TENNISCLUB 3 FONTEINEN, AFGEKORT : TC3F

Association sans but lucratif


Dénomination : TENNISCLUB 3 FONTEINEN, AFGEKORT : TC3F
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 888.227.713

Publication

28/04/2011
ÿþBijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

BRUSSEL

"i 5 AVR. 2011

Griffie

Ondernemingsnr : 888.227.713

Benaming

(voluit) : Tennisclub 3 Fonteinen

(verkort) : TC3F

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Brusselsesteenweg 80, 1 800 Vilvoorde

Onderwerp akte : verplaatsing maatschappelijke zetel en ontslag bestuurder

Op de Algemene Vergadering van de Vereniging Zonder Winstoogmerk Tennisclub 3 Fonteinen dd. 5 februari 2011, rechtsgeldig bijeengeroepen overeenkomstig artikel 13 § 2 van de statuten, werd met de vereiste meerderheden beslist en aanvaard om volgend artikel van de statuten te wijzigen, hetgeen volgt :

Het nieuwe artikel 2.§1 van de statuten bepaalt hetvolgende :

De vereniging heeft haar zetel gevestigd te Schapulierstraat 14.3.1, 1800 Vilvoorde in het gerechtelijk' arrondissement Brussel.

DE NIEUWE GECOORDINEERDE STATUTEN:

TITEL I: NAAM  ZETEL  DUUR  DOEL

Artikel 1:

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam Tennisclub 3 Fonteinen, afgekort TC 3F.

Artikel 2 :

§1. De vereniging heeft haar zetel gevestigd te Schapulierstraat 14.3.1, 1800 Vilvoorde in het gerechtelijk;

arrondissement Brussel.

§ 2. De zetel van de vereniging kan door de Algemene Vergadering worden verplaatst met inachtneming; van de formaliteiten die door de wet en door deze statuten worden voorgeschreven voor een statutenwijziging.

§ 3. De statuten van de vereniging moeten, overeenkomstig de wet, neergelegd en bijgehouden worden in het verenigingsdossier op de griffie van de Rechtbank van Koophandel in het gerechtelijk arrondissement: Brussel.

Artikel 3:

De vereniging wordt opgericht voor een onbepaalde duur en kan te allen tijde ontbonden worden.

Artikel 4:

§ 1. De vereniging heeft tot doel het beoefenen en bevorderen van de tennissport, zowel in recreatief als competitief verband voor alle leeftijdscategorieën.

§ 2. Om dit doel te bereiken zal de vereniging alle handelingen verrichten die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel. De vereniging stelt zich garant voor ieders gelijke behandeling ongeacht ras,: religieuze of politieke overtuiging, geslacht of seksuele geaardheid. De vereniging mag hiertoe alle nodige` diensten inrichten. De vereniging mag alle roerende en onroerende goederen bezitten die nodig zijn om haar' doelstelling te verwezenlijken. Zij mag deelnemen in - en samenwerken met - aile ondernemingen die voor haar doelstelling nuttig kunnen zijn.

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

111

" iioesoai*



TITEL Il: DE LEDEN

A. ALGEMEEN:

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Het nieuwe Artikel 5 bepaalt:

Lid van de vereniging is elke persoon die zijn lidgeld betaalt en die ingeschreven is bij de Vlaamse Tennisvereniging als lid van de Tennisclub 3 Fonteinen. Het lidmaatschap geldt van 1/04 tot 31/03 van het daaropvolgende jaar.

Artikel 5.1

De vereniging telt zes soorten leden :

a) Werkende leden zijn gewone leden die in het verlopen jaar tien dagen hebben gewerkt voor de club op basis van vooraf overeengekomen taken. Werkende leden krijgen een korting op hun lidgeld terugbetaald en een vergoeding onder het statuut van vrijwilligerswerk. Werkende leden hebben stemrecht op de Algemene Vergadering. Er zijn maximum 20 werkende leden. Zij ontvangen vergoedingen voor verantwoorde kosten en voor verplaatsingen gemaakt voor de verenigiing.

b) Steunende leden zijn gewone leden die 300¬ investeren in de vereniging en zich engageren in de beslissingsprocessen van de club door ofwel een bestuursfunctie op te nemen ofwel tenminste drie comitévergaderingen bij te wonen ofwel de functie van commissaris uit te oefenen. Er kunnen maximaal 2 steunende leden zijn per gezin. Steunende leden krijgen elk jaar een karting op het zomer- en winterlidgeld.

Werkende leden kunnen ook steunend lid worden en hebben dan stemrecht op de Algemene Vergadering.

c) Gewone leden zijn leden die hun zomerlidgeld hebben betaald voor het komende zomerseizoen, die 18 jaar zijn op de datum van de Algemene Vergadering en ingeschreven zijn bij de Vlaamse Tennisvereniging als lid van de vereniging. Gewone leden hebben het recht de Algemene Vergadering bij te wonen en kunnen alle officiële documenten en beslissingen inkijken zoals gedefiniëerd in de statuten. Gewone leden hebben geen stemrecht op de Algemene Vergadering

d) Ereleden zijn huidige of voormalige leden die worden aangesteld door het bestuur voor bewezen diensten. Ereleden kunnen de Algemene Vergadering bijwonen en hebben stemrecht de eerste drie jaar na hun aanstelling maar er kunnen nooit meer dan vijf stemmende ereleden zijn

e) Bestuursleden zijn werkende leden of steunende leden die hun kandidatuur stellen bij en worden voorgedragen door een Raad van Wijzen goedgekeurd door de Algemene Vergadering. Zij ontvangen een forfaitaire telefoonvergoeding, vergoedingen voor verantwoorde kosten en verplaatsingen gemaakt voor de vereniging. Zij krijgen tevens een korting op hun lidgeld.

f) Comitéleden zijn werkende, steunende of ereleden die hun kandidatuur stellen via de Raad van Wijzen al dan niet aangezocht door het Bestuur. Het bestuur zal het eerste jaar de Raad van Wijzen en het Comité van Financiën samenstellen. Vanaf het tweede jaar neemt de Raad van Mzen deze rol over. De Comités rapporteren over hun activiteiten op de Algemene Vergadering. Het bestuur kan in samenspraak met de Raad van Wijzen, waar nodig, nieuwe Comités oprichten.

B. RECHTEN EN PLICHTEN GEMEENSCHAPPELIJK AAN ALLE LEDEN:

Artikel 6:

Alle leden van de vereniging hebben volgende rechten:

- zij hebben het recht om gebruik te maken en te genieten van alle accomodatie van de vereniging

- zij hebben het recht tot inzage in het ledenregister en in alle notulen en beslissingen van de Raad van

Bestuur

Artikel 7:

Alle leden van de vereniging hebben volgende plichten:

a)het betalen van het lidgeld;

b)de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging alsook de besluiten van haar organen na te leven;

c)de belangen van de vereniging na te streven;

Artikel 8:

§ 1. Elk lid dat handelt in strijd met de statuten en het clubreglement van de vereniging, kan uitgesloten

worden door de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

§ 2. Voor het uitsluiten van een lid is een 9/. meerderheid vereist in de Raad van Bestuur.

§ 3. Bij uitsluiting zal het lid schriftelijk hiervan op de hoogte gebracht te worden.

§ 4. Het lid heeft vanaf de kennisgeving 15 dagen de tijd om zijn bezwaren kenbaar te maken. Het lid brengt zijn verweer schriftelijk ter kennis aan de Raad van Bestuur.

§ 5. Na bespreking en overleg van de bezwaren door de Raad van Bestuur neemt deze laatste een beslissing. Deze beslissing is definitief en onherroepelijk.

TITEL III: DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 9:

De Algemene Vergadering is het soevereine gezag van de vereniging. De beslissingen die zij

overeenkomstig de statuten treft, zijn rechtsgeldig en binden alle leden.

Artikel 10:

§ 1. De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle meerderjarige leden van de vereniging. Alleen werkende, steunende en ereleden hebben stemrecht op de Algemene Vergadering

§ 2. Bestuursleden wonen de Algemene Vergadering bij

§ 3. De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid en/of verhindering, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

§ 4. Het secretariaat van de Algemene Vergadering wordt waargenomen door de secretaris van de Raad van Bestuur of bij diens afwezigheid en/of verhindering door een daartoe voor die gelegenheid door de Algemene Vergadering aangeduide persoon.

§ 5. Er mogen te allen tijde personen worden uitgenodigd omwille van hun specifieke knowhow of vaardigheden om de Algemene Vergadering bij te staan bij het nemen van beslissingen. Deze personen beschikken niet over enig stemrecht op de Algemene Vergadering.

Artikel 11:

De Algemene Vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

a)het wijzigen van de statuten;

b)het benoemen en afzetten van bestuurders;

c)de kwijting aan de bestuurders;

d)het goedkeuren van de begrotingen en de rekeningen;

e)het vrijwillig ontbinden van de vereniging;

f)en alle gevallen waarin deze statuten een beslissing van de Algemene Vergadering vereisen.

Artikel 12:

§ 1. De Algemene Vergadering wordt door de Raad van Bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of het belang van de vereniging dit vereist.

§ 2. De Raad van Bestuur is verplicht de Algemene Vergadering bijeen te roepen indien ten minste 3/5 van de stemgerechtigde leden erom verzoekt. Daartoe moeten deze leden een schriftelijk verzoek richten tot de voorzitter van de Raad van Bestuur op de zetel van de vereniging, met opgave van de agendapunten die ze wensen te bespreken. De door de leden gevraagde samenkomst moet door de Raad van Bestuur georganiseerd worden binnen de maand na het indienen van het verzoek.

Indien de Raad van Bestuur na laat deze vergadering te organiseren, zijn de verzoekers gerechtigd deze vergadering zelf bijeen te roepen.

§ 3. De Algemene Vergadering moet ten minste één maal per jaar bijeenkomen, in de loop van de eerste drie maanden volgend op de afsluiting van het boekjaar, voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen boekjaar, de goedkeuring van de begroting voor het volgend boekjaar en de goedkeuring van het beleid van de bestuurders over het afgelopen boekjaar.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2011- Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

§ 4. Alle stemgerechtigde leden worden ten minste acht dagen vôôr de Algemene Vergadering uitgenodigd op de Algemene Vergadering. De uitnodiging gebeurt via gewone post, fax of per e-mail en bevat de dag, het uur, de plaats en de agenda van de Algemene Vergadering.

§ 5. De Raad van Bestuur stelt de agenda voor de vergaderingen vast behoudens in de gevallen waarin de Algemene Vergadering wordt samengeroepen op initiatief van tenminste 3/5 van de stemgerechtigde leden in welk geval de Raad van Bestuur ten minste de door deze werkende leden aangedragen punten op de agenda moet plaatsen. In laatstbedoeld geval blijft de Raad van Bestuur evenwel bevoegd om andere punten op de agenda te plaatsen.

§ 6. Er mag op de Algemene Vergadering niet worden afgeweken van de agenda tenzij alle stemgerechtigde leden van de vereniging, aanwezig of vertegenwoordigd op de Algemene Vergadering, hiermee akkoord gaan.

Artikel 13:

§ 1. Alle leden, behalve gewone leden, beschikken over één stem op de Algemene Vergadering. Het lid kan zich op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen door één ander lid

§ 2. De Algemene Vergadering kan rechtsgeldig beslissen indien ten minste de helft van haar leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien dit quorum op een eerste vergadering niet wordt bereikt, kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen met dezelfde agenda en kan op deze tweede vergadering rechtsgeldig een beslissing worden genomen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag echter niet worden gehouden binnen de vijftien dagen na de eerste vergadering.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de stemmen uitgebracht door de aanwezige of vertegenwoordigde leden met stemrecht. Onthoudingen gelden niet als uitgebrachte stem. Bij staking van stemmen is het voostel verworpen.

§ 3. Over een wijziging van de statuten kan de Algemene Vergadering slechts rechtsgeldig beslissen voor zover de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de oproeping en voor zover ten minste 4/5 van de stemgerechtigde leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Een wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van 4/5 van de stemmen uitgebracht door de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Onthoudingen gelden niet als uitgebrachte stem.

Ingeval op een eerste vergadering minder dan. 4/5 van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is, kan een tweede vergadering bijeengeroepen worden, die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheden bedoeld in § 3 ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. Deze tweede vergadering mag evenwel niet worden gehouden binnen vijftien dagen volgend op de eerste vergadering.

Artikel 14:

§ 1. Van elke Algemene Vergadering worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid en/of verhindering door de secretaris van de Raad van Bestuur.

§ 2. De notulen worden bijgehouden in een daartoe bestemd register dat gehouden wordt op de zetel van de vereniging.

§ 3. De leden en belanghebbende derden kunnen de beslissingen van de Algemene Vergadering inkijken in het register dat bewaard wordt op de zetel van de vereniging.

TITEL IV: BESTUUR EN VERTEGENWOORDIGING

Artikel 15:

§ 1. De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van tenminste vier bestuurders.

§ 2. De bestuurders worden verkozen door de Algemene Vergadering.

§ 3. De bestuurders engageren zich voor een mandaat van minimaal twee jaar. Zij kunnen slechts maximaal twee jaar dezelfde functie uitoefenen, tenzij bij afwezigheid van kandidaten en mits goedkeuring door de algemene vergadering met een gewone meerderheid van de stemmen. Het bestuur bestaat altijd uit een voorzitter, een penningmeester en een secretaris

§ 4. De bestuurders zijn te allen tijde door de Algemene Vergadering afzetbaar en dit bij gewone meerderheid.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit, maar zij kunnen wel vergoed worden als werkend lid voor niet bestuurlijke taken, zoals bv. het onderhoud en de administratie.

§ 5. De Raad van Bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester en elke functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is.

De voorzitter is belast met de bijeenroeping van de Raad van Bestuur en met de leiding van de vergaderingen van de Raad van Bestuur en van de Algemene Vergadering. De secretaris voert het secretariaat van de vereniging en de penningmeester doet de boekhouding en leidt de financiële verrichtingen.

§ 6. Aansluitend op paragraaf 6 van dit artikel kan een bestuurslid binnen de Raad van Bestuur van deze vereniging slechts één mandaat uitoefenen.

Artikel 16:

§ 1. De Raad van Bestuur is een collegiaal orgaan dat bijeenkomt telkens wanneer dit vereist is in het belang van de vereniging. De Raad van Bestuur neemt slechts beslissingen na beraadslaging en beslist met gewone meerderheid.

§ 2. De Raad van Bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter van de Raad van Bestuur.

§ 3. De Raad van Bestuur moet worden bijeengeroepen indien ten minste één derde van de leden van de Raad van Bestuur hierom verzoekt. Daartoe moeten deze leden een schriftelijk verzoek richten tot de voorzitter van de vereniging op de zetel van de vereniging, met opgave van de agendapunten die ze wensen te bespreken. De Raad van Bestuur moet dan worden bijeengeroepen binnen de maand na de kennisname van dit verzoek. Indien de Raad van Bestuur nalaat deze vergadering te organiseren, zijn de verzoekers gerechtigd deze vergadering van de Raad van Bestuur zelf bijeen te roepen.

§ 4. Alle Leden van de Raad van Bestuur worden ten minste acht dagen op voorhand uitgenodigd op de vergadering van de Raad van Bestuur. Deze uitnodiging gebeurt bij gewone post of per e-mail en bevat de dag, hei uur, de plaats van de bijeenkomst van de Raad van Bestuur en de agenda. De oproepingsbrief wordt ondertekend door de voorzitter.

§ 5. Er kan slechts van de agenda van de Raad van Bestuur worden afgeweken indien alle leden van de Raad van Bestuur, die op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn, hiermee akkoord gaan.

§ 6. De Raad van Bestuur mag, zo hij het noodzakelijk acht, op de bijeenkomst personen uitnodigen omwille van hun bijzondere bevoegdheid. Deze personen zullen de Raad van Bestuur enkel bijwonen met raadgevende stem.

Artikel 17:

§ 1. leder lid van de Raad van Bestuur kan zich op de vergadering van de Raad van Bestuur laten vertegenwoordigen door een ander lid van de Raad van Bestuur. Ieder lid van de Raad van Bestuur kan slechts één ander lid van de Raad van Bestuur vertegenwoordigen.

§ 2. Elk lid van de Raad van Bestuur beschikt over één stem.

§ 3. De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter of, bij diens afwezigheid en/of verhindering, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

§ 4. De beslissingen in de Raad van Bestuur worden genomen bij gewone meerderheid (de helft plus één) van de uitgebrachte stemmen. Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen.

§ 5. Van elke vergadering worden notulen opgemaakt die ondertekend worden door de voorzitter of, bij diens afwezigheid en/of verhindering door de oudste van de aanwezige bestuurders.

De notulen worden ingeschreven in een daartoe bestemd register en op de zetel van de vereniging gehouden register. Alle afschriften en uittreksels van de notulen worden geldig ondertekend en voor eensluidend verklaard door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid en/of verhindering, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Artikel 18:

§ 1. De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging, vertegenwoordigt deze in en buiten rechte en beschikt over alle bevoegdheden die niet door de wet of door deze statuten exclusief zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur heeft de volle bevoegdheid voor het stellen van alle handelingen van bestuur, daaronder begrepen het organiseren, benoemen, ontslaan en bezoldigen van het personeel en het uitvaardigen

lino 2.2

" van huishoudelijke reglementen, met uitzondering van deze die de werking van de Algemene Vergadering betreffen.

§ 2. De Raad van Bestuur heeft bovendien de meest uitgebreide bevoegdheid voor het steilen van daden van beschikking. De Raad van Bestuur kan onder meer zonder dat deze opsomming als exhaustief kan worden beschouwd en ongeacht alle andere bevoegdheden die voortvloeien uit de wet of uit de statuten: aile betalingen doen en ontvangen en daarvan kwijting geven of eisen, alle roerende en onroerende goederen verwerven, ruilen of vervreemden, huur- en verhuurovereenkomsten zonder beperking van duur afsluiten, evenals alle andere overeenkomsten, zelfs minnelijke schikking en, dadingen, compromissen en arbitragebedingen, alle officiële en private subsidies, tegemoetkomingen, legaten en schenkingen onder de levenden aanvaarden en ontvangen, leningen aangaan, borgstellingen doen en aanvaarden, hypotheken en alle zakelijke waarborgen verlenen, beslag leggen en verzet doen.

De Raad van Bestuur treedt op voor de vereniging als eiser of verweerder in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De Raad van Bestuur draagt er tevens zorg voor dat al de neerleggings- en openbaarmakingsformaliteiten, zoals voorgeschreven door de wet, in acht worden genomen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2011- Annexes du Moniteur belge § 3. De Raad van Bestuur staat in voor het bijhouden van een register van leden op de zetel van de vereniging waarin de naam, voornamen en woonplaats van de leden-natuurlijke personen worden opgenomen en van de leden-rechtspersonen de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel. Alle beslissingen betreffende toetreding, uittreding of uitsluiting van leden of iedere andere reden waardoor, ingevolge artikel 7, de hoedanigheid van lid verloren gaat, moeten door toedoen van de Raad van Bestuur worden bekendgemaakt in het register van leden binnen acht dagen nadat hij kennis heeft gekregen van het verlies van de hoedanigheid van lid.

Artikel 19:

§ 1. Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de Raad van Bestuur als college, de vertegenwoordigingsmacht van het orgaan van dagelijks bestuur voor de handelingen van het dagelijks bestuur, is de vereniging ten aanzien van derden zowel in als buiten rechte slechts rechtsgeldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van de voorzitter en een andere bestuurder. Deze bestuurders, die namens de Raad van Bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

§ 2. Voor alle financiële transacties boven de 500 euro is de handtekening van de penningmeester en een ander bestuurslid vereist. Bij afwezigheid of verhindering van de penningmeester is een ander bestuurslid gemachtigd. De penningmeester kan te allen tijde door de andere bestuurders ter verantwoording geroepen worden voor de uitgevoerde betalingen.

Artikel 20:

§ 1. De Raad van Bestuur kan voor bepaalde handelingen en daden van dagelijks bestuur zijn bevoegdheid opdragen aan één of meer personen, al dan niet bestuurder of lid, die, indien er meer dan één persoon wordt aangeduid, gezamenlijk optreden. Deze perso(o)n(en) kunnen te allen tijde ontslag nemen uit hun functie en te allen tijde afgezet worden door de Raad van Bestuur.

§ 2. Tot de daden van dagelijks bestuur worden gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de vereniging te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de Raad van Bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

De bevoegdheid van deze perso(o)n(en) wordt vastgesteld door de Raad van Bestuur, die eveneens de duur van het mandaat bepaalt. Het mandaat kan te allen tijde met onmiddellijke ingang door de Raad van Bestuur ingetrokken worden.

Artikel 21:

Onverminderd de regeling van artikel 26septies van de wet van 27 juni 1921 wordt door de bestuurders geen persoonlijke verplichting aangegaan betreffende de verbintenissen van de vereniging. Hun aansprakelijkheid blijft beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht en tot de tekortkomingen in hun bestuur.

TITEL V: BEGROTINGEN  REKENINGEN  CONTROLE

Artikel 22:

§ 1. Het boekjaar van de vereniging loopt van één januari tot en met éénendertig december.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

§ 2. Ieder jaar stelt de Raad van Bestuur de rekeningen op en bereidt een voorstel van begroting voor en legt deze, binnen zes maanden na het afsluiten van het boekjaar, ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering.

De jaarrekening wordt opgemaakt overeenkomstig de bepalingen die daartoe werden bepaald in artikel 17 van de wet van 27 juni 1921 en de uitvoeringsbesluiten.

Na de goedkeuring van de jaarrekening en de begroting spreekt de Algemene Vergadering zich uit over de kwijting van de bestuurders.

TITEL VI: ONTBINDING -- VEREFFENING

Artikel 23:

§ 1. Behoudens in de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan alleen de Algemene Vergadering besluiten tot een ontbinding van de vereniging overeenkomstig de statuten en/of de wet.

§ 2. De vereniging zal in geen geval ontbonden worden door het overlijden, de ontbinding of het uittreden van de leden voor zover het aantal hierdoor niet daalt tot minder dan drie.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank één of meer vereffenaars. Diegene die de vereffenaar(s) benoemt, bepaalt tevens hun bevoegdheden en de vereffeningsvoorwaarden.

Artikel 24:

In geval van ontbinding worden de roerende en onroerende activa na aanzuivering van de schulden overgedragen aan een vereniging die een gelijkaardig onbaatzuchtig doel nastreeft als deze vereniging. De Algemene Vergadering die tot de ontbinding besluit, zal aanduiden welke vereniging het vereffeningssaldo zal ontvangen. Bij ontstentenis van een beslissing van de Algemene Vergadering over de bestemming van het vereffeningssaldo, wordt deze bestemming bepaald door de vereffenaar(s).

Artikel 25:

Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, zijn de wet van 27 juni 1921, of de wetgeving die deze wet zou vervangen of wijzigen na oprichting van de vereniging, de algemene wettelijke bepalingen, het huishoudelijk reglement en de gebruiken terzake van toepassing.

" Aldus opgemaakt en aangenomen door de Algemene Vergadering (één te bewaren op de maatschappelijke zetel van de vereniging en één neer te leggen op de griffie van de Rechtbank van Koophandel te Brussel)

Vilvoorde, 5 februari 2011

BENOEMING EN HERBENOEMING VAN BESTUURDERS

De Algemene Vergadering van 5 februari 2011, rechtsgeldig bijeengeroepen en met de vereiste

meerderheid, heeft het ontslag als bestuurder aanvaard van :

- Yvonne De Clercq, Bestuurder, wonende te Zilverstraat 26, 1850 Grimbergen

De Algemene Vergadering heeft als bestuurder herbenoemd :

- Erik Guldentops, wonende Schapulierstraat 14.3.1, 1800 Vilvoorde

- Elisabeth Smeets, wonende Schapulierstraat 14.3.1, 1800 Vilvoorde

- Roland Van Campenhout, wonende te Olmstraat 161, 1800 Vilvoorde

De Raad van Bestuur wordt als volgt samengesteld :

- Erik Guldentops, Penningmeester, wonende Schapulierstraat 14.3.1, 1800 Vilvoorde

- Elisabeth Smeets, Voorzitter, wonende Schapulierstraat 14.3.1, 1800 Vilvoorde

- Roland Van Campenhout, Secretaris , wonende te Olmstraat 161, 1800 Vilvoorde

Smeets Elisabeth, voorzitter

Coordonnées
TENNISCLUB 3 FONTEINEN, AFGEKORT : TC3F

Adresse
BRUSSELSESTEENWEG 80 1800 VILVOORDE

Code postal : 1800
Localité : VILVOORDE
Commune : VILVOORDE
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande