongeldige en onthoudingen, tellen mee.

Er is een bijzondere meerderheid vereist voor statutenwijzigingen, ontbinding van de

vzw, wijziging van het doel, omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk en de

uitsluiting van een effectief lid.

Voor de wijziging van de statuten moet minstens aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

- 213 aanwezigheid of vertegenwoordiging

- 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

Voor het uitsluiten van een effectief lid moet minstens aan volgende voorwaarden voldaan worden:

- geen aanwezigheidsvereiste

- 213 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

Voor de wijziging van het doel van de vzw, de ontbinding van de vzw en de omzetting van de vereniging in

een vennootschap met sociaal oogmerk moet minstens aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

- 2/3 aanwezigheid of vertegenwoordiging

- 415 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

In geval er onvoldoende stemmen aanwezig of vertegenwoordigd zijn op een eerste algemene vergadering, kan er een tweede algemene vergadering georganiseerd worden die geldig kan beslissen ongeacht het aantal aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. Deze tweede algemene vergadering mag niet binnen de eerste 15 dagen volgende op de eerste algemene vergadering worden gehouden.

Artikel 11

De notulen van de Algemene Vergadering worden na goedkeuring door de Raad van Bestuur ondertekend door wie de vergadering voorzit en door een bestuurder en bewaard in een daartoe bestemd register op de maatschappelijke zetel, Notulering gebeurt door een daartoe aangeduid bestuurder, die zich kan laten bijstaan door een personeelslid. Afschrift wordt bezorgd aan alle leden, bij voorkeur binnen de maand na de vergadering.

Dit verslag kan door de leden worden geconsulteerd. Derden die van belang doen blijken kunnen een uittreksel hiervan aanvragen bij de Raad van Bestuur, dat wordt ondertekend, bij vrijgeven van het uittreksel, door de voorzitter of twee bestuurders.

HOOFDSTUK 4: RAAD VAN BESTUUR  BESTUUR VAN DE VERENIGING

Artikel 12

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, verkozen door de Algemene Vergadering. De Raad van Bestuur beschikt over aile bevoegdheden die door de wet niet zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur bestaat uit minimum vijf leden, representatief voor de in artikel 5 bedoelde soorten lid. Voor elke groep moet minstens één bestuurder in de Raad van Bestuur zetelen.

Personeelsleden of derden kunnen de vergadering bijwonen om zonder stemrecht logistieke omkadering en notulering te verzorgen of deskundig advies te geven,

De leden van de Raad van Bestuur worden benoemd door de Algemene Vergadering voor een periode van vier jaar en zijn herkiesbaar. Het mandaat wordt kosteloos uitgeoefend.

Bij belet kan een bestuurder mandaat geven aan een andere bestuurder. Elke bestuurder kan slechts één andere vertegenwoordigen.

Artikel 13

De Raad van Bestuur benoemt onder de bestuurders een voorzitter, één of meer ondervoorzitters, een

secretaris en een penningmeester. Deze functies kunnen worden gecumuleerd.

In geval de voorzitter verhinderd is zijn taken waar te nemen, dan zal een ondervoorzitter hem vervangen of,

indien afwezig, een andere bestuurder,

Artikel 14

De Raad van Bestuur wordt minstens driemaal per jaar bijeengeroepen. De uitnodiging gebeurt door de voorzitter of door twee bestuurders bij gewone post of per elektronische post, tenminste 8 kalenderdagen voor de dag van de vergadering. Voor hoogdringende gevallen kan de Raad van Bestuur ook op kortere termijn bijeen worden geroepen, zijnde tot 24 uur op voorhand en mits akkoord van alle bestuurders.

De uitnodiging bevat dag, uur en plaats van de vergadering en de agenda. De Raad van Bestuur kan enkel geldig beraadslagen over punten die op de agenda staan, behalve ais alle aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders akkoord zijn om te beraadslagen.

De beraadslagingen zijn geldig als minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen, tenzij anders voorzien door de

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

"

. ~ MOD 2.2

wet. Bij staking van stemmen is de stem van wie voorzit doorslaggevend. Ongeldige en / of blanco stemmen worden niet meegerekend.

Het mandaat van de bestuurders eindigt door schriftelijk bevestigd vrijwillig ontslag ingediend bij de voorzitter van de Raad van Bestuur, door overlijden of ingeval van wettelijke onbekwaamheid, en bij afzetting door de Algemene Vergadering, De voorzitter dient vrijwillig ontslag in bij de ondervoorzitter (of ondervoorzitters) en 1 andere bestuurder,

Afzetting door de Algemene Vergadering kan slechts als dit punt op de agenda staat. Indien een bestuurder een belangrijke taak te vervullen heeft, dient de bestuurder deze taak te finaliseren alvorens ontslag in te kunnen dienen.

Een vrijwillig ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. In dit geval moet de Raad van Bestuur binnen de drie maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en die hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen. Betrokken bestuurder blijft dus aan tot in de vervanging is voorzien.

Artikel 15

De notulen van de Raad van Bestuur worden ondertekend door wie de vergadering voorzit en door een bestuurder en bewaard in een daartoe bestemd register op de maatschappelijke zetel. Afschrift wordt bezorgd aan alle bestuurders voorafgaand aan de oproep tot een volgende bijeenkomst en bij voorkeur ten laatste één maand na de vergadering.

Dit verslag kan door de leden worden geconsulteerd. Derden die van belang doen blijken kunnen een uittreksel hiervan aanvragen bij de Raad van Bestuur, dat wordt ondertekend, bij vrijgeven van het uittreksel, door de voorzitter of twee bestuurders.

Artikel 16

Bij juridische of notariële zaken wordt de vereniging bindend vertegenwoordigd door twee bestuurders die daarvoor door de Raad van Bestuur worden gemandateerd. In andere zaken wordt de vereniging bindend vertegenwoordigd door de voorzitter of door twee bestuurders.

De bestuurders zijn niet persoonlijk aansprakelijk voor de verbintenissen aangegaan door de vereniging.

Het dagelijks bestuur van de vereniging, alsook de vertegenwoordiging van de vereniging wat betreft dat dagelijks bestuur mogen worden opgedragen aan één of meerdere personen, al dan niet bestuurder of lid, die ofwel alleen ofwel gezamenlijk ofwel ais college optreden en dit overeenkomstig de voorwaarden en formaliteiten vastgelegd door de Raad van Bestuur.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid. De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan gebeuren:

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b)door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

Deze procedure geldt ook voor de gemachtigde vertegenwoordigers van de vzw.

Artikel 17

De Raad van Bestuur zorgt voor het opstellen en bewaken van een huishoudelijk reglement dat aan de

statutaire Algemene Vergadering ter goedkeuring wordt voorgelegd.

Artikel 18

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december van elk jaar. De Raad van Bestuur

bereidt de rekeningen en begroting voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering.

Artikel 19

Wijziging der statuten en ontbinding der vereniging worden afgehandeld volgens de bepalingen van de wet.

In geval van ontbinding van de vereniging duidt de Algemene Vergadering één of twee vereffenaars aan en

bepaalt zij hun bevoegdheden,

Het netto maatschappelijk actief wordt toegekend aan een vereniging met een gelijkaardig doel.

Artikel 20

In alle door de statuten en het huishoudelijk reglement niet voorziene zaken wordt gehandeld overeenkomstig de bepalingen van en de gebruiken rond de wetten betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk.

HOOFDSTUK 5: VERANDERINGEN AAN RAAD VAN BESTUUR:

Er wordt een nieuwe Raad van Bestuur aangesteld en dit met ingang van 15 juni 2012:

1. Voorzitter en ondervoorzitter:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

Luik B - Vervolg

- Dhr. Bonte Luc, Vice President ArcelorMittal, John Kennedylaan 51, 9052 Gent, in hoedanigheid van Voorzitter CFP,

- Dhr. Despiegelaere Marc, Coördinator Noordwerking en verantwoordelijk externe relaties en communicatie PROTOS, Flamingostraat 36, 9000 Gent, in hoedanigheid van Ondervoorzitter van CFP.

2. Bestuurders van de groep leden-bedrijven :

- Siemens nv/sa, Marie Curriesquare 20, 1070 Brussel, hier vertegenwoordigd door Mevr. Janssens Vera, Vice President Corporate and Marketing Communications, Siemens South West Europe, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de bedrijven.

- LotusBakeries nv/sa, Gentstraat 52, 9971 Lembeke, hier vertegenwoordigd door dhr. Boone Matthieu, Voorzitter LotusBakeries, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de bedrijven.

3. Bestuurders van de groep leden-ngo's:

- Louvain Coopération vzw, Avenue du Grand Cortil, 15A, 1348 Louvain-la-Neuve, hier vertegenwoordigd door Dhr. Benoît Fiévez, Directeur Marketing & Fundraising Louvain Coopération, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de ngo's.

- CDI-Bwamanda vzw, Geldenaaksebaan 322 Bus 2, 3001 Heverlee, hier vertegenwoordigd door Dhr. Raeymaekers Rik, Medewerker CDI-Bwamanda, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de ngo's.

4. Bestuurders van de groep leden-experts:

- Dhr. Bourgois Frans, Expert-vrijwilliger van CFP, Heideweg 9, 3220 Holsbeek,

- Dhr. Verstraeten Paul, Expert-vrijwilliger van CFP, Nijverheidskaai 4, 9040 Sint-Amandsberg.

- Dhr. Vercammen Hugo, Financial Controller van CFP, Sint-Annaplas 10, 9070 Destelbergen.

5. Bestuurders van de groep leden-consulenten:

- Dhr. De Raeymaeker Jacques, Consulent-vrijwilliger van CFP, Tervuursesteenweg 503, 1982 Elewijt.

- Dhr. Hendrickx Willy, Consulent-vrijwilliger van CFP, Zonnedauwstraat 21, 3920 Lommel.

6. Bestuurders van de groep leden-communicatie:

Dhr, Claes Karel, Communicatie-vrijwilliger van CFP, Langelostraat 37, 3212 Pellenberg.

- Dhr. Ramakers Bart, Communicatie-vrijwilliger van CFP, Rue du Culot 26B 1320 Tourinnes-la-Grosse.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

" 'Vo~ir- behouden aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

20/07/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd ter griffie de'

Rechtbank van Koo handeP

te Leuven, de O 8 JULI 2011

DF.OUVIER,

Ondernemingsnr : 0473.432.848

Benaming

(voluit) : Corporate Funding Programme

(verkort) : CFP

Rechtsvorm : vzw

Zetel: Minderbroedersstraat 12, 3000 Leuven

Onderuverp aide : STATUTEN

VZW CORPORATE FUNDING PROGRAMME

Minderbroedersstraat 12, 3000 Leuven, ondernemingsnummer : 0473432848

De Algemene Vergadering van de vzw CFP heeft op 9 juni 2011 de statuten herzien en de wijzigingen bij

algemeenheid van stemmen goedgekeurd. De volgende tekst vervangt alle eerdere versies.

Bij betwisting geldt de Nederlandstalige versie als basis.

HOOFDSTUK 1: BENAMING, MAATSCHAPPELIJKE ZETEL, DOEL en DUUR

Artikel 1

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam CORPORATE FUNDING PROGRAMME. Als verkorte.

benaming kan ook CFP gebruikt worden.

Zij werd opgericht in december 2000 onder de benaming Corporate Funding Programme.

Artikel 2

De maatschappelijke zetel is bij oprichting gevestigd te 3000 Leuven, Minderbroedersstraat 12, gerechtelijk

arrondissement Leuven.

De Algemene Vergadering kan een andere vestigingsplaats kiezen op het grondgebied van België.

Artikel 3

De vereniging heeft tot doel de samenwerking en dialoog te bevorderen tussen Belgische bedrijven en Belgische niet-gouvernementele organisaties (ngo's), werkzaam in ontwikkelingslanden (Afrika, Azië, Midden-en Zuid-Amerika), en hiervoor middelen te verzamelen die duurzame socio-economische ontwikkelingsprojecten steunen of mogelijk maken.

Daartoe kan de vereniging alle wettelijke middelen gebruiken. Onder meer kan zij aile zakelijke rechten verwerven, rechtsgeldige overeenkomsten sluiten, legaten aanvaarden, daden van koophandel stellen. Zij kan ook allerhande initiatieven nemen, zoals evenementen, studiedagen of workshops organiseren.

Artikel 4

De vereniging is opgericht voor onbeperkte duur.

HOOFDSTUK 2: LEDEN VAN DE VERENIGING EN BIJDRAGEN

Artikel 5

De vereniging heeft effectieve leden (met alle bevoegdheden die door de wet zijn voorzien), verder in deze statuten 'leden' genoemd, en toegetreden leden. De formaliteiten en voorwaarden van toetreding als toegetreden lid worden uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

De vereniging moet minstens vijf leden tellen, natuurlijke- of rechtspersonen.

Op heden zijn er onder de effectieve leden vier groepen van leden: leden-bedrijven, leden-ngo's, leden-' vrijwilligers en leden-vrijwilligers-consulenten. De Algemene Vergadering kan op voorstel van de Raad van Bestuur deze groepen wijzigen en andere toevoegen. Bij toetreding wordt elk nieuw lid geassocieerd met één van deze groepen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2011- Annexes du Moniteur belge

1II hh1 1I H Wololm

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

In de Algemene Vergadering zetelt van elke groep minstens één lid.

Gemandateerde vertegenwoordigers van rechtspersonen dienen bij hun eerste aantreden een schriftelijk

bewijs van hun mandaat te overhandigen.

Artikel 6

Men wordt lid na schriftelijke aanvraag bij de Raad van Bestuur, gunstig advies van deze Raad en aanvaarding door de Algemene Vergadering.

Elk lid kan te allen tijde ontslag nemen uit de vereniging bij schriftelijke melding bij de Raad van Bestuur.

Een lid kan op basis van een motivering door de Raad van Bestuur worden uitgesloten uit de vereniging bij beslissing van de Algemene Vergadering met meerderheid van twee derden van de aanwezige en/of vertegenwoordigde stemmen.

Het na schriftelijke aanmaning niet betalen van de ledenbijdrage wordt beschouwd als ontslagname. Dit ontslag gaat in 30 kalenderdagen na ontvangst van de schriftelijke aanmaning.

Ontslagnemende of uitgesloten leden of rechtsopvolgers van overleden leden hebben geen deel in het materieel en intellectueel vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van de gestorte bijdragen of voor hun gedane inbreng.

Artikel 7

De leden-bijdrage wordt jaarlijks door de Raad van Bestuur bepaald en mag de som of de waarde van

30.000 euro niet overschrijden.

HOOFDSTUK 3: DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 8

De Algemene Vergadering der leden heeft alle bevoegdheden die haar door de wet zijn voorbehouden.

De wettelijke exclusieve toegewezen bevoegdheden van de Algemene Vergadering zijn:

- de wijziging van de statuten;

- de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

- de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun

bezoldiging ingeval een bezoldiging wordt toegekend;

- de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

- de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

- de ontbinding van de vereniging;

- de uitsluiting van een lid;

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Elk jaar wordt een statutaire Algemene Vergadering bijeengeroepen minstens voor de agendapunten die

door de wet zijn voorzien. Het is telkens de Raad van Bestuur die beslist over de bijeenroeping van de

Algemene Vergadering.

Deze vergadering wordt tenminste 14 kalenderdagen voor de dag van vergaderen bij gewone brief of per

elektronische post bijeengeroepen door de voorzitter, een ondervoorzitter of twee bestuurders en deze

uitnodiging bevat dag, uur, plaats en agenda van de vergadering. Agendapunten kunnen tot drie dagen voor de

vergadering toegevoegd worden op initiatief van 1/20e van de leden.

Op verzoek van 115e van de leden moet de Raad van Bestuur voorzien in de bijeenroeping van een

Algemene Vergadering. De punten aangebracht door 1/20e van de leden moeten aan de agenda worden

gevoegd.

Een buitengewone Algemene Vergadering kan worden bijeengeroepen op verzoek van de Raad van

Bestuur. Op verzoek van 1/5e van de leden moet de Raad van Bestuur voorzien in de bijeenroeping van een

Buitengewone Algemene Vergadering, met een door hen te bepalen agenda. Agendapunten kunnen tot drie

dagen voor de vergadering toegevoegd worden. Deze vergadering wordt tenminste 8 kalenderdagen voor de

dag van vergaderen bij gewone brief of per elektronische post bijeengeroepen door de voorzitter, een

ondervoorzitter of twee bestuurders of 1/5e van de leden. Deze uitnodiging bevat dag, uur, plaats en agenda

van de vergadering.

De Algemene Vergadering kan beslissen om derden als waarnemer toe te laten tot de vergadering. Die

beslissing moet als eerste agendapunt warden behandeld.

Artikel 9

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de vereniging of bij diens afwezigheid door één van de ondervoorzitters of een andere bestuurder. Een buitengewone Algemene Vergadering kan ook voorgezeten worden door een ander lid of een deskundige derde, aangeduid door twee derden der aanwezigen.

Artikel 10

Op de Algemene Vergadering worden beslissingen genomen bij eenvoudige meerderheid der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, tenzij de wet dit anders voorschrijft. Bij staking van stemmen is de stem van wie de vergadering voorzit doorslaggevend.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

Elk lid beschikt over één stem. Elk lid kan volmachthebber zijn voor één medelid.

Personeelsleden van de organisatie kunnen de vergadering bijwonen met raadgevende stem. Alle

stemmen, ook ongeldige en onthoudingen, tellen mee.

Er is een bijzondere meerderheid vereist voor statutenwijzigingen, ontbinding van de

vzw, wijziging van het doel, omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk en de

uitsluiting van een effectief [id.

Voor de wijziging van de statuten moet minstens aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

- 2/3 aanwezigheid of vertegenwoordiging

- 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

Voor het uitsluiten van een effectief lid moet minstens aan volgende voorwaarden voldaan worden:

- geen aanwezigheidsvereiste

- 2/3 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

Voor de wijziging van het doel van de vzw, de ontbinding van de vzw en de omzetting van de vereniging in

een vennootschap met sociaal oogmerk moet minstens aan de volgende voorwaarden voldaan worden:

- 2/3 aanwezigheid of vertegenwoordiging

- 4/5 van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen moet akkoord gaan.

In geval er onvoldoende stemmen aanwezig of vertegenwoordigd zijn op een eerste algemene vergadering, kan er een tweede algemene vergadering georganiseerd worden die geldig kan beslissen ongeacht het aantal aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. Deze tweede algemene vergadering mag niet binnen de eerste 15 dagen volgende op de eerste algemene vergadering worden gehouden.

Artikel 11

De notulen van de Algemene Vergadering worden na goedkeuring door de Raad van Bestuur ondertekend door wie de vergadering voorzit en door een bestuurder en bewaard in een daartoe bestemd register op de maatschappelijke zetel. Notulering gebeurt door een daartoe aangeduid bestuurder, die zich kan laten bijstaan door een personeelslid. Afschrift wordt bezorgd aan alle leden, bij voorkeur binnen de maand na de vergadering.

Dit verslag kan door de leden worden geconsulteerd. Derden die van belang doen blijken kunnen een uittreksel hiervan aanvragen bij de Raad van Bestuur, dat wordt ondertekend, bij vrijgeven van het uittreksel, door de voorzitter of twee bestuurders.

HOOFDSTUK 4: RAAD VAN BESTUUR  BESTUUR VAN DE VERENIGING

Artikel 12

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, verkozen door de Algemene Vergadering. De Raad van Bestuur beschikt over alle bevoegdheden die door de wet niet zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur bestaat uit minimum vier leden, representatief voor de in artikel 5 bedoelde soorten lid. Voor elke groep moet minstens één bestuurder in de Raad van Bestuur zetelen.

Personeelsleden of derden kunnen de vergadering bijwonen om zonder stemrecht logistieke omkadering en notulering te verzorgen of deskundig advies te geven.

De leden van de Raad van Bestuur worden benoemd door de Algemene Vergadering voor een periode van vier jaar en zijn herkiesbaar. Het mandaat wordt kosteloos uitgeoefend.

Bij belet kan een bestuurder mandaat geven aan een andere bestuurder. Elke bestuurder kan slechts één andere vertegenwoordigen.

Artikel 13

De Raad van Bestuur benoemt onder de bestuurders een voorzitter, één of meer ondervoorzitters, een

secretaris en een penningmeester. Deze functies kunnen worden gecumuleerd.

In geval de voorzitter verhinderd is zijn taken waar te nemen, dan zal een ondervoorzitter hem vervangen of,

indien afwezig, een andere bestuurder.

Artikel 14

De Raad van Bestuur wordt minstens driemaal per jaar bijeengeroepen. De uitnodiging gebeurt door de voorzitter of door twee bestuurders bij gewone post of per elektronische post, tenminste 8 kalenderdagen voor de dag van de vergadering. Voor hoogdringende gevallen kan de Raad van Bestuur ook op kortere termijn bijeen worden geroepen, zijnde tot 24 uur op voorhand en mits akkoord van alle bestuurders.

De uitnodiging bevat dag, uur en plaats van de vergadering en de agenda. De Raad van Bestuur kan enkel geldig beraadslagen over punten die op de agenda staan, behalve als alle aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders akkoord zijn om te beraadslagen.

De beraadslagingen zijn geldig als minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen, tenzij anders voorzien door de wet. Bij staking van stemmen is de stem van wie voorzit doorslaggevend. Ongeldige en / of blanco stemmen worden niet meegerekend.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2011- Annexes du Moniteur belge

MGD 2.2

Het mandaat van de bestuurders eindigt door schriftelijk bevestigd vrijwillig ontslag ingediend bij de voorzitter van de Raad van Bestuur, door overlijden of ingeval van wettelijke onbekwaamheid, en bij afzetting door de Algemene Vergadering. De voorzitter dient vrijwillig ontslag in bij de ondervoorzitter (of ondervoorzitters) en 1 andere bestuurder.

Afzetting door de Algemene Vergadering kan slechts als dit punt op de agenda staat. Indien een bestuurder een belangrijke taak te vervullen heeft, dient de bestuurder deze taak te finaliseren alvorens ontslag in te kunnen dienen.

Een vrijwillig ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. In dit geval moet de Raad van Bestuur binnen de drie maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en die hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen. Betrokken bestuurder blijft dus aan tot in de vervanging is voorzien.

Artikel 15

De notulen van de Raad van Bestuur worden ondertekend door wie de vergadering voorzit en door een bestuurder en bewaard in een daartoe bestemd register op de maatschappelijke zetel. Afschrift wordt bezorgd aan alle bestuurders voorafgaand aan de oproep tot een volgende bijeenkomst en bij voorkeur ten laatste één maand na de vergadering.

Dit verslag kan door de leden worden geconsulteerd. Derden die van belang doen blijken kunnen een uittreksel hiervan aanvragen bij de Raad van Bestuur, dat wordt ondertekend, bij vrijgeven van het uittreksel, door de voorzitter of twee bestuurders.

Artikel 16

Bij juridische of notariële zaken wordt de vereniging bindend vertegenwoordigd door twee bestuurders die daarvoor door de Raad van Bestuur worden gemandateerd. In andere zaken wordt de vereniging bindend vertegenwoordigd door de voorzitter of door twee bestuurders.

De bestuurders zijn niet persoonlijk aansprakelijk voor de verbintenissen aangegaan door de vereniging.

Het dagelijks bestuur van de vereniging, alsook de vertegenwoordiging van de vereniging wat betreft dat dagelijks bestuur mogen worden opgedragen aan één of meerdere personen, al dan niet bestuurder of lid, die ofwel alleen ofwel gezamenlijk ofwel als college optreden en dit overeenkomstig de voorwaarden en formaliteiten vastgelegd door de Raad van Bestuur.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid. De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan gebeuren:

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b)door afzetting door de raad van bestuur bij gewone meerderheid. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

Deze procedure geldt ook voor de gemachtigde vertegenwoordigers van de vzw.

Artikel 17

De Raad van Bestuur zorgt voor het opstellen en bewaken van een huishoudelijk reglement dat aan de

statutaire Algemene Vergadering ter goedkeuring wordt voorgelegd.

Artikel 18

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december van elk jaar. De Raad van Bestuur

bereidt de rekeningen en begroting voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering.

Artikel 19

Wijziging der statuten en ontbinding der vereniging worden afgehandeld volgens de bepalingen van de wet.

In geval van ontbinding van de vereniging duidt de Algemene Vergadering één of twee vereffenaars aan en

bepaalt zij hun bevoegdheden.

Het netto maatschappelijk actief wordt toegekend aan een vereniging met een gelijkaardig doel.

Artikel 20

In alle door de statuten en het huishoudelijk reglement niet voorziene zaken wordt gehandeld overeenkomstig de bepalingen van en de gebruiken rond de wetten betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk.

HOOFDSTUK 5: VERANDERINGEN AAN RAAD VAN BESTUUR:

Er wordt een nieuwe Raad van Bestuur aangesteld en dit met ingang van 9 juni 2011:

1. Voorzitter en ondervoorzitter:

- Dhr. Bonte Luc, Vice President ArcetorMittal, John Kennedylaan 51, 9052 Gent, in hoedanigheid van

Voorzitter CFP.

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

- Dhr. Despiegelaere Marc, Coördinator Noordwerking PROTOS, Flamingostraat 36, 9000 Gent, in hoedanigheid van Ondervoorzitter van CFP.

2. Bestuurders van de groep bedrijven :

- Siemens nv/sa, Marie Curriesquare 20, '1070 Brussel, hier vertegenwoordigd door Mevr. Janssens Vera, Corporate and marketing communication director Siemens Benelux, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de bedrijven.

- LotusBakeries nv/sa, Gentstraat 52, 9971 Lembeke, hier vertegenwoordigd door dhr. Boone Matthieu, CEO LotusBakeries, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de bedrijven.

3. Bestuurders van de groep ngo's:

- TRIAS vzw, Wetstraat 89, 1040 Brussel, hier vertegenwoordigd door Dhr. Delbare Lode, Algemeen

Directeur Trias vzw, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de ngo's.

- CDI-Bwamanda vzw, Geldenaaksebaan 322 Bus 2, 3001 Heverlee, hier vertegenwoordigd door Dhr. Raeymaekers Rik, Medewerker CDl-Bwamanda, in hoedanigheid van vertegenwoordiger voor de ngo's.

4. Bestuurders van de groep Onafhankelijke leden:

- Dhr. Bourgois Frans, Expert-vrijwilliger van CFP, Heideweg 9, 3220 Holsbeek.

- Dhr. Verstraeten Paul, Expert-vrijwilliger van CFP, Nijverheidskaai 4, 9040 Sint-Amandsberg.

- Dhr. Umans Marcel, Consulent-vrijwilliger van CFP, Grensstraat 144, 3140 Keerbergen.

- Dhr. Hendrickx Willy, Consulent-vrijwilliger van CFP, Zonnedauwstraat 21, 3920 Lommel.

- Dhr. Vercammen Hugo, Financial Controller van CFP, Sint-Annaplas 10, 9070 Destelbergen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/07/2011- Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

V

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
ONDERNEMEURS VOOR ONDERNEMERS - ENTREPRENEUR…

Adresse
MINDERBROEDERSSTRAAT 12 3000 LEUVEN

Code postal : 3000
Localité : LEUVEN
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande