REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIE - REGISTRE DES OSTEOPATHES DE BELGIQUE

Divers


Dénomination : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIE - REGISTRE DES OSTEOPATHES DE BELGIQUE
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 832.571.487

Publication

03/11/2014
ÿþBijlag $n bij het Belgisch Staatsblad - 03/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte ; Ontslagen en benoemingen

Uittreksel van de notulen van de Algemene Vergadering op 25 maart 2014:

Alle bestuurders worden herbenoemd :

Wouter Van Stee Yves Warrinnier Hugo De Cock Philippe Wynter Stefaan Denooze Michiel Mens Fara Catulle David Barrix

De duur van hun mandaat is vastgesteld op vier jaar, dit overeenkomstig artikel 19 van de statuten.

Stefaan Denooze Voorzitter

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

e f

N

Ondernemingsnr : 0832.571.487

Benaming

(voluit) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE DES OSTEOPATHES DE BELGIQUES

On de laatste blz. van Luik B vermelden Recto Naam van do perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ° Naam en handtekening

MO(lIITEUR),13ELGE

2 7 -10- 2014

%Ef,~~iS{'i STAATSBLAD

thf ,Qc .240' za!4

i__

SEMIS Yolande

Attaché

Voorbehouder; FOD

03/11/2014
ÿþ4

Z 7 -10- 2014 MOD 0.5

SELGISTAATSSI,AD

Copie á publier aux annexes du-Meniteu ge-aP

de l'acte au SPF Economie, P.M.E., Classes Moyennes et Energie

*14201359

1/'tt 2o/.ce/1..ofrr

Stit.VAI5 Yolande

..q:11ë

Réservé au SPE

N° d'entreprise : 0832.571.487

Dénomination

(en entrer) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE

DES OSTEOPATHES DE BELGIQUES

Forme juridique : Union professionnelle

obLet de l'acte : Démissions et nominations

Extrait du procès-verbal de l'Assemblée Générale du 25 mars 2014

Tous les administrateurs sont renommés :

Wouter Van Stee

Yves Warrinnier

Hugo De Cock

Pttilippe Wynter

Stefaan Denooze

Michiel Mens

Fara Catulle

David Barrix

La durée de leur mandat est fixé à 4 ans, conformément à l'article 19 des statuts.

Stefaan Denooze

Président

Sur la derniere page du Volet B indiquer . Au recto . Nom(s) de la (des) personne(s) compétentes) habilitée(s) à représenter I union

professionnelle envers des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

04/09/2013
ÿþ Moo 0.5

E ,i `

CopM à publier aux annexes du Moniteur belge après dépot de l'acte au SPF Economie, P.M.E., Classes Moyennes et Energie

elii

*13136 1

J1,-" 9s+,$

WINDMOLDERS Marits

Attae56

1

Réservé au SPF

i'j " 'entreprise : 0832.571.487

Dénomination

(en entier) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE

DES OSTEOPATHES DE BELGIQUES

Forme juridique : Union professionnelle

Oblat de l'acte : Modificration de siège social, modification des statuts, démissions et nominations

l'Assemblée générale de l'Association a décidé le 26 février 2013

(a) de déplacer le siège ,social de l'Association professionnelle et en conséquence, de modifier et de remplacer l'article 2 de ses statuts (intégralement) comme suit :

"Article 2. Le siège social de l'association professionnelle est située à 1640 Sint-Genesius-Rode, Smaragdlaan 5."

(b) de modifier la composition du Conseil d'administration du siège social de l'association professionnelle et de modifier les modalités dei convocation du Conseil d'administration, par l'adaptation de l'article 18 de ses. ' statuts qui est remplacé comme suit

"Article 18. L'association Iprofessionnelle est gérée par un conseil d'administration composé de quatre, = membres au moins et de huit membres au plus, dont trois quarts doivent être des membres effectifs. Les: administrateurs sont nommés par l'assemblée générale. Leur mandat est révocable à tout moment par: l'assemblée générale. Le conseil d'administration délibère valablement dès que la moitié des administrateurs' est présente. Le conseil d'administration est convoqué par son président ou par deux administrateurs."

(c) de nommer M. David Barrix comme administrateur de l'association professionnelle, avec effet immédiat: et remplaçant M. Bart Pieters,;dont sa démission a déjà été actée et publiée aux annexes du Moniteur belge. Le mandat de M. David Barrix se'termine à la fin du mandat de M. Bart Pieters, notamment le 23 février 2014.

(d) de nommer M. Hugo De Cock comme administrateur de l'association professionnelle, en remplaçant M.' Johan Schelpe, dont sa démission a été acceptée le 26 février 2013. Le mandat de M. Huge De Cock` commence à courir le 26 février 2013 et se termine à la fin du mandat de M. Johan Schelpe, notamment le 23, février 2014.

Benoit Beele,

Mandataire spécifique

Sur la dernière page du Volet B indiquer : Au veto : Nom(s) de la (des} personne(s} cornpetente(s) habilitée(s) à représenter l'union

professionnelle envers des tiers

Au ve so : Nom et signature

04/09/2013
ÿþVoor belrude aan tier UeigiSc Staatsbic

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

111110111111101111111

*13136415*

Ondernemingsnr : 0832.571.487

Benaming

(voluit) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE

DES OSTEOPATHES DE BELGIQUES

M00 0.6

ln,~ ~1

~  ,o8i1a3

V WiNDMOLDERS Marita

116

Voorbehouden FOP

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : Wijzigirfg maatschappelijke zetel, statutenwijziging en ontslagen en benoemingen

De algemene vergadering Van de beroepsvereniging heeft op 26 februari 2013 besloten:

(a) de maatschappelijke zetel van de beroepsvereniging te verplaatsen en dienvolgens artikel 2 van haar statuten integraal als volgt te wijzigen en te vervangen :

"artikel 2 De maatschappelijke zetel van de beroepsvereniging is gevestigd te 1640 Sint-Genesius-Rode, Smaragdlaan 5."

(b) de samenstelling van I de raad van bestuur van de beroepsvereniging te wijzigen en de wijze van: bijeenroeping van de raad var bestuur te wijzigen, door aanpassing van artikel 18 van de statuten, dat als volgt' wordt vervangen :

"artikel 18 De beroepsvereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit minimaal vier en maximaal acht leden waarvan minstens drie vierden werkend lid zijn. De bestuurders warden benoemd door de algemene vergadering. Hun mandaat is op elk ogenblik herroepbaar door de algemene vergadering. De raad van bestuur beslist geldig zodra de helft van haar leden aanwezig is. De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of twee bestuurders."

(c) de heer David Barrix als bestuurder van de beroepsvereniging te benoemen, dit met onmiddellijke ingang en ter vervanging van de heer Bart Pieters, wiens ontslag reeds eerder werd geakteerd en gepubliceerd in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad. Het mandaat van de heer David Barrix eindigt op het einde van het opengevallen mandaat van de heer Bart Pieters, met name op 23 februari 2014.

(d) de heer Hugo De Cock als bestuurder van de beroepsvereniging te benoemen, dit ter vervanging van de heer Johan Schelpe, wiens ontslag aanvaard wordt per 26 februari 2013. De benoeming gaat in per 26 februari 2013 en eindigt op het einde van het opengevallen mandaat van de heer Johan Schelpe, met name op 23

februari 2014,

Ir

Benoit Beele,

Bijzonder gevolmachtigde

OP de laatste blz. van Luik B vermelden . Recto Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening.

18/03/2013
ÿþIYIVI,I/ I w,/.. am. mm

Mon 0.6

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad 12 -03- 2013 imeeem c tAATSSLAD

bekend te maken kopie na indiening van de akte FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

IN





Ondernemiingsrir : 0832.571.487

Benaming

(voluit) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE

DES OSTEOPATHES DE BELGIQUE

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : Ontslagen en benoemingen

Uittreksel van de notulen van de Algemene Vergadering dd, 16 maart 2012:

De Algemene Vergadering aanvaardt het ontslag als bestuurders van de heren Bart PIETERS en Luc ROGGEN met unaniem akkoord, Met unanimiteit wordt de heer Filip WYNTERS benoemd tot bestuurder van, de vereniging, dit met ingang van 16 maart 2012.

Benoit Beele,

bijzonder gevolmachtigde

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/03/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden I te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

21/02/2013
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépot de l'acte au SPF Economie, P.M.E., Classes Moyennes et Energie MOD 0.5

I1I~~uu~wu~Mw~u~uu

*13031 30

V k 2 '/ /" t el3

SERVAIS Yolande

Attaché

Réservé au SPF

Ne d'entreprise : 0832.571.487

Dénomination

(en enter) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE

DES OSTEOPATHES DE BELGIQUE

Forme juridique : Union professionnelle

Objet de l'acte : Démissions et nominations

Extrait du procès-verbal de l'Assemblée Générale du 16 mars 2012:

L'Assemblée Générale accepte la démission de son mandat d'administrateur de Monsieur Bart PIETERS et' de Monsieur Luc ROGGEN à l'unanimité. L'Assemblée Générale approuve à l'unanimité la nomination de: Monsieur Filip WYNTERS au fonction d'administrateur de l'union professionnelle, à partir du 16 mars 2012.

Benoit Beele

Mandataire ad hoc

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Sur ta dernière page du Volet B, indiquer : Au recto : Norn(s) de la (des) personne(s) compétente(s) habilitée(s) á représenter l'union

professionnelle envers des tiers

Au verso : Nom et signature

27/02/2015
ÿþOndernemingsnr : 0832.571.487

Benaming

(voluit) REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE DES OSTEOPATHES DE BELGIQUE

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte ; Gecoördineerde statuten

De Beroepsvereniging werd opgericht op 21 mei 1997. De oprichting werd bekrachtigd bij beslissing van de Raad van State van 8 september 1997. De algemene vergadering heeft op 17 september 2002 beslist de statuten van de beroepsvereniging integraal te herzien, welke beslissing door de Raad van State werd bekrachtigd op 14 mei 2007. De statuten werden nadien aangepast bij besluit van de algemene vergadering op; 26 februari 2013.

De gecoördineerde statuten luiden thans als volgt

Artikel 1. De naam van de beroepsvereniging voorheen genoemd Algemene Beroepsvereniging en register van Osteopaten, wordt gewijzigd in Register voor de Osteopaten van Belgë  Registre des Osteopathes de Belgique, afgekort R.O.B.

Art, 2. [De maatschappelijke zetel van de beroepsvereniging is gevestigd te 1640 Sint Genesius-Rode, Smaragdlaan 5.1

Art, 3. § 1. De beroepsvereniging richt zich tot de beoefenaars van de osteopathie die werkzaam zijn op het volledig Belgisch grondgebied en dus in de drie gewesten bedoeld in art. 3 van de Grondwet en heeft tot doel: het invoeren en onderhouden van normen voor opleiding in osteopathie, voor de bescherming en ais nut voor het publiek; bevorderen, helpen, goedkeuren, medewerken aan, de eenheid of de samenwerking regelen met universiteiten, faculteiten, opleidingen, ziekenhuizen, klinieken of andere osteopathische organisaties, instellingen of inrichtingen welke voldoen aan de normen van het register voor wat betreft osteopathische opleiding, onderzoek of praktijk; een register bij te houden van personen die bekwaam zijn osteopathie te beoefenen conform de normen van het register en deze personen de toestemming geven de initialen van lidmaatschap van het register achter hun naam te gebruiken (M.R.O.B.); in het belang van het publiek toezicht te honden op het naleven van de deontologische code en het professioneel gedrag van de leden (als de Raad van Bestuur van mening is dat een lid de normen overschreden heeft, kan zij dit lid berispen, beboeten, intrekken of opschorten van de registratie en schrappen uit het register); de vooruitgang van de geneeskunde en specifiek van de osteopathie kenbaar maken en de vakkennis van haar leden verbeteren door het aanmoedigen van de post-graduate opleiding;

§ 2. De beroepsvereniging verbindt zich er tevens toe om deel te nemen aan wetenschappelijk onderzoek' en aan externe evaluatie, dit laatste volgens de methode bepaald door de minister tot wiens bevoegdheid de. Volksgezondheid behoort, en van zodra deze methode bekend zal zijn;

§ 3. Ook verbindt de beroepsvereniging er zich toe om elk jaar aan de minister tot wiens bevoegdheid de Volksgezondheid behoort de ledenlijst op te sturen met vermelding van alle behaalde diploma's of certificaten' en van de adressen waar de osteopathie wordt uitgeoefend;

§ 4. Gezien geen enkele terugbetaling van prestaties is voorzien door het Ministerie van Sociale Zaken, verbindt elk lid van de BV zich om de voorschriften na te leven die opgelegd worden door alinea 2.6 van de Deontologische Code van ROB met betrekking tot de erelonen, die zullen gelden als norm in de zin van art. 2.4° K.B. 2 juli 2001, gepubliceerd in het B.S. van 19 januari 2002;

§ 5. De beroepsvereniging stelt zich evenzeer tot doel te zorgen voor er een bewijs van verzekeringsdekking kan worden voorgelegd van de burgerlijke en professionele aansprakelijkheid van al haar leden en de personen; die onder toezicht staan van die laatsten, bij een verzekeringsmaatschappij die gerechtigd is om, verzekeringspraktijken te voeren in België;

Art. 4. De beroepsvereniging werd opgericht voor onbepaalde duur;

Art, 5. § 1. Het aantal leden is onbeperkt. De vereniging bestaat uit werkende leden en ereleden;

§ 2, Het aantal werkende leden mag niet lager zijn dan zeven. De werkende leden voldoen aan de. voorwaarden die verder in de statuten worden uiteengezet. Zij alleen genieten van het (beschermd) label M.R.O.B. Zij alleen hebben stemrecht in de algemene vergadering.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

i

N

MONITEU PM2fit-GE

19 -02- 2015

%Ei.GivDH STAATSBLAD

111111 looi i iiiuii i

*15032479*

es4 r,,.biL. rît 13 k/ie~ SEIWAIS Yolande,

Attaché

Voorbehouden FO

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

"", M0D 0.6

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/02/2015 - Annexes du Moniteur belge § 3. De ereleden worden aangeduid door de raad van bestuur, bij meerderheid van stemmen;

Art. 6. § 1. De vereniging beschikt over een reglement van inwendige orde, waarin de rechten en de plichten van de leden en van de verschillende categorieën van leden worden geregeld. Om als nieuw werkend lid toe te traden, zijn de volgende nonnen van toepassing:

- houder zijn van een diploma dat voldoet aan de voorwaarden omschreven in het reglement van inwendige orde;

- de osteopathie beoefenen als voornaamste beroepsbezigheid (als practicus of docent), en dit afgesplitst van de kinesitherapie of ieder ander paramedisch beroep;

§ 2. De beroepsvereniging heeft in haar Reglement van Inwendige Orde specifieke normen vastgesteld aangaande:

- de basisopleiding die vereist is om lid te zijn van de beroepsorganisatie;

- de bijzondere opleiding die vereist is om lid te zijn van de beroepsorganisatie;

- de studiecyclus en zijn duurtijd;

- de vereiste praktijkstages;

- de nauwkeurige beschrijving van de vereiste diploma's of certificaten;

- de instelling of de instellingen die leidt tot de uitreiking van de vereiste diploma's of certificaten;

- de permanente vorming;

- de kwaliteitsevaluatie;

Art. 7. Iedere persoon die werkend lid wenst te worden, moet een schriftelijke aanvraag richten aan de raad van bestuur en schriftelijk zijn instemming met het doel en de statuten van de beroepsvereniging betuigen. Aanvaarding van de statuten sluit van rechtswege de aanvaarding van het Reglement van Inwendige Orde waarin de rechten en plichten van de leden worden geregeld in. De raad van bestuur beslist over de kandidatuur bij gewone meerderheid van stemmen;

Art. 8. De werkende leden zijn vrij zich op ieder ogenblik uit de beroepsvereniging terug te trekken door schriftelijk hun ontslag te geven aan de raad van bestuur. Wordt als ontslagnemend geacht, het werkend lid dat de verschuldigde bijdragen niet betaalt binnen de maand van een herinnering die hem bij aangetekende brief wordt toegestuurd. De uitsluiting van een werkend lid kan slechts uitgesproken worden door de algemene vergadering met een meerderheid van twee derde der aanwezige stemmen, nadat het lid is gehoord of minstens behoorlijk is opgeroepen. Opgave van reden is niet vereist. Het lidmaatschap eindigt van rechtswege ingeval het lid overlijdt, failliet of onbekwaam of in staat van verlengde minderjarigheid wordt verklaard of onder voorlopig bewind wordt gesteld. De raad van bestuur mag, tot de beslissing van de algemene vergadering, de leden schorsen die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan een emstige inbreuk op de statuten, de deontologische code of op de wetten in verband met de beroepseer;

Art. 9. Het ontslagnemend of uitgesloten [id en de rechthebbenden van een ontslagnemend, uitgesloten of overleden lid kunnen geen enkel recht doen gelden op het maatschappelijk bezit en kunnen geen teruggave of vergoeding van gestorte bijdragen of andere prestaties vorderen. In geen geval kan een uitgetreden of uitgesloten lid inzage, mededeling of afschrift van rekeningen of het opmaken van een inventaris verlangen;

Art. 10. De werkende leden betalen een gelijke jaarlijkse bijdrage. Het bedrag ervan wordt vastgesteld door de algemene vergadering. De bijdrage is opeisbaar dertig dagen nadat zij door de algemene vergadering is vastgesteld;

Art. 11. De algemene vergadering wordt samengesteld uit alle werkende leden. Zij wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of bij diens afwezigheid door de vice-voorzitter dan wel de oudste bestuurder;

Art. 12. De bevoegdheden van de algemene vergadering zijn:

1' het recht om de statuten te wijzigen en de ontbinding van de beroepsvereniging uit te spreken met inachtneming van de wettelijke beschikkingen terzake;

2° het recht om de bestuurders te benoemen en te herroepen;

3° het recht jaarlijks de begroting en de rekeningen goed te keuren;

4° het recht om alle andere machten die voortvloeien uit de wet of de statuten uit te oefenen;

Art. 13. De werkende leden worden samen uitgenodigd op de algemene vergadering door de voorzitter van de raad van bestuur. Zij mogen zich laten vertegenwoordigen door een schriftelijk gemachtigd werkend lid, De uitnodigingen worden gedaan bij een schrijven dat tenminste vijftien dagen voor de algemene vergadering dient verstuurd te worden. Zij maken melding van de agenda en de plaats waar de algemene vergadering doorgaat;

Art. 14. De vergadering moet uitgenodigd worden door de raad van bestuur wanneer één vijfde van de werkende leden erom verzoeken, Tevens dient elk voorstel dat ondertekend wordt, door één vijfde van de werkende leden op de agenda geplaatst te worden. Wordt aan dit verzoek niet voldaan, dan zijn de verzoekers gerechtigd zelf een vergadering te beleggen, Elk voorstel dat ondertekend wordt door één twintigste van de leden, moet op de agenda geplaatst worden;

Art. 15, Alle werkende leden hebben op de algemene vergadering gelijk stemrecht. De beslissingen worden genomen met eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, behalve in de gevallen waarin er anders wordt beslist door de wet of de onderhavige statuten. In geval van staking der stemmen is de stem van de voorzitter of van de bestuurder die hem vervangt, doorslaggevend;

Art. 16. De algemene vergadering kan slechts geldig beslissen over de ontbinding van de

beroepsvereniging of de wijziging van de statuten overeenkomstig het bepaalde in de Wet van 31 maart 1898. Tot wijziging van de statuten of tot ontbinding van de vereniging kan slechts op geldige wijze worden besloten, bij meerderheid van tenminste drie vierde van de leden die tegenwoordig of vertegenwoordigd zijn op een daartoe speciaal opgeroepen algemene vergadering, bestaande uit tenminste de helft van de stemgerechtigde leden. Indien een algemene vergadering, bijeengeroepen om de ontbinding van de vereniging uit te spreken of

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/02/2015 - Annexes du Moniteur belge M0D 0.6

om haar statuten te wijzigen, rechtstreeks of bij volmacht niet de helft van de leden vertegenwoordigt, kan een nieuwe met hetzelfde doel bijeengeroepen vergadering geldig beraadslagen, welk ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden is. De akten tot wijziging van de statuten of tot vrijwillige ontbinding van de vereniging hebben slechts uitwerking nadat zij neergelegd, bekrachtigd en bekendgemaakt zijn zoals bepaald in artikel 1 van het Besluit van de Regent van 23 augustus 1948 waarbij de wet van 31 maart 1898 op de beroepsverenigingen in overeenstemming wordt gebracht met de Wet van 23 december 1946 houdende instelling van de Raad van State;

Art, 17. De beslissingen van de algemene vergadering worden ingeschreven in een register van de processen-verbaal die ondertekend worden door de voorzitter en een bestuurder. Dit register wordt bewaard op de maatschappelijke zetel waar alle leden er zonder verplaatsing inzage kunnen van nemen, Deze beslissingen zullen eventueel per brief ter kennis gebracht worden van belanghebbende derden;

Art. 18. [De beroepsvereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit minimaal vier en maximaal acht leden waarvan minstens drie vierden werkend lid zijn. De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering. Hun mandaat is op elk ogenblik herroepbaar door de algemene vergadering, De raad van pestuur beslist geldig zodra de helft van haar leden aanwezig is. De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of twee bestuurders.]

Art. 19. De duur van het mandaat is vastgesteld op vier jaar. Bij het openvallen van een mandaat wordt een voorlopig bestuurder benoemd om het mandaat van degene die hij vervangt, te beëindigen. De uittredende bestuurders zijn herverkiesbaar;

Art. 20. De raad van bestuur benoemt onder zijn leden steeds een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een schatbewaarder. Hun functies worden als volgt omschreven;

1° De voorzitter ziet toe op en zorgt voor de uitvoering van de statuten en van de bijzondere reglementen. Hij handhaaft de orde in de vergaderingen, hij neemt alle maatregelen voor de uitvoeringen van de beslissingen van de bestuursraad, hij ondertekent samen met de secretaris alle akten, besluiten of beslissingen en vertegenwoordigt de vereniging in al haar betrekkingen met de overheid en met derden. Behalve als de algemene vergadering daartoe bijzondere volmacht heeft verleend aan iemand anders, treedt hij in aile vorderingen voor het gerecht, als eiser of als verweerder, op binnen de grenzen bepaald in de Wet van 31 maart 1898. Hij geeft bevelen voor de bijeenkomsten van de bestuursraad en van de algemene vergaderingen;

2° De ondervoorzitter staat de voorzitter in zijn taak bij. Zo nodig vervangt hij hem en de voorzitter kan indien nodig zijn bevoegdheid tijdelijk aan de ondervoorzitter overdragen;

3° De secretaris verricht al het schrijfwerk van de vereniging. Hij stelt de notulen van de raad en van de algemene vergadering op. Hij houdt de lijst van de leden van de vereniging overeenkomstig artikel 9 van de Wet van 31 maart 1898 en legt de aanvragen tot toetreding aan de bestuursraad voor. Hij bewaart het archief van de vereniging. Er wordt eveneens een adjunct-secretaris benoemd, die hem kan bijstaan en in zijn afwezigheid zijn opdracht kan waarnemen;

4° De schatbewaarder is de bewaarder van de roerende goederen van de vereniging, waarvan hij de inventaris opmaakt en bewaart. Hij is aansprakelijk voor het kasgeld van de vereniging en voor de hem toevertrouwde effecten. Hij betaalt op bevelen ondertekend door de voorzitter of door het daartoe gemachtigde raadslid. Hij int de bijdragen en de andere aan de vereniging verschuldigde of door haar te ontvangen bedragen en geeft er kwijting van. Hij verricht alle plaatsingen, overplaatsingen en opvragingen van fondsen op door de voorzitter of zijn plaatsvervanger ondertekende bevelen, waarin de te plaatsen, over te plaatsen of op te vragen sommen worden vermeld;

Art. 21. De beslissingen van de raad van bestuur worden genomen met de meerderheid der stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Bij staking der stemmen is de stem van de voorzitter of van de bestuurder die hem vervangt, doorslaggevend;

Art. 22. De raad van bestuur heeft de meest uitgestrekte machten om de beroepsvereniging te beheren en te besturen. Hij kan onder meer, zonder dat deze opsomming beperkend is of ongeacht alle andere machten die voortvloeien uit de wet of de statuten, alle akten en contracten stellen en afsluiten, met inbegrip van de verzekeringsovereenkomsten ter dekking van de burgerlijke en professionele aansprakelijkheid van aile leden en personen die onder toezicht staan van de leden; minnelijke schikkingen treffen; alle roerende en onroerende goederen verwerven, ruilen, verkopen of met hypotheek bezwaren; leningen afsluiten; huurcontracten van om het even welke duur afsluiten; legaten, subsidies, schenkingen en overdrachten aanvaarden; aan alle rechten verzaken; alle machten verlenen aan door hem aangewezen mandatarissen die al dan niet lid zijn; de beroepsvereniging in rechte vertegenwoordigen zowel als eiser dan als verweerder. Hij mag ook het personeel van de beroepsvereniging benoemen en herroepen, alle sommen en waarden innen, alle in bewaring gegeven sommen en waarden opvragen, rekeningen openen bij de banken of de Bank van de Post; op voornoemde rekeningen alle verrichtingen doen zoals het opvragen van gelden door uitgifte van cheques, overschrijvings- of transferorders of elk ander betalingsmandaat; een banksafe in huur nemen; alle door de beroepsvereniging betaalde sommen betalen; bij de post, de douane, de spoorwegmaatschappij alle al dan niet aangetekende of verzekerde brieven, telegrammen en colli's afhalen; alle postwissels of postassignaties of kwijtingen innen;

Art. 23. De raad van bestuur kan, onder zijn verantwoordelijkheid, het dagelijks bestuur van de beroepsvereniging overdragen aan één van zijn leden of aan een ander persoon;

Art. 24. De andere daden dan deze van bestuur van de beroepsvereniging worden ondertekend door de voorzitter of door twee bestuurders die hun bevoegdheid niet moeten verantwoorden ten aanzien van derden, tenzij de raad een bijzondere volmacht heeft verleend betreffende die daden;

Art. 25. De bestuurders nemen, in de uitoefening van hun functie, geen enkele persoonlijke verplichting op zich en zijn slechts verantwoordelijk voor de uitoefening van hun mandaat. Op vertoon van de bewijsstukken worden hun kosten en uitgaven die gepaard gaan met de uitoefening van hun mandaat, vergoed. Jaarlijks bepaalt de algemene vergadering de wijze en de hoegrootheid van de vergoedingen waarop de bestuurders

M0D 0.6

Luik B - Vervolg

"récht" hebbën als -vegeeding voor de üitóëfèníng-van "hUrrmaïidáct "en de in die hoedánigheid -Vërrichte prestaties;

Art, 26. De wijzigingen aan het Reglement van Inwendige Orde waarin de rechten en plichten van de leden geregeld worden, kunnen door de raad van bestuur aan de algemene vergadering voorgelegd worden, die erover beslist met een eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen;

Art. 27. Het dienstjaar begint op 1 januari om te eindigen op 31 december;

Art. 28. De rekeningen van het afgelopen dienstjaar en de begroting voor het volgend dienstjaar zullen jaarlijks onderworpen worden aan de goedkeuring van de gewone algemene vergadering. Een van de algemene vergaderingen, die plaats heeft in de tweede helft van januari (of in februari) is gewijd aan het indienen en nazien van de rekeningen die op 31 december van het vorig jaar zijn afgesloten. Aan die vergadering brengt de Raad van Bestuur verslag uit over alle werkzaamheden van het afgelopen jaar en legt hij ter goedkeuring voor de jaarlijkse rekening der ontvangsten en uitgaven, alsook de rekeningen betreffende de verrichtingen, door de vereniging gedaan krachtens nrs. 1 tot 5 van artikel 2 van de wet van 31 maar 1898. De rekeningen worden opgemaakt overeenkomstig het door de regering bepaalde model. Zij moeten door toedoen van de schatbewaarder op de zetel van de vereniging ter inzage van de leden worden gehouden gedurende vijftien dagen voor de algemene vergadering. Slechts met toestemming van de algemene vergadering worden zij openbaar gemaakt. De aldus goedgekeurde rekeningen worden, met de overige stukken die in artikel 8 van de wet van 31 maart 1898 opgenoemd zijn, door toedoen van de bestuursraad, aan de Minister van Tewerkstelling en Arbeid gezonden voor 1 maart van elk jaar;

Art. 29. De algemene vergadering zal een commissaris aanwijzen belast met de verificatie van de rekeningen van de beroepsvereniging en het overleggen van een jaarverslag. Hij wordt benoemd voor vier jaar en is herverldesbaar;

Art. 38. De algemene vergadering die tot ontbinding besluit, benoemt de vereffenaars en bepaalt hun bevoegdheden. Na betaling van de schulden wordt het vermogen van de vereniging als volgt verdeeld: Het bedrag van giften en legaten gaat terug naar de beschikker, zijn erfgenamen of zijn rechthebbenden, voor zover het recht tot terugneming bedongen is in de akte van schenking en de vordering ingesteld wordt binnen het jaar dat volgt op de bekendmaking van de akte van ontbinding. Het netto-actief, na eventuele aftrek van het bedrag der aan de vereniging gedane giften en legaten, wordt toegekend aan een door de algemene vergadering aangewezen soortgelijk of aanverwant werk. Die aanwijzing kan maar uitwerking hebben als de aan de goederen gegeven bestemming door de Raad van State geacht wordt in overeenstemming te zijn met de wet;

Art. 31. Voor alles waarin hier niet uitdrukkelijk is voorzien, blijft de Wet van 31 maart 1898 en het R.B. van 23 augustus 1948 van overeenkomstige toepassing;

Art. 32. De algemene vergadering heeft heden acht bestuurder verkozen die dit mandaat aanvaarden en waarvan de lijst in bijlage wordt aangehecht;

Art. 33. De algemene vergadering beslist over de aanwending van het vermogen en de inkomsten van de vereniging binnen de grenzen bepaald in de wet van 31 maart 1898, De niet gebruikte fondsen van de vereniging worden op haar naam geplaatst bij een instelling erkend door de Commissie voor het bank- en financiewezen. Zij kunnen ook worden toevertrouwd aan cooperatieve kredietinstellingen onder hoofdelijke en onbeperkte aansprakelijkheid van de leden. Andere wijzen van plaatsing kunnen slechts worden toegestaan door een speciaal opgeroepen algemene vergadering waarop tenminste de helft van de stemgerechtigde leden tegenwoordig zijn. De beslissing wordt genomen bij meerderheid van tenminste drie vierde van de tegenwoordige leden. In geen geval mag de vereniging delen of aandelen nemen in handelsvennootschappen;

Art. 34. Het vermogen van de vereniging omvat alle roerende en onroerende goederen welke zij onder bezwarende of kosteloze titel heeft verkregen en welke de wet haar toestaat te bezitten, Het maatschappelijk kapitaal wordt gestijfd door de bijdragen van de gewone leden, het inschrijvingsgeld van de ereleden, de geldboeten, de giften en legaten van particulieren, de toelagen van overheidswege en alle andere voordelen welke de vereniging wettelijk mag genieten;

Art. 35. Hierbij wordt de verbintenis aangegaan om samen met mogelijke tegenpartijen, de middelen te zoeken om hetzij bij verzoening, hetzij bij scheidsgerecht ieder geschil te vereffenen dat de beroepsvereniging aangaat en de werkvoorwaarden betreft. Geschillen die in de vereniging ontstaan betreffende de toepassing van de statuten en reglementen op niet uitdrukkelijk bepaalde gevallen, worden altijd beslecht door scheidsrechters, uit de gewone leden of ereleden gekozen en door de betrokken partijen benoemd. Bij staking van stemmen worden die geschillen beslecht door een derde scheidsrechter, die door de beide andere of, als zij weigeren, door de voorzitter van de vereniging wordt benoemd. De beslissing van de scheidsrechters is definitief.

Stefaan Denooze Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden

te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

aan het Belgisch Staatsblad

27/02/2015
ÿþe

IVI l.]Nl I tUR BELGE

"

1 9 -02- 2015

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge aprè épot

de l'acte au SPF Economie, P.M.E., Classes Moyenn B iî 1eSTAATSBLAD

1llI 111111

15 3 475*

N° d'entreprise : 0832.571.487

Dénomination

(en entier) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE

DES OSTEOPATHES DE BELGIQUE"

Forme juridique : Union professionnelle

Objet de l'acte : Statuts coordonnées

L'Union Professionnelle a été constitué le 21 mai 1997. La constitution e été approuvé par décision du Conseil d'Etat du 8 septembre 1997. Le 17 septembre 2002, l'Assemblée Générale de l'Union Professionnelle a décidé de procéder à la révision intégrale des statuts, laquelle a été approuvé par décision du Conseil d'Etat du 14 mai 2007. Les statuts ont été modifiés ensuite par décision de l'Assemblée Générale du 26 février 2013.

Les statuts coordonnés suivent ci-après

Article 1. Le nom de l'union professionnelle, autrefois appelée Algemene Beroepsvereniging en register van Osteopaten, traduit librement Union Professionnelle Générale et Registre d'Ostéopathes, est modifié en Register voor de Osteopaten van België  Registre des Ostéopathes de Belgique, abrégé R.O.B.

Art. 2, [Le siège social de l'union professionnelle est située à 1640 Sint Genesius-rode, Smaragdlaan 5.]

Art. 3, § 1, L'union professionnelle s'adresse aux praticiens de l'ostéopathie travaillant sur tout te territoire belge et donc dans les trois régions visées à l'art. 3 de la Constitution et a pour but : l'introduction et le maintien de normes pour la formation en ostéopathie, pour la protection et en tant que utilité pour le public ; promouvoir, aider, approuver, participer à, régler l'unité ou la coopération avec les universités, facultés, formations, hôpitaux, cliniques ou autres organisation ostéopathiques, institutions ou maisons de santé qui répondent aux normes du registre en ce qui concerne la formation en ostéopathie, l'examen ou la pratique ; tenir un registre des; personnes qui sont compétentes à exercer l'ostéopathie conformément aux normes du registre et accorder à ces personnes le droit d'utiliser les initiales de l'affiliation au registre derrière leur nom (M.R.O.B.) ; à l'avantage; du public, de respecter le code de déontologie et les pratiques professionnelles des membres (si le Conseil d'Administration est d'avis qu'un membre a violé les normes, il peut lui infliger des sanctions, telles qu'un blâme ou une amende, retirer ou suspendre son enregistrement et le rayer du registre) ; faire connaître les progrès de la médecine et spécifiquement de l'ostéopathie et améliorer les connaissances professionnelles de ses' membres en encourageant une formation de post-gradué ;

§ 2, L'union professionnelle s'engage également à prendre part à des recherches scientifiques et à' l'évaluation externe, ce dernier volet selon la méthode stipulée par le ministre compétent en matière de Santé Publique, et ce dès que cette méthode sera connue ;

§ 3. En outre, l'union professionnelle s'engage à envoyer la liste des membres, mentionnant tous les; diplômes ou certificats obtenus et les adresses où l'ostéopathie est exercée, au ministre compétent en matière de Santé Publique.

§ 4, Étant donné qu'aucun remboursement de prestations n'est prévu par le Ministère des Affaires Sociales, chaque membre de l'union professionnelle s'engage à respecter les prescriptions imposées à l'alinéa 2.6 du Code de Déontologie du R.O.B. en matière des honoraires, qui seront en vigueur en tant que norme au sens de l'art. 2.4° de l'Arrêté Royal du 2 juillet 2001, publiées au Moniteur belge du 19 janvier 2002 ;

§ 5. L'union professionnelle se donne également comme objectif de veiller à ce qu'il puisse être présenté [sic] une preuve de couverture d'assurance de la responsabilité civile et professionnelle de tous ses membres. et des personnes sous surveillance de ces derniers, [souscrite] auprès d'une société d'assurance habileté à mener des pratiques d'assurance en Belgique ;

Art, 4. L'union professionnelle est établie pour une durée indéterminée ;

Art. 5. § 1. Le nombre de membres est illimité. L'union se compose de membres actifs et de membres honoraires ;

§ 2. Le nombre de membres actifs ne peut pas être inférieur à sept. Les membres actifs répondent aux conditions exposées plus loin dans les statuts. Seuls ces membres peuvent porter le titre (protégé) de D.O.-M.R.O.B. Ils sont les seuls à avoir droit de vote à l'assemblée générale,

§ 3. Les membres honoraires sont désignés par le Conseil d'Administration, à la majorité des voix, exprimées

Sur la dernière page du Volet B indiquer : Au recto : Nom(s) de la (des) personne(s) compétente(s) habilitée(s) à représenter l'union

professionnelle envers des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

7 i A Moo0..7

"

Art. 6. § 1. L'union dispose d'un règlement d'ordre intérieur, fixant les droits et les obligations des membres et des différentes catégories de membres. Pour adhérer en tant que nouveau membre actif, les normes suivantes sont d'application

- Être porteur d'un diplôme répondant aux conditions décrites dans le règlement d'ordre intérieur ;

- Pratiquer l'ostéopathie en tant qu'activité professionnelle principale (en tant que praticien ou chargé de cours), et ceci séparément de la kinésithérapie ou de toute autre profession paramédicale ;

§ 2. Dans son Règlement d'Ordre Intérieur, l'union professionnelle a fixé des normes spécifiques concernant

- La formation de base requise pour être membre de l'union professionnelle

- La formation spécifique requise pour être membre de l'union professionnelle

- Le cycle des études et sa durée ;

- Les stages pratiques requis ;

- La description précise des diplômes ou certificats requis ;

- L'institution ou les institutions menant à la délivrance des diplômes ou certificats requis ;

- La formation continue ;

- L'évaluation de la qualité ;

Art. 7, Toute personne qui désire devenir membre actif enverra une demande écrite au Conseil d'Administration et exprimera par écrit son consentement au but et aux statuts de l'union professionnelle. L'acceptation des statuts implique de droit l'acceptation du Règlement d'Ordre Intérieur dans lequel les Droits et Obligations des membres sont fixés. Le Conseil d'Administration décide de la candidature à la simple majorité des votes ;

Art. 8. Les membres actifs sont libres de se retirer de l'union professionnelle à tout moment en donnant leur résignation écrite au Conseil d'Administration. Est considéré comme démissionnaire, le membre actif qui ne paie pas les cotisations dues dans le mois suivant un rappel envoyé par lettre recommandée. L'exclusion d'un membre actif ne peut être prononcée que par l'Assemblée Générale à la majorité des deux tiers des voix présentes, après que le membre a été entendu ou au moins a été convoqué en bonne et due fore, Une motivation n'est pas nécessaire. L'affiliation prend fin de plein droit au cas où le membre décède, est déclaré en faillite ou incapable ou en état de minorité prolongée ou est placé sous administration provisoire. Le Conseil d'Administration peut, jusqu'à la décision de l'Assemblée Générale, suspendre les membres qui auraient gravement enfreint les statuts, le code de déontologie ou les lois concernant l'éthique professionnelle ;

Art. 9, Le membre démissionnaire ou exclu et les ayants-droits d'un membre démissionnaire, exclu ou décédé ne peuvent prétendre à aucun droit sur l'actif de l'union et ne peuvent réclamer aucun remboursement ou rémunération des cotisations payées ni d'autres prestations. En aucun cas, un membre démissionnaire ou exclu ne pourra demander le droit de regard, la communication ou une copie des comptes ou encore la prise d'inventaire ;

Art, 10. Les membres actifs paient une cotisation annuelle identique. Le montant sera fixé par l'Assemblée Générale. La cotisation est exigible trente jours après être fixée par l'Assemblée Générale. Les membres honoraires paient chaque année une cotisation ;

Art. 11. L'Assemblée Générale est composée de tous les membres actifs, Elle est présidée par le Président du Conseil d'Administration, ou en son absence, par le Vice-président ou le doyen d'âge ;

Art. 12, L'Assemblée Générale a les compétences suivantes

1° le droit de modifier les statuts et de prononcer la dissolution de l'union professionnelle en en respectant les dispositions légales en la matière ;

2° le droit de désigner et de révoquer des directeurs ;

3° le droit d'approuver, annuellement, le budget et les comptes ;

4° le droit d'exercer tous les autre pouvoirs résultant de la loi ou des statuts ;

Art. 13. Les membres actifs sont tous convoqués à l'Assemblée Générale par le Président du Conseil d'Administration. Ils peuvent se faire représenter par un membre actif mandaté par écrit à ce faire. Les convocations sont envoyées par lettre au moins quinze jours avant l'Assemblée Générale. Elles mentionneront l'ordre du jour et le lieu où l'Assemblée Générale se tiendra ;

Art. 14, L'Assemblée est convoquée par le Conseil d'Administration si au moins un cinquième des membres actifs le demandent. En outre, toute proposition signée par un cinquième des membres actifs sera inscrite à l'ordre du jour. Si cette demande n'est pas honorée, les demandeurs sont eux-mêmes fondés à convoquer une assemblée. Toute proposition signée par un vingtième des membres sera inscrite à l'ordre du jour ;

Art. 15. Tous les membres actifs ont un droit de vote identique à l'Assemblée Générale. Les décisions sont prises à la simple majorité des voix présentes ou représentées, sauf dans les cas où une décision contraire est prise par la loi ou les présents statuts. En cas de partage des voix, la voix du Président ou du directeur qui le remplace, est décisive ;

Art. 16. L'Assemblée Générale ne peut décider valablement de la dissolution de l'union professionnelle ou de la modification des statuts que conformément aux stipulations de la Loi du 31 mars 1898. La modification des statuts ou la dissolution de l'union ne peut être décidée valablement qu'à la majorité d'au moins trois quarts des membres présents ou représentés à une Assemblée Générale spécifiquement convoquée, se composant d'au moins la moitié des membres ayant droit de vote, Si une Assemblée Générale, convoquée en vue de prononcer la dissolution de l'union ou de modifier ses statuts, ne représente pas, directement ou par procuration, la moitié des membres, une nouvelle assemblée convoquée avec ie même objet pourra délibérer valablement, quel que soit le nombre de membres présents ou représentés.

~ " +" M0D0.5

"

[_es actes de modifications des statuts ou de dissolution volontaire de l'union ne prendront effet qu'après avoir été déposés, ratifiés et publiés tel que stipulé à l'article I de l'An-ôté du Régent du 23 août 1948 qui harmonise la loi du 31 mars 1898 à la Loi du 23 décembre 1946 portant l'institution du Conseil d'État ;

Art. 17. Les décisions de l'Assemblée Générale sont inscrites dans un registre des procès-verbaux qui est signé par le Président et un directeur. Ce registre est tenu au siège social où tous les membres peuvent le consulter sans le déplacer. Ces décisions seront éventuellement communiquées par lettre au tiers intéressé ;

Art. 18. (L'union professionnelle est gérée par un conseil d'administration composé de quatre membres au moins et de huit membres au plus, dont trois quarts doivent être des membres effectifs. Les administrateurs sont nommés par l'assemblée générale. Leur mandat est révocable à tout moment par l'assemblée générale. Le conseil d'administration délibère valablement dès que la moitié des administrateurs est présente. Le conseil d'administration est convoqué par son président ou par deux administrateurs.]

Art, 19. La durée du mandat est fixée à quatre ans. En cas de nouveau mandat, un directeur intérimaire est désigné pour terminer le mandat de la personne qu'il remplace. Les directeurs démissionnaires sont renouvelables ;

Art. 20. Le Conseil d'Administration désigne toujours un Président, un vice-président, un secrétaire, un secrétaire adjoint et un trésorier parmi ses membres. Leurs fonctions sont décrites somme suit :

1° Le Président surveille et prend charge de l'exécution des statuts et des règlements spécifiques. Il maintient l'ordre aux réunions, il prend toutes les mesures pour l'exécution des décisions du Conseil d'Administration, il signe, avec le secrétaire, tous les actes, décisions ou résolutions et représente l'union dans toutes ses relations avec les autorités et les tiers. Sauf si l'Assemblée Générale a donné procuration spéciale à une tierce partie à ce faire, il agira pour toutes les procédures juridiques, en tant que demandeur ou défendeur, endéans les limites stipulées à la Loi du 31 mars 1898. II donne des ordres pour les réunions du Conseil d'Administration et des Assemblées Générales ;

2° Le vice-président assiste le président, Si besoin en est, il le remplace et le président peut, si nécessaire, temporairement transférer son mandat au vice-président ;

3° Le secrétaire est chargé de tous les travaux d'écriture de l'union. Il rédige les procès-verbaux du Conseil et de l'Assemblée Générale. Il tient les listes des membres de l'union, conformément à l'article 9 de la Loi du 31 mars 1898 et présente les demandes d'affiliation au Conseil d'Administration. Il tient les archives de l'union. Le secrétaire adjoint peut assister le secrétaire et remplir ses fonctions lors de son absence ;

4° Le trésorier est le conservateur des biens mobiliers de l'union, dont il dresse et conserve l'inventaire. Il est responsable de l'encaisse de l'union et des titres lui confiés. li effectue des paiements sur l'ordre d'instructions signées par le Président et le membre du conseil mandaté à ce faire. Il encaisse les cotisations et [es autres montants dus ou à recevoir par l'union et en donne décharge. Il effectue tous les placements, transferts et retraits de fonds sur l'ordre d'instruction signées par le Président ou son suppléant, dans lesquelles les montants à placer, à transférer ou à retirer sont mentionnés ;

Art. 21. Les décisions du Conseil d'Administration sont prises à la majorité des voix des directeurs présents ou représentés. En cas de partage des voix, la voix du Président ou du directeur suppléant, est prépondérante ;

Art, 22. Le Conseil d'Administration a les pouvoirs les plus étendus pour gérer et administrer l'union professionnelle. Il peut, entre autres, sans que cette énumération soit limitative ou quels que soient tous les autres pouvoirs résultant de la loi ou des statuts, rédiger et conclure tous actes et contrats, y compris les contrats d'assurances couvrant la responsabilité civile et professionnelle de tous les membres et personnes sous la surveillance des membres ; conclure des accords à l'amiable ; acquérir, échanger, vendre ou hypothéquer tous biens mobiliers et immobiliers ; conclure des emprunts ; conclure des contrats de location de quelconque durée ; accepter des legs, des subventions, des dons et des transferts ; renoncer à tous les droits ; donner toutes procurations aux mandataires qu'il désigne qu'ils soient membres ou non ; représenter l'union professionnelle en droit, tant en demandeur qu'en défendeur. Il peut également nommer et révoquer le personnel de l'union professionnelle, encaisser toutes sommes et valeurs, retirer toutes sommes et valeurs données en dépôt, ouvrir des comptes auprès des banques ou de la Banque de la Poste ; sur les comptes précités effectuer toutes opérations telles que le retrait de sommes pour l'émission de chèques, d'ordres de virement ou de transferts ou tout autre mandat de paiement ; prendre en location un coffre en banque ; payer toutes les sommes payées par l'union professionnelle ; retirer auprès de fa poste, des douanes, de la société des chemins de fer toutes lettres, télégrammes et colis, recommandés ou non ; encaisser tous les mandats-postes ou assignations postales ou quittances ;

Art. 23. Le Conseil d'Administration peut, sous sa responsabilité, déléguer l'administration courante de l'union professionnelle à l'un de ses membres ou à une autre personne ;

Arts 24. Les actes de l'union professionnelle, autres que des actes d'administration, seront signés par le Président et par deux directeurs qui ne doivent pas justifier de leur compétence vis-à-vis de tiers, sauf si le conseil a donné une procuration spéciale concernant ces actes ;

Art, 25. Les directeurs n'assument, lors de l'exercice de leur fonction, aucune obligation personnelle et ne sont responsables que de l'exercice de leur mandat. Sur présentation des pièces probantes, les frais et dépens

relatifs à l'exercice de leur mandat leur seront remboursés. Chaque année, l'Assemblée Générale détermine ie mode et l'ampleur des rémunérations auxquelles les directeurs ont droit en compensation de l'exercice de leur mandat et des prestations fournies en cette qualité ;

Art. 26, Les modifications au Règlement d'Ordre Intérieur réglant les droits et obligations des membres peuvent être présentées par le Conseil d'Administration à l'Assemblée Générale, qui en décide à la majorité simple des voix présentes ou représentées ;

Art. 27. L'exercice commence le ler janvier pour se terminer le 31 décembre ;

Art. 28. Les comptes de l'exercice écoulé et le budget pour l'exercice suivant sont chaque année soumis à ['approbation de l'Assemblée Générale Ordinaire. Une des assemblées générales qui a lieu la deuxième moitié

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

, l

MDD 0.5

Volet B - suite

-du-mois- de janvier-sera -dédiée à la présentationet à -la vérification-des-comptes-clôturés-le 31- décembre-de l'année précédente. A cette assemblée, le Conseil d'Administration rend compte de toutes les activités de ['exercice précédent et présente à l'approbation les comptes annuels des revenus et des dépens, ainsi que les comptes concernant les opérations, faites par l'union en vertu des numéros 1 à 5 de l'article 2 de la loi du 31 mars 1898. Les comptes sont dressés conformément au modèle agréé par le gouvernement. Le trésorier les conservera au siège de l'union pour information des membres durant quinze jours avant l'Assemblée Générale. Ils ne seront publiés qu'avec l'approbation de l'Assemblée Générale. Les comptes ainsi approuvés seront envoyés, avec les autres pièces énumérées à l'article 8 de la loi du 31 mars 1898, au SPF Emploi, Travail et Concertation Sociale par les soins du Conseil d'Administration, et ce, avant le 1er mars de chaque année ;

Art. 29. L'Assemblée Générale désignera un commissaire chargé de la vérification des comptes de l'union professionnelle et la présentation du rapport annuel, Il est nommé pour une durée de quatre ans et son mandat est renouvelable ;

Art. 30, L'Assemblée Générale qui décide de la dissolution, désigne les liquidateurs et fixe leurs pouvoirs. Après paiement des dettes, l'actif de l'union sera réparti comme suit : Le montant des dons et legs est retourné au bénéficiaire, ses héritiers ou ayants-droits, pour autant que le droit de retrait soit stipulé dans l'acte de donation et que la demande soit introduite endéans la période d'un an suivant la publication de l'acte de dissolution. L'actif net, après déduction éventuelle du montant des dons et legs donnés à l'union, est attribué à une organisation semblable ou parente désignée par l'Assemblée Générale, Cette désignation ne peut avoir', effet qu'à condition que la destination donnée aux biens par le Conseil d'Administration soit estimée être conforme à la loi ;

Art. 31, Pour tout ce qui n'est pas explicitement prévu dans les présentes, la Loi du 31 mars 1989 et l'A. du Régent du 23 août 1948 restent d'application ;

Art, 32, A présent, l'Assemblée Générale a élu huit directeurs qui acceptent ce mandat et dont la liste est jointe en annexe ;

Art. 33. L'Assemblée Générale décide de l'appropriation des fonds et des revenus de l'union dans les limites stipulées par la loi du 31 mars 1898. Les fonds non-utilisés de l'union sont placés en son nom auprès d'une institution agréée par la Commission bancaire et financière, lis peuvent également être confiés à des institutions de crédit coopératives sous ia responsabilité solidaire et illimitée des membres, D'autres modes de placements ne peuvent être accordés que par une Assemblée Générale convoquée spécialement à cette fin à laquelle participent au moins la moitié des membres ayant droit de vote. La décision est prise à la majorité des trois quarts des membres présents. En aucun cas l'union ne pourra prendre des participations ou des quotes-parts dans des sociétés commerciales ;

Art. 34. L'actif de l'union comprend tous les biens mobiliers ou immobiliers qu'elle a obtenus à titre onéreux ou gratuitement et que la loi lui permet de posséder. Le capital social est complété par les cotisations des membres actifs, !es cotisations des membres honoraires, les amendes, les dons et legs de personnes privées, les allocations du gouvernement et tous les autres avantages dont l'union peut légalement jouir;

Art. 35. Par la présente, l'engagement est pris de chercher, avec d'éventuelles parties adverses, les moyens de régler, soit par conciliation soit par arbitrage, tout différend qui concerne l'union professionnelle et les conditions de fonctionnement, Tout litige au sein de l'union concernant l'application des statuts et des règlements à des cas non spécifiquement déterminés sera toujours tranché par des arbitres, élus parmi les membres ordinaires ou les membres honoraires et nommés par les parties intéressées. En cas de partage des voir, ces litiges seront tranchés par un troisième arbitre qui sera nommé par les deux autres, ou s'ils refusent, par le Président de l'union. La décision des arbitres est définitive,

Stefaan Denooze

Président

Sur la dernière page du Vol e13. 3. indiquer : Au recto : Nom(s) de fa (des) personne(s) compétente(s) habilitée(s) à représenter l'union

professionnelle envers des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Vçor-l~b1 iaUd~ r

aan het

Belgisch Staatsblad

20/06/2011
ÿþ MOD 0.6

Luik B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie



Voor-behoude

aan het

Belgisci Staatsbla

Ondernemingsnr : 0832.571.487

Benaming

(voluit) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE DES OSTEOPATHES DE BELGIQUE

" 11091399

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : ontslagen - benoemingen

1. Uittreksel van de notulen van de gewone Algemene Vergadering op 29 maart 2011:

De Algemene Vergadering aanvaardt het ontslag als bestuurders van:

Philippe CHEVAL, voorzitter

Jo PARMENTIER, vice-voorzitter

Frédéric MACKENZIE HARTOG, secretaris

Gilbert VALLIER, schatbewaarder

Vervolgens benoemt de algemene vergadering als nieuwe bestuurders, die hen vervangen:

Stefaan DENOOZE

Fara CATULLE

Michiel MENS

Bart PIETERS

Deze bestuursmandaten nemen een aanvang op 29 maart 2011. Overeenkomstig artikel 19 van de statuten: vervallen deze mandaten op 23 februari 2014.

2. Uittreksel van de notulen van de Raad van Bestuur op 29 april 2011:

De raad van bestuur benoemt :

Stefaan DENOOZE tot voorzitter,

Wouter VANSTEE tot ondervoorzitter,

Yves WARRINIER tot secretaris, en

Fora CATULLE tot schatbewaarder.

De mandaten worden aanvaard.

Benoit BEELE,

bijzonder gevolmachtigde

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/06/2011- Annexes du Moniteur belge

Oo de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

25/03/2011
ÿþln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

e

MOI) 0.6

eitereem

Voor-behouda aan het Selgiscl Staatsbh

111111111111111

*11046413*

Ondernemingsnr : g3.t. 5 4 -f $~

Benaming

(voluit) : REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIË - REGISTRE

DES OSTEOPATHES DE BELGIQUE

orbehouden FOD

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : ontslagen - benoemingen

1. Uittreksel van de notulen van de bijzondere Algemene Vergadering op 23 februari 2010:

Ingevolge het einde van de duur van de bestaande bestuurdersmandaten benoemt de algemene; vergadering nieuwe bestuurders. Behalve Stephanie Loir, die haar ontslag heeft ingediend, worden alle: bestuursleden herbenoemd, met name:

Philippe CHEVAL

Jo PARMENTIER

Frédéric MACKENZIE HARTOG

Wouter VAN STEE

Johan SCHELPE

Luc ROGGEN

Gilbert VALLIER

Yves WARRINIER

Daarnaast benoemt de algemene vergadering de heer Yves Warrinier tot bestuurder, ter vervanging van; mevrouw Stephanie Loir.

Alle bestuursmandaten nemen een aanvang op 23 februari 2010. De duur van hun mandaten is vastgesteld: op vier jaar, dit overeenkomstig artikel 19 van de statuten.

2. Uittreksel van de notulen van de Raad van Bestuur op 25 mei 2010:

Ingevolge de Algemene Vergadering en de verkiezing van de raad van bestuur, wordt de herverdeling van de taken en verantwoordelijkheden van de bestuurders bekrachtigd.

De herverdeling van de taken wordt op volgende wijze voor stemming aangebracht:

Voorzitter: Philippe CHEVAL

Ondervoorzitter: Jo PARMENTIER

Secretaris: Frédéric MACKENZIE HARTOG

Penningmeester: Gilbert VALLIER

Commissie accreditatie: Johan SCHELPE

Commissie ethiek: Luc ROGGEN

Interne relaties: Wouter VAN STEE

Externe relaties: Yves WARRIN1ER

Deze herverdeling wordt gestemd en aangenomen, en dit met ingang van 25 mei 2010. Benoit BEELE, bijzonder gevolmachtigde

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
REGISTER VOOR DE OSTEOPATEN VAN BELGIE - REG…

Adresse
SMARAGDLAAN 5 1640 RHODE-ST-GENESE

Code postal : 1640
Localité : RHODE-SAINT-GENÈSE
Commune : RHODE-SAINT-GENÈSE
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande